מבחן דרכים: אופל אסטרה 1.6 טורבו 180 כ"ס

 

יצאנו לבדוק עד כמה טובה הגרסה הבכירה של האסטרה והאם היא מצדיקה את פער המחיר מול גרסת 140 כ"ס

תגיות | משפחתיות, אופל, אסטרה ברלינה

לא מזמן דיווחנו לכם על השקת אופל ברלינה (סדאן) עם מנוע מוגדש טורבו בנפח 1.6 ליטר המפיק 180 כ"ס, בישראל. אופל אסטרה ברלינה בכלל והגרסה החדשה בפרט היא מכונית חשובה מאד האמורה לסייע ליבואן לטפס מעלה בטבלת המסירות. יצאנו לבדוק האם מכונית יפה ממותג גרמני מוערך עם מנוע חזק בהספק 180 כ"ס עומדת ברף הציפיות הגבוה שהציב היבואן עם השקתה ועד כמה היא עדיפה לעומת גרסת ה- 1.4 טורבו בהספק 140 כ"ס.

 

אופל אסטרה ברלינה

 

התרשמות חיצונית

 

נתחיל בכך שלטעמנו האסטרה ברלינה היא מהנאות שבמשפחתיות. הברלינה מעוצבת באופן הרמוני היוצר תחושת מכובדות ואיכות מכל זווית. בהרבה מקרים כשמוסיפים תא מטען למכונית שעוצבה במקור כמכונית האצ'בק, התוצאה המתקבלת חסרת פרופורציות ומתקבל מן שעטנז קשה לעיכול, המקרה של האסטרה ברלינה שונה. העיצוב הכללי נשמר גם לאחר הוספת תא המטען שמשתלב יפה מאד. יחידות התאורה הקדמיות כוללות תאורת יום מסוג LED. הגריל הקדמי ופנסי הערפל מעוטרים בכרום מבריק, מה שתורם למראה מכובד. מאחור פנסים גדולים ומעוצבים בגוון אדום עמוק ביחד עם ספויילר מובנה בדלת תא המטען יוצרים מראה מכובד ומוצלח. במבט צד מתגלה מכונית עגלגלה בעלת קווי עיצוב זורמים ונעימים לעין, חישוקי סגסוגת קלה בקוטר 17 אינץ' משלימים את המראה המכובד ושומרים על פרופורציות נאות.

 

תא הנוסעים

 

בישיבה במושב הנהג הדבר הראשון שבולט לעין הוא מיקום קורת A הקדמית, העבה מהמקובל, קרוב מדי לנוסעים מקדימה, דבר הפוגם בשדה הראיה. חשוב לציין, כי לאחר יומיים בהם נהגתי באסטרה הצלחתי להתרגל למיקומה של הקורה .כנראה שבשביל עיצוב מוצלח צריך לפעמים להתפשר. עוד פשרה על חשבון העיצוב היא שדה ראיה מצומצם לאחור המקשה בתמרוני חנייה. חיישני חניה המותקנים ברכב כסטנדרט מחפים במידת מה על חסרון זה. מרווח הרגליים מכובד במושבים הקדמיים ומרווח הראש מספק גם הוא. שני המושבים הקדמיים מתכווננים לגובה ובעלי כיוון חשמלי לכרית תמיכת הגב התחתון וכיוון נפרד לשיפוע בסיס המושב, אופציה יעילה התורמת לכיוון טוב יותר של המושב לנוחות הנוסעים. כרית תמיכת הגב התחתון במושבים הקדמיים בולטת יתר על המידה גם לאחר הכנסתה למשענת הגב, דבר הפוגע בנוחות המושבים. כרית התמיכה נבדקה ע"י מספר נוסעים שונים וכולם העלו את אותה הטענה. ההגה מחופה בעור נעים למגע וכולל לחצני שליטה על מערכת השמע ובקרת השיוט אך גימורו של עיטור הפלסטיק הכסוף בהגה לא מושלם. לוח המחוונים נאה והתצוגה ברורה אך כיסוי הפלסטיק מרגיש זול ורופף מעט. חוץ מזה איכויות החומרים וההרכבה טובים באזורים המרכזיים וסבירים בשאר האזורים.

 

בקונסולה הקדמית של האסטרה פזורים לחצני תפעול רבים, אולם תוך זמן קצר ברכב ההתמצאות בפקדים ומיקומם הופכת לטריוויאלית וקל להתמצא בין שלל הפקדים ובכלל אין צורך לגעת בכפתורים יותר מדי כי מערכת השמע נשלטת מגלגל ההגה ואז נשאר רק תפעול בקרת האקלים מהקונסולה. אגב, גם לחצן פתיחת תא המטען נמצא בקונסולה הקדמית. בקרת האקלים המפוצלת עושה את עבודתה כמצופה ופתחי המיזוג מתכווננים וגם נסגרים לגמרי אם תחפצו בכך, חבל שאין פתחי מיזוג גם לנוסעים מאחור. איכות מערכת השמע בינונית ולא יותר, מאכזב שהרכב מגיע ללא קישוריות BlueTooth. כל הכפתורים מוארים ומרגישים איכותיים ומוצקים וכל פקדי פתיחת וסגירת חלונות הרכב מתפקדים כפקדי נגיעה אחת לסגירה ופתיחה מהירים. בחלל הפנימי של האסטרה ברלינה ניתן למצוא מספר לא מבוטל של תאי אחסון: מתחת לקונסולה הקדמית קיים תא אחסון שמתאים לטלפון ולארנק (המעמד לטלפון שנראה בתמונות הוא בהתקנה מקומית) תא גדול במשענת היד, 3 מחזיקי כוסות, תא כפפות מואר, תא סגור משמאל להגה ותאי אחסון בדלתות. משענת היד המרכזית מרופדת עם אפשרות להארכת בסיס המשענת.

 

למרות בסיס גלגלים גדול יחסית העומד על 2,685 מ"מ, מרווח הרגליים במושב האחורי אינו גדול במיוחד ובאופן כללי מתקבלת תחושה של מעט צפיפות בייחוד ביחס למידות הרכב. מרווח הראש מאחור סביר ובמושב האמצעי המצב טוב עוד פחות.המושב האחורי מתאים לשני מבוגרים וילד שכן מבוגר שלישי בגובה שמעל 1.75 מ' שייאלץ לשבת באמצע יגלה שראשו צמוד לתקרה וברכיו צמודים למושבים הקדמיים, והמדרגה הגבוהה ברצפת המרכב הופכת את הישיבה לפחות נעימה ונוחה. במושב האחורי קיימים עיגוני איזופיקס ומשענת יד הכוללת תא אחסון וזוג מחזיקי כוסות איכותיים. תא המטען גדול ומסודר ונפחו עומד על 460 ליטר. ניתן בקלות להכניס לתוכו עגלת תינוק והרבה שקיות מלאות מהסופר אך פתח צר יחסית והשילוב עם סף הטענה מעט גבוה יקשו על העמסת ופריקת חפצים גדולים. הגלגל החלופי הזמני ממוקם מתחת לרצפת תא המטען.

 

האסטרה ברלינה 1.6 טורבו מגיעה ברמת אבזור אנג'וי הכוללת: חישוקי סגסוגת קלה בקוטר 17 אינץ' הנועלים צמיגים במידה 225/55R17, חלון גג חשמלי, בקרת אקלים דו אזורית, מראות וחלונות חשמל, הגה עור עם בקרי שליטה על מערכת השמע, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, 6 כריות אוויר, עיגוני ISOFIX, מושבים קדמיים עם אפשרות לכיוון חשמלי של כרית תמיכת הגב התחתון ועוד. במבחן הריסוק שבוצע ע"י ארגון ENCAP בשנת 2009 זכתה אופל אסטרה בציון של 5 כוכבי בטיחות.

 

על הכביש

 

לפני שמניעים, קצת נתונים טכניים יבשים: באסטרה מותקן מנוע 1.6 ליטר מוגדש טורבו המפיק 180 כ"ס ומומנט של 23 קג"מ המשודך לתיבת הילוכים בת 6 הילוכים. לפי נתוני היצרן, תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 9.2 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 7.2 ליטר למאה ק"מ או 13.9 ק"מ לליטר. משקל המכונית עומד על 1,461 ק"ג כולל נהג.

 

על פי רוב, מי שרוכש מכונית משפחתית עם 180 כ"ס מצפה גם ליהנות ומעט להשתובב עם הרכב. יצאנו לכביש המהיר על מנת לבדוק את התאוצה ותגובות המנוע בקו ישר. האסטרה היא מכונית מהירה אבל עם נתון הספק של 180 כ"ס היינו מצפים לתגובות מהירות ומרגשות יותר, בייחוד באותם מקרים בהם הצמדנו את דוושת התאוצה לרצפת הרכב. פעולת תיבת הילוכים טובה בסה"כ והעברות מתבצעות בצורה חלקה אך ההרגשה הכללית היא שכוח המנוע לא מנוצל מספיק וחלקו פשוט נבלע בתיבה ולא מועבר אל הגלגלים. קיימת השהייה בהורדת ההילוכים וגם במצב הידני העברת ההילוכים הייתה איטית. תאוצה מ- 0 ל- 100 קמ"ש שמדדנו בפועל עמדה על 9.8 שניות, לא רע אבל גם לא מלהיב במיוחד. תאוצה מ- 80 ל- 120 קמ"ש שמדדנו עמדה על 6.8 שניות. האסטרה אינה מיועדת לנהיגה מהירה בכביש מפותל עם פניות חדות. היגוי קל שאינו מדוייק מספיק ודוושת בלם עם מהלך ארוך, פוגמים ביכולת לנהוג מהר בכביש מפותל עם פניות חדות. כמו כן, תמיכת הצד של המושבים אינה מספקת בייחוד בפניות חדות.

 

שיוט במאה קמ"ש ממקם את מחוג הטכומטר באזור ה- 2,000 סל"ד, כך שהמנוע שקט ונעים רוב הזמן. האסטרה מבודדת היטב את תא הנוסעים מרעשי הכביש והמנוע אך נסיעה במהירות של כ- 80 קמ"ש מכניסה רעשי רוח שמגיעים מאזור מראות הצד. עבודת המתלים טובה ושיבושי כביש מכל הסוגים נבלעים היטב גם בעיר וגם מחוצה לה למרות הצמיגים בעלי החתך הנמוך. גם בכביש גלי המתלים מצליחים לרסן את המרכב בצורה יעילה ושומרים את האסטרה מהודקת לכביש. צריכת הדלק בתנאי המבחן עמדה על כ- 10 ק"מ לליטר.

 

חסרונותיה של האסטרה בתחום הדינאמי מתגלים כיתרונות בנסיעה עירונית. ההיגוי הקל נוח בתמרוני חניה ובפניות, המתלים מרסנים היטב את פגמי הכביש והמכונית שקטה ומוצקה. גם תיבת ההילוכים פועלת טוב יותר כשלא דורשים ממנה לעבוד קשה. כאמור, מהלך דוושת הבלם ארוך יחסית והבלימה לא מגיעה מיד עם הנגיעה בדוושה, דבר הגורם לבלימות לא מעודנות במהירות גלישה, מעט מפריע ודורש הסתגלות. נציין כי הבלימה במצב חירום היא החלטית, חזקה ובטוחה.

 

בסיכום הפרק הדינמי ניתן לומר, כי האסטרה היא מכונית מהירה המיועדת לשיוט נינוח בכביש המהיר ובפניות ארוכות שם היא מספקת תאוצות ביניים זריזות, אחיזה גבוהה והתנהגות בוגרת ובטוחה.

 

סיכום

 

האסטרה לא הצטיינה בשום פרמטר, אך גם לא נכשלה באף אחד מהם. היא מאובזרת כמעט בכל מה שצריך הנהג הממוצע והיא נוחה פרט למושבים לא מושלמים. מנוע הטורבו המספק 180 כ"ס, אינו בא לידי ביטוי כפי שהיינו מצפים, תיבת ההילוכים פוגעת בביצועי המכונית, וככל הנראה, האסטרה לא תצליח לרגש את חובבי הנהיגה האמיתיים. גרסת ה- 1.6 טורבו יקרה מגרסת ה- 1.4 טורבו ב- 13 אלף ₪, תמורתם מקבלים תוספת של גג שמש, חישוקי סגסוגת מקוריים ותוספת של 40 כ"ס ולכן התמורה לעומת גרסת ה- 1.4 טורבו היא טובה למדי. מאידך, אם אין לכם צורך בתוספת האבזור, תשלום נוסף של 13 אלף ₪ עבור תוספת הכוח לא בהכרח כדאי. בשורה התחתונה ניתן לומר שהאסטרה היא אחת המשפחתיות המובילות והמהירות בישראל בטווח המחירים הזה ומציעה פשרה נוחה בסך הכל שתתאים למרבית הנהגים.

 

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט