ניחוח צרפתי משובח - סיטרואן DS5 בנסיעת מבחן

 

יצאנו לבחון את הסיטרואן DS5 שנראית כמו רכב קונספט ועולה כמו רכב יוקרה, וחזרנו עם מסקנות מעניינות

תגיות | משפחתיות גדולות, סיטרואן, DS5, DS, 5

בשנת 1955 הציגה סיטרואן את ה- DS שיהפוך מאוחר יותר לאגדה מוטורית. ה- DS המקורית היוותה פריצת דרך טכנולוגית והציגה בין היתר מתלים הידרואליים שתרמו הן לנוחות הנסיעה והן לריסון המרכב בנסיעה מאומצת, מערכת בלימה מתקדמת ששינתה את תפיסת מרחק הבלימה באותן שנים ואפילו פנסים שפנו יחד עם ההגה והאירו לתוך פניות.

 

55 שנה אל תוך העתיד, סיטרואן על המסלול המהיר לאבד את המוזרות והיחודיות המלבבת שהבדילה אותה משאר היצרניות, אפילו רכבי המנהלים של המותג כבר משווקים עם מתלים סטנדרטיים ונראים כמו שאר המתחרות. בסיטרואן החליטו לעשות מעשה ולהחיות את השם המיתולוגי DS. ראשונה בתור הייתה ה- DS3, שהייתה מבוססת על ה- C3 הקומפקטית, שנה מאוחר יותר הגיעה ה- DS4 וב- 2012 הוצגה האחות הגדולה - ה- DS5.

 

מבט ראשון

 

ברגע שעינינו קולטות את ה- DS5 הן פשוט מסרבות להתנתק, היא לא יפה במיוחד, גם לא נראית מאוד ספורטיבית, היא בכלל מגיעה בתצורת סטיישן, אבל הסיטרואן DS5 מגיעה עמוסה בכל כך הרבה נוכחות, שגם כאשר עמדה לצד רכבים היקרים ממנה פי כמה וכמה, המבטים תמיד נדדו אליה. נראה כי ה- DS5 צבעה את כל העולם בשחור ולבן והיא היחידה שנשארה צבעונית. אפילו בזמן עצירת קפה בתחנת הדלק חזרו אליה עיניי לבחינה כל כמה שניות, כמו גם עיניהם של שאר עוברי הדרך.

 

סיטרואן DS5

 

עם גבות כרום שמתחילות מעל הפנסים הקדמיים, נמשכות עד מראות הצד ומטפסות על לאמצע קורות A, גלגלי הסגסוגת המעוצבים, השבכה הקדמית העצומה, הגג שנראה כאילו צף מעל הרכב הודות לקורות B שחורות וקורת C המוסוות ע"י חלון והפנסים האחוריים העוקבים אחר הקימור של הפגוש, נראית ה- DS5 יותר כמו רכב קונספט ולא כמו רכב שאפשר להזמין באולם התצוגה. המדהים בכל המתקפה הוויזואליות הזו, הוא שכל פרטי העיצוב משתלבים זה בזה בצורה הרמונית מוצלחת מאוד.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 

נכנסים לתא הטייס

 

"עיצוב תא הנוסעים של הרכב שואב אלמנטים מעולם התעופה", משפט ששמענו עשרות פעמים, מודגש גם כאן ע"י סיטרואן שמבטיחה וגם מקיימת. הקונסולה מרכזית חובקת את רגלי הנוסעים במושבים הקדמיים ובמרכזה כפתורי שליטה למערכת המדיה ומחשב הדרך, לפתיחת וסגירת החלונות ונעילת הדלתות. הקונסולה העליונה חוצה את תא הנוסעים במרכזו מהמראה הקדמית ועד לחלון הגג מעל המושב האחורי ומכילה לא פחות מתשעה כפתורים השולטים על תאורת הקריאה הקדמית, על חלונות הגג הנפרדים לנהג, לנוסע הקדמי ולנוסעים מאחור, ועל כוון זווית ובהירות צג הזכוכית מתחת לעיני הנהג מעל הקונסולה. הישיבה במושב הנהג של ה- DS5 מרגישה באמת כמו ישיבה בתא טייס, לא של סתם מטוס, אלא של אחד מסרט מדע בדיוני. ההגה קטום התחתית תרם גם הוא את חלקו בחשק להמריא.

 

סיטרואן DS5. תא הנוסעים

 

כמה דקות לאחר הכניסה לרכב, העיניים מפסיקות לרוץ בין משטחי האלומניום ועשרות המתגים והכפתורים. מציאת תנוחת הנהיגה המתאימה נעשית במהירות ובקלות בזכות כיוון חשמלי של המושבים הקדמיים בגרסה המאובזרת שנבחנה Sport Chic. טווח הזזת המושב, בין הנקודה הקדמית ביותר לזו האחורית ביותר, ענקי. טווח התנועה לגובה מרשים גם כן ומאפשר ישיבה גבוהה ושולטת או נמוכה וספורטיבית. מסעד המושב ניתן להגדלה בחלקו הקידמי, משענת המושב כוללת כרית מתנפחת לתמיכת הגב התחתון ואפשרות מסאז' רך ונעים באיזור המותניים. את כיוון המושב והמראות הקדמיות ניתן בגרסה זו לשמור באחד משלושה זכרונות מתוכנתים מראש, כך שבכניסתכם הבאה לרכב תאלצו ללחוץ על כפתור אחד בלבד כדי להגיע לאותה התנוחה בהנחה שמישהו אחר נהג ברכב. ההגה בעל אפשרות כיוון ידנית לגובה ולעומק למרות שציפינו לאפשרות כיוון חשמלית גם כאן.

 

ישיבה נמוכה יחד עם הקונסולה הגבוהה, החלונות האחוריים המושחרים, חלונות הצד הקטנים יחסית, החלון האחורי הצר המחולק ע"י ספויילר ומראות הצד הקטנות גורמות לתחושה קלה של קלסטרופוביה וראות לא מספקת. פתיחת שלושת גגות השמש תורמת הרבה אור לתא הנוסעים והופכת את חווית הישיבה ברכב לנעימה יותר, מצלמת הנסיעה לאחור וחיישני החנייה הקדמיים והאחוריים משרים בטחון בתמרוני הרכב.

 

סיטרואן DS5 משווקת בישראל בשתי רמות אבזור, So Chic המאובזרת בין היתר במראות חשמליות מחוממות המתקפלות אוטומטית, מושבי ספורט בריפוד עור משולב בד עם כיוונון חשמלי לנהג, מערכת מולטימדיה בעלת תשעה רמקולים עם שליטה מההגה, דיבורית בלוטות' מקורית, בלם חנייה חשמלי, חיישני חנייה אחוריים, תא אחסון ענקי ומקורר מתחת למשענת היד המרכזית המכיל בנוחות בקבוק ליטר וחצי עם אפשרות לפתיחה מלאה או חלקית למגש קטן בלבד המציע מספיק מקום לטלפון או ארנק, מערכת בקרת אקלים דו אזורית עם פתחי מיזוג לנוסעים במושב האחורי, עיגוני ISOFIX במושבים האחוריים, ביטול כרית האוויר במושב הנוסע, בקרת שיוט, פנסי ערפל עוקבי פנייה, תצוגה עילית של מהירות הנסיעה והנעה ללא מפתח. מחיר גרסת ה- So Chic עומד על 208,489 ₪. למפרט הרכב המלא.

 

הגרסה הבכירה - Sport Chic אשר התייצבה למבחן, מוסיפה לרשימת האבזור הארוכה גם פנסי קסנון עוקבי פניה עם אפשרות להדלקה אוטומטית, מושב נוסע עם כיוון חשמלי, שלושה זכרונות למצב המושב ומראות הצד ופונקציית עיסוי למושב הנהג, ריפוד עוד מלא לכל המושבים, חיישני חנייה קדמיים ומצלמת נסיעה לאחור, מערכת התרעה על סטייה מנתיב וחלונות מבודדים. מחיר הגרסה הבכירה עומד על 236,990 ₪. למפרט הרכב המלא.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 

מניעים

 

את הסיטרואן DS5 מניעים עם המפתח בכיס, לחיצה על כפתור ההנעה מעירה את מנוע הטורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר אשר מגיע בשתי רמות האבזור ומפיק 156 כ"ס מירביים ב- 6,000 סל"ד ובעל מומנט מקסימלי של 24.4 קג"מ המושגים כבר ב- 1400 סל"ד. צליל המנוע כמעט ואינו חודר לתא הנוסעים ובעמידה ברמזורים נאלצתי לא פעם להציץ במד הסל"ד הדיגיטלי כדי לוודא שהמנוע עובד.

 

סיטרואן DS5. תא המנוע

 

DS5 מצויידת בתיבת הילוכים אוטומטית בת שישה הילוכים. תפעול ידני של תיבת ההילוכים מצריך תשומת לב מיוחדת בתיזמון העברת ההילוכים עקב בידוד רעשי המנוע. בעזיבת דוושת התאוצה מסרבת תיבת ההילוכים להעלות הילוך ובכל פעם שתלחצו על דוושת הגז והתיבה תוריד הילוך או שניים גם בסיום התאוצה תשאר התיבה על הילוך נמוך וסל"ד גבוה. מספר מדידות הראו בין 8 ל- 15 שניות בין רגע עזיבת הדוושה ועד הרגע בו העלתה התיבה הילוך, לדעתנו מצריך עדכון תוכנת גיר ההילוכים.

 

יוצאים לדרך

 

ה- DS5 מצליחה להרגיש טוב כמעט בכל תנאי דרך, הודות לתיבת ההילוכים בעלת הפעולה החלקה והילוך אחרון ארוך, השיוט בכביש מהיר הוא נינוח מאוד. יחד עם המנוע השקט ורעשי הרוח המעטים החודרים לתא הנוסעים מאיזור קורות A היא מאפשרת לגמוע מרחקים ארוכים מבלי להתעייף. עם זאת, המושבים היו יכולים להיות מעט יותר רכים לשם השגת המטרה הזו ואפשרות המסאג', למרות היותה גימיק נחמד ושימושי, לא תורמת הרבה לנוחות הנסיעה.

 

כשמפנים את חרטומה של ה- DS5 לכיוון כבישים מפותלים מתקבלת תחושה מעורבת. המנוע, שנדרשת רגל כבדה על מנת לשמור אותו בטווח סל"ד יעיל, תיבת ההלוכים האוטומטית שגם במצב ידני מחליפה הילוכים כראות עינייה ומערכת בקרת יציבות שאמנם מתנתקת, אך חוזרת לפעולה מלאה במהירויות של מעל 50 קמ"ש אינם מתכון מובן מאליו להנאה מנהיגה או חריכת אספלט. אך מנגד כיול מתלים ספורטיבי, הגה מהיר עם 2.9 סיבובים מנעילה לנעילה ותא נוסעים שכאמור גורם לנהג להרגיש כמו טייס קרב מתגברים על ההיגיון. ידית ההילוכים מועברת למצב ספורט (כי המצב הידני בכל אופן אינו מאפשר שליטה מלאה) והדוושה הימנית נשתלת בשטיח בתנועה חטופה, למרבה הפליאה מחוג הסל"ד מטפס גבוה ומהר וה- DS5 משוגרת אל עבר רצף הפניות בבטחון ויציבות והיא מגיעה למהירויות שלא נראה שסטיישן משפחתית הייתה מרגישה בהן בנוח. לצערנו סיטראון DS5 אינה משרה מספיק בטחון בנהיגה ספורטיבית, ההגה החשמלי האילם יחד עם הטיית המרכב במשקל 1,420 ק"ג יגרמו לנהגים השפויים שביננו להמנע מדרישות דינאמיות גבוהות מהרכב.

 

לסיכום

 

סיטרואן DS5 היא מכונית מרשימה ביותר, מפנקת ומהירה, אך כשהחזרנו את המפתחות הרגשנו כולנו כי במכונית הפרימיום הזו חסר אבזור מתבקש כגון מערכת מתלי אויר המוצעת כאופציה כבר בסיטרואן C5, מערכת חניה אוטומטית, תא מטען גדול יותר והנדסת אנוש טובה יותר (מערכת מולטימדיה שלא דורשת הסתגלות ארוכה וקריאת ספר הפעלה, מתגי חלונות בדלתות, ומחזיקי כוסות בקונסולה המרכזית). כל אלה גרמו לנו להגיע למסקנה שהסיטרואן DS5 מציגה חבילה המכוונת לסוג מאוד מסויים של קונים פוטנציאליים - אלו המעוניינים בבידול מחבריהם ולמעשה בידול מכל רכב אחר על הכביש. DS5 היא מכונית למי שאינו מפחד לפזול לכיוון מותג שאיננו גרמני על מנת לקבל מכונית פרימיום שתהיה היחידה מסוגה בכל ברמזור. למרות שהאיכויות הדינאמיות שלה לוקות בחסר ואפילו שיכלה סיטרואן לאבזר אותה מעט יותר, אין ספק שיש לה מקום על כבישי ישראל.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • קאדילק XT5 טורבו 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    קאדילק XT5 טורבו 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.05.20 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק כמה טוב עשתה מתיחת הפנים לרכב הפנאי קאדילק XT5 ואיך מתמודד מנוע 2.0 ליטרים עם רכב במשקל 1.8 טון

    קאדילק עושה בעשור האחרון צעדים חשובים בהפיכת המותג לצעיר ואטרקטיבי יותר בכל קשת דגמיה תוך שמירה על התדמית היוקרתית. קאדילק XT5 הושק בשנת 2017 כמחליף לקאדילק SRX והציג עיצוב שונה מהמתחרים. מתיחת הפנים האחרונה שומרת על עיצובו המוצלח של רכב הפנאי האמריקאי אך כוללת נגיעות קוסמטיות קלות, מערכות בטיחות עד

     
  • פיג'ו 5008 1.2 ליטרים במבחן דרכים

    פיג'ו 5008 1.2 ליטרים במבחן דרכים

    30.04.20 | מבחני רכב

    הקרב בין רכבי הפנאי 7 מושבים הולך ומתעצם עם גרסה חדשה ומוזלת לפיג'ו 5008 אשר חמושה במנוע 3 צילינדרים צנוע בנפח 1.2 ליטרים

    רכבי הפנאי החמושים בשבעה מושבים ביצעו חיסול ממוקד במיניוואנים המסורתיים. משפחות גדולות כבר לא חייבות לרכוש רכב מגודל עם חזות מסחרית ורובן בוחרות בישיבה הגבוהה ובעיצוב הפנאי על אף פשרות בסעיפי המרחב הפנימי והשימושיות. פיג'ו 5008 1.2 טורבו אקטיב יתרונות עיצוב, מרווח, שימושיות, נוחות נ

     
  • פיג'ו 2008 החדש 2020 במבחן דרכים

    פיג'ו 2008 החדש 2020 במבחן דרכים

    19.04.20 | מבחני רכב

    פיג'ו 2008 החדש מתמודד בסגמנט רווי מתחרים ומתבלט בזכות עיצוב מרשים, תא נוסעים חדשני, ותיבת 8 הילוכים אוטומטית. יצאנו לעמוד על מעלותיו וחסרונותיו של גור האריות החדש

    קטגוריית הקרוסאוברים העירוניים ממשיכה לפרוח, ולמרבית היצרניות יש נציג בקטגוריה המאיימת להוות תחליף למכונית סופר מיני. נראה כי מדובר בתהליך טבעי לאור העדפת השוק לרכבים המציעים תנוחת ישיבה מעט גבוהה יותר לצד פוזת שטח. העובדה כי המתחרים בסגמנט מבוססים על מכוניות סופר מיני ומהווים למעשה גרסה מוגבהת שלהן

     
  • ראם 2020 במבחן דרכים

    ראם 2020 במבחן דרכים

    12.04.20 | מבחני רכב

    ראם 2500 בגרסת לימיטד עושה בסטייל את מה שמצופה מטנדר אמריקאי גדול וחזק

    את טבלת המכירות בארה"ב מובילים באופן קבוע הטנדרים של פורד, שברולט וראם. בישראל המצב שונה, אך בעזרת הטבות מס נדיבות נמכרים טנדרים כאלה במספרים יפים. למבחן הדרכים שלנו התייצב ראם 2500 בגרסת לימיטד הבכירה והמפנקת שמחירה 280,000 ₪ לפני מע"מ ואין זה מקרי שדווקא גרסה זו נבחרה לייצג את הדגם. ר

     
  • אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    02.04.20 | מבחני רכב

    אופל קורסה החדשה מציעה יחידת הנעה חזקה, אבזור נדיב ועיצוב ספורטיבי במחיר גבוה ביחס לסגמנט. יצאנו לבחון את ההצעה החדשה בשוק הסופר מיני

    אופל קורסה בדורה השישי מציגה קפיצת מדרגה ענקית ביחס לקודמתה שלא זכתה להצלחה בשוק המקומי עקב עיצוב אנמי, מפרט מיושן ומוניטין חלש למותג אופל בישראל. אופל קורסה 2020 מבוססת על פלטפורמת CMP הגלובלית של קונצרן PSA, הקלה ב - 30 ק"ג לעומת קודמתה ומותאמת למנועים חשמליים. היבואנית החדשה לובינסקי תולה תקוות ר

     
  • מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    22.03.20 | מבחני רכב

    מרצדס CLA 35 AMG מציעה ביצועים משכרים במעטפת סקסית אך דורשת פרמיה בלתי מבוטלת. יצאנו למבחן ראוותני ומהיר

    מרצדס CLA 35 AMG נועדה לגשר על הפער שבין הגרסאות הרגילות של מרצדס CLA לבין גרסת הקצה CLA 45 AMG ומתחרה בדגמים כגון אאודי S3 וב.מ.וו M235. מעבר למנוע החזק, זוכה גרסה זו לשלדה מחוזקת ומכלולים התואמים ליכולת הגבוהה, ביניהם מערכת הנעה כפולה מתקדמת, מתלים מוקשחים, בלמים מוגדלים ומאווררים, היגוי חד ומהיר

     
  • וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    17.03.20 | מבחני רכב

    וולוו S60 מציעה חבילה ראויה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות פרימיום, ובגרסת הפלאג-אין הייבריד אפילו יחס נדיר של ביצועים לשקל

    בשנת 1994 הציגה וולוו, שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות אך חסרות כישורים דינמיים, את ה- T5 850 שצוידה במנוע טורבו חזק והשפילה את גרסאות ששת הצילינדרים של המתחרות מגרמניה בכל מבחני התאוצה ובמחיר נמוך יותר. וולוו S60 בגרסת T8 היא צאצאה של סבתא T5 850 ומציעה הספק וביצועים

     
  • סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    11.03.20 | מבחני רכב

    סיטרואן הוסיפה כוח למנוע של ה- C3 איירקרוס, ויצאנו לבדוק איך הוא משתלב עם השיק הצרפתי

    סיטרואן C3 איירקרוס הוצג בשנת 2018 ובינתיים הוצגו מתמודדים צעירים וטובים שהפכו את התחרות לקשה יותר. כדי להשאירו רלוונטי בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים, בחרה היצרנית לתת לדגם חיזוק משמעותי עם מנוע בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס, תוספת של 20 סוסים ביחס למנוע הקודם. סיטרואן C3 איירקרוס יתר

     
  • קופרה אטקה במבחן דרכים

    קופרה אטקה במבחן דרכים

    01.03.20 | מבחני רכב

    קופרה אטקה מציע ביצועים ספורטיביים בחבילה משפחתית נוחה ושימושית

    ברשותכם, אתחיל מהשורה התחתונה. לקופרה אטקה אין מתחרים ישירים, ואם היו כאלה, הם היו צריכים לעבוד מאוד קשה כדי לנצח את מה שיש לרכב הזה להציע. מעבר להיותו מכונת נהיגה טכנולוגית ומתקדמת, הוא גם שימושי ברמה היומיומית כמו סיאט אטקה של השכן. יתרה מכך, יש משהו מיוחד בלהיות שונה על הכביש, לדעת שיש לך רכב שיכ

     
  • אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    27.02.20 | מבחני רכב

    אאודי A4 נהנית מפופולריות גבוהה יחסית בארץ ובעולם, ומתיחת הפנים שעברה נועדה להשאירה אטרקטיבית גם בשנים הבאות עד להצגת הדור הבא

    אאודי A4 אחראית על חלק נכבד ממכירות המותג ברחבי העולם ועל כן חשובה מאוד עבור היצרנית. מתיחת הפנים אותה עברה אאודי A4 נועדה להשאיר את המכונית רעננה ועדכנית לשנים הקרובות על מנת להתחרות מול דגמים צעירים כגון ב.מ.וו סדרה 3. המשפחתית הגדולה של אאודי שומרת על מעלותיה המוכרות, מיישרת קו עם שפת העיצוב החדש

     
  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב