פולקסווגן גולף 1.2 במבחן - מתכון בטוח

 

הדור השביעי של פולקסווגן גולף הגיע למבחן כשהוא מבטיח להיות טוב יותר מהדורות הקודמים, אך האם הוא טוב יותר מהמתחרות? יצאנו לבדוק.

תגיות | משפחתיות, פולקסווגן, גולף 5 דלתות

פולקסווגן גולף הגיחה לאוויר העולם בשנת 1974 והפכה עם השנים למובילת הסטנדרט בקטגוריית המכוניות המשפחתיות, מבחינת אבזור, איכות חומרים, נוחות נסיעה ובשווקים מסויימים גם בכל הנוגע לשמירת ערך. עם רכישת סיאט וסקודה ע"י חברת פולקסווגן טיפסה הגולף, ולמעשה כל מותג פולקסווגן, למעלה בסולם היוקרה, והיום כבר שכיח למצוא אותה באותו מבחן השוואתי עם רכבים דוגמת מרצדס A קלאס או ב.מ.וו סדרה 1.

 

הדור האחרון והשביעי במספר מבטיח להיות טוב יותר מקודמיו בכל אספקט אפשרי, והדבר אכן כך. איכות החומרים שופרה משמעותית, המושבים נוחים יותר, תא הנוסעים מרווח ושקט יותר והמנועים שקטים וחסכוניים יותר. למרות השיפור המקיף בכל התחומים על פני הדור הקודם, עומדת הפולקסווגן גולף להשוואה דווקא מול המתחרות שהציגו אף הן קפיצת מדרגה ויישרו קו מול הסטנדרטים החדשים ומהוות מתמודדות ראויות בהובלת הקטגוריה.

 

התרשמות חיצונית - התפתחות

 

עיצובה של הגולף החדשה איננו חדשני או שובר מוסכמות, השינויים בעיצוב הולכים בקו אחד הן עם שפת העיצוב הנוכחית של היצרנית והן עם טעמם של לקוחותיה של הגולף, שמעדיפים עיצוב שמרני ומכובד על פני עיצוב צעקני ומהפכני. הקווים התחדדו מעט, עיצוב יחידות התאורה עודכן על מנת להתאים לשפת העיצוב הנוכחית של היצרנית אך מכל זווית שממנה תביטו בה לא תוכלו לבלבל אותה עם שום רכב אחר על הכביש.

 

פולקסווגן גולף

 

הגולף התייצבה למבחן בגרסת 1.2 הבסיסית, צבועה בלבן שמדגיש את האיפוק והאריסטוקרטיות שמשדרת הגולף. האכזבה הגדולה ביותר, במיוחד לאור תג המחיר הנושק ל- 134,000 ₪ הייתה היעדר חישוקי סגסוגת קלה בגרסה זו והימצאותם של חיפויי פלסטיק על חישוקי פלדה בקוטר 15 אינץ' שנראים קטנים ופוגמים במראה הכללי.

 

הדור השביעי של הפולקסווגן גולף מתבסס על פלטפורמת MQB המודולרית של הקונצרן ובעקבות כך צמחו מימדיה של הגולף. אורכה עומד על 4,255 מ"מ (56 מ"מ יותר מהדור הקודם), רוחבה 1,799 מ"מ (13 מ"מ יותר מבדור הקודם) וגובהה 1,452 מ"מ (27 מ"מ פחות מבדור הקודם). הודות לפלטפורמה החדשה, צמח בסיס הגלגלים ב- 59 מ"מ והוא עומד על 2,637 מ"מ. למרות הצמיחה במימדים, הגולף החדשה בגרסת הבסיס קלה יותר ממקבילתה בדור הקודם ב- 35 ק"ג.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 

תא הנוסעים - התברגנות

 

הכניסה לתא הנוסעים מלווה בחבטה גרמנית מסורתית ומוצקה של סגירת הדלת. ההתמקמות במושב הנהג ומציאת תנוחת הנהיגה נעשית בקלות יחסית למרות מיקומה התמוהה של הגלגלת לכיוון זווית גב המושב שלתפעולה דרושים פרקי אצבעות גמישים במיוחד. המושבים קשיחים כנהוג בקונצרן פולקסווגן וכבר זכו בפרס על היותם אורתופדיים ובריאים לגב מארגון בריאות אירופאי. הנסיון שלנו מאשש את הטענות האלה, וגם אחרי שעות רבות מאחורי ההגה נותרנו רעננים.

 

פולקסווגן גולף. תא הנוסעים

 

בעיצוב ותכנון תא הנוסעים ניכר שפולקסווגן מכוונת לרצות את לקוחותיה הנוכחיים של הגולף ולא מהססת לצעוד בכיוון המנוגד לאופנות נוכחיות של תאורת LED על כל משטח אפשרי וריבוי צגים בדשבורד. העיצוב של הגולף בוגר ומאופק, הצבע השולט הוא שחור וכל הכפתורים נמצאים בדיוק היכן שהייתם מצפים למצוא אותם. איכות החומרים, כיאה למובילת הקטגוריה היא ללא רבב, כל משטח שעליו נחה ידינו היה נעים למגע והרגיש כאילו הגיע מקטגוריה אחת מעל.

 

חובבי תאי אחסון יהנו מכמות התאים, גודלם והגישה הנוחה אליהם. תא הכפפות מקורר ומרופד, התאים בדלתות עצומים ומרופדים גם הם. מתחת למשענת המתכווננת בין המושבים נמצא תא נוסף, ועוד אחד מתחבא בתחתית הקונסולה לפני ידית ההילוכים. מחזיקי הכוסות מקבלים כיסוי נשלף ההופך אותם לשימושיים בשמירה על חפצי ערך מעיניים לא רצויות.

 

אבזור גרסת הכניסה של הפולקסווגן גולף 1.2 TSI טרנדליין דל מאוד ובחירת פריטי האבזור מאכזבת ולא מובנת. מחד, נמצאים פריטים כגון בלם יד חשמלי, כיסוי לשני מחזיקי הכוסות שנמצאים בין המושבים, מסך מגע נעים וידידותי למשתמש, תא כפפות מקורר, מערכת המחזיקה את הבלמים בזמן עצירה ובקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוורור למושבים האחוריים ומאידך הגולף נעדרת אביזרים שהפכו סטנדרטיים במכוניות משפחתיות אחרות, שרובן גם זולות ממנה, דוגמת דיבורית בלוטות' (המוצעת כיום כחלק בחבילת אבזור בתוספת תשלום), שקע USB, חיישני נסיעה לאחור, כפתורי שליטה בגלגל ההגה, חיישן אורות וכאמור גם חישוקי סגסוגת קלה.

 

המרווח במושב הנהג מצויין, הודות לטווח תנועה גדול של המושב הן לגובה והן למרחק. במושב הנוסע המצב טוב פחות בגלל היעדר כיוון גובה אך למרות זאת, שני המושבים הקדמיים יספקו מספיק מקום גם לאנשים גבוהים. הראות החוצה מעולה הודות לשטח חלונות גדול מאוד, וסף חלונות נמוך יחסית.

 

כניסה ויציאה מהמושב האחורי מתבצעים בקלילות הודות לדלתות בעלות מפתח רחב. לטובת השימושיות היומיומית, חגורות הבטיחות הצדדיות במושב האחורי נחות בתוך מגרעות המונעות מהן להסתבך במושבים בעת קיפולם, עיגוני ה- ISOFIX נגישים מאוד, גב המושבים הקדמיים מצופה בחומר דמויי עור לטובת ניקוי קל ובדלתות נמצאים תאי אחסון מהגדולים ביותר שפגשנו. גם במושב האחורי מרווח הראש והברכיים מספק בהחלט אך שלושה מבוגרים יצטרכו להתחרות על מרווח רגליים עקב תעלת הינע גדולה מאוד והעדר רצפה שטוחה מאחור.

 

תא המטען של פולקסווגן גולף החדשה איננו יוצא דופן, נפחו 380 ליטרים ממוצעים והמפתח, כמו ברוב מכוניות ההאצ'בק המשפחתיות, רחב וגבוה. לחובתו של תא המטען יש לציין את שפת ההטענה הגבוהה מאוד והעובדה כי המושבים משאירים מדרגה משופעת וגבוהה מדי לאחר קיפולם. פולקסווגן ניסתה ככל הנראה להפוך את החסרון ליתרון על ידי רצפה נשלפת ומסילות המאפשרות להרימה ולהעלים את השיפוע, אך בכך נגזל נפח רב מתא המטען.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 

יחידת הכח - התחדשות

 

פולקסווגן הייתה החלוצה בשידוך מנועי טורבו צנומי נפח למגדשי טורבו קטנים על מנת למזער צריכת דלק ופליטת מזהים מבלי לוותר על ביצועים הגיוניים, ומנוע ה- TSI בנפח 1.2 ליטרים הוא הדוגמא המושלמת לכך. מדובר במנוע מסדרת EA211 החדשה של מנועי טורבו מבית פולקסווגן שתוכנן מחדש לטובת צריכת דלק משופרת והרחבת רצועת הכח. הספקו של המנוע עומד על 105 כ"ס, נתון לא מרשים במיוחד על הנייר בהתחשב במתחרות המציגות 130 כ"ס ואף יותר אך הוא מפצה על כך בנתון מומנט של 17.8 קג"מ מרביים שמושגים כבר ב- 1,400 סל"ד ובפעולה זריזה וחלקה של תיבת ההילוכים כפולת המצמדים בת שבעת ההילוכים.

 

פולקסווגן גולף. תא המנוע

 

פעולת המנוע שקטה מאוד בכל טווח הסל"ד והעברת ההילוכים נעשית כאמור במהירות מרשימה ובפעולה חלקה לחלוטין. הודות למשקל הנמוך של הגולף החדשה היא מאיצה בזריזות ונחישות. במהלך המבחן נמדדו 10.7 שניות מאפס למאה קמ"ש ו- 8.4 שניות בהאצות ביניים מ- 80 ל- 120 קמ"ש. לעזרת צריכת הדלק באה מערכת Start&Stop המדוממת את המנוע בעצירות וצריכת הדלק הממוצעת במהלך המבחן עמדה על 12.5 ק"מ לליטר, נתון מעולה בהתחשב בנהיגה המאומצת שביצענו.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 

על הכביש - הרגעות

 

פולקסווגן גולף החדשה נוחה כמעט בכל תוואי דרך, המתלים אמנם קשיחים ובעלי אופי גרמני טיפוסי אך בשום שלב הגולף לא הרגישה לא נוחה או הפגינה חוסר יציבות. בנסיעה רגועה בעיר המתלים מתמודדים מעולה עם כל שבר או בור בכביש, וכל זאת מבלי להשמיע ולו ציוץ או קרקוש אחד בתא הנוסעים. הודות להגה בעל תגבור משתנה ההופך קל במהירויות נמוכות, תמרוני חנייה מתסכלים ומסובכים הופכים בין רגע לנינוחים ונעימים.

 

ביציאה לכביש המהיר מתגלה אופייה האמיתי של הגולף, מילת המפתח כאן היא עידון. הגולף מבודדת את תא הנוסעים מכל רעש. רעשי מנוע, רעשי רוח ואף רעשי כביש כמעט ואינם חודרים לחלל תא הנוסעים וניתן לנהל שיחה רגועה או להנות ממערכת הסטריאו בלי כל הפרעה. המתלים מתמודדים מעולה עם גלים או שברים בכביש מהיר וההגה, שהופך כבד וקשיח יותר, נוסך בטחון וגורם לגולף להרגיש גדולה ממה שהיא באמת.

 

פולקסווגן גולף

 

כל הנוחות הזו לא באה ללא מחיר, והמחיר שלה מתגלה בנסיעה מאומצת ודינמית, התנהגותה של הגולף על סף המגבלות צפויה מאוד ואינה מערבת את הנהג יתר על המידה בנעשה במערכת ההנעה, המתלים וההיגוי. ברגע שמגבלות האחיזה נפרצות, הגולף יוצאת לתת היגוי הדרגתי ונשלט, אך היא מגיעה לשם מוקדם מכפי שהיינו רוצים. האשמים העיקריים, שלהם גם חלק גדול בנוחות של הגולף בתוואי נהיגה מתונים יותר, הם הצמיגים, ובשל החתך הגבוה לא מצליחים להעביר מספיק מידע אל ההגה המצויין ומשם לאצבעותיו של הנהג. מערכת בקרת היציבות (שאינה ניתנת לניתוק) לצד מערכת בקרת המשיכה (הניתנת לניתוק) תורמות להתנהגות הכביש הבטוחה, החשובה כל כך ללקוחותיה המסורתיים של הגולף.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 

סיכום - אותו דבר, רק יותר טוב

 

כפי שצוין בפתיחה, הגולף איננה נמצאת בוואקום, היא ניצבת מול תחרות עיקשת. בכל זמן המבחן קיננה בזיכרוננו סיאט לאון שנבחנה אצלנו לא מזמן ונותנת אבזור עדיף והתנהגות ספורטיבית יותר תמורת מחיר נמוך יותר. לפני הגולף עומד קרב קשה על כיסיהם של לקוחות פוטנציאליים, עם תג מחיר שגבוה אף מרוב הגרסאות המאובזרות יותר של משפחתיות אחרות גרסת הבסיס של הגולף היא אנדרדוג משמעותי בכל הנוגע ליחס תמורה לשקל.

 

אך למרות חסרונותיה, אין ספק שמהנדסי פולקסווגן ידעו בדיוק מה הם עושים כשתכננו את הגולף החדשה, היא ממשיכה את המתכון הבטוח של קודמותיה ומציגה שיפורים בכל סעיף ברשימה החשובה ללקוחות המסורתיים. אלה המחפשים את האיכות השקטה שכל כך מאפיינת את המותג. לא בכדי הפכה הגולף לאחד המותגים המוכרים ביותר בעולם הרכב, ע"י שיפור מתמיד מדור לדור, מבלי לנסות ולפסוע לטריטוריות אחרות או להציג שינויים שוברי מוסכמות, הגיעה הגולף למקום בו היא נמצאת כיום.

 

את הפולקסווגן גולף אפשר להשוות לדור האחרון של האייפון, במבט מבחוץ נראה שגם היא, כמו האייפון דומה מאוד לקודמתה, אינה מציעה תמורה טובה יותר ממתחרותיה ולמרות שלקוחות המגיעים ממותגים אחרים ככל הנראה לא יאוצו לקנות אותה, מי שיודע מה לחפש ומכיר את היתרונות שלה, ירגיש מיד בבית ויראה את השיפורים שנעשו בה. פולקסווגן גולף מכוונת ללקוחות מאוד מסויימים שיודעים להעריך אותה בזכות מה שהיא, זהה כמעט לחלוטין לדור הקודם, אך בו בזמן טובה יותר בכל סעיף.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט