סוזוקי קרוסאובר במבחן - רגל פה רגל שם

 

סוזוקי קרוסאובר החדש מנסה לרקוד על כל החתונות, הוא רכב משפחתי, מוגבה, ואפילו מגיע בגרסה עם הנעה כפולה

תגיות | סוזוקי, קרוסאובר

יש פתגם שאומר שאם תשאלו שני יהודים את אותה שאלה, תקבלו שלוש תשובות. כאלה אנחנו, לא בדיוק יודעים מה אנחנו רוצים. אם להאמין לפרסומות המתנוססות לאחרונה על כל שלט חוצות שיבואנית סוזוקי, מכשירי תנועה, הצליחה לשים עליו את ידיה כשבמרכזן המשפט "אין עוד משפחתית כזאת" ניתן לחשוב כי הסוזוקי קרוסאובר קורץ לכל לקוח ישראלי אפשרי ואכן, הקרוסאובר מציע תנוחת ישיבה גבוהה וגרסת הנעה כפולה שקורצות לחובבי רכבי הפנאי העירוניים, מרווח פנים של משפחתית, תיבת הילוכים רציפה שעוזרת לשמור על צריכת דלק נמוכה ומנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה לצד אחיזה גבוהה שיקרצו לחובבי הנהיגה הספורטיבית. את החבילה המפתה הזו מציעה סוזוקי תמורת תג מחיר אטרקטיבי של החל מ- 110,000 ₪.

 

התרשמות חיצונית - מי אתה סוזוקי קרוסאובר?

 

סוזוקי קרוסאובר נאה ממבט ראשון ועיצובו זורם ועכשווי, קפיצת מדרגה משמעותית מה- SX4 שנראתה גמלונית למדי ולא מאוד מוגמרת. בחזית אפשר למצוא רמזים לפנסיה של לנצ'יה דלתא שמגיעה מבית פיאט, ששיתפה פעולה לא פעם עם סוזוקי וככל הנראה השאירה מאחור שרטוטים או עיצובים. עוד ניתן למצוא מלפנים מגן פלסטיק שחור לפגוש שממשיך ומקיף את כל המרכב ומעניק לרכב מראה קשוח של רכב שטח.

 

סוזוקי קרוסאוברסוזוקי קרוסאובר

 

במבט מהצד הקרוסאובר נראה אתלטי ומושך עם פנסים אחוריים החובקים את צידי המרכב, פסי קישוט בגימור כרום על הגג ופנסי איתות המשולבים במראות הצד. עם זאת סוזוקי לא ויתרה על שטח החלונות הגדול שהיה אחד מסימני ההיכר של הדגם הקודם וציידה גם את הקרוסאובר בספי חלונות נמוכים המספקים שדה ראייה מעולה לכל הכיוונים.

 

בחלקו האחורי של הרכב אנו נתקלים ביחידות תאורה המזכירות את אלה של הניסאן קשקאי ותג שם שמחדד את השיוך לקטגוריית הפנאי שטח אך בו בזמן גם את הבלבול. בעוד שבחלק מהמדינות משווק הרכב תחת השם SX4 S-Cross, בשווקים אחרים הוחלט לוותר על השם של הרכב היוצא ולהשאיר רק את השם S-Cross, בישראל החליטה היבואנית לבנות על הצלחת סגמנט רכבי הפנאי העירוניים ולשווק את הרכב תחת השם קרוסאובר ובכך למעשה למחוק כל קשר בינו לבין ה- SX4 שזכתה להצלחה לא מבוטלת בזמן שיווקה.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 

תא הנוסעים - מאה אחוז סוזוקי

 

הכניסה לתא הנוסעים מלווה בתחושה מאוד אוורירית, זאת בזכות שטח החלונות הגדול ולמרות הצבע השחור השולט בתא הנוסעים. איכות ההרכבה בכל רחבי תא הנוסעים טובה כצפוי מרכבי סוזוקי. איכות החומרים בתא הנוסעים לא אחידה, חלק מהחומרים רכים ונעימים למגע בעוד חלקם האחר קשה וחלול. נקודות זכות משמעותיות נרשמות לקרוסאובר על הגה ומשענות היד בדלתות המחופים עור ופסי הקישוט בגימור דמוי אלומיניום מסביב לאיזור השליטה המרכזי, על משענות היד בדלתות ועל ידית ההילוכים.

 

סוזוקי קרוסאובר. תא הנוסעיםסוזוקי קרוסאובר. תא הנוסעים

 

המושבים הקדמיים מספקים תמיכה טובה ותנוחת ישיבה גבוהה שתמצא חן בעיני נהגים הרגילים לרכבי פנאי. לשני המושבים הקדמיים אפשרות לכיוון לגובה אך בישיבה נמוכה מיקומו הגבוה של ההגה (שאמנם ניתן לכיוון לגובה ולעומק אך טווח התנועה שלו מוגבל) ביחד עם קונסולה גבוהה גרמו למכסה המנוע להעלם לחלוטין.

 

חובבי האחסון והמיון ישבעו נחת מכמות תאי האחסון, מיקומם וגודלם, בתוך משענת היד הנמצאת בין המושבים הקדמיים מתחבא תא אחסון גדול, ליד בלם היד נמצאים שני מחזיקים כוסות (רק בגרסת הנעה קדמית), בתחתית הקונסולה קיים תא אחסון גדול שיאכלס בנקל אפילו את הטלפון והארנק הגדולים ביותר, תא הכפפות מציע נפח גדול אך הוא נעדר תאורה ומיזוג, מעל המראה המרכזית מסתתר תא לאחסון משקפי שמש, משמאל להגה נמצא עוד תא קטן אך עמוק לטלפון או ארנק ואם זה לא מספק אז בכל ארבעת הדלתות קיימים מחזיקי בקבוקים כשבדלתות הקדמיות נוסף להם עוד מקום לאחסון חפצים. הכניסה למושב האחורי נעשית ללא כל קושי מיוחד, לדלתות מפתח רחב מאוד שיאפשר כניסה קלילה ויאפשר להורים לחגור את ילדיהם בנוחות במושבי הבטיחות.

 

למרות העובדה כי סוזוקי ממצבת את הקרוסאובר בקטגורייה נפרדת מה- SX4 לא ניתן להתעלם, ולו מדי פעם מהשוואה ביניהם. הצמיחה ב- 10 ס"מ באורך בסיס הגלגלים מורגשת במרווח המצויין במושב האחורי הן לברכיים והן לראש. המדרגה שיוצרת ההכנה לתעלת ההינע של גרסת ההנעה הכפולה הורסת מעט את החגיגה לנוסע האמצעי, היא אמנם איננה גדולה כל כך אך לא מיישרת קו עם טרנד הרצפות השטוחות. שני יושבים במושב האחורי יכולים להנות ממשענת יד נשלפת הכוללת שני מחזיקי כוסות.

 

גם נפח תא המטען מהווה יתרון משמעותי של הקרוסאובר על ה- SX4, בזכות תוספת של 15 ס"מ לאורך הכללי צמח נפח תא המטען כמעט פי שניים והוא קפץ מ- 270 ל- 430 ליטרים מרשימים. הרצפה הכפולה בתא המטען גוזלת מעט נפח אך מאפשרת חילוק המטען מעליה ומתחתיה. הרצפה הכפולה מותקנת בדיוק בגובה שפת ההטענה ובכך למעשה מעלימה אותה כמעט לחלוטין וכך גם את המדרגה הנוצרת בקיפול משענות המושבים האחוריים.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 

אבזור והנדסת אנוש - לא החלטי

 

למבחן התייצבה הקרוסאובר בגרסת GLX עם מנוע בנפח 1.6 ליטר, תיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית. מחירה עומד על 120,000 ₪ ורשימת האבזור כוללת בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות אלקטרונית עם בקרת משיכה, בקרת אקלים מפוצלת המחליפה את המזגן המכאני, פנסי ערפל קדמיים, חישוקי סגסוגת קלה, חיפוי עור להגה, שני עיגוני ISOFIX, מערכת שמע בעלת שישה רמקולים, פקדי שליטה מההגה, כיוון גובה ועומק להגה, מראות צד מתקפלות חשמלית עם נעילת הדלתות וכניסה והתנעה ללא מפתח. למפרט הרכב המלא.

 

סוזוקי קרוסאובר. הנעה ללא מפתחסוזוקי קרוסאובר. הנעה ללא מפתח

 

הנדסת האנוש בקרוסאובר היא נקודה נוספת שגורמת לבלבול. מצד אחד מרבית הכפתורים נמצאים בדיוק היכן שהייתם מצפים לראותם, מערכת המיזוג המפוצלת נוחה מאוד לתפעול ומתגי השליטה שלה גדולים וקריאים, הכפתורים על ההגה נמצאים במרחק קצר מקצות האצבעות והשליטה על מערכת המולטימדיה שהותקנה ברכב המבחן (אופציה בתוספת תשלום) נוחה מאוד, גם החיבור לסמארטפון התבצע בקלילות. מצד שני ישנם מספר מתגים שנראה כאילו הותקנו ללא מחשבה תחילה וכלאחר יד, כך למשל המתג שמדליק את פנסי הערפל הקדמיים שנמצא משמאל להגה ליד מתג ניתוק בקרת האחיזה בעוד המתג של פנסי הערפל האחוריים נמצא במיקומו הטבעי, על הידית השולטת על שאר הפנסים. גם פקדי השליטה על מחשב הדרך הרגישו לא אינטואיטיביים ומאוד לא נוחים לשימוש, מדובר בשני מוטות בצידי לוח המחוונים, הראשון שולט בתאורת לוח המחוונים באמצעות סיבוב קפיצי, מאפס את נתוני צריכת הדלק ע"י לחיצה ארוכה ונכנס לתפריט מערכות הרכב גם כן ע"י לחיצה ארוכה.

 

מערכת הנעילה המרכזית גרמה גם היא לגירוד בפדחת, בעוד שלפתיחת הרכב נדרשת לחיצה על אחד הכפתורים הנמצאים על הדלתות הקדמיות או על דלת תא המטען בזמן שהשלט נמצא בכיס, נעילת הרכב לא ניתנת לביצוע באופן ידני והיא מתבצעת זמן רב לאחר סגירת הדלתות ולא מיד עם התרחקות המפתח החכם מהרכב.

 

יחידת הנעה - מכוונת לחיסכון אך מספקת ביצועים

 

המנוע המותקן בסוזוקי קרוסאובר עבר ישירות מה- SX4 והספקו נשאר כשהיה - 120 כ"ס עם נתון מומנט מרבי של 15.9 קג"מ, השינוי המשמעותי ביותר היא תיבת ההילוכים הרציפה החדשה המשודכת למנוע, לתיבה אפשרות לתפעול ידני נוח ע"י מנופים מאחורי ההגה גם כאשר תיבת ההילוכים במצב M וגם כאשר התיבה במצב D הרגיל. במצב M התיבה תישאר בהילוך הנבחר כל עוד הסל"ד לא יצנח או ינסוק לעבר הקו האדום ובמצב D התיבה תחזור למצב אוטומטי לאחר מספר שניות בהם לא יהיה שימוש במנופים.

 

סוזוקי קרוסאובר. תא המנועסוזוקי קרוסאובר. תא המנוע

 

מטרתה של תיבת ההילוכים הרציפה היא מעל לכל השגת צריכת דלק נמוכה ושיוט נינוח בסל"ד נמוך וכמו תיבות רציפות אחרות, גם היא איננה ששה אלי קרב, בתפעול אגרסיבי ומשיכת הילוכים לעבר סל"ד גבוה היא משמיעה יללה מעיקה ומשאירה את המנוע בסל"ד גבוה וקבוע שיגרום למרבית הנהגים לוותר ולשחרר את הלחץ מדוושת התאוצה.

 

למרות הכיול הברור לחסכון, בזמן המבחן נרשמו זמני תאוצה מרשימים, מאפס למאה קמ"ש מדדנו 11.3 שניות כאשר מערכת המיזוג פעלה, בשניה מהיר יותר מנתוני היצרן (וכנראה נובע מסטיה במד המהירות). עם כיבוי מערכת המיזוג הנתון הצטמצם עוד יותר ועמד על 10.4 שניות מרשימות. האצות ביניים מ- 80 ל- 120 קמ"ש ארכו בממוצע 9.5 שניות. צריכת הדלק במהלך המבחן, שכללה נהיגה בתנאים שונים וחלק קצר של נהיגה דינאמית, עמדה על 11.3 ק"מ לליטר.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 

על הכביש - קצת מכל דבר

 

אם להתייחס לכל מה שנאמר עד כה, התנהגות הכביש של הסוזוקי קרוסאובר היא הסעיף המבלבל ביותר. בנסיעה בעיר הקרוסאובר מרגיש מאוד בטוח בזכות גובהו ותנוחת הישיבה הגבוהה. המתלים מספקים נוחות מספקת אך הם מתקשים להתגבר על בורות עמוקים ומהמורות קשות וגרמו להתרסקויות לא נעימות מדי פעם. דוושות התאוצה והבלמים דרשו מעט הסתגלות. לא פעם, בלם הקרוסאובר או האיץ בעצבנות וחוסר עידון בזמן גלישה איטית בפקקים, דבר שגרם לטלטלות לא נעימות של הנוסעים.

 

ביציאה לכביש המהיר המצב משתפר בעיקר בזכות תיבת ההילוכים ששומרת על המנוע בסל"ד נמוך שמשאיר את רעש המנוע מחוץ לתא הנוסעים, גם רעשי רוח וצמיגים מבודדים היטב מהנוסעים. המתלים הרכים עוזרים לגיהוץ נעים וחסר דרמות של שיבושים או גלים בכביש והמושבים סיפקו אחיזה ונוחות ברמה גבוהה (אף שהם חסרים כיוון תמיכה לגב התחתון), ויצאנו מהרכב רעננים למדי גם לאחר שעות רבות של נהיגה. על הרוגע בשיוט מעיב ההגה התזזיתי שהקשה על שמירת קו ישר וגרר תיקונים חוזרים ונשנים של נתיב הנסיעה.

 

בכביש מפותל עולה אופיו המפוצל של הקרוסאובר ביתר שאת, לסוזוקי קרוסאובר יש סף אחיזה גבוה, ואפשר להתקדם איתו במהירות גבוהה גם בכבישים טכניים מאוד, המנופים מאחורי ההגה מעודדים התנהגות חוליגנית ואם נזכרים בנתוני התאוצות המרשימים מבינים שגם המנוע לא יתנגד. גם מערכת בקרת היציבות נמנעה מלהתערב במצבי איבוד אחיזה מתונים ואפשרה מעט שעשוע.

 

בניגוד מוחלט מתייצבים המתלים וההגה שאינם ממהרים לשתף פעולה, בהפניות הגה חדות ותחת בלימות חזקות המרכב הגבוה, למרות משקלו הנמוך יחסית, מטלטל מצד לצד. ההגה, שהיה תזזיתי בנסיעה בכביש מהיר מתגלה כאילם, לא משדר את נתוני הכביש ולא משרה בטחון.

 

המנוע ממהר לטפס לסל"ד גבוה בנהיגה מאומצת אך אינו נשאר שם מאחר ותיבת ההילוכים ממהרת להעלות הילוך גם במצב ידני. השילוב של מנוע שיכול לספק ביצועים גבוהים יחסית וצמיגים שמספקים רמות גבוהות של אחיזה מחד והגה אילם יחד עם מרכב שלא נשאר שטוח בפניות חדות יגרמו גם לאמיצים שבנהגים להרפות מהגז ולהמשיך בנהיגה רגועה.

 

לסיכום

 

בסוף המבחן נותרנו לצערנו עם יותר שאלות מתשובות, למי מיועד הסוזוקי קרוסאובר? האם לחובבי רכבי פנאי? הרי הם ירכשו רכב בעל מרווח גחון עדיף. האם הוא נועד למשפחות בעלות ילדים? אלה ככל הנראה ינדדו לכיוון מיניואן מרווח יותר. האם חובבי נהיגה הם קהל היעד של הקרוסאובר? להם ודאי יש מבחר גדול של מכוניות חמות ומלהיבות.

 

סוזוקי קרוסאוברסוזוקי קרוסאובר

 

בנסיעה להחזרת הרכב התנגן ברדיו השיר "יושב על הגדר" של אריק אינשטיין ז"ל וההרגשה הייתה כאילו מר אינשטיין מתאר במדויק את הסוזוקי קרסואובר - "יושב על הגדר, רגל פה רגל שם. בסדר עם כולם, דופק חיוכים לכל הכיוונים", ואכן, הקרוסאובר אומנם לא מצטיין בצורה יוצאת דופן באף תחום אך הוא מספק חבילה טובה הארוזה בתג מחיר אטרקטיבי ומשלבת הרבה יותר יתרונות מחסרונות.

 

התמהיל הזה של "קצת מכל דבר" היה ככל הנראה אחת הסיבות המרכזיות להצלחה לה זכה ה- SX4 ולהתעניינות האדירה שלה זוכה ממשיך דרכו. הוא מרגיש כאילו הוא נתפר במיוחד למידותיו של הנהג הישראלי שלא מוכן להתפשר על שום סעיף ורוצה גם אמינות, גם שמירת ערך, גם חסכון בדלק, גם עיצוב נאה ולאחרונה גם תנוחת ישיבה גבוהה ומראה של רכב פנאי. אם לא היינו יודעים שהקרוסאובר נולד ביפן, היינו מהמרים שתכננו אותו ממש כאן בישראל.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מאזדה CX-3 במבחן דרכים - Pure Red

    מאזדה CX-3 במבחן דרכים - Pure Red

    17.08.17 | מבחני רכב

    מאזדה CX-3 מציע ממדים קטנים עם מנוע גדול ותג מחיר לא קטן. יצאנו לבדוק למי מתאים CX-3 והאם הוא מצדיק את המחיר

    שוק המשפחתיות מאבד נתחים יקרים לטובת פלח הקרוסאוברים האופנתיים, והמתחרות מקוריאה מתעלות בנתוני המסירות על מי שהייתה המלכה מיפן. כעת משגרת מאזדה את ה- CX3 כאלטרנטיבה קומפקטית וספורטיבית לרכבי הפנאי הקוריאנים המובילים את טבלת המכירות מאזדה CX3 Pure White יתרונות יחידת הנעה, התנ

     
  • סקודה ראפיד 1.0 ליטר במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    סקודה ראפיד 1.0 ליטר במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    14.08.17 | מבחני רכב

    חמש שנים מאז הושקה לראשונה, משיקה סקודה את הראפיד המעודכנת עם מנוע צנוע בנפח ליטר אחד בלבד. יצאנו לבדוק האם 95 כ"ס מספיקים למשפחתית הקטנה

    נראה שסקודה ממטירה עלינו מבול של דגמים חדשים בתקופה האחרונה, ביניהם הקודיאק שהגיע ארצה בחודש יוני השנה, האוקטביה שעברה מקצה שיפורים, והקארוק שעתיד להגיע בתחילת שנה הבאה. הפעם הגיע תורה של הראפיד להתרענן. המשפחתית הקטנה של המותג הצ'כי הגיעה לפרקה והחלה להרגיש מעט מיושנת. כחמש שנים לאחר שהוצגה לראשונה

     
  • פולקסווגן גולף במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פולקסווגן גולף במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    10.08.17 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף היא שם נרדף למשפחתית קומפקטית איכותית ושימושית. יצאנו לבדוק כיצד היא השתפרה במתיחת הפנים

    פולקסווגן גולף נהנית ממעמד אייקוני. כבר שנים ארוכות שהיא קובעת את רף האיכות בקבוצת המשפחתיות הקומפקטיות. הגולף גם נושאת על כתפיה את בשורת החדשנות של קונצרן פולקסווגן. היא הייתה הקומפקטית העממית הראשונה להשתמש במנוע טורבו קטן, ובתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. כל יצרן חולם על משפחתית שתרכוש לעצמה

     
  • אאודי TTS במבחן דרכים

    אאודי TTS במבחן דרכים

    09.08.17 | מבחני רכב

    לקחנו את אאודי TTS למבחן דרכים מהיר בכבישים המפותלים של הצפון. לא נדרש זמן רב להגיע למסקנה שהיא אחת המכוניות היותר מהנות הנמכרות היום בישראל

    אאודי TT המקורית הוצגה לראשונה בשנת 1995 אך הגיעה לפס היצור בשנת רק בשנת 1998. אאודי בחרה לקרוא לסדרת ה- TT על שם מסלול מרוצי האופנועים הקטלניIsle of Man TT . במשך 20 השנים האחרונות הספיקה יצרנית הרכב הבאוורית להעלות על פס הייצור שלושה דורות של אאודי TT הממותגת כמכונית ספורטיבית, צעירה ועדכנית. למבח

     
  • ג'יפ רנגייד לימיטד 4x4 במבחן דרכים - אמריקה בקטנה

    ג'יפ רנגייד לימיטד 4x4 במבחן דרכים - אמריקה בקטנה

    07.08.17 | מבחני רכב

    מותג ג'יפ הותיק הבין שדגם כניסה זאת לא מילה גסה והוסיף להיצע ג'יפון צנוע. יצאנו לבדוק האם ג'יפ רנגייד יכול להתחרות במובילי הקטגוריה עם ייחוס גדול ותג מחיר בהתאם

    ג'יפ רנגייד, האח הקטן למשפחת ג'יפ, לא חדש בישראל אך רבים לא ממש מכירים אותו מאחר ואינו נפוץ בנוף הישראלי. העיצוב המיוחד של ג'יפ רנגייד יכול לקסום להרבה אנשים שיראו בו תחליף מעניין למובילות הסגמנט הנמצאות בכל כביש ובכל מגרש חניה. יצאנו לכבישים ולחולות לבדוק האם הרנגייד רק יפה או גם אופה.

     
  • הונדה סיוויק החדשה במבחן דרכים

    הונדה סיוויק החדשה במבחן דרכים

    02.08.17 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק האם הדור העשירי של הונדה סיוויק טוב מקודמיו. התוצאות הפתיעו אפילו אותנו

    בשנת 2016 השיקה הונדה את הדור העשירי לשושלת הסיוויק הידועה. הסיוויק עלתה לראשונה על פסי הייצור בשנת 1973, ומאז מכרה קרוב לעשרים מיליון רכבים ההופכים אותה למכונית הנמכרת ביותר אי פעם של הונדה. הדור העשירי בסדרת הסיוויק, מבטא את הלך הרוח המקובל היום בעולם הרכב. בדומה ליצרני רכב רבים החליטה גם הונדה על

     
  • מיני קופר קאנטרימן במבחן דרכים נוטף סטייל

    מיני קופר קאנטרימן במבחן דרכים נוטף סטייל

    31.07.17 | מבחני רכב

    מיני משגרת את הקאנטרימן להתחרות בסגמנט רכבי הפנאי האופנתיים הלוהט עם ממדים שתפחו ויומרה ליכולת שטח. יצאנו לבחון את הבריטית הקטנה-גדולה בשטח המרעה הטבעי שלה

    מותג מיני בימינו מתבסס בעיקר על טהרת הנוסטלגיה, העיצוב, והסטייל שקנו לו עדת מעריצים משמעותית מסביב לעולם. כמו כל מותג מצליח, הצורך להתאים את מבחר הדגמים לדרישות המשתנות בשוק הינו הכרחי לשרידות והצלחה. פורשה למשל, מוכרת היום יותר רכבי פנאי מאשר מכוניות ספורט, עתיד דומה צפוי גם למזראטי. גם במיני מודעי

     
  • סיטרואן קקטוס אוטומטי במבחן דרכים

    סיטרואן קקטוס אוטומטי במבחן דרכים

    27.07.17 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס זוכה סוף סוף לגיר האוטומטי הנכסף וכעת הוא מציע להמונים חבילה מעוצבת וייחודית במחיר אטרקטיבי

    מאז היווסדה הציגה סיטרואן דגמים חדשניים וייחודיים, ביניהם סיטרואן טרקסיון אוונט שיוצרה לראשונה על פלטפורמת שלדה אחודה המוכרת כיום, והציגה לראשונה מערכת הנעה קדמית שלא הייתה מוכרת בעולם הרכב עד אז. עוד ניתן למנות דגמי ה- BX ,ZX ו- CX, שהציגו לראשונה מערכות מתלים הידראוליות במכוניות בייצור סדרתי. האם

     
  • טויוטה יאריס במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    טויוטה יאריס במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    24.07.17 | מבחני רכב

    טויוטה יאריס עברה מתיחת פנים וקיבלה מנוע חדש. יצאנו לבדוק האם היא עדיין רלוונטית ביחס למתחרות

    טויוטה יאריס היא סוג של מנייה בטוחה בשוק הרכב הישראלי. הדור הראשון זוכה עד היום לביקוש גדול בשוק המשומשות ולשמירת ערך מצויינת. את הדור השני וסאגת הגיר הרובוטי יעדיפו בטויוטה לשכוח. בדור השלישי חזרה היאריס לתהילתה וזכתה להצלחה נאה בשוק הישראלי על אף המחירים הגבוהים. טויוטה יאריס עברה כבר את מתיחת הפנ

     
  • מיצובישי אאוטלנדר PHEV במבחן דרכים - ירוק בשטח

    מיצובישי אאוטלנדר PHEV במבחן דרכים - ירוק בשטח

    20.07.17 | מבחני רכב

    מיצובישי אאוטלנדר PHEV מתיימר לשלב את הטוב שבכל העולמות - חיסכון ויעילות לצד יכולת שטח וביצועים טובים. יצאנו לבדוק כיצד הנוסחה המיוחדת הזו מתורגמת בכביש ובשטח

    מיצובישי אאוטלנדר PHEV הינה גרסה היברידית נטענת (פלאג אין הייבריד) לרכב הפנאי שטח המצליח של היצרנית. משמעות הדבר היא שיחידת ההנעה כוללת מנוע בנזין בשילוב שני מנועים חשמליים, מלפנים ומאחור, המונעים ע"י סוללה הניתנת לטעינה גם משקע תלת פאזי ביתי. טעינת הסוללה במלואה אורכת כ- 7 שעות או במחצית הזמן באמצע

     
  • סובארו אימפרזה 2.0 האצ'בק במבחן דרכים

    סובארו אימפרזה 2.0 האצ'בק במבחן דרכים

    17.07.17 | מבחני רכב

    ההבדלים בין הנייר לכביש עשויים להיות מהותיים ביותר. סובארו אימפרזה החדשה מדגימה עד כמה

    סובארו היא אחת מיצרניות הרכב המוכרות והמזוהות ביותר בישראל, בעיקר בזכות השליטה המרשימה בטבלאות המסירות בסוף שנות ה- 80 עם המשפחתית הלאומית דאז, סובארו לאונה. במרץ 2016, בתערוכת הרכב ניו יורק הציגה סובארו את האימפרזה החדשה, המבוססת על פלטפורמה חדשה לחלוטין, עם הבטחה למרווח פנימי משופר, צריכת דלק עדיפ

     
  • סוזוקי איגניס במבחן דרכים

    סוזוקי איגניס במבחן דרכים

    10.07.17 | מבחני רכב

    סוזוקי יוצרת תת-קטגוריה עם רכב פנאי חדש בעיצוב אופנתי. יצאנו לבדוק האם המתכון עומד בציפיות הנהג הישראלי

    סוזוקי מצליחה לקרוא את השוק. רכבי פנאי משתלטים על טבלאות המכירות בארץ ובאירופה, ומסמנים את העדפת השוק לצו האופנה העכשווי. הדרישה לרכבי פנאי זולגת מטה גם לסגמנטים עממיים וקומפקטים יותר, לכן טבעי היה כי אחת היצרניות תרים את הכפפה ותציג דגם שישלב את הטוב שבשני העולמות. טבעי עוד יותר שתהיה זו סוזוקי, לה

     
  • סקודה קודיאק במבחן דרכים

    סקודה קודיאק במבחן דרכים

    05.07.17 | מבחני רכב

    סקודה משיקה קרוסאובר חדש בעל 7 מושבים שינסה לנגוס בעוגת הג'יפונים הטעימה. יצאנו לבדוק האם היה שווה לחכות לסקודה קודיאק הידוע גם בכינויו "סקודיאק"

    דווקא בתקופה שבה מכוניות מנהלים חדשות מושקות על ימין ועל שמאל ומציעות שלל שכלולים וטכנולוגיות שהיו חלק מעולמן של מכוניות הפאר, מבול של ג'יפונים שוטף את ארץ הקודש ותופס את מקומן בשוק. יותר ויותר משפחות, קטנות וגדולות כאחד, נהנות ממה שמכונה "רכב פנאי משפחתי". נהגים רבים מתחברים לישיבה הגבוהה המעניקה ה

     
  • סובארו BRZ במבחן דרכים - זן נדיר

    סובארו BRZ במבחן דרכים - זן נדיר

    29.06.17 | מבחני רכב

    סובארו BRZ גרמה לנו לשמוח, לרצות איתה לברוח ומכל הצרות לשכוח

    בעוד 12 שעות אני צריך להחזיר אותה לבעליה ולמרות שבילינו יחד סוף שבוע שלם וכמעט אלף ק"מ, טרם שבעתי. אז לקינוח לקחתי אותה, שוב, לסיבוב אחרון בכביש הררי אליו אני לוקח את כל היפות והטובות. חצי שעה מאוחר יותר עצרנו בצד להסדיר נשימה. הגוף שטוף אדרנלין ותחושת הסיפוק ממלאת את הריאות. עכשיו עולות בי מחשבות ז

     
  • סיטרואן C3 החדשה במבחן דרכים

    סיטרואן C3 החדשה במבחן דרכים

    27.06.17 | מבחני רכב

    סיטרואן C3 החדשה מביאה עמה משב רוב עיצובי מרענן לקטגוריית הסופר מיני

    סיטרואן, היצרן הצרפתי האוונגרדי, סיפק במהלך השנים מספר דגמים אלמותיים אשר הותירו חותם על עולם הרכב, כגון ה- DS, טרקסיון אוונט, הפיקאסו המקורי, וגם הקקטוס החביב. בסיטרואן לא הסתפקו רק בעיצוב מיוחד וציידו את הרכבים בפיצ'רים ייחודיים כגון מערכת מתלים הידרו פנאומטית שתרמה לנוחות נסיעה משובחת.

     
  • קאדילק CT6 במבחן דרכים

    קאדילק CT6 במבחן דרכים

    22.06.17 | מבחני רכב

    קאדילק CT6, ספינת הדגל של היצרן האמריקאי, מנסה לספק תשובה הולמת ליצרניות רכבי היוקרה הגרמניות

    בעשור האחרון הפכו מותגים אמריקאים רבים לבלתי רלוונטיים עבור צרכני רכב המחפשים פרקטיות וחסכון בדלק על חשבון גודל, נוחות ומנוע גדול וזללן. על אף שדגמי קאדילק נמכרים באמריקה ובסין כמו לחמניות חמות, במגרש הבינלאומי נחלה החברה הפסדים משמעותיים. בשנה החולפת החליטה הנהלת הקונצרן האמריקאי ג'נרל מוטורס על שי

     
  • מרצדס C63 AMG קופה במבחן דרכים

    מרצדס C63 AMG קופה במבחן דרכים

    14.06.17 | מבחני רכב

    מרצדס C63 AMG קופה החדשה צריכה להיכנס לנעליים הנחשקות של קודמתה. יצאנו לבדוק איך מתנהגת מכונית מסלול חוקית לכביש

    במרצדס ציינו בחודש שעבר יובל לחטיבת AMG. הסדנה הוקמה בסוף שנות ה- 60 של המאה הקודמת על ידי האנס-וורנר אופרכט ואברהרד מייקר, ועסקה בעיקר בהסבת רכבי כביש למכוניות מרוץ. בשנת 1971 זכתה מרצדס SEL300 AMG שטופלה על ידם במקום השני במרוץ 24 השעות בספא שבבלגיה וקנתה להם תהילת עולם. בשנת 1990 נחתם הסכם רשמי ב

     
  • אופל מוקה X במבחן דרכים

    אופל מוקה X במבחן דרכים

    08.06.17 | מבחני רכב

    אופל מוקה עבר מתיחת פנים ומתייצב לקרב חוזר באחת הקטגוריות החמות ביותר בשוק הרכב הישראלי

    אופל מוקה הוא רכב פנאי שטח קומפקטי אשר הוצג לראשונה בתערוכת ז'נבה בשנת 2012. לישראל הגיע המוקה באיחור אופנתי רק בשנת 2014 עם רמת אבזור גבוהה, אך זכה לתג מחיר גבוה ביחס לחבריו בקטגוריה. בכדי להתמודד עם הגעת מתחרים חדשים ניסו מאז באופל להפחית את המחיר ולהציע רמות אבזור חדשות אך המכירות לא הצליחו להתרו

     
  • קאדילק XT5 במבחן דרכים

    קאדילק XT5 במבחן דרכים

    05.06.17 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק האם קאדילק XT5 טוב כמו שהוא נראה והאם יוכל לשאת על גבו את צמיחת המותג בישראל

    אין ספק שקאדילק עברה שינוי מהותי וחיוני בשנים האחרונות. חברת האם ג'נרל מוטורס השקיעה מיליארדים בקאדילק, מינתה מנכ"ל חדש והעבירה את מטה החברה מעיר המכוניות דטרויט שבמדינת מישיגן (אותה ייסד הצרפתי אנטואן דה לה מוט קאדילק) ישירות לכור ההיתוך של הטרנדים העולמיים במנהטן שבמדינת ניו יורק. לאחר גיוס מאסיבי

     
  • סוזוקי קרוסאובר טורבו במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    סוזוקי קרוסאובר טורבו במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    29.05.17 | מבחני רכב

    מתיחת הפנים של סוזוקי קרוסאובר מציגה שדרוג ביחידת ההנעה ומראה מצודד יותר. יצאנו לבדוק איך הוא נוסע

    הדור האחרון של סוזוקי קרוסאובר הוצג בשנת 2013 וזכה לפופולריות רבה בארץ ובעולם. כעת הוא מגיע אלינו לאחר מתיחת פנים מקיפה. נראה כי בזכות מוניטין אמינות גבוה וקהל לקוחות נאמן, הגיע סוזוקי קרוסאובר עם קלף חזק מהבית ולא נדרש להזיע יתר על המידה בכל הפרמטרים. בזכות אמינותו שקיבלה משנה תוקף ככל שחלפו השנים,