סוזוקי קרוסאובר במבחן - רגל פה רגל שם

 

סוזוקי קרוסאובר החדש מנסה לרקוד על כל החתונות, הוא רכב משפחתי, מוגבה, ואפילו מגיע בגרסה עם הנעה כפולה

תגיות | סוזוקי, קרוסאובר

יש פתגם שאומר שאם תשאלו שני יהודים את אותה שאלה, תקבלו שלוש תשובות. כאלה אנחנו, לא בדיוק יודעים מה אנחנו רוצים. אם להאמין לפרסומות המתנוססות לאחרונה על כל שלט חוצות שיבואנית סוזוקי, מכשירי תנועה, הצליחה לשים עליו את ידיה כשבמרכזן המשפט "אין עוד משפחתית כזאת" ניתן לחשוב כי הסוזוקי קרוסאובר קורץ לכל לקוח ישראלי אפשרי ואכן, הקרוסאובר מציע תנוחת ישיבה גבוהה וגרסת הנעה כפולה שקורצות לחובבי רכבי הפנאי העירוניים, מרווח פנים של משפחתית, תיבת הילוכים רציפה שעוזרת לשמור על צריכת דלק נמוכה ומנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה לצד אחיזה גבוהה שיקרצו לחובבי הנהיגה הספורטיבית. את החבילה המפתה הזו מציעה סוזוקי תמורת תג מחיר אטרקטיבי של החל מ- 110,000 ₪.

 

התרשמות חיצונית - מי אתה סוזוקי קרוסאובר?

 

סוזוקי קרוסאובר נאה ממבט ראשון ועיצובו זורם ועכשווי, קפיצת מדרגה משמעותית מה- SX4 שנראתה גמלונית למדי ולא מאוד מוגמרת. בחזית אפשר למצוא רמזים לפנסיה של לנצ'יה דלתא שמגיעה מבית פיאט, ששיתפה פעולה לא פעם עם סוזוקי וככל הנראה השאירה מאחור שרטוטים או עיצובים. עוד ניתן למצוא מלפנים מגן פלסטיק שחור לפגוש שממשיך ומקיף את כל המרכב ומעניק לרכב מראה קשוח של רכב שטח.

 

סוזוקי קרוסאוברסוזוקי קרוסאובר

 

במבט מהצד הקרוסאובר נראה אתלטי ומושך עם פנסים אחוריים החובקים את צידי המרכב, פסי קישוט בגימור כרום על הגג ופנסי איתות המשולבים במראות הצד. עם זאת סוזוקי לא ויתרה על שטח החלונות הגדול שהיה אחד מסימני ההיכר של הדגם הקודם וציידה גם את הקרוסאובר בספי חלונות נמוכים המספקים שדה ראייה מעולה לכל הכיוונים.

 

בחלקו האחורי של הרכב אנו נתקלים ביחידות תאורה המזכירות את אלה של הניסאן קשקאי ותג שם שמחדד את השיוך לקטגוריית הפנאי שטח אך בו בזמן גם את הבלבול. בעוד שבחלק מהמדינות משווק הרכב תחת השם SX4 S-Cross, בשווקים אחרים הוחלט לוותר על השם של הרכב היוצא ולהשאיר רק את השם S-Cross, בישראל החליטה היבואנית לבנות על הצלחת סגמנט רכבי הפנאי העירוניים ולשווק את הרכב תחת השם קרוסאובר ובכך למעשה למחוק כל קשר בינו לבין ה- SX4 שזכתה להצלחה לא מבוטלת בזמן שיווקה.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 

תא הנוסעים - מאה אחוז סוזוקי

 

הכניסה לתא הנוסעים מלווה בתחושה מאוד אוורירית, זאת בזכות שטח החלונות הגדול ולמרות הצבע השחור השולט בתא הנוסעים. איכות ההרכבה בכל רחבי תא הנוסעים טובה כצפוי מרכבי סוזוקי. איכות החומרים בתא הנוסעים לא אחידה, חלק מהחומרים רכים ונעימים למגע בעוד חלקם האחר קשה וחלול. נקודות זכות משמעותיות נרשמות לקרוסאובר על הגה ומשענות היד בדלתות המחופים עור ופסי הקישוט בגימור דמוי אלומיניום מסביב לאיזור השליטה המרכזי, על משענות היד בדלתות ועל ידית ההילוכים.

 

סוזוקי קרוסאובר. תא הנוסעיםסוזוקי קרוסאובר. תא הנוסעים

 

המושבים הקדמיים מספקים תמיכה טובה ותנוחת ישיבה גבוהה שתמצא חן בעיני נהגים הרגילים לרכבי פנאי. לשני המושבים הקדמיים אפשרות לכיוון לגובה אך בישיבה נמוכה מיקומו הגבוה של ההגה (שאמנם ניתן לכיוון לגובה ולעומק אך טווח התנועה שלו מוגבל) ביחד עם קונסולה גבוהה גרמו למכסה המנוע להעלם לחלוטין.

 

חובבי האחסון והמיון ישבעו נחת מכמות תאי האחסון, מיקומם וגודלם, בתוך משענת היד הנמצאת בין המושבים הקדמיים מתחבא תא אחסון גדול, ליד בלם היד נמצאים שני מחזיקים כוסות (רק בגרסת הנעה קדמית), בתחתית הקונסולה קיים תא אחסון גדול שיאכלס בנקל אפילו את הטלפון והארנק הגדולים ביותר, תא הכפפות מציע נפח גדול אך הוא נעדר תאורה ומיזוג, מעל המראה המרכזית מסתתר תא לאחסון משקפי שמש, משמאל להגה נמצא עוד תא קטן אך עמוק לטלפון או ארנק ואם זה לא מספק אז בכל ארבעת הדלתות קיימים מחזיקי בקבוקים כשבדלתות הקדמיות נוסף להם עוד מקום לאחסון חפצים. הכניסה למושב האחורי נעשית ללא כל קושי מיוחד, לדלתות מפתח רחב מאוד שיאפשר כניסה קלילה ויאפשר להורים לחגור את ילדיהם בנוחות במושבי הבטיחות.

 

למרות העובדה כי סוזוקי ממצבת את הקרוסאובר בקטגורייה נפרדת מה- SX4 לא ניתן להתעלם, ולו מדי פעם מהשוואה ביניהם. הצמיחה ב- 10 ס"מ באורך בסיס הגלגלים מורגשת במרווח המצויין במושב האחורי הן לברכיים והן לראש. המדרגה שיוצרת ההכנה לתעלת ההינע של גרסת ההנעה הכפולה הורסת מעט את החגיגה לנוסע האמצעי, היא אמנם איננה גדולה כל כך אך לא מיישרת קו עם טרנד הרצפות השטוחות. שני יושבים במושב האחורי יכולים להנות ממשענת יד נשלפת הכוללת שני מחזיקי כוסות.

 

גם נפח תא המטען מהווה יתרון משמעותי של הקרוסאובר על ה- SX4, בזכות תוספת של 15 ס"מ לאורך הכללי צמח נפח תא המטען כמעט פי שניים והוא קפץ מ- 270 ל- 430 ליטרים מרשימים. הרצפה הכפולה בתא המטען גוזלת מעט נפח אך מאפשרת חילוק המטען מעליה ומתחתיה. הרצפה הכפולה מותקנת בדיוק בגובה שפת ההטענה ובכך למעשה מעלימה אותה כמעט לחלוטין וכך גם את המדרגה הנוצרת בקיפול משענות המושבים האחוריים.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 

אבזור והנדסת אנוש - לא החלטי

 

למבחן התייצבה הקרוסאובר בגרסת GLX עם מנוע בנפח 1.6 ליטר, תיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית. מחירה עומד על 120,000 ₪ ורשימת האבזור כוללת בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות אלקטרונית עם בקרת משיכה, בקרת אקלים מפוצלת המחליפה את המזגן המכאני, פנסי ערפל קדמיים, חישוקי סגסוגת קלה, חיפוי עור להגה, שני עיגוני ISOFIX, מערכת שמע בעלת שישה רמקולים, פקדי שליטה מההגה, כיוון גובה ועומק להגה, מראות צד מתקפלות חשמלית עם נעילת הדלתות וכניסה והתנעה ללא מפתח. למפרט הרכב המלא.

 

סוזוקי קרוסאובר. הנעה ללא מפתחסוזוקי קרוסאובר. הנעה ללא מפתח

 

הנדסת האנוש בקרוסאובר היא נקודה נוספת שגורמת לבלבול. מצד אחד מרבית הכפתורים נמצאים בדיוק היכן שהייתם מצפים לראותם, מערכת המיזוג המפוצלת נוחה מאוד לתפעול ומתגי השליטה שלה גדולים וקריאים, הכפתורים על ההגה נמצאים במרחק קצר מקצות האצבעות והשליטה על מערכת המולטימדיה שהותקנה ברכב המבחן (אופציה בתוספת תשלום) נוחה מאוד, גם החיבור לסמארטפון התבצע בקלילות. מצד שני ישנם מספר מתגים שנראה כאילו הותקנו ללא מחשבה תחילה וכלאחר יד, כך למשל המתג שמדליק את פנסי הערפל הקדמיים שנמצא משמאל להגה ליד מתג ניתוק בקרת האחיזה בעוד המתג של פנסי הערפל האחוריים נמצא במיקומו הטבעי, על הידית השולטת על שאר הפנסים. גם פקדי השליטה על מחשב הדרך הרגישו לא אינטואיטיביים ומאוד לא נוחים לשימוש, מדובר בשני מוטות בצידי לוח המחוונים, הראשון שולט בתאורת לוח המחוונים באמצעות סיבוב קפיצי, מאפס את נתוני צריכת הדלק ע"י לחיצה ארוכה ונכנס לתפריט מערכות הרכב גם כן ע"י לחיצה ארוכה.

 

מערכת הנעילה המרכזית גרמה גם היא לגירוד בפדחת, בעוד שלפתיחת הרכב נדרשת לחיצה על אחד הכפתורים הנמצאים על הדלתות הקדמיות או על דלת תא המטען בזמן שהשלט נמצא בכיס, נעילת הרכב לא ניתנת לביצוע באופן ידני והיא מתבצעת זמן רב לאחר סגירת הדלתות ולא מיד עם התרחקות המפתח החכם מהרכב.

 

יחידת הנעה - מכוונת לחיסכון אך מספקת ביצועים

 

המנוע המותקן בסוזוקי קרוסאובר עבר ישירות מה- SX4 והספקו נשאר כשהיה - 120 כ"ס עם נתון מומנט מרבי של 15.9 קג"מ, השינוי המשמעותי ביותר היא תיבת ההילוכים הרציפה החדשה המשודכת למנוע, לתיבה אפשרות לתפעול ידני נוח ע"י מנופים מאחורי ההגה גם כאשר תיבת ההילוכים במצב M וגם כאשר התיבה במצב D הרגיל. במצב M התיבה תישאר בהילוך הנבחר כל עוד הסל"ד לא יצנח או ינסוק לעבר הקו האדום ובמצב D התיבה תחזור למצב אוטומטי לאחר מספר שניות בהם לא יהיה שימוש במנופים.

 

סוזוקי קרוסאובר. תא המנועסוזוקי קרוסאובר. תא המנוע

 

מטרתה של תיבת ההילוכים הרציפה היא מעל לכל השגת צריכת דלק נמוכה ושיוט נינוח בסל"ד נמוך וכמו תיבות רציפות אחרות, גם היא איננה ששה אלי קרב, בתפעול אגרסיבי ומשיכת הילוכים לעבר סל"ד גבוה היא משמיעה יללה מעיקה ומשאירה את המנוע בסל"ד גבוה וקבוע שיגרום למרבית הנהגים לוותר ולשחרר את הלחץ מדוושת התאוצה.

 

למרות הכיול הברור לחסכון, בזמן המבחן נרשמו זמני תאוצה מרשימים, מאפס למאה קמ"ש מדדנו 11.3 שניות כאשר מערכת המיזוג פעלה, בשניה מהיר יותר מנתוני היצרן (וכנראה נובע מסטיה במד המהירות). עם כיבוי מערכת המיזוג הנתון הצטמצם עוד יותר ועמד על 10.4 שניות מרשימות. האצות ביניים מ- 80 ל- 120 קמ"ש ארכו בממוצע 9.5 שניות. צריכת הדלק במהלך המבחן, שכללה נהיגה בתנאים שונים וחלק קצר של נהיגה דינאמית, עמדה על 11.3 ק"מ לליטר.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 

על הכביש - קצת מכל דבר

 

אם להתייחס לכל מה שנאמר עד כה, התנהגות הכביש של הסוזוקי קרוסאובר היא הסעיף המבלבל ביותר. בנסיעה בעיר הקרוסאובר מרגיש מאוד בטוח בזכות גובהו ותנוחת הישיבה הגבוהה. המתלים מספקים נוחות מספקת אך הם מתקשים להתגבר על בורות עמוקים ומהמורות קשות וגרמו להתרסקויות לא נעימות מדי פעם. דוושות התאוצה והבלמים דרשו מעט הסתגלות. לא פעם, בלם הקרוסאובר או האיץ בעצבנות וחוסר עידון בזמן גלישה איטית בפקקים, דבר שגרם לטלטלות לא נעימות של הנוסעים.

 

ביציאה לכביש המהיר המצב משתפר בעיקר בזכות תיבת ההילוכים ששומרת על המנוע בסל"ד נמוך שמשאיר את רעש המנוע מחוץ לתא הנוסעים, גם רעשי רוח וצמיגים מבודדים היטב מהנוסעים. המתלים הרכים עוזרים לגיהוץ נעים וחסר דרמות של שיבושים או גלים בכביש והמושבים סיפקו אחיזה ונוחות ברמה גבוהה (אף שהם חסרים כיוון תמיכה לגב התחתון), ויצאנו מהרכב רעננים למדי גם לאחר שעות רבות של נהיגה. על הרוגע בשיוט מעיב ההגה התזזיתי שהקשה על שמירת קו ישר וגרר תיקונים חוזרים ונשנים של נתיב הנסיעה.

 

בכביש מפותל עולה אופיו המפוצל של הקרוסאובר ביתר שאת, לסוזוקי קרוסאובר יש סף אחיזה גבוה, ואפשר להתקדם איתו במהירות גבוהה גם בכבישים טכניים מאוד, המנופים מאחורי ההגה מעודדים התנהגות חוליגנית ואם נזכרים בנתוני התאוצות המרשימים מבינים שגם המנוע לא יתנגד. גם מערכת בקרת היציבות נמנעה מלהתערב במצבי איבוד אחיזה מתונים ואפשרה מעט שעשוע.

 

בניגוד מוחלט מתייצבים המתלים וההגה שאינם ממהרים לשתף פעולה, בהפניות הגה חדות ותחת בלימות חזקות המרכב הגבוה, למרות משקלו הנמוך יחסית, מטלטל מצד לצד. ההגה, שהיה תזזיתי בנסיעה בכביש מהיר מתגלה כאילם, לא משדר את נתוני הכביש ולא משרה בטחון.

 

המנוע ממהר לטפס לסל"ד גבוה בנהיגה מאומצת אך אינו נשאר שם מאחר ותיבת ההילוכים ממהרת להעלות הילוך גם במצב ידני. השילוב של מנוע שיכול לספק ביצועים גבוהים יחסית וצמיגים שמספקים רמות גבוהות של אחיזה מחד והגה אילם יחד עם מרכב שלא נשאר שטוח בפניות חדות יגרמו גם לאמיצים שבנהגים להרפות מהגז ולהמשיך בנהיגה רגועה.

 

לסיכום

 

בסוף המבחן נותרנו לצערנו עם יותר שאלות מתשובות, למי מיועד הסוזוקי קרוסאובר? האם לחובבי רכבי פנאי? הרי הם ירכשו רכב בעל מרווח גחון עדיף. האם הוא נועד למשפחות בעלות ילדים? אלה ככל הנראה ינדדו לכיוון מיניואן מרווח יותר. האם חובבי נהיגה הם קהל היעד של הקרוסאובר? להם ודאי יש מבחר גדול של מכוניות חמות ומלהיבות.

 

סוזוקי קרוסאוברסוזוקי קרוסאובר

 

בנסיעה להחזרת הרכב התנגן ברדיו השיר "יושב על הגדר" של אריק אינשטיין ז"ל וההרגשה הייתה כאילו מר אינשטיין מתאר במדויק את הסוזוקי קרסואובר - "יושב על הגדר, רגל פה רגל שם. בסדר עם כולם, דופק חיוכים לכל הכיוונים", ואכן, הקרוסאובר אומנם לא מצטיין בצורה יוצאת דופן באף תחום אך הוא מספק חבילה טובה הארוזה בתג מחיר אטרקטיבי ומשלבת הרבה יותר יתרונות מחסרונות.

 

התמהיל הזה של "קצת מכל דבר" היה ככל הנראה אחת הסיבות המרכזיות להצלחה לה זכה ה- SX4 ולהתעניינות האדירה שלה זוכה ממשיך דרכו. הוא מרגיש כאילו הוא נתפר במיוחד למידותיו של הנהג הישראלי שלא מוכן להתפשר על שום סעיף ורוצה גם אמינות, גם שמירת ערך, גם חסכון בדלק, גם עיצוב נאה ולאחרונה גם תנוחת ישיבה גבוהה ומראה של רכב פנאי. אם לא היינו יודעים שהקרוסאובר נולד ביפן, היינו מהמרים שתכננו אותו ממש כאן בישראל.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • פיג'ו 308 GTI במבחן דרכים - צרפתייה לוהטת

    פיג'ו 308 GTI במבחן דרכים - צרפתייה לוהטת

    23.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    לפיג'ו מסורת מפוארת וארוכת שנים עם דגמי GTI ספורטיביים ומהנים ופיג'ו 308 GTI נכנסת לנעליים גדולות ויוצרת ציפיות רבות. יצאנו לבחון את הצרפתייה החמה על כבישים לוהטים

    לפיג'ו מוניטין רב שנים בייצור מכוניות מהנות לנהיגה, בפרט דגמי היצרן אשר זכו לשאת את תג GTI. אמנם לפולקסווגן גולף שמור תואר הוגת קונספט ההאצ'בק הספורטיבית עוד בתחילת שנות ה- 80, אך פיג'ו שבאה אחריה, עשתה זו בדרכה שלה עם תוצאות טובות לא פחות. דגמי פיג'ו 205 GTI האגדיים בשלל גרסאותיהם היו למשאת נפשם של

     
  • קיה ריו החדשה במבחן דרכים

    קיה ריו החדשה במבחן דרכים

    16.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    קיה ריו החדשה נחתה בישראל והיא לא מצליחה לעורר עניין כמו ספורטאז' ופיקנטו. יצאנו לבדוק מדוע

    בעשור האחרון התחוללה טרנספורמציה בקיה. מיצרן המייצר מכוניות פשוטות עם מכלולים מיושנים, לעיתים תוך התבססות על דגמים קודמים של יצרניות אחרות, הפכה קיה למשהו אחר לחלוטין. נקודת המפנה הראשונה הייתה המעבר לבעלות יונדאי בעלת החזון שהציבה יעדים שאפתניים ודאגה גם לעמוד בהם. בהמשך גוייס למשימה מעצב העל פיטר

     
  • פורד קוגה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פורד קוגה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    09.11.17 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק איך פורד קוגה, שעבר מקצה שיפורים, מתכוון לכבוש לעצמו נתח מההצלחה המסחררת בקטגוריית רכבי הפנאי שטח בישראל

    פורד קוגה הגיע לישראל בשנת 2013 אך דלק מוטורס היבואנית לא קראה נכון את המפה והציעה לקהל הישראלי את הקוגה ברמות אבזור גבוהות עם הנעה כפולה כסטנדרט, בזמן שהמתחרות הציעו גרסאות כניסה מוזלות עם הנעה קדמית ומנועים צנועים. מאז ביצעו בפורד מספר ניסיונות להפיח חיים בקוגה שכללו החלפת מנוע, שיווק גרסאות הנעה

     
  • יגואר F-PACE במבחן דרכים

    יגואר F-PACE במבחן דרכים

    02.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    יצאנו לבדוק האם יגואר F-PACE, רכב הפנאי הראשון של המותג, נושא את תכונות האופי הספורטיביות והעידון הבריטי המאפיינים את רכבי יגואר

    במהלך ארבעת העשורים האחרונים, עברה יצרנית הרכב הבריטית יגואר טלטלות רבות. בשנת 1975 פתחה הממשלה הבריטית בתהליך הלאמה גורף, שכלל בין היתר את העברת הבעלות על קונצרן יגואר מידיים פרטיות לבעלות המדינה. כעשר שנים לאחר מכן חזרה יגואר לבעלות ציבורית. בשנת 1990 נרכשה על ידי קונצרן פורד, ובשנת 2008 הפכה לחבר

     
  • ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק במבחן - אייקון אמריקאי בשטח הישראלי

    ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק במבחן - אייקון אמריקאי בשטח הישראלי

    26.10.17 | מבחני רכב

    ג'יפ גרנד צ'ירוקי הוא שם דבר זה שנים רבות, ותמיד הציע נוחות נסיעה גבוהה ויכולות שטח מרשימות. כעת משיק היבואן את גרסת טריילהוק עם יכולות שטח משופרות. יצאנו לבדוק

    ג'יפ גרנד צ'ירוקי הוא הרבה יותר מרכב פנאי, מדובר באייקון אמריקאי שנוגע בליבם של חובבי הגה ושטח בכל העולם כבר למעלה מעשרים שנה. ג'יפ גרנד צ'ירוקי ידוע כרכב פנאי בעל יכולות שטח מצוינות, אך מהנדסי ג'יפ חשבו שגם את המצוין ניתן לשפר, וכך נולד גרנד צ'ירוקי טריילהוק החדש. הטריילהוק מביא עימו יכולות שטח מוג

     
  • מרצדס S500e במבחן דרכים - אצולה מעוררת השראה

    מרצדס S500e במבחן דרכים - אצולה מעוררת השראה

    18.10.17 | מבחני רכב

    מרצדס S קלאס היא אחת המכוניות הכי מפנקות שכסף יכול לקנות, וגרסת 500e מבטיחה לפנק גם את הסביבה. יצאנו לבדוק את השילוב המסקרן

    מרצדס S קלאס נחשבת בעיני רבים למכונית הטובה ביותר בעולם, ובצדק. מדובר במכונית פאר גדולה ויקרה שמחירה הופך אותה ללא רלוונטית עבור הרוב המכריע של תושבי כדור הארץ. אז מה בכל זאת הופך אותה לכה חשובה? מרצדס S קלאס עומדת בראש פרמידת הדגמים הענפה של היצרנית הגרמנית ומצויידת במיטב הטכנולוגיה שיש לעולם הרכב

     
  • מזראטי לבנטה - קרוסאובר איטלקי נמרץ ומהודר

    מזראטי לבנטה - קרוסאובר איטלקי נמרץ ומהודר

    02.10.17 | מבחני רכב

    מזראטי לבנטה, רכב הפנאי הראשון של מותג היוקרה האקזוטי, מבקש לגעת בליבם של חובבי הנהיגה. יצאנו לבדוק האם הלבנטה קורצת גם לנהג וגם למשפחה

    מזראטי, יצרנית המכוניות האקזוטיות שעשו בשנים האחרונות את דרכן לכבישי ישראל, משיקה רכב פנאי עם הרבה כוח, מזג איטלקי ותג מחיר שלא יבייש את המותגים היקרים ביותר. מזראטי לבנטה הוא לא רק רכב הפנאי הראשון של המותג האיטלקי, הוא מהלך ראשון ומושקע של היצרן להיכנס לשוק רכבי הפנאי הגועש. מזראטי לבנטה נוצר עם ת

     
  • ב.מ.וו סדרה 5 החדשה במבחן דרכים

    ב.מ.וו סדרה 5 החדשה במבחן דרכים

    26.09.17 | מבחני רכב

    ב.מ.וו מבטיחה ללקוחותיה הוותיקים כי הדור השביעי בשושלת סדרה 5 יעצים את חווית הנהיגה תוך שמירה על איכות הרכבה והנדסת אנוש מהטובות בעולם. יצאנו לבדוק האם היא מצליחה לעמוד בהבטחותיה

    ב.מ.וו סדרה 5 החדשה הינה נצר לשושלת מפוארת של מכוניות יוקרה בתצורת סדאן. ייצורה של סדרה 5 החל בשנת 1972 והכתיב לעולם את הלך הרוח שעתיד להתפתח בקטגוריה זו. המנועים החזקים, השלדה הספורטיבית ומערכת ההנעה האחורית הפכו לשם דבר במרוצת הזמן, ובתחילת שנת 2008 נמכרה המכונית ה- 5 מיליון של ב.מ.וו סדרה 5.

     
  • טנדרים במבחן השוואתי

    טנדרים במבחן השוואתי

    19.09.17 | מבחני רכב

    יצאנו עם איסוזו דימקס, טויוטה היילקס, מיצובישי טרייטון, ופיאט פולבק למבחן דרכים מאובק ומאומץ בכדי להכתיר את הטנדר הטוב ביותר

    קטגוריית הטנדרים בישראל לא נמצאת בדרך כלל בכותרות. מאז ביטול הטבת המס על הטנדרים הבינוניים בשנת 2005 צנחו המכירות בקטגוריה ובימינו רק מי שבאמת זקוק לטנדר רוכש אחד. מזה שנים קיימים בישראל מספר מותגים עיקריים בסגמנט – איסוזו, טויוטה ומיצובישי. איסוזו שיווקה בשנות ה- 90 את האיפון ובימינו מובילה א

     
  • סוזוקי סוויפט החדשה במבחן דרכים

    סוזוקי סוויפט החדשה במבחן דרכים

    18.09.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    סוזוקי סוויפט החדשה מגיעה אלינו היישר מיפן עם עיצוב רענן ומנוע מעודכן. יצאנו לבדוק האם היא מתחרה ראויה בסגמנט הסופר מיני הצפוף

    בתקופה האחרונה חידשה יבואנית סוזוקי את היצע הדגמים והנחיתה בישראל 4 דגמים חדשים - בלנו, קרוסאובר, איגניס, וסוויפט. מזה שנים סוזוקי סוויפט היא הרבה יותר מסופר מיני, ומהווה אחד הסמלים הבולטים של הסגמנט ושל המותג עצמו. עוד לפני שסוזוקי איגניס וסוזוקי קרוסאובר היו פנטזיה מוטורית של החברה היפנית, כבשה סו

     
  • פיאט פולבק במבחן דרכים

    פיאט פולבק במבחן דרכים

    13.09.17 | מבחני רכב

    פיאט פולבק הוא המצטרף האחרון לקטגוריית הפיקאפים בישראל ומתהדר בהיותו האירופאי היחיד בשוק בו שולטים ביד רמה הטנדרים היפנים. יצאנו לתהות על קנקנו של פיאט פולבק ולגלות סוד משפחתי קטן שהוא לא מתאמץ להסתיר

    שוק הטנדרים בארץ נשלט מזה שנים בידי איסוזו דימקס המחזיק בנתח של כ- 50% מסך מכירות הפיקאפים בישראל. אל התחרות הצטרף לאחרונה שחקן אירופאי ראשון - פיאט פולבק, עם מפרט ותצורה מתאימים לתחרות ומנוע שרירי בהספק של 181 כ"ס ההופך אותו לחזק ביותר בקטגוריה. אם אתם תוהים כיצד יצרן איטלקי המתמחה בייצור מכוניות ק

     
  • מאזדה CX-5 החדש במבחן דרכים

    מאזדה CX-5 החדש במבחן דרכים

    11.09.17 | מבחני רכב

    מאזדה CX-5 החדש מעוצב בסגנון קודו הייחודי למאזדה. יצאנו לבדוק האם דגם CX-5 החדש מציג איכויות משופרות לאחר שעבר מתיחת פנים

    בעשור האחרון עברה מאזדה העולמית שינוי משמעותי הכולל את פיתוח טכנולוגיות הסקיי-אקטיב לשיפור יעילות המנועים, ואת שפת העיצוב המרשימה המכונה קודו. נסיעת המבחן ארכה כיומיים קצרצרים במהלכם משך מאזדה CX-5 החדש מבטים מעוררי השתאות בכל מקום אליו הגיע. זהו ללא ספק אחד מרכבי הפנאי היפים בהם נהגתי, וההוכחה הגיע

     
  • יונדאי H350 במבחן דרכים - בא לשכונה בחור חדש

    יונדאי H350 במבחן דרכים - בא לשכונה בחור חדש

    06.09.17 | מבחני רכב

    יונדאי משיקה ואן חדש ועושה צעדים ראשונים בעולם המסחריות הגדולות. יצאנו לבדוק האם יצליח השחקן החדש להתברג לקבוצת השליטה בסגמנט המסחריות

    עולם המסחריות מרגיש קצת אפור ולא מוכר למרביתנו. יונדאי לעומת זאת, מזהה את הפוטנציאל הכלכלי של הסגמנט ומרגישה בנוח להסתובב בעולם חדש כאילו הייתה שם מקדמת דנא. יונדאי משיקה ואן מסחרי חדש המכונה H350 ומבטיחה להביא אס מנצח למשחק שבו כולם מלכים. יונדאי H350 מגיע במספר סוגי מרכב לבחירה, ואן קצר, ואן ארוך,

     
  • מרצדס SL400 במבחן דרכים

    מרצדס SL400 במבחן דרכים

    04.09.17 | מבחני רכב

    מרצדס SL היא אחד הדגמים הוותיקים והמיוחסים ביותר של מרצדס. יצאנו איתה לדייט ארוך כדי לתהות על קנקנה

    ישנן לא מעט מכוניות אשר הותירו חותם על עולם הרכב, הציגו חידושים ושכלולים, או נמכרו בכמויות עתק. מעט מאוד מכוניות הופכות לאייקון, כזה שכולם מכירים ואפילו מפנטזים עליו. אודה ואומר כי עבורי מרצדס SL היא מכונית חלומות. ה- SL היא אחד הדגמים הוותיקים ביותר של מרצדס והיא הוצגה במקור בשנת 1954, השם הוא למעש

     
  • וולוו S90 במבחן דרכים

    וולוו S90 במבחן דרכים

    30.08.17 | מבחני רכב

    וולוו S90 - מכונית הסלון החדשה של היצרנית השבדית כבר כאן. יצאנו לבדוק את יכולותיה על האספלט הישראלי והאם היא מהווה אלטרנטיבה ראויה לטריו מגרמניה

    וולוו שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות, אך חסרות כישורים דינמיים, החלה בניסיונות לשנות תדמית זו מאמצע שנות ה- 90 עם ה- 850 T5 שצוידה במנוע טורבו חזק, בימים בהם מנועי טורבו היו נחלתן הכמעט בלעדית של מכוניות ספורט מכוונות ביצועים. כיום בהתאם לתפיסת השוק הרווחת, מוכרת וולו

     
  • סיאט לאון במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    סיאט לאון במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    23.08.17 | מבחני רכב

    סיאט לאון עברה את מתיחת הפנים של אמצע החיים ומשווקת בישראל עם מנוע חזק יותר במחיר אטרקטיבי במיוחד. אז איפה הקאץ'?

    סיאט לאון היא כרטיס הכניסה לקבוצת המשפחתיות של קונצרן פולקסווגן. לא מרווחת כמו סקודה אוקטביה, לא איכותית כמו גולף, ולא יוקרתית כמו אאודי A3. אבל לסיאט לאון תמיד היו נקודות זכות משלה - עיצובה מצודד וצעיר, היא מוצעת עם אותם מנועי טורבו קטנים וחזקים, רמת האבזור גבוהה, וכבר שנים שהיא מוצעת במחיר נוח ומע

     
  • מאזדה CX-3 במבחן דרכים - Pure Red

    מאזדה CX-3 במבחן דרכים - Pure Red

    17.08.17 | מבחני רכב

    מאזדה CX-3 מציע ממדים קטנים עם מנוע גדול ותג מחיר לא קטן. יצאנו לבדוק למי מתאים CX-3 והאם הוא מצדיק את המחיר

    שוק המשפחתיות מאבד נתחים יקרים לטובת פלח הקרוסאוברים האופנתיים, והמתחרות מקוריאה מתעלות בנתוני המסירות על מי שהייתה המלכה מיפן. כעת משגרת מאזדה את ה- CX3 כאלטרנטיבה קומפקטית וספורטיבית לרכבי הפנאי הקוריאנים המובילים את טבלת המכירות מאזדה CX3 Pure White יתרונות יחידת הנעה, התנ

     
  • סקודה ראפיד 1.0 ליטר במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    סקודה ראפיד 1.0 ליטר במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    14.08.17 | מבחני רכב

    חמש שנים מאז הושקה לראשונה, משיקה סקודה את הראפיד המעודכנת עם מנוע צנוע בנפח ליטר אחד בלבד. יצאנו לבדוק האם 95 כ"ס מספיקים למשפחתית הקטנה

    נראה שסקודה ממטירה עלינו מבול של דגמים חדשים בתקופה האחרונה, ביניהם הקודיאק שהגיע ארצה בחודש יוני השנה, האוקטביה שעברה מקצה שיפורים, והקארוק שעתיד להגיע בתחילת שנה הבאה. הפעם הגיע תורה של הראפיד להתרענן. המשפחתית הקטנה של המותג הצ'כי הגיעה לפרקה והחלה להרגיש מעט מיושנת. כחמש שנים לאחר שהוצגה לראשונה

     
  • פולקסווגן גולף במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פולקסווגן גולף במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    10.08.17 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף היא שם נרדף למשפחתית קומפקטית איכותית ושימושית. יצאנו לבדוק כיצד היא השתפרה במתיחת הפנים

    פולקסווגן גולף נהנית ממעמד אייקוני. כבר שנים ארוכות שהיא קובעת את רף האיכות בקבוצת המשפחתיות הקומפקטיות. הגולף גם נושאת על כתפיה את בשורת החדשנות של קונצרן פולקסווגן. היא הייתה הקומפקטית העממית הראשונה להשתמש במנוע טורבו קטן, ובתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. כל יצרן חולם על משפחתית שתרכוש לעצמה

     
  • אאודי TTS במבחן דרכים

    אאודי TTS במבחן דרכים

    09.08.17 | מבחני רכב

    לקחנו את אאודי TTS למבחן דרכים מהיר בכבישים המפותלים של הצפון. לא נדרש זמן רב להגיע למסקנה שהיא אחת המכוניות היותר מהנות הנמכרות היום בישראל

    אאודי TT המקורית הוצגה לראשונה בשנת 1995 אך הגיעה לפס היצור בשנת רק בשנת 1998. אאודי בחרה לקרוא לסדרת ה- TT על שם מסלול מרוצי האופנועים הקטלניIsle of Man TT . במשך 20 השנים האחרונות הספיקה יצרנית הרכב הבאוורית להעלות על פס הייצור שלושה דורות של אאודי TT הממותגת כמכונית ספורטיבית, צעירה ועדכנית. למבח