סוזוקי קרוסאובר במבחן - רגל פה רגל שם

 

סוזוקי קרוסאובר החדש מנסה לרקוד על כל החתונות, הוא רכב משפחתי, מוגבה, ואפילו מגיע בגרסה עם הנעה כפולה

תגיות | סוזוקי, קרוסאובר

יש פתגם שאומר שאם תשאלו שני יהודים את אותה שאלה, תקבלו שלוש תשובות. כאלה אנחנו, לא בדיוק יודעים מה אנחנו רוצים. אם להאמין לפרסומות המתנוססות לאחרונה על כל שלט חוצות שיבואנית סוזוקי, מכשירי תנועה, הצליחה לשים עליו את ידיה כשבמרכזן המשפט "אין עוד משפחתית כזאת" ניתן לחשוב כי הסוזוקי קרוסאובר קורץ לכל לקוח ישראלי אפשרי ואכן, הקרוסאובר מציע תנוחת ישיבה גבוהה וגרסת הנעה כפולה שקורצות לחובבי רכבי הפנאי העירוניים, מרווח פנים של משפחתית, תיבת הילוכים רציפה שעוזרת לשמור על צריכת דלק נמוכה ומנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה לצד אחיזה גבוהה שיקרצו לחובבי הנהיגה הספורטיבית. את החבילה המפתה הזו מציעה סוזוקי תמורת תג מחיר אטרקטיבי של החל מ- 110,000 ₪.

 

התרשמות חיצונית - מי אתה סוזוקי קרוסאובר?

 

סוזוקי קרוסאובר נאה ממבט ראשון ועיצובו זורם ועכשווי, קפיצת מדרגה משמעותית מה- SX4 שנראתה גמלונית למדי ולא מאוד מוגמרת. בחזית אפשר למצוא רמזים לפנסיה של לנצ'יה דלתא שמגיעה מבית פיאט, ששיתפה פעולה לא פעם עם סוזוקי וככל הנראה השאירה מאחור שרטוטים או עיצובים. עוד ניתן למצוא מלפנים מגן פלסטיק שחור לפגוש שממשיך ומקיף את כל המרכב ומעניק לרכב מראה קשוח של רכב שטח.

 

סוזוקי קרוסאוברסוזוקי קרוסאובר

 

במבט מהצד הקרוסאובר נראה אתלטי ומושך עם פנסים אחוריים החובקים את צידי המרכב, פסי קישוט בגימור כרום על הגג ופנסי איתות המשולבים במראות הצד. עם זאת סוזוקי לא ויתרה על שטח החלונות הגדול שהיה אחד מסימני ההיכר של הדגם הקודם וציידה גם את הקרוסאובר בספי חלונות נמוכים המספקים שדה ראייה מעולה לכל הכיוונים.

 

בחלקו האחורי של הרכב אנו נתקלים ביחידות תאורה המזכירות את אלה של הניסאן קשקאי ותג שם שמחדד את השיוך לקטגוריית הפנאי שטח אך בו בזמן גם את הבלבול. בעוד שבחלק מהמדינות משווק הרכב תחת השם SX4 S-Cross, בשווקים אחרים הוחלט לוותר על השם של הרכב היוצא ולהשאיר רק את השם S-Cross, בישראל החליטה היבואנית לבנות על הצלחת סגמנט רכבי הפנאי העירוניים ולשווק את הרכב תחת השם קרוסאובר ובכך למעשה למחוק כל קשר בינו לבין ה- SX4 שזכתה להצלחה לא מבוטלת בזמן שיווקה.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 

תא הנוסעים - מאה אחוז סוזוקי

 

הכניסה לתא הנוסעים מלווה בתחושה מאוד אוורירית, זאת בזכות שטח החלונות הגדול ולמרות הצבע השחור השולט בתא הנוסעים. איכות ההרכבה בכל רחבי תא הנוסעים טובה כצפוי מרכבי סוזוקי. איכות החומרים בתא הנוסעים לא אחידה, חלק מהחומרים רכים ונעימים למגע בעוד חלקם האחר קשה וחלול. נקודות זכות משמעותיות נרשמות לקרוסאובר על הגה ומשענות היד בדלתות המחופים עור ופסי הקישוט בגימור דמוי אלומיניום מסביב לאיזור השליטה המרכזי, על משענות היד בדלתות ועל ידית ההילוכים.

 

סוזוקי קרוסאובר. תא הנוסעיםסוזוקי קרוסאובר. תא הנוסעים

 

המושבים הקדמיים מספקים תמיכה טובה ותנוחת ישיבה גבוהה שתמצא חן בעיני נהגים הרגילים לרכבי פנאי. לשני המושבים הקדמיים אפשרות לכיוון לגובה אך בישיבה נמוכה מיקומו הגבוה של ההגה (שאמנם ניתן לכיוון לגובה ולעומק אך טווח התנועה שלו מוגבל) ביחד עם קונסולה גבוהה גרמו למכסה המנוע להעלם לחלוטין.

 

חובבי האחסון והמיון ישבעו נחת מכמות תאי האחסון, מיקומם וגודלם, בתוך משענת היד הנמצאת בין המושבים הקדמיים מתחבא תא אחסון גדול, ליד בלם היד נמצאים שני מחזיקים כוסות (רק בגרסת הנעה קדמית), בתחתית הקונסולה קיים תא אחסון גדול שיאכלס בנקל אפילו את הטלפון והארנק הגדולים ביותר, תא הכפפות מציע נפח גדול אך הוא נעדר תאורה ומיזוג, מעל המראה המרכזית מסתתר תא לאחסון משקפי שמש, משמאל להגה נמצא עוד תא קטן אך עמוק לטלפון או ארנק ואם זה לא מספק אז בכל ארבעת הדלתות קיימים מחזיקי בקבוקים כשבדלתות הקדמיות נוסף להם עוד מקום לאחסון חפצים. הכניסה למושב האחורי נעשית ללא כל קושי מיוחד, לדלתות מפתח רחב מאוד שיאפשר כניסה קלילה ויאפשר להורים לחגור את ילדיהם בנוחות במושבי הבטיחות.

 

למרות העובדה כי סוזוקי ממצבת את הקרוסאובר בקטגורייה נפרדת מה- SX4 לא ניתן להתעלם, ולו מדי פעם מהשוואה ביניהם. הצמיחה ב- 10 ס"מ באורך בסיס הגלגלים מורגשת במרווח המצויין במושב האחורי הן לברכיים והן לראש. המדרגה שיוצרת ההכנה לתעלת ההינע של גרסת ההנעה הכפולה הורסת מעט את החגיגה לנוסע האמצעי, היא אמנם איננה גדולה כל כך אך לא מיישרת קו עם טרנד הרצפות השטוחות. שני יושבים במושב האחורי יכולים להנות ממשענת יד נשלפת הכוללת שני מחזיקי כוסות.

 

גם נפח תא המטען מהווה יתרון משמעותי של הקרוסאובר על ה- SX4, בזכות תוספת של 15 ס"מ לאורך הכללי צמח נפח תא המטען כמעט פי שניים והוא קפץ מ- 270 ל- 430 ליטרים מרשימים. הרצפה הכפולה בתא המטען גוזלת מעט נפח אך מאפשרת חילוק המטען מעליה ומתחתיה. הרצפה הכפולה מותקנת בדיוק בגובה שפת ההטענה ובכך למעשה מעלימה אותה כמעט לחלוטין וכך גם את המדרגה הנוצרת בקיפול משענות המושבים האחוריים.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 

אבזור והנדסת אנוש - לא החלטי

 

למבחן התייצבה הקרוסאובר בגרסת GLX עם מנוע בנפח 1.6 ליטר, תיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית. מחירה עומד על 120,000 ₪ ורשימת האבזור כוללת בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות אלקטרונית עם בקרת משיכה, בקרת אקלים מפוצלת המחליפה את המזגן המכאני, פנסי ערפל קדמיים, חישוקי סגסוגת קלה, חיפוי עור להגה, שני עיגוני ISOFIX, מערכת שמע בעלת שישה רמקולים, פקדי שליטה מההגה, כיוון גובה ועומק להגה, מראות צד מתקפלות חשמלית עם נעילת הדלתות וכניסה והתנעה ללא מפתח. למפרט הרכב המלא.

 

סוזוקי קרוסאובר. הנעה ללא מפתחסוזוקי קרוסאובר. הנעה ללא מפתח

 

הנדסת האנוש בקרוסאובר היא נקודה נוספת שגורמת לבלבול. מצד אחד מרבית הכפתורים נמצאים בדיוק היכן שהייתם מצפים לראותם, מערכת המיזוג המפוצלת נוחה מאוד לתפעול ומתגי השליטה שלה גדולים וקריאים, הכפתורים על ההגה נמצאים במרחק קצר מקצות האצבעות והשליטה על מערכת המולטימדיה שהותקנה ברכב המבחן (אופציה בתוספת תשלום) נוחה מאוד, גם החיבור לסמארטפון התבצע בקלילות. מצד שני ישנם מספר מתגים שנראה כאילו הותקנו ללא מחשבה תחילה וכלאחר יד, כך למשל המתג שמדליק את פנסי הערפל הקדמיים שנמצא משמאל להגה ליד מתג ניתוק בקרת האחיזה בעוד המתג של פנסי הערפל האחוריים נמצא במיקומו הטבעי, על הידית השולטת על שאר הפנסים. גם פקדי השליטה על מחשב הדרך הרגישו לא אינטואיטיביים ומאוד לא נוחים לשימוש, מדובר בשני מוטות בצידי לוח המחוונים, הראשון שולט בתאורת לוח המחוונים באמצעות סיבוב קפיצי, מאפס את נתוני צריכת הדלק ע"י לחיצה ארוכה ונכנס לתפריט מערכות הרכב גם כן ע"י לחיצה ארוכה.

 

מערכת הנעילה המרכזית גרמה גם היא לגירוד בפדחת, בעוד שלפתיחת הרכב נדרשת לחיצה על אחד הכפתורים הנמצאים על הדלתות הקדמיות או על דלת תא המטען בזמן שהשלט נמצא בכיס, נעילת הרכב לא ניתנת לביצוע באופן ידני והיא מתבצעת זמן רב לאחר סגירת הדלתות ולא מיד עם התרחקות המפתח החכם מהרכב.

 

יחידת הנעה - מכוונת לחיסכון אך מספקת ביצועים

 

המנוע המותקן בסוזוקי קרוסאובר עבר ישירות מה- SX4 והספקו נשאר כשהיה - 120 כ"ס עם נתון מומנט מרבי של 15.9 קג"מ, השינוי המשמעותי ביותר היא תיבת ההילוכים הרציפה החדשה המשודכת למנוע, לתיבה אפשרות לתפעול ידני נוח ע"י מנופים מאחורי ההגה גם כאשר תיבת ההילוכים במצב M וגם כאשר התיבה במצב D הרגיל. במצב M התיבה תישאר בהילוך הנבחר כל עוד הסל"ד לא יצנח או ינסוק לעבר הקו האדום ובמצב D התיבה תחזור למצב אוטומטי לאחר מספר שניות בהם לא יהיה שימוש במנופים.

 

סוזוקי קרוסאובר. תא המנועסוזוקי קרוסאובר. תא המנוע

 

מטרתה של תיבת ההילוכים הרציפה היא מעל לכל השגת צריכת דלק נמוכה ושיוט נינוח בסל"ד נמוך וכמו תיבות רציפות אחרות, גם היא איננה ששה אלי קרב, בתפעול אגרסיבי ומשיכת הילוכים לעבר סל"ד גבוה היא משמיעה יללה מעיקה ומשאירה את המנוע בסל"ד גבוה וקבוע שיגרום למרבית הנהגים לוותר ולשחרר את הלחץ מדוושת התאוצה.

 

למרות הכיול הברור לחסכון, בזמן המבחן נרשמו זמני תאוצה מרשימים, מאפס למאה קמ"ש מדדנו 11.3 שניות כאשר מערכת המיזוג פעלה, בשניה מהיר יותר מנתוני היצרן (וכנראה נובע מסטיה במד המהירות). עם כיבוי מערכת המיזוג הנתון הצטמצם עוד יותר ועמד על 10.4 שניות מרשימות. האצות ביניים מ- 80 ל- 120 קמ"ש ארכו בממוצע 9.5 שניות. צריכת הדלק במהלך המבחן, שכללה נהיגה בתנאים שונים וחלק קצר של נהיגה דינאמית, עמדה על 11.3 ק"מ לליטר.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 

על הכביש - קצת מכל דבר

 

אם להתייחס לכל מה שנאמר עד כה, התנהגות הכביש של הסוזוקי קרוסאובר היא הסעיף המבלבל ביותר. בנסיעה בעיר הקרוסאובר מרגיש מאוד בטוח בזכות גובהו ותנוחת הישיבה הגבוהה. המתלים מספקים נוחות מספקת אך הם מתקשים להתגבר על בורות עמוקים ומהמורות קשות וגרמו להתרסקויות לא נעימות מדי פעם. דוושות התאוצה והבלמים דרשו מעט הסתגלות. לא פעם, בלם הקרוסאובר או האיץ בעצבנות וחוסר עידון בזמן גלישה איטית בפקקים, דבר שגרם לטלטלות לא נעימות של הנוסעים.

 

ביציאה לכביש המהיר המצב משתפר בעיקר בזכות תיבת ההילוכים ששומרת על המנוע בסל"ד נמוך שמשאיר את רעש המנוע מחוץ לתא הנוסעים, גם רעשי רוח וצמיגים מבודדים היטב מהנוסעים. המתלים הרכים עוזרים לגיהוץ נעים וחסר דרמות של שיבושים או גלים בכביש והמושבים סיפקו אחיזה ונוחות ברמה גבוהה (אף שהם חסרים כיוון תמיכה לגב התחתון), ויצאנו מהרכב רעננים למדי גם לאחר שעות רבות של נהיגה. על הרוגע בשיוט מעיב ההגה התזזיתי שהקשה על שמירת קו ישר וגרר תיקונים חוזרים ונשנים של נתיב הנסיעה.

 

בכביש מפותל עולה אופיו המפוצל של הקרוסאובר ביתר שאת, לסוזוקי קרוסאובר יש סף אחיזה גבוה, ואפשר להתקדם איתו במהירות גבוהה גם בכבישים טכניים מאוד, המנופים מאחורי ההגה מעודדים התנהגות חוליגנית ואם נזכרים בנתוני התאוצות המרשימים מבינים שגם המנוע לא יתנגד. גם מערכת בקרת היציבות נמנעה מלהתערב במצבי איבוד אחיזה מתונים ואפשרה מעט שעשוע.

 

בניגוד מוחלט מתייצבים המתלים וההגה שאינם ממהרים לשתף פעולה, בהפניות הגה חדות ותחת בלימות חזקות המרכב הגבוה, למרות משקלו הנמוך יחסית, מטלטל מצד לצד. ההגה, שהיה תזזיתי בנסיעה בכביש מהיר מתגלה כאילם, לא משדר את נתוני הכביש ולא משרה בטחון.

 

המנוע ממהר לטפס לסל"ד גבוה בנהיגה מאומצת אך אינו נשאר שם מאחר ותיבת ההילוכים ממהרת להעלות הילוך גם במצב ידני. השילוב של מנוע שיכול לספק ביצועים גבוהים יחסית וצמיגים שמספקים רמות גבוהות של אחיזה מחד והגה אילם יחד עם מרכב שלא נשאר שטוח בפניות חדות יגרמו גם לאמיצים שבנהגים להרפות מהגז ולהמשיך בנהיגה רגועה.

 

לסיכום

 

בסוף המבחן נותרנו לצערנו עם יותר שאלות מתשובות, למי מיועד הסוזוקי קרוסאובר? האם לחובבי רכבי פנאי? הרי הם ירכשו רכב בעל מרווח גחון עדיף. האם הוא נועד למשפחות בעלות ילדים? אלה ככל הנראה ינדדו לכיוון מיניואן מרווח יותר. האם חובבי נהיגה הם קהל היעד של הקרוסאובר? להם ודאי יש מבחר גדול של מכוניות חמות ומלהיבות.

 

סוזוקי קרוסאוברסוזוקי קרוסאובר

 

בנסיעה להחזרת הרכב התנגן ברדיו השיר "יושב על הגדר" של אריק אינשטיין ז"ל וההרגשה הייתה כאילו מר אינשטיין מתאר במדויק את הסוזוקי קרסואובר - "יושב על הגדר, רגל פה רגל שם. בסדר עם כולם, דופק חיוכים לכל הכיוונים", ואכן, הקרוסאובר אומנם לא מצטיין בצורה יוצאת דופן באף תחום אך הוא מספק חבילה טובה הארוזה בתג מחיר אטרקטיבי ומשלבת הרבה יותר יתרונות מחסרונות.

 

התמהיל הזה של "קצת מכל דבר" היה ככל הנראה אחת הסיבות המרכזיות להצלחה לה זכה ה- SX4 ולהתעניינות האדירה שלה זוכה ממשיך דרכו. הוא מרגיש כאילו הוא נתפר במיוחד למידותיו של הנהג הישראלי שלא מוכן להתפשר על שום סעיף ורוצה גם אמינות, גם שמירת ערך, גם חסכון בדלק, גם עיצוב נאה ולאחרונה גם תנוחת ישיבה גבוהה ומראה של רכב פנאי. אם לא היינו יודעים שהקרוסאובר נולד ביפן, היינו מהמרים שתכננו אותו ממש כאן בישראל.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט

     
  • טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    22.04.19 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

    טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה. סרטו

     
  • קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.04.19 | מבחני רכב

    בדורה השלישי מבטיחה קיה סיד המשפחתית להיות טובה יותר בכל ההיבטים. יצאנו לבדוק האם הפעם יש לה סיכוי להצליח בשוק הישראלי

    קיה סיד נשאה את דגל המהפכה של קיה - משפחתית קומפקטית שתוכננה ויוצרה באירופה כדי לקלוע לטעם המקומי. ההצלחה לא איחרה לבוא וערב השקת הדור השלישי מדווחת קיה על למעלה מ- 1.3 מיליון מסירות ברחבי העולם. קיה סיד מחזיקה בנתח של 16% מכלל המסירות של קיה באירופה כאשר גרסת הסטיישן תופסת נתח של 40% ממסירות הדגם.

     
  • פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    15.04.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני, יחידת הנעה משופרת ואבזור נוסף. יצאנו לבחון את המתכון המשופר

    פיג'ו 308 מוכרת מזה שנים בשוק הרכב הישראלי כמשפחתית סולידית ופרקטית שנפוצה בעיקר בציי הרכב. כעת מגיעה אלינו הצרפתייה לאחרת מתיחת פנים הכוללת עיצוב מעודכן, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכות בטיחות אקטיביות אשר נועדו לשפר את מעמדה בשוק. יצאנו לבדוק האם מתיחת הפנים הופכת את פיג'ו 308 לרלוונטית וכדאית לצ