סוזוקי קרוסאובר במבחן - רגל פה רגל שם

סוזוקי קרוסאובר החדש מנסה לרקוד על כל החתונות, הוא רכב משפחתי, מוגבה, ואפילו מגיע בגרסה עם הנעה כפולה

תגיות | סוזוקי, קרוסאובר

יש פתגם שאומר שאם תשאלו שני יהודים את אותה שאלה, תקבלו שלוש תשובות. כאלה אנחנו, לא בדיוק יודעים מה אנחנו רוצים. אם להאמין לפרסומות המתנוססות לאחרונה על כל שלט חוצות שיבואנית סוזוקי, מכשירי תנועה, הצליחה לשים עליו את ידיה כשבמרכזן המשפט "אין עוד משפחתית כזאת" ניתן לחשוב כי הסוזוקי קרוסאובר קורץ לכל לקוח ישראלי אפשרי ואכן, הקרוסאובר מציע תנוחת ישיבה גבוהה וגרסת הנעה כפולה שקורצות לחובבי רכבי הפנאי העירוניים, מרווח פנים של משפחתית, תיבת הילוכים רציפה שעוזרת לשמור על צריכת דלק נמוכה ומנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה לצד אחיזה גבוהה שיקרצו לחובבי הנהיגה הספורטיבית. את החבילה המפתה הזו מציעה סוזוקי תמורת תג מחיר אטרקטיבי של החל מ- 110,000 ₪.

 

התרשמות חיצונית - מי אתה סוזוקי קרוסאובר?

 

סוזוקי קרוסאובר נאה ממבט ראשון ועיצובו זורם ועכשווי, קפיצת מדרגה משמעותית מה- SX4 שנראתה גמלונית למדי ולא מאוד מוגמרת. בחזית אפשר למצוא רמזים לפנסיה של לנצ'יה דלתא שמגיעה מבית פיאט, ששיתפה פעולה לא פעם עם סוזוקי וככל הנראה השאירה מאחור שרטוטים או עיצובים. עוד ניתן למצוא מלפנים מגן פלסטיק שחור לפגוש שממשיך ומקיף את כל המרכב ומעניק לרכב מראה קשוח של רכב שטח.

 

סוזוקי קרוסאוברסוזוקי קרוסאובר

 

במבט מהצד הקרוסאובר נראה אתלטי ומושך עם פנסים אחוריים החובקים את צידי המרכב, פסי קישוט בגימור כרום על הגג ופנסי איתות המשולבים במראות הצד. עם זאת סוזוקי לא ויתרה על שטח החלונות הגדול שהיה אחד מסימני ההיכר של הדגם הקודם וציידה גם את הקרוסאובר בספי חלונות נמוכים המספקים שדה ראייה מעולה לכל הכיוונים.

 

בחלקו האחורי של הרכב אנו נתקלים ביחידות תאורה המזכירות את אלה של הניסאן קשקאי ותג שם שמחדד את השיוך לקטגוריית הפנאי שטח אך בו בזמן גם את הבלבול. בעוד שבחלק מהמדינות משווק הרכב תחת השם SX4 S-Cross, בשווקים אחרים הוחלט לוותר על השם של הרכב היוצא ולהשאיר רק את השם S-Cross, בישראל החליטה היבואנית לבנות על הצלחת סגמנט רכבי הפנאי העירוניים ולשווק את הרכב תחת השם קרוסאובר ובכך למעשה למחוק כל קשר בינו לבין ה- SX4 שזכתה להצלחה לא מבוטלת בזמן שיווקה.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 

תא הנוסעים - מאה אחוז סוזוקי

 

הכניסה לתא הנוסעים מלווה בתחושה מאוד אוורירית, זאת בזכות שטח החלונות הגדול ולמרות הצבע השחור השולט בתא הנוסעים. איכות ההרכבה בכל רחבי תא הנוסעים טובה כצפוי מרכבי סוזוקי. איכות החומרים בתא הנוסעים לא אחידה, חלק מהחומרים רכים ונעימים למגע בעוד חלקם האחר קשה וחלול. נקודות זכות משמעותיות נרשמות לקרוסאובר על הגה ומשענות היד בדלתות המחופים עור ופסי הקישוט בגימור דמוי אלומיניום מסביב לאיזור השליטה המרכזי, על משענות היד בדלתות ועל ידית ההילוכים.

 

סוזוקי קרוסאובר. תא הנוסעיםסוזוקי קרוסאובר. תא הנוסעים

 

המושבים הקדמיים מספקים תמיכה טובה ותנוחת ישיבה גבוהה שתמצא חן בעיני נהגים הרגילים לרכבי פנאי. לשני המושבים הקדמיים אפשרות לכיוון לגובה אך בישיבה נמוכה מיקומו הגבוה של ההגה (שאמנם ניתן לכיוון לגובה ולעומק אך טווח התנועה שלו מוגבל) ביחד עם קונסולה גבוהה גרמו למכסה המנוע להעלם לחלוטין.

 

חובבי האחסון והמיון ישבעו נחת מכמות תאי האחסון, מיקומם וגודלם, בתוך משענת היד הנמצאת בין המושבים הקדמיים מתחבא תא אחסון גדול, ליד בלם היד נמצאים שני מחזיקים כוסות (רק בגרסת הנעה קדמית), בתחתית הקונסולה קיים תא אחסון גדול שיאכלס בנקל אפילו את הטלפון והארנק הגדולים ביותר, תא הכפפות מציע נפח גדול אך הוא נעדר תאורה ומיזוג, מעל המראה המרכזית מסתתר תא לאחסון משקפי שמש, משמאל להגה נמצא עוד תא קטן אך עמוק לטלפון או ארנק ואם זה לא מספק אז בכל ארבעת הדלתות קיימים מחזיקי בקבוקים כשבדלתות הקדמיות נוסף להם עוד מקום לאחסון חפצים. הכניסה למושב האחורי נעשית ללא כל קושי מיוחד, לדלתות מפתח רחב מאוד שיאפשר כניסה קלילה ויאפשר להורים לחגור את ילדיהם בנוחות במושבי הבטיחות.

 

למרות העובדה כי סוזוקי ממצבת את הקרוסאובר בקטגורייה נפרדת מה- SX4 לא ניתן להתעלם, ולו מדי פעם מהשוואה ביניהם. הצמיחה ב- 10 ס"מ באורך בסיס הגלגלים מורגשת במרווח המצויין במושב האחורי הן לברכיים והן לראש. המדרגה שיוצרת ההכנה לתעלת ההינע של גרסת ההנעה הכפולה הורסת מעט את החגיגה לנוסע האמצעי, היא אמנם איננה גדולה כל כך אך לא מיישרת קו עם טרנד הרצפות השטוחות. שני יושבים במושב האחורי יכולים להנות ממשענת יד נשלפת הכוללת שני מחזיקי כוסות.

 

גם נפח תא המטען מהווה יתרון משמעותי של הקרוסאובר על ה- SX4, בזכות תוספת של 15 ס"מ לאורך הכללי צמח נפח תא המטען כמעט פי שניים והוא קפץ מ- 270 ל- 430 ליטרים מרשימים. הרצפה הכפולה בתא המטען גוזלת מעט נפח אך מאפשרת חילוק המטען מעליה ומתחתיה. הרצפה הכפולה מותקנת בדיוק בגובה שפת ההטענה ובכך למעשה מעלימה אותה כמעט לחלוטין וכך גם את המדרגה הנוצרת בקיפול משענות המושבים האחוריים.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 

אבזור והנדסת אנוש - לא החלטי

 

למבחן התייצבה הקרוסאובר בגרסת GLX עם מנוע בנפח 1.6 ליטר, תיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית. מחירה עומד על 120,000 ₪ ורשימת האבזור כוללת בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות אלקטרונית עם בקרת משיכה, בקרת אקלים מפוצלת המחליפה את המזגן המכאני, פנסי ערפל קדמיים, חישוקי סגסוגת קלה, חיפוי עור להגה, שני עיגוני ISOFIX, מערכת שמע בעלת שישה רמקולים, פקדי שליטה מההגה, כיוון גובה ועומק להגה, מראות צד מתקפלות חשמלית עם נעילת הדלתות וכניסה והתנעה ללא מפתח. למפרט הרכב המלא.

 

סוזוקי קרוסאובר. הנעה ללא מפתחסוזוקי קרוסאובר. הנעה ללא מפתח

 

הנדסת האנוש בקרוסאובר היא נקודה נוספת שגורמת לבלבול. מצד אחד מרבית הכפתורים נמצאים בדיוק היכן שהייתם מצפים לראותם, מערכת המיזוג המפוצלת נוחה מאוד לתפעול ומתגי השליטה שלה גדולים וקריאים, הכפתורים על ההגה נמצאים במרחק קצר מקצות האצבעות והשליטה על מערכת המולטימדיה שהותקנה ברכב המבחן (אופציה בתוספת תשלום) נוחה מאוד, גם החיבור לסמארטפון התבצע בקלילות. מצד שני ישנם מספר מתגים שנראה כאילו הותקנו ללא מחשבה תחילה וכלאחר יד, כך למשל המתג שמדליק את פנסי הערפל הקדמיים שנמצא משמאל להגה ליד מתג ניתוק בקרת האחיזה בעוד המתג של פנסי הערפל האחוריים נמצא במיקומו הטבעי, על הידית השולטת על שאר הפנסים. גם פקדי השליטה על מחשב הדרך הרגישו לא אינטואיטיביים ומאוד לא נוחים לשימוש, מדובר בשני מוטות בצידי לוח המחוונים, הראשון שולט בתאורת לוח המחוונים באמצעות סיבוב קפיצי, מאפס את נתוני צריכת הדלק ע"י לחיצה ארוכה ונכנס לתפריט מערכות הרכב גם כן ע"י לחיצה ארוכה.

 

מערכת הנעילה המרכזית גרמה גם היא לגירוד בפדחת, בעוד שלפתיחת הרכב נדרשת לחיצה על אחד הכפתורים הנמצאים על הדלתות הקדמיות או על דלת תא המטען בזמן שהשלט נמצא בכיס, נעילת הרכב לא ניתנת לביצוע באופן ידני והיא מתבצעת זמן רב לאחר סגירת הדלתות ולא מיד עם התרחקות המפתח החכם מהרכב.

 

יחידת הנעה - מכוונת לחיסכון אך מספקת ביצועים

 

המנוע המותקן בסוזוקי קרוסאובר עבר ישירות מה- SX4 והספקו נשאר כשהיה - 120 כ"ס עם נתון מומנט מרבי של 15.9 קג"מ, השינוי המשמעותי ביותר היא תיבת ההילוכים הרציפה החדשה המשודכת למנוע, לתיבה אפשרות לתפעול ידני נוח ע"י מנופים מאחורי ההגה גם כאשר תיבת ההילוכים במצב M וגם כאשר התיבה במצב D הרגיל. במצב M התיבה תישאר בהילוך הנבחר כל עוד הסל"ד לא יצנח או ינסוק לעבר הקו האדום ובמצב D התיבה תחזור למצב אוטומטי לאחר מספר שניות בהם לא יהיה שימוש במנופים.

 

סוזוקי קרוסאובר. תא המנועסוזוקי קרוסאובר. תא המנוע

 

מטרתה של תיבת ההילוכים הרציפה היא מעל לכל השגת צריכת דלק נמוכה ושיוט נינוח בסל"ד נמוך וכמו תיבות רציפות אחרות, גם היא איננה ששה אלי קרב, בתפעול אגרסיבי ומשיכת הילוכים לעבר סל"ד גבוה היא משמיעה יללה מעיקה ומשאירה את המנוע בסל"ד גבוה וקבוע שיגרום למרבית הנהגים לוותר ולשחרר את הלחץ מדוושת התאוצה.

 

למרות הכיול הברור לחסכון, בזמן המבחן נרשמו זמני תאוצה מרשימים, מאפס למאה קמ"ש מדדנו 11.3 שניות כאשר מערכת המיזוג פעלה, בשניה מהיר יותר מנתוני היצרן (וכנראה נובע מסטיה במד המהירות). עם כיבוי מערכת המיזוג הנתון הצטמצם עוד יותר ועמד על 10.4 שניות מרשימות. האצות ביניים מ- 80 ל- 120 קמ"ש ארכו בממוצע 9.5 שניות. צריכת הדלק במהלך המבחן, שכללה נהיגה בתנאים שונים וחלק קצר של נהיגה דינאמית, עמדה על 11.3 ק"מ לליטר.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 

על הכביש - קצת מכל דבר

 

אם להתייחס לכל מה שנאמר עד כה, התנהגות הכביש של הסוזוקי קרוסאובר היא הסעיף המבלבל ביותר. בנסיעה בעיר הקרוסאובר מרגיש מאוד בטוח בזכות גובהו ותנוחת הישיבה הגבוהה. המתלים מספקים נוחות מספקת אך הם מתקשים להתגבר על בורות עמוקים ומהמורות קשות וגרמו להתרסקויות לא נעימות מדי פעם. דוושות התאוצה והבלמים דרשו מעט הסתגלות. לא פעם, בלם הקרוסאובר או האיץ בעצבנות וחוסר עידון בזמן גלישה איטית בפקקים, דבר שגרם לטלטלות לא נעימות של הנוסעים.

 

ביציאה לכביש המהיר המצב משתפר בעיקר בזכות תיבת ההילוכים ששומרת על המנוע בסל"ד נמוך שמשאיר את רעש המנוע מחוץ לתא הנוסעים, גם רעשי רוח וצמיגים מבודדים היטב מהנוסעים. המתלים הרכים עוזרים לגיהוץ נעים וחסר דרמות של שיבושים או גלים בכביש והמושבים סיפקו אחיזה ונוחות ברמה גבוהה (אף שהם חסרים כיוון תמיכה לגב התחתון), ויצאנו מהרכב רעננים למדי גם לאחר שעות רבות של נהיגה. על הרוגע בשיוט מעיב ההגה התזזיתי שהקשה על שמירת קו ישר וגרר תיקונים חוזרים ונשנים של נתיב הנסיעה.

 

בכביש מפותל עולה אופיו המפוצל של הקרוסאובר ביתר שאת, לסוזוקי קרוסאובר יש סף אחיזה גבוה, ואפשר להתקדם איתו במהירות גבוהה גם בכבישים טכניים מאוד, המנופים מאחורי ההגה מעודדים התנהגות חוליגנית ואם נזכרים בנתוני התאוצות המרשימים מבינים שגם המנוע לא יתנגד. גם מערכת בקרת היציבות נמנעה מלהתערב במצבי איבוד אחיזה מתונים ואפשרה מעט שעשוע.

 

בניגוד מוחלט מתייצבים המתלים וההגה שאינם ממהרים לשתף פעולה, בהפניות הגה חדות ותחת בלימות חזקות המרכב הגבוה, למרות משקלו הנמוך יחסית, מטלטל מצד לצד. ההגה, שהיה תזזיתי בנסיעה בכביש מהיר מתגלה כאילם, לא משדר את נתוני הכביש ולא משרה בטחון.

 

המנוע ממהר לטפס לסל"ד גבוה בנהיגה מאומצת אך אינו נשאר שם מאחר ותיבת ההילוכים ממהרת להעלות הילוך גם במצב ידני. השילוב של מנוע שיכול לספק ביצועים גבוהים יחסית וצמיגים שמספקים רמות גבוהות של אחיזה מחד והגה אילם יחד עם מרכב שלא נשאר שטוח בפניות חדות יגרמו גם לאמיצים שבנהגים להרפות מהגז ולהמשיך בנהיגה רגועה.

 

לסיכום

 

בסוף המבחן נותרנו לצערנו עם יותר שאלות מתשובות, למי מיועד הסוזוקי קרוסאובר? האם לחובבי רכבי פנאי? הרי הם ירכשו רכב בעל מרווח גחון עדיף. האם הוא נועד למשפחות בעלות ילדים? אלה ככל הנראה ינדדו לכיוון מיניואן מרווח יותר. האם חובבי נהיגה הם קהל היעד של הקרוסאובר? להם ודאי יש מבחר גדול של מכוניות חמות ומלהיבות.

 

סוזוקי קרוסאוברסוזוקי קרוסאובר

 

בנסיעה להחזרת הרכב התנגן ברדיו השיר "יושב על הגדר" של אריק אינשטיין ז"ל וההרגשה הייתה כאילו מר אינשטיין מתאר במדויק את הסוזוקי קרסואובר - "יושב על הגדר, רגל פה רגל שם. בסדר עם כולם, דופק חיוכים לכל הכיוונים", ואכן, הקרוסאובר אומנם לא מצטיין בצורה יוצאת דופן באף תחום אך הוא מספק חבילה טובה הארוזה בתג מחיר אטרקטיבי ומשלבת הרבה יותר יתרונות מחסרונות.

 

התמהיל הזה של "קצת מכל דבר" היה ככל הנראה אחת הסיבות המרכזיות להצלחה לה זכה ה- SX4 ולהתעניינות האדירה שלה זוכה ממשיך דרכו. הוא מרגיש כאילו הוא נתפר במיוחד למידותיו של הנהג הישראלי שלא מוכן להתפשר על שום סעיף ורוצה גם אמינות, גם שמירת ערך, גם חסכון בדלק, גם עיצוב נאה ולאחרונה גם תנוחת ישיבה גבוהה ומראה של רכב פנאי. אם לא היינו יודעים שהקרוסאובר נולד ביפן, היינו מהמרים שתכננו אותו ממש כאן בישראל.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • קאדילק CT6 במבחן דרכים

    קאדילק CT6 במבחן דרכים

    22.06.17 | מבחני רכב

    קאדילק CT6, ספינת הדגל של היצרן האמריקאי, מנסה לספק תשובה הולמת ליצרניות רכבי היוקרה הגרמניות

    בעשור האחרון הפכו מותגים אמריקאים רבים לבלתי רלוונטיים עבור צרכני רכב המחפשים פרקטיות וחסכון בדלק על חשבון גודל, נוחות ומנוע גדול וזללן. על אף שדגמי קאדילק נמכרים באמריקה ובסין כמו לחמניות חמות, במגרש הבינלאומי נחלה החברה הפסדים משמעותיים. בשנה החולפת החליטה הנהלת הקונצרן האמריקאי ג'נרל מוטורס על שי

     
  • מרצדס C63 AMG קופה במבחן דרכים

    מרצדס C63 AMG קופה במבחן דרכים

    14.06.17 | מבחני רכב

    מרצדס C63 AMG קופה החדשה צריכה להיכנס לנעליים הנחשקות של קודמתה. יצאנו לבדוק איך מתנהגת מכונית מסלול חוקית לכביש

    במרצדס ציינו בחודש שעבר יובל לחטיבת AMG. הסדנה הוקמה בסוף שנות ה- 60 של המאה הקודמת על ידי האנס-וורנר אופרכט ואברהרד מייקר, ועסקה בעיקר בהסבת רכבי כביש למכוניות מרוץ. בשנת 1971 זכתה מרצדס SEL300 AMG שטופלה על ידם במקום השני במרוץ 24 השעות בספא שבבלגיה וקנתה להם תהילת עולם. בשנת 1990 נחתם הסכם רשמי ב

     
  • אופל מוקה X במבחן דרכים

    אופל מוקה X במבחן דרכים

    08.06.17 | מבחני רכב

    אופל מוקה עבר מתיחת פנים ומתייצב לקרב חוזר באחת הקטגוריות החמות ביותר בשוק הרכב הישראלי

    אופל מוקה הוא רכב פנאי שטח קומפקטי אשר הוצג לראשונה בתערוכת ז'נבה בשנת 2012. לישראל הגיע המוקה באיחור אופנתי רק בשנת 2014 עם רמת אבזור גבוהה, אך זכה לתג מחיר גבוה ביחס לחבריו בקטגוריה. בכדי להתמודד עם הגעת מתחרים חדשים ניסו מאז באופל להפחית את המחיר ולהציע רמות אבזור חדשות אך המכירות לא הצליחו להתרו

     
  • קאדילק XT5 במבחן דרכים

    קאדילק XT5 במבחן דרכים

    05.06.17 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק האם קאדילק XT5 טוב כמו שהוא נראה והאם יוכל לשאת על גבו את צמיחת המותג בישראל

    אין ספק שקאדילק עברה שינוי מהותי וחיוני בשנים האחרונות. חברת האם ג'נרל מוטורס השקיעה מיליארדים בקאדילק, מינתה מנכ"ל חדש והעבירה את מטה החברה מעיר המכוניות דטרויט שבמדינת מישיגן (אותה ייסד הצרפתי אנטואן דה לה מוט קאדילק) ישירות לכור ההיתוך של הטרנדים העולמיים במנהטן שבמדינת ניו יורק. לאחר גיוס מאסיבי

     
  • סוזוקי קרוסאובר טורבו במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    סוזוקי קרוסאובר טורבו במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    29.05.17 | מבחני רכב

    מתיחת הפנים של סוזוקי קרוסאובר מציגה שדרוג ביחידת ההנעה ומראה מצודד יותר. יצאנו לבדוק איך הוא נוסע

    הדור האחרון של סוזוקי קרוסאובר הוצג בשנת 2013 וזכה לפופולריות רבה בארץ ובעולם. כעת הוא מגיע אלינו לאחר מתיחת פנים מקיפה. נראה כי בזכות מוניטין אמינות גבוה וקהל לקוחות נאמן, הגיע סוזוקי קרוסאובר עם קלף חזק מהבית ולא נדרש להזיע יתר על המידה בכל הפרמטרים. בזכות אמינותו שקיבלה משנה תוקף ככל שחלפו השנים,

     
  • פולקסווגן טיגואן במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן במבחן דרכים

    24.05.17 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן התייצב אצלנו למבחן דרכים עם מנוע חזק 2.0 TSI והנעה כפולה. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק את תוספת המחיר

    הדור הראשון של פולקסווגן טיגואן נחת בארץ בסערה עם מסע פרסום פרובוקטיבי שהציג אותו כאח הקטן והחתיך של פולקסווגן טוארג. הביקוש בישראל ומסביב לגלובס היה גדול ונפתחו רשימות המתנה ארוכות. בחלוף הזמן הועם זוהרו של הטיגואן עם הגעת מתחרים חדשים במחירים אטרקטיביים. פולקסווגן טיגואן יתרונות א

     
  • סקודה אוקטביה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    סקודה אוקטביה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    22.05.17 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק האם מתיחת הפנים של המשפחתית האירופאית הפופולרית תספיק לה כדי להתמודד עם מובילות הקטגוריה

    הדור השלישי של סקודה אוקטביה נחשף והושק בישראל בשנת 2013 והציג שינויים קטנים בעיצוב החיצוני בהשוואה לדור השני והמוצלח. 4 שנים נדרשו לסקודה להציג מתיחת פנים מזערית לדור השלישי בניסיון ליישר קו עם הדגמים החדשים בקבוצת המשפחתיות. עיקר השינויים הם מנוע 1.0 ליטר חדש, מערכות בטיחות מתקדמות, ושיפור איכות ה

     
  • אאודי Q2 במבחן דרכים

    אאודי Q2 במבחן דרכים

    18.05.17 | מבחני רכב

    אאודי Q2 מנסה להגדיר קטגוריה חדשה ולפתות את לקוחות רכבי הפרימיום הקומפקטיים עם ניחוח פנאי שטח

    עושה רושם שאחד התחביבים של אאודי הוא איתור קטגוריות ונישות חדשות. אאודי הייתה מחלוצי סגמנט היוקרה הקומפקטי עם אאודי A3, והיום היא יצרנית הפרימיום היחידה שמשווקת סופר מיני יוקרתית - אאודי A1. עתה הושק בישראל בן חדש למשפחת הדגמים הענפה בקטגוריה חדשה וקוראים לו אאודי Q2. אאודי Q2 1.4 TFSI

     
  • מבחן דרכים: אאודי A5 קופה

    מבחן דרכים: אאודי A5 קופה

    10.05.17 | מבחני רכב

    אודי A5 החדשה מדגימה לנו איך בונים מכונית קופה אלגנטית ומהירה לכיסוי מרחקים

    אלגנטיות היא מושג חמקמק, קשה להגדיר אותה במילים ולייחס לה תכונות אופי. מה מביא אנשים לתפוס מוצר כאלגנטי? ובכן, אנחנו חושבים שבאאודי הצליחו לעלות על נוסחה מדויקת ולפיה הם תכננו באופן מדויק את אאודי A5 החדשה. אאודי A5 קופה יתרונות עיצוב, איכות, נוחות נסיעה חסרונות לא מרגשת, העדר

     
  • וידאו: טויוטה CHR הייבריד במבחן דרכים

    וידאו: טויוטה CHR הייבריד במבחן דרכים

    30.04.17 | מבחני רכב

    טויוטה CHR עורר את סקרנותם של נהגי ישראל ושיווקו החל בקול תרועה רמה. יצאנו לנסיעת התרשמות בכדי לגלות איך הוא על הכביש

    תחשבו על טויוטה ותסתכלו על ה- CHR. לא נראה שייך? מסתבר שלא רק לכם. טויוטה CHR הוא אחד הרכבים המעוצבים והנועזים ביותר שהציגה טויוטה אי פעם. היו מי שהוא העלה בזיכרונם את ניסאן ג'וק הוותיק אך לטעמנו טויוטה CHR נושא בשורה עיצובית של קרוסאובר קופה ייחודי. סרטון טויוטה CHR במבחן דרכים

     
  • וידאו: סיאט אטקה 2017 במבחן דרכים - חבילה מגובשת במחיר אטרקטיבי

    וידאו: סיאט אטקה 2017 במבחן דרכים - חבילה מגובשת במחיר אטרקטיבי

    25.04.17 | מבחני רכב

    סיאט אטקה התייצב למבחן הדרכים שלנו בגרסת סטייל הבסיסית. האם הוא מציע תמורה טובה במחיר 139,900 ₪?

    סיאט אטקה הוא הקרוסאובר הראשון של היצרנית הספרדית. ההשקה לוותה בקול רעש גדול וציפיות רבות נרקמו לראשו. בעולם ובישראל נתפס סיאט כמותג צעיר בעל אופי ספורטיבי עם האיכויות המפורסמות של קונצרן פולקסווגן. סיאט אטקה מתחרה בפלח השוק הצומח ביותר מול דגמים כגון קיה ספורטאז', יונדאי טוסון ופיג'ו 3008. יצאנו לב

     
  • וידאו: ניסאן אקס טרייל 2017 במבחן דרכים

    וידאו: ניסאן אקס טרייל 2017 במבחן דרכים

    13.04.17 | מבחני רכב

    ניסאן אקס טרייל הוא קרוסאובר מעוצב וחסכוני המציע 7 מושבים. האם הוא ראוי גם להוות תחליף למיניוואן?

    משפחות מרובות ילדים או אלה הזקוקים למקומות נוספים ברכב המשפחתי, לא עומדים בפני היצע גדול במיוחד. ישנם מיניוואנים קומפקטיים המציעים זוג מושבים נוספים עם תא מטען מזערי, ומיניוואנים בגודל מלא המסוגלים לשנע בנוחות מרבית שבעה מבוגרים על מטענם. עם השתלטות רכבי הכביש-שטח על השוק, מציעות היצרניות גם ג'יפוני

     
  • וידאו: יונדאי i10 החדשה 2017 במבחן דרכים

    וידאו: יונדאי i10 החדשה 2017 במבחן דרכים

    06.04.17 | מבחני רכב

    יונדאי i10 היא מכונית מיני נוחה ומרווחת, הנראית צעירה אך מרגישה בוגרת

    יונדאי i10 היא מכונית מיני שזוכה להצלחה בשוק הישראלי השמרני, ונוגסת בנתח שמן מהסגמנט הנשלט על ידי אחותה הפופולרית קיה פיקנטו. הרעיון במכונית מיני חדשה במחיר נגיש תפס תאוצה רבה והישראלים הצביעו ברגליים ואפילו העירו את הרגל השמאלית לתפעול גרסאות ידניות מוזלות. הדור הנוכחי והשני במספר הוצג בשנת 2013 וב

     
  • וידאו: שברולט קמארו 2017 - כריש במבחן דרכים

    וידאו: שברולט קמארו 2017 - כריש במבחן דרכים

    30.03.17 | מבחני רכב

    עיצוב שלא מותיר מקום לדמיון, ביצועים מרשימים ונוכחות בולטת. שברולט קמארו במבחן דרכים רועש

    שברולט קמארו צברה אוהדים מסביב לגלובוס, וככל שהיא ותיקה יותר, היא תגרום ליותר מבטי ערגה ואנחות הנאה. אם אמרת שברולט קמארו, אמרת אגדה. שורשיה נטועים אי שם באמריקה של שנות ה- 60, עת פריחתן של מכוניות הפוני. שיקול עלויות הדלק היה משני, והתחרות התמקדה בגודל, בצליל ובעיצוב. הדור השישי שהושק בשנת 2015 טומ

     
  • וידאו: שברולט טראקס במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    וידאו: שברולט טראקס במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    23.03.17 | מבחני רכב

    שברולט טראקס המעודכן חוזר לסיבוב נוסף מול שלל הג'יפונים הקומפקטיים הצעירים

    שברולט הייתה בין הראשונות לזהות את הפוטנציאל בקטגוריית רכבי הפנאי שטח הקטנים והציגה ב- 2012 את הטראקס. למרות העיצוב הקשוח, בישראל התקשה הטראקס להתחרות במייסד הקטגוריה ניסאן ג'וק האופנתי, גם בעקבות תמחור גבוה בתחילת דרכו. סרטון מבחן דרכים שברולט טראקס שברולט טראקס LT יתרונות

     
  • וידאו: קיה פיקנטו 2017 החדשה במבחן דרכים

    וידאו: קיה פיקנטו 2017 החדשה במבחן דרכים

    19.03.17 | מבחני רכב

    קיה פיקנטו החדשה מציגה מתכון משופר למכונית המיני המבוקשת ביותר בישראל

    קיה פיקנטו היוצאת כבר בת שש ועדיין מצליחה להתגבר על מתחרות חדשות בשוק ולשמור על מעמדה המכובד בצמרת סגמנט המיני בישראל, כחדשה וכמשומשת. הדור החדש והשלישי במספר של קיה פיקנטו, שהחל עתה את דרכו בישראל, לא מציג רבולוציה ביחס לדור הקודם אלא אבולוציה טבעית. קיה בחרה בגישה שאין צורך לתקן מה שעובד, אלא רק ל

     
  • וידאו: רנו טווינגו 2017 במבחן דרכים - קוקטייל אורבני מרענן

    וידאו: רנו טווינגו 2017 במבחן דרכים - קוקטייל אורבני מרענן

    16.03.17 | מבחני רכב

    רנו טווינגו היא מכונית מיני צעירה שמצליחה להפתיע ברוחה ובהתנהגותה

    רנו ישראל השיקה לאחרונה את מכונית המיני החיננית רנו טווינגו שהוצגה לראשונה בתחילת שנות ה- 90. הדור הנוכחי והשלישי במספר שהוצג בשנת 2014 מציג מכונית מיני מעוצבת שכיף להסתכל עליה. מנוע אחורי מוגדש טורבו והנעה אחורית נראים כמו מתכון בדוק להנאה מנהיגה. האם היא אכן עומדת בציפיות? יצאנו למבחן דרכים ארוך ע

     
  • וידאו: שברולט קרוז 2017 החדשה במבחן דרכים

    וידאו: שברולט קרוז 2017 החדשה במבחן דרכים

    06.03.17 | מבחני רכב

    שברולט קרוז החדשה מבטיחה להיות מהטובות במכוניות המשפחתיות, יצאנו לבדוק האם היא גם מקיימת

    שברולט קרוז, המשפחתית הגלובלית של היצרנית האמריקאית, הוצגה לראשונה בשנת 2008 לאחר פיתוח משותף של חטיבות שברולט מכל קצוות הגלובוס. מאז הפכה שברולט קרוז לדגם הנמכר ביותר של היצרנית ולאחד הדגמים הנמכרים ביותר בעולם. בישראל הדברים התנהלו אחרת. שברולט קרוז הגיעה עם שילוב מנוע- גיר לא מוצלח שסבל ממחלות יל

     
  • וידאו: פיג'ו 3008 דיזל במבחן דרכים - קרוסאובר אופנתי ודינמי

    וידאו: פיג'ו 3008 דיזל במבחן דרכים - קרוסאובר אופנתי ודינמי

    16.02.17 | מבחני רכב

    פיג'ו 3008 החדש הינו קרוסאובר מעוצב וייחודי עם תא נוסעים מקורי והתנהגות כביש מהנה

    פיג'ו ידועה כיצרנית המקפידה על עיצוב מכוניות מרשימות, אך הדור הקודם של פיג'ו 3008 לא עמד בציפיות והתוצאה הייתה רכב פנאי-שטח מבולבל שלא זכה להצלחה מסחרית. הדור החדש שהושק לאחרונה בישראל, מתבסס על פלטפורמה מודולרית חדשה עם עיצוב מיוחד, ומבשר על עידן חדש לחלוטין. הזמנו את גרסת הבסיס עם מנוע דיזל ברמת א

     
  • וידאו: מיצובישי ספייס סטאר 2017 במבחן דרכים - כוכבת בעיר

    וידאו: מיצובישי ספייס סטאר 2017 במבחן דרכים - כוכבת בעיר

    09.02.17 | מבחני רכב

    על התפר שבין קטגוריית המיני לסופר מיני, נמצאת מיצובישי ספייס סטאר. יצאנו לבדוק מה השתנה במתיחת הפנים שעברה

    מיצובישי ספייס סטאר הגיעה ארצה לראשונה בשנת 2013 ולמרות עיצוב חיצוני אנמי ותא נוסעים פשוט, הצליחה לנגוס בפלח שוק מכובד בקטגוריית המכוניות הקטנות. כעת, לאחר תקופה בה הופסק שיווקה בהמתנה לדגם המעודכן, הגיעה מיצובישי ספייס סטאר לישראל לאחר מתיחת פנים ומקצה שיפורים. למבחן הדרכים שלנו התייצבה גרסת הפרימי