סוזוקי קרוסאובר במבחן - רגל פה רגל שם

 

סוזוקי קרוסאובר החדש מנסה לרקוד על כל החתונות, הוא רכב משפחתי, מוגבה, ואפילו מגיע בגרסה עם הנעה כפולה

תגיות | סוזוקי, קרוסאובר

יש פתגם שאומר שאם תשאלו שני יהודים את אותה שאלה, תקבלו שלוש תשובות. כאלה אנחנו, לא בדיוק יודעים מה אנחנו רוצים. אם להאמין לפרסומות המתנוססות לאחרונה על כל שלט חוצות שיבואנית סוזוקי, מכשירי תנועה, הצליחה לשים עליו את ידיה כשבמרכזן המשפט "אין עוד משפחתית כזאת" ניתן לחשוב כי הסוזוקי קרוסאובר קורץ לכל לקוח ישראלי אפשרי ואכן, הקרוסאובר מציע תנוחת ישיבה גבוהה וגרסת הנעה כפולה שקורצות לחובבי רכבי הפנאי העירוניים, מרווח פנים של משפחתית, תיבת הילוכים רציפה שעוזרת לשמור על צריכת דלק נמוכה ומנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה לצד אחיזה גבוהה שיקרצו לחובבי הנהיגה הספורטיבית. את החבילה המפתה הזו מציעה סוזוקי תמורת תג מחיר אטרקטיבי של החל מ- 110,000 ₪.

 

התרשמות חיצונית - מי אתה סוזוקי קרוסאובר?

 

סוזוקי קרוסאובר נאה ממבט ראשון ועיצובו זורם ועכשווי, קפיצת מדרגה משמעותית מה- SX4 שנראתה גמלונית למדי ולא מאוד מוגמרת. בחזית אפשר למצוא רמזים לפנסיה של לנצ'יה דלתא שמגיעה מבית פיאט, ששיתפה פעולה לא פעם עם סוזוקי וככל הנראה השאירה מאחור שרטוטים או עיצובים. עוד ניתן למצוא מלפנים מגן פלסטיק שחור לפגוש שממשיך ומקיף את כל המרכב ומעניק לרכב מראה קשוח של רכב שטח.

 

סוזוקי קרוסאוברסוזוקי קרוסאובר

 

במבט מהצד הקרוסאובר נראה אתלטי ומושך עם פנסים אחוריים החובקים את צידי המרכב, פסי קישוט בגימור כרום על הגג ופנסי איתות המשולבים במראות הצד. עם זאת סוזוקי לא ויתרה על שטח החלונות הגדול שהיה אחד מסימני ההיכר של הדגם הקודם וציידה גם את הקרוסאובר בספי חלונות נמוכים המספקים שדה ראייה מעולה לכל הכיוונים.

 

בחלקו האחורי של הרכב אנו נתקלים ביחידות תאורה המזכירות את אלה של הניסאן קשקאי ותג שם שמחדד את השיוך לקטגוריית הפנאי שטח אך בו בזמן גם את הבלבול. בעוד שבחלק מהמדינות משווק הרכב תחת השם SX4 S-Cross, בשווקים אחרים הוחלט לוותר על השם של הרכב היוצא ולהשאיר רק את השם S-Cross, בישראל החליטה היבואנית לבנות על הצלחת סגמנט רכבי הפנאי העירוניים ולשווק את הרכב תחת השם קרוסאובר ובכך למעשה למחוק כל קשר בינו לבין ה- SX4 שזכתה להצלחה לא מבוטלת בזמן שיווקה.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 

תא הנוסעים - מאה אחוז סוזוקי

 

הכניסה לתא הנוסעים מלווה בתחושה מאוד אוורירית, זאת בזכות שטח החלונות הגדול ולמרות הצבע השחור השולט בתא הנוסעים. איכות ההרכבה בכל רחבי תא הנוסעים טובה כצפוי מרכבי סוזוקי. איכות החומרים בתא הנוסעים לא אחידה, חלק מהחומרים רכים ונעימים למגע בעוד חלקם האחר קשה וחלול. נקודות זכות משמעותיות נרשמות לקרוסאובר על הגה ומשענות היד בדלתות המחופים עור ופסי הקישוט בגימור דמוי אלומיניום מסביב לאיזור השליטה המרכזי, על משענות היד בדלתות ועל ידית ההילוכים.

 

סוזוקי קרוסאובר. תא הנוסעיםסוזוקי קרוסאובר. תא הנוסעים

 

המושבים הקדמיים מספקים תמיכה טובה ותנוחת ישיבה גבוהה שתמצא חן בעיני נהגים הרגילים לרכבי פנאי. לשני המושבים הקדמיים אפשרות לכיוון לגובה אך בישיבה נמוכה מיקומו הגבוה של ההגה (שאמנם ניתן לכיוון לגובה ולעומק אך טווח התנועה שלו מוגבל) ביחד עם קונסולה גבוהה גרמו למכסה המנוע להעלם לחלוטין.

 

חובבי האחסון והמיון ישבעו נחת מכמות תאי האחסון, מיקומם וגודלם, בתוך משענת היד הנמצאת בין המושבים הקדמיים מתחבא תא אחסון גדול, ליד בלם היד נמצאים שני מחזיקים כוסות (רק בגרסת הנעה קדמית), בתחתית הקונסולה קיים תא אחסון גדול שיאכלס בנקל אפילו את הטלפון והארנק הגדולים ביותר, תא הכפפות מציע נפח גדול אך הוא נעדר תאורה ומיזוג, מעל המראה המרכזית מסתתר תא לאחסון משקפי שמש, משמאל להגה נמצא עוד תא קטן אך עמוק לטלפון או ארנק ואם זה לא מספק אז בכל ארבעת הדלתות קיימים מחזיקי בקבוקים כשבדלתות הקדמיות נוסף להם עוד מקום לאחסון חפצים. הכניסה למושב האחורי נעשית ללא כל קושי מיוחד, לדלתות מפתח רחב מאוד שיאפשר כניסה קלילה ויאפשר להורים לחגור את ילדיהם בנוחות במושבי הבטיחות.

 

למרות העובדה כי סוזוקי ממצבת את הקרוסאובר בקטגורייה נפרדת מה- SX4 לא ניתן להתעלם, ולו מדי פעם מהשוואה ביניהם. הצמיחה ב- 10 ס"מ באורך בסיס הגלגלים מורגשת במרווח המצויין במושב האחורי הן לברכיים והן לראש. המדרגה שיוצרת ההכנה לתעלת ההינע של גרסת ההנעה הכפולה הורסת מעט את החגיגה לנוסע האמצעי, היא אמנם איננה גדולה כל כך אך לא מיישרת קו עם טרנד הרצפות השטוחות. שני יושבים במושב האחורי יכולים להנות ממשענת יד נשלפת הכוללת שני מחזיקי כוסות.

 

גם נפח תא המטען מהווה יתרון משמעותי של הקרוסאובר על ה- SX4, בזכות תוספת של 15 ס"מ לאורך הכללי צמח נפח תא המטען כמעט פי שניים והוא קפץ מ- 270 ל- 430 ליטרים מרשימים. הרצפה הכפולה בתא המטען גוזלת מעט נפח אך מאפשרת חילוק המטען מעליה ומתחתיה. הרצפה הכפולה מותקנת בדיוק בגובה שפת ההטענה ובכך למעשה מעלימה אותה כמעט לחלוטין וכך גם את המדרגה הנוצרת בקיפול משענות המושבים האחוריים.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 

אבזור והנדסת אנוש - לא החלטי

 

למבחן התייצבה הקרוסאובר בגרסת GLX עם מנוע בנפח 1.6 ליטר, תיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית. מחירה עומד על 120,000 ₪ ורשימת האבזור כוללת בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות אלקטרונית עם בקרת משיכה, בקרת אקלים מפוצלת המחליפה את המזגן המכאני, פנסי ערפל קדמיים, חישוקי סגסוגת קלה, חיפוי עור להגה, שני עיגוני ISOFIX, מערכת שמע בעלת שישה רמקולים, פקדי שליטה מההגה, כיוון גובה ועומק להגה, מראות צד מתקפלות חשמלית עם נעילת הדלתות וכניסה והתנעה ללא מפתח. למפרט הרכב המלא.

 

סוזוקי קרוסאובר. הנעה ללא מפתחסוזוקי קרוסאובר. הנעה ללא מפתח

 

הנדסת האנוש בקרוסאובר היא נקודה נוספת שגורמת לבלבול. מצד אחד מרבית הכפתורים נמצאים בדיוק היכן שהייתם מצפים לראותם, מערכת המיזוג המפוצלת נוחה מאוד לתפעול ומתגי השליטה שלה גדולים וקריאים, הכפתורים על ההגה נמצאים במרחק קצר מקצות האצבעות והשליטה על מערכת המולטימדיה שהותקנה ברכב המבחן (אופציה בתוספת תשלום) נוחה מאוד, גם החיבור לסמארטפון התבצע בקלילות. מצד שני ישנם מספר מתגים שנראה כאילו הותקנו ללא מחשבה תחילה וכלאחר יד, כך למשל המתג שמדליק את פנסי הערפל הקדמיים שנמצא משמאל להגה ליד מתג ניתוק בקרת האחיזה בעוד המתג של פנסי הערפל האחוריים נמצא במיקומו הטבעי, על הידית השולטת על שאר הפנסים. גם פקדי השליטה על מחשב הדרך הרגישו לא אינטואיטיביים ומאוד לא נוחים לשימוש, מדובר בשני מוטות בצידי לוח המחוונים, הראשון שולט בתאורת לוח המחוונים באמצעות סיבוב קפיצי, מאפס את נתוני צריכת הדלק ע"י לחיצה ארוכה ונכנס לתפריט מערכות הרכב גם כן ע"י לחיצה ארוכה.

 

מערכת הנעילה המרכזית גרמה גם היא לגירוד בפדחת, בעוד שלפתיחת הרכב נדרשת לחיצה על אחד הכפתורים הנמצאים על הדלתות הקדמיות או על דלת תא המטען בזמן שהשלט נמצא בכיס, נעילת הרכב לא ניתנת לביצוע באופן ידני והיא מתבצעת זמן רב לאחר סגירת הדלתות ולא מיד עם התרחקות המפתח החכם מהרכב.

 

יחידת הנעה - מכוונת לחיסכון אך מספקת ביצועים

 

המנוע המותקן בסוזוקי קרוסאובר עבר ישירות מה- SX4 והספקו נשאר כשהיה - 120 כ"ס עם נתון מומנט מרבי של 15.9 קג"מ, השינוי המשמעותי ביותר היא תיבת ההילוכים הרציפה החדשה המשודכת למנוע, לתיבה אפשרות לתפעול ידני נוח ע"י מנופים מאחורי ההגה גם כאשר תיבת ההילוכים במצב M וגם כאשר התיבה במצב D הרגיל. במצב M התיבה תישאר בהילוך הנבחר כל עוד הסל"ד לא יצנח או ינסוק לעבר הקו האדום ובמצב D התיבה תחזור למצב אוטומטי לאחר מספר שניות בהם לא יהיה שימוש במנופים.

 

סוזוקי קרוסאובר. תא המנועסוזוקי קרוסאובר. תא המנוע

 

מטרתה של תיבת ההילוכים הרציפה היא מעל לכל השגת צריכת דלק נמוכה ושיוט נינוח בסל"ד נמוך וכמו תיבות רציפות אחרות, גם היא איננה ששה אלי קרב, בתפעול אגרסיבי ומשיכת הילוכים לעבר סל"ד גבוה היא משמיעה יללה מעיקה ומשאירה את המנוע בסל"ד גבוה וקבוע שיגרום למרבית הנהגים לוותר ולשחרר את הלחץ מדוושת התאוצה.

 

למרות הכיול הברור לחסכון, בזמן המבחן נרשמו זמני תאוצה מרשימים, מאפס למאה קמ"ש מדדנו 11.3 שניות כאשר מערכת המיזוג פעלה, בשניה מהיר יותר מנתוני היצרן (וכנראה נובע מסטיה במד המהירות). עם כיבוי מערכת המיזוג הנתון הצטמצם עוד יותר ועמד על 10.4 שניות מרשימות. האצות ביניים מ- 80 ל- 120 קמ"ש ארכו בממוצע 9.5 שניות. צריכת הדלק במהלך המבחן, שכללה נהיגה בתנאים שונים וחלק קצר של נהיגה דינאמית, עמדה על 11.3 ק"מ לליטר.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 

על הכביש - קצת מכל דבר

 

אם להתייחס לכל מה שנאמר עד כה, התנהגות הכביש של הסוזוקי קרוסאובר היא הסעיף המבלבל ביותר. בנסיעה בעיר הקרוסאובר מרגיש מאוד בטוח בזכות גובהו ותנוחת הישיבה הגבוהה. המתלים מספקים נוחות מספקת אך הם מתקשים להתגבר על בורות עמוקים ומהמורות קשות וגרמו להתרסקויות לא נעימות מדי פעם. דוושות התאוצה והבלמים דרשו מעט הסתגלות. לא פעם, בלם הקרוסאובר או האיץ בעצבנות וחוסר עידון בזמן גלישה איטית בפקקים, דבר שגרם לטלטלות לא נעימות של הנוסעים.

 

ביציאה לכביש המהיר המצב משתפר בעיקר בזכות תיבת ההילוכים ששומרת על המנוע בסל"ד נמוך שמשאיר את רעש המנוע מחוץ לתא הנוסעים, גם רעשי רוח וצמיגים מבודדים היטב מהנוסעים. המתלים הרכים עוזרים לגיהוץ נעים וחסר דרמות של שיבושים או גלים בכביש והמושבים סיפקו אחיזה ונוחות ברמה גבוהה (אף שהם חסרים כיוון תמיכה לגב התחתון), ויצאנו מהרכב רעננים למדי גם לאחר שעות רבות של נהיגה. על הרוגע בשיוט מעיב ההגה התזזיתי שהקשה על שמירת קו ישר וגרר תיקונים חוזרים ונשנים של נתיב הנסיעה.

 

בכביש מפותל עולה אופיו המפוצל של הקרוסאובר ביתר שאת, לסוזוקי קרוסאובר יש סף אחיזה גבוה, ואפשר להתקדם איתו במהירות גבוהה גם בכבישים טכניים מאוד, המנופים מאחורי ההגה מעודדים התנהגות חוליגנית ואם נזכרים בנתוני התאוצות המרשימים מבינים שגם המנוע לא יתנגד. גם מערכת בקרת היציבות נמנעה מלהתערב במצבי איבוד אחיזה מתונים ואפשרה מעט שעשוע.

 

בניגוד מוחלט מתייצבים המתלים וההגה שאינם ממהרים לשתף פעולה, בהפניות הגה חדות ותחת בלימות חזקות המרכב הגבוה, למרות משקלו הנמוך יחסית, מטלטל מצד לצד. ההגה, שהיה תזזיתי בנסיעה בכביש מהיר מתגלה כאילם, לא משדר את נתוני הכביש ולא משרה בטחון.

 

המנוע ממהר לטפס לסל"ד גבוה בנהיגה מאומצת אך אינו נשאר שם מאחר ותיבת ההילוכים ממהרת להעלות הילוך גם במצב ידני. השילוב של מנוע שיכול לספק ביצועים גבוהים יחסית וצמיגים שמספקים רמות גבוהות של אחיזה מחד והגה אילם יחד עם מרכב שלא נשאר שטוח בפניות חדות יגרמו גם לאמיצים שבנהגים להרפות מהגז ולהמשיך בנהיגה רגועה.

 

לסיכום

 

בסוף המבחן נותרנו לצערנו עם יותר שאלות מתשובות, למי מיועד הסוזוקי קרוסאובר? האם לחובבי רכבי פנאי? הרי הם ירכשו רכב בעל מרווח גחון עדיף. האם הוא נועד למשפחות בעלות ילדים? אלה ככל הנראה ינדדו לכיוון מיניואן מרווח יותר. האם חובבי נהיגה הם קהל היעד של הקרוסאובר? להם ודאי יש מבחר גדול של מכוניות חמות ומלהיבות.

 

סוזוקי קרוסאוברסוזוקי קרוסאובר

 

בנסיעה להחזרת הרכב התנגן ברדיו השיר "יושב על הגדר" של אריק אינשטיין ז"ל וההרגשה הייתה כאילו מר אינשטיין מתאר במדויק את הסוזוקי קרסואובר - "יושב על הגדר, רגל פה רגל שם. בסדר עם כולם, דופק חיוכים לכל הכיוונים", ואכן, הקרוסאובר אומנם לא מצטיין בצורה יוצאת דופן באף תחום אך הוא מספק חבילה טובה הארוזה בתג מחיר אטרקטיבי ומשלבת הרבה יותר יתרונות מחסרונות.

 

התמהיל הזה של "קצת מכל דבר" היה ככל הנראה אחת הסיבות המרכזיות להצלחה לה זכה ה- SX4 ולהתעניינות האדירה שלה זוכה ממשיך דרכו. הוא מרגיש כאילו הוא נתפר במיוחד למידותיו של הנהג הישראלי שלא מוכן להתפשר על שום סעיף ורוצה גם אמינות, גם שמירת ערך, גם חסכון בדלק, גם עיצוב נאה ולאחרונה גם תנוחת ישיבה גבוהה ומראה של רכב פנאי. אם לא היינו יודעים שהקרוסאובר נולד ביפן, היינו מהמרים שתכננו אותו ממש כאן בישראל.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • יונדאי סונטה הייבריד 2018 במבחן דרכים - פינוק חסכוני

    יונדאי סונטה הייבריד 2018 במבחן דרכים - פינוק חסכוני

    13.02.18 | מבחני רכב

    יונדאי סונטה מציעה אלטרניטבה היברידית וחסכונית בפלח השוק שנפגע קשות מאופנת הקרוסאוברים. יצאנו לבחון את יונדאי סונטה לאחר שעברה מתיחת פנים

    יונדאי סונטה הינה המשפחתית הגדולה השניה הכי נמכרת בישראל אחרי סקודה סופרב. במהלך שנת 2017 נמכרו בישראל כ- 1,735 סונטות חדשות, נתון מכובד שלא נשמע מרשים במיוחד משום שקטגוריית המשפחתיות הגדולות היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים. נכון שקרוסאובר מעניק ישיבה גבוהה, פוזת שטח אופנתית ומקל

     
  • אאודי Q5 החדש במבחן דרכים

    אאודי Q5 החדש במבחן דרכים

    06.02.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    אאודי Q5 היוצא הוביל את טבלת המסירות בסגמנט רכבי הפנאי שטח היוקרתיים. יצאנו לבדוק את הדור החדש כדי להבין כיצד הוא מתכוון לשמר את ההצלחה

    אאודי Q5 הוא מראה נפוץ בכבישי ישראל. שיווקו החל בשנת 2009 ומאז גרף בעיקר תשואות ושבחים, הן ברמה המקומית והן ברמה הבינלאומית. רכב הפנאי היוקרתי מציע חבילה מאוזנת הכוללת ביצועים מעולים, נוחות נסיעה מרשימה ושימושיות גבוהה. אאודי Q5 החדש הוצג לאחר שמלאו 9 שנים לדור היוצא, מדובר בנצח במושגי עולם הרכב של

     
  • סיטרואן ג'אמפי במבחן - דור שלישי של הצלחה

    סיטרואן ג'אמפי במבחן - דור שלישי של הצלחה

    30.01.18 | מבחני רכב

    הדור השלישי של סיטרואן ג'אמפי נחת בישראל. יצאנו עם גרסת הנוסעים החזקה לבדוק מה הוא מציע לנהג העובד

    סיטרואן ג'אמפי הוא דגם ותיק ומוכר בכבישי ישראל. שני הדורות הקודמים של הג'אמפי נמכרו במספרים מכובדים על שלל גרסאותיהם. גרסת הנוסעים בעלת תשעה מושבים זכתה אף היא להצלחה, במיוחד בקרב משפחות מרובות ילדים, בזכות המרחב הנדיב ומספר המושבים. סגמנט המסחריות לא זר לסיטרואן. הדור השלישי של הג'אמפי מנסה להמשיך

     
  • מיצובישי ASX במבחן דרכים

    מיצובישי ASX במבחן דרכים

    24.01.18 | מבחני רכב

    באיחור ניכר נחת לאחרונה מיצובישי ASX בישראל. יצאנו לבדוק האם הוא מוצלח ושימושי כמו אחיו הגדול, מיצובישי אאוטלנדר

    כלמוביל, יבואנית מיצובישי לישראל, החלה לאחרונה בשיווקו של רכב פנאי קומפקטי העונה לשם מיצובישי ASX. למרות שמיצובישי ASX הינו עולה חדש בישראל, ייצורו החל כבר בשנת 2010. הגרסה הנוכחית של רכב הפנאי היפני הינה תוצאה של שתי מתיחות פנים שעבר במהלך 7 השנים האחרונות. כעת סוף כל סוף התממשו כל התנאים הדרושים ל

     
  • פולקסווגן קאדי במבחן דרכים

    פולקסווגן קאדי במבחן דרכים

    18.01.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    פולקסווגן קאדי מתחרה בקטגוריה פופולרית עם מעט מתחרים. יצאנו לבדוק האם האיכות הגרמנית המוכרת של המותג מספיקה כדי לכבוש את ליבם של משתמשי המסחריות הקטנות

    פולקסווגן קאדי משווק בישראל במגוון גרסאות ולמבחן שלנו התייצב הרכב המסחרי עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים ותיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. בזמן שמרבית המתחרים נמכרים עם תיבת הילוכים ידנית ורמת אבזור נמוכה, החליטה פולקסווגן לשווק מסחרית המוכנה לשמש גם כרכב עבודה וגם כרכב משפחתי גדול לשעות הפנא

     
  • אלפא רומיאו ג'וליה במבחן דרכים

    אלפא רומיאו ג'וליה במבחן דרכים

    11.01.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    אלפא רומיאו ג'וליה היא אחת המכוניות המדוברות והמסקרנות ביותר שהוצגו בשנים האחרונות, וכעת היא מגיעה אלינו למבחן. יצאנו לבדוק כיצד היא עומדת בציפיות

    מעט מאוד דגמים חדשים עוררו עניין ואמוציות בעולם הרכב כמו שעוררה אלפא רומיאו ג'וליה. מדובר במשפחתית גדולה יוקרתית וספורטיבית, מחליפת ה- 159 מנוחתה עדן שירדה מפס הייצור עוד בשנת 2011. למעשה מחליפת ה- 159 הייתה מוכנה כבר מזמן, אלא שבישורת האחרונה לפני העלייה אל פס הייצור, החליטו באלפא לעצור את הכל

     
  • פולקסווגן גולף GTI במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פולקסווגן גולף GTI במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    04.01.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    פולקסווגן גולף GTI נמצאת איתנו מאז שנת 1976 שבה המציאה את קטגוריית המכוניות הקומפקטיות ה-"החמות". יצאנו לבדוק איך היא מתפקדת בסטנדרטים החדשים של השנים האחרונות

    בתערוכת פרנקפורט בשנת 1975 נחשף לראשונה דגם שעתיד לייסד קטגוריה חדשה. לא עניין של מה בכך כשאנחנו מדברים על שנות ה- 70 נטולות הקרוסאוברים ושלל ההמצאות של ימינו. הייתה זו פולקסווגן גולף GTI, מייסדת עדת ההוט האצ'בק - גרסאות ספורטיביות למשפחתיות קומפקטיות או מכוניות סופר מיני. פולקסווגן גולף GTI הציעה מ

     
  • יגואר F-TYPE במבחן דרכים קולני במיוחד

    יגואר F-TYPE במבחן דרכים קולני במיוחד

    27.12.17 | מבחני רכב

    זכינו לצאת למבחן דרכים עם יפיפייה אמיתית - יגואר F-TYPE קבריולט המציעה חווית נהיגה משובחת שקשה לתאר במילים

    תארו לעצמכם את חווית הנהיגה במכונית המשלבת בין שתי אידאולוגיות חיים מנוגדות ועושה זאת בהרמוניה מושלמת. מכונית המחברת בין עיצוב מרהיב וחדשני לבין ניחוח נוסטלגי של שושלת רכבים עתיקת ימים. מכונית המצליחה להעניק לשוהים בה ניחוח אריסטוקרטי מאופק המעורבב בריח של רוחות מלחמה מסרט אקשן הוליוודי. כזו היא יגו

     
  • נהיגה ראשונה בסובארו XV החדש 2018

    נהיגה ראשונה בסובארו XV החדש 2018

    21.12.17 | מבחני רכב, שטח, רכב חדש

    סובארו XV החדש הושק בארוע נהיגת כביש ושטח מאתגרת. יצאנו לעמוד על יכולתיו של רכב ה- 4X4 הנמכר ביותר בישראל

    סובארו XV החדש 2018 מתחרה בקטגוריה צפופה וגדושה הכוללת כמה מרבי המכר בשוק הישראלי, ביניהם קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון. בסגמנט תחרותי זה, התבלט סובארו XV הקודם בעזרת יכולת שטח טובה הודות למערכת הנעה כפולה יעילה ונוחות נסיעה גבוהה ביחס למתחריו. בדור החדש עדכנה סובארו את הנוסחה, הוסיפה אבזור בטיחות אקטי

     
  • סיאט לאון קופרה במבחן - ספרדיה פיקנטית

    סיאט לאון קופרה במבחן - ספרדיה פיקנטית

    20.12.17 | מבחני רכב

    סיאט השיקה את הלאון קופרה החדשה עם הספק של 290 כ"ס ורצון עז להמשיך להוביל את הקטגוריה. יצאנו לבדוק האם למתחרות יש סיבה לדאגה

    סיאט לאון קופרה, מכונית הביצועים הנחשקת ביותר של החברה, עברה לאחרונה מתיחת פנים במסגרתה קיבלה עיצוב רענן ואבזור משודרג. בדומה לדגם היוצא, סיאט לאון קופרה החדשה מצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 290 כ"ס, מתלים אדפטיביים ודיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה. הדגם המוחלף הצליח להרשים אותנו בעבר וק

     
  • סיאט איביזה 1.0 במבחן דרכים

    סיאט איביזה 1.0 במבחן דרכים

    14.12.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    סיאט איביזה החדשה מגיעה לשחזר את הצלחת קודמתה שהייתה רבת מכר גם בערוב ימייה. יצאנו לבדוק האם יצליח הדור החדש לשמר את נתוני המכירות של קודמו

    סיאט איביזה הציעה בשנים האחרונות חבילה מעניינת בשוק הרכב המקומי. מחיר רכישה אטרקטיבי, יחידות הנעה יעילות, אבזור נאה, ועיצוב צעיר ומצודד, סייעו לה לפנות אל לבם של רוכשים רבים אשר תרו אחר רכב קומפקטי וחסכוני ולא הסתפקו במכונית מיני. לקראת סוף חיי הדגם היוצא ציידה סיאט את האיביזה במנוע 1.0 ליטר חדש בעל

     
  • רנו מגאן גרנד קופה במבחן דרכים

    רנו מגאן גרנד קופה במבחן דרכים

    13.12.17 | מבחני רכב

    רנו משגרת אל סגמנט המשפחתיות מתמודדת חדשה המציעה ממדים נדיבים ואבזור נוחות שופע. יצאנו לבדוק איך היא מתכוונת לכבוש את המשפחה הישראלית

    שוק המשפחתיות מאבד נתח מכירות משמעותי לטובת רכבי פנאי שטח אופנתיים. למרות זאת עדיין מוקדם להספיד את הקטגוריה הנמכרת ביותר בישראל, אליה בדיוק מכוונת רנו מגאן גרנד קופה החדשה. מחליפתה של רנו פלואנס הוותיקה מציעה ממדים מכובדים ורשימת אבזור נאה בתחרות על ליבו של הלקוח המשפחתי הקלאסי, זה שטרם נשבה בצו או

     
  • מרצדס GLE 500e במבחן

    מרצדס GLE 500e במבחן

    07.12.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    מרצדס מוסיפה גרסה היברידית נטענת PHEV למבחר גרסאות ה- GLE עם יותר סוסים תחת מכסה המנוע, צריכת דלק חסכונית ומחיר אטרקטיבי. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו של הענק ההיברידי

    בשנת 1997, לפני כ- 20 שנים, הייתה זו מרצדס שניערה את סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות הייתה מרצדס חלוצה בתחום, בימים בהם רכבי שטח לא היו נראים בכבישי היבשת הקלאסית. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור ה

     
  • סיאט לאון 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סיאט לאון 1.0 ליטר במבחן דרכים

    06.12.17 | מבחני רכב

    סיאט לאון מושקת בגרסת 1.0 ליטר עם מחיר אטרקטיבי. יצאנו לבדוק האם המנוע הקטן יספק את הנהג הישראלי והאם החבילה המוזלת אטרקטיבית כפי שהיא מסתמנת

    סיאט הוא המותג הצעיר והדינמי במשפחת פולקסווגן. סיאט לאון המשפחתית התאפיינה בעיצוב נאה ודינמי בדורותיה השונים, תוך התבססות על שלדת פולקסווגן גולף, ואימוץ ליין המנועים, תיבות ההילוכים, ומכלולים רבים של הקונצרן. סיאט לאון מתומחרת באופן אטרקטיבי ביחס לפולקסווגן גולף וביחס לסגמנט המשפחתיות. לאחר שבחנו את

     
  • ב.מ.וו 330e במבחן דרכים - דינמיקה היברידית

    ב.מ.וו 330e במבחן דרכים - דינמיקה היברידית

    30.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    ב.מ.וו מצרפת להיצע סדרה 3 את ה- 330e, היברידית נטענת עם מפרט אבזור והספק המייתר לכאורה את שאר גרסאות הסדרה. יצאנו לנסיעת מבחן לעמוד על יכולתה של ההיברידית החדשה על הכביש

    את ב.מ.וו סדרה 3 אין צורך להציג. מי שהייתה ועודנה במשך דורות המשפחתית הטובה בעולם, זכתה בשלל תארים מעיתונאי רכב בזכות יכולת דינמית מצטיינת המספקת גם הנאה מנהיגה, איכות ללא רבב, והנדסת אנוש מופתית. ב.מ.וו 330e יתרונות תמורה למחיר, ביצועים, תא נוסעים, צריכת דלק חסרונות &nb

     
  • סיטרואן ברלינגו במבחן עבודה עם 75 כוחות סוס

    סיטרואן ברלינגו במבחן עבודה עם 75 כוחות סוס

    27.11.17 | מבחני רכב

    לקחנו למבחן את סיטרואן ברלינגו, אחד מהטנדרונים המבוקשים בקטגוריה. יצאנו לבדוק האם מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר ו- 75 כוחות סוס יספיקו כדי לקחת אותו אל ראש טבלת המסירות

    קטגוריית טנדרוני העבודה דלה יחסית ואינה מציעה שלל דגמים וצבעים כמו בסגמנטים אחרים. יחד עם זאת, נראה שמרבית הלקוחות יודעים מה הם מחפשים והיצרנים הבינו זאת. סיטרואן משווקת את הברלינגו המבוקש בגרסת כניסה עם מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר, בעל הספק צנוע של 75 כוחות סוס, ברמת אבזור בסיסית. על הנייר, הוא לא נראה

     
  • פיג'ו 308 GTI במבחן דרכים - צרפתייה לוהטת

    פיג'ו 308 GTI במבחן דרכים - צרפתייה לוהטת

    23.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    לפיג'ו מסורת מפוארת וארוכת שנים עם דגמי GTI ספורטיביים ומהנים ופיג'ו 308 GTI נכנסת לנעליים גדולות ויוצרת ציפיות רבות. יצאנו לבחון את הצרפתייה החמה על כבישים לוהטים

    לפיג'ו מוניטין רב שנים בייצור מכוניות מהנות לנהיגה, בפרט דגמי היצרן אשר זכו לשאת את תג GTI. אמנם לפולקסווגן גולף שמור תואר הוגת קונספט ההאצ'בק הספורטיבית עוד בתחילת שנות ה- 80, אך פיג'ו שבאה אחריה, עשתה זו בדרכה שלה עם תוצאות טובות לא פחות. דגמי פיג'ו 205 GTI האגדיים בשלל גרסאותיהם היו למשאת נפשם של

     
  • קיה ריו החדשה במבחן דרכים

    קיה ריו החדשה במבחן דרכים

    16.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    קיה ריו החדשה נחתה בישראל והיא לא מצליחה לעורר עניין כמו ספורטאז' ופיקנטו. יצאנו לבדוק מדוע

    בעשור האחרון התחוללה טרנספורמציה בקיה. מיצרן המייצר מכוניות פשוטות עם מכלולים מיושנים, לעיתים תוך התבססות על דגמים קודמים של יצרניות אחרות, הפכה קיה למשהו אחר לחלוטין. נקודת המפנה הראשונה הייתה המעבר לבעלות יונדאי בעלת החזון שהציבה יעדים שאפתניים ודאגה גם לעמוד בהם. בהמשך גוייס למשימה מעצב העל פיטר

     
  • פורד קוגה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פורד קוגה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    09.11.17 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק איך פורד קוגה, שעבר מקצה שיפורים, מתכוון לכבוש לעצמו נתח מההצלחה המסחררת בקטגוריית רכבי הפנאי שטח בישראל

    פורד קוגה הגיע לישראל בשנת 2013 אך דלק מוטורס היבואנית לא קראה נכון את המפה והציעה לקהל הישראלי את הקוגה ברמות אבזור גבוהות עם הנעה כפולה כסטנדרט, בזמן שהמתחרות הציעו גרסאות כניסה מוזלות עם הנעה קדמית ומנועים צנועים. מאז ביצעו בפורד מספר ניסיונות להפיח חיים בקוגה שכללו החלפת מנוע, שיווק גרסאות הנעה

     
  • יגואר F-PACE במבחן דרכים

    יגואר F-PACE במבחן דרכים

    02.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    יצאנו לבדוק האם יגואר F-PACE, רכב הפנאי הראשון של המותג, נושא את תכונות האופי הספורטיביות והעידון הבריטי המאפיינים את רכבי יגואר

    במהלך ארבעת העשורים האחרונים, עברה יצרנית הרכב הבריטית יגואר טלטלות רבות. בשנת 1975 פתחה הממשלה הבריטית בתהליך הלאמה גורף, שכלל בין היתר את העברת הבעלות על קונצרן יגואר מידיים פרטיות לבעלות המדינה. כעשר שנים לאחר מכן חזרה יגואר לבעלות ציבורית. בשנת 1990 נרכשה על ידי קונצרן פורד, ובשנת 2008 הפכה לחבר