מבחן דרכים: פיג'ו 301

 

מרכב סדאן, שפע מקום בתא הנוסעים, תא מטען ענק, מחיר נמוך ומנוע 1.6 ליטר המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית, פיג'ו 301 נראית כמו המכונית האולטימטיבית ללקוח הישראלי. יצאנו לבדוק איפה הקאץ'

תגיות | משפחתיות, פיג'ו, 301

את מבחן הדרכים הזה אני אתחיל ברשותכם בהסתייגות קטנה. בשורות הבאות לא תמצאו סופרלטיבים מלבבים, לא תקראו תיאורים שנונים ולא נעורר משחקים מעוררי מחשבה וזאת מסיבה אחת פשוטה שפיג'ו 301 היא אולי אחת המכוניות ההגיוניות ביותר שפגשנו ומטרתה ברורה מאוד, לספק למשפחה כלי תחבורה מרווח בנסיעתה מנקודה א' לנקודה ב'. זהו. בלי משחקים בדרך, בלי התעסקות במחשבי דרך או מערכות מולטימדיה מתוחכמות.

 

פיג'ו 301פיג'ו 301

 

בתערוכת פריז שהתקיימה בספטמבר 2012 הציג קונצרן פיג'ו-סיטרואן את זוג התאומות פיג'ו 301 וסיטרואן C אליזה. לאחר שהופסק ייצורה של פיג'ו 301 המקורית בשנת 1936 בחרה פיג'ו שלא להתמודד בשוק מכוניות הסדאן העממיות אך עם פריחתו של השוק הסיני חובב תצורת הסדאן החליטה היצרנית הצרפתיה לחזור למשחק ולהציע בשווקים מתפתחים כגון מזרח אירופה, מערב אסיה, דרום אמריקה, טורקיה וישראל מכונית סדאן עממית במחיר נמוך המציעה תמורה גבוהה.

 

התרשמות חיצונית - אלגנטית וסולידית

 

פיג'ו 301 התייצבה למבחן בגרסת פרימיום הבכירה ובצבע כחול כהה המעניק למכונית מראה סולידי ואלגנטי. על אף היותה צרה יחסית, יחידות התאורה הרחבות מלפנים ומאחור מעניקים ל- 301 מראה רחב. חישוקי הסגסוגת בקוטר 16 אינץ' משלימים את המראה והתוצאה הסופית היא מראה של מכונית גדולה ויקרה ממחיר של 116,000 ₪.

 

כאן ראוי לציין את עיקר ההבדלים בין פיג'ו 301 לבין המתחרה מבית, סיטרואן C אליזה. אלה מסתכמים בחזית שונה, כשלכל אחת מהמוכניות חזית המזוהה עם היצרן ועיצוב שונה של הפנסים האחוריים וחישוקי הסגסוגת.

 

פיג'ו 301פיג'ו 301

 

אורכה של פיג'ו 301 עומד על 4,442 מ"מ וכאן מתחבא הבדל נוסף בין האחיות, אורכה של הסיטרואן עומד על 4,427 מ"מ - פיג'ו 301 ארוכה יותר בס"מ וחצי וכתוצאה מכך נפח המטען של ה- 301, שעומד על 507 לטר, גדול יותר בליטר אחד מזה של אחותה. רוחבן, גובהן ובסיס גלגליהן של שתי המכוניות זהים לחלוטין והם עומדים על 1,748 מ"מ, 1,466 מ"מ ו- 2,652 מ"מ בהתאמה.

 

תא הנוסעים - מי אמר שהגודל לא קובע?

 

הכניסה לתא הנוסעים מעוררת הרגשת פספוס מסויימת וניכר שזו מכונית המיועדת כאמור לשווקים מתפתחים. איכות החומרים לא יותר מסבירה והיא לא תפתיע אף אחד לטובה. מרבית חלקי הפלסטיק נוקשים וחלולים ואינם נעימים למגע.

 

לא ברור אם תחיית השם 301 גרמה לפרץ נוסטלגיה אצל מהנדסיה של פיג'ו אשר החליטו להעביר את תחושת הנוסטלגיה לנוסעים, אך אחרי מספר שניות במושב הנהג נתקלים במספר פריטים שנראה כאילו נתלשו מקטלוגים של היצרנית מהעשורים הקודמים. כך למשל בולטת ידית ההילוכים של תיבת AL4 הוותיקה, מתגי חלונות החשמל ממוקמים במרכז הקונסולה המרכזית, ממש כמו בסיטרואן קסארה שסיימה את חייה לפני כמעט 10 שנים. גם המתגים של החלונות האחוריים, בדיוק כמו בקסארה, נמצאים איפה שהיינו מצפים למצוא פתח מיזוג לנוסעים במושב האחורי. הצצה ברשיון הרכב מגלה שריד נוסף מהעבר - מנוע TU שהוצג לראשונה עם הסיטרואן AX אי שם במחצית הראשונה של שנות השמונים.

 

פיג'ו 301. תא הנוסעיםפיג'ו 301. תא הנוסעים

 

שווקים מתפתחים מאופיינים לרוב באיכות סלילת כבישים לא מרשימה ועל כן בפיג'ו 301 הותקנו מושבים נוחים מאוד שמצליחים, יחד עם המתלים הרכים לבלוע את מרבית הפגמים המאפיינים את פיסות האספלט המצולקות שאנחנו אוהבים לכנות "כבישים". המושבים מרופדים בבד מהודר, הם בעלי טווח כיוון ענק למרחק ולגובה ואפילו מספקים תמיכה צידית שתורמת לנוחות בפניות. למרות המושבים המצויינים, ההגה שאינו מתכוונן לעומק ומציע טווח די צר של כיוונון לגובה מקשה על מציאת תנוחת נהיגה אופטימלית.

 

המרווח בכל המושבים טוב והמרווח במושב האחורי יספקו גם נוסעים גבוהים במיוחד, גם במידה ומושב הנהג מוסט לאחור עד הסוף. המושב האחורי מעט צר ושלושה מבוגרים יתקשו להתמקם בו בנוחות. היושב במרכז המושבירגיש לא בנוח, לא יהנה ממיזוג כאמור ויאלץ לתפעל את חלונות החשמל של הנוסעים היושבים לצידו.

 

תא המטען של פיג'ו 301 עצום. עם נפח של 507 ליטר הוא מציע נפח גדול יותר מהרבה מכוניות משפחתיות "אמיתיות" ואף מחלק מהמשפחתיות הגדולות. פתח ההטענה גדול ונוח אך שפת הטענה גבוהה תקשה על העמסת ציוד כבד. טוב לראות שפיג'ו לא וויתרו על האפשרות לקפל את המושבים האחוריים לטובת הגדלת הנפח כפי שנהוג במכוניות סדאן אחרות.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

התקשרו עכשיו לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש או משומש 03-5193000

 

אבזור והנדסת אנוש - נדיב אך מבלבל

 

בגרסת אקטיב הבסיסית רשימת האבזור קצרה יחסית, אך פער קטן של 5,000 ₪ בינה לבין הגרסה הנבחנת מותיר אותה לא רלוונטית למרבית הלקוחות הפרטיים שיעדיפו להוסיף את הסכום ולקבל את גרסת הפרימיום. פיג'ו 301 בגרסת פרימיום מספקת אבזור נדיב יחסית למחירה. רשימת האבזור כוללת חישוקי סגסוגת בקוטר 16 אינץ', מערכת שמע עם דיבורית בלוטות', שקעי AUX ו- USB הנשלטת מידית שנמצאת מאחורי גלגל ההגה, בקרת שיוט, חיישני נסיעה לאחור, 4 כריות אוויר, עיגוני איזופיקס במושבים האחוריים ועוד. פיג'ו 301 טרם עברם מבחני בטיחות.

 

פיג'ו 301. מחזיק כוסות אחד במיקום לא מוצלחפיג'ו 301. מחזיק כוסות אחד במיקום לא מוצלח

 

נראה שהאבזור הנדיב, בא לחפות על הנדסת אנוש המבלבלת בלשון המעטה. פקדי השליטה של מערכת השמע ובקרת השיוט נמצאים על ידיות מאחורי ההגה שאמנם מאפשרות להגה להישאר נקי מכפתורים אך מצריכים למידה של מיקום כל כפתור ותפעול עיוור של הפעולות. מתגי חלונות החשמל נמצאים מלפנים לידית ההילוכים כאשר ביניהם נמצא מחזיק כוסות בודד. בחירה לא מובנת שכן התוצאה של משקה שישפך ישירות על מתגי החלונות עלולות להיות לא נעימה.

 

המסך המרכזי קטן ונראה שהוא נלקח ישירות מדגמים ותיקים של פיג'ו. מסך התצוגה מציג מידע בסיסי ממחשב הדרך על צריכת דלק רגעית וממוצעת, מרחק שעבר מאז האיפוס והטווח הנותר. מסך נוסף נמצא בלוח המחוונים והוא מציג את מד האוץ של הרכב וכן את המרחק שעברה המכונית מאז האיפוס האחרון. בלוח המחוונים מורגש חסרונו של שעון חום מנוע ותפעול מערכת השמע עמוסת הכפתורים אינו ידידותי.

 

יחידת הנעה - אין חדש תחת השמש

 

פיג'ו 301 משווקת עם שלוש יחידות הנעה, הראשונה כוללת מנוע בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר המפיק 72 כ"ס ומומנט מרבי של 11.2 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים ידנית בת חמישה הילוכים. על פי נתוני היצרן, יחידת הנעה זו מאיצה את המכונית מאפס למאה קמ"ש תוך 14.2 שניות וצריכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 18.9 ק"מ לליטר. מנוע זו מגיע בשילוב עם רמת אבזור אקטיב הבסיסית בלבד. מחירה של גרסה זו עומד על 96,000 ₪ והיא הגרסה הזולה ביותר בהיצע.

 

פיג'ו 301. מנוע וותיק ומוכרפיג'ו 301. מנוע וותיק ומוכר

 

יחידת הנעה נוספת היא מנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר המפיק 92 כ"ס ומומנט מרבי של 23.5 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים ידנית בת חמישה הילוכים. עפ"י נתוני היצרן, התאוצה מאפס למאה קמ"ש עם מנוע זה אורכת 11.2 שניות וצריכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 23.2 ק"מ לליטר. מנוע זו מגיע גם הוא בשילוב עם רמת אבזור אקטיב הבסיסית בלבד. מחירה של גרסה זו עומד על 120,000 ₪ והיא היקרה ביותר בהיצע.

 

רכב המבחן הגיע כשהוא מצוייד בשילוב שיהא ככל הנראה הפופולארי ביותר במדינתנו: מנוע 1.6 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית. המנוע הינו כאמור מסדרת TU ולא מהסדרה הנוכחית של מנועי 1.6 המיוצרים במסגרת שת"פ עם ב.מ.וו. המנוע מפיק 115 כ"ס ומומנט מרבי של 15.3 קג"מ. במהלך המבחן נרשמו 11.6 שניות מאפס למאה קמ"ש במצב רגיל ו- 11.0 שניות במצב ספורט. המיאוץ מ- 80 ל- 120 קמ"ש ארך 10.4 שניות וצריכת הדלק עמדה על 12.7 ק"מ לליטר בתוואי משתנה שכלל נסיעה עירונית, בין עירונית וכן מספר קילומטרים של נסיעה מאומצת.

 

לפרטים נוספים אודות המבצע או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

התקשרו עכשיו לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש או משומש 03-5193000

 

על הכביש - מפה לשם בלי דרמות

 

בהיותה מכוונת לשווקים מתפתחים, כיוונו מהנדסיה של פיג'ו את מערך המתלים של ה- 301 לצד הרך של הסאקלה כדי שהיא תוכל להתמודד עם תחלואי אספלט כאלה ואחרים. אין ספק שהיא אכן עושה את העבודה. היא מצליחה לבלוע את רובן המוחלט של המהמורות מבלי להתרגש או להשמיע רעשים חריגים. רק במעבר על שיבושים גדולים מאוד נשמעו רעשים לא נעימים מכיוון המתלים.

 

פיג'ו 301פיג'ו 301

 

בנסיעה בעיר אופיה "החכם" של התיבה מעיב על החוויה והיא מרבה להתבלבל בנסיעה איטית, להעביר הילוכים בחוסר עידון לעיתים קרובות לבחר הילוך לא נכון. עם זאת, תיבת ההילוכים הוותיקה רושמת לזכותה מספר נקודות זכות, בהן: לימוד סגנון הנהיגה של הנהג והתאמת אופי פעולתה, הורדת הילוכים בזמן תאוטה על מנת לשפר את יכולת הבלימה ולאחר לחיצה בריאה על דוושת התאוצה והורדת הילוך היא לא ממהרת להעלות הילוך על מנת לספק את מלוא הכח הדרוש.

 

בידוד הרעשים לא מזהיר בנסיעה בכביש המהיר ורעשי כביש ורוח רבים חודרים לתא הנוסעים והופכים את הנסיעה לפחות נינוחה משהיינו רוצים. בנוסף, בעקבות ארבעה יחסי העברה בלבד בתיבת ההילוכים, המנוע מגיע ל- 3,500 סל"ד במהירות של 120 קמ"ש ומפיק נהמה תמידית שהורסת את החוויה.

 

כבישים טכניים אינם כוס התה של פיג'ו 301. ההגה אמנם מדוייק וחד, אך הוא אילם לחלוטין ולא מעביר כל מידע מהמתרחש מתחת לצמיגי המכונית לקצות האצבעות. הכיול הרך של המתלים גורם למכונית להיכנס לתת היגוי כמעט בכל פניה שמתבצעת במהירות מעט גבוהה מדי והמנוע החלש גם ככה, שמסורס באופן מורגש על-ידי תיבת ההילוכים צריך לעבוד שעות נוספות על מנת לספק קצב התקדמות מספק. כאשר לוחצים על הכפתור המסומן בכיתוב ESP Off, נדלקת נורה שרומזת כי הבקרה אכן התנתקה ולו חלקית, אך למרות זאת לא נרשם כל שינוי מהותי בהתנהגות המערכת והיא מיהרה להתערב בכל פעם שהבאנו את הרכב לקצה גבול היכולת הדינמית.

 

סיכום - הרבה מכונית במעט כסף

 

יש מכוניות שמשאירות רושם חזק על האנשים הנוהגים בהם, פיג'ו 301 היא לא אחת מהן. למען האמת כבר בזמן כתיבת שורות אלה התקשיתי להיזכר בפרטים קטנים וספציפיים שהיו ממוקמים באיזורים שהמוח שלי פינה לטובת דברים מעניינים יותר ועם החזרת המפתחות התחושה הייתה קרה משהו.

 

פיג'ו 301פיג'ו 301

 

למרות זאת, לפיג'ו 301 יש אין ספור יתרונות לאנשים שמעדיפים להשתמש בהגיון ולא ברגש בעת קניית מכונית חדשה: היא גדולה, מרשימה ומציעה נפח תא מטען שגדול בכמה מידות מכל מתחרותיה הישירות, המחיר שלה נמוך יחסית (בגרסת הכניסה) והיא מאובזרת בנדיבות.

 

אם משווים אותה למכוניות המשפחתיות ה"אמיתיות" הרי שפיג'ו 301 עומדת בפני קרב קשה כשידה אינה על העליונה, הן יקרות ממנה בפער לא גדול ומציעות פתרונות טובים יותר כמעט בכל הפרמטרים. אם מציבים את פיג'ו 301 מול מתחרותיה הישירות, היא פתאום נראית מאוד הגיונית. אם אתם מחפשים מכונית שתיקח אתכם ואת משפחתכם בנוחות, תגלו חבילה אטרקטיבית מאוד במחיר שקשה לנצח.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

התקשרו עכשיו לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש או משומש 03-5193000

 

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט