מבחן דרכים: פיג'ו 301

 

מרכב סדאן, שפע מקום בתא הנוסעים, תא מטען ענק, מחיר נמוך ומנוע 1.6 ליטר המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית, פיג'ו 301 נראית כמו המכונית האולטימטיבית ללקוח הישראלי. יצאנו לבדוק איפה הקאץ'

תגיות | משפחתיות, פיג'ו, 301

את מבחן הדרכים הזה אני אתחיל ברשותכם בהסתייגות קטנה. בשורות הבאות לא תמצאו סופרלטיבים מלבבים, לא תקראו תיאורים שנונים ולא נעורר משחקים מעוררי מחשבה וזאת מסיבה אחת פשוטה שפיג'ו 301 היא אולי אחת המכוניות ההגיוניות ביותר שפגשנו ומטרתה ברורה מאוד, לספק למשפחה כלי תחבורה מרווח בנסיעתה מנקודה א' לנקודה ב'. זהו. בלי משחקים בדרך, בלי התעסקות במחשבי דרך או מערכות מולטימדיה מתוחכמות.

 

פיג'ו 301פיג'ו 301

 

בתערוכת פריז שהתקיימה בספטמבר 2012 הציג קונצרן פיג'ו-סיטרואן את זוג התאומות פיג'ו 301 וסיטרואן C אליזה. לאחר שהופסק ייצורה של פיג'ו 301 המקורית בשנת 1936 בחרה פיג'ו שלא להתמודד בשוק מכוניות הסדאן העממיות אך עם פריחתו של השוק הסיני חובב תצורת הסדאן החליטה היצרנית הצרפתיה לחזור למשחק ולהציע בשווקים מתפתחים כגון מזרח אירופה, מערב אסיה, דרום אמריקה, טורקיה וישראל מכונית סדאן עממית במחיר נמוך המציעה תמורה גבוהה.

 

התרשמות חיצונית - אלגנטית וסולידית

 

פיג'ו 301 התייצבה למבחן בגרסת פרימיום הבכירה ובצבע כחול כהה המעניק למכונית מראה סולידי ואלגנטי. על אף היותה צרה יחסית, יחידות התאורה הרחבות מלפנים ומאחור מעניקים ל- 301 מראה רחב. חישוקי הסגסוגת בקוטר 16 אינץ' משלימים את המראה והתוצאה הסופית היא מראה של מכונית גדולה ויקרה ממחיר של 116,000 ₪.

 

כאן ראוי לציין את עיקר ההבדלים בין פיג'ו 301 לבין המתחרה מבית, סיטרואן C אליזה. אלה מסתכמים בחזית שונה, כשלכל אחת מהמוכניות חזית המזוהה עם היצרן ועיצוב שונה של הפנסים האחוריים וחישוקי הסגסוגת.

 

פיג'ו 301פיג'ו 301

 

אורכה של פיג'ו 301 עומד על 4,442 מ"מ וכאן מתחבא הבדל נוסף בין האחיות, אורכה של הסיטרואן עומד על 4,427 מ"מ - פיג'ו 301 ארוכה יותר בס"מ וחצי וכתוצאה מכך נפח המטען של ה- 301, שעומד על 507 לטר, גדול יותר בליטר אחד מזה של אחותה. רוחבן, גובהן ובסיס גלגליהן של שתי המכוניות זהים לחלוטין והם עומדים על 1,748 מ"מ, 1,466 מ"מ ו- 2,652 מ"מ בהתאמה.

 

תא הנוסעים - מי אמר שהגודל לא קובע?

 

הכניסה לתא הנוסעים מעוררת הרגשת פספוס מסויימת וניכר שזו מכונית המיועדת כאמור לשווקים מתפתחים. איכות החומרים לא יותר מסבירה והיא לא תפתיע אף אחד לטובה. מרבית חלקי הפלסטיק נוקשים וחלולים ואינם נעימים למגע.

 

לא ברור אם תחיית השם 301 גרמה לפרץ נוסטלגיה אצל מהנדסיה של פיג'ו אשר החליטו להעביר את תחושת הנוסטלגיה לנוסעים, אך אחרי מספר שניות במושב הנהג נתקלים במספר פריטים שנראה כאילו נתלשו מקטלוגים של היצרנית מהעשורים הקודמים. כך למשל בולטת ידית ההילוכים של תיבת AL4 הוותיקה, מתגי חלונות החשמל ממוקמים במרכז הקונסולה המרכזית, ממש כמו בסיטרואן קסארה שסיימה את חייה לפני כמעט 10 שנים. גם המתגים של החלונות האחוריים, בדיוק כמו בקסארה, נמצאים איפה שהיינו מצפים למצוא פתח מיזוג לנוסעים במושב האחורי. הצצה ברשיון הרכב מגלה שריד נוסף מהעבר - מנוע TU שהוצג לראשונה עם הסיטרואן AX אי שם במחצית הראשונה של שנות השמונים.

 

פיג'ו 301. תא הנוסעיםפיג'ו 301. תא הנוסעים

 

שווקים מתפתחים מאופיינים לרוב באיכות סלילת כבישים לא מרשימה ועל כן בפיג'ו 301 הותקנו מושבים נוחים מאוד שמצליחים, יחד עם המתלים הרכים לבלוע את מרבית הפגמים המאפיינים את פיסות האספלט המצולקות שאנחנו אוהבים לכנות "כבישים". המושבים מרופדים בבד מהודר, הם בעלי טווח כיוון ענק למרחק ולגובה ואפילו מספקים תמיכה צידית שתורמת לנוחות בפניות. למרות המושבים המצויינים, ההגה שאינו מתכוונן לעומק ומציע טווח די צר של כיוונון לגובה מקשה על מציאת תנוחת נהיגה אופטימלית.

 

המרווח בכל המושבים טוב והמרווח במושב האחורי יספקו גם נוסעים גבוהים במיוחד, גם במידה ומושב הנהג מוסט לאחור עד הסוף. המושב האחורי מעט צר ושלושה מבוגרים יתקשו להתמקם בו בנוחות. היושב במרכז המושבירגיש לא בנוח, לא יהנה ממיזוג כאמור ויאלץ לתפעל את חלונות החשמל של הנוסעים היושבים לצידו.

 

תא המטען של פיג'ו 301 עצום. עם נפח של 507 ליטר הוא מציע נפח גדול יותר מהרבה מכוניות משפחתיות "אמיתיות" ואף מחלק מהמשפחתיות הגדולות. פתח ההטענה גדול ונוח אך שפת הטענה גבוהה תקשה על העמסת ציוד כבד. טוב לראות שפיג'ו לא וויתרו על האפשרות לקפל את המושבים האחוריים לטובת הגדלת הנפח כפי שנהוג במכוניות סדאן אחרות.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

התקשרו עכשיו לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש או משומש 03-5193000

 

אבזור והנדסת אנוש - נדיב אך מבלבל

 

בגרסת אקטיב הבסיסית רשימת האבזור קצרה יחסית, אך פער קטן של 5,000 ₪ בינה לבין הגרסה הנבחנת מותיר אותה לא רלוונטית למרבית הלקוחות הפרטיים שיעדיפו להוסיף את הסכום ולקבל את גרסת הפרימיום. פיג'ו 301 בגרסת פרימיום מספקת אבזור נדיב יחסית למחירה. רשימת האבזור כוללת חישוקי סגסוגת בקוטר 16 אינץ', מערכת שמע עם דיבורית בלוטות', שקעי AUX ו- USB הנשלטת מידית שנמצאת מאחורי גלגל ההגה, בקרת שיוט, חיישני נסיעה לאחור, 4 כריות אוויר, עיגוני איזופיקס במושבים האחוריים ועוד. פיג'ו 301 טרם עברם מבחני בטיחות.

 

פיג'ו 301. מחזיק כוסות אחד במיקום לא מוצלחפיג'ו 301. מחזיק כוסות אחד במיקום לא מוצלח

 

נראה שהאבזור הנדיב, בא לחפות על הנדסת אנוש המבלבלת בלשון המעטה. פקדי השליטה של מערכת השמע ובקרת השיוט נמצאים על ידיות מאחורי ההגה שאמנם מאפשרות להגה להישאר נקי מכפתורים אך מצריכים למידה של מיקום כל כפתור ותפעול עיוור של הפעולות. מתגי חלונות החשמל נמצאים מלפנים לידית ההילוכים כאשר ביניהם נמצא מחזיק כוסות בודד. בחירה לא מובנת שכן התוצאה של משקה שישפך ישירות על מתגי החלונות עלולות להיות לא נעימה.

 

המסך המרכזי קטן ונראה שהוא נלקח ישירות מדגמים ותיקים של פיג'ו. מסך התצוגה מציג מידע בסיסי ממחשב הדרך על צריכת דלק רגעית וממוצעת, מרחק שעבר מאז האיפוס והטווח הנותר. מסך נוסף נמצא בלוח המחוונים והוא מציג את מד האוץ של הרכב וכן את המרחק שעברה המכונית מאז האיפוס האחרון. בלוח המחוונים מורגש חסרונו של שעון חום מנוע ותפעול מערכת השמע עמוסת הכפתורים אינו ידידותי.

 

יחידת הנעה - אין חדש תחת השמש

 

פיג'ו 301 משווקת עם שלוש יחידות הנעה, הראשונה כוללת מנוע בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר המפיק 72 כ"ס ומומנט מרבי של 11.2 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים ידנית בת חמישה הילוכים. על פי נתוני היצרן, יחידת הנעה זו מאיצה את המכונית מאפס למאה קמ"ש תוך 14.2 שניות וצריכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 18.9 ק"מ לליטר. מנוע זו מגיע בשילוב עם רמת אבזור אקטיב הבסיסית בלבד. מחירה של גרסה זו עומד על 96,000 ₪ והיא הגרסה הזולה ביותר בהיצע.

 

פיג'ו 301. מנוע וותיק ומוכרפיג'ו 301. מנוע וותיק ומוכר

 

יחידת הנעה נוספת היא מנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר המפיק 92 כ"ס ומומנט מרבי של 23.5 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים ידנית בת חמישה הילוכים. עפ"י נתוני היצרן, התאוצה מאפס למאה קמ"ש עם מנוע זה אורכת 11.2 שניות וצריכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 23.2 ק"מ לליטר. מנוע זו מגיע גם הוא בשילוב עם רמת אבזור אקטיב הבסיסית בלבד. מחירה של גרסה זו עומד על 120,000 ₪ והיא היקרה ביותר בהיצע.

 

רכב המבחן הגיע כשהוא מצוייד בשילוב שיהא ככל הנראה הפופולארי ביותר במדינתנו: מנוע 1.6 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית. המנוע הינו כאמור מסדרת TU ולא מהסדרה הנוכחית של מנועי 1.6 המיוצרים במסגרת שת"פ עם ב.מ.וו. המנוע מפיק 115 כ"ס ומומנט מרבי של 15.3 קג"מ. במהלך המבחן נרשמו 11.6 שניות מאפס למאה קמ"ש במצב רגיל ו- 11.0 שניות במצב ספורט. המיאוץ מ- 80 ל- 120 קמ"ש ארך 10.4 שניות וצריכת הדלק עמדה על 12.7 ק"מ לליטר בתוואי משתנה שכלל נסיעה עירונית, בין עירונית וכן מספר קילומטרים של נסיעה מאומצת.

 

לפרטים נוספים אודות המבצע או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

התקשרו עכשיו לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש או משומש 03-5193000

 

על הכביש - מפה לשם בלי דרמות

 

בהיותה מכוונת לשווקים מתפתחים, כיוונו מהנדסיה של פיג'ו את מערך המתלים של ה- 301 לצד הרך של הסאקלה כדי שהיא תוכל להתמודד עם תחלואי אספלט כאלה ואחרים. אין ספק שהיא אכן עושה את העבודה. היא מצליחה לבלוע את רובן המוחלט של המהמורות מבלי להתרגש או להשמיע רעשים חריגים. רק במעבר על שיבושים גדולים מאוד נשמעו רעשים לא נעימים מכיוון המתלים.

 

פיג'ו 301פיג'ו 301

 

בנסיעה בעיר אופיה "החכם" של התיבה מעיב על החוויה והיא מרבה להתבלבל בנסיעה איטית, להעביר הילוכים בחוסר עידון לעיתים קרובות לבחר הילוך לא נכון. עם זאת, תיבת ההילוכים הוותיקה רושמת לזכותה מספר נקודות זכות, בהן: לימוד סגנון הנהיגה של הנהג והתאמת אופי פעולתה, הורדת הילוכים בזמן תאוטה על מנת לשפר את יכולת הבלימה ולאחר לחיצה בריאה על דוושת התאוצה והורדת הילוך היא לא ממהרת להעלות הילוך על מנת לספק את מלוא הכח הדרוש.

 

בידוד הרעשים לא מזהיר בנסיעה בכביש המהיר ורעשי כביש ורוח רבים חודרים לתא הנוסעים והופכים את הנסיעה לפחות נינוחה משהיינו רוצים. בנוסף, בעקבות ארבעה יחסי העברה בלבד בתיבת ההילוכים, המנוע מגיע ל- 3,500 סל"ד במהירות של 120 קמ"ש ומפיק נהמה תמידית שהורסת את החוויה.

 

כבישים טכניים אינם כוס התה של פיג'ו 301. ההגה אמנם מדוייק וחד, אך הוא אילם לחלוטין ולא מעביר כל מידע מהמתרחש מתחת לצמיגי המכונית לקצות האצבעות. הכיול הרך של המתלים גורם למכונית להיכנס לתת היגוי כמעט בכל פניה שמתבצעת במהירות מעט גבוהה מדי והמנוע החלש גם ככה, שמסורס באופן מורגש על-ידי תיבת ההילוכים צריך לעבוד שעות נוספות על מנת לספק קצב התקדמות מספק. כאשר לוחצים על הכפתור המסומן בכיתוב ESP Off, נדלקת נורה שרומזת כי הבקרה אכן התנתקה ולו חלקית, אך למרות זאת לא נרשם כל שינוי מהותי בהתנהגות המערכת והיא מיהרה להתערב בכל פעם שהבאנו את הרכב לקצה גבול היכולת הדינמית.

 

סיכום - הרבה מכונית במעט כסף

 

יש מכוניות שמשאירות רושם חזק על האנשים הנוהגים בהם, פיג'ו 301 היא לא אחת מהן. למען האמת כבר בזמן כתיבת שורות אלה התקשיתי להיזכר בפרטים קטנים וספציפיים שהיו ממוקמים באיזורים שהמוח שלי פינה לטובת דברים מעניינים יותר ועם החזרת המפתחות התחושה הייתה קרה משהו.

 

פיג'ו 301פיג'ו 301

 

למרות זאת, לפיג'ו 301 יש אין ספור יתרונות לאנשים שמעדיפים להשתמש בהגיון ולא ברגש בעת קניית מכונית חדשה: היא גדולה, מרשימה ומציעה נפח תא מטען שגדול בכמה מידות מכל מתחרותיה הישירות, המחיר שלה נמוך יחסית (בגרסת הכניסה) והיא מאובזרת בנדיבות.

 

אם משווים אותה למכוניות המשפחתיות ה"אמיתיות" הרי שפיג'ו 301 עומדת בפני קרב קשה כשידה אינה על העליונה, הן יקרות ממנה בפער לא גדול ומציעות פתרונות טובים יותר כמעט בכל הפרמטרים. אם מציבים את פיג'ו 301 מול מתחרותיה הישירות, היא פתאום נראית מאוד הגיונית. אם אתם מחפשים מכונית שתיקח אתכם ואת משפחתכם בנוחות, תגלו חבילה אטרקטיבית מאוד במחיר שקשה לנצח.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

התקשרו עכשיו לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש או משומש 03-5193000

 

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב

     
  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריקאי החובב רכבי SUV ונת

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר

     
  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק

     
  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלו ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    31.10.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

    מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS. DS 3 קרוסבק יתרונות עיצוב, אבזור,

     
  • שברולט בלייזר במבחן דרכים

    שברולט בלייזר במבחן דרכים

    23.10.19 | מבחני רכב

    שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

    שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35

     
  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,