מבחן דרכים - סקודה אוקטביה סטיישן

 

סקודה אוקטביה היא אחת המשפחתיות המגובשות והאיכותיות ביותר בשוק הישראלי. יצאנו לבדוק מה הערך המוסף של גרסת הספייס

תגיות | משפחתיות, סקודה, אוקטביה קומבי

לפני שנה נחת בישראל הדור השלישי של סקודה אוקטביה. במבחן הדרכים שערכנו לה, התגלתה כאחת המכוניות המשפחתיות המגובשות והאיכותיות ביותר בשוק הרכב הישראלי. בטבלת המסירות הצליחה המשפחתית של סקודה להגיע למקום השלישי, אחרי טויוטה קורולה ומאזדה שלוש, חביבת הלקוח הישראלי האלמותית.

 

כעת נחתה אצלנו סקודה אוקטביה ספייס, גרסת הסטיישן לה תא מטען עצום בנפח 588 ליטרים. יצאנו לפגישה עם אחת מהמשפחתיות המועדפות עלינו כדי לבדוק האם תוספת של 20 ליטרים לנפח תא המטען ומרווח פנים עצום, יעזרו לסקודה אוקטביה ספייס לקחת את הבכורה.

 

סקודה אוקטביה סטיישןסקודה אוקטביה סטיישן

 

עיצוב חיצוני - למה לא אמרת שאחותך יפה ממך?

 

אני מוכרח לפתוח בווידוי קטן, תמיד אהבתי מכוניות במרכב סטיישן. הן נראות זורמות יותר, הגיוניות יותר ושימושיות יותר מאחיותיהן בעלות ארבע הדלתות. בשנים האחרונות נראה שגם ישראל ישראלי מתחיל למצוא את ההיגיון בתצורת החמש דלתות המוארכת.

 

סקודה אוקטביה סטיישןסקודה אוקטביה סטיישן

 

לפרטים נוספים או תיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 

אף שלמכוניות סטיישן שמור מקום חם בליבי, סקודה אוקטביה ספייס לא מצליחה לקלוע לטעמי. הקווים הישרים ונטולי הקימורים הפכו את גרסת הליפטבק לאלגנטית ונטולת יומרות, אך כאן, למרות מידות זהות לחלוטין, תא המטען המגודל גורם לה להיראות גדולה מאוד, ארוכה, ומגושמת מדי. מסילות הגגון השחורות גם הן מוסיפות למראה הדל והעיצוב המתקבל הוא שמרני, שבלוני, ומשעמם מעט.

 

עיצוב פנים ואיכות חומרים - איכותי אך לא מרגש

 

עיצוב הפנים של סקודה אוקטביה סטיישן הוא תמונת מראה של תא הנוסעים של גרסת הליפטבק. הצבע השולט הוא שחור, עם נגיעות קלות של צבע כסוף על גלגל ההגה ובאזור הקונסולה המרכזית, גם בדלתות נראה שמעצבי סקודה החליטו להוסיף מנה קטנה של שמחת חיים בדמות פס לבן.

 

סקודה אוקטביה סטיישן. תא הנוסעים איכותי אבל לא מעורר השראהסקודה אוקטביה סטיישן. תא הנוסעים איכותי אבל לא מעורר השראה

 

איכות החומרים, כיאה לחברת בת של הקונצרן הגרמני הגדול ביותר בעולם, היא ללא רבב. כל המשטחים נעימים למגע, ההגה עטוף בעור רך ונעים, משטחי הפלסטיק השונים רכים מחד ומרגישים מוצקים ואיכותיים מאידך. סימפוניית השקט נשמרה גם בזמן הנסיעה, כאשר גם על גבי כבישים משובשים לא נשמעו ציוצים או רשרושים מחלקי הפלסטיקה השונים ורק רחש עדין של צמיגים חדר את מעטה הבידוד.

 

מושבים ומרווח - תעמיס!

 

המושבים של סקודה אוקטביה סטיישן טובים. גם מלפנים וגם מאחור הם מספקים את הנוקשות הגרמנית שהתרגלנו אליה במכוניות הקונצרן האחרות, אך הם מפצים על הנוקשות, שחלק מהנהגים עלולים למצוא כלא נעימה, בתמיכה טובה לכל אורך המושב הודות להתאמה מצוינת למבנה הגב. ההגה המתכוונן לגובה ולעומק, ומושב הנהג עם טווח כיוון רחב, מאפשרים למצוא תנוחת נהיגה אופטימלית תוך שניות ספורות, בין אם תרצו לשבת גבוה, או קרוב ככל הניתן לאספלט.

 

סקודה אוקטביה סטיישן. המושבים מעט קשיחים אך נוחים ותומכיםסקודה אוקטביה סטיישן. המושבים מעט קשיחים אך נוחים ותומכים

 

מאחור המצב מעולה, אך אנחנו לא מופתעים מאחר וניתן לצפות למרווח ברכיים נדיב במושב האחורי ממכונית עם בסיס גלגלים שנמתח על פני 2,686 מ"מ. סקודה אוקטביה ספייס מצליחה לגרום למושב האחורי להיות מרווח בהרבה ממכוניות מקטגוריות גבוהות יותר ועם בסיס גלגלים ארוך יותר. מרווח הראש גם הוא מצוין, וגם גבוהים שישבו מאחור יוכלו בקלות להתרווח ולמתוח את צווארם, יתרון ששמור על פי רוב לרכבי סטיישן.

 

סקודה אוקטביה סטיישן. המושב האחורי מספק דונמים של מרווחסקודה אוקטביה סטיישן. המושב האחורי מספק דונמים של מרווח

 

הטענה היחידה כלפי המושב האחורי היא אותה טענה שחוזרת בכל אחד מהמבחנים שאנו עורכים למכוניות מקונצרן פולקסווגן, תעלת ההינע הגבוה שגוזלת מקום יקר מרגלי הנוסע במושב האמצעי.

 

לפרטים נוספים או תיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 

שימושיות ותא מטען - המופע המרכזי

 

כיאה למכונית של סקודה, גם בסקודה אוקטביה סטיישן אנו פוגשים בשפע פריטי אחסון חכמים התורמים את חלקם לפילוסופיית העיצוב Simply Clever של היצרנית הצ'כית. תא אחסון קטן בתחתית הקונסולה מספק מקום להניח בו את הטלפון הנייד או הארנק, ובזכות המכסה של התא, תוכלו להשאיר שם פריטים שונים הרחק מעיניים לא רצויות. תא הכפפות גדול, מואר ומקורר, אך מערכת המדיה המותקנת בתא גוזלת מעט מקום.

 

מפגן השימושיות המרשים ממשיך אל בין המושבים הקדמיים. שם, באחד ממחזיקי הכוסות, נח מחזיק הטלפון הייחודי של סקודה, ומאחוריו, מתחת למשענת המתכווננת, נמצא תא אחסון נוסף. כל ארבע הדלתות התברכו גם הן בתאים גדולים לאחסון בקבוקים או פריטים אחרים, ומגב המושב האחורי נשלפת משענת עם שני מחזיקי כוסות נוספים.

 

סקודה אוקטביה סטיישן. שפע של תאי אחסון גדולים של מרווחסקודה אוקטביה סטיישן. שפע של תאי אחסון גדולים

 

ועכשיו נעבור לקטע האומנותי, הסיבה שלשמה התכנסנו כאן היום היא תא המטען. נתחיל ממספרים - 588 ליטרים הוא הנפח, שגדל לכדי 1,718 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים. תא המטען של סקודה אוקטביה סטיישן הוא כל מה שתצטרכו אי פעם, עגלת תינוק? בשמחה. עגלת תאומים? אין בעיה. תיקי גולף, גלשנים, אופניים? את כל אלה יבלע תא המטען בשמחה רבה. ולא נופתע אם אחרי כל ההעמסות, ישאר מספיק מקום גם לקפוץ לסופר לקניות של השבוע.

 

אם תחליטו לשנע פריטים ארוכים אך צרים, תוכלו להשחיל אותם דרך משענת היד האחורית שפותחת גם מעבר קטן בין תא המטען למושב האחורי. או שתוכלו, לחילופין, לקפל רק חלק אחד מגב המושב המתקפל בתצורת 40:60. התלונה היחידה כלפי תא המטען היא שפת ההטענה הגבוהה מדי, והעובדה שגב המושבים אינו מתקפל למשטח שטוח. יצוין כי בחו"ל מוצעת רצפה כפולה של תא המטען המגביהה את משטח ההטענה של תא המטען והופכת את תא המטען למשטח הטענה ענקי ואחיד.

 

סקודה אוקטביה סטיישן. תא המטען עצוםסקודה אוקטביה סטיישן. תא המטען עצום

 

בדפנות תא המטען ניתן למצוא פריטים נוספים לשיפור השימושיות, כגון: ארבעה ווי תליה לתליית תיקים או שקיות, נשלפים ומתקפלים פנימה לתוך הדיפון. בצידו השמאלי של תא המטען נמצא גם שקע 12V. מתחת לרצפת תא המטען נמצא כיסוי נמצאים הגלגל הרזרבי הזמני וסט שטיחוני גומי נוסף.

 

יחידת הנעה - קטנה

 

רכב המבחן הגיע מצוייד ביחידת ההנעה המוכרת של קונצרן פולקסווגן, מנוע מוגדש טורבו בנפח 1.2 ליטר המפיק 105 כ"ס ומומנט מירבי של 17.8 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בת שבעה יחסי העברה המעבירה את המומנט לגלגלים הקדמיים.

 

סקודה אוקטביה סטיישן. המנוע קטן אך נמרץסקודה אוקטביה סטיישן. המנוע קטן אך נמרץ

 

המנוע הצנום הצליח במהלך המבחן להביא את 1,277 הקילוגרמים של המכונית מאפס למאה קמ"ש תוך 10.6 שניות ולהציג צריכת דלק מרשימה מאוד של 14.3 ק"מ לליטר. המנוע מרגיש חזק למדי, והופך את המכונית לזריזה דיה בין אם מדובר על זינוק מעמידה או האצות ביניים כמעט בכל מהירות.

 

תיבת ההילוכים מציגה שידוך מושלם למנוע, היא מעבירה הילוכים בצורה כה חלקה עד שההעברות כמעט אינן מורגשות. תיבת ההילוכים אמנם משתהה לשבריר שניה ביציאה מהמקום, עד שהמצמד משתלב, אך לפני שתוכלו להרגיש שמשהו אינו כשורה, ההילוך משתלב והמכונית מזנקת קדימה בזריזות שמצליחה להפתיע כל פעם מחדש.

 

על הכביש - גדולה

 

בהתחשב בעובדה שסקודה אוקטביה ספייס מבוססת על אותה פלטפורמת MQB של גרסת הליפטבק וחולקת איתה את אותם מימדים חיצוניים, גרסת הסטיישן מעניקה חוויית נהיגה שונה למדי. היא מרגישה גדולה יותר וכל מבט למראה הפנימית משקיף על שמשה אחורית רחוקה מאוד. ההרגשה הכללית היא של מכונית גדולה הרבה יותר ממה שדף הנתונים מספר. 

 

לאחר מספר דקות של תמרונים צפופים בסמטאות צרות ובפקקים מזדחלים, מצליחים להתרגל למימדים מהר מאוד וההגה עם התגבור המשתנה, שהופך קליל בעיר ומתקשה ככל שהמהירות עולה, מצליח להפוך את אותם תמרונים לפשוטים יותר. קורה C שהפכה כעת לאנכית וצרה יותר (לעומת גרסת הליפטבק) פותחת את שדה הראייה לכל הכיוונים.

 

סקודה אוקטביה סטיישןסקודה אוקטביה סטיישן

 

בולמי הזעזועים ובידוד הרעשים של סקודה אוקטביה סטיישן מעולים ומזכירים מכוניות מקטגוריות גבוהות יותר. המתלים מצליחים לשכך את מרבית השיבושים ובידוד הרעשים מעולה ומצליח לבודד את תא הנוסעים מרעשי כביש, מתלים, או מנוע. רק מעט רחש צמיגים מצליח לחדור לתוך תא הנוסעים.

 

סקודה אוקטביה ספייס שמצליחה להיות נעימה בתוך העיר, מרגישה כמו דג במים על האספלט הבינעירוני. המתלים מצליחים לבודד את תחלואי הכביש באופן כמעט מוחלט, בידוד הרעשים עושה עבודה מצוינת ומערכת השמע מפיקה איכות שמע מעולה משמונה רמקולים. הנוחות, הבידוד, והמנוע שמסתובב לאיטו על 2,000 סל"ד במהירות של 120 קמ"ש גורמים לבקרת השיוט לעבוד שעות נוספות.

 

סיכום - בין הטובות

 

סקודה אוקטביה סטיישן היא מכונית מעולה, על אף עיצוב מרשים פחות מגרסת הליפטבק, אין עוררין שגרסת הסטיישן היא המשפחתית השימושית יותר ועל כן העדיפה. הפרשי המחיר, שעומדים על 2,000 ₪ בלבד בין שתי הגרסאות מקלים עוד יותר את הבחירה. החסרון הגדול ביותר של סקודה אוקטביה ספייס, הוא המחיר שעומד על 134,500 ₪ לגרסה הבסיסית ביותר והוא גבוה בכמה אלפי שקלים טובים מלא מעט מכוניות טובות בגרסאות מאובזרות יותר.

 

סקודה אוקטביה היא אחת המכוניות המשפחתיות המועדפות עלינו. היא נותנת את החבילה המגובשת והשלמה ביותר בקטגורית המשפחתיות, על פי נתוני המכירות היא אולי לא מצליחה לגבור על שתי מלכות הקטגוריה במלחמה על ארנקו של הלקוח הישראלי, אך צריכת הדלק המזערית, הנוחות הנהדרת והשימושיות הפנטסטית שלה הופכות אותה, לפחות מבחינתו, לאחת המשפחתיות הטובות בשוק הישראלי.

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט