סקודה אוקטביה במבחן - נצחון ההגיון

 

סקודה אוקטביה החדשה מבטיחה להציע יותר מרווח, איכות ועידון. ובפועל?

תגיות | משפחתיות, סקודה, אוקטביה

מבט ראשון - פחות זה יותר

באמירה הזו אני מסתכן בהפרת זכויות יוצרים של חברת ביגוד ישראלית שאת שמה אינני זוכר כרגע אולם ככל שנסיתי לחשוב על משפט שיתאר את עיצובה של האוקטביה החדשה לא הצלחתי למצוא משפט אחר שיעשה זאת בצורה טובה יותר. הדור השלישי של האוקטביה זונח את החזית המוחצנת קמעה של הדגם היוצא ועוטה עיצוב מאופק ושמרני. יש שיגידו שעיצובה של האוקטביה החדשה שבלוני ואף משעמם. במערכת גיר קטפה האוקטביה החדשה מחמאות והסכמנו פה אחד כי העיצוב בוגר, יפה ומשתלב מצויין עם התדמית אותה מנסה היצרנית להעביר.

 

סקודה אוקטביהסקודה אוקטביה

 

למבחן התייצבה האוקטביה ברמת גימור אמבישן הבסיסית בצבע חום טופז שמדגיש אף יותר את האלגנטיות של שפת העיצוב החדשה של סקודה. הטענה היחידה כלפי עיצוב האוקטביה בגרסת אמבישן הם חיפויי הפלסטיק על חישוקי הברזל שמשווים מראה מעט זול במבט מהצד.

 

תא הנוסעים - Simply Clever

בפעם הראשונה שזוגתי נכנסה לאוקטביה היא שאלה אותי בתמימות "מה זה, אאודי?" ואכן, הכניסה לתא הנוסעים של האוקטביה מלווה בתחושת איכות גבוהה מאוד. איכות החומרים וההרכבה גבוהה וכל המשטחים נעימים למגע ונראה כי יישארו במקומם במשך שנים רבות.

 

סקודה אוקטביה. תא הנוסעיםסקודה אוקטביה. תא הנוסעים

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

התקשרו עכשיו לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש או משומש 03-5193000

 

עיצובו של תא הנוסעים לוקח את פילוסופיית העיצוב שבמרכזה עומד המשפט Simply Clever צעד אחד קדימה, הקונסולה המרכזית מסודרת בצורה הגיונית, נקייה ופשוטה מבלי להרגיש זולה. תא הנוסעים פונה באופן ברור לחובבי העיצוב הנקי ולאלו שיסתפקו בעיטורי הכרום והשחור מבריק בהם נעשה שימוש בפנים הרכב. אלה משתלבים היטב בפתחי המיזוג, פקדי השליטה המרכזיים של המזגן המכאני, מערכת המולטימדיה וההגה ומכניסים מעט חיים לתא הנוסעים וזאת מבלי להיות צעקניים מדי.

 

המושבים הקדמיים מרופדים בבד מהודר ומספקים תמיכה טובה. למרות היותם קשים מעט ולא מאוד נעימים ברגע הראשון, אחרי מספר שעות מאחורי ההגה ואחרי שגמעתי עם האוקטביה למעלה מ- 900 ק"מ במהלך סוף שבוע בודד הסתיימה הנסיעה ללא תלונות מצד הנוסעים או איתותי מצוקה מגבי.

 

סקודה אוקטביה, פולקסווגן גולף, סיאט לאון ואאודי A3, מבוססת על פלטפורמת MQB המודולרית, בסיס גלגליה הוארך ביחס לדור הקודם ב- 11 ס"מ לכדי2,686 מ"מ והוא למעשה הארוך ביותר מבין שלושת האחיות העממיות. מפתח הדלתות הרחב תורם גם הוא את חלקו ומאפשר גישה קלילה ונוחה למושב האחורי. האוקטביה, שסבלה בדור הקודם ממרווח ברכיים מוגבל כאשר כיסא הנהג מוסט לאחור מפצה בדור הנוכחי ובמושב האחורי נותר המון מרווח לברכיים ולראש. כמו אחיותיה לקונצרן, גם האוקטביה סובלת מתעלת הינע גבוהה שעוברת במרכז רצפת תא הנוסעים וגוזלת מקום מהנוסע במושב האמצעי, אך הוא יוכל להתנחם בעובדה כי פתחי המיזוג האחוריים ישאירו אותו קריר ורענן.

 

סקודה אוקטביה שפע מקום במושב האחוריסקודה אוקטביה. שפע מקום במושב האחורי

 

בגרסת אמבישן הבסיסית, שמחירה עומד על 132,000 ₪ רשימת האבזור של האוקטביה איננה ארוכה במיוחד אך היא מסמנת בווי את כל הסעיפים החשובים. כך לדוגמה ניתן למצוא מזגן מכאני העובד בשקט וביעילות, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע חכם שמזהה את התקרבותה של אצבע ומאיר את איזורי המגע, קישוריות בלוטות', שקעי USB ו- AUX לחיבור נגן חיצוני, בקרת שיוט, הגה, ידית הילוכים וידית בלם יד בחיפוי עור, פקדי שליטה על מערכת השמע, מחשב הדרך ובקרת השיוט מגלגל ההגה, במרכז לוח המחוונים נמצא מסך המספק מידע על מערכות הרכב ונתוני הנסיעה, המסך משתמש בטכנולוגיית MAXI-DOT והוא חד-גוני אך גדול וקריא . מפרט הבטיחות כולל את כל בקרות הבטיחות האלקטרוניות הנדרשות, 7 כריות אוויר ועיגוני ISOFIX במושב האחורי, אלה זיכו את האוקטביה בציון מרבי של חמישה כוכבים במבחני הריסוק שערך לה ארגון EuroNCAP. למפרט הרכב המלא.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

התקשרו עכשיו לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש או משומש 03-5193000

 

באוטקביה יש שפע תאי אחסון בשלל גדלים ומיקומים: תא כפפות מואר ומקורר המציע נפח מכובד, תא עם מכסה נשלף בתחתית הקונסולה המרכזית, תא נוסף משמאל להגה, עוד אחד מתחת לידית המרכזית המתכווננת ושני מחזיקי כוסות בין הנוסעים. גולת הכותרת היא ללא ספק המתקן הנשלף לטלפון סלולארי שעוצב בצורת כוס והותקן באחד ממחזיקי הכוסות. בהחלט פשוט וללא ספק מאוד חכם. רשימת תאי האחסון נמשכת וכוללת תאים בדלתות עם מקום לבקבוקי ליטר וחצי, תא למשקפי שמש וכל זאת לפני שהגענו לדבר על תא המטען, האס האמיתי בשרוול של האוקטביה.

 

פתיחת תא המטען מלווה, כמו בדורות הקודמים, בהתרוממות של השמשה האחורית וחושפת את תא המטען הגדול ביותר בקטגוריה וגדול אפילו ביחס למכוניות בקטגוריות גבוהות יותר, נפחו של תא המטען עומד על 568 ליטר. כדי להבין את גודלו העצום של תא המטען של האוקטביה אנו נדרשים לחשיבה יצירתית. ניקח לצורך השוואה את פורד פוקוס סטיישן, שזוכה להצלחה רבה בזכות תא המטען הגדול והשימושי. כמעט 100 ליטרים מפרידים בין הפוקוס סטיישן לאוקטביה. קיפול המושבים האחוריים באוקטביה מגדיל את תא המטען לכדי נתון בדיוני לחלוטין של 1,558 ליטר, גדול פי שלוש ממקרר ביתי ממוצע. אל לנו לשכוח שמדובר בגרסת ליפטבק, סתם לידיעה גרסת הסטיישן של האוקטביה חוצה את רף 600 הליטרים ללא קיפול המושבים האחוריים.

 

סקודה אוקטביה. תא המשטעןסקודה אוקטביה. תא המטען

 

תא המטען מציע לא רק נפח עצום אלא גם מגוון פתרונות אחסון בדמות רשתות שמאפשרות קיבוע פריטים שונים, וויי תליה נשלפים ושקע 12V. מידותיו של תא המטען הן 107 ס"מ לעומק, 102 ס"מ לרוחב בנקודה הצרה ביותר וגובה שפת ההטענה מהכביש הוא 70 ס"מ. מתחת לרצפת תא מטען נמצא סט של שטיחוני גומי וגלגל רזרבי בגודל מלא. נקודות החובה היחידות שנרשמות לתא המטען הן שפת הטענה גבוהה יחסית ומדרגה שנוצרת עם קיפול המושבים האחוריים.

 

יחידת ההנעה - שילוב מנוע גיר מעולה

עד לאחרונה ניתן היה לרכוש את הסקודה אוקטביה עם שני מנועים מוגדשי טורבו בנפח 1.2 ו- 1.4 ליטר מסדרת TSI של פולקסווגן. שניהם משודכים לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (DSG) בת שבעה הילוכים. לפני מספר ימים התווספו להיצע הדגמים המקומי מנוע TSI בנפח 1.8 ליטר ושני מנועי טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר ו- 2.0 ליטר.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

התקשרו עכשיו לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש או משומש 03-5193000

 

רכב המבחן הגיע כשהוא מצוייד במנוע הבסיסי ביותר, 1.2 ליטר המפיק 105 כ"ס ונתון מומנט מרבי של 17.8 קג"מ . למרות שמדובר בהספק נמוך באופן יחסי הרכב מספק ביצועים נאים כמעט בכל תנאי דרך וזאת תודות לשילוב מוצלח בין המנוע לתיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים המוערכת של קבוצת פולקסווגן.

 

סקודה אוקטביה. תא המנועסקודה אוקטביה. תא המנוע

 

פעולת תיבת ההילוכים חלקה ונעימה והיא מגיבה באופן כמעט מיידי לכל בקשה של הנהג, בין אם מדובר בהעלאת הילוך בעזיבה של דוושת התאוצה או הורדה של שניים או שלושה יחסי העברה בלחיצה נחושה. כאמור, שילוב תיבת ההילוכים עם המנוע מוצלח מאוד ובחלק גדול מהזמן פועל המנוע בטווח סל"ד אפקטיבי. במהלך המבחן נמדדו זמני תאוצה מאפס למאה קמ"ש של 10.26 שניות במצב D, מצב ספורט הצליח לגלח עשירית שניה לא משמעותית. בהאצות ביניים מ- 80 ל- 120 קמ"ש שעון העצר הראה 7.4 שניות באופן עקבי למדי.

 

על הכביש - לשים קרוז קונטרול ולנסוע

אם תא המטען לוקח את מדליית הזהב בכל הנוגע ליתרונות של הסקודה אוקטביה ומרווח הפנים מסיים במקום שני בפער קטן, הרי שבעורפו נושפת חווית הנסיעה באוקטביה. לאו דווקא חווית הנהיגה אלא חווית הנסיעה ברכב, בידוד הרעשים של תא הנוסעים מהסביבה מעולה ולא נשמעים בו רעשי רוח, צמיגים או מנוע חריגים וניתן לנהל שיחה נעימה ושקטה גם במהירויות גבוהות.

 

המתלים של האוקטביה מכוונים אמנם על הצד הקשיח של הסקאלה אבל גם כאן, כמו גם אצל שתי אחיותיה לפלטפורמה, מצליחה האוקטביה "לגהץ" את מרבית תחלואי האספלט העירוני של גוש דן, בין היתר, גם בזכות הצמיגים בעלי החתך הגבוה ברכב המבחן. על אף בסיס הגלגלים הארוך יותר מאחיותיה, האוקטביה מרגישה קטנה הרבה יותר מ- 4,659 המילימטרים שלה וזאת הודות להגה קליל ונוח שהופך תמרונים עירוניים קשים לעניין של מה בכך.

 

ביציאה לכביש המהיר ועם עליית מהירות הנסיעה מתקשה ההגה ותורם לתחושת היציבות של האוקטביה על הכביש. בידוד הרעשים המעולה של תא הנוסעים אפשר שיוט במהירויות גבוהות וזאת בנינוחות וברוגע שגרמו לי לא פעם לשלוח את האצבע לכפתור בקרת השיוט ולתת לאוקטביה לעשות את העבודה הקשה בזמן שאני נהנה מהנסיעה. הטענה היחידה בהתנהגות הרכב היא כלפי ההתמודדות הפחות טובה של האוקטביה עם כביש גלי.

 

סקודה אוקטביהסקודה אוקטביה

 

בכבישים המפותלים מעט המובילים לים המלח האוקטביה הציגה אחיזה גבוהה והצליחה לבלוע פניות מהירות אחת אחרי חברתה במהירויות שגרמו לנוסעת שלצידי ללפות כל ידית אחיזה אפשרית שידיה מצאו. במהלך כל הנסיעה שידרה האוקטביה שנהיגה מהירה וחסרת אחריות היא אינה מנת חלקה ושאם מבקש הנהג למצוא חדוות נהיגה, יגש כבודו ויצור קשר עם האחות הספרדיה (סיאט לאון החדשה) איתה האוקטביה חולקת את מערכת ההיגוי ויחידת הכח. ההבדל בין השתיים נעוץ בעיקרו בבסיס הגלגלים הארוך של האוקטביה והצמיגים גבוהי חתך בהם מצויידת האוקטביה. הצמיגים שתרמו בסעיף נוחות הנסיעה אינם מעבירים די פידבק להגה וגורמים לאוקטביה לאבד אחיזה בפניות טכניות ולצאת לתת היגוי שהורס את החגיגה.

 

סיכום - הנאה על כל שקל

הדור השלישי של סקודה אוקטביה לוקח את כל היתרונות של הדור הקודם צעד אחד קדימה. כבר במבט ראשון מתבהר כי אין מדובר כאן במהפכה או בניסיון ללכוד מבטים, אלא לתת תמורה ראויה לנהג ולנוסעים. האוקטביה החדשה מרווחת יותר מקודמתה, מעודנת יותר, נעימה יותר לשהיה ונוחה יותר.

 

בשעת ערב מאוחרת ים המלח כבר מאחורינו, אי שם באיזור באר שבע בדרך צפונה מראה מד המרחק קרוב ל- 900 ק"מ שעברנו עם האוקטביה. מחוון צריכת הדלק מראה ממוצע של 15.7 ק"מ לליטר והנסיעה לכיוון הבית שקטה ונעימה.

 

ברגע שמתגברים על תג המחיר הגבוה יחסית למתחרים מגלים כי סקודה פגעו בול במטרה שהציבו לעצמם, האוקטביה מתגלה כאחת החבילות הטובות ביותר בשוק המשפחתיות הישראלי והחוויה מתעצמת ככל שמבלים איתה יותר זמן ולומדים את אופייה האמיתי. מומלץ לכל לקוח פוטנציאלי המחפש רכב משפחתי להתייצב באולם התצוגה של סקודה, להתרשם מהאוקטביה ולבצע בה נסיעת מבחן, היא מרוויחה את זה ביושר.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

התקשרו עכשיו לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש או משומש 03-03-5193000

 

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט