רנו קליאו במבחן - הכל או כלום

 

עם מנועי טורבו חדשניים ועיצוב מוחצן, רנו החליטה לשחרר את כל המעצורים. יצאנו לבדוק מה טיבה של הקליאו הרביעית

תגיות | סופר מיני, רנו, קליאו 5 דלתות, קליאו סטיישן, קליאו 5 דלתות

רנו קליאו הגיחה לעולם בשנת 1990. שלושת הדורות הראשונים של הקליאו זכו להצלחה גדולה באירופה. לזכות הקליאו ניתן לציין את העובדה כי מהבודדות שזכו בתואר רכב השנה פעמיים, בשנת 1991 עם הדור הראשון ובשנת 2006 עם הדור השני לאחר מתיחת הפנים שכונה בארץ קליאו B2. הדור השלישי של הקליאו הלך אחרי רוח התקופה והיה רך, כבד ובוגר יותר ומרגש הרבה פחות משני הדורות הקודמים והיה חסר את החן והאופי של הדורות הקודמים שהפכו אותו, כך עפ"י אחד מחברי המערכת, ל"ערימה של שעמום".

 

התרשמות חיצונית - להיות או לחדול

ניכר כי בתכנון הדור הרביעי של הקליאו החליטו בהנהלת רנו ללכת על גישת "להיות או לחדול". נראה שההנהלה הושיבה את צוות העיצוב שהיה אחראי על הקליאו, נתנו לעובדים כמה מנות אספרסו והמון שוקולד על מנת להפעיל את האיזורים היצירתיים במוח ושלחו אותם לעבוד.

 

רנו קליאורנו קליאו

 

התוצאה לפניכם: פנסי LED לתאורת יום מגשרים על המרחק בין יחידות התאורה הראשיות לסמל היהלום הענק המעטר את מרכז החזית, קו ירכיים מודגש הרץ לכל אורך המרכב, מגוון צבעים, שלל אפשרויות לעיצוב החישוקים ואפילו אפשרות להוסיף מדבקות על הגג ומכסה המנוע. יחידות התאורה האחוריות צרות ומדגישות את מימד הרוחב שגדל. ידיות הדלתות האחוריות המוסתרות בקורה C בשילוב העיטורים בשחור ובכרום משווים לקליאו מראה נמוך וספורטיבי. המידות מאששות את מה שהעין רואה כך לדוגמה עומד האורך על 4,062 מ"מ (לעומת 3,986 מ"מ בקליאו הקודמת), הרוחב עומד על 1,732 מ"מ (1,719 מ"מ בדור הקודם) והגובה עומד על 1,448 מ"מ (1,495 מ"מ בדור הקודם). בסיס הגלגלים צמח במקצת ועומד כעת על 2,589 מ"מ לעומת 2,575 מ"מ בקליאו היוצאת.

 

רכב המבחן, שהגיע ברמת גימור קולקשן נראה שלם הרבה יותר מגרסת האקספרסיון הפשוט שנאלץ להסתפק בחיפויי פלסטיק לגלגלים וחיפויי צד שחורים פשוטים למראה. כמו כן גרסת האקספרסיון מגיעה ללא תוספת הכרום בתחתיות הדלתות. המראה הכללי של הקליאו עונה על מרבית הסעיפים שחשובים לקהל היעד של מכונית סופר מיני: היא נראית ספורטיבית, מעניינת ושובבה. את הקליאו אפשר לאהוב או לשנוא, אבל לא משנה באיזה צד של המתרס תהיו, קשה להישאר אליה אדישים.

 

תא הנוסעים - רושם ראשוני יכול להטעות

הכניסה לתא הנוסעים של הקליאו מלווה מחד במתקפה על החושים ומאידך בתחושה של מינימליזם קיצוני. במבט ראשון "תוקפים" את העיניים שלל אלמנטים עיצובים צבעוניים על ההגה, מסביב לפתחי המיזוג ובמסגרת ידית ההילוכים אבל כשמתיישבים ונרגעים כמה דקות שמים לב שהיא דווקא מעוצבת ברוח מינימליסטית למדי. הרוב המוחץ של מערכות הרכב נשלטות ממסך המגע המרכזי ועל הקונסולה המרכזית נשארו רק הכפתורים השולטים על בקרת האקלים.

 

רנו קליאו. תא הנוסעיםרנו קליאו. תא הנוסעים

 

אין ספק שלמינימליזם יש את היתרונות שלו, הכל פשוט, קריא וברור לתפעול. אך גם כאן הרושם הראשוני מטעה וגישוש מאחורי ההגה גילה את מערך השליטה על מערכת הסטריאו ודיבורית הבלוטות' המובנית שניתן לתפעל רק ע"י מישוש מאחר וההגה מסתיר את כולו. זה אמנם מאפשר להשאיר את ההגה נקי ונאה אך דורש הסתגלות רבה שרצוי שתיעשה בזמן שהרכב לא בתנועה. התבוננות נוספת בתא הנוסעים גילתה מאחורי ידית ההילוכים את הכפתור המדליק את בקרת השיוט ומגביל המהירות. נחמד, לא שגרתי, מעניין, אך מאוד תמוה לאור העובדה כי הכפתורים ששולטים על שאר פעולות בקרת השיוט (קביעת מהירות, האצה, האטה, והשהיה) נמצאים על ההגה.

 

המושבים בקליאו עוטים בד מהודר עם טווח כיוון רחב של הגובה והמרחק אולם הם אינם מצטיינים בנוחות או תמיכה צידית. גם ההגה העוטה עור נעים למגע בעל טווח כיוונון מרשים. עיטורי הפלסטיק שבהגה מרגישים זולים, אינם נעימים למגע ואיכות הגימור שלהם ירודה. טוב היה אם רנו הייתה משאירה את העיטורים החביבים באיזורים איתם יד אדם לא תבוא במגע יומיומי. ככל שיורדים נמוך יותר בתא הנוסעים נתקלים במשטחים פחות נעימים ופוגשים בעיגול פינות בכל הנוגע לגימור. לסיכום סעיף זה ניתן לומר כי מרבית המשטחים והפקדים עליהם הנחנו את ידנו באופן תדיר בעת הנהיגה, הרגישו נעימים ומספקים בהחלט.

 

כשעוברים למושב האחורי בקליאו החדשה מבינים כמה רחוק התקדמה הקטגוריה בעשורים האחרונים בכל המובנים כשאחד הבולטים שבהם הוא מרווח הפנים, אם לפני 15-20 שנה לחשוב לקחת ארבעה או חמישה מבוגרים לטיול בסופר מיני הייתה בדיחה עצובה, היום הדבר אפשרי בהחלט. לקליאו יש בסיס גלגלים מהארוכים בקטגוריה שנמתח על פני 2,589 מ"מ ומספק דיי והותר מרווח ברכיים ליושבים מאחור במידה והמושבים הקדמיים אינם מוסטים עד הסוף לאחור. במהלך המבחן לא הייתה כל בעיה להושיב שני מבוגרים במושב האחורי ולא נשמעו כל תלונות. בזכות רצפה ומושבים נמוכים יחסית, לא נרשמו תלונות גם בסעיף מרווח הראש שאמנם אינו מזהיר על הנייר אך בפועל מספק. עם זאת, לנוסע שלישי בספסל האחורי תהיה חוויה פחות נעימה בכל הנוגע למרווח כתפיים. בניגוד מוחלט, ילדים קטנים פחות יהנו במושב האחורי של הקליאו עקב העיצוב הספורטיבי שגובה כקורבן שטח חלונות קטן וקו חלונות שעולה מעלה בחלקה האחורי של הדלת ומקשה עוד יותר על המבט החוצה.

 

מרבית הצמיחה בבסיס הגלגלים של הקליאו מתבטאת בהגדלת מרווח הפנים בתא נוסעים. תא המטען יצא נשכר פחות ונפחו של זה גדל ב- 12 ליטרים בלבד המציבים את הקליאו החדשה במקום ממוצע לקטגוריה. עם קיפול המושבים הנפח גדל ל- 1,038 ליטר אך נותרת מדרגה, שיחד עם שפת הטענה גבוהה מאוד ונפח לא מאוד מרשים מלכתחילה, יוצרים תא מטען שמיש, אך לא מאוד שימושי. לקפוץ לסופר ולחזור עם קניות לשבוע תוכלו בקלות. להעביר דירה, הרבה פחות.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

התקשרו עכשיו לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש או משומש 03-5193000

 

אבזור והנדסת אנוש - יש והרבה

הרנו קליאו היא ללא ספק אחת המכוניות המאובזרות יותר בקטגוריה, היא משווקת בישראל עם שלושה מנועים, שני סוגי תיבות הילוכים ושלוש רמות גימור. בסך הכל ניתן להרכיב חמש ואריציות שונות של הקליאו במחירים הנעים בין 77,900 ₪ לגרסת אקספרסיון עם מנוע 1.2 ליטר ותיבת הילוכים ידנית ועד 108,900 ₪ לגרסת קולקשן עם מנוע 1.2 ליטר טורבו ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים.

 

רנו קליאו. מערכת מולטימדיה כבר בדגם הבסיסרנו קליאו. מערכת מולטימדיה כבר בדגם הבסיס

 

כבר בגרסת אקספרסיון הבסיסית שמשווקת עם מנוע 1.2 ליטר ותיבת הילוכים ידנית היא מגיעה מצויידת בהגה מחופה עור, מערכת מולטימדיה עם תמיכה מלאה בעברית, מסך מגע מרכזי בגודל 7 אינץ', קישוריות בלוטות' ושקעי USB ו- AUX, בקרת שיוט, מגביל מהירות, ומערכת ניווט. אבזור הבטיחות מקיף וכולל עיגוני ISOFIX ומערכות יציבות אלקטרוניות הכוללות ABS למניעת נעילת גלגלים, בקרת יציבות אלקטרונית (ESP), בקרת משיכה, תגבור בלמים בבלימת חירום וחלוקת לחצי בלימה שהעניקו לקליאו חמישה כוכבים במבחני הבטיחות של Euro NCAP. בסעיף הבטיחות ניתן לציין לחובתה של הקליאו כי מגיעה רק עם 4 כריות אוויר ואפשרות לניתוק כרית האוויר של הנוסע מלפנים. למפרט הרכב המלא.

 

גרסת אקספרסיון Pack מוסיפה לרשימה המכובדת חיישני הפעלה לפנסים ולמגבים, קיפול חשמלי למראות הצד, ארבעה חלונות חשמל (לעומת שניים ברמת הגימור הבסיסית) וכניסה והנעה ללא מפתח. למפרט הרכב המלא. רמת גימור קולקשן הבכירה מגיעה מאובזרת גם במערכת בקרת אקלים, חישוקי סגסוגת ואביזרי פנים וחוץ בהתאמה אישית. למפרט הרכב המלא.

 

יחידת הנעה - הגודל לא קובע

המנועים איתם משווקת הקליאו יוצרים לא מעט בלבול אצל הקוראים שמתייעצים עימנו לפני הרכישה העתידית. לעיתים ניתן ממש לשמוע את הגבה המתרוממת כשנאמר להם שהמנוע הקטנטן בנפח 0.9 ליטרים יקר יותר מזה בנפח 1.2 ליטר. אז למנוע הקטן, זה שהתייצב למבחן, חיברו ברנו מגדש טורבו שעוזר לו להפיק 90 כ"ס בניגוד לאחיו המגודל-אך-אטמוספרי בנפח 1.2 הליטרים המפיק 75 כוחות הסוס.

 

רנו קליאו. תא המנוערנו קליאו. תא המנוע

 

נחזור לרכב המבחן - 900 סמ"ק, 898 ליתר דיוק, שלושה צילינדרים, מגדש טורבו אחד וחמישה הילוכים ידניים. המנוע מפיק כאמור 90 כ"ס ונתון מומנט מרבי של 13.8 קג"מ שמקביל בקירוב למנוע 1.4 ליטר ללא מגדש טורבו. המספרים האלה מתורגמים לנתון האצה של 12.2 שניות מאפס למאה קמ"ש ומהירות מרבית של 182 קמ"ש. עם זאת במהלך המבחן נמדדו 13.5 שניות לא מאוד מרשימות במיאוץ מעמידה למאה קמ"ש ו- 8 שניות סבירות במיאוץ מ- 80 ל- 120 קמ"ש שהתארכו למעל ל- 15 שניות כאשר היינו בהילוך חמישי.

 

היתרון הגדול של המנוע הקטן הוא בצריכת הדלק, זו עמדה במהלך המבחן שכלל בעיקר נהיגה בין עירונית עם קטעים של נהיגה אינטנסיבית על 15.3 ק"מ לליטר. לצריכת הדלק המוצהרת של היצרן שעומדת על 22.2 ליטר לק"מ בנסיעה משולבת אמנם לא הצלחנו להגיע, אך בהתחשב בתנאי המבחן היא נראית הגיונית למדי עם רגל קלה יותר על הדוושה.

 

המנוע בקליאו החדשה משודך לתיבת הילוכים ידנית בעלת חמש הילוכים. תפעול הידית נוח ומדוייק ודוושת המצמד קלילה ולא מעייפת. ההילוכים ארוכים לטובת חסכון בדלק, דבר שנזקף לחובתה של הקליאו בנהיגה נמרצת אך עובד מצויין ביתרת הזמן. מהלך הידית ארוך מעט, דבר שפוגם ביכולת להעביר הילוכים במהירות אך יחד עם מרווח טוב בין נקודות השילוב ומהלך דוושת מצמד ארוך מאפשר העברות מדוייקות ונעימות מבלי לטלטל את הרכב גם כשזוחלים בפקק.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

התקשרו עכשיו לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש או משומש 03-5193000

 

על הכביש - לא כמו פעם

רנו קליאו החדשה היא לא צרפתייה של פעם. מערך המתלים מכוון לנוקשות מסויימת שמנסה ליישר קו עם התדמית הספורטיבית והשובבה שיוצר המראה החיצוני. היא אמנם מצליחה לבלוע שיבושים עירוניים באופן משביע רצון אך שיבושים גדולים מועברים היטב לתא הנוסעים וגורמים לאי נוחות למרות שקט מופתי שנשמר מכל חלקי הפלסטיקה.

 

רנו קליאורנו קליאו

 

כל עוד נוסעים לפנים, התמרון בעיר נעשה בקלילות הודות להגה הזריז והקל אך ברגע שמשלבים להילוך אחורי ומנסים להכנס לחנייה, גובה העיצוב הכה מוצלח קורבן נוסף. לקליאו יש חלון אחורי, אך הראות דרכו מאוד מוגבלת. בשילוב עם הירכיים התפוחות שמסתירות חלק ממראות הצד וחלונות הצד מאחורי קורות C שחיפויי הפלסטיק שלהם עוצבו כך שלא ניתן להביט דרכם ממושב הנהג אלא רק מחוץ לרכב פנימה, או מתוך תא המטען החוצה, הופכים את מלאכת החנייה במקומות צפופים למשימה לא פשוטה. כנראה שבאמת לא קל להיות יפה.

 

היציאה לכביש המהיר מלווה כבר במהירויות נמוכות ברעשי רוח שאינם משוככים כראוי, אולי העובדה כי המנוע שקט יחסית והצמיגים מתגלגלים בנינוחות ודממה הטיפוסית של צמיגים "ירוקים" בעלי התנגדות נמוכה לגלגול תרמה לכך שרעשי הרוח בלטו בנוכחותם. הקליאו החדשה קלה יותר מקודמתה בכ- 100 ק"ג בממוצע והדיאטה הורגשה בעיקר בקלילות בה התבצעו עקיפות.

 

ברגע שמביאים את הקליאו לכביש מפותל היא מוכיחה כי זו הטריטוריה שלה, בעיר היא הייתה מעט נוקשה, בכביש המהיר מעט קופצנית. השלדה מצויינת ומאוזנת מספיק ולא נרשמו איבודי אחיזה חריגים כששומרים עליה בתחום מהירות סביר ולא מתגרים בה יתר על המידה עם הפניות חריפות של ההגה.

 

בכבישים מפותלים המנוע מראה את מה שיש לו באמת לתת, יחד עם הטורבו הוא מספק מומנט ראוי שלמרות שאי אפשר לומר שהוא עוקר הרים הוא מספק לחלוטין למעט השתובבות. רצועת הכח אמנם קצרה מעט והמנוע מרגיש חלש מתחת לתחום הסל"ד היעיל של הטורבו שמתעורר לחיים סביב 3,000 סל"ד אך אם מצליחים לשמור אותו שם הוא מספק מספיק כח.

 

סיכום - יש הגיון בשגעון

אחרי שהקליאו הביאה אותי לפסגת הר החרמון וזחלה איתי בפקקים של גוש דן לא יכולתי שלא להתאהב בה, יש בה מין מוזרות מלבבת וערך מוסף שקשה למצוא היום במכוניות בטווח המחירים שלה. בין אם אלה המדבקות על הגג או כפתורי בקרת השיוט שמפוזרים בתא הנוסעים משל שני מהנדסים ברנו לא הסכימו להחליט על מיקומם. היא מעוצבת למשעי ולטעמנו אחת המכוניות היפות ביותר בקטגוריה ואפילו בין המכוניות העממיות המרשימות הנעות על כבישי ישראל.

 

רנו קליאורנו קליאו

 

הקליאו שופעת אבזור כבר בדגם הבסיס ומגיעה מצויידת במנועים חסכוניים ותיבות הילוכים מתקדמות. אותנו היא שבתה בקסמיה גם בתחום הרגש וגם בכל הנוגע להגיון.

 

לפרטים נוספים או לתיאום נסיעת מבחן לחץ כאן

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

התקשרו עכשיו לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש או משומש 03-5193000

 

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב

     
  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריקאי החובב רכבי SUV ונת

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר

     
  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק

     
  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלו ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    31.10.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

    מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS. DS 3 קרוסבק יתרונות עיצוב, אבזור,

     
  • שברולט בלייזר במבחן דרכים

    שברולט בלייזר במבחן דרכים

    23.10.19 | מבחני רכב

    שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

    שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35

     
  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,