מבחן דרכים סיאט איביזה

 

יצאנו לבדוק האם סיאט איביזה AM5 היא מכונית הסופר מיני המשתלמת ביותר בישראל

תגיות | סופר מיני, סיאט, איביזה 5 דלתות

את שנת 2014 חתם היצרן הספרדי עם ייצור סיאט איביזה החמש מיליון, מעל ל- 450 איביזות ביום בפריסה ל- 30 שנים בהן מיוצרת המכונית. מקור השם הוא מהאי הספרדי איביזה. הדור הרביעי שנולד לתוך קונצרן VAG, חולק את יחידת ההנעה עם אחיותיו לתאגיד, פולקסווגן פולו וסקודה פאביה. חטיבת הכוח המוצבת בקרבי האיביזה החדשה כוללת מנוע בנזין קטן בנפח 1.2 ליטר בהזרקה ישירה עם מגדש טורבו ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים זריזה וחלקה. מהשילוב המוצלח מתקבלת על הנייר חטיבת כוח מהמתקדמות, הטובות והחסכוניות בסגמנט. לקחנו את הדגם המוזל והבסיסי שעולה 79,900 ₪, עם חבילת תוספות במחיר 6,000 ₪ הכוללת חישוקי סגסוגת קלה, מערכת מולטימדיה, GPS, חיישני רוורס, מצלמה אחורית ומתקן לנייד, לבדוק האם היא מקיימת את המובטח של הנייר.

 

סיאט איביזהסיאט איביזה

 

צ'מפיון מוטורס, יבואנית סיאט לישראל, שברה את השוק כשהציעה סופר מיני ידנית במחיר 70,000 ₪, זולה באלפי שקלים ממתחרותיה בסגמנט. הגרסה הידנית של האיביזה משווקת עם מנוע 1.4 אטמוספרי ותיק ואמין והשאירה אבק למתחרותיה באולם המכירות. האיביזה האוטומטית החדשה, הנקראת בגרסתה הבסיסית סיאט איביזה AM5, נחתה אצלנו בשנת 2012 והתייצבה עם המנוע ותיבת ההילוכים החדשים, יחד עם מערכות מתקדמות מבית VAG.

 

סיאט איביזה משווקת בישראל במגוון גרסאות ורמות גימור. גרסת FR מציעה גג נפתח, חישוקי סגסוגת גדולים יותר, וכיול מתלים מעט קשיח יותר. גרסת FLOW מציעה מרכב סטיישן פרקטי להאצ'בק הפופולארי, וגרסה ספורטיבית וחדה העונה לשם סיאט איביזה קופרה מציעה מנוע 1.4 TSI המפיק 180 כ"ס, גימורים ספורטיביים וכיול חד יותר.

 

סיאט איביזהסיאט איביזה

 

עם 3,541 מסירות בישראל לשנת 2014 מדובר על לא פחות מלהיט מכירות, אנו רק מקווים שיצרניות אחרות ימשיכו בדרכה של סיאט וירעננו את השוק. קיה יצאה עם גרסה מוזלת לדגם הספורטאז' עם מנוע בנפח 1.6 ליטרים, ולפניה התייצבה סובארו עם גרסה מוזלת לסובארו XV בעלת ההנעה הכפולה. דאצ'יה הרומנית מכוונת גם היא גבוה לראש טבלת המכירות עם מחירים אטרקטיביים, כנראה שלא כל כך רע כאן אחרי הכול.

 

מראה - מעוצב ומעודכן

 

את הספרדייה הקומפקטית לקחנו ביום גשום וזכינו לבדוק בכבישי ישראל הפתלתלים, בפקקיה הארוכים, ואל מול נופיה היפים. המפגש הראשוני והרטוב עם האיביזה השחרחרה לימד אותנו פרט טכני חשוב מאוד - מערכת החימום מצוינת. המראה מעודכן, עם פסי עיצוב המזכירים תנועת מכחול יצירתית, שבכה עם פס מוכסף ופנסי חזית משוכים לאחור. חישוקי הסגסוגת מוסיפים חן למראה החדש-ישן והחלונות קיבלו נגיעות עיצוביות קלות. החלק האחורי כולל מערכת תאורה מעוצבת התוחמת דלת חמישית גדולה ויעילה.

 

העיצוב החיצוני של האיביזה לא מדהים וישתלב באנונימיות בתוך התנועה הסואנת. על ניצוח העיצוב המינימליסטי אחראי המעצב הבלגי לוק דונקרוולק, אותו לוק שעיצב את הלמבורגיני גייארדו, ולמבורגיני מורצ'ילאגו. אורך המכונית 4,061 מ"מ, רוחבה 1,693 מ"מ וגובהה 1,445 מ"מ, נתונים ממוצעים לקטגוריה.

 

מראה פנימי - פשוט, קצר וקולע

 

פנים הרכב אפרורי במקצת וחסר נגיעות כרום כנהוג היום, העיצוב מינימליסטי והצבע השולט הוא אפור. שילוב משטח אפור בהיר ונעים למגע שובר מעט את אפרוריות הדשבורד ומוסיף חן למראה הפנימי. העיצוב הפנימי משלים את העיצוב החיצוני, הדשבורד מעוצב ונאה במראה משיכת מכחול. ההגה אפרורי, פשוט ומשעמם ולוח המחוונים לעומתו נאה וברור עם תצוגה דיגיטלית יעילה וממצה. תא הכפפות קטן וכולל תאורה פנימית, סוככי השמש כוללים מראות ותאורה. ידית ההילוכים הנאה מציעה אופציית טיפטרוניק בלחיצה על לחצן בצבע כרום. מערכת המולטימדיה שמגיעה בהתקנה מקומית טובה בסך הכל אך קצת איטית, וכוללת 4 רמקולים בסיסיים שעושים את העבודה, מסך בגודל 6 אינץ', חיבורי AUX ו- USB וקישוריות בלוטות' להזרמת שמע מהסמארטפון ולשיחות. המסך ברזולוציה נמוכה, לא חד מספיק, והתצוגה בקושי נראית בו באור יום.

 

סיאט איביזהסיאט איביזה

 

המושבים מספקים תמיכה עם נטייה לקשיחות ומספקים נוחות באופן סביר. סף החלונות גבוה מעט אך הראות ברורה לצדדים וגם לאחור. ההגה וכיסא הנהג מתכווננים לעומק ולגובה וגם נהגים במידות קטנות ירגישו נוח ובשליטה. תא המטען הוא סביר ומציע 292 ליטרים של נפח הטענה, עגלת תינוק נכנסת בו בקלות ובנוחות. פינוקים רבים לא הצלחנו למצוא, בקרת שיוט או מחשב דרך הוסרו מרשימת האבזור המצומצמת שחסכה גם ידיות אחיזה או תאורת מפות יעילה, אך יש לזכור כי תג המחיר אטרקטיבי ואין לצפות למתנות חינם. למרות דלות האבזור והאפרוריות המצטיירת מסיאט איביזה AM5, שמחנו למצוא חלונות עולים ויורדים בנגיעה, דלתות ננעלות באופן אוטומטי בתחילת נסיעה, וגם אופציות איתות נתיב ואיתותי מצוקה אוטומטיים.

 

סיאט איביזהסיאט איביזה

 

הכניסה לתא הנוסעים של האיביזה רמזה לנו על תג המחיר האטרקטיבי, אמנם היא נאה ומעוצבת אך פשטות ויעילות יגדירו את סיאט איביזה בדיוק רב. חומרי הדיפון הם פלסטיים ופשוטים ואיכות ההרכבה בינונית. פולקסווגן פולו, מקבילתה לקונצרן, מציעה איכות חומרים ואיכות הרכבה גבוהות יותר עם תג מחיר יקר באופן משמעותי.

 

חווית נהיגה - יחידת הכוח משנה הכול

 

גולת הכותרת של סיאט איביזה החדשה היא יחידת הכוח. שילוב מנוע הטורבו לתיבת ההילוכים המתקדמת יוצרת את החבילה המשתלמת ביותר שיש לשוק הישראלי להציע. ההגה חשמלי, מתקשה ומתרכך עם המהירות לצרכי בטיחות. מתוקף היותו מתוגבר חשמלית הוא מדויק אך לא מתקשר יתר על המידה. ההנעה הראשונה מרטיטה את קרביה של האיביזה, מנוע מוגדש טורבו בנפח 1.2 ליטר בהספק 105 כ"ס המתקבל ב- 5,000 סל"ד. המומנט המרבי עומד על 17.8 קג"מ ומתקבל כבר ב- 1,550 סל"ד. המנוע הקטן מספק ביצועים טובים שהיו שמורים בדרך כלל למנועי 1.6 ליטרים אטמוספריים וצמאי דלק. סיאט מצהירה על צריכת דלק שעומדת על 19.2 ק"מ לליטר, נתון מרשים על הנייר. בנסיעת המבחן גמענו 12.5 ק"מ לכל ליטר בנזין, רחוק מהצהרת היצרן.

 

סיאט איביזהסיאט איביזה

 

העברנו את ידית הילוכים למצב D והתגלגלנו החוצה. המתלים קופצניים במקצת והישיבה נוחה באופן סביר. העברת ההילוכים בתוך העיר נעשית ללא מאמץ מיותר מתיבת ההילוכים. בחנו את התיבה הרובוטית בפקקים והיא צלחה אותם בקלות תוך שמירה על נינוחות הרכב והנוסעים. לאחר כמה זחילות וכמה רמזורים הגענו לכביש המהיר, המתלים משתלטים על המהמורות בצורה טובה. החוסר בבידוד נותן אותותיו בנסיעה תלת ספרתית ורעשי רוח, מנוע וצמיגים חודרים לתא הנוסעים ומפרים את השלווה. מערכת המולטימדיה ניגנה מוזיקה ממכשיר הסמארטפון והנעימה לנו את הדרך.

 

הגענו אל מחוץ לגוש דן, הכבישים נפרסו והסיבובים קראו לנו לנסות את הסופר מיני עם חטיבת הכוח המתקדמת שלה. באופן מפתיע לא התרגשה האיביזה הקלילה יתר על המידה בסיבובים ואחזה טוב מאוד בכביש למרות הגלגלים הקטנים בקוטר 15 אינץ' והצמיגים הצנועים במידות 185/60. את מבחן התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש צלחה האיביזה תוך 9.5 שניות, האצות הביניים בין 80 ל- 120 קמ"ש התבצעו תוך 8 שניות קלילות.

 

אנו מקבלים מגולשי האתר הרבה שאלות וספקות לגבי הגיר הרובוטי, האם הוא אמין? האם הוא חסכוני? ושאר שאלות לגיטימיות. למרות שכתבנו על כך בעבר לא מעט, נדגיש את תפיסתנו לגבי הגיר מהדור החדש. חברת פורשה יצרה את הגיר הרובוטי כפול המצמדים לדגמי ה- GT התחרותיים כבר בשנות ה- 80' המוקדמות. עם דרישות תקני זיהום האוויר המחמירות החלו יצרני הרכב להשתמש במכלולים יקרים וחסכוניים יותר בדלק. מושגים שנשמרו למכוניות קצה נכנסו לפס הייצור של מכוניות עממיות כגון - מגדשי טורבו, מערכות הזרקה ישירה, חומרים קלים כמו סגסוגות מתכת קלה, ומרכבים קלי משקל. כחלק מהתקדמות הטכנולוגיה נכנס הגיר הרובוטי כפול המצמדים לפס הייצור. בתיבת הילוכים זו שבנויה משתי תיבות הילוכים ידניות ורובוטים אלקטרו מכניים השולטים עליהן, זוכה הנהג לצריכת דלק כמו בתיבת הילוכים ידנית עם נוחות של תיבה אוטומטית. החיסרון שמגיע עם החבילה הטכנולוגית הוא שחיקה מואצת של המצמדים לעומת התיבה הידנית. הדור הראשון של תיבת ההילוכים Direct Shift Gearbox) DSG) כשל לעיתים תכופות מדי בק"מ נמוך מהמצופה, והתיקון דרש החלפה של תיבת ההילוכים או של המצמדים. הגרסה החדשה של התיבה הרובוטית מגיעה עם מערכות משופרות ועם תוכנה חדשה ואת התשובה לגבי אמינות התיבה יספק לנו הזמן.

 

סיאט איביזהסיאט איביזה

 

עצרנו להתרעננות קלה ובמבט שני ראינו מכונית טובה, שבהחלט יכולה לשמש אותנו ביום יום לעבודה וחזרה, היא פרקטית, חסכונית ובטוחה. נראה שהאיביזה מתמודדת בקלות עם העברות משקל וסיבובים חדים, לא זו מטרתה של הסופר מיני אך כשדחפנו אותה למצבי קיצון היא שמרה על פאסון של רכב מסגמנט גבוה יותר. העברת ההילוכים נעשתה בזריזות וגם "קיקים" שהורידו לעיתים 2 הילוכים באופן מיידי נעשו ללא דרמה מיותרת. חשוב לציין כי הנסועה שנרשמה על הצג הדיגיטלי הראתה 1,300 ק"מ בלבד ותיבת ההילוכים תפקדה מצוין בימי המבחן. המנוע והמצערת תקשרו באופן מדויק וזריז, ההגה קצת אכזב, גם מבחינה עיצובית וגם מבחינת תקשור ותגובה. האיביזה מגיעה עם מערכות בטיחות כגון מערכת סיוע לזינוק בעליה, HHC, מערכות בלימה מסוג ABS ,BAS ,TCS ו- ESP, לשמירה על בלימה בטוחה ובקרת יציבות, 4 כריות אוויר, מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת XDS לשמירת יציבות הרכב בפניות, ועיגוני ISOFIX.

 

סיכום

 

בסופו של יום, כשהחזרנו את האיביזה לסוכנות סיאט, חשבנו לעצמנו שיש לנו כאן להיט אמיתי, רכב שני למשפחה, יעיל, פרקטי, חסכוני, עם תג מחיר שובר שוק. סיאט איביזה מגיעה עם החבילה הכי משתלמת בשוק הישראלי. חלוצת שוברי השוק מנגנת על המיתר האולטימטיבי - ההיגיון. לשם השוואה פולקסווגן פולו המקבילה מוצעת במחיר התחלתי של 107,000 ₪, והאחות השניה לקונצרן, סקודה פאביה מוצעת עם תג מחיר של 99,990 ₪ לגרסה המקבילה. מחיר סיאט איביזה AM5 דומה למחירי עירוניות קטנות אוטומטיות כגון יונדאי i10 הפופולארי המוצע בגרסתו המאובזרת במחיר 80,000 ₪, אך מספק ביצועים נמוכים בהרבה, תא מטען ומרווח פנימי מצומצמים יותר, וכמובן נוחות נסיעה פושרת בהתאם לבסיס הגלגלים והמרכב הקטנים. מבחינתנו ההיגיון מנצח ולמרות מגרעותיה במבחן האבזור, סיאט איביזה AM5 היא הרכישה החכמה ביותר שניתן למצוא היום לרכב סופר מיני אוטומטי חדש ומספקת תמורה מלאה לכסף.

 

סיאט איביזה AM5
מנוע 1,197 סמ"ק טורבו הזרקה ישירה
הספק מרבי 105/5,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 17.8/1,550 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 מהירויות
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,061 מ"מ
רוחב כללי 1,693 מ"מ ללא מראות
גובה כללי 1,428 מ"מ
בסיס גלגלים 2,469 מ"מ
מיכל דלק 45 ליטרים
נפח תא מטען 292 ליטרים
משקל עצמי 1,187 ק"ג
מהירות מרבית 190 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 9.5 שניות
קבוצת זיהום 4
ציון בטיחות ENCAP חמישה כוכבי בטיחות
מחיר 86,000 ₪

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב

     
  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריקאי החובב רכבי SUV ונת

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר

     
  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק

     
  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלו ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    31.10.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

    מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS. DS 3 קרוסבק יתרונות עיצוב, אבזור,

     
  • שברולט בלייזר במבחן דרכים

    שברולט בלייזר במבחן דרכים

    23.10.19 | מבחני רכב

    שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

    שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35

     
  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,

     
  • ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    26.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן ליף הינה משפחתית קומפקטית חשמלית עם טווח נסיעה מוצהר של 270 ק"מ ומחיר של 165,990 ₪. יצאנו למבחן בסימן שימושיות מול עלות

    ניסאן ליף היא אחת המכוניות החשמליות הראשונות שנכנסו לתודעת הציבור ומהבודדות בסגמנט המשפחתיות החשמליות בישראל. בניגוד לגרסאות החשמליות (EV) של קיה נירו ויונדאי איוניק המתחרות, ניסאן ליף תוכננה כמכונית חשמלית בלבד כבר מהנגיעה הראשונה בשולחן השרטוט. בהתאם לכך מותקנת הסוללה ברצפת המרכב ותורמת למרכז כובד

     
  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא