מבחן דרכים סיאט איביזה

 

יצאנו לבדוק האם סיאט איביזה AM5 היא מכונית הסופר מיני המשתלמת ביותר בישראל

תגיות | סופר מיני, סיאט, איביזה 5 דלתות

את שנת 2014 חתם היצרן הספרדי עם ייצור סיאט איביזה החמש מיליון, מעל ל- 450 איביזות ביום בפריסה ל- 30 שנים בהן מיוצרת המכונית. מקור השם הוא מהאי הספרדי איביזה. הדור הרביעי שנולד לתוך קונצרן VAG, חולק את יחידת ההנעה עם אחיותיו לתאגיד, פולקסווגן פולו וסקודה פאביה. חטיבת הכוח המוצבת בקרבי האיביזה החדשה כוללת מנוע בנזין קטן בנפח 1.2 ליטר בהזרקה ישירה עם מגדש טורבו ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים זריזה וחלקה. מהשילוב המוצלח מתקבלת על הנייר חטיבת כוח מהמתקדמות, הטובות והחסכוניות בסגמנט. לקחנו את הדגם המוזל והבסיסי שעולה 79,900 ₪, עם חבילת תוספות במחיר 6,000 ₪ הכוללת חישוקי סגסוגת קלה, מערכת מולטימדיה, GPS, חיישני רוורס, מצלמה אחורית ומתקן לנייד, לבדוק האם היא מקיימת את המובטח של הנייר.

 

סיאט איביזהסיאט איביזה

 

צ'מפיון מוטורס, יבואנית סיאט לישראל, שברה את השוק כשהציעה סופר מיני ידנית במחיר 70,000 ₪, זולה באלפי שקלים ממתחרותיה בסגמנט. הגרסה הידנית של האיביזה משווקת עם מנוע 1.4 אטמוספרי ותיק ואמין והשאירה אבק למתחרותיה באולם המכירות. האיביזה האוטומטית החדשה, הנקראת בגרסתה הבסיסית סיאט איביזה AM5, נחתה אצלנו בשנת 2012 והתייצבה עם המנוע ותיבת ההילוכים החדשים, יחד עם מערכות מתקדמות מבית VAG.

 

סיאט איביזה משווקת בישראל במגוון גרסאות ורמות גימור. גרסת FR מציעה גג נפתח, חישוקי סגסוגת גדולים יותר, וכיול מתלים מעט קשיח יותר. גרסת FLOW מציעה מרכב סטיישן פרקטי להאצ'בק הפופולארי, וגרסה ספורטיבית וחדה העונה לשם סיאט איביזה קופרה מציעה מנוע 1.4 TSI המפיק 180 כ"ס, גימורים ספורטיביים וכיול חד יותר.

 

סיאט איביזהסיאט איביזה

 

עם 3,541 מסירות בישראל לשנת 2014 מדובר על לא פחות מלהיט מכירות, אנו רק מקווים שיצרניות אחרות ימשיכו בדרכה של סיאט וירעננו את השוק. קיה יצאה עם גרסה מוזלת לדגם הספורטאז' עם מנוע בנפח 1.6 ליטרים, ולפניה התייצבה סובארו עם גרסה מוזלת לסובארו XV בעלת ההנעה הכפולה. דאצ'יה הרומנית מכוונת גם היא גבוה לראש טבלת המכירות עם מחירים אטרקטיביים, כנראה שלא כל כך רע כאן אחרי הכול.

 

מראה - מעוצב ומעודכן

 

את הספרדייה הקומפקטית לקחנו ביום גשום וזכינו לבדוק בכבישי ישראל הפתלתלים, בפקקיה הארוכים, ואל מול נופיה היפים. המפגש הראשוני והרטוב עם האיביזה השחרחרה לימד אותנו פרט טכני חשוב מאוד - מערכת החימום מצוינת. המראה מעודכן, עם פסי עיצוב המזכירים תנועת מכחול יצירתית, שבכה עם פס מוכסף ופנסי חזית משוכים לאחור. חישוקי הסגסוגת מוסיפים חן למראה החדש-ישן והחלונות קיבלו נגיעות עיצוביות קלות. החלק האחורי כולל מערכת תאורה מעוצבת התוחמת דלת חמישית גדולה ויעילה.

 

העיצוב החיצוני של האיביזה לא מדהים וישתלב באנונימיות בתוך התנועה הסואנת. על ניצוח העיצוב המינימליסטי אחראי המעצב הבלגי לוק דונקרוולק, אותו לוק שעיצב את הלמבורגיני גייארדו, ולמבורגיני מורצ'ילאגו. אורך המכונית 4,061 מ"מ, רוחבה 1,693 מ"מ וגובהה 1,445 מ"מ, נתונים ממוצעים לקטגוריה.

 

מראה פנימי - פשוט, קצר וקולע

 

פנים הרכב אפרורי במקצת וחסר נגיעות כרום כנהוג היום, העיצוב מינימליסטי והצבע השולט הוא אפור. שילוב משטח אפור בהיר ונעים למגע שובר מעט את אפרוריות הדשבורד ומוסיף חן למראה הפנימי. העיצוב הפנימי משלים את העיצוב החיצוני, הדשבורד מעוצב ונאה במראה משיכת מכחול. ההגה אפרורי, פשוט ומשעמם ולוח המחוונים לעומתו נאה וברור עם תצוגה דיגיטלית יעילה וממצה. תא הכפפות קטן וכולל תאורה פנימית, סוככי השמש כוללים מראות ותאורה. ידית ההילוכים הנאה מציעה אופציית טיפטרוניק בלחיצה על לחצן בצבע כרום. מערכת המולטימדיה שמגיעה בהתקנה מקומית טובה בסך הכל אך קצת איטית, וכוללת 4 רמקולים בסיסיים שעושים את העבודה, מסך בגודל 6 אינץ', חיבורי AUX ו- USB וקישוריות בלוטות' להזרמת שמע מהסמארטפון ולשיחות. המסך ברזולוציה נמוכה, לא חד מספיק, והתצוגה בקושי נראית בו באור יום.

 

סיאט איביזהסיאט איביזה

 

המושבים מספקים תמיכה עם נטייה לקשיחות ומספקים נוחות באופן סביר. סף החלונות גבוה מעט אך הראות ברורה לצדדים וגם לאחור. ההגה וכיסא הנהג מתכווננים לעומק ולגובה וגם נהגים במידות קטנות ירגישו נוח ובשליטה. תא המטען הוא סביר ומציע 292 ליטרים של נפח הטענה, עגלת תינוק נכנסת בו בקלות ובנוחות. פינוקים רבים לא הצלחנו למצוא, בקרת שיוט או מחשב דרך הוסרו מרשימת האבזור המצומצמת שחסכה גם ידיות אחיזה או תאורת מפות יעילה, אך יש לזכור כי תג המחיר אטרקטיבי ואין לצפות למתנות חינם. למרות דלות האבזור והאפרוריות המצטיירת מסיאט איביזה AM5, שמחנו למצוא חלונות עולים ויורדים בנגיעה, דלתות ננעלות באופן אוטומטי בתחילת נסיעה, וגם אופציות איתות נתיב ואיתותי מצוקה אוטומטיים.

 

סיאט איביזהסיאט איביזה

 

הכניסה לתא הנוסעים של האיביזה רמזה לנו על תג המחיר האטרקטיבי, אמנם היא נאה ומעוצבת אך פשטות ויעילות יגדירו את סיאט איביזה בדיוק רב. חומרי הדיפון הם פלסטיים ופשוטים ואיכות ההרכבה בינונית. פולקסווגן פולו, מקבילתה לקונצרן, מציעה איכות חומרים ואיכות הרכבה גבוהות יותר עם תג מחיר יקר באופן משמעותי.

 

חווית נהיגה - יחידת הכוח משנה הכול

 

גולת הכותרת של סיאט איביזה החדשה היא יחידת הכוח. שילוב מנוע הטורבו לתיבת ההילוכים המתקדמת יוצרת את החבילה המשתלמת ביותר שיש לשוק הישראלי להציע. ההגה חשמלי, מתקשה ומתרכך עם המהירות לצרכי בטיחות. מתוקף היותו מתוגבר חשמלית הוא מדויק אך לא מתקשר יתר על המידה. ההנעה הראשונה מרטיטה את קרביה של האיביזה, מנוע מוגדש טורבו בנפח 1.2 ליטר בהספק 105 כ"ס המתקבל ב- 5,000 סל"ד. המומנט המרבי עומד על 17.8 קג"מ ומתקבל כבר ב- 1,550 סל"ד. המנוע הקטן מספק ביצועים טובים שהיו שמורים בדרך כלל למנועי 1.6 ליטרים אטמוספריים וצמאי דלק. סיאט מצהירה על צריכת דלק שעומדת על 19.2 ק"מ לליטר, נתון מרשים על הנייר. בנסיעת המבחן גמענו 12.5 ק"מ לכל ליטר בנזין, רחוק מהצהרת היצרן.

 

סיאט איביזהסיאט איביזה

 

העברנו את ידית הילוכים למצב D והתגלגלנו החוצה. המתלים קופצניים במקצת והישיבה נוחה באופן סביר. העברת ההילוכים בתוך העיר נעשית ללא מאמץ מיותר מתיבת ההילוכים. בחנו את התיבה הרובוטית בפקקים והיא צלחה אותם בקלות תוך שמירה על נינוחות הרכב והנוסעים. לאחר כמה זחילות וכמה רמזורים הגענו לכביש המהיר, המתלים משתלטים על המהמורות בצורה טובה. החוסר בבידוד נותן אותותיו בנסיעה תלת ספרתית ורעשי רוח, מנוע וצמיגים חודרים לתא הנוסעים ומפרים את השלווה. מערכת המולטימדיה ניגנה מוזיקה ממכשיר הסמארטפון והנעימה לנו את הדרך.

 

הגענו אל מחוץ לגוש דן, הכבישים נפרסו והסיבובים קראו לנו לנסות את הסופר מיני עם חטיבת הכוח המתקדמת שלה. באופן מפתיע לא התרגשה האיביזה הקלילה יתר על המידה בסיבובים ואחזה טוב מאוד בכביש למרות הגלגלים הקטנים בקוטר 15 אינץ' והצמיגים הצנועים במידות 185/60. את מבחן התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש צלחה האיביזה תוך 9.5 שניות, האצות הביניים בין 80 ל- 120 קמ"ש התבצעו תוך 8 שניות קלילות.

 

אנו מקבלים מגולשי האתר הרבה שאלות וספקות לגבי הגיר הרובוטי, האם הוא אמין? האם הוא חסכוני? ושאר שאלות לגיטימיות. למרות שכתבנו על כך בעבר לא מעט, נדגיש את תפיסתנו לגבי הגיר מהדור החדש. חברת פורשה יצרה את הגיר הרובוטי כפול המצמדים לדגמי ה- GT התחרותיים כבר בשנות ה- 80' המוקדמות. עם דרישות תקני זיהום האוויר המחמירות החלו יצרני הרכב להשתמש במכלולים יקרים וחסכוניים יותר בדלק. מושגים שנשמרו למכוניות קצה נכנסו לפס הייצור של מכוניות עממיות כגון - מגדשי טורבו, מערכות הזרקה ישירה, חומרים קלים כמו סגסוגות מתכת קלה, ומרכבים קלי משקל. כחלק מהתקדמות הטכנולוגיה נכנס הגיר הרובוטי כפול המצמדים לפס הייצור. בתיבת הילוכים זו שבנויה משתי תיבות הילוכים ידניות ורובוטים אלקטרו מכניים השולטים עליהן, זוכה הנהג לצריכת דלק כמו בתיבת הילוכים ידנית עם נוחות של תיבה אוטומטית. החיסרון שמגיע עם החבילה הטכנולוגית הוא שחיקה מואצת של המצמדים לעומת התיבה הידנית. הדור הראשון של תיבת ההילוכים Direct Shift Gearbox) DSG) כשל לעיתים תכופות מדי בק"מ נמוך מהמצופה, והתיקון דרש החלפה של תיבת ההילוכים או של המצמדים. הגרסה החדשה של התיבה הרובוטית מגיעה עם מערכות משופרות ועם תוכנה חדשה ואת התשובה לגבי אמינות התיבה יספק לנו הזמן.

 

סיאט איביזהסיאט איביזה

 

עצרנו להתרעננות קלה ובמבט שני ראינו מכונית טובה, שבהחלט יכולה לשמש אותנו ביום יום לעבודה וחזרה, היא פרקטית, חסכונית ובטוחה. נראה שהאיביזה מתמודדת בקלות עם העברות משקל וסיבובים חדים, לא זו מטרתה של הסופר מיני אך כשדחפנו אותה למצבי קיצון היא שמרה על פאסון של רכב מסגמנט גבוה יותר. העברת ההילוכים נעשתה בזריזות וגם "קיקים" שהורידו לעיתים 2 הילוכים באופן מיידי נעשו ללא דרמה מיותרת. חשוב לציין כי הנסועה שנרשמה על הצג הדיגיטלי הראתה 1,300 ק"מ בלבד ותיבת ההילוכים תפקדה מצוין בימי המבחן. המנוע והמצערת תקשרו באופן מדויק וזריז, ההגה קצת אכזב, גם מבחינה עיצובית וגם מבחינת תקשור ותגובה. האיביזה מגיעה עם מערכות בטיחות כגון מערכת סיוע לזינוק בעליה, HHC, מערכות בלימה מסוג ABS ,BAS ,TCS ו- ESP, לשמירה על בלימה בטוחה ובקרת יציבות, 4 כריות אוויר, מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת XDS לשמירת יציבות הרכב בפניות, ועיגוני ISOFIX.

 

סיכום

 

בסופו של יום, כשהחזרנו את האיביזה לסוכנות סיאט, חשבנו לעצמנו שיש לנו כאן להיט אמיתי, רכב שני למשפחה, יעיל, פרקטי, חסכוני, עם תג מחיר שובר שוק. סיאט איביזה מגיעה עם החבילה הכי משתלמת בשוק הישראלי. חלוצת שוברי השוק מנגנת על המיתר האולטימטיבי - ההיגיון. לשם השוואה פולקסווגן פולו המקבילה מוצעת במחיר התחלתי של 107,000 ₪, והאחות השניה לקונצרן, סקודה פאביה מוצעת עם תג מחיר של 99,990 ₪ לגרסה המקבילה. מחיר סיאט איביזה AM5 דומה למחירי עירוניות קטנות אוטומטיות כגון יונדאי i10 הפופולארי המוצע בגרסתו המאובזרת במחיר 80,000 ₪, אך מספק ביצועים נמוכים בהרבה, תא מטען ומרווח פנימי מצומצמים יותר, וכמובן נוחות נסיעה פושרת בהתאם לבסיס הגלגלים והמרכב הקטנים. מבחינתנו ההיגיון מנצח ולמרות מגרעותיה במבחן האבזור, סיאט איביזה AM5 היא הרכישה החכמה ביותר שניתן למצוא היום לרכב סופר מיני אוטומטי חדש ומספקת תמורה מלאה לכסף.

 

סיאט איביזה AM5
מנוע 1,197 סמ"ק טורבו הזרקה ישירה
הספק מרבי 105/5,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 17.8/1,550 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 מהירויות
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,061 מ"מ
רוחב כללי 1,693 מ"מ ללא מראות
גובה כללי 1,428 מ"מ
בסיס גלגלים 2,469 מ"מ
מיכל דלק 45 ליטרים
נפח תא מטען 292 ליטרים
משקל עצמי 1,187 ק"ג
מהירות מרבית 190 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 9.5 שניות
קבוצת זיהום 4
ציון בטיחות ENCAP חמישה כוכבי בטיחות
מחיר 86,000 ₪

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט

     
  • טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    22.04.19 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

    טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה. סרטו