מבחן דרכים יונדאי i20 החדשה

 

הדור השני של יונדאי i20 עשה עלייה ואנו יצאנו לבדוק כיצד הוא משתלב בכבישי ארצנו

תגיות | סופר מיני, יונדאי, i20 חמש דלתות

יונדאי i20 זכתה לדור שני כשש שנים לאחר שהדור הראשון, שהוצג בתערוכת פריז 2008, בישר על תום עידן היונדאי גטס ותחילת עידן ה- i20. מאז הוצג הדור הראשון של ה- i20 הציגו המתחרות מתמודדות עדכניות וראויות בקטגורית הסופרמיני בעוד יונדאי נשארה מאחור עם רכב בסיסי ואמין אך מיושן. באוגוסט 2014 הציגה יונדאי את הדור השני בהודו שהיא אחד מהשווקים החשובים של הרכב. אז מה השתנה והאם הדגם החדש עומד בסטנדרטים החדשים? על כך בהמשך.

 

עיצוב חיצוני

 

יונדאי i20 החדשה מציגה עיצוב מתקדם אם לא שובר מוסכמות. בחזית הרכב ניתן למצוא גריל קדמי בתצורת טרפז הפוך בדומה לדגמי יונדאי האחרים. פנסי החזית המשוכים לאחור מעניקים לרכב מראה דינמי של תנועה. במבט מהצד אין שום דבר מרגש והרכב נראה סטנדרטי למדי למעט קורת C המושחרת. חלקה האחורי של היונדאי i20 הוא לדעתי החלק היותר מעוצב והיותר מושקע ברכב. חובבי אלפא בוודאי יזהו מיד את הדמיון של אחורי יונדאי i20 לאחורי אלפא 145 מנוחתה עדן, בעיקר בשל הפנסים האחוריים שחדרו גם לדלת תא המטען. לסיכום סעיף העיצוב החיצוני ניתן לומר כי יונדאי i20 החדשה זוכה לעיצוב רענן אם כי היינו מצפים ושמחים לראות עיצוב נועז וזורם יותר כפי שהציגו מספר יצרניות בדגמי הסופר מיני החדשות ודי אם נזכיר את פיג'ו 208 ומאזדה 2 החדשה.

 

יונדאי i20 2015יונדאי i20

 

עיצוב פנימי

 

העיצוב הפנימי של יונדאי i20 עבר שדרוג אם כי עדיין לא מדובר בעיצוב פורץ דרך או מעורר התפעלות. העיצוב של לוח השעונים פרקטי, אלגנטי ושימושי מאוד. הפקדים השונים נמצאים בדיוק היכן שמצפים למצוא אותם והפעלתם קלה ואינטואיטיבית. איכות ההרכבה טובה וניתן לשער שגם בעוד שנים רבות ימשיכו הפקדים לתפקד ויישארו במקומם. איכות החומרים אינה מהטובות והיינו שמחים למצוא שימוש בחומרים רכים יותר בלוח המחוונים. ברכב המבחן פגשנו שילוב צבעים מעניין של שחור, אפור וכחול בלוח המחוונים, בדלתות ובריפוד המושבים מה שתרם להפגת תחושת השעמום והקדירות בתא הנוסעים.

 

אבזור

 

יונדאי i20 החדשה משווקת בישראל בשלוש גרסאות. הגרסה הזולה בהיצע היא גרסת ה- 1.2 ליטר עם תיבת הילוכים ידנית ברמת אבזור אינסייט (Insight), הבאה אחריה היא גרסת ה- 1.4 ליטר עם תיבת הילוכים אוטומטית ברמת אבזור אינספייר (Inspire), והגרסה הבכירה עם מערכת הנעה זהה ברמת אבזור פרימיום (Premium). האבזור בגרסת האינספייר בה נהגנו כולל בין היתר - גלגל הגה מתכוונן לגובה ולעומק, ידיות פנימיות בצבע כרום, ידיות חיצוניות בצבע הרכב, מושב נהג עם כיוון גובה, מושב אחורי מתקפל (60:40), מערכת שמע מקורית MP3 עם כניסות AUX, USB ואייפוד, 4 רמקולים וטוויטרים, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, תא כפפות מקורר עם תאורה, מראות צד עם מאותתי LED, מערכת אזעקה מקורית עם שלט. אם תהיו מוכנים להיפרד מ- 5,400 ש"ח נוספים תוכלו להשתדרג לרמת האבזור העשירה פרימיום שמציעה שלל אביזרים מעבר לאבזור של גרסת האינספייר וכוללת בין היתר - חישוקי סגסוגת, מערכת בקרת שיוט עם מגביל מהירות, תאורת יום DRL מסוג LED, חיפוי עור לגלגל ההגה וידית ההילוכים, וקיפול חשמלי למראות החיצוניות.

 

יונדאי i20 2015יונדאי i20

 

אבזור הבטיחות ביונדאי i20 החדשה כולל בין היתר - 6 כריות אוויר, מערכת איתות בלימת חירום ESS, מערכת לסיוע בעליות HAC, מערכת בקרת יציבות ESP, מערכת בקרת משיכה TCS, חגורות בטיחות קדמיות עם קדם מותחנים, התראה על אי חגירת חגורות בטיחות בכל המושבים, נקודות עיגון למושב תינוקות בתקן ISOFIX, אפשרות לניתוק כרית אוויר במושב הנוסע, ניטרול אוטומטי של הנעילה המרכזית בזמן תאונה, ומערכת בקרת לחץ אוויר בצמיגים TPMS.

 

בחנייה

 

הכניסה למושב הנהג ביונדאי i20 נוחה בזכות דלת רחבה דיה, ותנוחת הנהיגה נוחה. ישיבה מאחורי ההגה חושפת לעינינו את קפיצת המדרגה שהציגה יונדאי במעבר ל- i20 החדשה. לוח המחוונים עוצב מחדש ומתקבלת הרגשה טובה ונעימה במושב הנהג. איכות ההרכבה טובה ולא נשמעו בנסיעה קרקושים כלשהם. מרחב הפנים ביונדאי i20 הוא בין הטובים בקטגוריית הסופרמיני וזאת בזכות מרחק סרנים נדיב העומד על 2,570 מ"מ, נתון שהיה שייך עד לפני כעשור לרכבים משפחתיים קומפקטיים. המרווח ליושבים מאחור יספק שני מבוגרים וילד במושב האמצעי. רצפת הרכב מאחור כמעט שטוחה ותורמת גם היא לנוחות הנוסעים מאחור. הכניסה והיציאה מהרכב נוחה הן במושבים הקדמיים והן במושבים האחוריים.

 

מושב הנהג אינו מצויד באפשרות לכיוונון גובה המושב, אבזור חובה המתבקש כדי לשרת נהגים גבוהים ונמוכים כאחד. רק בזכות גלגל הגה הניתן לכוונון לגובה ולעומק מתקבלת תנוחת ישיבה טובה עם יכולת שליטה בשלל מערכות הרכב. המושבים הקדמיים מעניקים תמיכת צד טובה לגוף וריפוד המושבים נעים למגע. שטיחי הרכב עשויים בד וגומי והשטיח מתחת לרגליו של הנהג ננעל עם קליפס למניעת תזוזה והפרעה אפשרית בתפעול דוושות הרכב. שדה הראייה מלפנים טוב בזכות רף חלונות נמוך באופן יחסי, בעיקר בחלונות הצד מלפנים. קורה C רחבה וחלון אחורי צר פוגעים בשדה הראייה לאחור.

 

יונדאי i20 2015יונדאי i20

 

תאורת הפנים ברכב סבירה בלבד שכן מעבר לפנס תאורה פנימי בקדמת הגג הרכב, אין תאורה מרכזית או תאורה מעל לדלתות האחוריות. סוככי השמש המותקנים ברכב הם בגודל הנכון אך אינם מצוידים בתאורה. על גלגל ההגה ניתן למצוא פקדי תפעול נוחים וזמינים השולטים על מערכת השמע. מיזוג האוויר ביונדאי i20 ברמת גימור אינספייר כולל פיקוד מכני חד אזורי, כלומר אין אפשרות לקבוע טמפרטורה שונה בצד הנהג ובצד הנוסע מלפנים. עוצמת המיזוג טובה ופתחי המיזוג אינם ניתנים לסגירה מלאה. לא הותקנו ברכב פתחי מיזוג לטובת היושבים מאחור.

 

נפח תא הכפפות המואר והמקורר מצומצם באופן יחסי אך ניתן למצוא בתא הנוסעים מגוון תאי אחסון נוספים בדלתות ובלוח המחוונים. תא המטען ביונדאי i20 מרווח ונפחו עומד על 301 ליטרים מכובדים, נתון נדיב בקטגוריה. קיפול גב המושבים נוח ועם קיפולם מתקבל תא אחסון גדול בנפח 1017 ליטרים. גב המושב האחורי אינו מתקפל לרצפת הרכב ועל כן לא מתקבל תא מטען עם רצפה ישרה הנחוצה להובלת מטענים גדולים. מתחת לרצפת תא המטען שוכן גלגל רזרבי חלופי קטן.

 

יוצאים לדרך

 

רגע לפני שנצא לדרך נספר לכם שיונדאי i20 אותה בחנו מגיעה עם מנוע בנזין בנפח 1.4 ליטר עם הספק של 100 כ"ס ב- 6,000 סל"ד גבוהים והמומנט המירבי עומד על 13.7 קג"מ ב- 3,500 סל"ד. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית עם ארבעה הילוכים בלבד. התחלת הנסיעה מעט מהוססת ואיטית, חסרה למנוע ה- 1.4 של של יונדאי אותה נמרצות שניתן למצוא ברכבים אחרים בקטגוריה. שילוב המנוע, חובב הסל"ד הגבוה, עם תיבת ההילוכים המיושנת שכוללת רק ארבעה הילוכים מייצר ביצועים בינוניים בלבד ומורגש כי חסר לרכב המחץ שיזניק אותו בכל מצב. בעליה במחלף שורש, כשברכב שלושה מבוגרים ורגל ימין מוצמדת לרצפת הרכב, לא הצלחנו להאיץ למהירות של מעל 110 קמ"ש. כפי שבוודאי יכולתם לדמיין, שילוב המנוע ותיבת ההילוכים יוצר רעש לא נעים החודר לחלל הרכב בכל נסיון תאוצה. העברות ההילוכים בתיבה האוטומטית של היונדאי i20 מתבצעות בצורה חלקה, וחבל שתיבת הילוכים לא משווקת עם עוד הילוך אחד או שניים שהיו משפרים את חווית הנהיגה, מפלס הרעש ותצרוכת הדלק.

 

ניסיון להאיץ את היונדאי i20 מעמידה למהירות של 100 קמ"ש אורך 14 שניות ארוכות. מיאוץ בין 80 קמ"ש ל- 120 קמ"ש אורך אף הוא זמן לא מועט ועומד על 10.9 שניות. תצרוכת הדלק הממוצעת בנסיעת המבחן, שהייתה ברובה בכביש המהיר, עמדה על 11.9 ק"מ לליטר.

 

נוחות הנסיעה ביונדאי i20 טובה בסך הכל. המתלים, ביחד עם הבולמים והצמיגים שהותקנו ברכב עם החתך הגבוה (185/65/R15), מספקים נוחות טובה בעיר ומחוצה לה אם כי ניתן לומר שנוחות הנסיעה טובה יותר על כבישים מהירים. ההגה המותקן ביונדאי i20 איננו מתקשר, אך בינינו, כמה מהנהגים כבר ירגישו בכך? אחיזת הכביש של ה- i20 טובה כל עוד לא מנסים לדחוק אותה לנסיעה מאתגרת. אם תחליטו לנסות ולאתגר את ה- i20 בסיבובים יבקש זנב הרכב לצאת לעצמאות שתזכיר לכם שלרכב אין יומרות לספק חווית נהיגה.

 

יונדאי i20 2015יונדאי i20 2015

 

סיכום

 

יונדאי i20 החדשה מציגה את כברת הדרך אותה עברה יונדאי בשנים האחרונות. החברה הפכה לאחת מיצרניות הרכב המובילות בעולם ומצליחה להגדיל את קהל לקוחותיה ע"י ייצור רכבים הפונים למכנה המשותף הרחב ביותר בציבור. כמו כן, בשנים האחרונות השתפרו מאוד סעיפי העיצוב והאיכות בדגמי יונדאי, אולם עדיין קיים מקום לשיפור בסעיפים אלו ובסעיפים נוספים. יונדאי i20 החדשה מציגה שיפור ניכר לעומת הדגם הקודם בעיצוב הרכב, במרווח הפנימי, ובאיכות החומרים, אם כי לא מספיק בכדי להציב את ה- i20 בצמרת הקטגוריה. הנושא הבוער ביותר ביונדאי i20 הוא שיפור יחידת ההנעה, ראוי כי רכב חדש השואף לעמוד בקדמת הקטגוריה יצוייד ביחידת הנעה זריזה וחסכונית עם תמסורת הילוכים ראויה. מחירה של יונדאי i20 אותה בחנו עומד על 104,500 ש"ח, ובסכום דומה ניתן למצוא מתחרות ראויות עם מערכות הנעה מתקדמות, מהירות וחסכוניות יותר.

 

יונדאי i20 אינספייר 1.4 אוטומט
מנוע בנזין 1.4 ליטר
הספק מרבי 100/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 13.7/3,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלטרית 4 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,035 מ"מ
רוחב כללי 1,734 מ"מ
גובה כללי 1,474 מ"מ
בסיס גלגלים 2,570 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען 301 ליטרים
משקל עצמי 1,154 ק"ג
מהירות מרבית 170 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 13.2 שניות
קבוצת זיהום 5
ציון בטיחות ENCAP לא בוצע
מחיר 104,500 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מאזדה CX3 במבחן דרכים - Pure Red

    מאזדה CX3 במבחן דרכים - Pure Red

    17.08.17 | מבחני רכב

    מאזדה CX3 מציע ממדים קטנים עם מנוע גדול ותג מחיר לא קטן. יצאנו לבדוק למי מתאים CX3 והאם הוא מצדיק את המחיר

    שוק המשפחתיות מאבד נתחים יקרים לטובת פלח הקרוסאוברים האופנתיים, והמתחרות מקוריאה מתעלות בנתוני המסירות על מי שהייתה המלכה מיפן. כעת משגרת מאזדה את ה- CX3 כאלטרנטיבה קומפקטית וספורטיבית לרכבי הפנאי הקוריאנים המובילים את טבלת המכירות מאזדה CX3 Pure White יתרונות יחידת הנעה, התנ

     
  • סקודה ראפיד 1.0 ליטר במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    סקודה ראפיד 1.0 ליטר במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    14.08.17 | מבחני רכב

    חמש שנים מאז הושקה לראשונה, משיקה סקודה את הראפיד המעודכנת עם מנוע צנוע בנפח ליטר אחד בלבד. יצאנו לבדוק האם 95 כ"ס מספיקים למשפחתית הקטנה

    נראה שסקודה ממטירה עלינו מבול של דגמים חדשים בתקופה האחרונה, ביניהם הקודיאק שהגיע ארצה בחודש יוני השנה, האוקטביה שעברה מקצה שיפורים, והקארוק שעתיד להגיע בתחילת שנה הבאה. הפעם הגיע תורה של הראפיד להתרענן. המשפחתית הקטנה של המותג הצ'כי הגיעה לפרקה והחלה להרגיש מעט מיושנת. כחמש שנים לאחר שהוצגה לראשונה

     
  • פולקסווגן גולף במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פולקסווגן גולף במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    10.08.17 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף היא שם נרדף למשפחתית קומפקטית איכותית ושימושית. יצאנו לבדוק כיצד היא השתפרה במתיחת הפנים

    פולקסווגן גולף נהנית ממעמד אייקוני. כבר שנים ארוכות שהיא קובעת את רף האיכות בקבוצת המשפחתיות הקומפקטיות. הגולף גם נושאת על כתפיה את בשורת החדשנות של קונצרן פולקסווגן. היא הייתה הקומפקטית העממית הראשונה להשתמש במנוע טורבו קטן, ובתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. כל יצרן חולם על משפחתית שתרכוש לעצמה

     
  • אאודי TTS במבחן דרכים

    אאודי TTS במבחן דרכים

    09.08.17 | מבחני רכב

    לקחנו את אאודי TTS למבחן דרכים מהיר בכבישים המפותלים של הצפון. לא נדרש זמן רב להגיע למסקנה שהיא אחת המכוניות היותר מהנות הנמכרות היום בישראל

    אאודי TT המקורית הוצגה לראשונה בשנת 1995 אך הגיעה לפס היצור בשנת רק בשנת 1998. אאודי בחרה לקרוא לסדרת ה- TT על שם מסלול מרוצי האופנועים הקטלניIsle of Man TT . במשך 20 השנים האחרונות הספיקה יצרנית הרכב הבאוורית להעלות על פס הייצור שלושה דורות של אאודי TT הממותגת כמכונית ספורטיבית, צעירה ועדכנית. למבח

     
  • ג'יפ רנגייד לימיטד 4x4 במבחן דרכים - אמריקה בקטנה

    ג'יפ רנגייד לימיטד 4x4 במבחן דרכים - אמריקה בקטנה

    07.08.17 | מבחני רכב

    מותג ג'יפ הותיק הבין שדגם כניסה זאת לא מילה גסה והוסיף להיצע ג'יפון צנוע. יצאנו לבדוק האם ג'יפ רנגייד יכול להתחרות במובילי הקטגוריה עם ייחוס גדול ותג מחיר בהתאם

    ג'יפ רנגייד, האח הקטן למשפחת ג'יפ, לא חדש בישראל אך רבים לא ממש מכירים אותו מאחר ואינו נפוץ בנוף הישראלי. העיצוב המיוחד של ג'יפ רנגייד יכול לקסום להרבה אנשים שיראו בו תחליף מעניין למובילות הסגמנט הנמצאות בכל כביש ובכל מגרש חניה. יצאנו לכבישים ולחולות לבדוק האם הרנגייד רק יפה או גם אופה.

     
  • הונדה סיוויק החדשה במבחן דרכים

    הונדה סיוויק החדשה במבחן דרכים

    02.08.17 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק האם הדור העשירי של הונדה סיוויק טוב מקודמיו. התוצאות הפתיעו אפילו אותנו

    בשנת 2016 השיקה הונדה את הדור העשירי לשושלת הסיוויק הידועה. הסיוויק עלתה לראשונה על פסי הייצור בשנת 1973, ומאז מכרה קרוב לעשרים מיליון רכבים ההופכים אותה למכונית הנמכרת ביותר אי פעם של הונדה. הדור העשירי בסדרת הסיוויק, מבטא את הלך הרוח המקובל היום בעולם הרכב. בדומה ליצרני רכב רבים החליטה גם הונדה על

     
  • מיני קופר קאנטרימן במבחן דרכים נוטף סטייל

    מיני קופר קאנטרימן במבחן דרכים נוטף סטייל

    31.07.17 | מבחני רכב

    מיני משגרת את הקאנטרימן להתחרות בסגמנט רכבי הפנאי האופנתיים הלוהט עם ממדים שתפחו ויומרה ליכולת שטח. יצאנו לבחון את הבריטית הקטנה-גדולה בשטח המרעה הטבעי שלה

    מותג מיני בימינו מתבסס בעיקר על טהרת הנוסטלגיה, העיצוב, והסטייל שקנו לו עדת מעריצים משמעותית מסביב לעולם. כמו כל מותג מצליח, הצורך להתאים את מבחר הדגמים לדרישות המשתנות בשוק הינו הכרחי לשרידות והצלחה. פורשה למשל, מוכרת היום יותר רכבי פנאי מאשר מכוניות ספורט, עתיד דומה צפוי גם למזראטי. גם במיני מודעי

     
  • סיטרואן קקטוס אוטומטי במבחן דרכים

    סיטרואן קקטוס אוטומטי במבחן דרכים

    27.07.17 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס זוכה סוף סוף לגיר האוטומטי הנכסף וכעת הוא מציע להמונים חבילה מעוצבת וייחודית במחיר אטרקטיבי

    מאז היווסדה הציגה סיטרואן דגמים חדשניים וייחודיים, ביניהם סיטרואן טרקסיון אוונט שיוצרה לראשונה על פלטפורמת שלדה אחודה המוכרת כיום, והציגה לראשונה מערכת הנעה קדמית שלא הייתה מוכרת בעולם הרכב עד אז. עוד ניתן למנות דגמי ה- BX ,ZX ו- CX, שהציגו לראשונה מערכות מתלים הידראוליות במכוניות בייצור סדרתי. האם

     
  • טויוטה יאריס במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    טויוטה יאריס במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    24.07.17 | מבחני רכב

    טויוטה יאריס עברה מתיחת פנים וקיבלה מנוע חדש. יצאנו לבדוק האם היא עדיין רלוונטית ביחס למתחרות

    טויוטה יאריס היא סוג של מנייה בטוחה בשוק הרכב הישראלי. הדור הראשון זוכה עד היום לביקוש גדול בשוק המשומשות ולשמירת ערך מצויינת. את הדור השני וסאגת הגיר הרובוטי יעדיפו בטויוטה לשכוח. בדור השלישי חזרה היאריס לתהילתה וזכתה להצלחה נאה בשוק הישראלי על אף המחירים הגבוהים. טויוטה יאריס עברה כבר את מתיחת הפנ

     
  • מיצובישי אאוטלנדר PHEV במבחן דרכים - ירוק בשטח

    מיצובישי אאוטלנדר PHEV במבחן דרכים - ירוק בשטח

    20.07.17 | מבחני רכב

    מיצובישי אאוטלנדר PHEV מתיימר לשלב את הטוב שבכל העולמות - חיסכון ויעילות לצד יכולת שטח וביצועים טובים. יצאנו לבדוק כיצד הנוסחה המיוחדת הזו מתורגמת בכביש ובשטח

    מיצובישי אאוטלנדר PHEV הינה גרסה היברידית נטענת (פלאג אין הייבריד) לרכב הפנאי שטח המצליח של היצרנית. משמעות הדבר היא שיחידת ההנעה כוללת מנוע בנזין בשילוב שני מנועים חשמליים, מלפנים ומאחור, המונעים ע"י סוללה הניתנת לטעינה גם משקע תלת פאזי ביתי. טעינת הסוללה במלואה אורכת כ- 7 שעות או במחצית הזמן באמצע

     
  • סובארו אימפרזה 2.0 האצ'בק במבחן דרכים

    סובארו אימפרזה 2.0 האצ'בק במבחן דרכים

    17.07.17 | מבחני רכב

    ההבדלים בין הנייר לכביש עשויים להיות מהותיים ביותר. סובארו אימפרזה החדשה מדגימה עד כמה

    סובארו היא אחת מיצרניות הרכב המוכרות והמזוהות ביותר בישראל, בעיקר בזכות השליטה המרשימה בטבלאות המסירות בסוף שנות ה- 80 עם המשפחתית הלאומית דאז, סובארו לאונה. במרץ 2016, בתערוכת הרכב ניו יורק הציגה סובארו את האימפרזה החדשה, המבוססת על פלטפורמה חדשה לחלוטין, עם הבטחה למרווח פנימי משופר, צריכת דלק עדיפ

     
  • סוזוקי איגניס במבחן דרכים

    סוזוקי איגניס במבחן דרכים

    10.07.17 | מבחני רכב

    סוזוקי יוצרת תת-קטגוריה עם רכב פנאי חדש בעיצוב אופנתי. יצאנו לבדוק האם המתכון עומד בציפיות הנהג הישראלי

    סוזוקי מצליחה לקרוא את השוק. רכבי פנאי משתלטים על טבלאות המכירות בארץ ובאירופה, ומסמנים את העדפת השוק לצו האופנה העכשווי. הדרישה לרכבי פנאי זולגת מטה גם לסגמנטים עממיים וקומפקטים יותר, לכן טבעי היה כי אחת היצרניות תרים את הכפפה ותציג דגם שישלב את הטוב שבשני העולמות. טבעי עוד יותר שתהיה זו סוזוקי, לה

     
  • סקודה קודיאק במבחן דרכים

    סקודה קודיאק במבחן דרכים

    05.07.17 | מבחני רכב

    סקודה משיקה קרוסאובר חדש בעל 7 מושבים שינסה לנגוס בעוגת הג'יפונים הטעימה. יצאנו לבדוק האם היה שווה לחכות לסקודה קודיאק הידוע גם בכינויו "סקודיאק"

    דווקא בתקופה שבה מכוניות מנהלים חדשות מושקות על ימין ועל שמאל ומציעות שלל שכלולים וטכנולוגיות שהיו חלק מעולמן של מכוניות הפאר, מבול של ג'יפונים שוטף את ארץ הקודש ותופס את מקומן בשוק. יותר ויותר משפחות, קטנות וגדולות כאחד, נהנות ממה שמכונה "רכב פנאי משפחתי". נהגים רבים מתחברים לישיבה הגבוהה המעניקה ה

     
  • סובארו BRZ במבחן דרכים - זן נדיר

    סובארו BRZ במבחן דרכים - זן נדיר

    29.06.17 | מבחני רכב

    סובארו BRZ גרמה לנו לשמוח, לרצות איתה לברוח ומכל הצרות לשכוח

    בעוד 12 שעות אני צריך להחזיר אותה לבעליה ולמרות שבילינו יחד סוף שבוע שלם וכמעט אלף ק"מ, טרם שבעתי. אז לקינוח לקחתי אותה, שוב, לסיבוב אחרון בכביש הררי אליו אני לוקח את כל היפות והטובות. חצי שעה מאוחר יותר עצרנו בצד להסדיר נשימה. הגוף שטוף אדרנלין ותחושת הסיפוק ממלאת את הריאות. עכשיו עולות בי מחשבות ז

     
  • סיטרואן C3 החדשה במבחן דרכים

    סיטרואן C3 החדשה במבחן דרכים

    27.06.17 | מבחני רכב

    סיטרואן C3 החדשה מביאה עמה משב רוב עיצובי מרענן לקטגוריית הסופר מיני

    סיטרואן, היצרן הצרפתי האוונגרדי, סיפק במהלך השנים מספר דגמים אלמותיים אשר הותירו חותם על עולם הרכב, כגון ה- DS, טרקסיון אוונט, הפיקאסו המקורי, וגם הקקטוס החביב. בסיטרואן לא הסתפקו רק בעיצוב מיוחד וציידו את הרכבים בפיצ'רים ייחודיים כגון מערכת מתלים הידרו פנאומטית שתרמה לנוחות נסיעה משובחת.

     
  • קאדילק CT6 במבחן דרכים

    קאדילק CT6 במבחן דרכים

    22.06.17 | מבחני רכב

    קאדילק CT6, ספינת הדגל של היצרן האמריקאי, מנסה לספק תשובה הולמת ליצרניות רכבי היוקרה הגרמניות

    בעשור האחרון הפכו מותגים אמריקאים רבים לבלתי רלוונטיים עבור צרכני רכב המחפשים פרקטיות וחסכון בדלק על חשבון גודל, נוחות ומנוע גדול וזללן. על אף שדגמי קאדילק נמכרים באמריקה ובסין כמו לחמניות חמות, במגרש הבינלאומי נחלה החברה הפסדים משמעותיים. בשנה החולפת החליטה הנהלת הקונצרן האמריקאי ג'נרל מוטורס על שי

     
  • מרצדס C63 AMG קופה במבחן דרכים

    מרצדס C63 AMG קופה במבחן דרכים

    14.06.17 | מבחני רכב

    מרצדס C63 AMG קופה החדשה צריכה להיכנס לנעליים הנחשקות של קודמתה. יצאנו לבדוק איך מתנהגת מכונית מסלול חוקית לכביש

    במרצדס ציינו בחודש שעבר יובל לחטיבת AMG. הסדנה הוקמה בסוף שנות ה- 60 של המאה הקודמת על ידי האנס-וורנר אופרכט ואברהרד מייקר, ועסקה בעיקר בהסבת רכבי כביש למכוניות מרוץ. בשנת 1971 זכתה מרצדס SEL300 AMG שטופלה על ידם במקום השני במרוץ 24 השעות בספא שבבלגיה וקנתה להם תהילת עולם. בשנת 1990 נחתם הסכם רשמי ב

     
  • אופל מוקה X במבחן דרכים

    אופל מוקה X במבחן דרכים

    08.06.17 | מבחני רכב

    אופל מוקה עבר מתיחת פנים ומתייצב לקרב חוזר באחת הקטגוריות החמות ביותר בשוק הרכב הישראלי

    אופל מוקה הוא רכב פנאי שטח קומפקטי אשר הוצג לראשונה בתערוכת ז'נבה בשנת 2012. לישראל הגיע המוקה באיחור אופנתי רק בשנת 2014 עם רמת אבזור גבוהה, אך זכה לתג מחיר גבוה ביחס לחבריו בקטגוריה. בכדי להתמודד עם הגעת מתחרים חדשים ניסו מאז באופל להפחית את המחיר ולהציע רמות אבזור חדשות אך המכירות לא הצליחו להתרו

     
  • קאדילק XT5 במבחן דרכים

    קאדילק XT5 במבחן דרכים

    05.06.17 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק האם קאדילק XT5 טוב כמו שהוא נראה והאם יוכל לשאת על גבו את צמיחת המותג בישראל

    אין ספק שקאדילק עברה שינוי מהותי וחיוני בשנים האחרונות. חברת האם ג'נרל מוטורס השקיעה מיליארדים בקאדילק, מינתה מנכ"ל חדש והעבירה את מטה החברה מעיר המכוניות דטרויט שבמדינת מישיגן (אותה ייסד הצרפתי אנטואן דה לה מוט קאדילק) ישירות לכור ההיתוך של הטרנדים העולמיים במנהטן שבמדינת ניו יורק. לאחר גיוס מאסיבי

     
  • סוזוקי קרוסאובר טורבו במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    סוזוקי קרוסאובר טורבו במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    29.05.17 | מבחני רכב

    מתיחת הפנים של סוזוקי קרוסאובר מציגה שדרוג ביחידת ההנעה ומראה מצודד יותר. יצאנו לבדוק איך הוא נוסע

    הדור האחרון של סוזוקי קרוסאובר הוצג בשנת 2013 וזכה לפופולריות רבה בארץ ובעולם. כעת הוא מגיע אלינו לאחר מתיחת פנים מקיפה. נראה כי בזכות מוניטין אמינות גבוה וקהל לקוחות נאמן, הגיע סוזוקי קרוסאובר עם קלף חזק מהבית ולא נדרש להזיע יתר על המידה בכל הפרמטרים. בזכות אמינותו שקיבלה משנה תוקף ככל שחלפו השנים,