מבחן דרכים יונדאי i20 החדשה

 

הדור השני של יונדאי i20 עשה עלייה ואנו יצאנו לבדוק כיצד הוא משתלב בכבישי ארצנו

תגיות | סופר מיני, יונדאי, i20 חמש דלתות

יונדאי i20 זכתה לדור שני כשש שנים לאחר שהדור הראשון, שהוצג בתערוכת פריז 2008, בישר על תום עידן היונדאי גטס ותחילת עידן ה- i20. מאז הוצג הדור הראשון של ה- i20 הציגו המתחרות מתמודדות עדכניות וראויות בקטגורית הסופרמיני בעוד יונדאי נשארה מאחור עם רכב בסיסי ואמין אך מיושן. באוגוסט 2014 הציגה יונדאי את הדור השני בהודו שהיא אחד מהשווקים החשובים של הרכב. אז מה השתנה והאם הדגם החדש עומד בסטנדרטים החדשים? על כך בהמשך.

 

עיצוב חיצוני

 

יונדאי i20 החדשה מציגה עיצוב מתקדם אם לא שובר מוסכמות. בחזית הרכב ניתן למצוא גריל קדמי בתצורת טרפז הפוך בדומה לדגמי יונדאי האחרים. פנסי החזית המשוכים לאחור מעניקים לרכב מראה דינמי של תנועה. במבט מהצד אין שום דבר מרגש והרכב נראה סטנדרטי למדי למעט קורת C המושחרת. חלקה האחורי של היונדאי i20 הוא לדעתי החלק היותר מעוצב והיותר מושקע ברכב. חובבי אלפא בוודאי יזהו מיד את הדמיון של אחורי יונדאי i20 לאחורי אלפא 145 מנוחתה עדן, בעיקר בשל הפנסים האחוריים שחדרו גם לדלת תא המטען. לסיכום סעיף העיצוב החיצוני ניתן לומר כי יונדאי i20 החדשה זוכה לעיצוב רענן אם כי היינו מצפים ושמחים לראות עיצוב נועז וזורם יותר כפי שהציגו מספר יצרניות בדגמי הסופר מיני החדשות ודי אם נזכיר את פיג'ו 208 ומאזדה 2 החדשה.

 

יונדאי i20 2015יונדאי i20

 

עיצוב פנימי

 

העיצוב הפנימי של יונדאי i20 עבר שדרוג אם כי עדיין לא מדובר בעיצוב פורץ דרך או מעורר התפעלות. העיצוב של לוח השעונים פרקטי, אלגנטי ושימושי מאוד. הפקדים השונים נמצאים בדיוק היכן שמצפים למצוא אותם והפעלתם קלה ואינטואיטיבית. איכות ההרכבה טובה וניתן לשער שגם בעוד שנים רבות ימשיכו הפקדים לתפקד ויישארו במקומם. איכות החומרים אינה מהטובות והיינו שמחים למצוא שימוש בחומרים רכים יותר בלוח המחוונים. ברכב המבחן פגשנו שילוב צבעים מעניין של שחור, אפור וכחול בלוח המחוונים, בדלתות ובריפוד המושבים מה שתרם להפגת תחושת השעמום והקדירות בתא הנוסעים.

 

אבזור

 

יונדאי i20 החדשה משווקת בישראל בשלוש גרסאות. הגרסה הזולה בהיצע היא גרסת ה- 1.2 ליטר עם תיבת הילוכים ידנית ברמת אבזור אינסייט (Insight), הבאה אחריה היא גרסת ה- 1.4 ליטר עם תיבת הילוכים אוטומטית ברמת אבזור אינספייר (Inspire), והגרסה הבכירה עם מערכת הנעה זהה ברמת אבזור פרימיום (Premium). האבזור בגרסת האינספייר בה נהגנו כולל בין היתר - גלגל הגה מתכוונן לגובה ולעומק, ידיות פנימיות בצבע כרום, ידיות חיצוניות בצבע הרכב, מושב נהג עם כיוון גובה, מושב אחורי מתקפל (60:40), מערכת שמע מקורית MP3 עם כניסות AUX, USB ואייפוד, 4 רמקולים וטוויטרים, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, תא כפפות מקורר עם תאורה, מראות צד עם מאותתי LED, מערכת אזעקה מקורית עם שלט. אם תהיו מוכנים להיפרד מ- 5,400 ש"ח נוספים תוכלו להשתדרג לרמת האבזור העשירה פרימיום שמציעה שלל אביזרים מעבר לאבזור של גרסת האינספייר וכוללת בין היתר - חישוקי סגסוגת, מערכת בקרת שיוט עם מגביל מהירות, תאורת יום DRL מסוג LED, חיפוי עור לגלגל ההגה וידית ההילוכים, וקיפול חשמלי למראות החיצוניות.

 

יונדאי i20 2015יונדאי i20

 

אבזור הבטיחות ביונדאי i20 החדשה כולל בין היתר - 6 כריות אוויר, מערכת איתות בלימת חירום ESS, מערכת לסיוע בעליות HAC, מערכת בקרת יציבות ESP, מערכת בקרת משיכה TCS, חגורות בטיחות קדמיות עם קדם מותחנים, התראה על אי חגירת חגורות בטיחות בכל המושבים, נקודות עיגון למושב תינוקות בתקן ISOFIX, אפשרות לניתוק כרית אוויר במושב הנוסע, ניטרול אוטומטי של הנעילה המרכזית בזמן תאונה, ומערכת בקרת לחץ אוויר בצמיגים TPMS.

 

בחנייה

 

הכניסה למושב הנהג ביונדאי i20 נוחה בזכות דלת רחבה דיה, ותנוחת הנהיגה נוחה. ישיבה מאחורי ההגה חושפת לעינינו את קפיצת המדרגה שהציגה יונדאי במעבר ל- i20 החדשה. לוח המחוונים עוצב מחדש ומתקבלת הרגשה טובה ונעימה במושב הנהג. איכות ההרכבה טובה ולא נשמעו בנסיעה קרקושים כלשהם. מרחב הפנים ביונדאי i20 הוא בין הטובים בקטגוריית הסופרמיני וזאת בזכות מרחק סרנים נדיב העומד על 2,570 מ"מ, נתון שהיה שייך עד לפני כעשור לרכבים משפחתיים קומפקטיים. המרווח ליושבים מאחור יספק שני מבוגרים וילד במושב האמצעי. רצפת הרכב מאחור כמעט שטוחה ותורמת גם היא לנוחות הנוסעים מאחור. הכניסה והיציאה מהרכב נוחה הן במושבים הקדמיים והן במושבים האחוריים.

 

מושב הנהג אינו מצויד באפשרות לכיוונון גובה המושב, אבזור חובה המתבקש כדי לשרת נהגים גבוהים ונמוכים כאחד. רק בזכות גלגל הגה הניתן לכוונון לגובה ולעומק מתקבלת תנוחת ישיבה טובה עם יכולת שליטה בשלל מערכות הרכב. המושבים הקדמיים מעניקים תמיכת צד טובה לגוף וריפוד המושבים נעים למגע. שטיחי הרכב עשויים בד וגומי והשטיח מתחת לרגליו של הנהג ננעל עם קליפס למניעת תזוזה והפרעה אפשרית בתפעול דוושות הרכב. שדה הראייה מלפנים טוב בזכות רף חלונות נמוך באופן יחסי, בעיקר בחלונות הצד מלפנים. קורה C רחבה וחלון אחורי צר פוגעים בשדה הראייה לאחור.

 

יונדאי i20 2015יונדאי i20

 

תאורת הפנים ברכב סבירה בלבד שכן מעבר לפנס תאורה פנימי בקדמת הגג הרכב, אין תאורה מרכזית או תאורה מעל לדלתות האחוריות. סוככי השמש המותקנים ברכב הם בגודל הנכון אך אינם מצוידים בתאורה. על גלגל ההגה ניתן למצוא פקדי תפעול נוחים וזמינים השולטים על מערכת השמע. מיזוג האוויר ביונדאי i20 ברמת גימור אינספייר כולל פיקוד מכני חד אזורי, כלומר אין אפשרות לקבוע טמפרטורה שונה בצד הנהג ובצד הנוסע מלפנים. עוצמת המיזוג טובה ופתחי המיזוג אינם ניתנים לסגירה מלאה. לא הותקנו ברכב פתחי מיזוג לטובת היושבים מאחור.

 

נפח תא הכפפות המואר והמקורר מצומצם באופן יחסי אך ניתן למצוא בתא הנוסעים מגוון תאי אחסון נוספים בדלתות ובלוח המחוונים. תא המטען ביונדאי i20 מרווח ונפחו עומד על 301 ליטרים מכובדים, נתון נדיב בקטגוריה. קיפול גב המושבים נוח ועם קיפולם מתקבל תא אחסון גדול בנפח 1017 ליטרים. גב המושב האחורי אינו מתקפל לרצפת הרכב ועל כן לא מתקבל תא מטען עם רצפה ישרה הנחוצה להובלת מטענים גדולים. מתחת לרצפת תא המטען שוכן גלגל רזרבי חלופי קטן.

 

יוצאים לדרך

 

רגע לפני שנצא לדרך נספר לכם שיונדאי i20 אותה בחנו מגיעה עם מנוע בנזין בנפח 1.4 ליטר עם הספק של 100 כ"ס ב- 6,000 סל"ד גבוהים והמומנט המירבי עומד על 13.7 קג"מ ב- 3,500 סל"ד. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית עם ארבעה הילוכים בלבד. התחלת הנסיעה מעט מהוססת ואיטית, חסרה למנוע ה- 1.4 של של יונדאי אותה נמרצות שניתן למצוא ברכבים אחרים בקטגוריה. שילוב המנוע, חובב הסל"ד הגבוה, עם תיבת ההילוכים המיושנת שכוללת רק ארבעה הילוכים מייצר ביצועים בינוניים בלבד ומורגש כי חסר לרכב המחץ שיזניק אותו בכל מצב. בעליה במחלף שורש, כשברכב שלושה מבוגרים ורגל ימין מוצמדת לרצפת הרכב, לא הצלחנו להאיץ למהירות של מעל 110 קמ"ש. כפי שבוודאי יכולתם לדמיין, שילוב המנוע ותיבת ההילוכים יוצר רעש לא נעים החודר לחלל הרכב בכל נסיון תאוצה. העברות ההילוכים בתיבה האוטומטית של היונדאי i20 מתבצעות בצורה חלקה, וחבל שתיבת הילוכים לא משווקת עם עוד הילוך אחד או שניים שהיו משפרים את חווית הנהיגה, מפלס הרעש ותצרוכת הדלק.

 

ניסיון להאיץ את היונדאי i20 מעמידה למהירות של 100 קמ"ש אורך 14 שניות ארוכות. מיאוץ בין 80 קמ"ש ל- 120 קמ"ש אורך אף הוא זמן לא מועט ועומד על 10.9 שניות. תצרוכת הדלק הממוצעת בנסיעת המבחן, שהייתה ברובה בכביש המהיר, עמדה על 11.9 ק"מ לליטר.

 

נוחות הנסיעה ביונדאי i20 טובה בסך הכל. המתלים, ביחד עם הבולמים והצמיגים שהותקנו ברכב עם החתך הגבוה (185/65/R15), מספקים נוחות טובה בעיר ומחוצה לה אם כי ניתן לומר שנוחות הנסיעה טובה יותר על כבישים מהירים. ההגה המותקן ביונדאי i20 איננו מתקשר, אך בינינו, כמה מהנהגים כבר ירגישו בכך? אחיזת הכביש של ה- i20 טובה כל עוד לא מנסים לדחוק אותה לנסיעה מאתגרת. אם תחליטו לנסות ולאתגר את ה- i20 בסיבובים יבקש זנב הרכב לצאת לעצמאות שתזכיר לכם שלרכב אין יומרות לספק חווית נהיגה.

 

יונדאי i20 2015יונדאי i20 2015

 

סיכום

 

יונדאי i20 החדשה מציגה את כברת הדרך אותה עברה יונדאי בשנים האחרונות. החברה הפכה לאחת מיצרניות הרכב המובילות בעולם ומצליחה להגדיל את קהל לקוחותיה ע"י ייצור רכבים הפונים למכנה המשותף הרחב ביותר בציבור. כמו כן, בשנים האחרונות השתפרו מאוד סעיפי העיצוב והאיכות בדגמי יונדאי, אולם עדיין קיים מקום לשיפור בסעיפים אלו ובסעיפים נוספים. יונדאי i20 החדשה מציגה שיפור ניכר לעומת הדגם הקודם בעיצוב הרכב, במרווח הפנימי, ובאיכות החומרים, אם כי לא מספיק בכדי להציב את ה- i20 בצמרת הקטגוריה. הנושא הבוער ביותר ביונדאי i20 הוא שיפור יחידת ההנעה, ראוי כי רכב חדש השואף לעמוד בקדמת הקטגוריה יצוייד ביחידת הנעה זריזה וחסכונית עם תמסורת הילוכים ראויה. מחירה של יונדאי i20 אותה בחנו עומד על 104,500 ש"ח, ובסכום דומה ניתן למצוא מתחרות ראויות עם מערכות הנעה מתקדמות, מהירות וחסכוניות יותר.

 

יונדאי i20 אינספייר 1.4 אוטומט
מנוע בנזין 1.4 ליטר
הספק מרבי 100/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 13.7/3,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלטרית 4 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,035 מ"מ
רוחב כללי 1,734 מ"מ
גובה כללי 1,474 מ"מ
בסיס גלגלים 2,570 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען 301 ליטרים
משקל עצמי 1,154 ק"ג
מהירות מרבית 170 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 13.2 שניות
קבוצת זיהום 5
ציון בטיחות ENCAP לא בוצע
מחיר 104,500 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מרצדס S500e במבחן דרכים - אצולה מעוררת השראה

    מרצדס S500e במבחן דרכים - אצולה מעוררת השראה

    18.10.17 | מבחני רכב

    מרצדס S קלאס היא אחת המכוניות הכי מפנקות שכסף יכול לקנות, וגרסת 500e מבטיחה לפנק גם את הסביבה. יצאנו לבדוק את השילוב המסקרן

    מרצדס S קלאס נחשבת בעיני רבים למכונית הטובה ביותר בעולם, ובצדק. מדובר במכונית פאר גדולה ויקרה שמחירה הופך אותה ללא רלוונטית עבור הרוב המכריע של תושבי כדור הארץ. אז מה בכל זאת הופך אותה לכה חשובה? מרצדס S קלאס עומדת בראש פרמידת הדגמים הענפה של היצרנית הגרמנית ומצויידת במיטב הטכנולוגיה שיש לעולם הרכב

     
  • מזראטי לבנטה - קרוסאובר איטלקי נמרץ ומהודר

    מזראטי לבנטה - קרוסאובר איטלקי נמרץ ומהודר

    02.10.17 | מבחני רכב

    מזראטי לבנטה, רכב הפנאי הראשון של מותג היוקרה האקזוטי, מבקש לגעת בליבם של חובבי הנהיגה. יצאנו לבדוק האם הלבנטה קורצת גם לנהג וגם למשפחה

    מזראטי, יצרנית המכוניות האקזוטיות שעשו בשנים האחרונות את דרכן לכבישי ישראל, משיקה רכב פנאי עם הרבה כוח, מזג איטלקי ותג מחיר שלא יבייש את המותגים היקרים ביותר. מזראטי לבנטה הוא לא רק רכב הפנאי הראשון של המותג האיטלקי, הוא מהלך ראשון ומושקע של היצרן להיכנס לשוק רכבי הפנאי הגועש. מזראטי לבנטה נוצר עם ת

     
  • ב.מ.וו סדרה 5 החדשה במבחן דרכים

    ב.מ.וו סדרה 5 החדשה במבחן דרכים

    26.09.17 | מבחני רכב

    ב.מ.וו מבטיחה ללקוחותיה הוותיקים כי הדור השביעי בשושלת סדרה 5 יעצים את חווית הנהיגה תוך שמירה על איכות הרכבה והנדסת אנוש מהטובות בעולם. יצאנו לבדוק האם היא מצליחה לעמוד בהבטחותיה

    ב.מ.וו סדרה 5 החדשה הינה נצר לשושלת מפוארת של מכוניות יוקרה בתצורת סדאן. ייצורה של סדרה 5 החל בשנת 1972 והכתיב לעולם את הלך הרוח שעתיד להתפתח בקטגוריה זו. המנועים החזקים, השלדה הספורטיבית ומערכת ההנעה האחורית הפכו לשם דבר במרוצת הזמן, ובתחילת שנת 2008 נמכרה המכונית ה- 5 מיליון של ב.מ.וו סדרה 5.

     
  • טנדרים במבחן השוואתי

    טנדרים במבחן השוואתי

    19.09.17 | מבחני רכב

    יצאנו עם איסוזו דימקס, טויוטה היילקס, מיצובישי טרייטון, ופיאט פולבק למבחן דרכים מאובק ומאומץ בכדי להכתיר את הטנדר הטוב ביותר

    קטגוריית הטנדרים בישראל לא נמצאת בדרך כלל בכותרות. מאז ביטול הטבת המס על הטנדרים הבינוניים בשנת 2005 צנחו המכירות בקטגוריה ובימינו רק מי שבאמת זקוק לטנדר רוכש אחד. מזה שנים קיימים בישראל מספר מותגים עיקריים בסגמנט – איסוזו, טויוטה ומיצובישי. איסוזו שיווקה בשנות ה- 90 את האיפון ובימינו מובילה א

     
  • סוזוקי סוויפט החדשה במבחן דרכים

    סוזוקי סוויפט החדשה במבחן דרכים

    18.09.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    סוזוקי סוויפט החדשה מגיעה אלינו היישר מיפן עם עיצוב רענן ומנוע מעודכן. יצאנו לבדוק האם היא מתחרה ראויה בסגמנט הסופר מיני הצפוף

    בתקופה האחרונה חידשה יבואנית סוזוקי את היצע הדגמים והנחיתה בישראל 4 דגמים חדשים - בלנו, קרוסאובר, איגניס, וסוויפט. מזה שנים סוזוקי סוויפט היא הרבה יותר מסופר מיני, ומהווה אחד הסמלים הבולטים של הסגמנט ושל המותג עצמו. עוד לפני שסוזוקי איגניס וסוזוקי קרוסאובר היו פנטזיה מוטורית של החברה היפנית, כבשה סו

     
  • פיאט פולבק במבחן דרכים

    פיאט פולבק במבחן דרכים

    13.09.17 | מבחני רכב

    פיאט פולבק הוא המצטרף האחרון לקטגוריית הפיקאפים בישראל ומתהדר בהיותו האירופאי היחיד בשוק בו שולטים ביד רמה הטנדרים היפנים. יצאנו לתהות על קנקנו של פיאט פולבק ולגלות סוד משפחתי קטן שהוא לא מתאמץ להסתיר

    שוק הטנדרים בארץ נשלט מזה שנים בידי איסוזו דימקס המחזיק בנתח של כ- 50% מסך מכירות הפיקאפים בישראל. אל התחרות הצטרף לאחרונה שחקן אירופאי ראשון - פיאט פולבק, עם מפרט ותצורה מתאימים לתחרות ומנוע שרירי בהספק של 181 כ"ס ההופך אותו לחזק ביותר בקטגוריה. אם אתם תוהים כיצד יצרן איטלקי המתמחה בייצור מכוניות ק

     
  • מאזדה CX-5 החדש במבחן דרכים

    מאזדה CX-5 החדש במבחן דרכים

    11.09.17 | מבחני רכב

    מאזדה CX-5 החדש מעוצב בסגנון קודו הייחודי למאזדה. יצאנו לבדוק האם דגם CX-5 החדש מציג איכויות משופרות לאחר שעבר מתיחת פנים

    בעשור האחרון עברה מאזדה העולמית שינוי משמעותי הכולל את פיתוח טכנולוגיות הסקיי-אקטיב לשיפור יעילות המנועים, ואת שפת העיצוב המרשימה המכונה קודו. נסיעת המבחן ארכה כיומיים קצרצרים במהלכם משך מאזדה CX-5 החדש מבטים מעוררי השתאות בכל מקום אליו הגיע. זהו ללא ספק אחד מרכבי הפנאי היפים בהם נהגתי, וההוכחה הגיע

     
  • יונדאי H350 במבחן דרכים - בא לשכונה בחור חדש

    יונדאי H350 במבחן דרכים - בא לשכונה בחור חדש

    06.09.17 | מבחני רכב

    יונדאי משיקה ואן חדש ועושה צעדים ראשונים בעולם המסחריות הגדולות. יצאנו לבדוק האם יצליח השחקן החדש להתברג לקבוצת השליטה בסגמנט המסחריות

    עולם המסחריות מרגיש קצת אפור ולא מוכר למרביתנו. יונדאי לעומת זאת, מזהה את הפוטנציאל הכלכלי של הסגמנט ומרגישה בנוח להסתובב בעולם חדש כאילו הייתה שם מקדמת דנא. יונדאי משיקה ואן מסחרי חדש המכונה H350 ומבטיחה להביא אס מנצח למשחק שבו כולם מלכים. יונדאי H350 מגיע במספר סוגי מרכב לבחירה, ואן קצר, ואן ארוך,

     
  • מרצדס SL400 במבחן דרכים

    מרצדס SL400 במבחן דרכים

    04.09.17 | מבחני רכב

    מרצדס SL היא אחד הדגמים הוותיקים והמיוחסים ביותר של מרצדס. יצאנו איתה לדייט ארוך כדי לתהות על קנקנה

    ישנן לא מעט מכוניות אשר הותירו חותם על עולם הרכב, הציגו חידושים ושכלולים, או נמכרו בכמויות עתק. מעט מאוד מכוניות הופכות לאייקון, כזה שכולם מכירים ואפילו מפנטזים עליו. אודה ואומר כי עבורי מרצדס SL היא מכונית חלומות. ה- SL היא אחד הדגמים הוותיקים ביותר של מרצדס והיא הוצגה במקור בשנת 1954, השם הוא למעש

     
  • וולוו S90 במבחן דרכים

    וולוו S90 במבחן דרכים

    30.08.17 | מבחני רכב

    וולוו S90 - מכונית הסלון החדשה של היצרנית השבדית כבר כאן. יצאנו לבדוק את יכולותיה על האספלט הישראלי והאם היא מהווה אלטרנטיבה ראויה לטריו מגרמניה

    וולוו שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות, אך חסרות כישורים דינמיים, החלה בניסיונות לשנות תדמית זו מאמצע שנות ה- 90 עם ה- 850 T5 שצוידה במנוע טורבו חזק, בימים בהם מנועי טורבו היו נחלתן הכמעט בלעדית של מכוניות ספורט מכוונות ביצועים. כיום בהתאם לתפיסת השוק הרווחת, מוכרת וולו

     
  • סיאט לאון במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    סיאט לאון במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    23.08.17 | מבחני רכב

    סיאט לאון עברה את מתיחת הפנים של אמצע החיים ומשווקת בישראל עם מנוע חזק יותר במחיר אטרקטיבי במיוחד. אז איפה הקאץ'?

    סיאט לאון היא כרטיס הכניסה לקבוצת המשפחתיות של קונצרן פולקסווגן. לא מרווחת כמו סקודה אוקטביה, לא איכותית כמו גולף, ולא יוקרתית כמו אאודי A3. אבל לסיאט לאון תמיד היו נקודות זכות משלה - עיצובה מצודד וצעיר, היא מוצעת עם אותם מנועי טורבו קטנים וחזקים, רמת האבזור גבוהה, וכבר שנים שהיא מוצעת במחיר נוח ומע

     
  • מאזדה CX-3 במבחן דרכים - Pure Red

    מאזדה CX-3 במבחן דרכים - Pure Red

    17.08.17 | מבחני רכב

    מאזדה CX-3 מציע ממדים קטנים עם מנוע גדול ותג מחיר לא קטן. יצאנו לבדוק למי מתאים CX-3 והאם הוא מצדיק את המחיר

    שוק המשפחתיות מאבד נתחים יקרים לטובת פלח הקרוסאוברים האופנתיים, והמתחרות מקוריאה מתעלות בנתוני המסירות על מי שהייתה המלכה מיפן. כעת משגרת מאזדה את ה- CX3 כאלטרנטיבה קומפקטית וספורטיבית לרכבי הפנאי הקוריאנים המובילים את טבלת המכירות מאזדה CX3 Pure White יתרונות יחידת הנעה, התנ

     
  • סקודה ראפיד 1.0 ליטר במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    סקודה ראפיד 1.0 ליטר במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    14.08.17 | מבחני רכב

    חמש שנים מאז הושקה לראשונה, משיקה סקודה את הראפיד המעודכנת עם מנוע צנוע בנפח ליטר אחד בלבד. יצאנו לבדוק האם 95 כ"ס מספיקים למשפחתית הקטנה

    נראה שסקודה ממטירה עלינו מבול של דגמים חדשים בתקופה האחרונה, ביניהם הקודיאק שהגיע ארצה בחודש יוני השנה, האוקטביה שעברה מקצה שיפורים, והקארוק שעתיד להגיע בתחילת שנה הבאה. הפעם הגיע תורה של הראפיד להתרענן. המשפחתית הקטנה של המותג הצ'כי הגיעה לפרקה והחלה להרגיש מעט מיושנת. כחמש שנים לאחר שהוצגה לראשונה

     
  • פולקסווגן גולף במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פולקסווגן גולף במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    10.08.17 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף היא שם נרדף למשפחתית קומפקטית איכותית ושימושית. יצאנו לבדוק כיצד היא השתפרה במתיחת הפנים

    פולקסווגן גולף נהנית ממעמד אייקוני. כבר שנים ארוכות שהיא קובעת את רף האיכות בקבוצת המשפחתיות הקומפקטיות. הגולף גם נושאת על כתפיה את בשורת החדשנות של קונצרן פולקסווגן. היא הייתה הקומפקטית העממית הראשונה להשתמש במנוע טורבו קטן, ובתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. כל יצרן חולם על משפחתית שתרכוש לעצמה

     
  • אאודי TTS במבחן דרכים

    אאודי TTS במבחן דרכים

    09.08.17 | מבחני רכב

    לקחנו את אאודי TTS למבחן דרכים מהיר בכבישים המפותלים של הצפון. לא נדרש זמן רב להגיע למסקנה שהיא אחת המכוניות היותר מהנות הנמכרות היום בישראל

    אאודי TT המקורית הוצגה לראשונה בשנת 1995 אך הגיעה לפס היצור בשנת רק בשנת 1998. אאודי בחרה לקרוא לסדרת ה- TT על שם מסלול מרוצי האופנועים הקטלניIsle of Man TT . במשך 20 השנים האחרונות הספיקה יצרנית הרכב הבאוורית להעלות על פס הייצור שלושה דורות של אאודי TT הממותגת כמכונית ספורטיבית, צעירה ועדכנית. למבח

     
  • ג'יפ רנגייד לימיטד 4x4 במבחן דרכים - אמריקה בקטנה

    ג'יפ רנגייד לימיטד 4x4 במבחן דרכים - אמריקה בקטנה

    07.08.17 | מבחני רכב

    מותג ג'יפ הותיק הבין שדגם כניסה זאת לא מילה גסה והוסיף להיצע ג'יפון צנוע. יצאנו לבדוק האם ג'יפ רנגייד יכול להתחרות במובילי הקטגוריה עם ייחוס גדול ותג מחיר בהתאם

    ג'יפ רנגייד, האח הקטן למשפחת ג'יפ, לא חדש בישראל אך רבים לא ממש מכירים אותו מאחר ואינו נפוץ בנוף הישראלי. העיצוב המיוחד של ג'יפ רנגייד יכול לקסום להרבה אנשים שיראו בו תחליף מעניין למובילות הסגמנט הנמצאות בכל כביש ובכל מגרש חניה. יצאנו לכבישים ולחולות לבדוק האם הרנגייד רק יפה או גם אופה.

     
  • הונדה סיוויק החדשה במבחן דרכים

    הונדה סיוויק החדשה במבחן דרכים

    02.08.17 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק האם הדור העשירי של הונדה סיוויק טוב מקודמיו. התוצאות הפתיעו אפילו אותנו

    בשנת 2016 השיקה הונדה את הדור העשירי לשושלת הסיוויק הידועה. הסיוויק עלתה לראשונה על פסי הייצור בשנת 1973, ומאז מכרה קרוב לעשרים מיליון רכבים ההופכים אותה למכונית הנמכרת ביותר אי פעם של הונדה. הדור העשירי בסדרת הסיוויק, מבטא את הלך הרוח המקובל היום בעולם הרכב. בדומה ליצרני רכב רבים החליטה גם הונדה על

     
  • מיני קופר קאנטרימן במבחן דרכים נוטף סטייל

    מיני קופר קאנטרימן במבחן דרכים נוטף סטייל

    31.07.17 | מבחני רכב

    מיני משגרת את הקאנטרימן להתחרות בסגמנט רכבי הפנאי האופנתיים הלוהט עם ממדים שתפחו ויומרה ליכולת שטח. יצאנו לבחון את הבריטית הקטנה-גדולה בשטח המרעה הטבעי שלה

    מותג מיני בימינו מתבסס בעיקר על טהרת הנוסטלגיה, העיצוב, והסטייל שקנו לו עדת מעריצים משמעותית מסביב לעולם. כמו כל מותג מצליח, הצורך להתאים את מבחר הדגמים לדרישות המשתנות בשוק הינו הכרחי לשרידות והצלחה. פורשה למשל, מוכרת היום יותר רכבי פנאי מאשר מכוניות ספורט, עתיד דומה צפוי גם למזראטי. גם במיני מודעי

     
  • סיטרואן קקטוס אוטומטי במבחן דרכים

    סיטרואן קקטוס אוטומטי במבחן דרכים

    27.07.17 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס זוכה סוף סוף לגיר האוטומטי הנכסף וכעת הוא מציע להמונים חבילה מעוצבת וייחודית במחיר אטרקטיבי

    מאז היווסדה הציגה סיטרואן דגמים חדשניים וייחודיים, ביניהם סיטרואן טרקסיון אוונט שיוצרה לראשונה על פלטפורמת שלדה אחודה המוכרת כיום, והציגה לראשונה מערכת הנעה קדמית שלא הייתה מוכרת בעולם הרכב עד אז. עוד ניתן למנות דגמי ה- BX ,ZX ו- CX, שהציגו לראשונה מערכות מתלים הידראוליות במכוניות בייצור סדרתי. האם

     
  • טויוטה יאריס במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    טויוטה יאריס במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    24.07.17 | מבחני רכב

    טויוטה יאריס עברה מתיחת פנים וקיבלה מנוע חדש. יצאנו לבדוק האם היא עדיין רלוונטית ביחס למתחרות

    טויוטה יאריס היא סוג של מנייה בטוחה בשוק הרכב הישראלי. הדור הראשון זוכה עד היום לביקוש גדול בשוק המשומשות ולשמירת ערך מצויינת. את הדור השני וסאגת הגיר הרובוטי יעדיפו בטויוטה לשכוח. בדור השלישי חזרה היאריס לתהילתה וזכתה להצלחה נאה בשוק הישראלי על אף המחירים הגבוהים. טויוטה יאריס עברה כבר את מתיחת הפנ