מאזדה 3 במבחן דרכים

 

מאזדה 3 המשפחתית הפופולרית מציעה אפשרויות אבזור ברמה אחת מעל כולם. האם זה מספיק כדי לגבור על המתחרות?

תגיות | משפחתיות, מאזדה, 3, 3, 3 האצ'בק, 3 האצ'בק

מאזדה 3 החדשה - חוזרת להוביל?

 

דורה השלישי והחדש של מאזדה 3, המשפחתית הפופולרית המככבת בחברות הליסינג, נחשף באופן מתוקשר מאוד בשנת 2013. הדור החדש מציג שלדה והיצע מנועים חדשים ברוח הסקייאקטיב, פילוסופיית הקיימות מבית מאזדה הדוגלת בין היתר בהפחתת מזהמים וניצול אנרגטי גבוה. מאזדה מעלה את הרף בדגם המשפחתי החדש ומציעה עיצוב ורמת אבזור שלא נראו בקטגורייה עד כה. שפת העיצוב החדשה מוסיפה קצת חריף בסגמנט המשפחתיות והתוצאה הנאה לפניכם. למבחן הדרכים שלנו התייצבה מאזדה 3 החדשה ברמת אבזור קומפורט העונדת תג מחיר של 132,000 ₪. יצאנו לבדוק מה השתנה במכונית המשפחתית הפופולרית.

 

סרטון מבחן דרכים מאזדה 3

 

עיצוב חיצוני - קימורים, חיטובים וחישוקי ענק

 

שפת העיצוב החדשה של מאזדה לא נראתה כה מוגמרת כמו שהיא נראית על המרכב החדש של מאזדה 3 וחשיפתה האיטית עשתה את שלה בלבבות המעריצים. הלוט הוסר לאחר אינספור טיזרים וקדימונים וברגע האמת מאזדה בהחלט עמדה בציפיות. מאזדה 3 החדשה פשוט יפה, הפרופורציות נכונות, הגימורים מחמיאים וחישוקי ה- 18 אינץ' בתוך בתי הגלגלים הגדולים מקנים מראה דינמי וחד.

 

פנסי החזית מתוחים לאחור ובגרסאות המאובזרות מגיעים עם תאורת LED מעוצבת. מכסה המנוע נראה גדול ונדמה כי מאזדה 3 מסתירה מתחתיו מפלצת גרגרנית וחבל שלא כך הדבר, אך על זה בהמשך. מראות הצד גדולות, מעוצבות ונושאות פנסי איתות אינטגרליים. חלקה האחורי של מאזדה 3 החדשה ממשיך את חגיגת העיצוב עם יחידות תאורה צרות וסף תא מטען גבוה לזרימה של קו העיצוב. נגיעות הכרום סביב המרכב משלימים את המראה היוקרתי שלא משאיר מקום לספק, מאזדה 3 היא מכונית מעוצבת ברמה אחת מעל מרבית מתחרותיה המנומנמות.

 

מאזדה 3 2015מאזדה 3 2015

 

עיצוב פנים - אפרורי עם נגיעות של אור

 

המכוניות המשפחתיות, בעיקר אלה שציי הליסינג אוהבים לסחור בהם, בד"כ אפרוריות ומשעממות. במקרה של מאזדה 3 מצאנו את עיצוב הפנים נאה מאוד ובהחלט מעניין בהשוואה למתחרות. הכניסה לתא הנהג חושפת חומרים ברמה גבוהה, פלסטיק דמויי קרבון ודיפונים רכים ונעימים למגע. נגיעות כרום צובעות את פנים הרכב ומקנים ניחוח יוקרתי במעט. מעל לוח המחוונים המעוצב מתייצב צג עילי יעיל וברור, עליו מוקרנת תצוגה דיגיטלית של מד המהירות וחיצי ניווט עבור הפנייה הבאה במסלול. ההגה מחופה עור בתפירה אדומה ובעל מספר רב של כפתורים ומתגים לשליטה על בקרת השיוט, מערכת הבידור והדיבורית.

 

מערכת הבידור בעלת מסך מגע בגודל 7 אינץ' הנשלט גם ע"י ג'ויסטיק וכפתורים גדולים ונוחים לתפעול הממוקמים בין המושבים הקדמיים. משחק של כמה דקות והגישה אל מערכות הרכב נעשית אינטואיטיבית וללא מאמץ. נציין לטובה את מיקום כפתור השליטה על עוצמת השמע, לא עוד גישוש לפנים אל מערכת השמע אלא כפתור אינטואיטיבי בסביבת הנהג המיידית ליד ידית ההילוכים, זאת בנוסף לכפתורי השליטה על גלגל ההגה. ממשק המולטימדיה החדש מבית מאזדה כולל תפריטים ברורים בשפה העברית, 6 רמקולים באיכות טובה מאוד, קישוריות בלוטות' להזרמת מידע חי מהסלולרי אל מסך המולטימדיה וחיבורי AUX ו- USB.

 

מאזדה 3 2015מאזדה 3 2015

 

המושבים הקדמיים מרופדים בבד נעים ואיכותי ומספקים תמיכה ונוחות ברמה טובה מאוד, לא נרשמו תלונות משאר הבוחנים והוחלט פה אחד כי מאזדה 3 החדשה היא מכונית שנעים לשהות במחיצתה גם לאורך זמן. ההגה ומושב הנהג מתכווננים לגובה ולעומק וניתן להגיע לתנוחת נהיגה נוחה בקלות. משענת היד המרכזית כוללת תא עמוק לאחסון עם מקום ייעודי לסמארטפון, לחובת משענת היד נציין שהיא קבועה, קשיחה ואינה מתכווננת לגובה כך שברוב הנסיעה היא נשארה מיותמת. קורות ה- A אינן מפריעות לשדה הראייה לפנים ולצדדים אך שדה הראייה לאחור מוגבל, על כך מפצה מצלמת נסיעה איכותית לאחור. סף החלונות גבוה במושבים הקדמיים והופך גבוה עוד יותר במושב האחורי.

 

המושבים מאחור תומכים ונוחים עבור שני מבוגרים גם בנסיעה ארוכה אך מרווח הרגליים והראש סבירים בלבד. גרסת הסדאן של מאזדה 3 החדשה מציעה תא מטען בנפח של 414 ליטרים, לא בין הנדיבים בסגמנט אך נפחו מספק לרוב. חסרונו הבולט של תא המטען נרשם עקב שפת הטענה גבוהה ופתח הטענה צר שמקשה על הטענת חפצים גדולים. בתחתית תא המטען נמצא גלגל רזרבי זמני שייקח אתכם עד לפנצ'רייה הקרובה בעת צרה. מאזדה 3 החדשה מתגלה כמכונית משפחתית פרקטית למדי עם תאי אחסון לבקבוקים, מחזיקי כוסות, ותאי אחסון נוספים ויעילים ברחבי תא הנוסעים.

 

האבזור בגרסת קומפורט נדיב מאד. אמנם פתיחת חלון בלחיצה נמצאת רק בחלון הנהג אך המצב משתפר כשמסתכלים על רשימת האבזור הארוכה הכוללת בין היתר מערכת בידור מתקדמת, בקרת שיוט, חיישני גשם ותאורה, כניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית, מנופי החלפת הילוכים מאחורי גלגל ההגה, מצלמה אחורית באיכות גבוהה, ותא אחסון ייעודי למשקפיים בין סוככי השמש הכוללים מראות מוארות. אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, עיגוני isofix, מערכת בקרת יציבות ומערכות עזר לבלימה, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים מסוג TPMS, ומערכת בלימה אוטונומית עד 30 קמ"ש שעובדת ביעילות מול אובייקטים גדולים.

 

חווית נהיגה - יש לילד פוטנציאל...

 

מאזדה 3 סיפקה תמיד חווית נהיגה ברמה גבוהה, המרכב ומערכת ההיגוי של מאזדה 3 הלכו יד ביד לאורך השנים ולא מעט חובבי מאזדה התאהבו בה בגלל תכונה זו בלבד. מאזדה 3 החדשה לא מאכזבת מהבחינה הזו ואם נקפוץ קדימה עמוק לחלק החוויתי של מבחן הדרכים נוכל לומר שמאזדה 3 החדשה יכולה להיות חדה, מדוייקת ואגרסיבית, אך לשם נגיע עוד מעט.

 

הנעה ראשונית במרכז דלק מוטורס לא עוררה הרבה דרמה. מנוע סקייאקטיב בנפח 1.5 ליטר עם מערכת עצור וסע מוצב בקרבי מאזדה 3 החדשה ומפיק 120 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט של 15.3 קג"מ ב- 4,000 סל"ד. הנתונים הפושרים מרמזים על מיצוי כושרו של המנוע בסל"ד בינוני עד גבוה וכשמציבים אותו על מרכב במשקל 1,376 ק"ג, ביצועים חורכי צמיגים כנראה שלא יהיו.

 

נקודת חוזק בחטיבת הכוח החדשה היא תיבת ההילוכים האוטומטית החדשה של מאזדה. מדובר בתיבת הילוכים פלנטרית מתקדמת וחסכונית בת 6 מהירויות. פעולתה שקטה, חלקה ומהירה בכל זמן נתון והיא מצליחה לסחוט מהמנוע את המיטב. הסיבה שקוראים לתיבה האוטומטית תיבה פלנטרית היא מעצם היותה מורכבת משלושה מכלולים עיקריים הנקראים של שם עצמים בפלנטה. גלגל שיניים מרכזי הנקרא "שמש", סט גלגלי שיניים קטנים יותר הנקראים "כוכבים" וסבבת גדולה הנקראת "נושא כוכבים", מכאן השם פלנטרית. תיבת ההילוכים החדשה של מאזדה איננה פורצת דרך, היא מודרנית וחכמה אך הטכנולוגיה המיושמת בה קיימת כבר עשורים ברכבים אירופאים מתקדמים.

 

הנסיעה בתוך העיר שקטה יחסית אך מעט קופצנית והמתלים מתקשים להעלים את תחלואי הכביש. עם עליית המהירות המצב משתפר בצורה משמעותית, המתלים מרסנים את המרכב היטב ורק שאון הצמיגים חודר לתא הנוסעים. בידוד רעשים טוב יותר היה מקל על החלטתנו לגבי איכות הנסיעה במאזדה 3 החדשה.

 

המרכב מסוגל לעמוד בהרבה יותר ממה שהמנוע הקטן מסוגל להציע והצפנו עד חיפה בכדי לבחון תאוריה זו ולבדוק את התנהגות הכביש המדוברת של מאזדה 3 שהוכיחה את טענתה לכתר עוד בדורות הקודמים. ידית ההילוכים עוברת למצב ידני ודוושת הדלק ברצפה, ההתקדמות נעשית בקלילות והספרה 100 הופיעה על הצג העילי לאחר 11 שניות די רועשות אם נאמר את האמת. המנוע מפיק את מירב כוחו בסל"ד גבוה, כך שאת מיאוץ הביניים שבין 80 ל- 120 צלחה מאזדה תוך 10.3 שניות סבירות.

 

מאזדה 3 2015מאזדה 3 2015

 

מאזדה 3 נראית קרבית אך עם מנוע ללא נשיכה אמיתית היא לא תפיק את מירב הביצועים. עליות בית אורן הקשו על המנוע הקטן ונעיצת הדוושה ברצפה גרמה בעיקר לרעשים ותלונות מצידו. תיבת ההילוכים מכויילת על הצד החסכוני ותשתדל להעלות את ההילוכים כמה שיותר מהר בכדי להגיע לסל"ד נמוך ולחסוך בדלק. בשונה מאחיותיה למותג, תיבת ההילוכים מגיעה ללא מצב הספורט היעיל שחסר כאן מאד.

 

העליות הסתיימו והאופק חזר אל הנוף, מאזדה 3 החדשה קיבלה אור שונה לחלוטין כשהגענו לירידות ולעיקולים, שם כלתנו התגלתה במלא תפארתה. סיבובים מהירים והשחזת פניות לא גרמו למאזדה להתרגש. מאזדה 3 תוקפת פניות ויוצאת מהן בנונשלנטיות חרישית. ההגה מדוייק מאד ובעל משקל מצויין והשלדה משתפת פעולה עם העברות משקל מהירות ויציבות גבוהה מאד, מה שעשה חיים קלים למערכת בקרת היציבות שנכנסה לפעולה רק לעיתים רחוקות. תגבור ההיגוי מופחת בנסיעה תובענית ומתגבר בנסיעה משפחתית ורגועה, דבר שיקל עליכם בחניון של הסופר.

 

עצירה וויכוח קל אל מול נופי בית אורן מגלים את החוליה החלשה של מאזדה 3 החדשה והיא חטיבת הכוח. מנוע ה- 1.5 ליטר לא שם כשצריך אותו, מאזדה 3 החדשה בגרסת המבחן אינה מרגישה חזקה או זריזה דיה כשדוחפים אותה לפינות. מנוע ה- 2.0 ליטר של מאזדה ייכנס לנעלי מאזדה 3 החדשה בצורה הרבה יותר שלמה. בסופו של יום בתחנת הדלק העמדנו את הכלה במבחן החשוב באמת, הנתונים הראו צריכת דלק ממוצעת של 12 ק"מ לליטר, נתון מספק בהתחשב בתנאי המבחן והמאמץ הנוסף אותו דרשנו מהמנוע, אך לא מהטובים ביותר בסגמנט. בנסיעה מנהלתית הצריכה ללא ספק תשתפר.

 

מאזדה 3 2015מאזדה 3 2015

 

סיכום - כשהגיון פוגש את הרגש

 

מאזדה 3 החדשה נראית מצויין וגרסת הקומפורט עם מנוע ה- 1.5 ליטר מציעה אבזור רב ותחושת עושר ביחס למתחרות. היא לא מצטיינת בתחום הנוחות והשימושיות עקב תא מטען לא אידיאלי, שיכוך בינוני של כבישים משובשים ומרווח סביר בלבד לנוסעים מאחור. היינו שמחים לקבל באותו מחיר, מנוע חזק יותר שיפצה על החסרונות אך מנוע ה- 1.5 ליטר מספק ביצועים פושרים בלבד וצריכת דלק ממוצעת ביחס למתחרות.

 

מאזדה 3 החדשה עונדת תג מחיר של החל מ- 128,000 ₪ לגרסת אקטיב הבסיסית עם מנוע 1.5 ליטר המיועדת בעיקר לציי רכב, תוספת של 4,000 ₪ לגרסת קומפורט תשדרג מאד את רשימת האבזור והיא מומלצת בחום עבור הלקוחות הפרטיים המסתפקים בביצועי מנוע ה- 1.5 ליטר ואינם עושים שימוש נרחב בתא המטען ובמושבים האחוריים.

 

עבור אותם הלקוחות שמחפשים משפחתית שגם יודעת ללחוץ על בלוטות החשק, נמליץ בחום לבחון את הדגם עם מנוע 2.0 ליטר בהספק 165 כ"ס שמתאים יותר לאופייה של מאזדה 3 כמשפחתית עבור חובבי הגה שמוכנים לוותר מעט על הנוחות והשימושיות תמורת הרבה פאן מנקודה א' לנקודה ב'. מחירה של מאזדה 3 עם מנוע 2.0 ליטר עומד על 133,000 ₪ עבור גרסת אקטיב הבסיסית ו- 142,000 ₪ עבור גרסת ספיריט המאובזרת לעייפה.

 

מאזדה 3 סדאן אוטומט
מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר
הספק מרבי 120/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 15.9/4000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 6 מהירויות
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,585 מ"מ
רוחב כללי 1,795 מ"מ
גובה כללי 1,450 מ"מ
בסיס גלגלים 2,700 מ"מ
מיכל דלק 51 ליטרים
נפח תא מטען 414 ליטרים
משקל עצמי 1,376 ק"ג
מהירות מרבית 185 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 11.0 שניות (יצרן)
קבוצת זיהום 5
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבי בטיחות
מחיר 132,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • קאדילק XT5 החדש 2020 בישראל - מתיחת פנים

    קאדילק XT5 החדש 2020 בישראל - מתיחת פנים

    09.01.20 | מבחני רכב

    קאדילק XT5 מתחדש בעיצוב מעודכן, מערכת מולטימדיה משודרגת, ותיבת 9 הילוכים אוטומטית. המחיר החל מ- 350,000 ₪

    קבוצת UMI, יבואנית קאדילק לשיראל, החלה בשיווק קאדילק XT5 החדש 2020 לאחר שעבר מתיחת פנים על מנת לשפר את מעמדו בסגמנט רכבי הפנאי פרימיום מול דגמים כגון לקסוס NX, אאודי Q5 ומרצדס GLC. העיצוב החיצוני התעדכן קלות וכולל שבכה קדמית בעלת קווים חדים התורמים למראה בעל נוכחות, וגופי תאורת LED אשר עוצבו מחדש. כ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב

     
  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריקאי החובב רכבי SUV ונת

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר

     
  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק

     
  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלו ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    31.10.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

    מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS. DS 3 קרוסבק יתרונות עיצוב, אבזור,

     
  • שברולט בלייזר במבחן דרכים

    שברולט בלייזר במבחן דרכים

    23.10.19 | מבחני רכב

    שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

    שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35

     
  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,

     
  • ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    26.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן ליף הינה משפחתית קומפקטית חשמלית עם טווח נסיעה מוצהר של 270 ק"מ ומחיר של 165,990 ₪. יצאנו למבחן בסימן שימושיות מול עלות

    ניסאן ליף היא אחת המכוניות החשמליות הראשונות שנכנסו לתודעת הציבור ומהבודדות בסגמנט המשפחתיות החשמליות בישראל. בניגוד לגרסאות החשמליות (EV) של קיה נירו ויונדאי איוניק המתחרות, ניסאן ליף תוכננה כמכונית חשמלית בלבד כבר מהנגיעה הראשונה בשולחן השרטוט. בהתאם לכך מותקנת הסוללה ברצפת המרכב ותורמת למרכז כובד

     
  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר