מאזדה CX-5 במבחן דרכים

 

מאזדה CX-5 הכה פופולארי בישראל נוחת בישראל לאחר מתיחת פנים. יצאנו לבדוק האם חכמת ההמון תספיק כדי לשמור על מקומו בצמרת טבלת

תגיות | פנאי שטח, מאזדה, CX-5

מאזדה CX-5 היא אחת הדוגמאות הבולטות לצמיחת סגמנט הפנאי שטח על חשבון המשפחתיות הגדולות. הדגם מאזדה CX-5 הוצג בשנת 2012 כמחליפו של מאזדה טריביוט שלא נחל הצלחה מרובה. הדגם החדש הציג שימושיות גבוהה ועיצוב אגרסיבי של רכב פנאי שטח קשוח. התוצאות לא איחרו לבוא ועד החציון הראשון של שנת 2015 ייצרה מאזדה מעל מיליון רכבי CX-5, נתון שהוביל את דגם הפנאי שטח להיות בין החשובים של היצרן אי פעם ובין רכבי הפנאי הנמכרים ביותר בישראל. בשנת 2015 זכה מאזדה CX-5 למתיחת פנים קלה, שדרוג מערכת המולטימדיה ותוספת מרשימה של מערכות בטיחות אקטיביות. הדגם שהתייצב למבחן הדרכים שלנו הגיע ברמת אבזור לוקצ'ורי עם הנעה קדמית שעונד תג מחיר של 179,500 ₪. יצאנו לבדוק האם תג המחיר מוצדק.

 

מאזדה CX5 2015מאזדה CX5 2015

 

עיצוב חיצוני - שרירים, קימורים ונוכחות

 

מאזדה CX-5 יפה, בזה אין ספק. העיצוב החיצוני נשען על הדגם היוצא ולמעט שינויים קלים בפנסים ובגריל הקדמי הוא נראה זהה לקודמו ורק חדי עין יבחינו בהבדלים בין הדגמים. הכלה המיועדת הגיעה בצבע "אדום עשיר" שלפי מאזדה תוכנן בקפידה ומגיע כאופציה בתוספת 3,000 ₪. הגריל הקדמי של משפחת דגמי מאזדה החדשים מעטר גם את החזית של מאדה CX-5 וגימורי הכרום מוסיפים למראה היוקרתי. במרכזו של הגריל מתייצב הסמל של מאזדה שעבר כמה גלגולים במרוצת השנים, הסמל הנוכחי מעוצב בצורת האות M שכנפיים מחליפות את צלעותיה האמצעיות לרמיזה על רוח מאזדה שפורשת כנפיה אל עבר העתיד. הסמל הישן יותר שעיטר את חרטומם של מכונות הנהיגה מבית מאזדה, סימל את הבעירה הפנימית ברוח מאזדה כמייצגת המנוע הרוטורי הייחודי למאזדה.

 

מאזדה CX-5 משדר דינמיות ועוצמה, הפנסים הקדמיים משוכים לאחור ובגרסאות הבכירות אף מגיעים עם תאורת LED מלאה מעוצבת כעיני חיית טרף. מכסה המנוע גדול ומראות הצד הזקורות נושאות מערכת איתותים מעוצבת. המראה השרירי ממשיך גם לאחור עם ספויילר גדול ומערכת תאורה אחורית המעוצבת בקווים אופקיים. להשלמת מראה השטח, הותקנו חיפויי פלסטיק שחור המגנים על תחתית המרכב. זוגתנו לדייט שהגיעה ברמת אבזור לוקצ'ורי מציעה חישוקי סגסוגת מעוצבים בקוטר 19 אינץ' וחלון גג חשמלי שנעדרים מגרסת אקזקיוטיב הבסיסית.

 

מאזדה CX5 2015מאזדה CX5 2015

 

עיצוב פנים - כרום, קרבון ואבק שבילים

 

קצת לפני מבחני התאוצה ובדיקת פעולת המתלים בפניות, נספר קצת על תא הנוסעים המרווח שמציע מאזדה CX-5. נציין לטובה את קורות ה- A המתוכננות בקפידה ע"י מהנדסי מאזדה שאינן מורגשות או מפריעות לשדה הראייה לפנים ולצדדים. שדה הראייה לאחור טוב מאוד והתמרון בחניה נעשה קל יותר עם המצלמה האחורית האיכותית. הישיבה גבוהה ושולטת והמושבים הקדמיים והאחוריים נוחים למדי ומרופדים בבד איכותי. הם קשיחים במידה כדי לספק תמיכה טובה לאורך זמן ומאידך רכים מספיק כדי להעניק נוחות מפנקת. מרווחי הראש והרגליים מכובדים בכל המושבים פרט למושב האמצעי בספסל האחורי שלא מספק נוחות ליושביו עקב היותו קצר וגבוה וכן תעלת הינע גבוהה שתפריע לרגלי הנוסע.

 

הכניסה והיציאה ממושביו של מאזדה 5-CX נעשית בקלות יתרה הודות למרכב הגבוה ותא הנוסעים המרווח. לאחר שמצאנו תנוחת נהיגה נוחה מתגלים מספר חסרונות מינוריים. משענת היד מקובעת, קשיחה, ולא באמת נוחה אך בעלת תא אחסון עמוק ויעיל. לאורך רוב שעות המבחן משענת היד השתוממה בבדידות. תלונות נוספת נרשמו בגנות חסרונם של פתחי מיזוג לנוסעים מאחור וחלון הגג החשמלי שהיה קטן מאד לעומת גודלו של הרכב. בחלק מהדגמים המתחרים תוכלו לקבל חלון גג גדול ומרשים בהרבה.

 

העיצוב הפנימי קיבל גם הוא מתיחת פנים קלה בדגמי 2015 שכוללת קונסולה מרכזית מעודכנת בעיצוב יוקרתי יותר ומערכת מולטימדיה חדשה MZD connect הנשלטת בקלות גם ע"י ג'ויסטיק וכפתורים צבועי כרום המותקנים בין המושבים הקדמיים בדומה למערך השליטה ברכבי ב.מ.וו ואאודי. לטובת מאזדה נציין כי כל תא הנהג מוכוון מטרה ליצירת סביבת נהג בטוחה, כזו שלא תפריע לריכוז ולהורדת העיניים מהדרך ולכן אפשרות המגע במסך מנוטרלת בנסיעה והשליטה עליו נותרת ע"י הג'ויסטיק והכפתורים הייעודיים על גלגל ההגה.

 

מאזדה CX5 2015מאזדה CX5 2015

 

החומרים ברובם באיכות גבוהה, פלסטיק איכותי נמצא בחלקו העליון של הדשבורד ופלסטיק פשוט יותר בחלקו התחתון ובדלתות. איכות ההרכבה אינה אחידה ובחלקים הנסתרים לעין ניתן להבחין בדיפונים רופפים. לראייה, נשמעו קרקושים מחלקו האחורי של רכב המבחן. ההגה וידית ההילוכים מחופי עור ומשלבים נגיעות כרום ופלסטיק דמוי קרבון שמשפרים את ההופעה. נוכל לסכם כי הושקעה מחשבה רבה בהנדסת האנוש אך למרות נגיעות הכרום וגימורי הפלסטיק המבריק והקרבון שמשתדלים להקנות כאן מראה יוקרתי, ההרגשה הכללית בתא הנוסעים של CX-5 משעממת למדי ולא משדרת שמדובר ברכב עם תג מחיר של 179,500 ₪.

 

תא המטען מציע 403 ליטרים של נפח הטענה שבמשיכת ידית קלה הופכים ל- 1,560 ליטרים עם קיפול המושבים האחוריים ולמשטח הטענה שטוח ויעיל. נציין לטובה את הכיסוי הנגלל של תא המטען שברגע פתיחת תא המטען יעלה עם דלת תא המטען ויחשוף פתח הטענה גדול ונוח. הכיסוי אמנם אינו קשיח אך את בובת בוב ספוג או אלזה הוא יחזיק בקלות.

 

אבזור ובטיחות – קפיצה גדולה קדימה

 

מאזדה CX-5 מאובזר ברמה גבוהה וכולל בין היתר ארבעה חלונות אוטומטיים, בלם חנייה חשמלי, שקע V12 בתא המטען, לחצן התנעה, מחשב דרך חכם, מערכת בקרת אקלים דו-אזורית, הגה וידית הילוכים מחופי עור, סוככי שמש עם תאורה ותא ייעודי למשקפיים. רשימת ציוד הבטיחות המכובדת כוללת 6 כריות אוויר, עיגוני isofix, מערכת סיוע לזינוק בעלייה וכל מערכות הבלימה האלקטרוניות ביניהן מערכת בקרת יציבות ואחיזה ומערכת סיוע לבלימה בעת חירום. הרשימה ממשיכה עם חיישני לחץ אוויר בצמיגים, תאורת יום מסוג DRL וחיישני תאורה וגשם. בנוסף לאלה הצטרפה לרשימה מערכת הבלימה האוטונומית של מאזדה העונה לשם SCBS ותפקידה למנוע תאונה ע"י בלימת הרכב לעצירה מלאה במהירות 4-30 קמ"ש. תוצאות הבדיקה חזרו תקינות ונראה כי המערכת עובדת ביעילות.

 

חווית נהיגה - ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד

 

מאזדה CX-5 החדש מציג את רוח הסקייאקטיב של מאזדה הדוגלת בנצילות גבוהה, חיסכון באנרגיה ושמירה על איכות הסביבה. מאזדה עושה זאת בעזרת טכנולוגיות מתקדמות, מרכב קל משקל וחטיבת כוח מצויינת שמסתירה כלתנו האדומה בקרביה. מדובר במנוע 2.0 ליטר המפיק 165 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט של 21.4 קג"מ המתקבלים ב- 4,000 סל"ד. נתונים אלה מרמזים על כושר שיא בסל"ד בינוני-גבוה אך לשם נגיע עוד מעט. למנוע משודכת תיבת ההילוכים המצויינת של מאזדה, תיבה פלנטרית בת 6 מהירויות עם כפתור ספורט המוצב ליד ידית ההילוכים ומשנה מקצה אל הקצה את חווית הנהיגה במאזדה CX-5 החדש. במצב הרגיל והמנומנם למדי, תמהר תיבת ההילוכים להעלות הילוך לקבלת סל"ד נמוך וצמצום צריכת הדלק. התוצאה היא האצה מנומנמת ונסיעה יומיומית שקטה ורגועה לעבודה, לקניות או לאיסוף הזאטוטים מהגן והזועמים מבית הספר.

 

 

מאזדה CX5 2015מאזדה CX5 2015

 

בדקות הראשונות של הנסיעה אני מבין למה סגמנט הפנאי שטח תופס תאוצה כל כך מסחררת ובפעם הראשונה אני אוהב את מה שהעדר אוהב. הישיבה גבוהה ושולטת והנסיעה שקטה באופן מפליא. למען האמת ציפיתי לקופצניות וטלטולים לא נעימים בתוך העיר כשהשיבושים הקטנים יהיו עקב האכילס של מאזדה CX-5 החדש אך באופן מפתיע למדי חישוקי ה- 19 אינץ' והצמיגים בעלי החתך הנמוך עמדו בגבורה במבחן הנסיעה העירונית ושיבושי הדרך נבלעו בשקט יחסי. אמנם הריסון אינו מושלם ולעיתים המרכב קופץ באי נעימות על שיבושים גדולים אך לא נרשמו תלונות יוצאות דופן.

 

במהירות נמוכה ההגה קל ובנסיעה נמרצת הוא מתקשה והופך למדוייק וכבד יותר. הודות להעברה שקטה ובלתי מורגשת של ההילוכים אני מוצא את עצמי משייט בקלילות בהילוך 6 שקט וחסכוני. הדרך צפונה ארוכה וזה הזמן לבחון את מערכת המולטימדיה על 6 רמקוליה שמפיקה איכות שמע טובה מאוד. הסנכרון עם הנייד מתבצע בקלות וקיימים גם שקעי AUX ו- USB ושקע ייעודי לכרטיס SD המשמש כמקור מדיה נוסף או לצורך התקנת תוכנת ניווט.

 

דיווח על פקק תנועה בהמשך הדרך מוביל אותי לשביל צדדי. מרווח הגחון עומד על 215 מ"מ מכובדים, נתון המאפשר לי לבחון דרכים מאובקות. עם מרחק סרנים ארוך של 2,700 מ"מ, מעבר בין בולדרים והצלבות כנראה שלא אצליח לבצע, אך את שבילי ארץ ישראל היפה תכבוש מאזדה CX-5 בקלות. המתלים מרסנים היטב את שיבושי השביל וקצב הנהיגה הופך להיות מהיר יותר על גבול המהנה. עולה בראשי המחשבה על גרסת ההנעה הכפולה אבל עבור שבילים כבושים ההנעה הקדמית מספקת ועושה עבודה מאוד טובה. בחזרה אל הכביש המהיר והסלול ה- CX-5 מספק נסיעה שקטה ונעימה, ושיכוך שיבושי הכביש המהיר נעשים בקלות. רעשי רוח וכביש מופיעים רק במהירויות תלת ספרתיות, וגם אז לא באופן מטריד.

 

מאזדה CX5 2015מאזדה CX5 2015

 

למרות גובהו של מאזדה CX-5 שעומד על 1,670 מ"מ, רוחות צד לא מפריעות לו לשעוט קדימה. 165 כ"ס מושכים באופן מספק את 1,610 הקילוגרמים של המרכב ובמבחן התאוצה מאפס למאה קמ"ש עמד מאזדה CX-5 בזמן של 9.5 שניות מכובדות, תוצאה דומה נרשמה במבחן תאוצת הביניים החשובה שבין 80 ל- 120 קמ"ש. צריכת הדלק שנרשמה בתנאי המבחן המחמירים עמדה על 10 ק"מ לליטר.

 

לחיצה קלה על כפתור הספורט מעוררת לחיים את המנוע ומשאירה אותו בדיוק איפה שהוא מרגיש בבית, בין 4,000 ל- 6,000 סל"ד כשהוא בשיא כושרו ונושם בצורה המיטבית. משם ליטוף קל על דוושת הגז ומאזדה CX-5 מסתער קדימה. כפתור הספורט בחלקה האחורי של ידית ההילוכים מחליף את החליפה המעונבת לחליפת דריי-פיט צמודה, מאזדה CX-5 מתעורר לחיים וחווית הנהיגה משתפרת פלאים. לחיצה על כפתור הספורט מורידה ברגע חטוף 2 הילוכים, המנוע שואג ב- 4,000 סל"ד וקצב ההתקדמות נעשה מהיר יותר בזמן שתיבת ההילוכים הנפלאה של מאזדה שומרת על סל"ד גבוה בלי להתנצל. בנהיגה נמרצת המרכב הגדול והגבוה משתף פעולה עם העברות משקל מהירות וזוויות הגלגול לא מאד גדולות בהתחשב שמדובר ברכב פנאי שטח גבוה. דוושת הבלם מדוייקת ולחיצה מתונה מלווה בנשיכה החלטית של הבלמים.

 

באופן כללי רכבי פנאי שטח אינם רכבי ביצועים אז לא לקחנו את מאזדה CX-5 למחוזות הללו אך נציין לטובה את הביטחון שמשרה מאזדה CX-5 בנהיגה נמרצת, גם ברגע של הפרת האיזון בין האחיזה לכוחות הטבע, המערכות האלקטרוניות עובדות ביעילות ומשלימות את העיקול בקו הנבחר.

 

סיכום- טובה ומהנה אך יקרה

 

עצירה לפינג'אן קפה מול הר תבור מובילה לתהייה על קנקנו של מאזדה CX-5 החדש. לאחר ויכוח קל הגענו למסקנה שאפקט העדר מנצח כאן, המשפט מיליארד סינים לא טועים חתם את הדיון. אמנם באופן אישי אני לא מכיר שום סיני, אבל ככל הנראה הסיני הממוצע יבחר ללכת עם מאזדה 5-CX בהינתן לו ההזדמנות. זהו רכב פנאי שטח טוב שרושם הצלחה בכל פרמטר חשוב. העיצוב החיצוני מרשים לטובה, תא הנוסעים שימושי ונוח, נוחות הנסיעה שקטה ונעימה לרוב, צריכת הדלק סבירה והביצועים יספקו את מרבית הלקוחות. אז מה רע בו? האמת שלא מצאנו חסרון משמעותי שיכול להפיל את מאזדה CX-5 אם החלטתם ללכת על רכב פנאי שטח במועדון ה- 180 אלף ₪. אצל חלק מהמתחרים תוכלו לקבל באותו מחיר אבזור עשיר יותר, תא נוסעים מעוצב יותר, הנעה כפולה או שבעה מושבים, אך אלו יגיעו לרוב על חשבון הביצועים, המרווח או התנהגות הכביש. אם להיות קטנוניים, היינו שמחים אילו תא הנוסעים היה משדר יותר שמחת חיים או יוקרה שמתאימה לתג המחיר ולא היינו מתנגדים לחלון גג גדול ורחב יותר שיכניס יותר אור ואווירה.

 

גרסת האקזקיוטיב הבסיסית שמחירה 166,500 ₪ מציעה לדעתנו תמורה גבוהה יותר, ניתן לחסוך 13,000 ₪ ולוותר על חלון הגג הקטנטן ועל חישוקי 19 אינץ' מגודלים ולהסתפק בחישוקי 17 אינץ' שבהחלט מספקים את הסחורה. מאזדה CX-5 הרוויח ביושר את מיקומו המכובד בטבלת המכירות ומציע חבילה כוללת טובה ומאוזנת מאד, הדגם המעודכן ימשיך לקרוץ ללקוחות המחפשים קצת יותר ממשפחתית גדולה סטנדרטית.

 

מאזדה  2.0לוקצ'ורי אוט'

מנוע בנזין 2.0 ליטר
הספק מרבי 165/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 21.4/4,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,555 מ"מ
רוחב כללי 1,840 מ"מ
גובה כללי 1,670 מ"מ
בסיס גלגלים 2,700 מ"מ
מיכל דלק 56 ליטרים
נפח תא מטען 403/1560 ליטרים
משקל עצמי 1,610 ק"ג
מהירות מרבית 187 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 9.1 שניות
קבוצת זיהום 8
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבי בטיחות
מחיר 179,500 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • קאדילק XT5 טורבו 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    קאדילק XT5 טורבו 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.05.20 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק כמה טוב עשתה מתיחת הפנים לרכב הפנאי קאדילק XT5 ואיך מתמודד מנוע 2.0 ליטרים עם רכב במשקל 1.8 טון

    קאדילק עושה בעשור האחרון צעדים חשובים בהפיכת המותג לצעיר ואטרקטיבי יותר בכל קשת דגמיה תוך שמירה על התדמית היוקרתית. קאדילק XT5 הושק בשנת 2017 כמחליף לקאדילק SRX והציג עיצוב שונה מהמתחרים. מתיחת הפנים האחרונה שומרת על עיצובו המוצלח של רכב הפנאי האמריקאי אך כוללת נגיעות קוסמטיות קלות, מערכות בטיחות עד

     
  • פיג'ו 5008 1.2 ליטרים במבחן דרכים

    פיג'ו 5008 1.2 ליטרים במבחן דרכים

    30.04.20 | מבחני רכב

    הקרב בין רכבי הפנאי 7 מושבים הולך ומתעצם עם גרסה חדשה ומוזלת לפיג'ו 5008 אשר חמושה במנוע 3 צילינדרים צנוע בנפח 1.2 ליטרים

    רכבי הפנאי החמושים בשבעה מושבים ביצעו חיסול ממוקד במיניוואנים המסורתיים. משפחות גדולות כבר לא חייבות לרכוש רכב מגודל עם חזות מסחרית ורובן בוחרות בישיבה הגבוהה ובעיצוב הפנאי על אף פשרות בסעיפי המרחב הפנימי והשימושיות. פיג'ו 5008 1.2 טורבו אקטיב יתרונות עיצוב, מרווח, שימושיות, נוחות נ

     
  • פיג'ו 2008 החדש 2020 במבחן דרכים

    פיג'ו 2008 החדש 2020 במבחן דרכים

    19.04.20 | מבחני רכב

    פיג'ו 2008 החדש מתמודד בסגמנט רווי מתחרים ומתבלט בזכות עיצוב מרשים, תא נוסעים חדשני, ותיבת 8 הילוכים אוטומטית. יצאנו לעמוד על מעלותיו וחסרונותיו של גור האריות החדש

    קטגוריית הקרוסאוברים העירוניים ממשיכה לפרוח, ולמרבית היצרניות יש נציג בקטגוריה המאיימת להוות תחליף למכונית סופר מיני. נראה כי מדובר בתהליך טבעי לאור העדפת השוק לרכבים המציעים תנוחת ישיבה מעט גבוהה יותר לצד פוזת שטח. העובדה כי המתחרים בסגמנט מבוססים על מכוניות סופר מיני ומהווים למעשה גרסה מוגבהת שלהן

     
  • ראם 2020 במבחן דרכים

    ראם 2020 במבחן דרכים

    12.04.20 | מבחני רכב

    ראם 2500 בגרסת לימיטד עושה בסטייל את מה שמצופה מטנדר אמריקאי גדול וחזק

    את טבלת המכירות בארה"ב מובילים באופן קבוע הטנדרים של פורד, שברולט וראם. בישראל המצב שונה, אך בעזרת הטבות מס נדיבות נמכרים טנדרים כאלה במספרים יפים. למבחן הדרכים שלנו התייצב ראם 2500 בגרסת לימיטד הבכירה והמפנקת שמחירה 280,000 ₪ לפני מע"מ ואין זה מקרי שדווקא גרסה זו נבחרה לייצג את הדגם. ר

     
  • אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    02.04.20 | מבחני רכב

    אופל קורסה החדשה מציעה יחידת הנעה חזקה, אבזור נדיב ועיצוב ספורטיבי במחיר גבוה ביחס לסגמנט. יצאנו לבחון את ההצעה החדשה בשוק הסופר מיני

    אופל קורסה בדורה השישי מציגה קפיצת מדרגה ענקית ביחס לקודמתה שלא זכתה להצלחה בשוק המקומי עקב עיצוב אנמי, מפרט מיושן ומוניטין חלש למותג אופל בישראל. אופל קורסה 2020 מבוססת על פלטפורמת CMP הגלובלית של קונצרן PSA, הקלה ב - 30 ק"ג לעומת קודמתה ומותאמת למנועים חשמליים. היבואנית החדשה לובינסקי תולה תקוות ר

     
  • מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    22.03.20 | מבחני רכב

    מרצדס CLA 35 AMG מציעה ביצועים משכרים במעטפת סקסית אך דורשת פרמיה בלתי מבוטלת. יצאנו למבחן ראוותני ומהיר

    מרצדס CLA 35 AMG נועדה לגשר על הפער שבין הגרסאות הרגילות של מרצדס CLA לבין גרסת הקצה CLA 45 AMG ומתחרה בדגמים כגון אאודי S3 וב.מ.וו M235. מעבר למנוע החזק, זוכה גרסה זו לשלדה מחוזקת ומכלולים התואמים ליכולת הגבוהה, ביניהם מערכת הנעה כפולה מתקדמת, מתלים מוקשחים, בלמים מוגדלים ומאווררים, היגוי חד ומהיר

     
  • וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    17.03.20 | מבחני רכב

    וולוו S60 מציעה חבילה ראויה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות פרימיום, ובגרסת הפלאג-אין הייבריד אפילו יחס נדיר של ביצועים לשקל

    בשנת 1994 הציגה וולוו, שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות אך חסרות כישורים דינמיים, את ה- T5 850 שצוידה במנוע טורבו חזק והשפילה את גרסאות ששת הצילינדרים של המתחרות מגרמניה בכל מבחני התאוצה ובמחיר נמוך יותר. וולוו S60 בגרסת T8 היא צאצאה של סבתא T5 850 ומציעה הספק וביצועים

     
  • סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    11.03.20 | מבחני רכב

    סיטרואן הוסיפה כוח למנוע של ה- C3 איירקרוס, ויצאנו לבדוק איך הוא משתלב עם השיק הצרפתי

    סיטרואן C3 איירקרוס הוצג בשנת 2018 ובינתיים הוצגו מתמודדים צעירים וטובים שהפכו את התחרות לקשה יותר. כדי להשאירו רלוונטי בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים, בחרה היצרנית לתת לדגם חיזוק משמעותי עם מנוע בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס, תוספת של 20 סוסים ביחס למנוע הקודם. סיטרואן C3 איירקרוס יתר

     
  • קופרה אטקה במבחן דרכים

    קופרה אטקה במבחן דרכים

    01.03.20 | מבחני רכב

    קופרה אטקה מציע ביצועים ספורטיביים בחבילה משפחתית נוחה ושימושית

    ברשותכם, אתחיל מהשורה התחתונה. לקופרה אטקה אין מתחרים ישירים, ואם היו כאלה, הם היו צריכים לעבוד מאוד קשה כדי לנצח את מה שיש לרכב הזה להציע. מעבר להיותו מכונת נהיגה טכנולוגית ומתקדמת, הוא גם שימושי ברמה היומיומית כמו סיאט אטקה של השכן. יתרה מכך, יש משהו מיוחד בלהיות שונה על הכביש, לדעת שיש לך רכב שיכ

     
  • אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    27.02.20 | מבחני רכב

    אאודי A4 נהנית מפופולריות גבוהה יחסית בארץ ובעולם, ומתיחת הפנים שעברה נועדה להשאירה אטרקטיבית גם בשנים הבאות עד להצגת הדור הבא

    אאודי A4 אחראית על חלק נכבד ממכירות המותג ברחבי העולם ועל כן חשובה מאוד עבור היצרנית. מתיחת הפנים אותה עברה אאודי A4 נועדה להשאיר את המכונית רעננה ועדכנית לשנים הקרובות על מנת להתחרות מול דגמים צעירים כגון ב.מ.וו סדרה 3. המשפחתית הגדולה של אאודי שומרת על מעלותיה המוכרות, מיישרת קו עם שפת העיצוב החדש

     
  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב