סוזוקי סלריו במבחן דרכים

יצאנו לבדוק האם מחליפתה של סוזוקי אלטו, חלוצת המכוניות העירוניות בישראל, יכולה לשחזר את הצלחתה

תגיות | עירוניות, סוזוקי, סלריו

חברת מכשירי תנועה הייתה הראשונה שזיהתה בשנת 2009 את יתרונות המיסוי הירוק והשכילה להביא לישראל את סוזוקי אלטו במחיר שובר שוק שאיפשר לישראלים רבים לקרוע את הניילונים ממכונית חדשה בחצי המחיר. בתחילה שווקה האלטו עם תיבת הילוכים ידנית בלבד וברמת אבזור בסיסית, אך למרבית הלקוחות שבחרו באלטו זה לא הפריע. מאז צמח שוק המכוניות העירוניות שהיום מהווה כ- 12% מסך המסירות בשנת 2015. בנוסף מראים נתוני המסירות שהלקוח הישראלי מעדיף להוסיף אלפי שקלים חדשים ולרכוש רכב חדש שמצוייד בתיבת הילוכים אוטומטית וברמת אבזור עשירה יותר.

 

סוזוקי סלריו החדשהסוזוקי סלריו החדשה

 

סוזוקי סלריו החדשה נכנסת לנעליה של סוזוקי אלטו וסוזוקי ספלאש שייצורה הופסק. את הצלחתה של האלטו היא ככל הנראה לא תצליח לשחזר בגלל מתחרות חזקות, אך היא העירונית הזולה ביותר המוצעת בישראל עם תיבת הילוכים אוטומטית וזה בטח לא יכול להזיק. מחירה הרשמי של סוזוקי סלריו אוטומטית עומד על 66,000 ₪ לפני הנחות ומבצעים וזו הגרסה שהתייצבה למבחן.

 

עיצוב

 

הסלריו החדשה של סוזוקי אינה מנסה להתבלט או להיות מיוחדת. יש זוויות בהם היא מצליחה להעביר קמצוץ של יופי, אך באופן כללי עיצובה פשוט ומשעמם. רוחב של 1,600 מ"מ וגובה של 1,540 מ"מ מקנים לסלריו עיצוב קופסתי ולא מחמיא אך גם מרווח פנימי נדיב ביחס לסגמנט. הפגוש הקדמי כולל זוג פנסי ערפל ופתחי אוורור, ושבכת הקירור עמוסה עיטורי כרום המנסים לחפות על חוסר ההשקעה העיצובי. במבט צד נגלים צמד קימורים בדלתות וחישוקי סגסוגת בקוטר 14 אינץ', ומאחור מתעצמת תחושת חוסר ההשקעה בעיצוב. הפריטים המעוצבים ביותר מאחור הם ידית פתיחת תא המטען והכנף הקטנה. רכב המבחן צוייד בחבילת קרוס-פאק (Cross pack) שמחירה עומד על 4,600 ₪ וזו מוסיפה עיטורי פלסטיק חיצוניים בצבע שחור שמקנים לסלריו מראה מעט יותר קשוח. בתחום העיצוב ניתן לומר כי סוזוקי סלריו אינה מהווה איום למתחרות המובילות והיא חסרת ייחוד.

 

סוזוקי סלריו החדשה - אינה מהווה איום למתחרות המובילותסוזוקי סלריו החדשה - אינה מהווה איום למתחרות המובילות

 

תא נוסעים ואבזור

 

הפשטות העיצובית ממשיכה גם אל תא הנוסעים. בכל מקום פגשנו פלסטיקה פשוטה וקשיחה אך באיכות הרכבה טובה. התחושה מעט אפורה וקודרת ורק מספר עיטורים מצומצם סביב פתחי המיזוג ומערכת השמע מהווים ניגודיות כלשהי בתא הנוסעים.

 

מידותיו של ההגה טובות אך הוא אינו נעים למגע, אינו מתכוונן לעומק וכולל שליטה רק על הדיבורית. במרכז הדשבורד ניצבת מערכת שמע פשוטה וקלה לתפעול הכוללת חיבור USB ודיבורית בלוטות'. מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית מוצעת בתוספת 4,600 ₪. לוח המחוונים גדול וקריא, וכולל מסך דיגיטלי בסיסי שמציג את מד האוץ וההילוך הנוכחי. עוד ברשימת האבזור ניתן למצוא מערכת מיזוג מכנית שפועלת היטב, 4 חלונות חשמל, מראות חשמל, צמד מחזיקי כוסות, מספר תאי אחסון כולל בדלתות, וזהו פחות או יותר.

 

סוזוקי סלריו החדשה - תא נוסעים פשוט אך באיכות הרכבה טובהסוזוקי סלריו החדשה - תא נוסעים פשוט אך באיכות הרכבה טובה

 

היושבים מלפנים ומאחור ייהנו ממרווחי רגליים וראש טובים ביחס לסגמנט אך המושבים די נוקשים וחסרי תמיכה. בסיס הגלגלים של הסלריו גדול יותר משל המתחרות ועומד על 2,425 מ"מ, נתון שבא לידי ביטוי בתא נוסעים מרווח למדי. למרות זאת עדיין מדובר במכונית קטנה וצרה שבה שלושה מבוגרים במושב האחורי ינועו באי נוחות למרות מדרגת תעלת הינע נמוכה. תא המטען הינו מהמרווחים בקטגוריה ומציע 254 ליטרים. את המושב האחורי ניתן לקפל ביחס של 60/40. למרות שבקיפול המושבים לא נוצרת רצפת הטענה שטוחה, מתקבל נפח הטענה של 726 ליטרים. גובה שפת ההטענה של הסלריו נוח אך המפתח מעט צר.

 

יחידת הנעה

 

סוזוקי סלריו בגרסת המבחן מצויידת בתיבת הילוכים אוטומטית. לא אוטומטית פלנטרית כמו שכולם אוהבים אלא תיבה רובוטית בעלת 5 מהירויות ומצמד בודד. התיבה הרובוטית משודכת למנוע בנזין משולש צילינדרים בנפח 1.0 ליטר המפיק 68 כ"ס ומומנט של 9.1 קג"מ ב- 3,500 סל"ד. על פי סוזוקי, צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 23.2 ק"מ לליטר, אך המדידות שלנו הציגו בפועל נתון של 16.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת ומאומצת, נתון הניתן לשיפור בנהיגה מנהלתית. המיאוץ הקלאסי מ- 0 ל- 100 קמ"ש ארך 14.2 שניות ארוכות.

 

סוזוקי סלריו החדשה - צריכת דלק מצויינתסוזוקי סלריו החדשה - צריכת דלק מצויינת

 

תגובת המצערת חדה ונחושה בהאצה, ולמעט במהירויות גבוהות ובעליות תלולות, שומרת הסלריו על רצועת כוח זמינה ומפתיעה לטובה. התיבה הרובוטית החדשה של הסלריו כוללת שני מאפיינים המייחדים אותה: הילוך חמישי ארוך המאפשר שיוט נעים בסל"ד נמוך יחסית ותורם לצריכת דלק חסכונית, ומצב "זחילה" המאפשר התחלת נסיעה ללא לחיצה על דוושת התאוצה, ממש כמו בתיבה אוטומטית פלנטרית, וכך נמנעות קפיצות מיותרות, ואומנות החניה הופכת לקלה וחלקה.

 

התנהגות, נוחות ובטיחות

 

ההתנהלות בעיר עם סוזוקי סלריו נעימה ונוחה בפן התפעולי. ההגה קל מאוד ורדיוס הסיבוב קטן. תנוחת הישיבה הגבוהה ושדה הראייה הנרחב מקלים על כל תמרון. רעשי המנוע והכביש אינם מטרידים במיוחד בנסיעה עירונית. השילוב בין המנוע לתיבת ההילוכים החדשה מתגלה כמוצלח למדי, אך עדיין מדובר בתיבה רובוטית חד מצמדית שמאופיינת בהעברות הילוכים איטיות ומורגשות לעיתים, בייחוד במעבר מהילוך ראשון לשני.

 

כיול המתלים של סוזוקו סלריו החדשה אינו מבריק. היא מצליחה להתמודד עם שיבושים קלים, אך כבישים באיכות ירודה יכולים להשפיע רבות על תא הנוסעים. תוסיפו על כך בידוד רעשי כביש ורוח לא מרשים ורעשי מנוע צורמים תחת מאמץ, וקיבלתם "חגיגה" של ממש בתא הנוסעים. עם העלייה במהירות משתפרת נוחות הנסיעה, אך רעשי הרוח והכביש בולטים עוד יותר.

 

סוזוקי סלריו החדשה - מכונית מרווחת וחסכונית במחיר נגישסוזוקי סלריו החדשה - מכונית מרווחת וחסכונית במחיר נגיש

 

כיול המתלים, זווית הגלגול, ההגה הקל, והצמיגים הצרים, אינם מבשרים על התנהגות כביש מענגת, אך זהו אינו ייעודה של הסלריו. היא אוחזת היטב בפניות, הבלמים מתפקדים היטב ולמרות מרכז הכובד הגבוה, מצליחה הסלריו להעניק תחושה בוגרת ובטיחותית בזמן הנהיגה. במבחני הריסוק של EURO NCAP קיבלה סוזוקי סלריו רק 3 כוכבי בטיחות וציון לא מרשים של 61% בהגנה על מבוגרים. הדגם הנבחן ע"י NCAP צוייד ב- 4 כריות אוויר ואילו פה בישראל משווקת סוזוקי סלריו עם 6 כריות אוויר, תוספת המסוגלת לעשות הבדל לא קטן בתוצאות מבחן הריסוק הצידי. בנוסף מצויידת סוזוקי סלריו בבקרת יציבות, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, מערכת למניעת התדרדרות, ומערכת מובילאיי לסיוע במניעת תאונות דרכים ללא תוספת תשלום.

 

סיכום

 

על פניו נראה כי סוזוקי סלריו החדשה לא תצליח לשחזר את הצלחתה של סוזוקי אלטו. היא אינה מביאה כל חידוש אלא רק מנסה ליישר קו עם המתחרות בסגמנט. על הנייר יש לסוזוקי סלריו את כל הנדרש כדי להיכנס לרשימת המובילות בסגמנט. היא שימושית, מרווחת וחסכונית ממרבית מתחרותיה. בפועל סוזוקי סלריו פשוטה, לא מלהיבה ולוקה בחסר בתחום העיצוב והנוחות. בסעיף התמורה למחיר מקבלת הסלריו ציון גבוה ותתאים במיוחד למי שאינו מחפש להתפנק אלא מחפש מכונית מרווחת, אוטומטית וחסכונית במחיר נגיש.

 

סוזוקי סלריו 1.0 ליטר GLX אוטומט
מנוע 998 סמ"ק
הספק מרבי 67.9/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 9.1/3,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רובוטית חד מצמדית
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 3,600 מ"מ
רוחב כללי 1,600 מ"מ
גובה כללי 1,540 מ"מ
בסיס גלגלים 2,425 מ"מ
מיכל דלק 35 ליטרים
נפח תא מטען

254/726 ליטרים

משקל עצמי 840 ק"ג
מהירות מרבית -
תאוצה 0-100 קמ"ש 14.2 שניות (מבחן)
קבוצת זיהום 3
ציון בטיחות ENCAP 3 כוכבים 
מחיר

65,990 ₪ 
חבילת קרוס-פאק 4,600 ₪  

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • פיג'ו 3008 דיזל במבחן דרכים - קרוסאובר אופנתי ודינמי

    פיג'ו 3008 דיזל במבחן דרכים - קרוסאובר אופנתי ודינמי

    16.02.17 | מבחני רכב

    פיג'ו 3008 החדש הינו קרוסאובר מעוצב וייחודי עם תא נוסעים מקורי והתנהגות כביש מהנה

    פיג'ו ידועה כיצרנית המקפידה על עיצוב מכוניות מרשימות, אך הדור הקודם של פיג'ו 3008 לא עמד בציפיות והתוצאה הייתה רכב פנאי-שטח מבולבל שלא זכה להצלחה מסחרית. הדור החדש שהושק לאחרונה בישראל, מתבסס על פלטפורמה מודולרית חדשה עם עיצוב מיוחד, ומבשר על עידן חדש לחלוטין. הזמנו את גרסת הבסיס עם מנוע דיזל ברמת א

     
  • וידאו: מיצובישי ספייס סטאר 2017 במבחן דרכים - כוכבת בעיר

    וידאו: מיצובישי ספייס סטאר 2017 במבחן דרכים - כוכבת בעיר

    09.02.17 | מבחני רכב

    על התפר שבין קטגוריית המיני לסופר מיני, נמצאת מיצובישי ספייס סטאר. יצאנו לבדוק מה השתנה במתיחת הפנים שעברה

    מיצובישי ספייס סטאר הגיעה ארצה לראשונה בשנת 2013 ולמרות עיצוב חיצוני אנמי ותא נוסעים פשוט, הצליחה לנגוס בפלח שוק מכובד בקטגוריית המכוניות הקטנות. כעת, לאחר תקופה בה הופסק שיווקה בהמתנה לדגם המעודכן, הגיעה מיצובישי ספייס סטאר לישראל לאחר מתיחת פנים ומקצה שיפורים. למבחן הדרכים שלנו התייצבה גרסת הפרימי

     
  • וידאו: מרצדס 2017 C450 AMG במבחן דרכים: זאב בעור כבש

    וידאו: מרצדס 2017 C450 AMG במבחן דרכים: זאב בעור כבש

    02.02.17 | מבחני רכב

    מרצדס C450 AMG היא מכונית ביצועים מדויקת עם נתונים מרשימים. יצאנו למבחן דרכים ווקאלי במיוחד כדי להתרשם מקרוב

    מרצדס C קלאס כבר מזמן לא משמשת כגרסת הכניסה למותג הפרימיום הגרמני, אך שנים ארוכות היוותה "המרצדס הכי קטנה" בהיצע. במחירה, היו מכוניות מנהלים מרווחות ומאובזרות ממנה, אך לקוחותיה היו אלה שחשקו בסמל הנכון במחיר "נגיש". האבולוציה עשתה את שלה וכיום דגמי המשפחתיות הגדולות של מותגי היוקרה מרווחות יותר, מאו

     
  • וידאו: יונדאי איוניק במבחן דרכים - משפחתית אקולוגית

    וידאו: יונדאי איוניק במבחן דרכים - משפחתית אקולוגית

    25.01.17 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית הראשונה של יונדאי מכוונת גבוה ומציעה אבזור בטיחות שופע וצריכת דלק מעולה

    שוק הרכב העולמי משתנה בקצב מהיר. ממדי הרכבים גדלים, גבולות הסגמנטים הופכים למטושטשים, ולא מעט רכבים חובשים כובעים של כמה קטגוריות במקביל. לרכבים מונעי בנזין ודיזל קמו מתחרים, ביניהם רכבים מונעי מימן, רכבים חשמליים, היברידיים והיד עוד נטויה. יצרני הרכב משתתפים במרוץ האנרגיה ושוקדים במקביל על פיתוח מע

     
  • קיה נירו במבחן דרכים - סינרגיה רציונלית

    קיה נירו במבחן דרכים - סינרגיה רציונלית

    29.12.16 | מבחני רכב

    קיה נירו הוא קרוסאובר היברידי המשלב מגוון יתרונות בחבילה מגובשת ואטרקטיבית

    קיה נירו מוגדר כקרוסאובר אך מראהו מזכיר מרכב סטיישן מוגבה. הוא מתפרש לאורך 4,355 מ"מ לעומת אחיו קיה ספורטאז' הנמתח לאורך 4,480 מ"מ. עם זאת, בסיס הגלגלים של הנירו ארוך ב- 30 מ"מ לעומת הספורטאז', מה שמקנה מרווח ברכיים עדיף ליושבים מאחור. קיה נירו משתייך אמנם לסגמנט הקרוסאוברים הלוהט אך קורץ גם ללקוחות

     
  • וידאו: אופל קורסה OPC 2016 במבחן דרכים

    וידאו: אופל קורסה OPC 2016 במבחן דרכים

    01.12.16 | מבחני רכב

    על הנייר, אופל קורסה OPC החדשה מצליחה להרשים, אבל אותנו מעניין איך היא על הכביש

    סרטון מבחן דרכים אופל קורסה OPC אופל קורסה OPC יתרונות התנהגות כביש, אבזור, תא הנוסעים חסרונות מחיר, היגוי, נוחות נסיעה אופל קורסה OPC, הגרסה המהירה של הסופר מיני הגרמנית, קוראת תיגר על פולקסווגן פולו GTI, סיאט איביזה קופרה ופיג

     
  • וידאו: מרצדס E קלאס החדשה במבחן דרכים

    וידאו: מרצדס E קלאס החדשה במבחן דרכים

    24.11.16 | מבחני רכב

    מרצדס E קלאס לוקחת אותנו אל העתיד בו לא נצטרך לנהוג במכונית והנסיעה תהפוך לאוטונומית

    סרטון מבחן דרכים מרצדס E קלאס יצרנית הפרימיום הגרמנית מציבה סטנדרטים מאוד גבוהים כהרגלה ואלו באים לידי ביטוי בדור החדש של מרצדס E קלאס, המוצבת בין מרצדס C קלאס המשפחתית לספינת הדגל מרצדס S קלאס. מרצדס E קלאס החדשה היא המכונית הטכנולוגית ביותר של היצרנית. כל החידושים אשר פותחו במהלך השנים הא

     
  • וידאו: אאודי A4 במבחן דרכים

    וידאו: אאודי A4 במבחן דרכים

    13.11.16 | מבחני רכב

    אאודי A4 מתייצבת למבחן דרכים תובעני עם עיצוב מרשים, טכנולוגיות מתקדמות, וניחוח פרימיום מעודן

    אחרי 22 שנים שהיא משקיעה בעצמה ומראה לכולם כמה היא שווה, זוכה אאודי A4 בדורה החמישי לתדמית בוגרת ואצילית. מה שזיכה את הדורות הקודמים בתשואות כבר הפך למובן מאליו וכעת היא צריכה להוכיח שהיא מסוגלת ליותר מבלי לצעוק. יריבותיה לסגמנט לא מאפשרות לה לעצום עין והקרב על תואר מלכת הקטגוריה הפך לשיחת היום. ידי

     
  • וידאו: הונדה סיוויק טייפ אר (TYPE R) במבחן דרכים

    וידאו: הונדה סיוויק טייפ אר (TYPE R) במבחן דרכים

    20.10.16 | מבחני רכב

    הונדה סיוויק טייפ אר מגיעה אלינו לאחר המתנה ארוכה. האם היא תעמוד בציפיות הגבוהות?

    לאחר חמש שנות המתנה יודעת הונדה שאסור לה לאכזב עם הסיוויק טייפ אר החדשה. היא בנתה מנוע טורבו חדש, טיפלה באווירודימניות וכיילה את השלדה ושאר המכלולים על מנת לחזור לסגמנט הספורט עם ראש מורם. התוצאות לא איחרו להגיע. עם השקתה שברה הונדה סיוויק טייפ אר החדשה זמני הקפה חדשות לבקרים. ההישג החשוב ביותר נרשם

     
  • וידאו: שברולט מאליבו במבחן דרכים

    וידאו: שברולט מאליבו במבחן דרכים

    28.09.16 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו החדשה משנה גישה. האם היא משנה גם את כללי המשחק בשוק המשפחתיות הגדולות?

    כאשר אתם שומעים את השם שברולט, לחלקכם עולות מחשבות על מכוניות אמריקאיות ספינתיות עם מנועים גדולים ולחלקכם עולות מחשבות על מכוניות קוריאניות זולות עם סמל אמריקאי. במקרה של שברולט מאליבו החדשה, הסיפור הוא אחר לגמרי. היא כבר לא כל כך אמריקאית אבל היא בכלל לא קוריאנית. שברולט מאליבו בדור העשירי הופכת למ

     
  • וידאו: פיג'ו 2008 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    וידאו: פיג'ו 2008 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    22.09.16 | מבחני רכב

    פיג'ו 2008 הינו קרוסאובר מעוצב ושימושי. האם יש לו את כל הדרוש כדי להתחרות בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים? יצאנו לבדוק

    עולם הרכב עבר שינוי משמעותי בשנים האחרונות עם ביקוש הולך וגובר למכוניות מעוצבות עם נוכחות ושימושיות טובה, במחיר נגיש. היצרניות מצאו לכך פתרון העונה לשם קרוסאובר עירוני או ג'יפון כפי שנהוג לכנותו בישראל. בדרך כלל מדובר ברכב על בסיס מכונית סופר מיני שזכה למרווח גחון מוגדל וכמה תוספות קוסמטיות למראה המ

     
  • סובארו לבורג 2016 במבחן דרכים

    סובארו לבורג 2016 במבחן דרכים

    01.09.16 | מבחני רכב

    סובארו לבורג היא משפחתית סטיישן שונה בנוף הישראלי. יצאנו לבדוק את הצהרתה על ספורטיביות ושימושיות

    סובארו לבורג החדשה הוצגה בעולם כבר בשנת 2013 אך היצרן היפני הקטן לא מיהר לייצא אותה אל מחוץ לגבולות היבשת. השם לבורג (Levorg) אם תהיתם הוא הכלאה בין שלוש מילים: לגאסי, רבולושיין, וטורינג (Legacy, revolution, touring). סובארו לבורג מצויידת במנוע טורבו בנזין חדש, מערכת הנעה כפולה, ובעיצוב שצפוי ל

     
  • יונדאי סונטה הייבריד 2016 במבחן דרכים

    יונדאי סונטה הייבריד 2016 במבחן דרכים

    25.08.16 | מבחני רכב

    יונדאי סונטה החדשה עושה עלייה מחודשת לישראל כשהיא חמושה בטכנולוגיה היברידית ובגנים אמריקאים

    כשנתיים לאחר הפסקת שיווקה של יונדאי i40, שלא זכתה להצלחה גדולה בישראל וממנה נמכרו כ- 800 יחידות בסך הכל, מגיעה יונדאי סונטה החדשה לכפר על חוסר ההצלחה של האחות האירופאית כשהיא חמושה בעיצוב מרענן ובמערכת הנעה היברידית. יונדאי סונטה החדשה מיוצרת בקוריאה אך מיועדת לשוק האמריקאי בעיקר והדבר בא לידי ביטוי

     
  • טויוטה קורולה 2016 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    טויוטה קורולה 2016 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    18.08.16 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה עברה מתיחת פנים של אמצע החיים וקיבלה עיצוב ואבזור מעודכנים וכן מערכות בטיחות מתקדמות. יצאנו לבדוק איך המשפחתית הנמכרת בישראל מתכוונת לשמור על מעמדה

    טויוטה קורולה הינה המכונית הנמכרת ביותר בעולם בכל הזמנים, אפילו יותר מהחיפושית והגולף של פולקסווגן. גם בישראל שמרה קורולה על מעמדה וכיכבה בראש טבלת המסירות מספר פעמים לא מבוטל. טויוטה קורולה משווקת בכל העולם ומיוצרת במספר רב של מדינות, והצליחה ביובל האחרון לבסס את מעמדה כמשפחתית אמינה ופרקטית. הדור

     
  • רנו קדג'אר 1.5 דיזל במבחן דרכים

    רנו קדג'אר 1.5 דיזל במבחן דרכים

    04.08.16 | מבחני רכב

    רנו מרחיבה את היצע דגמי רכבי הפנאי ונכנסת לפלח הג'פונים עם רנו קדג'אר החדש בגרסאות דיזל ובנזין. הוצאנו את גרסת הדיזל למבחן דרכים על מנת לבדוק האם הקדג'אר יהווה מתחרה חזק בסגמנט הלוהט

    זה כבר לא סוד שסגמנט דגמי הפנאי שטח הוא כמעט הסגמנט המרכזי היום במרבית שווקי הרכב בעולם. כמעט כל יצרן רכב היום מציע דגם פנאי שטח אחד לפחות. גם קונצרן רנו ניסאן מציע יותר מדגם פנאי שטח אחד - החל מניסאן ג'וק וניסאן קשקאי, ועד לדגמי הפנאי שטח המפוארים של אינפיניטי. רנו הציעה עד היום רק את רנו קפצ'ור הק

     
  • יונדאי i20 קרוס במבחן דרכים

    יונדאי i20 קרוס במבחן דרכים

    28.07.16 | מבחני רכב

    יונדאי i20 קרוס הוא למעשה יונדאי i20 עם מדי עבודה ונעליים גבוהות. האם זה יספיק לו כדי להוות תחרות אמיתית בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים?

    עד להגעת יונדאי i20 קרוס לישראל, לא היה לכלמוביל היבואנית מענה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים הרותח. אמנם יש לה את יונדאי טוסון החדש שמצליח מאוד בישראל ובעולם, אך הוא גדול ויקר יחסית מדגמים בסגמנט נמוך יותר כגון ניסאן ג'וק, שברולט טראקס ופיג'ו 2008. בארסנל הדגמים של יונדאי דווקא קיים דגם פנאי שטח קומפ

     
  • סוזוקי בלנו 2016 במבחן דרכים

    סוזוקי בלנו 2016 במבחן דרכים

    21.07.16 | מבחני רכב

    סוזוקי מחזירה לנוף המקומי שם ישן בחליפה חדשה. הפעם כמכונית סופר מיני מרווחת ומאובזרת

    סוזוקי בלנו 2016 מחזירה לחיים שם נוסטלגי ומוכר, אך הבלנו החדשה שונה לחלוטין מאותה בלנו שהצליחה מאוד בישראל בשנות ה- 90. בניגוד לסוזוקי בלנו המקורית שהשתייכה לקטגוריית המשפחתיות ושווקה בעיקר בגרסת סדאן, הבלנו החדשה הינה סופר מיני מרווחת במרכב האצ'בק 5 דלתות. בישראל משווקת סוזוקי בלנו בגרסת GLS הבסיסי

     
  • טויוטה פריוס 2016 החדשה במבחן דרכים

    טויוטה פריוס 2016 החדשה במבחן דרכים

    19.07.16 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של טויוטה פריוס מבוסס על פלטפורמה חדשה, מצוייד ביחידת הנעה היברידית עדכנית, ומציג עיצוב יוצא דופן

    בשלהי שנות ה- 90 עמלו מהנדסי טויוטה על רעיון חדש-ישן: שילוב בין מערכת הנעה מסורתית לוגמת בנזין למערכת הנעה חשמלית. בשנת 1997 חשפה הענקית היפנית את הדור הראשון של הפריוס שהתהדר בחדשנות פורצת דרך הבאה לידי ביטוי ביחידת הנעה היברידית ובעיצוב אווירודינמי מיוחד. במשך השנים הבינו בטויוטה שההימור השתלם והפ

     
  • אופל אסטרה החדשה במבחן דרכים

    אופל אסטרה החדשה במבחן דרכים

    12.07.16 | מבחני רכב

    יצאתי לפגישה עם אירופאית נאה, בייישנית ומנומסת עם שמלה אדומה והמון תכונות טובות. האם צפוי לנו עתיד משותף וזוגיות מוצלחת?

    שמעתי עליה המון דברים טובים מחברים. כשהסכימה להיפגש קבענו דייט לשעת אחר צהריים לא מחייבת. אני לבשתי קז'ואל והגעתי באיחור קל, היא הגיעה בשמלה אדומה מושקעת וחיכתה לי מעט. אופל אסטרה החדשה היא לא רק מכונית יפה, היא מכונית בטיחותית ומושקעת וכבר הספיקה לקטוף את תואר מכונית השנה לשנת 2016. אם לא די בכך, א

     
  • פורד אקספלורר במבחן דרכים

    פורד אקספלורר במבחן דרכים

    07.07.16 | מבחני רכב

    פורד אקספלורר עבר עדכון לקראת סוף חיי הדגם והגיע לישראל חמוש בעיצוב מעודכן ורשימת אבזור ארוכה. יצאנו לבדוק מה התחדש

    הדור האחרון של פורד אקספלורר הושק בשנת 2011. הוא נטש את שלדת הסולם ויכולות השטח לטובת נוחות ופינוקים. כעת לקראת סוף חיי הדגם עבר פורד אקספלורר עדכון מקיף שכולל שינוי עיצובי ושידרוגים ברשימת האבזור. פורד אקספלורר החדש הוא עוף מעט מוזר בישראל, הוא גדול מאוד ורחב, יכול לשנע בנוחות 7 נוסעים, והוא ספק מי