סוזוקי סלריו במבחן דרכים

 

יצאנו לבדוק האם מחליפתה של סוזוקי אלטו, חלוצת המכוניות העירוניות בישראל, יכולה לשחזר את הצלחתה

תגיות | עירוניות, סוזוקי, סלריו

חברת מכשירי תנועה הייתה הראשונה שזיהתה בשנת 2009 את יתרונות המיסוי הירוק והשכילה להביא לישראל את סוזוקי אלטו במחיר שובר שוק שאיפשר לישראלים רבים לקרוע את הניילונים ממכונית חדשה בחצי המחיר. בתחילה שווקה האלטו עם תיבת הילוכים ידנית בלבד וברמת אבזור בסיסית, אך למרבית הלקוחות שבחרו באלטו זה לא הפריע. מאז צמח שוק המכוניות העירוניות שהיום מהווה כ- 12% מסך המסירות בשנת 2015. בנוסף מראים נתוני המסירות שהלקוח הישראלי מעדיף להוסיף אלפי שקלים חדשים ולרכוש רכב חדש שמצוייד בתיבת הילוכים אוטומטית וברמת אבזור עשירה יותר.

 

סוזוקי סלריו החדשהסוזוקי סלריו החדשה

 

סוזוקי סלריו החדשה נכנסת לנעליה של סוזוקי אלטו וסוזוקי ספלאש שייצורה הופסק. את הצלחתה של האלטו היא ככל הנראה לא תצליח לשחזר בגלל מתחרות חזקות, אך היא העירונית הזולה ביותר המוצעת בישראל עם תיבת הילוכים אוטומטית וזה בטח לא יכול להזיק. מחירה הרשמי של סוזוקי סלריו אוטומטית עומד על 66,000 ₪ לפני הנחות ומבצעים וזו הגרסה שהתייצבה למבחן.

 

עיצוב

 

הסלריו החדשה של סוזוקי אינה מנסה להתבלט או להיות מיוחדת. יש זוויות בהם היא מצליחה להעביר קמצוץ של יופי, אך באופן כללי עיצובה פשוט ומשעמם. רוחב של 1,600 מ"מ וגובה של 1,540 מ"מ מקנים לסלריו עיצוב קופסתי ולא מחמיא אך גם מרווח פנימי נדיב ביחס לסגמנט. הפגוש הקדמי כולל זוג פנסי ערפל ופתחי אוורור, ושבכת הקירור עמוסה עיטורי כרום המנסים לחפות על חוסר ההשקעה העיצובי. במבט צד נגלים צמד קימורים בדלתות וחישוקי סגסוגת בקוטר 14 אינץ', ומאחור מתעצמת תחושת חוסר ההשקעה בעיצוב. הפריטים המעוצבים ביותר מאחור הם ידית פתיחת תא המטען והכנף הקטנה. רכב המבחן צוייד בחבילת קרוס-פאק (Cross pack) שמחירה עומד על 4,600 ₪ וזו מוסיפה עיטורי פלסטיק חיצוניים בצבע שחור שמקנים לסלריו מראה מעט יותר קשוח. בתחום העיצוב ניתן לומר כי סוזוקי סלריו אינה מהווה איום למתחרות המובילות והיא חסרת ייחוד.

 

סוזוקי סלריו החדשה - אינה מהווה איום למתחרות המובילותסוזוקי סלריו החדשה - אינה מהווה איום למתחרות המובילות

 

תא נוסעים ואבזור

 

הפשטות העיצובית ממשיכה גם אל תא הנוסעים. בכל מקום פגשנו פלסטיקה פשוטה וקשיחה אך באיכות הרכבה טובה. התחושה מעט אפורה וקודרת ורק מספר עיטורים מצומצם סביב פתחי המיזוג ומערכת השמע מהווים ניגודיות כלשהי בתא הנוסעים.

 

מידותיו של ההגה טובות אך הוא אינו נעים למגע, אינו מתכוונן לעומק וכולל שליטה רק על הדיבורית. במרכז הדשבורד ניצבת מערכת שמע פשוטה וקלה לתפעול הכוללת חיבור USB ודיבורית בלוטות'. מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית מוצעת בתוספת 4,600 ₪. לוח המחוונים גדול וקריא, וכולל מסך דיגיטלי בסיסי שמציג את מד האוץ וההילוך הנוכחי. עוד ברשימת האבזור ניתן למצוא מערכת מיזוג מכנית שפועלת היטב, 4 חלונות חשמל, מראות חשמל, צמד מחזיקי כוסות, מספר תאי אחסון כולל בדלתות, וזהו פחות או יותר.

 

סוזוקי סלריו החדשה - תא נוסעים פשוט אך באיכות הרכבה טובהסוזוקי סלריו החדשה - תא נוסעים פשוט אך באיכות הרכבה טובה

 

היושבים מלפנים ומאחור ייהנו ממרווחי רגליים וראש טובים ביחס לסגמנט אך המושבים די נוקשים וחסרי תמיכה. בסיס הגלגלים של הסלריו גדול יותר משל המתחרות ועומד על 2,425 מ"מ, נתון שבא לידי ביטוי בתא נוסעים מרווח למדי. למרות זאת עדיין מדובר במכונית קטנה וצרה שבה שלושה מבוגרים במושב האחורי ינועו באי נוחות למרות מדרגת תעלת הינע נמוכה. תא המטען הינו מהמרווחים בקטגוריה ומציע 254 ליטרים. את המושב האחורי ניתן לקפל ביחס של 60/40. למרות שבקיפול המושבים לא נוצרת רצפת הטענה שטוחה, מתקבל נפח הטענה של 726 ליטרים. גובה שפת ההטענה של הסלריו נוח אך המפתח מעט צר.

 

יחידת הנעה

 

סוזוקי סלריו בגרסת המבחן מצויידת בתיבת הילוכים אוטומטית. לא אוטומטית פלנטרית כמו שכולם אוהבים אלא תיבה רובוטית בעלת 5 מהירויות ומצמד בודד. התיבה הרובוטית משודכת למנוע בנזין משולש צילינדרים בנפח 1.0 ליטר המפיק 68 כ"ס ומומנט של 9.1 קג"מ ב- 3,500 סל"ד. על פי סוזוקי, צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 23.2 ק"מ לליטר, אך המדידות שלנו הציגו בפועל נתון של 16.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת ומאומצת, נתון הניתן לשיפור בנהיגה מנהלתית. המיאוץ הקלאסי מ- 0 ל- 100 קמ"ש ארך 14.2 שניות ארוכות.

 

סוזוקי סלריו החדשה - צריכת דלק מצויינתסוזוקי סלריו החדשה - צריכת דלק מצויינת

 

תגובת המצערת חדה ונחושה בהאצה, ולמעט במהירויות גבוהות ובעליות תלולות, שומרת הסלריו על רצועת כוח זמינה ומפתיעה לטובה. התיבה הרובוטית החדשה של הסלריו כוללת שני מאפיינים המייחדים אותה: הילוך חמישי ארוך המאפשר שיוט נעים בסל"ד נמוך יחסית ותורם לצריכת דלק חסכונית, ומצב "זחילה" המאפשר התחלת נסיעה ללא לחיצה על דוושת התאוצה, ממש כמו בתיבה אוטומטית פלנטרית, וכך נמנעות קפיצות מיותרות, ואומנות החניה הופכת לקלה וחלקה.

 

התנהגות, נוחות ובטיחות

 

ההתנהלות בעיר עם סוזוקי סלריו נעימה ונוחה בפן התפעולי. ההגה קל מאוד ורדיוס הסיבוב קטן. תנוחת הישיבה הגבוהה ושדה הראייה הנרחב מקלים על כל תמרון. רעשי המנוע והכביש אינם מטרידים במיוחד בנסיעה עירונית. השילוב בין המנוע לתיבת ההילוכים החדשה מתגלה כמוצלח למדי, אך עדיין מדובר בתיבה רובוטית חד מצמדית שמאופיינת בהעברות הילוכים איטיות ומורגשות לעיתים, בייחוד במעבר מהילוך ראשון לשני.

 

כיול המתלים של סוזוקו סלריו החדשה אינו מבריק. היא מצליחה להתמודד עם שיבושים קלים, אך כבישים באיכות ירודה יכולים להשפיע רבות על תא הנוסעים. תוסיפו על כך בידוד רעשי כביש ורוח לא מרשים ורעשי מנוע צורמים תחת מאמץ, וקיבלתם "חגיגה" של ממש בתא הנוסעים. עם העלייה במהירות משתפרת נוחות הנסיעה, אך רעשי הרוח והכביש בולטים עוד יותר.

 

סוזוקי סלריו החדשה - מכונית מרווחת וחסכונית במחיר נגישסוזוקי סלריו החדשה - מכונית מרווחת וחסכונית במחיר נגיש

 

כיול המתלים, זווית הגלגול, ההגה הקל, והצמיגים הצרים, אינם מבשרים על התנהגות כביש מענגת, אך זהו אינו ייעודה של הסלריו. היא אוחזת היטב בפניות, הבלמים מתפקדים היטב ולמרות מרכז הכובד הגבוה, מצליחה הסלריו להעניק תחושה בוגרת ובטיחותית בזמן הנהיגה. במבחני הריסוק של EURO NCAP קיבלה סוזוקי סלריו רק 3 כוכבי בטיחות וציון לא מרשים של 61% בהגנה על מבוגרים. הדגם הנבחן ע"י NCAP צוייד ב- 4 כריות אוויר ואילו פה בישראל משווקת סוזוקי סלריו עם 6 כריות אוויר, תוספת המסוגלת לעשות הבדל לא קטן בתוצאות מבחן הריסוק הצידי. בנוסף מצויידת סוזוקי סלריו בבקרת יציבות, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, מערכת למניעת התדרדרות, ומערכת מובילאיי לסיוע במניעת תאונות דרכים ללא תוספת תשלום.

 

סיכום

 

על פניו נראה כי סוזוקי סלריו החדשה לא תצליח לשחזר את הצלחתה של סוזוקי אלטו. היא אינה מביאה כל חידוש אלא רק מנסה ליישר קו עם המתחרות בסגמנט. על הנייר יש לסוזוקי סלריו את כל הנדרש כדי להיכנס לרשימת המובילות בסגמנט. היא שימושית, מרווחת וחסכונית ממרבית מתחרותיה. בפועל סוזוקי סלריו פשוטה, לא מלהיבה ולוקה בחסר בתחום העיצוב והנוחות. בסעיף התמורה למחיר מקבלת הסלריו ציון גבוה ותתאים במיוחד למי שאינו מחפש להתפנק אלא מחפש מכונית מרווחת, אוטומטית וחסכונית במחיר נגיש.

 

סוזוקי סלריו 1.0 ליטר GLX אוטומט
מנוע 998 סמ"ק
הספק מרבי 67.9/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 9.1/3,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רובוטית חד מצמדית
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 3,600 מ"מ
רוחב כללי 1,600 מ"מ
גובה כללי 1,540 מ"מ
בסיס גלגלים 2,425 מ"מ
מיכל דלק 35 ליטרים
נפח תא מטען

254/726 ליטרים

משקל עצמי 840 ק"ג
מהירות מרבית -
תאוצה 0-100 קמ"ש 14.2 שניות (מבחן)
קבוצת זיהום 3
ציון בטיחות ENCAP 3 כוכבים 
מחיר

65,990 ₪ 
חבילת קרוס-פאק 4,600 ₪  

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • פיג'ו 308 GTI במבחן דרכים - צרפתייה לוהטת

    פיג'ו 308 GTI במבחן דרכים - צרפתייה לוהטת

    23.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    לפיג'ו מסורת מפוארת וארוכת שנים עם דגמי GTI ספורטיביים ומהנים ופיג'ו 308 GTI נכנסת לנעליים גדולות ויוצרת ציפיות רבות. יצאנו לבחון את הצרפתייה החמה על כבישים לוהטים

    לפיג'ו מוניטין רב שנים בייצור מכוניות מהנות לנהיגה, בפרט דגמי היצרן אשר זכו לשאת את תג GTI. אמנם לפולקסווגן גולף שמור תואר הוגת קונספט ההאצ'בק הספורטיבית עוד בתחילת שנות ה- 80, אך פיג'ו שבאה אחריה, עשתה זו בדרכה שלה עם תוצאות טובות לא פחות. דגמי פיג'ו 205 GTI האגדיים בשלל גרסאותיהם היו למשאת נפשם של

     
  • קיה ריו החדשה במבחן דרכים

    קיה ריו החדשה במבחן דרכים

    16.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    קיה ריו החדשה נחתה בישראל והיא לא מצליחה לעורר עניין כמו ספורטאז' ופיקנטו. יצאנו לבדוק מדוע

    בעשור האחרון התחוללה טרנספורמציה בקיה. מיצרן המייצר מכוניות פשוטות עם מכלולים מיושנים, לעיתים תוך התבססות על דגמים קודמים של יצרניות אחרות, הפכה קיה למשהו אחר לחלוטין. נקודת המפנה הראשונה הייתה המעבר לבעלות יונדאי בעלת החזון שהציבה יעדים שאפתניים ודאגה גם לעמוד בהם. בהמשך גוייס למשימה מעצב העל פיטר

     
  • פורד קוגה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פורד קוגה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    09.11.17 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק איך פורד קוגה, שעבר מקצה שיפורים, מתכוון לכבוש לעצמו נתח מההצלחה המסחררת בקטגוריית רכבי הפנאי שטח בישראל

    פורד קוגה הגיע לישראל בשנת 2013 אך דלק מוטורס היבואנית לא קראה נכון את המפה והציעה לקהל הישראלי את הקוגה ברמות אבזור גבוהות עם הנעה כפולה כסטנדרט, בזמן שהמתחרות הציעו גרסאות כניסה מוזלות עם הנעה קדמית ומנועים צנועים. מאז ביצעו בפורד מספר ניסיונות להפיח חיים בקוגה שכללו החלפת מנוע, שיווק גרסאות הנעה

     
  • יגואר F-PACE במבחן דרכים

    יגואר F-PACE במבחן דרכים

    02.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    יצאנו לבדוק האם יגואר F-PACE, רכב הפנאי הראשון של המותג, נושא את תכונות האופי הספורטיביות והעידון הבריטי המאפיינים את רכבי יגואר

    במהלך ארבעת העשורים האחרונים, עברה יצרנית הרכב הבריטית יגואר טלטלות רבות. בשנת 1975 פתחה הממשלה הבריטית בתהליך הלאמה גורף, שכלל בין היתר את העברת הבעלות על קונצרן יגואר מידיים פרטיות לבעלות המדינה. כעשר שנים לאחר מכן חזרה יגואר לבעלות ציבורית. בשנת 1990 נרכשה על ידי קונצרן פורד, ובשנת 2008 הפכה לחבר

     
  • ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק במבחן - אייקון אמריקאי בשטח הישראלי

    ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק במבחן - אייקון אמריקאי בשטח הישראלי

    26.10.17 | מבחני רכב

    ג'יפ גרנד צ'ירוקי הוא שם דבר זה שנים רבות, ותמיד הציע נוחות נסיעה גבוהה ויכולות שטח מרשימות. כעת משיק היבואן את גרסת טריילהוק עם יכולות שטח משופרות. יצאנו לבדוק

    ג'יפ גרנד צ'ירוקי הוא הרבה יותר מרכב פנאי, מדובר באייקון אמריקאי שנוגע בליבם של חובבי הגה ושטח בכל העולם כבר למעלה מעשרים שנה. ג'יפ גרנד צ'ירוקי ידוע כרכב פנאי בעל יכולות שטח מצוינות, אך מהנדסי ג'יפ חשבו שגם את המצוין ניתן לשפר, וכך נולד גרנד צ'ירוקי טריילהוק החדש. הטריילהוק מביא עימו יכולות שטח מוג

     
  • מרצדס S500e במבחן דרכים - אצולה מעוררת השראה

    מרצדס S500e במבחן דרכים - אצולה מעוררת השראה

    18.10.17 | מבחני רכב

    מרצדס S קלאס היא אחת המכוניות הכי מפנקות שכסף יכול לקנות, וגרסת 500e מבטיחה לפנק גם את הסביבה. יצאנו לבדוק את השילוב המסקרן

    מרצדס S קלאס נחשבת בעיני רבים למכונית הטובה ביותר בעולם, ובצדק. מדובר במכונית פאר גדולה ויקרה שמחירה הופך אותה ללא רלוונטית עבור הרוב המכריע של תושבי כדור הארץ. אז מה בכל זאת הופך אותה לכה חשובה? מרצדס S קלאס עומדת בראש פרמידת הדגמים הענפה של היצרנית הגרמנית ומצויידת במיטב הטכנולוגיה שיש לעולם הרכב

     
  • מזראטי לבנטה - קרוסאובר איטלקי נמרץ ומהודר

    מזראטי לבנטה - קרוסאובר איטלקי נמרץ ומהודר

    02.10.17 | מבחני רכב

    מזראטי לבנטה, רכב הפנאי הראשון של מותג היוקרה האקזוטי, מבקש לגעת בליבם של חובבי הנהיגה. יצאנו לבדוק האם הלבנטה קורצת גם לנהג וגם למשפחה

    מזראטי, יצרנית המכוניות האקזוטיות שעשו בשנים האחרונות את דרכן לכבישי ישראל, משיקה רכב פנאי עם הרבה כוח, מזג איטלקי ותג מחיר שלא יבייש את המותגים היקרים ביותר. מזראטי לבנטה הוא לא רק רכב הפנאי הראשון של המותג האיטלקי, הוא מהלך ראשון ומושקע של היצרן להיכנס לשוק רכבי הפנאי הגועש. מזראטי לבנטה נוצר עם ת

     
  • ב.מ.וו סדרה 5 החדשה במבחן דרכים

    ב.מ.וו סדרה 5 החדשה במבחן דרכים

    26.09.17 | מבחני רכב

    ב.מ.וו מבטיחה ללקוחותיה הוותיקים כי הדור השביעי בשושלת סדרה 5 יעצים את חווית הנהיגה תוך שמירה על איכות הרכבה והנדסת אנוש מהטובות בעולם. יצאנו לבדוק האם היא מצליחה לעמוד בהבטחותיה

    ב.מ.וו סדרה 5 החדשה הינה נצר לשושלת מפוארת של מכוניות יוקרה בתצורת סדאן. ייצורה של סדרה 5 החל בשנת 1972 והכתיב לעולם את הלך הרוח שעתיד להתפתח בקטגוריה זו. המנועים החזקים, השלדה הספורטיבית ומערכת ההנעה האחורית הפכו לשם דבר במרוצת הזמן, ובתחילת שנת 2008 נמכרה המכונית ה- 5 מיליון של ב.מ.וו סדרה 5.

     
  • טנדרים במבחן השוואתי

    טנדרים במבחן השוואתי

    19.09.17 | מבחני רכב

    יצאנו עם איסוזו דימקס, טויוטה היילקס, מיצובישי טרייטון, ופיאט פולבק למבחן דרכים מאובק ומאומץ בכדי להכתיר את הטנדר הטוב ביותר

    קטגוריית הטנדרים בישראל לא נמצאת בדרך כלל בכותרות. מאז ביטול הטבת המס על הטנדרים הבינוניים בשנת 2005 צנחו המכירות בקטגוריה ובימינו רק מי שבאמת זקוק לטנדר רוכש אחד. מזה שנים קיימים בישראל מספר מותגים עיקריים בסגמנט – איסוזו, טויוטה ומיצובישי. איסוזו שיווקה בשנות ה- 90 את האיפון ובימינו מובילה א

     
  • סוזוקי סוויפט החדשה במבחן דרכים

    סוזוקי סוויפט החדשה במבחן דרכים

    18.09.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    סוזוקי סוויפט החדשה מגיעה אלינו היישר מיפן עם עיצוב רענן ומנוע מעודכן. יצאנו לבדוק האם היא מתחרה ראויה בסגמנט הסופר מיני הצפוף

    בתקופה האחרונה חידשה יבואנית סוזוקי את היצע הדגמים והנחיתה בישראל 4 דגמים חדשים - בלנו, קרוסאובר, איגניס, וסוויפט. מזה שנים סוזוקי סוויפט היא הרבה יותר מסופר מיני, ומהווה אחד הסמלים הבולטים של הסגמנט ושל המותג עצמו. עוד לפני שסוזוקי איגניס וסוזוקי קרוסאובר היו פנטזיה מוטורית של החברה היפנית, כבשה סו

     
  • פיאט פולבק במבחן דרכים

    פיאט פולבק במבחן דרכים

    13.09.17 | מבחני רכב

    פיאט פולבק הוא המצטרף האחרון לקטגוריית הפיקאפים בישראל ומתהדר בהיותו האירופאי היחיד בשוק בו שולטים ביד רמה הטנדרים היפנים. יצאנו לתהות על קנקנו של פיאט פולבק ולגלות סוד משפחתי קטן שהוא לא מתאמץ להסתיר

    שוק הטנדרים בארץ נשלט מזה שנים בידי איסוזו דימקס המחזיק בנתח של כ- 50% מסך מכירות הפיקאפים בישראל. אל התחרות הצטרף לאחרונה שחקן אירופאי ראשון - פיאט פולבק, עם מפרט ותצורה מתאימים לתחרות ומנוע שרירי בהספק של 181 כ"ס ההופך אותו לחזק ביותר בקטגוריה. אם אתם תוהים כיצד יצרן איטלקי המתמחה בייצור מכוניות ק

     
  • מאזדה CX-5 החדש במבחן דרכים

    מאזדה CX-5 החדש במבחן דרכים

    11.09.17 | מבחני רכב

    מאזדה CX-5 החדש מעוצב בסגנון קודו הייחודי למאזדה. יצאנו לבדוק האם דגם CX-5 החדש מציג איכויות משופרות לאחר שעבר מתיחת פנים

    בעשור האחרון עברה מאזדה העולמית שינוי משמעותי הכולל את פיתוח טכנולוגיות הסקיי-אקטיב לשיפור יעילות המנועים, ואת שפת העיצוב המרשימה המכונה קודו. נסיעת המבחן ארכה כיומיים קצרצרים במהלכם משך מאזדה CX-5 החדש מבטים מעוררי השתאות בכל מקום אליו הגיע. זהו ללא ספק אחד מרכבי הפנאי היפים בהם נהגתי, וההוכחה הגיע

     
  • יונדאי H350 במבחן דרכים - בא לשכונה בחור חדש

    יונדאי H350 במבחן דרכים - בא לשכונה בחור חדש

    06.09.17 | מבחני רכב

    יונדאי משיקה ואן חדש ועושה צעדים ראשונים בעולם המסחריות הגדולות. יצאנו לבדוק האם יצליח השחקן החדש להתברג לקבוצת השליטה בסגמנט המסחריות

    עולם המסחריות מרגיש קצת אפור ולא מוכר למרביתנו. יונדאי לעומת זאת, מזהה את הפוטנציאל הכלכלי של הסגמנט ומרגישה בנוח להסתובב בעולם חדש כאילו הייתה שם מקדמת דנא. יונדאי משיקה ואן מסחרי חדש המכונה H350 ומבטיחה להביא אס מנצח למשחק שבו כולם מלכים. יונדאי H350 מגיע במספר סוגי מרכב לבחירה, ואן קצר, ואן ארוך,

     
  • מרצדס SL400 במבחן דרכים

    מרצדס SL400 במבחן דרכים

    04.09.17 | מבחני רכב

    מרצדס SL היא אחד הדגמים הוותיקים והמיוחסים ביותר של מרצדס. יצאנו איתה לדייט ארוך כדי לתהות על קנקנה

    ישנן לא מעט מכוניות אשר הותירו חותם על עולם הרכב, הציגו חידושים ושכלולים, או נמכרו בכמויות עתק. מעט מאוד מכוניות הופכות לאייקון, כזה שכולם מכירים ואפילו מפנטזים עליו. אודה ואומר כי עבורי מרצדס SL היא מכונית חלומות. ה- SL היא אחד הדגמים הוותיקים ביותר של מרצדס והיא הוצגה במקור בשנת 1954, השם הוא למעש

     
  • וולוו S90 במבחן דרכים

    וולוו S90 במבחן דרכים

    30.08.17 | מבחני רכב

    וולוו S90 - מכונית הסלון החדשה של היצרנית השבדית כבר כאן. יצאנו לבדוק את יכולותיה על האספלט הישראלי והאם היא מהווה אלטרנטיבה ראויה לטריו מגרמניה

    וולוו שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות, אך חסרות כישורים דינמיים, החלה בניסיונות לשנות תדמית זו מאמצע שנות ה- 90 עם ה- 850 T5 שצוידה במנוע טורבו חזק, בימים בהם מנועי טורבו היו נחלתן הכמעט בלעדית של מכוניות ספורט מכוונות ביצועים. כיום בהתאם לתפיסת השוק הרווחת, מוכרת וולו

     
  • סיאט לאון במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    סיאט לאון במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    23.08.17 | מבחני רכב

    סיאט לאון עברה את מתיחת הפנים של אמצע החיים ומשווקת בישראל עם מנוע חזק יותר במחיר אטרקטיבי במיוחד. אז איפה הקאץ'?

    סיאט לאון היא כרטיס הכניסה לקבוצת המשפחתיות של קונצרן פולקסווגן. לא מרווחת כמו סקודה אוקטביה, לא איכותית כמו גולף, ולא יוקרתית כמו אאודי A3. אבל לסיאט לאון תמיד היו נקודות זכות משלה - עיצובה מצודד וצעיר, היא מוצעת עם אותם מנועי טורבו קטנים וחזקים, רמת האבזור גבוהה, וכבר שנים שהיא מוצעת במחיר נוח ומע

     
  • מאזדה CX-3 במבחן דרכים - Pure Red

    מאזדה CX-3 במבחן דרכים - Pure Red

    17.08.17 | מבחני רכב

    מאזדה CX-3 מציע ממדים קטנים עם מנוע גדול ותג מחיר לא קטן. יצאנו לבדוק למי מתאים CX-3 והאם הוא מצדיק את המחיר

    שוק המשפחתיות מאבד נתחים יקרים לטובת פלח הקרוסאוברים האופנתיים, והמתחרות מקוריאה מתעלות בנתוני המסירות על מי שהייתה המלכה מיפן. כעת משגרת מאזדה את ה- CX3 כאלטרנטיבה קומפקטית וספורטיבית לרכבי הפנאי הקוריאנים המובילים את טבלת המכירות מאזדה CX3 Pure White יתרונות יחידת הנעה, התנ

     
  • סקודה ראפיד 1.0 ליטר במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    סקודה ראפיד 1.0 ליטר במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    14.08.17 | מבחני רכב

    חמש שנים מאז הושקה לראשונה, משיקה סקודה את הראפיד המעודכנת עם מנוע צנוע בנפח ליטר אחד בלבד. יצאנו לבדוק האם 95 כ"ס מספיקים למשפחתית הקטנה

    נראה שסקודה ממטירה עלינו מבול של דגמים חדשים בתקופה האחרונה, ביניהם הקודיאק שהגיע ארצה בחודש יוני השנה, האוקטביה שעברה מקצה שיפורים, והקארוק שעתיד להגיע בתחילת שנה הבאה. הפעם הגיע תורה של הראפיד להתרענן. המשפחתית הקטנה של המותג הצ'כי הגיעה לפרקה והחלה להרגיש מעט מיושנת. כחמש שנים לאחר שהוצגה לראשונה

     
  • פולקסווגן גולף במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פולקסווגן גולף במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    10.08.17 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף היא שם נרדף למשפחתית קומפקטית איכותית ושימושית. יצאנו לבדוק כיצד היא השתפרה במתיחת הפנים

    פולקסווגן גולף נהנית ממעמד אייקוני. כבר שנים ארוכות שהיא קובעת את רף האיכות בקבוצת המשפחתיות הקומפקטיות. הגולף גם נושאת על כתפיה את בשורת החדשנות של קונצרן פולקסווגן. היא הייתה הקומפקטית העממית הראשונה להשתמש במנוע טורבו קטן, ובתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. כל יצרן חולם על משפחתית שתרכוש לעצמה

     
  • אאודי TTS במבחן דרכים

    אאודי TTS במבחן דרכים

    09.08.17 | מבחני רכב

    לקחנו את אאודי TTS למבחן דרכים מהיר בכבישים המפותלים של הצפון. לא נדרש זמן רב להגיע למסקנה שהיא אחת המכוניות היותר מהנות הנמכרות היום בישראל

    אאודי TT המקורית הוצגה לראשונה בשנת 1995 אך הגיעה לפס היצור בשנת רק בשנת 1998. אאודי בחרה לקרוא לסדרת ה- TT על שם מסלול מרוצי האופנועים הקטלניIsle of Man TT . במשך 20 השנים האחרונות הספיקה יצרנית הרכב הבאוורית להעלות על פס הייצור שלושה דורות של אאודי TT הממותגת כמכונית ספורטיבית, צעירה ועדכנית. למבח