סוזוקי סלריו במבחן דרכים

 

יצאנו לבדוק האם מחליפתה של סוזוקי אלטו, חלוצת המכוניות העירוניות בישראל, יכולה לשחזר את הצלחתה

תגיות | עירוניות, סוזוקי, סלריו

חברת מכשירי תנועה הייתה הראשונה שזיהתה בשנת 2009 את יתרונות המיסוי הירוק והשכילה להביא לישראל את סוזוקי אלטו במחיר שובר שוק שאיפשר לישראלים רבים לקרוע את הניילונים ממכונית חדשה בחצי המחיר. בתחילה שווקה האלטו עם תיבת הילוכים ידנית בלבד וברמת אבזור בסיסית, אך למרבית הלקוחות שבחרו באלטו זה לא הפריע. מאז צמח שוק המכוניות העירוניות שהיום מהווה כ- 12% מסך המסירות בשנת 2015. בנוסף מראים נתוני המסירות שהלקוח הישראלי מעדיף להוסיף אלפי שקלים חדשים ולרכוש רכב חדש שמצוייד בתיבת הילוכים אוטומטית וברמת אבזור עשירה יותר.

 

סוזוקי סלריו החדשהסוזוקי סלריו החדשה

 

סוזוקי סלריו החדשה נכנסת לנעליה של סוזוקי אלטו וסוזוקי ספלאש שייצורה הופסק. את הצלחתה של האלטו היא ככל הנראה לא תצליח לשחזר בגלל מתחרות חזקות, אך היא העירונית הזולה ביותר המוצעת בישראל עם תיבת הילוכים אוטומטית וזה בטח לא יכול להזיק. מחירה הרשמי של סוזוקי סלריו אוטומטית עומד על 66,000 ₪ לפני הנחות ומבצעים וזו הגרסה שהתייצבה למבחן.

 

עיצוב

 

הסלריו החדשה של סוזוקי אינה מנסה להתבלט או להיות מיוחדת. יש זוויות בהם היא מצליחה להעביר קמצוץ של יופי, אך באופן כללי עיצובה פשוט ומשעמם. רוחב של 1,600 מ"מ וגובה של 1,540 מ"מ מקנים לסלריו עיצוב קופסתי ולא מחמיא אך גם מרווח פנימי נדיב ביחס לסגמנט. הפגוש הקדמי כולל זוג פנסי ערפל ופתחי אוורור, ושבכת הקירור עמוסה עיטורי כרום המנסים לחפות על חוסר ההשקעה העיצובי. במבט צד נגלים צמד קימורים בדלתות וחישוקי סגסוגת בקוטר 14 אינץ', ומאחור מתעצמת תחושת חוסר ההשקעה בעיצוב. הפריטים המעוצבים ביותר מאחור הם ידית פתיחת תא המטען והכנף הקטנה. רכב המבחן צוייד בחבילת קרוס-פאק (Cross pack) שמחירה עומד על 4,600 ₪ וזו מוסיפה עיטורי פלסטיק חיצוניים בצבע שחור שמקנים לסלריו מראה מעט יותר קשוח. בתחום העיצוב ניתן לומר כי סוזוקי סלריו אינה מהווה איום למתחרות המובילות והיא חסרת ייחוד.

 

סוזוקי סלריו החדשה - אינה מהווה איום למתחרות המובילותסוזוקי סלריו החדשה - אינה מהווה איום למתחרות המובילות

 

תא נוסעים ואבזור

 

הפשטות העיצובית ממשיכה גם אל תא הנוסעים. בכל מקום פגשנו פלסטיקה פשוטה וקשיחה אך באיכות הרכבה טובה. התחושה מעט אפורה וקודרת ורק מספר עיטורים מצומצם סביב פתחי המיזוג ומערכת השמע מהווים ניגודיות כלשהי בתא הנוסעים.

 

מידותיו של ההגה טובות אך הוא אינו נעים למגע, אינו מתכוונן לעומק וכולל שליטה רק על הדיבורית. במרכז הדשבורד ניצבת מערכת שמע פשוטה וקלה לתפעול הכוללת חיבור USB ודיבורית בלוטות'. מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית מוצעת בתוספת 4,600 ₪. לוח המחוונים גדול וקריא, וכולל מסך דיגיטלי בסיסי שמציג את מד האוץ וההילוך הנוכחי. עוד ברשימת האבזור ניתן למצוא מערכת מיזוג מכנית שפועלת היטב, 4 חלונות חשמל, מראות חשמל, צמד מחזיקי כוסות, מספר תאי אחסון כולל בדלתות, וזהו פחות או יותר.

 

סוזוקי סלריו החדשה - תא נוסעים פשוט אך באיכות הרכבה טובהסוזוקי סלריו החדשה - תא נוסעים פשוט אך באיכות הרכבה טובה

 

היושבים מלפנים ומאחור ייהנו ממרווחי רגליים וראש טובים ביחס לסגמנט אך המושבים די נוקשים וחסרי תמיכה. בסיס הגלגלים של הסלריו גדול יותר משל המתחרות ועומד על 2,425 מ"מ, נתון שבא לידי ביטוי בתא נוסעים מרווח למדי. למרות זאת עדיין מדובר במכונית קטנה וצרה שבה שלושה מבוגרים במושב האחורי ינועו באי נוחות למרות מדרגת תעלת הינע נמוכה. תא המטען הינו מהמרווחים בקטגוריה ומציע 254 ליטרים. את המושב האחורי ניתן לקפל ביחס של 60/40. למרות שבקיפול המושבים לא נוצרת רצפת הטענה שטוחה, מתקבל נפח הטענה של 726 ליטרים. גובה שפת ההטענה של הסלריו נוח אך המפתח מעט צר.

 

יחידת הנעה

 

סוזוקי סלריו בגרסת המבחן מצויידת בתיבת הילוכים אוטומטית. לא אוטומטית פלנטרית כמו שכולם אוהבים אלא תיבה רובוטית בעלת 5 מהירויות ומצמד בודד. התיבה הרובוטית משודכת למנוע בנזין משולש צילינדרים בנפח 1.0 ליטר המפיק 68 כ"ס ומומנט של 9.1 קג"מ ב- 3,500 סל"ד. על פי סוזוקי, צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 23.2 ק"מ לליטר, אך המדידות שלנו הציגו בפועל נתון של 16.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת ומאומצת, נתון הניתן לשיפור בנהיגה מנהלתית. המיאוץ הקלאסי מ- 0 ל- 100 קמ"ש ארך 14.2 שניות ארוכות.

 

סוזוקי סלריו החדשה - צריכת דלק מצויינתסוזוקי סלריו החדשה - צריכת דלק מצויינת

 

תגובת המצערת חדה ונחושה בהאצה, ולמעט במהירויות גבוהות ובעליות תלולות, שומרת הסלריו על רצועת כוח זמינה ומפתיעה לטובה. התיבה הרובוטית החדשה של הסלריו כוללת שני מאפיינים המייחדים אותה: הילוך חמישי ארוך המאפשר שיוט נעים בסל"ד נמוך יחסית ותורם לצריכת דלק חסכונית, ומצב "זחילה" המאפשר התחלת נסיעה ללא לחיצה על דוושת התאוצה, ממש כמו בתיבה אוטומטית פלנטרית, וכך נמנעות קפיצות מיותרות, ואומנות החניה הופכת לקלה וחלקה.

 

התנהגות, נוחות ובטיחות

 

ההתנהלות בעיר עם סוזוקי סלריו נעימה ונוחה בפן התפעולי. ההגה קל מאוד ורדיוס הסיבוב קטן. תנוחת הישיבה הגבוהה ושדה הראייה הנרחב מקלים על כל תמרון. רעשי המנוע והכביש אינם מטרידים במיוחד בנסיעה עירונית. השילוב בין המנוע לתיבת ההילוכים החדשה מתגלה כמוצלח למדי, אך עדיין מדובר בתיבה רובוטית חד מצמדית שמאופיינת בהעברות הילוכים איטיות ומורגשות לעיתים, בייחוד במעבר מהילוך ראשון לשני.

 

כיול המתלים של סוזוקו סלריו החדשה אינו מבריק. היא מצליחה להתמודד עם שיבושים קלים, אך כבישים באיכות ירודה יכולים להשפיע רבות על תא הנוסעים. תוסיפו על כך בידוד רעשי כביש ורוח לא מרשים ורעשי מנוע צורמים תחת מאמץ, וקיבלתם "חגיגה" של ממש בתא הנוסעים. עם העלייה במהירות משתפרת נוחות הנסיעה, אך רעשי הרוח והכביש בולטים עוד יותר.

 

סוזוקי סלריו החדשה - מכונית מרווחת וחסכונית במחיר נגישסוזוקי סלריו החדשה - מכונית מרווחת וחסכונית במחיר נגיש

 

כיול המתלים, זווית הגלגול, ההגה הקל, והצמיגים הצרים, אינם מבשרים על התנהגות כביש מענגת, אך זהו אינו ייעודה של הסלריו. היא אוחזת היטב בפניות, הבלמים מתפקדים היטב ולמרות מרכז הכובד הגבוה, מצליחה הסלריו להעניק תחושה בוגרת ובטיחותית בזמן הנהיגה. במבחני הריסוק של EURO NCAP קיבלה סוזוקי סלריו רק 3 כוכבי בטיחות וציון לא מרשים של 61% בהגנה על מבוגרים. הדגם הנבחן ע"י NCAP צוייד ב- 4 כריות אוויר ואילו פה בישראל משווקת סוזוקי סלריו עם 6 כריות אוויר, תוספת המסוגלת לעשות הבדל לא קטן בתוצאות מבחן הריסוק הצידי. בנוסף מצויידת סוזוקי סלריו בבקרת יציבות, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, מערכת למניעת התדרדרות, ומערכת מובילאיי לסיוע במניעת תאונות דרכים ללא תוספת תשלום.

 

סיכום

 

על פניו נראה כי סוזוקי סלריו החדשה לא תצליח לשחזר את הצלחתה של סוזוקי אלטו. היא אינה מביאה כל חידוש אלא רק מנסה ליישר קו עם המתחרות בסגמנט. על הנייר יש לסוזוקי סלריו את כל הנדרש כדי להיכנס לרשימת המובילות בסגמנט. היא שימושית, מרווחת וחסכונית ממרבית מתחרותיה. בפועל סוזוקי סלריו פשוטה, לא מלהיבה ולוקה בחסר בתחום העיצוב והנוחות. בסעיף התמורה למחיר מקבלת הסלריו ציון גבוה ותתאים במיוחד למי שאינו מחפש להתפנק אלא מחפש מכונית מרווחת, אוטומטית וחסכונית במחיר נגיש.

 

סוזוקי סלריו 1.0 ליטר GLX אוטומט
מנוע 998 סמ"ק
הספק מרבי 67.9/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 9.1/3,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רובוטית חד מצמדית
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 3,600 מ"מ
רוחב כללי 1,600 מ"מ
גובה כללי 1,540 מ"מ
בסיס גלגלים 2,425 מ"מ
מיכל דלק 35 ליטרים
נפח תא מטען

254/726 ליטרים

משקל עצמי 840 ק"ג
מהירות מרבית -
תאוצה 0-100 קמ"ש 14.2 שניות (מבחן)
קבוצת זיהום 3
ציון בטיחות ENCAP 3 כוכבים 
מחיר

65,990 ₪ 
חבילת קרוס-פאק 4,600 ₪  

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מאזדה CX-3 במבחן דרכים - Pure Red

    מאזדה CX-3 במבחן דרכים - Pure Red

    17.08.17 | מבחני רכב

    מאזדה CX-3 מציע ממדים קטנים עם מנוע גדול ותג מחיר לא קטן. יצאנו לבדוק למי מתאים CX-3 והאם הוא מצדיק את המחיר

    שוק המשפחתיות מאבד נתחים יקרים לטובת פלח הקרוסאוברים האופנתיים, והמתחרות מקוריאה מתעלות בנתוני המסירות על מי שהייתה המלכה מיפן. כעת משגרת מאזדה את ה- CX3 כאלטרנטיבה קומפקטית וספורטיבית לרכבי הפנאי הקוריאנים המובילים את טבלת המכירות מאזדה CX3 Pure White יתרונות יחידת הנעה, התנ

     
  • סקודה ראפיד 1.0 ליטר במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    סקודה ראפיד 1.0 ליטר במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    14.08.17 | מבחני רכב

    חמש שנים מאז הושקה לראשונה, משיקה סקודה את הראפיד המעודכנת עם מנוע צנוע בנפח ליטר אחד בלבד. יצאנו לבדוק האם 95 כ"ס מספיקים למשפחתית הקטנה

    נראה שסקודה ממטירה עלינו מבול של דגמים חדשים בתקופה האחרונה, ביניהם הקודיאק שהגיע ארצה בחודש יוני השנה, האוקטביה שעברה מקצה שיפורים, והקארוק שעתיד להגיע בתחילת שנה הבאה. הפעם הגיע תורה של הראפיד להתרענן. המשפחתית הקטנה של המותג הצ'כי הגיעה לפרקה והחלה להרגיש מעט מיושנת. כחמש שנים לאחר שהוצגה לראשונה

     
  • פולקסווגן גולף במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פולקסווגן גולף במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    10.08.17 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף היא שם נרדף למשפחתית קומפקטית איכותית ושימושית. יצאנו לבדוק כיצד היא השתפרה במתיחת הפנים

    פולקסווגן גולף נהנית ממעמד אייקוני. כבר שנים ארוכות שהיא קובעת את רף האיכות בקבוצת המשפחתיות הקומפקטיות. הגולף גם נושאת על כתפיה את בשורת החדשנות של קונצרן פולקסווגן. היא הייתה הקומפקטית העממית הראשונה להשתמש במנוע טורבו קטן, ובתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. כל יצרן חולם על משפחתית שתרכוש לעצמה

     
  • אאודי TTS במבחן דרכים

    אאודי TTS במבחן דרכים

    09.08.17 | מבחני רכב

    לקחנו את אאודי TTS למבחן דרכים מהיר בכבישים המפותלים של הצפון. לא נדרש זמן רב להגיע למסקנה שהיא אחת המכוניות היותר מהנות הנמכרות היום בישראל

    אאודי TT המקורית הוצגה לראשונה בשנת 1995 אך הגיעה לפס היצור בשנת רק בשנת 1998. אאודי בחרה לקרוא לסדרת ה- TT על שם מסלול מרוצי האופנועים הקטלניIsle of Man TT . במשך 20 השנים האחרונות הספיקה יצרנית הרכב הבאוורית להעלות על פס הייצור שלושה דורות של אאודי TT הממותגת כמכונית ספורטיבית, צעירה ועדכנית. למבח

     
  • ג'יפ רנגייד לימיטד 4x4 במבחן דרכים - אמריקה בקטנה

    ג'יפ רנגייד לימיטד 4x4 במבחן דרכים - אמריקה בקטנה

    07.08.17 | מבחני רכב

    מותג ג'יפ הותיק הבין שדגם כניסה זאת לא מילה גסה והוסיף להיצע ג'יפון צנוע. יצאנו לבדוק האם ג'יפ רנגייד יכול להתחרות במובילי הקטגוריה עם ייחוס גדול ותג מחיר בהתאם

    ג'יפ רנגייד, האח הקטן למשפחת ג'יפ, לא חדש בישראל אך רבים לא ממש מכירים אותו מאחר ואינו נפוץ בנוף הישראלי. העיצוב המיוחד של ג'יפ רנגייד יכול לקסום להרבה אנשים שיראו בו תחליף מעניין למובילות הסגמנט הנמצאות בכל כביש ובכל מגרש חניה. יצאנו לכבישים ולחולות לבדוק האם הרנגייד רק יפה או גם אופה.

     
  • הונדה סיוויק החדשה במבחן דרכים

    הונדה סיוויק החדשה במבחן דרכים

    02.08.17 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק האם הדור העשירי של הונדה סיוויק טוב מקודמיו. התוצאות הפתיעו אפילו אותנו

    בשנת 2016 השיקה הונדה את הדור העשירי לשושלת הסיוויק הידועה. הסיוויק עלתה לראשונה על פסי הייצור בשנת 1973, ומאז מכרה קרוב לעשרים מיליון רכבים ההופכים אותה למכונית הנמכרת ביותר אי פעם של הונדה. הדור העשירי בסדרת הסיוויק, מבטא את הלך הרוח המקובל היום בעולם הרכב. בדומה ליצרני רכב רבים החליטה גם הונדה על

     
  • מיני קופר קאנטרימן במבחן דרכים נוטף סטייל

    מיני קופר קאנטרימן במבחן דרכים נוטף סטייל

    31.07.17 | מבחני רכב

    מיני משגרת את הקאנטרימן להתחרות בסגמנט רכבי הפנאי האופנתיים הלוהט עם ממדים שתפחו ויומרה ליכולת שטח. יצאנו לבחון את הבריטית הקטנה-גדולה בשטח המרעה הטבעי שלה

    מותג מיני בימינו מתבסס בעיקר על טהרת הנוסטלגיה, העיצוב, והסטייל שקנו לו עדת מעריצים משמעותית מסביב לעולם. כמו כל מותג מצליח, הצורך להתאים את מבחר הדגמים לדרישות המשתנות בשוק הינו הכרחי לשרידות והצלחה. פורשה למשל, מוכרת היום יותר רכבי פנאי מאשר מכוניות ספורט, עתיד דומה צפוי גם למזראטי. גם במיני מודעי

     
  • סיטרואן קקטוס אוטומטי במבחן דרכים

    סיטרואן קקטוס אוטומטי במבחן דרכים

    27.07.17 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס זוכה סוף סוף לגיר האוטומטי הנכסף וכעת הוא מציע להמונים חבילה מעוצבת וייחודית במחיר אטרקטיבי

    מאז היווסדה הציגה סיטרואן דגמים חדשניים וייחודיים, ביניהם סיטרואן טרקסיון אוונט שיוצרה לראשונה על פלטפורמת שלדה אחודה המוכרת כיום, והציגה לראשונה מערכת הנעה קדמית שלא הייתה מוכרת בעולם הרכב עד אז. עוד ניתן למנות דגמי ה- BX ,ZX ו- CX, שהציגו לראשונה מערכות מתלים הידראוליות במכוניות בייצור סדרתי. האם

     
  • טויוטה יאריס במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    טויוטה יאריס במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    24.07.17 | מבחני רכב

    טויוטה יאריס עברה מתיחת פנים וקיבלה מנוע חדש. יצאנו לבדוק האם היא עדיין רלוונטית ביחס למתחרות

    טויוטה יאריס היא סוג של מנייה בטוחה בשוק הרכב הישראלי. הדור הראשון זוכה עד היום לביקוש גדול בשוק המשומשות ולשמירת ערך מצויינת. את הדור השני וסאגת הגיר הרובוטי יעדיפו בטויוטה לשכוח. בדור השלישי חזרה היאריס לתהילתה וזכתה להצלחה נאה בשוק הישראלי על אף המחירים הגבוהים. טויוטה יאריס עברה כבר את מתיחת הפנ

     
  • מיצובישי אאוטלנדר PHEV במבחן דרכים - ירוק בשטח

    מיצובישי אאוטלנדר PHEV במבחן דרכים - ירוק בשטח

    20.07.17 | מבחני רכב

    מיצובישי אאוטלנדר PHEV מתיימר לשלב את הטוב שבכל העולמות - חיסכון ויעילות לצד יכולת שטח וביצועים טובים. יצאנו לבדוק כיצד הנוסחה המיוחדת הזו מתורגמת בכביש ובשטח

    מיצובישי אאוטלנדר PHEV הינה גרסה היברידית נטענת (פלאג אין הייבריד) לרכב הפנאי שטח המצליח של היצרנית. משמעות הדבר היא שיחידת ההנעה כוללת מנוע בנזין בשילוב שני מנועים חשמליים, מלפנים ומאחור, המונעים ע"י סוללה הניתנת לטעינה גם משקע תלת פאזי ביתי. טעינת הסוללה במלואה אורכת כ- 7 שעות או במחצית הזמן באמצע

     
  • סובארו אימפרזה 2.0 האצ'בק במבחן דרכים

    סובארו אימפרזה 2.0 האצ'בק במבחן דרכים

    17.07.17 | מבחני רכב

    ההבדלים בין הנייר לכביש עשויים להיות מהותיים ביותר. סובארו אימפרזה החדשה מדגימה עד כמה

    סובארו היא אחת מיצרניות הרכב המוכרות והמזוהות ביותר בישראל, בעיקר בזכות השליטה המרשימה בטבלאות המסירות בסוף שנות ה- 80 עם המשפחתית הלאומית דאז, סובארו לאונה. במרץ 2016, בתערוכת הרכב ניו יורק הציגה סובארו את האימפרזה החדשה, המבוססת על פלטפורמה חדשה לחלוטין, עם הבטחה למרווח פנימי משופר, צריכת דלק עדיפ

     
  • סוזוקי איגניס במבחן דרכים

    סוזוקי איגניס במבחן דרכים

    10.07.17 | מבחני רכב

    סוזוקי יוצרת תת-קטגוריה עם רכב פנאי חדש בעיצוב אופנתי. יצאנו לבדוק האם המתכון עומד בציפיות הנהג הישראלי

    סוזוקי מצליחה לקרוא את השוק. רכבי פנאי משתלטים על טבלאות המכירות בארץ ובאירופה, ומסמנים את העדפת השוק לצו האופנה העכשווי. הדרישה לרכבי פנאי זולגת מטה גם לסגמנטים עממיים וקומפקטים יותר, לכן טבעי היה כי אחת היצרניות תרים את הכפפה ותציג דגם שישלב את הטוב שבשני העולמות. טבעי עוד יותר שתהיה זו סוזוקי, לה

     
  • סקודה קודיאק במבחן דרכים

    סקודה קודיאק במבחן דרכים

    05.07.17 | מבחני רכב

    סקודה משיקה קרוסאובר חדש בעל 7 מושבים שינסה לנגוס בעוגת הג'יפונים הטעימה. יצאנו לבדוק האם היה שווה לחכות לסקודה קודיאק הידוע גם בכינויו "סקודיאק"

    דווקא בתקופה שבה מכוניות מנהלים חדשות מושקות על ימין ועל שמאל ומציעות שלל שכלולים וטכנולוגיות שהיו חלק מעולמן של מכוניות הפאר, מבול של ג'יפונים שוטף את ארץ הקודש ותופס את מקומן בשוק. יותר ויותר משפחות, קטנות וגדולות כאחד, נהנות ממה שמכונה "רכב פנאי משפחתי". נהגים רבים מתחברים לישיבה הגבוהה המעניקה ה

     
  • סובארו BRZ במבחן דרכים - זן נדיר

    סובארו BRZ במבחן דרכים - זן נדיר

    29.06.17 | מבחני רכב

    סובארו BRZ גרמה לנו לשמוח, לרצות איתה לברוח ומכל הצרות לשכוח

    בעוד 12 שעות אני צריך להחזיר אותה לבעליה ולמרות שבילינו יחד סוף שבוע שלם וכמעט אלף ק"מ, טרם שבעתי. אז לקינוח לקחתי אותה, שוב, לסיבוב אחרון בכביש הררי אליו אני לוקח את כל היפות והטובות. חצי שעה מאוחר יותר עצרנו בצד להסדיר נשימה. הגוף שטוף אדרנלין ותחושת הסיפוק ממלאת את הריאות. עכשיו עולות בי מחשבות ז

     
  • סיטרואן C3 החדשה במבחן דרכים

    סיטרואן C3 החדשה במבחן דרכים

    27.06.17 | מבחני רכב

    סיטרואן C3 החדשה מביאה עמה משב רוב עיצובי מרענן לקטגוריית הסופר מיני

    סיטרואן, היצרן הצרפתי האוונגרדי, סיפק במהלך השנים מספר דגמים אלמותיים אשר הותירו חותם על עולם הרכב, כגון ה- DS, טרקסיון אוונט, הפיקאסו המקורי, וגם הקקטוס החביב. בסיטרואן לא הסתפקו רק בעיצוב מיוחד וציידו את הרכבים בפיצ'רים ייחודיים כגון מערכת מתלים הידרו פנאומטית שתרמה לנוחות נסיעה משובחת.

     
  • קאדילק CT6 במבחן דרכים

    קאדילק CT6 במבחן דרכים

    22.06.17 | מבחני רכב

    קאדילק CT6, ספינת הדגל של היצרן האמריקאי, מנסה לספק תשובה הולמת ליצרניות רכבי היוקרה הגרמניות

    בעשור האחרון הפכו מותגים אמריקאים רבים לבלתי רלוונטיים עבור צרכני רכב המחפשים פרקטיות וחסכון בדלק על חשבון גודל, נוחות ומנוע גדול וזללן. על אף שדגמי קאדילק נמכרים באמריקה ובסין כמו לחמניות חמות, במגרש הבינלאומי נחלה החברה הפסדים משמעותיים. בשנה החולפת החליטה הנהלת הקונצרן האמריקאי ג'נרל מוטורס על שי

     
  • מרצדס C63 AMG קופה במבחן דרכים

    מרצדס C63 AMG קופה במבחן דרכים

    14.06.17 | מבחני רכב

    מרצדס C63 AMG קופה החדשה צריכה להיכנס לנעליים הנחשקות של קודמתה. יצאנו לבדוק איך מתנהגת מכונית מסלול חוקית לכביש

    במרצדס ציינו בחודש שעבר יובל לחטיבת AMG. הסדנה הוקמה בסוף שנות ה- 60 של המאה הקודמת על ידי האנס-וורנר אופרכט ואברהרד מייקר, ועסקה בעיקר בהסבת רכבי כביש למכוניות מרוץ. בשנת 1971 זכתה מרצדס SEL300 AMG שטופלה על ידם במקום השני במרוץ 24 השעות בספא שבבלגיה וקנתה להם תהילת עולם. בשנת 1990 נחתם הסכם רשמי ב

     
  • אופל מוקה X במבחן דרכים

    אופל מוקה X במבחן דרכים

    08.06.17 | מבחני רכב

    אופל מוקה עבר מתיחת פנים ומתייצב לקרב חוזר באחת הקטגוריות החמות ביותר בשוק הרכב הישראלי

    אופל מוקה הוא רכב פנאי שטח קומפקטי אשר הוצג לראשונה בתערוכת ז'נבה בשנת 2012. לישראל הגיע המוקה באיחור אופנתי רק בשנת 2014 עם רמת אבזור גבוהה, אך זכה לתג מחיר גבוה ביחס לחבריו בקטגוריה. בכדי להתמודד עם הגעת מתחרים חדשים ניסו מאז באופל להפחית את המחיר ולהציע רמות אבזור חדשות אך המכירות לא הצליחו להתרו

     
  • קאדילק XT5 במבחן דרכים

    קאדילק XT5 במבחן דרכים

    05.06.17 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק האם קאדילק XT5 טוב כמו שהוא נראה והאם יוכל לשאת על גבו את צמיחת המותג בישראל

    אין ספק שקאדילק עברה שינוי מהותי וחיוני בשנים האחרונות. חברת האם ג'נרל מוטורס השקיעה מיליארדים בקאדילק, מינתה מנכ"ל חדש והעבירה את מטה החברה מעיר המכוניות דטרויט שבמדינת מישיגן (אותה ייסד הצרפתי אנטואן דה לה מוט קאדילק) ישירות לכור ההיתוך של הטרנדים העולמיים במנהטן שבמדינת ניו יורק. לאחר גיוס מאסיבי

     
  • סוזוקי קרוסאובר טורבו במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    סוזוקי קרוסאובר טורבו במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    29.05.17 | מבחני רכב

    מתיחת הפנים של סוזוקי קרוסאובר מציגה שדרוג ביחידת ההנעה ומראה מצודד יותר. יצאנו לבדוק איך הוא נוסע

    הדור האחרון של סוזוקי קרוסאובר הוצג בשנת 2013 וזכה לפופולריות רבה בארץ ובעולם. כעת הוא מגיע אלינו לאחר מתיחת פנים מקיפה. נראה כי בזכות מוניטין אמינות גבוה וקהל לקוחות נאמן, הגיע סוזוקי קרוסאובר עם קלף חזק מהבית ולא נדרש להזיע יתר על המידה בכל הפרמטרים. בזכות אמינותו שקיבלה משנה תוקף ככל שחלפו השנים,