סיאט איביזה קופרה 2016 במבחן דרכים - כוח להמון

 

סיאט איביזה קופרה מסמלת את הרוח הצעירה והספורטיבית של המותג הספרדי. הדגם החדש קיבל מנוע 1.8 ליטר טורבו בשרני, תיבת הילוכים ידנית ותג מחיר נגיש של 136,900 ₪

תגיות | ספורט, סופר מיני, סיאט, איביזה קופרה

הכינוי קופרה מוצמד לדגמי הקצה של סיאט ומסמל יכולות דינמיות גבוהות, טכנולוגיה מתקדמת, ועיצוב קרבי. סיאט איביזה קופרה שנחתה לאחרונה בישראל לאחר שעברה מתיחת פנים, משווקת עם מנוע 1.8 ליטר טורבו חדש ותיבת הילוכים ידנית בלבד במחיר תחרותי של 136,900 ₪ המנגיש אותה גם לקהל צעיר ומהווה נקודת פתיחה טובה מול המתחרות. למעשה תג המחיר של איביזה קופרה נמוך משמעותית ממרבית מתחרותיה, ביניהן פולקסווגן פולו GTI, אלפא רומיאו מיטו תלתן ירוק, רנו קליאו RS, ואופל קורסה OPC. רק פיג'ו 208 GTI מוצעת במחיר דומה במסגרת מבצעים.

 

עיצוב

 

קשה למצוא יחודיות או מוחצנות באיביזה קופרה מכיוון שגרסת ה- FR 3 דלתות הנמכרת בכמויות, הופכת את גרסת הקופרה למכונית שנבלעת בנוף המקומי. זו לא מכונית שצועקת ביצועים אך היא גם אינה נחבאת אל הכלים. מלפנים ומאחור תמצאו את לוגו הקופרה, ושבכת הקירור מלווה בארבעה פתחי אוורור נוספים המשרתים את מערכת הקירור הייחודית של המנוע. יחידות התאורה כוללת חתימת LED מרשימה וחישוקי סגסוגת בקוטר 17 אינץ' משלימים את המראה.

 

סיאט איביזה קופרהסיאט איביזה קופרה

 

מרכב 3 הדלתות מחמיא למימדים החיצוניים של הקופרה, הדלתות הארוכות וקו החלונות שעולה אט אט, מדגישים את הקווים הדינמיים של הרכב ומקנים תחושת זרימה. מאחור בולט מאוד פגוש המצוייד בפתחי אוורור גדולים ודיפיוזר שחור וגדול. במרכז הדיפיוזר מפלט טרפזי שבמבט קרוב יותר חושף בתוכו שני מפלטים רגילים, עובדה מעט מאכזבת שמעבירה תחושה מעט מצועצעת.

 

תא הנוסעים

 

למרות צבעים כהים מאוד, אין בתא הנוסעים תחושה חונקת והמרווח מלפנים טוב. היינו שמחים למצוא מעט יותר סממנים ספורטיביים בתא הנוסעים שמרגיש די רגיל ולא ספורטיבי במיוחד. צמד מושבי הספורט בריפוד שחור ולבן מספקים תמיכה צידית מצויינת והתגלו כנוחים מאוד. ההגה שמנמן ואחיזתו נוחה וכך גם ידית ההילוכים. הגמישות בכיוון ההגה ובמושב הנהג מאפשרת מציאת תנוחת נהיגה טובה. עיצובו של הדשבורד אינו שונה מהגרסאות הסטנדרטיות של סיאט איביזה וכולל ארבעה פתחי מיזוג עגולים עם עיטורי ניקל, מערכת מולטימדיה מרכזית עם מסך בגודל 7 אינץ' ובקרת אקלים דיגיטלית. תחת בקרת האקלים ממוקם לחצן קטן ומיוחד, לחצן מצב הספורט של הקופרה עליו נרחיב בהמשך.

 

קיפול המושבים הקדמיים והגישה לספסל האחורי קלה ופשוטה. זו אינה פעולה שכולם נהנים לעשות, אך היא בהחלט נסבלת בזכות הדלתות הגדולות. מאחור יש מספיק מקום לשני מבוגרים או לשלושה ילדים, אך התחושה מאחור מעט קלסטרופובית. הגישה לתא המטען נוחה, גובה שפת ההטענה אינו נמוך או גבוה מדי והמפתח רחב ונגיש. נפח תא המטען עומד על 292 ליטרים.

 

סיאט איביזה קופרה - תא נוסעים מרווח אך ללא מספיק רוח ספורטיביתסיאט איביזה קופרה - תא נוסעים מרווח אך ללא מספיק רוח ספורטיבית

 

סיאט איביזה קופרה כוללת מגוון תאי אחסון ביניהם תא כפפות, תאי אחסון בדלתות, תא נסתר תחת מושב הנוסע, צמד מחזיקי כוסות קדמיים, ומשענת יד קדמית עם תא אחסון. איכות החומרים וההרכבה עושה רושם טוב והנדסת האנוש טובה כשלעצמה. לוח המחוונים בצבעי שחור ולבן ברור וקריא ומציג את כל המידע הדרוש לנהג. במקביל ניתן להציג מידע ממחשב הדרך על גבי מסך המולטימדיה המרכזי.

 

מערכת המולטימדיה מפיקה צלילים נעימים ואיכותיים, ובעלת קישוריות מלאה (Full link) שבאמת עובדת עם מכשירי אפל ואנדורואיד. המערכת כוללת דיבורית בלוטות', חיבורי USB ו- AUX, 6 רמקולים, ומגבר. בנוסף מצויידת איביזה קופרה בבקרת שיוט, חלון גג חשמלי שאינו נפתח במלואו, מראות צד מתקפלות חשמלית, חיישני גשם ותאורה, ותאורת קסנון אדפטיבית. אבזור הבטיחות כולל חיישני לחץ אוויר בצמיגים, מערכת להתראת עייפות נהג, מערכת סיוע לזינוק בעליה, ושש כריות אוויר.

 

יחידת הנעה וחווית הנסיעה - המון כוח

 

על פי נתוני היצרן, סיאט אביזה קופרה מאיצה מעמידה למאה קמ"ש תוך 6.7 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 235 קמ"ש. את העוצמה והנתונים הללו מספק מנוע טורבו בנזין בשרני בנפח 1.8 ליטר המפיק 192 כ"ס ב- 4,300 סל"ד ומומנט מירבי של 32.6 קג"מ הזמינים החל מ- 1,450 סל"ד. בישראל משווק הדגם רק עם תיבת 6 הילוכים ידנית. במסגרת המבחן שלנו לא הצלחנו להגיע לנתוני היצרן ומדדנו מיאוץ מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 7.3 שניות ומיאוץ ביניים מ- 80 קמ"ש ל- 120 קמ"ש תוך 5.2 שניות. צריכת הדלק הממוצעת בסיכומו של המבחן המאומץ עמדה על 10.3 ק"מ לליטר.

 

נעזוב לרגע את המספרים בצד. הייעוד העיקרי של סיאט איביזה קופרה, כמו כל הוט האץ' אחרת, הוא לספק הנאה, והקופרה מצליחה לספק המון ממנה. עוד לפני המבחן ידענו שאפשר להאיץ ללא כל בעיה עם הקופרה הקטנה, אך איך היא מתנהגת בפניות ובכבישים מפותלים? שמנו פעמינו לבקעה על מנת לענות על השאלה.

 

סיאט איביזה קופרה - מנוע 1.8 TSI בהספק 192 כסיאט איביזה קופרה - מנוע 1.8 TSI בהספק 192 כ"ס

 

כמעט בכל מצב מצליחה סיאט איביזה קופרה לייצר כמויות אדירות של אחיזה. היא אוחזת באספלט כמו דבק שאינו מרפה. עם האיביזה קופרה אפשר לתקוף פניות במהירויות גבוהות והיא נענית לאתגר ללא חשש. הפניית ההגה גוררת צייתנות מופתית וניתן ממש להרגיש את מערכת ה- XDS (מדמה דיפרנציאל מוגבל החלקה) עובדת על מנת להשאיר את הגלגלים הקדמיים בתוך הסיבוב. ההגה החשמלי מעביר פידבק סביר אך מעט מנותק ומלאכותי, והיינו שמחים לקבל אותו עם משקל מעט משמעותי יותר. זוויות הגלגול של האיביזה קופרה קטנות ובשילוב עם המושבים האוחזים אין יותר מדי תנודות בתא הנוסעים.

 

לסיאט איביזה קופרה שני מצבי נהיגה, מצב רגיל שהוא ברירת המחדל ומצב ספורט בו המתלים מתקשחים, ההגה מקבל מעט יותר משקל, תגובת הדוושות מתחדדת וצליל המנוע בתוך הרכב מתעצם. גם במצב רגיל מרגישה האיביזה קופרה הדוקה וספורטיבית, ולהפתעתנו מצליחה להתמודד עם בורות קטנים ושיבושים בצורה טובה מאוד. דווקא במצב ספורט היינו שמחים לקבל הקשחה משמעותית יותר של המתלים.

 

סיאט איביזה קופרה - אחיזה מצויינת והתנהגות מדוייקתסיאט איביזה קופרה - אחיזה מצויינת והתנהגות מדוייקת

 

רוצים לנתק את בקרת האחיזה והיציבות? אין אפשרות כזו בסיאט איביזה קופרה החדשה. מצב ספורט ממתן את המערכות ב- 8% אך אין אפשרות לניתוק מלא. זה עדיף מבחינה בטיחותית אך לא מאפשר לנהג חיבור טוטאלי למכונה.

 

בתחילת נסיעה מתקבלת תחושה של המון כוח. בזכות כמויות המומנט שהמנוע הבשרני הזה מספק בקשת סל"ד נרחבת, לאיביזה קופרה לא חסר כוח אף פעם ובאף הילוך. המשמעות היא שעקיפות ניתן לצלוח בקלות וכל העליות קטנות עליה. תיבת ההילוכים הידנית טובה ומדוייקת, ולמרות מהלך ידית ארוך יחסית, לא יהיה מצב בו תפספסו את ההילוך אליו אתם מכוונים. דוושת המצמד רכה ונקודת החיכוך שלה די גבוהה.

 

בעיר מצליחה סיאט איביזה קופרה להיות זריזה וקלה לתמרון. שדה הראיה טוב לכל הכיוונים ואין שום קושי לבצע איתה תמרוני חניה גם במקומות צפופים. המומנט הגבוה שמספק המנוע מאפשר להתנהל עם הרכב בעיר ללא שימוש בהילוך ראשון. ניתן להתחיל האצה באמצעות ההילוך השני הארוך ולהמנע מבחישה מיותרת בהילוכים. בכבישים בין עירוניים הנסיעה נעימה, רעשי הרוח והכביש אינם מורגשים יתר על המידה וכך גם צלילי המנוע, שאפילו מעט מנומנמים.

 

סיאט איביזה קופרה - ספורטיבית, ופרקטית ונעימה גם בחיי היום יוםסיאט איביזה קופרה - ספורטיבית, ופרקטית ונעימה גם בחיי היום יום

 

גם נהגים שאינם רודפים אחר חווית הנהיגה הספורטיבית נהנו במחיצתה של סיאט איביזה קופרה החדשה. היא מכונית חזקה ונשלטת שמשרה ביטחון רב על הנהג. כיול מתלים מוצלח, תא מטען שימושי ואופי אירופאי תרבותי, מאפשרים לסיאט איביזה קופרה להיות פרקטית ונעימה גם בחיי היום יום.

 

סיכום

 

הפספוסים העיקריים של סיאט איביזה קופרה נוגעים באופיה של המכונית. היא מהנה ונשלטת אך בו זמנית מעט קרירה ומנותקת, ואינה מספיק מרגשת. במחיר של 136,900 ₪ מציעה סיאט איביזה קופרה החדשה עסקה משתלמת בהחלט הודות למחירה הנגיש ולרשימת האבזור העשירה. אך חשוב מזאת, היא מהנה מאוד לנהיגה, מספקת ביצועים מצויינים וגם נוחה ושימושית ביום יום.

 

סיאט איביזה קופרה 1.8 TSI ידני
מנוע 1.8 ליטר טורבו בנזיןTSI
הספק מרבי 192/4,300 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 32.6/1,450 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים ידנית בת 6 מהירויות
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,043 מ"מ
רוחב כללי 1,693 מ"מ
גובה כללי 1,428 מ"מ
בסיס גלגלים 2,469 מ"מ
מיכל דלק 45 ליטרים
נפח תא מטען

292 ליטרים

משקל עצמי 1,314 ק"ג
מהירות מרבית 235
תאוצה 0-100 קמ"ש 6.7 שניות (יצרן)
קבוצת זיהום 9
ציון בטיחות ENCAP  5 כוכבי בטיחות
מחיר

136,900 ₪  

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • פיג'ו 308 GTI במבחן דרכים - צרפתייה לוהטת

    פיג'ו 308 GTI במבחן דרכים - צרפתייה לוהטת

    23.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    לפיג'ו מסורת מפוארת וארוכת שנים עם דגמי GTI ספורטיביים ומהנים ופיג'ו 308 GTI נכנסת לנעליים גדולות ויוצרת ציפיות רבות. יצאנו לבחון את הצרפתייה החמה על כבישים לוהטים

    לפיג'ו מוניטין רב שנים בייצור מכוניות מהנות לנהיגה, בפרט דגמי היצרן אשר זכו לשאת את תג GTI. אמנם לפולקסווגן גולף שמור תואר הוגת קונספט ההאצ'בק הספורטיבית עוד בתחילת שנות ה- 80, אך פיג'ו שבאה אחריה, עשתה זו בדרכה שלה עם תוצאות טובות לא פחות. דגמי פיג'ו 205 GTI האגדיים בשלל גרסאותיהם היו למשאת נפשם של

     
  • קיה ריו החדשה במבחן דרכים

    קיה ריו החדשה במבחן דרכים

    16.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    קיה ריו החדשה נחתה בישראל והיא לא מצליחה לעורר עניין כמו ספורטאז' ופיקנטו. יצאנו לבדוק מדוע

    בעשור האחרון התחוללה טרנספורמציה בקיה. מיצרן המייצר מכוניות פשוטות עם מכלולים מיושנים, לעיתים תוך התבססות על דגמים קודמים של יצרניות אחרות, הפכה קיה למשהו אחר לחלוטין. נקודת המפנה הראשונה הייתה המעבר לבעלות יונדאי בעלת החזון שהציבה יעדים שאפתניים ודאגה גם לעמוד בהם. בהמשך גוייס למשימה מעצב העל פיטר

     
  • פורד קוגה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פורד קוגה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    09.11.17 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק איך פורד קוגה, שעבר מקצה שיפורים, מתכוון לכבוש לעצמו נתח מההצלחה המסחררת בקטגוריית רכבי הפנאי שטח בישראל

    פורד קוגה הגיע לישראל בשנת 2013 אך דלק מוטורס היבואנית לא קראה נכון את המפה והציעה לקהל הישראלי את הקוגה ברמות אבזור גבוהות עם הנעה כפולה כסטנדרט, בזמן שהמתחרות הציעו גרסאות כניסה מוזלות עם הנעה קדמית ומנועים צנועים. מאז ביצעו בפורד מספר ניסיונות להפיח חיים בקוגה שכללו החלפת מנוע, שיווק גרסאות הנעה

     
  • יגואר F-PACE במבחן דרכים

    יגואר F-PACE במבחן דרכים

    02.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    יצאנו לבדוק האם יגואר F-PACE, רכב הפנאי הראשון של המותג, נושא את תכונות האופי הספורטיביות והעידון הבריטי המאפיינים את רכבי יגואר

    במהלך ארבעת העשורים האחרונים, עברה יצרנית הרכב הבריטית יגואר טלטלות רבות. בשנת 1975 פתחה הממשלה הבריטית בתהליך הלאמה גורף, שכלל בין היתר את העברת הבעלות על קונצרן יגואר מידיים פרטיות לבעלות המדינה. כעשר שנים לאחר מכן חזרה יגואר לבעלות ציבורית. בשנת 1990 נרכשה על ידי קונצרן פורד, ובשנת 2008 הפכה לחבר

     
  • ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק במבחן - אייקון אמריקאי בשטח הישראלי

    ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק במבחן - אייקון אמריקאי בשטח הישראלי

    26.10.17 | מבחני רכב

    ג'יפ גרנד צ'ירוקי הוא שם דבר זה שנים רבות, ותמיד הציע נוחות נסיעה גבוהה ויכולות שטח מרשימות. כעת משיק היבואן את גרסת טריילהוק עם יכולות שטח משופרות. יצאנו לבדוק

    ג'יפ גרנד צ'ירוקי הוא הרבה יותר מרכב פנאי, מדובר באייקון אמריקאי שנוגע בליבם של חובבי הגה ושטח בכל העולם כבר למעלה מעשרים שנה. ג'יפ גרנד צ'ירוקי ידוע כרכב פנאי בעל יכולות שטח מצוינות, אך מהנדסי ג'יפ חשבו שגם את המצוין ניתן לשפר, וכך נולד גרנד צ'ירוקי טריילהוק החדש. הטריילהוק מביא עימו יכולות שטח מוג

     
  • מרצדס S500e במבחן דרכים - אצולה מעוררת השראה

    מרצדס S500e במבחן דרכים - אצולה מעוררת השראה

    18.10.17 | מבחני רכב

    מרצדס S קלאס היא אחת המכוניות הכי מפנקות שכסף יכול לקנות, וגרסת 500e מבטיחה לפנק גם את הסביבה. יצאנו לבדוק את השילוב המסקרן

    מרצדס S קלאס נחשבת בעיני רבים למכונית הטובה ביותר בעולם, ובצדק. מדובר במכונית פאר גדולה ויקרה שמחירה הופך אותה ללא רלוונטית עבור הרוב המכריע של תושבי כדור הארץ. אז מה בכל זאת הופך אותה לכה חשובה? מרצדס S קלאס עומדת בראש פרמידת הדגמים הענפה של היצרנית הגרמנית ומצויידת במיטב הטכנולוגיה שיש לעולם הרכב

     
  • מזראטי לבנטה - קרוסאובר איטלקי נמרץ ומהודר

    מזראטי לבנטה - קרוסאובר איטלקי נמרץ ומהודר

    02.10.17 | מבחני רכב

    מזראטי לבנטה, רכב הפנאי הראשון של מותג היוקרה האקזוטי, מבקש לגעת בליבם של חובבי הנהיגה. יצאנו לבדוק האם הלבנטה קורצת גם לנהג וגם למשפחה

    מזראטי, יצרנית המכוניות האקזוטיות שעשו בשנים האחרונות את דרכן לכבישי ישראל, משיקה רכב פנאי עם הרבה כוח, מזג איטלקי ותג מחיר שלא יבייש את המותגים היקרים ביותר. מזראטי לבנטה הוא לא רק רכב הפנאי הראשון של המותג האיטלקי, הוא מהלך ראשון ומושקע של היצרן להיכנס לשוק רכבי הפנאי הגועש. מזראטי לבנטה נוצר עם ת

     
  • ב.מ.וו סדרה 5 החדשה במבחן דרכים

    ב.מ.וו סדרה 5 החדשה במבחן דרכים

    26.09.17 | מבחני רכב

    ב.מ.וו מבטיחה ללקוחותיה הוותיקים כי הדור השביעי בשושלת סדרה 5 יעצים את חווית הנהיגה תוך שמירה על איכות הרכבה והנדסת אנוש מהטובות בעולם. יצאנו לבדוק האם היא מצליחה לעמוד בהבטחותיה

    ב.מ.וו סדרה 5 החדשה הינה נצר לשושלת מפוארת של מכוניות יוקרה בתצורת סדאן. ייצורה של סדרה 5 החל בשנת 1972 והכתיב לעולם את הלך הרוח שעתיד להתפתח בקטגוריה זו. המנועים החזקים, השלדה הספורטיבית ומערכת ההנעה האחורית הפכו לשם דבר במרוצת הזמן, ובתחילת שנת 2008 נמכרה המכונית ה- 5 מיליון של ב.מ.וו סדרה 5.

     
  • טנדרים במבחן השוואתי

    טנדרים במבחן השוואתי

    19.09.17 | מבחני רכב

    יצאנו עם איסוזו דימקס, טויוטה היילקס, מיצובישי טרייטון, ופיאט פולבק למבחן דרכים מאובק ומאומץ בכדי להכתיר את הטנדר הטוב ביותר

    קטגוריית הטנדרים בישראל לא נמצאת בדרך כלל בכותרות. מאז ביטול הטבת המס על הטנדרים הבינוניים בשנת 2005 צנחו המכירות בקטגוריה ובימינו רק מי שבאמת זקוק לטנדר רוכש אחד. מזה שנים קיימים בישראל מספר מותגים עיקריים בסגמנט – איסוזו, טויוטה ומיצובישי. איסוזו שיווקה בשנות ה- 90 את האיפון ובימינו מובילה א

     
  • סוזוקי סוויפט החדשה במבחן דרכים

    סוזוקי סוויפט החדשה במבחן דרכים

    18.09.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    סוזוקי סוויפט החדשה מגיעה אלינו היישר מיפן עם עיצוב רענן ומנוע מעודכן. יצאנו לבדוק האם היא מתחרה ראויה בסגמנט הסופר מיני הצפוף

    בתקופה האחרונה חידשה יבואנית סוזוקי את היצע הדגמים והנחיתה בישראל 4 דגמים חדשים - בלנו, קרוסאובר, איגניס, וסוויפט. מזה שנים סוזוקי סוויפט היא הרבה יותר מסופר מיני, ומהווה אחד הסמלים הבולטים של הסגמנט ושל המותג עצמו. עוד לפני שסוזוקי איגניס וסוזוקי קרוסאובר היו פנטזיה מוטורית של החברה היפנית, כבשה סו

     
  • פיאט פולבק במבחן דרכים

    פיאט פולבק במבחן דרכים

    13.09.17 | מבחני רכב

    פיאט פולבק הוא המצטרף האחרון לקטגוריית הפיקאפים בישראל ומתהדר בהיותו האירופאי היחיד בשוק בו שולטים ביד רמה הטנדרים היפנים. יצאנו לתהות על קנקנו של פיאט פולבק ולגלות סוד משפחתי קטן שהוא לא מתאמץ להסתיר

    שוק הטנדרים בארץ נשלט מזה שנים בידי איסוזו דימקס המחזיק בנתח של כ- 50% מסך מכירות הפיקאפים בישראל. אל התחרות הצטרף לאחרונה שחקן אירופאי ראשון - פיאט פולבק, עם מפרט ותצורה מתאימים לתחרות ומנוע שרירי בהספק של 181 כ"ס ההופך אותו לחזק ביותר בקטגוריה. אם אתם תוהים כיצד יצרן איטלקי המתמחה בייצור מכוניות ק

     
  • מאזדה CX-5 החדש במבחן דרכים

    מאזדה CX-5 החדש במבחן דרכים

    11.09.17 | מבחני רכב

    מאזדה CX-5 החדש מעוצב בסגנון קודו הייחודי למאזדה. יצאנו לבדוק האם דגם CX-5 החדש מציג איכויות משופרות לאחר שעבר מתיחת פנים

    בעשור האחרון עברה מאזדה העולמית שינוי משמעותי הכולל את פיתוח טכנולוגיות הסקיי-אקטיב לשיפור יעילות המנועים, ואת שפת העיצוב המרשימה המכונה קודו. נסיעת המבחן ארכה כיומיים קצרצרים במהלכם משך מאזדה CX-5 החדש מבטים מעוררי השתאות בכל מקום אליו הגיע. זהו ללא ספק אחד מרכבי הפנאי היפים בהם נהגתי, וההוכחה הגיע

     
  • יונדאי H350 במבחן דרכים - בא לשכונה בחור חדש

    יונדאי H350 במבחן דרכים - בא לשכונה בחור חדש

    06.09.17 | מבחני רכב

    יונדאי משיקה ואן חדש ועושה צעדים ראשונים בעולם המסחריות הגדולות. יצאנו לבדוק האם יצליח השחקן החדש להתברג לקבוצת השליטה בסגמנט המסחריות

    עולם המסחריות מרגיש קצת אפור ולא מוכר למרביתנו. יונדאי לעומת זאת, מזהה את הפוטנציאל הכלכלי של הסגמנט ומרגישה בנוח להסתובב בעולם חדש כאילו הייתה שם מקדמת דנא. יונדאי משיקה ואן מסחרי חדש המכונה H350 ומבטיחה להביא אס מנצח למשחק שבו כולם מלכים. יונדאי H350 מגיע במספר סוגי מרכב לבחירה, ואן קצר, ואן ארוך,

     
  • מרצדס SL400 במבחן דרכים

    מרצדס SL400 במבחן דרכים

    04.09.17 | מבחני רכב

    מרצדס SL היא אחד הדגמים הוותיקים והמיוחסים ביותר של מרצדס. יצאנו איתה לדייט ארוך כדי לתהות על קנקנה

    ישנן לא מעט מכוניות אשר הותירו חותם על עולם הרכב, הציגו חידושים ושכלולים, או נמכרו בכמויות עתק. מעט מאוד מכוניות הופכות לאייקון, כזה שכולם מכירים ואפילו מפנטזים עליו. אודה ואומר כי עבורי מרצדס SL היא מכונית חלומות. ה- SL היא אחד הדגמים הוותיקים ביותר של מרצדס והיא הוצגה במקור בשנת 1954, השם הוא למעש

     
  • וולוו S90 במבחן דרכים

    וולוו S90 במבחן דרכים

    30.08.17 | מבחני רכב

    וולוו S90 - מכונית הסלון החדשה של היצרנית השבדית כבר כאן. יצאנו לבדוק את יכולותיה על האספלט הישראלי והאם היא מהווה אלטרנטיבה ראויה לטריו מגרמניה

    וולוו שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות, אך חסרות כישורים דינמיים, החלה בניסיונות לשנות תדמית זו מאמצע שנות ה- 90 עם ה- 850 T5 שצוידה במנוע טורבו חזק, בימים בהם מנועי טורבו היו נחלתן הכמעט בלעדית של מכוניות ספורט מכוונות ביצועים. כיום בהתאם לתפיסת השוק הרווחת, מוכרת וולו

     
  • סיאט לאון במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    סיאט לאון במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    23.08.17 | מבחני רכב

    סיאט לאון עברה את מתיחת הפנים של אמצע החיים ומשווקת בישראל עם מנוע חזק יותר במחיר אטרקטיבי במיוחד. אז איפה הקאץ'?

    סיאט לאון היא כרטיס הכניסה לקבוצת המשפחתיות של קונצרן פולקסווגן. לא מרווחת כמו סקודה אוקטביה, לא איכותית כמו גולף, ולא יוקרתית כמו אאודי A3. אבל לסיאט לאון תמיד היו נקודות זכות משלה - עיצובה מצודד וצעיר, היא מוצעת עם אותם מנועי טורבו קטנים וחזקים, רמת האבזור גבוהה, וכבר שנים שהיא מוצעת במחיר נוח ומע

     
  • מאזדה CX-3 במבחן דרכים - Pure Red

    מאזדה CX-3 במבחן דרכים - Pure Red

    17.08.17 | מבחני רכב

    מאזדה CX-3 מציע ממדים קטנים עם מנוע גדול ותג מחיר לא קטן. יצאנו לבדוק למי מתאים CX-3 והאם הוא מצדיק את המחיר

    שוק המשפחתיות מאבד נתחים יקרים לטובת פלח הקרוסאוברים האופנתיים, והמתחרות מקוריאה מתעלות בנתוני המסירות על מי שהייתה המלכה מיפן. כעת משגרת מאזדה את ה- CX3 כאלטרנטיבה קומפקטית וספורטיבית לרכבי הפנאי הקוריאנים המובילים את טבלת המכירות מאזדה CX3 Pure White יתרונות יחידת הנעה, התנ

     
  • סקודה ראפיד 1.0 ליטר במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    סקודה ראפיד 1.0 ליטר במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    14.08.17 | מבחני רכב

    חמש שנים מאז הושקה לראשונה, משיקה סקודה את הראפיד המעודכנת עם מנוע צנוע בנפח ליטר אחד בלבד. יצאנו לבדוק האם 95 כ"ס מספיקים למשפחתית הקטנה

    נראה שסקודה ממטירה עלינו מבול של דגמים חדשים בתקופה האחרונה, ביניהם הקודיאק שהגיע ארצה בחודש יוני השנה, האוקטביה שעברה מקצה שיפורים, והקארוק שעתיד להגיע בתחילת שנה הבאה. הפעם הגיע תורה של הראפיד להתרענן. המשפחתית הקטנה של המותג הצ'כי הגיעה לפרקה והחלה להרגיש מעט מיושנת. כחמש שנים לאחר שהוצגה לראשונה

     
  • פולקסווגן גולף במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פולקסווגן גולף במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    10.08.17 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף היא שם נרדף למשפחתית קומפקטית איכותית ושימושית. יצאנו לבדוק כיצד היא השתפרה במתיחת הפנים

    פולקסווגן גולף נהנית ממעמד אייקוני. כבר שנים ארוכות שהיא קובעת את רף האיכות בקבוצת המשפחתיות הקומפקטיות. הגולף גם נושאת על כתפיה את בשורת החדשנות של קונצרן פולקסווגן. היא הייתה הקומפקטית העממית הראשונה להשתמש במנוע טורבו קטן, ובתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. כל יצרן חולם על משפחתית שתרכוש לעצמה

     
  • אאודי TTS במבחן דרכים

    אאודי TTS במבחן דרכים

    09.08.17 | מבחני רכב

    לקחנו את אאודי TTS למבחן דרכים מהיר בכבישים המפותלים של הצפון. לא נדרש זמן רב להגיע למסקנה שהיא אחת המכוניות היותר מהנות הנמכרות היום בישראל

    אאודי TT המקורית הוצגה לראשונה בשנת 1995 אך הגיעה לפס היצור בשנת רק בשנת 1998. אאודי בחרה לקרוא לסדרת ה- TT על שם מסלול מרוצי האופנועים הקטלניIsle of Man TT . במשך 20 השנים האחרונות הספיקה יצרנית הרכב הבאוורית להעלות על פס הייצור שלושה דורות של אאודי TT הממותגת כמכונית ספורטיבית, צעירה ועדכנית. למבח