סיאט איביזה קופרה 2016 במבחן דרכים - כוח להמון

 

סיאט איביזה קופרה מסמלת את הרוח הצעירה והספורטיבית של המותג הספרדי. הדגם החדש קיבל מנוע 1.8 ליטר טורבו בשרני, תיבת הילוכים ידנית ותג מחיר נגיש של 136,900 ₪

תגיות | ספורט, סופר מיני, סיאט, איביזה קופרה

הכינוי קופרה מוצמד לדגמי הקצה של סיאט ומסמל יכולות דינמיות גבוהות, טכנולוגיה מתקדמת, ועיצוב קרבי. סיאט איביזה קופרה שנחתה לאחרונה בישראל לאחר שעברה מתיחת פנים, משווקת עם מנוע 1.8 ליטר טורבו חדש ותיבת הילוכים ידנית בלבד במחיר תחרותי של 136,900 ₪ המנגיש אותה גם לקהל צעיר ומהווה נקודת פתיחה טובה מול המתחרות. למעשה תג המחיר של איביזה קופרה נמוך משמעותית ממרבית מתחרותיה, ביניהן פולקסווגן פולו GTI, אלפא רומיאו מיטו תלתן ירוק, רנו קליאו RS, ואופל קורסה OPC. רק פיג'ו 208 GTI מוצעת במחיר דומה במסגרת מבצעים.

 

עיצוב

 

קשה למצוא יחודיות או מוחצנות באיביזה קופרה מכיוון שגרסת ה- FR 3 דלתות הנמכרת בכמויות, הופכת את גרסת הקופרה למכונית שנבלעת בנוף המקומי. זו לא מכונית שצועקת ביצועים אך היא גם אינה נחבאת אל הכלים. מלפנים ומאחור תמצאו את לוגו הקופרה, ושבכת הקירור מלווה בארבעה פתחי אוורור נוספים המשרתים את מערכת הקירור הייחודית של המנוע. יחידות התאורה כוללת חתימת LED מרשימה וחישוקי סגסוגת בקוטר 17 אינץ' משלימים את המראה.

 

סיאט איביזה קופרהסיאט איביזה קופרה

 

מרכב 3 הדלתות מחמיא למימדים החיצוניים של הקופרה, הדלתות הארוכות וקו החלונות שעולה אט אט, מדגישים את הקווים הדינמיים של הרכב ומקנים תחושת זרימה. מאחור בולט מאוד פגוש המצוייד בפתחי אוורור גדולים ודיפיוזר שחור וגדול. במרכז הדיפיוזר מפלט טרפזי שבמבט קרוב יותר חושף בתוכו שני מפלטים רגילים, עובדה מעט מאכזבת שמעבירה תחושה מעט מצועצעת.

 

תא הנוסעים

 

למרות צבעים כהים מאוד, אין בתא הנוסעים תחושה חונקת והמרווח מלפנים טוב. היינו שמחים למצוא מעט יותר סממנים ספורטיביים בתא הנוסעים שמרגיש די רגיל ולא ספורטיבי במיוחד. צמד מושבי הספורט בריפוד שחור ולבן מספקים תמיכה צידית מצויינת והתגלו כנוחים מאוד. ההגה שמנמן ואחיזתו נוחה וכך גם ידית ההילוכים. הגמישות בכיוון ההגה ובמושב הנהג מאפשרת מציאת תנוחת נהיגה טובה. עיצובו של הדשבורד אינו שונה מהגרסאות הסטנדרטיות של סיאט איביזה וכולל ארבעה פתחי מיזוג עגולים עם עיטורי ניקל, מערכת מולטימדיה מרכזית עם מסך בגודל 7 אינץ' ובקרת אקלים דיגיטלית. תחת בקרת האקלים ממוקם לחצן קטן ומיוחד, לחצן מצב הספורט של הקופרה עליו נרחיב בהמשך.

 

קיפול המושבים הקדמיים והגישה לספסל האחורי קלה ופשוטה. זו אינה פעולה שכולם נהנים לעשות, אך היא בהחלט נסבלת בזכות הדלתות הגדולות. מאחור יש מספיק מקום לשני מבוגרים או לשלושה ילדים, אך התחושה מאחור מעט קלסטרופובית. הגישה לתא המטען נוחה, גובה שפת ההטענה אינו נמוך או גבוה מדי והמפתח רחב ונגיש. נפח תא המטען עומד על 292 ליטרים.

 

סיאט איביזה קופרה - תא נוסעים מרווח אך ללא מספיק רוח ספורטיביתסיאט איביזה קופרה - תא נוסעים מרווח אך ללא מספיק רוח ספורטיבית

 

סיאט איביזה קופרה כוללת מגוון תאי אחסון ביניהם תא כפפות, תאי אחסון בדלתות, תא נסתר תחת מושב הנוסע, צמד מחזיקי כוסות קדמיים, ומשענת יד קדמית עם תא אחסון. איכות החומרים וההרכבה עושה רושם טוב והנדסת האנוש טובה כשלעצמה. לוח המחוונים בצבעי שחור ולבן ברור וקריא ומציג את כל המידע הדרוש לנהג. במקביל ניתן להציג מידע ממחשב הדרך על גבי מסך המולטימדיה המרכזי.

 

מערכת המולטימדיה מפיקה צלילים נעימים ואיכותיים, ובעלת קישוריות מלאה (Full link) שבאמת עובדת עם מכשירי אפל ואנדורואיד. המערכת כוללת דיבורית בלוטות', חיבורי USB ו- AUX, 6 רמקולים, ומגבר. בנוסף מצויידת איביזה קופרה בבקרת שיוט, חלון גג חשמלי שאינו נפתח במלואו, מראות צד מתקפלות חשמלית, חיישני גשם ותאורה, ותאורת קסנון אדפטיבית. אבזור הבטיחות כולל חיישני לחץ אוויר בצמיגים, מערכת להתראת עייפות נהג, מערכת סיוע לזינוק בעליה, ושש כריות אוויר.

 

יחידת הנעה וחווית הנסיעה - המון כוח

 

על פי נתוני היצרן, סיאט אביזה קופרה מאיצה מעמידה למאה קמ"ש תוך 6.7 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 235 קמ"ש. את העוצמה והנתונים הללו מספק מנוע טורבו בנזין בשרני בנפח 1.8 ליטר המפיק 192 כ"ס ב- 4,300 סל"ד ומומנט מירבי של 32.6 קג"מ הזמינים החל מ- 1,450 סל"ד. בישראל משווק הדגם רק עם תיבת 6 הילוכים ידנית. במסגרת המבחן שלנו לא הצלחנו להגיע לנתוני היצרן ומדדנו מיאוץ מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 7.3 שניות ומיאוץ ביניים מ- 80 קמ"ש ל- 120 קמ"ש תוך 5.2 שניות. צריכת הדלק הממוצעת בסיכומו של המבחן המאומץ עמדה על 10.3 ק"מ לליטר.

 

נעזוב לרגע את המספרים בצד. הייעוד העיקרי של סיאט איביזה קופרה, כמו כל הוט האץ' אחרת, הוא לספק הנאה, והקופרה מצליחה לספק המון ממנה. עוד לפני המבחן ידענו שאפשר להאיץ ללא כל בעיה עם הקופרה הקטנה, אך איך היא מתנהגת בפניות ובכבישים מפותלים? שמנו פעמינו לבקעה על מנת לענות על השאלה.

 

סיאט איביזה קופרה - מנוע 1.8 TSI בהספק 192 כסיאט איביזה קופרה - מנוע 1.8 TSI בהספק 192 כ"ס

 

כמעט בכל מצב מצליחה סיאט איביזה קופרה לייצר כמויות אדירות של אחיזה. היא אוחזת באספלט כמו דבק שאינו מרפה. עם האיביזה קופרה אפשר לתקוף פניות במהירויות גבוהות והיא נענית לאתגר ללא חשש. הפניית ההגה גוררת צייתנות מופתית וניתן ממש להרגיש את מערכת ה- XDS (מדמה דיפרנציאל מוגבל החלקה) עובדת על מנת להשאיר את הגלגלים הקדמיים בתוך הסיבוב. ההגה החשמלי מעביר פידבק סביר אך מעט מנותק ומלאכותי, והיינו שמחים לקבל אותו עם משקל מעט משמעותי יותר. זוויות הגלגול של האיביזה קופרה קטנות ובשילוב עם המושבים האוחזים אין יותר מדי תנודות בתא הנוסעים.

 

לסיאט איביזה קופרה שני מצבי נהיגה, מצב רגיל שהוא ברירת המחדל ומצב ספורט בו המתלים מתקשחים, ההגה מקבל מעט יותר משקל, תגובת הדוושות מתחדדת וצליל המנוע בתוך הרכב מתעצם. גם במצב רגיל מרגישה האיביזה קופרה הדוקה וספורטיבית, ולהפתעתנו מצליחה להתמודד עם בורות קטנים ושיבושים בצורה טובה מאוד. דווקא במצב ספורט היינו שמחים לקבל הקשחה משמעותית יותר של המתלים.

 

סיאט איביזה קופרה - אחיזה מצויינת והתנהגות מדוייקתסיאט איביזה קופרה - אחיזה מצויינת והתנהגות מדוייקת

 

רוצים לנתק את בקרת האחיזה והיציבות? אין אפשרות כזו בסיאט איביזה קופרה החדשה. מצב ספורט ממתן את המערכות ב- 8% אך אין אפשרות לניתוק מלא. זה עדיף מבחינה בטיחותית אך לא מאפשר לנהג חיבור טוטאלי למכונה.

 

בתחילת נסיעה מתקבלת תחושה של המון כוח. בזכות כמויות המומנט שהמנוע הבשרני הזה מספק בקשת סל"ד נרחבת, לאיביזה קופרה לא חסר כוח אף פעם ובאף הילוך. המשמעות היא שעקיפות ניתן לצלוח בקלות וכל העליות קטנות עליה. תיבת ההילוכים הידנית טובה ומדוייקת, ולמרות מהלך ידית ארוך יחסית, לא יהיה מצב בו תפספסו את ההילוך אליו אתם מכוונים. דוושת המצמד רכה ונקודת החיכוך שלה די גבוהה.

 

בעיר מצליחה סיאט איביזה קופרה להיות זריזה וקלה לתמרון. שדה הראיה טוב לכל הכיוונים ואין שום קושי לבצע איתה תמרוני חניה גם במקומות צפופים. המומנט הגבוה שמספק המנוע מאפשר להתנהל עם הרכב בעיר ללא שימוש בהילוך ראשון. ניתן להתחיל האצה באמצעות ההילוך השני הארוך ולהמנע מבחישה מיותרת בהילוכים. בכבישים בין עירוניים הנסיעה נעימה, רעשי הרוח והכביש אינם מורגשים יתר על המידה וכך גם צלילי המנוע, שאפילו מעט מנומנמים.

 

סיאט איביזה קופרה - ספורטיבית, ופרקטית ונעימה גם בחיי היום יוםסיאט איביזה קופרה - ספורטיבית, ופרקטית ונעימה גם בחיי היום יום

 

גם נהגים שאינם רודפים אחר חווית הנהיגה הספורטיבית נהנו במחיצתה של סיאט איביזה קופרה החדשה. היא מכונית חזקה ונשלטת שמשרה ביטחון רב על הנהג. כיול מתלים מוצלח, תא מטען שימושי ואופי אירופאי תרבותי, מאפשרים לסיאט איביזה קופרה להיות פרקטית ונעימה גם בחיי היום יום.

 

סיכום

 

הפספוסים העיקריים של סיאט איביזה קופרה נוגעים באופיה של המכונית. היא מהנה ונשלטת אך בו זמנית מעט קרירה ומנותקת, ואינה מספיק מרגשת. במחיר של 136,900 ₪ מציעה סיאט איביזה קופרה החדשה עסקה משתלמת בהחלט הודות למחירה הנגיש ולרשימת האבזור העשירה. אך חשוב מזאת, היא מהנה מאוד לנהיגה, מספקת ביצועים מצויינים וגם נוחה ושימושית ביום יום.

 

סיאט איביזה קופרה 1.8 TSI ידני
מנוע 1.8 ליטר טורבו בנזיןTSI
הספק מרבי 192/4,300 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 32.6/1,450 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים ידנית בת 6 מהירויות
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,043 מ"מ
רוחב כללי 1,693 מ"מ
גובה כללי 1,428 מ"מ
בסיס גלגלים 2,469 מ"מ
מיכל דלק 45 ליטרים
נפח תא מטען

292 ליטרים

משקל עצמי 1,314 ק"ג
מהירות מרבית 235
תאוצה 0-100 קמ"ש 6.7 שניות (יצרן)
קבוצת זיהום 9
ציון בטיחות ENCAP  5 כוכבי בטיחות
מחיר

136,900 ₪  

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • יונדאי סונטה הייבריד 2018 במבחן דרכים - פינוק חסכוני

    יונדאי סונטה הייבריד 2018 במבחן דרכים - פינוק חסכוני

    13.02.18 | מבחני רכב

    יונדאי סונטה מציעה אלטרניטבה היברידית וחסכונית בפלח השוק שנפגע קשות מאופנת הקרוסאוברים. יצאנו לבחון את יונדאי סונטה לאחר שעברה מתיחת פנים

    יונדאי סונטה הינה המשפחתית הגדולה השניה הכי נמכרת בישראל אחרי סקודה סופרב. במהלך שנת 2017 נמכרו בישראל כ- 1,735 סונטות חדשות, נתון מכובד שלא נשמע מרשים במיוחד משום שקטגוריית המשפחתיות הגדולות היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים. נכון שקרוסאובר מעניק ישיבה גבוהה, פוזת שטח אופנתית ומקל

     
  • אאודי Q5 החדש במבחן דרכים

    אאודי Q5 החדש במבחן דרכים

    06.02.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    אאודי Q5 היוצא הוביל את טבלת המסירות בסגמנט רכבי הפנאי שטח היוקרתיים. יצאנו לבדוק את הדור החדש כדי להבין כיצד הוא מתכוון לשמר את ההצלחה

    אאודי Q5 הוא מראה נפוץ בכבישי ישראל. שיווקו החל בשנת 2009 ומאז גרף בעיקר תשואות ושבחים, הן ברמה המקומית והן ברמה הבינלאומית. רכב הפנאי היוקרתי מציע חבילה מאוזנת הכוללת ביצועים מעולים, נוחות נסיעה מרשימה ושימושיות גבוהה. אאודי Q5 החדש הוצג לאחר שמלאו 9 שנים לדור היוצא, מדובר בנצח במושגי עולם הרכב של

     
  • סיטרואן ג'אמפי במבחן - דור שלישי של הצלחה

    סיטרואן ג'אמפי במבחן - דור שלישי של הצלחה

    30.01.18 | מבחני רכב

    הדור השלישי של סיטרואן ג'אמפי נחת בישראל. יצאנו עם גרסת הנוסעים החזקה לבדוק מה הוא מציע לנהג העובד

    סיטרואן ג'אמפי הוא דגם ותיק ומוכר בכבישי ישראל. שני הדורות הקודמים של הג'אמפי נמכרו במספרים מכובדים על שלל גרסאותיהם. גרסת הנוסעים בעלת תשעה מושבים זכתה אף היא להצלחה, במיוחד בקרב משפחות מרובות ילדים, בזכות המרחב הנדיב ומספר המושבים. סגמנט המסחריות לא זר לסיטרואן. הדור השלישי של הג'אמפי מנסה להמשיך

     
  • מיצובישי ASX במבחן דרכים

    מיצובישי ASX במבחן דרכים

    24.01.18 | מבחני רכב

    באיחור ניכר נחת לאחרונה מיצובישי ASX בישראל. יצאנו לבדוק האם הוא מוצלח ושימושי כמו אחיו הגדול, מיצובישי אאוטלנדר

    כלמוביל, יבואנית מיצובישי לישראל, החלה לאחרונה בשיווקו של רכב פנאי קומפקטי העונה לשם מיצובישי ASX. למרות שמיצובישי ASX הינו עולה חדש בישראל, ייצורו החל כבר בשנת 2010. הגרסה הנוכחית של רכב הפנאי היפני הינה תוצאה של שתי מתיחות פנים שעבר במהלך 7 השנים האחרונות. כעת סוף כל סוף התממשו כל התנאים הדרושים ל

     
  • פולקסווגן קאדי במבחן דרכים

    פולקסווגן קאדי במבחן דרכים

    18.01.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    פולקסווגן קאדי מתחרה בקטגוריה פופולרית עם מעט מתחרים. יצאנו לבדוק האם האיכות הגרמנית המוכרת של המותג מספיקה כדי לכבוש את ליבם של משתמשי המסחריות הקטנות

    פולקסווגן קאדי משווק בישראל במגוון גרסאות ולמבחן שלנו התייצב הרכב המסחרי עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים ותיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. בזמן שמרבית המתחרים נמכרים עם תיבת הילוכים ידנית ורמת אבזור נמוכה, החליטה פולקסווגן לשווק מסחרית המוכנה לשמש גם כרכב עבודה וגם כרכב משפחתי גדול לשעות הפנא

     
  • אלפא רומיאו ג'וליה במבחן דרכים

    אלפא רומיאו ג'וליה במבחן דרכים

    11.01.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    אלפא רומיאו ג'וליה היא אחת המכוניות המדוברות והמסקרנות ביותר שהוצגו בשנים האחרונות, וכעת היא מגיעה אלינו למבחן. יצאנו לבדוק כיצד היא עומדת בציפיות

    מעט מאוד דגמים חדשים עוררו עניין ואמוציות בעולם הרכב כמו שעוררה אלפא רומיאו ג'וליה. מדובר במשפחתית גדולה יוקרתית וספורטיבית, מחליפת ה- 159 מנוחתה עדן שירדה מפס הייצור עוד בשנת 2011. למעשה מחליפת ה- 159 הייתה מוכנה כבר מזמן, אלא שבישורת האחרונה לפני העלייה אל פס הייצור, החליטו באלפא לעצור את הכל

     
  • פולקסווגן גולף GTI במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פולקסווגן גולף GTI במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    04.01.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    פולקסווגן גולף GTI נמצאת איתנו מאז שנת 1976 שבה המציאה את קטגוריית המכוניות הקומפקטיות ה-"החמות". יצאנו לבדוק איך היא מתפקדת בסטנדרטים החדשים של השנים האחרונות

    בתערוכת פרנקפורט בשנת 1975 נחשף לראשונה דגם שעתיד לייסד קטגוריה חדשה. לא עניין של מה בכך כשאנחנו מדברים על שנות ה- 70 נטולות הקרוסאוברים ושלל ההמצאות של ימינו. הייתה זו פולקסווגן גולף GTI, מייסדת עדת ההוט האצ'בק - גרסאות ספורטיביות למשפחתיות קומפקטיות או מכוניות סופר מיני. פולקסווגן גולף GTI הציעה מ

     
  • יגואר F-TYPE במבחן דרכים קולני במיוחד

    יגואר F-TYPE במבחן דרכים קולני במיוחד

    27.12.17 | מבחני רכב

    זכינו לצאת למבחן דרכים עם יפיפייה אמיתית - יגואר F-TYPE קבריולט המציעה חווית נהיגה משובחת שקשה לתאר במילים

    תארו לעצמכם את חווית הנהיגה במכונית המשלבת בין שתי אידאולוגיות חיים מנוגדות ועושה זאת בהרמוניה מושלמת. מכונית המחברת בין עיצוב מרהיב וחדשני לבין ניחוח נוסטלגי של שושלת רכבים עתיקת ימים. מכונית המצליחה להעניק לשוהים בה ניחוח אריסטוקרטי מאופק המעורבב בריח של רוחות מלחמה מסרט אקשן הוליוודי. כזו היא יגו

     
  • נהיגה ראשונה בסובארו XV החדש 2018

    נהיגה ראשונה בסובארו XV החדש 2018

    21.12.17 | מבחני רכב, שטח, רכב חדש

    סובארו XV החדש הושק בארוע נהיגת כביש ושטח מאתגרת. יצאנו לעמוד על יכולתיו של רכב ה- 4X4 הנמכר ביותר בישראל

    סובארו XV החדש 2018 מתחרה בקטגוריה צפופה וגדושה הכוללת כמה מרבי המכר בשוק הישראלי, ביניהם קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון. בסגמנט תחרותי זה, התבלט סובארו XV הקודם בעזרת יכולת שטח טובה הודות למערכת הנעה כפולה יעילה ונוחות נסיעה גבוהה ביחס למתחריו. בדור החדש עדכנה סובארו את הנוסחה, הוסיפה אבזור בטיחות אקטי

     
  • סיאט לאון קופרה במבחן - ספרדיה פיקנטית

    סיאט לאון קופרה במבחן - ספרדיה פיקנטית

    20.12.17 | מבחני רכב

    סיאט השיקה את הלאון קופרה החדשה עם הספק של 290 כ"ס ורצון עז להמשיך להוביל את הקטגוריה. יצאנו לבדוק האם למתחרות יש סיבה לדאגה

    סיאט לאון קופרה, מכונית הביצועים הנחשקת ביותר של החברה, עברה לאחרונה מתיחת פנים במסגרתה קיבלה עיצוב רענן ואבזור משודרג. בדומה לדגם היוצא, סיאט לאון קופרה החדשה מצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 290 כ"ס, מתלים אדפטיביים ודיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה. הדגם המוחלף הצליח להרשים אותנו בעבר וק

     
  • סיאט איביזה 1.0 במבחן דרכים

    סיאט איביזה 1.0 במבחן דרכים

    14.12.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    סיאט איביזה החדשה מגיעה לשחזר את הצלחת קודמתה שהייתה רבת מכר גם בערוב ימייה. יצאנו לבדוק האם יצליח הדור החדש לשמר את נתוני המכירות של קודמו

    סיאט איביזה הציעה בשנים האחרונות חבילה מעניינת בשוק הרכב המקומי. מחיר רכישה אטרקטיבי, יחידות הנעה יעילות, אבזור נאה, ועיצוב צעיר ומצודד, סייעו לה לפנות אל לבם של רוכשים רבים אשר תרו אחר רכב קומפקטי וחסכוני ולא הסתפקו במכונית מיני. לקראת סוף חיי הדגם היוצא ציידה סיאט את האיביזה במנוע 1.0 ליטר חדש בעל

     
  • רנו מגאן גרנד קופה במבחן דרכים

    רנו מגאן גרנד קופה במבחן דרכים

    13.12.17 | מבחני רכב

    רנו משגרת אל סגמנט המשפחתיות מתמודדת חדשה המציעה ממדים נדיבים ואבזור נוחות שופע. יצאנו לבדוק איך היא מתכוונת לכבוש את המשפחה הישראלית

    שוק המשפחתיות מאבד נתח מכירות משמעותי לטובת רכבי פנאי שטח אופנתיים. למרות זאת עדיין מוקדם להספיד את הקטגוריה הנמכרת ביותר בישראל, אליה בדיוק מכוונת רנו מגאן גרנד קופה החדשה. מחליפתה של רנו פלואנס הוותיקה מציעה ממדים מכובדים ורשימת אבזור נאה בתחרות על ליבו של הלקוח המשפחתי הקלאסי, זה שטרם נשבה בצו או

     
  • מרצדס GLE 500e במבחן

    מרצדס GLE 500e במבחן

    07.12.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    מרצדס מוסיפה גרסה היברידית נטענת PHEV למבחר גרסאות ה- GLE עם יותר סוסים תחת מכסה המנוע, צריכת דלק חסכונית ומחיר אטרקטיבי. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו של הענק ההיברידי

    בשנת 1997, לפני כ- 20 שנים, הייתה זו מרצדס שניערה את סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות הייתה מרצדס חלוצה בתחום, בימים בהם רכבי שטח לא היו נראים בכבישי היבשת הקלאסית. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור ה

     
  • סיאט לאון 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סיאט לאון 1.0 ליטר במבחן דרכים

    06.12.17 | מבחני רכב

    סיאט לאון מושקת בגרסת 1.0 ליטר עם מחיר אטרקטיבי. יצאנו לבדוק האם המנוע הקטן יספק את הנהג הישראלי והאם החבילה המוזלת אטרקטיבית כפי שהיא מסתמנת

    סיאט הוא המותג הצעיר והדינמי במשפחת פולקסווגן. סיאט לאון המשפחתית התאפיינה בעיצוב נאה ודינמי בדורותיה השונים, תוך התבססות על שלדת פולקסווגן גולף, ואימוץ ליין המנועים, תיבות ההילוכים, ומכלולים רבים של הקונצרן. סיאט לאון מתומחרת באופן אטרקטיבי ביחס לפולקסווגן גולף וביחס לסגמנט המשפחתיות. לאחר שבחנו את

     
  • ב.מ.וו 330e במבחן דרכים - דינמיקה היברידית

    ב.מ.וו 330e במבחן דרכים - דינמיקה היברידית

    30.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    ב.מ.וו מצרפת להיצע סדרה 3 את ה- 330e, היברידית נטענת עם מפרט אבזור והספק המייתר לכאורה את שאר גרסאות הסדרה. יצאנו לנסיעת מבחן לעמוד על יכולתה של ההיברידית החדשה על הכביש

    את ב.מ.וו סדרה 3 אין צורך להציג. מי שהייתה ועודנה במשך דורות המשפחתית הטובה בעולם, זכתה בשלל תארים מעיתונאי רכב בזכות יכולת דינמית מצטיינת המספקת גם הנאה מנהיגה, איכות ללא רבב, והנדסת אנוש מופתית. ב.מ.וו 330e יתרונות תמורה למחיר, ביצועים, תא נוסעים, צריכת דלק חסרונות &nb

     
  • סיטרואן ברלינגו במבחן עבודה עם 75 כוחות סוס

    סיטרואן ברלינגו במבחן עבודה עם 75 כוחות סוס

    27.11.17 | מבחני רכב

    לקחנו למבחן את סיטרואן ברלינגו, אחד מהטנדרונים המבוקשים בקטגוריה. יצאנו לבדוק האם מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר ו- 75 כוחות סוס יספיקו כדי לקחת אותו אל ראש טבלת המסירות

    קטגוריית טנדרוני העבודה דלה יחסית ואינה מציעה שלל דגמים וצבעים כמו בסגמנטים אחרים. יחד עם זאת, נראה שמרבית הלקוחות יודעים מה הם מחפשים והיצרנים הבינו זאת. סיטרואן משווקת את הברלינגו המבוקש בגרסת כניסה עם מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר, בעל הספק צנוע של 75 כוחות סוס, ברמת אבזור בסיסית. על הנייר, הוא לא נראה

     
  • פיג'ו 308 GTI במבחן דרכים - צרפתייה לוהטת

    פיג'ו 308 GTI במבחן דרכים - צרפתייה לוהטת

    23.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    לפיג'ו מסורת מפוארת וארוכת שנים עם דגמי GTI ספורטיביים ומהנים ופיג'ו 308 GTI נכנסת לנעליים גדולות ויוצרת ציפיות רבות. יצאנו לבחון את הצרפתייה החמה על כבישים לוהטים

    לפיג'ו מוניטין רב שנים בייצור מכוניות מהנות לנהיגה, בפרט דגמי היצרן אשר זכו לשאת את תג GTI. אמנם לפולקסווגן גולף שמור תואר הוגת קונספט ההאצ'בק הספורטיבית עוד בתחילת שנות ה- 80, אך פיג'ו שבאה אחריה, עשתה זו בדרכה שלה עם תוצאות טובות לא פחות. דגמי פיג'ו 205 GTI האגדיים בשלל גרסאותיהם היו למשאת נפשם של

     
  • קיה ריו החדשה במבחן דרכים

    קיה ריו החדשה במבחן דרכים

    16.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    קיה ריו החדשה נחתה בישראל והיא לא מצליחה לעורר עניין כמו ספורטאז' ופיקנטו. יצאנו לבדוק מדוע

    בעשור האחרון התחוללה טרנספורמציה בקיה. מיצרן המייצר מכוניות פשוטות עם מכלולים מיושנים, לעיתים תוך התבססות על דגמים קודמים של יצרניות אחרות, הפכה קיה למשהו אחר לחלוטין. נקודת המפנה הראשונה הייתה המעבר לבעלות יונדאי בעלת החזון שהציבה יעדים שאפתניים ודאגה גם לעמוד בהם. בהמשך גוייס למשימה מעצב העל פיטר

     
  • פורד קוגה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פורד קוגה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    09.11.17 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק איך פורד קוגה, שעבר מקצה שיפורים, מתכוון לכבוש לעצמו נתח מההצלחה המסחררת בקטגוריית רכבי הפנאי שטח בישראל

    פורד קוגה הגיע לישראל בשנת 2013 אך דלק מוטורס היבואנית לא קראה נכון את המפה והציעה לקהל הישראלי את הקוגה ברמות אבזור גבוהות עם הנעה כפולה כסטנדרט, בזמן שהמתחרות הציעו גרסאות כניסה מוזלות עם הנעה קדמית ומנועים צנועים. מאז ביצעו בפורד מספר ניסיונות להפיח חיים בקוגה שכללו החלפת מנוע, שיווק גרסאות הנעה

     
  • יגואר F-PACE במבחן דרכים

    יגואר F-PACE במבחן דרכים

    02.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    יצאנו לבדוק האם יגואר F-PACE, רכב הפנאי הראשון של המותג, נושא את תכונות האופי הספורטיביות והעידון הבריטי המאפיינים את רכבי יגואר

    במהלך ארבעת העשורים האחרונים, עברה יצרנית הרכב הבריטית יגואר טלטלות רבות. בשנת 1975 פתחה הממשלה הבריטית בתהליך הלאמה גורף, שכלל בין היתר את העברת הבעלות על קונצרן יגואר מידיים פרטיות לבעלות המדינה. כעשר שנים לאחר מכן חזרה יגואר לבעלות ציבורית. בשנת 1990 נרכשה על ידי קונצרן פורד, ובשנת 2008 הפכה לחבר