פורד אקספלורר במבחן דרכים

 

פורד אקספלורר עבר עדכון לקראת סוף חיי הדגם והגיע לישראל חמוש בעיצוב מעודכן ורשימת אבזור ארוכה. יצאנו לבדוק מה התחדש

תגיות | פנאי שטח, פורד, אקספלורר

הדור האחרון של פורד אקספלורר הושק בשנת 2011. הוא נטש את שלדת הסולם ויכולות השטח לטובת נוחות ופינוקים. כעת לקראת סוף חיי הדגם עבר פורד אקספלורר עדכון מקיף שכולל שינוי עיצובי ושידרוגים ברשימת האבזור. פורד אקספלורר החדש הוא עוף מעט מוזר בישראל, הוא גדול מאוד ורחב, יכול לשנע בנוחות 7 נוסעים, והוא ספק מיניוואן ספק רכב פנאי שטח. העיצוב נוטה ללא ספק להצהרת פנאי שטח אופנתית.

 

עיצוב

 

נוכחות הינה מוטיב חזק ומשמעותי בבחירת רכב פנאי שטח יוקרתי, ולפורד אקספלורר החדש יש המון ממנה. מלפנים קיבל האקספלורר שבכת קירור מעודכנת משובצת כרום והפגוש הקדמי מציג קמטים כוחניים ומאלכס צמד פנסי ערפל בתצורת C. גם מכסה המנוע קיבל בליטות כוחניות ויחידות התאורה החדשות עם תאורת ה- LED משלימות את המראה הכוחני-יוקרתי מלפנים. מהצד בולטים 5,013 המ"מ שלאורכם נמתח האקספלורר ו- 1,804 המ"מ אליהם מתנשא פורד אקספלורר החדש. חישוקי הסגסוגת בקוטר 20 אינץ' ממחישים בצורה נהדרת את גודלו הכללי של הרכב. בישראל נחשב פורד אקספלורר לרכב פנאי גדול מאוד, אך בארצות הברית, ארץ מוצאו של האקספלורר, יש גדולים ממנו. מאחור פס כרום רוחבי מקשר בין שתי יחידות התאורה שכוללות גרפיקה בתצורת C, והפגוש האחורי אגרסיבי וכולל שילוב של שני צבעים. ספוילר אחורי חותם את המראה החיצוני של פורד אקספלורר שמצליח להיות יוקרתי, כוחני ומודרני בו זמנית.

 

פורד אקספלורר 2016פורד אקספלורר 2016

 

תא נוסעים

 

פורד אקספלורר החדש מציע תא נוסעים ענק. עיצובו של הדשבורד עתידני משהו אך דורש הסתגלות מסויימת. במרכזו ניצב מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ'. את השליטה על המערכת ניתן לבצע על ידי מגע במסך או מהמתגים בגלגל הגה, ואת רוב המידע ניתן להציג על זוג המסכים הדיגיטליים שבלוח המחוונים, הניתנים לשינוי ולהתאמה אישית. המערכת שולטת בהגדרות הרכב, במערכת המדיה, במערכת הניווט, במערכת בקרת האקלים, בטלפון, ובמחשב הדרך.

 

המרווח מלפנים מצויין ואיכות החומרים טובה מאוד אך נתקלנו גם במספר פלסטיקים פשוטים. איכות ההרכבה מצויינת ולאורך המבחן כולו לא שמענו קרקושים וצלילים טורדניים מיותרים. האקספלורר מציע שפע תאי אחסון בדלתות ובין המושבים, תא כפפות גדול ועמוק, ותא ייעודי למשקפיים. כמעט בכל פינה ברכב קיים שקע טעינה 12V או שקע טעינה USB, מאחור ישנו גם שקע 220V.

 

פורד אקספלורר 2016 - המרווח מלפנים מצויין ואיכות החומרים טובה מאודפורד אקספלורר 2016 - המרווח מלפנים מצויין ואיכות החומרים טובה מאוד

 

פורד אקספלורר משווק בישראל בשלוש רמות אבזור - לימיטד, לקצ'ורי ופרימיום 4x4 שאותה בחנו. זו רמת האבזור העשירה והיקרה ביותר שכוללת את כל הפינוקים האפשריים, ומחירה עומד על 359,000 ₪. רמת האבזור פרימיום באה לידי ביטוי עוד מחוץ לרכב כאשר בימי המבחן החמים, ההתנעה מרחוק עבדה מצויין והצליחה לצנן את תא הנוסעים בטרם נכנסנו אליו. לאחר הכניסה וההתמקמות במושב הנהג מצאנו תנוחת נהיגה נוחה ושולטת בעזרת אפשרויות כוונון חשמליות רבות להגה, למושב ולדוושות.

 

בשורת המושבים האמצעית, מרווח הברכיים טוב ושני המושבים הקיצוניים נוחים מאוד ומרווחים. המושב האמצעי נופל מהשניים האחרים בנוחות אך הוא נסבל בהחלט. שלושת המושבים כוללים אפשרות לכיוון זווית משענת הגב. בנוסף, יהנו יושבי השורה האמצעית משקעי USB להטענה, מפתחי מיזוג, משליטה נפרדת על בקרת האקלים, ומתאי אחסון. הספסל בשורה השלישית מחולק לשני מושבים שייעודם העיקרי הוא הסעת ילדים, אך גם אנשים מבוגרים במידות סבירות יוכלו להידחק שם וליהנות מהנסיעה. המושבים מתקפלים חשמלית, לחוד או יחדיו לשלושה מצבים: שימוש מלא, צמוד לגב המושבים האמצעיים, או מקופלים לתוך הרצפה, מצב שיוצר רצפה שטוחה להטענה.

 

פורד אקספלורר 2016 - המושבים מאחור נוחים ומרווחיםפורד אקספלורר 2016 - המושבים מאחור נוחים ומרווחים

 

תא המטעען כולל פתיחה וסגירה חשמליים על ידי לחצן או על ידי חיישן בתחתית הפגוש האחורי. כאשר כל המושבים בשימוש מציג תא המטען נפח הטענה מכובד של 595 ליטרים. קיפול שורת המושבים האחורית יוצר נפח הטענה של 1,243 ליטרים. הגישה לתא המטען, המפתח ושפת ההטענה נוחים מאוד.

 

אבזור

 

כאמור, פורד אקספלורר הינו רכב פנאי שטח יוקרתי. למרות שתג המחיר אינו מהגבוהים ביותר בישראל מציע פורד אקספלורר רשימת אבזור ארוכה ומפנקת שלא תבייש אפילו את מותגי היוקרה. אבזור גרסת הפרימיום כולל בין היתר התנעה ללא מפתח, התנעה מרחוק, בקרת אקלים מפוצלת בעלת שליטה נפרדת מאחור, מראות צד עם קיפול חשמלי, מערכת עזר לחנייה, חיישני חנייה קדמיים, צידיים ואחוריים, זכרונות למושב הנהג ולמראות, חימום וקירור מושבים, וגג פנורמי. אהבנו במיוחד את מצלמות העזר לנסיעה לפנים ולאחור בהן ניתן להגדיל את זוויות הצפייה ל- 180 מעלות על מנת להימנע משטחים מתים. אהבנו גם את פונקציית העיסוי לזוג המושבים הקדמיים שפועלת מצויין ומפיגה מתחים בנסיעות ארוכות.

 

פורד אקספלורר 2016 - שפע של אבזור יוקרתי ובטיחותיפורד אקספלורר 2016 - שפע של אבזור יוקרתי ובטיחותי

 

אבזור הבטיחות גם כן לא חסר וכולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת סיוע לזינוק בעלייה, מערכת בקרת נדנוד הגרור, מערכת לניטור שטחים מתים הכוללת התרעה על תנועה צולבת מאחור, ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים. ברמת האבזור הגבוהה פרימיום מצוייד האקספלורר גם במערכת בלימה אוטונמית עירונית ומערכת בקרת שיוט אדפטיבית שפועלת מצויין.

 

יחידת הנעה וחויית נסיעה

 

בהתאם לארץ מוצאו, מצוייד פורד אקספלורר במנוע בנזין עתיר נפח שאינו מיישר קו עם מגמת המנועים הקטנים והמוגדשים. בארצות הברית מוצע האקספלורר עם יחידות הנעה נוספות לבחירה אך בישראל מצוייד האקספלורר במנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ליטר בהספק 290 כ"ס המושגים ב- 6,500 סל"ד ובעל מומנט מירבי של 35.2 קג"מ הזמינים מ- 4,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית וברמת האבזור פרימיום הבכירה מצוייד הרכב גם במערכת הנעה כפולה חכמה.

 

משקלו של פורד אקספלורר עומד על 2,179 ק"ג והמומנט הנדיב של המנוע מבצע בנאמנות את עבודת השינוע של המשקל הרב. למרות ששיא ההספק מגיע בסל"ד גבוה, יחידת ההנעה מהירה ונחושה. זינוק מעמידה ל- 100 קמ"ש מדדנו ב- 8.9 שניות, ואת מיאוץ העקיפה הקלאסי השלים האקספלורר בזמן של 7.1 שניות. צריכת הדלק הממוצעת במשך המבחן עמדה על 7.6 ק"מ ליטר, לא צריכת דלק מבריקה אך סבירה בהחלט.

 

פורד אקספלורר 2016 - 3.5 ליטרים V6 שעושים נאמנה את העבודהפורד אקספלורר 2016 - 3.5 ליטרים V6 שעושים נאמנה את העבודה

 

המנוע נעים בפעולתו ורעשו חודר לתא הנוסעים רק בסל"ד מאוד גבוה. שיוט חוקי מתבצע בכ- 2,000 סל"ד נעימים כאשר בדוושה נותרת תחושה של עוד הרבה כוח זמין למקרה הצורך. רעשי הרוח גם כן אינם חודרים לתא הנוסעים ועבודת העידון שנעשתה על פורד אקספלורר החדש מרשימה. בשיוט מהיר באוטוסטרדות מרגיש האקספלורר בבית. הוא גדול ושולט ולא מעט נהגים בנתיב השמאלי פינו לו מקום בזריזות.

 

בעיר לעומת זאת ההתנהלות עם האקספלורר מעט מסורבלת, בסמטאות וברחובות צרים הרגשנו כמו פיל בחנות חרסינה. צריך להתרגל לגודלו של האקספלורר ויש לו לא מעט שטחים מתים. גם קוטר הסיבוב הגדול של ההגה אינו תורם להתנהלות העירונית, אך מצלמות העזר, החיישנים והמראות הגדולות מקלות על המלאכה. גם מערכת החנייה האוטומטית עובדת בצורה טובה.

 

נוחות נסיעה והתנהגות

 

המתלים בפורד אקספלורר מצליחים לתמוך במשקל הרב ולשמור על ריסון המרכב, ועם זאת לשמור על נוחות הנסיעה בצורה טובה מאוד. בעיר התחושה מעט נוקשה, אך את מרבית השיבושים מצליח האקספלורר לספוג. מחוץ לעיר המצב משתפר רבות והאקספלורר מצליח להיות רך ונעים, כמו רכב אמריקאי אמיתי.

 

יומרות ספורטיביות אין לאקספלורר, ההגה מנותק לחלוטין וכבישים מפותלים הם ממש לא השטח הביתי שלו. הוא אומנם מצליח לייצר קצב נסיעה טוב ושומר גם על ריסון מרכב טוב אך ההגה ממחיש שוב שהוא לא בעד נסיעות ספורטיביות. רמת האבזור פרימיום מצויידת במערכת הנעה כפולה שעובדת מצויין. בשילוב הבלמים הטובים שלא גילו סימני עייפות, האקספלורר משדר תחושת ביטחון בנסיעה.

 

פורד אקספלורר 2016 - שיוט בכבישים מהירים הם המגרש הביתי שלופורד אקספלורר 2016 - שיוט בכבישים מהירים הם המגרש הביתי שלו

 

גרסת הפרימיום של האקספלורר מצויידת בנוסף בבורר מצבי נהיגה בשטח שיודע להתאים את התנהגות ומכלולי הרכב לתוואי השטח המבוקש עם אפשרויות לכביש, חול, חצץ\שלג, ובוץ. לא את כל מצבי הנהיגה בדקנו אך מרווח הגחון בגובה 211 מ"מ, וזוויות הגישה והנטישה הלא מחמיאות מבהירות לנו את יכולותיו של האקספלורר בשטח. נסיעה בשטח טכני ואתגרי לא מומלצת. נסיעה בכורכר ובשבילים לטיול משפחתי נעים, מומלצת בהחלט, עם מידת זהירות.

 

סיכום

 

פורד אקספלורר החדש הוא רכב טוב, ויוקרתי ומפנק במיוחד ברמת האבזור פרימיום הבכירה. האקספלורר יכול בקלות להצהיר על סטטוס או מעמד מסויים ומהווה בחירה מצויינת ללקוחות אמידים אשר מחפשים דרך נוחה לשנע 7 נוסעים וליהנות מרכב גדול ומפנק, ללא פחד מצריכת דלק מעט גבוהה. לפורד אקספלורר החדש מתחרה ישיר אחד בישראל - שברולט טראוורס, אשר מגיע עם מנוע ומימדים דומים אך מאובזר פחות. הדגמים המתחרים ממותגי הפרימיום קטנים יותר ויקרים ב- 200,000 ₪ ואף יותר. לדעתנו פורד אקספלורר הוא בחירה הגיונית מאוד לנישה זו, עד כמה שהוא יכול להיות הגיוני בישראל.

 

פורד אקספלורר 3.5 ליטר V6 פרימיום 4X4 אוטומט
מנוע .3.5 ליטר V6 בנזין
הספק מרבי 290/6,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 35.2/4,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בת 6 מהירויות
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 5,013 מ"מ
רוחב כללי 2,005 מ"מ
גובה כללי 1,804 מ"מ
בסיס גלגלים 2,860 מ"מ
מיכל דלק 70 ליטרים
נפח תא מטען

595/1,243 ליטרים

משקל עצמי 2,179 ק"ג
מהירות מרבית 183 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 8.2 שניות (יצרן)
קבוצת זיהום 15
ציון בטיחות ENCAP -
מחיר

359,000 ₪  

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • שברולט אקווינוקס במבחן דרכים - ארה"ב מול קוריאה

    שברולט אקווינוקס במבחן דרכים - ארה"ב מול קוריאה

    20.02.18 | מבחני רכב

    שברולט אקווינוקס נוחת היישר אל סגמנט רכבי הפנאי שטח הלוהט וינסה לנגוס במכירות של רבות המכר באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט ומנוע חזק

    שוק הרכב הישראלי מחבב מאוד רכבי פנאי שטח. לא צריך להיות בקיא בנבכי ענף הרכב בכדי להבחין במגמה זו המיישרת קו עם תופעות דומות בשוק הרכב העולמי. מספיק להעיף מבט חטוף על הרכבים המזדחלים סביבנו בפקקי הבוקר בכדי לזהות כי אחוז ניכר מהם הם רכבי פנאי שטח במגוון גדלים, תצורות, ומחירים. תנוחת הישיבה הגבוה מקנה

     
  • יונדאי סונטה הייבריד 2018 במבחן דרכים - פינוק חסכוני

    יונדאי סונטה הייבריד 2018 במבחן דרכים - פינוק חסכוני

    13.02.18 | מבחני רכב

    יונדאי סונטה מציעה אלטרנטיבה היברידית וחסכונית בפלח השוק שנפגע קשות מאופנת הקרוסאוברים. יצאנו לבחון את יונדאי סונטה לאחר שעברה מתיחת פנים

    יונדאי סונטה הינה המשפחתית הגדולה השניה הכי נמכרת בישראל אחרי סקודה סופרב. במהלך שנת 2017 נמכרו בישראל כ- 1,735 סונטות חדשות, נתון מכובד שלא נשמע מרשים במיוחד משום שקטגוריית המשפחתיות הגדולות היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים. נכון שקרוסאובר מעניק ישיבה גבוהה, פוזת שטח אופנתית ומקל

     
  • אאודי Q5 החדש במבחן דרכים

    אאודי Q5 החדש במבחן דרכים

    06.02.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    אאודי Q5 היוצא הוביל את טבלת המסירות בסגמנט רכבי הפנאי שטח היוקרתיים. יצאנו לבדוק את הדור החדש כדי להבין כיצד הוא מתכוון לשמר את ההצלחה

    אאודי Q5 הוא מראה נפוץ בכבישי ישראל. שיווקו החל בשנת 2009 ומאז גרף בעיקר תשואות ושבחים, הן ברמה המקומית והן ברמה הבינלאומית. רכב הפנאי היוקרתי מציע חבילה מאוזנת הכוללת ביצועים מעולים, נוחות נסיעה מרשימה ושימושיות גבוהה. אאודי Q5 החדש הוצג לאחר שמלאו 9 שנים לדור היוצא, מדובר בנצח במושגי עולם הרכב של

     
  • סיטרואן ג'אמפי במבחן - דור שלישי של הצלחה

    סיטרואן ג'אמפי במבחן - דור שלישי של הצלחה

    30.01.18 | מבחני רכב

    הדור השלישי של סיטרואן ג'אמפי נחת בישראל. יצאנו עם גרסת הנוסעים החזקה לבדוק מה הוא מציע לנהג העובד

    סיטרואן ג'אמפי הוא דגם ותיק ומוכר בכבישי ישראל. שני הדורות הקודמים של הג'אמפי נמכרו במספרים מכובדים על שלל גרסאותיהם. גרסת הנוסעים בעלת תשעה מושבים זכתה אף היא להצלחה, במיוחד בקרב משפחות מרובות ילדים, בזכות המרחב הנדיב ומספר המושבים. סגמנט המסחריות לא זר לסיטרואן. הדור השלישי של הג'אמפי מנסה להמשיך

     
  • מיצובישי ASX במבחן דרכים

    מיצובישי ASX במבחן דרכים

    24.01.18 | מבחני רכב

    באיחור ניכר נחת לאחרונה מיצובישי ASX בישראל. יצאנו לבדוק האם הוא מוצלח ושימושי כמו אחיו הגדול, מיצובישי אאוטלנדר

    כלמוביל, יבואנית מיצובישי לישראל, החלה לאחרונה בשיווקו של רכב פנאי קומפקטי העונה לשם מיצובישי ASX. למרות שמיצובישי ASX הינו עולה חדש בישראל, ייצורו החל כבר בשנת 2010. הגרסה הנוכחית של רכב הפנאי היפני הינה תוצאה של שתי מתיחות פנים שעבר במהלך 7 השנים האחרונות. כעת סוף כל סוף התממשו כל התנאים הדרושים ל

     
  • פולקסווגן קאדי במבחן דרכים

    פולקסווגן קאדי במבחן דרכים

    18.01.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    פולקסווגן קאדי מתחרה בקטגוריה פופולרית עם מעט מתחרים. יצאנו לבדוק האם האיכות הגרמנית המוכרת של המותג מספיקה כדי לכבוש את ליבם של משתמשי המסחריות הקטנות

    פולקסווגן קאדי משווק בישראל במגוון גרסאות ולמבחן שלנו התייצב הרכב המסחרי עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים ותיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. בזמן שמרבית המתחרים נמכרים עם תיבת הילוכים ידנית ורמת אבזור נמוכה, החליטה פולקסווגן לשווק מסחרית המוכנה לשמש גם כרכב עבודה וגם כרכב משפחתי גדול לשעות הפנא

     
  • אלפא רומיאו ג'וליה במבחן דרכים

    אלפא רומיאו ג'וליה במבחן דרכים

    11.01.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    אלפא רומיאו ג'וליה היא אחת המכוניות המדוברות והמסקרנות ביותר שהוצגו בשנים האחרונות, וכעת היא מגיעה אלינו למבחן. יצאנו לבדוק כיצד היא עומדת בציפיות

    מעט מאוד דגמים חדשים עוררו עניין ואמוציות בעולם הרכב כמו שעוררה אלפא רומיאו ג'וליה. מדובר במשפחתית גדולה יוקרתית וספורטיבית, מחליפת ה- 159 מנוחתה עדן שירדה מפס הייצור עוד בשנת 2011. למעשה מחליפת ה- 159 הייתה מוכנה כבר מזמן, אלא שבישורת האחרונה לפני העלייה אל פס הייצור, החליטו באלפא לעצור את הכל

     
  • פולקסווגן גולף GTI במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פולקסווגן גולף GTI במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    04.01.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    פולקסווגן גולף GTI נמצאת איתנו מאז שנת 1976 שבה המציאה את קטגוריית המכוניות הקומפקטיות ה-"החמות". יצאנו לבדוק איך היא מתפקדת בסטנדרטים החדשים של השנים האחרונות

    בתערוכת פרנקפורט בשנת 1975 נחשף לראשונה דגם שעתיד לייסד קטגוריה חדשה. לא עניין של מה בכך כשאנחנו מדברים על שנות ה- 70 נטולות הקרוסאוברים ושלל ההמצאות של ימינו. הייתה זו פולקסווגן גולף GTI, מייסדת עדת ההוט האצ'בק - גרסאות ספורטיביות למשפחתיות קומפקטיות או מכוניות סופר מיני. פולקסווגן גולף GTI הציעה מ

     
  • יגואר F-TYPE במבחן דרכים קולני במיוחד

    יגואר F-TYPE במבחן דרכים קולני במיוחד

    27.12.17 | מבחני רכב

    זכינו לצאת למבחן דרכים עם יפיפייה אמיתית - יגואר F-TYPE קבריולט המציעה חווית נהיגה משובחת שקשה לתאר במילים

    תארו לעצמכם את חווית הנהיגה במכונית המשלבת בין שתי אידאולוגיות חיים מנוגדות ועושה זאת בהרמוניה מושלמת. מכונית המחברת בין עיצוב מרהיב וחדשני לבין ניחוח נוסטלגי של שושלת רכבים עתיקת ימים. מכונית המצליחה להעניק לשוהים בה ניחוח אריסטוקרטי מאופק המעורבב בריח של רוחות מלחמה מסרט אקשן הוליוודי. כזו היא יגו

     
  • נהיגה ראשונה בסובארו XV החדש 2018

    נהיגה ראשונה בסובארו XV החדש 2018

    21.12.17 | מבחני רכב, שטח, רכב חדש

    סובארו XV החדש הושק בארוע נהיגת כביש ושטח מאתגרת. יצאנו לעמוד על יכולתיו של רכב ה- 4X4 הנמכר ביותר בישראל

    סובארו XV החדש 2018 מתחרה בקטגוריה צפופה וגדושה הכוללת כמה מרבי המכר בשוק הישראלי, ביניהם קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון. בסגמנט תחרותי זה, התבלט סובארו XV הקודם בעזרת יכולת שטח טובה הודות למערכת הנעה כפולה יעילה ונוחות נסיעה גבוהה ביחס למתחריו. בדור החדש עדכנה סובארו את הנוסחה, הוסיפה אבזור בטיחות אקטי

     
  • סיאט לאון קופרה במבחן - ספרדיה פיקנטית

    סיאט לאון קופרה במבחן - ספרדיה פיקנטית

    20.12.17 | מבחני רכב

    סיאט השיקה את הלאון קופרה החדשה עם הספק של 290 כ"ס ורצון עז להמשיך להוביל את הקטגוריה. יצאנו לבדוק האם למתחרות יש סיבה לדאגה

    סיאט לאון קופרה, מכונית הביצועים הנחשקת ביותר של החברה, עברה לאחרונה מתיחת פנים במסגרתה קיבלה עיצוב רענן ואבזור משודרג. בדומה לדגם היוצא, סיאט לאון קופרה החדשה מצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 290 כ"ס, מתלים אדפטיביים ודיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה. הדגם המוחלף הצליח להרשים אותנו בעבר וק

     
  • סיאט איביזה 1.0 במבחן דרכים

    סיאט איביזה 1.0 במבחן דרכים

    14.12.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    סיאט איביזה החדשה מגיעה לשחזר את הצלחת קודמתה שהייתה רבת מכר גם בערוב ימייה. יצאנו לבדוק האם יצליח הדור החדש לשמר את נתוני המכירות של קודמו

    סיאט איביזה הציעה בשנים האחרונות חבילה מעניינת בשוק הרכב המקומי. מחיר רכישה אטרקטיבי, יחידות הנעה יעילות, אבזור נאה, ועיצוב צעיר ומצודד, סייעו לה לפנות אל לבם של רוכשים רבים אשר תרו אחר רכב קומפקטי וחסכוני ולא הסתפקו במכונית מיני. לקראת סוף חיי הדגם היוצא ציידה סיאט את האיביזה במנוע 1.0 ליטר חדש בעל

     
  • רנו מגאן גרנד קופה במבחן דרכים

    רנו מגאן גרנד קופה במבחן דרכים

    13.12.17 | מבחני רכב

    רנו משגרת אל סגמנט המשפחתיות מתמודדת חדשה המציעה ממדים נדיבים ואבזור נוחות שופע. יצאנו לבדוק איך היא מתכוונת לכבוש את המשפחה הישראלית

    שוק המשפחתיות מאבד נתח מכירות משמעותי לטובת רכבי פנאי שטח אופנתיים. למרות זאת עדיין מוקדם להספיד את הקטגוריה הנמכרת ביותר בישראל, אליה בדיוק מכוונת רנו מגאן גרנד קופה החדשה. מחליפתה של רנו פלואנס הוותיקה מציעה ממדים מכובדים ורשימת אבזור נאה בתחרות על ליבו של הלקוח המשפחתי הקלאסי, זה שטרם נשבה בצו או

     
  • מרצדס GLE 500e במבחן

    מרצדס GLE 500e במבחן

    07.12.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    מרצדס מוסיפה גרסה היברידית נטענת PHEV למבחר גרסאות ה- GLE עם יותר סוסים תחת מכסה המנוע, צריכת דלק חסכונית ומחיר אטרקטיבי. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו של הענק ההיברידי

    בשנת 1997, לפני כ- 20 שנים, הייתה זו מרצדס שניערה את סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות הייתה מרצדס חלוצה בתחום, בימים בהם רכבי שטח לא היו נראים בכבישי היבשת הקלאסית. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור ה

     
  • סיאט לאון 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סיאט לאון 1.0 ליטר במבחן דרכים

    06.12.17 | מבחני רכב

    סיאט לאון מושקת בגרסת 1.0 ליטר עם מחיר אטרקטיבי. יצאנו לבדוק האם המנוע הקטן יספק את הנהג הישראלי והאם החבילה המוזלת אטרקטיבית כפי שהיא מסתמנת

    סיאט הוא המותג הצעיר והדינמי במשפחת פולקסווגן. סיאט לאון המשפחתית התאפיינה בעיצוב נאה ודינמי בדורותיה השונים, תוך התבססות על שלדת פולקסווגן גולף, ואימוץ ליין המנועים, תיבות ההילוכים, ומכלולים רבים של הקונצרן. סיאט לאון מתומחרת באופן אטרקטיבי ביחס לפולקסווגן גולף וביחס לסגמנט המשפחתיות. לאחר שבחנו את

     
  • ב.מ.וו 330e במבחן דרכים - דינמיקה היברידית

    ב.מ.וו 330e במבחן דרכים - דינמיקה היברידית

    30.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    ב.מ.וו מצרפת להיצע סדרה 3 את ה- 330e, היברידית נטענת עם מפרט אבזור והספק המייתר לכאורה את שאר גרסאות הסדרה. יצאנו לנסיעת מבחן לעמוד על יכולתה של ההיברידית החדשה על הכביש

    את ב.מ.וו סדרה 3 אין צורך להציג. מי שהייתה ועודנה במשך דורות המשפחתית הטובה בעולם, זכתה בשלל תארים מעיתונאי רכב בזכות יכולת דינמית מצטיינת המספקת גם הנאה מנהיגה, איכות ללא רבב, והנדסת אנוש מופתית. ב.מ.וו 330e יתרונות תמורה למחיר, ביצועים, תא נוסעים, צריכת דלק חסרונות &nb

     
  • סיטרואן ברלינגו במבחן עבודה עם 75 כוחות סוס

    סיטרואן ברלינגו במבחן עבודה עם 75 כוחות סוס

    27.11.17 | מבחני רכב

    לקחנו למבחן את סיטרואן ברלינגו, אחד מהטנדרונים המבוקשים בקטגוריה. יצאנו לבדוק האם מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר ו- 75 כוחות סוס יספיקו כדי לקחת אותו אל ראש טבלת המסירות

    קטגוריית טנדרוני העבודה דלה יחסית ואינה מציעה שלל דגמים וצבעים כמו בסגמנטים אחרים. יחד עם זאת, נראה שמרבית הלקוחות יודעים מה הם מחפשים והיצרנים הבינו זאת. סיטרואן משווקת את הברלינגו המבוקש בגרסת כניסה עם מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר, בעל הספק צנוע של 75 כוחות סוס, ברמת אבזור בסיסית. על הנייר, הוא לא נראה

     
  • פיג'ו 308 GTI במבחן דרכים - צרפתייה לוהטת

    פיג'ו 308 GTI במבחן דרכים - צרפתייה לוהטת

    23.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    לפיג'ו מסורת מפוארת וארוכת שנים עם דגמי GTI ספורטיביים ומהנים ופיג'ו 308 GTI נכנסת לנעליים גדולות ויוצרת ציפיות רבות. יצאנו לבחון את הצרפתייה החמה על כבישים לוהטים

    לפיג'ו מוניטין רב שנים בייצור מכוניות מהנות לנהיגה, בפרט דגמי היצרן אשר זכו לשאת את תג GTI. אמנם לפולקסווגן גולף שמור תואר הוגת קונספט ההאצ'בק הספורטיבית עוד בתחילת שנות ה- 80, אך פיג'ו שבאה אחריה, עשתה זו בדרכה שלה עם תוצאות טובות לא פחות. דגמי פיג'ו 205 GTI האגדיים בשלל גרסאותיהם היו למשאת נפשם של

     
  • קיה ריו החדשה במבחן דרכים

    קיה ריו החדשה במבחן דרכים

    16.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    קיה ריו החדשה נחתה בישראל והיא לא מצליחה לעורר עניין כמו ספורטאז' ופיקנטו. יצאנו לבדוק מדוע

    בעשור האחרון התחוללה טרנספורמציה בקיה. מיצרן המייצר מכוניות פשוטות עם מכלולים מיושנים, לעיתים תוך התבססות על דגמים קודמים של יצרניות אחרות, הפכה קיה למשהו אחר לחלוטין. נקודת המפנה הראשונה הייתה המעבר לבעלות יונדאי בעלת החזון שהציבה יעדים שאפתניים ודאגה גם לעמוד בהם. בהמשך גוייס למשימה מעצב העל פיטר