פורד אקספלורר במבחן דרכים

 

פורד אקספלורר עבר עדכון לקראת סוף חיי הדגם והגיע לישראל חמוש בעיצוב מעודכן ורשימת אבזור ארוכה. יצאנו לבדוק מה התחדש

תגיות | פנאי שטח, פורד, אקספלורר

הדור האחרון של פורד אקספלורר הושק בשנת 2011. הוא נטש את שלדת הסולם ויכולות השטח לטובת נוחות ופינוקים. כעת לקראת סוף חיי הדגם עבר פורד אקספלורר עדכון מקיף שכולל שינוי עיצובי ושידרוגים ברשימת האבזור. פורד אקספלורר החדש הוא עוף מעט מוזר בישראל, הוא גדול מאוד ורחב, יכול לשנע בנוחות 7 נוסעים, והוא ספק מיניוואן ספק רכב פנאי שטח. העיצוב נוטה ללא ספק להצהרת פנאי שטח אופנתית.

 

עיצוב

 

נוכחות הינה מוטיב חזק ומשמעותי בבחירת רכב פנאי שטח יוקרתי, ולפורד אקספלורר החדש יש המון ממנה. מלפנים קיבל האקספלורר שבכת קירור מעודכנת משובצת כרום והפגוש הקדמי מציג קמטים כוחניים ומאלכס צמד פנסי ערפל בתצורת C. גם מכסה המנוע קיבל בליטות כוחניות ויחידות התאורה החדשות עם תאורת ה- LED משלימות את המראה הכוחני-יוקרתי מלפנים. מהצד בולטים 5,013 המ"מ שלאורכם נמתח האקספלורר ו- 1,804 המ"מ אליהם מתנשא פורד אקספלורר החדש. חישוקי הסגסוגת בקוטר 20 אינץ' ממחישים בצורה נהדרת את גודלו הכללי של הרכב. בישראל נחשב פורד אקספלורר לרכב פנאי גדול מאוד, אך בארצות הברית, ארץ מוצאו של האקספלורר, יש גדולים ממנו. מאחור פס כרום רוחבי מקשר בין שתי יחידות התאורה שכוללות גרפיקה בתצורת C, והפגוש האחורי אגרסיבי וכולל שילוב של שני צבעים. ספוילר אחורי חותם את המראה החיצוני של פורד אקספלורר שמצליח להיות יוקרתי, כוחני ומודרני בו זמנית.

 

פורד אקספלורר 2016פורד אקספלורר 2016

 

תא נוסעים

 

פורד אקספלורר החדש מציע תא נוסעים ענק. עיצובו של הדשבורד עתידני משהו אך דורש הסתגלות מסויימת. במרכזו ניצב מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ'. את השליטה על המערכת ניתן לבצע על ידי מגע במסך או מהמתגים בגלגל הגה, ואת רוב המידע ניתן להציג על זוג המסכים הדיגיטליים שבלוח המחוונים, הניתנים לשינוי ולהתאמה אישית. המערכת שולטת בהגדרות הרכב, במערכת המדיה, במערכת הניווט, במערכת בקרת האקלים, בטלפון, ובמחשב הדרך.

 

המרווח מלפנים מצויין ואיכות החומרים טובה מאוד אך נתקלנו גם במספר פלסטיקים פשוטים. איכות ההרכבה מצויינת ולאורך המבחן כולו לא שמענו קרקושים וצלילים טורדניים מיותרים. האקספלורר מציע שפע תאי אחסון בדלתות ובין המושבים, תא כפפות גדול ועמוק, ותא ייעודי למשקפיים. כמעט בכל פינה ברכב קיים שקע טעינה 12V או שקע טעינה USB, מאחור ישנו גם שקע 220V.

 

פורד אקספלורר 2016 - המרווח מלפנים מצויין ואיכות החומרים טובה מאודפורד אקספלורר 2016 - המרווח מלפנים מצויין ואיכות החומרים טובה מאוד

 

פורד אקספלורר משווק בישראל בשלוש רמות אבזור - לימיטד, לקצ'ורי ופרימיום 4x4 שאותה בחנו. זו רמת האבזור העשירה והיקרה ביותר שכוללת את כל הפינוקים האפשריים, ומחירה עומד על 359,000 ₪. רמת האבזור פרימיום באה לידי ביטוי עוד מחוץ לרכב כאשר בימי המבחן החמים, ההתנעה מרחוק עבדה מצויין והצליחה לצנן את תא הנוסעים בטרם נכנסנו אליו. לאחר הכניסה וההתמקמות במושב הנהג מצאנו תנוחת נהיגה נוחה ושולטת בעזרת אפשרויות כוונון חשמליות רבות להגה, למושב ולדוושות.

 

בשורת המושבים האמצעית, מרווח הברכיים טוב ושני המושבים הקיצוניים נוחים מאוד ומרווחים. המושב האמצעי נופל מהשניים האחרים בנוחות אך הוא נסבל בהחלט. שלושת המושבים כוללים אפשרות לכיוון זווית משענת הגב. בנוסף, יהנו יושבי השורה האמצעית משקעי USB להטענה, מפתחי מיזוג, משליטה נפרדת על בקרת האקלים, ומתאי אחסון. הספסל בשורה השלישית מחולק לשני מושבים שייעודם העיקרי הוא הסעת ילדים, אך גם אנשים מבוגרים במידות סבירות יוכלו להידחק שם וליהנות מהנסיעה. המושבים מתקפלים חשמלית, לחוד או יחדיו לשלושה מצבים: שימוש מלא, צמוד לגב המושבים האמצעיים, או מקופלים לתוך הרצפה, מצב שיוצר רצפה שטוחה להטענה.

 

פורד אקספלורר 2016 - המושבים מאחור נוחים ומרווחיםפורד אקספלורר 2016 - המושבים מאחור נוחים ומרווחים

 

תא המטעען כולל פתיחה וסגירה חשמליים על ידי לחצן או על ידי חיישן בתחתית הפגוש האחורי. כאשר כל המושבים בשימוש מציג תא המטען נפח הטענה מכובד של 595 ליטרים. קיפול שורת המושבים האחורית יוצר נפח הטענה של 1,243 ליטרים. הגישה לתא המטען, המפתח ושפת ההטענה נוחים מאוד.

 

אבזור

 

כאמור, פורד אקספלורר הינו רכב פנאי שטח יוקרתי. למרות שתג המחיר אינו מהגבוהים ביותר בישראל מציע פורד אקספלורר רשימת אבזור ארוכה ומפנקת שלא תבייש אפילו את מותגי היוקרה. אבזור גרסת הפרימיום כולל בין היתר התנעה ללא מפתח, התנעה מרחוק, בקרת אקלים מפוצלת בעלת שליטה נפרדת מאחור, מראות צד עם קיפול חשמלי, מערכת עזר לחנייה, חיישני חנייה קדמיים, צידיים ואחוריים, זכרונות למושב הנהג ולמראות, חימום וקירור מושבים, וגג פנורמי. אהבנו במיוחד את מצלמות העזר לנסיעה לפנים ולאחור בהן ניתן להגדיל את זוויות הצפייה ל- 180 מעלות על מנת להימנע משטחים מתים. אהבנו גם את פונקציית העיסוי לזוג המושבים הקדמיים שפועלת מצויין ומפיגה מתחים בנסיעות ארוכות.

 

פורד אקספלורר 2016 - שפע של אבזור יוקרתי ובטיחותיפורד אקספלורר 2016 - שפע של אבזור יוקרתי ובטיחותי

 

אבזור הבטיחות גם כן לא חסר וכולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת סיוע לזינוק בעלייה, מערכת בקרת נדנוד הגרור, מערכת לניטור שטחים מתים הכוללת התרעה על תנועה צולבת מאחור, ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים. ברמת האבזור הגבוהה פרימיום מצוייד האקספלורר גם במערכת בלימה אוטונמית עירונית ומערכת בקרת שיוט אדפטיבית שפועלת מצויין.

 

יחידת הנעה וחויית נסיעה

 

בהתאם לארץ מוצאו, מצוייד פורד אקספלורר במנוע בנזין עתיר נפח שאינו מיישר קו עם מגמת המנועים הקטנים והמוגדשים. בארצות הברית מוצע האקספלורר עם יחידות הנעה נוספות לבחירה אך בישראל מצוייד האקספלורר במנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ליטר בהספק 290 כ"ס המושגים ב- 6,500 סל"ד ובעל מומנט מירבי של 35.2 קג"מ הזמינים מ- 4,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית וברמת האבזור פרימיום הבכירה מצוייד הרכב גם במערכת הנעה כפולה חכמה.

 

משקלו של פורד אקספלורר עומד על 2,179 ק"ג והמומנט הנדיב של המנוע מבצע בנאמנות את עבודת השינוע של המשקל הרב. למרות ששיא ההספק מגיע בסל"ד גבוה, יחידת ההנעה מהירה ונחושה. זינוק מעמידה ל- 100 קמ"ש מדדנו ב- 8.9 שניות, ואת מיאוץ העקיפה הקלאסי השלים האקספלורר בזמן של 7.1 שניות. צריכת הדלק הממוצעת במשך המבחן עמדה על 7.6 ק"מ ליטר, לא צריכת דלק מבריקה אך סבירה בהחלט.

 

פורד אקספלורר 2016 - 3.5 ליטרים V6 שעושים נאמנה את העבודהפורד אקספלורר 2016 - 3.5 ליטרים V6 שעושים נאמנה את העבודה

 

המנוע נעים בפעולתו ורעשו חודר לתא הנוסעים רק בסל"ד מאוד גבוה. שיוט חוקי מתבצע בכ- 2,000 סל"ד נעימים כאשר בדוושה נותרת תחושה של עוד הרבה כוח זמין למקרה הצורך. רעשי הרוח גם כן אינם חודרים לתא הנוסעים ועבודת העידון שנעשתה על פורד אקספלורר החדש מרשימה. בשיוט מהיר באוטוסטרדות מרגיש האקספלורר בבית. הוא גדול ושולט ולא מעט נהגים בנתיב השמאלי פינו לו מקום בזריזות.

 

בעיר לעומת זאת ההתנהלות עם האקספלורר מעט מסורבלת, בסמטאות וברחובות צרים הרגשנו כמו פיל בחנות חרסינה. צריך להתרגל לגודלו של האקספלורר ויש לו לא מעט שטחים מתים. גם קוטר הסיבוב הגדול של ההגה אינו תורם להתנהלות העירונית, אך מצלמות העזר, החיישנים והמראות הגדולות מקלות על המלאכה. גם מערכת החנייה האוטומטית עובדת בצורה טובה.

 

נוחות נסיעה והתנהגות

 

המתלים בפורד אקספלורר מצליחים לתמוך במשקל הרב ולשמור על ריסון המרכב, ועם זאת לשמור על נוחות הנסיעה בצורה טובה מאוד. בעיר התחושה מעט נוקשה, אך את מרבית השיבושים מצליח האקספלורר לספוג. מחוץ לעיר המצב משתפר רבות והאקספלורר מצליח להיות רך ונעים, כמו רכב אמריקאי אמיתי.

 

יומרות ספורטיביות אין לאקספלורר, ההגה מנותק לחלוטין וכבישים מפותלים הם ממש לא השטח הביתי שלו. הוא אומנם מצליח לייצר קצב נסיעה טוב ושומר גם על ריסון מרכב טוב אך ההגה ממחיש שוב שהוא לא בעד נסיעות ספורטיביות. רמת האבזור פרימיום מצויידת במערכת הנעה כפולה שעובדת מצויין. בשילוב הבלמים הטובים שלא גילו סימני עייפות, האקספלורר משדר תחושת ביטחון בנסיעה.

 

פורד אקספלורר 2016 - שיוט בכבישים מהירים הם המגרש הביתי שלופורד אקספלורר 2016 - שיוט בכבישים מהירים הם המגרש הביתי שלו

 

גרסת הפרימיום של האקספלורר מצויידת בנוסף בבורר מצבי נהיגה בשטח שיודע להתאים את התנהגות ומכלולי הרכב לתוואי השטח המבוקש עם אפשרויות לכביש, חול, חצץ\שלג, ובוץ. לא את כל מצבי הנהיגה בדקנו אך מרווח הגחון בגובה 211 מ"מ, וזוויות הגישה והנטישה הלא מחמיאות מבהירות לנו את יכולותיו של האקספלורר בשטח. נסיעה בשטח טכני ואתגרי לא מומלצת. נסיעה בכורכר ובשבילים לטיול משפחתי נעים, מומלצת בהחלט, עם מידת זהירות.

 

סיכום

 

פורד אקספלורר החדש הוא רכב טוב, ויוקרתי ומפנק במיוחד ברמת האבזור פרימיום הבכירה. האקספלורר יכול בקלות להצהיר על סטטוס או מעמד מסויים ומהווה בחירה מצויינת ללקוחות אמידים אשר מחפשים דרך נוחה לשנע 7 נוסעים וליהנות מרכב גדול ומפנק, ללא פחד מצריכת דלק מעט גבוהה. לפורד אקספלורר החדש מתחרה ישיר אחד בישראל - שברולט טראוורס, אשר מגיע עם מנוע ומימדים דומים אך מאובזר פחות. הדגמים המתחרים ממותגי הפרימיום קטנים יותר ויקרים ב- 200,000 ₪ ואף יותר. לדעתנו פורד אקספלורר הוא בחירה הגיונית מאוד לנישה זו, עד כמה שהוא יכול להיות הגיוני בישראל.

 

פורד אקספלורר 3.5 ליטר V6 פרימיום 4X4 אוטומט
מנוע .3.5 ליטר V6 בנזין
הספק מרבי 290/6,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 35.2/4,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בת 6 מהירויות
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 5,013 מ"מ
רוחב כללי 2,005 מ"מ
גובה כללי 1,804 מ"מ
בסיס גלגלים 2,860 מ"מ
מיכל דלק 70 ליטרים
נפח תא מטען

595/1,243 ליטרים

משקל עצמי 2,179 ק"ג
מהירות מרבית 183 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 8.2 שניות (יצרן)
קבוצת זיהום 15
ציון בטיחות ENCAP -
מחיר

359,000 ₪  

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מאזדה CX3 במבחן דרכים - Pure Red

    מאזדה CX3 במבחן דרכים - Pure Red

    17.08.17 | מבחני רכב

    מאזדה CX3 מציע ממדים קטנים עם מנוע גדול ותג מחיר לא קטן. יצאנו לבדוק למי מתאים CX3 והאם הוא מצדיק את המחיר

    שוק המשפחתיות מאבד נתחים יקרים לטובת פלח הקרוסאוברים האופנתיים, והמתחרות מקוריאה מתעלות בנתוני המסירות על מי שהייתה המלכה מיפן. כעת משגרת מאזדה את ה- CX3 כאלטרנטיבה קומפקטית וספורטיבית לרכבי הפנאי הקוריאנים המובילים את טבלת המכירות מאזדה CX3 Pure White יתרונות יחידת הנעה, התנ

     
  • סקודה ראפיד 1.0 ליטר במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    סקודה ראפיד 1.0 ליטר במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    14.08.17 | מבחני רכב

    חמש שנים מאז הושקה לראשונה, משיקה סקודה את הראפיד המעודכנת עם מנוע צנוע בנפח ליטר אחד בלבד. יצאנו לבדוק האם 95 כ"ס מספיקים למשפחתית הקטנה

    נראה שסקודה ממטירה עלינו מבול של דגמים חדשים בתקופה האחרונה, ביניהם הקודיאק שהגיע ארצה בחודש יוני השנה, האוקטביה שעברה מקצה שיפורים, והקארוק שעתיד להגיע בתחילת שנה הבאה. הפעם הגיע תורה של הראפיד להתרענן. המשפחתית הקטנה של המותג הצ'כי הגיעה לפרקה והחלה להרגיש מעט מיושנת. כחמש שנים לאחר שהוצגה לראשונה

     
  • פולקסווגן גולף במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פולקסווגן גולף במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    10.08.17 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף היא שם נרדף למשפחתית קומפקטית איכותית ושימושית. יצאנו לבדוק כיצד היא השתפרה במתיחת הפנים

    פולקסווגן גולף נהנית ממעמד אייקוני. כבר שנים ארוכות שהיא קובעת את רף האיכות בקבוצת המשפחתיות הקומפקטיות. הגולף גם נושאת על כתפיה את בשורת החדשנות של קונצרן פולקסווגן. היא הייתה הקומפקטית העממית הראשונה להשתמש במנוע טורבו קטן, ובתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. כל יצרן חולם על משפחתית שתרכוש לעצמה

     
  • אאודי TTS במבחן דרכים

    אאודי TTS במבחן דרכים

    09.08.17 | מבחני רכב

    לקחנו את אאודי TTS למבחן דרכים מהיר בכבישים המפותלים של הצפון. לא נדרש זמן רב להגיע למסקנה שהיא אחת המכוניות היותר מהנות הנמכרות היום בישראל

    אאודי TT המקורית הוצגה לראשונה בשנת 1995 אך הגיעה לפס היצור בשנת רק בשנת 1998. אאודי בחרה לקרוא לסדרת ה- TT על שם מסלול מרוצי האופנועים הקטלניIsle of Man TT . במשך 20 השנים האחרונות הספיקה יצרנית הרכב הבאוורית להעלות על פס הייצור שלושה דורות של אאודי TT הממותגת כמכונית ספורטיבית, צעירה ועדכנית. למבח

     
  • ג'יפ רנגייד לימיטד 4x4 במבחן דרכים - אמריקה בקטנה

    ג'יפ רנגייד לימיטד 4x4 במבחן דרכים - אמריקה בקטנה

    07.08.17 | מבחני רכב

    מותג ג'יפ הותיק הבין שדגם כניסה זאת לא מילה גסה והוסיף להיצע ג'יפון צנוע. יצאנו לבדוק האם ג'יפ רנגייד יכול להתחרות במובילי הקטגוריה עם ייחוס גדול ותג מחיר בהתאם

    ג'יפ רנגייד, האח הקטן למשפחת ג'יפ, לא חדש בישראל אך רבים לא ממש מכירים אותו מאחר ואינו נפוץ בנוף הישראלי. העיצוב המיוחד של ג'יפ רנגייד יכול לקסום להרבה אנשים שיראו בו תחליף מעניין למובילות הסגמנט הנמצאות בכל כביש ובכל מגרש חניה. יצאנו לכבישים ולחולות לבדוק האם הרנגייד רק יפה או גם אופה.

     
  • הונדה סיוויק החדשה במבחן דרכים

    הונדה סיוויק החדשה במבחן דרכים

    02.08.17 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק האם הדור העשירי של הונדה סיוויק טוב מקודמיו. התוצאות הפתיעו אפילו אותנו

    בשנת 2016 השיקה הונדה את הדור העשירי לשושלת הסיוויק הידועה. הסיוויק עלתה לראשונה על פסי הייצור בשנת 1973, ומאז מכרה קרוב לעשרים מיליון רכבים ההופכים אותה למכונית הנמכרת ביותר אי פעם של הונדה. הדור העשירי בסדרת הסיוויק, מבטא את הלך הרוח המקובל היום בעולם הרכב. בדומה ליצרני רכב רבים החליטה גם הונדה על

     
  • מיני קופר קאנטרימן במבחן דרכים נוטף סטייל

    מיני קופר קאנטרימן במבחן דרכים נוטף סטייל

    31.07.17 | מבחני רכב

    מיני משגרת את הקאנטרימן להתחרות בסגמנט רכבי הפנאי האופנתיים הלוהט עם ממדים שתפחו ויומרה ליכולת שטח. יצאנו לבחון את הבריטית הקטנה-גדולה בשטח המרעה הטבעי שלה

    מותג מיני בימינו מתבסס בעיקר על טהרת הנוסטלגיה, העיצוב, והסטייל שקנו לו עדת מעריצים משמעותית מסביב לעולם. כמו כל מותג מצליח, הצורך להתאים את מבחר הדגמים לדרישות המשתנות בשוק הינו הכרחי לשרידות והצלחה. פורשה למשל, מוכרת היום יותר רכבי פנאי מאשר מכוניות ספורט, עתיד דומה צפוי גם למזראטי. גם במיני מודעי

     
  • סיטרואן קקטוס אוטומטי במבחן דרכים

    סיטרואן קקטוס אוטומטי במבחן דרכים

    27.07.17 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס זוכה סוף סוף לגיר האוטומטי הנכסף וכעת הוא מציע להמונים חבילה מעוצבת וייחודית במחיר אטרקטיבי

    מאז היווסדה הציגה סיטרואן דגמים חדשניים וייחודיים, ביניהם סיטרואן טרקסיון אוונט שיוצרה לראשונה על פלטפורמת שלדה אחודה המוכרת כיום, והציגה לראשונה מערכת הנעה קדמית שלא הייתה מוכרת בעולם הרכב עד אז. עוד ניתן למנות דגמי ה- BX ,ZX ו- CX, שהציגו לראשונה מערכות מתלים הידראוליות במכוניות בייצור סדרתי. האם

     
  • טויוטה יאריס במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    טויוטה יאריס במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    24.07.17 | מבחני רכב

    טויוטה יאריס עברה מתיחת פנים וקיבלה מנוע חדש. יצאנו לבדוק האם היא עדיין רלוונטית ביחס למתחרות

    טויוטה יאריס היא סוג של מנייה בטוחה בשוק הרכב הישראלי. הדור הראשון זוכה עד היום לביקוש גדול בשוק המשומשות ולשמירת ערך מצויינת. את הדור השני וסאגת הגיר הרובוטי יעדיפו בטויוטה לשכוח. בדור השלישי חזרה היאריס לתהילתה וזכתה להצלחה נאה בשוק הישראלי על אף המחירים הגבוהים. טויוטה יאריס עברה כבר את מתיחת הפנ

     
  • מיצובישי אאוטלנדר PHEV במבחן דרכים - ירוק בשטח

    מיצובישי אאוטלנדר PHEV במבחן דרכים - ירוק בשטח

    20.07.17 | מבחני רכב

    מיצובישי אאוטלנדר PHEV מתיימר לשלב את הטוב שבכל העולמות - חיסכון ויעילות לצד יכולת שטח וביצועים טובים. יצאנו לבדוק כיצד הנוסחה המיוחדת הזו מתורגמת בכביש ובשטח

    מיצובישי אאוטלנדר PHEV הינה גרסה היברידית נטענת (פלאג אין הייבריד) לרכב הפנאי שטח המצליח של היצרנית. משמעות הדבר היא שיחידת ההנעה כוללת מנוע בנזין בשילוב שני מנועים חשמליים, מלפנים ומאחור, המונעים ע"י סוללה הניתנת לטעינה גם משקע תלת פאזי ביתי. טעינת הסוללה במלואה אורכת כ- 7 שעות או במחצית הזמן באמצע

     
  • סובארו אימפרזה 2.0 האצ'בק במבחן דרכים

    סובארו אימפרזה 2.0 האצ'בק במבחן דרכים

    17.07.17 | מבחני רכב

    ההבדלים בין הנייר לכביש עשויים להיות מהותיים ביותר. סובארו אימפרזה החדשה מדגימה עד כמה

    סובארו היא אחת מיצרניות הרכב המוכרות והמזוהות ביותר בישראל, בעיקר בזכות השליטה המרשימה בטבלאות המסירות בסוף שנות ה- 80 עם המשפחתית הלאומית דאז, סובארו לאונה. במרץ 2016, בתערוכת הרכב ניו יורק הציגה סובארו את האימפרזה החדשה, המבוססת על פלטפורמה חדשה לחלוטין, עם הבטחה למרווח פנימי משופר, צריכת דלק עדיפ

     
  • סוזוקי איגניס במבחן דרכים

    סוזוקי איגניס במבחן דרכים

    10.07.17 | מבחני רכב

    סוזוקי יוצרת תת-קטגוריה עם רכב פנאי חדש בעיצוב אופנתי. יצאנו לבדוק האם המתכון עומד בציפיות הנהג הישראלי

    סוזוקי מצליחה לקרוא את השוק. רכבי פנאי משתלטים על טבלאות המכירות בארץ ובאירופה, ומסמנים את העדפת השוק לצו האופנה העכשווי. הדרישה לרכבי פנאי זולגת מטה גם לסגמנטים עממיים וקומפקטים יותר, לכן טבעי היה כי אחת היצרניות תרים את הכפפה ותציג דגם שישלב את הטוב שבשני העולמות. טבעי עוד יותר שתהיה זו סוזוקי, לה

     
  • סקודה קודיאק במבחן דרכים

    סקודה קודיאק במבחן דרכים

    05.07.17 | מבחני רכב

    סקודה משיקה קרוסאובר חדש בעל 7 מושבים שינסה לנגוס בעוגת הג'יפונים הטעימה. יצאנו לבדוק האם היה שווה לחכות לסקודה קודיאק הידוע גם בכינויו "סקודיאק"

    דווקא בתקופה שבה מכוניות מנהלים חדשות מושקות על ימין ועל שמאל ומציעות שלל שכלולים וטכנולוגיות שהיו חלק מעולמן של מכוניות הפאר, מבול של ג'יפונים שוטף את ארץ הקודש ותופס את מקומן בשוק. יותר ויותר משפחות, קטנות וגדולות כאחד, נהנות ממה שמכונה "רכב פנאי משפחתי". נהגים רבים מתחברים לישיבה הגבוהה המעניקה ה

     
  • סובארו BRZ במבחן דרכים - זן נדיר

    סובארו BRZ במבחן דרכים - זן נדיר

    29.06.17 | מבחני רכב

    סובארו BRZ גרמה לנו לשמוח, לרצות איתה לברוח ומכל הצרות לשכוח

    בעוד 12 שעות אני צריך להחזיר אותה לבעליה ולמרות שבילינו יחד סוף שבוע שלם וכמעט אלף ק"מ, טרם שבעתי. אז לקינוח לקחתי אותה, שוב, לסיבוב אחרון בכביש הררי אליו אני לוקח את כל היפות והטובות. חצי שעה מאוחר יותר עצרנו בצד להסדיר נשימה. הגוף שטוף אדרנלין ותחושת הסיפוק ממלאת את הריאות. עכשיו עולות בי מחשבות ז

     
  • סיטרואן C3 החדשה במבחן דרכים

    סיטרואן C3 החדשה במבחן דרכים

    27.06.17 | מבחני רכב

    סיטרואן C3 החדשה מביאה עמה משב רוב עיצובי מרענן לקטגוריית הסופר מיני

    סיטרואן, היצרן הצרפתי האוונגרדי, סיפק במהלך השנים מספר דגמים אלמותיים אשר הותירו חותם על עולם הרכב, כגון ה- DS, טרקסיון אוונט, הפיקאסו המקורי, וגם הקקטוס החביב. בסיטרואן לא הסתפקו רק בעיצוב מיוחד וציידו את הרכבים בפיצ'רים ייחודיים כגון מערכת מתלים הידרו פנאומטית שתרמה לנוחות נסיעה משובחת.

     
  • קאדילק CT6 במבחן דרכים

    קאדילק CT6 במבחן דרכים

    22.06.17 | מבחני רכב

    קאדילק CT6, ספינת הדגל של היצרן האמריקאי, מנסה לספק תשובה הולמת ליצרניות רכבי היוקרה הגרמניות

    בעשור האחרון הפכו מותגים אמריקאים רבים לבלתי רלוונטיים עבור צרכני רכב המחפשים פרקטיות וחסכון בדלק על חשבון גודל, נוחות ומנוע גדול וזללן. על אף שדגמי קאדילק נמכרים באמריקה ובסין כמו לחמניות חמות, במגרש הבינלאומי נחלה החברה הפסדים משמעותיים. בשנה החולפת החליטה הנהלת הקונצרן האמריקאי ג'נרל מוטורס על שי

     
  • מרצדס C63 AMG קופה במבחן דרכים

    מרצדס C63 AMG קופה במבחן דרכים

    14.06.17 | מבחני רכב

    מרצדס C63 AMG קופה החדשה צריכה להיכנס לנעליים הנחשקות של קודמתה. יצאנו לבדוק איך מתנהגת מכונית מסלול חוקית לכביש

    במרצדס ציינו בחודש שעבר יובל לחטיבת AMG. הסדנה הוקמה בסוף שנות ה- 60 של המאה הקודמת על ידי האנס-וורנר אופרכט ואברהרד מייקר, ועסקה בעיקר בהסבת רכבי כביש למכוניות מרוץ. בשנת 1971 זכתה מרצדס SEL300 AMG שטופלה על ידם במקום השני במרוץ 24 השעות בספא שבבלגיה וקנתה להם תהילת עולם. בשנת 1990 נחתם הסכם רשמי ב

     
  • אופל מוקה X במבחן דרכים

    אופל מוקה X במבחן דרכים

    08.06.17 | מבחני רכב

    אופל מוקה עבר מתיחת פנים ומתייצב לקרב חוזר באחת הקטגוריות החמות ביותר בשוק הרכב הישראלי

    אופל מוקה הוא רכב פנאי שטח קומפקטי אשר הוצג לראשונה בתערוכת ז'נבה בשנת 2012. לישראל הגיע המוקה באיחור אופנתי רק בשנת 2014 עם רמת אבזור גבוהה, אך זכה לתג מחיר גבוה ביחס לחבריו בקטגוריה. בכדי להתמודד עם הגעת מתחרים חדשים ניסו מאז באופל להפחית את המחיר ולהציע רמות אבזור חדשות אך המכירות לא הצליחו להתרו

     
  • קאדילק XT5 במבחן דרכים

    קאדילק XT5 במבחן דרכים

    05.06.17 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק האם קאדילק XT5 טוב כמו שהוא נראה והאם יוכל לשאת על גבו את צמיחת המותג בישראל

    אין ספק שקאדילק עברה שינוי מהותי וחיוני בשנים האחרונות. חברת האם ג'נרל מוטורס השקיעה מיליארדים בקאדילק, מינתה מנכ"ל חדש והעבירה את מטה החברה מעיר המכוניות דטרויט שבמדינת מישיגן (אותה ייסד הצרפתי אנטואן דה לה מוט קאדילק) ישירות לכור ההיתוך של הטרנדים העולמיים במנהטן שבמדינת ניו יורק. לאחר גיוס מאסיבי

     
  • סוזוקי קרוסאובר טורבו במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    סוזוקי קרוסאובר טורבו במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    29.05.17 | מבחני רכב

    מתיחת הפנים של סוזוקי קרוסאובר מציגה שדרוג ביחידת ההנעה ומראה מצודד יותר. יצאנו לבדוק איך הוא נוסע

    הדור האחרון של סוזוקי קרוסאובר הוצג בשנת 2013 וזכה לפופולריות רבה בארץ ובעולם. כעת הוא מגיע אלינו לאחר מתיחת פנים מקיפה. נראה כי בזכות מוניטין אמינות גבוה וקהל לקוחות נאמן, הגיע סוזוקי קרוסאובר עם קלף חזק מהבית ולא נדרש להזיע יתר על המידה בכל הפרמטרים. בזכות אמינותו שקיבלה משנה תוקף ככל שחלפו השנים,