פורד אקספלורר במבחן דרכים

 

פורד אקספלורר עבר עדכון לקראת סוף חיי הדגם והגיע לישראל חמוש בעיצוב מעודכן ורשימת אבזור ארוכה. יצאנו לבדוק מה התחדש

תגיות | פנאי שטח, פורד, אקספלורר

הדור האחרון של פורד אקספלורר הושק בשנת 2011. הוא נטש את שלדת הסולם ויכולות השטח לטובת נוחות ופינוקים. כעת לקראת סוף חיי הדגם עבר פורד אקספלורר עדכון מקיף שכולל שינוי עיצובי ושידרוגים ברשימת האבזור. פורד אקספלורר החדש הוא עוף מעט מוזר בישראל, הוא גדול מאוד ורחב, יכול לשנע בנוחות 7 נוסעים, והוא ספק מיניוואן ספק רכב פנאי שטח. העיצוב נוטה ללא ספק להצהרת פנאי שטח אופנתית.

 

עיצוב

 

נוכחות הינה מוטיב חזק ומשמעותי בבחירת רכב פנאי שטח יוקרתי, ולפורד אקספלורר החדש יש המון ממנה. מלפנים קיבל האקספלורר שבכת קירור מעודכנת משובצת כרום והפגוש הקדמי מציג קמטים כוחניים ומאלכס צמד פנסי ערפל בתצורת C. גם מכסה המנוע קיבל בליטות כוחניות ויחידות התאורה החדשות עם תאורת ה- LED משלימות את המראה הכוחני-יוקרתי מלפנים. מהצד בולטים 5,013 המ"מ שלאורכם נמתח האקספלורר ו- 1,804 המ"מ אליהם מתנשא פורד אקספלורר החדש. חישוקי הסגסוגת בקוטר 20 אינץ' ממחישים בצורה נהדרת את גודלו הכללי של הרכב. בישראל נחשב פורד אקספלורר לרכב פנאי גדול מאוד, אך בארצות הברית, ארץ מוצאו של האקספלורר, יש גדולים ממנו. מאחור פס כרום רוחבי מקשר בין שתי יחידות התאורה שכוללות גרפיקה בתצורת C, והפגוש האחורי אגרסיבי וכולל שילוב של שני צבעים. ספוילר אחורי חותם את המראה החיצוני של פורד אקספלורר שמצליח להיות יוקרתי, כוחני ומודרני בו זמנית.

 

פורד אקספלורר 2016פורד אקספלורר 2016

 

תא נוסעים

 

פורד אקספלורר החדש מציע תא נוסעים ענק. עיצובו של הדשבורד עתידני משהו אך דורש הסתגלות מסויימת. במרכזו ניצב מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ'. את השליטה על המערכת ניתן לבצע על ידי מגע במסך או מהמתגים בגלגל הגה, ואת רוב המידע ניתן להציג על זוג המסכים הדיגיטליים שבלוח המחוונים, הניתנים לשינוי ולהתאמה אישית. המערכת שולטת בהגדרות הרכב, במערכת המדיה, במערכת הניווט, במערכת בקרת האקלים, בטלפון, ובמחשב הדרך.

 

המרווח מלפנים מצויין ואיכות החומרים טובה מאוד אך נתקלנו גם במספר פלסטיקים פשוטים. איכות ההרכבה מצויינת ולאורך המבחן כולו לא שמענו קרקושים וצלילים טורדניים מיותרים. האקספלורר מציע שפע תאי אחסון בדלתות ובין המושבים, תא כפפות גדול ועמוק, ותא ייעודי למשקפיים. כמעט בכל פינה ברכב קיים שקע טעינה 12V או שקע טעינה USB, מאחור ישנו גם שקע 220V.

 

פורד אקספלורר 2016 - המרווח מלפנים מצויין ואיכות החומרים טובה מאודפורד אקספלורר 2016 - המרווח מלפנים מצויין ואיכות החומרים טובה מאוד

 

פורד אקספלורר משווק בישראל בשלוש רמות אבזור - לימיטד, לקצ'ורי ופרימיום 4x4 שאותה בחנו. זו רמת האבזור העשירה והיקרה ביותר שכוללת את כל הפינוקים האפשריים, ומחירה עומד על 359,000 ₪. רמת האבזור פרימיום באה לידי ביטוי עוד מחוץ לרכב כאשר בימי המבחן החמים, ההתנעה מרחוק עבדה מצויין והצליחה לצנן את תא הנוסעים בטרם נכנסנו אליו. לאחר הכניסה וההתמקמות במושב הנהג מצאנו תנוחת נהיגה נוחה ושולטת בעזרת אפשרויות כוונון חשמליות רבות להגה, למושב ולדוושות.

 

בשורת המושבים האמצעית, מרווח הברכיים טוב ושני המושבים הקיצוניים נוחים מאוד ומרווחים. המושב האמצעי נופל מהשניים האחרים בנוחות אך הוא נסבל בהחלט. שלושת המושבים כוללים אפשרות לכיוון זווית משענת הגב. בנוסף, יהנו יושבי השורה האמצעית משקעי USB להטענה, מפתחי מיזוג, משליטה נפרדת על בקרת האקלים, ומתאי אחסון. הספסל בשורה השלישית מחולק לשני מושבים שייעודם העיקרי הוא הסעת ילדים, אך גם אנשים מבוגרים במידות סבירות יוכלו להידחק שם וליהנות מהנסיעה. המושבים מתקפלים חשמלית, לחוד או יחדיו לשלושה מצבים: שימוש מלא, צמוד לגב המושבים האמצעיים, או מקופלים לתוך הרצפה, מצב שיוצר רצפה שטוחה להטענה.

 

פורד אקספלורר 2016 - המושבים מאחור נוחים ומרווחיםפורד אקספלורר 2016 - המושבים מאחור נוחים ומרווחים

 

תא המטעען כולל פתיחה וסגירה חשמליים על ידי לחצן או על ידי חיישן בתחתית הפגוש האחורי. כאשר כל המושבים בשימוש מציג תא המטען נפח הטענה מכובד של 595 ליטרים. קיפול שורת המושבים האחורית יוצר נפח הטענה של 1,243 ליטרים. הגישה לתא המטען, המפתח ושפת ההטענה נוחים מאוד.

 

אבזור

 

כאמור, פורד אקספלורר הינו רכב פנאי שטח יוקרתי. למרות שתג המחיר אינו מהגבוהים ביותר בישראל מציע פורד אקספלורר רשימת אבזור ארוכה ומפנקת שלא תבייש אפילו את מותגי היוקרה. אבזור גרסת הפרימיום כולל בין היתר התנעה ללא מפתח, התנעה מרחוק, בקרת אקלים מפוצלת בעלת שליטה נפרדת מאחור, מראות צד עם קיפול חשמלי, מערכת עזר לחנייה, חיישני חנייה קדמיים, צידיים ואחוריים, זכרונות למושב הנהג ולמראות, חימום וקירור מושבים, וגג פנורמי. אהבנו במיוחד את מצלמות העזר לנסיעה לפנים ולאחור בהן ניתן להגדיל את זוויות הצפייה ל- 180 מעלות על מנת להימנע משטחים מתים. אהבנו גם את פונקציית העיסוי לזוג המושבים הקדמיים שפועלת מצויין ומפיגה מתחים בנסיעות ארוכות.

 

פורד אקספלורר 2016 - שפע של אבזור יוקרתי ובטיחותיפורד אקספלורר 2016 - שפע של אבזור יוקרתי ובטיחותי

 

אבזור הבטיחות גם כן לא חסר וכולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת סיוע לזינוק בעלייה, מערכת בקרת נדנוד הגרור, מערכת לניטור שטחים מתים הכוללת התרעה על תנועה צולבת מאחור, ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים. ברמת האבזור הגבוהה פרימיום מצוייד האקספלורר גם במערכת בלימה אוטונמית עירונית ומערכת בקרת שיוט אדפטיבית שפועלת מצויין.

 

יחידת הנעה וחויית נסיעה

 

בהתאם לארץ מוצאו, מצוייד פורד אקספלורר במנוע בנזין עתיר נפח שאינו מיישר קו עם מגמת המנועים הקטנים והמוגדשים. בארצות הברית מוצע האקספלורר עם יחידות הנעה נוספות לבחירה אך בישראל מצוייד האקספלורר במנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ליטר בהספק 290 כ"ס המושגים ב- 6,500 סל"ד ובעל מומנט מירבי של 35.2 קג"מ הזמינים מ- 4,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית וברמת האבזור פרימיום הבכירה מצוייד הרכב גם במערכת הנעה כפולה חכמה.

 

משקלו של פורד אקספלורר עומד על 2,179 ק"ג והמומנט הנדיב של המנוע מבצע בנאמנות את עבודת השינוע של המשקל הרב. למרות ששיא ההספק מגיע בסל"ד גבוה, יחידת ההנעה מהירה ונחושה. זינוק מעמידה ל- 100 קמ"ש מדדנו ב- 8.9 שניות, ואת מיאוץ העקיפה הקלאסי השלים האקספלורר בזמן של 7.1 שניות. צריכת הדלק הממוצעת במשך המבחן עמדה על 7.6 ק"מ ליטר, לא צריכת דלק מבריקה אך סבירה בהחלט.

 

פורד אקספלורר 2016 - 3.5 ליטרים V6 שעושים נאמנה את העבודהפורד אקספלורר 2016 - 3.5 ליטרים V6 שעושים נאמנה את העבודה

 

המנוע נעים בפעולתו ורעשו חודר לתא הנוסעים רק בסל"ד מאוד גבוה. שיוט חוקי מתבצע בכ- 2,000 סל"ד נעימים כאשר בדוושה נותרת תחושה של עוד הרבה כוח זמין למקרה הצורך. רעשי הרוח גם כן אינם חודרים לתא הנוסעים ועבודת העידון שנעשתה על פורד אקספלורר החדש מרשימה. בשיוט מהיר באוטוסטרדות מרגיש האקספלורר בבית. הוא גדול ושולט ולא מעט נהגים בנתיב השמאלי פינו לו מקום בזריזות.

 

בעיר לעומת זאת ההתנהלות עם האקספלורר מעט מסורבלת, בסמטאות וברחובות צרים הרגשנו כמו פיל בחנות חרסינה. צריך להתרגל לגודלו של האקספלורר ויש לו לא מעט שטחים מתים. גם קוטר הסיבוב הגדול של ההגה אינו תורם להתנהלות העירונית, אך מצלמות העזר, החיישנים והמראות הגדולות מקלות על המלאכה. גם מערכת החנייה האוטומטית עובדת בצורה טובה.

 

נוחות נסיעה והתנהגות

 

המתלים בפורד אקספלורר מצליחים לתמוך במשקל הרב ולשמור על ריסון המרכב, ועם זאת לשמור על נוחות הנסיעה בצורה טובה מאוד. בעיר התחושה מעט נוקשה, אך את מרבית השיבושים מצליח האקספלורר לספוג. מחוץ לעיר המצב משתפר רבות והאקספלורר מצליח להיות רך ונעים, כמו רכב אמריקאי אמיתי.

 

יומרות ספורטיביות אין לאקספלורר, ההגה מנותק לחלוטין וכבישים מפותלים הם ממש לא השטח הביתי שלו. הוא אומנם מצליח לייצר קצב נסיעה טוב ושומר גם על ריסון מרכב טוב אך ההגה ממחיש שוב שהוא לא בעד נסיעות ספורטיביות. רמת האבזור פרימיום מצויידת במערכת הנעה כפולה שעובדת מצויין. בשילוב הבלמים הטובים שלא גילו סימני עייפות, האקספלורר משדר תחושת ביטחון בנסיעה.

 

פורד אקספלורר 2016 - שיוט בכבישים מהירים הם המגרש הביתי שלופורד אקספלורר 2016 - שיוט בכבישים מהירים הם המגרש הביתי שלו

 

גרסת הפרימיום של האקספלורר מצויידת בנוסף בבורר מצבי נהיגה בשטח שיודע להתאים את התנהגות ומכלולי הרכב לתוואי השטח המבוקש עם אפשרויות לכביש, חול, חצץ\שלג, ובוץ. לא את כל מצבי הנהיגה בדקנו אך מרווח הגחון בגובה 211 מ"מ, וזוויות הגישה והנטישה הלא מחמיאות מבהירות לנו את יכולותיו של האקספלורר בשטח. נסיעה בשטח טכני ואתגרי לא מומלצת. נסיעה בכורכר ובשבילים לטיול משפחתי נעים, מומלצת בהחלט, עם מידת זהירות.

 

סיכום

 

פורד אקספלורר החדש הוא רכב טוב, ויוקרתי ומפנק במיוחד ברמת האבזור פרימיום הבכירה. האקספלורר יכול בקלות להצהיר על סטטוס או מעמד מסויים ומהווה בחירה מצויינת ללקוחות אמידים אשר מחפשים דרך נוחה לשנע 7 נוסעים וליהנות מרכב גדול ומפנק, ללא פחד מצריכת דלק מעט גבוהה. לפורד אקספלורר החדש מתחרה ישיר אחד בישראל - שברולט טראוורס, אשר מגיע עם מנוע ומימדים דומים אך מאובזר פחות. הדגמים המתחרים ממותגי הפרימיום קטנים יותר ויקרים ב- 200,000 ₪ ואף יותר. לדעתנו פורד אקספלורר הוא בחירה הגיונית מאוד לנישה זו, עד כמה שהוא יכול להיות הגיוני בישראל.

 

פורד אקספלורר 3.5 ליטר V6 פרימיום 4X4 אוטומט
מנוע .3.5 ליטר V6 בנזין
הספק מרבי 290/6,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 35.2/4,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בת 6 מהירויות
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 5,013 מ"מ
רוחב כללי 2,005 מ"מ
גובה כללי 1,804 מ"מ
בסיס גלגלים 2,860 מ"מ
מיכל דלק 70 ליטרים
נפח תא מטען

595/1,243 ליטרים

משקל עצמי 2,179 ק"ג
מהירות מרבית 183 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 8.2 שניות (יצרן)
קבוצת זיהום 15
ציון בטיחות ENCAP -
מחיר

359,000 ₪  

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • אלפא רומיאו סטלביו במבחן דרכים - קרוסאובר עם דם חם

    אלפא רומיאו סטלביו במבחן דרכים - קרוסאובר עם דם חם

    23.04.18 | מבחני רכב

    אלפא רומיאו מצרפת קרוסאובר ראשון בתולדותיה לסיגמנט החם ביותר בשוק הרכב, ועושה זאת בדרכה הייחודית עם עיצוב יפייפה ו- DNA אלפיסטי

    יצרניות הרכב נכנסות במרץ אל פלח השוק המתפתח ביותר, גם אם איננו נמנה, ואף נוגד את מורשת המותג. אם לפורשה, מזראטי ולמבורגיני מותר, אז ברור שאף אחד לא הרים גבה כאשר אלפא רומיאו הציגה את המתחרה שלה בקטגוריה המונה מתחרים רבים וטובים כגון אאודי Q5, וולבו XC60, ב.מ.וו X3 ומרצדס GLC. אלפא רומיא

     
  • ריינג' רובר וולאר במבחן דרכים

    ריינג' רובר וולאר במבחן דרכים

    17.04.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    יצאנו לשייט עם ריינג' רובר וולאר ולפזר גלאם בכבישי הארץ. לא רצינו כל כך להחזיר את הרכב אבל בכל זאת חזרנו לספר לכם על החוייה המיוחדת

    לא כל יום יצא לכם לפגוש ריינג' רובר וולאר בכביש ועל חווית נהיגה בו בטח לא הייתם מוותרים. הוולאר הוא האח החדש במשפחה הבריטית אריסטוקרטית המיוחסת ומתברג בין ריינג' רובר איווק לבין ריינג' רובר ספורט. וולאר המקורי היה הדגם הראשון אותו יצרה ריינג' רובר אשר הגיח לאוויר העולם בשנת 1969, ועתה החליטה ריינג'

     
  • קיה אופטימה הייבריד במבחן דרכים

    קיה אופטימה הייבריד במבחן דרכים

    16.04.18 | מבחני רכב

    עם עיצוב מודרני ומנוע היברידי, מאיימת קיה אופטימה החדשה לכבוש את ליבם של המנהלים הצעירים ונהגי המוניות

    קיה אופטימה מהדור הקודם לא הצליחה לכבוש את סגמנט המכוניות המשפחתיות הגדולות אך גרסת הדיזל זכתה להצלחה בקרב נהגי המוניות. הדור הנוכחי והחדש מציג עיצוב מודרני ומנוע היברידי בתקווה לתפוס מקום של כבוד בראש הסגמנט - אתגר לא פשוט. קיה התקדמה משמעותית בשנים האחרונות אך גם היצרנים האחרים מציעים מכוניות ברמה

     
  • פיג'ו 5008 החדש במבחן דרכים - למשפחה המורחבת

    פיג'ו 5008 החדש במבחן דרכים - למשפחה המורחבת

    12.04.18 | מבחני רכב

    פיג'ו 5008 הפך ממיניוואן משמים לקרוסאובר אופנתי בעל 7 מושבים. יצאנו לבדוק מה פוטנציאל הצלחתו בישראל

    לאחרונה מנסה פיג'ו ליישר קו עם הרכבים המובילים בקטגוריות השונות, ובמרבית מהמקרים היא בהחלט מצליחה. לאחר הצלחת פיג'ו 3008, משיקה החברה את האח הגדול במשפחה - פיג'ו 5008 עם 7 מושבים, מנועי טורבו בנזין ודיזל, ורצון לכבוש את ליבם של בעלי המשפחות הגדולות. האם השינוי הדרמטי שעבר פיג'ו 5008 יהפוך את הדגם לא

     
  • יונדאי טוסון 1.6 טורבו במבחן דרכים

    יונדאי טוסון 1.6 טורבו במבחן דרכים

    09.04.18 | מבחני רכב

    קבלו הזמנה מיוחדת להצטרף אלינו לבחינת הגרסה החזקה והמאובזרת ביותר של הג'יפון הנמכר ביותר בישראל

    הדור הנוכחי של יונדאי טוסון נמצא איתנו כבר 3 שנים ובשנת 2017 נמסרו קרוב לעשרת אלפים רכבי יונדאי טוסון בישראל. הדגם מחזיק במקום הראשון בטבלת המסירות של קטגוריית רכבי הפנאי בגודל בינוני, והוא מהרכבים הנמכרים ביותר בארץ. יונדאי טוסון 1.6 טורבו בנזין לוקצ'רי אוטומט יתרונות עיצוב

     
  • טויוטה פרואייס במבחן דרכים

    טויוטה פרואייס במבחן דרכים

    04.04.18 | מבחני רכב

    טויוטה פרואייס מתיימר להציע פתרון פרקטי ויעיל כרכב מסחרי קומפקטי להובלה או היסעים באמצעות מבנה מודולרי המאפשר התאמה אישית. יצאנו לבדוק את הגרסה המשלבת את הטוב שבשני העולמות

    טויוטה פרואייס נולד כתוצאה משיתוף פעולה בין טויוטה לקבוצת PSA ונמכר בשינויים מינימליים מתבקשים גם תחת המותגים הצרפתיים בקבוצה - פיג'ו וסיטרואן, בדומה לשיתוף פעולה בתכנון וייצור מכוניות המיני פיג'ו 108, סיטרואן C1, וטויוטה אייגו. טויוטה פרואייס מתמודד בקטגורית המסחריות הקומפקטיות המתחזקת לאחרונה בעקב

     
  • סקודה סיטיגו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סיטיגו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    29.03.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    סקודה סיטיגו מציגה מפרט עירוני אידיאלי עם מידות צנומות, מנוע חסכוני ותיבה אוטומטית רובוטית. יצאנו לעמוד על מעלותיה בעיר ומחוצה לה

    סקודה סיטיגו מתחרה בסגמנט מכוניות המיני העירוניות, המתאפיינות בממדים קטנטנים, תמרון עירוני זריז, מנועים זעירים וחסכוניים בדלק, משקל נוצה, ומחיר נגיש. סקודה סיטיגו היא אחת משלוש התאומות בקונצרן פולקסווגן המונות את פולקסווגן אפ!, סיאט מיי, וכלת השמחה אשר הופיעה למבחן עם תיבת 5 הילוכים רובוטית חד מצמדי

     
  • קיה סורנטו במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    קיה סורנטו במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    21.03.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    קיה סורנטו זכה למתיחת פנים וקיבל גרסה מאובזרת עם מנוע V6 חדש. זו סיבה מצויינת לבדוק במה הוא טוב יותר

    מאז הושק לראשונה בשנת 2003, קיבל קיה סורנטו מספר הגדרות תפקיד שונות. בעוד הדור הראשון בסדרה הציג יכולות שטח מרשימות ומנוע דיזל בלבד, הדור שלישי שהושק בשנת 2014 מדיר גלגליו ממסלולי השטח התובעניים ומציע נוחות נסיעה טובה, אבזור מפנק ותא נוסעים שקט ומהודר. בשנת 2017 השיקה קיה את הסורנטו החדש שע

     
  • אאודי RS3 במבחן - מכונית מירוץ חוקית לכביש

    אאודי RS3 במבחן - מכונית מירוץ חוקית לכביש

    15.03.18 | מבחני רכב

    אאודי RS3 החדשה זכתה לתוספת כוח והשילה מעט ממשקלה. יצאנו לבדוק האם הצליחו באאודי לשפר עוד יותר את את חווית הנהיגה

    אאודי RS3 החדשה היא התשובה של אאודי למירוץ החימוש המשולש, הנערך כבר כמה עשורים בינה לבין מרצדס וב.מ.וו. מרחוק, היא אולי נראית כמו אאודי A3 סטנדרטית שעברה בסדנת שיפורים, כזו שאנו רואים ושומעים מדי פעם ברמזור, אבל האמת היא שאין שום דבר סטנדרטי במכונית המאיימת הזאת. כשהיא מצוידת במנוע חדש ועוצמתי המסוג

     
  • סיאט ארונה במבחן דרכים

    סיאט ארונה במבחן דרכים

    12.03.18 | מבחני רכב

    סיאט ארונה מסתער על קטגוריית רכבי הפנאי הקטנים ובידיו לא מעט כלים שיהפכו את חיי המתחרים לקשים מתמיד

    התגובה של סיאט לאופנת הג'יפונים הגיעה מעט מאוחר. רק בשנת 2016 הציגה סיאט את האטקה, נציגה הראשון להתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי בגודל בינוני. האח הקטן סיאט ארונה הוצג בחודש יוני 2017 והוא הדגם הראשון של קבוצת פולקסווגן בקטגוריית רכבי הפנאי שטח הקטנים. סיאט ארונה עושה שימוש בפלטפורמת MQB A0 החדשה המשמשת

     
  • לקסוס IS 300h 2018 במבחן דרכים - התשובה היפנית ליוקרה דינמית

    לקסוס IS 300h 2018 במבחן דרכים - התשובה היפנית ליוקרה דינמית

    07.03.18 | מבחני רכב

    לקסוס IS 300h מציעה אלטרנטיבה נוסח יפן בפלח שוק הנשלט ע"י תוצרת גרמניה, ועושה זאת באמצעות איכות גבוהה של ביצוע ונהיגה. יצאנו לבדוק כיצד מרגישה הגרסה המלוכסנת על כבישי ארצנו

    לקסוס הינו מותג צעיר יחסית בעולם הרכב אך הצליח לבנות את המוניטין החיובי המיוחס לו בזכות סקרי אמינות וחוות דעת של צרכנים לאורך השנים. כך קיבל המותג תדמית של יצרן מכוניות יוקרה מופנמות, שקטות ואמינות, אך כאלו שאינן מתיימרות להתחרות ביכולת הדינמית המוצעת אצל המתחרות מגרמניה. רק בשנים האחרונות שינתה לקס

     
  • סובארו XV החדש במבחן דרכים

    סובארו XV החדש במבחן דרכים

    01.03.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    סובארו XV הוא רכב ה- 4X4 הנמכר ביותר בישראל בשנים האחרונות. לקחנו את הדגם החדש לנסיעה בכביש ובשטח ובחנו את סיבות ההצלחה

    הדור הקודם של סובארו XV קיבל ביקורת שלילית מצרכנים עקב צריכת שמן גבוהה מהרגיל, אך למרות זאת הצליח רכב הפנאי הקומפקטי להפוך לפופולרי מאוד בארץ ואף זכה בתואר רכב ה- 4x4 הנמכר ביותר בישראל בשנים האחרונות. סוד הקסם של סובארו XV טמון ביכולות שטח מרשימות, אחיזת כביש גבוהה, ותא נוסעים שימושי לצרכים משפחתיי

     
  • וולוו XC60 T8 במבחן דרכים

    וולוו XC60 T8 במבחן דרכים

    26.02.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    וולוו XC60 T8 הוא רכב פנאי היברידי נטען המציע צריכת דלק נמוכה, ביצועים מרשימים ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם גרסת ה- T8 הבכירה מצדיקה את המחיר

    וולוו XC60 החדש בהחלט מצליח לסובב ראשים הודות לעיצוב החדש התואם את התדמית הצעירה והדינמית שאימצה לאחרונה היצרנית השוודית. וולוו XC60 T8 שהתייצב למבחן הדרכים שלנו מציג קווי מתאר חדים וספורטיביים, מערכת מולטימדיה חדשנית, ויחידת הנעה היברידית חזקה בהספק 407 כ''ס המבטיחה ביצועים טובים לצד צריכת דל

     
  • אופל אינסיגניה החדשה במבחן דרכים

    אופל אינסיגניה החדשה במבחן דרכים

    22.02.18 | מבחני רכב

    אופל אינסיגניה החדשה מתיימרת להצליח יותר מקודמתה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות הנלחמת על מקומה בשוק הרכב

    לאופל שושלת מכובדת של משפחתיות גדולות שעשו חייל באירופה וגם בשוק המקומי שלנו. קוראים ותיקים ודאי זוכרים את אופל אסקונה, שמסרה לא מעט עותקים בישראל. אופל וקטרה שהגיעה לאחר מכן הצליחה באירופה אך לא נחלה הצלחה גדולה אצלנו, למרות תמחור אגרסיבי והיותה מכונית מוצלחת. הדור השני של אופל וקטרה היה יקר משמעות

     
  • שברולט אקווינוקס במבחן דרכים - ארה"ב מול קוריאה

    שברולט אקווינוקס במבחן דרכים - ארה"ב מול קוריאה

    20.02.18 | מבחני רכב

    שברולט אקווינוקס נוחת היישר אל סגמנט רכבי הפנאי שטח הלוהט וינסה לנגוס במכירות של רבות המכר באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט ומנוע חזק

    שוק הרכב הישראלי מחבב מאוד רכבי פנאי שטח. לא צריך להיות בקיא בנבכי ענף הרכב בכדי להבחין במגמה זו המיישרת קו עם תופעות דומות בשוק הרכב העולמי. מספיק להעיף מבט חטוף על הרכבים המזדחלים סביבנו בפקקי הבוקר בכדי לזהות כי אחוז ניכר מהם הם רכבי פנאי שטח במגוון גדלים, תצורות, ומחירים. תנוחת הישיבה הגבוה מקנה

     
  • יונדאי סונטה הייבריד 2018 במבחן דרכים - פינוק חסכוני

    יונדאי סונטה הייבריד 2018 במבחן דרכים - פינוק חסכוני

    13.02.18 | מבחני רכב

    יונדאי סונטה מציעה אלטרנטיבה היברידית וחסכונית בפלח השוק שנפגע קשות מאופנת הקרוסאוברים. יצאנו לבחון את יונדאי סונטה לאחר שעברה מתיחת פנים

    יונדאי סונטה הינה המשפחתית הגדולה השניה הכי נמכרת בישראל אחרי סקודה סופרב. במהלך שנת 2017 נמכרו בישראל כ- 1,735 סונטות חדשות, נתון מכובד שלא נשמע מרשים במיוחד משום שקטגוריית המשפחתיות הגדולות היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים. נכון שקרוסאובר מעניק ישיבה גבוהה, פוזת שטח אופנתית ומקל

     
  • אאודי Q5 החדש במבחן דרכים

    אאודי Q5 החדש במבחן דרכים

    06.02.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    אאודי Q5 היוצא הוביל את טבלת המסירות בסגמנט רכבי הפנאי שטח היוקרתיים. יצאנו לבדוק את הדור החדש כדי להבין כיצד הוא מתכוון לשמר את ההצלחה

    אאודי Q5 הוא מראה נפוץ בכבישי ישראל. שיווקו החל בשנת 2009 ומאז גרף בעיקר תשואות ושבחים, הן ברמה המקומית והן ברמה הבינלאומית. רכב הפנאי היוקרתי מציע חבילה מאוזנת הכוללת ביצועים מעולים, נוחות נסיעה מרשימה ושימושיות גבוהה. אאודי Q5 החדש הוצג לאחר שמלאו 9 שנים לדור היוצא, מדובר בנצח במושגי עולם הרכב של

     
  • סיטרואן ג'אמפי במבחן - דור שלישי של הצלחה

    סיטרואן ג'אמפי במבחן - דור שלישי של הצלחה

    30.01.18 | מבחני רכב

    הדור השלישי של סיטרואן ג'אמפי נחת בישראל. יצאנו עם גרסת הנוסעים החזקה לבדוק מה הוא מציע לנהג העובד

    סיטרואן ג'אמפי הוא דגם ותיק ומוכר בכבישי ישראל. שני הדורות הקודמים של הג'אמפי נמכרו במספרים מכובדים על שלל גרסאותיהם. גרסת הנוסעים בעלת תשעה מושבים זכתה אף היא להצלחה, במיוחד בקרב משפחות מרובות ילדים, בזכות המרחב הנדיב ומספר המושבים. סגמנט המסחריות לא זר לסיטרואן. הדור השלישי של הג'אמפי מנסה להמשיך

     
  • מיצובישי ASX במבחן דרכים

    מיצובישי ASX במבחן דרכים

    24.01.18 | מבחני רכב

    באיחור ניכר נחת לאחרונה מיצובישי ASX בישראל. יצאנו לבדוק האם הוא מוצלח ושימושי כמו אחיו הגדול, מיצובישי אאוטלנדר

    כלמוביל, יבואנית מיצובישי לישראל, החלה לאחרונה בשיווקו של רכב פנאי קומפקטי העונה לשם מיצובישי ASX. למרות שמיצובישי ASX הינו עולה חדש בישראל, ייצורו החל כבר בשנת 2010. הגרסה הנוכחית של רכב הפנאי היפני הינה תוצאה של שתי מתיחות פנים שעבר במהלך 7 השנים האחרונות. כעת סוף כל סוף התממשו כל התנאים הדרושים ל