אופל אסטרה החדשה במבחן דרכים

 

יצאתי לפגישה עם אירופאית נאה, בייישנית ומנומסת עם שמלה אדומה והמון תכונות טובות. האם צפוי לנו עתיד משותף וזוגיות מוצלחת?

תגיות | משפחתיות, אופל, אסטרה האצ'בק

שמעתי עליה המון דברים טובים מחברים. כשהסכימה להיפגש קבענו דייט לשעת אחר צהריים לא מחייבת. אני לבשתי קז'ואל והגעתי באיחור קל, היא הגיעה בשמלה אדומה מושקעת וחיכתה לי מעט. אופל אסטרההחדשה היא לא רק מכונית יפה, היא מכונית בטיחותית ומושקעת וכבר הספיקה לקטוף את תואר מכונית השנה לשנת 2016. אם לא די בכך, אופל אסטרה החדשה מגיעה לכבוש את ישראל עם מנוע חזק, חבילת בטיחות מתקדמת ומחיר אטרקטיבי.

 

אופל אסטרה החדשהאופל אסטרה החדשה

 

רכב המבחן במרכב האצ'בק בגרסה הבכירה Innovation שתהיה זמינה לקהל הרחב בחודשים הקרובים. הרכב מיוצר בפולין ומצוייד במנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.4 ליטר ובהספק 150 כ"ס. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית בת 6 יחסי העברה. מחירה של גרסת המבחן הבכירה עומד על 139,900 ₪. מחיר גרסת הבסיס Enjoy עומד על 131,900 ₪ ומחירה של גרסת הביניים Enjoy Plus עומד על 134,900 ₪.

 

עיצוב חוץ

 

אופל אסטרה החדשה נראית טוב, היא כבר לא מכונית אפרורית שנעלמת בין המכוניות בכביש. גג המכונית נראה צף בזכות פס ניקל המתחיל מהכנף הקדמית ומסתיים בספויילר האחורי, וקורת C שחורה במבנה מיוחד. קימורי המותניים נאים ועדינים וחישוקי אלומיניום יפים בקוטר 17 אינץ' משלימים את פרופיל המכונית המושקע. מלפנים יחידות תאורה גדולות ומשוכות לאחור המשלבות תאורת לד בחתימה מעניינת. סבכת הקירור במבנה קשקשים מעניין ובראשה טרפז ניקל ארוך וצר עם סמל אופל גדול במרכזו. בפגוש הקדמי משולבים פנסי הערפל ושישה חיישני חניה. בשמשה הקדמית משולבת מצלמה אחת כחלק ממערכת הבטיחות Opel Eye עליה נרחיב בהמשך. העיצוב מאחור מעניין אף הוא. קימור המותניים משתלב בצורה מושלמת עם יחידות התאורה האחוריות וסמל המותג מובלט ומשמש גם כידית דלת תא המטען. הפגוש האחורי גדול וכולל קימור עדין, מחזירי אור ארוכים ושישה חיישני חניה.

 

אופל אסטרה החדשה - מצויידת במנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.4 ליטר ובהספק 150 כאופל אסטרה החדשה - מצויידת במנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.4 ליטר ובהספק 150 כ"ס

 

עיצוב פנים

 

גם בפנים הרכב החגיגה נמשכת. את פנינו מקבל עיטור סף דלת מניקל בכיתוב אופל. העיצוב מעניין מאוד, מושקע ולא סטנדרטי. גם חומרי הדיפון נראים ומרגישים נהדר. המושבים משדרים יוקרה בריפוד המשלב עור ובד יוקרתי בצבעים שחור ובז'. העור הבהיר משולב גם בדלתות ומעניק הרגשה יוקרתית ומיוחדת. במרכז הדשבורד המעוצב מסך מגע ענק בגודל 8 אינץ' ללא מסגרת ובצידיו משולבים פתחי המיזוג המרכזיים. לוח המחוונים במבנה מיוחד, מימין תעלת מד המהירות ומשמאל תעלת מד הסל"ד, משולבים עם תאורת מסגרת לבנה ומיוחדת. במרכז לוח המחוונים מרכז המידע לנהג המכיל מסך צבעוני בגודל 4.2 אינץ' המציג מידע של מחשב הדרך, מערכת הניווט ומערכת השמע. מעל מרכז המידע מד הדלק ומד חום המנוע. גלגל ההגה יפה ומעוצב בגודל המתאים. הוא מחופה עור בשילוב תפירה מיוחדת, נעים לאחיזה ומתכוונן בשני המימדים. בצידיו שפע מתגים לשליטה מלאה במחשב הדרך, מערכת המולטימדיה והדיבורית, ובחלקו התחתון משולש ניקל מודגש. פאנלים בצבע שחור מבריק מקשטים את הדשבורד ועיטורי ניקל נוכחים בשפע ומשולבים בין היתר מתחת לפאנל המרכזי, במסגרת פתחי המיזוג הצידיים, בגלגל ההגה, במסגרת מחווני המהירות והסל"ד, בידיות הדלתות, במסגרת מסך המגע, במסגרת המתגים השונים, ובפאנל ידית ההילוכים. ליושבים מקדימה 4 פתחי מיזוג מעוצבים, מתכווננים וניתנים לפתיחה ולסגירה.

 

מתחת למסך המולטימדיה פאנל בקרת האקלים עם מתגים בעיצוב ייחודי. בקרת האקלים מפוצלת וחוגות הטמפרטורה משלבות בתוכן בצורה מעניינת את תצוגת הטמפרטורה הרצויה. בבסיס כל חוגה תאורה אדומה בצד ימין וכחולה בצד שמאל, וחיפוי גומי נעים למגע עוטף את טבעת החוגה. מתחת לפאנל בקרת האקלים מעמד להנחת טלפון נייד בשכיבה שאינו מספיק רחב ומתאים לגובה מכשירי סמארטפון גדולים הנפוצים בימינו. מעמד הטלפון הוא בעצם מכסה לתיבת נתיכים וכולל בחו"ל מכשיר להפצת ריח נעים ברכב. מתחת למעמד הטלפון נמצא פאנל תיבת ההילוכים המשלב גם שורת מתגי בקרה.

 

אופל אסטרה החדשה - החגיגה נמשכת בתוך תא הנוסעיםאופל אסטרה החדשה - החגיגה נמשכת בתוך תא הנוסעים

 

בין המושבים תמצאו מתג בלם חניה חשמלי, יציאת 12V ושני מחזיקי כוסות עם דיפון גומי לאחיזת כוסות בגדלים שונים וכיסוי יוקרתי עם מסגרת ניקל. משענת היד מתכווננת לפנים וכוללת תא אחסון המכיל יציאות USB ו- AUX. סוככי השמש גדולים וכוללים תאורה ומראה עם כיסוי קשיח. תא הכפפות גדול ושימושי אך לא כולל תאורה ומיזוג. בדלתות תאי אחסון גדולים ושימושיים. חלון הגג תורם גם הוא להרגשה הנפלאה ברכב. החלון ניתן לפתיחה חלקית ומלאה כשהוא נבלע מתחת לגג המכונית, וניתן גם להרים מעט את חלקו האחורי לאוורור עדין ושקט של תא הנוסעים. הנדסת האנוש באופל אסטרה החדשה היא טובה באופן כללי, יש מיעוט בכפתורים ותפעול מסך המגע נוח ואינטואיטיבי.

 

המושב האחורי מפנק ומזמין. הספסל האחורי רחב והמרווח לרגליים טוב. מדרגת תעלת ההינע נמוכה בגובה 7 ס"מ בלבד, כך שגם הנוסע האמצעי לא ירגיש כל כך מקופח. שני המושבים בצדדים כוללים עיגוני ISOFIX שיאכלסו בקלות 2 כסאות בטיחות לילדים. שני נוסעים מאחור ייהנו מתאי אחסון בדלתות, מתאורת מפות, וממשענת יד רחבה מאוד הניתנת לפתיחה מגב המושב המרכזי, אך לא כוללת מחזיקי כוסות. היינו מצפים לפתחי מיזוג לספסל האחורי ובהחלט התאכזבנו לא למצוא אותם ברכב ברמת אבזור כה גבוהה. הדלתות מאחור גדולות מאוד וכניסה ויציאה מהרכב מתבצעות בקלות.

 

אופל אסטרה החדשה - מושב אחורי מפנק ומזמיןאופל אסטרה החדשה - מושב אחורי מפנק ומזמין

 

תא המטען איכותי ומרופד ומכיל תאורה וטבעות לקשירת מטען. נפח תא המטען 335 ליטרים ובקיפול משענות המושבים מאחור מתקבל נפח הטענה של 1,210 ליטרים. ניתן לקפל כל משענת מושב אחורי בנפרד ולהשיג נפחי הטענה בגדלים שונים לפי הצורך. רוחב תא המטען 100 ס"מ, אורכו 75 ס"מ וגובהו 45 ס"מ. מתחת לתא המטען נמצא גלגל חלופי זמני ומתחתיו מותקן מצבר הרכב. רצפת תא המטען מונחת על הגבהה בגובה 15 ס"מ לטובת הגלגל החלופי. לולא הגלגל החלופי היה גדל תא המטען בכ- 30% יקרים ומשמעותיים. לסיכום ההתרשמות הראשונית ניתן לומר שאופל אסטרה החדשה היא מכונית איכותית, מושקעת, מעוצבת ומסוגננת עד לפרטים הקטנים. אפילו מפתח המכונית מעוצב באופן ייחודי ומושקע.

 

אבזור

 

אבזור גרסת הבסיס Enjoy שמחירה 131,900 ₪, כולל בין היתר שני שלטי להב נשלף כולל מרימי שמשות, 4 חלונות חשמל עם מנגנון פתיחה וסגירה בנגיעה אחת, שקע V12, כניסות USB ו- AUX, בקרת שיוט, מגביל מהירות, תאורת פנים קדמית ואחורית, סוככי שמש עם מראה ותאורה, חיישן גשם להפעלה אוטומטית של המגבים, חיישן תאורה להפעלה אוטומטית של אורות הרכב, מראה פנימית מתכהה אוטומטית ומונעת סינוור, מערכת בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים אך ללא יציאות מיזוג לאחור, מערכת מולטימדיה מקורית, מסך מגע בגודל 7 אינץ', חיבור למכשירי אייפון ותמיכה מלאה בעברית של Apple CarPlay (בקרוב גם תמיכה ב- Android Auto), קישוריות בלוטות' מלאה למכשיר סמארטפון הכוללת דיבורית והזרמת שמע, שליטה מלאה לטלפון ממסך המגע, 2 רמקולים, 2 טוויטרים, צג מידע בלוח המחוונים, מחשב דרך מורחב, וצמיגים במידות 205/55 R16 עם חישוקי ברזל וצלחות נוי (טסות).

 

אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מתג לניתוק כרית אוויר קדמית, נקודות עיגון Isofix במושב האחורי, נעילת ביטחון לילדים, נעילת דלתות אוטומטית בתחילת הנסיעה, כל מערכות הבקרה, הבלימה והיציבות הסטנדרטיות, מערכת סיוע לזינוק במדרון, מערכת עזר לשליטה במומנט בפניות, קריסת דוושות בתאונה, התראה ותצוגה של לחץ האוויר בכל צמיג, תאורת יום DRL, מראות צד מתכוונות עם מפשיר אדים, ותאורת לווי עד הבית. אופל אסטרה זכתה בציון מרבי של 5 כוכבים במבחני הריסוק של Euro NCAP.

 

אופל אסטרה החדשה - רשימת אבזור מרשימה החל מגרסת הבינייםאופל אסטרה החדשה - רשימת אבזור מרשימה החל מגרסת הביניים

 

בגרסת הביניים Enjoy Plus שמחירה 134,900 ₪, מסך המגע בגודל 8 אינץ', צג המידע בלוח המחוונים צבעוני בגודל 4.2 אינץ', ולאבזור מתווסף בין היתר זוג רמקולים נוספים מאחור, מערכת ניווט GPS (עם מפות מעט ישנות), אנטנת כריש, ושמשות אחוריות כהות. מה שמייחד את האסטרה החל מגרסת הביניים, היא מערכת Opel Eye הכוללת מערכת זיהוי תמרורים, התרעת סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה המסייעת בתיקון ההיגוי, התרעה על אי שמירת מרחק מלפנים וסכנת התנגשות, מערכת בלימה אוטונומית במהירות עירונית, 4 חיישני חניה מלפנים, 4 חיישני חניה מאחור, ומצלמה אחורית.

 

בגרסה הבכירה Innovation שעלותה 139,900 ₪ כאמור, כולל האבזור הנוסף בין היתר עוד 4 חיישני עזר לחניה עבור מערכת חניה אוטומטית בניצב ובמקביל, חלון גג חשמלי, צמיגים במידה 225/45 R17 עם חישוקי סגסוגת קלה, מערכת התרעה על עצמים באזורים מתים במראות הצד, התנעה ללא מפתח (Keyless), ובלם חניה חשמלי.

 

הפרש המחיר בין גרסת הבסיס Enjoy לגרסת הביניים עומד על 2,560 ₪ לפני מע"מ וכולל את מערכת Opel Eye ותוספות שונות. ללקוח הפרטי לא משתלם לרכוש את גרסת הבסיס, ואם גרסת הבסיס לא תימכר לציי רכב בהנחה משמעותית לא תהיה הצדקה לקיומה.

 

אופל אסטרה החדשה - גרסת Innovation הבכירה תשווק בקרובאופל אסטרה החדשה - גרסת Innovation הבכירה תשווק בקרוב

 

חברת שלמה, יבואנית אופל אסטרה, מעוניינת להציע רכב מאובזר לחלוטין ללא צורך בהתקנות מקומיות ומבקשת מרוכשי הרכב להתעקש על ביטוח רכב ללא התקנות ציוד מיגון נוסף. בחברה מציינים כי חברת מגדל מעניקה ביטוח שכזה וגם בחברת שלמה ביטוח, החברה האחות בקבוצה, לא ידרשו מכם התקנות נוספות כתנאי לביטוח הרכב. מבדיקה שערכנו, מסתבר שחברת שלמה מציעה את הביטוח המשתלם ביותר ולא דורשת אמצעי מיגון נוספים.

 

יחידת הנעה ותנוחת נהיגה

 

מלפנים שוכן מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים מוגדש טורבו בנפח 1,399 סמ"ק המפיק 150 כ"ס ב- 5,000 סל"ד ומומנט מרבי העומד על 24.98 קג"מ ב- 2,000 סל"ד. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית בת 6 יחסי העברה, כך שעל הנייר יש לנו יחידת הנעה מרשימה. יצאנו אל הכביש לבדוק את ביצועי הרכב ולשחק קצת עם מערכת הבטיחות המתקדמת Opel Eye.

 

אופל אסטרה החדשה - 5 כוכבי בטיחות ותואר רכב השנה לשנת 2016אופל אסטרה החדשה - 5 כוכבי בטיחות ותואר רכב השנה לשנת 2016

 

תנוחת הנהיגה הרצויה מתקבלת בקלות ע"י כיוונים ידניים של מרחק, גובה וזווית משענת המושב. בידית כיוון הגובה משולב כפתור הכיוון החשמלי של כרית התמיכה לגב התחתון המאפשר תנועה מעלה ומטה בנוסף לכיוון קדימה ואחורה. המושבים מלפנים מעט גבוהים ומתכוונים לגובה. הראות לפנים מעולה, סף החלונות לא גבוה, קורות A צרות, מראות הצד מרוחקות מהחלון, וחלוניות הצד המשולשות תורמת גם הן להגדלת שדה הראיה לצדדים. הראות לאחור מעט מוגבלת בגלל סף חלונות צד גבוה, חלון אחורי קטן ומראה פנימית קטנה. אל תתנו לעובדה זו להטריד אתכם היות וששת החיישנים ומצלמת הרוורס יציגו לכם את כל מה שקורה מאחור בתצוגה גדולה וברורה במסך המגע הגדול מלפנים.

 

מערכת Opel Eye ומערכת לסיוע בחניה

 

אופל אסטרה החדשה היא המשפחתית היחידה כיום המגיעה עם מערכת בטיחות מתקדמת מקורית. מערכת Opel Eye מגיעה החל מגרסה Enjoy Plus וכוללת שפע מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות. מערכת זיהוי התמרורים, האמורה לזהות את תמרורי הדרך והמהירות ולהציג אותם בלוח המחוונים, לא עבדה משום מה ברכב המבחן ולא זכינו לראות אותה בפעולה. מערכת בקרת התרעת סטייה מנתיב עובדת במהירות 60-180 קמ"ש ומציגה אייקון מיוחד בצבע ירוק אם הרכב נמצא בתוך נתיב הנסיעה ואייקון אחר בצבע צהוב אם הרכב סוטה מנתיב הנסיעה. מערכת בקרת השמירה על נתיב הנסיעה מסייעת בתיקון ההיגוי במקרה של סטייה מנתיב. בסטייה מנתיב ללא איתות תרגישו את התנגדות ההגה למעבר הנתיב ואת תיקון ההיגוי ע"י המערכת. אם המערכת תזהה כי הורדתם ידיים מההגה היא תתריע על כך ותבקש מכם בנימוס לחזור ולאחוז בהגה. המערכת לא עבדה בצורה מדוייקת בכל כביש, לדעתנו בשל קיום מצלמת דרך יחידה מלפנים לעומת שתי מצלמות במערכות אחרות. בקרת התרעת מרחק מלפנים מציגה את המרחק מהרכב לפנים במטרים או בשניות ומתריעה כאשר מתקרבים יתר על המידה לרכב מלפנים, או כאשר נמצאים בסכנת התנגשות מיידית. מערכת סיוע בלימה אוטונומית עובדת עד מהירות 30 קמ"ש לפי הצהרת היבואן או 60 קמ"ש לפי הצהרת היצרן ולא לקחנו סיכון לבדוק אותה. 6 חיישני העזר לחניה בפגוש הקדמי, 6 חיישני העזר לחניה בפגוש האחורי, והמצלמה האחורית, עבדו נהדר עם מערכת הסיוע בחניה, הן בחניות בין רכבים במקביל למדרכה והן בחניות במקביל לרכבים אחרים. שימו לב שאסור להתקין וו גרירה ברכב בשל ציוד הבטיחות.

 

התנהגות כביש

 

אופל אסטרה החדשה מתניידת בתוך העיר בצורה מחמיאה. המתלים רכים, נעימים ומתמודדים נפלא עם כביש משובש ופסי האטה. בידוד הרעשים מעולה וההרגשה בתא הנוסעים היא של רכב מקטגוריה גבוהה יותר. רעשי הכביש והרוח כמעט לא נשמעים ורעש המנוע נשמע רק בסל"ד גבוה למרות שחסר בידוד מתבקש במכסה המנוע. תיבת ההילוכים מעבירה הילוכים בצורה חלקה ולא מורגשת. גם בתחילת נסיעה, בפקקים, בתאוצות והאטות, התיבה עובדת בצורה חלקה וראויה להערכה. לתיבה מצב ידני הניתן לשליטה ממוט ההילוכים בלבד. המנוע מספק את כל הכוח הדרוש בכל עת ואף מעבר, ויחידת ההנעה ידידותית להפליא.

 

אופל אסטרה החדשה - מצויידת בחליפת בטיחות מרשימה ללא התקנות מקומיותאופל אסטרה החדשה - מצויידת בחליפת בטיחות מרשימה ללא התקנות מקומיות

 

גם מחוץ לעיר התנהגות הכביש מעולה. למרות שהמתלים רכים ונעימים הם קשיחים מספיק ומתמודדים היטב עם שינויי כיוון חדים ועם כביש גלי. ההגה מתוגבר חשמלית, בעל משקל טוב ומתקשר באופן משביע רצון עם הכביש והנהג. תאוצה מאפס למאה קמ"ש לפי נתוני היצרן עומדת על 8.9 שניות, אנחנו הצלחנו להשיג נתון קרוב של 9.1 שניות. במיאוץ מ- 80 ל- 120 קמ"ש המדמה עקיפה מדדנו 5.0 שניות. צריכת הדלק המשולבת עפ"י היצרן עומדת על 18.2 ק"מ לליטר אך במהלך המבחן שכלל בעיקר נסיעה בין עירונית רגועה לא הצלחנו להשיג תוצאה הטובה מ- 10.5 ק"מ לליטר. ביחד עם מיכל דלק בנפח בינוני של 48 ליטרים מתקבל טווח נסיעה קצר של 400 ק"מ בלבד בין תדלוקים. למרות שמערכת ההנעה היא מהטובות ביותר בקבוצה ומספקת ביצועים מעולים, יש לנו הרגשה שהתיבה לא חדה ומהירה מספיק. בלחיצה מהירה על דוושת הגז לא מתקבל פרץ כוח, לא מיידית ולא מאוחר יותר, כאילו התיבה מעוניינת להחליק את הנסיעה ולהמנע מטלטולים מיוחדים. בחו"ל יש לתיבה זו מצב ספורט שמשנה את יחסי ההעברה ונותן את העיזוז המתבקש מהנהג המתקדם אך אפשרות זאת לא יובאה ארצה לצערנו.

 

סיכום

 

אופל אסטרה החדשה היא מכונית יפה, נוחה, בוגרת ואיכותית כמיטב המסורת האירופאית. האסטרה גם מרווחת, שימושית, מאובזרת, ובטיחותית באופן חריג בקטגוריה. המנוע חזק יותר מרוב המתחרות בקטגוריה ותיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית אמיתית ומעודנת עם 6 יחסי העברה. המתלים נהדרים ומספקים נוחות ואחיזה טובה, וההגה מתקשר עם הכביש והנהג. החסרונות היחידים שמצאנו הם צריכת דלק מעט גבוהה, טווח נסיעה קצר, העדר מצב ספורט בתיבת ההילוכים, והעדר פתחי מיזוג לנוסעים מאחור. היתרונות המשמעותיים והמחיר האטרקטיבי מציבים את אופל אסטרה החדשה ללא ספק בראש קטגוריית המכוניות המשפחתיות בישראל.

 

אופל אסטרה 1.4 Innovation אוטומט  
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים  1,399 סמ"ק
הספק מרבי 150/5,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 25.0/2,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בת 6 מהירויות
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,370 מ"מ
רוחב כללי 1,809 מ"מ
גובה כללי 1,485 מ"מ
בסיס גלגלים 2,662 מ"מ
מיכל דלק 48 ליטרים
נפח תא מטען

335/1,175 ליטרים

משקל עצמי 1,308 ק"ג
מהירות מרבית 210 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 8.9 שניות (יצרן)
צריכת דלק משולבת 18.2 ק"מ לליטר (יצרן)
קבוצת זיהום 4
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים
מחיר

139,900 ₪  

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מאזדה CX-3 במבחן דרכים - Pure Red

    מאזדה CX-3 במבחן דרכים - Pure Red

    17.08.17 | מבחני רכב

    מאזדה CX-3 מציע ממדים קטנים עם מנוע גדול ותג מחיר לא קטן. יצאנו לבדוק למי מתאים CX-3 והאם הוא מצדיק את המחיר

    שוק המשפחתיות מאבד נתחים יקרים לטובת פלח הקרוסאוברים האופנתיים, והמתחרות מקוריאה מתעלות בנתוני המסירות על מי שהייתה המלכה מיפן. כעת משגרת מאזדה את ה- CX3 כאלטרנטיבה קומפקטית וספורטיבית לרכבי הפנאי הקוריאנים המובילים את טבלת המכירות מאזדה CX3 Pure White יתרונות יחידת הנעה, התנ

     
  • סקודה ראפיד 1.0 ליטר במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    סקודה ראפיד 1.0 ליטר במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    14.08.17 | מבחני רכב

    חמש שנים מאז הושקה לראשונה, משיקה סקודה את הראפיד המעודכנת עם מנוע צנוע בנפח ליטר אחד בלבד. יצאנו לבדוק האם 95 כ"ס מספיקים למשפחתית הקטנה

    נראה שסקודה ממטירה עלינו מבול של דגמים חדשים בתקופה האחרונה, ביניהם הקודיאק שהגיע ארצה בחודש יוני השנה, האוקטביה שעברה מקצה שיפורים, והקארוק שעתיד להגיע בתחילת שנה הבאה. הפעם הגיע תורה של הראפיד להתרענן. המשפחתית הקטנה של המותג הצ'כי הגיעה לפרקה והחלה להרגיש מעט מיושנת. כחמש שנים לאחר שהוצגה לראשונה

     
  • פולקסווגן גולף במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פולקסווגן גולף במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    10.08.17 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף היא שם נרדף למשפחתית קומפקטית איכותית ושימושית. יצאנו לבדוק כיצד היא השתפרה במתיחת הפנים

    פולקסווגן גולף נהנית ממעמד אייקוני. כבר שנים ארוכות שהיא קובעת את רף האיכות בקבוצת המשפחתיות הקומפקטיות. הגולף גם נושאת על כתפיה את בשורת החדשנות של קונצרן פולקסווגן. היא הייתה הקומפקטית העממית הראשונה להשתמש במנוע טורבו קטן, ובתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. כל יצרן חולם על משפחתית שתרכוש לעצמה

     
  • אאודי TTS במבחן דרכים

    אאודי TTS במבחן דרכים

    09.08.17 | מבחני רכב

    לקחנו את אאודי TTS למבחן דרכים מהיר בכבישים המפותלים של הצפון. לא נדרש זמן רב להגיע למסקנה שהיא אחת המכוניות היותר מהנות הנמכרות היום בישראל

    אאודי TT המקורית הוצגה לראשונה בשנת 1995 אך הגיעה לפס היצור בשנת רק בשנת 1998. אאודי בחרה לקרוא לסדרת ה- TT על שם מסלול מרוצי האופנועים הקטלניIsle of Man TT . במשך 20 השנים האחרונות הספיקה יצרנית הרכב הבאוורית להעלות על פס הייצור שלושה דורות של אאודי TT הממותגת כמכונית ספורטיבית, צעירה ועדכנית. למבח

     
  • ג'יפ רנגייד לימיטד 4x4 במבחן דרכים - אמריקה בקטנה

    ג'יפ רנגייד לימיטד 4x4 במבחן דרכים - אמריקה בקטנה

    07.08.17 | מבחני רכב

    מותג ג'יפ הותיק הבין שדגם כניסה זאת לא מילה גסה והוסיף להיצע ג'יפון צנוע. יצאנו לבדוק האם ג'יפ רנגייד יכול להתחרות במובילי הקטגוריה עם ייחוס גדול ותג מחיר בהתאם

    ג'יפ רנגייד, האח הקטן למשפחת ג'יפ, לא חדש בישראל אך רבים לא ממש מכירים אותו מאחר ואינו נפוץ בנוף הישראלי. העיצוב המיוחד של ג'יפ רנגייד יכול לקסום להרבה אנשים שיראו בו תחליף מעניין למובילות הסגמנט הנמצאות בכל כביש ובכל מגרש חניה. יצאנו לכבישים ולחולות לבדוק האם הרנגייד רק יפה או גם אופה.

     
  • הונדה סיוויק החדשה במבחן דרכים

    הונדה סיוויק החדשה במבחן דרכים

    02.08.17 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק האם הדור העשירי של הונדה סיוויק טוב מקודמיו. התוצאות הפתיעו אפילו אותנו

    בשנת 2016 השיקה הונדה את הדור העשירי לשושלת הסיוויק הידועה. הסיוויק עלתה לראשונה על פסי הייצור בשנת 1973, ומאז מכרה קרוב לעשרים מיליון רכבים ההופכים אותה למכונית הנמכרת ביותר אי פעם של הונדה. הדור העשירי בסדרת הסיוויק, מבטא את הלך הרוח המקובל היום בעולם הרכב. בדומה ליצרני רכב רבים החליטה גם הונדה על

     
  • מיני קופר קאנטרימן במבחן דרכים נוטף סטייל

    מיני קופר קאנטרימן במבחן דרכים נוטף סטייל

    31.07.17 | מבחני רכב

    מיני משגרת את הקאנטרימן להתחרות בסגמנט רכבי הפנאי האופנתיים הלוהט עם ממדים שתפחו ויומרה ליכולת שטח. יצאנו לבחון את הבריטית הקטנה-גדולה בשטח המרעה הטבעי שלה

    מותג מיני בימינו מתבסס בעיקר על טהרת הנוסטלגיה, העיצוב, והסטייל שקנו לו עדת מעריצים משמעותית מסביב לעולם. כמו כל מותג מצליח, הצורך להתאים את מבחר הדגמים לדרישות המשתנות בשוק הינו הכרחי לשרידות והצלחה. פורשה למשל, מוכרת היום יותר רכבי פנאי מאשר מכוניות ספורט, עתיד דומה צפוי גם למזראטי. גם במיני מודעי

     
  • סיטרואן קקטוס אוטומטי במבחן דרכים

    סיטרואן קקטוס אוטומטי במבחן דרכים

    27.07.17 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס זוכה סוף סוף לגיר האוטומטי הנכסף וכעת הוא מציע להמונים חבילה מעוצבת וייחודית במחיר אטרקטיבי

    מאז היווסדה הציגה סיטרואן דגמים חדשניים וייחודיים, ביניהם סיטרואן טרקסיון אוונט שיוצרה לראשונה על פלטפורמת שלדה אחודה המוכרת כיום, והציגה לראשונה מערכת הנעה קדמית שלא הייתה מוכרת בעולם הרכב עד אז. עוד ניתן למנות דגמי ה- BX ,ZX ו- CX, שהציגו לראשונה מערכות מתלים הידראוליות במכוניות בייצור סדרתי. האם

     
  • טויוטה יאריס במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    טויוטה יאריס במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    24.07.17 | מבחני רכב

    טויוטה יאריס עברה מתיחת פנים וקיבלה מנוע חדש. יצאנו לבדוק האם היא עדיין רלוונטית ביחס למתחרות

    טויוטה יאריס היא סוג של מנייה בטוחה בשוק הרכב הישראלי. הדור הראשון זוכה עד היום לביקוש גדול בשוק המשומשות ולשמירת ערך מצויינת. את הדור השני וסאגת הגיר הרובוטי יעדיפו בטויוטה לשכוח. בדור השלישי חזרה היאריס לתהילתה וזכתה להצלחה נאה בשוק הישראלי על אף המחירים הגבוהים. טויוטה יאריס עברה כבר את מתיחת הפנ

     
  • מיצובישי אאוטלנדר PHEV במבחן דרכים - ירוק בשטח

    מיצובישי אאוטלנדר PHEV במבחן דרכים - ירוק בשטח

    20.07.17 | מבחני רכב

    מיצובישי אאוטלנדר PHEV מתיימר לשלב את הטוב שבכל העולמות - חיסכון ויעילות לצד יכולת שטח וביצועים טובים. יצאנו לבדוק כיצד הנוסחה המיוחדת הזו מתורגמת בכביש ובשטח

    מיצובישי אאוטלנדר PHEV הינה גרסה היברידית נטענת (פלאג אין הייבריד) לרכב הפנאי שטח המצליח של היצרנית. משמעות הדבר היא שיחידת ההנעה כוללת מנוע בנזין בשילוב שני מנועים חשמליים, מלפנים ומאחור, המונעים ע"י סוללה הניתנת לטעינה גם משקע תלת פאזי ביתי. טעינת הסוללה במלואה אורכת כ- 7 שעות או במחצית הזמן באמצע

     
  • סובארו אימפרזה 2.0 האצ'בק במבחן דרכים

    סובארו אימפרזה 2.0 האצ'בק במבחן דרכים

    17.07.17 | מבחני רכב

    ההבדלים בין הנייר לכביש עשויים להיות מהותיים ביותר. סובארו אימפרזה החדשה מדגימה עד כמה

    סובארו היא אחת מיצרניות הרכב המוכרות והמזוהות ביותר בישראל, בעיקר בזכות השליטה המרשימה בטבלאות המסירות בסוף שנות ה- 80 עם המשפחתית הלאומית דאז, סובארו לאונה. במרץ 2016, בתערוכת הרכב ניו יורק הציגה סובארו את האימפרזה החדשה, המבוססת על פלטפורמה חדשה לחלוטין, עם הבטחה למרווח פנימי משופר, צריכת דלק עדיפ

     
  • סוזוקי איגניס במבחן דרכים

    סוזוקי איגניס במבחן דרכים

    10.07.17 | מבחני רכב

    סוזוקי יוצרת תת-קטגוריה עם רכב פנאי חדש בעיצוב אופנתי. יצאנו לבדוק האם המתכון עומד בציפיות הנהג הישראלי

    סוזוקי מצליחה לקרוא את השוק. רכבי פנאי משתלטים על טבלאות המכירות בארץ ובאירופה, ומסמנים את העדפת השוק לצו האופנה העכשווי. הדרישה לרכבי פנאי זולגת מטה גם לסגמנטים עממיים וקומפקטים יותר, לכן טבעי היה כי אחת היצרניות תרים את הכפפה ותציג דגם שישלב את הטוב שבשני העולמות. טבעי עוד יותר שתהיה זו סוזוקי, לה

     
  • סקודה קודיאק במבחן דרכים

    סקודה קודיאק במבחן דרכים

    05.07.17 | מבחני רכב

    סקודה משיקה קרוסאובר חדש בעל 7 מושבים שינסה לנגוס בעוגת הג'יפונים הטעימה. יצאנו לבדוק האם היה שווה לחכות לסקודה קודיאק הידוע גם בכינויו "סקודיאק"

    דווקא בתקופה שבה מכוניות מנהלים חדשות מושקות על ימין ועל שמאל ומציעות שלל שכלולים וטכנולוגיות שהיו חלק מעולמן של מכוניות הפאר, מבול של ג'יפונים שוטף את ארץ הקודש ותופס את מקומן בשוק. יותר ויותר משפחות, קטנות וגדולות כאחד, נהנות ממה שמכונה "רכב פנאי משפחתי". נהגים רבים מתחברים לישיבה הגבוהה המעניקה ה

     
  • סובארו BRZ במבחן דרכים - זן נדיר

    סובארו BRZ במבחן דרכים - זן נדיר

    29.06.17 | מבחני רכב

    סובארו BRZ גרמה לנו לשמוח, לרצות איתה לברוח ומכל הצרות לשכוח

    בעוד 12 שעות אני צריך להחזיר אותה לבעליה ולמרות שבילינו יחד סוף שבוע שלם וכמעט אלף ק"מ, טרם שבעתי. אז לקינוח לקחתי אותה, שוב, לסיבוב אחרון בכביש הררי אליו אני לוקח את כל היפות והטובות. חצי שעה מאוחר יותר עצרנו בצד להסדיר נשימה. הגוף שטוף אדרנלין ותחושת הסיפוק ממלאת את הריאות. עכשיו עולות בי מחשבות ז

     
  • סיטרואן C3 החדשה במבחן דרכים

    סיטרואן C3 החדשה במבחן דרכים

    27.06.17 | מבחני רכב

    סיטרואן C3 החדשה מביאה עמה משב רוב עיצובי מרענן לקטגוריית הסופר מיני

    סיטרואן, היצרן הצרפתי האוונגרדי, סיפק במהלך השנים מספר דגמים אלמותיים אשר הותירו חותם על עולם הרכב, כגון ה- DS, טרקסיון אוונט, הפיקאסו המקורי, וגם הקקטוס החביב. בסיטרואן לא הסתפקו רק בעיצוב מיוחד וציידו את הרכבים בפיצ'רים ייחודיים כגון מערכת מתלים הידרו פנאומטית שתרמה לנוחות נסיעה משובחת.

     
  • קאדילק CT6 במבחן דרכים

    קאדילק CT6 במבחן דרכים

    22.06.17 | מבחני רכב

    קאדילק CT6, ספינת הדגל של היצרן האמריקאי, מנסה לספק תשובה הולמת ליצרניות רכבי היוקרה הגרמניות

    בעשור האחרון הפכו מותגים אמריקאים רבים לבלתי רלוונטיים עבור צרכני רכב המחפשים פרקטיות וחסכון בדלק על חשבון גודל, נוחות ומנוע גדול וזללן. על אף שדגמי קאדילק נמכרים באמריקה ובסין כמו לחמניות חמות, במגרש הבינלאומי נחלה החברה הפסדים משמעותיים. בשנה החולפת החליטה הנהלת הקונצרן האמריקאי ג'נרל מוטורס על שי

     
  • מרצדס C63 AMG קופה במבחן דרכים

    מרצדס C63 AMG קופה במבחן דרכים

    14.06.17 | מבחני רכב

    מרצדס C63 AMG קופה החדשה צריכה להיכנס לנעליים הנחשקות של קודמתה. יצאנו לבדוק איך מתנהגת מכונית מסלול חוקית לכביש

    במרצדס ציינו בחודש שעבר יובל לחטיבת AMG. הסדנה הוקמה בסוף שנות ה- 60 של המאה הקודמת על ידי האנס-וורנר אופרכט ואברהרד מייקר, ועסקה בעיקר בהסבת רכבי כביש למכוניות מרוץ. בשנת 1971 זכתה מרצדס SEL300 AMG שטופלה על ידם במקום השני במרוץ 24 השעות בספא שבבלגיה וקנתה להם תהילת עולם. בשנת 1990 נחתם הסכם רשמי ב

     
  • אופל מוקה X במבחן דרכים

    אופל מוקה X במבחן דרכים

    08.06.17 | מבחני רכב

    אופל מוקה עבר מתיחת פנים ומתייצב לקרב חוזר באחת הקטגוריות החמות ביותר בשוק הרכב הישראלי

    אופל מוקה הוא רכב פנאי שטח קומפקטי אשר הוצג לראשונה בתערוכת ז'נבה בשנת 2012. לישראל הגיע המוקה באיחור אופנתי רק בשנת 2014 עם רמת אבזור גבוהה, אך זכה לתג מחיר גבוה ביחס לחבריו בקטגוריה. בכדי להתמודד עם הגעת מתחרים חדשים ניסו מאז באופל להפחית את המחיר ולהציע רמות אבזור חדשות אך המכירות לא הצליחו להתרו

     
  • קאדילק XT5 במבחן דרכים

    קאדילק XT5 במבחן דרכים

    05.06.17 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק האם קאדילק XT5 טוב כמו שהוא נראה והאם יוכל לשאת על גבו את צמיחת המותג בישראל

    אין ספק שקאדילק עברה שינוי מהותי וחיוני בשנים האחרונות. חברת האם ג'נרל מוטורס השקיעה מיליארדים בקאדילק, מינתה מנכ"ל חדש והעבירה את מטה החברה מעיר המכוניות דטרויט שבמדינת מישיגן (אותה ייסד הצרפתי אנטואן דה לה מוט קאדילק) ישירות לכור ההיתוך של הטרנדים העולמיים במנהטן שבמדינת ניו יורק. לאחר גיוס מאסיבי

     
  • סוזוקי קרוסאובר טורבו במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    סוזוקי קרוסאובר טורבו במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    29.05.17 | מבחני רכב

    מתיחת הפנים של סוזוקי קרוסאובר מציגה שדרוג ביחידת ההנעה ומראה מצודד יותר. יצאנו לבדוק איך הוא נוסע

    הדור האחרון של סוזוקי קרוסאובר הוצג בשנת 2013 וזכה לפופולריות רבה בארץ ובעולם. כעת הוא מגיע אלינו לאחר מתיחת פנים מקיפה. נראה כי בזכות מוניטין אמינות גבוה וקהל לקוחות נאמן, הגיע סוזוקי קרוסאובר עם קלף חזק מהבית ולא נדרש להזיע יתר על המידה בכל הפרמטרים. בזכות אמינותו שקיבלה משנה תוקף ככל שחלפו השנים,