אופל אסטרה החדשה במבחן דרכים

 

יצאתי לפגישה עם אירופאית נאה, בייישנית ומנומסת עם שמלה אדומה והמון תכונות טובות. האם צפוי לנו עתיד משותף וזוגיות מוצלחת?

תגיות | משפחתיות, אופל, אסטרה האצ'בק

שמעתי עליה המון דברים טובים מחברים. כשהסכימה להיפגש קבענו דייט לשעת אחר צהריים לא מחייבת. אני לבשתי קז'ואל והגעתי באיחור קל, היא הגיעה בשמלה אדומה מושקעת וחיכתה לי מעט. אופל אסטרההחדשה היא לא רק מכונית יפה, היא מכונית בטיחותית ומושקעת וכבר הספיקה לקטוף את תואר מכונית השנה לשנת 2016. אם לא די בכך, אופל אסטרה החדשה מגיעה לכבוש את ישראל עם מנוע חזק, חבילת בטיחות מתקדמת ומחיר אטרקטיבי.

 

אופל אסטרה החדשהאופל אסטרה החדשה

 

רכב המבחן במרכב האצ'בק בגרסה הבכירה Innovation שתהיה זמינה לקהל הרחב בחודשים הקרובים. הרכב מיוצר בפולין ומצוייד במנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.4 ליטר ובהספק 150 כ"ס. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית בת 6 יחסי העברה. מחירה של גרסת המבחן הבכירה עומד על 139,900 ₪. מחיר גרסת הבסיס Enjoy עומד על 131,900 ₪ ומחירה של גרסת הביניים Enjoy Plus עומד על 134,900 ₪.

 

עיצוב חוץ

 

אופל אסטרה החדשה נראית טוב, היא כבר לא מכונית אפרורית שנעלמת בין המכוניות בכביש. גג המכונית נראה צף בזכות פס ניקל המתחיל מהכנף הקדמית ומסתיים בספויילר האחורי, וקורת C שחורה במבנה מיוחד. קימורי המותניים נאים ועדינים וחישוקי אלומיניום יפים בקוטר 17 אינץ' משלימים את פרופיל המכונית המושקע. מלפנים יחידות תאורה גדולות ומשוכות לאחור המשלבות תאורת לד בחתימה מעניינת. סבכת הקירור במבנה קשקשים מעניין ובראשה טרפז ניקל ארוך וצר עם סמל אופל גדול במרכזו. בפגוש הקדמי משולבים פנסי הערפל ושישה חיישני חניה. בשמשה הקדמית משולבת מצלמה אחת כחלק ממערכת הבטיחות Opel Eye עליה נרחיב בהמשך. העיצוב מאחור מעניין אף הוא. קימור המותניים משתלב בצורה מושלמת עם יחידות התאורה האחוריות וסמל המותג מובלט ומשמש גם כידית דלת תא המטען. הפגוש האחורי גדול וכולל קימור עדין, מחזירי אור ארוכים ושישה חיישני חניה.

 

אופל אסטרה החדשה - מצויידת במנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.4 ליטר ובהספק 150 כאופל אסטרה החדשה - מצויידת במנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.4 ליטר ובהספק 150 כ"ס

 

עיצוב פנים

 

גם בפנים הרכב החגיגה נמשכת. את פנינו מקבל עיטור סף דלת מניקל בכיתוב אופל. העיצוב מעניין מאוד, מושקע ולא סטנדרטי. גם חומרי הדיפון נראים ומרגישים נהדר. המושבים משדרים יוקרה בריפוד המשלב עור ובד יוקרתי בצבעים שחור ובז'. העור הבהיר משולב גם בדלתות ומעניק הרגשה יוקרתית ומיוחדת. במרכז הדשבורד המעוצב מסך מגע ענק בגודל 8 אינץ' ללא מסגרת ובצידיו משולבים פתחי המיזוג המרכזיים. לוח המחוונים במבנה מיוחד, מימין תעלת מד המהירות ומשמאל תעלת מד הסל"ד, משולבים עם תאורת מסגרת לבנה ומיוחדת. במרכז לוח המחוונים מרכז המידע לנהג המכיל מסך צבעוני בגודל 4.2 אינץ' המציג מידע של מחשב הדרך, מערכת הניווט ומערכת השמע. מעל מרכז המידע מד הדלק ומד חום המנוע. גלגל ההגה יפה ומעוצב בגודל המתאים. הוא מחופה עור בשילוב תפירה מיוחדת, נעים לאחיזה ומתכוונן בשני המימדים. בצידיו שפע מתגים לשליטה מלאה במחשב הדרך, מערכת המולטימדיה והדיבורית, ובחלקו התחתון משולש ניקל מודגש. פאנלים בצבע שחור מבריק מקשטים את הדשבורד ועיטורי ניקל נוכחים בשפע ומשולבים בין היתר מתחת לפאנל המרכזי, במסגרת פתחי המיזוג הצידיים, בגלגל ההגה, במסגרת מחווני המהירות והסל"ד, בידיות הדלתות, במסגרת מסך המגע, במסגרת המתגים השונים, ובפאנל ידית ההילוכים. ליושבים מקדימה 4 פתחי מיזוג מעוצבים, מתכווננים וניתנים לפתיחה ולסגירה.

 

מתחת למסך המולטימדיה פאנל בקרת האקלים עם מתגים בעיצוב ייחודי. בקרת האקלים מפוצלת וחוגות הטמפרטורה משלבות בתוכן בצורה מעניינת את תצוגת הטמפרטורה הרצויה. בבסיס כל חוגה תאורה אדומה בצד ימין וכחולה בצד שמאל, וחיפוי גומי נעים למגע עוטף את טבעת החוגה. מתחת לפאנל בקרת האקלים מעמד להנחת טלפון נייד בשכיבה שאינו מספיק רחב ומתאים לגובה מכשירי סמארטפון גדולים הנפוצים בימינו. מעמד הטלפון הוא בעצם מכסה לתיבת נתיכים וכולל בחו"ל מכשיר להפצת ריח נעים ברכב. מתחת למעמד הטלפון נמצא פאנל תיבת ההילוכים המשלב גם שורת מתגי בקרה.

 

אופל אסטרה החדשה - החגיגה נמשכת בתוך תא הנוסעיםאופל אסטרה החדשה - החגיגה נמשכת בתוך תא הנוסעים

 

בין המושבים תמצאו מתג בלם חניה חשמלי, יציאת 12V ושני מחזיקי כוסות עם דיפון גומי לאחיזת כוסות בגדלים שונים וכיסוי יוקרתי עם מסגרת ניקל. משענת היד מתכווננת לפנים וכוללת תא אחסון המכיל יציאות USB ו- AUX. סוככי השמש גדולים וכוללים תאורה ומראה עם כיסוי קשיח. תא הכפפות גדול ושימושי אך לא כולל תאורה ומיזוג. בדלתות תאי אחסון גדולים ושימושיים. חלון הגג תורם גם הוא להרגשה הנפלאה ברכב. החלון ניתן לפתיחה חלקית ומלאה כשהוא נבלע מתחת לגג המכונית, וניתן גם להרים מעט את חלקו האחורי לאוורור עדין ושקט של תא הנוסעים. הנדסת האנוש באופל אסטרה החדשה היא טובה באופן כללי, יש מיעוט בכפתורים ותפעול מסך המגע נוח ואינטואיטיבי.

 

המושב האחורי מפנק ומזמין. הספסל האחורי רחב והמרווח לרגליים טוב. מדרגת תעלת ההינע נמוכה בגובה 7 ס"מ בלבד, כך שגם הנוסע האמצעי לא ירגיש כל כך מקופח. שני המושבים בצדדים כוללים עיגוני ISOFIX שיאכלסו בקלות 2 כסאות בטיחות לילדים. שני נוסעים מאחור ייהנו מתאי אחסון בדלתות, מתאורת מפות, וממשענת יד רחבה מאוד הניתנת לפתיחה מגב המושב המרכזי, אך לא כוללת מחזיקי כוסות. היינו מצפים לפתחי מיזוג לספסל האחורי ובהחלט התאכזבנו לא למצוא אותם ברכב ברמת אבזור כה גבוהה. הדלתות מאחור גדולות מאוד וכניסה ויציאה מהרכב מתבצעות בקלות.

 

אופל אסטרה החדשה - מושב אחורי מפנק ומזמיןאופל אסטרה החדשה - מושב אחורי מפנק ומזמין

 

תא המטען איכותי ומרופד ומכיל תאורה וטבעות לקשירת מטען. נפח תא המטען 335 ליטרים ובקיפול משענות המושבים מאחור מתקבל נפח הטענה של 1,210 ליטרים. ניתן לקפל כל משענת מושב אחורי בנפרד ולהשיג נפחי הטענה בגדלים שונים לפי הצורך. רוחב תא המטען 100 ס"מ, אורכו 75 ס"מ וגובהו 45 ס"מ. מתחת לתא המטען נמצא גלגל חלופי זמני ומתחתיו מותקן מצבר הרכב. רצפת תא המטען מונחת על הגבהה בגובה 15 ס"מ לטובת הגלגל החלופי. לולא הגלגל החלופי היה גדל תא המטען בכ- 30% יקרים ומשמעותיים. לסיכום ההתרשמות הראשונית ניתן לומר שאופל אסטרה החדשה היא מכונית איכותית, מושקעת, מעוצבת ומסוגננת עד לפרטים הקטנים. אפילו מפתח המכונית מעוצב באופן ייחודי ומושקע.

 

אבזור

 

אבזור גרסת הבסיס Enjoy שמחירה 131,900 ₪, כולל בין היתר שני שלטי להב נשלף כולל מרימי שמשות, 4 חלונות חשמל עם מנגנון פתיחה וסגירה בנגיעה אחת, שקע V12, כניסות USB ו- AUX, בקרת שיוט, מגביל מהירות, תאורת פנים קדמית ואחורית, סוככי שמש עם מראה ותאורה, חיישן גשם להפעלה אוטומטית של המגבים, חיישן תאורה להפעלה אוטומטית של אורות הרכב, מראה פנימית מתכהה אוטומטית ומונעת סינוור, מערכת בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים אך ללא יציאות מיזוג לאחור, מערכת מולטימדיה מקורית, מסך מגע בגודל 7 אינץ', חיבור למכשירי אייפון ותמיכה מלאה בעברית של Apple CarPlay (בקרוב גם תמיכה ב- Android Auto), קישוריות בלוטות' מלאה למכשיר סמארטפון הכוללת דיבורית והזרמת שמע, שליטה מלאה לטלפון ממסך המגע, 2 רמקולים, 2 טוויטרים, צג מידע בלוח המחוונים, מחשב דרך מורחב, וצמיגים במידות 205/55 R16 עם חישוקי ברזל וצלחות נוי (טסות).

 

אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מתג לניתוק כרית אוויר קדמית, נקודות עיגון Isofix במושב האחורי, נעילת ביטחון לילדים, נעילת דלתות אוטומטית בתחילת הנסיעה, כל מערכות הבקרה, הבלימה והיציבות הסטנדרטיות, מערכת סיוע לזינוק במדרון, מערכת עזר לשליטה במומנט בפניות, קריסת דוושות בתאונה, התראה ותצוגה של לחץ האוויר בכל צמיג, תאורת יום DRL, מראות צד מתכוונות עם מפשיר אדים, ותאורת לווי עד הבית. אופל אסטרה זכתה בציון מרבי של 5 כוכבים במבחני הריסוק של Euro NCAP.

 

אופל אסטרה החדשה - רשימת אבזור מרשימה החל מגרסת הבינייםאופל אסטרה החדשה - רשימת אבזור מרשימה החל מגרסת הביניים

 

בגרסת הביניים Enjoy Plus שמחירה 134,900 ₪, מסך המגע בגודל 8 אינץ', צג המידע בלוח המחוונים צבעוני בגודל 4.2 אינץ', ולאבזור מתווסף בין היתר זוג רמקולים נוספים מאחור, מערכת ניווט GPS (עם מפות מעט ישנות), אנטנת כריש, ושמשות אחוריות כהות. מה שמייחד את האסטרה החל מגרסת הביניים, היא מערכת Opel Eye הכוללת מערכת זיהוי תמרורים, התרעת סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה המסייעת בתיקון ההיגוי, התרעה על אי שמירת מרחק מלפנים וסכנת התנגשות, מערכת בלימה אוטונומית במהירות עירונית, 4 חיישני חניה מלפנים, 4 חיישני חניה מאחור, ומצלמה אחורית.

 

בגרסה הבכירה Innovation שעלותה 139,900 ₪ כאמור, כולל האבזור הנוסף בין היתר עוד 4 חיישני עזר לחניה עבור מערכת חניה אוטומטית בניצב ובמקביל, חלון גג חשמלי, צמיגים במידה 225/45 R17 עם חישוקי סגסוגת קלה, מערכת התרעה על עצמים באזורים מתים במראות הצד, התנעה ללא מפתח (Keyless), ובלם חניה חשמלי.

 

הפרש המחיר בין גרסת הבסיס Enjoy לגרסת הביניים עומד על 2,560 ₪ לפני מע"מ וכולל את מערכת Opel Eye ותוספות שונות. ללקוח הפרטי לא משתלם לרכוש את גרסת הבסיס, ואם גרסת הבסיס לא תימכר לציי רכב בהנחה משמעותית לא תהיה הצדקה לקיומה.

 

אופל אסטרה החדשה - גרסת Innovation הבכירה תשווק בקרובאופל אסטרה החדשה - גרסת Innovation הבכירה תשווק בקרוב

 

חברת שלמה, יבואנית אופל אסטרה, מעוניינת להציע רכב מאובזר לחלוטין ללא צורך בהתקנות מקומיות ומבקשת מרוכשי הרכב להתעקש על ביטוח רכב ללא התקנות ציוד מיגון נוסף. בחברה מציינים כי חברת מגדל מעניקה ביטוח שכזה וגם בחברת שלמה ביטוח, החברה האחות בקבוצה, לא ידרשו מכם התקנות נוספות כתנאי לביטוח הרכב. מבדיקה שערכנו, מסתבר שחברת שלמה מציעה את הביטוח המשתלם ביותר ולא דורשת אמצעי מיגון נוספים.

 

יחידת הנעה ותנוחת נהיגה

 

מלפנים שוכן מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים מוגדש טורבו בנפח 1,399 סמ"ק המפיק 150 כ"ס ב- 5,000 סל"ד ומומנט מרבי העומד על 24.98 קג"מ ב- 2,000 סל"ד. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית בת 6 יחסי העברה, כך שעל הנייר יש לנו יחידת הנעה מרשימה. יצאנו אל הכביש לבדוק את ביצועי הרכב ולשחק קצת עם מערכת הבטיחות המתקדמת Opel Eye.

 

אופל אסטרה החדשה - 5 כוכבי בטיחות ותואר רכב השנה לשנת 2016אופל אסטרה החדשה - 5 כוכבי בטיחות ותואר רכב השנה לשנת 2016

 

תנוחת הנהיגה הרצויה מתקבלת בקלות ע"י כיוונים ידניים של מרחק, גובה וזווית משענת המושב. בידית כיוון הגובה משולב כפתור הכיוון החשמלי של כרית התמיכה לגב התחתון המאפשר תנועה מעלה ומטה בנוסף לכיוון קדימה ואחורה. המושבים מלפנים מעט גבוהים ומתכוונים לגובה. הראות לפנים מעולה, סף החלונות לא גבוה, קורות A צרות, מראות הצד מרוחקות מהחלון, וחלוניות הצד המשולשות תורמת גם הן להגדלת שדה הראיה לצדדים. הראות לאחור מעט מוגבלת בגלל סף חלונות צד גבוה, חלון אחורי קטן ומראה פנימית קטנה. אל תתנו לעובדה זו להטריד אתכם היות וששת החיישנים ומצלמת הרוורס יציגו לכם את כל מה שקורה מאחור בתצוגה גדולה וברורה במסך המגע הגדול מלפנים.

 

מערכת Opel Eye ומערכת לסיוע בחניה

 

אופל אסטרה החדשה היא המשפחתית היחידה כיום המגיעה עם מערכת בטיחות מתקדמת מקורית. מערכת Opel Eye מגיעה החל מגרסה Enjoy Plus וכוללת שפע מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות. מערכת זיהוי התמרורים, האמורה לזהות את תמרורי הדרך והמהירות ולהציג אותם בלוח המחוונים, לא עבדה משום מה ברכב המבחן ולא זכינו לראות אותה בפעולה. מערכת בקרת התרעת סטייה מנתיב עובדת במהירות 60-180 קמ"ש ומציגה אייקון מיוחד בצבע ירוק אם הרכב נמצא בתוך נתיב הנסיעה ואייקון אחר בצבע צהוב אם הרכב סוטה מנתיב הנסיעה. מערכת בקרת השמירה על נתיב הנסיעה מסייעת בתיקון ההיגוי במקרה של סטייה מנתיב. בסטייה מנתיב ללא איתות תרגישו את התנגדות ההגה למעבר הנתיב ואת תיקון ההיגוי ע"י המערכת. אם המערכת תזהה כי הורדתם ידיים מההגה היא תתריע על כך ותבקש מכם בנימוס לחזור ולאחוז בהגה. המערכת לא עבדה בצורה מדוייקת בכל כביש, לדעתנו בשל קיום מצלמת דרך יחידה מלפנים לעומת שתי מצלמות במערכות אחרות. בקרת התרעת מרחק מלפנים מציגה את המרחק מהרכב לפנים במטרים או בשניות ומתריעה כאשר מתקרבים יתר על המידה לרכב מלפנים, או כאשר נמצאים בסכנת התנגשות מיידית. מערכת סיוע בלימה אוטונומית עובדת עד מהירות 30 קמ"ש לפי הצהרת היבואן או 60 קמ"ש לפי הצהרת היצרן ולא לקחנו סיכון לבדוק אותה. 6 חיישני העזר לחניה בפגוש הקדמי, 6 חיישני העזר לחניה בפגוש האחורי, והמצלמה האחורית, עבדו נהדר עם מערכת הסיוע בחניה, הן בחניות בין רכבים במקביל למדרכה והן בחניות במקביל לרכבים אחרים. שימו לב שאסור להתקין וו גרירה ברכב בשל ציוד הבטיחות.

 

התנהגות כביש

 

אופל אסטרה החדשה מתניידת בתוך העיר בצורה מחמיאה. המתלים רכים, נעימים ומתמודדים נפלא עם כביש משובש ופסי האטה. בידוד הרעשים מעולה וההרגשה בתא הנוסעים היא של רכב מקטגוריה גבוהה יותר. רעשי הכביש והרוח כמעט לא נשמעים ורעש המנוע נשמע רק בסל"ד גבוה למרות שחסר בידוד מתבקש במכסה המנוע. תיבת ההילוכים מעבירה הילוכים בצורה חלקה ולא מורגשת. גם בתחילת נסיעה, בפקקים, בתאוצות והאטות, התיבה עובדת בצורה חלקה וראויה להערכה. לתיבה מצב ידני הניתן לשליטה ממוט ההילוכים בלבד. המנוע מספק את כל הכוח הדרוש בכל עת ואף מעבר, ויחידת ההנעה ידידותית להפליא.

 

אופל אסטרה החדשה - מצויידת בחליפת בטיחות מרשימה ללא התקנות מקומיותאופל אסטרה החדשה - מצויידת בחליפת בטיחות מרשימה ללא התקנות מקומיות

 

גם מחוץ לעיר התנהגות הכביש מעולה. למרות שהמתלים רכים ונעימים הם קשיחים מספיק ומתמודדים היטב עם שינויי כיוון חדים ועם כביש גלי. ההגה מתוגבר חשמלית, בעל משקל טוב ומתקשר באופן משביע רצון עם הכביש והנהג. תאוצה מאפס למאה קמ"ש לפי נתוני היצרן עומדת על 8.9 שניות, אנחנו הצלחנו להשיג נתון קרוב של 9.1 שניות. במיאוץ מ- 80 ל- 120 קמ"ש המדמה עקיפה מדדנו 5.0 שניות. צריכת הדלק המשולבת עפ"י היצרן עומדת על 18.2 ק"מ לליטר אך במהלך המבחן שכלל בעיקר נסיעה בין עירונית רגועה לא הצלחנו להשיג תוצאה הטובה מ- 10.5 ק"מ לליטר. ביחד עם מיכל דלק בנפח בינוני של 48 ליטרים מתקבל טווח נסיעה קצר של 400 ק"מ בלבד בין תדלוקים. למרות שמערכת ההנעה היא מהטובות ביותר בקבוצה ומספקת ביצועים מעולים, יש לנו הרגשה שהתיבה לא חדה ומהירה מספיק. בלחיצה מהירה על דוושת הגז לא מתקבל פרץ כוח, לא מיידית ולא מאוחר יותר, כאילו התיבה מעוניינת להחליק את הנסיעה ולהמנע מטלטולים מיוחדים. בחו"ל יש לתיבה זו מצב ספורט שמשנה את יחסי ההעברה ונותן את העיזוז המתבקש מהנהג המתקדם אך אפשרות זאת לא יובאה ארצה לצערנו.

 

סיכום

 

אופל אסטרה החדשה היא מכונית יפה, נוחה, בוגרת ואיכותית כמיטב המסורת האירופאית. האסטרה גם מרווחת, שימושית, מאובזרת, ובטיחותית באופן חריג בקטגוריה. המנוע חזק יותר מרוב המתחרות בקטגוריה ותיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית אמיתית ומעודנת עם 6 יחסי העברה. המתלים נהדרים ומספקים נוחות ואחיזה טובה, וההגה מתקשר עם הכביש והנהג. החסרונות היחידים שמצאנו הם צריכת דלק מעט גבוהה, טווח נסיעה קצר, העדר מצב ספורט בתיבת ההילוכים, והעדר פתחי מיזוג לנוסעים מאחור. היתרונות המשמעותיים והמחיר האטרקטיבי מציבים את אופל אסטרה החדשה ללא ספק בראש קטגוריית המכוניות המשפחתיות בישראל.

 

אופל אסטרה 1.4 Innovation אוטומט  
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים  1,399 סמ"ק
הספק מרבי 150/5,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 25.0/2,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בת 6 מהירויות
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,370 מ"מ
רוחב כללי 1,809 מ"מ
גובה כללי 1,485 מ"מ
בסיס גלגלים 2,662 מ"מ
מיכל דלק 48 ליטרים
נפח תא מטען

335/1,175 ליטרים

משקל עצמי 1,308 ק"ג
מהירות מרבית 210 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 8.9 שניות (יצרן)
צריכת דלק משולבת 18.2 ק"מ לליטר (יצרן)
קבוצת זיהום 4
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים
מחיר

139,900 ₪  

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • אלפא רומיאו סטלביו במבחן דרכים - קרוסאובר עם דם חם

    אלפא רומיאו סטלביו במבחן דרכים - קרוסאובר עם דם חם

    23.04.18 | מבחני רכב

    אלפא רומיאו מצרפת קרוסאובר ראשון בתולדותיה לסיגמנט החם ביותר בשוק הרכב, ועושה זאת בדרכה הייחודית עם עיצוב יפייפה ו- DNA אלפיסטי

    יצרניות הרכב נכנסות במרץ אל פלח השוק המתפתח ביותר, גם אם איננו נמנה, ואף נוגד את מורשת המותג. אם לפורשה, מזראטי ולמבורגיני מותר, אז ברור שאף אחד לא הרים גבה כאשר אלפא רומיאו הציגה את המתחרה שלה בקטגוריה המונה מתחרים רבים וטובים כגון אאודי Q5, וולבו XC60, ב.מ.וו X3 ומרצדס GLC. אלפא רומיא

     
  • ריינג' רובר וולאר במבחן דרכים

    ריינג' רובר וולאר במבחן דרכים

    17.04.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    יצאנו לשייט עם ריינג' רובר וולאר ולפזר גלאם בכבישי הארץ. לא רצינו כל כך להחזיר את הרכב אבל בכל זאת חזרנו לספר לכם על החוייה המיוחדת

    לא כל יום יצא לכם לפגוש ריינג' רובר וולאר בכביש ועל חווית נהיגה בו בטח לא הייתם מוותרים. הוולאר הוא האח החדש במשפחה הבריטית אריסטוקרטית המיוחסת ומתברג בין ריינג' רובר איווק לבין ריינג' רובר ספורט. וולאר המקורי היה הדגם הראשון אותו יצרה ריינג' רובר אשר הגיח לאוויר העולם בשנת 1969, ועתה החליטה ריינג'

     
  • קיה אופטימה הייבריד במבחן דרכים

    קיה אופטימה הייבריד במבחן דרכים

    16.04.18 | מבחני רכב

    עם עיצוב מודרני ומנוע היברידי, מאיימת קיה אופטימה החדשה לכבוש את ליבם של המנהלים הצעירים ונהגי המוניות

    קיה אופטימה מהדור הקודם לא הצליחה לכבוש את סגמנט המכוניות המשפחתיות הגדולות אך גרסת הדיזל זכתה להצלחה בקרב נהגי המוניות. הדור הנוכחי והחדש מציג עיצוב מודרני ומנוע היברידי בתקווה לתפוס מקום של כבוד בראש הסגמנט - אתגר לא פשוט. קיה התקדמה משמעותית בשנים האחרונות אך גם היצרנים האחרים מציעים מכוניות ברמה

     
  • פיג'ו 5008 החדש במבחן דרכים - למשפחה המורחבת

    פיג'ו 5008 החדש במבחן דרכים - למשפחה המורחבת

    12.04.18 | מבחני רכב

    פיג'ו 5008 הפך ממיניוואן משמים לקרוסאובר אופנתי בעל 7 מושבים. יצאנו לבדוק מה פוטנציאל הצלחתו בישראל

    לאחרונה מנסה פיג'ו ליישר קו עם הרכבים המובילים בקטגוריות השונות, ובמרבית מהמקרים היא בהחלט מצליחה. לאחר הצלחת פיג'ו 3008, משיקה החברה את האח הגדול במשפחה - פיג'ו 5008 עם 7 מושבים, מנועי טורבו בנזין ודיזל, ורצון לכבוש את ליבם של בעלי המשפחות הגדולות. האם השינוי הדרמטי שעבר פיג'ו 5008 יהפוך את הדגם לא

     
  • יונדאי טוסון 1.6 טורבו במבחן דרכים

    יונדאי טוסון 1.6 טורבו במבחן דרכים

    09.04.18 | מבחני רכב

    קבלו הזמנה מיוחדת להצטרף אלינו לבחינת הגרסה החזקה והמאובזרת ביותר של הג'יפון הנמכר ביותר בישראל

    הדור הנוכחי של יונדאי טוסון נמצא איתנו כבר 3 שנים ובשנת 2017 נמסרו קרוב לעשרת אלפים רכבי יונדאי טוסון בישראל. הדגם מחזיק במקום הראשון בטבלת המסירות של קטגוריית רכבי הפנאי בגודל בינוני, והוא מהרכבים הנמכרים ביותר בארץ. יונדאי טוסון 1.6 טורבו בנזין לוקצ'רי אוטומט יתרונות עיצוב

     
  • טויוטה פרואייס במבחן דרכים

    טויוטה פרואייס במבחן דרכים

    04.04.18 | מבחני רכב

    טויוטה פרואייס מתיימר להציע פתרון פרקטי ויעיל כרכב מסחרי קומפקטי להובלה או היסעים באמצעות מבנה מודולרי המאפשר התאמה אישית. יצאנו לבדוק את הגרסה המשלבת את הטוב שבשני העולמות

    טויוטה פרואייס נולד כתוצאה משיתוף פעולה בין טויוטה לקבוצת PSA ונמכר בשינויים מינימליים מתבקשים גם תחת המותגים הצרפתיים בקבוצה - פיג'ו וסיטרואן, בדומה לשיתוף פעולה בתכנון וייצור מכוניות המיני פיג'ו 108, סיטרואן C1, וטויוטה אייגו. טויוטה פרואייס מתמודד בקטגורית המסחריות הקומפקטיות המתחזקת לאחרונה בעקב

     
  • סקודה סיטיגו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סיטיגו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    29.03.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    סקודה סיטיגו מציגה מפרט עירוני אידיאלי עם מידות צנומות, מנוע חסכוני ותיבה אוטומטית רובוטית. יצאנו לעמוד על מעלותיה בעיר ומחוצה לה

    סקודה סיטיגו מתחרה בסגמנט מכוניות המיני העירוניות, המתאפיינות בממדים קטנטנים, תמרון עירוני זריז, מנועים זעירים וחסכוניים בדלק, משקל נוצה, ומחיר נגיש. סקודה סיטיגו היא אחת משלוש התאומות בקונצרן פולקסווגן המונות את פולקסווגן אפ!, סיאט מיי, וכלת השמחה אשר הופיעה למבחן עם תיבת 5 הילוכים רובוטית חד מצמדי

     
  • קיה סורנטו במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    קיה סורנטו במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    21.03.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    קיה סורנטו זכה למתיחת פנים וקיבל גרסה מאובזרת עם מנוע V6 חדש. זו סיבה מצויינת לבדוק במה הוא טוב יותר

    מאז הושק לראשונה בשנת 2003, קיבל קיה סורנטו מספר הגדרות תפקיד שונות. בעוד הדור הראשון בסדרה הציג יכולות שטח מרשימות ומנוע דיזל בלבד, הדור שלישי שהושק בשנת 2014 מדיר גלגליו ממסלולי השטח התובעניים ומציע נוחות נסיעה טובה, אבזור מפנק ותא נוסעים שקט ומהודר. בשנת 2017 השיקה קיה את הסורנטו החדש שע

     
  • אאודי RS3 במבחן - מכונית מירוץ חוקית לכביש

    אאודי RS3 במבחן - מכונית מירוץ חוקית לכביש

    15.03.18 | מבחני רכב

    אאודי RS3 החדשה זכתה לתוספת כוח והשילה מעט ממשקלה. יצאנו לבדוק האם הצליחו באאודי לשפר עוד יותר את את חווית הנהיגה

    אאודי RS3 החדשה היא התשובה של אאודי למירוץ החימוש המשולש, הנערך כבר כמה עשורים בינה לבין מרצדס וב.מ.וו. מרחוק, היא אולי נראית כמו אאודי A3 סטנדרטית שעברה בסדנת שיפורים, כזו שאנו רואים ושומעים מדי פעם ברמזור, אבל האמת היא שאין שום דבר סטנדרטי במכונית המאיימת הזאת. כשהיא מצוידת במנוע חדש ועוצמתי המסוג

     
  • סיאט ארונה במבחן דרכים

    סיאט ארונה במבחן דרכים

    12.03.18 | מבחני רכב

    סיאט ארונה מסתער על קטגוריית רכבי הפנאי הקטנים ובידיו לא מעט כלים שיהפכו את חיי המתחרים לקשים מתמיד

    התגובה של סיאט לאופנת הג'יפונים הגיעה מעט מאוחר. רק בשנת 2016 הציגה סיאט את האטקה, נציגה הראשון להתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי בגודל בינוני. האח הקטן סיאט ארונה הוצג בחודש יוני 2017 והוא הדגם הראשון של קבוצת פולקסווגן בקטגוריית רכבי הפנאי שטח הקטנים. סיאט ארונה עושה שימוש בפלטפורמת MQB A0 החדשה המשמשת

     
  • לקסוס IS 300h 2018 במבחן דרכים - התשובה היפנית ליוקרה דינמית

    לקסוס IS 300h 2018 במבחן דרכים - התשובה היפנית ליוקרה דינמית

    07.03.18 | מבחני רכב

    לקסוס IS 300h מציעה אלטרנטיבה נוסח יפן בפלח שוק הנשלט ע"י תוצרת גרמניה, ועושה זאת באמצעות איכות גבוהה של ביצוע ונהיגה. יצאנו לבדוק כיצד מרגישה הגרסה המלוכסנת על כבישי ארצנו

    לקסוס הינו מותג צעיר יחסית בעולם הרכב אך הצליח לבנות את המוניטין החיובי המיוחס לו בזכות סקרי אמינות וחוות דעת של צרכנים לאורך השנים. כך קיבל המותג תדמית של יצרן מכוניות יוקרה מופנמות, שקטות ואמינות, אך כאלו שאינן מתיימרות להתחרות ביכולת הדינמית המוצעת אצל המתחרות מגרמניה. רק בשנים האחרונות שינתה לקס

     
  • סובארו XV החדש במבחן דרכים

    סובארו XV החדש במבחן דרכים

    01.03.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    סובארו XV הוא רכב ה- 4X4 הנמכר ביותר בישראל בשנים האחרונות. לקחנו את הדגם החדש לנסיעה בכביש ובשטח ובחנו את סיבות ההצלחה

    הדור הקודם של סובארו XV קיבל ביקורת שלילית מצרכנים עקב צריכת שמן גבוהה מהרגיל, אך למרות זאת הצליח רכב הפנאי הקומפקטי להפוך לפופולרי מאוד בארץ ואף זכה בתואר רכב ה- 4x4 הנמכר ביותר בישראל בשנים האחרונות. סוד הקסם של סובארו XV טמון ביכולות שטח מרשימות, אחיזת כביש גבוהה, ותא נוסעים שימושי לצרכים משפחתיי

     
  • וולוו XC60 T8 במבחן דרכים

    וולוו XC60 T8 במבחן דרכים

    26.02.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    וולוו XC60 T8 הוא רכב פנאי היברידי נטען המציע צריכת דלק נמוכה, ביצועים מרשימים ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם גרסת ה- T8 הבכירה מצדיקה את המחיר

    וולוו XC60 החדש בהחלט מצליח לסובב ראשים הודות לעיצוב החדש התואם את התדמית הצעירה והדינמית שאימצה לאחרונה היצרנית השוודית. וולוו XC60 T8 שהתייצב למבחן הדרכים שלנו מציג קווי מתאר חדים וספורטיביים, מערכת מולטימדיה חדשנית, ויחידת הנעה היברידית חזקה בהספק 407 כ''ס המבטיחה ביצועים טובים לצד צריכת דל

     
  • אופל אינסיגניה החדשה במבחן דרכים

    אופל אינסיגניה החדשה במבחן דרכים

    22.02.18 | מבחני רכב

    אופל אינסיגניה החדשה מתיימרת להצליח יותר מקודמתה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות הנלחמת על מקומה בשוק הרכב

    לאופל שושלת מכובדת של משפחתיות גדולות שעשו חייל באירופה וגם בשוק המקומי שלנו. קוראים ותיקים ודאי זוכרים את אופל אסקונה, שמסרה לא מעט עותקים בישראל. אופל וקטרה שהגיעה לאחר מכן הצליחה באירופה אך לא נחלה הצלחה גדולה אצלנו, למרות תמחור אגרסיבי והיותה מכונית מוצלחת. הדור השני של אופל וקטרה היה יקר משמעות

     
  • שברולט אקווינוקס במבחן דרכים - ארה"ב מול קוריאה

    שברולט אקווינוקס במבחן דרכים - ארה"ב מול קוריאה

    20.02.18 | מבחני רכב

    שברולט אקווינוקס נוחת היישר אל סגמנט רכבי הפנאי שטח הלוהט וינסה לנגוס במכירות של רבות המכר באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט ומנוע חזק

    שוק הרכב הישראלי מחבב מאוד רכבי פנאי שטח. לא צריך להיות בקיא בנבכי ענף הרכב בכדי להבחין במגמה זו המיישרת קו עם תופעות דומות בשוק הרכב העולמי. מספיק להעיף מבט חטוף על הרכבים המזדחלים סביבנו בפקקי הבוקר בכדי לזהות כי אחוז ניכר מהם הם רכבי פנאי שטח במגוון גדלים, תצורות, ומחירים. תנוחת הישיבה הגבוה מקנה

     
  • יונדאי סונטה הייבריד 2018 במבחן דרכים - פינוק חסכוני

    יונדאי סונטה הייבריד 2018 במבחן דרכים - פינוק חסכוני

    13.02.18 | מבחני רכב

    יונדאי סונטה מציעה אלטרנטיבה היברידית וחסכונית בפלח השוק שנפגע קשות מאופנת הקרוסאוברים. יצאנו לבחון את יונדאי סונטה לאחר שעברה מתיחת פנים

    יונדאי סונטה הינה המשפחתית הגדולה השניה הכי נמכרת בישראל אחרי סקודה סופרב. במהלך שנת 2017 נמכרו בישראל כ- 1,735 סונטות חדשות, נתון מכובד שלא נשמע מרשים במיוחד משום שקטגוריית המשפחתיות הגדולות היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים. נכון שקרוסאובר מעניק ישיבה גבוהה, פוזת שטח אופנתית ומקל

     
  • אאודי Q5 החדש במבחן דרכים

    אאודי Q5 החדש במבחן דרכים

    06.02.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    אאודי Q5 היוצא הוביל את טבלת המסירות בסגמנט רכבי הפנאי שטח היוקרתיים. יצאנו לבדוק את הדור החדש כדי להבין כיצד הוא מתכוון לשמר את ההצלחה

    אאודי Q5 הוא מראה נפוץ בכבישי ישראל. שיווקו החל בשנת 2009 ומאז גרף בעיקר תשואות ושבחים, הן ברמה המקומית והן ברמה הבינלאומית. רכב הפנאי היוקרתי מציע חבילה מאוזנת הכוללת ביצועים מעולים, נוחות נסיעה מרשימה ושימושיות גבוהה. אאודי Q5 החדש הוצג לאחר שמלאו 9 שנים לדור היוצא, מדובר בנצח במושגי עולם הרכב של

     
  • סיטרואן ג'אמפי במבחן - דור שלישי של הצלחה

    סיטרואן ג'אמפי במבחן - דור שלישי של הצלחה

    30.01.18 | מבחני רכב

    הדור השלישי של סיטרואן ג'אמפי נחת בישראל. יצאנו עם גרסת הנוסעים החזקה לבדוק מה הוא מציע לנהג העובד

    סיטרואן ג'אמפי הוא דגם ותיק ומוכר בכבישי ישראל. שני הדורות הקודמים של הג'אמפי נמכרו במספרים מכובדים על שלל גרסאותיהם. גרסת הנוסעים בעלת תשעה מושבים זכתה אף היא להצלחה, במיוחד בקרב משפחות מרובות ילדים, בזכות המרחב הנדיב ומספר המושבים. סגמנט המסחריות לא זר לסיטרואן. הדור השלישי של הג'אמפי מנסה להמשיך

     
  • מיצובישי ASX במבחן דרכים

    מיצובישי ASX במבחן דרכים

    24.01.18 | מבחני רכב

    באיחור ניכר נחת לאחרונה מיצובישי ASX בישראל. יצאנו לבדוק האם הוא מוצלח ושימושי כמו אחיו הגדול, מיצובישי אאוטלנדר

    כלמוביל, יבואנית מיצובישי לישראל, החלה לאחרונה בשיווקו של רכב פנאי קומפקטי העונה לשם מיצובישי ASX. למרות שמיצובישי ASX הינו עולה חדש בישראל, ייצורו החל כבר בשנת 2010. הגרסה הנוכחית של רכב הפנאי היפני הינה תוצאה של שתי מתיחות פנים שעבר במהלך 7 השנים האחרונות. כעת סוף כל סוף התממשו כל התנאים הדרושים ל