טויוטה פריוס 2016 החדשה במבחן דרכים

 

הדור הרביעי של טויוטה פריוס מבוסס על פלטפורמה חדשה, מצוייד ביחידת הנעה היברידית עדכנית, ומציג עיצוב יוצא דופן

תגיות | משפחתיות, טויוטה, פריוס

בשלהי שנות ה- 90 עמלו מהנדסי טויוטה על רעיון חדש-ישן: שילוב בין מערכת הנעה מסורתית לוגמת בנזין למערכת הנעה חשמלית. בשנת 1997 חשפה הענקית היפנית את הדור הראשון של הפריוס שהתהדר בחדשנות פורצת דרך הבאה לידי ביטוי ביחידת הנעה היברידית ובעיצוב אווירודינמי מיוחד. במשך השנים הבינו בטויוטה שההימור השתלם והפריוס הפכה למכונית המזוהה ביותר עם תחום ההנעה ההיברידי. טויוטה הפכה ליצרנית המובילה בתחום ההנעה הירוקה ומרבית דגמיה מוצעים בגרסה היברידית.

 

עיצוב - ברבור או ברווזון מכוער?

 

מיצוב הפריוס כאייקון מוטורי היברידי התבסס בעיקר בזכות עיצובים יחודיים ומיתוג נרחב. לאחר שלושה דורות מוצלחים של שיווק הפריוס, נתקלה טויוטה בבעיה, מצד אחד הצורך לשמור על עיצוב ייחודי שיזוהה מיד עם הפריוס ומצד שני הצורך להציג עיצוב יוצא דופן ולמשוך קהל לקוחות חדש. כשנחשף הדור הרביעי והחדש של טויוטה פריוס, המון גבות הורמו ברחבי העולם.

 

טויוטה פריוס החדשה - עיצוב שנוי במחלוקתטויוטה פריוס החדשה - עיצוב שנוי במחלוקת

 

הפריוס החדשה אינה מכונית קלה לעיכול. היא מושכת תשומת לב, חיובית ושלילית, והיא באמת מזוהה מיד כמכונית היברידית. שמועות מספרות כי העיצוב הראשוני שהגיע לידי מועצת המנהלים של טויוטה נפסל, אך גם העיצוב הסופי שאושר רחוק מלהיות מעודן. יחידות התאורה מלפנים ומאחור הן מהחלקים היותר מעוצבים של הפריוס החדשה. מלפנים יחידות התאורה מתפצלות ונפרשות על מכסה המנוע והפגוש הקדמי. שבכת קירור ויחידות תאורה צרות יוצרות רושם של "צביטת" חזית הפריוס החדשה. מהצד בולט במיוחד קו הגג המשתפל לאחור ויוצר מרכב ליפטבק עם קורות C שחורות אופנתיות. כיאה למכונית היברידית נחצית השמשה האחורית לשני חלקים. שמשה אחת כהמשך טבעי לשיפוע הגג עד הקורה המאכלסת את פנס הבלימה המרכזי הנראית מאחור כספויילר הממשיך את קו המותניים הגבוה. השמשה השניה צרה וממוקמת מתחת לספויילר. יחידות התאורה מאחור משתפלות בחדות כלפי מטה ומגיעות כמעט לתחתית הפגוש האחורי.

 

הדעות בעניין עיצובה החיצוני של טויוטה פריוס החדשה חלוקות. יש האוהבים אותה ומסוגלים להתחבר לעיצוב המיוחד, ויש החושבים שהיא מכוערת. אנו במערכת לא מבינים איך אישרו בטויוטה עיצוב כה שנוי במחלוקת.

 

תא הנוסעים

 

תא הנוסעים של טויוטה פריוס החדשה קל לעיכול לעומת עיצובה החיצוני מכיוון שניתנה הוראה למעצבים לשמור על פשטות עיצוב הפנים. התוצאה נאה עם מגוון אלמנטים עגלגלים ונעימים לעין. הדשבורד מתעקל בין שתי הדלתות הקדמיות, במרכזו צג מגע לשליטה על מערכת המולטימידה, ובחלקו העליון ניצב לוח מחוונים המורכב מאוסף מסכים המציעים מגוון גדול מדי ומבולגן של מידע. לעיני הנהג בלבד תתגלה תצוגה עילית ניתנת לכיבוי המציגה את מהירות הנסיעה ואת מצבי טעינת המצברים.

 

טויוטה פריוס החדשה - תא נוסעים נאה ונעים לעיןטויוטה פריוס החדשה - תא נוסעים נאה ונעים לעין

 

בין המידע הרב שמציגים מסכי המידע ניתן לראות את מהירות הנסיעה, מצבי הטעינה והפעולה של המערכת ההיברידית, סטטוס הסוללה, יומן תדלוקים, היסטוריית צריכת דלק, ונתוני בקרת המיזוג והמדיה. השליטה במערכות השונות נעשית מגלגל ההגה הניתן לכוון לעומק ולגובה ומתברר כנעים ונוח לאחיזה. בקרת האקלים המפוצלת של הפריוס עושה עבודה מצויינת גם כשהרכב נמצא במצב חשמלי בלבד או בימים חמים במיוחד. פתחי המיזוג בצדדים מעוצבים יפה אך אינם ניתנים לסגירה. מאחור מורגש העדרם של פתחי מיזוג, למרות קיומו של מצב מיזוג מיוחד, המעניק דגש על המיזוג מאחור כאשר מזוהים נוסעים במושב האחורי.

 

בין המושבים הקדמיים ממוקמת מעין אמבטיה לבנה ייחודית הכוללת מגש אחסון וצמד מחזיקי כוסות. הצבע הלבן המבריק משתלב נהדר עם הגימורים השחורים והמבריקים בתא הנוסעים. אמבטיית האחסון מספיק ארוכה ורחבה כדי להכיל מגוון מטלטלין כגון מפתחות, ארנק וטלפון. בין המושבים ניתן למצוא גם שקע 12V, שקע USB, ומשענת יד עם תא אחסון עמוק. תאי אחסון ומחזיקי כוסות נוספים קיימים בדלתות.

 

איכות החומרים וההרכבה טובים מאוד. גם הנדסת האנוש טובה מאוד ודורשת הסתגלות קצרצרה בלבד. הנדסת האנוש של הפריוס החדשה נפגמת מעט עקב מיקום פקדי חימום מושבים נחבאים אל הכלים בחלקו התחתון של הדשבורד. כדי לפנות מקום לאמבטיית האחסון הלבנה בין המושבים, שינה בורר ההילוכים את מיקומו הטבעי וכעת ניצב במיקום מעולה על הדשבורד מתחת לבקרת המיזוג. שדה הראיה מצויין לכל הכיוונים, במיוחד לפנים ולצדדים, לא מעט בזכות העיצוב החיצוני.

 

הפריוס החדשה מבוססת על פלטפורמת TNGA החדשה של טויוטה. רוחבה 1,760 מ"מ ובסיס הגלגלים נמתח על פני 2,700 מ"מ, ארוך מעט לעומת הדור הקודם. המרחב מלפנים טוב מאוד. המושבים נוחים באופן כללי, מצויידים בכרית תמיכה לגב התחתון המתכווננת חשמלית, אך מעט נוקשים לטעמינו וחסרים תמיכה צידית. מאחור מרווח הרגליים מצויין והמושב רחב מספיק לשלושה מבוגרים או לשני כסאות בטיחות לילדים. המושב מאחור נוח מאוד אך מרווח הראש נפגע בעקבות שיפוע הגג. מדרגת תעלת ההינע נמוכה ואינה מפריעה לרגלי הנוסע האמצעי. מאחור ישנו שקע 12V נוסף.

 

טויוטה פריוס החדשה - מושב אחורי מרווח ונוחטויוטה פריוס החדשה - מושב אחורי מרווח ונוח

 

דלת המטען נפתחת עם השמשה האחורית ויוצרת פתח הטענה גדול. שפת ההטענה לעומת זאת גבוהה וצרה. תא המטען בנפח 412 ליטרים ואינו עמוק, לכן תאלצו לסדר בחוכמה חפצים גדולים. לשימוש יומיומי של קניות וסידורים יספיק תא המטען בהחלט והוא כולל ווי תליה, תאורה וכיסוי נגלגל המסתיר את החפצים מהשמש החמה ומעיניים חטטניות. את המושב האחורי ניתן לקפל ביחס של 60/40 וליצור רצפת הטענה שטוחה.

 

יחידת ההנעה וחווית נסיעה

 

יחידת ההנעה של הפריוס החדשה מורכבת ממנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר בהספק 98 כ"ס הפועל בשילוב עם מנוע חשמלי בהספק 71 כ"ס, המייצרים יחד הספק כולל של 122 כ"ס. לפי הנתונים הבסיסיים נראה כי מדובר במערכת ההנעה של הפריוס היוצאת אך למעשה בוצעו בה הרבה שינויים ועדכונים, הן בניהול המנוע והן בתיבת ההילוכים הרציפה.

 

בחיים האמיתיים העסק עובד טוב מאוד. ההנעה דוממת ובתחילה פועלת הפריוס על אנרגיה חשמלית בלבד במידה והסוללות טעונות. בתחילת נסיעה מיד מורגשת תגובת הדוושה החדה המאפשרת לפריוס להתנהל בזריזות ובקלילות. הכוח זמין כמעט מיד ולמרות ההספק הצנוע לא מורגש כלל מחסור בכוח. בלחיצות דוושה אגרסיביות בעליות ובעקיפות יורגש צליל המנוע בתא הנוסעים אך רוב הזמן מרגישה הפריוס כמו מכונית חשמלית שקטה לגמרי.

 

טויוטה פריוס החדשה - במרבית הזמן, התחושה חשמלית ושקטהטויוטה פריוס החדשה - במרבית הזמן, התחושה חשמלית ושקטה

 

טויוטה פריוס החדשה מסוגלת לנוע במהירויות גבוהות ללא שימוש במנוע הבנזין אלא רק בעזרת המערכת החשמלית. שינוי מהותי זה מאפשר צריכת דלק מצויינת, ואכן במסגרת המבחן ששילב נסיעות עירוניות, בין-עירוניות ונסיעות מאומצות, רשמה הפריוס החדשה צריכת דלק ממוצעת של 18.3 ליטר לק"מ. המיאוץ מעמידה למאה קמ"ש אינו מלהיב וארך 10.9 שניות, ומיאוץ העקיפה הקלאסי מ- 80 ל- 120 קמ"ש ארך 6.6 שניות.

 

טויוטה פריוס החדשה מספקת חווית נסיעה נעימה מאוד. המתלים עובדים בצורה טובה בעיקר בנסיעה בין עירונית שם נוחות הנסיעה מצויינת. בשילוב בידוד רעשים יעיל נוצרת חווית נסיעה שקטה ומרגיעה. גם בעיר נוחות הנסיעה טובה אם כי פחות, ושיבושים גדולים יצליחו להוציא את הפריוס החדשה משלוותה. באופן כללי זכתה טויוטה פריוס החדשה לכיול מתלים מוצלח מאוד.

 

טויוטה פריוס החדשה - כיול מתלים מוצלח מאודטויוטה פריוס החדשה - כיול מתלים מוצלח מאוד

 

בכל דורותיה מותגה טויוטה פריוס כמכונית היברידית, וגם בדור החדש היא לא תהווה את הבחירה הראשונה או השניה של חובבי הנהיגה. למרות זאת שופרה רבות התנהגות הכביש של טויוטה פריוס החדשה לעומת הדור הקודם. הפריוס מרגישה יציבה ומגיבה היטב. המתלים מרוסנים ומיקום הסוללות החדש תרם להורדת מרכז הכובד ולתגובות משביעי רצון לשינויי כיוון חדים. ההגה, הנעים לשימוש יומיומי, מרגיש מנותק כשדוחקים בו, והבלמים המצויידים במערכת בלימה רגנרטיבית מקשים על אופי נהיגה ספורטיבי. תיבת ההילוכים מצויידת במצב כוח שמחדד את תגובת הדוושה אך לא מצאנו בו צורך. הפריוס מרגישה בבית במצב אקו הטבעי לה ושם היא גם עושה את עבודתה בצורה הטובה ביותר.

 

אבזור ובטיחות

 

טויוטה פריוס החדשה שופעת אבזור נוחות הכולל בין היתר שפע צגי מידע, תצוגה עילית, חימום מושבים, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', דיבורית בלוטות', מצלמת נסיעה לאחור, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, מפתח חכם, מראות מתקפלות חשמלית, וחישוקי סגסוגת קלה בקוטר 15 אינץ'. רשימת אבזור הבטיחות חסרה מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כמו שהוצגו בטויוטה קורולה החדשה הזולה מהפריוס ב- 20,000 ₪. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 7 כריות אוויר, אפשרות ניתוק כרית אוויר קדמית לנוסע, עיגוני איזופיקס, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, וכלל מערכות בקרת הבלימה והיציבות הסטנדרטיות.

 

טויוטה פריוס החדשה - הפריוס הטובה ביותר עד כהטויוטה פריוס החדשה - הפריוס הטובה ביותר עד כה

 

סיכום

 

טויוטה פריוס החדשה משווקת ברמת אבזור GLI ומחירה עומד על 151,900 ₪. הפריוס מאובזרת בנדיבות ומצויידת במיטב הטכנולוגיה. מחירה גבוה לעומת מחיריהן של משפחתיות אחרות, ואפילו ממחירהן של משפחתיות היברידיות כגון טויוטה אוריס, אחותה מבית. טויוטה פריוס החדשה מצויידת בעיצוב פורץ גבולות, מעורר תגובות, וקולע בול למטרת היצרן. צריכת הדלק המצויינת והשימושיות הטובה הופכים אותה לפריוס הטובה ביותר עד כה, כזו שתתאים במיוחד לשוחרי המודעות הסביבתית, ולנהגים הרושמים נסועה גבוהה.

 

טויוטה פריוס הייביריד 1.8 GLI אוטומט
מנוע 1.8 ליטר בנזין בשילוב מנוע חשמלי
הספק מרבי 122/5,200 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 14.5/3,600 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,540 מ"מ
רוחב כללי 1,760 מ"מ
גובה כללי 1,490 מ"מ
בסיס גלגלים 2,700 מ"מ
מיכל דלק 43 ליטרים
נפח תא מטען

412 ליטרים

משקל עצמי 1,375 ק"ג
מהירות מרבית 180 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 10.6 שניות (יצרן)
צריכת דלק משולבת (יצרן) 27.8 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 18.3 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 2
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים
מחיר

151,900 ₪  

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מאזדה CX3 במבחן דרכים - Pure Red

    מאזדה CX3 במבחן דרכים - Pure Red

    17.08.17 | מבחני רכב

    מאזדה CX3 מציע ממדים קטנים עם מנוע גדול ותג מחיר לא קטן. יצאנו לבדוק למי מתאים CX3 והאם הוא מצדיק את המחיר

    שוק המשפחתיות מאבד נתחים יקרים לטובת פלח הקרוסאוברים האופנתיים, והמתחרות מקוריאה מתעלות בנתוני המסירות על מי שהייתה המלכה מיפן. כעת משגרת מאזדה את ה- CX3 כאלטרנטיבה קומפקטית וספורטיבית לרכבי הפנאי הקוריאנים המובילים את טבלת המכירות מאזדה CX3 Pure White יתרונות יחידת הנעה, התנ

     
  • סקודה ראפיד 1.0 ליטר במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    סקודה ראפיד 1.0 ליטר במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    14.08.17 | מבחני רכב

    חמש שנים מאז הושקה לראשונה, משיקה סקודה את הראפיד המעודכנת עם מנוע צנוע בנפח ליטר אחד בלבד. יצאנו לבדוק האם 95 כ"ס מספיקים למשפחתית הקטנה

    נראה שסקודה ממטירה עלינו מבול של דגמים חדשים בתקופה האחרונה, ביניהם הקודיאק שהגיע ארצה בחודש יוני השנה, האוקטביה שעברה מקצה שיפורים, והקארוק שעתיד להגיע בתחילת שנה הבאה. הפעם הגיע תורה של הראפיד להתרענן. המשפחתית הקטנה של המותג הצ'כי הגיעה לפרקה והחלה להרגיש מעט מיושנת. כחמש שנים לאחר שהוצגה לראשונה

     
  • פולקסווגן גולף במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פולקסווגן גולף במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    10.08.17 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף היא שם נרדף למשפחתית קומפקטית איכותית ושימושית. יצאנו לבדוק כיצד היא השתפרה במתיחת הפנים

    פולקסווגן גולף נהנית ממעמד אייקוני. כבר שנים ארוכות שהיא קובעת את רף האיכות בקבוצת המשפחתיות הקומפקטיות. הגולף גם נושאת על כתפיה את בשורת החדשנות של קונצרן פולקסווגן. היא הייתה הקומפקטית העממית הראשונה להשתמש במנוע טורבו קטן, ובתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. כל יצרן חולם על משפחתית שתרכוש לעצמה

     
  • אאודי TTS במבחן דרכים

    אאודי TTS במבחן דרכים

    09.08.17 | מבחני רכב

    לקחנו את אאודי TTS למבחן דרכים מהיר בכבישים המפותלים של הצפון. לא נדרש זמן רב להגיע למסקנה שהיא אחת המכוניות היותר מהנות הנמכרות היום בישראל

    אאודי TT המקורית הוצגה לראשונה בשנת 1995 אך הגיעה לפס היצור בשנת רק בשנת 1998. אאודי בחרה לקרוא לסדרת ה- TT על שם מסלול מרוצי האופנועים הקטלניIsle of Man TT . במשך 20 השנים האחרונות הספיקה יצרנית הרכב הבאוורית להעלות על פס הייצור שלושה דורות של אאודי TT הממותגת כמכונית ספורטיבית, צעירה ועדכנית. למבח

     
  • ג'יפ רנגייד לימיטד 4x4 במבחן דרכים - אמריקה בקטנה

    ג'יפ רנגייד לימיטד 4x4 במבחן דרכים - אמריקה בקטנה

    07.08.17 | מבחני רכב

    מותג ג'יפ הותיק הבין שדגם כניסה זאת לא מילה גסה והוסיף להיצע ג'יפון צנוע. יצאנו לבדוק האם ג'יפ רנגייד יכול להתחרות במובילי הקטגוריה עם ייחוס גדול ותג מחיר בהתאם

    ג'יפ רנגייד, האח הקטן למשפחת ג'יפ, לא חדש בישראל אך רבים לא ממש מכירים אותו מאחר ואינו נפוץ בנוף הישראלי. העיצוב המיוחד של ג'יפ רנגייד יכול לקסום להרבה אנשים שיראו בו תחליף מעניין למובילות הסגמנט הנמצאות בכל כביש ובכל מגרש חניה. יצאנו לכבישים ולחולות לבדוק האם הרנגייד רק יפה או גם אופה.

     
  • הונדה סיוויק החדשה במבחן דרכים

    הונדה סיוויק החדשה במבחן דרכים

    02.08.17 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק האם הדור העשירי של הונדה סיוויק טוב מקודמיו. התוצאות הפתיעו אפילו אותנו

    בשנת 2016 השיקה הונדה את הדור העשירי לשושלת הסיוויק הידועה. הסיוויק עלתה לראשונה על פסי הייצור בשנת 1973, ומאז מכרה קרוב לעשרים מיליון רכבים ההופכים אותה למכונית הנמכרת ביותר אי פעם של הונדה. הדור העשירי בסדרת הסיוויק, מבטא את הלך הרוח המקובל היום בעולם הרכב. בדומה ליצרני רכב רבים החליטה גם הונדה על

     
  • מיני קופר קאנטרימן במבחן דרכים נוטף סטייל

    מיני קופר קאנטרימן במבחן דרכים נוטף סטייל

    31.07.17 | מבחני רכב

    מיני משגרת את הקאנטרימן להתחרות בסגמנט רכבי הפנאי האופנתיים הלוהט עם ממדים שתפחו ויומרה ליכולת שטח. יצאנו לבחון את הבריטית הקטנה-גדולה בשטח המרעה הטבעי שלה

    מותג מיני בימינו מתבסס בעיקר על טהרת הנוסטלגיה, העיצוב, והסטייל שקנו לו עדת מעריצים משמעותית מסביב לעולם. כמו כל מותג מצליח, הצורך להתאים את מבחר הדגמים לדרישות המשתנות בשוק הינו הכרחי לשרידות והצלחה. פורשה למשל, מוכרת היום יותר רכבי פנאי מאשר מכוניות ספורט, עתיד דומה צפוי גם למזראטי. גם במיני מודעי

     
  • סיטרואן קקטוס אוטומטי במבחן דרכים

    סיטרואן קקטוס אוטומטי במבחן דרכים

    27.07.17 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס זוכה סוף סוף לגיר האוטומטי הנכסף וכעת הוא מציע להמונים חבילה מעוצבת וייחודית במחיר אטרקטיבי

    מאז היווסדה הציגה סיטרואן דגמים חדשניים וייחודיים, ביניהם סיטרואן טרקסיון אוונט שיוצרה לראשונה על פלטפורמת שלדה אחודה המוכרת כיום, והציגה לראשונה מערכת הנעה קדמית שלא הייתה מוכרת בעולם הרכב עד אז. עוד ניתן למנות דגמי ה- BX ,ZX ו- CX, שהציגו לראשונה מערכות מתלים הידראוליות במכוניות בייצור סדרתי. האם

     
  • טויוטה יאריס במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    טויוטה יאריס במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    24.07.17 | מבחני רכב

    טויוטה יאריס עברה מתיחת פנים וקיבלה מנוע חדש. יצאנו לבדוק האם היא עדיין רלוונטית ביחס למתחרות

    טויוטה יאריס היא סוג של מנייה בטוחה בשוק הרכב הישראלי. הדור הראשון זוכה עד היום לביקוש גדול בשוק המשומשות ולשמירת ערך מצויינת. את הדור השני וסאגת הגיר הרובוטי יעדיפו בטויוטה לשכוח. בדור השלישי חזרה היאריס לתהילתה וזכתה להצלחה נאה בשוק הישראלי על אף המחירים הגבוהים. טויוטה יאריס עברה כבר את מתיחת הפנ

     
  • מיצובישי אאוטלנדר PHEV במבחן דרכים - ירוק בשטח

    מיצובישי אאוטלנדר PHEV במבחן דרכים - ירוק בשטח

    20.07.17 | מבחני רכב

    מיצובישי אאוטלנדר PHEV מתיימר לשלב את הטוב שבכל העולמות - חיסכון ויעילות לצד יכולת שטח וביצועים טובים. יצאנו לבדוק כיצד הנוסחה המיוחדת הזו מתורגמת בכביש ובשטח

    מיצובישי אאוטלנדר PHEV הינה גרסה היברידית נטענת (פלאג אין הייבריד) לרכב הפנאי שטח המצליח של היצרנית. משמעות הדבר היא שיחידת ההנעה כוללת מנוע בנזין בשילוב שני מנועים חשמליים, מלפנים ומאחור, המונעים ע"י סוללה הניתנת לטעינה גם משקע תלת פאזי ביתי. טעינת הסוללה במלואה אורכת כ- 7 שעות או במחצית הזמן באמצע

     
  • סובארו אימפרזה 2.0 האצ'בק במבחן דרכים

    סובארו אימפרזה 2.0 האצ'בק במבחן דרכים

    17.07.17 | מבחני רכב

    ההבדלים בין הנייר לכביש עשויים להיות מהותיים ביותר. סובארו אימפרזה החדשה מדגימה עד כמה

    סובארו היא אחת מיצרניות הרכב המוכרות והמזוהות ביותר בישראל, בעיקר בזכות השליטה המרשימה בטבלאות המסירות בסוף שנות ה- 80 עם המשפחתית הלאומית דאז, סובארו לאונה. במרץ 2016, בתערוכת הרכב ניו יורק הציגה סובארו את האימפרזה החדשה, המבוססת על פלטפורמה חדשה לחלוטין, עם הבטחה למרווח פנימי משופר, צריכת דלק עדיפ

     
  • סוזוקי איגניס במבחן דרכים

    סוזוקי איגניס במבחן דרכים

    10.07.17 | מבחני רכב

    סוזוקי יוצרת תת-קטגוריה עם רכב פנאי חדש בעיצוב אופנתי. יצאנו לבדוק האם המתכון עומד בציפיות הנהג הישראלי

    סוזוקי מצליחה לקרוא את השוק. רכבי פנאי משתלטים על טבלאות המכירות בארץ ובאירופה, ומסמנים את העדפת השוק לצו האופנה העכשווי. הדרישה לרכבי פנאי זולגת מטה גם לסגמנטים עממיים וקומפקטים יותר, לכן טבעי היה כי אחת היצרניות תרים את הכפפה ותציג דגם שישלב את הטוב שבשני העולמות. טבעי עוד יותר שתהיה זו סוזוקי, לה

     
  • סקודה קודיאק במבחן דרכים

    סקודה קודיאק במבחן דרכים

    05.07.17 | מבחני רכב

    סקודה משיקה קרוסאובר חדש בעל 7 מושבים שינסה לנגוס בעוגת הג'יפונים הטעימה. יצאנו לבדוק האם היה שווה לחכות לסקודה קודיאק הידוע גם בכינויו "סקודיאק"

    דווקא בתקופה שבה מכוניות מנהלים חדשות מושקות על ימין ועל שמאל ומציעות שלל שכלולים וטכנולוגיות שהיו חלק מעולמן של מכוניות הפאר, מבול של ג'יפונים שוטף את ארץ הקודש ותופס את מקומן בשוק. יותר ויותר משפחות, קטנות וגדולות כאחד, נהנות ממה שמכונה "רכב פנאי משפחתי". נהגים רבים מתחברים לישיבה הגבוהה המעניקה ה

     
  • סובארו BRZ במבחן דרכים - זן נדיר

    סובארו BRZ במבחן דרכים - זן נדיר

    29.06.17 | מבחני רכב

    סובארו BRZ גרמה לנו לשמוח, לרצות איתה לברוח ומכל הצרות לשכוח

    בעוד 12 שעות אני צריך להחזיר אותה לבעליה ולמרות שבילינו יחד סוף שבוע שלם וכמעט אלף ק"מ, טרם שבעתי. אז לקינוח לקחתי אותה, שוב, לסיבוב אחרון בכביש הררי אליו אני לוקח את כל היפות והטובות. חצי שעה מאוחר יותר עצרנו בצד להסדיר נשימה. הגוף שטוף אדרנלין ותחושת הסיפוק ממלאת את הריאות. עכשיו עולות בי מחשבות ז

     
  • סיטרואן C3 החדשה במבחן דרכים

    סיטרואן C3 החדשה במבחן דרכים

    27.06.17 | מבחני רכב

    סיטרואן C3 החדשה מביאה עמה משב רוב עיצובי מרענן לקטגוריית הסופר מיני

    סיטרואן, היצרן הצרפתי האוונגרדי, סיפק במהלך השנים מספר דגמים אלמותיים אשר הותירו חותם על עולם הרכב, כגון ה- DS, טרקסיון אוונט, הפיקאסו המקורי, וגם הקקטוס החביב. בסיטרואן לא הסתפקו רק בעיצוב מיוחד וציידו את הרכבים בפיצ'רים ייחודיים כגון מערכת מתלים הידרו פנאומטית שתרמה לנוחות נסיעה משובחת.

     
  • קאדילק CT6 במבחן דרכים

    קאדילק CT6 במבחן דרכים

    22.06.17 | מבחני רכב

    קאדילק CT6, ספינת הדגל של היצרן האמריקאי, מנסה לספק תשובה הולמת ליצרניות רכבי היוקרה הגרמניות

    בעשור האחרון הפכו מותגים אמריקאים רבים לבלתי רלוונטיים עבור צרכני רכב המחפשים פרקטיות וחסכון בדלק על חשבון גודל, נוחות ומנוע גדול וזללן. על אף שדגמי קאדילק נמכרים באמריקה ובסין כמו לחמניות חמות, במגרש הבינלאומי נחלה החברה הפסדים משמעותיים. בשנה החולפת החליטה הנהלת הקונצרן האמריקאי ג'נרל מוטורס על שי

     
  • מרצדס C63 AMG קופה במבחן דרכים

    מרצדס C63 AMG קופה במבחן דרכים

    14.06.17 | מבחני רכב

    מרצדס C63 AMG קופה החדשה צריכה להיכנס לנעליים הנחשקות של קודמתה. יצאנו לבדוק איך מתנהגת מכונית מסלול חוקית לכביש

    במרצדס ציינו בחודש שעבר יובל לחטיבת AMG. הסדנה הוקמה בסוף שנות ה- 60 של המאה הקודמת על ידי האנס-וורנר אופרכט ואברהרד מייקר, ועסקה בעיקר בהסבת רכבי כביש למכוניות מרוץ. בשנת 1971 זכתה מרצדס SEL300 AMG שטופלה על ידם במקום השני במרוץ 24 השעות בספא שבבלגיה וקנתה להם תהילת עולם. בשנת 1990 נחתם הסכם רשמי ב

     
  • אופל מוקה X במבחן דרכים

    אופל מוקה X במבחן דרכים

    08.06.17 | מבחני רכב

    אופל מוקה עבר מתיחת פנים ומתייצב לקרב חוזר באחת הקטגוריות החמות ביותר בשוק הרכב הישראלי

    אופל מוקה הוא רכב פנאי שטח קומפקטי אשר הוצג לראשונה בתערוכת ז'נבה בשנת 2012. לישראל הגיע המוקה באיחור אופנתי רק בשנת 2014 עם רמת אבזור גבוהה, אך זכה לתג מחיר גבוה ביחס לחבריו בקטגוריה. בכדי להתמודד עם הגעת מתחרים חדשים ניסו מאז באופל להפחית את המחיר ולהציע רמות אבזור חדשות אך המכירות לא הצליחו להתרו

     
  • קאדילק XT5 במבחן דרכים

    קאדילק XT5 במבחן דרכים

    05.06.17 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק האם קאדילק XT5 טוב כמו שהוא נראה והאם יוכל לשאת על גבו את צמיחת המותג בישראל

    אין ספק שקאדילק עברה שינוי מהותי וחיוני בשנים האחרונות. חברת האם ג'נרל מוטורס השקיעה מיליארדים בקאדילק, מינתה מנכ"ל חדש והעבירה את מטה החברה מעיר המכוניות דטרויט שבמדינת מישיגן (אותה ייסד הצרפתי אנטואן דה לה מוט קאדילק) ישירות לכור ההיתוך של הטרנדים העולמיים במנהטן שבמדינת ניו יורק. לאחר גיוס מאסיבי

     
  • סוזוקי קרוסאובר טורבו במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    סוזוקי קרוסאובר טורבו במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    29.05.17 | מבחני רכב

    מתיחת הפנים של סוזוקי קרוסאובר מציגה שדרוג ביחידת ההנעה ומראה מצודד יותר. יצאנו לבדוק איך הוא נוסע

    הדור האחרון של סוזוקי קרוסאובר הוצג בשנת 2013 וזכה לפופולריות רבה בארץ ובעולם. כעת הוא מגיע אלינו לאחר מתיחת פנים מקיפה. נראה כי בזכות מוניטין אמינות גבוה וקהל לקוחות נאמן, הגיע סוזוקי קרוסאובר עם קלף חזק מהבית ולא נדרש להזיע יתר על המידה בכל הפרמטרים. בזכות אמינותו שקיבלה משנה תוקף ככל שחלפו השנים,