טויוטה פריוס 2016 החדשה במבחן דרכים

הדור הרביעי של טויוטה פריוס מבוסס על פלטפורמה חדשה, מצוייד ביחידת הנעה היברידית עדכנית, ומציג עיצוב יוצא דופן

תגיות | משפחתיות, טויוטה, פריוס

בשלהי שנות ה- 90 עמלו מהנדסי טויוטה על רעיון חדש-ישן: שילוב בין מערכת הנעה מסורתית לוגמת בנזין למערכת הנעה חשמלית. בשנת 1997 חשפה הענקית היפנית את הדור הראשון של הפריוס שהתהדר בחדשנות פורצת דרך הבאה לידי ביטוי ביחידת הנעה היברידית ובעיצוב אווירודינמי מיוחד. במשך השנים הבינו בטויוטה שההימור השתלם והפריוס הפכה למכונית המזוהה ביותר עם תחום ההנעה ההיברידי. טויוטה הפכה ליצרנית המובילה בתחום ההנעה הירוקה ומרבית דגמיה מוצעים בגרסה היברידית.

 

עיצוב - ברבור או ברווזון מכוער?

 

מיצוב הפריוס כאייקון מוטורי היברידי התבסס בעיקר בזכות עיצובים יחודיים ומיתוג נרחב. לאחר שלושה דורות מוצלחים של שיווק הפריוס, נתקלה טויוטה בבעיה, מצד אחד הצורך לשמור על עיצוב ייחודי שיזוהה מיד עם הפריוס ומצד שני הצורך להציג עיצוב יוצא דופן ולמשוך קהל לקוחות חדש. כשנחשף הדור הרביעי והחדש של טויוטה פריוס, המון גבות הורמו ברחבי העולם.

 

טויוטה פריוס החדשה - עיצוב שנוי במחלוקתטויוטה פריוס החדשה - עיצוב שנוי במחלוקת

 

הפריוס החדשה אינה מכונית קלה לעיכול. היא מושכת תשומת לב, חיובית ושלילית, והיא באמת מזוהה מיד כמכונית היברידית. שמועות מספרות כי העיצוב הראשוני שהגיע לידי מועצת המנהלים של טויוטה נפסל, אך גם העיצוב הסופי שאושר רחוק מלהיות מעודן. יחידות התאורה מלפנים ומאחור הן מהחלקים היותר מעוצבים של הפריוס החדשה. מלפנים יחידות התאורה מתפצלות ונפרשות על מכסה המנוע והפגוש הקדמי. שבכת קירור ויחידות תאורה צרות יוצרות רושם של "צביטת" חזית הפריוס החדשה. מהצד בולט במיוחד קו הגג המשתפל לאחור ויוצר מרכב ליפטבק עם קורות C שחורות אופנתיות. כיאה למכונית היברידית נחצית השמשה האחורית לשני חלקים. שמשה אחת כהמשך טבעי לשיפוע הגג עד הקורה המאכלסת את פנס הבלימה המרכזי הנראית מאחור כספויילר הממשיך את קו המותניים הגבוה. השמשה השניה צרה וממוקמת מתחת לספויילר. יחידות התאורה מאחור משתפלות בחדות כלפי מטה ומגיעות כמעט לתחתית הפגוש האחורי.

 

הדעות בעניין עיצובה החיצוני של טויוטה פריוס החדשה חלוקות. יש האוהבים אותה ומסוגלים להתחבר לעיצוב המיוחד, ויש החושבים שהיא מכוערת. אנו במערכת לא מבינים איך אישרו בטויוטה עיצוב כה שנוי במחלוקת.

 

תא הנוסעים

 

תא הנוסעים של טויוטה פריוס החדשה קל לעיכול לעומת עיצובה החיצוני מכיוון שניתנה הוראה למעצבים לשמור על פשטות עיצוב הפנים. התוצאה נאה עם מגוון אלמנטים עגלגלים ונעימים לעין. הדשבורד מתעקל בין שתי הדלתות הקדמיות, במרכזו צג מגע לשליטה על מערכת המולטימידה, ובחלקו העליון ניצב לוח מחוונים המורכב מאוסף מסכים המציעים מגוון גדול מדי ומבולגן של מידע. לעיני הנהג בלבד תתגלה תצוגה עילית ניתנת לכיבוי המציגה את מהירות הנסיעה ואת מצבי טעינת המצברים.

 

טויוטה פריוס החדשה - תא נוסעים נאה ונעים לעיןטויוטה פריוס החדשה - תא נוסעים נאה ונעים לעין

 

בין המידע הרב שמציגים מסכי המידע ניתן לראות את מהירות הנסיעה, מצבי הטעינה והפעולה של המערכת ההיברידית, סטטוס הסוללה, יומן תדלוקים, היסטוריית צריכת דלק, ונתוני בקרת המיזוג והמדיה. השליטה במערכות השונות נעשית מגלגל ההגה הניתן לכוון לעומק ולגובה ומתברר כנעים ונוח לאחיזה. בקרת האקלים המפוצלת של הפריוס עושה עבודה מצויינת גם כשהרכב נמצא במצב חשמלי בלבד או בימים חמים במיוחד. פתחי המיזוג בצדדים מעוצבים יפה אך אינם ניתנים לסגירה. מאחור מורגש העדרם של פתחי מיזוג, למרות קיומו של מצב מיזוג מיוחד, המעניק דגש על המיזוג מאחור כאשר מזוהים נוסעים במושב האחורי.

 

בין המושבים הקדמיים ממוקמת מעין אמבטיה לבנה ייחודית הכוללת מגש אחסון וצמד מחזיקי כוסות. הצבע הלבן המבריק משתלב נהדר עם הגימורים השחורים והמבריקים בתא הנוסעים. אמבטיית האחסון מספיק ארוכה ורחבה כדי להכיל מגוון מטלטלין כגון מפתחות, ארנק וטלפון. בין המושבים ניתן למצוא גם שקע 12V, שקע USB, ומשענת יד עם תא אחסון עמוק. תאי אחסון ומחזיקי כוסות נוספים קיימים בדלתות.

 

איכות החומרים וההרכבה טובים מאוד. גם הנדסת האנוש טובה מאוד ודורשת הסתגלות קצרצרה בלבד. הנדסת האנוש של הפריוס החדשה נפגמת מעט עקב מיקום פקדי חימום מושבים נחבאים אל הכלים בחלקו התחתון של הדשבורד. כדי לפנות מקום לאמבטיית האחסון הלבנה בין המושבים, שינה בורר ההילוכים את מיקומו הטבעי וכעת ניצב במיקום מעולה על הדשבורד מתחת לבקרת המיזוג. שדה הראיה מצויין לכל הכיוונים, במיוחד לפנים ולצדדים, לא מעט בזכות העיצוב החיצוני.

 

הפריוס החדשה מבוססת על פלטפורמת TNGA החדשה של טויוטה. רוחבה 1,760 מ"מ ובסיס הגלגלים נמתח על פני 2,700 מ"מ, ארוך מעט לעומת הדור הקודם. המרחב מלפנים טוב מאוד. המושבים נוחים באופן כללי, מצויידים בכרית תמיכה לגב התחתון המתכווננת חשמלית, אך מעט נוקשים לטעמינו וחסרים תמיכה צידית. מאחור מרווח הרגליים מצויין והמושב רחב מספיק לשלושה מבוגרים או לשני כסאות בטיחות לילדים. המושב מאחור נוח מאוד אך מרווח הראש נפגע בעקבות שיפוע הגג. מדרגת תעלת ההינע נמוכה ואינה מפריעה לרגלי הנוסע האמצעי. מאחור ישנו שקע 12V נוסף.

 

טויוטה פריוס החדשה - מושב אחורי מרווח ונוחטויוטה פריוס החדשה - מושב אחורי מרווח ונוח

 

דלת המטען נפתחת עם השמשה האחורית ויוצרת פתח הטענה גדול. שפת ההטענה לעומת זאת גבוהה וצרה. תא המטען בנפח 412 ליטרים ואינו עמוק, לכן תאלצו לסדר בחוכמה חפצים גדולים. לשימוש יומיומי של קניות וסידורים יספיק תא המטען בהחלט והוא כולל ווי תליה, תאורה וכיסוי נגלגל המסתיר את החפצים מהשמש החמה ומעיניים חטטניות. את המושב האחורי ניתן לקפל ביחס של 60/40 וליצור רצפת הטענה שטוחה.

 

יחידת ההנעה וחווית נסיעה

 

יחידת ההנעה של הפריוס החדשה מורכבת ממנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר בהספק 98 כ"ס הפועל בשילוב עם מנוע חשמלי בהספק 71 כ"ס, המייצרים יחד הספק כולל של 122 כ"ס. לפי הנתונים הבסיסיים נראה כי מדובר במערכת ההנעה של הפריוס היוצאת אך למעשה בוצעו בה הרבה שינויים ועדכונים, הן בניהול המנוע והן בתיבת ההילוכים הרציפה.

 

בחיים האמיתיים העסק עובד טוב מאוד. ההנעה דוממת ובתחילה פועלת הפריוס על אנרגיה חשמלית בלבד במידה והסוללות טעונות. בתחילת נסיעה מיד מורגשת תגובת הדוושה החדה המאפשרת לפריוס להתנהל בזריזות ובקלילות. הכוח זמין כמעט מיד ולמרות ההספק הצנוע לא מורגש כלל מחסור בכוח. בלחיצות דוושה אגרסיביות בעליות ובעקיפות יורגש צליל המנוע בתא הנוסעים אך רוב הזמן מרגישה הפריוס כמו מכונית חשמלית שקטה לגמרי.

 

טויוטה פריוס החדשה - במרבית הזמן, התחושה חשמלית ושקטהטויוטה פריוס החדשה - במרבית הזמן, התחושה חשמלית ושקטה

 

טויוטה פריוס החדשה מסוגלת לנוע במהירויות גבוהות ללא שימוש במנוע הבנזין אלא רק בעזרת המערכת החשמלית. שינוי מהותי זה מאפשר צריכת דלק מצויינת, ואכן במסגרת המבחן ששילב נסיעות עירוניות, בין-עירוניות ונסיעות מאומצות, רשמה הפריוס החדשה צריכת דלק ממוצעת של 18.3 ליטר לק"מ. המיאוץ מעמידה למאה קמ"ש אינו מלהיב וארך 10.9 שניות, ומיאוץ העקיפה הקלאסי מ- 80 ל- 120 קמ"ש ארך 6.6 שניות.

 

טויוטה פריוס החדשה מספקת חווית נסיעה נעימה מאוד. המתלים עובדים בצורה טובה בעיקר בנסיעה בין עירונית שם נוחות הנסיעה מצויינת. בשילוב בידוד רעשים יעיל נוצרת חווית נסיעה שקטה ומרגיעה. גם בעיר נוחות הנסיעה טובה אם כי פחות, ושיבושים גדולים יצליחו להוציא את הפריוס החדשה משלוותה. באופן כללי זכתה טויוטה פריוס החדשה לכיול מתלים מוצלח מאוד.

 

טויוטה פריוס החדשה - כיול מתלים מוצלח מאודטויוטה פריוס החדשה - כיול מתלים מוצלח מאוד

 

בכל דורותיה מותגה טויוטה פריוס כמכונית היברידית, וגם בדור החדש היא לא תהווה את הבחירה הראשונה או השניה של חובבי הנהיגה. למרות זאת שופרה רבות התנהגות הכביש של טויוטה פריוס החדשה לעומת הדור הקודם. הפריוס מרגישה יציבה ומגיבה היטב. המתלים מרוסנים ומיקום הסוללות החדש תרם להורדת מרכז הכובד ולתגובות משביעי רצון לשינויי כיוון חדים. ההגה, הנעים לשימוש יומיומי, מרגיש מנותק כשדוחקים בו, והבלמים המצויידים במערכת בלימה רגנרטיבית מקשים על אופי נהיגה ספורטיבי. תיבת ההילוכים מצויידת במצב כוח שמחדד את תגובת הדוושה אך לא מצאנו בו צורך. הפריוס מרגישה בבית במצב אקו הטבעי לה ושם היא גם עושה את עבודתה בצורה הטובה ביותר.

 

אבזור ובטיחות

 

טויוטה פריוס החדשה שופעת אבזור נוחות הכולל בין היתר שפע צגי מידע, תצוגה עילית, חימום מושבים, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', דיבורית בלוטות', מצלמת נסיעה לאחור, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, מפתח חכם, מראות מתקפלות חשמלית, וחישוקי סגסוגת קלה בקוטר 15 אינץ'. רשימת אבזור הבטיחות חסרה מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כמו שהוצגו בטויוטה קורולה החדשה הזולה מהפריוס ב- 20,000 ₪. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 7 כריות אוויר, אפשרות ניתוק כרית אוויר קדמית לנוסע, עיגוני איזופיקס, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, וכלל מערכות בקרת הבלימה והיציבות הסטנדרטיות.

 

טויוטה פריוס החדשה - הפריוס הטובה ביותר עד כהטויוטה פריוס החדשה - הפריוס הטובה ביותר עד כה

 

סיכום

 

טויוטה פריוס החדשה משווקת ברמת אבזור GLI ומחירה עומד על 151,900 ₪. הפריוס מאובזרת בנדיבות ומצויידת במיטב הטכנולוגיה. מחירה גבוה לעומת מחיריהן של משפחתיות אחרות, ואפילו ממחירהן של משפחתיות היברידיות כגון טויוטה אוריס, אחותה מבית. טויוטה פריוס החדשה מצויידת בעיצוב פורץ גבולות, מעורר תגובות, וקולע בול למטרת היצרן. צריכת הדלק המצויינת והשימושיות הטובה הופכים אותה לפריוס הטובה ביותר עד כה, כזו שתתאים במיוחד לשוחרי המודעות הסביבתית, ולנהגים הרושמים נסועה גבוהה.

 

טויוטה פריוס הייביריד 1.8 GLI אוטומט
מנוע 1.8 ליטר בנזין בשילוב מנוע חשמלי
הספק מרבי 122/5,200 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 14.5/3,600 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,540 מ"מ
רוחב כללי 1,760 מ"מ
גובה כללי 1,490 מ"מ
בסיס גלגלים 2,700 מ"מ
מיכל דלק 43 ליטרים
נפח תא מטען

412 ליטרים

משקל עצמי 1,375 ק"ג
מהירות מרבית 180 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 10.6 שניות (יצרן)
צריכת דלק משולבת (יצרן) 27.8 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 18.3 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 2
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים
מחיר

151,900 ₪  

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • פיג'ו 3008 דיזל במבחן דרכים - קרוסאובר אופנתי ודינמי

    פיג'ו 3008 דיזל במבחן דרכים - קרוסאובר אופנתי ודינמי

    16.02.17 | מבחני רכב

    פיג'ו 3008 החדש הינו קרוסאובר מעוצב וייחודי עם תא נוסעים מקורי והתנהגות כביש מהנה

    פיג'ו ידועה כיצרנית המקפידה על עיצוב מכוניות מרשימות, אך הדור הקודם של פיג'ו 3008 לא עמד בציפיות והתוצאה הייתה רכב פנאי-שטח מבולבל שלא זכה להצלחה מסחרית. הדור החדש שהושק לאחרונה בישראל, מתבסס על פלטפורמה מודולרית חדשה עם עיצוב מיוחד, ומבשר על עידן חדש לחלוטין. הזמנו את גרסת הבסיס עם מנוע דיזל ברמת א

     
  • וידאו: מיצובישי ספייס סטאר 2017 במבחן דרכים - כוכבת בעיר

    וידאו: מיצובישי ספייס סטאר 2017 במבחן דרכים - כוכבת בעיר

    09.02.17 | מבחני רכב

    על התפר שבין קטגוריית המיני לסופר מיני, נמצאת מיצובישי ספייס סטאר. יצאנו לבדוק מה השתנה במתיחת הפנים שעברה

    מיצובישי ספייס סטאר הגיעה ארצה לראשונה בשנת 2013 ולמרות עיצוב חיצוני אנמי ותא נוסעים פשוט, הצליחה לנגוס בפלח שוק מכובד בקטגוריית המכוניות הקטנות. כעת, לאחר תקופה בה הופסק שיווקה בהמתנה לדגם המעודכן, הגיעה מיצובישי ספייס סטאר לישראל לאחר מתיחת פנים ומקצה שיפורים. למבחן הדרכים שלנו התייצבה גרסת הפרימי

     
  • וידאו: מרצדס 2017 C450 AMG במבחן דרכים: זאב בעור כבש

    וידאו: מרצדס 2017 C450 AMG במבחן דרכים: זאב בעור כבש

    02.02.17 | מבחני רכב

    מרצדס C450 AMG היא מכונית ביצועים מדויקת עם נתונים מרשימים. יצאנו למבחן דרכים ווקאלי במיוחד כדי להתרשם מקרוב

    מרצדס C קלאס כבר מזמן לא משמשת כגרסת הכניסה למותג הפרימיום הגרמני, אך שנים ארוכות היוותה "המרצדס הכי קטנה" בהיצע. במחירה, היו מכוניות מנהלים מרווחות ומאובזרות ממנה, אך לקוחותיה היו אלה שחשקו בסמל הנכון במחיר "נגיש". האבולוציה עשתה את שלה וכיום דגמי המשפחתיות הגדולות של מותגי היוקרה מרווחות יותר, מאו

     
  • וידאו: יונדאי איוניק במבחן דרכים - משפחתית אקולוגית

    וידאו: יונדאי איוניק במבחן דרכים - משפחתית אקולוגית

    25.01.17 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית הראשונה של יונדאי מכוונת גבוה ומציעה אבזור בטיחות שופע וצריכת דלק מעולה

    שוק הרכב העולמי משתנה בקצב מהיר. ממדי הרכבים גדלים, גבולות הסגמנטים הופכים למטושטשים, ולא מעט רכבים חובשים כובעים של כמה קטגוריות במקביל. לרכבים מונעי בנזין ודיזל קמו מתחרים, ביניהם רכבים מונעי מימן, רכבים חשמליים, היברידיים והיד עוד נטויה. יצרני הרכב משתתפים במרוץ האנרגיה ושוקדים במקביל על פיתוח מע

     
  • קיה נירו במבחן דרכים - סינרגיה רציונלית

    קיה נירו במבחן דרכים - סינרגיה רציונלית

    29.12.16 | מבחני רכב

    קיה נירו הוא קרוסאובר היברידי המשלב מגוון יתרונות בחבילה מגובשת ואטרקטיבית

    קיה נירו מוגדר כקרוסאובר אך מראהו מזכיר מרכב סטיישן מוגבה. הוא מתפרש לאורך 4,355 מ"מ לעומת אחיו קיה ספורטאז' הנמתח לאורך 4,480 מ"מ. עם זאת, בסיס הגלגלים של הנירו ארוך ב- 30 מ"מ לעומת הספורטאז', מה שמקנה מרווח ברכיים עדיף ליושבים מאחור. קיה נירו משתייך אמנם לסגמנט הקרוסאוברים הלוהט אך קורץ גם ללקוחות

     
  • וידאו: אופל קורסה OPC 2016 במבחן דרכים

    וידאו: אופל קורסה OPC 2016 במבחן דרכים

    01.12.16 | מבחני רכב

    על הנייר, אופל קורסה OPC החדשה מצליחה להרשים, אבל אותנו מעניין איך היא על הכביש

    סרטון מבחן דרכים אופל קורסה OPC אופל קורסה OPC יתרונות התנהגות כביש, אבזור, תא הנוסעים חסרונות מחיר, היגוי, נוחות נסיעה אופל קורסה OPC, הגרסה המהירה של הסופר מיני הגרמנית, קוראת תיגר על פולקסווגן פולו GTI, סיאט איביזה קופרה ופיג

     
  • וידאו: מרצדס E קלאס החדשה במבחן דרכים

    וידאו: מרצדס E קלאס החדשה במבחן דרכים

    24.11.16 | מבחני רכב

    מרצדס E קלאס לוקחת אותנו אל העתיד בו לא נצטרך לנהוג במכונית והנסיעה תהפוך לאוטונומית

    סרטון מבחן דרכים מרצדס E קלאס יצרנית הפרימיום הגרמנית מציבה סטנדרטים מאוד גבוהים כהרגלה ואלו באים לידי ביטוי בדור החדש של מרצדס E קלאס, המוצבת בין מרצדס C קלאס המשפחתית לספינת הדגל מרצדס S קלאס. מרצדס E קלאס החדשה היא המכונית הטכנולוגית ביותר של היצרנית. כל החידושים אשר פותחו במהלך השנים הא

     
  • וידאו: אאודי A4 במבחן דרכים

    וידאו: אאודי A4 במבחן דרכים

    13.11.16 | מבחני רכב

    אאודי A4 מתייצבת למבחן דרכים תובעני עם עיצוב מרשים, טכנולוגיות מתקדמות, וניחוח פרימיום מעודן

    אחרי 22 שנים שהיא משקיעה בעצמה ומראה לכולם כמה היא שווה, זוכה אאודי A4 בדורה החמישי לתדמית בוגרת ואצילית. מה שזיכה את הדורות הקודמים בתשואות כבר הפך למובן מאליו וכעת היא צריכה להוכיח שהיא מסוגלת ליותר מבלי לצעוק. יריבותיה לסגמנט לא מאפשרות לה לעצום עין והקרב על תואר מלכת הקטגוריה הפך לשיחת היום. ידי

     
  • וידאו: הונדה סיוויק טייפ אר (TYPE R) במבחן דרכים

    וידאו: הונדה סיוויק טייפ אר (TYPE R) במבחן דרכים

    20.10.16 | מבחני רכב

    הונדה סיוויק טייפ אר מגיעה אלינו לאחר המתנה ארוכה. האם היא תעמוד בציפיות הגבוהות?

    לאחר חמש שנות המתנה יודעת הונדה שאסור לה לאכזב עם הסיוויק טייפ אר החדשה. היא בנתה מנוע טורבו חדש, טיפלה באווירודימניות וכיילה את השלדה ושאר המכלולים על מנת לחזור לסגמנט הספורט עם ראש מורם. התוצאות לא איחרו להגיע. עם השקתה שברה הונדה סיוויק טייפ אר החדשה זמני הקפה חדשות לבקרים. ההישג החשוב ביותר נרשם

     
  • וידאו: שברולט מאליבו במבחן דרכים

    וידאו: שברולט מאליבו במבחן דרכים

    28.09.16 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו החדשה משנה גישה. האם היא משנה גם את כללי המשחק בשוק המשפחתיות הגדולות?

    כאשר אתם שומעים את השם שברולט, לחלקכם עולות מחשבות על מכוניות אמריקאיות ספינתיות עם מנועים גדולים ולחלקכם עולות מחשבות על מכוניות קוריאניות זולות עם סמל אמריקאי. במקרה של שברולט מאליבו החדשה, הסיפור הוא אחר לגמרי. היא כבר לא כל כך אמריקאית אבל היא בכלל לא קוריאנית. שברולט מאליבו בדור העשירי הופכת למ

     
  • וידאו: פיג'ו 2008 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    וידאו: פיג'ו 2008 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    22.09.16 | מבחני רכב

    פיג'ו 2008 הינו קרוסאובר מעוצב ושימושי. האם יש לו את כל הדרוש כדי להתחרות בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים? יצאנו לבדוק

    עולם הרכב עבר שינוי משמעותי בשנים האחרונות עם ביקוש הולך וגובר למכוניות מעוצבות עם נוכחות ושימושיות טובה, במחיר נגיש. היצרניות מצאו לכך פתרון העונה לשם קרוסאובר עירוני או ג'יפון כפי שנהוג לכנותו בישראל. בדרך כלל מדובר ברכב על בסיס מכונית סופר מיני שזכה למרווח גחון מוגדל וכמה תוספות קוסמטיות למראה המ

     
  • סובארו לבורג 2016 במבחן דרכים

    סובארו לבורג 2016 במבחן דרכים

    01.09.16 | מבחני רכב

    סובארו לבורג היא משפחתית סטיישן שונה בנוף הישראלי. יצאנו לבדוק את הצהרתה על ספורטיביות ושימושיות

    סובארו לבורג החדשה הוצגה בעולם כבר בשנת 2013 אך היצרן היפני הקטן לא מיהר לייצא אותה אל מחוץ לגבולות היבשת. השם לבורג (Levorg) אם תהיתם הוא הכלאה בין שלוש מילים: לגאסי, רבולושיין, וטורינג (Legacy, revolution, touring). סובארו לבורג מצויידת במנוע טורבו בנזין חדש, מערכת הנעה כפולה, ובעיצוב שצפוי ל

     
  • יונדאי סונטה הייבריד 2016 במבחן דרכים

    יונדאי סונטה הייבריד 2016 במבחן דרכים

    25.08.16 | מבחני רכב

    יונדאי סונטה החדשה עושה עלייה מחודשת לישראל כשהיא חמושה בטכנולוגיה היברידית ובגנים אמריקאים

    כשנתיים לאחר הפסקת שיווקה של יונדאי i40, שלא זכתה להצלחה גדולה בישראל וממנה נמכרו כ- 800 יחידות בסך הכל, מגיעה יונדאי סונטה החדשה לכפר על חוסר ההצלחה של האחות האירופאית כשהיא חמושה בעיצוב מרענן ובמערכת הנעה היברידית. יונדאי סונטה החדשה מיוצרת בקוריאה אך מיועדת לשוק האמריקאי בעיקר והדבר בא לידי ביטוי

     
  • טויוטה קורולה 2016 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    טויוטה קורולה 2016 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    18.08.16 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה עברה מתיחת פנים של אמצע החיים וקיבלה עיצוב ואבזור מעודכנים וכן מערכות בטיחות מתקדמות. יצאנו לבדוק איך המשפחתית הנמכרת בישראל מתכוונת לשמור על מעמדה

    טויוטה קורולה הינה המכונית הנמכרת ביותר בעולם בכל הזמנים, אפילו יותר מהחיפושית והגולף של פולקסווגן. גם בישראל שמרה קורולה על מעמדה וכיכבה בראש טבלת המסירות מספר פעמים לא מבוטל. טויוטה קורולה משווקת בכל העולם ומיוצרת במספר רב של מדינות, והצליחה ביובל האחרון לבסס את מעמדה כמשפחתית אמינה ופרקטית. הדור

     
  • רנו קדג'אר 1.5 דיזל במבחן דרכים

    רנו קדג'אר 1.5 דיזל במבחן דרכים

    04.08.16 | מבחני רכב

    רנו מרחיבה את היצע דגמי רכבי הפנאי ונכנסת לפלח הג'פונים עם רנו קדג'אר החדש בגרסאות דיזל ובנזין. הוצאנו את גרסת הדיזל למבחן דרכים על מנת לבדוק האם הקדג'אר יהווה מתחרה חזק בסגמנט הלוהט

    זה כבר לא סוד שסגמנט דגמי הפנאי שטח הוא כמעט הסגמנט המרכזי היום במרבית שווקי הרכב בעולם. כמעט כל יצרן רכב היום מציע דגם פנאי שטח אחד לפחות. גם קונצרן רנו ניסאן מציע יותר מדגם פנאי שטח אחד - החל מניסאן ג'וק וניסאן קשקאי, ועד לדגמי הפנאי שטח המפוארים של אינפיניטי. רנו הציעה עד היום רק את רנו קפצ'ור הק

     
  • יונדאי i20 קרוס במבחן דרכים

    יונדאי i20 קרוס במבחן דרכים

    28.07.16 | מבחני רכב

    יונדאי i20 קרוס הוא למעשה יונדאי i20 עם מדי עבודה ונעליים גבוהות. האם זה יספיק לו כדי להוות תחרות אמיתית בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים?

    עד להגעת יונדאי i20 קרוס לישראל, לא היה לכלמוביל היבואנית מענה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים הרותח. אמנם יש לה את יונדאי טוסון החדש שמצליח מאוד בישראל ובעולם, אך הוא גדול ויקר יחסית מדגמים בסגמנט נמוך יותר כגון ניסאן ג'וק, שברולט טראקס ופיג'ו 2008. בארסנל הדגמים של יונדאי דווקא קיים דגם פנאי שטח קומפ

     
  • סוזוקי בלנו 2016 במבחן דרכים

    סוזוקי בלנו 2016 במבחן דרכים

    21.07.16 | מבחני רכב

    סוזוקי מחזירה לנוף המקומי שם ישן בחליפה חדשה. הפעם כמכונית סופר מיני מרווחת ומאובזרת

    סוזוקי בלנו 2016 מחזירה לחיים שם נוסטלגי ומוכר, אך הבלנו החדשה שונה לחלוטין מאותה בלנו שהצליחה מאוד בישראל בשנות ה- 90. בניגוד לסוזוקי בלנו המקורית שהשתייכה לקטגוריית המשפחתיות ושווקה בעיקר בגרסת סדאן, הבלנו החדשה הינה סופר מיני מרווחת במרכב האצ'בק 5 דלתות. בישראל משווקת סוזוקי בלנו בגרסת GLS הבסיסי

     
  • אופל אסטרה החדשה במבחן דרכים

    אופל אסטרה החדשה במבחן דרכים

    12.07.16 | מבחני רכב

    יצאתי לפגישה עם אירופאית נאה, בייישנית ומנומסת עם שמלה אדומה והמון תכונות טובות. האם צפוי לנו עתיד משותף וזוגיות מוצלחת?

    שמעתי עליה המון דברים טובים מחברים. כשהסכימה להיפגש קבענו דייט לשעת אחר צהריים לא מחייבת. אני לבשתי קז'ואל והגעתי באיחור קל, היא הגיעה בשמלה אדומה מושקעת וחיכתה לי מעט. אופל אסטרה החדשה היא לא רק מכונית יפה, היא מכונית בטיחותית ומושקעת וכבר הספיקה לקטוף את תואר מכונית השנה לשנת 2016. אם לא די בכך, א

     
  • פורד אקספלורר במבחן דרכים

    פורד אקספלורר במבחן דרכים

    07.07.16 | מבחני רכב

    פורד אקספלורר עבר עדכון לקראת סוף חיי הדגם והגיע לישראל חמוש בעיצוב מעודכן ורשימת אבזור ארוכה. יצאנו לבדוק מה התחדש

    הדור האחרון של פורד אקספלורר הושק בשנת 2011. הוא נטש את שלדת הסולם ויכולות השטח לטובת נוחות ופינוקים. כעת לקראת סוף חיי הדגם עבר פורד אקספלורר עדכון מקיף שכולל שינוי עיצובי ושידרוגים ברשימת האבזור. פורד אקספלורר החדש הוא עוף מעט מוזר בישראל, הוא גדול מאוד ורחב, יכול לשנע בנוחות 7 נוסעים, והוא ספק מי