טויוטה פריוס 2016 החדשה במבחן דרכים

 

הדור הרביעי של טויוטה פריוס מבוסס על פלטפורמה חדשה, מצוייד ביחידת הנעה היברידית עדכנית, ומציג עיצוב יוצא דופן

תגיות | משפחתיות, טויוטה, פריוס

בשלהי שנות ה- 90 עמלו מהנדסי טויוטה על רעיון חדש-ישן: שילוב בין מערכת הנעה מסורתית לוגמת בנזין למערכת הנעה חשמלית. בשנת 1997 חשפה הענקית היפנית את הדור הראשון של הפריוס שהתהדר בחדשנות פורצת דרך הבאה לידי ביטוי ביחידת הנעה היברידית ובעיצוב אווירודינמי מיוחד. במשך השנים הבינו בטויוטה שההימור השתלם והפריוס הפכה למכונית המזוהה ביותר עם תחום ההנעה ההיברידי. טויוטה הפכה ליצרנית המובילה בתחום ההנעה הירוקה ומרבית דגמיה מוצעים בגרסה היברידית.

 

עיצוב - ברבור או ברווזון מכוער?

 

מיצוב הפריוס כאייקון מוטורי היברידי התבסס בעיקר בזכות עיצובים יחודיים ומיתוג נרחב. לאחר שלושה דורות מוצלחים של שיווק הפריוס, נתקלה טויוטה בבעיה, מצד אחד הצורך לשמור על עיצוב ייחודי שיזוהה מיד עם הפריוס ומצד שני הצורך להציג עיצוב יוצא דופן ולמשוך קהל לקוחות חדש. כשנחשף הדור הרביעי והחדש של טויוטה פריוס, המון גבות הורמו ברחבי העולם.

 

טויוטה פריוס החדשה - עיצוב שנוי במחלוקתטויוטה פריוס החדשה - עיצוב שנוי במחלוקת

 

הפריוס החדשה אינה מכונית קלה לעיכול. היא מושכת תשומת לב, חיובית ושלילית, והיא באמת מזוהה מיד כמכונית היברידית. שמועות מספרות כי העיצוב הראשוני שהגיע לידי מועצת המנהלים של טויוטה נפסל, אך גם העיצוב הסופי שאושר רחוק מלהיות מעודן. יחידות התאורה מלפנים ומאחור הן מהחלקים היותר מעוצבים של הפריוס החדשה. מלפנים יחידות התאורה מתפצלות ונפרשות על מכסה המנוע והפגוש הקדמי. שבכת קירור ויחידות תאורה צרות יוצרות רושם של "צביטת" חזית הפריוס החדשה. מהצד בולט במיוחד קו הגג המשתפל לאחור ויוצר מרכב ליפטבק עם קורות C שחורות אופנתיות. כיאה למכונית היברידית נחצית השמשה האחורית לשני חלקים. שמשה אחת כהמשך טבעי לשיפוע הגג עד הקורה המאכלסת את פנס הבלימה המרכזי הנראית מאחור כספויילר הממשיך את קו המותניים הגבוה. השמשה השניה צרה וממוקמת מתחת לספויילר. יחידות התאורה מאחור משתפלות בחדות כלפי מטה ומגיעות כמעט לתחתית הפגוש האחורי.

 

הדעות בעניין עיצובה החיצוני של טויוטה פריוס החדשה חלוקות. יש האוהבים אותה ומסוגלים להתחבר לעיצוב המיוחד, ויש החושבים שהיא מכוערת. אנו במערכת לא מבינים איך אישרו בטויוטה עיצוב כה שנוי במחלוקת.

 

תא הנוסעים

 

תא הנוסעים של טויוטה פריוס החדשה קל לעיכול לעומת עיצובה החיצוני מכיוון שניתנה הוראה למעצבים לשמור על פשטות עיצוב הפנים. התוצאה נאה עם מגוון אלמנטים עגלגלים ונעימים לעין. הדשבורד מתעקל בין שתי הדלתות הקדמיות, במרכזו צג מגע לשליטה על מערכת המולטימידה, ובחלקו העליון ניצב לוח מחוונים המורכב מאוסף מסכים המציעים מגוון גדול מדי ומבולגן של מידע. לעיני הנהג בלבד תתגלה תצוגה עילית ניתנת לכיבוי המציגה את מהירות הנסיעה ואת מצבי טעינת המצברים.

 

טויוטה פריוס החדשה - תא נוסעים נאה ונעים לעיןטויוטה פריוס החדשה - תא נוסעים נאה ונעים לעין

 

בין המידע הרב שמציגים מסכי המידע ניתן לראות את מהירות הנסיעה, מצבי הטעינה והפעולה של המערכת ההיברידית, סטטוס הסוללה, יומן תדלוקים, היסטוריית צריכת דלק, ונתוני בקרת המיזוג והמדיה. השליטה במערכות השונות נעשית מגלגל ההגה הניתן לכוון לעומק ולגובה ומתברר כנעים ונוח לאחיזה. בקרת האקלים המפוצלת של הפריוס עושה עבודה מצויינת גם כשהרכב נמצא במצב חשמלי בלבד או בימים חמים במיוחד. פתחי המיזוג בצדדים מעוצבים יפה אך אינם ניתנים לסגירה. מאחור מורגש העדרם של פתחי מיזוג, למרות קיומו של מצב מיזוג מיוחד, המעניק דגש על המיזוג מאחור כאשר מזוהים נוסעים במושב האחורי.

 

בין המושבים הקדמיים ממוקמת מעין אמבטיה לבנה ייחודית הכוללת מגש אחסון וצמד מחזיקי כוסות. הצבע הלבן המבריק משתלב נהדר עם הגימורים השחורים והמבריקים בתא הנוסעים. אמבטיית האחסון מספיק ארוכה ורחבה כדי להכיל מגוון מטלטלין כגון מפתחות, ארנק וטלפון. בין המושבים ניתן למצוא גם שקע 12V, שקע USB, ומשענת יד עם תא אחסון עמוק. תאי אחסון ומחזיקי כוסות נוספים קיימים בדלתות.

 

איכות החומרים וההרכבה טובים מאוד. גם הנדסת האנוש טובה מאוד ודורשת הסתגלות קצרצרה בלבד. הנדסת האנוש של הפריוס החדשה נפגמת מעט עקב מיקום פקדי חימום מושבים נחבאים אל הכלים בחלקו התחתון של הדשבורד. כדי לפנות מקום לאמבטיית האחסון הלבנה בין המושבים, שינה בורר ההילוכים את מיקומו הטבעי וכעת ניצב במיקום מעולה על הדשבורד מתחת לבקרת המיזוג. שדה הראיה מצויין לכל הכיוונים, במיוחד לפנים ולצדדים, לא מעט בזכות העיצוב החיצוני.

 

הפריוס החדשה מבוססת על פלטפורמת TNGA החדשה של טויוטה. רוחבה 1,760 מ"מ ובסיס הגלגלים נמתח על פני 2,700 מ"מ, ארוך מעט לעומת הדור הקודם. המרחב מלפנים טוב מאוד. המושבים נוחים באופן כללי, מצויידים בכרית תמיכה לגב התחתון המתכווננת חשמלית, אך מעט נוקשים לטעמינו וחסרים תמיכה צידית. מאחור מרווח הרגליים מצויין והמושב רחב מספיק לשלושה מבוגרים או לשני כסאות בטיחות לילדים. המושב מאחור נוח מאוד אך מרווח הראש נפגע בעקבות שיפוע הגג. מדרגת תעלת ההינע נמוכה ואינה מפריעה לרגלי הנוסע האמצעי. מאחור ישנו שקע 12V נוסף.

 

טויוטה פריוס החדשה - מושב אחורי מרווח ונוחטויוטה פריוס החדשה - מושב אחורי מרווח ונוח

 

דלת המטען נפתחת עם השמשה האחורית ויוצרת פתח הטענה גדול. שפת ההטענה לעומת זאת גבוהה וצרה. תא המטען בנפח 412 ליטרים ואינו עמוק, לכן תאלצו לסדר בחוכמה חפצים גדולים. לשימוש יומיומי של קניות וסידורים יספיק תא המטען בהחלט והוא כולל ווי תליה, תאורה וכיסוי נגלגל המסתיר את החפצים מהשמש החמה ומעיניים חטטניות. את המושב האחורי ניתן לקפל ביחס של 60/40 וליצור רצפת הטענה שטוחה.

 

יחידת ההנעה וחווית נסיעה

 

יחידת ההנעה של הפריוס החדשה מורכבת ממנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר בהספק 98 כ"ס הפועל בשילוב עם מנוע חשמלי בהספק 71 כ"ס, המייצרים יחד הספק כולל של 122 כ"ס. לפי הנתונים הבסיסיים נראה כי מדובר במערכת ההנעה של הפריוס היוצאת אך למעשה בוצעו בה הרבה שינויים ועדכונים, הן בניהול המנוע והן בתיבת ההילוכים הרציפה.

 

בחיים האמיתיים העסק עובד טוב מאוד. ההנעה דוממת ובתחילה פועלת הפריוס על אנרגיה חשמלית בלבד במידה והסוללות טעונות. בתחילת נסיעה מיד מורגשת תגובת הדוושה החדה המאפשרת לפריוס להתנהל בזריזות ובקלילות. הכוח זמין כמעט מיד ולמרות ההספק הצנוע לא מורגש כלל מחסור בכוח. בלחיצות דוושה אגרסיביות בעליות ובעקיפות יורגש צליל המנוע בתא הנוסעים אך רוב הזמן מרגישה הפריוס כמו מכונית חשמלית שקטה לגמרי.

 

טויוטה פריוס החדשה - במרבית הזמן, התחושה חשמלית ושקטהטויוטה פריוס החדשה - במרבית הזמן, התחושה חשמלית ושקטה

 

טויוטה פריוס החדשה מסוגלת לנוע במהירויות גבוהות ללא שימוש במנוע הבנזין אלא רק בעזרת המערכת החשמלית. שינוי מהותי זה מאפשר צריכת דלק מצויינת, ואכן במסגרת המבחן ששילב נסיעות עירוניות, בין-עירוניות ונסיעות מאומצות, רשמה הפריוס החדשה צריכת דלק ממוצעת של 18.3 ליטר לק"מ. המיאוץ מעמידה למאה קמ"ש אינו מלהיב וארך 10.9 שניות, ומיאוץ העקיפה הקלאסי מ- 80 ל- 120 קמ"ש ארך 6.6 שניות.

 

טויוטה פריוס החדשה מספקת חווית נסיעה נעימה מאוד. המתלים עובדים בצורה טובה בעיקר בנסיעה בין עירונית שם נוחות הנסיעה מצויינת. בשילוב בידוד רעשים יעיל נוצרת חווית נסיעה שקטה ומרגיעה. גם בעיר נוחות הנסיעה טובה אם כי פחות, ושיבושים גדולים יצליחו להוציא את הפריוס החדשה משלוותה. באופן כללי זכתה טויוטה פריוס החדשה לכיול מתלים מוצלח מאוד.

 

טויוטה פריוס החדשה - כיול מתלים מוצלח מאודטויוטה פריוס החדשה - כיול מתלים מוצלח מאוד

 

בכל דורותיה מותגה טויוטה פריוס כמכונית היברידית, וגם בדור החדש היא לא תהווה את הבחירה הראשונה או השניה של חובבי הנהיגה. למרות זאת שופרה רבות התנהגות הכביש של טויוטה פריוס החדשה לעומת הדור הקודם. הפריוס מרגישה יציבה ומגיבה היטב. המתלים מרוסנים ומיקום הסוללות החדש תרם להורדת מרכז הכובד ולתגובות משביעי רצון לשינויי כיוון חדים. ההגה, הנעים לשימוש יומיומי, מרגיש מנותק כשדוחקים בו, והבלמים המצויידים במערכת בלימה רגנרטיבית מקשים על אופי נהיגה ספורטיבי. תיבת ההילוכים מצויידת במצב כוח שמחדד את תגובת הדוושה אך לא מצאנו בו צורך. הפריוס מרגישה בבית במצב אקו הטבעי לה ושם היא גם עושה את עבודתה בצורה הטובה ביותר.

 

אבזור ובטיחות

 

טויוטה פריוס החדשה שופעת אבזור נוחות הכולל בין היתר שפע צגי מידע, תצוגה עילית, חימום מושבים, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', דיבורית בלוטות', מצלמת נסיעה לאחור, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, מפתח חכם, מראות מתקפלות חשמלית, וחישוקי סגסוגת קלה בקוטר 15 אינץ'. רשימת אבזור הבטיחות חסרה מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כמו שהוצגו בטויוטה קורולה החדשה הזולה מהפריוס ב- 20,000 ₪. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 7 כריות אוויר, אפשרות ניתוק כרית אוויר קדמית לנוסע, עיגוני איזופיקס, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, וכלל מערכות בקרת הבלימה והיציבות הסטנדרטיות.

 

טויוטה פריוס החדשה - הפריוס הטובה ביותר עד כהטויוטה פריוס החדשה - הפריוס הטובה ביותר עד כה

 

סיכום

 

טויוטה פריוס החדשה משווקת ברמת אבזור GLI ומחירה עומד על 151,900 ₪. הפריוס מאובזרת בנדיבות ומצויידת במיטב הטכנולוגיה. מחירה גבוה לעומת מחיריהן של משפחתיות אחרות, ואפילו ממחירהן של משפחתיות היברידיות כגון טויוטה אוריס, אחותה מבית. טויוטה פריוס החדשה מצויידת בעיצוב פורץ גבולות, מעורר תגובות, וקולע בול למטרת היצרן. צריכת הדלק המצויינת והשימושיות הטובה הופכים אותה לפריוס הטובה ביותר עד כה, כזו שתתאים במיוחד לשוחרי המודעות הסביבתית, ולנהגים הרושמים נסועה גבוהה.

 

טויוטה פריוס הייביריד 1.8 GLI אוטומט
מנוע 1.8 ליטר בנזין בשילוב מנוע חשמלי
הספק מרבי 122/5,200 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 14.5/3,600 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,540 מ"מ
רוחב כללי 1,760 מ"מ
גובה כללי 1,490 מ"מ
בסיס גלגלים 2,700 מ"מ
מיכל דלק 43 ליטרים
נפח תא מטען

412 ליטרים

משקל עצמי 1,375 ק"ג
מהירות מרבית 180 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 10.6 שניות (יצרן)
צריכת דלק משולבת (יצרן) 27.8 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 18.3 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 2
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים
מחיר

151,900 ₪  

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • אלפא רומיאו סטלביו במבחן דרכים - קרוסאובר עם דם חם

    אלפא רומיאו סטלביו במבחן דרכים - קרוסאובר עם דם חם

    23.04.18 | מבחני רכב

    אלפא רומיאו מצרפת קרוסאובר ראשון בתולדותיה לסיגמנט החם ביותר בשוק הרכב, ועושה זאת בדרכה הייחודית עם עיצוב יפייפה ו- DNA אלפיסטי

    יצרניות הרכב נכנסות במרץ אל פלח השוק המתפתח ביותר, גם אם איננו נמנה, ואף נוגד את מורשת המותג. אם לפורשה, מזראטי ולמבורגיני מותר, אז ברור שאף אחד לא הרים גבה כאשר אלפא רומיאו הציגה את המתחרה שלה בקטגוריה המונה מתחרים רבים וטובים כגון אאודי Q5, וולבו XC60, ב.מ.וו X3 ומרצדס GLC. אלפא רומיא

     
  • ריינג' רובר וולאר במבחן דרכים

    ריינג' רובר וולאר במבחן דרכים

    17.04.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    יצאנו לשייט עם ריינג' רובר וולאר ולפזר גלאם בכבישי הארץ. לא רצינו כל כך להחזיר את הרכב אבל בכל זאת חזרנו לספר לכם על החוייה המיוחדת

    לא כל יום יצא לכם לפגוש ריינג' רובר וולאר בכביש ועל חווית נהיגה בו בטח לא הייתם מוותרים. הוולאר הוא האח החדש במשפחה הבריטית אריסטוקרטית המיוחסת ומתברג בין ריינג' רובר איווק לבין ריינג' רובר ספורט. וולאר המקורי היה הדגם הראשון אותו יצרה ריינג' רובר אשר הגיח לאוויר העולם בשנת 1969, ועתה החליטה ריינג'

     
  • קיה אופטימה הייבריד במבחן דרכים

    קיה אופטימה הייבריד במבחן דרכים

    16.04.18 | מבחני רכב

    עם עיצוב מודרני ומנוע היברידי, מאיימת קיה אופטימה החדשה לכבוש את ליבם של המנהלים הצעירים ונהגי המוניות

    קיה אופטימה מהדור הקודם לא הצליחה לכבוש את סגמנט המכוניות המשפחתיות הגדולות אך גרסת הדיזל זכתה להצלחה בקרב נהגי המוניות. הדור הנוכחי והחדש מציג עיצוב מודרני ומנוע היברידי בתקווה לתפוס מקום של כבוד בראש הסגמנט - אתגר לא פשוט. קיה התקדמה משמעותית בשנים האחרונות אך גם היצרנים האחרים מציעים מכוניות ברמה

     
  • פיג'ו 5008 החדש במבחן דרכים - למשפחה המורחבת

    פיג'ו 5008 החדש במבחן דרכים - למשפחה המורחבת

    12.04.18 | מבחני רכב

    פיג'ו 5008 הפך ממיניוואן משמים לקרוסאובר אופנתי בעל 7 מושבים. יצאנו לבדוק מה פוטנציאל הצלחתו בישראל

    לאחרונה מנסה פיג'ו ליישר קו עם הרכבים המובילים בקטגוריות השונות, ובמרבית מהמקרים היא בהחלט מצליחה. לאחר הצלחת פיג'ו 3008, משיקה החברה את האח הגדול במשפחה - פיג'ו 5008 עם 7 מושבים, מנועי טורבו בנזין ודיזל, ורצון לכבוש את ליבם של בעלי המשפחות הגדולות. האם השינוי הדרמטי שעבר פיג'ו 5008 יהפוך את הדגם לא

     
  • יונדאי טוסון 1.6 טורבו במבחן דרכים

    יונדאי טוסון 1.6 טורבו במבחן דרכים

    09.04.18 | מבחני רכב

    קבלו הזמנה מיוחדת להצטרף אלינו לבחינת הגרסה החזקה והמאובזרת ביותר של הג'יפון הנמכר ביותר בישראל

    הדור הנוכחי של יונדאי טוסון נמצא איתנו כבר 3 שנים ובשנת 2017 נמסרו קרוב לעשרת אלפים רכבי יונדאי טוסון בישראל. הדגם מחזיק במקום הראשון בטבלת המסירות של קטגוריית רכבי הפנאי בגודל בינוני, והוא מהרכבים הנמכרים ביותר בארץ. יונדאי טוסון 1.6 טורבו בנזין לוקצ'רי אוטומט יתרונות עיצוב

     
  • טויוטה פרואייס במבחן דרכים

    טויוטה פרואייס במבחן דרכים

    04.04.18 | מבחני רכב

    טויוטה פרואייס מתיימר להציע פתרון פרקטי ויעיל כרכב מסחרי קומפקטי להובלה או היסעים באמצעות מבנה מודולרי המאפשר התאמה אישית. יצאנו לבדוק את הגרסה המשלבת את הטוב שבשני העולמות

    טויוטה פרואייס נולד כתוצאה משיתוף פעולה בין טויוטה לקבוצת PSA ונמכר בשינויים מינימליים מתבקשים גם תחת המותגים הצרפתיים בקבוצה - פיג'ו וסיטרואן, בדומה לשיתוף פעולה בתכנון וייצור מכוניות המיני פיג'ו 108, סיטרואן C1, וטויוטה אייגו. טויוטה פרואייס מתמודד בקטגורית המסחריות הקומפקטיות המתחזקת לאחרונה בעקב

     
  • סקודה סיטיגו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סיטיגו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    29.03.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    סקודה סיטיגו מציגה מפרט עירוני אידיאלי עם מידות צנומות, מנוע חסכוני ותיבה אוטומטית רובוטית. יצאנו לעמוד על מעלותיה בעיר ומחוצה לה

    סקודה סיטיגו מתחרה בסגמנט מכוניות המיני העירוניות, המתאפיינות בממדים קטנטנים, תמרון עירוני זריז, מנועים זעירים וחסכוניים בדלק, משקל נוצה, ומחיר נגיש. סקודה סיטיגו היא אחת משלוש התאומות בקונצרן פולקסווגן המונות את פולקסווגן אפ!, סיאט מיי, וכלת השמחה אשר הופיעה למבחן עם תיבת 5 הילוכים רובוטית חד מצמדי

     
  • קיה סורנטו במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    קיה סורנטו במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    21.03.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    קיה סורנטו זכה למתיחת פנים וקיבל גרסה מאובזרת עם מנוע V6 חדש. זו סיבה מצויינת לבדוק במה הוא טוב יותר

    מאז הושק לראשונה בשנת 2003, קיבל קיה סורנטו מספר הגדרות תפקיד שונות. בעוד הדור הראשון בסדרה הציג יכולות שטח מרשימות ומנוע דיזל בלבד, הדור שלישי שהושק בשנת 2014 מדיר גלגליו ממסלולי השטח התובעניים ומציע נוחות נסיעה טובה, אבזור מפנק ותא נוסעים שקט ומהודר. בשנת 2017 השיקה קיה את הסורנטו החדש שע

     
  • אאודי RS3 במבחן - מכונית מירוץ חוקית לכביש

    אאודי RS3 במבחן - מכונית מירוץ חוקית לכביש

    15.03.18 | מבחני רכב

    אאודי RS3 החדשה זכתה לתוספת כוח והשילה מעט ממשקלה. יצאנו לבדוק האם הצליחו באאודי לשפר עוד יותר את את חווית הנהיגה

    אאודי RS3 החדשה היא התשובה של אאודי למירוץ החימוש המשולש, הנערך כבר כמה עשורים בינה לבין מרצדס וב.מ.וו. מרחוק, היא אולי נראית כמו אאודי A3 סטנדרטית שעברה בסדנת שיפורים, כזו שאנו רואים ושומעים מדי פעם ברמזור, אבל האמת היא שאין שום דבר סטנדרטי במכונית המאיימת הזאת. כשהיא מצוידת במנוע חדש ועוצמתי המסוג

     
  • סיאט ארונה במבחן דרכים

    סיאט ארונה במבחן דרכים

    12.03.18 | מבחני רכב

    סיאט ארונה מסתער על קטגוריית רכבי הפנאי הקטנים ובידיו לא מעט כלים שיהפכו את חיי המתחרים לקשים מתמיד

    התגובה של סיאט לאופנת הג'יפונים הגיעה מעט מאוחר. רק בשנת 2016 הציגה סיאט את האטקה, נציגה הראשון להתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי בגודל בינוני. האח הקטן סיאט ארונה הוצג בחודש יוני 2017 והוא הדגם הראשון של קבוצת פולקסווגן בקטגוריית רכבי הפנאי שטח הקטנים. סיאט ארונה עושה שימוש בפלטפורמת MQB A0 החדשה המשמשת

     
  • לקסוס IS 300h 2018 במבחן דרכים - התשובה היפנית ליוקרה דינמית

    לקסוס IS 300h 2018 במבחן דרכים - התשובה היפנית ליוקרה דינמית

    07.03.18 | מבחני רכב

    לקסוס IS 300h מציעה אלטרנטיבה נוסח יפן בפלח שוק הנשלט ע"י תוצרת גרמניה, ועושה זאת באמצעות איכות גבוהה של ביצוע ונהיגה. יצאנו לבדוק כיצד מרגישה הגרסה המלוכסנת על כבישי ארצנו

    לקסוס הינו מותג צעיר יחסית בעולם הרכב אך הצליח לבנות את המוניטין החיובי המיוחס לו בזכות סקרי אמינות וחוות דעת של צרכנים לאורך השנים. כך קיבל המותג תדמית של יצרן מכוניות יוקרה מופנמות, שקטות ואמינות, אך כאלו שאינן מתיימרות להתחרות ביכולת הדינמית המוצעת אצל המתחרות מגרמניה. רק בשנים האחרונות שינתה לקס

     
  • סובארו XV החדש במבחן דרכים

    סובארו XV החדש במבחן דרכים

    01.03.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    סובארו XV הוא רכב ה- 4X4 הנמכר ביותר בישראל בשנים האחרונות. לקחנו את הדגם החדש לנסיעה בכביש ובשטח ובחנו את סיבות ההצלחה

    הדור הקודם של סובארו XV קיבל ביקורת שלילית מצרכנים עקב צריכת שמן גבוהה מהרגיל, אך למרות זאת הצליח רכב הפנאי הקומפקטי להפוך לפופולרי מאוד בארץ ואף זכה בתואר רכב ה- 4x4 הנמכר ביותר בישראל בשנים האחרונות. סוד הקסם של סובארו XV טמון ביכולות שטח מרשימות, אחיזת כביש גבוהה, ותא נוסעים שימושי לצרכים משפחתיי

     
  • וולוו XC60 T8 במבחן דרכים

    וולוו XC60 T8 במבחן דרכים

    26.02.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    וולוו XC60 T8 הוא רכב פנאי היברידי נטען המציע צריכת דלק נמוכה, ביצועים מרשימים ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם גרסת ה- T8 הבכירה מצדיקה את המחיר

    וולוו XC60 החדש בהחלט מצליח לסובב ראשים הודות לעיצוב החדש התואם את התדמית הצעירה והדינמית שאימצה לאחרונה היצרנית השוודית. וולוו XC60 T8 שהתייצב למבחן הדרכים שלנו מציג קווי מתאר חדים וספורטיביים, מערכת מולטימדיה חדשנית, ויחידת הנעה היברידית חזקה בהספק 407 כ''ס המבטיחה ביצועים טובים לצד צריכת דל

     
  • אופל אינסיגניה החדשה במבחן דרכים

    אופל אינסיגניה החדשה במבחן דרכים

    22.02.18 | מבחני רכב

    אופל אינסיגניה החדשה מתיימרת להצליח יותר מקודמתה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות הנלחמת על מקומה בשוק הרכב

    לאופל שושלת מכובדת של משפחתיות גדולות שעשו חייל באירופה וגם בשוק המקומי שלנו. קוראים ותיקים ודאי זוכרים את אופל אסקונה, שמסרה לא מעט עותקים בישראל. אופל וקטרה שהגיעה לאחר מכן הצליחה באירופה אך לא נחלה הצלחה גדולה אצלנו, למרות תמחור אגרסיבי והיותה מכונית מוצלחת. הדור השני של אופל וקטרה היה יקר משמעות

     
  • שברולט אקווינוקס במבחן דרכים - ארה"ב מול קוריאה

    שברולט אקווינוקס במבחן דרכים - ארה"ב מול קוריאה

    20.02.18 | מבחני רכב

    שברולט אקווינוקס נוחת היישר אל סגמנט רכבי הפנאי שטח הלוהט וינסה לנגוס במכירות של רבות המכר באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט ומנוע חזק

    שוק הרכב הישראלי מחבב מאוד רכבי פנאי שטח. לא צריך להיות בקיא בנבכי ענף הרכב בכדי להבחין במגמה זו המיישרת קו עם תופעות דומות בשוק הרכב העולמי. מספיק להעיף מבט חטוף על הרכבים המזדחלים סביבנו בפקקי הבוקר בכדי לזהות כי אחוז ניכר מהם הם רכבי פנאי שטח במגוון גדלים, תצורות, ומחירים. תנוחת הישיבה הגבוה מקנה

     
  • יונדאי סונטה הייבריד 2018 במבחן דרכים - פינוק חסכוני

    יונדאי סונטה הייבריד 2018 במבחן דרכים - פינוק חסכוני

    13.02.18 | מבחני רכב

    יונדאי סונטה מציעה אלטרנטיבה היברידית וחסכונית בפלח השוק שנפגע קשות מאופנת הקרוסאוברים. יצאנו לבחון את יונדאי סונטה לאחר שעברה מתיחת פנים

    יונדאי סונטה הינה המשפחתית הגדולה השניה הכי נמכרת בישראל אחרי סקודה סופרב. במהלך שנת 2017 נמכרו בישראל כ- 1,735 סונטות חדשות, נתון מכובד שלא נשמע מרשים במיוחד משום שקטגוריית המשפחתיות הגדולות היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים. נכון שקרוסאובר מעניק ישיבה גבוהה, פוזת שטח אופנתית ומקל

     
  • אאודי Q5 החדש במבחן דרכים

    אאודי Q5 החדש במבחן דרכים

    06.02.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    אאודי Q5 היוצא הוביל את טבלת המסירות בסגמנט רכבי הפנאי שטח היוקרתיים. יצאנו לבדוק את הדור החדש כדי להבין כיצד הוא מתכוון לשמר את ההצלחה

    אאודי Q5 הוא מראה נפוץ בכבישי ישראל. שיווקו החל בשנת 2009 ומאז גרף בעיקר תשואות ושבחים, הן ברמה המקומית והן ברמה הבינלאומית. רכב הפנאי היוקרתי מציע חבילה מאוזנת הכוללת ביצועים מעולים, נוחות נסיעה מרשימה ושימושיות גבוהה. אאודי Q5 החדש הוצג לאחר שמלאו 9 שנים לדור היוצא, מדובר בנצח במושגי עולם הרכב של

     
  • סיטרואן ג'אמפי במבחן - דור שלישי של הצלחה

    סיטרואן ג'אמפי במבחן - דור שלישי של הצלחה

    30.01.18 | מבחני רכב

    הדור השלישי של סיטרואן ג'אמפי נחת בישראל. יצאנו עם גרסת הנוסעים החזקה לבדוק מה הוא מציע לנהג העובד

    סיטרואן ג'אמפי הוא דגם ותיק ומוכר בכבישי ישראל. שני הדורות הקודמים של הג'אמפי נמכרו במספרים מכובדים על שלל גרסאותיהם. גרסת הנוסעים בעלת תשעה מושבים זכתה אף היא להצלחה, במיוחד בקרב משפחות מרובות ילדים, בזכות המרחב הנדיב ומספר המושבים. סגמנט המסחריות לא זר לסיטרואן. הדור השלישי של הג'אמפי מנסה להמשיך

     
  • מיצובישי ASX במבחן דרכים

    מיצובישי ASX במבחן דרכים

    24.01.18 | מבחני רכב

    באיחור ניכר נחת לאחרונה מיצובישי ASX בישראל. יצאנו לבדוק האם הוא מוצלח ושימושי כמו אחיו הגדול, מיצובישי אאוטלנדר

    כלמוביל, יבואנית מיצובישי לישראל, החלה לאחרונה בשיווקו של רכב פנאי קומפקטי העונה לשם מיצובישי ASX. למרות שמיצובישי ASX הינו עולה חדש בישראל, ייצורו החל כבר בשנת 2010. הגרסה הנוכחית של רכב הפנאי היפני הינה תוצאה של שתי מתיחות פנים שעבר במהלך 7 השנים האחרונות. כעת סוף כל סוף התממשו כל התנאים הדרושים ל