סוזוקי בלנו 2016 במבחן דרכים

 

סוזוקי מחזירה לנוף המקומי שם ישן בחליפה חדשה. הפעם כמכונית סופר מיני מרווחת ומאובזרת

תגיות | סופר מיני, סוזוקי, בלנו

סוזוקי בלנו 2016 מחזירה לחיים שם נוסטלגי ומוכר, אך הבלנו החדשה שונה לחלוטין מאותה בלנו שהצליחה מאוד בישראל בשנות ה- 90. בניגוד לסוזוקי בלנו המקורית שהשתייכה לקטגוריית המשפחתיות ושווקה בעיקר בגרסת סדאן, הבלנו החדשה הינה סופר מיני מרווחת במרכב האצ'בק 5 דלתות. בישראל משווקת סוזוקי בלנו בגרסת GLS הבסיסית עם מנוע 1.2 ליטר ותיבת הילוכים ידנית במחיר 74,990 ₪, ובגרסת GLX הבכירה המצויידת באותו מנוע ובתיבת הילוכים אוטומטית במחיר 93,990 ₪. האחרונה היא זו שהתייצבה למבחן הדרכים שלנו. מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי לישראל החליטה לנצל את מידותיה הנדיבות של הבלנו כדי לשווק אותה כמכונית משפחתית קומפקטית המיועדת למשפחות צעירות הרוצות ליהנות ממכונית אמינה ומאובזרת במחיר נגיש.

 

עיצוב

 

עיצובה של סוזוקי בלנו החדשה יפה וזורם, ומביא עימו משב מעניין בקטגוריה. איכשהו המרכב הגבוה גורם לבלנו להראות גדולה ממה שהיא באמת. צמד הפנסים הקדמיים כוללים תאורת LED ליום ומשתלבים עם פס הכרום שמעטר את שבכת הקירור. במבט צד ניכר גובהה של הבלנו החדשה שעומד על 1,470 מ"מ ומרכב ההאצ'בק בשילוב חישוקי סגסוגת בקוטר 16 אינץ' משלימים פרופיל נאה. מאחור מקבלת סוזוקי בלנו החדשה צמד פנסים פשוטים למדי ופס כרום לעיטור המותקן בתחתית השמשה.

 

סוזוקי בלנו 2016 - נראית גדולה ממה שהיא באמתסוזוקי בלנו 2016 - נראית גדולה ממה שהיא באמת

 

תא הנוסעים

 

תא הנוסעים של סוזוקי בלנו החדשה בסיסי למראה ומעט קודר. מרבית המשטחים כהים מאוד ומספר פריטים בודדים צבוע בכסוף כדי ליצור ניגודיות ועניין בתא הנוסעים. החומרים פשוטים וחלולים, ואיכות הרכבה טובה באופן כללי מלבד באזורים המרוחקים מהעין. לא מעט משטחים דקים מדי יכולים לנוע ממקומם עם הפעלת מעט לחץ. הנדסת האנוש של סוזוקי בלנו החדשה טובה באופן כללי אך אינה מצטיינת. השליטה מההגה טובה ומרבית הפקדים נמצאים היכן שתצפו למצוא אותם, אך בקרת האקלים דורשת הכרה מוקדמת וכל המידע אודות מצב פעולתה מתנקז אל צג עגול ועמוס במרכז הדשבורד. כמו כן, צמד פתחי המיזוג המרכזיים אינם ניתנים לסגירה. מעל פקדי בקרת האקלים תמצאו מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית המוצעת ללא תוספת תשלום בתקופת ההשקה. המערכת מבוססת אנדרואיד וכוללת מסך מגע, קישוריות בלוטות', ותוכנת ניווט Waze.

 

סוזוקי בלנו 2016 - תא נוסעים בסיסיסוזוקי בלנו 2016 - תא נוסעים בסיסי

 

בקונסולה המרכזית נמצאים שני תאי אחסון וצמד מחזיקי כוסות המצטרפים לתאי האחסון בדלתות, אך תא הכפפות קטן ואינו מספק. בלוח המחוונים קיים צג מידע צבעוני בעל גרפיקה נאה שבו מוצג מידע שאינו באמת נחוץ: שעון אנלוגי בנוסף לשעון דיגיטלי, מד מומנט וכוח, מד כוחות G, ומד תאוצה ובלימה. המסך החשוב היחיד הוא של מחשב צריכת הדלק. סוככי השמש פשוטים וכוללים מראות איפור ללא תאורה.

 

המרחב מלפנים טוב לנהג ולנוסע אך המושבים הקדמיים מעט נוקשים וחסרי תמיכה, וכנראה לא יתאימו למי שסובל מבעיות גב. את גלגל ההגה ניתן לכוון לגובה ולעומק כך שאין כל בעיה למצוא תנוחת נהיגה אידאלית. הספסל האחורי מתאים לשני מבוגרים או לשני כסאות בטיחות לילדים. נוסע שלישי ייאלץ להצטופף ולפשק את רגליו בעקבות מדרגת תעלת הינע בולטת. קו החלונות הגבוה מאחור והצבעים הכהים יוצרים תחושה מעט חנוקה במושב האחורי למרות המרחב הטוב. מאחור קיים תא אחסון נוסף ושקע מתח 12V.

 

סוזוקי בלנו 2016 - ספסל אחורי מרווחסוזוקי בלנו 2016 - ספסל אחורי מרווח

 

נפחו של תא המטען עומד על 320 ליטרים או על 756 ליטרים לאחר קיפול המושבים האחוריים, הניתנים לקיפול ביחס 60/40 אך לא מתיישרים לכדי רצפת הטענה שטוחה. שפת תא המטען אמנם גבוהה אך התא עמוק ומפתחו רחב, כך שאין בעיה לסדר בו את כל הציוד של המשפחה. בתא המטען נמצא גלגל חלופי זמני וחסרים בו ווי תליה ותאורה.

 

אבזור ובטיחות

 

ביחס למכוניות סופר מיני מתחרות וביחס למחירה, מצויידת סוזוקי בלנו GLX ברשימת אבזור ארוכה הכוללת בין היתר כפתור התנעה, בקרת אקלים, מחשב דרך צבעוני, מערכת מולטימדיה אנדרואיד עם מסך מגע, תוכנת ניווט Waze, בקרת שיוט, שמשות אחוריות כהות, תאורת קסנון, תאורת LED ליום, וחישוקי סגסוגת קלה בקוטר 16 אינץ'.

 

סוזוקי בלנו 2016 - מציגה רשימת אבזור ארוכהסוזוקי בלנו 2016 - מציגה רשימת אבזור ארוכה

 

באירופה משווקת סוזוקי בלנו עם אבזור בטיחות מתקדם כגון מערכת בלימה אוטונומית, אך בשווקים אחרים כולל בישראל מערכות אלו נעדרות מרשימת ציוד הבטיחות. לכן, במבחני הריסוק של ENCAP תמצאו שני ציוני בטיחות שונים לסוזוקי בלנו: 4 כוכבים לגרסה האירופאית ו- 3 כוכבים לגרסת הבסיס המשווקת גם בישראל. מערכת המובילאיי שהותקנה בישראל מפצה חלקית על היעדר המערכות האקטיביות המקוריות ומסוזוקי ישראל נמסר כי בשנה הבאה תגיע אלינו הבלנו הבטיחותית יותר שזכתה לציון של 4 כוכבים. נכון לעכשיו מצויידת סוזוקי בלנו בציוד בטיחות הכולל שש כריות אוויר, עיגוני איזופיקס, ובקרת יציבות על כל נגזרותיה.

 

יחידת הנעה וחווית נסיעה

 

סוזקי בלנו החדשה מצויידת ביחידת הנעה מוכרת ומעודכנת מבית סוזוקי. מדובר במנוע בנזין בנפח 1.2 ליטר שהושאל מסוזוקי סוויפט ונעשו בו מספר שינויים על מנת שיפיק 90 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט של 12.2 קג"מ ב- 4,400 סל"ד. בגרסת המבחן משודך המנוע לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. במסגרת המבחן מדדנו מיאוץ מעמידה למאה קמ"ש תוך 12.5 שניות. צריכת הדלק הממוצעת במהלך המבחן עמדה על 14.2 ק"מ לליטר, נתון טוב שהושג גם בזכות המשקל הנמוך העומד על 905 ק"ג בלבד. נפח מיכל הדלק קטן ועומד על 37 ליטרים בלבד, נתון המצמצם את טווח הנסיעה בין תדלוקים.

 

סוזוקי בלנו 2016 - צריכת הדלק מצויינת, אך מיכל הדלק קטןסוזוקי בלנו 2016 - צריכת הדלק מצויינת אך מיכל הדלק קטן

 

למרות נתוני הספק לא מלהיבים, הבלנו מצליחה להפתיע לטובה עם תחושת זריזות ונמרצות. דוושת הגז מגיבה יפה וההתנהלות בעיר קלה מאוד בזכות שדה ראייה רחב, הגה קל משקל, ומצלמת נסיעה לאחור. תיבת ההילוכים הרציפה פועלת בצורה זריזה ונעימה. במצבים בהם נדרש כוח מהמנוע, בעליות ובעקיפות למשל, תאלצו להתרגל לרעשי מנוע שיחדרו לתא הנוסעים. ההגה בעל שטח מת רב, הוא מנותק לחלוטין ותחושתו מלאכותית, ומאלץ התעסקות מוגברת בהיגוי בנסיעות בין עירוניות. הבלנו מצליחה לספק תמיד כח זמין למקרה הצורך והמנוע שקט בזמן שיוט, אך רעשי הכביש והרוח מלווים את הנסיעה ואינם מבודדים מספיק.

 

נוחות נסיעה

 

נוחות הנסיעה של סוזוקי בלנו החדשה לוקה בחסר וזו אחת הבעיות העיקריות בה. כיול המתלים הלא מוצלח של הבלנו פוגע בנוחות הנסיעה בעיקר בעיר ובכבישים משובשים, שם הבלנו אינה מצליחה לספוג את מרבית תלאות הדרך ואלו עוברים אל תא הנוסעים. מחוץ לעיר המצב משתפר אך מורגשות תנודות עקב רוחות צד. באופן כללי, למרות הגה מנותק וחוסר יומרות ספורטיביות, מצליחה הבלנו להשרות ביטחון אצל הנהג. הבלנו יציבה, אוחזת, ואם דוחקים בה ניתן לחוש שבקרת היציבות עובדת שעות נוספות.

 

סוזוקי בלנו 2016 - מצויינת למשפחות צעירותסוזוקי בלנו 2016 - מצויינת למשפחות צעירות

 

סיכום

 

סוזוקי בלנו החדשה תתאים למשפחות צעירות המחפשות רכב חדש וזול עם תא נוסעים מרווח ומאובזר, צריכת דלק טובה, ומוניטין אמינות מצויין. לבלנו החדשה מתחרות מודרניות ואיכותיות יותר, אך הן יקרות בכ- 10,000 ₪ וגם קטנות יותר. במחיר של 93,990 ₪ מציעה סוזוקי בלנו עסקה מעניינת ומשתלמת עבור מי שמבקש ליהנות מיתרונותיה.

 

סוזוקי בלנו 1.2 GLX אוטומט
מנוע 1.2 ליטר בנזין 
הספק מרבי 90/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 12.6/4,400 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 3,995 מ"מ
רוחב כללי 1,745 מ"מ
גובה כללי 1,470 מ"מ
בסיס גלגלים 2,520 מ"מ
מיכל דלק 37 ליטרים
נפח תא מטען

320/756 ליטרים

משקל עצמי 905 ק"ג
מהירות מרבית 175 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 12.3 שניות (יצרן)
צריכת דלק משולבת (יצרן) 21.2 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 14.2 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 3
ציון בטיחות ENCAP 3 כוכבים
מחיר

93,990 ₪  

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • שברולט אקווינוקס במבחן דרכים - ארה"ב מול קוריאה

    שברולט אקווינוקס במבחן דרכים - ארה"ב מול קוריאה

    20.02.18 | מבחני רכב

    שברולט אקווינוקס נוחת היישר אל סגמנט רכבי הפנאי שטח הלוהט וינסה לנגוס במכירות של רבות המכר באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט ומנוע חזק

    שוק הרכב הישראלי מחבב מאוד רכבי פנאי שטח. לא צריך להיות בקיא בנבכי ענף הרכב בכדי להבחין במגמה זו המיישרת קו עם תופעות דומות בשוק הרכב העולמי. מספיק להעיף מבט חטוף על הרכבים המזדחלים סביבנו בפקקי הבוקר בכדי לזהות כי אחוז ניכר מהם הם רכבי פנאי שטח במגוון גדלים, תצורות, ומחירים. תנוחת הישיבה הגבוה מקנה

     
  • יונדאי סונטה הייבריד 2018 במבחן דרכים - פינוק חסכוני

    יונדאי סונטה הייבריד 2018 במבחן דרכים - פינוק חסכוני

    13.02.18 | מבחני רכב

    יונדאי סונטה מציעה אלטרניטבה היברידית וחסכונית בפלח השוק שנפגע קשות מאופנת הקרוסאוברים. יצאנו לבחון את יונדאי סונטה לאחר שעברה מתיחת פנים

    יונדאי סונטה הינה המשפחתית הגדולה השניה הכי נמכרת בישראל אחרי סקודה סופרב. במהלך שנת 2017 נמכרו בישראל כ- 1,735 סונטות חדשות, נתון מכובד שלא נשמע מרשים במיוחד משום שקטגוריית המשפחתיות הגדולות היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים. נכון שקרוסאובר מעניק ישיבה גבוהה, פוזת שטח אופנתית ומקל

     
  • אאודי Q5 החדש במבחן דרכים

    אאודי Q5 החדש במבחן דרכים

    06.02.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    אאודי Q5 היוצא הוביל את טבלת המסירות בסגמנט רכבי הפנאי שטח היוקרתיים. יצאנו לבדוק את הדור החדש כדי להבין כיצד הוא מתכוון לשמר את ההצלחה

    אאודי Q5 הוא מראה נפוץ בכבישי ישראל. שיווקו החל בשנת 2009 ומאז גרף בעיקר תשואות ושבחים, הן ברמה המקומית והן ברמה הבינלאומית. רכב הפנאי היוקרתי מציע חבילה מאוזנת הכוללת ביצועים מעולים, נוחות נסיעה מרשימה ושימושיות גבוהה. אאודי Q5 החדש הוצג לאחר שמלאו 9 שנים לדור היוצא, מדובר בנצח במושגי עולם הרכב של

     
  • סיטרואן ג'אמפי במבחן - דור שלישי של הצלחה

    סיטרואן ג'אמפי במבחן - דור שלישי של הצלחה

    30.01.18 | מבחני רכב

    הדור השלישי של סיטרואן ג'אמפי נחת בישראל. יצאנו עם גרסת הנוסעים החזקה לבדוק מה הוא מציע לנהג העובד

    סיטרואן ג'אמפי הוא דגם ותיק ומוכר בכבישי ישראל. שני הדורות הקודמים של הג'אמפי נמכרו במספרים מכובדים על שלל גרסאותיהם. גרסת הנוסעים בעלת תשעה מושבים זכתה אף היא להצלחה, במיוחד בקרב משפחות מרובות ילדים, בזכות המרחב הנדיב ומספר המושבים. סגמנט המסחריות לא זר לסיטרואן. הדור השלישי של הג'אמפי מנסה להמשיך

     
  • מיצובישי ASX במבחן דרכים

    מיצובישי ASX במבחן דרכים

    24.01.18 | מבחני רכב

    באיחור ניכר נחת לאחרונה מיצובישי ASX בישראל. יצאנו לבדוק האם הוא מוצלח ושימושי כמו אחיו הגדול, מיצובישי אאוטלנדר

    כלמוביל, יבואנית מיצובישי לישראל, החלה לאחרונה בשיווקו של רכב פנאי קומפקטי העונה לשם מיצובישי ASX. למרות שמיצובישי ASX הינו עולה חדש בישראל, ייצורו החל כבר בשנת 2010. הגרסה הנוכחית של רכב הפנאי היפני הינה תוצאה של שתי מתיחות פנים שעבר במהלך 7 השנים האחרונות. כעת סוף כל סוף התממשו כל התנאים הדרושים ל

     
  • פולקסווגן קאדי במבחן דרכים

    פולקסווגן קאדי במבחן דרכים

    18.01.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    פולקסווגן קאדי מתחרה בקטגוריה פופולרית עם מעט מתחרים. יצאנו לבדוק האם האיכות הגרמנית המוכרת של המותג מספיקה כדי לכבוש את ליבם של משתמשי המסחריות הקטנות

    פולקסווגן קאדי משווק בישראל במגוון גרסאות ולמבחן שלנו התייצב הרכב המסחרי עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים ותיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. בזמן שמרבית המתחרים נמכרים עם תיבת הילוכים ידנית ורמת אבזור נמוכה, החליטה פולקסווגן לשווק מסחרית המוכנה לשמש גם כרכב עבודה וגם כרכב משפחתי גדול לשעות הפנא

     
  • אלפא רומיאו ג'וליה במבחן דרכים

    אלפא רומיאו ג'וליה במבחן דרכים

    11.01.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    אלפא רומיאו ג'וליה היא אחת המכוניות המדוברות והמסקרנות ביותר שהוצגו בשנים האחרונות, וכעת היא מגיעה אלינו למבחן. יצאנו לבדוק כיצד היא עומדת בציפיות

    מעט מאוד דגמים חדשים עוררו עניין ואמוציות בעולם הרכב כמו שעוררה אלפא רומיאו ג'וליה. מדובר במשפחתית גדולה יוקרתית וספורטיבית, מחליפת ה- 159 מנוחתה עדן שירדה מפס הייצור עוד בשנת 2011. למעשה מחליפת ה- 159 הייתה מוכנה כבר מזמן, אלא שבישורת האחרונה לפני העלייה אל פס הייצור, החליטו באלפא לעצור את הכל

     
  • פולקסווגן גולף GTI במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פולקסווגן גולף GTI במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    04.01.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    פולקסווגן גולף GTI נמצאת איתנו מאז שנת 1976 שבה המציאה את קטגוריית המכוניות הקומפקטיות ה-"החמות". יצאנו לבדוק איך היא מתפקדת בסטנדרטים החדשים של השנים האחרונות

    בתערוכת פרנקפורט בשנת 1975 נחשף לראשונה דגם שעתיד לייסד קטגוריה חדשה. לא עניין של מה בכך כשאנחנו מדברים על שנות ה- 70 נטולות הקרוסאוברים ושלל ההמצאות של ימינו. הייתה זו פולקסווגן גולף GTI, מייסדת עדת ההוט האצ'בק - גרסאות ספורטיביות למשפחתיות קומפקטיות או מכוניות סופר מיני. פולקסווגן גולף GTI הציעה מ

     
  • יגואר F-TYPE במבחן דרכים קולני במיוחד

    יגואר F-TYPE במבחן דרכים קולני במיוחד

    27.12.17 | מבחני רכב

    זכינו לצאת למבחן דרכים עם יפיפייה אמיתית - יגואר F-TYPE קבריולט המציעה חווית נהיגה משובחת שקשה לתאר במילים

    תארו לעצמכם את חווית הנהיגה במכונית המשלבת בין שתי אידאולוגיות חיים מנוגדות ועושה זאת בהרמוניה מושלמת. מכונית המחברת בין עיצוב מרהיב וחדשני לבין ניחוח נוסטלגי של שושלת רכבים עתיקת ימים. מכונית המצליחה להעניק לשוהים בה ניחוח אריסטוקרטי מאופק המעורבב בריח של רוחות מלחמה מסרט אקשן הוליוודי. כזו היא יגו

     
  • נהיגה ראשונה בסובארו XV החדש 2018

    נהיגה ראשונה בסובארו XV החדש 2018

    21.12.17 | מבחני רכב, שטח, רכב חדש

    סובארו XV החדש הושק בארוע נהיגת כביש ושטח מאתגרת. יצאנו לעמוד על יכולתיו של רכב ה- 4X4 הנמכר ביותר בישראל

    סובארו XV החדש 2018 מתחרה בקטגוריה צפופה וגדושה הכוללת כמה מרבי המכר בשוק הישראלי, ביניהם קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון. בסגמנט תחרותי זה, התבלט סובארו XV הקודם בעזרת יכולת שטח טובה הודות למערכת הנעה כפולה יעילה ונוחות נסיעה גבוהה ביחס למתחריו. בדור החדש עדכנה סובארו את הנוסחה, הוסיפה אבזור בטיחות אקטי

     
  • סיאט לאון קופרה במבחן - ספרדיה פיקנטית

    סיאט לאון קופרה במבחן - ספרדיה פיקנטית

    20.12.17 | מבחני רכב

    סיאט השיקה את הלאון קופרה החדשה עם הספק של 290 כ"ס ורצון עז להמשיך להוביל את הקטגוריה. יצאנו לבדוק האם למתחרות יש סיבה לדאגה

    סיאט לאון קופרה, מכונית הביצועים הנחשקת ביותר של החברה, עברה לאחרונה מתיחת פנים במסגרתה קיבלה עיצוב רענן ואבזור משודרג. בדומה לדגם היוצא, סיאט לאון קופרה החדשה מצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 290 כ"ס, מתלים אדפטיביים ודיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה. הדגם המוחלף הצליח להרשים אותנו בעבר וק

     
  • סיאט איביזה 1.0 במבחן דרכים

    סיאט איביזה 1.0 במבחן דרכים

    14.12.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    סיאט איביזה החדשה מגיעה לשחזר את הצלחת קודמתה שהייתה רבת מכר גם בערוב ימייה. יצאנו לבדוק האם יצליח הדור החדש לשמר את נתוני המכירות של קודמו

    סיאט איביזה הציעה בשנים האחרונות חבילה מעניינת בשוק הרכב המקומי. מחיר רכישה אטרקטיבי, יחידות הנעה יעילות, אבזור נאה, ועיצוב צעיר ומצודד, סייעו לה לפנות אל לבם של רוכשים רבים אשר תרו אחר רכב קומפקטי וחסכוני ולא הסתפקו במכונית מיני. לקראת סוף חיי הדגם היוצא ציידה סיאט את האיביזה במנוע 1.0 ליטר חדש בעל

     
  • רנו מגאן גרנד קופה במבחן דרכים

    רנו מגאן גרנד קופה במבחן דרכים

    13.12.17 | מבחני רכב

    רנו משגרת אל סגמנט המשפחתיות מתמודדת חדשה המציעה ממדים נדיבים ואבזור נוחות שופע. יצאנו לבדוק איך היא מתכוונת לכבוש את המשפחה הישראלית

    שוק המשפחתיות מאבד נתח מכירות משמעותי לטובת רכבי פנאי שטח אופנתיים. למרות זאת עדיין מוקדם להספיד את הקטגוריה הנמכרת ביותר בישראל, אליה בדיוק מכוונת רנו מגאן גרנד קופה החדשה. מחליפתה של רנו פלואנס הוותיקה מציעה ממדים מכובדים ורשימת אבזור נאה בתחרות על ליבו של הלקוח המשפחתי הקלאסי, זה שטרם נשבה בצו או

     
  • מרצדס GLE 500e במבחן

    מרצדס GLE 500e במבחן

    07.12.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    מרצדס מוסיפה גרסה היברידית נטענת PHEV למבחר גרסאות ה- GLE עם יותר סוסים תחת מכסה המנוע, צריכת דלק חסכונית ומחיר אטרקטיבי. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו של הענק ההיברידי

    בשנת 1997, לפני כ- 20 שנים, הייתה זו מרצדס שניערה את סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות הייתה מרצדס חלוצה בתחום, בימים בהם רכבי שטח לא היו נראים בכבישי היבשת הקלאסית. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור ה

     
  • סיאט לאון 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סיאט לאון 1.0 ליטר במבחן דרכים

    06.12.17 | מבחני רכב

    סיאט לאון מושקת בגרסת 1.0 ליטר עם מחיר אטרקטיבי. יצאנו לבדוק האם המנוע הקטן יספק את הנהג הישראלי והאם החבילה המוזלת אטרקטיבית כפי שהיא מסתמנת

    סיאט הוא המותג הצעיר והדינמי במשפחת פולקסווגן. סיאט לאון המשפחתית התאפיינה בעיצוב נאה ודינמי בדורותיה השונים, תוך התבססות על שלדת פולקסווגן גולף, ואימוץ ליין המנועים, תיבות ההילוכים, ומכלולים רבים של הקונצרן. סיאט לאון מתומחרת באופן אטרקטיבי ביחס לפולקסווגן גולף וביחס לסגמנט המשפחתיות. לאחר שבחנו את

     
  • ב.מ.וו 330e במבחן דרכים - דינמיקה היברידית

    ב.מ.וו 330e במבחן דרכים - דינמיקה היברידית

    30.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    ב.מ.וו מצרפת להיצע סדרה 3 את ה- 330e, היברידית נטענת עם מפרט אבזור והספק המייתר לכאורה את שאר גרסאות הסדרה. יצאנו לנסיעת מבחן לעמוד על יכולתה של ההיברידית החדשה על הכביש

    את ב.מ.וו סדרה 3 אין צורך להציג. מי שהייתה ועודנה במשך דורות המשפחתית הטובה בעולם, זכתה בשלל תארים מעיתונאי רכב בזכות יכולת דינמית מצטיינת המספקת גם הנאה מנהיגה, איכות ללא רבב, והנדסת אנוש מופתית. ב.מ.וו 330e יתרונות תמורה למחיר, ביצועים, תא נוסעים, צריכת דלק חסרונות &nb

     
  • סיטרואן ברלינגו במבחן עבודה עם 75 כוחות סוס

    סיטרואן ברלינגו במבחן עבודה עם 75 כוחות סוס

    27.11.17 | מבחני רכב

    לקחנו למבחן את סיטרואן ברלינגו, אחד מהטנדרונים המבוקשים בקטגוריה. יצאנו לבדוק האם מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר ו- 75 כוחות סוס יספיקו כדי לקחת אותו אל ראש טבלת המסירות

    קטגוריית טנדרוני העבודה דלה יחסית ואינה מציעה שלל דגמים וצבעים כמו בסגמנטים אחרים. יחד עם זאת, נראה שמרבית הלקוחות יודעים מה הם מחפשים והיצרנים הבינו זאת. סיטרואן משווקת את הברלינגו המבוקש בגרסת כניסה עם מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר, בעל הספק צנוע של 75 כוחות סוס, ברמת אבזור בסיסית. על הנייר, הוא לא נראה

     
  • פיג'ו 308 GTI במבחן דרכים - צרפתייה לוהטת

    פיג'ו 308 GTI במבחן דרכים - צרפתייה לוהטת

    23.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    לפיג'ו מסורת מפוארת וארוכת שנים עם דגמי GTI ספורטיביים ומהנים ופיג'ו 308 GTI נכנסת לנעליים גדולות ויוצרת ציפיות רבות. יצאנו לבחון את הצרפתייה החמה על כבישים לוהטים

    לפיג'ו מוניטין רב שנים בייצור מכוניות מהנות לנהיגה, בפרט דגמי היצרן אשר זכו לשאת את תג GTI. אמנם לפולקסווגן גולף שמור תואר הוגת קונספט ההאצ'בק הספורטיבית עוד בתחילת שנות ה- 80, אך פיג'ו שבאה אחריה, עשתה זו בדרכה שלה עם תוצאות טובות לא פחות. דגמי פיג'ו 205 GTI האגדיים בשלל גרסאותיהם היו למשאת נפשם של

     
  • קיה ריו החדשה במבחן דרכים

    קיה ריו החדשה במבחן דרכים

    16.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    קיה ריו החדשה נחתה בישראל והיא לא מצליחה לעורר עניין כמו ספורטאז' ופיקנטו. יצאנו לבדוק מדוע

    בעשור האחרון התחוללה טרנספורמציה בקיה. מיצרן המייצר מכוניות פשוטות עם מכלולים מיושנים, לעיתים תוך התבססות על דגמים קודמים של יצרניות אחרות, הפכה קיה למשהו אחר לחלוטין. נקודת המפנה הראשונה הייתה המעבר לבעלות יונדאי בעלת החזון שהציבה יעדים שאפתניים ודאגה גם לעמוד בהם. בהמשך גוייס למשימה מעצב העל פיטר