סוזוקי בלנו 2016 במבחן דרכים

 

סוזוקי מחזירה לנוף המקומי שם ישן בחליפה חדשה. הפעם כמכונית סופר מיני מרווחת ומאובזרת

תגיות | סופר מיני, סוזוקי, בלנו

סוזוקי בלנו 2016 מחזירה לחיים שם נוסטלגי ומוכר, אך הבלנו החדשה שונה לחלוטין מאותה בלנו שהצליחה מאוד בישראל בשנות ה- 90. בניגוד לסוזוקי בלנו המקורית שהשתייכה לקטגוריית המשפחתיות ושווקה בעיקר בגרסת סדאן, הבלנו החדשה הינה סופר מיני מרווחת במרכב האצ'בק 5 דלתות. בישראל משווקת סוזוקי בלנו בגרסת GLS הבסיסית עם מנוע 1.2 ליטר ותיבת הילוכים ידנית במחיר 74,990 ₪, ובגרסת GLX הבכירה המצויידת באותו מנוע ובתיבת הילוכים אוטומטית במחיר 93,990 ₪. האחרונה היא זו שהתייצבה למבחן הדרכים שלנו. מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי לישראל החליטה לנצל את מידותיה הנדיבות של הבלנו כדי לשווק אותה כמכונית משפחתית קומפקטית המיועדת למשפחות צעירות הרוצות ליהנות ממכונית אמינה ומאובזרת במחיר נגיש.

 

עיצוב

 

עיצובה של סוזוקי בלנו החדשה יפה וזורם, ומביא עימו משב מעניין בקטגוריה. איכשהו המרכב הגבוה גורם לבלנו להראות גדולה ממה שהיא באמת. צמד הפנסים הקדמיים כוללים תאורת LED ליום ומשתלבים עם פס הכרום שמעטר את שבכת הקירור. במבט צד ניכר גובהה של הבלנו החדשה שעומד על 1,470 מ"מ ומרכב ההאצ'בק בשילוב חישוקי סגסוגת בקוטר 16 אינץ' משלימים פרופיל נאה. מאחור מקבלת סוזוקי בלנו החדשה צמד פנסים פשוטים למדי ופס כרום לעיטור המותקן בתחתית השמשה.

 

סוזוקי בלנו 2016 - נראית גדולה ממה שהיא באמתסוזוקי בלנו 2016 - נראית גדולה ממה שהיא באמת

 

תא הנוסעים

 

תא הנוסעים של סוזוקי בלנו החדשה בסיסי למראה ומעט קודר. מרבית המשטחים כהים מאוד ומספר פריטים בודדים צבוע בכסוף כדי ליצור ניגודיות ועניין בתא הנוסעים. החומרים פשוטים וחלולים, ואיכות הרכבה טובה באופן כללי מלבד באזורים המרוחקים מהעין. לא מעט משטחים דקים מדי יכולים לנוע ממקומם עם הפעלת מעט לחץ. הנדסת האנוש של סוזוקי בלנו החדשה טובה באופן כללי אך אינה מצטיינת. השליטה מההגה טובה ומרבית הפקדים נמצאים היכן שתצפו למצוא אותם, אך בקרת האקלים דורשת הכרה מוקדמת וכל המידע אודות מצב פעולתה מתנקז אל צג עגול ועמוס במרכז הדשבורד. כמו כן, צמד פתחי המיזוג המרכזיים אינם ניתנים לסגירה. מעל פקדי בקרת האקלים תמצאו מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית המוצעת ללא תוספת תשלום בתקופת ההשקה. המערכת מבוססת אנדרואיד וכוללת מסך מגע, קישוריות בלוטות', ותוכנת ניווט Waze.

 

סוזוקי בלנו 2016 - תא נוסעים בסיסיסוזוקי בלנו 2016 - תא נוסעים בסיסי

 

בקונסולה המרכזית נמצאים שני תאי אחסון וצמד מחזיקי כוסות המצטרפים לתאי האחסון בדלתות, אך תא הכפפות קטן ואינו מספק. בלוח המחוונים קיים צג מידע צבעוני בעל גרפיקה נאה שבו מוצג מידע שאינו באמת נחוץ: שעון אנלוגי בנוסף לשעון דיגיטלי, מד מומנט וכוח, מד כוחות G, ומד תאוצה ובלימה. המסך החשוב היחיד הוא של מחשב צריכת הדלק. סוככי השמש פשוטים וכוללים מראות איפור ללא תאורה.

 

המרחב מלפנים טוב לנהג ולנוסע אך המושבים הקדמיים מעט נוקשים וחסרי תמיכה, וכנראה לא יתאימו למי שסובל מבעיות גב. את גלגל ההגה ניתן לכוון לגובה ולעומק כך שאין כל בעיה למצוא תנוחת נהיגה אידאלית. הספסל האחורי מתאים לשני מבוגרים או לשני כסאות בטיחות לילדים. נוסע שלישי ייאלץ להצטופף ולפשק את רגליו בעקבות מדרגת תעלת הינע בולטת. קו החלונות הגבוה מאחור והצבעים הכהים יוצרים תחושה מעט חנוקה במושב האחורי למרות המרחב הטוב. מאחור קיים תא אחסון נוסף ושקע מתח 12V.

 

סוזוקי בלנו 2016 - ספסל אחורי מרווחסוזוקי בלנו 2016 - ספסל אחורי מרווח

 

נפחו של תא המטען עומד על 320 ליטרים או על 756 ליטרים לאחר קיפול המושבים האחוריים, הניתנים לקיפול ביחס 60/40 אך לא מתיישרים לכדי רצפת הטענה שטוחה. שפת תא המטען אמנם גבוהה אך התא עמוק ומפתחו רחב, כך שאין בעיה לסדר בו את כל הציוד של המשפחה. בתא המטען נמצא גלגל חלופי זמני וחסרים בו ווי תליה ותאורה.

 

אבזור ובטיחות

 

ביחס למכוניות סופר מיני מתחרות וביחס למחירה, מצויידת סוזוקי בלנו GLX ברשימת אבזור ארוכה הכוללת בין היתר כפתור התנעה, בקרת אקלים, מחשב דרך צבעוני, מערכת מולטימדיה אנדרואיד עם מסך מגע, תוכנת ניווט Waze, בקרת שיוט, שמשות אחוריות כהות, תאורת קסנון, תאורת LED ליום, וחישוקי סגסוגת קלה בקוטר 16 אינץ'.

 

סוזוקי בלנו 2016 - מציגה רשימת אבזור ארוכהסוזוקי בלנו 2016 - מציגה רשימת אבזור ארוכה

 

באירופה משווקת סוזוקי בלנו עם אבזור בטיחות מתקדם כגון מערכת בלימה אוטונומית, אך בשווקים אחרים כולל בישראל מערכות אלו נעדרות מרשימת ציוד הבטיחות. לכן, במבחני הריסוק של ENCAP תמצאו שני ציוני בטיחות שונים לסוזוקי בלנו: 4 כוכבים לגרסה האירופאית ו- 3 כוכבים לגרסת הבסיס המשווקת גם בישראל. מערכת המובילאיי שהותקנה בישראל מפצה חלקית על היעדר המערכות האקטיביות המקוריות ומסוזוקי ישראל נמסר כי בשנה הבאה תגיע אלינו הבלנו הבטיחותית יותר שזכתה לציון של 4 כוכבים. נכון לעכשיו מצויידת סוזוקי בלנו בציוד בטיחות הכולל שש כריות אוויר, עיגוני איזופיקס, ובקרת יציבות על כל נגזרותיה.

 

יחידת הנעה וחווית נסיעה

 

סוזקי בלנו החדשה מצויידת ביחידת הנעה מוכרת ומעודכנת מבית סוזוקי. מדובר במנוע בנזין בנפח 1.2 ליטר שהושאל מסוזוקי סוויפט ונעשו בו מספר שינויים על מנת שיפיק 90 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט של 12.2 קג"מ ב- 4,400 סל"ד. בגרסת המבחן משודך המנוע לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. במסגרת המבחן מדדנו מיאוץ מעמידה למאה קמ"ש תוך 12.5 שניות. צריכת הדלק הממוצעת במהלך המבחן עמדה על 14.2 ק"מ לליטר, נתון טוב שהושג גם בזכות המשקל הנמוך העומד על 905 ק"ג בלבד. נפח מיכל הדלק קטן ועומד על 37 ליטרים בלבד, נתון המצמצם את טווח הנסיעה בין תדלוקים.

 

סוזוקי בלנו 2016 - צריכת הדלק מצויינת, אך מיכל הדלק קטןסוזוקי בלנו 2016 - צריכת הדלק מצויינת אך מיכל הדלק קטן

 

למרות נתוני הספק לא מלהיבים, הבלנו מצליחה להפתיע לטובה עם תחושת זריזות ונמרצות. דוושת הגז מגיבה יפה וההתנהלות בעיר קלה מאוד בזכות שדה ראייה רחב, הגה קל משקל, ומצלמת נסיעה לאחור. תיבת ההילוכים הרציפה פועלת בצורה זריזה ונעימה. במצבים בהם נדרש כוח מהמנוע, בעליות ובעקיפות למשל, תאלצו להתרגל לרעשי מנוע שיחדרו לתא הנוסעים. ההגה בעל שטח מת רב, הוא מנותק לחלוטין ותחושתו מלאכותית, ומאלץ התעסקות מוגברת בהיגוי בנסיעות בין עירוניות. הבלנו מצליחה לספק תמיד כח זמין למקרה הצורך והמנוע שקט בזמן שיוט, אך רעשי הכביש והרוח מלווים את הנסיעה ואינם מבודדים מספיק.

 

נוחות נסיעה

 

נוחות הנסיעה של סוזוקי בלנו החדשה לוקה בחסר וזו אחת הבעיות העיקריות בה. כיול המתלים הלא מוצלח של הבלנו פוגע בנוחות הנסיעה בעיקר בעיר ובכבישים משובשים, שם הבלנו אינה מצליחה לספוג את מרבית תלאות הדרך ואלו עוברים אל תא הנוסעים. מחוץ לעיר המצב משתפר אך מורגשות תנודות עקב רוחות צד. באופן כללי, למרות הגה מנותק וחוסר יומרות ספורטיביות, מצליחה הבלנו להשרות ביטחון אצל הנהג. הבלנו יציבה, אוחזת, ואם דוחקים בה ניתן לחוש שבקרת היציבות עובדת שעות נוספות.

 

סוזוקי בלנו 2016 - מצויינת למשפחות צעירותסוזוקי בלנו 2016 - מצויינת למשפחות צעירות

 

סיכום

 

סוזוקי בלנו החדשה תתאים למשפחות צעירות המחפשות רכב חדש וזול עם תא נוסעים מרווח ומאובזר, צריכת דלק טובה, ומוניטין אמינות מצויין. לבלנו החדשה מתחרות מודרניות ואיכותיות יותר, אך הן יקרות בכ- 10,000 ₪ וגם קטנות יותר. במחיר של 93,990 ₪ מציעה סוזוקי בלנו עסקה מעניינת ומשתלמת עבור מי שמבקש ליהנות מיתרונותיה.

 

סוזוקי בלנו 1.2 GLX אוטומט
מנוע 1.2 ליטר בנזין 
הספק מרבי 90/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 12.6/4,400 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 3,995 מ"מ
רוחב כללי 1,745 מ"מ
גובה כללי 1,470 מ"מ
בסיס גלגלים 2,520 מ"מ
מיכל דלק 37 ליטרים
נפח תא מטען

320/756 ליטרים

משקל עצמי 905 ק"ג
מהירות מרבית 175 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 12.3 שניות (יצרן)
צריכת דלק משולבת (יצרן) 21.2 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 14.2 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 3
ציון בטיחות ENCAP 3 כוכבים
מחיר

93,990 ₪  

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • פיג'ו 308 GTI במבחן דרכים - צרפתייה לוהטת

    פיג'ו 308 GTI במבחן דרכים - צרפתייה לוהטת

    23.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    לפיג'ו מסורת מפוארת וארוכת שנים עם דגמי GTI ספורטיביים ומהנים ופיג'ו 308 GTI נכנסת לנעליים גדולות ויוצרת ציפיות רבות. יצאנו לבחון את הצרפתייה החמה על כבישים לוהטים

    לפיג'ו מוניטין רב שנים בייצור מכוניות מהנות לנהיגה, בפרט דגמי היצרן אשר זכו לשאת את תג GTI. אמנם לפולקסווגן גולף שמור תואר הוגת קונספט ההאצ'בק הספורטיבית עוד בתחילת שנות ה- 80, אך פיג'ו שבאה אחריה, עשתה זו בדרכה שלה עם תוצאות טובות לא פחות. דגמי פיג'ו 205 GTI האגדיים בשלל גרסאותיהם היו למשאת נפשם של

     
  • קיה ריו החדשה במבחן דרכים

    קיה ריו החדשה במבחן דרכים

    16.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    קיה ריו החדשה נחתה בישראל והיא לא מצליחה לעורר עניין כמו ספורטאז' ופיקנטו. יצאנו לבדוק מדוע

    בעשור האחרון התחוללה טרנספורמציה בקיה. מיצרן המייצר מכוניות פשוטות עם מכלולים מיושנים, לעיתים תוך התבססות על דגמים קודמים של יצרניות אחרות, הפכה קיה למשהו אחר לחלוטין. נקודת המפנה הראשונה הייתה המעבר לבעלות יונדאי בעלת החזון שהציבה יעדים שאפתניים ודאגה גם לעמוד בהם. בהמשך גוייס למשימה מעצב העל פיטר

     
  • פורד קוגה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פורד קוגה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    09.11.17 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק איך פורד קוגה, שעבר מקצה שיפורים, מתכוון לכבוש לעצמו נתח מההצלחה המסחררת בקטגוריית רכבי הפנאי שטח בישראל

    פורד קוגה הגיע לישראל בשנת 2013 אך דלק מוטורס היבואנית לא קראה נכון את המפה והציעה לקהל הישראלי את הקוגה ברמות אבזור גבוהות עם הנעה כפולה כסטנדרט, בזמן שהמתחרות הציעו גרסאות כניסה מוזלות עם הנעה קדמית ומנועים צנועים. מאז ביצעו בפורד מספר ניסיונות להפיח חיים בקוגה שכללו החלפת מנוע, שיווק גרסאות הנעה

     
  • יגואר F-PACE במבחן דרכים

    יגואר F-PACE במבחן דרכים

    02.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    יצאנו לבדוק האם יגואר F-PACE, רכב הפנאי הראשון של המותג, נושא את תכונות האופי הספורטיביות והעידון הבריטי המאפיינים את רכבי יגואר

    במהלך ארבעת העשורים האחרונים, עברה יצרנית הרכב הבריטית יגואר טלטלות רבות. בשנת 1975 פתחה הממשלה הבריטית בתהליך הלאמה גורף, שכלל בין היתר את העברת הבעלות על קונצרן יגואר מידיים פרטיות לבעלות המדינה. כעשר שנים לאחר מכן חזרה יגואר לבעלות ציבורית. בשנת 1990 נרכשה על ידי קונצרן פורד, ובשנת 2008 הפכה לחבר

     
  • ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק במבחן - אייקון אמריקאי בשטח הישראלי

    ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק במבחן - אייקון אמריקאי בשטח הישראלי

    26.10.17 | מבחני רכב

    ג'יפ גרנד צ'ירוקי הוא שם דבר זה שנים רבות, ותמיד הציע נוחות נסיעה גבוהה ויכולות שטח מרשימות. כעת משיק היבואן את גרסת טריילהוק עם יכולות שטח משופרות. יצאנו לבדוק

    ג'יפ גרנד צ'ירוקי הוא הרבה יותר מרכב פנאי, מדובר באייקון אמריקאי שנוגע בליבם של חובבי הגה ושטח בכל העולם כבר למעלה מעשרים שנה. ג'יפ גרנד צ'ירוקי ידוע כרכב פנאי בעל יכולות שטח מצוינות, אך מהנדסי ג'יפ חשבו שגם את המצוין ניתן לשפר, וכך נולד גרנד צ'ירוקי טריילהוק החדש. הטריילהוק מביא עימו יכולות שטח מוג

     
  • מרצדס S500e במבחן דרכים - אצולה מעוררת השראה

    מרצדס S500e במבחן דרכים - אצולה מעוררת השראה

    18.10.17 | מבחני רכב

    מרצדס S קלאס היא אחת המכוניות הכי מפנקות שכסף יכול לקנות, וגרסת 500e מבטיחה לפנק גם את הסביבה. יצאנו לבדוק את השילוב המסקרן

    מרצדס S קלאס נחשבת בעיני רבים למכונית הטובה ביותר בעולם, ובצדק. מדובר במכונית פאר גדולה ויקרה שמחירה הופך אותה ללא רלוונטית עבור הרוב המכריע של תושבי כדור הארץ. אז מה בכל זאת הופך אותה לכה חשובה? מרצדס S קלאס עומדת בראש פרמידת הדגמים הענפה של היצרנית הגרמנית ומצויידת במיטב הטכנולוגיה שיש לעולם הרכב

     
  • מזראטי לבנטה - קרוסאובר איטלקי נמרץ ומהודר

    מזראטי לבנטה - קרוסאובר איטלקי נמרץ ומהודר

    02.10.17 | מבחני רכב

    מזראטי לבנטה, רכב הפנאי הראשון של מותג היוקרה האקזוטי, מבקש לגעת בליבם של חובבי הנהיגה. יצאנו לבדוק האם הלבנטה קורצת גם לנהג וגם למשפחה

    מזראטי, יצרנית המכוניות האקזוטיות שעשו בשנים האחרונות את דרכן לכבישי ישראל, משיקה רכב פנאי עם הרבה כוח, מזג איטלקי ותג מחיר שלא יבייש את המותגים היקרים ביותר. מזראטי לבנטה הוא לא רק רכב הפנאי הראשון של המותג האיטלקי, הוא מהלך ראשון ומושקע של היצרן להיכנס לשוק רכבי הפנאי הגועש. מזראטי לבנטה נוצר עם ת

     
  • ב.מ.וו סדרה 5 החדשה במבחן דרכים

    ב.מ.וו סדרה 5 החדשה במבחן דרכים

    26.09.17 | מבחני רכב

    ב.מ.וו מבטיחה ללקוחותיה הוותיקים כי הדור השביעי בשושלת סדרה 5 יעצים את חווית הנהיגה תוך שמירה על איכות הרכבה והנדסת אנוש מהטובות בעולם. יצאנו לבדוק האם היא מצליחה לעמוד בהבטחותיה

    ב.מ.וו סדרה 5 החדשה הינה נצר לשושלת מפוארת של מכוניות יוקרה בתצורת סדאן. ייצורה של סדרה 5 החל בשנת 1972 והכתיב לעולם את הלך הרוח שעתיד להתפתח בקטגוריה זו. המנועים החזקים, השלדה הספורטיבית ומערכת ההנעה האחורית הפכו לשם דבר במרוצת הזמן, ובתחילת שנת 2008 נמכרה המכונית ה- 5 מיליון של ב.מ.וו סדרה 5.

     
  • טנדרים במבחן השוואתי

    טנדרים במבחן השוואתי

    19.09.17 | מבחני רכב

    יצאנו עם איסוזו דימקס, טויוטה היילקס, מיצובישי טרייטון, ופיאט פולבק למבחן דרכים מאובק ומאומץ בכדי להכתיר את הטנדר הטוב ביותר

    קטגוריית הטנדרים בישראל לא נמצאת בדרך כלל בכותרות. מאז ביטול הטבת המס על הטנדרים הבינוניים בשנת 2005 צנחו המכירות בקטגוריה ובימינו רק מי שבאמת זקוק לטנדר רוכש אחד. מזה שנים קיימים בישראל מספר מותגים עיקריים בסגמנט – איסוזו, טויוטה ומיצובישי. איסוזו שיווקה בשנות ה- 90 את האיפון ובימינו מובילה א

     
  • סוזוקי סוויפט החדשה במבחן דרכים

    סוזוקי סוויפט החדשה במבחן דרכים

    18.09.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    סוזוקי סוויפט החדשה מגיעה אלינו היישר מיפן עם עיצוב רענן ומנוע מעודכן. יצאנו לבדוק האם היא מתחרה ראויה בסגמנט הסופר מיני הצפוף

    בתקופה האחרונה חידשה יבואנית סוזוקי את היצע הדגמים והנחיתה בישראל 4 דגמים חדשים - בלנו, קרוסאובר, איגניס, וסוויפט. מזה שנים סוזוקי סוויפט היא הרבה יותר מסופר מיני, ומהווה אחד הסמלים הבולטים של הסגמנט ושל המותג עצמו. עוד לפני שסוזוקי איגניס וסוזוקי קרוסאובר היו פנטזיה מוטורית של החברה היפנית, כבשה סו

     
  • פיאט פולבק במבחן דרכים

    פיאט פולבק במבחן דרכים

    13.09.17 | מבחני רכב

    פיאט פולבק הוא המצטרף האחרון לקטגוריית הפיקאפים בישראל ומתהדר בהיותו האירופאי היחיד בשוק בו שולטים ביד רמה הטנדרים היפנים. יצאנו לתהות על קנקנו של פיאט פולבק ולגלות סוד משפחתי קטן שהוא לא מתאמץ להסתיר

    שוק הטנדרים בארץ נשלט מזה שנים בידי איסוזו דימקס המחזיק בנתח של כ- 50% מסך מכירות הפיקאפים בישראל. אל התחרות הצטרף לאחרונה שחקן אירופאי ראשון - פיאט פולבק, עם מפרט ותצורה מתאימים לתחרות ומנוע שרירי בהספק של 181 כ"ס ההופך אותו לחזק ביותר בקטגוריה. אם אתם תוהים כיצד יצרן איטלקי המתמחה בייצור מכוניות ק

     
  • מאזדה CX-5 החדש במבחן דרכים

    מאזדה CX-5 החדש במבחן דרכים

    11.09.17 | מבחני רכב

    מאזדה CX-5 החדש מעוצב בסגנון קודו הייחודי למאזדה. יצאנו לבדוק האם דגם CX-5 החדש מציג איכויות משופרות לאחר שעבר מתיחת פנים

    בעשור האחרון עברה מאזדה העולמית שינוי משמעותי הכולל את פיתוח טכנולוגיות הסקיי-אקטיב לשיפור יעילות המנועים, ואת שפת העיצוב המרשימה המכונה קודו. נסיעת המבחן ארכה כיומיים קצרצרים במהלכם משך מאזדה CX-5 החדש מבטים מעוררי השתאות בכל מקום אליו הגיע. זהו ללא ספק אחד מרכבי הפנאי היפים בהם נהגתי, וההוכחה הגיע

     
  • יונדאי H350 במבחן דרכים - בא לשכונה בחור חדש

    יונדאי H350 במבחן דרכים - בא לשכונה בחור חדש

    06.09.17 | מבחני רכב

    יונדאי משיקה ואן חדש ועושה צעדים ראשונים בעולם המסחריות הגדולות. יצאנו לבדוק האם יצליח השחקן החדש להתברג לקבוצת השליטה בסגמנט המסחריות

    עולם המסחריות מרגיש קצת אפור ולא מוכר למרביתנו. יונדאי לעומת זאת, מזהה את הפוטנציאל הכלכלי של הסגמנט ומרגישה בנוח להסתובב בעולם חדש כאילו הייתה שם מקדמת דנא. יונדאי משיקה ואן מסחרי חדש המכונה H350 ומבטיחה להביא אס מנצח למשחק שבו כולם מלכים. יונדאי H350 מגיע במספר סוגי מרכב לבחירה, ואן קצר, ואן ארוך,

     
  • מרצדס SL400 במבחן דרכים

    מרצדס SL400 במבחן דרכים

    04.09.17 | מבחני רכב

    מרצדס SL היא אחד הדגמים הוותיקים והמיוחסים ביותר של מרצדס. יצאנו איתה לדייט ארוך כדי לתהות על קנקנה

    ישנן לא מעט מכוניות אשר הותירו חותם על עולם הרכב, הציגו חידושים ושכלולים, או נמכרו בכמויות עתק. מעט מאוד מכוניות הופכות לאייקון, כזה שכולם מכירים ואפילו מפנטזים עליו. אודה ואומר כי עבורי מרצדס SL היא מכונית חלומות. ה- SL היא אחד הדגמים הוותיקים ביותר של מרצדס והיא הוצגה במקור בשנת 1954, השם הוא למעש

     
  • וולוו S90 במבחן דרכים

    וולוו S90 במבחן דרכים

    30.08.17 | מבחני רכב

    וולוו S90 - מכונית הסלון החדשה של היצרנית השבדית כבר כאן. יצאנו לבדוק את יכולותיה על האספלט הישראלי והאם היא מהווה אלטרנטיבה ראויה לטריו מגרמניה

    וולוו שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות, אך חסרות כישורים דינמיים, החלה בניסיונות לשנות תדמית זו מאמצע שנות ה- 90 עם ה- 850 T5 שצוידה במנוע טורבו חזק, בימים בהם מנועי טורבו היו נחלתן הכמעט בלעדית של מכוניות ספורט מכוונות ביצועים. כיום בהתאם לתפיסת השוק הרווחת, מוכרת וולו

     
  • סיאט לאון במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    סיאט לאון במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    23.08.17 | מבחני רכב

    סיאט לאון עברה את מתיחת הפנים של אמצע החיים ומשווקת בישראל עם מנוע חזק יותר במחיר אטרקטיבי במיוחד. אז איפה הקאץ'?

    סיאט לאון היא כרטיס הכניסה לקבוצת המשפחתיות של קונצרן פולקסווגן. לא מרווחת כמו סקודה אוקטביה, לא איכותית כמו גולף, ולא יוקרתית כמו אאודי A3. אבל לסיאט לאון תמיד היו נקודות זכות משלה - עיצובה מצודד וצעיר, היא מוצעת עם אותם מנועי טורבו קטנים וחזקים, רמת האבזור גבוהה, וכבר שנים שהיא מוצעת במחיר נוח ומע

     
  • מאזדה CX-3 במבחן דרכים - Pure Red

    מאזדה CX-3 במבחן דרכים - Pure Red

    17.08.17 | מבחני רכב

    מאזדה CX-3 מציע ממדים קטנים עם מנוע גדול ותג מחיר לא קטן. יצאנו לבדוק למי מתאים CX-3 והאם הוא מצדיק את המחיר

    שוק המשפחתיות מאבד נתחים יקרים לטובת פלח הקרוסאוברים האופנתיים, והמתחרות מקוריאה מתעלות בנתוני המסירות על מי שהייתה המלכה מיפן. כעת משגרת מאזדה את ה- CX3 כאלטרנטיבה קומפקטית וספורטיבית לרכבי הפנאי הקוריאנים המובילים את טבלת המכירות מאזדה CX3 Pure White יתרונות יחידת הנעה, התנ

     
  • סקודה ראפיד 1.0 ליטר במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    סקודה ראפיד 1.0 ליטר במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    14.08.17 | מבחני רכב

    חמש שנים מאז הושקה לראשונה, משיקה סקודה את הראפיד המעודכנת עם מנוע צנוע בנפח ליטר אחד בלבד. יצאנו לבדוק האם 95 כ"ס מספיקים למשפחתית הקטנה

    נראה שסקודה ממטירה עלינו מבול של דגמים חדשים בתקופה האחרונה, ביניהם הקודיאק שהגיע ארצה בחודש יוני השנה, האוקטביה שעברה מקצה שיפורים, והקארוק שעתיד להגיע בתחילת שנה הבאה. הפעם הגיע תורה של הראפיד להתרענן. המשפחתית הקטנה של המותג הצ'כי הגיעה לפרקה והחלה להרגיש מעט מיושנת. כחמש שנים לאחר שהוצגה לראשונה

     
  • פולקסווגן גולף במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פולקסווגן גולף במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    10.08.17 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף היא שם נרדף למשפחתית קומפקטית איכותית ושימושית. יצאנו לבדוק כיצד היא השתפרה במתיחת הפנים

    פולקסווגן גולף נהנית ממעמד אייקוני. כבר שנים ארוכות שהיא קובעת את רף האיכות בקבוצת המשפחתיות הקומפקטיות. הגולף גם נושאת על כתפיה את בשורת החדשנות של קונצרן פולקסווגן. היא הייתה הקומפקטית העממית הראשונה להשתמש במנוע טורבו קטן, ובתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. כל יצרן חולם על משפחתית שתרכוש לעצמה

     
  • אאודי TTS במבחן דרכים

    אאודי TTS במבחן דרכים

    09.08.17 | מבחני רכב

    לקחנו את אאודי TTS למבחן דרכים מהיר בכבישים המפותלים של הצפון. לא נדרש זמן רב להגיע למסקנה שהיא אחת המכוניות היותר מהנות הנמכרות היום בישראל

    אאודי TT המקורית הוצגה לראשונה בשנת 1995 אך הגיעה לפס היצור בשנת רק בשנת 1998. אאודי בחרה לקרוא לסדרת ה- TT על שם מסלול מרוצי האופנועים הקטלניIsle of Man TT . במשך 20 השנים האחרונות הספיקה יצרנית הרכב הבאוורית להעלות על פס הייצור שלושה דורות של אאודי TT הממותגת כמכונית ספורטיבית, צעירה ועדכנית. למבח