יונדאי i20 קרוס במבחן דרכים

יונדאי i20 קרוס הוא למעשה יונדאי i20 עם מדי עבודה ונעליים גבוהות. האם זה יספיק לו כדי להוות תחרות אמיתית בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים?

תגיות | פנאי שטח, יונדאי, i20 קרוס

עד להגעת יונדאי i20 קרוס לישראל, לא היה לכלמוביל היבואנית מענה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים הרותח. אמנם יש לה את יונדאי טוסון החדש שמצליח מאוד בישראל ובעולם, אך הוא גדול ויקר יחסית מדגמים בסגמנט נמוך יותר כגון ניסאן ג'וק, שברולט טראקס ופיג'ו 2008. בארסנל הדגמים של יונדאי דווקא קיים דגם פנאי שטח קומפקטי - יונדאי קרטה (Creta), אך הוא מיועד בעיקר לשווקים האסייתיים ואינו בעל תקינה אירופאית. כדי למלא את המשבצת החסרה הגתה היצרנית את יונדאי i20 קרוס.

 

יונדאי i20 קרוסיונדאי i20 קרוס

 

יונדאי i20 קרוס הינו בעצם יונדאיi20 עם איפור שטח ומרווח גחון שצמח ב- 20 מ"מ לכדי 160 מ"מ. מלבד מידת הגובה שצמחה בעקבות הגדלת מרווח הגחון, מידותיהם של הדגמים זהים. ליונדאי i20 קרוס בסיס גלגלים של 2,570 מ"מ, רוחב של 1,760 מ"מ, ואורך של 4,065 מ"מ. בישראל משווק יונדאי i20 קרוס בשתי רמות אבזור. הראשונה אינספייר ומחירה עומד על 109,900 ₪ והשניה פרימיום ומחירה עומד על 115,900 ₪. שתיהן מצויידות באותה יחידת הנעה הכוללת מנוע בנזין בנפח 1.4 ליטר ותיבת 4 הילוכים אוטומטית.

 

עיצוב

 

יונדאי i20 קרוס החדש נראה טוב מכל זווית. מעצבי החברה שמרו על העיצוב המוצלח למדי של יונדאי i20, וגרסת הקרוס מוסיפה הצהרה של רכב פנאי שטח אופנתי. הפגוש הקדמי כולל צמד פנסי ערפל עגולים ופלסטיקה שחורה המדמה מיגון גחון. מהצד נוספו פסי הגנה בדלתות, חצאיות פלסטיק שחורות מעוצבות, ומכסה מיכל דלק ייחודי.

 

יונדאי i20 קרוסיונדאי i20 קרוס

 

פסי גגון מעטרים את הגג וצמיגים נמוכי חתך עם חישוקי סגסוגת בקוטר 17 אינץ' מוסיפים חן לרכב. קורת C המושחרת משתלבת עם חלקו האחורי של הרכב שקיבל פגוש חדש עם צמד מחזירי אור עגולים והמון פלסטיקה שחורה ומוכספת. התוצאה מוצלחת ואופנתית כאמור.

 

תא הנוסעים

 

למרות שתא הנוסעים זהה ליונדאי i20 הסטנדרטית, נוספו לו גוונים שונים. הדשבורד, דיפוני הדלתות והמושבים מגיעים בשילוב צבעים של שחור וחאקי שמטיב עם הקרוס. חומרי הדיפון עומדים בציפיות אך איכות ההרכבה לוקה בחסר באיזורים מסויימים. דלת הנהג לדוגמא, מיאנה להיסגר ללא טריקה. הנדסת האנוש טובה כמצופה מיונדאי, וכל הפקדים ממוקמים היכן שציפינו למצוא אותם. לוח המחוונים ברור וקריא אך צג המידע של מחשב הדרך מעט צפוף ועמוס, מה שהקשה על קריאתו.

 

יונדאי i20 קרוסיונדאי i20 קרוס

 

במרכז הדשבורד ניצבת מערכת המולטימדיה Connected Car של יונדאי הכוללת בין היתר מסך מגע, ניווט וויז, אפליקציות שונות, וקישוריות בלוטות'. תחתיה ממוקמים פקדי המזגן המכני, תא אחסון, ושקעי 12V, AUX ו- USB. בין המושבים תא אחסון קטן, צמד מחזיקי כוסות ובורר הילוכים כמובן. תאי אחסון נוספים נמצאים בדלתות, ותא הכפפות המקורר גדול מספיק עבור מרבית האביזרים שתרצו לאחסון.

 

המושבים ביונדאיi20 קרוס החדש נוחים למרות שהמושבים הקדמיים מעט צרים וחסרי תמיכה לירכיים. מושב הנהג ניתן לכיוון גובה, ויחד עם כוון גובה ועומק של גלגל ההגה, ניתן למצוא תנוחת נהיגה מתאימה. המרווח מלפנים סביר בלבד מכיוון שרגל ימין של הנהג פוגשת את הדשבורד לעיתים קרובות. מאחור המרווח מצויין הודות למרווחי ראש ורגליים טובים ומדרגת תעלת הינע נמוכה. שני מבוגרים וילד יכולים לשבת בקלות ובנוחות, או לחילופין שני מושבי תינוק יכנסו למושב האחורי ללא כל בעיה. היות והמרכב הוגבה רק ב- 2 ס"מ הישיבה אינה גבוהה ושולטת במיוחד, בוודאי לא כמו ברכבי פנאי בגודל מלא. שדה הראיה לפנים ולצדדים טוב, ועל שדה הראיה המוגבל לאחור מפצה מצלמת הרוורס.

 

יונדאי i20 קרוסיונדאי i20 קרוס

 

נפח תא המטען עומד על 301 ליטרים. מפתח התא נוח ורחב דיו אך פתח ההטענה גבוה ותא המטען אינו עמוק מספיק. המושבים האחוריים מתקפלים ביחס של 60/40 ומגדילים את נפח תא המטען לכדי 1,017 ליטרים עם רצפה מדורגת ולא שטוחה. מתחת לרצפת תא המטען מסתתר גלגל חלופי זמני.

 

אבזור

 

יונדאיi20 קרוס החדש לובש חליפה חיצונית קרבית וכולל מגוון פינוקים אהובים על הקהל בישראל. רמת האבזור פרימיום מצויידת במערכת מולטימדיה אנדרואיד נשלטת מההגה, ניווט וויז, אפילקציות חניה, דיבורית בלוטות, ו- 4 רמקולים. בנוסף ניתן למצוא בקרת שיוט, 4 חלונות חשמל, מצלמת נסיעה לאחור, חיישני נסיעה לאחור, שמשות אחוריות כהות, מראות מתקפלות חשמלית, וחישוקי סגסוגת בקוטר 17 אינץ'.

 

יונדאי i20 קרוסיונדאי i20 קרוס

 

יונדאי i20 קרוס אינו מביא עימו חידושים בסעיף הבטיחות, וכולל 6 כריות אוויר, עיגוני איזופיקס, וחיישני לחץ אוויר בצמיגים. הקרוס מצוייד בכלל בקרות האחיזה והבלימה הסטנדרטיות, וכלמוביל מספקת כסטנדרט מערכת מובילאיי לסיוע במניעת תאונות דרכים.

 

יחידת הנעה וחווית הנסיעה

 

יצרני הרכב הקוריאנים, ויונדאי בראשם, התקדמו רבות בשנים האחרונות. הם השתפרו בכל תחום החל מהעיצוב, דרך איכות החומרים והנסיעה ועד ליחידות ההנעה. לעומת זאת, יונדאי i20 כולל גרסת הקרוס נשכחו מאחור עם יחידת הנעה השייכת לימים עברו. בישראל משווק יונדאי i20 קרוס עם מנוע בנזין אטמוספרי 4 צילינדרים בנפח 1,368 סמ"ק, המפיק 100 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט של 13.7 קג"מ החל מ- 3,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בת 4 מהירויות בלבד. עם נתונים אלו, ליונדאי i20 קרוס נקודת פתיחה חלשה אל מול המתחרות המציעות יחידות הנעה מתקדמות החמושות במנועי טורבו קטנים וזריזים ובתיבות הילוכים בעלות יחסי העברה רבים וקצרים יותר.

 

עם זאת, ההתנהלות העירונית ביונדאי i20 קרוס דווקא משביעת רצון. במהירויות נמוכות לא מורגש מחסור בכוח והקרוס מפתיע לטובה עם תגובת דוושה נחושה ותחושה זריזה למדי. רק במעבר מהילוך אחורי לקדמי ישנה השהייה מסויימת, אשר יחד עם לחיצה על דוושת התאוצה מייצרת חבטה קטנה. בעלייה יגרור הדבר לדירדור קל. מעבר לכך מצליחה התיבה להיות שקטה, נעימה וחלקה בכל מצב.

 

יונדאי i20 קרוסיונדאי i20 קרוס

 

בנסיעות בין עירוניות רגועות תקבלו מכונית נעימה לשהיה. גילה של יחידת ההנעה מתגלה כאשר נדרש כוח זמין לעקיפות או לצליחת עליות תלולות בזריזות. אז מתקשה הקרוס לספק את הסחורה. מומלץ לתכנן כל עקיפה מראש, על אחת כמה וכמה אם הרכב עמוס בציוד ובנוסעים. ההגה של יונדאי i20 קרוס החדש אינו מפתיע לטובה ואינו מאכזב. הוא קל ונעים אך מנותק. למרות שאין לו יומרות ספורטיביות כלל, ניתן להשתובב עם ההגה ולחוש את בקרת היציבות עובדת. רעשי הסל"ד הגבוה יוסיפו לחוויה אך בפועל הקצב ישאר איטי.

 

תאוצה מעמידה למאה קמ"ש ארכה 14.2 שניות (13.6 שניות לפי היצרן), ואת מיאוץ העקיפה מ- 80 ל- 120 קמ"ש השלים יונדאי i20 קרוס תוך 11.3 שניות המרגישות כמו נצח. במשך המבחן עמדה צריכת הדלק הממוצעת על 10.8 ק"מ לליטר, נתון לא מזהיר, במיוחד לאור הביצועים הפושרים. טווח הנסיעה לעומת זאת סביר, הודות לקיבולת 50 ליטרים של מיכל הדלק. בנסיעה משולבת תוכלו לגמוע 500 ק"מ לפני שתאלצו לעצור שוב בתחנת הדלק.

 

יונדאי i20 קרוסיונדאי i20 קרוס

 

למרות האיפור הקרבי, יכולת השטח של יונדאי i20 קרוס זהה לכל סופר מיני סטנדרטית. הוא אינו מצוייד בשום אבזור שטח אמיתי ובוודאי שלא בהנעה כפולה. זה בסדר גמור מבחינתנו מכיוון שרכבי פנאי שטח קומפקטיים היום הם הצהרה אופנתית ותו לא. אם תקחו את הקרוס לטיול תגלו שניתן לנסוע איתו במגוון שבילי עפר קלילים עם מידת זהירות נדרשת כבכל רכב סטנדרטי אחר.

 

נוחות נסיעה

 

בידוד הרעשים ביונדאי i20 קרוס טוב למדי. בשיוט רגוע כמעט ולא מורגשים רעשי רוח ומנוע אך מעט רעשי כביש מהצמיגים חודרים לתא הנוסעים. גם במצבים בהם נדרש יותר כוח ודוושת התאוצה דבוקה לרצפה, נשמר שקט יחסי. מעבר ל- 4,500 סל"ד נשמעים בבירור רעשי המנוע בתא הנוסעים. גם כיול המתלים של יונדאי i20 קרוס החדש טוב. הנסיעה מרגישה מוצקה ומרבית השיבושים העירוניים לא מגיעים אל הנוסעים. רק עם מפגעים גסים באספלט מתקשה יונדאי i20 קרוס להתמודד כראוי. בכבישים המהירים הנוחות הרבה יותר גבוהה, וגם בכבישים מפותלים שומר הקרוס על ריסון טוב למרות הגבהת מרכז הכובד של המכונית.

 

סיכום

 

יונדאי i20 קרוס החדש הוא הצהרה אופנתית. העיצוב החיצוני הוא הקלף החזק ביותר שלו ובנוסף הוא מרווח, מאובזר, איכותי ומוצע במחיר נמוך יחסית לסגמנט. הדגם נופל ממתחריו בסעיפי הביצועים ובצריכת הדלק אך לקוחות רבים ירגישו מסופקים עם נתונים אלו. אין ספק שהמונטין המצויין של יונדאי בישראל יניע את הרוכשים לאולמות התצוגה למרות יחידת ההנעה המיושנת. עבורם יונדאי i20 קרוס יכול להוות עסקה הגיונית ומשתלמת.

 

יונדאי i20 קרוס 1.4 פרימיום אוטומט
מנוע בנזין 4 צילינדרים 1,368 סמ"ק
הספק מרבי 100/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 13.7/3,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בת 4 מהירויות
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,065 מ"מ
רוחב כללי 1,760 מ"מ
גובה כללי 1,529 מ"מ
בסיס גלגלים 2,570 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען

301/1,017 ליטרים

משקל עצמי 1,180 ק"ג
מהירות מרבית 162 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 13.6 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 15.3 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10.8 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 7
ציון בטיחות ENCAP 4 כוכבים
מחיר

115,990 ₪ חבילת קרוס-פאק

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • פיג'ו 3008 דיזל במבחן דרכים - קרוסאובר אופנתי ודינמי

    פיג'ו 3008 דיזל במבחן דרכים - קרוסאובר אופנתי ודינמי

    16.02.17 | מבחני רכב

    פיג'ו 3008 החדש הינו קרוסאובר מעוצב וייחודי עם תא נוסעים מקורי והתנהגות כביש מהנה

    פיג'ו ידועה כיצרנית המקפידה על עיצוב מכוניות מרשימות, אך הדור הקודם של פיג'ו 3008 לא עמד בציפיות והתוצאה הייתה רכב פנאי-שטח מבולבל שלא זכה להצלחה מסחרית. הדור החדש שהושק לאחרונה בישראל, מתבסס על פלטפורמה מודולרית חדשה עם עיצוב מיוחד, ומבשר על עידן חדש לחלוטין. הזמנו את גרסת הבסיס עם מנוע דיזל ברמת א

     
  • וידאו: מיצובישי ספייס סטאר 2017 במבחן דרכים - כוכבת בעיר

    וידאו: מיצובישי ספייס סטאר 2017 במבחן דרכים - כוכבת בעיר

    09.02.17 | מבחני רכב

    על התפר שבין קטגוריית המיני לסופר מיני, נמצאת מיצובישי ספייס סטאר. יצאנו לבדוק מה השתנה במתיחת הפנים שעברה

    מיצובישי ספייס סטאר הגיעה ארצה לראשונה בשנת 2013 ולמרות עיצוב חיצוני אנמי ותא נוסעים פשוט, הצליחה לנגוס בפלח שוק מכובד בקטגוריית המכוניות הקטנות. כעת, לאחר תקופה בה הופסק שיווקה בהמתנה לדגם המעודכן, הגיעה מיצובישי ספייס סטאר לישראל לאחר מתיחת פנים ומקצה שיפורים. למבחן הדרכים שלנו התייצבה גרסת הפרימי

     
  • וידאו: מרצדס 2017 C450 AMG במבחן דרכים: זאב בעור כבש

    וידאו: מרצדס 2017 C450 AMG במבחן דרכים: זאב בעור כבש

    02.02.17 | מבחני רכב

    מרצדס C450 AMG היא מכונית ביצועים מדויקת עם נתונים מרשימים. יצאנו למבחן דרכים ווקאלי במיוחד כדי להתרשם מקרוב

    מרצדס C קלאס כבר מזמן לא משמשת כגרסת הכניסה למותג הפרימיום הגרמני, אך שנים ארוכות היוותה "המרצדס הכי קטנה" בהיצע. במחירה, היו מכוניות מנהלים מרווחות ומאובזרות ממנה, אך לקוחותיה היו אלה שחשקו בסמל הנכון במחיר "נגיש". האבולוציה עשתה את שלה וכיום דגמי המשפחתיות הגדולות של מותגי היוקרה מרווחות יותר, מאו

     
  • וידאו: יונדאי איוניק במבחן דרכים - משפחתית אקולוגית

    וידאו: יונדאי איוניק במבחן דרכים - משפחתית אקולוגית

    25.01.17 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית הראשונה של יונדאי מכוונת גבוה ומציעה אבזור בטיחות שופע וצריכת דלק מעולה

    שוק הרכב העולמי משתנה בקצב מהיר. ממדי הרכבים גדלים, גבולות הסגמנטים הופכים למטושטשים, ולא מעט רכבים חובשים כובעים של כמה קטגוריות במקביל. לרכבים מונעי בנזין ודיזל קמו מתחרים, ביניהם רכבים מונעי מימן, רכבים חשמליים, היברידיים והיד עוד נטויה. יצרני הרכב משתתפים במרוץ האנרגיה ושוקדים במקביל על פיתוח מע

     
  • קיה נירו במבחן דרכים - סינרגיה רציונלית

    קיה נירו במבחן דרכים - סינרגיה רציונלית

    29.12.16 | מבחני רכב

    קיה נירו הוא קרוסאובר היברידי המשלב מגוון יתרונות בחבילה מגובשת ואטרקטיבית

    קיה נירו מוגדר כקרוסאובר אך מראהו מזכיר מרכב סטיישן מוגבה. הוא מתפרש לאורך 4,355 מ"מ לעומת אחיו קיה ספורטאז' הנמתח לאורך 4,480 מ"מ. עם זאת, בסיס הגלגלים של הנירו ארוך ב- 30 מ"מ לעומת הספורטאז', מה שמקנה מרווח ברכיים עדיף ליושבים מאחור. קיה נירו משתייך אמנם לסגמנט הקרוסאוברים הלוהט אך קורץ גם ללקוחות

     
  • וידאו: אופל קורסה OPC 2016 במבחן דרכים

    וידאו: אופל קורסה OPC 2016 במבחן דרכים

    01.12.16 | מבחני רכב

    על הנייר, אופל קורסה OPC החדשה מצליחה להרשים, אבל אותנו מעניין איך היא על הכביש

    סרטון מבחן דרכים אופל קורסה OPC אופל קורסה OPC יתרונות התנהגות כביש, אבזור, תא הנוסעים חסרונות מחיר, היגוי, נוחות נסיעה אופל קורסה OPC, הגרסה המהירה של הסופר מיני הגרמנית, קוראת תיגר על פולקסווגן פולו GTI, סיאט איביזה קופרה ופיג

     
  • וידאו: מרצדס E קלאס החדשה במבחן דרכים

    וידאו: מרצדס E קלאס החדשה במבחן דרכים

    24.11.16 | מבחני רכב

    מרצדס E קלאס לוקחת אותנו אל העתיד בו לא נצטרך לנהוג במכונית והנסיעה תהפוך לאוטונומית

    סרטון מבחן דרכים מרצדס E קלאס יצרנית הפרימיום הגרמנית מציבה סטנדרטים מאוד גבוהים כהרגלה ואלו באים לידי ביטוי בדור החדש של מרצדס E קלאס, המוצבת בין מרצדס C קלאס המשפחתית לספינת הדגל מרצדס S קלאס. מרצדס E קלאס החדשה היא המכונית הטכנולוגית ביותר של היצרנית. כל החידושים אשר פותחו במהלך השנים הא

     
  • וידאו: אאודי A4 במבחן דרכים

    וידאו: אאודי A4 במבחן דרכים

    13.11.16 | מבחני רכב

    אאודי A4 מתייצבת למבחן דרכים תובעני עם עיצוב מרשים, טכנולוגיות מתקדמות, וניחוח פרימיום מעודן

    אחרי 22 שנים שהיא משקיעה בעצמה ומראה לכולם כמה היא שווה, זוכה אאודי A4 בדורה החמישי לתדמית בוגרת ואצילית. מה שזיכה את הדורות הקודמים בתשואות כבר הפך למובן מאליו וכעת היא צריכה להוכיח שהיא מסוגלת ליותר מבלי לצעוק. יריבותיה לסגמנט לא מאפשרות לה לעצום עין והקרב על תואר מלכת הקטגוריה הפך לשיחת היום. ידי

     
  • וידאו: הונדה סיוויק טייפ אר (TYPE R) במבחן דרכים

    וידאו: הונדה סיוויק טייפ אר (TYPE R) במבחן דרכים

    20.10.16 | מבחני רכב

    הונדה סיוויק טייפ אר מגיעה אלינו לאחר המתנה ארוכה. האם היא תעמוד בציפיות הגבוהות?

    לאחר חמש שנות המתנה יודעת הונדה שאסור לה לאכזב עם הסיוויק טייפ אר החדשה. היא בנתה מנוע טורבו חדש, טיפלה באווירודימניות וכיילה את השלדה ושאר המכלולים על מנת לחזור לסגמנט הספורט עם ראש מורם. התוצאות לא איחרו להגיע. עם השקתה שברה הונדה סיוויק טייפ אר החדשה זמני הקפה חדשות לבקרים. ההישג החשוב ביותר נרשם

     
  • וידאו: שברולט מאליבו במבחן דרכים

    וידאו: שברולט מאליבו במבחן דרכים

    28.09.16 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו החדשה משנה גישה. האם היא משנה גם את כללי המשחק בשוק המשפחתיות הגדולות?

    כאשר אתם שומעים את השם שברולט, לחלקכם עולות מחשבות על מכוניות אמריקאיות ספינתיות עם מנועים גדולים ולחלקכם עולות מחשבות על מכוניות קוריאניות זולות עם סמל אמריקאי. במקרה של שברולט מאליבו החדשה, הסיפור הוא אחר לגמרי. היא כבר לא כל כך אמריקאית אבל היא בכלל לא קוריאנית. שברולט מאליבו בדור העשירי הופכת למ

     
  • וידאו: פיג'ו 2008 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    וידאו: פיג'ו 2008 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    22.09.16 | מבחני רכב

    פיג'ו 2008 הינו קרוסאובר מעוצב ושימושי. האם יש לו את כל הדרוש כדי להתחרות בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים? יצאנו לבדוק

    עולם הרכב עבר שינוי משמעותי בשנים האחרונות עם ביקוש הולך וגובר למכוניות מעוצבות עם נוכחות ושימושיות טובה, במחיר נגיש. היצרניות מצאו לכך פתרון העונה לשם קרוסאובר עירוני או ג'יפון כפי שנהוג לכנותו בישראל. בדרך כלל מדובר ברכב על בסיס מכונית סופר מיני שזכה למרווח גחון מוגדל וכמה תוספות קוסמטיות למראה המ

     
  • סובארו לבורג 2016 במבחן דרכים

    סובארו לבורג 2016 במבחן דרכים

    01.09.16 | מבחני רכב

    סובארו לבורג היא משפחתית סטיישן שונה בנוף הישראלי. יצאנו לבדוק את הצהרתה על ספורטיביות ושימושיות

    סובארו לבורג החדשה הוצגה בעולם כבר בשנת 2013 אך היצרן היפני הקטן לא מיהר לייצא אותה אל מחוץ לגבולות היבשת. השם לבורג (Levorg) אם תהיתם הוא הכלאה בין שלוש מילים: לגאסי, רבולושיין, וטורינג (Legacy, revolution, touring). סובארו לבורג מצויידת במנוע טורבו בנזין חדש, מערכת הנעה כפולה, ובעיצוב שצפוי ל

     
  • יונדאי סונטה הייבריד 2016 במבחן דרכים

    יונדאי סונטה הייבריד 2016 במבחן דרכים

    25.08.16 | מבחני רכב

    יונדאי סונטה החדשה עושה עלייה מחודשת לישראל כשהיא חמושה בטכנולוגיה היברידית ובגנים אמריקאים

    כשנתיים לאחר הפסקת שיווקה של יונדאי i40, שלא זכתה להצלחה גדולה בישראל וממנה נמכרו כ- 800 יחידות בסך הכל, מגיעה יונדאי סונטה החדשה לכפר על חוסר ההצלחה של האחות האירופאית כשהיא חמושה בעיצוב מרענן ובמערכת הנעה היברידית. יונדאי סונטה החדשה מיוצרת בקוריאה אך מיועדת לשוק האמריקאי בעיקר והדבר בא לידי ביטוי

     
  • טויוטה קורולה 2016 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    טויוטה קורולה 2016 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    18.08.16 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה עברה מתיחת פנים של אמצע החיים וקיבלה עיצוב ואבזור מעודכנים וכן מערכות בטיחות מתקדמות. יצאנו לבדוק איך המשפחתית הנמכרת בישראל מתכוונת לשמור על מעמדה

    טויוטה קורולה הינה המכונית הנמכרת ביותר בעולם בכל הזמנים, אפילו יותר מהחיפושית והגולף של פולקסווגן. גם בישראל שמרה קורולה על מעמדה וכיכבה בראש טבלת המסירות מספר פעמים לא מבוטל. טויוטה קורולה משווקת בכל העולם ומיוצרת במספר רב של מדינות, והצליחה ביובל האחרון לבסס את מעמדה כמשפחתית אמינה ופרקטית. הדור

     
  • רנו קדג'אר 1.5 דיזל במבחן דרכים

    רנו קדג'אר 1.5 דיזל במבחן דרכים

    04.08.16 | מבחני רכב

    רנו מרחיבה את היצע דגמי רכבי הפנאי ונכנסת לפלח הג'פונים עם רנו קדג'אר החדש בגרסאות דיזל ובנזין. הוצאנו את גרסת הדיזל למבחן דרכים על מנת לבדוק האם הקדג'אר יהווה מתחרה חזק בסגמנט הלוהט

    זה כבר לא סוד שסגמנט דגמי הפנאי שטח הוא כמעט הסגמנט המרכזי היום במרבית שווקי הרכב בעולם. כמעט כל יצרן רכב היום מציע דגם פנאי שטח אחד לפחות. גם קונצרן רנו ניסאן מציע יותר מדגם פנאי שטח אחד - החל מניסאן ג'וק וניסאן קשקאי, ועד לדגמי הפנאי שטח המפוארים של אינפיניטי. רנו הציעה עד היום רק את רנו קפצ'ור הק

     
  • סוזוקי בלנו 2016 במבחן דרכים

    סוזוקי בלנו 2016 במבחן דרכים

    21.07.16 | מבחני רכב

    סוזוקי מחזירה לנוף המקומי שם ישן בחליפה חדשה. הפעם כמכונית סופר מיני מרווחת ומאובזרת

    סוזוקי בלנו 2016 מחזירה לחיים שם נוסטלגי ומוכר, אך הבלנו החדשה שונה לחלוטין מאותה בלנו שהצליחה מאוד בישראל בשנות ה- 90. בניגוד לסוזוקי בלנו המקורית שהשתייכה לקטגוריית המשפחתיות ושווקה בעיקר בגרסת סדאן, הבלנו החדשה הינה סופר מיני מרווחת במרכב האצ'בק 5 דלתות. בישראל משווקת סוזוקי בלנו בגרסת GLS הבסיסי

     
  • טויוטה פריוס 2016 החדשה במבחן דרכים

    טויוטה פריוס 2016 החדשה במבחן דרכים

    19.07.16 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של טויוטה פריוס מבוסס על פלטפורמה חדשה, מצוייד ביחידת הנעה היברידית עדכנית, ומציג עיצוב יוצא דופן

    בשלהי שנות ה- 90 עמלו מהנדסי טויוטה על רעיון חדש-ישן: שילוב בין מערכת הנעה מסורתית לוגמת בנזין למערכת הנעה חשמלית. בשנת 1997 חשפה הענקית היפנית את הדור הראשון של הפריוס שהתהדר בחדשנות פורצת דרך הבאה לידי ביטוי ביחידת הנעה היברידית ובעיצוב אווירודינמי מיוחד. במשך השנים הבינו בטויוטה שההימור השתלם והפ

     
  • אופל אסטרה החדשה במבחן דרכים

    אופל אסטרה החדשה במבחן דרכים

    12.07.16 | מבחני רכב

    יצאתי לפגישה עם אירופאית נאה, בייישנית ומנומסת עם שמלה אדומה והמון תכונות טובות. האם צפוי לנו עתיד משותף וזוגיות מוצלחת?

    שמעתי עליה המון דברים טובים מחברים. כשהסכימה להיפגש קבענו דייט לשעת אחר צהריים לא מחייבת. אני לבשתי קז'ואל והגעתי באיחור קל, היא הגיעה בשמלה אדומה מושקעת וחיכתה לי מעט. אופל אסטרה החדשה היא לא רק מכונית יפה, היא מכונית בטיחותית ומושקעת וכבר הספיקה לקטוף את תואר מכונית השנה לשנת 2016. אם לא די בכך, א

     
  • פורד אקספלורר במבחן דרכים

    פורד אקספלורר במבחן דרכים

    07.07.16 | מבחני רכב

    פורד אקספלורר עבר עדכון לקראת סוף חיי הדגם והגיע לישראל חמוש בעיצוב מעודכן ורשימת אבזור ארוכה. יצאנו לבדוק מה התחדש

    הדור האחרון של פורד אקספלורר הושק בשנת 2011. הוא נטש את שלדת הסולם ויכולות השטח לטובת נוחות ופינוקים. כעת לקראת סוף חיי הדגם עבר פורד אקספלורר עדכון מקיף שכולל שינוי עיצובי ושידרוגים ברשימת האבזור. פורד אקספלורר החדש הוא עוף מעט מוזר בישראל, הוא גדול מאוד ורחב, יכול לשנע בנוחות 7 נוסעים, והוא ספק מי