יונדאי i20 קרוס במבחן דרכים

 

יונדאי i20 קרוס הוא למעשה יונדאי i20 עם מדי עבודה ונעליים גבוהות. האם זה יספיק לו כדי להוות תחרות אמיתית בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים?

תגיות | פנאי שטח, יונדאי, i20 קרוס

עד להגעת יונדאי i20 קרוס לישראל, לא היה לכלמוביל היבואנית מענה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים הרותח. אמנם יש לה את יונדאי טוסון החדש שמצליח מאוד בישראל ובעולם, אך הוא גדול ויקר יחסית מדגמים בסגמנט נמוך יותר כגון ניסאן ג'וק, שברולט טראקס ופיג'ו 2008. בארסנל הדגמים של יונדאי דווקא קיים דגם פנאי שטח קומפקטי - יונדאי קרטה (Creta), אך הוא מיועד בעיקר לשווקים האסייתיים ואינו בעל תקינה אירופאית. כדי למלא את המשבצת החסרה הגתה היצרנית את יונדאי i20 קרוס.

 

יונדאי i20 קרוסיונדאי i20 קרוס

 

יונדאי i20 קרוס הינו בעצם יונדאיi20 עם איפור שטח ומרווח גחון שצמח ב- 20 מ"מ לכדי 160 מ"מ. מלבד מידת הגובה שצמחה בעקבות הגדלת מרווח הגחון, מידותיהם של הדגמים זהים. ליונדאי i20 קרוס בסיס גלגלים של 2,570 מ"מ, רוחב של 1,760 מ"מ, ואורך של 4,065 מ"מ. בישראל משווק יונדאי i20 קרוס בשתי רמות אבזור. הראשונה אינספייר ומחירה עומד על 109,900 ₪ והשניה פרימיום ומחירה עומד על 115,900 ₪. שתיהן מצויידות באותה יחידת הנעה הכוללת מנוע בנזין בנפח 1.4 ליטר ותיבת 4 הילוכים אוטומטית.

 

עיצוב

 

יונדאי i20 קרוס החדש נראה טוב מכל זווית. מעצבי החברה שמרו על העיצוב המוצלח למדי של יונדאי i20, וגרסת הקרוס מוסיפה הצהרה של רכב פנאי שטח אופנתי. הפגוש הקדמי כולל צמד פנסי ערפל עגולים ופלסטיקה שחורה המדמה מיגון גחון. מהצד נוספו פסי הגנה בדלתות, חצאיות פלסטיק שחורות מעוצבות, ומכסה מיכל דלק ייחודי.

 

יונדאי i20 קרוסיונדאי i20 קרוס

 

פסי גגון מעטרים את הגג וצמיגים נמוכי חתך עם חישוקי סגסוגת בקוטר 17 אינץ' מוסיפים חן לרכב. קורת C המושחרת משתלבת עם חלקו האחורי של הרכב שקיבל פגוש חדש עם צמד מחזירי אור עגולים והמון פלסטיקה שחורה ומוכספת. התוצאה מוצלחת ואופנתית כאמור.

 

תא הנוסעים

 

למרות שתא הנוסעים זהה ליונדאי i20 הסטנדרטית, נוספו לו גוונים שונים. הדשבורד, דיפוני הדלתות והמושבים מגיעים בשילוב צבעים של שחור וחאקי שמטיב עם הקרוס. חומרי הדיפון עומדים בציפיות אך איכות ההרכבה לוקה בחסר באיזורים מסויימים. דלת הנהג לדוגמא, מיאנה להיסגר ללא טריקה. הנדסת האנוש טובה כמצופה מיונדאי, וכל הפקדים ממוקמים היכן שציפינו למצוא אותם. לוח המחוונים ברור וקריא אך צג המידע של מחשב הדרך מעט צפוף ועמוס, מה שהקשה על קריאתו.

 

יונדאי i20 קרוסיונדאי i20 קרוס

 

במרכז הדשבורד ניצבת מערכת המולטימדיה Connected Car של יונדאי הכוללת בין היתר מסך מגע, ניווט וויז, אפליקציות שונות, וקישוריות בלוטות'. תחתיה ממוקמים פקדי המזגן המכני, תא אחסון, ושקעי 12V, AUX ו- USB. בין המושבים תא אחסון קטן, צמד מחזיקי כוסות ובורר הילוכים כמובן. תאי אחסון נוספים נמצאים בדלתות, ותא הכפפות המקורר גדול מספיק עבור מרבית האביזרים שתרצו לאחסון.

 

המושבים ביונדאיi20 קרוס החדש נוחים למרות שהמושבים הקדמיים מעט צרים וחסרי תמיכה לירכיים. מושב הנהג ניתן לכיוון גובה, ויחד עם כוון גובה ועומק של גלגל ההגה, ניתן למצוא תנוחת נהיגה מתאימה. המרווח מלפנים סביר בלבד מכיוון שרגל ימין של הנהג פוגשת את הדשבורד לעיתים קרובות. מאחור המרווח מצויין הודות למרווחי ראש ורגליים טובים ומדרגת תעלת הינע נמוכה. שני מבוגרים וילד יכולים לשבת בקלות ובנוחות, או לחילופין שני מושבי תינוק יכנסו למושב האחורי ללא כל בעיה. היות והמרכב הוגבה רק ב- 2 ס"מ הישיבה אינה גבוהה ושולטת במיוחד, בוודאי לא כמו ברכבי פנאי בגודל מלא. שדה הראיה לפנים ולצדדים טוב, ועל שדה הראיה המוגבל לאחור מפצה מצלמת הרוורס.

 

יונדאי i20 קרוסיונדאי i20 קרוס

 

נפח תא המטען עומד על 301 ליטרים. מפתח התא נוח ורחב דיו אך פתח ההטענה גבוה ותא המטען אינו עמוק מספיק. המושבים האחוריים מתקפלים ביחס של 60/40 ומגדילים את נפח תא המטען לכדי 1,017 ליטרים עם רצפה מדורגת ולא שטוחה. מתחת לרצפת תא המטען מסתתר גלגל חלופי זמני.

 

אבזור

 

יונדאיi20 קרוס החדש לובש חליפה חיצונית קרבית וכולל מגוון פינוקים אהובים על הקהל בישראל. רמת האבזור פרימיום מצויידת במערכת מולטימדיה אנדרואיד נשלטת מההגה, ניווט וויז, אפילקציות חניה, דיבורית בלוטות, ו- 4 רמקולים. בנוסף ניתן למצוא בקרת שיוט, 4 חלונות חשמל, מצלמת נסיעה לאחור, חיישני נסיעה לאחור, שמשות אחוריות כהות, מראות מתקפלות חשמלית, וחישוקי סגסוגת בקוטר 17 אינץ'.

 

יונדאי i20 קרוסיונדאי i20 קרוס

 

יונדאי i20 קרוס אינו מביא עימו חידושים בסעיף הבטיחות, וכולל 6 כריות אוויר, עיגוני איזופיקס, וחיישני לחץ אוויר בצמיגים. הקרוס מצוייד בכלל בקרות האחיזה והבלימה הסטנדרטיות, וכלמוביל מספקת כסטנדרט מערכת מובילאיי לסיוע במניעת תאונות דרכים.

 

יחידת הנעה וחווית הנסיעה

 

יצרני הרכב הקוריאנים, ויונדאי בראשם, התקדמו רבות בשנים האחרונות. הם השתפרו בכל תחום החל מהעיצוב, דרך איכות החומרים והנסיעה ועד ליחידות ההנעה. לעומת זאת, יונדאי i20 כולל גרסת הקרוס נשכחו מאחור עם יחידת הנעה השייכת לימים עברו. בישראל משווק יונדאי i20 קרוס עם מנוע בנזין אטמוספרי 4 צילינדרים בנפח 1,368 סמ"ק, המפיק 100 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט של 13.7 קג"מ החל מ- 3,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בת 4 מהירויות בלבד. עם נתונים אלו, ליונדאי i20 קרוס נקודת פתיחה חלשה אל מול המתחרות המציעות יחידות הנעה מתקדמות החמושות במנועי טורבו קטנים וזריזים ובתיבות הילוכים בעלות יחסי העברה רבים וקצרים יותר.

 

עם זאת, ההתנהלות העירונית ביונדאי i20 קרוס דווקא משביעת רצון. במהירויות נמוכות לא מורגש מחסור בכוח והקרוס מפתיע לטובה עם תגובת דוושה נחושה ותחושה זריזה למדי. רק במעבר מהילוך אחורי לקדמי ישנה השהייה מסויימת, אשר יחד עם לחיצה על דוושת התאוצה מייצרת חבטה קטנה. בעלייה יגרור הדבר לדירדור קל. מעבר לכך מצליחה התיבה להיות שקטה, נעימה וחלקה בכל מצב.

 

יונדאי i20 קרוסיונדאי i20 קרוס

 

בנסיעות בין עירוניות רגועות תקבלו מכונית נעימה לשהיה. גילה של יחידת ההנעה מתגלה כאשר נדרש כוח זמין לעקיפות או לצליחת עליות תלולות בזריזות. אז מתקשה הקרוס לספק את הסחורה. מומלץ לתכנן כל עקיפה מראש, על אחת כמה וכמה אם הרכב עמוס בציוד ובנוסעים. ההגה של יונדאי i20 קרוס החדש אינו מפתיע לטובה ואינו מאכזב. הוא קל ונעים אך מנותק. למרות שאין לו יומרות ספורטיביות כלל, ניתן להשתובב עם ההגה ולחוש את בקרת היציבות עובדת. רעשי הסל"ד הגבוה יוסיפו לחוויה אך בפועל הקצב ישאר איטי.

 

תאוצה מעמידה למאה קמ"ש ארכה 14.2 שניות (13.6 שניות לפי היצרן), ואת מיאוץ העקיפה מ- 80 ל- 120 קמ"ש השלים יונדאי i20 קרוס תוך 11.3 שניות המרגישות כמו נצח. במשך המבחן עמדה צריכת הדלק הממוצעת על 10.8 ק"מ לליטר, נתון לא מזהיר, במיוחד לאור הביצועים הפושרים. טווח הנסיעה לעומת זאת סביר, הודות לקיבולת 50 ליטרים של מיכל הדלק. בנסיעה משולבת תוכלו לגמוע 500 ק"מ לפני שתאלצו לעצור שוב בתחנת הדלק.

 

יונדאי i20 קרוסיונדאי i20 קרוס

 

למרות האיפור הקרבי, יכולת השטח של יונדאי i20 קרוס זהה לכל סופר מיני סטנדרטית. הוא אינו מצוייד בשום אבזור שטח אמיתי ובוודאי שלא בהנעה כפולה. זה בסדר גמור מבחינתנו מכיוון שרכבי פנאי שטח קומפקטיים היום הם הצהרה אופנתית ותו לא. אם תקחו את הקרוס לטיול תגלו שניתן לנסוע איתו במגוון שבילי עפר קלילים עם מידת זהירות נדרשת כבכל רכב סטנדרטי אחר.

 

נוחות נסיעה

 

בידוד הרעשים ביונדאי i20 קרוס טוב למדי. בשיוט רגוע כמעט ולא מורגשים רעשי רוח ומנוע אך מעט רעשי כביש מהצמיגים חודרים לתא הנוסעים. גם במצבים בהם נדרש יותר כוח ודוושת התאוצה דבוקה לרצפה, נשמר שקט יחסי. מעבר ל- 4,500 סל"ד נשמעים בבירור רעשי המנוע בתא הנוסעים. גם כיול המתלים של יונדאי i20 קרוס החדש טוב. הנסיעה מרגישה מוצקה ומרבית השיבושים העירוניים לא מגיעים אל הנוסעים. רק עם מפגעים גסים באספלט מתקשה יונדאי i20 קרוס להתמודד כראוי. בכבישים המהירים הנוחות הרבה יותר גבוהה, וגם בכבישים מפותלים שומר הקרוס על ריסון טוב למרות הגבהת מרכז הכובד של המכונית.

 

סיכום

 

יונדאי i20 קרוס החדש הוא הצהרה אופנתית. העיצוב החיצוני הוא הקלף החזק ביותר שלו ובנוסף הוא מרווח, מאובזר, איכותי ומוצע במחיר נמוך יחסית לסגמנט. הדגם נופל ממתחריו בסעיפי הביצועים ובצריכת הדלק אך לקוחות רבים ירגישו מסופקים עם נתונים אלו. אין ספק שהמונטין המצויין של יונדאי בישראל יניע את הרוכשים לאולמות התצוגה למרות יחידת ההנעה המיושנת. עבורם יונדאי i20 קרוס יכול להוות עסקה הגיונית ומשתלמת.

 

יונדאי i20 קרוס 1.4 פרימיום אוטומט
מנוע בנזין 4 צילינדרים 1,368 סמ"ק
הספק מרבי 100/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 13.7/3,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בת 4 מהירויות
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,065 מ"מ
רוחב כללי 1,760 מ"מ
גובה כללי 1,529 מ"מ
בסיס גלגלים 2,570 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען

301/1,017 ליטרים

משקל עצמי 1,180 ק"ג
מהירות מרבית 162 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 13.6 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 15.3 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10.8 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 7
ציון בטיחות ENCAP 4 כוכבים
מחיר

115,990 ₪ חבילת קרוס-פאק

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • פיג'ו 308 GTI במבחן דרכים - צרפתייה לוהטת

    פיג'ו 308 GTI במבחן דרכים - צרפתייה לוהטת

    23.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    לפיג'ו מסורת מפוארת וארוכת שנים עם דגמי GTI ספורטיביים ומהנים ופיג'ו 308 GTI נכנסת לנעליים גדולות ויוצרת ציפיות רבות. יצאנו לבחון את הצרפתייה החמה על כבישים לוהטים

    לפיג'ו מוניטין רב שנים בייצור מכוניות מהנות לנהיגה, בפרט דגמי היצרן אשר זכו לשאת את תג GTI. אמנם לפולקסווגן גולף שמור תואר הוגת קונספט ההאצ'בק הספורטיבית עוד בתחילת שנות ה- 80, אך פיג'ו שבאה אחריה, עשתה זו בדרכה שלה עם תוצאות טובות לא פחות. דגמי פיג'ו 205 GTI האגדיים בשלל גרסאותיהם היו למשאת נפשם של

     
  • קיה ריו החדשה במבחן דרכים

    קיה ריו החדשה במבחן דרכים

    16.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    קיה ריו החדשה נחתה בישראל והיא לא מצליחה לעורר עניין כמו ספורטאז' ופיקנטו. יצאנו לבדוק מדוע

    בעשור האחרון התחוללה טרנספורמציה בקיה. מיצרן המייצר מכוניות פשוטות עם מכלולים מיושנים, לעיתים תוך התבססות על דגמים קודמים של יצרניות אחרות, הפכה קיה למשהו אחר לחלוטין. נקודת המפנה הראשונה הייתה המעבר לבעלות יונדאי בעלת החזון שהציבה יעדים שאפתניים ודאגה גם לעמוד בהם. בהמשך גוייס למשימה מעצב העל פיטר

     
  • פורד קוגה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פורד קוגה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    09.11.17 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק איך פורד קוגה, שעבר מקצה שיפורים, מתכוון לכבוש לעצמו נתח מההצלחה המסחררת בקטגוריית רכבי הפנאי שטח בישראל

    פורד קוגה הגיע לישראל בשנת 2013 אך דלק מוטורס היבואנית לא קראה נכון את המפה והציעה לקהל הישראלי את הקוגה ברמות אבזור גבוהות עם הנעה כפולה כסטנדרט, בזמן שהמתחרות הציעו גרסאות כניסה מוזלות עם הנעה קדמית ומנועים צנועים. מאז ביצעו בפורד מספר ניסיונות להפיח חיים בקוגה שכללו החלפת מנוע, שיווק גרסאות הנעה

     
  • יגואר F-PACE במבחן דרכים

    יגואר F-PACE במבחן דרכים

    02.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    יצאנו לבדוק האם יגואר F-PACE, רכב הפנאי הראשון של המותג, נושא את תכונות האופי הספורטיביות והעידון הבריטי המאפיינים את רכבי יגואר

    במהלך ארבעת העשורים האחרונים, עברה יצרנית הרכב הבריטית יגואר טלטלות רבות. בשנת 1975 פתחה הממשלה הבריטית בתהליך הלאמה גורף, שכלל בין היתר את העברת הבעלות על קונצרן יגואר מידיים פרטיות לבעלות המדינה. כעשר שנים לאחר מכן חזרה יגואר לבעלות ציבורית. בשנת 1990 נרכשה על ידי קונצרן פורד, ובשנת 2008 הפכה לחבר

     
  • ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק במבחן - אייקון אמריקאי בשטח הישראלי

    ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק במבחן - אייקון אמריקאי בשטח הישראלי

    26.10.17 | מבחני רכב

    ג'יפ גרנד צ'ירוקי הוא שם דבר זה שנים רבות, ותמיד הציע נוחות נסיעה גבוהה ויכולות שטח מרשימות. כעת משיק היבואן את גרסת טריילהוק עם יכולות שטח משופרות. יצאנו לבדוק

    ג'יפ גרנד צ'ירוקי הוא הרבה יותר מרכב פנאי, מדובר באייקון אמריקאי שנוגע בליבם של חובבי הגה ושטח בכל העולם כבר למעלה מעשרים שנה. ג'יפ גרנד צ'ירוקי ידוע כרכב פנאי בעל יכולות שטח מצוינות, אך מהנדסי ג'יפ חשבו שגם את המצוין ניתן לשפר, וכך נולד גרנד צ'ירוקי טריילהוק החדש. הטריילהוק מביא עימו יכולות שטח מוג

     
  • מרצדס S500e במבחן דרכים - אצולה מעוררת השראה

    מרצדס S500e במבחן דרכים - אצולה מעוררת השראה

    18.10.17 | מבחני רכב

    מרצדס S קלאס היא אחת המכוניות הכי מפנקות שכסף יכול לקנות, וגרסת 500e מבטיחה לפנק גם את הסביבה. יצאנו לבדוק את השילוב המסקרן

    מרצדס S קלאס נחשבת בעיני רבים למכונית הטובה ביותר בעולם, ובצדק. מדובר במכונית פאר גדולה ויקרה שמחירה הופך אותה ללא רלוונטית עבור הרוב המכריע של תושבי כדור הארץ. אז מה בכל זאת הופך אותה לכה חשובה? מרצדס S קלאס עומדת בראש פרמידת הדגמים הענפה של היצרנית הגרמנית ומצויידת במיטב הטכנולוגיה שיש לעולם הרכב

     
  • מזראטי לבנטה - קרוסאובר איטלקי נמרץ ומהודר

    מזראטי לבנטה - קרוסאובר איטלקי נמרץ ומהודר

    02.10.17 | מבחני רכב

    מזראטי לבנטה, רכב הפנאי הראשון של מותג היוקרה האקזוטי, מבקש לגעת בליבם של חובבי הנהיגה. יצאנו לבדוק האם הלבנטה קורצת גם לנהג וגם למשפחה

    מזראטי, יצרנית המכוניות האקזוטיות שעשו בשנים האחרונות את דרכן לכבישי ישראל, משיקה רכב פנאי עם הרבה כוח, מזג איטלקי ותג מחיר שלא יבייש את המותגים היקרים ביותר. מזראטי לבנטה הוא לא רק רכב הפנאי הראשון של המותג האיטלקי, הוא מהלך ראשון ומושקע של היצרן להיכנס לשוק רכבי הפנאי הגועש. מזראטי לבנטה נוצר עם ת

     
  • ב.מ.וו סדרה 5 החדשה במבחן דרכים

    ב.מ.וו סדרה 5 החדשה במבחן דרכים

    26.09.17 | מבחני רכב

    ב.מ.וו מבטיחה ללקוחותיה הוותיקים כי הדור השביעי בשושלת סדרה 5 יעצים את חווית הנהיגה תוך שמירה על איכות הרכבה והנדסת אנוש מהטובות בעולם. יצאנו לבדוק האם היא מצליחה לעמוד בהבטחותיה

    ב.מ.וו סדרה 5 החדשה הינה נצר לשושלת מפוארת של מכוניות יוקרה בתצורת סדאן. ייצורה של סדרה 5 החל בשנת 1972 והכתיב לעולם את הלך הרוח שעתיד להתפתח בקטגוריה זו. המנועים החזקים, השלדה הספורטיבית ומערכת ההנעה האחורית הפכו לשם דבר במרוצת הזמן, ובתחילת שנת 2008 נמכרה המכונית ה- 5 מיליון של ב.מ.וו סדרה 5.

     
  • טנדרים במבחן השוואתי

    טנדרים במבחן השוואתי

    19.09.17 | מבחני רכב

    יצאנו עם איסוזו דימקס, טויוטה היילקס, מיצובישי טרייטון, ופיאט פולבק למבחן דרכים מאובק ומאומץ בכדי להכתיר את הטנדר הטוב ביותר

    קטגוריית הטנדרים בישראל לא נמצאת בדרך כלל בכותרות. מאז ביטול הטבת המס על הטנדרים הבינוניים בשנת 2005 צנחו המכירות בקטגוריה ובימינו רק מי שבאמת זקוק לטנדר רוכש אחד. מזה שנים קיימים בישראל מספר מותגים עיקריים בסגמנט – איסוזו, טויוטה ומיצובישי. איסוזו שיווקה בשנות ה- 90 את האיפון ובימינו מובילה א

     
  • סוזוקי סוויפט החדשה במבחן דרכים

    סוזוקי סוויפט החדשה במבחן דרכים

    18.09.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    סוזוקי סוויפט החדשה מגיעה אלינו היישר מיפן עם עיצוב רענן ומנוע מעודכן. יצאנו לבדוק האם היא מתחרה ראויה בסגמנט הסופר מיני הצפוף

    בתקופה האחרונה חידשה יבואנית סוזוקי את היצע הדגמים והנחיתה בישראל 4 דגמים חדשים - בלנו, קרוסאובר, איגניס, וסוויפט. מזה שנים סוזוקי סוויפט היא הרבה יותר מסופר מיני, ומהווה אחד הסמלים הבולטים של הסגמנט ושל המותג עצמו. עוד לפני שסוזוקי איגניס וסוזוקי קרוסאובר היו פנטזיה מוטורית של החברה היפנית, כבשה סו

     
  • פיאט פולבק במבחן דרכים

    פיאט פולבק במבחן דרכים

    13.09.17 | מבחני רכב

    פיאט פולבק הוא המצטרף האחרון לקטגוריית הפיקאפים בישראל ומתהדר בהיותו האירופאי היחיד בשוק בו שולטים ביד רמה הטנדרים היפנים. יצאנו לתהות על קנקנו של פיאט פולבק ולגלות סוד משפחתי קטן שהוא לא מתאמץ להסתיר

    שוק הטנדרים בארץ נשלט מזה שנים בידי איסוזו דימקס המחזיק בנתח של כ- 50% מסך מכירות הפיקאפים בישראל. אל התחרות הצטרף לאחרונה שחקן אירופאי ראשון - פיאט פולבק, עם מפרט ותצורה מתאימים לתחרות ומנוע שרירי בהספק של 181 כ"ס ההופך אותו לחזק ביותר בקטגוריה. אם אתם תוהים כיצד יצרן איטלקי המתמחה בייצור מכוניות ק

     
  • מאזדה CX-5 החדש במבחן דרכים

    מאזדה CX-5 החדש במבחן דרכים

    11.09.17 | מבחני רכב

    מאזדה CX-5 החדש מעוצב בסגנון קודו הייחודי למאזדה. יצאנו לבדוק האם דגם CX-5 החדש מציג איכויות משופרות לאחר שעבר מתיחת פנים

    בעשור האחרון עברה מאזדה העולמית שינוי משמעותי הכולל את פיתוח טכנולוגיות הסקיי-אקטיב לשיפור יעילות המנועים, ואת שפת העיצוב המרשימה המכונה קודו. נסיעת המבחן ארכה כיומיים קצרצרים במהלכם משך מאזדה CX-5 החדש מבטים מעוררי השתאות בכל מקום אליו הגיע. זהו ללא ספק אחד מרכבי הפנאי היפים בהם נהגתי, וההוכחה הגיע

     
  • יונדאי H350 במבחן דרכים - בא לשכונה בחור חדש

    יונדאי H350 במבחן דרכים - בא לשכונה בחור חדש

    06.09.17 | מבחני רכב

    יונדאי משיקה ואן חדש ועושה צעדים ראשונים בעולם המסחריות הגדולות. יצאנו לבדוק האם יצליח השחקן החדש להתברג לקבוצת השליטה בסגמנט המסחריות

    עולם המסחריות מרגיש קצת אפור ולא מוכר למרביתנו. יונדאי לעומת זאת, מזהה את הפוטנציאל הכלכלי של הסגמנט ומרגישה בנוח להסתובב בעולם חדש כאילו הייתה שם מקדמת דנא. יונדאי משיקה ואן מסחרי חדש המכונה H350 ומבטיחה להביא אס מנצח למשחק שבו כולם מלכים. יונדאי H350 מגיע במספר סוגי מרכב לבחירה, ואן קצר, ואן ארוך,

     
  • מרצדס SL400 במבחן דרכים

    מרצדס SL400 במבחן דרכים

    04.09.17 | מבחני רכב

    מרצדס SL היא אחד הדגמים הוותיקים והמיוחסים ביותר של מרצדס. יצאנו איתה לדייט ארוך כדי לתהות על קנקנה

    ישנן לא מעט מכוניות אשר הותירו חותם על עולם הרכב, הציגו חידושים ושכלולים, או נמכרו בכמויות עתק. מעט מאוד מכוניות הופכות לאייקון, כזה שכולם מכירים ואפילו מפנטזים עליו. אודה ואומר כי עבורי מרצדס SL היא מכונית חלומות. ה- SL היא אחד הדגמים הוותיקים ביותר של מרצדס והיא הוצגה במקור בשנת 1954, השם הוא למעש

     
  • וולוו S90 במבחן דרכים

    וולוו S90 במבחן דרכים

    30.08.17 | מבחני רכב

    וולוו S90 - מכונית הסלון החדשה של היצרנית השבדית כבר כאן. יצאנו לבדוק את יכולותיה על האספלט הישראלי והאם היא מהווה אלטרנטיבה ראויה לטריו מגרמניה

    וולוו שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות, אך חסרות כישורים דינמיים, החלה בניסיונות לשנות תדמית זו מאמצע שנות ה- 90 עם ה- 850 T5 שצוידה במנוע טורבו חזק, בימים בהם מנועי טורבו היו נחלתן הכמעט בלעדית של מכוניות ספורט מכוונות ביצועים. כיום בהתאם לתפיסת השוק הרווחת, מוכרת וולו

     
  • סיאט לאון במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    סיאט לאון במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    23.08.17 | מבחני רכב

    סיאט לאון עברה את מתיחת הפנים של אמצע החיים ומשווקת בישראל עם מנוע חזק יותר במחיר אטרקטיבי במיוחד. אז איפה הקאץ'?

    סיאט לאון היא כרטיס הכניסה לקבוצת המשפחתיות של קונצרן פולקסווגן. לא מרווחת כמו סקודה אוקטביה, לא איכותית כמו גולף, ולא יוקרתית כמו אאודי A3. אבל לסיאט לאון תמיד היו נקודות זכות משלה - עיצובה מצודד וצעיר, היא מוצעת עם אותם מנועי טורבו קטנים וחזקים, רמת האבזור גבוהה, וכבר שנים שהיא מוצעת במחיר נוח ומע

     
  • מאזדה CX-3 במבחן דרכים - Pure Red

    מאזדה CX-3 במבחן דרכים - Pure Red

    17.08.17 | מבחני רכב

    מאזדה CX-3 מציע ממדים קטנים עם מנוע גדול ותג מחיר לא קטן. יצאנו לבדוק למי מתאים CX-3 והאם הוא מצדיק את המחיר

    שוק המשפחתיות מאבד נתחים יקרים לטובת פלח הקרוסאוברים האופנתיים, והמתחרות מקוריאה מתעלות בנתוני המסירות על מי שהייתה המלכה מיפן. כעת משגרת מאזדה את ה- CX3 כאלטרנטיבה קומפקטית וספורטיבית לרכבי הפנאי הקוריאנים המובילים את טבלת המכירות מאזדה CX3 Pure White יתרונות יחידת הנעה, התנ

     
  • סקודה ראפיד 1.0 ליטר במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    סקודה ראפיד 1.0 ליטר במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    14.08.17 | מבחני רכב

    חמש שנים מאז הושקה לראשונה, משיקה סקודה את הראפיד המעודכנת עם מנוע צנוע בנפח ליטר אחד בלבד. יצאנו לבדוק האם 95 כ"ס מספיקים למשפחתית הקטנה

    נראה שסקודה ממטירה עלינו מבול של דגמים חדשים בתקופה האחרונה, ביניהם הקודיאק שהגיע ארצה בחודש יוני השנה, האוקטביה שעברה מקצה שיפורים, והקארוק שעתיד להגיע בתחילת שנה הבאה. הפעם הגיע תורה של הראפיד להתרענן. המשפחתית הקטנה של המותג הצ'כי הגיעה לפרקה והחלה להרגיש מעט מיושנת. כחמש שנים לאחר שהוצגה לראשונה

     
  • פולקסווגן גולף במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פולקסווגן גולף במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    10.08.17 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף היא שם נרדף למשפחתית קומפקטית איכותית ושימושית. יצאנו לבדוק כיצד היא השתפרה במתיחת הפנים

    פולקסווגן גולף נהנית ממעמד אייקוני. כבר שנים ארוכות שהיא קובעת את רף האיכות בקבוצת המשפחתיות הקומפקטיות. הגולף גם נושאת על כתפיה את בשורת החדשנות של קונצרן פולקסווגן. היא הייתה הקומפקטית העממית הראשונה להשתמש במנוע טורבו קטן, ובתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. כל יצרן חולם על משפחתית שתרכוש לעצמה

     
  • אאודי TTS במבחן דרכים

    אאודי TTS במבחן דרכים

    09.08.17 | מבחני רכב

    לקחנו את אאודי TTS למבחן דרכים מהיר בכבישים המפותלים של הצפון. לא נדרש זמן רב להגיע למסקנה שהיא אחת המכוניות היותר מהנות הנמכרות היום בישראל

    אאודי TT המקורית הוצגה לראשונה בשנת 1995 אך הגיעה לפס היצור בשנת רק בשנת 1998. אאודי בחרה לקרוא לסדרת ה- TT על שם מסלול מרוצי האופנועים הקטלניIsle of Man TT . במשך 20 השנים האחרונות הספיקה יצרנית הרכב הבאוורית להעלות על פס הייצור שלושה דורות של אאודי TT הממותגת כמכונית ספורטיבית, צעירה ועדכנית. למבח