רנו קדג'אר 1.5 דיזל במבחן דרכים

 

רנו מרחיבה את היצע דגמי רכבי הפנאי ונכנסת לפלח הג'פונים עם רנו קדג'אר החדש בגרסאות דיזל ובנזין. הוצאנו את גרסת הדיזל למבחן דרכים על מנת לבדוק האם הקדג'אר יהווה מתחרה חזק בסגמנט הלוהט

תגיות | פנאי שטח, רנו, קדג'אר

זה כבר לא סוד שסגמנט דגמי הפנאי שטח הוא כמעט הסגמנט המרכזי היום במרבית שווקי הרכב בעולם. כמעט כל יצרן רכב היום מציע דגם פנאי שטח אחד לפחות. גם קונצרן רנו ניסאן מציע יותר מדגם פנאי שטח אחד - החל מניסאן ג'וק וניסאן קשקאי, ועד לדגמי הפנאי שטח המפוארים של אינפיניטי. רנו הציעה עד היום רק את רנו קפצ'ור הקומפקטי והססגוני (מלבד רנו קולאוס האנונימי) ולאחרונה החלה בשיווק רנו קדג'אר החדש בישראל, החולק מכלולים רבים עם ניסאן קשקאי. רנו קדג'אר הוא רכב פנאי שטח בינוני שיהווה תחרות ליונדאי טוסון וקיה ספורטאז'. קבוצת קרסו היא בין יבואני הרכב היחידים בישראל שעדיין שומרים על היצע מנועי הדיזל ומשתדלים לשווק את מרבית דגמיהם עם מנועי בנזין ודיזל. בקרסו לא חרגו ממינהגם גם עם רנו קדג'אר החדש. במסגרת מבחן הדרכים בחנו את רנו קדג'אר דיזל ברמת אבזור דינאמיק שמחירו עומד על 153,990 ₪.

 

רנו קדג'אר מציג קווים עגלגלים ותפוחים עם קימורים נאיםרנו קדג'אר מציג קווים עגלגלים ותפוחים עם קימורים נאים

 

עיצוב

 

למרות הקשר המשפחתי ההדוק בין רנו קאגד'אר לבין ניסאן קשקאי, מציגים השניים עיצוב חיצוני שונה. הקדג'אר מציג קווים עגלגלים ותפוחים עם קימורים נאים. מלפנים הוא מצוייד בשבכת קירור גדולה עם סמל רנו ענק. יחידות התאורה מצויידות בתאורת LED ליום והפגוש הקדמי צבוע בשחור מט ומאכלס צמד פנסי הערפל. פרופיל הקדג'אר נראה ארוך במיוחד למרות בסיס גלגלים ממוצע של 2,647 מ"מ. חלונות הצד הולכים וקטנים ככל שמגיעים לחלקו האחורי בשל שיפוע מורגש של סף החלונות. מאחור מזכיר הקדג'אר את רנו קליאו עם תפיחה בדמות מעויין על מכסה תא המטען. יחידות התאורה הגדולות מאחור כוללות גרפיקה נאה. עיצובו של רנו קדג'אר נאה מאוד והוא משדר את תחושת הג'יפון המבוקשת.

 

רנו קדג'אר משדר את תחושת הג'יפון המבוקשתרנו קדג'אר משדר את תחושת הג'יפון המבוקשת

 

תא הנוסעים

 

בתא הנוסעים של רנו קדג'אר פגשנו עיצוב נעים וזורם. הדשבורד ומרבית חומרי הדיפון נעימים ואיכותיים, וגם איכות ההרכבה אינה נופלת מאיכות ההרכבה של המתחרים הקוריאנים. הנדסת האנוש של הפקדים הפיזיים ברנו קדג'אר טובה מאוד, ותפעול בקרת האקלים, בלם היד, או כיוון המראות פשוט מאוד. מערכת המולטימדיה מצויידת במסך מגע בגודל 7 אינץ' ומריצה את מערכת ה- R2 – LINK של רנו. המערכת מעט מסורבלת לתפעול עם מגוון גדול של תפריטים ומסכים ששולטים כמעט בכל הגדרות הרכב, החל מתצוגת לוח המחוונים ומערכת הניווט ועד לבקרות הבטיחות. המערכת דורשת הסתגלות קלה ויתרונה הגדול הוא תמיכתה בשפה העברית בכל התפריטים וברשימת אנשי הקשר.

 

ברנו נטשו את לוח המחוונים האנלוגי הקלאסי לטובת לוח מחוונים דיגיטלי שנראה מעט מצועצע. לוח המחוונים ניתן להתאמה אישית ויכול להציג מגוון גדול של וריאציות ביניהן מד מהירות דיגיטלי ראשי ומד סל"ד אנלוגי, או מד מהירות אנלוגי ותצוגת מידע ראשית במרכז. לוח המחוונים יודע להציג בצורה גרפית נאה את אזהרות התמרורים, מצב חגורות הבטיחות בתוך הרכב, מצבי הדלתות, מחשב הדרך, והוראות הניווט, כשמערכת הניווט פועלת.

 

תא הנוסעים של רנו קדג'אר בעל עיצוב נעים וזורםתא הנוסעים של רנו קדג'אר בעל עיצוב נעים וזורם

 

המושבים של רנו קדג'אר מעט קצרים אך הציגו נוחות מצויינת במשך כל המבחן. מושב הנהג מתכוונן לגובה וכולל תמיכה לגב תחתון. גם גלגל ההגה ניתן לכיוון לגובה ולעומק ואין כל בעיה למצוא תנוחת נהיגה נוחה. המרווח מלפנים טוב מאוד בשני המושבים. הקדג'אר מכיל מגוון תאי אחסון ביניהם תא כפפות נדיב, תאי אחסון בדלתות, צמד מחזיקי כוסות, תא אחסון עמוק בין המושבים, מחזיק מטבעות, ותא אחסון קטן ליושבים מאחור.

 

מרווח הרגליים בספסל האחורי סביר ומרווחי הראש טובים. רנו קדג'אר יכול להסיע שלושה מבוגרים מאחור בנוחות אך מדרגת תעלת ההינע הגבוהה פוגעת במרווח הרגליים של הנוסע במושב האמצעי. המושבים מאחור נוחים אך חסרים מאחור פתחי מיזוג והתחושה מעט חנוקה עקב הצבעים הכהים וקו החלונות הגבוה. פתיחת הגג הפנורמי המלא בו מצויידת רמת האבזור דינאמיק מקלה על התופעה אך גורמת למערכת המיזוג לעבוד שעות נוספות.

 

רנו קדג'אר - מערכת המולטימדיה מעט מסורבלת לתפעולרנו קדג'אר - מערכת המולטימדיה מעט מסורבלת לתפעול

 

תא המטען של רנו קדג'אר מציג נפח הטענה של 472 ליטרים. שפת ההטענה נוחה ואינה גבוהה וגם מפתח התא מספיק רחב ונוח. תא המטען של הקדג'אר מחולק לשני חלקים עם תאי אחסון נפרדים ברצפה ויספיק בהחלט לשימוש שגרתי של משפחה. בעת הצורך ניתן לקפל את מושבי הספסל האחורי ביחס של 60/40 וליצור נפח הטענה של 1,478 ליטרים עם רצפה כמעט שטוחה.

 

רנו קדג'אר משווק בישראל עם תיבת הילוכים אוטומטית בלבד ובמגוון רמות מחיר המשלבות בין מנוע ורמת אבזור. הבסיסית שבהן היא רמת האבזור לייף עם מנוע טורבו בנזין 1.2 ליטר שמחירה עומד על 139,990 ₪ ויכולה להוות תחרות ראוייה לקיה ספורטאז'. מחירן של גרסאות הדיזל מתחיל בהפרש לא גדול עם 144,990 ₪ לגרסת הדיזל הבסיסית ו- 153,990 ₪ לגרסת הדיזל הנבחנת ברמת אבזור דינאמיק.

 

רנו קדג'אר - לוח מחוונים דיגיטלי הניתן להתאמה אישיתרנו קדג'אר - לוח מחוונים דיגיטלי הניתן להתאמה אישית

 

אבזור הרכב הנבחן כולל בין היתר בקרת שיוט, חישוקים קלים בקוטר 17 אינץ', מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', תפריט מלא בעברית, מצלמת נסיעה לאחור, חיישני חנייה מלפנים ומאחור, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, מראות מתקפלות חשמלית, וגג פנורמי כאמור. בנוסף מצוייד רנו קדג'אר ברמת אבזור דינאמיק במערכות בטיחות מקוריות בהן מערכת התראה על סטייה מנתיב, מערכת לזיהוי רכבים בשטחים מתים, מערכת לזיהוי תמרורים, ומערכת תאורה אדפטיבית.

 

יחידת הנעה

 

רנו קדג'אר החדש בגרסת המבחן מצוייד במנוע טורבו דיזל ותיק ומוכר בנפח 1.5 ליטר. המנוע משנע נאמנה את רנו פלואנס ונחשב לאחד המנועים המוצלחים של הקונצרן. המנוע מפיק 110 כ"ס ב- 4,000 סל"ד ומציג מומנט מירבי של 25.5 קג"מ ב- 1,750 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בת 6 מהירויות. נתוני היצרן מדברים על צריכת דלק ממוצעת של 26.3 ק"מ לליטר אך אנו במסגרת המבחן רשמנו צריכת דלק ממוצעת של 15.8 ק"מ לליטר, נתון מכובד שרכבי פנאי שטח מונעי בנזין יכולים לחלום עליו.

 

חווית הנהיגה

 

ההתנהלות עם רנו קדג'אר החדש נעימה מאוד. למרות ההספק הצנוע, נתון המומנט מפצה על כך במצבים רבים. בנסיעה עירונית לא חסר לקדג'אר כוח כדי לנוע, תודות לזמינות כוח מצויינת. התחושה הכללית אינה זריזה או מוחצת, במיוחד בזינוקים מהמקום, אך בתאוצות ביניים המצב טוב יותר. תיבת ההילוכים מעט איטית בפעולתה הן בהעלאות והן בהורדות הילוכים, ודורשת הסתגלות קלה. למרות מערכת למניעת דרדור, הקדג'אר יכול לדרדר מעט בעליות.

 

מרווח הגחון של הקדג'אר עומד על 200 מ

 

שיוט במהירות חוקית מתבצע ב- 2,000 סל"ד נוחים ושקטים למדי. למרות שהמנוע אינו חדש הוא מצליח להיות שקט בזכות בידוד רעשים טוב, ואינו מרעיד את המרכב תודות לבידוד ויברציות מעולה. המנוע עדיין לא משתווה למנועי בנזין בתחום העידון, אך בהחלט ניתן לחיות עימו וליהנות מיתרונותיו. בידוד הרעשים טוב באופן כללי אך בסל"ד גבוה יחדרו צלילי הדיזל אל תא הנוסעים. רעשי רוח כמעט ולא שמענו במהלך המבחן. רנו קדג'אר מצוייד במערכת עצור וסע המרבה לכבות את המנוע אך איטית בהנעתו מחדש, לכן העדפנו לבטלה בזמן המבחן.

 

תנוחת הישיבה ברנו קדג'אר גבוהה ושולטת. הראות לפנים ולצדדים טובה והראות לאחור מעט מוגבלת. החיישנים והמצלמה מקלים מאוד על נסיעה לאחור, תמרונים עירוניים ותמרוני חנייה. רנו קדג'אר אינו משווק בישראל עם מערכת הנעה כפולה. מרווח הגחון של הקדג'אר עומד על 200 מ"מ כך שבהחלט ניתן לצאת איתו לטיולי שבילים רגועים.

 

רנו קדג'אר - רכב פנאי שטח טוב ושימושירנו קדג'אר - רכב פנאי שטח טוב ושימושי

 

כיול המתלים של הקדג'אר מעט נוקשה. בדרכים עירוניות הוא מצליח לספוג את מרבית השיבושים והמהמורות אך ישנם כאלה שיחדרו לתא הנוסעים ויפגעו בגסות בנוחות הנסיעה. רנו קדג'אר מצליח לשמור על ריסון טוב וגם זוויות הגלגול אינן גדולות במיוחד. באופן כללי רנו קדג'אר החדש אינו אוהב שדוחקים בו ומציג הגה מנותק ונטייה לתת היגוי בשינויי כיוון חדים. בנסיעה מנהלתית מצליח הקדג'אר להיות צפוי ולשדר ביטחון מספיק לנהג ולמשפחה. הבלמים עשו עבודה טובה במשך כל המבחן ואת המיאוץ מעמידה למאה קמ"ש השלים הקדג'אר דיזל תוך 12.0 שניות.

 

סיכום

 

רנו קדג'אר דיזל הוא רכב פנאי שטח טוב ושימושי. ברמת התמחור הנוכחית ורמות האבזור שמציע הקדג'אר הוא מהווה תחרות טובה מאוד לקיה ספורטאז' ויונדאי טוסון, כל עוד הלקוח הישראלי יתגבר על דעותיו הקדומות. הקלף החזק ביותר של רנו קדג'אר החדש הוא מנוע הדיזל שנהנה ממוניטין אמינות מצויין ומצריכת דלק טובה משמעותית מדגמי הפנאי המתחרים בעלי מנוע בנזין. בנוסף לצריכת הדלק הטובה מציע רנו קדג'אר נימוסי כביש טובים, מרווח פנים מכובד ורשימת אבזור מצויינת.

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • אלפא רומיאו ג'וליה במבחן דרכים

    אלפא רומיאו ג'וליה במבחן דרכים

    11.01.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    אלפא רומיאו ג'וליה היא אחת המכוניות המדוברות והמסקרנות ביותר שהוצגו בשנים האחרונות, וכעת היא מגיעה אלינו למבחן. יצאנו לבדוק כיצד היא עומדת בציפיות

    מעט מאוד דגמים חדשים עוררו עניין ואמוציות בעולם הרכב כמו שעוררה אלפא רומיאו ג'וליה. מדובר במשפחתית גדולה יוקרתית וספורטיבית, מחליפת ה- 159 מנוחתה עדן שירדה מפס הייצור עוד בשנת 2011. למעשה מחליפת ה- 159 הייתה מוכנה כבר מזמן, אלא שבישורת האחרונה לפני העלייה אל פס הייצור, החליטו באלפא לעצור את הכל

     
  • פולקסווגן גולף GTI במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פולקסווגן גולף GTI במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    04.01.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    פולקסווגן גולף GTI נמצאת איתנו מאז שנת 1976 שבה המציאה את קטגוריית המכוניות הקומפקטיות ה-"החמות". יצאנו לבדוק איך היא מתפקדת בסטנדרטים החדשים של השנים האחרונות

    בתערוכת פרנקפורט בשנת 1975 נחשף לראשונה דגם שעתיד לייסד קטגוריה חדשה. לא עניין של מה בכך כשאנחנו מדברים על שנות ה- 70 נטולות הקרוסאוברים ושלל ההמצאות של ימינו. הייתה זו פולקסווגן גולף GTI, מייסדת עדת ההוט האצ'בק - גרסאות ספורטיביות למשפחתיות קומפקטיות או מכוניות סופר מיני. פולקסווגן גולף GTI הציעה מ

     
  • יגואר F-TYPE במבחן דרכים קולני במיוחד

    יגואר F-TYPE במבחן דרכים קולני במיוחד

    27.12.17 | מבחני רכב

    זכינו לצאת למבחן דרכים עם יפיפייה אמיתית - יגואר F-TYPE קבריולט המציעה חווית נהיגה משובחת שקשה לתאר במילים

    תארו לעצמכם את חווית הנהיגה במכונית המשלבת בין שתי אידאולוגיות חיים מנוגדות ועושה זאת בהרמוניה מושלמת. מכונית המחברת בין עיצוב מרהיב וחדשני לבין ניחוח נוסטלגי של שושלת רכבים עתיקת ימים. מכונית המצליחה להעניק לשוהים בה ניחוח אריסטוקרטי מאופק המעורבב בריח של רוחות מלחמה מסרט אקשן הוליוודי. כזו היא יגו

     
  • נהיגה ראשונה בסובארו XV החדש 2018

    נהיגה ראשונה בסובארו XV החדש 2018

    21.12.17 | מבחני רכב, שטח, רכב חדש

    סובארו XV החדש הושק בארוע נהיגת כביש ושטח מאתגרת. יצאנו לעמוד על יכולתיו של רכב ה- 4X4 הנמכר ביותר בישראל

    סובארו XV החדש 2018 מתחרה בקטגוריה צפופה וגדושה הכוללת כמה מרבי המכר בשוק הישראלי, ביניהם קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון. בסגמנט תחרותי זה, התבלט סובארו XV הקודם בעזרת יכולת שטח טובה הודות למערכת הנעה כפולה יעילה ונוחות נסיעה גבוהה ביחס למתחריו. בדור החדש עדכנה סובארו את הנוסחה, הוסיפה אבזור בטיחות אקטי

     
  • סיאט לאון קופרה במבחן - ספרדיה פיקנטית

    סיאט לאון קופרה במבחן - ספרדיה פיקנטית

    20.12.17 | מבחני רכב

    סיאט השיקה את הלאון קופרה החדשה עם הספק של 290 כ"ס ורצון עז להמשיך להוביל את הקטגוריה. יצאנו לבדוק האם למתחרות יש סיבה לדאגה

    סיאט לאון קופרה, מכונית הביצועים הנחשקת ביותר של החברה, עברה לאחרונה מתיחת פנים במסגרתה קיבלה עיצוב רענן ואבזור משודרג. בדומה לדגם היוצא, סיאט לאון קופרה החדשה מצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 290 כ"ס, מתלים אדפטיביים ודיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה. הדגם המוחלף הצליח להרשים אותנו בעבר וק

     
  • סיאט איביזה 1.0 במבחן דרכים

    סיאט איביזה 1.0 במבחן דרכים

    14.12.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    סיאט איביזה החדשה מגיעה לשחזר את הצלחת קודמתה שהייתה רבת מכר גם בערוב ימייה. יצאנו לבדוק האם יצליח הדור החדש לשמר את נתוני המכירות של קודמו

    סיאט איביזה הציעה בשנים האחרונות חבילה מעניינת בשוק הרכב המקומי. מחיר רכישה אטרקטיבי, יחידות הנעה יעילות, אבזור נאה, ועיצוב צעיר ומצודד, סייעו לה לפנות אל לבם של רוכשים רבים אשר תרו אחר רכב קומפקטי וחסכוני ולא הסתפקו במכונית מיני. לקראת סוף חיי הדגם היוצא ציידה סיאט את האיביזה במנוע 1.0 ליטר חדש בעל

     
  • רנו מגאן גרנד קופה במבחן דרכים

    רנו מגאן גרנד קופה במבחן דרכים

    13.12.17 | מבחני רכב

    רנו משגרת אל סגמנט המשפחתיות מתמודדת חדשה המציעה ממדים נדיבים ואבזור נוחות שופע. יצאנו לבדוק איך היא מתכוונת לכבוש את המשפחה הישראלית

    שוק המשפחתיות מאבד נתח מכירות משמעותי לטובת רכבי פנאי שטח אופנתיים. למרות זאת עדיין מוקדם להספיד את הקטגוריה הנמכרת ביותר בישראל, אליה בדיוק מכוונת רנו מגאן גרנד קופה החדשה. מחליפתה של רנו פלואנס הוותיקה מציעה ממדים מכובדים ורשימת אבזור נאה בתחרות על ליבו של הלקוח המשפחתי הקלאסי, זה שטרם נשבה בצו או

     
  • מרצדס GLE 500e במבחן

    מרצדס GLE 500e במבחן

    07.12.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    מרצדס מוסיפה גרסה היברידית נטענת PHEV למבחר גרסאות ה- GLE עם יותר סוסים תחת מכסה המנוע, צריכת דלק חסכונית ומחיר אטרקטיבי. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו של הענק ההיברידי

    בשנת 1997, לפני כ- 20 שנים, הייתה זו מרצדס שניערה את סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות הייתה מרצדס חלוצה בתחום, בימים בהם רכבי שטח לא היו נראים בכבישי היבשת הקלאסית. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור ה

     
  • סיאט לאון 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סיאט לאון 1.0 ליטר במבחן דרכים

    06.12.17 | מבחני רכב

    סיאט לאון מושקת בגרסת 1.0 ליטר עם מחיר אטרקטיבי. יצאנו לבדוק האם המנוע הקטן יספק את הנהג הישראלי והאם החבילה המוזלת אטרקטיבית כפי שהיא מסתמנת

    סיאט הוא המותג הצעיר והדינמי במשפחת פולקסווגן. סיאט לאון המשפחתית התאפיינה בעיצוב נאה ודינמי בדורותיה השונים, תוך התבססות על שלדת פולקסווגן גולף, ואימוץ ליין המנועים, תיבות ההילוכים, ומכלולים רבים של הקונצרן. סיאט לאון מתומחרת באופן אטרקטיבי ביחס לפולקסווגן גולף וביחס לסגמנט המשפחתיות. לאחר שבחנו את

     
  • ב.מ.וו 330e במבחן דרכים - דינמיקה היברידית

    ב.מ.וו 330e במבחן דרכים - דינמיקה היברידית

    30.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    ב.מ.וו מצרפת להיצע סדרה 3 את ה- 330e, היברידית נטענת עם מפרט אבזור והספק המייתר לכאורה את שאר גרסאות הסדרה. יצאנו לנסיעת מבחן לעמוד על יכולתה של ההיברידית החדשה על הכביש

    את ב.מ.וו סדרה 3 אין צורך להציג. מי שהייתה ועודנה במשך דורות המשפחתית הטובה בעולם, זכתה בשלל תארים מעיתונאי רכב בזכות יכולת דינמית מצטיינת המספקת גם הנאה מנהיגה, איכות ללא רבב, והנדסת אנוש מופתית. ב.מ.וו 330e יתרונות תמורה למחיר, ביצועים, תא נוסעים, צריכת דלק חסרונות &nb

     
  • סיטרואן ברלינגו במבחן עבודה עם 75 כוחות סוס

    סיטרואן ברלינגו במבחן עבודה עם 75 כוחות סוס

    27.11.17 | מבחני רכב

    לקחנו למבחן את סיטרואן ברלינגו, אחד מהטנדרונים המבוקשים בקטגוריה. יצאנו לבדוק האם מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר ו- 75 כוחות סוס יספיקו כדי לקחת אותו אל ראש טבלת המסירות

    קטגוריית טנדרוני העבודה דלה יחסית ואינה מציעה שלל דגמים וצבעים כמו בסגמנטים אחרים. יחד עם זאת, נראה שמרבית הלקוחות יודעים מה הם מחפשים והיצרנים הבינו זאת. סיטרואן משווקת את הברלינגו המבוקש בגרסת כניסה עם מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר, בעל הספק צנוע של 75 כוחות סוס, ברמת אבזור בסיסית. על הנייר, הוא לא נראה

     
  • פיג'ו 308 GTI במבחן דרכים - צרפתייה לוהטת

    פיג'ו 308 GTI במבחן דרכים - צרפתייה לוהטת

    23.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    לפיג'ו מסורת מפוארת וארוכת שנים עם דגמי GTI ספורטיביים ומהנים ופיג'ו 308 GTI נכנסת לנעליים גדולות ויוצרת ציפיות רבות. יצאנו לבחון את הצרפתייה החמה על כבישים לוהטים

    לפיג'ו מוניטין רב שנים בייצור מכוניות מהנות לנהיגה, בפרט דגמי היצרן אשר זכו לשאת את תג GTI. אמנם לפולקסווגן גולף שמור תואר הוגת קונספט ההאצ'בק הספורטיבית עוד בתחילת שנות ה- 80, אך פיג'ו שבאה אחריה, עשתה זו בדרכה שלה עם תוצאות טובות לא פחות. דגמי פיג'ו 205 GTI האגדיים בשלל גרסאותיהם היו למשאת נפשם של

     
  • קיה ריו החדשה במבחן דרכים

    קיה ריו החדשה במבחן דרכים

    16.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    קיה ריו החדשה נחתה בישראל והיא לא מצליחה לעורר עניין כמו ספורטאז' ופיקנטו. יצאנו לבדוק מדוע

    בעשור האחרון התחוללה טרנספורמציה בקיה. מיצרן המייצר מכוניות פשוטות עם מכלולים מיושנים, לעיתים תוך התבססות על דגמים קודמים של יצרניות אחרות, הפכה קיה למשהו אחר לחלוטין. נקודת המפנה הראשונה הייתה המעבר לבעלות יונדאי בעלת החזון שהציבה יעדים שאפתניים ודאגה גם לעמוד בהם. בהמשך גוייס למשימה מעצב העל פיטר

     
  • פורד קוגה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פורד קוגה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    09.11.17 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק איך פורד קוגה, שעבר מקצה שיפורים, מתכוון לכבוש לעצמו נתח מההצלחה המסחררת בקטגוריית רכבי הפנאי שטח בישראל

    פורד קוגה הגיע לישראל בשנת 2013 אך דלק מוטורס היבואנית לא קראה נכון את המפה והציעה לקהל הישראלי את הקוגה ברמות אבזור גבוהות עם הנעה כפולה כסטנדרט, בזמן שהמתחרות הציעו גרסאות כניסה מוזלות עם הנעה קדמית ומנועים צנועים. מאז ביצעו בפורד מספר ניסיונות להפיח חיים בקוגה שכללו החלפת מנוע, שיווק גרסאות הנעה

     
  • יגואר F-PACE במבחן דרכים

    יגואר F-PACE במבחן דרכים

    02.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    יצאנו לבדוק האם יגואר F-PACE, רכב הפנאי הראשון של המותג, נושא את תכונות האופי הספורטיביות והעידון הבריטי המאפיינים את רכבי יגואר

    במהלך ארבעת העשורים האחרונים, עברה יצרנית הרכב הבריטית יגואר טלטלות רבות. בשנת 1975 פתחה הממשלה הבריטית בתהליך הלאמה גורף, שכלל בין היתר את העברת הבעלות על קונצרן יגואר מידיים פרטיות לבעלות המדינה. כעשר שנים לאחר מכן חזרה יגואר לבעלות ציבורית. בשנת 1990 נרכשה על ידי קונצרן פורד, ובשנת 2008 הפכה לחבר

     
  • ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק במבחן - אייקון אמריקאי בשטח הישראלי

    ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק במבחן - אייקון אמריקאי בשטח הישראלי

    26.10.17 | מבחני רכב

    ג'יפ גרנד צ'ירוקי הוא שם דבר זה שנים רבות, ותמיד הציע נוחות נסיעה גבוהה ויכולות שטח מרשימות. כעת משיק היבואן את גרסת טריילהוק עם יכולות שטח משופרות. יצאנו לבדוק

    ג'יפ גרנד צ'ירוקי הוא הרבה יותר מרכב פנאי, מדובר באייקון אמריקאי שנוגע בליבם של חובבי הגה ושטח בכל העולם כבר למעלה מעשרים שנה. ג'יפ גרנד צ'ירוקי ידוע כרכב פנאי בעל יכולות שטח מצוינות, אך מהנדסי ג'יפ חשבו שגם את המצוין ניתן לשפר, וכך נולד גרנד צ'ירוקי טריילהוק החדש. הטריילהוק מביא עימו יכולות שטח מוג

     
  • מרצדס S500e במבחן דרכים - אצולה מעוררת השראה

    מרצדס S500e במבחן דרכים - אצולה מעוררת השראה

    18.10.17 | מבחני רכב

    מרצדס S קלאס היא אחת המכוניות הכי מפנקות שכסף יכול לקנות, וגרסת 500e מבטיחה לפנק גם את הסביבה. יצאנו לבדוק את השילוב המסקרן

    מרצדס S קלאס נחשבת בעיני רבים למכונית הטובה ביותר בעולם, ובצדק. מדובר במכונית פאר גדולה ויקרה שמחירה הופך אותה ללא רלוונטית עבור הרוב המכריע של תושבי כדור הארץ. אז מה בכל זאת הופך אותה לכה חשובה? מרצדס S קלאס עומדת בראש פרמידת הדגמים הענפה של היצרנית הגרמנית ומצויידת במיטב הטכנולוגיה שיש לעולם הרכב

     
  • מזראטי לבנטה - קרוסאובר איטלקי נמרץ ומהודר

    מזראטי לבנטה - קרוסאובר איטלקי נמרץ ומהודר

    02.10.17 | מבחני רכב

    מזראטי לבנטה, רכב הפנאי הראשון של מותג היוקרה האקזוטי, מבקש לגעת בליבם של חובבי הנהיגה. יצאנו לבדוק האם הלבנטה קורצת גם לנהג וגם למשפחה

    מזראטי, יצרנית המכוניות האקזוטיות שעשו בשנים האחרונות את דרכן לכבישי ישראל, משיקה רכב פנאי עם הרבה כוח, מזג איטלקי ותג מחיר שלא יבייש את המותגים היקרים ביותר. מזראטי לבנטה הוא לא רק רכב הפנאי הראשון של המותג האיטלקי, הוא מהלך ראשון ומושקע של היצרן להיכנס לשוק רכבי הפנאי הגועש. מזראטי לבנטה נוצר עם ת

     
  • ב.מ.וו סדרה 5 החדשה במבחן דרכים

    ב.מ.וו סדרה 5 החדשה במבחן דרכים

    26.09.17 | מבחני רכב

    ב.מ.וו מבטיחה ללקוחותיה הוותיקים כי הדור השביעי בשושלת סדרה 5 יעצים את חווית הנהיגה תוך שמירה על איכות הרכבה והנדסת אנוש מהטובות בעולם. יצאנו לבדוק האם היא מצליחה לעמוד בהבטחותיה

    ב.מ.וו סדרה 5 החדשה הינה נצר לשושלת מפוארת של מכוניות יוקרה בתצורת סדאן. ייצורה של סדרה 5 החל בשנת 1972 והכתיב לעולם את הלך הרוח שעתיד להתפתח בקטגוריה זו. המנועים החזקים, השלדה הספורטיבית ומערכת ההנעה האחורית הפכו לשם דבר במרוצת הזמן, ובתחילת שנת 2008 נמכרה המכונית ה- 5 מיליון של ב.מ.וו סדרה 5.

     
  • טנדרים במבחן השוואתי

    טנדרים במבחן השוואתי

    19.09.17 | מבחני רכב

    יצאנו עם איסוזו דימקס, טויוטה היילקס, מיצובישי טרייטון, ופיאט פולבק למבחן דרכים מאובק ומאומץ בכדי להכתיר את הטנדר הטוב ביותר

    קטגוריית הטנדרים בישראל לא נמצאת בדרך כלל בכותרות. מאז ביטול הטבת המס על הטנדרים הבינוניים בשנת 2005 צנחו המכירות בקטגוריה ובימינו רק מי שבאמת זקוק לטנדר רוכש אחד. מזה שנים קיימים בישראל מספר מותגים עיקריים בסגמנט – איסוזו, טויוטה ומיצובישי. איסוזו שיווקה בשנות ה- 90 את האיפון ובימינו מובילה א