יונדאי סונטה הייבריד 2016 במבחן דרכים

 

יונדאי סונטה החדשה עושה עלייה מחודשת לישראל כשהיא חמושה בטכנולוגיה היברידית ובגנים אמריקאים

תגיות | משפחתיות גדולות, יונדאי, סונטה הייבריד

כשנתיים לאחר הפסקת שיווקה של יונדאי i40, שלא זכתה להצלחה גדולה בישראל וממנה נמכרו כ- 800 יחידות בסך הכל, מגיעה יונדאי סונטה החדשה לכפר על חוסר ההצלחה של האחות האירופאית כשהיא חמושה בעיצוב מרענן ובמערכת הנעה היברידית. יונדאי סונטה החדשה מיוצרת בקוריאה אך מיועדת לשוק האמריקאי בעיקר והדבר בא לידי ביטוי בעיצוב, באבזור ובהתנהגות הכביש.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

מחירה של יונדאי סונטה החדשה עומד על 159,000 ₪ לרמת האבזור פרימיום הבסיסית ו- 179,900 ₪ לגרסת לימיטד המפוארת שהתייצבה למבחן שלנו. התמחור האגרסיבי של יונדאי סונטה החדשה מאפשר לה להתחרות ישירות מול טויוטה קאמרי, סקודה סופרב ושאר המתחרות החזקות בסגמנט. על הנייר יש לה את כל הדרוש על מנת להצליח בישראל. יצאנו לבדוק איך היא מסתדרת עם כבישי ציון.

 

עיצוב חיצוני

 

יונדאי סונטה החדשה נאה ומגובשת, ואף מצליחה למשוך מבטים בוחנים מדי פעם. המימדים הגדולים מפוסלים בקווים סולידיים וזורמים בלי התחכמויות מיותרות. חזית הרכב אגרסיבית וכוללת תאורת קסנון ותאורת LED ליום. שבכת הקירור דומיננטית ועוטה עיטורי כרום. במבט צד נחשף אורכה של הסונטה החדשה שעומד על 4,855 מ"מ ואיתו קווי החלונות הגבוהים וחישוקי סגסוגת נאים בקוטר 17 אינץ'. מאחור מקבלת הסונטה החדשה שיפוע נאה באזור שפת תא המטען ויחידות תאורה בעלות גרפיקה מעניינת שמקנות לה מראה ייחודי.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

עיצוב פנימי

 

תא הנוסעים של יונדאי סונטה החדשה מרשים, יוקרתי ואיכותי למדי. שילובי הצבעים הבהירים של המושבים, דיפוני העץ והפלסטיקה השחורה, משתלבים באופן נהדר ויוצרים תא נוסעים מרשים ונעים מאוד לשהייה. המרחב מלפנים מצויין אם כי מרווח הראש נפגע מעט בעקבות הגג הפנורמי. מלפנים מקבלים הנוסעים מושבים בעלי כיוון חשמלי, אוורור וחימום. בסיס הגלגלים של יונדאי סונטה החדשה עומד על 2,805 מ"מ המעניקים מרחב מחייה נדיב מאוד גם לנוסעים מאחור. הספסל האחורי מרווח מספיק לשלושה מבוגרים. המושבים נוחים והתחושה היא של סלון עור מפנק, למעט במושב האמצעי. בימי החורף הקרים ניתן לחמם גם את המושבים מאחור. בנוסף ייהנו הנוסעים מאחור מפתחי מיזוג, שקע מתח 12V, והצללה לחלונות.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

תא המטען נפתח מהשלט או מתא הנוסעים ומציג נפח הטענה סביר העומד על 440 ליטרים בלבד עקב איכלוס הסוללות של המערכת ההיברידית. מפתח תא המטען מעט צר ומקשה על הטענת חפצים רחבים לתא המטען. לא תמצאו בהישג יד גלגל חלופי אלא ערכת ניפוח בלבד. המושב האחורי בגרסת הלימיטד יכול להתקפל ביחס של 60/40 ולהגדיל את נפח תא המטען.

 

במרכז הדשבורד מותקנת מערכת מולטימדיה יונדאי קונקטד מבוססת אנדרואיד עם מסך מגע בגודל 8 אינץ'. המערכת מוכרת משאר דגמי יונדאי ומתגלה גם כאן כמוצלחת למדי. מתחת למערכת המולטימדיה ניצבת בקרת אקלים מפוצלת גדושה בפקדים הדורשת הסתגלות קלה ואף כוללת מצב קירור לנהג בלבד. מצב זה מרכז את כל מאמצי מערכת המיזוג לטובת קירור הנהג – מושלם לנהיגת סולו ביום קיץ חם, וגם חוסך באנרגיה. הקונסולה המרכזית כוללת תא אחסון עם חיבורי מדיה חיצוניים ומחזיקי כוסות עם כיסוי נגלל. לצידם ניצבים בורר ההילוכים, בלם החניה האלקטרוני, ובורר מצבי הנהיגה.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

ההגה נעים לאחיזה, מחופה עור וכולל שליטה על בקרת השיוט, מערכת השמע ותפריטי הגדרות הרכב. גלגל ההגה מתכוונן לגובה ולעומק ובשילוב כוונון המושבים מתקבלת בקלות תנוחת נהיגה נוחה. במרכז לוח המחוונים ממוקם צג מידע רב תכליתי המציג בין היתר את מצב מערכת ההנעה. לוח המחוונים כולל מד מהירות קונבנציונלי אך מד הסל"ד המסורתי הוחלף בשעון המציג את אחוזי ניצול הכוח, מד טעינת הסוללות ומחוון המציג עד כמה חסכונית הנהיגה בכל רגע נתון.

 

אבזור

 

אחד הקלפים החזקים של יונדאי סונטה החדשה הוא האבזור העשיר בגרסת לימיטד. מחיר גרסה זו עומד כאמור על 179,000 ₪, 20,900 ₪ יותר מגרסת הכניסה, אך היא מצויידת במיטב הפינוקים ממולדתו של הדוד סם. המושבים הקדמיים כוללים כיוון חשמלי, זכרונות, חימום ואוורור. בנוסף קיים חימום גם למושבים האחוריים ולגלגל ההגה. עוד כוללת הסונטה דיבורית בלוטות', מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים דיגיטלית, מפתח חכם לכניסה והנעה ללא מפתח, חיישני גשם ואורות, בלם חניה חשמלי, בקרת שיוט אדפטיבית, גג שמש פנורמי עם פתיחה חשמלית, מראה מתכהה אוטומטית, וילונות צד מובנים בחלונות האחוריים, תאורת LED פנימית, פנסים אחוריים בטכנולגיית LED, ותאורת קסנון מלפנים. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת התרעה על סטייה מהנתיב, מערכת התרעה על אי שמירת מרחק מלפנים, ומערכת לזיהוי רכבים בשטח מת.

 

יחידת הנעה וחווית נהיגה

 

יונדאי סונטה הייבריד מצויידת ביחידת הנעה המורכבת ממנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר בהספק 154 כ"ס בשילוב מנוע חשמלי בהספק 38 קילוואט המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית בת 6 הילוכים. ההספק המשולב של המערכת ההיברידית עומד על 193 כ"ס והמומנט המרבי עומד על 34.0 קג"מ ב- 1,850 סל"ד.

 

מרבית מערכות ההנעה ההיברידיות מצויידות בתיבת הילוכים רציפה אך יונדאי ציידה את הסונטה החדשה בתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בת 6 יחסי העברה. התיבה מציגה אופי פעולה חלק ונעים. את תגובת התיבה ודוושת התאוצה ניתן לחדד באמצעות בורר מצבי הנהיגה הכולל גם מצב ספורט ומצב אקו. יונדאי סונטה הייבריד החדשה אמנם שוקלת 1,615 ק"ג אך מערכת ההנעה מצליחה להסיע אותה בזריזות וללא גחמות מיותרות. לחיצה על דוושת התאוצה גוררת עימה תגובה מיידית והמנוע מספק את הכוח ישירות וללא השהייה. המערכת ההיברידית יודעת לספק מומנט כבר מאפס סל"ד כך שמתקבלת רצועת כוח רחבה וזמינה בכל מצב.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

במצב חשמלי טהור מסוגלת הסונטה להגיע עד למהירות של כ- 60 קמ"ש לפני שמנוע הבנזין נכנס לפעולה. במצב זה הסונטה חרישית מאוד, אך מנוע הבנזין מעט גס בתחילת פעולתו. מיאוץ מעמידה למאה קמ"ש ארך במסגרת המבחן 9.4 שניות ומיאוץ העקיפה מ- 80 ל- 120 קמ"ש ארך 5.7 שניות. יונדאי סונטה החדשה היא מכונית חזקה שיכולה לספק מגוון רחב של צרכים. בעיר היא זריזה וקלה לתמרון ואילו בנסיעות בין עירוניות היא פרטנרית מוצלחת לשיוט ארוך ונעים שלא מעייפת את הנוסעים. בידוד רעשי הרוח, הכביש והמנוע טובים מאוד.

 

למרות שארץ מוצאה של הסונטה החדשה היא קוריאה, הסונטה מיוצרת על פי אמות מידה אמריקאיות וזהו גם ייעודה. נוחות הנסיעה טובה מאוד במרבית המצבים והסונטה מצליחה לגהץ את רוב מהמורות הדרך בצורה מצויינת. בניגוד למכוניות אמריקאיות קלאסיות, המתלים לא רכים מדי ויונדאי סונטה מצליחה לשמור על ריסון מספק. כצפוי, כבישי הנהיגה המאתגרים אינם מרחב המחייה הטבעי של הסונטה. רמת האחיזה טובה ותספק את הנהג הממוצע, אך לא תתאים למי שמחפש מעבר לכך בגלל הגה קל ומנותק וחוסר בדיוק ספורטיבי. פעולת הבלימה אינה נשכנית מספיק והבלמים דועכים תחת עומס. בנוסף מורגש המעבר בין בלימה חשמלית רגנרטיבית לבלימה מכנית.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

קלף חזק נוסף ששומרת יונדאי סונטה בשרוול הוא כמובן צריכת הדלק החסכונית. בסיום ימי המבחן שכללו נסיעה במגוון רחב של כבישים וסוגי נהיגה, עמדה צריכת הדלק הממוצעת על 15.6 ק"מ לליטר. נתון מצויין לכל הדעות הניתן אף לשיפור בנסיעה מנהלתית במצב אקו חסכוני.

 

סיכום

 

יונדאי סונטה הייבריד החדשה היא מכונית טובה. היא נהנית ממגוון רחב של איכויות ומציעה חבילה שלמה ומקיפה לכל מי שמעוניין במשפחתית גדולה, מפנקת ומאובזרת. יונדאי סונטה החדשה מתומחרת בצורה אגרסיבית ובהחלט כדאי לבדוק אותה לפני שבוחרים באחת המתחרות. לזכותה זוקפת הסונטה רשימת אבזור עשירה מאוד וצריכת דלק מצויינת. עם 5 שנות אחריות מקיפה, 7 שנות אחריות על המערכת ההיברידית, והמוניטין החיובי של מותג יונדאי בישראל, הסונטה יכולה להוות עסקה מצויינת. רוצו לקנות לפני שינוי נוסחת המיסוי הירוק בחודש ינואר הקרוב, הצפוי להקפיץ את מחיר הסונטה בעשרות אלפי שקלים.

 

 

יונדאי סונטה 2.0 ליטר לימיטד אוטומט
מנוע בנזין 1,999 סמ"ק היברידי
הספק מרבי 193/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 34.0/1,850 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית בת 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,855 מ"מ
רוחב כללי 1,865 מ"מ
גובה כללי 1,470 מ"מ
בסיס גלגלים 2,805 מ"מ
מיכל דלק 60 ליטרים
נפח תא מטען

440 ליטרים

משקל עצמי 1,615 ק"ג
מהירות מרבית 192 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.3 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 17.5 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 15.6 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 2
ציון בטיחות ENCAP לא נבחנה
מחיר

179,900 ₪

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • יונדאי סונטה הייבריד 2018 במבחן דרכים - פינוק חסכוני

    יונדאי סונטה הייבריד 2018 במבחן דרכים - פינוק חסכוני

    13.02.18 | מבחני רכב

    יונדאי סונטה מציעה אלטרניטבה היברידית וחסכונית בפלח השוק שנפגע קשות מאופנת הקרוסאוברים. יצאנו לבחון את יונדאי סונטה לאחר שעברה מתיחת פנים

    יונדאי סונטה הינה המשפחתית הגדולה השניה הכי נמכרת בישראל אחרי סקודה סופרב. במהלך שנת 2017 נמכרו בישראל כ- 1,735 סונטות חדשות, נתון מכובד שלא נשמע מרשים במיוחד משום שקטגוריית המשפחתיות הגדולות היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים. נכון שקרוסאובר מעניק ישיבה גבוהה, פוזת שטח אופנתית ומקל

     
  • אאודי Q5 החדש במבחן דרכים

    אאודי Q5 החדש במבחן דרכים

    06.02.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    אאודי Q5 היוצא הוביל את טבלת המסירות בסגמנט רכבי הפנאי שטח היוקרתיים. יצאנו לבדוק את הדור החדש כדי להבין כיצד הוא מתכוון לשמר את ההצלחה

    אאודי Q5 הוא מראה נפוץ בכבישי ישראל. שיווקו החל בשנת 2009 ומאז גרף בעיקר תשואות ושבחים, הן ברמה המקומית והן ברמה הבינלאומית. רכב הפנאי היוקרתי מציע חבילה מאוזנת הכוללת ביצועים מעולים, נוחות נסיעה מרשימה ושימושיות גבוהה. אאודי Q5 החדש הוצג לאחר שמלאו 9 שנים לדור היוצא, מדובר בנצח במושגי עולם הרכב של

     
  • סיטרואן ג'אמפי במבחן - דור שלישי של הצלחה

    סיטרואן ג'אמפי במבחן - דור שלישי של הצלחה

    30.01.18 | מבחני רכב

    הדור השלישי של סיטרואן ג'אמפי נחת בישראל. יצאנו עם גרסת הנוסעים החזקה לבדוק מה הוא מציע לנהג העובד

    סיטרואן ג'אמפי הוא דגם ותיק ומוכר בכבישי ישראל. שני הדורות הקודמים של הג'אמפי נמכרו במספרים מכובדים על שלל גרסאותיהם. גרסת הנוסעים בעלת תשעה מושבים זכתה אף היא להצלחה, במיוחד בקרב משפחות מרובות ילדים, בזכות המרחב הנדיב ומספר המושבים. סגמנט המסחריות לא זר לסיטרואן. הדור השלישי של הג'אמפי מנסה להמשיך

     
  • מיצובישי ASX במבחן דרכים

    מיצובישי ASX במבחן דרכים

    24.01.18 | מבחני רכב

    באיחור ניכר נחת לאחרונה מיצובישי ASX בישראל. יצאנו לבדוק האם הוא מוצלח ושימושי כמו אחיו הגדול, מיצובישי אאוטלנדר

    כלמוביל, יבואנית מיצובישי לישראל, החלה לאחרונה בשיווקו של רכב פנאי קומפקטי העונה לשם מיצובישי ASX. למרות שמיצובישי ASX הינו עולה חדש בישראל, ייצורו החל כבר בשנת 2010. הגרסה הנוכחית של רכב הפנאי היפני הינה תוצאה של שתי מתיחות פנים שעבר במהלך 7 השנים האחרונות. כעת סוף כל סוף התממשו כל התנאים הדרושים ל

     
  • פולקסווגן קאדי במבחן דרכים

    פולקסווגן קאדי במבחן דרכים

    18.01.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    פולקסווגן קאדי מתחרה בקטגוריה פופולרית עם מעט מתחרים. יצאנו לבדוק האם האיכות הגרמנית המוכרת של המותג מספיקה כדי לכבוש את ליבם של משתמשי המסחריות הקטנות

    פולקסווגן קאדי משווק בישראל במגוון גרסאות ולמבחן שלנו התייצב הרכב המסחרי עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים ותיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. בזמן שמרבית המתחרים נמכרים עם תיבת הילוכים ידנית ורמת אבזור נמוכה, החליטה פולקסווגן לשווק מסחרית המוכנה לשמש גם כרכב עבודה וגם כרכב משפחתי גדול לשעות הפנא

     
  • אלפא רומיאו ג'וליה במבחן דרכים

    אלפא רומיאו ג'וליה במבחן דרכים

    11.01.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    אלפא רומיאו ג'וליה היא אחת המכוניות המדוברות והמסקרנות ביותר שהוצגו בשנים האחרונות, וכעת היא מגיעה אלינו למבחן. יצאנו לבדוק כיצד היא עומדת בציפיות

    מעט מאוד דגמים חדשים עוררו עניין ואמוציות בעולם הרכב כמו שעוררה אלפא רומיאו ג'וליה. מדובר במשפחתית גדולה יוקרתית וספורטיבית, מחליפת ה- 159 מנוחתה עדן שירדה מפס הייצור עוד בשנת 2011. למעשה מחליפת ה- 159 הייתה מוכנה כבר מזמן, אלא שבישורת האחרונה לפני העלייה אל פס הייצור, החליטו באלפא לעצור את הכל

     
  • פולקסווגן גולף GTI במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פולקסווגן גולף GTI במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    04.01.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    פולקסווגן גולף GTI נמצאת איתנו מאז שנת 1976 שבה המציאה את קטגוריית המכוניות הקומפקטיות ה-"החמות". יצאנו לבדוק איך היא מתפקדת בסטנדרטים החדשים של השנים האחרונות

    בתערוכת פרנקפורט בשנת 1975 נחשף לראשונה דגם שעתיד לייסד קטגוריה חדשה. לא עניין של מה בכך כשאנחנו מדברים על שנות ה- 70 נטולות הקרוסאוברים ושלל ההמצאות של ימינו. הייתה זו פולקסווגן גולף GTI, מייסדת עדת ההוט האצ'בק - גרסאות ספורטיביות למשפחתיות קומפקטיות או מכוניות סופר מיני. פולקסווגן גולף GTI הציעה מ

     
  • יגואר F-TYPE במבחן דרכים קולני במיוחד

    יגואר F-TYPE במבחן דרכים קולני במיוחד

    27.12.17 | מבחני רכב

    זכינו לצאת למבחן דרכים עם יפיפייה אמיתית - יגואר F-TYPE קבריולט המציעה חווית נהיגה משובחת שקשה לתאר במילים

    תארו לעצמכם את חווית הנהיגה במכונית המשלבת בין שתי אידאולוגיות חיים מנוגדות ועושה זאת בהרמוניה מושלמת. מכונית המחברת בין עיצוב מרהיב וחדשני לבין ניחוח נוסטלגי של שושלת רכבים עתיקת ימים. מכונית המצליחה להעניק לשוהים בה ניחוח אריסטוקרטי מאופק המעורבב בריח של רוחות מלחמה מסרט אקשן הוליוודי. כזו היא יגו

     
  • נהיגה ראשונה בסובארו XV החדש 2018

    נהיגה ראשונה בסובארו XV החדש 2018

    21.12.17 | מבחני רכב, שטח, רכב חדש

    סובארו XV החדש הושק בארוע נהיגת כביש ושטח מאתגרת. יצאנו לעמוד על יכולתיו של רכב ה- 4X4 הנמכר ביותר בישראל

    סובארו XV החדש 2018 מתחרה בקטגוריה צפופה וגדושה הכוללת כמה מרבי המכר בשוק הישראלי, ביניהם קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון. בסגמנט תחרותי זה, התבלט סובארו XV הקודם בעזרת יכולת שטח טובה הודות למערכת הנעה כפולה יעילה ונוחות נסיעה גבוהה ביחס למתחריו. בדור החדש עדכנה סובארו את הנוסחה, הוסיפה אבזור בטיחות אקטי

     
  • סיאט לאון קופרה במבחן - ספרדיה פיקנטית

    סיאט לאון קופרה במבחן - ספרדיה פיקנטית

    20.12.17 | מבחני רכב

    סיאט השיקה את הלאון קופרה החדשה עם הספק של 290 כ"ס ורצון עז להמשיך להוביל את הקטגוריה. יצאנו לבדוק האם למתחרות יש סיבה לדאגה

    סיאט לאון קופרה, מכונית הביצועים הנחשקת ביותר של החברה, עברה לאחרונה מתיחת פנים במסגרתה קיבלה עיצוב רענן ואבזור משודרג. בדומה לדגם היוצא, סיאט לאון קופרה החדשה מצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 290 כ"ס, מתלים אדפטיביים ודיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה. הדגם המוחלף הצליח להרשים אותנו בעבר וק

     
  • סיאט איביזה 1.0 במבחן דרכים

    סיאט איביזה 1.0 במבחן דרכים

    14.12.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    סיאט איביזה החדשה מגיעה לשחזר את הצלחת קודמתה שהייתה רבת מכר גם בערוב ימייה. יצאנו לבדוק האם יצליח הדור החדש לשמר את נתוני המכירות של קודמו

    סיאט איביזה הציעה בשנים האחרונות חבילה מעניינת בשוק הרכב המקומי. מחיר רכישה אטרקטיבי, יחידות הנעה יעילות, אבזור נאה, ועיצוב צעיר ומצודד, סייעו לה לפנות אל לבם של רוכשים רבים אשר תרו אחר רכב קומפקטי וחסכוני ולא הסתפקו במכונית מיני. לקראת סוף חיי הדגם היוצא ציידה סיאט את האיביזה במנוע 1.0 ליטר חדש בעל

     
  • רנו מגאן גרנד קופה במבחן דרכים

    רנו מגאן גרנד קופה במבחן דרכים

    13.12.17 | מבחני רכב

    רנו משגרת אל סגמנט המשפחתיות מתמודדת חדשה המציעה ממדים נדיבים ואבזור נוחות שופע. יצאנו לבדוק איך היא מתכוונת לכבוש את המשפחה הישראלית

    שוק המשפחתיות מאבד נתח מכירות משמעותי לטובת רכבי פנאי שטח אופנתיים. למרות זאת עדיין מוקדם להספיד את הקטגוריה הנמכרת ביותר בישראל, אליה בדיוק מכוונת רנו מגאן גרנד קופה החדשה. מחליפתה של רנו פלואנס הוותיקה מציעה ממדים מכובדים ורשימת אבזור נאה בתחרות על ליבו של הלקוח המשפחתי הקלאסי, זה שטרם נשבה בצו או

     
  • מרצדס GLE 500e במבחן

    מרצדס GLE 500e במבחן

    07.12.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    מרצדס מוסיפה גרסה היברידית נטענת PHEV למבחר גרסאות ה- GLE עם יותר סוסים תחת מכסה המנוע, צריכת דלק חסכונית ומחיר אטרקטיבי. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו של הענק ההיברידי

    בשנת 1997, לפני כ- 20 שנים, הייתה זו מרצדס שניערה את סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות הייתה מרצדס חלוצה בתחום, בימים בהם רכבי שטח לא היו נראים בכבישי היבשת הקלאסית. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור ה

     
  • סיאט לאון 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סיאט לאון 1.0 ליטר במבחן דרכים

    06.12.17 | מבחני רכב

    סיאט לאון מושקת בגרסת 1.0 ליטר עם מחיר אטרקטיבי. יצאנו לבדוק האם המנוע הקטן יספק את הנהג הישראלי והאם החבילה המוזלת אטרקטיבית כפי שהיא מסתמנת

    סיאט הוא המותג הצעיר והדינמי במשפחת פולקסווגן. סיאט לאון המשפחתית התאפיינה בעיצוב נאה ודינמי בדורותיה השונים, תוך התבססות על שלדת פולקסווגן גולף, ואימוץ ליין המנועים, תיבות ההילוכים, ומכלולים רבים של הקונצרן. סיאט לאון מתומחרת באופן אטרקטיבי ביחס לפולקסווגן גולף וביחס לסגמנט המשפחתיות. לאחר שבחנו את

     
  • ב.מ.וו 330e במבחן דרכים - דינמיקה היברידית

    ב.מ.וו 330e במבחן דרכים - דינמיקה היברידית

    30.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    ב.מ.וו מצרפת להיצע סדרה 3 את ה- 330e, היברידית נטענת עם מפרט אבזור והספק המייתר לכאורה את שאר גרסאות הסדרה. יצאנו לנסיעת מבחן לעמוד על יכולתה של ההיברידית החדשה על הכביש

    את ב.מ.וו סדרה 3 אין צורך להציג. מי שהייתה ועודנה במשך דורות המשפחתית הטובה בעולם, זכתה בשלל תארים מעיתונאי רכב בזכות יכולת דינמית מצטיינת המספקת גם הנאה מנהיגה, איכות ללא רבב, והנדסת אנוש מופתית. ב.מ.וו 330e יתרונות תמורה למחיר, ביצועים, תא נוסעים, צריכת דלק חסרונות &nb

     
  • סיטרואן ברלינגו במבחן עבודה עם 75 כוחות סוס

    סיטרואן ברלינגו במבחן עבודה עם 75 כוחות סוס

    27.11.17 | מבחני רכב

    לקחנו למבחן את סיטרואן ברלינגו, אחד מהטנדרונים המבוקשים בקטגוריה. יצאנו לבדוק האם מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר ו- 75 כוחות סוס יספיקו כדי לקחת אותו אל ראש טבלת המסירות

    קטגוריית טנדרוני העבודה דלה יחסית ואינה מציעה שלל דגמים וצבעים כמו בסגמנטים אחרים. יחד עם זאת, נראה שמרבית הלקוחות יודעים מה הם מחפשים והיצרנים הבינו זאת. סיטרואן משווקת את הברלינגו המבוקש בגרסת כניסה עם מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר, בעל הספק צנוע של 75 כוחות סוס, ברמת אבזור בסיסית. על הנייר, הוא לא נראה

     
  • פיג'ו 308 GTI במבחן דרכים - צרפתייה לוהטת

    פיג'ו 308 GTI במבחן דרכים - צרפתייה לוהטת

    23.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    לפיג'ו מסורת מפוארת וארוכת שנים עם דגמי GTI ספורטיביים ומהנים ופיג'ו 308 GTI נכנסת לנעליים גדולות ויוצרת ציפיות רבות. יצאנו לבחון את הצרפתייה החמה על כבישים לוהטים

    לפיג'ו מוניטין רב שנים בייצור מכוניות מהנות לנהיגה, בפרט דגמי היצרן אשר זכו לשאת את תג GTI. אמנם לפולקסווגן גולף שמור תואר הוגת קונספט ההאצ'בק הספורטיבית עוד בתחילת שנות ה- 80, אך פיג'ו שבאה אחריה, עשתה זו בדרכה שלה עם תוצאות טובות לא פחות. דגמי פיג'ו 205 GTI האגדיים בשלל גרסאותיהם היו למשאת נפשם של

     
  • קיה ריו החדשה במבחן דרכים

    קיה ריו החדשה במבחן דרכים

    16.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    קיה ריו החדשה נחתה בישראל והיא לא מצליחה לעורר עניין כמו ספורטאז' ופיקנטו. יצאנו לבדוק מדוע

    בעשור האחרון התחוללה טרנספורמציה בקיה. מיצרן המייצר מכוניות פשוטות עם מכלולים מיושנים, לעיתים תוך התבססות על דגמים קודמים של יצרניות אחרות, הפכה קיה למשהו אחר לחלוטין. נקודת המפנה הראשונה הייתה המעבר לבעלות יונדאי בעלת החזון שהציבה יעדים שאפתניים ודאגה גם לעמוד בהם. בהמשך גוייס למשימה מעצב העל פיטר

     
  • פורד קוגה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פורד קוגה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    09.11.17 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק איך פורד קוגה, שעבר מקצה שיפורים, מתכוון לכבוש לעצמו נתח מההצלחה המסחררת בקטגוריית רכבי הפנאי שטח בישראל

    פורד קוגה הגיע לישראל בשנת 2013 אך דלק מוטורס היבואנית לא קראה נכון את המפה והציעה לקהל הישראלי את הקוגה ברמות אבזור גבוהות עם הנעה כפולה כסטנדרט, בזמן שהמתחרות הציעו גרסאות כניסה מוזלות עם הנעה קדמית ומנועים צנועים. מאז ביצעו בפורד מספר ניסיונות להפיח חיים בקוגה שכללו החלפת מנוע, שיווק גרסאות הנעה

     
  • יגואר F-PACE במבחן דרכים

    יגואר F-PACE במבחן דרכים

    02.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    יצאנו לבדוק האם יגואר F-PACE, רכב הפנאי הראשון של המותג, נושא את תכונות האופי הספורטיביות והעידון הבריטי המאפיינים את רכבי יגואר

    במהלך ארבעת העשורים האחרונים, עברה יצרנית הרכב הבריטית יגואר טלטלות רבות. בשנת 1975 פתחה הממשלה הבריטית בתהליך הלאמה גורף, שכלל בין היתר את העברת הבעלות על קונצרן יגואר מידיים פרטיות לבעלות המדינה. כעשר שנים לאחר מכן חזרה יגואר לבעלות ציבורית. בשנת 1990 נרכשה על ידי קונצרן פורד, ובשנת 2008 הפכה לחבר