וידאו: הונדה סיוויק טייפ אר (TYPE R) במבחן דרכים

 

הונדה סיוויק טייפ אר מגיעה אלינו לאחר המתנה ארוכה. האם היא תעמוד בציפיות הגבוהות?

תגיות | ספורט, משפחתיות, הונדה, סיוויק טייפ אר

לאחר חמש שנות המתנה יודעת הונדה שאסור לה לאכזב עם הסיוויק טייפ אר החדשה. היא בנתה מנוע טורבו חדש, טיפלה באווירודימניות וכיילה את השלדה ושאר המכלולים על מנת לחזור לסגמנט הספורט עם ראש מורם. התוצאות לא איחרו להגיע. עם השקתה שברה הונדה סיוויק טייפ אר החדשה זמני הקפה חדשות לבקרים. ההישג החשוב ביותר נרשם בגיהנום הירוק בגרמניה (נורבורגרינג - Nürburgring) עם הקפת המסלול בזמן של 7:50 דקות, נתון הנחשב דמיוני לפני מספר שנים עבור מכונית האצ'בק עם הנעה קדמית. ההישג המרשים הביא כבוד רב למהנדסי החברה וצריך כמובן להודות גם לנהג המבחן של הונדה ששתה הרבה מיץ אומץ באותו בוקר ונהג כמו קמיקזה למרות שאיננו יפני. הונדה סיוויק טייפ אר השיגה תוצאה טובה יותר מב.מ.וו M4 שסיימה את ההקפה בזמן של 7:52 דקות, והשאירה אבק גם ללא מעט דגמי פרארי ופורשה מהעשור האחרון.

 

סרטון הונדה סיוויק טייפ אר במבחן דרכים

 

עיצוב חיצוני - מגנט תשומת לב

 

הונדה סיוויק טייפ אר לא מנסה להסתיר שהיא מהירה, ההיפך הוא הנכון. יש מי שיתאהב בה ממבט ראשון ויש מי שיחשוב שהיא מצועצעת מדי, כאילו עוצבה על ידי ילד מתלהב. הונדה סיוויק טייפ אר רוצה שכולם יסתכלו עליה, ואכן כולם מסתכלים, חלקם גם מתקרבים, מצלמים ושואלים. גם שוטרים ביקשו לצלם את הרכב "בשביל הילד". חישוקי 19 אינץ', קאליפרים אדומים של ברמבו, ספויילר ענק, דיפיוזר גדול עם 4 מפלטים בולטים, זימים וניפוחים אגרסיביים הופכים אותה למגנט תשומת לב ולא לכולם זה מתאים. העיצוב המוחצן קולע בעיקר לטעמם של נערים עשירים שיכולים לשלם 289,900 ₪, או למבוגרים שרוצים להרגיש צעירים. לשמחתנו היא גם נוסעת כמו שהיא נראית.

 

הונדה סיוויק טייפ אר לא מנסה להסתיר שהיא מהירההונדה סיוויק טייפ אר לא מנסה להסתיר שהיא מהירה

 

עיצוב פנימי - איזה מושבים...

 

תא הנוסעים ממשיך באותו קו ספורטיבי המדגיש כי זו "מכונית מרוץ חוקית לכביש" לדברי היצרנית. ההגה שמנמן ונעים לאחיזה, ואת האווירה מחממים מוטיב הצבע האדום, דוושות מתכת, ידית הילוכים מאלומיניום, תקרה שחורה, ועיטור דמוי קרבון מול הנוסע הקדמי. לוח המחוונים מחולק לשתי קומות. בקומה התחתונה מחוונים סטנדרטיים ואילו בקומה העליונה מגוון מחוונים ייחודיים ביניהם, מד גדישה, מד כוחות G, נורות LED לחיווי סל"ד סטייל פורמולה 1, ושעוני עצר למדידת הקפות ותאוצה. עיצוב הדשבורד מרגיש קצת מיושן ואיכות החומרים לא מהשורה הראשונה.

 

להונדה סיוויק טייפ אר מושבי ספורט מהטובים בשוקלהונדה סיוויק טייפ אר מושבי ספורט מהטובים בשוק

 

גולת הכותרת בתא הנוסעים הם המושבים הקדמיים. הם כל כך טובים שאני מקדיש להם פסקה נפרדת. המושבים לא רק נראים מצויין ונעימים למגע הודות לריפוד האלקנטרה אלא גם נוחים למרות הקשיחות ותומכים במיוחד. הם ללא ספק בין מושבי הספורט הטובים בשוק. הכניסה ובעיקר היציאה מהרכב דורשת מעט אקרובטיקה בגלל הדופן הגבוהה של המושב, אך ברגע ש"נפלתי" לתוך הבאקט הרגשתי שהוא נתפר במיוחד למידותיי. גם בפניות הכי חדות ומהירות, הגוף לא זז כמעט וכך ניתן לשלוט בהגה ובדוושות כמו שרוצים למרות כוחות ה-G המופעלים על הנהג. הישיבה נמוכה ותנוחת הנהיגה מצויינת עם גישה נוחה להגה, לידית ההילוכים ולדוושות.

 

אבזור ושימושיות - יותר ספורטיבית ופחות משפחתית

 

הונדה סיוויק טייפ אר בעלת חמש דלתות וארבעה מושבים ולכן ננסה להתייחס גם לפרקטיות המכונית. מאחור המרווח סביר לשני נוסעים מבוגרים להם צפוייה נסיעה מטלטלת יותר בגלל קורת פיתול אחורית. מורגש כי מאחור הושקע פחות מאמץ בעיצוב ובאיכות החומרים. תאי האחסון מעטים וקטנים מהממוצע. יש כאן תא כפפות צנוע, מחזיקי כוסות, משענת יד עם תא אחסון ותאים צרים בכל הדלתות. תא המטען לא כולל גלגל חלופי אלא ערכת תיקון תקר ומציע נפח גדול של 498 ליטרים. מוזר שבהונדה בחרו לוותר על כיסוי רצפת תא המטען, זה לא נוח ולא יפה.

 

הונדה סיוויק טייפ אר - אווירה ספורטיבית ותנוחת נהיגה מצויינתהונדה סיוויק טייפ אר - אווירה ספורטיבית ותנוחת נהיגה מצויינת

 

רשימת האבזור נדיבה למדי וכוללת בין היתר שש כריות אוויר, מערכת עזר לזינוק בעליה, מערכת בלימה אוטונומית עירונית, כניסה והתנעה ללא מפתח, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים, בקרת שיוט, הגה מתכוונן לעומק ולגובה, ופנסי LED מלאים מלפנים ומאחור. מערכת המולטימדיה מקורית למרות שלא נראית כך, וכוללת מסך מגע בגודל 7 אינץ', זוג שקעי USB, שקע HDMI, קישוריות בלוטות', שישה רמקולים, וקישוריות בלוטות'. במחיר כזה היינו שמחים לקבל גם גג שמש ומערכות בטיחות אקטיביות.

 

מנוע וגיר - שילוב מנצח

 

הונדה סיוויק טייפ אר היא המכונית הראשונה של היצרנית שמקבלת מנוע טורבו בנזין. כאן מותקן מנוע VTEC חדש בנפח 2.0 ליטר המפיק 310 כ"ס ב- 6,500 סל"ד ומומנט מרבי של 40.7 קג"מ החל מ- 2,500 סל"ד. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת 6 הילוכים ידנית ודיפרנציאל מוגבל החלקה. כידוע, לא קל להעביר 310 כ"ס לאספלט במכונית הנעה קדמית ולכן התקינה הונדה מתלים קדמיים מתוחכמים המפרידים בין פעולת ההיגוי לפעולת ההנעה. בפועל המתלים עושים היטב את המוטל עליהם ומצליחים להפחית משמעותית את לוחמת ההגה האופיינית למכוניות הנעה קדמית חזקות. צמיגי קונטי קונטקט 6 במידה 235/35 על חישוקי 19 אינץ' תורמים גם הם להעברה יעילה של הכוח לקרקע. המפרט הטכני מספר על תאוצה מאפס למאה קמ"ש תוך 5.7 שניות ומהירות מרבית של 270 קמ"ש. צריכת הדלק במבחן הדרכים עמדה על 9 ק"מ לליטר בממוצע, נתון מעולה לרכב ספורטיבי חזק.

 

הונדה סיוויק טייפ אר - מנוע עם אופי ותיבת הילוכים שפועלת יופיהונדה סיוויק טייפ אר - מנוע עם אופי ותיבת הילוכים שפועלת יופי

 

תיבת ההילוכים מצויינת עם יחסי העברה נוחים. כל שינוי במסילת ההילוכים מלווה בקליק המהווה פידבק על כניסה להילוך הרצוי. דוושת המצמד מעט כבדה לשימוש יומיומי. בשיא האקשן תיבת ההילוכים מדוייקת, מהירה, וקלה לתפעול. ידית ההילוכים נכנסת תמיד להילוך הנכון ותמיד בצורה חלקה, ומוסיפה המון לחווית הנהיגה יחד עם פורק הלחץ שמתעטש עם כל העלאת הילוך. גם אם הונדה סיוויק טייפ אר הייתה מוצעת עם תיבת הילוכים אוטומטית, הייתי ממליץ על התיבה הידנית. ויתור על תיבת הילוכים טובה שכזו נראה לי חטא.

 

עד 3,000 סל"ד המנוע נשמע בריא ומפיק צליל נעים אך לא מצליח לשכנע שבאמתחתו 310 כ"ס. מעל 4,500 סל"ד ועד לקו האדום ב- 7,000 סל"ד, המנוע מגיב טוב יותר וכל ליטוף של דוושת הגז מתורגם לדחף חזק ומיידי, מעולה למינון גז מדוייק בפניות. בסל"ד גבוה נשמע כאילו אזל למנוע האוויר והשסתומים עומדים להתפוצץ, אבל הצליל מטעה. דווקא קרוב לקו האדום המנוע עובד נהדר.

 

הגה, בלמים, והתנהגות כביש

 

בהונדה לא שכחו שצריך גם לבלום את עדר הסוסים בטייפ אר והתקינו מערכת בלימה של ברמבו עם צלחות קדמיות מחוררות בקוטר 350 מ"מ וקאליפרים בני 4 בוכנות. בדקות הראשונות הרגשתי כי הבלמים לא נושכים מיידית כפי שציפיתי, אך לאחר הסתגלות קצרה לדוושת הבלימה הסתבר כי הבלמים לא איכזבו לרגע והיו יעילים ומדוייקים לאורך כל הדרך, גם תחת עומס כבד. נדרשת לחיצה מתונה על דוושת הבלימה על מנת להפעיל כוח בלימה חזק ויעיל.

 

הונדה סיוויק טייפ אר - בלמי הברמבו לא איכזבו לרגעהונדה סיוויק טייפ אר - בלמי הברמבו לא איכזבו לרגע

 

ההגה לא מצליח לספר הרבה לאוחז בו, אך הוא נוח לאחיזה, בעל משקל טוב, מדוייק, וחד מאוד. רק שניים ורבע סיבובים מנעילה לנעילה. את המידע שהנהג לא מקבל מההגה דרך הידיים הוא מקבל מהשלדה דרך עמוד השדרה. השלדה הקשיחה מעבירה מידע רב אודות האחיזה בכל גלגל ועל מצב העומס בכל אחת מהפינות. כמו כן, הצמיגים יצווחו הרבה לפני איבוד האחיזה בפועל. האחיזה גבוהה מאוד ופעולת הדיפרנציאל מורגשת היטב בנהיגה נמרצת בכבישים מפותלים. ממש ניתן לחוש איך הגלגל החיצוני לפניה נדבק לאספלט ועומד בעומס על מנת לשמור על החרטום בקו הפניה ולשגר את הסיוויק החמה אל עבר הפניה הבאה. שימו לב כי בשל רדיוס סיבוב גדול של 6,295 מ"מ, פניית פרסה בכביש צר אינה משימה פשוטה כמו במשפחתית רגילה.

 

בולמים קשיחים וצמיגים נמוכי חתך עוזרים להונדה סיוויק טייפ אר להיות "מיישרת פניות" אך גם למכונית לא נוחה ביומיום. בנסיעה עירונית ובכבישים משובשים היא חובטת כהוגן אך בשיוט בכבישים בין עירוניים נוחות הנסיעה סבירה. בידוד הרעשים לא ממש מוצלח ולכן המנוע נשמע היטב בתא הנוסעים וכך גם רעשי הכביש והרוח. מצב R+ מקשיח משמעותית את הבולמים האדפטיביים, ההגה הופך לקשיח יותר ותגובת המנוע מהירה יותר. קשה לומר שהורגש שינוי דרמטי בהיגוי ובתגובת המנוע אך השינוי במתלים מורגש ועוד איך. נסיעה מהירה בכביש משובש תעקור לכם את הסתימות בשיניים ונסיעה בכביש סביר רק תגרום לקפה להישפך על החולצה. אני משוכנע שמצב R+ מיועד אך ורק למסלולי נהיגה מושלמים וחלקים ואולי גם למזוכיסטים. כמו שהבנתם, אני בחרתי לא להשתמש במצב נהיגה זה.

 

הונדה סיוויק טייפ אר - כנף אחורית שקשה לפספסהונדה סיוויק טייפ אר - כנף אחורית שקשה לפספס

 

כשמגיעים לכבישי הצפון המפותלים והנטושים מתגלה האופי האמיתי של הטייפ אר. בפניות מהירות וחדות בהן סיוויק רגילה הייתה נמרחת על עץ, הטייפ אר אפילו לא רומזת על קושי. האחיזה הפנומנלית וזוויות הגלגול הנמוכות מאפשרות לנהג להגביר את הקצב ולהיות מהיר ומאושר בעוד שאר הנוסעים יהיו מבועתים נוכח המהירות. זו עדיין מכונית הנעה קדמית ויש לה נטייה לתת היגוי תחת עומס, אך הטכנולוגיה עושה פלאים ולא מדובר בתת היגוי חריף אם מספיק משקל מועבר לגלגלים הקדמיים. הונדה סיוויק טייפ אר היא מכונית הנעה קדמית משובחת ומאוזנת, ובסעיף התנהגות הכביש היא בהחלט מצטיינת. את הטייפ אר לוקח זמן ללמוד ולמצות וצריך לגדול איתה לאט לאט. היא מאתגרת את הנהג וגורמת לו לעבוד ולהזיע בתהליך למידת אופיה ועם זאת מצליחה לנסוך בו בטחון רב ולא מענישה אותו על טעויות קלות בשיפוט.

 

סיכום - לחולי הגה מאוהבים

 

הונדה סיוויק טייפ אר אינה המכונית הכי נוחה בסגמנט וגם לא הכי פרקטית או איכותית. נראה שהסיוויק טייפ אר לא מנסה להיות גם וגם. הונדה סיוויק טייפ אר מכוונת למטרה אחת - לספק חווית נהיגה מהנה ומתגמלת עם מקסימום ביצועים, והיא עושה זאת מצויין. כל השאר זה רק בונוס. המחיר גבוה משמעותית מהמתחרות, כגון סיאט לאון קופרה, אך היא שונה גם באופי וגם ביופי, ובהחלט ניתן להבין את מי שיבחר דווקא בהונדה למרות מחירה. ההנאה מובטחת עבור חולי הגה שהתאהבו בעיצוב המוחצן ומוכנים לשלם על כך אקסטרה.

 

הונדה סיוויק טייפ אר
הספק מרבי 310/6,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 40.8/2,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,390 מ"מ
רוחב כללי 1,878 מ"מ
גובה כללי 1,466 מ"מ
בסיס גלגלים 2,065 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען

498 ליטרים

משקל עצמי 1,382 ק"ג
מהירות מרבית 270 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 5.7 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 13.7 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 10
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2012)
מחיר

289,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • יונדאי סונטה הייבריד 2018 במבחן דרכים - פינוק חסכוני

    יונדאי סונטה הייבריד 2018 במבחן דרכים - פינוק חסכוני

    13.02.18 | מבחני רכב

    יונדאי סונטה מציעה אלטרניטבה היברידית וחסכונית בפלח השוק שנפגע קשות מאופנת הקרוסאוברים. יצאנו לבחון את יונדאי סונטה לאחר שעברה מתיחת פנים

    יונדאי סונטה הינה המשפחתית הגדולה השניה הכי נמכרת בישראל אחרי סקודה סופרב. במהלך שנת 2017 נמכרו בישראל כ- 1,735 סונטות חדשות, נתון מכובד שלא נשמע מרשים במיוחד משום שקטגוריית המשפחתיות הגדולות היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים. נכון שקרוסאובר מעניק ישיבה גבוהה, פוזת שטח אופנתית ומקל

     
  • אאודי Q5 החדש במבחן דרכים

    אאודי Q5 החדש במבחן דרכים

    06.02.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    אאודי Q5 היוצא הוביל את טבלת המסירות בסגמנט רכבי הפנאי שטח היוקרתיים. יצאנו לבדוק את הדור החדש כדי להבין כיצד הוא מתכוון לשמר את ההצלחה

    אאודי Q5 הוא מראה נפוץ בכבישי ישראל. שיווקו החל בשנת 2009 ומאז גרף בעיקר תשואות ושבחים, הן ברמה המקומית והן ברמה הבינלאומית. רכב הפנאי היוקרתי מציע חבילה מאוזנת הכוללת ביצועים מעולים, נוחות נסיעה מרשימה ושימושיות גבוהה. אאודי Q5 החדש הוצג לאחר שמלאו 9 שנים לדור היוצא, מדובר בנצח במושגי עולם הרכב של

     
  • סיטרואן ג'אמפי במבחן - דור שלישי של הצלחה

    סיטרואן ג'אמפי במבחן - דור שלישי של הצלחה

    30.01.18 | מבחני רכב

    הדור השלישי של סיטרואן ג'אמפי נחת בישראל. יצאנו עם גרסת הנוסעים החזקה לבדוק מה הוא מציע לנהג העובד

    סיטרואן ג'אמפי הוא דגם ותיק ומוכר בכבישי ישראל. שני הדורות הקודמים של הג'אמפי נמכרו במספרים מכובדים על שלל גרסאותיהם. גרסת הנוסעים בעלת תשעה מושבים זכתה אף היא להצלחה, במיוחד בקרב משפחות מרובות ילדים, בזכות המרחב הנדיב ומספר המושבים. סגמנט המסחריות לא זר לסיטרואן. הדור השלישי של הג'אמפי מנסה להמשיך

     
  • מיצובישי ASX במבחן דרכים

    מיצובישי ASX במבחן דרכים

    24.01.18 | מבחני רכב

    באיחור ניכר נחת לאחרונה מיצובישי ASX בישראל. יצאנו לבדוק האם הוא מוצלח ושימושי כמו אחיו הגדול, מיצובישי אאוטלנדר

    כלמוביל, יבואנית מיצובישי לישראל, החלה לאחרונה בשיווקו של רכב פנאי קומפקטי העונה לשם מיצובישי ASX. למרות שמיצובישי ASX הינו עולה חדש בישראל, ייצורו החל כבר בשנת 2010. הגרסה הנוכחית של רכב הפנאי היפני הינה תוצאה של שתי מתיחות פנים שעבר במהלך 7 השנים האחרונות. כעת סוף כל סוף התממשו כל התנאים הדרושים ל

     
  • פולקסווגן קאדי במבחן דרכים

    פולקסווגן קאדי במבחן דרכים

    18.01.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    פולקסווגן קאדי מתחרה בקטגוריה פופולרית עם מעט מתחרים. יצאנו לבדוק האם האיכות הגרמנית המוכרת של המותג מספיקה כדי לכבוש את ליבם של משתמשי המסחריות הקטנות

    פולקסווגן קאדי משווק בישראל במגוון גרסאות ולמבחן שלנו התייצב הרכב המסחרי עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים ותיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. בזמן שמרבית המתחרים נמכרים עם תיבת הילוכים ידנית ורמת אבזור נמוכה, החליטה פולקסווגן לשווק מסחרית המוכנה לשמש גם כרכב עבודה וגם כרכב משפחתי גדול לשעות הפנא

     
  • אלפא רומיאו ג'וליה במבחן דרכים

    אלפא רומיאו ג'וליה במבחן דרכים

    11.01.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    אלפא רומיאו ג'וליה היא אחת המכוניות המדוברות והמסקרנות ביותר שהוצגו בשנים האחרונות, וכעת היא מגיעה אלינו למבחן. יצאנו לבדוק כיצד היא עומדת בציפיות

    מעט מאוד דגמים חדשים עוררו עניין ואמוציות בעולם הרכב כמו שעוררה אלפא רומיאו ג'וליה. מדובר במשפחתית גדולה יוקרתית וספורטיבית, מחליפת ה- 159 מנוחתה עדן שירדה מפס הייצור עוד בשנת 2011. למעשה מחליפת ה- 159 הייתה מוכנה כבר מזמן, אלא שבישורת האחרונה לפני העלייה אל פס הייצור, החליטו באלפא לעצור את הכל

     
  • פולקסווגן גולף GTI במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פולקסווגן גולף GTI במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    04.01.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    פולקסווגן גולף GTI נמצאת איתנו מאז שנת 1976 שבה המציאה את קטגוריית המכוניות הקומפקטיות ה-"החמות". יצאנו לבדוק איך היא מתפקדת בסטנדרטים החדשים של השנים האחרונות

    בתערוכת פרנקפורט בשנת 1975 נחשף לראשונה דגם שעתיד לייסד קטגוריה חדשה. לא עניין של מה בכך כשאנחנו מדברים על שנות ה- 70 נטולות הקרוסאוברים ושלל ההמצאות של ימינו. הייתה זו פולקסווגן גולף GTI, מייסדת עדת ההוט האצ'בק - גרסאות ספורטיביות למשפחתיות קומפקטיות או מכוניות סופר מיני. פולקסווגן גולף GTI הציעה מ

     
  • יגואר F-TYPE במבחן דרכים קולני במיוחד

    יגואר F-TYPE במבחן דרכים קולני במיוחד

    27.12.17 | מבחני רכב

    זכינו לצאת למבחן דרכים עם יפיפייה אמיתית - יגואר F-TYPE קבריולט המציעה חווית נהיגה משובחת שקשה לתאר במילים

    תארו לעצמכם את חווית הנהיגה במכונית המשלבת בין שתי אידאולוגיות חיים מנוגדות ועושה זאת בהרמוניה מושלמת. מכונית המחברת בין עיצוב מרהיב וחדשני לבין ניחוח נוסטלגי של שושלת רכבים עתיקת ימים. מכונית המצליחה להעניק לשוהים בה ניחוח אריסטוקרטי מאופק המעורבב בריח של רוחות מלחמה מסרט אקשן הוליוודי. כזו היא יגו

     
  • נהיגה ראשונה בסובארו XV החדש 2018

    נהיגה ראשונה בסובארו XV החדש 2018

    21.12.17 | מבחני רכב, שטח, רכב חדש

    סובארו XV החדש הושק בארוע נהיגת כביש ושטח מאתגרת. יצאנו לעמוד על יכולתיו של רכב ה- 4X4 הנמכר ביותר בישראל

    סובארו XV החדש 2018 מתחרה בקטגוריה צפופה וגדושה הכוללת כמה מרבי המכר בשוק הישראלי, ביניהם קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון. בסגמנט תחרותי זה, התבלט סובארו XV הקודם בעזרת יכולת שטח טובה הודות למערכת הנעה כפולה יעילה ונוחות נסיעה גבוהה ביחס למתחריו. בדור החדש עדכנה סובארו את הנוסחה, הוסיפה אבזור בטיחות אקטי

     
  • סיאט לאון קופרה במבחן - ספרדיה פיקנטית

    סיאט לאון קופרה במבחן - ספרדיה פיקנטית

    20.12.17 | מבחני רכב

    סיאט השיקה את הלאון קופרה החדשה עם הספק של 290 כ"ס ורצון עז להמשיך להוביל את הקטגוריה. יצאנו לבדוק האם למתחרות יש סיבה לדאגה

    סיאט לאון קופרה, מכונית הביצועים הנחשקת ביותר של החברה, עברה לאחרונה מתיחת פנים במסגרתה קיבלה עיצוב רענן ואבזור משודרג. בדומה לדגם היוצא, סיאט לאון קופרה החדשה מצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 290 כ"ס, מתלים אדפטיביים ודיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה. הדגם המוחלף הצליח להרשים אותנו בעבר וק

     
  • סיאט איביזה 1.0 במבחן דרכים

    סיאט איביזה 1.0 במבחן דרכים

    14.12.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    סיאט איביזה החדשה מגיעה לשחזר את הצלחת קודמתה שהייתה רבת מכר גם בערוב ימייה. יצאנו לבדוק האם יצליח הדור החדש לשמר את נתוני המכירות של קודמו

    סיאט איביזה הציעה בשנים האחרונות חבילה מעניינת בשוק הרכב המקומי. מחיר רכישה אטרקטיבי, יחידות הנעה יעילות, אבזור נאה, ועיצוב צעיר ומצודד, סייעו לה לפנות אל לבם של רוכשים רבים אשר תרו אחר רכב קומפקטי וחסכוני ולא הסתפקו במכונית מיני. לקראת סוף חיי הדגם היוצא ציידה סיאט את האיביזה במנוע 1.0 ליטר חדש בעל

     
  • רנו מגאן גרנד קופה במבחן דרכים

    רנו מגאן גרנד קופה במבחן דרכים

    13.12.17 | מבחני רכב

    רנו משגרת אל סגמנט המשפחתיות מתמודדת חדשה המציעה ממדים נדיבים ואבזור נוחות שופע. יצאנו לבדוק איך היא מתכוונת לכבוש את המשפחה הישראלית

    שוק המשפחתיות מאבד נתח מכירות משמעותי לטובת רכבי פנאי שטח אופנתיים. למרות זאת עדיין מוקדם להספיד את הקטגוריה הנמכרת ביותר בישראל, אליה בדיוק מכוונת רנו מגאן גרנד קופה החדשה. מחליפתה של רנו פלואנס הוותיקה מציעה ממדים מכובדים ורשימת אבזור נאה בתחרות על ליבו של הלקוח המשפחתי הקלאסי, זה שטרם נשבה בצו או

     
  • מרצדס GLE 500e במבחן

    מרצדס GLE 500e במבחן

    07.12.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    מרצדס מוסיפה גרסה היברידית נטענת PHEV למבחר גרסאות ה- GLE עם יותר סוסים תחת מכסה המנוע, צריכת דלק חסכונית ומחיר אטרקטיבי. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו של הענק ההיברידי

    בשנת 1997, לפני כ- 20 שנים, הייתה זו מרצדס שניערה את סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות הייתה מרצדס חלוצה בתחום, בימים בהם רכבי שטח לא היו נראים בכבישי היבשת הקלאסית. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור ה

     
  • סיאט לאון 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סיאט לאון 1.0 ליטר במבחן דרכים

    06.12.17 | מבחני רכב

    סיאט לאון מושקת בגרסת 1.0 ליטר עם מחיר אטרקטיבי. יצאנו לבדוק האם המנוע הקטן יספק את הנהג הישראלי והאם החבילה המוזלת אטרקטיבית כפי שהיא מסתמנת

    סיאט הוא המותג הצעיר והדינמי במשפחת פולקסווגן. סיאט לאון המשפחתית התאפיינה בעיצוב נאה ודינמי בדורותיה השונים, תוך התבססות על שלדת פולקסווגן גולף, ואימוץ ליין המנועים, תיבות ההילוכים, ומכלולים רבים של הקונצרן. סיאט לאון מתומחרת באופן אטרקטיבי ביחס לפולקסווגן גולף וביחס לסגמנט המשפחתיות. לאחר שבחנו את

     
  • ב.מ.וו 330e במבחן דרכים - דינמיקה היברידית

    ב.מ.וו 330e במבחן דרכים - דינמיקה היברידית

    30.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    ב.מ.וו מצרפת להיצע סדרה 3 את ה- 330e, היברידית נטענת עם מפרט אבזור והספק המייתר לכאורה את שאר גרסאות הסדרה. יצאנו לנסיעת מבחן לעמוד על יכולתה של ההיברידית החדשה על הכביש

    את ב.מ.וו סדרה 3 אין צורך להציג. מי שהייתה ועודנה במשך דורות המשפחתית הטובה בעולם, זכתה בשלל תארים מעיתונאי רכב בזכות יכולת דינמית מצטיינת המספקת גם הנאה מנהיגה, איכות ללא רבב, והנדסת אנוש מופתית. ב.מ.וו 330e יתרונות תמורה למחיר, ביצועים, תא נוסעים, צריכת דלק חסרונות &nb

     
  • סיטרואן ברלינגו במבחן עבודה עם 75 כוחות סוס

    סיטרואן ברלינגו במבחן עבודה עם 75 כוחות סוס

    27.11.17 | מבחני רכב

    לקחנו למבחן את סיטרואן ברלינגו, אחד מהטנדרונים המבוקשים בקטגוריה. יצאנו לבדוק האם מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר ו- 75 כוחות סוס יספיקו כדי לקחת אותו אל ראש טבלת המסירות

    קטגוריית טנדרוני העבודה דלה יחסית ואינה מציעה שלל דגמים וצבעים כמו בסגמנטים אחרים. יחד עם זאת, נראה שמרבית הלקוחות יודעים מה הם מחפשים והיצרנים הבינו זאת. סיטרואן משווקת את הברלינגו המבוקש בגרסת כניסה עם מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר, בעל הספק צנוע של 75 כוחות סוס, ברמת אבזור בסיסית. על הנייר, הוא לא נראה

     
  • פיג'ו 308 GTI במבחן דרכים - צרפתייה לוהטת

    פיג'ו 308 GTI במבחן דרכים - צרפתייה לוהטת

    23.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    לפיג'ו מסורת מפוארת וארוכת שנים עם דגמי GTI ספורטיביים ומהנים ופיג'ו 308 GTI נכנסת לנעליים גדולות ויוצרת ציפיות רבות. יצאנו לבחון את הצרפתייה החמה על כבישים לוהטים

    לפיג'ו מוניטין רב שנים בייצור מכוניות מהנות לנהיגה, בפרט דגמי היצרן אשר זכו לשאת את תג GTI. אמנם לפולקסווגן גולף שמור תואר הוגת קונספט ההאצ'בק הספורטיבית עוד בתחילת שנות ה- 80, אך פיג'ו שבאה אחריה, עשתה זו בדרכה שלה עם תוצאות טובות לא פחות. דגמי פיג'ו 205 GTI האגדיים בשלל גרסאותיהם היו למשאת נפשם של

     
  • קיה ריו החדשה במבחן דרכים

    קיה ריו החדשה במבחן דרכים

    16.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    קיה ריו החדשה נחתה בישראל והיא לא מצליחה לעורר עניין כמו ספורטאז' ופיקנטו. יצאנו לבדוק מדוע

    בעשור האחרון התחוללה טרנספורמציה בקיה. מיצרן המייצר מכוניות פשוטות עם מכלולים מיושנים, לעיתים תוך התבססות על דגמים קודמים של יצרניות אחרות, הפכה קיה למשהו אחר לחלוטין. נקודת המפנה הראשונה הייתה המעבר לבעלות יונדאי בעלת החזון שהציבה יעדים שאפתניים ודאגה גם לעמוד בהם. בהמשך גוייס למשימה מעצב העל פיטר

     
  • פורד קוגה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פורד קוגה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    09.11.17 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק איך פורד קוגה, שעבר מקצה שיפורים, מתכוון לכבוש לעצמו נתח מההצלחה המסחררת בקטגוריית רכבי הפנאי שטח בישראל

    פורד קוגה הגיע לישראל בשנת 2013 אך דלק מוטורס היבואנית לא קראה נכון את המפה והציעה לקהל הישראלי את הקוגה ברמות אבזור גבוהות עם הנעה כפולה כסטנדרט, בזמן שהמתחרות הציעו גרסאות כניסה מוזלות עם הנעה קדמית ומנועים צנועים. מאז ביצעו בפורד מספר ניסיונות להפיח חיים בקוגה שכללו החלפת מנוע, שיווק גרסאות הנעה

     
  • יגואר F-PACE במבחן דרכים

    יגואר F-PACE במבחן דרכים

    02.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    יצאנו לבדוק האם יגואר F-PACE, רכב הפנאי הראשון של המותג, נושא את תכונות האופי הספורטיביות והעידון הבריטי המאפיינים את רכבי יגואר

    במהלך ארבעת העשורים האחרונים, עברה יצרנית הרכב הבריטית יגואר טלטלות רבות. בשנת 1975 פתחה הממשלה הבריטית בתהליך הלאמה גורף, שכלל בין היתר את העברת הבעלות על קונצרן יגואר מידיים פרטיות לבעלות המדינה. כעשר שנים לאחר מכן חזרה יגואר לבעלות ציבורית. בשנת 1990 נרכשה על ידי קונצרן פורד, ובשנת 2008 הפכה לחבר