וידאו: הונדה סיוויק טייפ אר (TYPE R) במבחן דרכים

הונדה סיוויק טייפ אר מגיעה אלינו לאחר המתנה ארוכה. האם היא תעמוד בציפיות הגבוהות?

תגיות | ספורט, משפחתיות, הונדה, סיוויק טייפ אר

לאחר חמש שנות המתנה יודעת הונדה שאסור לה לאכזב עם הסיוויק טייפ אר החדשה. היא בנתה מנוע טורבו חדש, טיפלה באווירודימניות וכיילה את השלדה ושאר המכלולים על מנת לחזור לסגמנט הספורט עם ראש מורם. התוצאות לא איחרו להגיע. עם השקתה שברה הונדה סיוויק טייפ אר החדשה זמני הקפה חדשות לבקרים. ההישג החשוב ביותר נרשם בגיהנום הירוק בגרמניה (נורבורגרינג - Nürburgring) עם הקפת המסלול בזמן של 7:50 דקות, נתון הנחשב דמיוני לפני מספר שנים עבור מכונית האצ'בק עם הנעה קדמית. ההישג המרשים הביא כבוד רב למהנדסי החברה וצריך כמובן להודות גם לנהג המבחן של הונדה ששתה הרבה מיץ אומץ באותו בוקר ונהג כמו קמיקזה למרות שאיננו יפני. הונדה סיוויק טייפ אר השיגה תוצאה טובה יותר מב.מ.וו M4 שסיימה את ההקפה בזמן של 7:52 דקות, והשאירה אבק גם ללא מעט דגמי פרארי ופורשה מהעשור האחרון.

 

סרטון הונדה סיוויק טייפ אר במבחן דרכים

 

עיצוב חיצוני - מגנט תשומת לב

 

הונדה סיוויק טייפ אר לא מנסה להסתיר שהיא מהירה, ההיפך הוא הנכון. יש מי שיתאהב בה ממבט ראשון ויש מי שיחשוב שהיא מצועצעת מדי, כאילו עוצבה על ידי ילד מתלהב. הונדה סיוויק טייפ אר רוצה שכולם יסתכלו עליה, ואכן כולם מסתכלים, חלקם גם מתקרבים, מצלמים ושואלים. גם שוטרים ביקשו לצלם את הרכב "בשביל הילד". חישוקי 19 אינץ', קאליפרים אדומים של ברמבו, ספויילר ענק, דיפיוזר גדול עם 4 מפלטים בולטים, זימים וניפוחים אגרסיביים הופכים אותה למגנט תשומת לב ולא לכולם זה מתאים. העיצוב המוחצן קולע בעיקר לטעמם של נערים עשירים שיכולים לשלם 289,900 ₪, או למבוגרים שרוצים להרגיש צעירים. לשמחתנו היא גם נוסעת כמו שהיא נראית.

 

הונדה סיוויק טייפ אר לא מנסה להסתיר שהיא מהירההונדה סיוויק טייפ אר לא מנסה להסתיר שהיא מהירה

 

עיצוב פנימי - איזה מושבים...

 

תא הנוסעים ממשיך באותו קו ספורטיבי המדגיש כי זו "מכונית מרוץ חוקית לכביש" לדברי היצרנית. ההגה שמנמן ונעים לאחיזה, ואת האווירה מחממים מוטיב הצבע האדום, דוושות מתכת, ידית הילוכים מאלומיניום, תקרה שחורה, ועיטור דמוי קרבון מול הנוסע הקדמי. לוח המחוונים מחולק לשתי קומות. בקומה התחתונה מחוונים סטנדרטיים ואילו בקומה העליונה מגוון מחוונים ייחודיים ביניהם, מד גדישה, מד כוחות G, נורות LED לחיווי סל"ד סטייל פורמולה 1, ושעוני עצר למדידת הקפות ותאוצה. עיצוב הדשבורד מרגיש קצת מיושן ואיכות החומרים לא מהשורה הראשונה.

 

להונדה סיוויק טייפ אר מושבי ספורט מהטובים בשוקלהונדה סיוויק טייפ אר מושבי ספורט מהטובים בשוק

 

גולת הכותרת בתא הנוסעים הם המושבים הקדמיים. הם כל כך טובים שאני מקדיש להם פסקה נפרדת. המושבים לא רק נראים מצויין ונעימים למגע הודות לריפוד האלקנטרה אלא גם נוחים למרות הקשיחות ותומכים במיוחד. הם ללא ספק בין מושבי הספורט הטובים בשוק. הכניסה ובעיקר היציאה מהרכב דורשת מעט אקרובטיקה בגלל הדופן הגבוהה של המושב, אך ברגע ש"נפלתי" לתוך הבאקט הרגשתי שהוא נתפר במיוחד למידותיי. גם בפניות הכי חדות ומהירות, הגוף לא זז כמעט וכך ניתן לשלוט בהגה ובדוושות כמו שרוצים למרות כוחות ה-G המופעלים על הנהג. הישיבה נמוכה ותנוחת הנהיגה מצויינת עם גישה נוחה להגה, לידית ההילוכים ולדוושות.

 

אבזור ושימושיות - יותר ספורטיבית ופחות משפחתית

 

הונדה סיוויק טייפ אר בעלת חמש דלתות וארבעה מושבים ולכן ננסה להתייחס גם לפרקטיות המכונית. מאחור המרווח סביר לשני נוסעים מבוגרים להם צפוייה נסיעה מטלטלת יותר בגלל קורת פיתול אחורית. מורגש כי מאחור הושקע פחות מאמץ בעיצוב ובאיכות החומרים. תאי האחסון מעטים וקטנים מהממוצע. יש כאן תא כפפות צנוע, מחזיקי כוסות, משענת יד עם תא אחסון ותאים צרים בכל הדלתות. תא המטען לא כולל גלגל חלופי אלא ערכת תיקון תקר ומציע נפח גדול של 498 ליטרים. מוזר שבהונדה בחרו לוותר על כיסוי רצפת תא המטען, זה לא נוח ולא יפה.

 

הונדה סיוויק טייפ אר - אווירה ספורטיבית ותנוחת נהיגה מצויינתהונדה סיוויק טייפ אר - אווירה ספורטיבית ותנוחת נהיגה מצויינת

 

רשימת האבזור נדיבה למדי וכוללת בין היתר שש כריות אוויר, מערכת עזר לזינוק בעליה, מערכת בלימה אוטונומית עירונית, כניסה והתנעה ללא מפתח, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים, בקרת שיוט, הגה מתכוונן לעומק ולגובה, ופנסי LED מלאים מלפנים ומאחור. מערכת המולטימדיה מקורית למרות שלא נראית כך, וכוללת מסך מגע בגודל 7 אינץ', זוג שקעי USB, שקע HDMI, קישוריות בלוטות', שישה רמקולים, וקישוריות בלוטות'. במחיר כזה היינו שמחים לקבל גם גג שמש ומערכות בטיחות אקטיביות.

 

מנוע וגיר - שילוב מנצח

 

הונדה סיוויק טייפ אר היא המכונית הראשונה של היצרנית שמקבלת מנוע טורבו בנזין. כאן מותקן מנוע VTEC חדש בנפח 2.0 ליטר המפיק 310 כ"ס ב- 6,500 סל"ד ומומנט מרבי של 40.7 קג"מ החל מ- 2,500 סל"ד. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת 6 הילוכים ידנית ודיפרנציאל מוגבל החלקה. כידוע, לא קל להעביר 310 כ"ס לאספלט במכונית הנעה קדמית ולכן התקינה הונדה מתלים קדמיים מתוחכמים המפרידים בין פעולת ההיגוי לפעולת ההנעה. בפועל המתלים עושים היטב את המוטל עליהם ומצליחים להפחית משמעותית את לוחמת ההגה האופיינית למכוניות הנעה קדמית חזקות. צמיגי קונטי קונטקט 6 במידה 235/35 על חישוקי 19 אינץ' תורמים גם הם להעברה יעילה של הכוח לקרקע. המפרט הטכני מספר על תאוצה מאפס למאה קמ"ש תוך 5.7 שניות ומהירות מרבית של 270 קמ"ש. צריכת הדלק במבחן הדרכים עמדה על 9 ק"מ לליטר בממוצע, נתון מעולה לרכב ספורטיבי חזק.

 

הונדה סיוויק טייפ אר - מנוע עם אופי ותיבת הילוכים שפועלת יופיהונדה סיוויק טייפ אר - מנוע עם אופי ותיבת הילוכים שפועלת יופי

 

תיבת ההילוכים מצויינת עם יחסי העברה נוחים. כל שינוי במסילת ההילוכים מלווה בקליק המהווה פידבק על כניסה להילוך הרצוי. דוושת המצמד מעט כבדה לשימוש יומיומי. בשיא האקשן תיבת ההילוכים מדוייקת, מהירה, וקלה לתפעול. ידית ההילוכים נכנסת תמיד להילוך הנכון ותמיד בצורה חלקה, ומוסיפה המון לחווית הנהיגה יחד עם פורק הלחץ שמתעטש עם כל העלאת הילוך. גם אם הונדה סיוויק טייפ אר הייתה מוצעת עם תיבת הילוכים אוטומטית, הייתי ממליץ על התיבה הידנית. ויתור על תיבת הילוכים טובה שכזו נראה לי חטא.

 

עד 3,000 סל"ד המנוע נשמע בריא ומפיק צליל נעים אך לא מצליח לשכנע שבאמתחתו 310 כ"ס. מעל 4,500 סל"ד ועד לקו האדום ב- 7,000 סל"ד, המנוע מגיב טוב יותר וכל ליטוף של דוושת הגז מתורגם לדחף חזק ומיידי, מעולה למינון גז מדוייק בפניות. בסל"ד גבוה נשמע כאילו אזל למנוע האוויר והשסתומים עומדים להתפוצץ, אבל הצליל מטעה. דווקא קרוב לקו האדום המנוע עובד נהדר.

 

הגה, בלמים, והתנהגות כביש

 

בהונדה לא שכחו שצריך גם לבלום את עדר הסוסים בטייפ אר והתקינו מערכת בלימה של ברמבו עם צלחות קדמיות מחוררות בקוטר 350 מ"מ וקאליפרים בני 4 בוכנות. בדקות הראשונות הרגשתי כי הבלמים לא נושכים מיידית כפי שציפיתי, אך לאחר הסתגלות קצרה לדוושת הבלימה הסתבר כי הבלמים לא איכזבו לרגע והיו יעילים ומדוייקים לאורך כל הדרך, גם תחת עומס כבד. נדרשת לחיצה מתונה על דוושת הבלימה על מנת להפעיל כוח בלימה חזק ויעיל.

 

הונדה סיוויק טייפ אר - בלמי הברמבו לא איכזבו לרגעהונדה סיוויק טייפ אר - בלמי הברמבו לא איכזבו לרגע

 

ההגה לא מצליח לספר הרבה לאוחז בו, אך הוא נוח לאחיזה, בעל משקל טוב, מדוייק, וחד מאוד. רק שניים ורבע סיבובים מנעילה לנעילה. את המידע שהנהג לא מקבל מההגה דרך הידיים הוא מקבל מהשלדה דרך עמוד השדרה. השלדה הקשיחה מעבירה מידע רב אודות האחיזה בכל גלגל ועל מצב העומס בכל אחת מהפינות. כמו כן, הצמיגים יצווחו הרבה לפני איבוד האחיזה בפועל. האחיזה גבוהה מאוד ופעולת הדיפרנציאל מורגשת היטב בנהיגה נמרצת בכבישים מפותלים. ממש ניתן לחוש איך הגלגל החיצוני לפניה נדבק לאספלט ועומד בעומס על מנת לשמור על החרטום בקו הפניה ולשגר את הסיוויק החמה אל עבר הפניה הבאה. שימו לב כי בשל רדיוס סיבוב גדול של 6,295 מ"מ, פניית פרסה בכביש צר אינה משימה פשוטה כמו במשפחתית רגילה.

 

בולמים קשיחים וצמיגים נמוכי חתך עוזרים להונדה סיוויק טייפ אר להיות "מיישרת פניות" אך גם למכונית לא נוחה ביומיום. בנסיעה עירונית ובכבישים משובשים היא חובטת כהוגן אך בשיוט בכבישים בין עירוניים נוחות הנסיעה סבירה. בידוד הרעשים לא ממש מוצלח ולכן המנוע נשמע היטב בתא הנוסעים וכך גם רעשי הכביש והרוח. מצב R+ מקשיח משמעותית את הבולמים האדפטיביים, ההגה הופך לקשיח יותר ותגובת המנוע מהירה יותר. קשה לומר שהורגש שינוי דרמטי בהיגוי ובתגובת המנוע אך השינוי במתלים מורגש ועוד איך. נסיעה מהירה בכביש משובש תעקור לכם את הסתימות בשיניים ונסיעה בכביש סביר רק תגרום לקפה להישפך על החולצה. אני משוכנע שמצב R+ מיועד אך ורק למסלולי נהיגה מושלמים וחלקים ואולי גם למזוכיסטים. כמו שהבנתם, אני בחרתי לא להשתמש במצב נהיגה זה.

 

הונדה סיוויק טייפ אר - כנף אחורית שקשה לפספסהונדה סיוויק טייפ אר - כנף אחורית שקשה לפספס

 

כשמגיעים לכבישי הצפון המפותלים והנטושים מתגלה האופי האמיתי של הטייפ אר. בפניות מהירות וחדות בהן סיוויק רגילה הייתה נמרחת על עץ, הטייפ אר אפילו לא רומזת על קושי. האחיזה הפנומנלית וזוויות הגלגול הנמוכות מאפשרות לנהג להגביר את הקצב ולהיות מהיר ומאושר בעוד שאר הנוסעים יהיו מבועתים נוכח המהירות. זו עדיין מכונית הנעה קדמית ויש לה נטייה לתת היגוי תחת עומס, אך הטכנולוגיה עושה פלאים ולא מדובר בתת היגוי חריף אם מספיק משקל מועבר לגלגלים הקדמיים. הונדה סיוויק טייפ אר היא מכונית הנעה קדמית משובחת ומאוזנת, ובסעיף התנהגות הכביש היא בהחלט מצטיינת. את הטייפ אר לוקח זמן ללמוד ולמצות וצריך לגדול איתה לאט לאט. היא מאתגרת את הנהג וגורמת לו לעבוד ולהזיע בתהליך למידת אופיה ועם זאת מצליחה לנסוך בו בטחון רב ולא מענישה אותו על טעויות קלות בשיפוט.

 

סיכום - לחולי הגה מאוהבים

 

הונדה סיוויק טייפ אר אינה המכונית הכי נוחה בסגמנט וגם לא הכי פרקטית או איכותית. נראה שהסיוויק טייפ אר לא מנסה להיות גם וגם. הונדה סיוויק טייפ אר מכוונת למטרה אחת - לספק חווית נהיגה מהנה ומתגמלת עם מקסימום ביצועים, והיא עושה זאת מצויין. כל השאר זה רק בונוס. המחיר גבוה משמעותית מהמתחרות, כגון סיאט לאון קופרה, אך היא שונה גם באופי וגם ביופי, ובהחלט ניתן להבין את מי שיבחר דווקא בהונדה למרות מחירה. ההנאה מובטחת עבור חולי הגה שהתאהבו בעיצוב המוחצן ומוכנים לשלם על כך אקסטרה.

 

הונדה סיוויק טייפ אר
הספק מרבי 310/6,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 40.8/2,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,390 מ"מ
רוחב כללי 1,878 מ"מ
גובה כללי 1,466 מ"מ
בסיס גלגלים 2,065 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען

498 ליטרים

משקל עצמי 1,382 ק"ג
מהירות מרבית 270 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 5.7 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 13.7 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 10
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2012)
מחיר

289,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • סיאט אטקה 2017 במבחן דרכים - חבילה מגובשת במחיר אטרקטיבי

    סיאט אטקה 2017 במבחן דרכים - חבילה מגובשת במחיר אטרקטיבי

    25.04.17 | מבחני רכב

    סיאט אטקה התייצב למבחן הדרכים שלנו בגרסת סטייל הבסיסית. האם הוא מציע תמורה במחיר 139,900 ₪?

    סיאט אטקה הוא הקרוסאובר הראשון של היצרנית הספרדית. ההשקה לוותה בקול רעש גדול וציפיות רבות נרקמו לראשו. בעולם ובישראל נתפס סיאט כמותג צעיר בעל אופי ספורטיבי עם האיכויות המפורסמות של קונצרן פולקסווגן. סיאט אטקה מתחרה בפלח השוק הצומח ביותר מול דגמים כגון קיה ספורטאז', יונדאי טוסון ופיג'ו 3008. יצאנו לב

     
  • ניסאן אקס טרייל 2017 במבחן דרכים

    ניסאן אקס טרייל 2017 במבחן דרכים

    13.04.17 | מבחני רכב

    ניסאן אקס טרייל הוא קרוסאובר מעוצב וחסכוני המציע 7 מושבים. האם הוא ראוי גם להוות תחליף למיניוואן?

    משפחות מרובות ילדים או אלה הזקוקים למקומות נוספים ברכב המשפחתי, לא עומדים בפני היצע גדול במיוחד. ישנם מיניוואנים קומפקטיים המציעים זוג מושבים נוספים עם תא מטען מזערי, ומיניוואנים בגודל מלא המסוגלים לשנע בנוחות מרבית שבעה מבוגרים על מטענם. עם השתלטות רכבי הכביש-שטח על השוק, מציעות היצרניות גם ג'יפוני

     
  • וידאו: יונדאי i10 החדשה 2017 במבחן דרכים

    וידאו: יונדאי i10 החדשה 2017 במבחן דרכים

    06.04.17 | מבחני רכב

    יונדאי i10 היא מכונית מיני נוחה ומרווחת, הנראית צעירה אך מרגישה בוגרת

    יונדאי i10 היא מכונית מיני שזוכה להצלחה בשוק הישראלי השמרני, ונוגסת בנתח שמן מהסגמנט הנשלט על ידי אחותה הפופולרית קיה פיקנטו. הרעיון במכונית מיני חדשה במחיר נגיש תפס תאוצה רבה והישראלים הצביעו ברגליים ואפילו העירו את הרגל השמאלית לתפעול גרסאות ידניות מוזלות. הדור הנוכחי והשני במספר הוצג בשנת 2013 וב

     
  • וידאו: שברולט קמארו 2017 - כריש במבחן דרכים

    וידאו: שברולט קמארו 2017 - כריש במבחן דרכים

    30.03.17 | מבחני רכב

    עיצוב שלא מותיר מקום לדמיון, ביצועים מרשימים ונוכחות בולטת. שברולט קמארו במבחן דרכים רועש

    שברולט קמארו צברה אוהדים מסביב לגלובוס, וככל שהיא ותיקה יותר, היא תגרום ליותר מבטי ערגה ואנחות הנאה. אם אמרת שברולט קמארו, אמרת אגדה. שורשיה נטועים אי שם באמריקה של שנות ה- 60, עת פריחתן של מכוניות הפוני. שיקול עלויות הדלק היה משני, והתחרות התמקדה בגודל, בצליל ובעיצוב. הדור השישי שהושק בשנת 2015 טומ

     
  • וידאו: שברולט טראקס במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    וידאו: שברולט טראקס במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    23.03.17 | מבחני רכב

    שברולט טראקס המעודכן חוזר לסיבוב נוסף מול שלל הג'יפונים הקומפקטיים הצעירים

    שברולט הייתה בין הראשונות לזהות את הפוטנציאל בקטגוריית רכבי הפנאי שטח הקטנים והציגה ב- 2012 את הטראקס. למרות העיצוב הקשוח, בישראל התקשה הטראקס להתחרות במייסד הקטגוריה ניסאן ג'וק האופנתי, גם בעקבות תמחור גבוה בתחילת דרכו. סרטון מבחן דרכים שברולט טראקס שברולט טראקס LT יתרונות

     
  • וידאו: קיה פיקנטו 2017 החדשה במבחן דרכים

    וידאו: קיה פיקנטו 2017 החדשה במבחן דרכים

    19.03.17 | מבחני רכב

    קיה פיקנטו החדשה מציגה מתכון משופר למכונית המיני המבוקשת ביותר בישראל

    קיה פיקנטו היוצאת כבר בת שש ועדיין מצליחה להתגבר על מתחרות חדשות בשוק ולשמור על מעמדה המכובד בצמרת סגמנט המיני בישראל, כחדשה וכמשומשת. הדור החדש והשלישי במספר של קיה פיקנטו, שהחל עתה את דרכו בישראל, לא מציג רבולוציה ביחס לדור הקודם אלא אבולוציה טבעית. קיה בחרה בגישה שאין צורך לתקן מה שעובד, אלא רק ל

     
  • וידאו: רנו טווינגו 2017 במבחן דרכים - קוקטייל אורבני מרענן

    וידאו: רנו טווינגו 2017 במבחן דרכים - קוקטייל אורבני מרענן

    16.03.17 | מבחני רכב

    רנו טווינגו היא מכונית מיני צעירה שמצליחה להפתיע ברוחה ובהתנהגותה

    רנו ישראל השיקה לאחרונה את מכונית המיני החיננית רנו טווינגו שהוצגה לראשונה בתחילת שנות ה- 90. הדור הנוכחי והשלישי במספר שהוצג בשנת 2014 מציג מכונית מיני מעוצבת שכיף להסתכל עליה. מנוע אחורי מוגדש טורבו והנעה אחורית נראים כמו מתכון בדוק להנאה מנהיגה. האם היא אכן עומדת בציפיות? יצאנו למבחן דרכים ארוך ע

     
  • וידאו: שברולט קרוז 2017 החדשה במבחן דרכים

    וידאו: שברולט קרוז 2017 החדשה במבחן דרכים

    06.03.17 | מבחני רכב

    שברולט קרוז החדשה מבטיחה להיות מהטובות במכוניות המשפחתיות, יצאנו לבדוק האם היא גם מקיימת

    שברולט קרוז, המשפחתית הגלובלית של היצרנית האמריקאית, הוצגה לראשונה בשנת 2008 לאחר פיתוח משותף של חטיבות שברולט מכל קצוות הגלובוס. מאז הפכה שברולט קרוז לדגם הנמכר ביותר של היצרנית ולאחד הדגמים הנמכרים ביותר בעולם. בישראל הדברים התנהלו אחרת. שברולט קרוז הגיעה עם שילוב מנוע- גיר לא מוצלח שסבל ממחלות יל

     
  • וידאו: פיג'ו 3008 דיזל במבחן דרכים - קרוסאובר אופנתי ודינמי

    וידאו: פיג'ו 3008 דיזל במבחן דרכים - קרוסאובר אופנתי ודינמי

    16.02.17 | מבחני רכב

    פיג'ו 3008 החדש הינו קרוסאובר מעוצב וייחודי עם תא נוסעים מקורי והתנהגות כביש מהנה

    פיג'ו ידועה כיצרנית המקפידה על עיצוב מכוניות מרשימות, אך הדור הקודם של פיג'ו 3008 לא עמד בציפיות והתוצאה הייתה רכב פנאי-שטח מבולבל שלא זכה להצלחה מסחרית. הדור החדש שהושק לאחרונה בישראל, מתבסס על פלטפורמה מודולרית חדשה עם עיצוב מיוחד, ומבשר על עידן חדש לחלוטין. הזמנו את גרסת הבסיס עם מנוע דיזל ברמת א

     
  • וידאו: מיצובישי ספייס סטאר 2017 במבחן דרכים - כוכבת בעיר

    וידאו: מיצובישי ספייס סטאר 2017 במבחן דרכים - כוכבת בעיר

    09.02.17 | מבחני רכב

    על התפר שבין קטגוריית המיני לסופר מיני, נמצאת מיצובישי ספייס סטאר. יצאנו לבדוק מה השתנה במתיחת הפנים שעברה

    מיצובישי ספייס סטאר הגיעה ארצה לראשונה בשנת 2013 ולמרות עיצוב חיצוני אנמי ותא נוסעים פשוט, הצליחה לנגוס בפלח שוק מכובד בקטגוריית המכוניות הקטנות. כעת, לאחר תקופה בה הופסק שיווקה בהמתנה לדגם המעודכן, הגיעה מיצובישי ספייס סטאר לישראל לאחר מתיחת פנים ומקצה שיפורים. למבחן הדרכים שלנו התייצבה גרסת הפרימי

     
  • וידאו: מרצדס 2017 C450 AMG במבחן דרכים: זאב בעור כבש

    וידאו: מרצדס 2017 C450 AMG במבחן דרכים: זאב בעור כבש

    02.02.17 | מבחני רכב

    מרצדס C450 AMG היא מכונית ביצועים מדויקת עם נתונים מרשימים. יצאנו למבחן דרכים ווקאלי במיוחד כדי להתרשם מקרוב

    מרצדס C קלאס כבר מזמן לא משמשת כגרסת הכניסה למותג הפרימיום הגרמני, אך שנים ארוכות היוותה "המרצדס הכי קטנה" בהיצע. במחירה, היו מכוניות מנהלים מרווחות ומאובזרות ממנה, אך לקוחותיה היו אלה שחשקו בסמל הנכון במחיר "נגיש". האבולוציה עשתה את שלה וכיום דגמי המשפחתיות הגדולות של מותגי היוקרה מרווחות יותר, מאו

     
  • וידאו: יונדאי איוניק במבחן דרכים - משפחתית אקולוגית

    וידאו: יונדאי איוניק במבחן דרכים - משפחתית אקולוגית

    25.01.17 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית הראשונה של יונדאי מכוונת גבוה ומציעה אבזור בטיחות שופע וצריכת דלק מעולה

    שוק הרכב העולמי משתנה בקצב מהיר. ממדי הרכבים גדלים, גבולות הסגמנטים הופכים למטושטשים, ולא מעט רכבים חובשים כובעים של כמה קטגוריות במקביל. לרכבים מונעי בנזין ודיזל קמו מתחרים, ביניהם רכבים מונעי מימן, רכבים חשמליים, היברידיים והיד עוד נטויה. יצרני הרכב משתתפים במרוץ האנרגיה ושוקדים במקביל על פיתוח מע

     
  • קיה נירו במבחן דרכים - סינרגיה רציונלית

    קיה נירו במבחן דרכים - סינרגיה רציונלית

    29.12.16 | מבחני רכב

    קיה נירו הוא קרוסאובר היברידי המשלב מגוון יתרונות בחבילה מגובשת ואטרקטיבית

    קיה נירו מוגדר כקרוסאובר אך מראהו מזכיר מרכב סטיישן מוגבה. הוא מתפרש לאורך 4,355 מ"מ לעומת אחיו קיה ספורטאז' הנמתח לאורך 4,480 מ"מ. עם זאת, בסיס הגלגלים של הנירו ארוך ב- 30 מ"מ לעומת הספורטאז', מה שמקנה מרווח ברכיים עדיף ליושבים מאחור. קיה נירו משתייך אמנם לסגמנט הקרוסאוברים הלוהט אך קורץ גם ללקוחות

     
  • וידאו: אופל קורסה OPC 2016 במבחן דרכים

    וידאו: אופל קורסה OPC 2016 במבחן דרכים

    01.12.16 | מבחני רכב

    על הנייר, אופל קורסה OPC החדשה מצליחה להרשים, אבל אותנו מעניין איך היא על הכביש

    סרטון מבחן דרכים אופל קורסה OPC אופל קורסה OPC יתרונות התנהגות כביש, אבזור, תא הנוסעים חסרונות מחיר, היגוי, נוחות נסיעה אופל קורסה OPC, הגרסה המהירה של הסופר מיני הגרמנית, קוראת תיגר על פולקסווגן פולו GTI, סיאט איביזה קופרה ופיג

     
  • וידאו: מרצדס E קלאס החדשה במבחן דרכים

    וידאו: מרצדס E קלאס החדשה במבחן דרכים

    24.11.16 | מבחני רכב

    מרצדס E קלאס לוקחת אותנו אל העתיד בו לא נצטרך לנהוג במכונית והנסיעה תהפוך לאוטונומית

    סרטון מבחן דרכים מרצדס E קלאס יצרנית הפרימיום הגרמנית מציבה סטנדרטים מאוד גבוהים כהרגלה ואלו באים לידי ביטוי בדור החדש של מרצדס E קלאס, המוצבת בין מרצדס C קלאס המשפחתית לספינת הדגל מרצדס S קלאס. מרצדס E קלאס החדשה היא המכונית הטכנולוגית ביותר של היצרנית. כל החידושים אשר פותחו במהלך השנים הא

     
  • וידאו: אאודי A4 במבחן דרכים

    וידאו: אאודי A4 במבחן דרכים

    13.11.16 | מבחני רכב

    אאודי A4 מתייצבת למבחן דרכים תובעני עם עיצוב מרשים, טכנולוגיות מתקדמות, וניחוח פרימיום מעודן

    אחרי 22 שנים שהיא משקיעה בעצמה ומראה לכולם כמה היא שווה, זוכה אאודי A4 בדורה החמישי לתדמית בוגרת ואצילית. מה שזיכה את הדורות הקודמים בתשואות כבר הפך למובן מאליו וכעת היא צריכה להוכיח שהיא מסוגלת ליותר מבלי לצעוק. יריבותיה לסגמנט לא מאפשרות לה לעצום עין והקרב על תואר מלכת הקטגוריה הפך לשיחת היום. ידי

     
  • וידאו: שברולט מאליבו במבחן דרכים

    וידאו: שברולט מאליבו במבחן דרכים

    28.09.16 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו החדשה משנה גישה. האם היא משנה גם את כללי המשחק בשוק המשפחתיות הגדולות?

    כאשר אתם שומעים את השם שברולט, לחלקכם עולות מחשבות על מכוניות אמריקאיות ספינתיות עם מנועים גדולים ולחלקכם עולות מחשבות על מכוניות קוריאניות זולות עם סמל אמריקאי. במקרה של שברולט מאליבו החדשה, הסיפור הוא אחר לגמרי. היא כבר לא כל כך אמריקאית אבל היא בכלל לא קוריאנית. שברולט מאליבו בדור העשירי הופכת למ

     
  • וידאו: פיג'ו 2008 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    וידאו: פיג'ו 2008 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    22.09.16 | מבחני רכב

    פיג'ו 2008 הינו קרוסאובר מעוצב ושימושי. האם יש לו את כל הדרוש כדי להתחרות בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים? יצאנו לבדוק

    עולם הרכב עבר שינוי משמעותי בשנים האחרונות עם ביקוש הולך וגובר למכוניות מעוצבות עם נוכחות ושימושיות טובה, במחיר נגיש. היצרניות מצאו לכך פתרון העונה לשם קרוסאובר עירוני או ג'יפון כפי שנהוג לכנותו בישראל. בדרך כלל מדובר ברכב על בסיס מכונית סופר מיני שזכה למרווח גחון מוגדל וכמה תוספות קוסמטיות למראה המ

     
  • סובארו לבורג 2016 במבחן דרכים

    סובארו לבורג 2016 במבחן דרכים

    01.09.16 | מבחני רכב

    סובארו לבורג היא משפחתית סטיישן שונה בנוף הישראלי. יצאנו לבדוק את הצהרתה על ספורטיביות ושימושיות

    סובארו לבורג החדשה הוצגה בעולם כבר בשנת 2013 אך היצרן היפני הקטן לא מיהר לייצא אותה אל מחוץ לגבולות היבשת. השם לבורג (Levorg) אם תהיתם הוא הכלאה בין שלוש מילים: לגאסי, רבולושיין, וטורינג (Legacy, revolution, touring). סובארו לבורג מצויידת במנוע טורבו בנזין חדש, מערכת הנעה כפולה, ובעיצוב שצפוי ל