וידאו: הונדה סיוויק טייפ אר (TYPE R) במבחן דרכים

 

הונדה סיוויק טייפ אר מגיעה אלינו לאחר המתנה ארוכה. האם היא תעמוד בציפיות הגבוהות?

תגיות | ספורט, משפחתיות, הונדה, סיוויק טייפ אר

לאחר חמש שנות המתנה יודעת הונדה שאסור לה לאכזב עם הסיוויק טייפ אר החדשה. היא בנתה מנוע טורבו חדש, טיפלה באווירודימניות וכיילה את השלדה ושאר המכלולים על מנת לחזור לסגמנט הספורט עם ראש מורם. התוצאות לא איחרו להגיע. עם השקתה שברה הונדה סיוויק טייפ אר החדשה זמני הקפה חדשות לבקרים. ההישג החשוב ביותר נרשם בגיהנום הירוק בגרמניה (נורבורגרינג - Nürburgring) עם הקפת המסלול בזמן של 7:50 דקות, נתון הנחשב דמיוני לפני מספר שנים עבור מכונית האצ'בק עם הנעה קדמית. ההישג המרשים הביא כבוד רב למהנדסי החברה וצריך כמובן להודות גם לנהג המבחן של הונדה ששתה הרבה מיץ אומץ באותו בוקר ונהג כמו קמיקזה למרות שאיננו יפני. הונדה סיוויק טייפ אר השיגה תוצאה טובה יותר מב.מ.וו M4 שסיימה את ההקפה בזמן של 7:52 דקות, והשאירה אבק גם ללא מעט דגמי פרארי ופורשה מהעשור האחרון.

 

סרטון הונדה סיוויק טייפ אר במבחן דרכים

 

עיצוב חיצוני - מגנט תשומת לב

 

הונדה סיוויק טייפ אר לא מנסה להסתיר שהיא מהירה, ההיפך הוא הנכון. יש מי שיתאהב בה ממבט ראשון ויש מי שיחשוב שהיא מצועצעת מדי, כאילו עוצבה על ידי ילד מתלהב. הונדה סיוויק טייפ אר רוצה שכולם יסתכלו עליה, ואכן כולם מסתכלים, חלקם גם מתקרבים, מצלמים ושואלים. גם שוטרים ביקשו לצלם את הרכב "בשביל הילד". חישוקי 19 אינץ', קאליפרים אדומים של ברמבו, ספויילר ענק, דיפיוזר גדול עם 4 מפלטים בולטים, זימים וניפוחים אגרסיביים הופכים אותה למגנט תשומת לב ולא לכולם זה מתאים. העיצוב המוחצן קולע בעיקר לטעמם של נערים עשירים שיכולים לשלם 289,900 ₪, או למבוגרים שרוצים להרגיש צעירים. לשמחתנו היא גם נוסעת כמו שהיא נראית.

 

הונדה סיוויק טייפ אר לא מנסה להסתיר שהיא מהירההונדה סיוויק טייפ אר לא מנסה להסתיר שהיא מהירה

 

עיצוב פנימי - איזה מושבים...

 

תא הנוסעים ממשיך באותו קו ספורטיבי המדגיש כי זו "מכונית מרוץ חוקית לכביש" לדברי היצרנית. ההגה שמנמן ונעים לאחיזה, ואת האווירה מחממים מוטיב הצבע האדום, דוושות מתכת, ידית הילוכים מאלומיניום, תקרה שחורה, ועיטור דמוי קרבון מול הנוסע הקדמי. לוח המחוונים מחולק לשתי קומות. בקומה התחתונה מחוונים סטנדרטיים ואילו בקומה העליונה מגוון מחוונים ייחודיים ביניהם, מד גדישה, מד כוחות G, נורות LED לחיווי סל"ד סטייל פורמולה 1, ושעוני עצר למדידת הקפות ותאוצה. עיצוב הדשבורד מרגיש קצת מיושן ואיכות החומרים לא מהשורה הראשונה.

 

להונדה סיוויק טייפ אר מושבי ספורט מהטובים בשוקלהונדה סיוויק טייפ אר מושבי ספורט מהטובים בשוק

 

גולת הכותרת בתא הנוסעים הם המושבים הקדמיים. הם כל כך טובים שאני מקדיש להם פסקה נפרדת. המושבים לא רק נראים מצויין ונעימים למגע הודות לריפוד האלקנטרה אלא גם נוחים למרות הקשיחות ותומכים במיוחד. הם ללא ספק בין מושבי הספורט הטובים בשוק. הכניסה ובעיקר היציאה מהרכב דורשת מעט אקרובטיקה בגלל הדופן הגבוהה של המושב, אך ברגע ש"נפלתי" לתוך הבאקט הרגשתי שהוא נתפר במיוחד למידותיי. גם בפניות הכי חדות ומהירות, הגוף לא זז כמעט וכך ניתן לשלוט בהגה ובדוושות כמו שרוצים למרות כוחות ה-G המופעלים על הנהג. הישיבה נמוכה ותנוחת הנהיגה מצויינת עם גישה נוחה להגה, לידית ההילוכים ולדוושות.

 

אבזור ושימושיות - יותר ספורטיבית ופחות משפחתית

 

הונדה סיוויק טייפ אר בעלת חמש דלתות וארבעה מושבים ולכן ננסה להתייחס גם לפרקטיות המכונית. מאחור המרווח סביר לשני נוסעים מבוגרים להם צפוייה נסיעה מטלטלת יותר בגלל קורת פיתול אחורית. מורגש כי מאחור הושקע פחות מאמץ בעיצוב ובאיכות החומרים. תאי האחסון מעטים וקטנים מהממוצע. יש כאן תא כפפות צנוע, מחזיקי כוסות, משענת יד עם תא אחסון ותאים צרים בכל הדלתות. תא המטען לא כולל גלגל חלופי אלא ערכת תיקון תקר ומציע נפח גדול של 498 ליטרים. מוזר שבהונדה בחרו לוותר על כיסוי רצפת תא המטען, זה לא נוח ולא יפה.

 

הונדה סיוויק טייפ אר - אווירה ספורטיבית ותנוחת נהיגה מצויינתהונדה סיוויק טייפ אר - אווירה ספורטיבית ותנוחת נהיגה מצויינת

 

רשימת האבזור נדיבה למדי וכוללת בין היתר שש כריות אוויר, מערכת עזר לזינוק בעליה, מערכת בלימה אוטונומית עירונית, כניסה והתנעה ללא מפתח, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים, בקרת שיוט, הגה מתכוונן לעומק ולגובה, ופנסי LED מלאים מלפנים ומאחור. מערכת המולטימדיה מקורית למרות שלא נראית כך, וכוללת מסך מגע בגודל 7 אינץ', זוג שקעי USB, שקע HDMI, קישוריות בלוטות', שישה רמקולים, וקישוריות בלוטות'. במחיר כזה היינו שמחים לקבל גם גג שמש ומערכות בטיחות אקטיביות.

 

מנוע וגיר - שילוב מנצח

 

הונדה סיוויק טייפ אר היא המכונית הראשונה של היצרנית שמקבלת מנוע טורבו בנזין. כאן מותקן מנוע VTEC חדש בנפח 2.0 ליטר המפיק 310 כ"ס ב- 6,500 סל"ד ומומנט מרבי של 40.7 קג"מ החל מ- 2,500 סל"ד. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת 6 הילוכים ידנית ודיפרנציאל מוגבל החלקה. כידוע, לא קל להעביר 310 כ"ס לאספלט במכונית הנעה קדמית ולכן התקינה הונדה מתלים קדמיים מתוחכמים המפרידים בין פעולת ההיגוי לפעולת ההנעה. בפועל המתלים עושים היטב את המוטל עליהם ומצליחים להפחית משמעותית את לוחמת ההגה האופיינית למכוניות הנעה קדמית חזקות. צמיגי קונטי קונטקט 6 במידה 235/35 על חישוקי 19 אינץ' תורמים גם הם להעברה יעילה של הכוח לקרקע. המפרט הטכני מספר על תאוצה מאפס למאה קמ"ש תוך 5.7 שניות ומהירות מרבית של 270 קמ"ש. צריכת הדלק במבחן הדרכים עמדה על 9 ק"מ לליטר בממוצע, נתון מעולה לרכב ספורטיבי חזק.

 

הונדה סיוויק טייפ אר - מנוע עם אופי ותיבת הילוכים שפועלת יופיהונדה סיוויק טייפ אר - מנוע עם אופי ותיבת הילוכים שפועלת יופי

 

תיבת ההילוכים מצויינת עם יחסי העברה נוחים. כל שינוי במסילת ההילוכים מלווה בקליק המהווה פידבק על כניסה להילוך הרצוי. דוושת המצמד מעט כבדה לשימוש יומיומי. בשיא האקשן תיבת ההילוכים מדוייקת, מהירה, וקלה לתפעול. ידית ההילוכים נכנסת תמיד להילוך הנכון ותמיד בצורה חלקה, ומוסיפה המון לחווית הנהיגה יחד עם פורק הלחץ שמתעטש עם כל העלאת הילוך. גם אם הונדה סיוויק טייפ אר הייתה מוצעת עם תיבת הילוכים אוטומטית, הייתי ממליץ על התיבה הידנית. ויתור על תיבת הילוכים טובה שכזו נראה לי חטא.

 

עד 3,000 סל"ד המנוע נשמע בריא ומפיק צליל נעים אך לא מצליח לשכנע שבאמתחתו 310 כ"ס. מעל 4,500 סל"ד ועד לקו האדום ב- 7,000 סל"ד, המנוע מגיב טוב יותר וכל ליטוף של דוושת הגז מתורגם לדחף חזק ומיידי, מעולה למינון גז מדוייק בפניות. בסל"ד גבוה נשמע כאילו אזל למנוע האוויר והשסתומים עומדים להתפוצץ, אבל הצליל מטעה. דווקא קרוב לקו האדום המנוע עובד נהדר.

 

הגה, בלמים, והתנהגות כביש

 

בהונדה לא שכחו שצריך גם לבלום את עדר הסוסים בטייפ אר והתקינו מערכת בלימה של ברמבו עם צלחות קדמיות מחוררות בקוטר 350 מ"מ וקאליפרים בני 4 בוכנות. בדקות הראשונות הרגשתי כי הבלמים לא נושכים מיידית כפי שציפיתי, אך לאחר הסתגלות קצרה לדוושת הבלימה הסתבר כי הבלמים לא איכזבו לרגע והיו יעילים ומדוייקים לאורך כל הדרך, גם תחת עומס כבד. נדרשת לחיצה מתונה על דוושת הבלימה על מנת להפעיל כוח בלימה חזק ויעיל.

 

הונדה סיוויק טייפ אר - בלמי הברמבו לא איכזבו לרגעהונדה סיוויק טייפ אר - בלמי הברמבו לא איכזבו לרגע

 

ההגה לא מצליח לספר הרבה לאוחז בו, אך הוא נוח לאחיזה, בעל משקל טוב, מדוייק, וחד מאוד. רק שניים ורבע סיבובים מנעילה לנעילה. את המידע שהנהג לא מקבל מההגה דרך הידיים הוא מקבל מהשלדה דרך עמוד השדרה. השלדה הקשיחה מעבירה מידע רב אודות האחיזה בכל גלגל ועל מצב העומס בכל אחת מהפינות. כמו כן, הצמיגים יצווחו הרבה לפני איבוד האחיזה בפועל. האחיזה גבוהה מאוד ופעולת הדיפרנציאל מורגשת היטב בנהיגה נמרצת בכבישים מפותלים. ממש ניתן לחוש איך הגלגל החיצוני לפניה נדבק לאספלט ועומד בעומס על מנת לשמור על החרטום בקו הפניה ולשגר את הסיוויק החמה אל עבר הפניה הבאה. שימו לב כי בשל רדיוס סיבוב גדול של 6,295 מ"מ, פניית פרסה בכביש צר אינה משימה פשוטה כמו במשפחתית רגילה.

 

בולמים קשיחים וצמיגים נמוכי חתך עוזרים להונדה סיוויק טייפ אר להיות "מיישרת פניות" אך גם למכונית לא נוחה ביומיום. בנסיעה עירונית ובכבישים משובשים היא חובטת כהוגן אך בשיוט בכבישים בין עירוניים נוחות הנסיעה סבירה. בידוד הרעשים לא ממש מוצלח ולכן המנוע נשמע היטב בתא הנוסעים וכך גם רעשי הכביש והרוח. מצב R+ מקשיח משמעותית את הבולמים האדפטיביים, ההגה הופך לקשיח יותר ותגובת המנוע מהירה יותר. קשה לומר שהורגש שינוי דרמטי בהיגוי ובתגובת המנוע אך השינוי במתלים מורגש ועוד איך. נסיעה מהירה בכביש משובש תעקור לכם את הסתימות בשיניים ונסיעה בכביש סביר רק תגרום לקפה להישפך על החולצה. אני משוכנע שמצב R+ מיועד אך ורק למסלולי נהיגה מושלמים וחלקים ואולי גם למזוכיסטים. כמו שהבנתם, אני בחרתי לא להשתמש במצב נהיגה זה.

 

הונדה סיוויק טייפ אר - כנף אחורית שקשה לפספסהונדה סיוויק טייפ אר - כנף אחורית שקשה לפספס

 

כשמגיעים לכבישי הצפון המפותלים והנטושים מתגלה האופי האמיתי של הטייפ אר. בפניות מהירות וחדות בהן סיוויק רגילה הייתה נמרחת על עץ, הטייפ אר אפילו לא רומזת על קושי. האחיזה הפנומנלית וזוויות הגלגול הנמוכות מאפשרות לנהג להגביר את הקצב ולהיות מהיר ומאושר בעוד שאר הנוסעים יהיו מבועתים נוכח המהירות. זו עדיין מכונית הנעה קדמית ויש לה נטייה לתת היגוי תחת עומס, אך הטכנולוגיה עושה פלאים ולא מדובר בתת היגוי חריף אם מספיק משקל מועבר לגלגלים הקדמיים. הונדה סיוויק טייפ אר היא מכונית הנעה קדמית משובחת ומאוזנת, ובסעיף התנהגות הכביש היא בהחלט מצטיינת. את הטייפ אר לוקח זמן ללמוד ולמצות וצריך לגדול איתה לאט לאט. היא מאתגרת את הנהג וגורמת לו לעבוד ולהזיע בתהליך למידת אופיה ועם זאת מצליחה לנסוך בו בטחון רב ולא מענישה אותו על טעויות קלות בשיפוט.

 

סיכום - לחולי הגה מאוהבים

 

הונדה סיוויק טייפ אר אינה המכונית הכי נוחה בסגמנט וגם לא הכי פרקטית או איכותית. נראה שהסיוויק טייפ אר לא מנסה להיות גם וגם. הונדה סיוויק טייפ אר מכוונת למטרה אחת - לספק חווית נהיגה מהנה ומתגמלת עם מקסימום ביצועים, והיא עושה זאת מצויין. כל השאר זה רק בונוס. המחיר גבוה משמעותית מהמתחרות, כגון סיאט לאון קופרה, אך היא שונה גם באופי וגם ביופי, ובהחלט ניתן להבין את מי שיבחר דווקא בהונדה למרות מחירה. ההנאה מובטחת עבור חולי הגה שהתאהבו בעיצוב המוחצן ומוכנים לשלם על כך אקסטרה.

 

הונדה סיוויק טייפ אר
הספק מרבי 310/6,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 40.8/2,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,390 מ"מ
רוחב כללי 1,878 מ"מ
גובה כללי 1,466 מ"מ
בסיס גלגלים 2,065 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען

498 ליטרים

משקל עצמי 1,382 ק"ג
מהירות מרבית 270 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 5.7 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 13.7 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 10
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2012)
מחיר

289,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • אלפא רומיאו סטלביו במבחן דרכים - קרוסאובר עם דם חם

    אלפא רומיאו סטלביו במבחן דרכים - קרוסאובר עם דם חם

    23.04.18 | מבחני רכב

    אלפא רומיאו מצרפת קרוסאובר ראשון בתולדותיה לסיגמנט החם ביותר בשוק הרכב, ועושה זאת בדרכה הייחודית עם עיצוב יפייפה ו- DNA אלפיסטי

    יצרניות הרכב נכנסות במרץ אל פלח השוק המתפתח ביותר, גם אם איננו נמנה, ואף נוגד את מורשת המותג. אם לפורשה, מזראטי ולמבורגיני מותר, אז ברור שאף אחד לא הרים גבה כאשר אלפא רומיאו הציגה את המתחרה שלה בקטגוריה המונה מתחרים רבים וטובים כגון אאודי Q5, וולבו XC60, ב.מ.וו X3 ומרצדס GLC. אלפא רומיא

     
  • ריינג' רובר וולאר במבחן דרכים

    ריינג' רובר וולאר במבחן דרכים

    17.04.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    יצאנו לשייט עם ריינג' רובר וולאר ולפזר גלאם בכבישי הארץ. לא רצינו כל כך להחזיר את הרכב אבל בכל זאת חזרנו לספר לכם על החוייה המיוחדת

    לא כל יום יצא לכם לפגוש ריינג' רובר וולאר בכביש ועל חווית נהיגה בו בטח לא הייתם מוותרים. הוולאר הוא האח החדש במשפחה הבריטית אריסטוקרטית המיוחסת ומתברג בין ריינג' רובר איווק לבין ריינג' רובר ספורט. וולאר המקורי היה הדגם הראשון אותו יצרה ריינג' רובר אשר הגיח לאוויר העולם בשנת 1969, ועתה החליטה ריינג'

     
  • קיה אופטימה הייבריד במבחן דרכים

    קיה אופטימה הייבריד במבחן דרכים

    16.04.18 | מבחני רכב

    עם עיצוב מודרני ומנוע היברידי, מאיימת קיה אופטימה החדשה לכבוש את ליבם של המנהלים הצעירים ונהגי המוניות

    קיה אופטימה מהדור הקודם לא הצליחה לכבוש את סגמנט המכוניות המשפחתיות הגדולות אך גרסת הדיזל זכתה להצלחה בקרב נהגי המוניות. הדור הנוכחי והחדש מציג עיצוב מודרני ומנוע היברידי בתקווה לתפוס מקום של כבוד בראש הסגמנט - אתגר לא פשוט. קיה התקדמה משמעותית בשנים האחרונות אך גם היצרנים האחרים מציעים מכוניות ברמה

     
  • פיג'ו 5008 החדש במבחן דרכים - למשפחה המורחבת

    פיג'ו 5008 החדש במבחן דרכים - למשפחה המורחבת

    12.04.18 | מבחני רכב

    פיג'ו 5008 הפך ממיניוואן משמים לקרוסאובר אופנתי בעל 7 מושבים. יצאנו לבדוק מה פוטנציאל הצלחתו בישראל

    לאחרונה מנסה פיג'ו ליישר קו עם הרכבים המובילים בקטגוריות השונות, ובמרבית מהמקרים היא בהחלט מצליחה. לאחר הצלחת פיג'ו 3008, משיקה החברה את האח הגדול במשפחה - פיג'ו 5008 עם 7 מושבים, מנועי טורבו בנזין ודיזל, ורצון לכבוש את ליבם של בעלי המשפחות הגדולות. האם השינוי הדרמטי שעבר פיג'ו 5008 יהפוך את הדגם לא

     
  • יונדאי טוסון 1.6 טורבו במבחן דרכים

    יונדאי טוסון 1.6 טורבו במבחן דרכים

    09.04.18 | מבחני רכב

    קבלו הזמנה מיוחדת להצטרף אלינו לבחינת הגרסה החזקה והמאובזרת ביותר של הג'יפון הנמכר ביותר בישראל

    הדור הנוכחי של יונדאי טוסון נמצא איתנו כבר 3 שנים ובשנת 2017 נמסרו קרוב לעשרת אלפים רכבי יונדאי טוסון בישראל. הדגם מחזיק במקום הראשון בטבלת המסירות של קטגוריית רכבי הפנאי בגודל בינוני, והוא מהרכבים הנמכרים ביותר בארץ. יונדאי טוסון 1.6 טורבו בנזין לוקצ'רי אוטומט יתרונות עיצוב

     
  • טויוטה פרואייס במבחן דרכים

    טויוטה פרואייס במבחן דרכים

    04.04.18 | מבחני רכב

    טויוטה פרואייס מתיימר להציע פתרון פרקטי ויעיל כרכב מסחרי קומפקטי להובלה או היסעים באמצעות מבנה מודולרי המאפשר התאמה אישית. יצאנו לבדוק את הגרסה המשלבת את הטוב שבשני העולמות

    טויוטה פרואייס נולד כתוצאה משיתוף פעולה בין טויוטה לקבוצת PSA ונמכר בשינויים מינימליים מתבקשים גם תחת המותגים הצרפתיים בקבוצה - פיג'ו וסיטרואן, בדומה לשיתוף פעולה בתכנון וייצור מכוניות המיני פיג'ו 108, סיטרואן C1, וטויוטה אייגו. טויוטה פרואייס מתמודד בקטגורית המסחריות הקומפקטיות המתחזקת לאחרונה בעקב

     
  • סקודה סיטיגו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סיטיגו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    29.03.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    סקודה סיטיגו מציגה מפרט עירוני אידיאלי עם מידות צנומות, מנוע חסכוני ותיבה אוטומטית רובוטית. יצאנו לעמוד על מעלותיה בעיר ומחוצה לה

    סקודה סיטיגו מתחרה בסגמנט מכוניות המיני העירוניות, המתאפיינות בממדים קטנטנים, תמרון עירוני זריז, מנועים זעירים וחסכוניים בדלק, משקל נוצה, ומחיר נגיש. סקודה סיטיגו היא אחת משלוש התאומות בקונצרן פולקסווגן המונות את פולקסווגן אפ!, סיאט מיי, וכלת השמחה אשר הופיעה למבחן עם תיבת 5 הילוכים רובוטית חד מצמדי

     
  • קיה סורנטו במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    קיה סורנטו במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    21.03.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    קיה סורנטו זכה למתיחת פנים וקיבל גרסה מאובזרת עם מנוע V6 חדש. זו סיבה מצויינת לבדוק במה הוא טוב יותר

    מאז הושק לראשונה בשנת 2003, קיבל קיה סורנטו מספר הגדרות תפקיד שונות. בעוד הדור הראשון בסדרה הציג יכולות שטח מרשימות ומנוע דיזל בלבד, הדור שלישי שהושק בשנת 2014 מדיר גלגליו ממסלולי השטח התובעניים ומציע נוחות נסיעה טובה, אבזור מפנק ותא נוסעים שקט ומהודר. בשנת 2017 השיקה קיה את הסורנטו החדש שע

     
  • אאודי RS3 במבחן - מכונית מירוץ חוקית לכביש

    אאודי RS3 במבחן - מכונית מירוץ חוקית לכביש

    15.03.18 | מבחני רכב

    אאודי RS3 החדשה זכתה לתוספת כוח והשילה מעט ממשקלה. יצאנו לבדוק האם הצליחו באאודי לשפר עוד יותר את את חווית הנהיגה

    אאודי RS3 החדשה היא התשובה של אאודי למירוץ החימוש המשולש, הנערך כבר כמה עשורים בינה לבין מרצדס וב.מ.וו. מרחוק, היא אולי נראית כמו אאודי A3 סטנדרטית שעברה בסדנת שיפורים, כזו שאנו רואים ושומעים מדי פעם ברמזור, אבל האמת היא שאין שום דבר סטנדרטי במכונית המאיימת הזאת. כשהיא מצוידת במנוע חדש ועוצמתי המסוג

     
  • סיאט ארונה במבחן דרכים

    סיאט ארונה במבחן דרכים

    12.03.18 | מבחני רכב

    סיאט ארונה מסתער על קטגוריית רכבי הפנאי הקטנים ובידיו לא מעט כלים שיהפכו את חיי המתחרים לקשים מתמיד

    התגובה של סיאט לאופנת הג'יפונים הגיעה מעט מאוחר. רק בשנת 2016 הציגה סיאט את האטקה, נציגה הראשון להתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי בגודל בינוני. האח הקטן סיאט ארונה הוצג בחודש יוני 2017 והוא הדגם הראשון של קבוצת פולקסווגן בקטגוריית רכבי הפנאי שטח הקטנים. סיאט ארונה עושה שימוש בפלטפורמת MQB A0 החדשה המשמשת

     
  • לקסוס IS 300h 2018 במבחן דרכים - התשובה היפנית ליוקרה דינמית

    לקסוס IS 300h 2018 במבחן דרכים - התשובה היפנית ליוקרה דינמית

    07.03.18 | מבחני רכב

    לקסוס IS 300h מציעה אלטרנטיבה נוסח יפן בפלח שוק הנשלט ע"י תוצרת גרמניה, ועושה זאת באמצעות איכות גבוהה של ביצוע ונהיגה. יצאנו לבדוק כיצד מרגישה הגרסה המלוכסנת על כבישי ארצנו

    לקסוס הינו מותג צעיר יחסית בעולם הרכב אך הצליח לבנות את המוניטין החיובי המיוחס לו בזכות סקרי אמינות וחוות דעת של צרכנים לאורך השנים. כך קיבל המותג תדמית של יצרן מכוניות יוקרה מופנמות, שקטות ואמינות, אך כאלו שאינן מתיימרות להתחרות ביכולת הדינמית המוצעת אצל המתחרות מגרמניה. רק בשנים האחרונות שינתה לקס

     
  • סובארו XV החדש במבחן דרכים

    סובארו XV החדש במבחן דרכים

    01.03.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    סובארו XV הוא רכב ה- 4X4 הנמכר ביותר בישראל בשנים האחרונות. לקחנו את הדגם החדש לנסיעה בכביש ובשטח ובחנו את סיבות ההצלחה

    הדור הקודם של סובארו XV קיבל ביקורת שלילית מצרכנים עקב צריכת שמן גבוהה מהרגיל, אך למרות זאת הצליח רכב הפנאי הקומפקטי להפוך לפופולרי מאוד בארץ ואף זכה בתואר רכב ה- 4x4 הנמכר ביותר בישראל בשנים האחרונות. סוד הקסם של סובארו XV טמון ביכולות שטח מרשימות, אחיזת כביש גבוהה, ותא נוסעים שימושי לצרכים משפחתיי

     
  • וולוו XC60 T8 במבחן דרכים

    וולוו XC60 T8 במבחן דרכים

    26.02.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    וולוו XC60 T8 הוא רכב פנאי היברידי נטען המציע צריכת דלק נמוכה, ביצועים מרשימים ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם גרסת ה- T8 הבכירה מצדיקה את המחיר

    וולוו XC60 החדש בהחלט מצליח לסובב ראשים הודות לעיצוב החדש התואם את התדמית הצעירה והדינמית שאימצה לאחרונה היצרנית השוודית. וולוו XC60 T8 שהתייצב למבחן הדרכים שלנו מציג קווי מתאר חדים וספורטיביים, מערכת מולטימדיה חדשנית, ויחידת הנעה היברידית חזקה בהספק 407 כ''ס המבטיחה ביצועים טובים לצד צריכת דל

     
  • אופל אינסיגניה החדשה במבחן דרכים

    אופל אינסיגניה החדשה במבחן דרכים

    22.02.18 | מבחני רכב

    אופל אינסיגניה החדשה מתיימרת להצליח יותר מקודמתה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות הנלחמת על מקומה בשוק הרכב

    לאופל שושלת מכובדת של משפחתיות גדולות שעשו חייל באירופה וגם בשוק המקומי שלנו. קוראים ותיקים ודאי זוכרים את אופל אסקונה, שמסרה לא מעט עותקים בישראל. אופל וקטרה שהגיעה לאחר מכן הצליחה באירופה אך לא נחלה הצלחה גדולה אצלנו, למרות תמחור אגרסיבי והיותה מכונית מוצלחת. הדור השני של אופל וקטרה היה יקר משמעות

     
  • שברולט אקווינוקס במבחן דרכים - ארה"ב מול קוריאה

    שברולט אקווינוקס במבחן דרכים - ארה"ב מול קוריאה

    20.02.18 | מבחני רכב

    שברולט אקווינוקס נוחת היישר אל סגמנט רכבי הפנאי שטח הלוהט וינסה לנגוס במכירות של רבות המכר באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט ומנוע חזק

    שוק הרכב הישראלי מחבב מאוד רכבי פנאי שטח. לא צריך להיות בקיא בנבכי ענף הרכב בכדי להבחין במגמה זו המיישרת קו עם תופעות דומות בשוק הרכב העולמי. מספיק להעיף מבט חטוף על הרכבים המזדחלים סביבנו בפקקי הבוקר בכדי לזהות כי אחוז ניכר מהם הם רכבי פנאי שטח במגוון גדלים, תצורות, ומחירים. תנוחת הישיבה הגבוה מקנה

     
  • יונדאי סונטה הייבריד 2018 במבחן דרכים - פינוק חסכוני

    יונדאי סונטה הייבריד 2018 במבחן דרכים - פינוק חסכוני

    13.02.18 | מבחני רכב

    יונדאי סונטה מציעה אלטרנטיבה היברידית וחסכונית בפלח השוק שנפגע קשות מאופנת הקרוסאוברים. יצאנו לבחון את יונדאי סונטה לאחר שעברה מתיחת פנים

    יונדאי סונטה הינה המשפחתית הגדולה השניה הכי נמכרת בישראל אחרי סקודה סופרב. במהלך שנת 2017 נמכרו בישראל כ- 1,735 סונטות חדשות, נתון מכובד שלא נשמע מרשים במיוחד משום שקטגוריית המשפחתיות הגדולות היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים. נכון שקרוסאובר מעניק ישיבה גבוהה, פוזת שטח אופנתית ומקל

     
  • אאודי Q5 החדש במבחן דרכים

    אאודי Q5 החדש במבחן דרכים

    06.02.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    אאודי Q5 היוצא הוביל את טבלת המסירות בסגמנט רכבי הפנאי שטח היוקרתיים. יצאנו לבדוק את הדור החדש כדי להבין כיצד הוא מתכוון לשמר את ההצלחה

    אאודי Q5 הוא מראה נפוץ בכבישי ישראל. שיווקו החל בשנת 2009 ומאז גרף בעיקר תשואות ושבחים, הן ברמה המקומית והן ברמה הבינלאומית. רכב הפנאי היוקרתי מציע חבילה מאוזנת הכוללת ביצועים מעולים, נוחות נסיעה מרשימה ושימושיות גבוהה. אאודי Q5 החדש הוצג לאחר שמלאו 9 שנים לדור היוצא, מדובר בנצח במושגי עולם הרכב של

     
  • סיטרואן ג'אמפי במבחן - דור שלישי של הצלחה

    סיטרואן ג'אמפי במבחן - דור שלישי של הצלחה

    30.01.18 | מבחני רכב

    הדור השלישי של סיטרואן ג'אמפי נחת בישראל. יצאנו עם גרסת הנוסעים החזקה לבדוק מה הוא מציע לנהג העובד

    סיטרואן ג'אמפי הוא דגם ותיק ומוכר בכבישי ישראל. שני הדורות הקודמים של הג'אמפי נמכרו במספרים מכובדים על שלל גרסאותיהם. גרסת הנוסעים בעלת תשעה מושבים זכתה אף היא להצלחה, במיוחד בקרב משפחות מרובות ילדים, בזכות המרחב הנדיב ומספר המושבים. סגמנט המסחריות לא זר לסיטרואן. הדור השלישי של הג'אמפי מנסה להמשיך

     
  • מיצובישי ASX במבחן דרכים

    מיצובישי ASX במבחן דרכים

    24.01.18 | מבחני רכב

    באיחור ניכר נחת לאחרונה מיצובישי ASX בישראל. יצאנו לבדוק האם הוא מוצלח ושימושי כמו אחיו הגדול, מיצובישי אאוטלנדר

    כלמוביל, יבואנית מיצובישי לישראל, החלה לאחרונה בשיווקו של רכב פנאי קומפקטי העונה לשם מיצובישי ASX. למרות שמיצובישי ASX הינו עולה חדש בישראל, ייצורו החל כבר בשנת 2010. הגרסה הנוכחית של רכב הפנאי היפני הינה תוצאה של שתי מתיחות פנים שעבר במהלך 7 השנים האחרונות. כעת סוף כל סוף התממשו כל התנאים הדרושים ל