וידאו: הונדה סיוויק טייפ אר (TYPE R) במבחן דרכים

 

הונדה סיוויק טייפ אר מגיעה אלינו לאחר המתנה ארוכה. האם היא תעמוד בציפיות הגבוהות?

תגיות | ספורט, משפחתיות, הונדה, סיוויק טייפ אר

לאחר חמש שנות המתנה יודעת הונדה שאסור לה לאכזב עם הסיוויק טייפ אר החדשה. היא בנתה מנוע טורבו חדש, טיפלה באווירודימניות וכיילה את השלדה ושאר המכלולים על מנת לחזור לסגמנט הספורט עם ראש מורם. התוצאות לא איחרו להגיע. עם השקתה שברה הונדה סיוויק טייפ אר החדשה זמני הקפה חדשות לבקרים. ההישג החשוב ביותר נרשם בגיהנום הירוק בגרמניה (נורבורגרינג - Nürburgring) עם הקפת המסלול בזמן של 7:50 דקות, נתון הנחשב דמיוני לפני מספר שנים עבור מכונית האצ'בק עם הנעה קדמית. ההישג המרשים הביא כבוד רב למהנדסי החברה וצריך כמובן להודות גם לנהג המבחן של הונדה ששתה הרבה מיץ אומץ באותו בוקר ונהג כמו קמיקזה למרות שאיננו יפני. הונדה סיוויק טייפ אר השיגה תוצאה טובה יותר מב.מ.וו M4 שסיימה את ההקפה בזמן של 7:52 דקות, והשאירה אבק גם ללא מעט דגמי פרארי ופורשה מהעשור האחרון.

 

סרטון הונדה סיוויק טייפ אר במבחן דרכים

 

עיצוב חיצוני - מגנט תשומת לב

 

הונדה סיוויק טייפ אר לא מנסה להסתיר שהיא מהירה, ההיפך הוא הנכון. יש מי שיתאהב בה ממבט ראשון ויש מי שיחשוב שהיא מצועצעת מדי, כאילו עוצבה על ידי ילד מתלהב. הונדה סיוויק טייפ אר רוצה שכולם יסתכלו עליה, ואכן כולם מסתכלים, חלקם גם מתקרבים, מצלמים ושואלים. גם שוטרים ביקשו לצלם את הרכב "בשביל הילד". חישוקי 19 אינץ', קאליפרים אדומים של ברמבו, ספויילר ענק, דיפיוזר גדול עם 4 מפלטים בולטים, זימים וניפוחים אגרסיביים הופכים אותה למגנט תשומת לב ולא לכולם זה מתאים. העיצוב המוחצן קולע בעיקר לטעמם של נערים עשירים שיכולים לשלם 289,900 ₪, או למבוגרים שרוצים להרגיש צעירים. לשמחתנו היא גם נוסעת כמו שהיא נראית.

 

הונדה סיוויק טייפ אר לא מנסה להסתיר שהיא מהירההונדה סיוויק טייפ אר לא מנסה להסתיר שהיא מהירה

 

עיצוב פנימי - איזה מושבים...

 

תא הנוסעים ממשיך באותו קו ספורטיבי המדגיש כי זו "מכונית מרוץ חוקית לכביש" לדברי היצרנית. ההגה שמנמן ונעים לאחיזה, ואת האווירה מחממים מוטיב הצבע האדום, דוושות מתכת, ידית הילוכים מאלומיניום, תקרה שחורה, ועיטור דמוי קרבון מול הנוסע הקדמי. לוח המחוונים מחולק לשתי קומות. בקומה התחתונה מחוונים סטנדרטיים ואילו בקומה העליונה מגוון מחוונים ייחודיים ביניהם, מד גדישה, מד כוחות G, נורות LED לחיווי סל"ד סטייל פורמולה 1, ושעוני עצר למדידת הקפות ותאוצה. עיצוב הדשבורד מרגיש קצת מיושן ואיכות החומרים לא מהשורה הראשונה.

 

להונדה סיוויק טייפ אר מושבי ספורט מהטובים בשוקלהונדה סיוויק טייפ אר מושבי ספורט מהטובים בשוק

 

גולת הכותרת בתא הנוסעים הם המושבים הקדמיים. הם כל כך טובים שאני מקדיש להם פסקה נפרדת. המושבים לא רק נראים מצויין ונעימים למגע הודות לריפוד האלקנטרה אלא גם נוחים למרות הקשיחות ותומכים במיוחד. הם ללא ספק בין מושבי הספורט הטובים בשוק. הכניסה ובעיקר היציאה מהרכב דורשת מעט אקרובטיקה בגלל הדופן הגבוהה של המושב, אך ברגע ש"נפלתי" לתוך הבאקט הרגשתי שהוא נתפר במיוחד למידותיי. גם בפניות הכי חדות ומהירות, הגוף לא זז כמעט וכך ניתן לשלוט בהגה ובדוושות כמו שרוצים למרות כוחות ה-G המופעלים על הנהג. הישיבה נמוכה ותנוחת הנהיגה מצויינת עם גישה נוחה להגה, לידית ההילוכים ולדוושות.

 

אבזור ושימושיות - יותר ספורטיבית ופחות משפחתית

 

הונדה סיוויק טייפ אר בעלת חמש דלתות וארבעה מושבים ולכן ננסה להתייחס גם לפרקטיות המכונית. מאחור המרווח סביר לשני נוסעים מבוגרים להם צפוייה נסיעה מטלטלת יותר בגלל קורת פיתול אחורית. מורגש כי מאחור הושקע פחות מאמץ בעיצוב ובאיכות החומרים. תאי האחסון מעטים וקטנים מהממוצע. יש כאן תא כפפות צנוע, מחזיקי כוסות, משענת יד עם תא אחסון ותאים צרים בכל הדלתות. תא המטען לא כולל גלגל חלופי אלא ערכת תיקון תקר ומציע נפח גדול של 498 ליטרים. מוזר שבהונדה בחרו לוותר על כיסוי רצפת תא המטען, זה לא נוח ולא יפה.

 

הונדה סיוויק טייפ אר - אווירה ספורטיבית ותנוחת נהיגה מצויינתהונדה סיוויק טייפ אר - אווירה ספורטיבית ותנוחת נהיגה מצויינת

 

רשימת האבזור נדיבה למדי וכוללת בין היתר שש כריות אוויר, מערכת עזר לזינוק בעליה, מערכת בלימה אוטונומית עירונית, כניסה והתנעה ללא מפתח, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים, בקרת שיוט, הגה מתכוונן לעומק ולגובה, ופנסי LED מלאים מלפנים ומאחור. מערכת המולטימדיה מקורית למרות שלא נראית כך, וכוללת מסך מגע בגודל 7 אינץ', זוג שקעי USB, שקע HDMI, קישוריות בלוטות', שישה רמקולים, וקישוריות בלוטות'. במחיר כזה היינו שמחים לקבל גם גג שמש ומערכות בטיחות אקטיביות.

 

מנוע וגיר - שילוב מנצח

 

הונדה סיוויק טייפ אר היא המכונית הראשונה של היצרנית שמקבלת מנוע טורבו בנזין. כאן מותקן מנוע VTEC חדש בנפח 2.0 ליטר המפיק 310 כ"ס ב- 6,500 סל"ד ומומנט מרבי של 40.7 קג"מ החל מ- 2,500 סל"ד. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת 6 הילוכים ידנית ודיפרנציאל מוגבל החלקה. כידוע, לא קל להעביר 310 כ"ס לאספלט במכונית הנעה קדמית ולכן התקינה הונדה מתלים קדמיים מתוחכמים המפרידים בין פעולת ההיגוי לפעולת ההנעה. בפועל המתלים עושים היטב את המוטל עליהם ומצליחים להפחית משמעותית את לוחמת ההגה האופיינית למכוניות הנעה קדמית חזקות. צמיגי קונטי קונטקט 6 במידה 235/35 על חישוקי 19 אינץ' תורמים גם הם להעברה יעילה של הכוח לקרקע. המפרט הטכני מספר על תאוצה מאפס למאה קמ"ש תוך 5.7 שניות ומהירות מרבית של 270 קמ"ש. צריכת הדלק במבחן הדרכים עמדה על 9 ק"מ לליטר בממוצע, נתון מעולה לרכב ספורטיבי חזק.

 

הונדה סיוויק טייפ אר - מנוע עם אופי ותיבת הילוכים שפועלת יופיהונדה סיוויק טייפ אר - מנוע עם אופי ותיבת הילוכים שפועלת יופי

 

תיבת ההילוכים מצויינת עם יחסי העברה נוחים. כל שינוי במסילת ההילוכים מלווה בקליק המהווה פידבק על כניסה להילוך הרצוי. דוושת המצמד מעט כבדה לשימוש יומיומי. בשיא האקשן תיבת ההילוכים מדוייקת, מהירה, וקלה לתפעול. ידית ההילוכים נכנסת תמיד להילוך הנכון ותמיד בצורה חלקה, ומוסיפה המון לחווית הנהיגה יחד עם פורק הלחץ שמתעטש עם כל העלאת הילוך. גם אם הונדה סיוויק טייפ אר הייתה מוצעת עם תיבת הילוכים אוטומטית, הייתי ממליץ על התיבה הידנית. ויתור על תיבת הילוכים טובה שכזו נראה לי חטא.

 

עד 3,000 סל"ד המנוע נשמע בריא ומפיק צליל נעים אך לא מצליח לשכנע שבאמתחתו 310 כ"ס. מעל 4,500 סל"ד ועד לקו האדום ב- 7,000 סל"ד, המנוע מגיב טוב יותר וכל ליטוף של דוושת הגז מתורגם לדחף חזק ומיידי, מעולה למינון גז מדוייק בפניות. בסל"ד גבוה נשמע כאילו אזל למנוע האוויר והשסתומים עומדים להתפוצץ, אבל הצליל מטעה. דווקא קרוב לקו האדום המנוע עובד נהדר.

 

הגה, בלמים, והתנהגות כביש

 

בהונדה לא שכחו שצריך גם לבלום את עדר הסוסים בטייפ אר והתקינו מערכת בלימה של ברמבו עם צלחות קדמיות מחוררות בקוטר 350 מ"מ וקאליפרים בני 4 בוכנות. בדקות הראשונות הרגשתי כי הבלמים לא נושכים מיידית כפי שציפיתי, אך לאחר הסתגלות קצרה לדוושת הבלימה הסתבר כי הבלמים לא איכזבו לרגע והיו יעילים ומדוייקים לאורך כל הדרך, גם תחת עומס כבד. נדרשת לחיצה מתונה על דוושת הבלימה על מנת להפעיל כוח בלימה חזק ויעיל.

 

הונדה סיוויק טייפ אר - בלמי הברמבו לא איכזבו לרגעהונדה סיוויק טייפ אר - בלמי הברמבו לא איכזבו לרגע

 

ההגה לא מצליח לספר הרבה לאוחז בו, אך הוא נוח לאחיזה, בעל משקל טוב, מדוייק, וחד מאוד. רק שניים ורבע סיבובים מנעילה לנעילה. את המידע שהנהג לא מקבל מההגה דרך הידיים הוא מקבל מהשלדה דרך עמוד השדרה. השלדה הקשיחה מעבירה מידע רב אודות האחיזה בכל גלגל ועל מצב העומס בכל אחת מהפינות. כמו כן, הצמיגים יצווחו הרבה לפני איבוד האחיזה בפועל. האחיזה גבוהה מאוד ופעולת הדיפרנציאל מורגשת היטב בנהיגה נמרצת בכבישים מפותלים. ממש ניתן לחוש איך הגלגל החיצוני לפניה נדבק לאספלט ועומד בעומס על מנת לשמור על החרטום בקו הפניה ולשגר את הסיוויק החמה אל עבר הפניה הבאה. שימו לב כי בשל רדיוס סיבוב גדול של 6,295 מ"מ, פניית פרסה בכביש צר אינה משימה פשוטה כמו במשפחתית רגילה.

 

בולמים קשיחים וצמיגים נמוכי חתך עוזרים להונדה סיוויק טייפ אר להיות "מיישרת פניות" אך גם למכונית לא נוחה ביומיום. בנסיעה עירונית ובכבישים משובשים היא חובטת כהוגן אך בשיוט בכבישים בין עירוניים נוחות הנסיעה סבירה. בידוד הרעשים לא ממש מוצלח ולכן המנוע נשמע היטב בתא הנוסעים וכך גם רעשי הכביש והרוח. מצב R+ מקשיח משמעותית את הבולמים האדפטיביים, ההגה הופך לקשיח יותר ותגובת המנוע מהירה יותר. קשה לומר שהורגש שינוי דרמטי בהיגוי ובתגובת המנוע אך השינוי במתלים מורגש ועוד איך. נסיעה מהירה בכביש משובש תעקור לכם את הסתימות בשיניים ונסיעה בכביש סביר רק תגרום לקפה להישפך על החולצה. אני משוכנע שמצב R+ מיועד אך ורק למסלולי נהיגה מושלמים וחלקים ואולי גם למזוכיסטים. כמו שהבנתם, אני בחרתי לא להשתמש במצב נהיגה זה.

 

הונדה סיוויק טייפ אר - כנף אחורית שקשה לפספסהונדה סיוויק טייפ אר - כנף אחורית שקשה לפספס

 

כשמגיעים לכבישי הצפון המפותלים והנטושים מתגלה האופי האמיתי של הטייפ אר. בפניות מהירות וחדות בהן סיוויק רגילה הייתה נמרחת על עץ, הטייפ אר אפילו לא רומזת על קושי. האחיזה הפנומנלית וזוויות הגלגול הנמוכות מאפשרות לנהג להגביר את הקצב ולהיות מהיר ומאושר בעוד שאר הנוסעים יהיו מבועתים נוכח המהירות. זו עדיין מכונית הנעה קדמית ויש לה נטייה לתת היגוי תחת עומס, אך הטכנולוגיה עושה פלאים ולא מדובר בתת היגוי חריף אם מספיק משקל מועבר לגלגלים הקדמיים. הונדה סיוויק טייפ אר היא מכונית הנעה קדמית משובחת ומאוזנת, ובסעיף התנהגות הכביש היא בהחלט מצטיינת. את הטייפ אר לוקח זמן ללמוד ולמצות וצריך לגדול איתה לאט לאט. היא מאתגרת את הנהג וגורמת לו לעבוד ולהזיע בתהליך למידת אופיה ועם זאת מצליחה לנסוך בו בטחון רב ולא מענישה אותו על טעויות קלות בשיפוט.

 

סיכום - לחולי הגה מאוהבים

 

הונדה סיוויק טייפ אר אינה המכונית הכי נוחה בסגמנט וגם לא הכי פרקטית או איכותית. נראה שהסיוויק טייפ אר לא מנסה להיות גם וגם. הונדה סיוויק טייפ אר מכוונת למטרה אחת - לספק חווית נהיגה מהנה ומתגמלת עם מקסימום ביצועים, והיא עושה זאת מצויין. כל השאר זה רק בונוס. המחיר גבוה משמעותית מהמתחרות, כגון סיאט לאון קופרה, אך היא שונה גם באופי וגם ביופי, ובהחלט ניתן להבין את מי שיבחר דווקא בהונדה למרות מחירה. ההנאה מובטחת עבור חולי הגה שהתאהבו בעיצוב המוחצן ומוכנים לשלם על כך אקסטרה.

 

הונדה סיוויק טייפ אר
הספק מרבי 310/6,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 40.8/2,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,390 מ"מ
רוחב כללי 1,878 מ"מ
גובה כללי 1,466 מ"מ
בסיס גלגלים 2,065 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען

498 ליטרים

משקל עצמי 1,382 ק"ג
מהירות מרבית 270 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 5.7 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 13.7 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 10
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2012)
מחיר

289,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מאזדה CX-3 במבחן דרכים - Pure Red

    מאזדה CX-3 במבחן דרכים - Pure Red

    17.08.17 | מבחני רכב

    מאזדה CX-3 מציע ממדים קטנים עם מנוע גדול ותג מחיר לא קטן. יצאנו לבדוק למי מתאים CX-3 והאם הוא מצדיק את המחיר

    שוק המשפחתיות מאבד נתחים יקרים לטובת פלח הקרוסאוברים האופנתיים, והמתחרות מקוריאה מתעלות בנתוני המסירות על מי שהייתה המלכה מיפן. כעת משגרת מאזדה את ה- CX3 כאלטרנטיבה קומפקטית וספורטיבית לרכבי הפנאי הקוריאנים המובילים את טבלת המכירות מאזדה CX3 Pure White יתרונות יחידת הנעה, התנ

     
  • סקודה ראפיד 1.0 ליטר במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    סקודה ראפיד 1.0 ליטר במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    14.08.17 | מבחני רכב

    חמש שנים מאז הושקה לראשונה, משיקה סקודה את הראפיד המעודכנת עם מנוע צנוע בנפח ליטר אחד בלבד. יצאנו לבדוק האם 95 כ"ס מספיקים למשפחתית הקטנה

    נראה שסקודה ממטירה עלינו מבול של דגמים חדשים בתקופה האחרונה, ביניהם הקודיאק שהגיע ארצה בחודש יוני השנה, האוקטביה שעברה מקצה שיפורים, והקארוק שעתיד להגיע בתחילת שנה הבאה. הפעם הגיע תורה של הראפיד להתרענן. המשפחתית הקטנה של המותג הצ'כי הגיעה לפרקה והחלה להרגיש מעט מיושנת. כחמש שנים לאחר שהוצגה לראשונה

     
  • פולקסווגן גולף במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פולקסווגן גולף במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    10.08.17 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף היא שם נרדף למשפחתית קומפקטית איכותית ושימושית. יצאנו לבדוק כיצד היא השתפרה במתיחת הפנים

    פולקסווגן גולף נהנית ממעמד אייקוני. כבר שנים ארוכות שהיא קובעת את רף האיכות בקבוצת המשפחתיות הקומפקטיות. הגולף גם נושאת על כתפיה את בשורת החדשנות של קונצרן פולקסווגן. היא הייתה הקומפקטית העממית הראשונה להשתמש במנוע טורבו קטן, ובתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. כל יצרן חולם על משפחתית שתרכוש לעצמה

     
  • אאודי TTS במבחן דרכים

    אאודי TTS במבחן דרכים

    09.08.17 | מבחני רכב

    לקחנו את אאודי TTS למבחן דרכים מהיר בכבישים המפותלים של הצפון. לא נדרש זמן רב להגיע למסקנה שהיא אחת המכוניות היותר מהנות הנמכרות היום בישראל

    אאודי TT המקורית הוצגה לראשונה בשנת 1995 אך הגיעה לפס היצור בשנת רק בשנת 1998. אאודי בחרה לקרוא לסדרת ה- TT על שם מסלול מרוצי האופנועים הקטלניIsle of Man TT . במשך 20 השנים האחרונות הספיקה יצרנית הרכב הבאוורית להעלות על פס הייצור שלושה דורות של אאודי TT הממותגת כמכונית ספורטיבית, צעירה ועדכנית. למבח

     
  • ג'יפ רנגייד לימיטד 4x4 במבחן דרכים - אמריקה בקטנה

    ג'יפ רנגייד לימיטד 4x4 במבחן דרכים - אמריקה בקטנה

    07.08.17 | מבחני רכב

    מותג ג'יפ הותיק הבין שדגם כניסה זאת לא מילה גסה והוסיף להיצע ג'יפון צנוע. יצאנו לבדוק האם ג'יפ רנגייד יכול להתחרות במובילי הקטגוריה עם ייחוס גדול ותג מחיר בהתאם

    ג'יפ רנגייד, האח הקטן למשפחת ג'יפ, לא חדש בישראל אך רבים לא ממש מכירים אותו מאחר ואינו נפוץ בנוף הישראלי. העיצוב המיוחד של ג'יפ רנגייד יכול לקסום להרבה אנשים שיראו בו תחליף מעניין למובילות הסגמנט הנמצאות בכל כביש ובכל מגרש חניה. יצאנו לכבישים ולחולות לבדוק האם הרנגייד רק יפה או גם אופה.

     
  • הונדה סיוויק החדשה במבחן דרכים

    הונדה סיוויק החדשה במבחן דרכים

    02.08.17 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק האם הדור העשירי של הונדה סיוויק טוב מקודמיו. התוצאות הפתיעו אפילו אותנו

    בשנת 2016 השיקה הונדה את הדור העשירי לשושלת הסיוויק הידועה. הסיוויק עלתה לראשונה על פסי הייצור בשנת 1973, ומאז מכרה קרוב לעשרים מיליון רכבים ההופכים אותה למכונית הנמכרת ביותר אי פעם של הונדה. הדור העשירי בסדרת הסיוויק, מבטא את הלך הרוח המקובל היום בעולם הרכב. בדומה ליצרני רכב רבים החליטה גם הונדה על

     
  • מיני קופר קאנטרימן במבחן דרכים נוטף סטייל

    מיני קופר קאנטרימן במבחן דרכים נוטף סטייל

    31.07.17 | מבחני רכב

    מיני משגרת את הקאנטרימן להתחרות בסגמנט רכבי הפנאי האופנתיים הלוהט עם ממדים שתפחו ויומרה ליכולת שטח. יצאנו לבחון את הבריטית הקטנה-גדולה בשטח המרעה הטבעי שלה

    מותג מיני בימינו מתבסס בעיקר על טהרת הנוסטלגיה, העיצוב, והסטייל שקנו לו עדת מעריצים משמעותית מסביב לעולם. כמו כל מותג מצליח, הצורך להתאים את מבחר הדגמים לדרישות המשתנות בשוק הינו הכרחי לשרידות והצלחה. פורשה למשל, מוכרת היום יותר רכבי פנאי מאשר מכוניות ספורט, עתיד דומה צפוי גם למזראטי. גם במיני מודעי

     
  • סיטרואן קקטוס אוטומטי במבחן דרכים

    סיטרואן קקטוס אוטומטי במבחן דרכים

    27.07.17 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס זוכה סוף סוף לגיר האוטומטי הנכסף וכעת הוא מציע להמונים חבילה מעוצבת וייחודית במחיר אטרקטיבי

    מאז היווסדה הציגה סיטרואן דגמים חדשניים וייחודיים, ביניהם סיטרואן טרקסיון אוונט שיוצרה לראשונה על פלטפורמת שלדה אחודה המוכרת כיום, והציגה לראשונה מערכת הנעה קדמית שלא הייתה מוכרת בעולם הרכב עד אז. עוד ניתן למנות דגמי ה- BX ,ZX ו- CX, שהציגו לראשונה מערכות מתלים הידראוליות במכוניות בייצור סדרתי. האם

     
  • טויוטה יאריס במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    טויוטה יאריס במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    24.07.17 | מבחני רכב

    טויוטה יאריס עברה מתיחת פנים וקיבלה מנוע חדש. יצאנו לבדוק האם היא עדיין רלוונטית ביחס למתחרות

    טויוטה יאריס היא סוג של מנייה בטוחה בשוק הרכב הישראלי. הדור הראשון זוכה עד היום לביקוש גדול בשוק המשומשות ולשמירת ערך מצויינת. את הדור השני וסאגת הגיר הרובוטי יעדיפו בטויוטה לשכוח. בדור השלישי חזרה היאריס לתהילתה וזכתה להצלחה נאה בשוק הישראלי על אף המחירים הגבוהים. טויוטה יאריס עברה כבר את מתיחת הפנ

     
  • מיצובישי אאוטלנדר PHEV במבחן דרכים - ירוק בשטח

    מיצובישי אאוטלנדר PHEV במבחן דרכים - ירוק בשטח

    20.07.17 | מבחני רכב

    מיצובישי אאוטלנדר PHEV מתיימר לשלב את הטוב שבכל העולמות - חיסכון ויעילות לצד יכולת שטח וביצועים טובים. יצאנו לבדוק כיצד הנוסחה המיוחדת הזו מתורגמת בכביש ובשטח

    מיצובישי אאוטלנדר PHEV הינה גרסה היברידית נטענת (פלאג אין הייבריד) לרכב הפנאי שטח המצליח של היצרנית. משמעות הדבר היא שיחידת ההנעה כוללת מנוע בנזין בשילוב שני מנועים חשמליים, מלפנים ומאחור, המונעים ע"י סוללה הניתנת לטעינה גם משקע תלת פאזי ביתי. טעינת הסוללה במלואה אורכת כ- 7 שעות או במחצית הזמן באמצע

     
  • סובארו אימפרזה 2.0 האצ'בק במבחן דרכים

    סובארו אימפרזה 2.0 האצ'בק במבחן דרכים

    17.07.17 | מבחני רכב

    ההבדלים בין הנייר לכביש עשויים להיות מהותיים ביותר. סובארו אימפרזה החדשה מדגימה עד כמה

    סובארו היא אחת מיצרניות הרכב המוכרות והמזוהות ביותר בישראל, בעיקר בזכות השליטה המרשימה בטבלאות המסירות בסוף שנות ה- 80 עם המשפחתית הלאומית דאז, סובארו לאונה. במרץ 2016, בתערוכת הרכב ניו יורק הציגה סובארו את האימפרזה החדשה, המבוססת על פלטפורמה חדשה לחלוטין, עם הבטחה למרווח פנימי משופר, צריכת דלק עדיפ

     
  • סוזוקי איגניס במבחן דרכים

    סוזוקי איגניס במבחן דרכים

    10.07.17 | מבחני רכב

    סוזוקי יוצרת תת-קטגוריה עם רכב פנאי חדש בעיצוב אופנתי. יצאנו לבדוק האם המתכון עומד בציפיות הנהג הישראלי

    סוזוקי מצליחה לקרוא את השוק. רכבי פנאי משתלטים על טבלאות המכירות בארץ ובאירופה, ומסמנים את העדפת השוק לצו האופנה העכשווי. הדרישה לרכבי פנאי זולגת מטה גם לסגמנטים עממיים וקומפקטים יותר, לכן טבעי היה כי אחת היצרניות תרים את הכפפה ותציג דגם שישלב את הטוב שבשני העולמות. טבעי עוד יותר שתהיה זו סוזוקי, לה

     
  • סקודה קודיאק במבחן דרכים

    סקודה קודיאק במבחן דרכים

    05.07.17 | מבחני רכב

    סקודה משיקה קרוסאובר חדש בעל 7 מושבים שינסה לנגוס בעוגת הג'יפונים הטעימה. יצאנו לבדוק האם היה שווה לחכות לסקודה קודיאק הידוע גם בכינויו "סקודיאק"

    דווקא בתקופה שבה מכוניות מנהלים חדשות מושקות על ימין ועל שמאל ומציעות שלל שכלולים וטכנולוגיות שהיו חלק מעולמן של מכוניות הפאר, מבול של ג'יפונים שוטף את ארץ הקודש ותופס את מקומן בשוק. יותר ויותר משפחות, קטנות וגדולות כאחד, נהנות ממה שמכונה "רכב פנאי משפחתי". נהגים רבים מתחברים לישיבה הגבוהה המעניקה ה

     
  • סובארו BRZ במבחן דרכים - זן נדיר

    סובארו BRZ במבחן דרכים - זן נדיר

    29.06.17 | מבחני רכב

    סובארו BRZ גרמה לנו לשמוח, לרצות איתה לברוח ומכל הצרות לשכוח

    בעוד 12 שעות אני צריך להחזיר אותה לבעליה ולמרות שבילינו יחד סוף שבוע שלם וכמעט אלף ק"מ, טרם שבעתי. אז לקינוח לקחתי אותה, שוב, לסיבוב אחרון בכביש הררי אליו אני לוקח את כל היפות והטובות. חצי שעה מאוחר יותר עצרנו בצד להסדיר נשימה. הגוף שטוף אדרנלין ותחושת הסיפוק ממלאת את הריאות. עכשיו עולות בי מחשבות ז

     
  • סיטרואן C3 החדשה במבחן דרכים

    סיטרואן C3 החדשה במבחן דרכים

    27.06.17 | מבחני רכב

    סיטרואן C3 החדשה מביאה עמה משב רוב עיצובי מרענן לקטגוריית הסופר מיני

    סיטרואן, היצרן הצרפתי האוונגרדי, סיפק במהלך השנים מספר דגמים אלמותיים אשר הותירו חותם על עולם הרכב, כגון ה- DS, טרקסיון אוונט, הפיקאסו המקורי, וגם הקקטוס החביב. בסיטרואן לא הסתפקו רק בעיצוב מיוחד וציידו את הרכבים בפיצ'רים ייחודיים כגון מערכת מתלים הידרו פנאומטית שתרמה לנוחות נסיעה משובחת.

     
  • קאדילק CT6 במבחן דרכים

    קאדילק CT6 במבחן דרכים

    22.06.17 | מבחני רכב

    קאדילק CT6, ספינת הדגל של היצרן האמריקאי, מנסה לספק תשובה הולמת ליצרניות רכבי היוקרה הגרמניות

    בעשור האחרון הפכו מותגים אמריקאים רבים לבלתי רלוונטיים עבור צרכני רכב המחפשים פרקטיות וחסכון בדלק על חשבון גודל, נוחות ומנוע גדול וזללן. על אף שדגמי קאדילק נמכרים באמריקה ובסין כמו לחמניות חמות, במגרש הבינלאומי נחלה החברה הפסדים משמעותיים. בשנה החולפת החליטה הנהלת הקונצרן האמריקאי ג'נרל מוטורס על שי

     
  • מרצדס C63 AMG קופה במבחן דרכים

    מרצדס C63 AMG קופה במבחן דרכים

    14.06.17 | מבחני רכב

    מרצדס C63 AMG קופה החדשה צריכה להיכנס לנעליים הנחשקות של קודמתה. יצאנו לבדוק איך מתנהגת מכונית מסלול חוקית לכביש

    במרצדס ציינו בחודש שעבר יובל לחטיבת AMG. הסדנה הוקמה בסוף שנות ה- 60 של המאה הקודמת על ידי האנס-וורנר אופרכט ואברהרד מייקר, ועסקה בעיקר בהסבת רכבי כביש למכוניות מרוץ. בשנת 1971 זכתה מרצדס SEL300 AMG שטופלה על ידם במקום השני במרוץ 24 השעות בספא שבבלגיה וקנתה להם תהילת עולם. בשנת 1990 נחתם הסכם רשמי ב

     
  • אופל מוקה X במבחן דרכים

    אופל מוקה X במבחן דרכים

    08.06.17 | מבחני רכב

    אופל מוקה עבר מתיחת פנים ומתייצב לקרב חוזר באחת הקטגוריות החמות ביותר בשוק הרכב הישראלי

    אופל מוקה הוא רכב פנאי שטח קומפקטי אשר הוצג לראשונה בתערוכת ז'נבה בשנת 2012. לישראל הגיע המוקה באיחור אופנתי רק בשנת 2014 עם רמת אבזור גבוהה, אך זכה לתג מחיר גבוה ביחס לחבריו בקטגוריה. בכדי להתמודד עם הגעת מתחרים חדשים ניסו מאז באופל להפחית את המחיר ולהציע רמות אבזור חדשות אך המכירות לא הצליחו להתרו

     
  • קאדילק XT5 במבחן דרכים

    קאדילק XT5 במבחן דרכים

    05.06.17 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק האם קאדילק XT5 טוב כמו שהוא נראה והאם יוכל לשאת על גבו את צמיחת המותג בישראל

    אין ספק שקאדילק עברה שינוי מהותי וחיוני בשנים האחרונות. חברת האם ג'נרל מוטורס השקיעה מיליארדים בקאדילק, מינתה מנכ"ל חדש והעבירה את מטה החברה מעיר המכוניות דטרויט שבמדינת מישיגן (אותה ייסד הצרפתי אנטואן דה לה מוט קאדילק) ישירות לכור ההיתוך של הטרנדים העולמיים במנהטן שבמדינת ניו יורק. לאחר גיוס מאסיבי

     
  • סוזוקי קרוסאובר טורבו במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    סוזוקי קרוסאובר טורבו במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    29.05.17 | מבחני רכב

    מתיחת הפנים של סוזוקי קרוסאובר מציגה שדרוג ביחידת ההנעה ומראה מצודד יותר. יצאנו לבדוק איך הוא נוסע

    הדור האחרון של סוזוקי קרוסאובר הוצג בשנת 2013 וזכה לפופולריות רבה בארץ ובעולם. כעת הוא מגיע אלינו לאחר מתיחת פנים מקיפה. נראה כי בזכות מוניטין אמינות גבוה וקהל לקוחות נאמן, הגיע סוזוקי קרוסאובר עם קלף חזק מהבית ולא נדרש להזיע יתר על המידה בכל הפרמטרים. בזכות אמינותו שקיבלה משנה תוקף ככל שחלפו השנים,