וידאו: הונדה סיוויק טייפ אר (TYPE R) במבחן דרכים

 

הונדה סיוויק טייפ אר מגיעה אלינו לאחר המתנה ארוכה. האם היא תעמוד בציפיות הגבוהות?

תגיות | ספורט, משפחתיות, הונדה, סיוויק טייפ אר

לאחר חמש שנות המתנה יודעת הונדה שאסור לה לאכזב עם הסיוויק טייפ אר החדשה. היא בנתה מנוע טורבו חדש, טיפלה באווירודימניות וכיילה את השלדה ושאר המכלולים על מנת לחזור לסגמנט הספורט עם ראש מורם. התוצאות לא איחרו להגיע. עם השקתה שברה הונדה סיוויק טייפ אר החדשה זמני הקפה חדשות לבקרים. ההישג החשוב ביותר נרשם בגיהנום הירוק בגרמניה (נורבורגרינג - Nürburgring) עם הקפת המסלול בזמן של 7:50 דקות, נתון הנחשב דמיוני לפני מספר שנים עבור מכונית האצ'בק עם הנעה קדמית. ההישג המרשים הביא כבוד רב למהנדסי החברה וצריך כמובן להודות גם לנהג המבחן של הונדה ששתה הרבה מיץ אומץ באותו בוקר ונהג כמו קמיקזה למרות שאיננו יפני. הונדה סיוויק טייפ אר השיגה תוצאה טובה יותר מב.מ.וו M4 שסיימה את ההקפה בזמן של 7:52 דקות, והשאירה אבק גם ללא מעט דגמי פרארי ופורשה מהעשור האחרון.

 

סרטון הונדה סיוויק טייפ אר במבחן דרכים

 

עיצוב חיצוני - מגנט תשומת לב

 

הונדה סיוויק טייפ אר לא מנסה להסתיר שהיא מהירה, ההיפך הוא הנכון. יש מי שיתאהב בה ממבט ראשון ויש מי שיחשוב שהיא מצועצעת מדי, כאילו עוצבה על ידי ילד מתלהב. הונדה סיוויק טייפ אר רוצה שכולם יסתכלו עליה, ואכן כולם מסתכלים, חלקם גם מתקרבים, מצלמים ושואלים. גם שוטרים ביקשו לצלם את הרכב "בשביל הילד". חישוקי 19 אינץ', קאליפרים אדומים של ברמבו, ספויילר ענק, דיפיוזר גדול עם 4 מפלטים בולטים, זימים וניפוחים אגרסיביים הופכים אותה למגנט תשומת לב ולא לכולם זה מתאים. העיצוב המוחצן קולע בעיקר לטעמם של נערים עשירים שיכולים לשלם 289,900 ₪, או למבוגרים שרוצים להרגיש צעירים. לשמחתנו היא גם נוסעת כמו שהיא נראית.

 

הונדה סיוויק טייפ אר לא מנסה להסתיר שהיא מהירההונדה סיוויק טייפ אר לא מנסה להסתיר שהיא מהירה

 

עיצוב פנימי - איזה מושבים...

 

תא הנוסעים ממשיך באותו קו ספורטיבי המדגיש כי זו "מכונית מרוץ חוקית לכביש" לדברי היצרנית. ההגה שמנמן ונעים לאחיזה, ואת האווירה מחממים מוטיב הצבע האדום, דוושות מתכת, ידית הילוכים מאלומיניום, תקרה שחורה, ועיטור דמוי קרבון מול הנוסע הקדמי. לוח המחוונים מחולק לשתי קומות. בקומה התחתונה מחוונים סטנדרטיים ואילו בקומה העליונה מגוון מחוונים ייחודיים ביניהם, מד גדישה, מד כוחות G, נורות LED לחיווי סל"ד סטייל פורמולה 1, ושעוני עצר למדידת הקפות ותאוצה. עיצוב הדשבורד מרגיש קצת מיושן ואיכות החומרים לא מהשורה הראשונה.

 

להונדה סיוויק טייפ אר מושבי ספורט מהטובים בשוקלהונדה סיוויק טייפ אר מושבי ספורט מהטובים בשוק

 

גולת הכותרת בתא הנוסעים הם המושבים הקדמיים. הם כל כך טובים שאני מקדיש להם פסקה נפרדת. המושבים לא רק נראים מצויין ונעימים למגע הודות לריפוד האלקנטרה אלא גם נוחים למרות הקשיחות ותומכים במיוחד. הם ללא ספק בין מושבי הספורט הטובים בשוק. הכניסה ובעיקר היציאה מהרכב דורשת מעט אקרובטיקה בגלל הדופן הגבוהה של המושב, אך ברגע ש"נפלתי" לתוך הבאקט הרגשתי שהוא נתפר במיוחד למידותיי. גם בפניות הכי חדות ומהירות, הגוף לא זז כמעט וכך ניתן לשלוט בהגה ובדוושות כמו שרוצים למרות כוחות ה-G המופעלים על הנהג. הישיבה נמוכה ותנוחת הנהיגה מצויינת עם גישה נוחה להגה, לידית ההילוכים ולדוושות.

 

אבזור ושימושיות - יותר ספורטיבית ופחות משפחתית

 

הונדה סיוויק טייפ אר בעלת חמש דלתות וארבעה מושבים ולכן ננסה להתייחס גם לפרקטיות המכונית. מאחור המרווח סביר לשני נוסעים מבוגרים להם צפוייה נסיעה מטלטלת יותר בגלל קורת פיתול אחורית. מורגש כי מאחור הושקע פחות מאמץ בעיצוב ובאיכות החומרים. תאי האחסון מעטים וקטנים מהממוצע. יש כאן תא כפפות צנוע, מחזיקי כוסות, משענת יד עם תא אחסון ותאים צרים בכל הדלתות. תא המטען לא כולל גלגל חלופי אלא ערכת תיקון תקר ומציע נפח גדול של 498 ליטרים. מוזר שבהונדה בחרו לוותר על כיסוי רצפת תא המטען, זה לא נוח ולא יפה.

 

הונדה סיוויק טייפ אר - אווירה ספורטיבית ותנוחת נהיגה מצויינתהונדה סיוויק טייפ אר - אווירה ספורטיבית ותנוחת נהיגה מצויינת

 

רשימת האבזור נדיבה למדי וכוללת בין היתר שש כריות אוויר, מערכת עזר לזינוק בעליה, מערכת בלימה אוטונומית עירונית, כניסה והתנעה ללא מפתח, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים, בקרת שיוט, הגה מתכוונן לעומק ולגובה, ופנסי LED מלאים מלפנים ומאחור. מערכת המולטימדיה מקורית למרות שלא נראית כך, וכוללת מסך מגע בגודל 7 אינץ', זוג שקעי USB, שקע HDMI, קישוריות בלוטות', שישה רמקולים, וקישוריות בלוטות'. במחיר כזה היינו שמחים לקבל גם גג שמש ומערכות בטיחות אקטיביות.

 

מנוע וגיר - שילוב מנצח

 

הונדה סיוויק טייפ אר היא המכונית הראשונה של היצרנית שמקבלת מנוע טורבו בנזין. כאן מותקן מנוע VTEC חדש בנפח 2.0 ליטר המפיק 310 כ"ס ב- 6,500 סל"ד ומומנט מרבי של 40.7 קג"מ החל מ- 2,500 סל"ד. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת 6 הילוכים ידנית ודיפרנציאל מוגבל החלקה. כידוע, לא קל להעביר 310 כ"ס לאספלט במכונית הנעה קדמית ולכן התקינה הונדה מתלים קדמיים מתוחכמים המפרידים בין פעולת ההיגוי לפעולת ההנעה. בפועל המתלים עושים היטב את המוטל עליהם ומצליחים להפחית משמעותית את לוחמת ההגה האופיינית למכוניות הנעה קדמית חזקות. צמיגי קונטי קונטקט 6 במידה 235/35 על חישוקי 19 אינץ' תורמים גם הם להעברה יעילה של הכוח לקרקע. המפרט הטכני מספר על תאוצה מאפס למאה קמ"ש תוך 5.7 שניות ומהירות מרבית של 270 קמ"ש. צריכת הדלק במבחן הדרכים עמדה על 9 ק"מ לליטר בממוצע, נתון מעולה לרכב ספורטיבי חזק.

 

הונדה סיוויק טייפ אר - מנוע עם אופי ותיבת הילוכים שפועלת יופיהונדה סיוויק טייפ אר - מנוע עם אופי ותיבת הילוכים שפועלת יופי

 

תיבת ההילוכים מצויינת עם יחסי העברה נוחים. כל שינוי במסילת ההילוכים מלווה בקליק המהווה פידבק על כניסה להילוך הרצוי. דוושת המצמד מעט כבדה לשימוש יומיומי. בשיא האקשן תיבת ההילוכים מדוייקת, מהירה, וקלה לתפעול. ידית ההילוכים נכנסת תמיד להילוך הנכון ותמיד בצורה חלקה, ומוסיפה המון לחווית הנהיגה יחד עם פורק הלחץ שמתעטש עם כל העלאת הילוך. גם אם הונדה סיוויק טייפ אר הייתה מוצעת עם תיבת הילוכים אוטומטית, הייתי ממליץ על התיבה הידנית. ויתור על תיבת הילוכים טובה שכזו נראה לי חטא.

 

עד 3,000 סל"ד המנוע נשמע בריא ומפיק צליל נעים אך לא מצליח לשכנע שבאמתחתו 310 כ"ס. מעל 4,500 סל"ד ועד לקו האדום ב- 7,000 סל"ד, המנוע מגיב טוב יותר וכל ליטוף של דוושת הגז מתורגם לדחף חזק ומיידי, מעולה למינון גז מדוייק בפניות. בסל"ד גבוה נשמע כאילו אזל למנוע האוויר והשסתומים עומדים להתפוצץ, אבל הצליל מטעה. דווקא קרוב לקו האדום המנוע עובד נהדר.

 

הגה, בלמים, והתנהגות כביש

 

בהונדה לא שכחו שצריך גם לבלום את עדר הסוסים בטייפ אר והתקינו מערכת בלימה של ברמבו עם צלחות קדמיות מחוררות בקוטר 350 מ"מ וקאליפרים בני 4 בוכנות. בדקות הראשונות הרגשתי כי הבלמים לא נושכים מיידית כפי שציפיתי, אך לאחר הסתגלות קצרה לדוושת הבלימה הסתבר כי הבלמים לא איכזבו לרגע והיו יעילים ומדוייקים לאורך כל הדרך, גם תחת עומס כבד. נדרשת לחיצה מתונה על דוושת הבלימה על מנת להפעיל כוח בלימה חזק ויעיל.

 

הונדה סיוויק טייפ אר - בלמי הברמבו לא איכזבו לרגעהונדה סיוויק טייפ אר - בלמי הברמבו לא איכזבו לרגע

 

ההגה לא מצליח לספר הרבה לאוחז בו, אך הוא נוח לאחיזה, בעל משקל טוב, מדוייק, וחד מאוד. רק שניים ורבע סיבובים מנעילה לנעילה. את המידע שהנהג לא מקבל מההגה דרך הידיים הוא מקבל מהשלדה דרך עמוד השדרה. השלדה הקשיחה מעבירה מידע רב אודות האחיזה בכל גלגל ועל מצב העומס בכל אחת מהפינות. כמו כן, הצמיגים יצווחו הרבה לפני איבוד האחיזה בפועל. האחיזה גבוהה מאוד ופעולת הדיפרנציאל מורגשת היטב בנהיגה נמרצת בכבישים מפותלים. ממש ניתן לחוש איך הגלגל החיצוני לפניה נדבק לאספלט ועומד בעומס על מנת לשמור על החרטום בקו הפניה ולשגר את הסיוויק החמה אל עבר הפניה הבאה. שימו לב כי בשל רדיוס סיבוב גדול של 6,295 מ"מ, פניית פרסה בכביש צר אינה משימה פשוטה כמו במשפחתית רגילה.

 

בולמים קשיחים וצמיגים נמוכי חתך עוזרים להונדה סיוויק טייפ אר להיות "מיישרת פניות" אך גם למכונית לא נוחה ביומיום. בנסיעה עירונית ובכבישים משובשים היא חובטת כהוגן אך בשיוט בכבישים בין עירוניים נוחות הנסיעה סבירה. בידוד הרעשים לא ממש מוצלח ולכן המנוע נשמע היטב בתא הנוסעים וכך גם רעשי הכביש והרוח. מצב R+ מקשיח משמעותית את הבולמים האדפטיביים, ההגה הופך לקשיח יותר ותגובת המנוע מהירה יותר. קשה לומר שהורגש שינוי דרמטי בהיגוי ובתגובת המנוע אך השינוי במתלים מורגש ועוד איך. נסיעה מהירה בכביש משובש תעקור לכם את הסתימות בשיניים ונסיעה בכביש סביר רק תגרום לקפה להישפך על החולצה. אני משוכנע שמצב R+ מיועד אך ורק למסלולי נהיגה מושלמים וחלקים ואולי גם למזוכיסטים. כמו שהבנתם, אני בחרתי לא להשתמש במצב נהיגה זה.

 

הונדה סיוויק טייפ אר - כנף אחורית שקשה לפספסהונדה סיוויק טייפ אר - כנף אחורית שקשה לפספס

 

כשמגיעים לכבישי הצפון המפותלים והנטושים מתגלה האופי האמיתי של הטייפ אר. בפניות מהירות וחדות בהן סיוויק רגילה הייתה נמרחת על עץ, הטייפ אר אפילו לא רומזת על קושי. האחיזה הפנומנלית וזוויות הגלגול הנמוכות מאפשרות לנהג להגביר את הקצב ולהיות מהיר ומאושר בעוד שאר הנוסעים יהיו מבועתים נוכח המהירות. זו עדיין מכונית הנעה קדמית ויש לה נטייה לתת היגוי תחת עומס, אך הטכנולוגיה עושה פלאים ולא מדובר בתת היגוי חריף אם מספיק משקל מועבר לגלגלים הקדמיים. הונדה סיוויק טייפ אר היא מכונית הנעה קדמית משובחת ומאוזנת, ובסעיף התנהגות הכביש היא בהחלט מצטיינת. את הטייפ אר לוקח זמן ללמוד ולמצות וצריך לגדול איתה לאט לאט. היא מאתגרת את הנהג וגורמת לו לעבוד ולהזיע בתהליך למידת אופיה ועם זאת מצליחה לנסוך בו בטחון רב ולא מענישה אותו על טעויות קלות בשיפוט.

 

סיכום - לחולי הגה מאוהבים

 

הונדה סיוויק טייפ אר אינה המכונית הכי נוחה בסגמנט וגם לא הכי פרקטית או איכותית. נראה שהסיוויק טייפ אר לא מנסה להיות גם וגם. הונדה סיוויק טייפ אר מכוונת למטרה אחת - לספק חווית נהיגה מהנה ומתגמלת עם מקסימום ביצועים, והיא עושה זאת מצויין. כל השאר זה רק בונוס. המחיר גבוה משמעותית מהמתחרות, כגון סיאט לאון קופרה, אך היא שונה גם באופי וגם ביופי, ובהחלט ניתן להבין את מי שיבחר דווקא בהונדה למרות מחירה. ההנאה מובטחת עבור חולי הגה שהתאהבו בעיצוב המוחצן ומוכנים לשלם על כך אקסטרה.

 

הונדה סיוויק טייפ אר
הספק מרבי 310/6,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 40.8/2,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,390 מ"מ
רוחב כללי 1,878 מ"מ
גובה כללי 1,466 מ"מ
בסיס גלגלים 2,065 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען

498 ליטרים

משקל עצמי 1,382 ק"ג
מהירות מרבית 270 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 5.7 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 13.7 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 10
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2012)
מחיר

289,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב

     
  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריקאי החובב רכבי SUV ונת

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר

     
  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק

     
  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלו ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    31.10.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

    מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS. DS 3 קרוסבק יתרונות עיצוב, אבזור,

     
  • שברולט בלייזר במבחן דרכים

    שברולט בלייזר במבחן דרכים

    23.10.19 | מבחני רכב

    שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

    שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35

     
  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,