וידאו: מרצדס E קלאס החדשה במבחן דרכים

 

מרצדס E קלאס לוקחת אותנו אל העתיד בו לא נצטרך לנהוג במכונית והנסיעה תהפוך לאוטונומית

תגיות | סלון, מרצדס, מרצדס E220d, E סדאן, E סדאן הייבריד

סרטון מבחן דרכים מרצדס E קלאס

 

יצרנית הפרימיום הגרמנית מציבה סטנדרטים מאוד גבוהים כהרגלה ואלו באים לידי ביטוי בדור החדש של מרצדס E קלאס, המוצבת בין מרצדס C קלאס המשפחתית לספינת הדגל מרצדס S קלאס. מרצדס E קלאס החדשה היא המכונית הטכנולוגית ביותר של היצרנית. כל החידושים אשר פותחו במהלך השנים האחרונות נכללו במכונית הסלון החדשה והם יגיעו בקרוב לשאר דגמי החברה. למבחן שלנו התייצבה גרסת הדיזל E220d עם חבילת עיצוב AMG ומחירה עומד על 535,000 ₪.

 

מרצדס E קלאסמרצדס E קלאס

 

מראה חיצוני

 

מרצדס E קלאס החדשה מושכת מבטים רבים מצידם של העוברים והשבים, בעיקר כשהיא מגיעה בצבע שחור עם סמל גדול במרכז הגריל, חישוקי 19 אינץ' ופגושי AMG בולטים כמו בגרסת המבחן שלנו. הגריל גדול ומרשים וכולל סמל מותג ענק אשר יקדם נהדר כל הגעה שלכם. מערכת התאורה הראשית החכמה Multibeam מורכבת מ- 84 נורות LED המסוגלות להאיר כגוף אחד ולהתאים את אלומת האור לתנאי הדרך כדי להשיג ראות מקסימלית מבלי לסנוור נהגים אחרים ומבלי שתדאגו לכך. את מרצדס E קלאס החדשה ניתן לקבל עם חישוקי 17, 18 או 19 אינץ' בהתאם לרמת האבזור, ובמגוון של 12 צבעי מרכב עשירים. הפרופיל ויחידות התאורה המרשימות מאחור משלימות את ההופעה היוקרתית.

 

מרצדס E קלאסמרצדס E קלאס

 

עיצוב פנימי

 

כאשר מתיישבים במרצדס E קלאס החדשה מרגישים את האיכות והיוקרה מכל עבר ובכל פרט קטן. החל ממתגי מתכת, דרך חיפויי עור מעל לוח המחוונים, ועד גימורי עץ אמיתי לאורכן של הקונסולה המרכזית והדלתות. עוד מוסיפים לתחושה גימורי כרום סביב פתחי המיזוג והלחצנים השונים, משטחי פלסטיק איכותיים, הגה מחופה עור, ספי דלתות מוארים עם כיתוב מרצדס-בנץ, וחלון גג גדול.

 

מושבי העור תוכננו ועוצבו במיוחד עבור מרצדס E קלאס ואותם לא ניתן לקבל בשום דגם אחר של מרצדס נכון לעכשיו. המושבים הקדמיים כוללים חימום, מתכוונים חשמלית וקל מאוד למצוא תנוחת נהיגה טובה. השליטה על המושבים נעשית בעזרת פקדים על דפנות הדלתות של הנהג והנוסע. כמו כן, ניתן לכוון את אורכו של בסיס המושב אך לא באמצעות כרית נשלפת כמקובל אלא באמצעות ריקליינר קטן וחשמלי. כל תאי האחסון ברכב נפתחים ונסגרים בצורה עדינה ואיכותית, כמו שאמור להיות ברכב סלון יוקרתי.

 

מרצדס E קלאסמרצדס E קלאס

 

הישיבה במושבים האחוריים מרגישה אצילית ומלכותית ויש הרבה מקום לרגליים ולראש. כמו כן, קיימת משענת יד מרכזית נשלפת ובה שני מחזיקי כוסות ותא אחסון. הנוסעים ייהנו מפתחי מיזוג אוויר אחוריים, ובתוספת תשלום ניתן לקבל בקרת אקלים אחורית נפרדת. פרט עיצובי חשוב במרצדס E קלאס היא תאורת האווירה הנמתחת לאורך הסלון הגדול, מהקונסולה המרכזית עד הדלתות האחוריות. ניתן לבחור מבין 64 גוונים שונים ונועזים לטעמו של הנהג ולמצב רוחו.

 

אבזור

 

כיאה למכונית סלון יוקרתית, מאובזרת מרצדס E קלאס החדשה בשלל מערכות נוחות ובטיחות מתקדמות ומתוחכמות. בולטים במיוחד הם שני מסכים איכותיים בגודל 12.3 אינץ'. הראשון מחליף את לוח המחוונים האנלוגי המוכר וניתן לבחור עבורו שלושה עיצובים שונים: קלאסי, ספורטיבי או טכנולוגי. על גבי מסך זה מוצג מידע חיוני לנהג הכולל בין היתר את מהירות הנסיעה, צריכת הדלק, ומספר הק"מ שעבר הרכב מתחילת הנסיעה. המסך השני מציג את מערכת הבידור והתקשורת המתקדמת הכוללת גם 12 רמקולים איכותיים מבית בורמסטר. מערכת הבידור נשלטת מיחידת פיקוד מרכזית המשדרת יוקרה אין סופית ומשלבת גלגלת ומשטח מגע. המערכת נשלטת גם מגלגל ההגה שכולל אף הוא משטחי מגע קטנים המאפשרים מעבר בין אפשרויות שונות ללא לחיצה אלא בהזזה קלה של האצבע. המערכת כוללת חיבורי USB ו- AUX ותומכת בקישוריות בלוטות' וממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto. דרך המסך המרכזי שולטים גם במצבי הנהיגה, בתאורת האווירה ובשלל מערכות הבטיחות המתקדמות בהן מצויידת מרצדס E קלאס החדשה.

 

מרצדס E קלאסמרצדס E קלאס

 

ידית ההילוכים דורשת זמן הסתגלות היות וממוקמת מימין להגה, במקום בו בדרך כלל נמצאת ידית הפעלת המגבים. בלם החניה חשמלי ולמעשה אין צורך להפעילו ידנית מפני שהרכב מבצע זאת אוטומטית. כאשר מעבירים להילוך נסיעה D ניתן ללחוץ על דוושת התאוצה והבלם משתחרר אוטומטית, וכאשר מעבירים למצב חניה P הרכב מפעיל את בלם החניה באופן אוטומטי. משמאל להגה מספר ידיות. הראשונה שולטת במגבים ובאיתות. הידית השניה שולטת על מערכת הנהיגה האוטונומית - תזוזה מעלה להגדרת מהירות מרבית ותזוזה כלפי הנהג להפעלת הנהיגה האוטונומית. הידית השלישית קצרה יותר וממוקמת עמוק יותר, ואחראית על כיוונון חשמלי של ההגה. מערכת עצור וסע ניתנת לביטול לאחר הנעת הרכב, ומערכת Auto Hold מאפשרת עמידה ברמזור מבלי לחיצה על דוושת הבלם. אם לא סגרתם היטב את הדלתות, אין צורך לפתוח ולסגור שוב. מערכת הוואקום תשאב את הדלת פנימה ותסגור אותה באופן הרמטי.

 

חיישני קרבה מזהירים על עצמים קרובים מסביב הרכב. מערכת מצלמות היקפיות מאפשרת תצוגת תמונת על של הרכב על גבי המסך המרכזי, העוזרת בתמרון במקומות צרים. מרצדס E קלאס החדשה מצויידת במערכת נהיגה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית המאפשרת לנהג להסיר את הידיים מגלגל ההגה ואת הרגל מדוושת ההאצה. המערכת האקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה עובדת בצורה טובה ומבצעת היגוי איכותי בנתיב בו היא נמצאת. המערכת מחזירה את הרכב למסלול במקרה של סטיה מנתיב, ומרעידה את ההגה כאשר מתבצעת סטיה מכוונת או מעבר נתיב ללא איתות. נתקלנו במצבים בהם היה קשה למערכת לשמור על הנתיב בעיקולים והיא התריעה וביקשה מהנהג תמיכה ידנית בנהיגה. אמנם מתבקש ליטוש נוסף למערכות הבטיחות האקטיביות אך מדובר בהתקדמות נוספת ומשמעותית לעבר מכונית אוטונומית לחלוטין.

 

מרצדס E קלאסמרצדס E קלאס

 

מרצדס E קלאס החדשה מצויידת גם במערכת בלימת חירום אוטונומית הפועלת עד 250 קמ"ש ומאטה או עוצרת את הרכב עצירה מלאה כדי להימנע מתאונה. בפקק תנועה ניתן להפעיל מצב נהיגה אוטונומי ולנסות ליהנות מהשהייה בפקק. המכונית תבצע את העבודה בעצמה, היא תאיץ ותעצור כשצריך. כמו כן ישנן מערכות להתרעה על אי שמירת מרחק, התרעה על עייפות הנהג, מערכת חניה אוטומטית, ומערכת PRE-SAFE Sound ייחודית המפעילה צליל מיוחד לפני התנגשות הגורם להתכווצות שרירים באוזניים ומפחיתה את הנזק לשמיעה הנגרם מעוצמת רעש הפגיעה בזמן תאונה.

 

יחידת הנעה וחווית נסיעה

 

מרצדס E קלאס החדשה מוצעת בישראל עם מנוע בנזין אחד ושני מנועי דיזל. גרסת E220d שנבחנה אצלנו, מצויידת במנוע טורבו דיזל 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים המפיק 194 כ"ס ב- 3,800 סל"ד ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ ב- 1,600 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית חדשה של מרצדס הנקראת 9G tronic ולמערכת הנעה אחורית. מרצדס היא בין יצרניות הרכב הבודדות המפתחות את תיבות ההילוכים באופן עצמאי ולא עושה שימוש בתיבות של יצרנים אחרים כגון ZF. התיבה החדשה פועלת מצוין ומעבירה את ההילוכים בצורה נכונה ומדויקת מבלי שנבחין בכך ותורמת משמעותית לשיפור צריכת הדלק.

 

מרצדס E קלאסמרצדס E קלאס

 

היצרנית מצהירה על צריכת דלק ממוצעת העומדת על 23 ק"מ לליטר. במבחן שלנו שכלל בעיקר נסיעה בכבישים בין עירוניים נמדדה צריכת דלק ממוצעת של 21 ק"מ לליטר, נתון מרשים מאד למכונית בגודל כזה. מנוע הדיזל בגרסת E220d מרגיש חזק ומספק תאוצות ביניים זריזות. המנוע שקט מאוד וכמעט אינו נשמע, אך פעולתו מורגשת בעמידת הרכב. ללא ספק מדובר באחד ממנועי הדיזל השקטים והיעילים ביותר בשוק היום.

 

מערכת המתלים סופגת את מהמורות הכביש ומרסנת את המרכב בצורה טובה. ההגה טוב אך רך מדי ומנותק לגמרי מהגלגלים הקדמיים. במצב ספורט מתקשחים מעט ההגה והבולמים האדפטיביים לטובת הקטנת זוויות הגלגול ושיפור האחיזה, אך לא טוב מספיק כדי ממש ליהנות מנהיגה. בהתחשב במידות המכונית הנדיבות, קל לתמרן עם ה- E קלאס בעיר אבל יותר מהנה לשייט איתה בכבישים המהירים אליהם היא נועדה, וליהנות מנסיעה איכותית ומשלל מערכות נוחות ובטיחות שיש לה להציע. בידוד הרעשים מוצלח אך נשמעים רעשי רוח מכיוון חלונות הרכב בדלתות האחוריות.

 

מרצדס E קלאסמרצדס E קלאס

 

סיכום

 

מרצדס E קלאס החדשה היא מכונית סלון מפנקת, נעימה ומתקדמת הקובעת את הרף בסגמנט. העיצוב החיצוני יכול להיות קלאסי או ספורטיבי, איך שתבחרו, ותא הנוסעים מדהים ביופיו. מנוע הדיזל בגרסת E220d מציע ביצועים טובים וצריכת דלק מצויינת. רשימת האבזור ארוכה ועשירה, ושלל מערכות העזר והבטיחות מעלות אותה לרמה אחת מעל המתחרות. עם תג מחיר התחלתי של 465,000 ₪ היא אחת המתחרות המובילות בקטגוריה ובהחלט כדאי לקחת אותה לנסיעת מבחן.

 

מרצדס E220d AMG אוטומטית
מנוע טורבו דיזל 2.0 ליטרים
הספק מרבי 194/3,800 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 40.8/1,600 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 9 הילוכים
יחידת הנעה אחורית
אורך כללי 4,923 מ"מ
רוחב כללי 1,852 מ"מ
גובה כללי 1,468 מ"מ
בסיס גלגלים 2,939 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען

540 ליטרים

משקל עצמי 1,680 ק"ג
מהירות מרבית 240 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 7.3 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 23.2-25.6 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 21 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 4
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2016)
מחיר

535,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • יונדאי סונטה הייבריד 2018 במבחן דרכים - פינוק חסכוני

    יונדאי סונטה הייבריד 2018 במבחן דרכים - פינוק חסכוני

    13.02.18 | מבחני רכב

    יונדאי סונטה מציעה אלטרניטבה היברידית וחסכונית בפלח השוק שנפגע קשות מאופנת הקרוסאוברים. יצאנו לבחון את יונדאי סונטה לאחר שעברה מתיחת פנים

    יונדאי סונטה הינה המשפחתית הגדולה השניה הכי נמכרת בישראל אחרי סקודה סופרב. במהלך שנת 2017 נמכרו בישראל כ- 1,735 סונטות חדשות, נתון מכובד שלא נשמע מרשים במיוחד משום שקטגוריית המשפחתיות הגדולות היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים. נכון שקרוסאובר מעניק ישיבה גבוהה, פוזת שטח אופנתית ומקל

     
  • אאודי Q5 החדש במבחן דרכים

    אאודי Q5 החדש במבחן דרכים

    06.02.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    אאודי Q5 היוצא הוביל את טבלת המסירות בסגמנט רכבי הפנאי שטח היוקרתיים. יצאנו לבדוק את הדור החדש כדי להבין כיצד הוא מתכוון לשמר את ההצלחה

    אאודי Q5 הוא מראה נפוץ בכבישי ישראל. שיווקו החל בשנת 2009 ומאז גרף בעיקר תשואות ושבחים, הן ברמה המקומית והן ברמה הבינלאומית. רכב הפנאי היוקרתי מציע חבילה מאוזנת הכוללת ביצועים מעולים, נוחות נסיעה מרשימה ושימושיות גבוהה. אאודי Q5 החדש הוצג לאחר שמלאו 9 שנים לדור היוצא, מדובר בנצח במושגי עולם הרכב של

     
  • סיטרואן ג'אמפי במבחן - דור שלישי של הצלחה

    סיטרואן ג'אמפי במבחן - דור שלישי של הצלחה

    30.01.18 | מבחני רכב

    הדור השלישי של סיטרואן ג'אמפי נחת בישראל. יצאנו עם גרסת הנוסעים החזקה לבדוק מה הוא מציע לנהג העובד

    סיטרואן ג'אמפי הוא דגם ותיק ומוכר בכבישי ישראל. שני הדורות הקודמים של הג'אמפי נמכרו במספרים מכובדים על שלל גרסאותיהם. גרסת הנוסעים בעלת תשעה מושבים זכתה אף היא להצלחה, במיוחד בקרב משפחות מרובות ילדים, בזכות המרחב הנדיב ומספר המושבים. סגמנט המסחריות לא זר לסיטרואן. הדור השלישי של הג'אמפי מנסה להמשיך

     
  • מיצובישי ASX במבחן דרכים

    מיצובישי ASX במבחן דרכים

    24.01.18 | מבחני רכב

    באיחור ניכר נחת לאחרונה מיצובישי ASX בישראל. יצאנו לבדוק האם הוא מוצלח ושימושי כמו אחיו הגדול, מיצובישי אאוטלנדר

    כלמוביל, יבואנית מיצובישי לישראל, החלה לאחרונה בשיווקו של רכב פנאי קומפקטי העונה לשם מיצובישי ASX. למרות שמיצובישי ASX הינו עולה חדש בישראל, ייצורו החל כבר בשנת 2010. הגרסה הנוכחית של רכב הפנאי היפני הינה תוצאה של שתי מתיחות פנים שעבר במהלך 7 השנים האחרונות. כעת סוף כל סוף התממשו כל התנאים הדרושים ל

     
  • פולקסווגן קאדי במבחן דרכים

    פולקסווגן קאדי במבחן דרכים

    18.01.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    פולקסווגן קאדי מתחרה בקטגוריה פופולרית עם מעט מתחרים. יצאנו לבדוק האם האיכות הגרמנית המוכרת של המותג מספיקה כדי לכבוש את ליבם של משתמשי המסחריות הקטנות

    פולקסווגן קאדי משווק בישראל במגוון גרסאות ולמבחן שלנו התייצב הרכב המסחרי עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים ותיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. בזמן שמרבית המתחרים נמכרים עם תיבת הילוכים ידנית ורמת אבזור נמוכה, החליטה פולקסווגן לשווק מסחרית המוכנה לשמש גם כרכב עבודה וגם כרכב משפחתי גדול לשעות הפנא

     
  • אלפא רומיאו ג'וליה במבחן דרכים

    אלפא רומיאו ג'וליה במבחן דרכים

    11.01.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    אלפא רומיאו ג'וליה היא אחת המכוניות המדוברות והמסקרנות ביותר שהוצגו בשנים האחרונות, וכעת היא מגיעה אלינו למבחן. יצאנו לבדוק כיצד היא עומדת בציפיות

    מעט מאוד דגמים חדשים עוררו עניין ואמוציות בעולם הרכב כמו שעוררה אלפא רומיאו ג'וליה. מדובר במשפחתית גדולה יוקרתית וספורטיבית, מחליפת ה- 159 מנוחתה עדן שירדה מפס הייצור עוד בשנת 2011. למעשה מחליפת ה- 159 הייתה מוכנה כבר מזמן, אלא שבישורת האחרונה לפני העלייה אל פס הייצור, החליטו באלפא לעצור את הכל

     
  • פולקסווגן גולף GTI במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פולקסווגן גולף GTI במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    04.01.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    פולקסווגן גולף GTI נמצאת איתנו מאז שנת 1976 שבה המציאה את קטגוריית המכוניות הקומפקטיות ה-"החמות". יצאנו לבדוק איך היא מתפקדת בסטנדרטים החדשים של השנים האחרונות

    בתערוכת פרנקפורט בשנת 1975 נחשף לראשונה דגם שעתיד לייסד קטגוריה חדשה. לא עניין של מה בכך כשאנחנו מדברים על שנות ה- 70 נטולות הקרוסאוברים ושלל ההמצאות של ימינו. הייתה זו פולקסווגן גולף GTI, מייסדת עדת ההוט האצ'בק - גרסאות ספורטיביות למשפחתיות קומפקטיות או מכוניות סופר מיני. פולקסווגן גולף GTI הציעה מ

     
  • יגואר F-TYPE במבחן דרכים קולני במיוחד

    יגואר F-TYPE במבחן דרכים קולני במיוחד

    27.12.17 | מבחני רכב

    זכינו לצאת למבחן דרכים עם יפיפייה אמיתית - יגואר F-TYPE קבריולט המציעה חווית נהיגה משובחת שקשה לתאר במילים

    תארו לעצמכם את חווית הנהיגה במכונית המשלבת בין שתי אידאולוגיות חיים מנוגדות ועושה זאת בהרמוניה מושלמת. מכונית המחברת בין עיצוב מרהיב וחדשני לבין ניחוח נוסטלגי של שושלת רכבים עתיקת ימים. מכונית המצליחה להעניק לשוהים בה ניחוח אריסטוקרטי מאופק המעורבב בריח של רוחות מלחמה מסרט אקשן הוליוודי. כזו היא יגו

     
  • נהיגה ראשונה בסובארו XV החדש 2018

    נהיגה ראשונה בסובארו XV החדש 2018

    21.12.17 | מבחני רכב, שטח, רכב חדש

    סובארו XV החדש הושק בארוע נהיגת כביש ושטח מאתגרת. יצאנו לעמוד על יכולתיו של רכב ה- 4X4 הנמכר ביותר בישראל

    סובארו XV החדש 2018 מתחרה בקטגוריה צפופה וגדושה הכוללת כמה מרבי המכר בשוק הישראלי, ביניהם קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון. בסגמנט תחרותי זה, התבלט סובארו XV הקודם בעזרת יכולת שטח טובה הודות למערכת הנעה כפולה יעילה ונוחות נסיעה גבוהה ביחס למתחריו. בדור החדש עדכנה סובארו את הנוסחה, הוסיפה אבזור בטיחות אקטי

     
  • סיאט לאון קופרה במבחן - ספרדיה פיקנטית

    סיאט לאון קופרה במבחן - ספרדיה פיקנטית

    20.12.17 | מבחני רכב

    סיאט השיקה את הלאון קופרה החדשה עם הספק של 290 כ"ס ורצון עז להמשיך להוביל את הקטגוריה. יצאנו לבדוק האם למתחרות יש סיבה לדאגה

    סיאט לאון קופרה, מכונית הביצועים הנחשקת ביותר של החברה, עברה לאחרונה מתיחת פנים במסגרתה קיבלה עיצוב רענן ואבזור משודרג. בדומה לדגם היוצא, סיאט לאון קופרה החדשה מצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 290 כ"ס, מתלים אדפטיביים ודיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה. הדגם המוחלף הצליח להרשים אותנו בעבר וק

     
  • סיאט איביזה 1.0 במבחן דרכים

    סיאט איביזה 1.0 במבחן דרכים

    14.12.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    סיאט איביזה החדשה מגיעה לשחזר את הצלחת קודמתה שהייתה רבת מכר גם בערוב ימייה. יצאנו לבדוק האם יצליח הדור החדש לשמר את נתוני המכירות של קודמו

    סיאט איביזה הציעה בשנים האחרונות חבילה מעניינת בשוק הרכב המקומי. מחיר רכישה אטרקטיבי, יחידות הנעה יעילות, אבזור נאה, ועיצוב צעיר ומצודד, סייעו לה לפנות אל לבם של רוכשים רבים אשר תרו אחר רכב קומפקטי וחסכוני ולא הסתפקו במכונית מיני. לקראת סוף חיי הדגם היוצא ציידה סיאט את האיביזה במנוע 1.0 ליטר חדש בעל

     
  • רנו מגאן גרנד קופה במבחן דרכים

    רנו מגאן גרנד קופה במבחן דרכים

    13.12.17 | מבחני רכב

    רנו משגרת אל סגמנט המשפחתיות מתמודדת חדשה המציעה ממדים נדיבים ואבזור נוחות שופע. יצאנו לבדוק איך היא מתכוונת לכבוש את המשפחה הישראלית

    שוק המשפחתיות מאבד נתח מכירות משמעותי לטובת רכבי פנאי שטח אופנתיים. למרות זאת עדיין מוקדם להספיד את הקטגוריה הנמכרת ביותר בישראל, אליה בדיוק מכוונת רנו מגאן גרנד קופה החדשה. מחליפתה של רנו פלואנס הוותיקה מציעה ממדים מכובדים ורשימת אבזור נאה בתחרות על ליבו של הלקוח המשפחתי הקלאסי, זה שטרם נשבה בצו או

     
  • מרצדס GLE 500e במבחן

    מרצדס GLE 500e במבחן

    07.12.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    מרצדס מוסיפה גרסה היברידית נטענת PHEV למבחר גרסאות ה- GLE עם יותר סוסים תחת מכסה המנוע, צריכת דלק חסכונית ומחיר אטרקטיבי. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו של הענק ההיברידי

    בשנת 1997, לפני כ- 20 שנים, הייתה זו מרצדס שניערה את סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות הייתה מרצדס חלוצה בתחום, בימים בהם רכבי שטח לא היו נראים בכבישי היבשת הקלאסית. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור ה

     
  • סיאט לאון 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סיאט לאון 1.0 ליטר במבחן דרכים

    06.12.17 | מבחני רכב

    סיאט לאון מושקת בגרסת 1.0 ליטר עם מחיר אטרקטיבי. יצאנו לבדוק האם המנוע הקטן יספק את הנהג הישראלי והאם החבילה המוזלת אטרקטיבית כפי שהיא מסתמנת

    סיאט הוא המותג הצעיר והדינמי במשפחת פולקסווגן. סיאט לאון המשפחתית התאפיינה בעיצוב נאה ודינמי בדורותיה השונים, תוך התבססות על שלדת פולקסווגן גולף, ואימוץ ליין המנועים, תיבות ההילוכים, ומכלולים רבים של הקונצרן. סיאט לאון מתומחרת באופן אטרקטיבי ביחס לפולקסווגן גולף וביחס לסגמנט המשפחתיות. לאחר שבחנו את

     
  • ב.מ.וו 330e במבחן דרכים - דינמיקה היברידית

    ב.מ.וו 330e במבחן דרכים - דינמיקה היברידית

    30.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    ב.מ.וו מצרפת להיצע סדרה 3 את ה- 330e, היברידית נטענת עם מפרט אבזור והספק המייתר לכאורה את שאר גרסאות הסדרה. יצאנו לנסיעת מבחן לעמוד על יכולתה של ההיברידית החדשה על הכביש

    את ב.מ.וו סדרה 3 אין צורך להציג. מי שהייתה ועודנה במשך דורות המשפחתית הטובה בעולם, זכתה בשלל תארים מעיתונאי רכב בזכות יכולת דינמית מצטיינת המספקת גם הנאה מנהיגה, איכות ללא רבב, והנדסת אנוש מופתית. ב.מ.וו 330e יתרונות תמורה למחיר, ביצועים, תא נוסעים, צריכת דלק חסרונות &nb

     
  • סיטרואן ברלינגו במבחן עבודה עם 75 כוחות סוס

    סיטרואן ברלינגו במבחן עבודה עם 75 כוחות סוס

    27.11.17 | מבחני רכב

    לקחנו למבחן את סיטרואן ברלינגו, אחד מהטנדרונים המבוקשים בקטגוריה. יצאנו לבדוק האם מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר ו- 75 כוחות סוס יספיקו כדי לקחת אותו אל ראש טבלת המסירות

    קטגוריית טנדרוני העבודה דלה יחסית ואינה מציעה שלל דגמים וצבעים כמו בסגמנטים אחרים. יחד עם זאת, נראה שמרבית הלקוחות יודעים מה הם מחפשים והיצרנים הבינו זאת. סיטרואן משווקת את הברלינגו המבוקש בגרסת כניסה עם מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר, בעל הספק צנוע של 75 כוחות סוס, ברמת אבזור בסיסית. על הנייר, הוא לא נראה

     
  • פיג'ו 308 GTI במבחן דרכים - צרפתייה לוהטת

    פיג'ו 308 GTI במבחן דרכים - צרפתייה לוהטת

    23.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    לפיג'ו מסורת מפוארת וארוכת שנים עם דגמי GTI ספורטיביים ומהנים ופיג'ו 308 GTI נכנסת לנעליים גדולות ויוצרת ציפיות רבות. יצאנו לבחון את הצרפתייה החמה על כבישים לוהטים

    לפיג'ו מוניטין רב שנים בייצור מכוניות מהנות לנהיגה, בפרט דגמי היצרן אשר זכו לשאת את תג GTI. אמנם לפולקסווגן גולף שמור תואר הוגת קונספט ההאצ'בק הספורטיבית עוד בתחילת שנות ה- 80, אך פיג'ו שבאה אחריה, עשתה זו בדרכה שלה עם תוצאות טובות לא פחות. דגמי פיג'ו 205 GTI האגדיים בשלל גרסאותיהם היו למשאת נפשם של

     
  • קיה ריו החדשה במבחן דרכים

    קיה ריו החדשה במבחן דרכים

    16.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    קיה ריו החדשה נחתה בישראל והיא לא מצליחה לעורר עניין כמו ספורטאז' ופיקנטו. יצאנו לבדוק מדוע

    בעשור האחרון התחוללה טרנספורמציה בקיה. מיצרן המייצר מכוניות פשוטות עם מכלולים מיושנים, לעיתים תוך התבססות על דגמים קודמים של יצרניות אחרות, הפכה קיה למשהו אחר לחלוטין. נקודת המפנה הראשונה הייתה המעבר לבעלות יונדאי בעלת החזון שהציבה יעדים שאפתניים ודאגה גם לעמוד בהם. בהמשך גוייס למשימה מעצב העל פיטר

     
  • פורד קוגה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פורד קוגה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    09.11.17 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק איך פורד קוגה, שעבר מקצה שיפורים, מתכוון לכבוש לעצמו נתח מההצלחה המסחררת בקטגוריית רכבי הפנאי שטח בישראל

    פורד קוגה הגיע לישראל בשנת 2013 אך דלק מוטורס היבואנית לא קראה נכון את המפה והציעה לקהל הישראלי את הקוגה ברמות אבזור גבוהות עם הנעה כפולה כסטנדרט, בזמן שהמתחרות הציעו גרסאות כניסה מוזלות עם הנעה קדמית ומנועים צנועים. מאז ביצעו בפורד מספר ניסיונות להפיח חיים בקוגה שכללו החלפת מנוע, שיווק גרסאות הנעה

     
  • יגואר F-PACE במבחן דרכים

    יגואר F-PACE במבחן דרכים

    02.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    יצאנו לבדוק האם יגואר F-PACE, רכב הפנאי הראשון של המותג, נושא את תכונות האופי הספורטיביות והעידון הבריטי המאפיינים את רכבי יגואר

    במהלך ארבעת העשורים האחרונים, עברה יצרנית הרכב הבריטית יגואר טלטלות רבות. בשנת 1975 פתחה הממשלה הבריטית בתהליך הלאמה גורף, שכלל בין היתר את העברת הבעלות על קונצרן יגואר מידיים פרטיות לבעלות המדינה. כעשר שנים לאחר מכן חזרה יגואר לבעלות ציבורית. בשנת 1990 נרכשה על ידי קונצרן פורד, ובשנת 2008 הפכה לחבר