וידאו: אופל קורסה OPC 2016 במבחן דרכים

 

על הנייר, אופל קורסה OPC החדשה מצליחה להרשים, אבל אותנו מעניין איך היא על הכביש

תגיות | ספורט, אופל, קורסה OPC, חוות דעת

סרטון מבחן דרכים אופל קורסה OPC

 

אופל קורסה OPC
יתרונות   התנהגות כביש, אבזור, תא הנוסעים     
חסרונות   מחיר, היגוי, נוחות נסיעה

 

אופל קורסה OPC, הגרסה המהירה של הסופר מיני הגרמנית, קוראת תיגר על פולקסווגן פולו GTI, סיאט איביזה קופרה ופיג'ו 208 GTi. אופל קורסה OPC החדשה מבוססת על שלדה משופרת של הדור הקודם וגם מנוע ה- 1.6 ליטר טורבו מצא את דרכו לדגם החדש אחרי שקיבל תוספת של 15 כ"ס ומציע כעת 207 כ"ס. מחירה של אופל קורסה OPC עומד על 154,900 ₪ והיא מוצעת גם עם חבילת ביצועים מפתה המקפיצה את המחיר ל- 179,900 ₪.

 

גרסת המבחן שלנו מצויידת בחבילת הביצועים הכוללת חישוקי 18 אינץ' במקום 17 אינץ', צמיגי מישלין פיילוט סופר ספורט בחתך נמוך, בלמי Brembo קדמיים בקוטר 330 מ"מ, כיול שלדה ספורטיבי יותר, והדובדבן שבקצפת - דיפרנציאל מוגבל החלקה מכני מבית דרקסלר. ואם זה לא מספיק, בקרת היציבות כוללת מצב ספורט ומאפשרת לשחרר את הרסן.

 

אופל קורסה OPCאופל קורסה OPC - עיניים יפות יש לה

 

עיצוב ונוחות

 

אופל קורסה OPC מיוצרת במרכב שלוש דלתות בלבד עם אותה צדודית בועתית שאפיינה את הדור הקודם ונמצאת איתנו יותר מדי שנים. גם חישוקי ה- 18 אינץ' המרשימים הושאלו מהדגם הקודם והיינו שמחים לקבל מאופל משהו חדש ושונה. החזית נאה וספורטיבית עם יחידות תאורה מעוצבות מסוג בי-קסנון, מכסה מנוע מודגש עם פס שחור המדמה כונס אוויר, גריל גדול, ופגוש בעיצוב קרבי עם עיטורי כרום. מאחור ספויילר גדול, צמד מפלטים מבית REMUS, דיפיוזר בולט, ויחידות תאורה מאורכות. עם כל האלמנטים הללו, ברור לכולם שזו לא עוד סופר מיני מבוייתת. אופל קורסה OPC רק רוצה לרקוד.

 

העיצוב הספורטיבי זולג לתא הנוסעים ובא לידי ביטוי בהגה שמנמן וקטום בתחתית, לוח מחוונים עם רקע בהשראת דגל מרוצים משובץ, ומושבי ספורט יפיפיים מבית ריקארו. גרסת המבחן מצויידת בגג שמש חשמלי המוסיף אור ואווירה נעימה. איכות החומרים טובה וכך גם איכות ההרכבה. בחלקים התחתונים ומאחור פגשנו פלסטיקה קשיחה וחלולה - לא משהו חריג בסגמנט. קו העיצוב הנקי והמודרני מספק תחושה טובה ומוצקה.

 

אופל קורסה OPCאופל קורסה OPC - לא עוד סופר מיני מבוייתת

 

מידותיה של אופל קורסה הן מהנדיבות בסגמנט וכך גם המרחב לנוסעים. המושבים הקדמיים לא רק יפים אלא גם נוחים ותומכים. תמיכת הצד יכלה להיות טובה יותר אך אנו לא רוצים להיות קטנוניים מדי. המושבים יורדים כמעט עד לרצפה, דבר מבורך במכונית ספורטיבית, אך ההגה לא יורד נמוך מספיק בהתאם, ולמעשה מנע מאיתנו להוריד את המושב למינימום גובה. למרות זאת, תנוחת הנהיגה טובה ומאפשרת שליטה מצויינת בהגה, בידית ההילוכים, ובדוושות שזכו לסידור מושלם.

 

כניסת נוסעים למושב האחורי יכולה לתסכל דווקא את הנוסעים מלפנים. לאחר שהנוסע התמקם במושב האחורי, המושב הקדמי לא חוזר למצבו הקודם אלא נשאר קרוב לדשבורד ולכן הנוסע הקדמי נדרש להתכופף לידית כיוון מרחק המושב ולהרחיק את המושב כדי לשבת. כניסה ויציאה מהמושב האחורי סבירה אם אתם ילדים או מבוגרים קומפקטיים, אך התחושה מעט קלסטרופובית עקב המושבים הקדמיים הגדולים והקורות האחוריות העבות הנכנסות לשדה הראיה ופוגעות במרווח הראש. המושבים נוחים למדי ומרווח הרגליים סביר, רק הנוסע האמצעי ירגיש מקופח עקב מושב מוגבה ותעלת הינע רחבה.

 

אופל קורסה OPCאופל קורסה OPC - תא נוסעים איכותי ומאובזר

 

תא הנוסעים שימושי יחסית הודות לתאים גדולים בדלתות, תא כפפות בגודל סביר, ותא אחסון גדול ליד ידית ההילוכים הכולל גם מחזיק כוסות מתקפל מגומי קשיח. תא המטען בנפח 285 ליטרים או 1,120 ליטרים לאחר קיפול המושבים. נפחו ומבנהו מספקים בהחלט לשימוש יומיומי.

 

הנדסת האנוש ותפעול הפקדים הפיזיים אינטואיטיבי ונגיש, אך הפעלת פונקציות מתקדמות במחשב הדרך דורשת התעסקות והסתגלות, ומזכירה תפעול של טלפון נייד ישן. מערכת המולטימדיה המקורית IntelliLink משתלבת נהדר בעיצוב הדשבורד ופשוטה מאוד לתפעול. מערכת ההפעלה מהירה ומסך המגע בגודל 7 אינץ' מציג תמונה חדה וברורה בכל תנאי התאורה. מערכת המולטימדיה כוללת שקע USB, שקע AUX ושישה רמקולים המפיקים צליל משביע רצון, אלא אם אתם אודיופילים. המערכת תומכת באפליקציית AppleCarPlay אך לא ב- Android Auto.

 

נוחות הנסיעה רחוקה מלהיות טובה ומפנקת. הבולמים הקשיחים דואגים להכיר לנוסעים את כל פגמי הכביש. בורות, פסי האטה, ומכסי ביוב מורגשים במיוחד אך בנסיעה רגועה בכביש גלי עם שיבושים קלים, הנסיעה מרוסנת יחסית ואף הפתיעה לטובה. יכולת בידוד הרעשים סבירה. רעשי רוח ומנוע לא מפריעים במיוחד והצמיגים הרחבים בעלי החתך הנמוך אחראים על רוב הרעש החודר לתא הנוסעים.

 

אופל קורסה OPCאופל קורסה OPC - מושבי RECARO יפים ותומכים

 

ביצועים

 

מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 207 כ"ס ב- 5,800 סל"ד ומומנט של 25 עד 28.5 קג"מ החל מ- 1,900 סל"ד, מאיץ את אופל קורסה OPC מעמידה למאה קמ"ש תוך 6.5 שניות ולמהירות מרבית של 230 קמ"ש. אין לנו ציוד מעבדה לאישוש הזמנים אך התחושה זריזה ומספקת. למנוע הרבה סוסים אבל המומנט לא מהגבוהים בסגמנט. עם משקל עצמי לא נמוך של 1,278 ק"ג, מתבקש מנוע בשרני יותר שיוכל לדחוף את הרכב בקלות יחסית גם בסל"ד נמוך ובהאצות ביניים, ללא צורך בהורדת שני הילוכים. על מנת לקבל את המיטב מהמנוע, צריך לשמור עליו בסל"ד בינוני עד גבוה, אז הטורבו גודש בקצב, דוושת התאוצה תגובתית, הכוח זמין בשפע, וקשה למחוק את החיוך מהפרצוף.

 

אופל קורסה OPC זמינה עם תיבת הילוכים ידנית בלבד בת 6 הילוכים. אנו חושבים שבחישת ההילוכים היא חלק גדול מחווית הנהיגה ברכב ספורט. העברת ההילוכים נקיה, מדוייקת וחלקה. שני ההילוכים הראשונים קצרים מאוד לטובת זינוק זריז מהמקום ואילו ההילוך השישי ארוך ויעיל בשיוט. המצמד כבד וקפיצי, זה אומר שכיף בנהיגה אגריסבית אך פחות כיף בפקקים.

 

אופל קורסה OPCאופל קורסה OPC שמחה לשנות כיוון בזריזות

 

ההגה אמנם מתוגבר חשמלית אך ציפינו לקבל ממנו מידע מפורט יותר אודות מצב הגלגלים, כמו אצל חלק מהמתחרות. ההיגוי אולי טוב ביחס לסופר מיני סטנדרטית, אבל לא עומד ברמה של השלדה המצויינת ופוגם בתחושת המעורבות בנעשה ובחווית הנהיגה. עם זאת, ההיגוי חד, מהיר ומאפשר לזרוק את הקורסה בקלות לתוך פניות ולשמור על קצב גבוה במסלול המפותל. הצמיגים הדביקים יחד עם הבולמים הקשיחים והדיפרנציאל של דרקסלר, מאפשרים לחזור לגז מוקדם יותר, דואגים לצמצם תת היגוי, ושומרים שהאף יהיה בכיוון הנכון - בקו הפניה ולא בתעלה.

 

השלדה הקשיחה מספרת לנהג מה קורה עם הגלגלים ושמחה לשנות כיוון בזריזות ובקלות. מתקבלת תחושה של מכונית קלה וקטנה ממה שהיא בפועל וזה טוב. גם כאשר בקרת היציבות פועלת, הזנב יהדק את הפניה בהחלקה מעודנת - פשוט כיף. אם תבטלו את בקרת היציבות, תתחיל הקורסה לכשכש בזנב כמו כלב שעומד לקבל סטייק עסיסי. בלמי הברמבו ברכב המבחן שלנו מגיבים במהירות עם נשיכה טובה ופועלים היטב גם תחת עומס, מה שמגביר את הבטחון אצל מי שנוהג בקורסה החמה.

 

אופל קורסה OPCאופל קורסה OPC - עוד תמונה לשטוף את העיניים

 

צריכת דלק

 

מנוע הטורבו המפונק שותה בנזין אוקטן 98 בלבד ובימי המבחן שכללו קטעים של נהיגה בין-עירונית ונהיגה מאומצת, נרשמה צריכת דלק ממוצעת של 8.5 ק"מ לליטר. אם תוכלו לעמוד בפיתוי ולא תתנו בגז, תוכלו לקבל צריכת דלק טובה יותר.

 

עלויות אחזקה

 

אופל קורסה OPC מגיעה עם שלוש שנות אחריות יצרן מלאות. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או כל 15,000 ק"מ. מחירו של הטיפול הראשון במוסך היבואן עומד על 601 ₪, הטיפול השני 758 ₪, הטיפול השלישי 601 ₪, והטיפול הרביעי 1,948 ₪. עשו לעצמכם טובה והשתדלו לא לדפוק את הפנס הראשי כי מחירו עומד על 6,903 ₪ ליחידה. גם מראת צד קומפלט לא זולה ומחירה 3,656 ₪. פנס אחורי דווקא לא יקר ומחירו 971 ₪ בלבד. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21, ללא שלילת רשיון וללא תביעות עבר, יעלה כ- 8,000 ₪ לשנה. כל המחירים כוללים מע"מ.

 

אופל קורסה OPCאופל קורסה OPC - פנס כזה עולה 6,903 שקלים

 

בטיחות

 

בשנת 2014 התייצבה אופל קורסה למבחן הבטיחות של ארגון EuroNcap וסיימה אותו עם ציון של 4 כוכבי בטיחות מתוך 5. הקורסה קיבלה ציון של 79% בהגנה על מבוגרים, 77% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל, ו- 56% עבור מערכות עזר לבטיחות. ציוד הבטיחות באופל קורסה OPC כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת סיוע לזינוק בעלייה, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מצלמת נסיעה לאחור, נקודות isofix עם גישה קלה, וחבילת בטיחות מקורית Opel EYE הכוללת מערכת זיהוי תמרורים, מערכת התרעה על סטייה מנתיב הפועלת במהירות מעל 60 קמ"ש, ומערכת התרעה על סכנת התנגשות מלפנים המדליקה בעת הצורך נורות אזהרה אדומות מעל לוח המחוונים, בטווח הראיה של הנהג. נדגיש כי מדובר רק בהתרעות ולא במערכות אקטיביות השולטות על הבלמים וההיגוי.

 

תמורה למחיר

 

תמורת 154,900 ₪ מקבלים מכונית מאובזרת למדי עם ביצועים טובים ואופי אגרסיבי. אם נהיגת הארד-קור אלימה ומהירה בכבישים איכותיים היא הבילוי המועדף עליכם ואתם צריכים גם את רשימת האבזור הנדיבה או את חבילת הביצועים המקורית והייחודית (תוספת של 25,000 ₪), כדאי שתקחו את הקורסה OPC לנסיעת מבחן. אם אתם מחפשים קטנה חמה לנשמה עם תמורה גבוהה יותר למחיר, תוכלו לקבל אחת באולם התצוגה של פיג'ו או סיאט. בשורה התחתונה, אופל קורסה OPC מציעה חבילה איכותית ומהנה אך יקרה ביחס למתחרות טובות לא פחות.

 

תודה לדורי אסף, מוקי אדיב ומגה קארטינג בית שאן על העזרה בהכנת הכתבה.

 

אופל קורסה OPC עם חבילת ביצועים
מנוע טורבו בנזין 1.6 ליטר
הספק מרבי 207/5,800 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 28.5/1,900 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,021 מ"מ
רוחב כללי 1,736 מ"מ
גובה כללי 1,479 מ"מ
בסיס גלגלים 2,510 מ"מ
מיכל דלק 45 ליטרים
נפח תא מטען

285 ליטרים

משקל עצמי 1,278 ק"ג
מהירות מרבית 230 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 6.8 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 13.3 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 8.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 14
ציון בטיחות ENCAP 4 כוכבים (2014)
מחיר

179,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מרצדס S500e במבחן דרכים - אצולה מעוררת השראה

    מרצדס S500e במבחן דרכים - אצולה מעוררת השראה

    18.10.17 | מבחני רכב

    מרצדס S קלאס היא אחת המכוניות הכי מפנקות שכסף יכול לקנות, וגרסת 500e מבטיחה לפנק גם את הסביבה. יצאנו לבדוק את השילוב המסקרן

    מרצדס S קלאס נחשבת בעיני רבים למכונית הטובה ביותר בעולם, ובצדק. מדובר במכונית פאר גדולה ויקרה שמחירה הופך אותה ללא רלוונטית עבור הרוב המכריע של תושבי כדור הארץ. אז מה בכל זאת הופך אותה לכה חשובה? מרצדס S קלאס עומדת בראש פרמידת הדגמים הענפה של היצרנית הגרמנית ומצויידת במיטב הטכנולוגיה שיש לעולם הרכב

     
  • מזראטי לבנטה - קרוסאובר איטלקי נמרץ ומהודר

    מזראטי לבנטה - קרוסאובר איטלקי נמרץ ומהודר

    02.10.17 | מבחני רכב

    מזראטי לבנטה, רכב הפנאי הראשון של מותג היוקרה האקזוטי, מבקש לגעת בליבם של חובבי הנהיגה. יצאנו לבדוק האם הלבנטה קורצת גם לנהג וגם למשפחה

    מזראטי, יצרנית המכוניות האקזוטיות שעשו בשנים האחרונות את דרכן לכבישי ישראל, משיקה רכב פנאי עם הרבה כוח, מזג איטלקי ותג מחיר שלא יבייש את המותגים היקרים ביותר. מזראטי לבנטה הוא לא רק רכב הפנאי הראשון של המותג האיטלקי, הוא מהלך ראשון ומושקע של היצרן להיכנס לשוק רכבי הפנאי הגועש. מזראטי לבנטה נוצר עם ת

     
  • ב.מ.וו סדרה 5 החדשה במבחן דרכים

    ב.מ.וו סדרה 5 החדשה במבחן דרכים

    26.09.17 | מבחני רכב

    ב.מ.וו מבטיחה ללקוחותיה הוותיקים כי הדור השביעי בשושלת סדרה 5 יעצים את חווית הנהיגה תוך שמירה על איכות הרכבה והנדסת אנוש מהטובות בעולם. יצאנו לבדוק האם היא מצליחה לעמוד בהבטחותיה

    ב.מ.וו סדרה 5 החדשה הינה נצר לשושלת מפוארת של מכוניות יוקרה בתצורת סדאן. ייצורה של סדרה 5 החל בשנת 1972 והכתיב לעולם את הלך הרוח שעתיד להתפתח בקטגוריה זו. המנועים החזקים, השלדה הספורטיבית ומערכת ההנעה האחורית הפכו לשם דבר במרוצת הזמן, ובתחילת שנת 2008 נמכרה המכונית ה- 5 מיליון של ב.מ.וו סדרה 5.

     
  • טנדרים במבחן השוואתי

    טנדרים במבחן השוואתי

    19.09.17 | מבחני רכב

    יצאנו עם איסוזו דימקס, טויוטה היילקס, מיצובישי טרייטון, ופיאט פולבק למבחן דרכים מאובק ומאומץ בכדי להכתיר את הטנדר הטוב ביותר

    קטגוריית הטנדרים בישראל לא נמצאת בדרך כלל בכותרות. מאז ביטול הטבת המס על הטנדרים הבינוניים בשנת 2005 צנחו המכירות בקטגוריה ובימינו רק מי שבאמת זקוק לטנדר רוכש אחד. מזה שנים קיימים בישראל מספר מותגים עיקריים בסגמנט – איסוזו, טויוטה ומיצובישי. איסוזו שיווקה בשנות ה- 90 את האיפון ובימינו מובילה א

     
  • סוזוקי סוויפט החדשה במבחן דרכים

    סוזוקי סוויפט החדשה במבחן דרכים

    18.09.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    סוזוקי סוויפט החדשה מגיעה אלינו היישר מיפן עם עיצוב רענן ומנוע מעודכן. יצאנו לבדוק האם היא מתחרה ראויה בסגמנט הסופר מיני הצפוף

    בתקופה האחרונה חידשה יבואנית סוזוקי את היצע הדגמים והנחיתה בישראל 4 דגמים חדשים - בלנו, קרוסאובר, איגניס, וסוויפט. מזה שנים סוזוקי סוויפט היא הרבה יותר מסופר מיני, ומהווה אחד הסמלים הבולטים של הסגמנט ושל המותג עצמו. עוד לפני שסוזוקי איגניס וסוזוקי קרוסאובר היו פנטזיה מוטורית של החברה היפנית, כבשה סו

     
  • פיאט פולבק במבחן דרכים

    פיאט פולבק במבחן דרכים

    13.09.17 | מבחני רכב

    פיאט פולבק הוא המצטרף האחרון לקטגוריית הפיקאפים בישראל ומתהדר בהיותו האירופאי היחיד בשוק בו שולטים ביד רמה הטנדרים היפנים. יצאנו לתהות על קנקנו של פיאט פולבק ולגלות סוד משפחתי קטן שהוא לא מתאמץ להסתיר

    שוק הטנדרים בארץ נשלט מזה שנים בידי איסוזו דימקס המחזיק בנתח של כ- 50% מסך מכירות הפיקאפים בישראל. אל התחרות הצטרף לאחרונה שחקן אירופאי ראשון - פיאט פולבק, עם מפרט ותצורה מתאימים לתחרות ומנוע שרירי בהספק של 181 כ"ס ההופך אותו לחזק ביותר בקטגוריה. אם אתם תוהים כיצד יצרן איטלקי המתמחה בייצור מכוניות ק

     
  • מאזדה CX-5 החדש במבחן דרכים

    מאזדה CX-5 החדש במבחן דרכים

    11.09.17 | מבחני רכב

    מאזדה CX-5 החדש מעוצב בסגנון קודו הייחודי למאזדה. יצאנו לבדוק האם דגם CX-5 החדש מציג איכויות משופרות לאחר שעבר מתיחת פנים

    בעשור האחרון עברה מאזדה העולמית שינוי משמעותי הכולל את פיתוח טכנולוגיות הסקיי-אקטיב לשיפור יעילות המנועים, ואת שפת העיצוב המרשימה המכונה קודו. נסיעת המבחן ארכה כיומיים קצרצרים במהלכם משך מאזדה CX-5 החדש מבטים מעוררי השתאות בכל מקום אליו הגיע. זהו ללא ספק אחד מרכבי הפנאי היפים בהם נהגתי, וההוכחה הגיע

     
  • יונדאי H350 במבחן דרכים - בא לשכונה בחור חדש

    יונדאי H350 במבחן דרכים - בא לשכונה בחור חדש

    06.09.17 | מבחני רכב

    יונדאי משיקה ואן חדש ועושה צעדים ראשונים בעולם המסחריות הגדולות. יצאנו לבדוק האם יצליח השחקן החדש להתברג לקבוצת השליטה בסגמנט המסחריות

    עולם המסחריות מרגיש קצת אפור ולא מוכר למרביתנו. יונדאי לעומת זאת, מזהה את הפוטנציאל הכלכלי של הסגמנט ומרגישה בנוח להסתובב בעולם חדש כאילו הייתה שם מקדמת דנא. יונדאי משיקה ואן מסחרי חדש המכונה H350 ומבטיחה להביא אס מנצח למשחק שבו כולם מלכים. יונדאי H350 מגיע במספר סוגי מרכב לבחירה, ואן קצר, ואן ארוך,

     
  • מרצדס SL400 במבחן דרכים

    מרצדס SL400 במבחן דרכים

    04.09.17 | מבחני רכב

    מרצדס SL היא אחד הדגמים הוותיקים והמיוחסים ביותר של מרצדס. יצאנו איתה לדייט ארוך כדי לתהות על קנקנה

    ישנן לא מעט מכוניות אשר הותירו חותם על עולם הרכב, הציגו חידושים ושכלולים, או נמכרו בכמויות עתק. מעט מאוד מכוניות הופכות לאייקון, כזה שכולם מכירים ואפילו מפנטזים עליו. אודה ואומר כי עבורי מרצדס SL היא מכונית חלומות. ה- SL היא אחד הדגמים הוותיקים ביותר של מרצדס והיא הוצגה במקור בשנת 1954, השם הוא למעש

     
  • וולוו S90 במבחן דרכים

    וולוו S90 במבחן דרכים

    30.08.17 | מבחני רכב

    וולוו S90 - מכונית הסלון החדשה של היצרנית השבדית כבר כאן. יצאנו לבדוק את יכולותיה על האספלט הישראלי והאם היא מהווה אלטרנטיבה ראויה לטריו מגרמניה

    וולוו שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות, אך חסרות כישורים דינמיים, החלה בניסיונות לשנות תדמית זו מאמצע שנות ה- 90 עם ה- 850 T5 שצוידה במנוע טורבו חזק, בימים בהם מנועי טורבו היו נחלתן הכמעט בלעדית של מכוניות ספורט מכוונות ביצועים. כיום בהתאם לתפיסת השוק הרווחת, מוכרת וולו

     
  • סיאט לאון במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    סיאט לאון במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    23.08.17 | מבחני רכב

    סיאט לאון עברה את מתיחת הפנים של אמצע החיים ומשווקת בישראל עם מנוע חזק יותר במחיר אטרקטיבי במיוחד. אז איפה הקאץ'?

    סיאט לאון היא כרטיס הכניסה לקבוצת המשפחתיות של קונצרן פולקסווגן. לא מרווחת כמו סקודה אוקטביה, לא איכותית כמו גולף, ולא יוקרתית כמו אאודי A3. אבל לסיאט לאון תמיד היו נקודות זכות משלה - עיצובה מצודד וצעיר, היא מוצעת עם אותם מנועי טורבו קטנים וחזקים, רמת האבזור גבוהה, וכבר שנים שהיא מוצעת במחיר נוח ומע

     
  • מאזדה CX-3 במבחן דרכים - Pure Red

    מאזדה CX-3 במבחן דרכים - Pure Red

    17.08.17 | מבחני רכב

    מאזדה CX-3 מציע ממדים קטנים עם מנוע גדול ותג מחיר לא קטן. יצאנו לבדוק למי מתאים CX-3 והאם הוא מצדיק את המחיר

    שוק המשפחתיות מאבד נתחים יקרים לטובת פלח הקרוסאוברים האופנתיים, והמתחרות מקוריאה מתעלות בנתוני המסירות על מי שהייתה המלכה מיפן. כעת משגרת מאזדה את ה- CX3 כאלטרנטיבה קומפקטית וספורטיבית לרכבי הפנאי הקוריאנים המובילים את טבלת המכירות מאזדה CX3 Pure White יתרונות יחידת הנעה, התנ

     
  • סקודה ראפיד 1.0 ליטר במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    סקודה ראפיד 1.0 ליטר במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    14.08.17 | מבחני רכב

    חמש שנים מאז הושקה לראשונה, משיקה סקודה את הראפיד המעודכנת עם מנוע צנוע בנפח ליטר אחד בלבד. יצאנו לבדוק האם 95 כ"ס מספיקים למשפחתית הקטנה

    נראה שסקודה ממטירה עלינו מבול של דגמים חדשים בתקופה האחרונה, ביניהם הקודיאק שהגיע ארצה בחודש יוני השנה, האוקטביה שעברה מקצה שיפורים, והקארוק שעתיד להגיע בתחילת שנה הבאה. הפעם הגיע תורה של הראפיד להתרענן. המשפחתית הקטנה של המותג הצ'כי הגיעה לפרקה והחלה להרגיש מעט מיושנת. כחמש שנים לאחר שהוצגה לראשונה

     
  • פולקסווגן גולף במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פולקסווגן גולף במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    10.08.17 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף היא שם נרדף למשפחתית קומפקטית איכותית ושימושית. יצאנו לבדוק כיצד היא השתפרה במתיחת הפנים

    פולקסווגן גולף נהנית ממעמד אייקוני. כבר שנים ארוכות שהיא קובעת את רף האיכות בקבוצת המשפחתיות הקומפקטיות. הגולף גם נושאת על כתפיה את בשורת החדשנות של קונצרן פולקסווגן. היא הייתה הקומפקטית העממית הראשונה להשתמש במנוע טורבו קטן, ובתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. כל יצרן חולם על משפחתית שתרכוש לעצמה

     
  • אאודי TTS במבחן דרכים

    אאודי TTS במבחן דרכים

    09.08.17 | מבחני רכב

    לקחנו את אאודי TTS למבחן דרכים מהיר בכבישים המפותלים של הצפון. לא נדרש זמן רב להגיע למסקנה שהיא אחת המכוניות היותר מהנות הנמכרות היום בישראל

    אאודי TT המקורית הוצגה לראשונה בשנת 1995 אך הגיעה לפס היצור בשנת רק בשנת 1998. אאודי בחרה לקרוא לסדרת ה- TT על שם מסלול מרוצי האופנועים הקטלניIsle of Man TT . במשך 20 השנים האחרונות הספיקה יצרנית הרכב הבאוורית להעלות על פס הייצור שלושה דורות של אאודי TT הממותגת כמכונית ספורטיבית, צעירה ועדכנית. למבח

     
  • ג'יפ רנגייד לימיטד 4x4 במבחן דרכים - אמריקה בקטנה

    ג'יפ רנגייד לימיטד 4x4 במבחן דרכים - אמריקה בקטנה

    07.08.17 | מבחני רכב

    מותג ג'יפ הותיק הבין שדגם כניסה זאת לא מילה גסה והוסיף להיצע ג'יפון צנוע. יצאנו לבדוק האם ג'יפ רנגייד יכול להתחרות במובילי הקטגוריה עם ייחוס גדול ותג מחיר בהתאם

    ג'יפ רנגייד, האח הקטן למשפחת ג'יפ, לא חדש בישראל אך רבים לא ממש מכירים אותו מאחר ואינו נפוץ בנוף הישראלי. העיצוב המיוחד של ג'יפ רנגייד יכול לקסום להרבה אנשים שיראו בו תחליף מעניין למובילות הסגמנט הנמצאות בכל כביש ובכל מגרש חניה. יצאנו לכבישים ולחולות לבדוק האם הרנגייד רק יפה או גם אופה.

     
  • הונדה סיוויק החדשה במבחן דרכים

    הונדה סיוויק החדשה במבחן דרכים

    02.08.17 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק האם הדור העשירי של הונדה סיוויק טוב מקודמיו. התוצאות הפתיעו אפילו אותנו

    בשנת 2016 השיקה הונדה את הדור העשירי לשושלת הסיוויק הידועה. הסיוויק עלתה לראשונה על פסי הייצור בשנת 1973, ומאז מכרה קרוב לעשרים מיליון רכבים ההופכים אותה למכונית הנמכרת ביותר אי פעם של הונדה. הדור העשירי בסדרת הסיוויק, מבטא את הלך הרוח המקובל היום בעולם הרכב. בדומה ליצרני רכב רבים החליטה גם הונדה על

     
  • מיני קופר קאנטרימן במבחן דרכים נוטף סטייל

    מיני קופר קאנטרימן במבחן דרכים נוטף סטייל

    31.07.17 | מבחני רכב

    מיני משגרת את הקאנטרימן להתחרות בסגמנט רכבי הפנאי האופנתיים הלוהט עם ממדים שתפחו ויומרה ליכולת שטח. יצאנו לבחון את הבריטית הקטנה-גדולה בשטח המרעה הטבעי שלה

    מותג מיני בימינו מתבסס בעיקר על טהרת הנוסטלגיה, העיצוב, והסטייל שקנו לו עדת מעריצים משמעותית מסביב לעולם. כמו כל מותג מצליח, הצורך להתאים את מבחר הדגמים לדרישות המשתנות בשוק הינו הכרחי לשרידות והצלחה. פורשה למשל, מוכרת היום יותר רכבי פנאי מאשר מכוניות ספורט, עתיד דומה צפוי גם למזראטי. גם במיני מודעי

     
  • סיטרואן קקטוס אוטומטי במבחן דרכים

    סיטרואן קקטוס אוטומטי במבחן דרכים

    27.07.17 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס זוכה סוף סוף לגיר האוטומטי הנכסף וכעת הוא מציע להמונים חבילה מעוצבת וייחודית במחיר אטרקטיבי

    מאז היווסדה הציגה סיטרואן דגמים חדשניים וייחודיים, ביניהם סיטרואן טרקסיון אוונט שיוצרה לראשונה על פלטפורמת שלדה אחודה המוכרת כיום, והציגה לראשונה מערכת הנעה קדמית שלא הייתה מוכרת בעולם הרכב עד אז. עוד ניתן למנות דגמי ה- BX ,ZX ו- CX, שהציגו לראשונה מערכות מתלים הידראוליות במכוניות בייצור סדרתי. האם

     
  • טויוטה יאריס במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    טויוטה יאריס במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    24.07.17 | מבחני רכב

    טויוטה יאריס עברה מתיחת פנים וקיבלה מנוע חדש. יצאנו לבדוק האם היא עדיין רלוונטית ביחס למתחרות

    טויוטה יאריס היא סוג של מנייה בטוחה בשוק הרכב הישראלי. הדור הראשון זוכה עד היום לביקוש גדול בשוק המשומשות ולשמירת ערך מצויינת. את הדור השני וסאגת הגיר הרובוטי יעדיפו בטויוטה לשכוח. בדור השלישי חזרה היאריס לתהילתה וזכתה להצלחה נאה בשוק הישראלי על אף המחירים הגבוהים. טויוטה יאריס עברה כבר את מתיחת הפנ