וידאו: אופל קורסה OPC 2016 במבחן דרכים

על הנייר, אופל קורסה OPC החדשה מצליחה להרשים, אבל אותנו מעניין איך היא על הכביש

תגיות | ספורט, אופל, קורסה OPC, חוות דעת

סרטון מבחן דרכים אופל קורסה OPC

 

אופל קורסה OPC
יתרונות   התנהגות כביש, אבזור, תא הנוסעים     
חסרונות   מחיר, היגוי, נוחות נסיעה

 

אופל קורסה OPC, הגרסה המהירה של הסופר מיני הגרמנית, קוראת תיגר על פולקסווגן פולו GTI, סיאט איביזה קופרה ופיג'ו 208 GTi. אופל קורסה OPC החדשה מבוססת על שלדה משופרת של הדור הקודם וגם מנוע ה- 1.6 ליטר טורבו מצא את דרכו לדגם החדש אחרי שקיבל תוספת של 15 כ"ס ומציע כעת 207 כ"ס. מחירה של אופל קורסה OPC עומד על 154,900 ₪ והיא מוצעת גם עם חבילת ביצועים מפתה המקפיצה את המחיר ל- 179,900 ₪.

 

גרסת המבחן שלנו מצויידת בחבילת הביצועים הכוללת חישוקי 18 אינץ' במקום 17 אינץ', צמיגי מישלין פיילוט סופר ספורט בחתך נמוך, בלמי Brembo קדמיים בקוטר 330 מ"מ, כיול שלדה ספורטיבי יותר, והדובדבן שבקצפת - דיפרנציאל מוגבל החלקה מכני מבית דרקסלר. ואם זה לא מספיק, בקרת היציבות כוללת מצב ספורט ומאפשרת לשחרר את הרסן.

 

אופל קורסה OPCאופל קורסה OPC - עיניים יפות יש לה

 

עיצוב ונוחות

 

אופל קורסה OPC מיוצרת במרכב שלוש דלתות בלבד עם אותה צדודית בועתית שאפיינה את הדור הקודם ונמצאת איתנו יותר מדי שנים. גם חישוקי ה- 18 אינץ' המרשימים הושאלו מהדגם הקודם והיינו שמחים לקבל מאופל משהו חדש ושונה. החזית נאה וספורטיבית עם יחידות תאורה מעוצבות מסוג בי-קסנון, מכסה מנוע מודגש עם פס שחור המדמה כונס אוויר, גריל גדול, ופגוש בעיצוב קרבי עם עיטורי כרום. מאחור ספויילר גדול, צמד מפלטים מבית REMUS, דיפיוזר בולט, ויחידות תאורה מאורכות. עם כל האלמנטים הללו, ברור לכולם שזו לא עוד סופר מיני מבוייתת. אופל קורסה OPC רק רוצה לרקוד.

 

העיצוב הספורטיבי זולג לתא הנוסעים ובא לידי ביטוי בהגה שמנמן וקטום בתחתית, לוח מחוונים עם רקע בהשראת דגל מרוצים משובץ, ומושבי ספורט יפיפיים מבית ריקארו. גרסת המבחן מצויידת בגג שמש חשמלי המוסיף אור ואווירה נעימה. איכות החומרים טובה וכך גם איכות ההרכבה. בחלקים התחתונים ומאחור פגשנו פלסטיקה קשיחה וחלולה - לא משהו חריג בסגמנט. קו העיצוב הנקי והמודרני מספק תחושה טובה ומוצקה.

 

אופל קורסה OPCאופל קורסה OPC - לא עוד סופר מיני מבוייתת

 

מידותיה של אופל קורסה הן מהנדיבות בסגמנט וכך גם המרחב לנוסעים. המושבים הקדמיים לא רק יפים אלא גם נוחים ותומכים. תמיכת הצד יכלה להיות טובה יותר אך אנו לא רוצים להיות קטנוניים מדי. המושבים יורדים כמעט עד לרצפה, דבר מבורך במכונית ספורטיבית, אך ההגה לא יורד נמוך מספיק בהתאם, ולמעשה מנע מאיתנו להוריד את המושב למינימום גובה. למרות זאת, תנוחת הנהיגה טובה ומאפשרת שליטה מצויינת בהגה, בידית ההילוכים, ובדוושות שזכו לסידור מושלם.

 

כניסת נוסעים למושב האחורי יכולה לתסכל דווקא את הנוסעים מלפנים. לאחר שהנוסע התמקם במושב האחורי, המושב הקדמי לא חוזר למצבו הקודם אלא נשאר קרוב לדשבורד ולכן הנוסע הקדמי נדרש להתכופף לידית כיוון מרחק המושב ולהרחיק את המושב כדי לשבת. כניסה ויציאה מהמושב האחורי סבירה אם אתם ילדים או מבוגרים קומפקטיים, אך התחושה מעט קלסטרופובית עקב המושבים הקדמיים הגדולים והקורות האחוריות העבות הנכנסות לשדה הראיה ופוגעות במרווח הראש. המושבים נוחים למדי ומרווח הרגליים סביר, רק הנוסע האמצעי ירגיש מקופח עקב מושב מוגבה ותעלת הינע רחבה.

 

אופל קורסה OPCאופל קורסה OPC - תא נוסעים איכותי ומאובזר

 

תא הנוסעים שימושי יחסית הודות לתאים גדולים בדלתות, תא כפפות בגודל סביר, ותא אחסון גדול ליד ידית ההילוכים הכולל גם מחזיק כוסות מתקפל מגומי קשיח. תא המטען בנפח 285 ליטרים או 1,120 ליטרים לאחר קיפול המושבים. נפחו ומבנהו מספקים בהחלט לשימוש יומיומי.

 

הנדסת האנוש ותפעול הפקדים הפיזיים אינטואיטיבי ונגיש, אך הפעלת פונקציות מתקדמות במחשב הדרך דורשת התעסקות והסתגלות, ומזכירה תפעול של טלפון נייד ישן. מערכת המולטימדיה המקורית IntelliLink משתלבת נהדר בעיצוב הדשבורד ופשוטה מאוד לתפעול. מערכת ההפעלה מהירה ומסך המגע בגודל 7 אינץ' מציג תמונה חדה וברורה בכל תנאי התאורה. מערכת המולטימדיה כוללת שקע USB, שקע AUX ושישה רמקולים המפיקים צליל משביע רצון, אלא אם אתם אודיופילים. המערכת תומכת באפליקציית AppleCarPlay אך לא ב- Android Auto.

 

נוחות הנסיעה רחוקה מלהיות טובה ומפנקת. הבולמים הקשיחים דואגים להכיר לנוסעים את כל פגמי הכביש. בורות, פסי האטה, ומכסי ביוב מורגשים במיוחד אך בנסיעה רגועה בכביש גלי עם שיבושים קלים, הנסיעה מרוסנת יחסית ואף הפתיעה לטובה. יכולת בידוד הרעשים סבירה. רעשי רוח ומנוע לא מפריעים במיוחד והצמיגים הרחבים בעלי החתך הנמוך אחראים על רוב הרעש החודר לתא הנוסעים.

 

אופל קורסה OPCאופל קורסה OPC - מושבי RECARO יפים ותומכים

 

ביצועים

 

מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 207 כ"ס ב- 5,800 סל"ד ומומנט של 25 עד 28.5 קג"מ החל מ- 1,900 סל"ד, מאיץ את אופל קורסה OPC מעמידה למאה קמ"ש תוך 6.5 שניות ולמהירות מרבית של 230 קמ"ש. אין לנו ציוד מעבדה לאישוש הזמנים אך התחושה זריזה ומספקת. למנוע הרבה סוסים אבל המומנט לא מהגבוהים בסגמנט. עם משקל עצמי לא נמוך של 1,278 ק"ג, מתבקש מנוע בשרני יותר שיוכל לדחוף את הרכב בקלות יחסית גם בסל"ד נמוך ובהאצות ביניים, ללא צורך בהורדת שני הילוכים. על מנת לקבל את המיטב מהמנוע, צריך לשמור עליו בסל"ד בינוני עד גבוה, אז הטורבו גודש בקצב, דוושת התאוצה תגובתית, הכוח זמין בשפע, וקשה למחוק את החיוך מהפרצוף.

 

אופל קורסה OPC זמינה עם תיבת הילוכים ידנית בלבד בת 6 הילוכים. אנו חושבים שבחישת ההילוכים היא חלק גדול מחווית הנהיגה ברכב ספורט. העברת ההילוכים נקיה, מדוייקת וחלקה. שני ההילוכים הראשונים קצרים מאוד לטובת זינוק זריז מהמקום ואילו ההילוך השישי ארוך ויעיל בשיוט. המצמד כבד וקפיצי, זה אומר שכיף בנהיגה אגריסבית אך פחות כיף בפקקים.

 

אופל קורסה OPCאופל קורסה OPC שמחה לשנות כיוון בזריזות

 

ההגה אמנם מתוגבר חשמלית אך ציפינו לקבל ממנו מידע מפורט יותר אודות מצב הגלגלים, כמו אצל חלק מהמתחרות. ההיגוי אולי טוב ביחס לסופר מיני סטנדרטית, אבל לא עומד ברמה של השלדה המצויינת ופוגם בתחושת המעורבות בנעשה ובחווית הנהיגה. עם זאת, ההיגוי חד, מהיר ומאפשר לזרוק את הקורסה בקלות לתוך פניות ולשמור על קצב גבוה במסלול המפותל. הצמיגים הדביקים יחד עם הבולמים הקשיחים והדיפרנציאל של דרקסלר, מאפשרים לחזור לגז מוקדם יותר, דואגים לצמצם תת היגוי, ושומרים שהאף יהיה בכיוון הנכון - בקו הפניה ולא בתעלה.

 

השלדה הקשיחה מספרת לנהג מה קורה עם הגלגלים ושמחה לשנות כיוון בזריזות ובקלות. מתקבלת תחושה של מכונית קלה וקטנה ממה שהיא בפועל וזה טוב. גם כאשר בקרת היציבות פועלת, הזנב יהדק את הפניה בהחלקה מעודנת - פשוט כיף. אם תבטלו את בקרת היציבות, תתחיל הקורסה לכשכש בזנב כמו כלב שעומד לקבל סטייק עסיסי. בלמי הברמבו ברכב המבחן שלנו מגיבים במהירות עם נשיכה טובה ופועלים היטב גם תחת עומס, מה שמגביר את הבטחון אצל מי שנוהג בקורסה החמה.

 

אופל קורסה OPCאופל קורסה OPC - עוד תמונה לשטוף את העיניים

 

צריכת דלק

 

מנוע הטורבו המפונק שותה בנזין אוקטן 98 בלבד ובימי המבחן שכללו קטעים של נהיגה בין-עירונית ונהיגה מאומצת, נרשמה צריכת דלק ממוצעת של 8.5 ק"מ לליטר. אם תוכלו לעמוד בפיתוי ולא תתנו בגז, תוכלו לקבל צריכת דלק טובה יותר.

 

עלויות אחזקה

 

אופל קורסה OPC מגיעה עם שלוש שנות אחריות יצרן מלאות. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או כל 15,000 ק"מ. מחירו של הטיפול הראשון במוסך היבואן עומד על 601 ₪, הטיפול השני 758 ₪, הטיפול השלישי 601 ₪, והטיפול הרביעי 1,948 ₪. עשו לעצמכם טובה והשתדלו לא לדפוק את הפנס הראשי כי מחירו עומד על 6,903 ₪ ליחידה. גם מראת צד קומפלט לא זולה ומחירה 3,656 ₪. פנס אחורי דווקא לא יקר ומחירו 971 ₪ בלבד. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21, ללא שלילת רשיון וללא תביעות עבר, יעלה כ- 8,000 ₪ לשנה. כל המחירים כוללים מע"מ.

 

אופל קורסה OPCאופל קורסה OPC - פנס כזה עולה 6,903 שקלים

 

בטיחות

 

בשנת 2014 התייצבה אופל קורסה למבחן הבטיחות של ארגון EuroNcap וסיימה אותו עם ציון של 4 כוכבי בטיחות מתוך 5. הקורסה קיבלה ציון של 79% בהגנה על מבוגרים, 77% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל, ו- 56% עבור מערכות עזר לבטיחות. ציוד הבטיחות באופל קורסה OPC כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת סיוע לזינוק בעלייה, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מצלמת נסיעה לאחור, נקודות isofix עם גישה קלה, וחבילת בטיחות מקורית Opel EYE הכוללת מערכת זיהוי תמרורים, מערכת התרעה על סטייה מנתיב הפועלת במהירות מעל 60 קמ"ש, ומערכת התרעה על סכנת התנגשות מלפנים המדליקה בעת הצורך נורות אזהרה אדומות מעל לוח המחוונים, בטווח הראיה של הנהג. נדגיש כי מדובר רק בהתרעות ולא במערכות אקטיביות השולטות על הבלמים וההיגוי.

 

תמורה למחיר

 

תמורת 154,900 ₪ מקבלים מכונית מאובזרת למדי עם ביצועים טובים ואופי אגרסיבי. אם נהיגת הארד-קור אלימה ומהירה בכבישים איכותיים היא הבילוי המועדף עליכם ואתם צריכים גם את רשימת האבזור הנדיבה או את חבילת הביצועים המקורית והייחודית (תוספת של 25,000 ₪), כדאי שתקחו את הקורסה OPC לנסיעת מבחן. אם אתם מחפשים קטנה חמה לנשמה עם תמורה גבוהה יותר למחיר, תוכלו לקבל אחת באולם התצוגה של פיג'ו או סיאט. בשורה התחתונה, אופל קורסה OPC מציעה חבילה איכותית ומהנה אך יקרה ביחס למתחרות טובות לא פחות.

 

תודה לדורי אסף, מוקי אדיב ומגה קארטינג בית שאן על העזרה בהכנת הכתבה.

 

אופל קורסה OPC עם חבילת ביצועים
מנוע טורבו בנזין 1.6 ליטר
הספק מרבי 207/5,800 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 28.5/1,900 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,021 מ"מ
רוחב כללי 1,736 מ"מ
גובה כללי 1,479 מ"מ
בסיס גלגלים 2,510 מ"מ
מיכל דלק 45 ליטרים
נפח תא מטען

285 ליטרים

משקל עצמי 1,278 ק"ג
מהירות מרבית 230 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 6.8 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 13.3 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 8.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 14
ציון בטיחות ENCAP 4 כוכבים (2014)
מחיר

179,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • קיה נירו במבחן דרכים - סינרגיה רציונלית

    קיה נירו במבחן דרכים - סינרגיה רציונלית

    29.12.16 | מבחני רכב

    קיה נירו הוא קרוסאובר היברידי המשלב מגוון יתרונות בחבילה מגובשת ואטרקטיבית

    קיה נירו מוגדר כקרוסאובר אך מראהו מזכיר מרכב סטיישן מוגבה. הוא מתפרש לאורך 4,355 מ"מ לעומת אחיו קיה ספורטאז' הנמתח לאורך 4,480 מ"מ. עם זאת, בסיס הגלגלים של הנירו ארוך ב- 30 מ"מ לעומת הספורטאז', מה שמקנה מרווח ברכיים עדיף ליושבים מאחור. קיה נירו משתייך אמנם לסגמנט הקרוסאוברים הלוהט אך קורץ גם ללקוחות

     
  • וידאו: מרצדס E קלאס החדשה במבחן דרכים

    וידאו: מרצדס E קלאס החדשה במבחן דרכים

    24.11.16 | מבחני רכב

    מרצדס E קלאס לוקחת אותנו אל העתיד בו לא נצטרך לנהוג במכונית והנסיעה תהפוך לאוטונומית

    סרטון מבחן דרכים מרצדס E קלאס יצרנית הפרימיום הגרמנית מציבה סטנדרטים מאוד גבוהים כהרגלה ואלו באים לידי ביטוי בדור החדש של מרצדס E קלאס, המוצבת בין מרצדס C קלאס המשפחתית לספינת הדגל מרצדס S קלאס. מרצדס E קלאס החדשה היא המכונית הטכנולוגית ביותר של היצרנית. כל החידושים אשר פותחו במהלך השנים הא

     
  • וידאו: אאודי A4 במבחן דרכים

    וידאו: אאודי A4 במבחן דרכים

    13.11.16 | מבחני רכב

    אאודי A4 מתייצבת למבחן דרכים תובעני עם עיצוב מרשים, טכנולוגיות מתקדמות, וניחוח פרימיום מעודן

    אחרי 22 שנים שהיא משקיעה בעצמה ומראה לכולם כמה היא שווה, זוכה אאודי A4 בדורה החמישי לתדמית בוגרת ואצילית. מה שזיכה את הדורות הקודמים בתשואות כבר הפך למובן מאליו וכעת היא צריכה להוכיח שהיא מסוגלת ליותר מבלי לצעוק. יריבותיה לסגמנט לא מאפשרות לה לעצום עין והקרב על תואר מלכת הקטגוריה הפך לשיחת היום. ידי

     
  • וידאו: הונדה סיוויק טייפ אר (TYPE R) במבחן דרכים

    וידאו: הונדה סיוויק טייפ אר (TYPE R) במבחן דרכים

    20.10.16 | מבחני רכב

    הונדה סיוויק טייפ אר מגיעה אלינו לאחר המתנה ארוכה. האם היא תעמוד בציפיות הגבוהות?

    לאחר חמש שנות המתנה יודעת הונדה שאסור לה לאכזב עם הסיוויק טייפ אר החדשה. היא בנתה מנוע טורבו חדש, טיפלה באווירודימניות וכיילה את השלדה ושאר המכלולים על מנת לחזור לסגמנט הספורט עם ראש מורם. התוצאות לא איחרו להגיע. עם השקתה שברה הונדה סיוויק טייפ אר החדשה זמני הקפה חדשות לבקרים. ההישג החשוב ביותר נרשם

     
  • וידאו: שברולט מאליבו במבחן דרכים

    וידאו: שברולט מאליבו במבחן דרכים

    28.09.16 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו החדשה משנה גישה. האם היא משנה גם את כללי המשחק בשוק המשפחתיות הגדולות?

    כאשר אתם שומעים את השם שברולט, לחלקכם עולות מחשבות על מכוניות אמריקאיות ספינתיות עם מנועים גדולים ולחלקכם עולות מחשבות על מכוניות קוריאניות זולות עם סמל אמריקאי. במקרה של שברולט מאליבו החדשה, הסיפור הוא אחר לגמרי. היא כבר לא כל כך אמריקאית אבל היא בכלל לא קוריאנית. שברולט מאליבו בדור העשירי הופכת למ

     
  • וידאו: פיג'ו 2008 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    וידאו: פיג'ו 2008 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    22.09.16 | מבחני רכב

    פיג'ו 2008 הינו קרוסאובר מעוצב ושימושי. האם יש לו את כל הדרוש כדי להתחרות בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים? יצאנו לבדוק

    עולם הרכב עבר שינוי משמעותי בשנים האחרונות עם ביקוש הולך וגובר למכוניות מעוצבות עם נוכחות ושימושיות טובה, במחיר נגיש. היצרניות מצאו לכך פתרון העונה לשם קרוסאובר עירוני או ג'יפון כפי שנהוג לכנותו בישראל. בדרך כלל מדובר ברכב על בסיס מכונית סופר מיני שזכה למרווח גחון מוגדל וכמה תוספות קוסמטיות למראה המ

     
  • סובארו לבורג 2016 במבחן דרכים

    סובארו לבורג 2016 במבחן דרכים

    01.09.16 | מבחני רכב

    סובארו לבורג היא משפחתית סטיישן שונה בנוף הישראלי. יצאנו לבדוק את הצהרתה על ספורטיביות ושימושיות

    סובארו לבורג החדשה הוצגה בעולם כבר בשנת 2013 אך היצרן היפני הקטן לא מיהר לייצא אותה אל מחוץ לגבולות היבשת. השם לבורג (Levorg) אם תהיתם הוא הכלאה בין שלוש מילים: לגאסי, רבולושיין, וטורינג (Legacy, revolution, touring). סובארו לבורג מצויידת במנוע טורבו בנזין חדש, מערכת הנעה כפולה, ובעיצוב שצפוי ל

     
  • יונדאי סונטה הייבריד 2016 במבחן דרכים

    יונדאי סונטה הייבריד 2016 במבחן דרכים

    25.08.16 | מבחני רכב

    יונדאי סונטה החדשה עושה עלייה מחודשת לישראל כשהיא חמושה בטכנולוגיה היברידית ובגנים אמריקאים

    כשנתיים לאחר הפסקת שיווקה של יונדאי i40, שלא זכתה להצלחה גדולה בישראל וממנה נמכרו כ- 800 יחידות בסך הכל, מגיעה יונדאי סונטה החדשה לכפר על חוסר ההצלחה של האחות האירופאית כשהיא חמושה בעיצוב מרענן ובמערכת הנעה היברידית. יונדאי סונטה החדשה מיוצרת בקוריאה אך מיועדת לשוק האמריקאי בעיקר והדבר בא לידי ביטוי

     
  • טויוטה קורולה 2016 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    טויוטה קורולה 2016 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    18.08.16 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה עברה מתיחת פנים של אמצע החיים וקיבלה עיצוב ואבזור מעודכנים וכן מערכות בטיחות מתקדמות. יצאנו לבדוק איך המשפחתית הנמכרת בישראל מתכוונת לשמור על מעמדה

    טויוטה קורולה הינה המכונית הנמכרת ביותר בעולם בכל הזמנים, אפילו יותר מהחיפושית והגולף של פולקסווגן. גם בישראל שמרה קורולה על מעמדה וכיכבה בראש טבלת המסירות מספר פעמים לא מבוטל. טויוטה קורולה משווקת בכל העולם ומיוצרת במספר רב של מדינות, והצליחה ביובל האחרון לבסס את מעמדה כמשפחתית אמינה ופרקטית. הדור

     
  • רנו קדג'אר 1.5 דיזל במבחן דרכים

    רנו קדג'אר 1.5 דיזל במבחן דרכים

    04.08.16 | מבחני רכב

    רנו מרחיבה את היצע דגמי רכבי הפנאי ונכנסת לפלח הג'פונים עם רנו קדג'אר החדש בגרסאות דיזל ובנזין. הוצאנו את גרסת הדיזל למבחן דרכים על מנת לבדוק האם הקדג'אר יהווה מתחרה חזק בסגמנט הלוהט

    זה כבר לא סוד שסגמנט דגמי הפנאי שטח הוא כמעט הסגמנט המרכזי היום במרבית שווקי הרכב בעולם. כמעט כל יצרן רכב היום מציע דגם פנאי שטח אחד לפחות. גם קונצרן רנו ניסאן מציע יותר מדגם פנאי שטח אחד - החל מניסאן ג'וק וניסאן קשקאי, ועד לדגמי הפנאי שטח המפוארים של אינפיניטי. רנו הציעה עד היום רק את רנו קפצ'ור הק

     
  • יונדאי i20 קרוס במבחן דרכים

    יונדאי i20 קרוס במבחן דרכים

    28.07.16 | מבחני רכב

    יונדאי i20 קרוס הוא למעשה יונדאי i20 עם מדי עבודה ונעליים גבוהות. האם זה יספיק לו כדי להוות תחרות אמיתית בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים?

    עד להגעת יונדאי i20 קרוס לישראל, לא היה לכלמוביל היבואנית מענה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים הרותח. אמנם יש לה את יונדאי טוסון החדש שמצליח מאוד בישראל ובעולם, אך הוא גדול ויקר יחסית מדגמים בסגמנט נמוך יותר כגון ניסאן ג'וק, שברולט טראקס ופיג'ו 2008. בארסנל הדגמים של יונדאי דווקא קיים דגם פנאי שטח קומפ

     
  • סוזוקי בלנו 2016 במבחן דרכים

    סוזוקי בלנו 2016 במבחן דרכים

    21.07.16 | מבחני רכב

    סוזוקי מחזירה לנוף המקומי שם ישן בחליפה חדשה. הפעם כמכונית סופר מיני מרווחת ומאובזרת

    סוזוקי בלנו 2016 מחזירה לחיים שם נוסטלגי ומוכר, אך הבלנו החדשה שונה לחלוטין מאותה בלנו שהצליחה מאוד בישראל בשנות ה- 90. בניגוד לסוזוקי בלנו המקורית שהשתייכה לקטגוריית המשפחתיות ושווקה בעיקר בגרסת סדאן, הבלנו החדשה הינה סופר מיני מרווחת במרכב האצ'בק 5 דלתות. בישראל משווקת סוזוקי בלנו בגרסת GLS הבסיסי

     
  • טויוטה פריוס 2016 החדשה במבחן דרכים

    טויוטה פריוס 2016 החדשה במבחן דרכים

    19.07.16 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של טויוטה פריוס מבוסס על פלטפורמה חדשה, מצוייד ביחידת הנעה היברידית עדכנית, ומציג עיצוב יוצא דופן

    בשלהי שנות ה- 90 עמלו מהנדסי טויוטה על רעיון חדש-ישן: שילוב בין מערכת הנעה מסורתית לוגמת בנזין למערכת הנעה חשמלית. בשנת 1997 חשפה הענקית היפנית את הדור הראשון של הפריוס שהתהדר בחדשנות פורצת דרך הבאה לידי ביטוי ביחידת הנעה היברידית ובעיצוב אווירודינמי מיוחד. במשך השנים הבינו בטויוטה שההימור השתלם והפ

     
  • אופל אסטרה החדשה במבחן דרכים

    אופל אסטרה החדשה במבחן דרכים

    12.07.16 | מבחני רכב

    יצאתי לפגישה עם אירופאית נאה, בייישנית ומנומסת עם שמלה אדומה והמון תכונות טובות. האם צפוי לנו עתיד משותף וזוגיות מוצלחת?

    שמעתי עליה המון דברים טובים מחברים. כשהסכימה להיפגש קבענו דייט לשעת אחר צהריים לא מחייבת. אני לבשתי קז'ואל והגעתי באיחור קל, היא הגיעה בשמלה אדומה מושקעת וחיכתה לי מעט. אופל אסטרה החדשה היא לא רק מכונית יפה, היא מכונית בטיחותית ומושקעת וכבר הספיקה לקטוף את תואר מכונית השנה לשנת 2016. אם לא די בכך, א

     
  • פורד אקספלורר במבחן דרכים

    פורד אקספלורר במבחן דרכים

    07.07.16 | מבחני רכב

    פורד אקספלורר עבר עדכון לקראת סוף חיי הדגם והגיע לישראל חמוש בעיצוב מעודכן ורשימת אבזור ארוכה. יצאנו לבדוק מה התחדש

    הדור האחרון של פורד אקספלורר הושק בשנת 2011. הוא נטש את שלדת הסולם ויכולות השטח לטובת נוחות ופינוקים. כעת לקראת סוף חיי הדגם עבר פורד אקספלורר עדכון מקיף שכולל שינוי עיצובי ושידרוגים ברשימת האבזור. פורד אקספלורר החדש הוא עוף מעט מוזר בישראל, הוא גדול מאוד ורחב, יכול לשנע בנוחות 7 נוסעים, והוא ספק מי

     
  • פיג'ו 508 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פיג'ו 508 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    30.06.16 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של פיג'ו עברה מתיחת פנים שנועדה להשאיר אותה רלוונטית גם היום. יצאנו לבדוק האם זה מספיק כדי להוות תחרות לדגמים המובילים בסגמנט

    פיג'ו 508 הוצגה בשנת 2011 כמחליפתה של פיג'ו 407 ושל מכונית הסלון פיג'ו 607. כיום, ארבע שנים מאוחר יותר, משווקת פיג'ו 508 לאחר שעברה מתיחת פנים במסגרתה קיבלה עיצוב מעודכן, יחידת הנעה משופרת ורשימת אבזור משודרגת. פיג'ו 508 מתמודדת בסגמנט המשפחתיות הגדולות מול מתחרות חזקות כגון פולקסווגן פאסאט, סקודה ס

     
  • סיאט איביזה קופרה 2016 במבחן דרכים - כוח להמון

    סיאט איביזה קופרה 2016 במבחן דרכים - כוח להמון

    23.06.16 | מבחני רכב

    סיאט איביזה קופרה מסמלת את הרוח הצעירה והספורטיבית של המותג הספרדי. הדגם החדש קיבל מנוע 1.8 ליטר טורבו בשרני, תיבת הילוכים ידנית ותג מחיר נגיש של 136,900 ₪

    הכינוי קופרה מוצמד לדגמי הקצה של סיאט ומסמל יכולות דינמיות גבוהות, טכנולוגיה מתקדמת, ועיצוב קרבי. סיאט איביזה קופרה שנחתה לאחרונה בישראל לאחר שעברה מתיחת פנים, משווקת עם מנוע 1.8 ליטר טורבו חדש ותיבת הילוכים ידנית בלבד במחיר תחרותי של 136,900 ₪ המנגיש אותה גם לקהל צעיר ומהווה נקודת פתיחה טובה מול המ

     
  • יונדאי אלנטרה 2016 במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2016 במבחן דרכים

    16.06.16 | מבחני רכב

    יונדאי מחזירה לנוף המקומי מכונית משפחתית חדשה עם שם ישן. יצאנו לבחון את יונדאי אלנטרה החדשה

    מכונית הסדאן המשפחתית של יונדאי משווקת ברחבי העולם כיונדאי אלנטרה עוד מהמאה הקודמת ועם השנים בנתה לעצמה מוניטין של יעילות ואמינות. הדור הקודם, שכונה בישראל יונדאי i35, הוסיף למתכון המוצלח עיצוב פורץ דרך ויחידת הנעה שנחשבה מודרנית בזמנה. למרות ששוק המשפחתיות מאבד אט אט מנפחו לטובת רכבי הפנאי שטח, ביו

     
  • סוזוקי סלריו במבחן דרכים

    סוזוקי סלריו במבחן דרכים

    09.06.16 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק האם מחליפתה של סוזוקי אלטו, חלוצת המכוניות העירוניות בישראל, יכולה לשחזר את הצלחתה

    חברת מכשירי תנועה הייתה הראשונה שזיהתה בשנת 2009 את יתרונות המיסוי הירוק והשכילה להביא לישראל את סוזוקי אלטו במחיר שובר שוק שאיפשר לישראלים רבים לקרוע את הניילונים ממכונית חדשה בחצי המחיר. בתחילה שווקה האלטו עם תיבת הילוכים ידנית בלבד וברמת אבזור בסיסית, אך למרבית הלקוחות שבחרו באלטו זה לא הפריע. מא