קיה נירו במבחן דרכים - סינרגיה רציונלית

 

קיה נירו הוא קרוסאובר היברידי המשלב מגוון יתרונות בחבילה מגובשת ואטרקטיבית

תגיות | פנאי שטח, קיה, נירו

קיה נירו מוגדר כקרוסאובר אך מראהו מזכיר מרכב סטיישן מוגבה. הוא מתפרש לאורך 4,355 מ"מ לעומת אחיו קיה ספורטאז' הנמתח לאורך 4,480 מ"מ. עם זאת, בסיס הגלגלים של הנירו ארוך ב- 30 מ"מ לעומת הספורטאז', מה שמקנה מרווח ברכיים עדיף ליושבים מאחור. קיה נירו משתייך אמנם לסגמנט הקרוסאוברים הלוהט אך קורץ גם ללקוחות עם מודעות סביבתית הנוהגים במשפחתיות כגון טויוטה פריוס והונדה אינסייט, ויראו בו אלטרנטיבה מעניינת. קיה נירו, אם כן, הוא קרוסאובר משפחתי היבירידי במחיר תחרותי של 137,000 שקלים.

 

קיה נירו - לא מגלה שהוא היברידיקיה נירו - לא מגלה שהוא היברידי

 

קיה נירו
יתרונות   צריכת דלק מעולה, אבזור, בטיחות     
חסרונות   ביצועים, מערכת מולטימדיה בסיסית

 

עיצוב ונוחות

 

קיה נירו הוא רכב היברידי, אבל לא מגלה זאת במבט ראשון. אין לו אלמנטים מיוחדים המעידים שהוא חושב על הסביבה והוא מרגיש מספיק בוגר ובטוח בעצמו להישאר סולידי. החזית מציגה גריל שגרתי המשתלב עם יחידות תאורת הלד העדינות והמלוכסנות. הפגושים מוסיפים טאץ' עיצובי עם עיטורים כסופים התוחמים את פנסי הערפל. מסתבר שתכנון רכב אקולוגי מביא עימו גם סיעור מוחות לשולחן המעצב. מהצד, נראה קיה נירו כרכב סטיישן מוגבה שמצליח להראות טוב גם בזכות בתי גלגלים מודגשים, חישוקים עם כיסויי פלסטיק נאים וסף חלונות בוהק מכרום. החלק האחורי לא נותר מאחור וזכה אף הוא לתשומת לב. הוא מעוצב בקווים חלקים ומתקבלת תחושה שהג'יפון רחב ומוצק. יחידות התאורה גדולות ומרשימות, השמשה האחורית גדולה, הספויילר המושחר מוסיף לא מעט, והפגושים מציגים את הגיאומטריה שראינו בחלק הקדמי. עם פרופורציות מאוזנות, קל לסלוח לו על מימד הגובה הנמוך מהמקובל בז'אנר ולקבל אותו בזרועות פתוחות למשפחת הג'יפונים. על מכסה המנוע השטוח, ניתן להבחין ב"צביטת" חיבה שהעניק המעצב פיטר שרייר לקיה נירו, לאחר שנהנה מפרי עמלו.

 

קיה נירו מציג פרופורציות מאוזנותקיה נירו מציג פרופורציות מאוזנות

 

כבר מפתיחת הדלת ניתן לחוש באיכות החומרים הגבוהה ואיכות ההרכבה המעולה. החלקים העליונים של הדלתות והדשבורד עשויים פלסטיק רך למגע, ושילוב דמוי עור בריפודי הדלתות והמושבים מוסיף לאווירה. תא הנוסעים ממשיך את תפיסת העיצוב הנקי והתכליתי ומציג מקום מרווח מספיק שנעים לשהות בו. עיצוב ההגה אופייני לקיה, הדשבורד שטוח וחלק, פתחי המיזוג משתלבים בזרימה ומשטחי הפלסטיק מבריקים. ידית ההילוכים נעימה ועיצובה שואב השראה ממותגי פרימיום גרמניים. למרות שהגוון השחור שולט בתא הנוסעים, התוצאה הסופית מבורכת. שדה הראייה רחב וקל לתמרן גם בחניות מאתגרות מבלי להיעזר במצלמת הרוורס.

 

כיאה לרכב פנאי, מצוייד קיה נירו בשפע תאי אחסון גדולים, מחזיקי כוסות, תא עילי למשקפיים ועוד. המושבים הנאים מרופדים בעור משולב בד ומספקים תנוחת ישיבה גבוהה, נוחה ותומכת גם לאורך זמן. היושבים מאחור ייהנו מפתחי מיזוג, משענת יד עם מחזיק לכוסות, ומושבים נוחים ותומכים עם מרווח ברכיים גדול. מרווחי הראש והכתפיים גם הם גדולים אם כי קיה נירו צר ביחס לדגמים מתחרים ולנוסע שלישי יהיה פחות נוח. תא המטען בנפח 401 ליטרים בעל מבנה רחב ושטוח, ומספק לשימוש יומיומי. אם תזדקקו למקום נוסף, תוכלו לקפל את המושבים האחוריים וליהנות מנפח הטענה של 1,399 ליטרים.

 

בניגוד לרוח התקופה, לא ציידה היבואנית את קיה נירו במסך מולטימדיה גדול ומרשים, והסתפקה במסך מגע קטן בגודל 5 אינץ' המקרין שעון אנלוגי כשהמערכת הבינונית מנמנמת. היא קלה לתפעול וכוללת כפתורי שליטה מההגה, שקעי USB ו- AUX, וקישוריות בלוטות'. המסך מקרין תמונה חדה גם באור יום, ומתגי ההפעלה נוחים לשימוש. מערכת בקרת האקלים מפוצלת וכוללת כאמור פתחי מיזוג ליושבים מאחור. העיצוב החכם תורם להנדסת האנוש מבלי ליפול לגימיקים עיצוביים ופקדים מסורבלים. הכל ברור, נגיש ואינטואיטיבי, ואין צורך ביום לימודים ארוך כדי להבין את הלוגיקה. גם מערכות הבטיחות האקטיביות, עליהן נרחיב בהמשך, קלות לתפעול. אין ספק שקיה חשבה גם על לקוחות החוששים ממורכבות רכב היברידי והנגישה את קיה נירו גם לטכנולוגופובים שבינינו.

 

קיה נירו - תא נוסעים נקי ותכליתיקיה נירו - תא נוסעים נקי ותכליתי

 

נוחות הנסיעה גבוהה ומרוסנת, ורוב השיבושים נותרים מחוץ למכונית. בנסיעה עירונית סופג קיה נירו את רוב המהמורות בשיכוך נעים, אך בורות ושברים באספלט יפרו את השלווה בתא הנוסעים בצורה מורגשת. בנסיעה בינעירונית מספק קיה נירו חווית נסיעה נעימה והבולמים שומרים על הרכב מאוזן ויציב גם על כבישים גליים ומהמורות. כיול המתלים מציג פשרה המתבררת כאיכותית ומספקת נסיעה חלקה ונעימה בעיר ומחוצה לה. בידוד הרעשים טוב מאוד. קיה נירו שקט מאוד בעיר, ורעשי רוח נוכחים רק במהירויות גבוהות.

 

ביצועים

 

משחררים את בלם החניה הרגלי (המרמז על ייעודו לשוק האמריקאי) ומסובבים את המפתח. ההתנעה חרישית כמקובל במכוניות היברידיות, ושילוב להילוך נסיעה יזניק בדממה את הנירו. רק אם תלחצו על דוושת התאוצה יתעורר לחיים מנוע הבנזין בנפח 1.6 ליטר, אשר יחד עם המנוע החשמלי בהספק 43 קילוואט, מפיקים 141 כ"ס ו- 27 קג"מ המאיצים את הנירו מעמידה למאה קמ"ש תוך 11.5 שניות בדרך למהירות מקסימלית של 165 קמ"ש. בפועל מרגיש קיה נירו מעט כבד ובהאצות הביניים ציפינו ליותר. הנירו נאלץ להתמודד עם משקל של 1,500 ק"ג למרות השימוש באלומיניום בחלקים מסויימים לטובת הפחתה במשקל. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים הפועלת בצורה חלקה ונעימה.

 

קיה נירו -  צריכת דלק של 17.5 קילומטר לליטרקיה נירו - צריכת דלק של 17.5 קילומטר לליטר

 

קיה נירו לא נועד לספק הנאה מנהיגה ולכן אל תצפו לשותף דינמי לנסיעה בקצב גבוה. התנהגות הכביש צפוייה ורהוטה. בנהיגה מהירה בפניות הוא מצליח לשמור על הנתיב בבטחון וללא זוויות גלגול גדולות הודות למיקום הסוללות מתחת למושבים האחוריים לטובת הורדת מרכז הכובד. בנסיעה בינעירונית מרגיש הנירו נטוע ויציב, וקשה להוציא אותו מאיזון.

 

צריכת דלק

 

כשקיה נירו מבקר בתחנת הדלק הוא לא חש בנוח. זה לא מקום טבעי עבורו והוא לא מבקר בו לעיתים תכופות. היצרנית מתגאה בנתון צריכת דלק ממוצעת של 26.3 ק"מ לליטר. בימי המבחן, עמדה צריכת הדלק הממוצעת על 17.5 ק"מ לליטר - נתון מרשים בהחלט בהתחשב בתנאי נהיגה מאומצים ומגוונים. דרגת זיהום האוויר עומדת על 2 מתוך 15 וקיה נירו נהנה ממיסוי נמוך בעידוד ממשלת ישראל.

 

עלויות אחזקה

 

קיה נירו משווק בארץ עם אחריות יצרן לשלוש שנים מלאות. טיפולים מתבצעים אחת לשנה או כל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 626 ₪, עלות הטיפול השני 1,117 ₪, עלות הטיפול השלישי 843 ₪, ועלות הטיפול הרביעי עומדת על 1,195 ₪. עלות יחידת תאורה ראשית עומדת על 3,560 ₪, פנס אחורי יעלה לכם 3,408 ₪ ומראה חיצונית תעלה 2,473 ₪. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21, ללא שלילת רישיון וללא תביעות עבר, עומדת על כ- 8,500 ₪ לשנה(כל המחירים כוללים מע"מ).

 

בטיחות

 

מעבר להיותו קרוסאובר היברידי עממי ראשון בישראל ברמת המחירים הזו, מציג קיה נירו אבזור בטיחות עשיר הכולל בין היתר 7 כריות אוויר ומערכות בטיחות אקטיביות חשובות ביניהן בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לתיקון סטייה מנתיב, מערכת לבלימת חירום אוטונמית, ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים. מערכת בקרת הסטייה מנתיב הנסיעה מזהה בדיוק רב את קווי המסלול ומתקנת את ההיגוי במידה ומתגלה סטייה ללא הפעלת איתות. המערכת עובדת נהדר ואף טובה יותר ממערכות המצויות ברכבים יקרים פי כמה מהנירו. אם תנסו להוריד את הידיים מההגה, קיה נירו ייתן לכם הזדמנות של 8 שניות ליהנות מהיכולות האוטונומיות ולאחר מכן ירטון ויבקש שוב את ידכם. אם תתמהמהו עם החזרת הידיים אל ההגה, יסיר הנירו מיידית את האחריות לתיקון סטייה מנתיב.

 

קיה נירו מצוייד באבזור בטיחות עשירקיה נירו מצוייד באבזור בטיחות עשיר

 

בבקרת השיוט האדפטיבית תוכלו לקבוע את מהירות הנסיעה והמערכת תשמור עליה עבורכם תוך התחשבות בתנאי הדרך. מערכת נוספת מנטרת את התנועה שלפני הרכב ומסוגלת לזהות גם הולכי רגל. היא תתריע במקרה חירום ותבלום את הרכב אוטונומית אם לא תספיקו להגיב. בקיה נירו ניכר כי העתיד כבר כאן, אבל הוא מבקש את ידינו כדי להסתגל למציאות העכשווית.

 

במבחן הריסוק של ארגון EuroNcap קיבל קיה נירו דירוג של 5 כוכבי בטיחות מתוך 5, עם ציון 91% בהגנה על מבוגרים, 80% בהגנה על ילדים, 70% בהגנה על הולכי רגל, וציון 81% על מערכות עזר לבטיחות.

 

תמורה למחיר

 

קיה נירו הוא גם וגם. הוא קרוסאובר היברידי, גם רכב פנאי וגם משפחתי, סופר חסכוני, בטיחותי להפליא, שימושי למדי, ובמחיר 137,000 ₪ מספק תמורה טובה למחיר. אמנם מערכת ההנעה לא מספקת את הגוף הכבד ופוגמת בביצועים, אך ברמת המחירים הזו רק סיאט אטקה טוב יותר וכל השאר אף עצלים ממנו. קיה נירו גדול מסך חלקיו ועם תג המחיר הנוכחי נכנס לשוק הקרוסאוברים הלוהט חמוש בקלפים חזקים וייחודיים. אין ספק שלקיה נירו צפוייה הצלחה רבה ומקום מכובד במועדון ה"נמכרים ביותר בישראל" בדומה לאחיו קיה ספורטאז'.

 

קיה נירו
מנוע בנזין הייבריד 1.6 ליטר
הספק מרבי משולב 141/5,700 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 27/1,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,355 מ"מ
רוחב כללי 1,805 מ"מ
גובה כללי 1,545 מ"מ
בסיס גלגלים 2,700 מ"מ
מיכל דלק 45 ליטרים
נפח תא מטען

401 ליטרים

משקל עצמי 1,500 ק"ג
מהירות מרבית 162 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 11.5 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 26.3 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 17.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 2
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2016)
מחיר

136,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מזראטי לבנטה - קרוסאובר איטלקי נמרץ ומהודר

    מזראטי לבנטה - קרוסאובר איטלקי נמרץ ומהודר

    02.10.17 | מבחני רכב

    מזראטי לבנטה, רכב הפנאי הראשון של מותג היוקרה האקזוטי, מבקש לגעת בליבם של חובבי הנהיגה. יצאנו לבדוק האם הלבנטה קורצת גם לנהג וגם למשפחה

    מזראטי, יצרנית המכוניות האקזוטיות שעשו בשנים האחרונות את דרכן לכבישי ישראל, משיקה רכב פנאי עם הרבה כוח, מזג איטלקי ותג מחיר שלא יבייש את המותגים היקרים ביותר. מזראטי לבנטה הוא לא רק רכב הפנאי הראשון של המותג האיטלקי, הוא מהלך ראשון ומושקע של היצרן להיכנס לשוק רכבי הפנאי הגועש. מזראטי לבנטה נוצר עם ת

     
  • ב.מ.וו סדרה 5 החדשה במבחן דרכים

    ב.מ.וו סדרה 5 החדשה במבחן דרכים

    26.09.17 | מבחני רכב

    ב.מ.וו מבטיחה ללקוחותיה הוותיקים כי הדור השביעי בשושלת סדרה 5 יעצים את חווית הנהיגה תוך שמירה על איכות הרכבה והנדסת אנוש מהטובות בעולם. יצאנו לבדוק האם היא מצליחה לעמוד בהבטחותיה

    ב.מ.וו סדרה 5 החדשה הינה נצר לשושלת מפוארת של מכוניות יוקרה בתצורת סדאן. ייצורה של סדרה 5 החל בשנת 1972 והכתיב לעולם את הלך הרוח שעתיד להתפתח בקטגוריה זו. המנועים החזקים, השלדה הספורטיבית ומערכת ההנעה האחורית הפכו לשם דבר במרוצת הזמן, ובתחילת שנת 2008 נמכרה המכונית ה- 5 מיליון של ב.מ.וו סדרה 5.

     
  • טנדרים במבחן השוואתי

    טנדרים במבחן השוואתי

    19.09.17 | מבחני רכב

    יצאנו עם איסוזו דימקס, טויוטה היילקס, מיצובישי טרייטון, ופיאט פולבק למבחן דרכים מאובק ומאומץ בכדי להכתיר את הטנדר הטוב ביותר

    קטגוריית הטנדרים בישראל לא נמצאת בדרך כלל בכותרות. מאז ביטול הטבת המס על הטנדרים הבינוניים בשנת 2005 צנחו המכירות בקטגוריה ובימינו רק מי שבאמת זקוק לטנדר רוכש אחד. מזה שנים קיימים בישראל מספר מותגים עיקריים בסגמנט – איסוזו, טויוטה ומיצובישי. איסוזו שיווקה בשנות ה- 90 את האיפון ובימינו מובילה א

     
  • סוזוקי סוויפט החדשה במבחן דרכים

    סוזוקי סוויפט החדשה במבחן דרכים

    18.09.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    סוזוקי סוויפט החדשה מגיעה אלינו היישר מיפן עם עיצוב רענן ומנוע מעודכן. יצאנו לבדוק האם היא מתחרה ראויה בסגמנט הסופר מיני הצפוף

    בתקופה האחרונה חידשה יבואנית סוזוקי את היצע הדגמים והנחיתה בישראל 4 דגמים חדשים - בלנו, קרוסאובר, איגניס, וסוויפט. מזה שנים סוזוקי סוויפט היא הרבה יותר מסופר מיני, ומהווה אחד הסמלים הבולטים של הסגמנט ושל המותג עצמו. עוד לפני שסוזוקי איגניס וסוזוקי קרוסאובר היו פנטזיה מוטורית של החברה היפנית, כבשה סו

     
  • פיאט פולבק במבחן דרכים

    פיאט פולבק במבחן דרכים

    13.09.17 | מבחני רכב

    פיאט פולבק הוא המצטרף האחרון לקטגוריית הפיקאפים בישראל ומתהדר בהיותו האירופאי היחיד בשוק בו שולטים ביד רמה הטנדרים היפנים. יצאנו לתהות על קנקנו של פיאט פולבק ולגלות סוד משפחתי קטן שהוא לא מתאמץ להסתיר

    שוק הטנדרים בארץ נשלט מזה שנים בידי איסוזו דימקס המחזיק בנתח של כ- 50% מסך מכירות הפיקאפים בישראל. אל התחרות הצטרף לאחרונה שחקן אירופאי ראשון - פיאט פולבק, עם מפרט ותצורה מתאימים לתחרות ומנוע שרירי בהספק של 181 כ"ס ההופך אותו לחזק ביותר בקטגוריה. אם אתם תוהים כיצד יצרן איטלקי המתמחה בייצור מכוניות ק

     
  • מאזדה CX-5 החדש במבחן דרכים

    מאזדה CX-5 החדש במבחן דרכים

    11.09.17 | מבחני רכב

    מאזדה CX-5 החדש מעוצב בסגנון קודו הייחודי למאזדה. יצאנו לבדוק האם דגם CX-5 החדש מציג איכויות משופרות לאחר שעבר מתיחת פנים

    בעשור האחרון עברה מאזדה העולמית שינוי משמעותי הכולל את פיתוח טכנולוגיות הסקיי-אקטיב לשיפור יעילות המנועים, ואת שפת העיצוב המרשימה המכונה קודו. נסיעת המבחן ארכה כיומיים קצרצרים במהלכם משך מאזדה CX-5 החדש מבטים מעוררי השתאות בכל מקום אליו הגיע. זהו ללא ספק אחד מרכבי הפנאי היפים בהם נהגתי, וההוכחה הגיע

     
  • יונדאי H350 במבחן דרכים - בא לשכונה בחור חדש

    יונדאי H350 במבחן דרכים - בא לשכונה בחור חדש

    06.09.17 | מבחני רכב

    יונדאי משיקה ואן חדש ועושה צעדים ראשונים בעולם המסחריות הגדולות. יצאנו לבדוק האם יצליח השחקן החדש להתברג לקבוצת השליטה בסגמנט המסחריות

    עולם המסחריות מרגיש קצת אפור ולא מוכר למרביתנו. יונדאי לעומת זאת, מזהה את הפוטנציאל הכלכלי של הסגמנט ומרגישה בנוח להסתובב בעולם חדש כאילו הייתה שם מקדמת דנא. יונדאי משיקה ואן מסחרי חדש המכונה H350 ומבטיחה להביא אס מנצח למשחק שבו כולם מלכים. יונדאי H350 מגיע במספר סוגי מרכב לבחירה, ואן קצר, ואן ארוך,

     
  • מרצדס SL400 במבחן דרכים

    מרצדס SL400 במבחן דרכים

    04.09.17 | מבחני רכב

    מרצדס SL היא אחד הדגמים הוותיקים והמיוחסים ביותר של מרצדס. יצאנו איתה לדייט ארוך כדי לתהות על קנקנה

    ישנן לא מעט מכוניות אשר הותירו חותם על עולם הרכב, הציגו חידושים ושכלולים, או נמכרו בכמויות עתק. מעט מאוד מכוניות הופכות לאייקון, כזה שכולם מכירים ואפילו מפנטזים עליו. אודה ואומר כי עבורי מרצדס SL היא מכונית חלומות. ה- SL היא אחד הדגמים הוותיקים ביותר של מרצדס והיא הוצגה במקור בשנת 1954, השם הוא למעש

     
  • וולוו S90 במבחן דרכים

    וולוו S90 במבחן דרכים

    30.08.17 | מבחני רכב

    וולוו S90 - מכונית הסלון החדשה של היצרנית השבדית כבר כאן. יצאנו לבדוק את יכולותיה על האספלט הישראלי והאם היא מהווה אלטרנטיבה ראויה לטריו מגרמניה

    וולוו שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות, אך חסרות כישורים דינמיים, החלה בניסיונות לשנות תדמית זו מאמצע שנות ה- 90 עם ה- 850 T5 שצוידה במנוע טורבו חזק, בימים בהם מנועי טורבו היו נחלתן הכמעט בלעדית של מכוניות ספורט מכוונות ביצועים. כיום בהתאם לתפיסת השוק הרווחת, מוכרת וולו

     
  • סיאט לאון במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    סיאט לאון במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    23.08.17 | מבחני רכב

    סיאט לאון עברה את מתיחת הפנים של אמצע החיים ומשווקת בישראל עם מנוע חזק יותר במחיר אטרקטיבי במיוחד. אז איפה הקאץ'?

    סיאט לאון היא כרטיס הכניסה לקבוצת המשפחתיות של קונצרן פולקסווגן. לא מרווחת כמו סקודה אוקטביה, לא איכותית כמו גולף, ולא יוקרתית כמו אאודי A3. אבל לסיאט לאון תמיד היו נקודות זכות משלה - עיצובה מצודד וצעיר, היא מוצעת עם אותם מנועי טורבו קטנים וחזקים, רמת האבזור גבוהה, וכבר שנים שהיא מוצעת במחיר נוח ומע

     
  • מאזדה CX-3 במבחן דרכים - Pure Red

    מאזדה CX-3 במבחן דרכים - Pure Red

    17.08.17 | מבחני רכב

    מאזדה CX-3 מציע ממדים קטנים עם מנוע גדול ותג מחיר לא קטן. יצאנו לבדוק למי מתאים CX-3 והאם הוא מצדיק את המחיר

    שוק המשפחתיות מאבד נתחים יקרים לטובת פלח הקרוסאוברים האופנתיים, והמתחרות מקוריאה מתעלות בנתוני המסירות על מי שהייתה המלכה מיפן. כעת משגרת מאזדה את ה- CX3 כאלטרנטיבה קומפקטית וספורטיבית לרכבי הפנאי הקוריאנים המובילים את טבלת המכירות מאזדה CX3 Pure White יתרונות יחידת הנעה, התנ

     
  • סקודה ראפיד 1.0 ליטר במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    סקודה ראפיד 1.0 ליטר במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    14.08.17 | מבחני רכב

    חמש שנים מאז הושקה לראשונה, משיקה סקודה את הראפיד המעודכנת עם מנוע צנוע בנפח ליטר אחד בלבד. יצאנו לבדוק האם 95 כ"ס מספיקים למשפחתית הקטנה

    נראה שסקודה ממטירה עלינו מבול של דגמים חדשים בתקופה האחרונה, ביניהם הקודיאק שהגיע ארצה בחודש יוני השנה, האוקטביה שעברה מקצה שיפורים, והקארוק שעתיד להגיע בתחילת שנה הבאה. הפעם הגיע תורה של הראפיד להתרענן. המשפחתית הקטנה של המותג הצ'כי הגיעה לפרקה והחלה להרגיש מעט מיושנת. כחמש שנים לאחר שהוצגה לראשונה

     
  • פולקסווגן גולף במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פולקסווגן גולף במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    10.08.17 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף היא שם נרדף למשפחתית קומפקטית איכותית ושימושית. יצאנו לבדוק כיצד היא השתפרה במתיחת הפנים

    פולקסווגן גולף נהנית ממעמד אייקוני. כבר שנים ארוכות שהיא קובעת את רף האיכות בקבוצת המשפחתיות הקומפקטיות. הגולף גם נושאת על כתפיה את בשורת החדשנות של קונצרן פולקסווגן. היא הייתה הקומפקטית העממית הראשונה להשתמש במנוע טורבו קטן, ובתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. כל יצרן חולם על משפחתית שתרכוש לעצמה

     
  • אאודי TTS במבחן דרכים

    אאודי TTS במבחן דרכים

    09.08.17 | מבחני רכב

    לקחנו את אאודי TTS למבחן דרכים מהיר בכבישים המפותלים של הצפון. לא נדרש זמן רב להגיע למסקנה שהיא אחת המכוניות היותר מהנות הנמכרות היום בישראל

    אאודי TT המקורית הוצגה לראשונה בשנת 1995 אך הגיעה לפס היצור בשנת רק בשנת 1998. אאודי בחרה לקרוא לסדרת ה- TT על שם מסלול מרוצי האופנועים הקטלניIsle of Man TT . במשך 20 השנים האחרונות הספיקה יצרנית הרכב הבאוורית להעלות על פס הייצור שלושה דורות של אאודי TT הממותגת כמכונית ספורטיבית, צעירה ועדכנית. למבח

     
  • ג'יפ רנגייד לימיטד 4x4 במבחן דרכים - אמריקה בקטנה

    ג'יפ רנגייד לימיטד 4x4 במבחן דרכים - אמריקה בקטנה

    07.08.17 | מבחני רכב

    מותג ג'יפ הותיק הבין שדגם כניסה זאת לא מילה גסה והוסיף להיצע ג'יפון צנוע. יצאנו לבדוק האם ג'יפ רנגייד יכול להתחרות במובילי הקטגוריה עם ייחוס גדול ותג מחיר בהתאם

    ג'יפ רנגייד, האח הקטן למשפחת ג'יפ, לא חדש בישראל אך רבים לא ממש מכירים אותו מאחר ואינו נפוץ בנוף הישראלי. העיצוב המיוחד של ג'יפ רנגייד יכול לקסום להרבה אנשים שיראו בו תחליף מעניין למובילות הסגמנט הנמצאות בכל כביש ובכל מגרש חניה. יצאנו לכבישים ולחולות לבדוק האם הרנגייד רק יפה או גם אופה.

     
  • הונדה סיוויק החדשה במבחן דרכים

    הונדה סיוויק החדשה במבחן דרכים

    02.08.17 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק האם הדור העשירי של הונדה סיוויק טוב מקודמיו. התוצאות הפתיעו אפילו אותנו

    בשנת 2016 השיקה הונדה את הדור העשירי לשושלת הסיוויק הידועה. הסיוויק עלתה לראשונה על פסי הייצור בשנת 1973, ומאז מכרה קרוב לעשרים מיליון רכבים ההופכים אותה למכונית הנמכרת ביותר אי פעם של הונדה. הדור העשירי בסדרת הסיוויק, מבטא את הלך הרוח המקובל היום בעולם הרכב. בדומה ליצרני רכב רבים החליטה גם הונדה על

     
  • מיני קופר קאנטרימן במבחן דרכים נוטף סטייל

    מיני קופר קאנטרימן במבחן דרכים נוטף סטייל

    31.07.17 | מבחני רכב

    מיני משגרת את הקאנטרימן להתחרות בסגמנט רכבי הפנאי האופנתיים הלוהט עם ממדים שתפחו ויומרה ליכולת שטח. יצאנו לבחון את הבריטית הקטנה-גדולה בשטח המרעה הטבעי שלה

    מותג מיני בימינו מתבסס בעיקר על טהרת הנוסטלגיה, העיצוב, והסטייל שקנו לו עדת מעריצים משמעותית מסביב לעולם. כמו כל מותג מצליח, הצורך להתאים את מבחר הדגמים לדרישות המשתנות בשוק הינו הכרחי לשרידות והצלחה. פורשה למשל, מוכרת היום יותר רכבי פנאי מאשר מכוניות ספורט, עתיד דומה צפוי גם למזראטי. גם במיני מודעי

     
  • סיטרואן קקטוס אוטומטי במבחן דרכים

    סיטרואן קקטוס אוטומטי במבחן דרכים

    27.07.17 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס זוכה סוף סוף לגיר האוטומטי הנכסף וכעת הוא מציע להמונים חבילה מעוצבת וייחודית במחיר אטרקטיבי

    מאז היווסדה הציגה סיטרואן דגמים חדשניים וייחודיים, ביניהם סיטרואן טרקסיון אוונט שיוצרה לראשונה על פלטפורמת שלדה אחודה המוכרת כיום, והציגה לראשונה מערכת הנעה קדמית שלא הייתה מוכרת בעולם הרכב עד אז. עוד ניתן למנות דגמי ה- BX ,ZX ו- CX, שהציגו לראשונה מערכות מתלים הידראוליות במכוניות בייצור סדרתי. האם

     
  • טויוטה יאריס במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    טויוטה יאריס במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    24.07.17 | מבחני רכב

    טויוטה יאריס עברה מתיחת פנים וקיבלה מנוע חדש. יצאנו לבדוק האם היא עדיין רלוונטית ביחס למתחרות

    טויוטה יאריס היא סוג של מנייה בטוחה בשוק הרכב הישראלי. הדור הראשון זוכה עד היום לביקוש גדול בשוק המשומשות ולשמירת ערך מצויינת. את הדור השני וסאגת הגיר הרובוטי יעדיפו בטויוטה לשכוח. בדור השלישי חזרה היאריס לתהילתה וזכתה להצלחה נאה בשוק הישראלי על אף המחירים הגבוהים. טויוטה יאריס עברה כבר את מתיחת הפנ

     
  • מיצובישי אאוטלנדר PHEV במבחן דרכים - ירוק בשטח

    מיצובישי אאוטלנדר PHEV במבחן דרכים - ירוק בשטח

    20.07.17 | מבחני רכב

    מיצובישי אאוטלנדר PHEV מתיימר לשלב את הטוב שבכל העולמות - חיסכון ויעילות לצד יכולת שטח וביצועים טובים. יצאנו לבדוק כיצד הנוסחה המיוחדת הזו מתורגמת בכביש ובשטח

    מיצובישי אאוטלנדר PHEV הינה גרסה היברידית נטענת (פלאג אין הייבריד) לרכב הפנאי שטח המצליח של היצרנית. משמעות הדבר היא שיחידת ההנעה כוללת מנוע בנזין בשילוב שני מנועים חשמליים, מלפנים ומאחור, המונעים ע"י סוללה הניתנת לטעינה גם משקע תלת פאזי ביתי. טעינת הסוללה במלואה אורכת כ- 7 שעות או במחצית הזמן באמצע