קיה נירו במבחן דרכים - סינרגיה רציונלית

 

קיה נירו הוא קרוסאובר היברידי המשלב מגוון יתרונות בחבילה מגובשת ואטרקטיבית

תגיות | פנאי שטח, קיה, נירו

קיה נירו מוגדר כקרוסאובר אך מראהו מזכיר מרכב סטיישן מוגבה. הוא מתפרש לאורך 4,355 מ"מ לעומת אחיו קיה ספורטאז' הנמתח לאורך 4,480 מ"מ. עם זאת, בסיס הגלגלים של הנירו ארוך ב- 30 מ"מ לעומת הספורטאז', מה שמקנה מרווח ברכיים עדיף ליושבים מאחור. קיה נירו משתייך אמנם לסגמנט הקרוסאוברים הלוהט אך קורץ גם ללקוחות עם מודעות סביבתית הנוהגים במשפחתיות כגון טויוטה פריוס והונדה אינסייט, ויראו בו אלטרנטיבה מעניינת. קיה נירו, אם כן, הוא קרוסאובר משפחתי היבירידי במחיר תחרותי של 137,000 שקלים.

 

קיה נירו - לא מגלה שהוא היברידיקיה נירו - לא מגלה שהוא היברידי

 

קיה נירו
יתרונות   צריכת דלק מעולה, אבזור, בטיחות     
חסרונות   ביצועים, מערכת מולטימדיה בסיסית

 

עיצוב ונוחות

 

קיה נירו הוא רכב היברידי, אבל לא מגלה זאת במבט ראשון. אין לו אלמנטים מיוחדים המעידים שהוא חושב על הסביבה והוא מרגיש מספיק בוגר ובטוח בעצמו להישאר סולידי. החזית מציגה גריל שגרתי המשתלב עם יחידות תאורת הלד העדינות והמלוכסנות. הפגושים מוסיפים טאץ' עיצובי עם עיטורים כסופים התוחמים את פנסי הערפל. מסתבר שתכנון רכב אקולוגי מביא עימו גם סיעור מוחות לשולחן המעצב. מהצד, נראה קיה נירו כרכב סטיישן מוגבה שמצליח להראות טוב גם בזכות בתי גלגלים מודגשים, חישוקים עם כיסויי פלסטיק נאים וסף חלונות בוהק מכרום. החלק האחורי לא נותר מאחור וזכה אף הוא לתשומת לב. הוא מעוצב בקווים חלקים ומתקבלת תחושה שהג'יפון רחב ומוצק. יחידות התאורה גדולות ומרשימות, השמשה האחורית גדולה, הספויילר המושחר מוסיף לא מעט, והפגושים מציגים את הגיאומטריה שראינו בחלק הקדמי. עם פרופורציות מאוזנות, קל לסלוח לו על מימד הגובה הנמוך מהמקובל בז'אנר ולקבל אותו בזרועות פתוחות למשפחת הג'יפונים. על מכסה המנוע השטוח, ניתן להבחין ב"צביטת" חיבה שהעניק המעצב פיטר שרייר לקיה נירו, לאחר שנהנה מפרי עמלו.

 

קיה נירו מציג פרופורציות מאוזנותקיה נירו מציג פרופורציות מאוזנות

 

כבר מפתיחת הדלת ניתן לחוש באיכות החומרים הגבוהה ואיכות ההרכבה המעולה. החלקים העליונים של הדלתות והדשבורד עשויים פלסטיק רך למגע, ושילוב דמוי עור בריפודי הדלתות והמושבים מוסיף לאווירה. תא הנוסעים ממשיך את תפיסת העיצוב הנקי והתכליתי ומציג מקום מרווח מספיק שנעים לשהות בו. עיצוב ההגה אופייני לקיה, הדשבורד שטוח וחלק, פתחי המיזוג משתלבים בזרימה ומשטחי הפלסטיק מבריקים. ידית ההילוכים נעימה ועיצובה שואב השראה ממותגי פרימיום גרמניים. למרות שהגוון השחור שולט בתא הנוסעים, התוצאה הסופית מבורכת. שדה הראייה רחב וקל לתמרן גם בחניות מאתגרות מבלי להיעזר במצלמת הרוורס.

 

כיאה לרכב פנאי, מצוייד קיה נירו בשפע תאי אחסון גדולים, מחזיקי כוסות, תא עילי למשקפיים ועוד. המושבים הנאים מרופדים בעור משולב בד ומספקים תנוחת ישיבה גבוהה, נוחה ותומכת גם לאורך זמן. היושבים מאחור ייהנו מפתחי מיזוג, משענת יד עם מחזיק לכוסות, ומושבים נוחים ותומכים עם מרווח ברכיים גדול. מרווחי הראש והכתפיים גם הם גדולים אם כי קיה נירו צר ביחס לדגמים מתחרים ולנוסע שלישי יהיה פחות נוח. תא המטען בנפח 401 ליטרים בעל מבנה רחב ושטוח, ומספק לשימוש יומיומי. אם תזדקקו למקום נוסף, תוכלו לקפל את המושבים האחוריים וליהנות מנפח הטענה של 1,399 ליטרים.

 

בניגוד לרוח התקופה, לא ציידה היבואנית את קיה נירו במסך מולטימדיה גדול ומרשים, והסתפקה במסך מגע קטן בגודל 5 אינץ' המקרין שעון אנלוגי כשהמערכת הבינונית מנמנמת. היא קלה לתפעול וכוללת כפתורי שליטה מההגה, שקעי USB ו- AUX, וקישוריות בלוטות'. המסך מקרין תמונה חדה גם באור יום, ומתגי ההפעלה נוחים לשימוש. מערכת בקרת האקלים מפוצלת וכוללת כאמור פתחי מיזוג ליושבים מאחור. העיצוב החכם תורם להנדסת האנוש מבלי ליפול לגימיקים עיצוביים ופקדים מסורבלים. הכל ברור, נגיש ואינטואיטיבי, ואין צורך ביום לימודים ארוך כדי להבין את הלוגיקה. גם מערכות הבטיחות האקטיביות, עליהן נרחיב בהמשך, קלות לתפעול. אין ספק שקיה חשבה גם על לקוחות החוששים ממורכבות רכב היברידי והנגישה את קיה נירו גם לטכנולוגופובים שבינינו.

 

קיה נירו - תא נוסעים נקי ותכליתיקיה נירו - תא נוסעים נקי ותכליתי

 

נוחות הנסיעה גבוהה ומרוסנת, ורוב השיבושים נותרים מחוץ למכונית. בנסיעה עירונית סופג קיה נירו את רוב המהמורות בשיכוך נעים, אך בורות ושברים באספלט יפרו את השלווה בתא הנוסעים בצורה מורגשת. בנסיעה בינעירונית מספק קיה נירו חווית נסיעה נעימה והבולמים שומרים על הרכב מאוזן ויציב גם על כבישים גליים ומהמורות. כיול המתלים מציג פשרה המתבררת כאיכותית ומספקת נסיעה חלקה ונעימה בעיר ומחוצה לה. בידוד הרעשים טוב מאוד. קיה נירו שקט מאוד בעיר, ורעשי רוח נוכחים רק במהירויות גבוהות.

 

ביצועים

 

משחררים את בלם החניה הרגלי (המרמז על ייעודו לשוק האמריקאי) ומסובבים את המפתח. ההתנעה חרישית כמקובל במכוניות היברידיות, ושילוב להילוך נסיעה יזניק בדממה את הנירו. רק אם תלחצו על דוושת התאוצה יתעורר לחיים מנוע הבנזין בנפח 1.6 ליטר, אשר יחד עם המנוע החשמלי בהספק 43 קילוואט, מפיקים 141 כ"ס ו- 27 קג"מ המאיצים את הנירו מעמידה למאה קמ"ש תוך 11.5 שניות בדרך למהירות מקסימלית של 165 קמ"ש. בפועל מרגיש קיה נירו מעט כבד ובהאצות הביניים ציפינו ליותר. הנירו נאלץ להתמודד עם משקל של 1,500 ק"ג למרות השימוש באלומיניום בחלקים מסויימים לטובת הפחתה במשקל. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים הפועלת בצורה חלקה ונעימה.

 

קיה נירו -  צריכת דלק של 17.5 קילומטר לליטרקיה נירו - צריכת דלק של 17.5 קילומטר לליטר

 

קיה נירו לא נועד לספק הנאה מנהיגה ולכן אל תצפו לשותף דינמי לנסיעה בקצב גבוה. התנהגות הכביש צפוייה ורהוטה. בנהיגה מהירה בפניות הוא מצליח לשמור על הנתיב בבטחון וללא זוויות גלגול גדולות הודות למיקום הסוללות מתחת למושבים האחוריים לטובת הורדת מרכז הכובד. בנסיעה בינעירונית מרגיש הנירו נטוע ויציב, וקשה להוציא אותו מאיזון.

 

צריכת דלק

 

כשקיה נירו מבקר בתחנת הדלק הוא לא חש בנוח. זה לא מקום טבעי עבורו והוא לא מבקר בו לעיתים תכופות. היצרנית מתגאה בנתון צריכת דלק ממוצעת של 26.3 ק"מ לליטר. בימי המבחן, עמדה צריכת הדלק הממוצעת על 17.5 ק"מ לליטר - נתון מרשים בהחלט בהתחשב בתנאי נהיגה מאומצים ומגוונים. דרגת זיהום האוויר עומדת על 2 מתוך 15 וקיה נירו נהנה ממיסוי נמוך בעידוד ממשלת ישראל.

 

עלויות אחזקה

 

קיה נירו משווק בארץ עם אחריות יצרן לשלוש שנים מלאות. טיפולים מתבצעים אחת לשנה או כל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 626 ₪, עלות הטיפול השני 1,117 ₪, עלות הטיפול השלישי 843 ₪, ועלות הטיפול הרביעי עומדת על 1,195 ₪. עלות יחידת תאורה ראשית עומדת על 3,560 ₪, פנס אחורי יעלה לכם 3,408 ₪ ומראה חיצונית תעלה 2,473 ₪. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21, ללא שלילת רישיון וללא תביעות עבר, עומדת על כ- 8,500 ₪ לשנה(כל המחירים כוללים מע"מ).

 

בטיחות

 

מעבר להיותו קרוסאובר היברידי עממי ראשון בישראל ברמת המחירים הזו, מציג קיה נירו אבזור בטיחות עשיר הכולל בין היתר 7 כריות אוויר ומערכות בטיחות אקטיביות חשובות ביניהן בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לתיקון סטייה מנתיב, מערכת לבלימת חירום אוטונמית, ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים. מערכת בקרת הסטייה מנתיב הנסיעה מזהה בדיוק רב את קווי המסלול ומתקנת את ההיגוי במידה ומתגלה סטייה ללא הפעלת איתות. המערכת עובדת נהדר ואף טובה יותר ממערכות המצויות ברכבים יקרים פי כמה מהנירו. אם תנסו להוריד את הידיים מההגה, קיה נירו ייתן לכם הזדמנות של 8 שניות ליהנות מהיכולות האוטונומיות ולאחר מכן ירטון ויבקש שוב את ידכם. אם תתמהמהו עם החזרת הידיים אל ההגה, יסיר הנירו מיידית את האחריות לתיקון סטייה מנתיב.

 

קיה נירו מצוייד באבזור בטיחות עשירקיה נירו מצוייד באבזור בטיחות עשיר

 

בבקרת השיוט האדפטיבית תוכלו לקבוע את מהירות הנסיעה והמערכת תשמור עליה עבורכם תוך התחשבות בתנאי הדרך. מערכת נוספת מנטרת את התנועה שלפני הרכב ומסוגלת לזהות גם הולכי רגל. היא תתריע במקרה חירום ותבלום את הרכב אוטונומית אם לא תספיקו להגיב. בקיה נירו ניכר כי העתיד כבר כאן, אבל הוא מבקש את ידינו כדי להסתגל למציאות העכשווית.

 

במבחן הריסוק של ארגון EuroNcap קיבל קיה נירו דירוג של 5 כוכבי בטיחות מתוך 5, עם ציון 91% בהגנה על מבוגרים, 80% בהגנה על ילדים, 70% בהגנה על הולכי רגל, וציון 81% על מערכות עזר לבטיחות.

 

תמורה למחיר

 

קיה נירו הוא גם וגם. הוא קרוסאובר היברידי, גם רכב פנאי וגם משפחתי, סופר חסכוני, בטיחותי להפליא, שימושי למדי, ובמחיר 137,000 ₪ מספק תמורה טובה למחיר. אמנם מערכת ההנעה לא מספקת את הגוף הכבד ופוגמת בביצועים, אך ברמת המחירים הזו רק סיאט אטקה טוב יותר וכל השאר אף עצלים ממנו. קיה נירו גדול מסך חלקיו ועם תג המחיר הנוכחי נכנס לשוק הקרוסאוברים הלוהט חמוש בקלפים חזקים וייחודיים. אין ספק שלקיה נירו צפוייה הצלחה רבה ומקום מכובד במועדון ה"נמכרים ביותר בישראל" בדומה לאחיו קיה ספורטאז'.

 

קיה נירו
מנוע בנזין הייבריד 1.6 ליטר
הספק מרבי משולב 141/5,700 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 27/1,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,355 מ"מ
רוחב כללי 1,805 מ"מ
גובה כללי 1,545 מ"מ
בסיס גלגלים 2,700 מ"מ
מיכל דלק 45 ליטרים
נפח תא מטען

401 ליטרים

משקל עצמי 1,500 ק"ג
מהירות מרבית 162 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 11.5 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 26.3 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 17.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 2
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2016)
מחיר

136,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מרצדס GLE 500e במבחן

    מרצדס GLE 500e במבחן

    07.12.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    מרצדס מוסיפה גרסה היברידית נטענת PHEV למבחר גרסאות ה- GLE עם יותר סוסים תחת מכסה המנוע, צריכת דלק חסכונית ומחיר אטרקטיבי. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו של הענק ההיברידי

    בשנת 1997, לפני כ- 20 שנים, הייתה זו מרצדס שניערה את סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות הייתה מרצדס חלוצה בתחום, בימים בהם רכבי שטח לא היו נראים בכבישי היבשת הקלאסית. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור ה

     
  • סיאט לאון 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סיאט לאון 1.0 ליטר במבחן דרכים

    06.12.17 | מבחני רכב

    סיאט לאון מושקת בגרסת 1.0 ליטר עם מחיר אטרקטיבי. יצאנו לבדוק האם המנוע הקטן יספק את הנהג הישראלי והאם החבילה המוזלת אטרקטיבית כפי שהיא מסתמנת

    סיאט הוא המותג הצעיר והדינמי במשפחת פולקסווגן. סיאט לאון המשפחתית התאפיינה בעיצוב נאה ודינמי בדורותיה השונים, תוך התבססות על שלדת פולקסווגן גולף, ואימוץ ליין המנועים, תיבות ההילוכים, ומכלולים רבים של הקונצרן. סיאט לאון מתומחרת באופן אטרקטיבי ביחס לפולקסווגן גולף וביחס לסגמנט המשפחתיות. לאחר שבחנו את

     
  • ב.מ.וו 330e במבחן דרכים - דינמיקה היברידית

    ב.מ.וו 330e במבחן דרכים - דינמיקה היברידית

    30.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    ב.מ.וו מצרפת להיצע סדרה 3 את ה- 330e, היברידית נטענת עם מפרט אבזור והספק המייתר לכאורה את שאר גרסאות הסדרה. יצאנו לנסיעת מבחן לעמוד על יכולתה של ההיברידית החדשה על הכביש

    את ב.מ.וו סדרה 3 אין צורך להציג. מי שהייתה ועודנה במשך דורות המשפחתית הטובה בעולם, זכתה בשלל תארים מעיתונאי רכב בזכות יכולת דינמית מצטיינת המספקת גם הנאה מנהיגה, איכות ללא רבב, והנדסת אנוש מופתית. ב.מ.וו 330e יתרונות תמורה למחיר, ביצועים, תא נוסעים, צריכת דלק חסרונות &nb

     
  • סיטרואן ברלינגו במבחן עבודה עם 75 כוחות סוס

    סיטרואן ברלינגו במבחן עבודה עם 75 כוחות סוס

    27.11.17 | מבחני רכב

    לקחנו למבחן את סיטרואן ברלינגו, אחד מהטנדרונים המבוקשים בקטגוריה. יצאנו לבדוק האם מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר ו- 75 כוחות סוס יספיקו כדי לקחת אותו אל ראש טבלת המסירות

    קטגוריית טנדרוני העבודה דלה יחסית ואינה מציעה שלל דגמים וצבעים כמו בסגמנטים אחרים. יחד עם זאת, נראה שמרבית הלקוחות יודעים מה הם מחפשים והיצרנים הבינו זאת. סיטרואן משווקת את הברלינגו המבוקש בגרסת כניסה עם מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר, בעל הספק צנוע של 75 כוחות סוס, ברמת אבזור בסיסית. על הנייר, הוא לא נראה

     
  • פיג'ו 308 GTI במבחן דרכים - צרפתייה לוהטת

    פיג'ו 308 GTI במבחן דרכים - צרפתייה לוהטת

    23.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    לפיג'ו מסורת מפוארת וארוכת שנים עם דגמי GTI ספורטיביים ומהנים ופיג'ו 308 GTI נכנסת לנעליים גדולות ויוצרת ציפיות רבות. יצאנו לבחון את הצרפתייה החמה על כבישים לוהטים

    לפיג'ו מוניטין רב שנים בייצור מכוניות מהנות לנהיגה, בפרט דגמי היצרן אשר זכו לשאת את תג GTI. אמנם לפולקסווגן גולף שמור תואר הוגת קונספט ההאצ'בק הספורטיבית עוד בתחילת שנות ה- 80, אך פיג'ו שבאה אחריה, עשתה זו בדרכה שלה עם תוצאות טובות לא פחות. דגמי פיג'ו 205 GTI האגדיים בשלל גרסאותיהם היו למשאת נפשם של

     
  • קיה ריו החדשה במבחן דרכים

    קיה ריו החדשה במבחן דרכים

    16.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    קיה ריו החדשה נחתה בישראל והיא לא מצליחה לעורר עניין כמו ספורטאז' ופיקנטו. יצאנו לבדוק מדוע

    בעשור האחרון התחוללה טרנספורמציה בקיה. מיצרן המייצר מכוניות פשוטות עם מכלולים מיושנים, לעיתים תוך התבססות על דגמים קודמים של יצרניות אחרות, הפכה קיה למשהו אחר לחלוטין. נקודת המפנה הראשונה הייתה המעבר לבעלות יונדאי בעלת החזון שהציבה יעדים שאפתניים ודאגה גם לעמוד בהם. בהמשך גוייס למשימה מעצב העל פיטר

     
  • פורד קוגה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פורד קוגה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    09.11.17 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק איך פורד קוגה, שעבר מקצה שיפורים, מתכוון לכבוש לעצמו נתח מההצלחה המסחררת בקטגוריית רכבי הפנאי שטח בישראל

    פורד קוגה הגיע לישראל בשנת 2013 אך דלק מוטורס היבואנית לא קראה נכון את המפה והציעה לקהל הישראלי את הקוגה ברמות אבזור גבוהות עם הנעה כפולה כסטנדרט, בזמן שהמתחרות הציעו גרסאות כניסה מוזלות עם הנעה קדמית ומנועים צנועים. מאז ביצעו בפורד מספר ניסיונות להפיח חיים בקוגה שכללו החלפת מנוע, שיווק גרסאות הנעה

     
  • יגואר F-PACE במבחן דרכים

    יגואר F-PACE במבחן דרכים

    02.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    יצאנו לבדוק האם יגואר F-PACE, רכב הפנאי הראשון של המותג, נושא את תכונות האופי הספורטיביות והעידון הבריטי המאפיינים את רכבי יגואר

    במהלך ארבעת העשורים האחרונים, עברה יצרנית הרכב הבריטית יגואר טלטלות רבות. בשנת 1975 פתחה הממשלה הבריטית בתהליך הלאמה גורף, שכלל בין היתר את העברת הבעלות על קונצרן יגואר מידיים פרטיות לבעלות המדינה. כעשר שנים לאחר מכן חזרה יגואר לבעלות ציבורית. בשנת 1990 נרכשה על ידי קונצרן פורד, ובשנת 2008 הפכה לחבר

     
  • ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק במבחן - אייקון אמריקאי בשטח הישראלי

    ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק במבחן - אייקון אמריקאי בשטח הישראלי

    26.10.17 | מבחני רכב

    ג'יפ גרנד צ'ירוקי הוא שם דבר זה שנים רבות, ותמיד הציע נוחות נסיעה גבוהה ויכולות שטח מרשימות. כעת משיק היבואן את גרסת טריילהוק עם יכולות שטח משופרות. יצאנו לבדוק

    ג'יפ גרנד צ'ירוקי הוא הרבה יותר מרכב פנאי, מדובר באייקון אמריקאי שנוגע בליבם של חובבי הגה ושטח בכל העולם כבר למעלה מעשרים שנה. ג'יפ גרנד צ'ירוקי ידוע כרכב פנאי בעל יכולות שטח מצוינות, אך מהנדסי ג'יפ חשבו שגם את המצוין ניתן לשפר, וכך נולד גרנד צ'ירוקי טריילהוק החדש. הטריילהוק מביא עימו יכולות שטח מוג

     
  • מרצדס S500e במבחן דרכים - אצולה מעוררת השראה

    מרצדס S500e במבחן דרכים - אצולה מעוררת השראה

    18.10.17 | מבחני רכב

    מרצדס S קלאס היא אחת המכוניות הכי מפנקות שכסף יכול לקנות, וגרסת 500e מבטיחה לפנק גם את הסביבה. יצאנו לבדוק את השילוב המסקרן

    מרצדס S קלאס נחשבת בעיני רבים למכונית הטובה ביותר בעולם, ובצדק. מדובר במכונית פאר גדולה ויקרה שמחירה הופך אותה ללא רלוונטית עבור הרוב המכריע של תושבי כדור הארץ. אז מה בכל זאת הופך אותה לכה חשובה? מרצדס S קלאס עומדת בראש פרמידת הדגמים הענפה של היצרנית הגרמנית ומצויידת במיטב הטכנולוגיה שיש לעולם הרכב

     
  • מזראטי לבנטה - קרוסאובר איטלקי נמרץ ומהודר

    מזראטי לבנטה - קרוסאובר איטלקי נמרץ ומהודר

    02.10.17 | מבחני רכב

    מזראטי לבנטה, רכב הפנאי הראשון של מותג היוקרה האקזוטי, מבקש לגעת בליבם של חובבי הנהיגה. יצאנו לבדוק האם הלבנטה קורצת גם לנהג וגם למשפחה

    מזראטי, יצרנית המכוניות האקזוטיות שעשו בשנים האחרונות את דרכן לכבישי ישראל, משיקה רכב פנאי עם הרבה כוח, מזג איטלקי ותג מחיר שלא יבייש את המותגים היקרים ביותר. מזראטי לבנטה הוא לא רק רכב הפנאי הראשון של המותג האיטלקי, הוא מהלך ראשון ומושקע של היצרן להיכנס לשוק רכבי הפנאי הגועש. מזראטי לבנטה נוצר עם ת

     
  • ב.מ.וו סדרה 5 החדשה במבחן דרכים

    ב.מ.וו סדרה 5 החדשה במבחן דרכים

    26.09.17 | מבחני רכב

    ב.מ.וו מבטיחה ללקוחותיה הוותיקים כי הדור השביעי בשושלת סדרה 5 יעצים את חווית הנהיגה תוך שמירה על איכות הרכבה והנדסת אנוש מהטובות בעולם. יצאנו לבדוק האם היא מצליחה לעמוד בהבטחותיה

    ב.מ.וו סדרה 5 החדשה הינה נצר לשושלת מפוארת של מכוניות יוקרה בתצורת סדאן. ייצורה של סדרה 5 החל בשנת 1972 והכתיב לעולם את הלך הרוח שעתיד להתפתח בקטגוריה זו. המנועים החזקים, השלדה הספורטיבית ומערכת ההנעה האחורית הפכו לשם דבר במרוצת הזמן, ובתחילת שנת 2008 נמכרה המכונית ה- 5 מיליון של ב.מ.וו סדרה 5.

     
  • טנדרים במבחן השוואתי

    טנדרים במבחן השוואתי

    19.09.17 | מבחני רכב

    יצאנו עם איסוזו דימקס, טויוטה היילקס, מיצובישי טרייטון, ופיאט פולבק למבחן דרכים מאובק ומאומץ בכדי להכתיר את הטנדר הטוב ביותר

    קטגוריית הטנדרים בישראל לא נמצאת בדרך כלל בכותרות. מאז ביטול הטבת המס על הטנדרים הבינוניים בשנת 2005 צנחו המכירות בקטגוריה ובימינו רק מי שבאמת זקוק לטנדר רוכש אחד. מזה שנים קיימים בישראל מספר מותגים עיקריים בסגמנט – איסוזו, טויוטה ומיצובישי. איסוזו שיווקה בשנות ה- 90 את האיפון ובימינו מובילה א

     
  • סוזוקי סוויפט החדשה במבחן דרכים

    סוזוקי סוויפט החדשה במבחן דרכים

    18.09.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    סוזוקי סוויפט החדשה מגיעה אלינו היישר מיפן עם עיצוב רענן ומנוע מעודכן. יצאנו לבדוק האם היא מתחרה ראויה בסגמנט הסופר מיני הצפוף

    בתקופה האחרונה חידשה יבואנית סוזוקי את היצע הדגמים והנחיתה בישראל 4 דגמים חדשים - בלנו, קרוסאובר, איגניס, וסוויפט. מזה שנים סוזוקי סוויפט היא הרבה יותר מסופר מיני, ומהווה אחד הסמלים הבולטים של הסגמנט ושל המותג עצמו. עוד לפני שסוזוקי איגניס וסוזוקי קרוסאובר היו פנטזיה מוטורית של החברה היפנית, כבשה סו

     
  • פיאט פולבק במבחן דרכים

    פיאט פולבק במבחן דרכים

    13.09.17 | מבחני רכב

    פיאט פולבק הוא המצטרף האחרון לקטגוריית הפיקאפים בישראל ומתהדר בהיותו האירופאי היחיד בשוק בו שולטים ביד רמה הטנדרים היפנים. יצאנו לתהות על קנקנו של פיאט פולבק ולגלות סוד משפחתי קטן שהוא לא מתאמץ להסתיר

    שוק הטנדרים בארץ נשלט מזה שנים בידי איסוזו דימקס המחזיק בנתח של כ- 50% מסך מכירות הפיקאפים בישראל. אל התחרות הצטרף לאחרונה שחקן אירופאי ראשון - פיאט פולבק, עם מפרט ותצורה מתאימים לתחרות ומנוע שרירי בהספק של 181 כ"ס ההופך אותו לחזק ביותר בקטגוריה. אם אתם תוהים כיצד יצרן איטלקי המתמחה בייצור מכוניות ק

     
  • מאזדה CX-5 החדש במבחן דרכים

    מאזדה CX-5 החדש במבחן דרכים

    11.09.17 | מבחני רכב

    מאזדה CX-5 החדש מעוצב בסגנון קודו הייחודי למאזדה. יצאנו לבדוק האם דגם CX-5 החדש מציג איכויות משופרות לאחר שעבר מתיחת פנים

    בעשור האחרון עברה מאזדה העולמית שינוי משמעותי הכולל את פיתוח טכנולוגיות הסקיי-אקטיב לשיפור יעילות המנועים, ואת שפת העיצוב המרשימה המכונה קודו. נסיעת המבחן ארכה כיומיים קצרצרים במהלכם משך מאזדה CX-5 החדש מבטים מעוררי השתאות בכל מקום אליו הגיע. זהו ללא ספק אחד מרכבי הפנאי היפים בהם נהגתי, וההוכחה הגיע

     
  • יונדאי H350 במבחן דרכים - בא לשכונה בחור חדש

    יונדאי H350 במבחן דרכים - בא לשכונה בחור חדש

    06.09.17 | מבחני רכב

    יונדאי משיקה ואן חדש ועושה צעדים ראשונים בעולם המסחריות הגדולות. יצאנו לבדוק האם יצליח השחקן החדש להתברג לקבוצת השליטה בסגמנט המסחריות

    עולם המסחריות מרגיש קצת אפור ולא מוכר למרביתנו. יונדאי לעומת זאת, מזהה את הפוטנציאל הכלכלי של הסגמנט ומרגישה בנוח להסתובב בעולם חדש כאילו הייתה שם מקדמת דנא. יונדאי משיקה ואן מסחרי חדש המכונה H350 ומבטיחה להביא אס מנצח למשחק שבו כולם מלכים. יונדאי H350 מגיע במספר סוגי מרכב לבחירה, ואן קצר, ואן ארוך,

     
  • מרצדס SL400 במבחן דרכים

    מרצדס SL400 במבחן דרכים

    04.09.17 | מבחני רכב

    מרצדס SL היא אחד הדגמים הוותיקים והמיוחסים ביותר של מרצדס. יצאנו איתה לדייט ארוך כדי לתהות על קנקנה

    ישנן לא מעט מכוניות אשר הותירו חותם על עולם הרכב, הציגו חידושים ושכלולים, או נמכרו בכמויות עתק. מעט מאוד מכוניות הופכות לאייקון, כזה שכולם מכירים ואפילו מפנטזים עליו. אודה ואומר כי עבורי מרצדס SL היא מכונית חלומות. ה- SL היא אחד הדגמים הוותיקים ביותר של מרצדס והיא הוצגה במקור בשנת 1954, השם הוא למעש

     
  • וולוו S90 במבחן דרכים

    וולוו S90 במבחן דרכים

    30.08.17 | מבחני רכב

    וולוו S90 - מכונית הסלון החדשה של היצרנית השבדית כבר כאן. יצאנו לבדוק את יכולותיה על האספלט הישראלי והאם היא מהווה אלטרנטיבה ראויה לטריו מגרמניה

    וולוו שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות, אך חסרות כישורים דינמיים, החלה בניסיונות לשנות תדמית זו מאמצע שנות ה- 90 עם ה- 850 T5 שצוידה במנוע טורבו חזק, בימים בהם מנועי טורבו היו נחלתן הכמעט בלעדית של מכוניות ספורט מכוונות ביצועים. כיום בהתאם לתפיסת השוק הרווחת, מוכרת וולו

     
  • סיאט לאון במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    סיאט לאון במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    23.08.17 | מבחני רכב

    סיאט לאון עברה את מתיחת הפנים של אמצע החיים ומשווקת בישראל עם מנוע חזק יותר במחיר אטרקטיבי במיוחד. אז איפה הקאץ'?

    סיאט לאון היא כרטיס הכניסה לקבוצת המשפחתיות של קונצרן פולקסווגן. לא מרווחת כמו סקודה אוקטביה, לא איכותית כמו גולף, ולא יוקרתית כמו אאודי A3. אבל לסיאט לאון תמיד היו נקודות זכות משלה - עיצובה מצודד וצעיר, היא מוצעת עם אותם מנועי טורבו קטנים וחזקים, רמת האבזור גבוהה, וכבר שנים שהיא מוצעת במחיר נוח ומע