וידאו: יונדאי איוניק במבחן דרכים - משפחתית אקולוגית

 

המכונית ההיברידית הראשונה של יונדאי מכוונת גבוה ומציעה אבזור בטיחות שופע וצריכת דלק מעולה

תגיות | משפחתיות, יונדאי, איוניק

שוק הרכב העולמי משתנה בקצב מהיר. ממדי הרכבים גדלים, גבולות הסגמנטים הופכים למטושטשים, ולא מעט רכבים חובשים כובעים של כמה קטגוריות במקביל. לרכבים מונעי בנזין ודיזל קמו מתחרים, ביניהם רכבים מונעי מימן, רכבים חשמליים, היברידיים והיד עוד נטויה. יצרני הרכב משתתפים במרוץ האנרגיה ושוקדים במקביל על פיתוח מערכות נהיגה אוטונומיות.

 

סרטון מבחן דרכים יונדאי איוניק

 

יונדאי איוניק
יתרונות   בטיחות, אבזור, חסכון בדלק
חסרונות   נוחות נסיעה, בידוד רעשים

 

עד היום זכתה טויוטה למקום של כבוד בפלח המשפחתיות ההיברידיות בזכות הפריוס המוצלחת. הונדה אינסייט שניסתה לקבל נתח מהעוגה, לא עמדה בציפיות וייצורה הופסק בשנת 2014. בקונצרן יונדאי-קיה המתינו לראות כיצד מתפתחים הדברים, ומסתבר שהם למדו דבר או שניים על השוק ופיתחו טכנולוגיה היברידית מתקדמת משלהם. הראשון שפגשנו בישראל הוא קיה נירו המוצלח וכעת הצטרפה האחות יונדאי איוניק אשר תוכננה מראש כמכונית היברידית ואינה מתבססת על דגמים אחרים של החברה. האם תצליח יונדאי איוניק להדיח את טויוטה פריוס מלכת הקטגוריה? יצאנו לבדוק את גרסת סופרים הבכירה.

 

עיצוב ונוחות

 

יונדאי איוניק מציגה עיצוב סולידי ולא מתחכם, בטח ביחס לטויוטה פריוס הייחודית. היא לא עתידנית ולא מנסה למשוך תשומת לב. הפרופורציות נאות והרמוניות, החזית מציגה מראה אלגנטי ואופייני ליונדאי עם גריל גדול ואלמנטים מושחרים. יחידות התאורה נעימות לעין, והפגושים הגדולים כוללים תאורת יום מסוג LED. מהצד לוכדים את העין מסגרת כרום סביב החלונות וחישוקי סגסוגת נאים בקוטר 17 אינץ'. חלקה האחורי של יונדאי איוניק כולל שמשה מפוצלת ומסגיר את שיוכה לקולקציית ההיברידיות.

 

יונדאי איוניקיונדאי איוניק

 

גם העיצוב הפנימי והנדסת האנוש מדברים את אותה השפה ובכך למעשה מכוונים הקוריאנים ללב המיינסטרים המוטורי. לא בעיצוב אופנתי וחולף, אלא בעיצוב קלאסי שיתפוס לאורך זמן. תא הנוסעים מעוצב בקווים נקיים ונעימים לעין, ללא גימיקים ואביזרים ייחודיים. איכות החומרים מעולה ומרבית המשטחים נעימים למגע. איכות ההרכבה הדוקה חוץ ממתגי בקרת האקלים המספקים תחושה נבובה ביחס לשאר הפקדים ברכב. ההגה המעוצב מחופה עור ומתכוונן חשמלית בגרסת המבחן.

 

ההתמצאות בסביבת הנהג קלה ואינטואיטיבית, בעיקר בזכות מסך מגע בגודל 8 אינץ' הפועל בצורה מרשימה וחלקה להפליא ושולט על מערכת בקרת האקלים המפוצלת ועל מערכת המולטימדיה, הכוללת תוכנת ניווט Waze וקישוריות בלוטות'. פתחי המיזוג סימטריים ומעוטרים במסגרת בצבע כחול היברידי עדין, אותו שילבה היצרנית גם בהגה ובמקומות נוספים. הרמקולים סיפקו איכות שמע סבירה אך היינו שמחים לקבל איכות טובה יותר.

 

יונדאי איוניקיונדאי איוניק

 

מושבי הבד המהודרים נעימים, נוחים ומספקים תנוחת נהיגה משובחת. מושב הנהג מתכוונן חשמלית בגרסת המבחן. שדה הראייה מלפנים מעולה והאיוניק קלה מאוד לתמרון. החלון האחורי מגביל את שדה הראיה, אך מצלמת הרוורס החדה עוזרת בתמרונים לאחור. המושבים האחוריים נוחים אך מעט נמוכים, והמושב האמצעי גבוה וצר. הנוסעים מאחור ייהנו ממשענת יד עם מחזיקי כוסות ומפתחי מיזוג. בזכות בסיס גלגלים גדול, מרווח הברכיים מאחור מעולה, אך מרווח הראש בינוני בשל עיצוב הגג המשתפל לאחור התורם למקדם הגרר הנמוך. תאי אחסון ומחזיקי כוסות נמצאים בשפע בתא הנוסעים. תא המטען בנפח 550 ליטרים גדול ושטוח אך לא נוח לשימוש בשל מפתח גבוה ומעט צר. קיפול המושבים האחוריים יגדיל את נפח תא המטען לכדי 1,420 ליטרים. מתחת לרצפת תא המטען שוכן גלגל רזרבי זמני.

 

נקודות התורפה המשמעותיות ביונדאי איוניק הן נוחות הנסיעה ובידוד הרעשים. לולא חסרונות אלו יכלה יונדאי איוניק להיות מכונית מושלמת. בנהיגה עירונית המתלים לא יחסכו מכם עדכון על כל מה שמתרחש מתחת לצמיגים, ושיבושים מכל הסוגים יחדרו אל תא הנוסעים. התעסקות המתלים בריסון המכונית מורגש מאוד. המכונית לא נחבטת או סוגרת את מהלכי הבולמים אך יונדאי איוניק רחוקה מלהיות מרוסנת כמצופה ממכונית בקטגוריה. אם חשבתם שיונדאי איוניק תפצה בנסיעה מהנה ושקטה כאשר עולים מהירות הנסיעה ואיכות האספלט, תגלו שבידוד הרעשים בינוני ורעשי רוח וכביש חודרים לתא הנוסעים.

 

יונדאי איוניקיונדאי איוניק

 

ביצועים

 

יונדאי איוניק מצויידת במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 105 כ"ס ובמנוע חשמלי המפיק 43 כוחות סוס. ההספק המשולב עומד על 141 כ"ס והמומנט המרבי עומד על 27.0 קג"מ. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ולא דרך תיבה רציפה כמקובל במכוניות היברידיות. פעילות התיבה זריזה ושקטה, והיא פועלת בהרמוניה עם המנוע.

 

45% מחלקי המרכב עשויים אלומיניום אך משקלה של האיוניק עומד על 1,420 ק"ג לא מעטים. למרות זאת מרגישה האיוניק זריזה, ומאיצה מאפס למאה קמ"ש תוך 11.1 שניות. לחיצה הגונה על דוושת התאוצה תיצור צליל נוכח ונעים, אך יונדאי איוניק תשדל את הנהג לנהוג בצורה רגועה בעזרת מחשב הדרך שיחווה את דעתו על אופי הנהיגה. שלוש שורות יספרו באחוזים האם הנהג אגרסיבי, נורמלי או אקולוגי.

 

יונדאי איוניקיונדאי איוניק

 

במקום מד סל"ד קיים מחוון המשקף בכל רגע נתון את ניצול האנרגיה. ליונדאי איוניק שלושה מצבי נהיגה: מצב הטענה חוזרת בבלימה או במדרון, מצב ECO המשלב צריכת אנרגיה מצמד המנועים עם יתרון לחשמלי, ומצב PWR המספק את מלוא הכוח ממנוע הבנזין בשילוב המנוע החשמלי.

 

איש אינו מצפה ממכונית היברידית להתנהגות כביש מהנה ובסעיף זה מקבלת יונדאי איוניק ציון ממוצע. במהירויות נמוכות ההגה קל, ומתקשח מלאכותית ככל שהמהירות עולה. ההגה חסר תקשורת ובעל נטיה קלה לתת היגוי המסמן לנהג לנהוג במתינות. בפניות חדות ההתנהגות צפוייה והרכב רוכן מעט בדומה לרוב המשפחתיות הקלאסיות. לדוושת הבלמים תחושה מעומעמת האופיינית לרכבי כלאיים, וכדי לקבל בלימה ראויה דרושה לחיצה נחושה על הדוושה.

 

צריכת דלק

 

יונדאי איוניק מצויידת במיכל דלק בנפח 45 ליטרים. כשתמלאו את כולו, יציג מחשב הדרך טווח נסיעה של 930 קילומטרים. היצרן מספר על צריכת דלק ממוצעת של 25.6 ק"מ לליטר. בימי המבחן שכללו תנאים מאומצים, עמד הממוצע על 18.5 קילומטרים לליטר. נתון מכובד בהחלט וטווח נסיעה של יותר מ- 800 ק"מ למיכל דלק מלא.

 

עלויות אחזקה

 

יונדאי איוניק משווקת עם אחריות יצרן לחמש שנים או 100 אלף ק"מ. למערכת ההיברידית אחריות לשבע שנים או 150,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או כל 15,000 ק"מ. מחירו של הטיפול הראשון במוסך היבואן עומד על 655 ₪, עלות הטיפול השני 1,013 ₪, עלות הטיפול השלישי 819 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,247 ₪. מחירי החלפים של יונדאי איוניק גבוהים. יחידת תאורה קדמית תעלה לכם 4,914 ₪, מחיר מראת צד עומד על 4,388 ₪, ומחיר פנס אחורי עומד על 3,335 ₪. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21, ללא שלילת רישיון וללא תביעות עבר, יעלה כ- 6,000 ₪ לשנה. כל המחירים כוללים מע"מ.

 

בטיחות

 

בשנת 2016 התייצבה יונדאי איוניק למבחן הבטיחות של ארגון EuroNcap וגרפה ציון מקסימלי של 5 כוכבי בטיחות. איוניק קיבלה ציון של 80% בהגנה על מבוגרים, 70% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל, ו- 82% עבור מערכות עזר לבטיחות. יונדאי איוניק משווקת עם אבזור בטיחות עשיר ומתקדם הכולל בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת לבלימת חירום אוטונומית, ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים. גרסת סופרים הבכירה כוללת בנוסף מערכת ניטור רכבים בשטחים מתים.

 

מערכת לבקרת סטייה מנתיב הנסיעה מזהה בדיוק רב את הנתיבים ומתקנת את ההיגוי במידה ומתגלה סטייה לא יזומה. יונדאי איוניק לא מאפשרת להותיר את ההגה ללא אחיזה ואחרי 8 שניות והתרעה קולית, תפסיק המערכת את פעולתה. מערכת בקרת שיוט אדפטיבית מנטרת את התנועה מלפנים ומתאימה את מהירות המכונית לתנאי הדרך. היא פועלת נהדר ומוכיחה שעתיד הנהיגה האוטונומית מתקרב בצעדי ענק. גם מערכת הבלימה האוטונומית פועלת בנחישות רבה וביעילות. מערכות חשובות אלו מצטרפות לשבע כריות אוויר, חיישני חניה אחוריים, מצלמת נסיעה לאחור, ונקודות עיגון Isofix נוחות לשימוש.

 

יונדאי איוניקיונדאי איוניק

 

תמורה למחיר

 

יונדאי איוניק היא המכונית ההיברידית הראשונה של יונדאי, ובכוחה לחקות את הצלחת טויוטה פריוס בזכות היותה בטיחותית מאוד, מאובזרת, חסכונית להפליא, ובעלת תדמית שוחרת סביבה במראה קונבנציונלי. יתכן והאיוניק תתמודד עם חסם ראשוני של לקוחות שיתהו על אמינות המערכת החדשה של יונדאי, אך מוניטין האמינות של יונדאי בשילוב אחריות מורחבת, תסיר לדעתנו את הדאגה.

 

אבזור הנוחות הנדיב משפר את התמורה למחיר. גרסת פרימיום הבסיסית כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה, מצלמת רוורס, בקרת אקלים דו אזורית, ומשטח טעינה אלחוטי לסמארטפון. גרסת הסופרים כוללת בנוסף חיישני רוורס, מושב נהג מתכוונן חשמלית, פנסי LED אחוריים, קיפול מראות חשמלי, ולוח שעונים דיגיטלי עם תצוגה מתחלפת.

 

יונדאי איוניק פרימיום מוצעת במחיר 135,900 ₪ ומתחרה גם במשפחתיות הקלאסיות. אין ספק שהאיוניק מהווה אופציה ראויה ללקוחות המחפשים מכונית משפחתית, חסכונית ובטיחותית. יונדאי איוניק סופרים הבכירה נמכרת במחיר 139,900 ₪ ולדעתנו האבזור הנוסף מצדיק את הפער במחיר, והיא הרכישה העדיפה.

 

יונדאי איוניק סופרים
מנוע בנזין הייבריד 1.6 ליטר
הספק מרבי משולב 141/5,700 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 27/1,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,470 מ"מ
רוחב כללי 1,820 מ"מ
גובה כללי 1,450 מ"מ
בסיס גלגלים 2,700 מ"מ
מיכל דלק 45 ליטרים
נפח תא מטען

550 ליטרים

משקל עצמי 1,420 ק"ג
מהירות מרבית 185 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 11.1 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 25.6 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 18.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 2
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2016)
מחיר

139,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק

     
  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלה ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    31.10.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

    מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS. DS 3 קרוסבק יתרונות עיצוב, אבזור,

     
  • שברולט בלייזר במבחן דרכים

    שברולט בלייזר במבחן דרכים

    23.10.19 | מבחני רכב

    שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

    שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35

     
  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,

     
  • ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    26.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן ליף הינה משפחתית קומפקטית חשמלית עם טווח נסיעה מוצהר של 270 ק"מ ומחיר של 165,990 ₪. יצאנו למבחן בסימן שימושיות מול עלות

    ניסאן ליף היא אחת המכוניות החשמליות הראשונות שנכנסו לתודעת הציבור ומהבודדות בסגמנט המשפחתיות החשמליות בישראל. בניגוד לגרסאות החשמליות (EV) של קיה נירו ויונדאי איוניק המתחרות, ניסאן ליף תוכננה כמכונית חשמלית בלבד כבר מהנגיעה הראשונה בשולחן השרטוט. בהתאם לכך מותקנת הסוללה ברצפת המרכב ותורמת למרכז כובד

     
  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.