סקודה אוקטביה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

 

יצאנו לבדוק האם מתיחת הפנים של המשפחתית האירופאית הפופולרית תספיק לה כדי להתמודד עם מובילות הקטגוריה

תגיות | משפחתיות, אוקטביה, סקודה

הדור השלישי של סקודה אוקטביה נחשף והושק בישראל בשנת 2013 והציג שינויים קטנים בעיצוב החיצוני בהשוואה לדור השני והמוצלח. 4 שנים נדרשו לסקודה להציג מתיחת פנים מזערית לדור השלישי בניסיון ליישר קו עם הדגמים החדשים בקבוצת המשפחתיות. עיקר השינויים הם מנוע 1.0 ליטר חדש, מערכות בטיחות מתקדמות, ושיפור איכות הנסיעה.

 

סרטון מבחן דרכים סקודה אוקטביה

 

סקודה אוקטביה (מתיחת פנים)
יתרונות שימושיות, בטיחות, איכות נסיעה, חסכון בדלק
חסרונות עיצוב משעמם, מחיר

 

סקודה אוקטביהסקודה אוקטביה

 

עיצוב ונוחות

 

סקודה אוקטביה החדשה נראית טוב אבל שקופה מדי וחסרת ייחוד. רק חדי עין יבחינו בהבדלים שמציעה מתיחת הפנים, אך אנחנו נספר לכם עליהם.

 

מלפנים פוצלו צמד הפנסים הקדמיים לארבעה פנסים נפרדים הכוללים כולם אור דרך, תאורת לד ותאורת איתות. הפנסים במרכז צמודים לשבכת הקירור וממשיכים את מסגרתה. הגריל הראשי מאונך הקווים נותר כשהיה למעט חלק מרכזי שמכיל עתה מערכת רדאר. את הגריל התחתון בפגוש הקדמי חוצה עתה פס כרום אלגנטי ופנסי הערפל עברו למשכנם החדש מעליו. מהצד לא ניתן להבחין בשינויים למעט חישוקים בעיצוב שונה. מאחור עודכן הפגוש, וגופי התאורה קיבלו מבנה מעט שונה ופנסי לד.

 

סקודה אוקטביהסקודה אוקטביה

 

תא הנוסעים איכותי ומכובד. הדשבורד כולו עשוי חומר רך ונעים למגע וכך גם הדלתות הקדמיות. עיטורי כרום במסגרת פתחי המיזוג, במתגים השונים ובהגה מוסיפים חן ושוברים מעט את הצבע השחור הבולט בתא הנוסעים. איכות החומרים וההרכבה מעולה.

 

משטח המולטימדיה הענק ברכב המבחן תופס את כל רוחב הקונסולה המרכזית וכולל כפתורי מגע ומסך מגע בגודל 8 אינץ'. נתוני הרכב ומערכת הבידור מוצגים בצורה ברורה בגרפיקה יפה, ונגיעות קטנות מריצות את מסכי התצוגה השונים במהירות. מערכת המולטימדיה תומכת ב- Apple Carplay וב- Android Auto. שמונה רמקולים בתא הנוסעים (4 וופרים + 4 טוויטרים) מעבירים את צלילי מערכת השמע בצורה יפה ונקיה.

 

סקודה אוקטביהסקודה אוקטביה

 

סקודה אוקטביה היא מכונית משפחתית שימושית מאוד ותמצאו בה שפע של אפשרויות אחסון. בכל אחת מהדלתות תא אחסון גדול ומרופד. עוד תמצאו תא גדול מתחת למשענת היד המתכווננת, תא למשקפיים, תא סגור לטלפון ולארנק עם ריפוד ותאורה, ומגירה נוספת משמאל להגה. תא הכפפות גדול, מואר וממוזג.

 

המרווח הטוב לנוסעים נותר כפי שהיה, גם מלפנים וגם מאחור. המושבים מלפנים נוחים וכוללים תמיכת צד ותמיכת גב תחתון. כיוונון המושב וההגה מתבצע בקלות לקבלת תנוחת נהיגה אופטימלית. החלונות גדולים והראות לכל הכוונים טובה למעט הראות לאחור המוגבלת מעט בשל שיפוע חלון גדול ומראה פנימית קטנה. את הראות לאחור משלימה המצלמה האחורית המגיעה רק ברמת הגימור הגבוהה הנבחנת.

 

סקודה אוקטביהסקודה אוקטביה

 

המרווח מאחור מעולה בכל המימדים לשני נוסעים, אשר ייהנו גם ממשענת יד, מחזיקי כוסות, תאורה אישית ופתחי מיזוג. הראות מהמושב האחורי טובה בשל חלונות הצד הגדולים והמרובעים וסף החלונות בגובה המתאים. הוספה של נוסע שלישי מאחור מעט בעייתית בשל מדרגת הינע גדולה הגוזלת את המקום לרגליו של הנוסע האמצעי. מערכת בקרת האקלים עובדת נפלא וכל פתחי המיזוג ניתנים לכוונון מלא ולסגירה.

 

הדלת החמישית הגדולה נפתחת וחושפת תא מטען ענק וסופר שימושי המייחד את סקודה אוקטביה. נפחו 535 ליטרים ומבנהו מרובע ופרקטי. התא מרופד כולו וכולל תאורה כפולה, שקע 12V, ווים לשקיות, תאי אחסון בצדדים, נקודות עיגון ורשת עגינה. משענת הגב של המושב האחורי מתקפלת ומתפצלת ביחס של 40:60 ובקיפולה מתקבל נפח הטענה של 1,525 ליטרים. מתחת לרצפת תא המטען שוכן גלגל חלופי בגודל מלא.

 

סקודה אוקטביהסקודה אוקטביה

 

ביצועים

 

המנוע החדש מסוג טורבו בנזין משולש צילנדרים ונפחו הצנום עומד על 1.0 ליטר בלבד וליתר דיוק 999 סמ"ק, קטן אפילו מנפחו של קרטון חלב. המנוע החדש מחליף את מנוע ה- 1.2 ליטר המוצלח בעל ארבעת הצילנדרים. מנוע ה- 1.0 ליטר מציג על הנייר נתונים טובים. הספקו המרבי עומד על 115 כ"ס ב- 5,000 סל"ד ונתון המומנט המרבי עומד על 20.3 קג"מ כבר ב- 2,000 סל"ד. המנוע החדש מציג שיפור של 5 כ"ס בהספק ושיפור של 2.5 קג"מ או 14% במומנט לעומת מנוע ה- 1.2 ליטר המוחלף, למרות הקטנת מספר הצילינדרים ונפח המנוע. קבוצת הזיהום עומדת של 6 לעומת 7 במנוע המוחלף למרות השיפור בביצועי המנוע.

 

סקודה אוקטביהסקודה אוקטביה

 

תיבת ההילוכים המעולה לא הוחלפה. מדובר בתיבה רובוטית כפולת מצמדים בת 7 יחסי העברה המנגנת יחד עם המנוע בצורה מופתית וראוייה לשבח. מערכת ההנעה המתקדמת מציגה נתון תאוצה של 0-100 קמ"ש תוך 10.0 שניות, שיפור של 0.3 שניות לעומת מנוע ה- 1.2 ליטר המוחלף. במהלך המבחן הצלחנו להשיג נתון של 10.9 שניות בתאוצה של 0-100 קמ"ש כאשר ברכב נהג בלבד.

 

גם המהירות המרבית העומדת על 202 קמ"ש נראית טובה מדי ואפילו מופרכת לרכב עם מנוע כה צנום. המהירות המרבית שופרה ב- 3 קמ"ש לעומת מנוע ה- 1.2 ליטר המוחלף. על הנייר נתוני מערכת ההנעה פנטסטיים ואנחנו מכירים אותה מרכב אחר בקונצרן, קטן וקל יותר - סיאט איביזה. אבל אנחנו באנו לענות על השאלה איך הנתונים האלה באמת מתרגמים לביצועים בכביש?

 

סקודה אוקטביהסקודה אוקטביה

 

למעט השהיה וחספוס קל ביציאה מהמקום, לא תרגישו שמדובר במנוע 3 צילינדרים צנום. סקודה אוקטביה צוברת תאוצה במהירות והתיבה המעולה מעבירה את ההילוכים בזריזות ולא מתביישת לנצל כל הילוך עד לתחום הסל"ד העליון. גם צליל המנוע נעים לאוזן ולא חזק מדי או צורם בכל מקרה. מנופי העברת ההילוכים מאחורי ההגה מאוד נוחים לתפעול ושימושיים בעיקר בירידות ארוכות.

 

ההגה קטן, מחופה עור ונוח מאוד לאחיזה. משקלו עולה עם מהירות הנסיעה, והוא מדוייק ומתקשר עם הכביש בצורה משביעת רצון. המתלים שופרו במתיחת הפנים ומספקים עתה רכות ונוחות עם פגיעה מינימלית בריסון. האוקטביה מסוגלת לעבור מעל פסי האטה במהירות ולהיכנס לסיבובים במהירות גבוהה מאוד. גם בידוד הרעשים שופר וניתן בהחלט להגיד שסקודה אוקטביה החדשה היא אחת המכוניות הנוחות ביותר בקטגוריה.

 

סקודה אוקטביהסקודה אוקטביה

 

מערכות הבטיחות האקטיביות פועלות מעולה ומוסיפות לתחושת הביטחון בנהיגה בסקודה אוקטביה כבר בגרסת הבסיס. מערכת הזיהוי מלפנים כוללת מצלמה ורדאר ועובדת נהדר עם מערכת ניטור המרחק והבלימה האוטונומית מלפנים, ועם מערכת השמירה על נתיב הנסיעה המתריעה ומתקנת את זווית ההגה במקרה של סטיה מנתיב הנסיעה. חיישנים ורדאר המותקנים מאחור מזהים כל עצם בעת נסיעה לאחור, וכל רכב בשטח המת בצדדים ומאחור בנסיעה לפנים. לסיכום ניתן לומר שסקודה אוקטביה החדשה מציגה התנהגות כביש בטיחותית וניתן לנסוע איתה מהר מאוד ללא מאמץ מיוחד.

 

סקודה אוקטביהסקודה אוקטביה

 

צריכת דלק

 

צריכת הדלק המשולבת המוצהרת ע"י היצרן עומדת על 21.3 ק"מ לליטר, שיפור של 0.5 ק"מ לליטר לעומת מנוע ה- 1.2 ליטר המוחלף. בפועל מדדנו במהלך המבחן צריכת דלק של 12.3 קילומטרים לליטר שצפוייה להשתפר בנהיגה מתונה יותר. צריכת הדלק טובה ולא שונה באופן מהותי מצריכת הדלק שאנו מכירים מהמנוע הקודם.

 

עלויות אחזקה

 

סקודה אוקטביה משווקת עם שנתיים אחריות ללא הגבלת קילומטרים לעומת המתחרות המציעות שלוש שנות אחריות או יותר. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או כל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסכי צ'מפיון מוטורס עומדת על 873 ₪, עלות הטיפול השני 1,569 ₪, עלות הטיפול השלישי 873 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,905 ₪. מחירו של הפנס הקדמי עומד על 1,732 ₪, מחיר פנס אחורי 1,244 ₪, ומחיר מראת צד קומפלט עומד על 2,496 ₪. ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21, ללא שלילת רישיון וללא תביעות בעבר, יעלה כ- 7,300 ₪ לשנה. כל המחירים כוללים מע"מ. מחירי הטיפולים והחלפים סבירים ורק מעט גבוהים מהממוצע.

 

סקודה אוקטביהסקודה אוקטביה

 

בטיחות

 

בשנת 2013 התייצבה סקודה אוקטביה למבחן הבטיחות של ארגון EuroNcap וגרפה ציון מקסימלי של 5 כוכבי בטיחות. הדגם החדש מצוייד כסטנדרט במערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות אך טרם נבחן. סקודה אוקטביה משווקת בישראל עם אבזור בטיחות עשיר כסטנדרט הכולל בין היתר 7 כריות אוויר, חיישני ניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת עזר לזינוק בעליה, פנסי ערפל, מראות צד ומראה פנימית מתכהות אוטומטית למניעת סינוור, מערכת בקרה על סטיה מנתיב הנסיעה הכוללת התרעה ותיקון סטיה אקטיבי, מערכת ניטור מרחק מלפנים המתריעה על אי שמירת מרחק ומבצעת בלימת חירום אוטונומית, מערכת התרעה על עייפות נהג, ומגביל מהירות. ברמת גימור אקסלוסיב אבזור בטיחות נוסף הכולל מצלמת נסיעה לאחור, רדאר אחורי ומערכת לזיהוי רכב בשטח המת בצדדים ומאחור.

 

סקודה אוקטביהסקודה אוקטביה

 

תמורה למחיר

 

מחירה של סקודה אוקטביה 1.0 אקסקלוסיב אוטומטית הנבחנת עומד על 139,990 ₪, 12,000 ₪ יותר מגרסת הבסיס אמבישן. אבזור הנוחות בגרסת אקסלוסיב כולל מחשב דרך, מערכת בקרת שיוט, מפתח חכם (רק בגרסה זו), מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' (6.5 אינץ' בגרסת הבסיס), 8 רמקולים, שקעי AUX ,USB ו- SD, דיבורית בלוטות' עם הזרמת שמע, הגה, ידית הילוכים ובלם יד מחופים עור, חיישני אור וגשם, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ' (16 אינץ' בגרסת הבסיס).

 

לסיכום, סקודה אוקטביה החדשה היא מכונית משפחתית מעולה המציגה שימושיות, בטיחות ואיכות נסיעה מהטובים בקטגוריה. לחובתה נרשמו עיצוב משעמם ורמת אבזור נמוכה ממתחרות באותו מחיר. למרות השיפורים ותוספות האבזור החשובות להן זכתה סקודה אוקטביה במתיחת הפנים, מחירה הוזל מעט בהשוואה לדגם המוחלף. עם מחיר בסיסי של 128,000 ₪ לגרסת אמבישן ניתן לשער שסקודה אוקטביה תצליח במכירות גם עם הדגם החדש.

 

סקודה אוקטביה 1.0 אקסקלוסיב אוטומטית
מנוע טורבו בנזין 999 סמ"ק
הספק מרבי משולב 115/5,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 20.3/2,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,670 מ"מ
רוחב כללי 1,814 מ"מ
גובה כללי 1,461 מ"מ
בסיס גלגלים 2,686 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען

535 ליטרים

משקל עצמי 1,269 ק"ג
מהירות מרבית 202 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 10.0 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 21.3 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 12.3 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 6 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2016)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר

139,990 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט