סקודה אוקטביה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

 

יצאנו לבדוק האם מתיחת הפנים של המשפחתית האירופאית הפופולרית תספיק לה כדי להתמודד עם מובילות הקטגוריה

תגיות | משפחתיות, אוקטביה, סקודה

הדור השלישי של סקודה אוקטביה נחשף והושק בישראל בשנת 2013 והציג שינויים קטנים בעיצוב החיצוני בהשוואה לדור השני והמוצלח. 4 שנים נדרשו לסקודה להציג מתיחת פנים מזערית לדור השלישי בניסיון ליישר קו עם הדגמים החדשים בקבוצת המשפחתיות. עיקר השינויים הם מנוע 1.0 ליטר חדש, מערכות בטיחות מתקדמות, ושיפור איכות הנסיעה.

 

סרטון מבחן דרכים סקודה אוקטביה

 

סקודה אוקטביה (מתיחת פנים)
יתרונות שימושיות, בטיחות, איכות נסיעה, חסכון בדלק
חסרונות עיצוב משעמם, מחיר

 

סקודה אוקטביהסקודה אוקטביה

 

עיצוב ונוחות

 

סקודה אוקטביה החדשה נראית טוב אבל שקופה מדי וחסרת ייחוד. רק חדי עין יבחינו בהבדלים שמציעה מתיחת הפנים, אך אנחנו נספר לכם עליהם.

 

מלפנים פוצלו צמד הפנסים הקדמיים לארבעה פנסים נפרדים הכוללים כולם אור דרך, תאורת לד ותאורת איתות. הפנסים במרכז צמודים לשבכת הקירור וממשיכים את מסגרתה. הגריל הראשי מאונך הקווים נותר כשהיה למעט חלק מרכזי שמכיל עתה מערכת רדאר. את הגריל התחתון בפגוש הקדמי חוצה עתה פס כרום אלגנטי ופנסי הערפל עברו למשכנם החדש מעליו. מהצד לא ניתן להבחין בשינויים למעט חישוקים בעיצוב שונה. מאחור עודכן הפגוש, וגופי התאורה קיבלו מבנה מעט שונה ופנסי לד.

 

סקודה אוקטביהסקודה אוקטביה

 

תא הנוסעים איכותי ומכובד. הדשבורד כולו עשוי חומר רך ונעים למגע וכך גם הדלתות הקדמיות. עיטורי כרום במסגרת פתחי המיזוג, במתגים השונים ובהגה מוסיפים חן ושוברים מעט את הצבע השחור הבולט בתא הנוסעים. איכות החומרים וההרכבה מעולה.

 

משטח המולטימדיה הענק ברכב המבחן תופס את כל רוחב הקונסולה המרכזית וכולל כפתורי מגע ומסך מגע בגודל 8 אינץ'. נתוני הרכב ומערכת הבידור מוצגים בצורה ברורה בגרפיקה יפה, ונגיעות קטנות מריצות את מסכי התצוגה השונים במהירות. מערכת המולטימדיה תומכת ב- Apple Carplay וב- Android Auto. שמונה רמקולים בתא הנוסעים (4 וופרים + 4 טוויטרים) מעבירים את צלילי מערכת השמע בצורה יפה ונקיה.

 

סקודה אוקטביהסקודה אוקטביה

 

סקודה אוקטביה היא מכונית משפחתית שימושית מאוד ותמצאו בה שפע של אפשרויות אחסון. בכל אחת מהדלתות תא אחסון גדול ומרופד. עוד תמצאו תא גדול מתחת למשענת היד המתכווננת, תא למשקפיים, תא סגור לטלפון ולארנק עם ריפוד ותאורה, ומגירה נוספת משמאל להגה. תא הכפפות גדול, מואר וממוזג.

 

המרווח הטוב לנוסעים נותר כפי שהיה, גם מלפנים וגם מאחור. המושבים מלפנים נוחים וכוללים תמיכת צד ותמיכת גב תחתון. כיוונון המושב וההגה מתבצע בקלות לקבלת תנוחת נהיגה אופטימלית. החלונות גדולים והראות לכל הכוונים טובה למעט הראות לאחור המוגבלת מעט בשל שיפוע חלון גדול ומראה פנימית קטנה. את הראות לאחור משלימה המצלמה האחורית המגיעה רק ברמת הגימור הגבוהה הנבחנת.

 

סקודה אוקטביהסקודה אוקטביה

 

המרווח מאחור מעולה בכל המימדים לשני נוסעים, אשר ייהנו גם ממשענת יד, מחזיקי כוסות, תאורה אישית ופתחי מיזוג. הראות מהמושב האחורי טובה בשל חלונות הצד הגדולים והמרובעים וסף החלונות בגובה המתאים. הוספה של נוסע שלישי מאחור מעט בעייתית בשל מדרגת הינע גדולה הגוזלת את המקום לרגליו של הנוסע האמצעי. מערכת בקרת האקלים עובדת נפלא וכל פתחי המיזוג ניתנים לכוונון מלא ולסגירה.

 

הדלת החמישית הגדולה נפתחת וחושפת תא מטען ענק וסופר שימושי המייחד את סקודה אוקטביה. נפחו 535 ליטרים ומבנהו מרובע ופרקטי. התא מרופד כולו וכולל תאורה כפולה, שקע 12V, ווים לשקיות, תאי אחסון בצדדים, נקודות עיגון ורשת עגינה. משענת הגב של המושב האחורי מתקפלת ומתפצלת ביחס של 40:60 ובקיפולה מתקבל נפח הטענה של 1,525 ליטרים. מתחת לרצפת תא המטען שוכן גלגל חלופי בגודל מלא.

 

סקודה אוקטביהסקודה אוקטביה

 

ביצועים

 

המנוע החדש מסוג טורבו בנזין משולש צילנדרים ונפחו הצנום עומד על 1.0 ליטר בלבד וליתר דיוק 999 סמ"ק, קטן אפילו מנפחו של קרטון חלב. המנוע החדש מחליף את מנוע ה- 1.2 ליטר המוצלח בעל ארבעת הצילנדרים. מנוע ה- 1.0 ליטר מציג על הנייר נתונים טובים. הספקו המרבי עומד על 115 כ"ס ב- 5,000 סל"ד ונתון המומנט המרבי עומד על 20.3 קג"מ כבר ב- 2,000 סל"ד. המנוע החדש מציג שיפור של 5 כ"ס בהספק ושיפור של 2.5 קג"מ או 14% במומנט לעומת מנוע ה- 1.2 ליטר המוחלף, למרות הקטנת מספר הצילינדרים ונפח המנוע. קבוצת הזיהום עומדת של 6 לעומת 7 במנוע המוחלף למרות השיפור בביצועי המנוע.

 

סקודה אוקטביהסקודה אוקטביה

 

תיבת ההילוכים המעולה לא הוחלפה. מדובר בתיבה רובוטית כפולת מצמדים בת 7 יחסי העברה המנגנת יחד עם המנוע בצורה מופתית וראוייה לשבח. מערכת ההנעה המתקדמת מציגה נתון תאוצה של 0-100 קמ"ש תוך 10.0 שניות, שיפור של 0.3 שניות לעומת מנוע ה- 1.2 ליטר המוחלף. במהלך המבחן הצלחנו להשיג נתון של 10.9 שניות בתאוצה של 0-100 קמ"ש כאשר ברכב נהג בלבד.

 

גם המהירות המרבית העומדת על 202 קמ"ש נראית טובה מדי ואפילו מופרכת לרכב עם מנוע כה צנום. המהירות המרבית שופרה ב- 3 קמ"ש לעומת מנוע ה- 1.2 ליטר המוחלף. על הנייר נתוני מערכת ההנעה פנטסטיים ואנחנו מכירים אותה מרכב אחר בקונצרן, קטן וקל יותר - סיאט איביזה. אבל אנחנו באנו לענות על השאלה איך הנתונים האלה באמת מתרגמים לביצועים בכביש?

 

סקודה אוקטביהסקודה אוקטביה

 

למעט השהיה וחספוס קל ביציאה מהמקום, לא תרגישו שמדובר במנוע 3 צילינדרים צנום. סקודה אוקטביה צוברת תאוצה במהירות והתיבה המעולה מעבירה את ההילוכים בזריזות ולא מתביישת לנצל כל הילוך עד לתחום הסל"ד העליון. גם צליל המנוע נעים לאוזן ולא חזק מדי או צורם בכל מקרה. מנופי העברת ההילוכים מאחורי ההגה מאוד נוחים לתפעול ושימושיים בעיקר בירידות ארוכות.

 

ההגה קטן, מחופה עור ונוח מאוד לאחיזה. משקלו עולה עם מהירות הנסיעה, והוא מדוייק ומתקשר עם הכביש בצורה משביעת רצון. המתלים שופרו במתיחת הפנים ומספקים עתה רכות ונוחות עם פגיעה מינימלית בריסון. האוקטביה מסוגלת לעבור מעל פסי האטה במהירות ולהיכנס לסיבובים במהירות גבוהה מאוד. גם בידוד הרעשים שופר וניתן בהחלט להגיד שסקודה אוקטביה החדשה היא אחת המכוניות הנוחות ביותר בקטגוריה.

 

סקודה אוקטביהסקודה אוקטביה

 

מערכות הבטיחות האקטיביות פועלות מעולה ומוסיפות לתחושת הביטחון בנהיגה בסקודה אוקטביה כבר בגרסת הבסיס. מערכת הזיהוי מלפנים כוללת מצלמה ורדאר ועובדת נהדר עם מערכת ניטור המרחק והבלימה האוטונומית מלפנים, ועם מערכת השמירה על נתיב הנסיעה המתריעה ומתקנת את זווית ההגה במקרה של סטיה מנתיב הנסיעה. חיישנים ורדאר המותקנים מאחור מזהים כל עצם בעת נסיעה לאחור, וכל רכב בשטח המת בצדדים ומאחור בנסיעה לפנים. לסיכום ניתן לומר שסקודה אוקטביה החדשה מציגה התנהגות כביש בטיחותית וניתן לנסוע איתה מהר מאוד ללא מאמץ מיוחד.

 

סקודה אוקטביהסקודה אוקטביה

 

צריכת דלק

 

צריכת הדלק המשולבת המוצהרת ע"י היצרן עומדת על 21.3 ק"מ לליטר, שיפור של 0.5 ק"מ לליטר לעומת מנוע ה- 1.2 ליטר המוחלף. בפועל מדדנו במהלך המבחן צריכת דלק של 12.3 קילומטרים לליטר שצפוייה להשתפר בנהיגה מתונה יותר. צריכת הדלק טובה ולא שונה באופן מהותי מצריכת הדלק שאנו מכירים מהמנוע הקודם.

 

עלויות אחזקה

 

סקודה אוקטביה משווקת עם שנתיים אחריות ללא הגבלת קילומטרים לעומת המתחרות המציעות שלוש שנות אחריות או יותר. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או כל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסכי צ'מפיון מוטורס עומדת על 873 ₪, עלות הטיפול השני 1,569 ₪, עלות הטיפול השלישי 873 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,905 ₪. מחירו של הפנס הקדמי עומד על 1,732 ₪, מחיר פנס אחורי 1,244 ₪, ומחיר מראת צד קומפלט עומד על 2,496 ₪. ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21, ללא שלילת רישיון וללא תביעות בעבר, יעלה כ- 7,300 ₪ לשנה. כל המחירים כוללים מע"מ. מחירי הטיפולים והחלפים סבירים ורק מעט גבוהים מהממוצע.

 

סקודה אוקטביהסקודה אוקטביה

 

בטיחות

 

בשנת 2013 התייצבה סקודה אוקטביה למבחן הבטיחות של ארגון EuroNcap וגרפה ציון מקסימלי של 5 כוכבי בטיחות. הדגם החדש מצוייד כסטנדרט במערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות אך טרם נבחן. סקודה אוקטביה משווקת בישראל עם אבזור בטיחות עשיר כסטנדרט הכולל בין היתר 7 כריות אוויר, חיישני ניטור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת עזר לזינוק בעליה, פנסי ערפל, מראות צד ומראה פנימית מתכהות אוטומטית למניעת סינוור, מערכת בקרה על סטיה מנתיב הנסיעה הכוללת התרעה ותיקון סטיה אקטיבי, מערכת ניטור מרחק מלפנים המתריעה על אי שמירת מרחק ומבצעת בלימת חירום אוטונומית, מערכת התרעה על עייפות נהג, ומגביל מהירות. ברמת גימור אקסלוסיב אבזור בטיחות נוסף הכולל מצלמת נסיעה לאחור, רדאר אחורי ומערכת לזיהוי רכב בשטח המת בצדדים ומאחור.

 

סקודה אוקטביהסקודה אוקטביה

 

תמורה למחיר

 

מחירה של סקודה אוקטביה 1.0 אקסקלוסיב אוטומטית הנבחנת עומד על 139,990 ₪, 12,000 ₪ יותר מגרסת הבסיס אמבישן. אבזור הנוחות בגרסת אקסלוסיב כולל מחשב דרך, מערכת בקרת שיוט, מפתח חכם (רק בגרסה זו), מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' (6.5 אינץ' בגרסת הבסיס), 8 רמקולים, שקעי AUX ,USB ו- SD, דיבורית בלוטות' עם הזרמת שמע, הגה, ידית הילוכים ובלם יד מחופים עור, חיישני אור וגשם, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ' (16 אינץ' בגרסת הבסיס).

 

לסיכום, סקודה אוקטביה החדשה היא מכונית משפחתית מעולה המציגה שימושיות, בטיחות ואיכות נסיעה מהטובים בקטגוריה. לחובתה נרשמו עיצוב משעמם ורמת אבזור נמוכה ממתחרות באותו מחיר. למרות השיפורים ותוספות האבזור החשובות להן זכתה סקודה אוקטביה במתיחת הפנים, מחירה הוזל מעט בהשוואה לדגם המוחלף. עם מחיר בסיסי של 128,000 ₪ לגרסת אמבישן ניתן לשער שסקודה אוקטביה תצליח במכירות גם עם הדגם החדש.

 

סקודה אוקטביה 1.0 אקסקלוסיב אוטומטית
מנוע טורבו בנזין 999 סמ"ק
הספק מרבי משולב 115/5,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 20.3/2,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,670 מ"מ
רוחב כללי 1,814 מ"מ
גובה כללי 1,461 מ"מ
בסיס גלגלים 2,686 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען

535 ליטרים

משקל עצמי 1,269 ק"ג
מהירות מרבית 202 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 10.0 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 21.3 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 12.3 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 6 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2016)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר

139,990 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב

     
  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריקאי החובב רכבי SUV ונת

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר

     
  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק

     
  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלו ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    31.10.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

    מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS. DS 3 קרוסבק יתרונות עיצוב, אבזור,

     
  • שברולט בלייזר במבחן דרכים

    שברולט בלייזר במבחן דרכים

    23.10.19 | מבחני רכב

    שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

    שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35

     
  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,