סיטרואן C3 החדשה במבחן דרכים

 

סיטרואן C3 החדשה מביאה עמה משב רוב עיצובי מרענן לקטגוריית הסופר מיני

תגיות | סופר מיני, סיטרואן, C3

סיטרואן, היצרן הצרפתי האוונגרדי, סיפק במהלך השנים מספר דגמים אלמותיים אשר הותירו חותם על עולם הרכב, כגון ה- DS, טרקסיון אוונט, הפיקאסו המקורי, וגם הקקטוס החביב. בסיטרואן לא הסתפקו רק בעיצוב מיוחד וציידו את הרכבים בפיצ'רים ייחודיים כגון מערכת מתלים הידרו פנאומטית שתרמה לנוחות נסיעה משובחת.

 

סרטון מבחן דרכים סיטרואן C3

 

סיטרואן C3
יתרונות   עיצוב, תנוחת ישיבה גבוהה, נוחות נסיעה
חסרונות   ויברציות ורעידות, רכות מוגזמת

 

סיטרואן C3סיטרואן C3

 

את קו העיצוב הנוכחי של סיטרואן ייסד C4 קקטוס, קרוסאובר עירוני קטן הנראה כמו רכב קונספט שהגיע לייצור, אשר מעבר לעיצוב הייחודי כולל תכנון פרקטי ומיוחד לטובת שימושיות והפחתת משקל. ההצלחה של הקקטוס דרבנה את סיטרואן להחיל את המאפיינים הייחודיים על דגמים נוספים וכך נולדה סיטרואן C3 החדשה.

 

סיטרואן C3סיטרואן C3

 

עיצוב ונוחות

 

סיטרואן C3 החדשה מוחקת כל זכר לדורותיה הקודמים ומאמצת כאמור את שפת העיצוב של סיטרואן קקטוס. החזית חביבה ואף משעשעת עם תאורה קדמית המחולקת לשלוש קומות. מהצד פוגשים את יחידות ה- Air Bump שהוצגו במקור בסיטרואן קקטוס ועשויות חומר פלסטי המיועד לספוג שריטות וחבטות קלות מבלי להינזק. מאחור צמד פנסים עם חותמת תאורה מעוצבת, דלת תא מטען קטנה ופגוש גבוה ומסיבי. מסביב עוטה ה- C3 רצועות פלסטיק שחורות ובולטות אשר יחד עם המרכב הגבוה והחישוקים הגדולים משווים לה מראה של רכב פנאי קטן.

 

בעיננו העיצוב מקורי ונאה עד מאוד. רכב המבחן שהגיע בשילוב צבעים של כסוף ואדום משך מבטים רבים במהלך ימי המבחן, והחיוכים שהגיעו אחריהם מעידים שגם הקהל הישראלי מחבב את העיצוב הססגוני. ממדיה של סיטרואן C3 תואמים את המקובל בקטגורית הסופר מיני. אורכה 3,996 מ"מ, רוחבה 1,749 מ"מ, גובהה 1,490 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,539 מ"מ.

 

סיטרואן C3סיטרואן C3

 

גם תא הנוסעים של סיטרואן C3 שואב מאפיינים עיצוביים מהאב הרוחני – סיטרואן קקטוס. קווי העיצוב ברובם ישרים והמוטיב העיצובי המרכזי הוא מלבן מעוגל. חלקו העליון של הדשבורד שטוח, תחתיו ממוקמים פתחי המיזוג, ובשונה מהקקטוס קיים פתח מיזוג גם לנוסע לצד הנהג. בין פתחי המיזוג פאנל בחיפוי בד דמוי עור עם אפשרות לבחירת גוון.

 

מסך המולטימדיה המרכזי בולט מהקונסולה ולא מכיל כפתורים פיזיים למעט גלגלת הווליום. לוח המחוונים רבוע ומקורי אף הוא, אך הספרות בו מעט דקיקות. בנוסף, חיפוי הלוח קעור ומופיעות בו השתקפויות המקשות על קריאת הנתונים במהלך היום. החלק הנאה ביותר בתא הנוסעים הוא ידיות האחיזה בדלתות המעוצבות בסגנון ידית של מזוודה ישנה ועשויות מחומר איכותי ונעים למגע.

 

סיטרואן C3סיטרואן C3

 

איכות החומרים בינונית ולא מתעלה. בדי הריפוד והחלק העליון של הדשבורד נעימים למגע. לעומת זאת דיפון הדלתות וחלקו התחתון של הדשבורד מורכבים לרוב מפלסטיק דק, מחוספס, ולא נעים למגע הפוגם בתחושת האיכות בתא הנוסעים. פגשנו כבר רכבים איכותיים יותר מבית סיטרואן אך ייתכן והפשרה נועדה לאפשר שמירה על מחיר נמוך.

 

קל להיכנס ולהתמקם במושבים הקדמיים של סיטרואן C3 בזכות הדלתות הגדולות והמושב הגבוה. הדלתות האחוריות מעט קטנות והגג המשתפל מחייב נוסעים גבוהים להרכין את הראש. המושבים בסיטרואן C3 ייחודיים, הם מדמים כורסאות רכות ומרווחות המרגישות בהתחלה נוחות. לאחר שהתחלנו בנסיעה גילינו שתמיכת הצד כמעט ולא קיימת והיעדרותה פגמה בתחושת הביטחון של הנהג והנוסעים בנסיעה מהירה בעיקולים.

 

סיטרואן C3סיטרואן C3

 

חלונות הצד של סיטרואן C3 גדולים ובעלי סף נמוך, ומכניסים אור רב אל תא הנוסעים. בלילה גילינו מחסור בתאורה הפנימית ברכב. תאורת הלד המרכזית ממוקמת מעל המראה המרכזית, והותירה את המושב האחורי אפלולי. תא המטען בנפח 300 ליטרים בעל מבנה קצר וגבוה אשר יצריך ארגון הציוד בשכבות. המושב האחורי מתקפל אך לא יוצר רצפה שטוחה עם תא המטען.

 

כיאה לסיטרואן, הנדסת האנוש לא שגרתית. השליטה ברוב הפונקציות מרוכזת במסך המרכזי. אנחנו בעד הרעיון של צמצום כפתורים ולחצנים בתא הנוסעים אך העברת השליטה בבקרת האקלים אל המסך מיותרת בעינינו ופוגמת בנוחות השימוש. למעשה לא ניתן להפעיל את המזגן בזמן ההנעה אלא יש להמתין עד שהמערכת תסיים את טקס ההדלקה. גם בזמן שמצלמת הרוורס מוצגת על גבי המסך אין אפשרות לגשת ללחצני השליטה על המיזוג.

 

סיטרואן C3סיטרואן C3

 

מתגי השליטה והחיווי של תיבת ההילוכים ממוקמים באופן מוזר בין מחזיקי הכוסות, והם קטנים ונסתרים מעיני הנהג. טרוניה אחרונה בסעיף הנדסת האנוש שמורה ללחצני השליטה על מערכת השמע מההגה, אלה מסודרים הפוך מהמקובל עם גלגלת להעברת שירים ולחצנים לשליטה על עוצמת הווליום.

 

נוחות הנסיעה היא אחד האסים בשרוול הצבעוני של סיטרואן C3. מזמן לא פגשנו בסיטרואן נוחה בסגנון של פעם כמו סיטרואן C3 החדשה, המרגישה כמו מרבד קסמים המרחף מעל הכביש ומצליח להעלים כמעט את כל מפגעי הסלילה והבורות בכביש. במספר מקרים התרשמנו במיוחד מבורות ענק שהוחלקו מתחת לגלגלים. המתלים הרכים משלמים דיווידנד בנוחות הנסיעה אך גובים את מחירם בהתנהגות הכביש עם זוויות גלגול גדולות ורכינה מורגשת על ציר האורך בבלימה והאצה. השילוב בין המתלים הרכים לכיסאות ללא תמיכת צד גורם לפעמים לתחושת החלקה מהכיסא ומביא את הנהג להפחית את המהירות.

 

סיטרואן C3סיטרואן C3

 

ביצועים

 

סיטרואן C3 החדשה מוצעת בישראל עם יחידת כוח אחת המוכרת לנו משלל דגמים בקונצרן PSA. מדובר במנוע בנזין Pure Tech, בעל 3 צילינדרים ומגדש טורבו בנפח 1.2 ליטרים בהספק מרבי של 110 כ"ס ומומנט מרבי של 20.9 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בת 6 הילוכים מתוצרת חברת אייסין היפנית. נתוני הביצועים הרשמיים מלמדים על 9.8 שניות מעמידה ל- 100 קמ"ש ומהירות מרבית של 188 קמ"ש.

 

על הכביש מורגש כי יחידת הכוח מכוילת לחיסכון מקסימלי בדלק, תיבת ההילוכים ממהרת לטפס להילוכים גבוהים בכדי לשמור על סל"ד נמוך, וגורמת לעיתים לוויברציות ורעידות המאפיינים מנועי 3 צילינדרים. גם בזמן עמידה מורגשות רעידות קלות מכיוון המנוע אך לא ברמה מטרידה. העברה של תיבת ההילוכים למצב ספורט או לחיצה הגונה על דוושת התאוצה מניבים ביצועים טובים ובסך הכל ניתן לומר שסיטרואן C3 היא מכונית זריזה למדי.

 

סיטרואן C3סיטרואן C3

 

המתלים הרכים שתורמים רבות לנוחות הנסיעה הופכים את סיטרואן C3 למכונית לא ספורטיבית בעליל. זוויות הגלגול גדולות והרכינה לצדדים מורגשת, כך גם העברות משקל הגורמות לנוסעים להיאחז היטב במקומם עקב חוסר התמיכה של המושבים. למרות ההרגשה הדרמטית רמת האחיזה גבוהה וקיימת נטייה להרחבת קו הפניה ככל שעולה המהירות. אם ממש תגזימו תתערב בקרת היציבות בעדינות ותחזיר אתכם לקו הפניה הנבחר.

 

צריכת דלק

 

צריכת הדלק המשולבת של סיטרואן C3 החדשה עומדת על פי נתוני היצרן על 20.4 ק"מ לליטר. במבחן שלנו נמדדה צריכה משולבת של 12.9 ק"מ לליטר. צריכת הדלק העירונית עמדה על 11.7 ק"מ לליטר ומחוץ לעיר הסתפקה סיטרואן C3 בליטר אחד לכל 14.2 ק"מ. כאן המקום לציין כי בחלק מימי המבחן היה מזג האוויר חם במיוחד והמזגן עבד ללא הפסקה. בנוסף, מבחני הדרכים נערכים בתנאי עומס, ובנסיעות שגרתיות צפויה צריכת הדלק להשתפר.

 

סיטרואן C3סיטרואן C3

 

עלויות אחזקה

 

בכדי להפיג את חששותיו של הישראלי הממוצע מהסטיגמות אודות אמינותן של המכוניות הצרפתיות, מוצעת סיטרואן C3 החדשה עם אחריות לחמש שנים או עד 120,000 ק"מ. טיפולים שוטפים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות שני הטיפולים הראשונים במוסכי היבואן עומדת על 817 ₪ כל אחד, עלות הטיפול השלישי 1,321 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 817 ₪.

 

עלות פנס ראשי עומדת על 1,123 ₪, עלות פנס אחורי 668 ₪, ועלות מראת צד 841 ₪. עלות ביטוח מקיף וחובה לשנה עבור נהגים מגיל 21 ומעלה, ללא תביעות בשלוש השנים האחרונות, עומדת על 6,315 ₪. כל המחירים כוללים מע"מ.

 

עלויות האחזקה אינן גבוהות, עלות החלפים זולה, ויחד עם האחריות הארוכה מציגה סיטרואן C3 החדשה אטרקטיביות בעלויות האחזקה.

 

סיטרואן C3סיטרואן C3

 

בטיחות

 

סיטרואן C3 החדשה נבחנה ע"י ארגון בטיחות EuroNcap בשנת 2016 וזכתה לציון של 4 כוכבים מתוך 5. הסיבות לשלילת הכוכב החמישי היו מחסור באבזור בטיחות מתקדם, וציון של 59% בשמירה על הולכי רגל כאשר הרף לכוכב החמישי הוא 60%. בסעיף ההגנה על מבוגרים זכתה סיטרואן C3 לציון של 88%, ולציון של 83% בהגנה על ילדים.

 

סיטרואן C3סיטרואן C3

 

בניגוד למגמה הרווחת בשנים האחרונות, סיטרואן C3 לא מצויידת בבלימה אוטונומית או התראה על אי שמירת מרחק. אבזור הבטיחות הסטנדרטי כולל 6 כריות אוויר עם אפשרות לנטרול כרית האוויר של הנוסע הקדמי, התראת עייפות, התראה מפני סטייה מנתיב הנסיעה, ומערכת לזיהוי תמרורים. ברמת האבזור הגבוהה שיין פאק מצטרפת מערכת לזיהוי רכבים בשטח המת עם התראה במראות הצד. למרות המחסור בבלימה אוטונומית ציוד הבטיחות עשיר ביחס למקובל ואנו מברכים על כך שאבזור הבטיחות מקורי ולא בהתקנה מקומית (עדכון: בלימה אוטונומית והתראה על אי שמירת מרחק נוספו למפרט במאי 2018).

 

תמורה למחיר

 

סיטרואן C3 משווקת בישראל בשתי רמות אבזור. גרסת הכניסה המכונה 'שיין' מוצעת במחיר של 94,900 ₪, וכוללת בין היתר בקרת אקלים, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מסך מרכזי בגודל 7 אינץ' עם תפריטים בעברית, שליטה מההגה על מערכת השמע והדיבורית, גלגל הגה מחופה עור, מראה מרכזית מונעת סנוור, חיישני אורות, גשם, וחניה הכוללים תצוגה גרפית, חישוקים קלים בקוטר 16 אינץ', ואפשרות לצביעה חיצונית דו גונית.

 

רמת האבזור הבכירה 'שיין פאק' מוצעת במחיר של 99,900 ₪, מוסיפה כניסה והנעה ללא מפתח, מצלמת חניה, מצלמת דרך DVR מקורית מובנית בשמשה הקדמית, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'. האבזור עשיר ביחס למתחרות וגם ביחס למחיר. מאז ההשקה מוצעת סיטרואן C3 בהנחות של בין 4,000 ל- 5,000 ₪ ההופכות אותה לאחת המכוניות המשתלמות בקטגוריית הסופר מיני.

 

סיטרואן C3סיטרואן C3

 

סיטרואן C3 החדשה היא מכונית שקל להתאהב בה. היא אמנם לא חפה ממגרעות כגון רכות מוגזמת והנדסת אנוש יצירתית בסגנון צרפתי, אך במקביל מספקת סיטרואן C3 עיצוב מקורי ונאה במיוחד, רמת אבזור עשירה, נוחות נסיעה מעולה וביצועים טובים. לקהל הישראלי יחסי אהבה-שנאה ארוכים עם תוצרתה המוטורית של צרפת אולם במקרה של סיטרואן C3 החדשה מוטב להניח את הסטיגמות בצד משום שהיא מציעה חבילה כוללת אטרקטיבית ביחס למתחרות, אחריות ארוכה, ושקט נפשי.

 

סיטרואן C3 שיין פאק
מנוע טורבו בנזין 1.2 ליטר
הספק מרבי משולב 110/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 20.9/1,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 3,996 מ"מ
רוחב כללי 1,794 מ"מ
גובה כללי 1,490 מ"מ
בסיס גלגלים 2,539 מ"מ
מיכל דלק 45 ליטרים
נפח תא מטען

300 ליטרים

משקל עצמי 1,090 ק"ג
מהירות מרבית 188 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.8 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 20.4 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 12.9 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 4
ציון בטיחות ENCAP 4 כוכבים (2016)
מחיר

99,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    22.03.20 | מבחני רכב

    מרצדס CLA 35 AMG מציעה ביצועים משכרים במעטפת סקסית אך דורשת פרמיה בלתי מבוטלת. יצאנו למבחן ראוותני ומהיר

    מרצדס CLA 35 AMG נועדה לגשר על הפער שבין הגרסאות הרגילות של מרצדס CLA לבין גרסת הקצה CLA 45 AMG ומתחרה בדגמים כגון אאודי S3 וב.מ.וו M235. מעבר למנוע החזק, זוכה גרסה זו לשלדה מחוזקת ומכלולים התואמים ליכולת הגבוהה, ביניהם מערכת הנעה כפולה מתקדמת, מתלים מוקשחים, בלמים מוגדלים ומאווררים, היגוי חד ומהיר

     
  • וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    17.03.20 | מבחני רכב

    וולוו S60 מציעה חבילה ראויה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות פרימיום, ובגרסת הפלאג-אין הייבריד אפילו יחס נדיר של ביצועים לשקל

    בשנת 1994 הציגה וולוו, שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות אך חסרות כישורים דינמיים, את ה- T5 850 שצוידה במנוע טורבו חזק והשפילה את גרסאות ששת הצילינדרים של המתחרות מגרמניה בכל מבחני התאוצה ובמחיר נמוך יותר. וולוו S60 בגרסת T8 היא צאצאה של סבתא T5 850 ומציעה הספק וביצועים

     
  • סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    11.03.20 | מבחני רכב

    סיטרואן הוסיפה כוח למנוע של ה- C3 איירקרוס, ויצאנו לבדוק איך הוא משתלב עם השיק הצרפתי

    סיטרואן C3 איירקרוס הוצג בשנת 2018 ובינתיים הוצגו מתמודדים צעירים וטובים שהפכו את התחרות לקשה יותר. כדי להשאירו רלוונטי בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים, בחרה היצרנית לתת לדגם חיזוק משמעותי עם מנוע בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס, תוספת של 20 סוסים ביחס למנוע הקודם. סיטרואן c3 איירקרוס יתר

     
  • קופרה אטקה במבחן דרכים

    קופרה אטקה במבחן דרכים

    01.03.20 | מבחני רכב

    קופרה אטקה מציע ביצועים ספורטיביים בחבילה משפחתית נוחה ושימושית

    ברשותכם, אתחיל מהשורה התחתונה. לקופרה אטקה אין מתחרים ישירים, ואם היו כאלה, הם היו צריכים לעבוד מאוד קשה כדי לנצח את מה שיש לרכב הזה להציע. מעבר להיותו מכונת נהיגה טכנולוגית ומתקדמת, הוא גם שימושי ברמה היומיומית כמו סיאט אטקה של השכן. יתרה מכך, יש משהו מיוחד בלהיות שונה על הכביש, לדעת שיש לך רכב שיכ

     
  • אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    27.02.20 | מבחני רכב

    אאודי A4 נהנית מפופולריות גבוהה יחסית בארץ ובעולם, ומתיחת הפנים שעברה נועדה להשאירה אטרקטיבית גם בשנים הבאות עד להצגת הדור הבא

    אאודי A4 אחראית על חלק נכבד ממכירות המותג ברחבי העולם ועל כן חשובה מאוד עבור היצרנית. מתיחת הפנים אותה עברה אאודי A4 נועדה להשאיר את המכונית רעננה ועדכנית לשנים הקרובות על מנת להתחרות מול דגמים צעירים כגון ב.מ.וו סדרה 3. המשפחתית הגדולה של אאודי שומרת על מעלותיה המוכרות, מיישרת קו עם שפת העיצוב החדש

     
  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב

     
  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריקאי החובב רכבי SUV ונת

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר

     
  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק