סוזוקי איגניס במבחן דרכים

 

סוזוקי יוצרת תת-קטגוריה עם רכב פנאי חדש בעיצוב אופנתי. יצאנו לבדוק האם המתכון עומד בציפיות הנהג הישראלי

תגיות | עירוניות, סוזוקי, איגניס

סוזוקי מצליחה לקרוא את השוק. רכבי פנאי משתלטים על טבלאות המכירות בארץ ובאירופה, ומסמנים את העדפת השוק לצו האופנה העכשווי. הדרישה לרכבי פנאי זולגת מטה גם לסגמנטים עממיים וקומפקטים יותר, לכן טבעי היה כי אחת היצרניות תרים את הכפפה ותציג דגם שישלב את הטוב שבשני העולמות. טבעי עוד יותר שתהיה זו סוזוקי, לה מוניטין רב שנים בתחום השטח הקומפקטי עם דגמים כגון הג'ימיני וניסיון מוכח עם דגמי מיני כגון האלטו אשר הניעה מחדש את סגמנט המיני בשוק הרכב הישראלי. השילוב יצר מיני קרוסאובר העונה לשם סוזוקי איגניס, שם מוכר מהעבר.

 

סוזוקי איגניס GLX אוטומטית
יתרונות   עיצוב, זריזות בעיר, יכולת תמרון, אבזור, צריכת דלק
חסרונות   בטיחות, רעש, איכות חומרים, ביצועים, בלמים

 

סוזוקי איגניססוזוקי איגניס

 

עיצוב ונוחות

 

סוזוקי איגניס מבוסס על מכונית המיני סוזוקי סלריו אך מציג עיצוב ייחודי ושובה עין עם צביעה דו-גונית וחישוקים כהים, ונדמה כאילו צוייר לחוברת מאנגה יפנית. בחזית בולטים גופי תאורה עגלגלים המשלבים תאורת יום מסוג LED ומקנים לאיגניס מראה אנושי וחמוד. מהצד ניתן למצוא אלמנטים ייחודים כגון מגרעות מכוסות פלסטיק שחור פסי עיטור שחורים בצידי מכסה המנוע המדמות ידיות פתיחה למכסה המנוע , שלושה פסים טבועים בקורת C, ומסילות גג כסופות המחזקות את מראה השטח. עיצוב החלק האחורי שנוי במחלוקת, חלק אהבו את החיתוך הגס והזוויתי של המרכב וחלק ראו אותו כמגושם. מה שבטוח הוא שקווי העיצוב יחד עם מרווח גחון של 18 ס"מ ופרופורציות מוגבהות, מקנים לאיגניס הופעה ייחודית עם רמז ליכולת שטח.

 

סוזוקי איגניססוזוקי איגניס

 

הכניסה לתא הנוסעים ממשיכה את תחושת הייחודיות. הפנים מתאפיין בעיצוב אופנתי עם לוח מחוונים קריא בעל תאורה חיננית ומסך נוח עבור נתוני מחשב הדרך. במרכז הקונסולה בולט מסך מגע בגודל 7 אינץ' המריץ מערכת אנדרואיד ושולט על מגוון אופציות ביניהן מערכת ניווט Waze נוחה לשימוש, קישוריות בלוטות', מצלמת רוורס, רדיו, ונגן DVD. המערכת עברה גיור כיאות והותאמה למתגי השליטה על ההגה, ומציעה בנוסף זימון תור למוסכי סוזוקי וניווט אליהם. המסך מגיב במהירות ומציג תמונה ברורה ובהירה גם תחת שמש יוקדת, אך הממשק אינו אינטואיטיבי מספיק ודורש הסתגלות. בנוסף, היינו שמחים למצוא פקדים פיזיים לשליטה על עוצמת השמע ולמעבר בין מערכת הניווט למקורות המדיה. מערכת בקרת האקלים מעוצבת כגליל עם תצוגה ברורה וכוללת פקדי שליטה המעוצבים כקלידי פסנתר ונוחים לשימוש. פתחי המיזוג בצידי הדשבורד עגולים ועטופים בעיטור דמוי סיבי פחמן, והפתחים במרכז רבועים ומיקומם יעיל. עוצמת המיזוג מעולה גם בימים חמים במיוחד.

 

סוזוקי איגניססוזוקי איגניס

 

כאשר מסיימים להתפעל מהעיצוב מגלים כי חומרי הדיפון בהם בחרה סוזוקי הם פשוטים וזולים. הפלסטיק קשיח וחלול אפילו בחלקים העליונים, סוככי השמש עשויים מחומר רך, וידיות הדלתות והצירים משדרים חיסכון. אותו פלסטיק חולש על כל דלתות הרכב ללא שום פיסת ריפוד לעידון ושיפור נוחות משענות היד. גם לגבי איכות ההרכבה לא ניתן להרעיף שבחים. המרווחים בין חלקי הפלסטיק נראים לעין וחסרה תחושת הידוק וקשיחות אותה ניתן למצוא כיום בקטגוריית רכבי המיני. לעומת זאת, אפילו בנסיעת שבילים, לא נשמעו קרקושים או חריקות מחלקי הדיפון.

 

בתחתית הקונסולה המרכזית ישנו תא אחסון נגיש המתאים לטלפון הסלולרי ולארנק, ותא הכפפות מציע נפח קטן יחסית עם פתיחה חסרת שיכוך. בדלתות הקדמיות שני תאי אחסון יעילים וניתן לתחוב בהם גם בקבוק בנפח ליטר וחצי. ישנם גם מחזיקי כוסות לנוסעים מקדימה, אך לא היינו מתנגדים לתא אחסון עם משענת יד בין המושבים. פתיחת תא המטען נוחה וחושפת נפח הטענה של 271 ליטרים היכולים לספק זוג צעיר. המפתח ברוחב 90 ס"מ ומאפשר הכנסת עגלת תינוק, אך התא עצמו שקוע מטה ומקשה על הוצאת הציוד. טעינת מזוודות תצריך קיפול של המושב האחורי המביא את נפח ההטענה לכדי 505 ליטרים מספקים בהחלט לרוב השימושים.

 

סוזוקי איגניססוזוקי איגניס

 

המושבים של סוזוקי איגניס נוחים למדי עם נטייה לרכות מסוימת. התמיכה הצידית סבירה אך לאחר שעה של נסיעה, מסעד המושב יכול לשקוע ולפגוע בנוחות. המושב האחורי סביר בהחלט אך מתעגל בצידיו והדבר גורע בתמיכת הירך הקרובה לדלת. בנוסף, ניסיון ליצור תא מטען בגודל סביר גרם להצבת גב המושב האחורי בזווית חדה מדי, כך שהישיבה בו מעט זקופה מהרגיל. מושב הנהג מתכוון לגובה ויחד עם כיוון גובה להגה ומרווח ראש מעולה, מתאפשרת תנוחת נהיגה נוחה וגבוהה. גם הנוסע שלצד הנהג לא ירגיש צפיפות, אך נוסעי המושב האחורי עלולים להתלונן על מחסור במרווח ברכיים עקב בסיס גלגלים קצר באורך 2,435 מ"מ בלבד. המושב האחורי מציע מרחב סביר בלבד לשני מבוגרים. הסעת שלושה מבוגרים במושב האחורי עלולה להיות חוויה אינטימית מדי ולא נעימה. תנוחת הישיבה בסוזוקי איגניס גבוהה יחסית ויחד עם קו החלונות הנמוך, נוצר שדה ראיה מעולה לכל נוסעי הרכב. הכניסה והיציאה מהרכב נוחה בזכות המושבים הגבוהים ודלתות הנפתחות בזווית רחבה.

 

סוזוקי איגניססוזוקי איגניס

 

ביצועים

 

מתחת למכסה המנוע שוכן מנוע הבנזין המוכר מסוזוקי באלנו בנפח 1.25 ליטרים המפיק 90 כ"ס ומומנט של 12.2 קג"מ המתקבל ב- 4,400 סל"ד גבוהים. המנוע משודך לתיבת הילוכים רציפה ויחד עם משקל קל של פחות מ- 900 ק"ג, מציג המנוע ביצועים זריזים למדי, בעיקר במצב ספורט. הישיבה הגבוהה, יחד עם המימדים הקומפקטיים, ושדה הראיה הנרחב, הופכים את סוזוקי איגניס הקטן לבן לוויה נעים וזריז בעיר. קל להשתחל איתו בתנועה הצפופה ולחניות קטנטנות, ורדיוס הסיבוב הקטן מאפשר תמרון קליל ומהיר בסביבה האורבנית.

 

סוזוקי איגניססוזוקי איגניס

 

 

כל עוד נוסעים בתוך העיר, יחידת ההנעה נעימה ומבצעת ביעילות את המוטל עליה. אם ידרוש הנהג האצה נמרצת יותר או עקיפה, אז תביא התיבה הרציפה את המנוע אל התחום העליון והיעיל שלו והנהג והסביבה ישמעו על כך בקול רם ומנסר. בניגוד לתיבות רציפות מודרניות, בסוזוקי לא טרחו להעניק לתיבה הזו יחסי העברה מדומים, כך שכל האצה או טיפוס בעלייה משאירים את מחט הסל"ד בסוף הסקאלה ויוצרים תחושת ניסור וחוסר עידון. אותה תופעה מתרחשת גם בשיוט מהיר, אז נחשף גם היעדר בידוד הרעשים. אמנם שיוט ב- 100 קמ"ש מתבצע ב- 2,000 סל"ד נמוכים, אך רעשי הכביש והרוח הופכים גם שיוט במהירות חוקית לחוויה לא מעודנת במיוחד.

 

היתרונות של סוזוקי איגניס בנסיעה עירונית מקבלים משנה תוקף גם בתחום נוחות הנסיעה. המתלים הרכים מספקים כושר ריסון טוב במעבר על חריצים עמוקים, בורות ביוב או כבישים משובשים. הבולמים מצליחים לרסן את טלטולי המשקל הנמוך והגבהת המרכב מאפשרת מהלך מתלה ארוך. לא מדובר ברחפת אך נוחות הנסיעה טובה ביחס למכוניות מיני. אף שלא מדובר ברכב שטח, נראה שמעט מה- DNA של רכבי השטח של סוזוקי חלחל לאיגניס. מרווח גחון של 18 ס"מ ומשקל קל, מאפשרים נסיעה ללא חשש בשבילים בהם מכונית פרטית תגרד את גחונה. כיול המתלים שריסן את שברי הכבישים בעיר, מקנה ריסון מעולה גם בשבילים לא סלולים, אך המגבלות ברורות. עם הנעה קדמית ומרווח גחון מוגבל, אין טעם לנסות נהיגת שטח של ממש. בחו"ל אגב, מוצעת גרסת הנעה כפולה עם סרן אחורי חי. מתכון לנסיעת שטח של ממש.

 

סוזוקי איגניססוזוקי איגניס

 

הכיול הרך ומהלך הבולמים הארוך מגבילים עד מאוד את היכולת הדינמית של סוזוקי איגניס. תוסיפו את אלו למרכב גבוה וצר ותקבלו זוויות גלגול מוחשיות בכל כניסה מהירה לפניה. הישיבה הגבוהה יחד עם תמיכה צידית מוגבלת של המושב לא מוסיפים ביטחון בעת כניסה מהירה לפנייה. ההגה חסר תקשורת אך מגיב בזריזות וניתן להכניס את המרכב הקל אל תוך פנייה בחדווה, אך מיד נוצרת זווית מאיימת, ונחשפות מגבלות האחיזה של הצמיגים הדקיקים ברוחב 185 מ"מ. גם היציבות הכיוונית בשיוט נפגעת מאותן תכונות בדיוק. המרכב הקל והמוגבה מגלה רגישות יתר לרוחות צד ויחד עם רכות המתלים מתקבלת תחושת חוסר יציבות במהירויות כביש 6. גלים בכביש ירוסנו היטב על ציר האורך, אך על ציר הרוחב נוצרות תנודות רבות.

 

סוזוקי איגניססוזוקי איגניס

 

כושר הבלימה משדר גם הוא כי סוזוקי איגניס מכוון לסביבה אורבנית ופחות לנסיעה מהירה או עומסים גבוהים. מאחור הותקנו בלמי תוף וכושר הבלימה בכללותו סביר בהחלט לרוב השימושים, אם כי תחת עומס קל או מורד מתגלה חולשתם של הבלמים מהר מדי.

 

צריכת דלק

 

שילוב של מנוע יעיל עם תיבה רציפה ומשקל קליל, בא לידי ביטוי בצריכת דלק מעולה של 14.5 ק"מ לליטר בתנאי המבחן אשר כללו נסיעה עם מזגן בעוצמה מלאה וחלקים של נהיגה מאומצת. מיכל דלק פצפון בנפח 32 ליטרים בלבד, מגביל את טווח הנסיעה בין תדלוקים לכ- 450 ק"מ, ומדגיש את יעילותו של האיגניס בעיר לעומת הכביש המהיר. דרגת זיהום האוויר היא ברמה 4 מתוך 15.

 

סוזוקי איגניססוזוקי איגניס

 

עלויות אחזקה

 

סוזוקי איגניס משווק עם שנתיים אחריות ללא הגבלת קילומטרים ושנה שלישית עד 100,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 528 ₪, עלות הטיפול השני 1,094 ₪, ועלות הטיפול השלישי 673 ₪. סך שלושת הטיפולים הראשונים עומד על 2,295 ₪ וכולל מע"מ. עלויות ביטוח לנהג מעל גיל 21 עם היעדר תביעות וללא שלילות רישיון בעבר הן 4,102 ₪ לביטוח מקיף ו- 1,395 ₪ לביטוח חובה.

 

מחיר פנס קדמי עומד על 3,897 ₪ ומחיר פנס אחורי 896 ₪. מחיר מראת צד שמאלית קומפלט עומד על 1,085 ₪. המחירים תואמים למקובל בסגמנט מכוניות המיני, אך הצורך בטיפול שוטף בכל 20,0000 ק"מ לעומת 15,000 אצל המתחרות, יכול להוזיל את העלויות המצטברות לנהגים הנוהגים למעלה מ- 15,000 ק"מ בשנה.

 

סוזוקי איגניססוזוקי איגניס

 

בטיחות

 

במבחן הריסוק של ארגון Euro NCAP קיבל סוזוקי איגניס ציון של 3 כוכבים בלבד עם מערכות הבטיחות המגיעות אלינו. אבזור הבטיחות כולל מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית, שש כריות אוויר עם אפשרות לנטרול כרית אוויר בצד הנוסע הקדמי, שתי נקודות עיגון ISOFIX, מערכת ABS, מערכת EBD לחלוקת עומסי בלימה, מערכת ESP לבקרת יציבות, ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים. מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות נעדרות מהרשימה.

 

תמורה למחיר

 

סוזוקי איגניס אוטומטי ברמת גימור GLX מוצע במחיר 85,000 ₪ ורשימת האבזור כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה מבוססת אנדרואיד נשלטת מההגה, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית חד אזורית, בקרת שיוט, תאורת יום LED, פנסי ערפל, מסילות גג, חלונות כהים מאחור, וחישוקי אלומיניום בקוטר 16 אינץ'.

 

סוזוקי איגניססוזוקי איגניס

 

תג מחיר זה מציב את סוזוקי איגניס מול מכוניות המיני האוטומטיות ומול הזולות שבין מכוניות הסופר-מיני. האיגניס מעוצב באופן שיגרום לרוכשים להרגיש ערך מוסף ייחודי, ומרווח הגחון המוגדל מקנה לו את מראה הפנאי המבוקש בתוספת יכולת שטח טובה, ולמעשה מציב אותו כאופציה ייחודית בטווח מחירים זה. המידות הקומפקטיות והכיול הרך הופכים את סוזוקי איגניס ליעיל ונוח בעיר, וחסכוני בכל קנה מידה שאינו היברידי.

 

לצד כל היתרונות, לא ניתן להתעלם מרמת הבטיחות הנמוכה, מאיכות הנסיעה הירודה מחוץ לעיר, מחוסר העידון, מחומרי הדיפון הזולים, ומהיציבות הכיוונית הלוקה בחסר. מי שעיקר נסיעותיו מחוץ לעיר ובכבישים מהירים, לא ייהנה מיתרונותיו של סוזוקי איגניס, אך מי שמבקש רכב קטן לעיר שיגרום לו לחייך ולצוד מבטים מהסביבה, יגלה כי סוזוקי איגניס החדש מהווה בן לוויה חינני, אופנתי, זריז, ומאובזר. הוא אף מגיע עם בונוס של יכולת שטח בסיסית.

 

סוזוקי איגניס GLX אוטומטית
מנוע בנזין 1,242 סמ"ק
הספק מרבי משולב 90/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 12.2/4,400 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 3,700 מ"מ
רוחב כללי 1,690 מ"מ
גובה כללי 1,595 מ"מ
בסיס גלגלים 2,435 מ"מ
מיכל דלק 32 ליטרים
נפח תא מטען

271ליטרים

משקל עצמי 895 ק"ג
מהירות מרבית 160 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 11.2 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 20 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 14.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 4 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 3 כוכבים 
מחיר

85,000 ₪

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט

     
  • טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    22.04.19 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

    טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה. סרטו

     
  • קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.04.19 | מבחני רכב

    בדורה השלישי מבטיחה קיה סיד המשפחתית להיות טובה יותר בכל ההיבטים. יצאנו לבדוק האם הפעם יש לה סיכוי להצליח בשוק הישראלי

    קיה סיד נשאה את דגל המהפכה של קיה - משפחתית קומפקטית שתוכננה ויוצרה באירופה כדי לקלוע לטעם המקומי. ההצלחה לא איחרה לבוא וערב השקת הדור השלישי מדווחת קיה על למעלה מ- 1.3 מיליון מסירות ברחבי העולם. קיה סיד מחזיקה בנתח של 16% מכלל המסירות של קיה באירופה כאשר גרסת הסטיישן תופסת נתח של 40% ממסירות הדגם.

     
  • פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    15.04.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני, יחידת הנעה משופרת ואבזור נוסף. יצאנו לבחון את המתכון המשופר

    פיג'ו 308 מוכרת מזה שנים בשוק הרכב הישראלי כמשפחתית סולידית ופרקטית שנפוצה בעיקר בציי הרכב. כעת מגיעה אלינו הצרפתייה לאחרת מתיחת פנים הכוללת עיצוב מעודכן, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכות בטיחות אקטיביות אשר נועדו לשפר את מעמדה בשוק. יצאנו לבדוק האם מתיחת הפנים הופכת את פיג'ו 308 לרלוונטית וכדאית לצ