מיני קופר קאנטרימן במבחן דרכים נוטף סטייל

 

מיני משגרת את הקאנטרימן להתחרות בסגמנט רכבי הפנאי האופנתיים הלוהט עם ממדים שתפחו ויומרה ליכולת שטח. יצאנו לבחון את הבריטית הקטנה-גדולה בשטח המרעה הטבעי שלה

תגיות | פנאי שטח, מיני, קאנטרימן קופר

מותג מיני בימינו מתבסס בעיקר על טהרת הנוסטלגיה, העיצוב, והסטייל שקנו לו עדת מעריצים משמעותית מסביב לעולם. כמו כל מותג מצליח, הצורך להתאים את מבחר הדגמים לדרישות המשתנות בשוק הינו הכרחי לשרידות והצלחה. פורשה למשל, מוכרת היום יותר רכבי פנאי מאשר מכוניות ספורט, עתיד דומה צפוי גם למזראטי. גם במיני מודעים לטרנד הקרוסאוברים, אך תכנון רכב פנאי שישמר את ה- DNA המזוהה כל כך עם המותג המתמחה, כפי שרומז השם, במכוניות מיני קומפקטיות, הוא משימה לא קלה. למרות הממדים שגדלו, והפרופורציות השונות, אי אפשר לטעות בנוגע לקאנטרימן החדש. מכל זווית שבה נביט בו, נבחין מיד במוצאו ובייעודו, גם אם המימדים שתפחו הותירו את המונח "מיני" כשם משפחה מפואר בלבד.

 

מיני קופר קאנטרימן
יתרונות   עיצוב, תא נוסעים, יכולת דימנית
חסרונות   מחיר, ביצועים

 

מיני קאנטרימןמיני קאנטרימן

 

עיצוב ונוחות

 

הקאנטרימן מזוהה ממבט ראשון עם המותג מיני. נראה כי מעצבי המותג יצרו הכלאה בין מיני קופר המוכרת לבין הקלאבמן הסטיישני, מתחו, הגביהו, הוסיפו תפיחות נחוצות בכנפיים, קשתות גלגלים עשויות פלסטיק שחור למראה שטח קשוח, וקינחו בפסי גגון כסופים על הגג. התוצאה היא רכב נאה, בעל מאפיינים קלאסיים של מיני בשילוב מוטיבים מעולם הפנאי- שטח האופנתי. הפרופורציות השתנו מעט אך עדיין נכונות, חרטומו של הקאנטרימן מצליח להיראות אגרסיבי בזכות הגריל הפעור וגופי התאורה הרבועים. הצביעה הדו גוונית, בשילוב עם קורות B ,A, ו- C מושחרות, יוצרת מראה של גג צף, ומחזקת את האלמנטים העיצוביים המזוהים עם המותג. הגובה החסר פוגם מעט בהופעה הכללית. מרווח גחון של 165 מ"מ לא מקנה לקאנטרימן את הגובה הנחוץ להופעת פנאי- שטח מסוקסת, ומזוויות מסוימות ניתן לטעות ולחשוב שמדובר במיני קלאבמן, או ברכב ללא יומרות שטח. בשורה התחתונה, קהל היעד שחפץ בעיצוב הרטרו בשילוב מראה פנאי- שטח ימצא כאן את מבוקשו.

 

מיני קאנטרימןמיני קאנטרימן

 

תא הנוסעים ממשיך בשמירה על עיצוב המזוהה עם המותג. המתגים, המסכים, פתחי האוורור, והידיות מעוצבים בהשראת דגמים קודמים של המותג והתוצאה הסופית נאה מאוד ומקנה תחושה ייחודית ושונה ביחס לשלל רכבי הפנאי המוכרים. בראש הקונסולה המרכזית שוכן מסך מגע עגול, מעט קטן מהמקובל היום, בגודל 6.5 אינץ', הנשלט על ידי גלגלת הממוקמת בין המושבים, ושולט על מגוון מערכות חיוניות ברכב. התפריטים לקוחים ממערכת i-Drive המוכרת של ב.מ.וו ואינם ידידותיים למשתמש. הם דורשים לימוד והסתגלות לפעולות שהן מעבר לדפדוף בין תחנות רדיו. פעולה כגון חיבור סמארטפון לקישורית ה- Bluetooth כבר דורשת חיטוט מעמיק בתפריטים. אז מגלים שנחמד היה למצוא גם אופציה לתפעול המסך בעזרת מגע, בנוסף לתפעול בעזרת הגלגלת. היעדרותן של מערכת ניווט ומצלמת רוורס פוגע בתחושת הפרימיום. כפיצוי מסוים התנחמנו בתאורת אווירה מקסימה סביב המסך המרכזי, בדלתות, ובידיות, עם אפשרות לבחירה בין מספר גוונים המתחלפים בלחיצת כפתור. תאורת האווירה מגיבה לשינויים במערכת בקרת האקלים המפוצלת, ולשינוי הווליום במערכת השמע. התאורה מוסיפה המון חיים לתא הנוסעים המצודד מלכתחילה, והיא תעלה חיוך על פני הנהג והנוסעים.

 

מיני קאנטרימןמיני קאנטרימן

 

איכות חומרי הדיפון בתא הנוסעים מעורבת. חלקו העליון של הדבשבורד עשוי חומר רך ונעים למגע, שהזכיר לנו שב.מ.וו היא בעלת הבית של מיני. מתחת לקו הדשבורד, בקונסולה המרכזית ובדלתות, נמצא חומרי דיפון פלסטיים באיכות בינונית אשר אינם נעימים למגע ולא הולמים את מחיר הרכב ומיתוגו כמוצר פרימיום. איכות ההרכבה עצמה טובה והדוקה, ולחיצה על המתגים מחזירה פידבק חיובי. משענת היד בין המושבים מקרינה חוסן ועמידות. המשענת עצמה נפתחת לתא אחסון קטן, ומתחתיה נמצא תא אחסון עמוק יותר בין המושבים הקדמיים. בתחתית הקונסולה נמצאים שני מחזיקי כוסות. כל התאים מדופנים בחומר רך בגרפיקה של משבצות סקוטיות המוסיפות חן לעיצוב תא הנוסעים. תא הכפפות אינו גדול במיוחד, אך תאי האחסון בדלתות עמוקים דיים וניתן לאחסן בתוכם בקבוקי שתיה. הנדסת האנוש טובה בבסיסה, אך ניכר כי עיצוב שגרתי יותר לקונסולה המרכזית יכול היה לאפשר סידור מתגים נוח יותר והגדלת המסך המרכזי. כמו כן, ידיות פתיחת הדלתות אינן נוחות לשימוש ומוטב היה אילו היו מורכבות הפוך. בצורת הנוכחית הן מאלצות את הנוסעים לפתל את היד בכדי לפתוח את הדלת. גם מנופי האיתות לא מפגינים הנדסת אנוש גבוהה. הם אמנם עשויים באופן איכותי, אך חסרי מנגנון נעילה. גם לאחר שמתרגלים לכך שמנוף האיתות לא ננעל, הדבר ממשיך להציק ותמוהה מדוע בחרו מהנדסי מיני בשיטה זו.

 

מיני קאנטרימןמיני קאנטרימן

 

מושביו של מיני קאנטרימן נאים לעין ונעימים לישיבה, אך הם עלולים להיות צרים מדי לבעלי גוף רחב. התמיכה הצידית סבירה וישיבה לאורך זמן אינה מעייפת. לא נרשמו תלונות מיוחדות, אך ציפינו למושבים איכותיים ונוחים יותר מאשר בסטנדרט של משפחתית אירופאית עממית. גם הריפוד עצמו עשוי מחומר פשוט ולא מעניק תחושה יוקרתית. המושבים מתכווננים באופן ידני בלבד, אם כי הכוונון נוח ונגיש, ונשלט באמצעות ידיות ולא ברזי כוונון הדורשים סיבובים רבים בכל כיוונון. במושב הנהג קל למצוא תנוחת נהיגה גבוהה ושולטת, למרות שגלגל ההגה מתכוונן לגובה בלבד. לוח המחוונים נע ביחד עם גלגל ההגה בכדי לדאוג שלא יוסתר מעיני הנהג. גלגל ההגה עצמו עבה ונעים לאחיזה, אך הפקדים עליו אינם אינטואיטיביים ודורשים לימוד והסתגלות. שדה הראיה לפנים ממושב הנהג טוב בזכות הישיבה הגבוהה, אך מכסה המנוע המרובע מעניק תחושה של נהיגה ברכב גדול ופוגם מעט בשדה הראיה לפנים. שדה הראיה לאחור פחות מוצלח. קו החלונות הגבוה מאחור בשילוב עם חלון אחורי קטן יוצרים שדה ראיה מצומצם. חסרונה של מצלמת הרוורס הורגש בתמרונים שכללו נסיעה לאחור.

 

מיני קאנטרימןמיני קאנטרימן

 

מיני קאנטרימן מציע מרווח טוב לכל נוסעיו. יושבי המושבים הקדמיים ייהנו ממרווח טוב מאוד לכל הכיוונים. גם נוסעי המושב האחורי לא יתלוננו על מחסור במרחב מחייה. מרווח הברכיים מספק, מרווח הכתפיים מספק אף הוא, אם כי בהסעת שלושה מבוגרים במושב האחורי תורגש צפיפות באזור הכתפיים. לטובת הנוסעים מאחור פתחי אוורור, עיגוני ISOFIX, וחלונות כהים. קו החלונות בינוני בגובהו ומקנה לכל נוסעי הרכב שדה ראיה רחב. הרצפה והמושבים המוגבהים מסייעים בקלות הכניסה והיציאה מהרכב.

 

פתיחת דלת תא המטען מגלה חלל שימושי בנפח 450 ליטרים. בצד התא ישנו כיס תחום ברשת ומשני צדדיו רצועות עיגון. קיפול המושב האחורי מביא את נפח ההטענה לכדי 1,390 ליטרים. ההטענה נוחה בזכות מפתח ברוחב מטר, שפת הטענה שטוחה, וגובה נגיש. מתחת לרצפת תא המטען מתגלה גלגל רזרבי זמני.

 

מיני קאנטרימןמיני קאנטרימן

 

נוחות הנסיעה של מיני קאנטרימן טובה, בין היתר בזכות צמיגים במידות שפויות בחתך 65. יחד עם כושר ריסון מעולה ומהלך מתלה ארוך, מצליח הקאנטרימן לשכך היטב את רוב השקעים והמהמורות בתוך העיר. כיול המתלים אמנם מעט נוקשה, אך הריסון ההדרגתי יספק נוחות נסיעה טובה בכל מהירות. מיני קאנטרימן שומר על ריסון נאות בכביש המהיר גם כשפני הכביש גליים. נסיעה במהירויות כביש 6 נעימה ומעניקה תחושת ביטחון. מעל מהירות של 100 קמ"ש יחלו לחדור אל תא הנוסעים רעשי רוח ומעט רעשי כביש, אך מה שמפריע באמת הוא רעש המנוע המשמיע את קולו כבר במהירויות עירוניות. שלושת הצילינדרים של המנוע יוצרים פעולה א-סימטרית בשל מספר בוכנות אי זוגי, כך שחספוסו וצלילו מורגשים בכל מהירות. בסל"ד בינוני רעש המנוע נשמע כמו טרטור דיזלי. התופעה מוכרת ממנועי 3 צילנדרים, אך בהרבה רכבים מטופלת ע"י גלי איזון או תושבות ייעודיות. מאכזב לגלות שדווקא מבית היוצר של ב.מ.וו קבלנו מנוע בעל פעולה מחוספסת.

 

ביצועים

 

אם בסעיף הרעשים לא קיבל מנוע הבימר מלוא החופן סופרלטיבים, הרי שבסעיף הביצועים מצבו משתפר לאין שיעור. מנוע הטורבו בנזין בעל שלושה צילנדרים מוכר מדגמים אחרים של מיני וב.מ.וו. הוא נעזר במגדש טורבו ומייצר הספק של 136 כ"ס ו- 22.4 קג"מ הזמינים כבר ב- 1,400 סל"ד. אלו עוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בת 6 הילוכים. כל אלה מקנים לקאנטרימן ביצועים זריזים. הכוח זמין תמיד, התיבה בעלת יחסי העברה קצרים מהמקובל ונטולת תחכומים, ומגיבה בהחלטיות לכל לחיצה על הדוושה ומצליחה להזניק את 1,465 הק"ג של המיני (?!) מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 9.6 שניות. על הכביש הנתון נראה ריאלי בהחלט, ומעבר למצב S בתיבת ההילוכים משפר את החדות כך שאף פעם לא חסר מחץ. בהתחשב במחיר ציפינו לקבל מעט יותר אקשן מביצועים של משפחתומטית טורבו ממוצעת. למי שחפץ בביצועים זריזים יותר, כדאי לשקול את גרסת ה- S הספורטיבית בעלת 192 כ"ס.

 

מיני קאנטרימןמיני קאנטרימן

 

כשהדרך מתחילה להתפתל, מזכיר הסמל של מיני על גלגל ההגה היכן נטועים שורשיו של הקאנטרימן. ה- DNA של מיני חלחל ללא ספק גם לכאן והקאנטרימן מצליח להשיל ממשקלו הנושק לטון וחצי ומרגיש פתאום כמו מיני! הכניסה לסיבוב נעשית באופן ישיר וחד, הרכב מרגיש נטוע בתוך הפנייה, והמתלים שומרים על זווית גלגול סבירה ומרסנים באופן יעיל שינויי כוון בתוך הפנייה. לא מדובר במיני קופר S, אך ביחס למשקל ולייעוד מציע הקאנטרימן התנהגות כביש ואחיזה מהטובות בסגמנט. לחובבי ההגה נמליץ שוב לשקול בכובד ראש את גרסת הקופר S. כשצריך להאט מתגלים הבלמים של הקאנטרימן כיעילים. בכל מהירות וגם בירידות לא התגלתה חולשה או עייפות בבלימה. מערכת ה- ABS איננה היסטרית ולא מתערבת מוקדם מהרצוי.

 

ירידה לשטח עם הקאנטרימן אינה מומלצת. עם מרווח גחון מוגבל של 165 מ"מ, הנעה קדמית, ללא הילוך כוח וללא מיגון תחתון, מציע הקאנטרימן יכולת נסיעה בשבילים בלבד. אל תתנו לאיפור השטח וכנפוני הפלסטיק להטעות אתכם, יכולת השטח של הקאנטרימן אינה עדיפה בהרבה משל משפחתית קומפקטית מן השורה.

 

צריכת דלק

 

המנוע בעל שלושת הצילינדרים ומגדש הטורבו לא מסייעים למיני קאנטרימן להציג צריכת דלק חסכונית. ייתכן שהאשמים בכך הם המשקל הגבוה, תיבת ההילוכים הפלנטרית, והמזגן שעבד ללא הרף בימי המבחן החמים. במהלך המבחן נרשמה צריכת דלק של 10.5 ק"מ לליטר בנהיגה מעט תובענית, רחוק מנתוני היצרן המעידים על צריכה של 16.7 ק"מ לליטר. דרגת זיהום האוויר היא 7 מתוך 15.

 

מיני קאנטרימןמיני קאנטרימן

 

עלויות אחזקה

 

מיני קופר קאנטרימן משווק עם אחריות יצרן לשנתיים ואחריות נוספת ל- 12 חודשים. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 12,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 628 ₪, עלות הטיפול השני 972 ₪, עלות הטיפול השלישי 628 ₪, עלות הטיפול הרביעי 972 ₪, ועלות הטיפול החמישי 628 ₪. עלות חמשת הטיפולים הראשונים עומדת על 3,827 ₪ כולל מע"מ ומציגה עלויות אחזקה סבירות בהחלט למקובל בפלח שוק זה, אם כי הצורך בטיפול בכל 12,000 ק"מ נמוכים מהמקובל תצריך הגעה למוסך לעיתים תכופות.

 

מחיר פנס קדמי עומד על 2,634 ₪, מחיר פנס אחורי 2,288 ₪ ומחיר מראת צד שמאלית קומפלט עומד על 2,091 ₪. גם עלויות החלפים סבירות ביחס לרכב מבית היוצר של ב.מ.וו וגם ביחס לרכבים עממיים בקטגוריה.

 

מיני קאנטרימןמיני קאנטרימן

 

בטיחות

 

במבחן הריסוק של ארגון Euro NCAP קיבל מיני קופר קאנטרימן ציון מלא של חמישה כוכבים כשהוא מצויד במערכות הבטיחות הכלולות במפרט הישראלי. אבזור הבטיחות כולל מערכת בקרת יציבות, שש כריות אוויר עם אפשרות לנטרול כרית האוויר של הנוסע הקדמי, שתי נקודות עיגון ISOFIX במושב האחורי, וכן חבילת Driving Assistant הכוללת התרעה מפני פגיעה בהולכי רגל וכלי רכב במהירות עירונית, ובלימה אוטונומית.

 

מיני קאנטרימןמיני קאנטרימן

 

תמורה למחיר

 

מיני קופר קאנטרימן ברמת גימור אורבן מוצע במחיר העומד על 195,000 ₪. רשימת האבזור כוללת בין היתר מערכת עצור וסע, בקרת שיוט אדפטיבית, חיישני גשם ואור, תאורת אווירה, התנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים, ודיבורית בלוטות'. מאכזב לגלות ברכב המוצע ברמת מחירים זו כי חסרים אביזרים שניתן למצוא היום במכונית סופר מיני כגון כניסה ללא מפתח ומצלמת רוורס. צג המידע בגודל 6.5 אינץ' כבר ממש לא לעניין.

 

מיני קאנטרימןמיני קאנטרימן

 

מיני מכוונים את הקאנטרימן בגרסה זו למספר קהלי יעד, ביניהם חובבי המותג אשר נשבו בצו אופנת הקרוסאוברים ומבקשים להחליף את המיני שלהם ברכב פנאי- שטח, אך יחד עם זאת מעוניינים להישאר במשפחת המותג האהוב. אלו יקבלו את מבוקשם וייהנו מעיצובו הייחודי של מיני קופר קאנטרימן ומתא הנוסעים המוכר, יחד עם תדמית רכב הפנאי הנחשקת.

 

הקהל הרחב, המחפש רכב פנאי שטח אופנתי עם סמל סטטוס יקבל חבילה של שניים במחיר אחד. גם הופעה ייחודית בעיצוב המוכר של מיני, וגם פוזת פנאי שטח. מחירו של מיני קופר קאנטרימן בגרסה זו גבוה משל מתחרים כגון אודי Q2 וביצועיו אינם עדיפים או מרשימים כשלעצמם. גם רמת האבזור לא מצדיקה את תג המחיר אך יש נתונים שלא ניתן לכמת בצורה יבשה. הרוכשים יכבשו כנראה בקסם ובייחוד שמעניק עיצובו של הקאנטרימן יחד עם תא נוסעים באווירת ווינטג' עמוס אלמנטים ייחודיים והתנהגות כביש ראויה ביחס לקרוסאובר, אשר לא ניתן לקבל באף רכב אחר.

 

מיני קאנטרימןמיני קאנטרימן

 

מיני קופר קאטרימן Urban
מנוע טורבו בנזין 1,499 סמ"ק
הספק מרבי משולב 136/4,400 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 22.4/1,400 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,299 מ"מ
רוחב כללי 1,822 מ"מ
גובה כללי 1,557 מ"מ
בסיס גלגלים 2,670 מ"מ
מיכל דלק 51 ליטרים
נפח תא מטען

450/1,390 ליטרים

משקל עצמי 1,465 ק"ג
מהירות מרבית 200 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.6 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 16.7 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 7 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים
מחיר

195,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים בכבישי היבשת הקלאסית. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריק

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר

     
  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק

     
  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלו ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    31.10.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

    מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS. DS 3 קרוסבק יתרונות עיצוב, אבזור,

     
  • שברולט בלייזר במבחן דרכים

    שברולט בלייזר במבחן דרכים

    23.10.19 | מבחני רכב

    שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

    שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35

     
  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,

     
  • ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    26.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן ליף הינה משפחתית קומפקטית חשמלית עם טווח נסיעה מוצהר של 270 ק"מ ומחיר של 165,990 ₪. יצאנו למבחן בסימן שימושיות מול עלות

    ניסאן ליף היא אחת המכוניות החשמליות הראשונות שנכנסו לתודעת הציבור ומהבודדות בסגמנט המשפחתיות החשמליות בישראל. בניגוד לגרסאות החשמליות (EV) של קיה נירו ויונדאי איוניק המתחרות, ניסאן ליף תוכננה כמכונית חשמלית בלבד כבר מהנגיעה הראשונה בשולחן השרטוט. בהתאם לכך מותקנת הסוללה ברצפת המרכב ותורמת למרכז כובד

     
  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק