הונדה סיוויק החדשה במבחן דרכים

 

יצאנו לבדוק האם הדור העשירי של הונדה סיוויק טוב מקודמיו. התוצאות הפתיעו אפילו אותנו

תגיות | משפחתיות, הונדה, סיוויק 5 דלתות

בשנת 2016 השיקה הונדה את הדור העשירי לשושלת הסיוויק הידועה. הסיוויק עלתה לראשונה על פסי הייצור בשנת 1973, ומאז מכרה קרוב לעשרים מיליון רכבים ההופכים אותה למכונית הנמכרת ביותר אי פעם של הונדה. הדור העשירי בסדרת הסיוויק, מבטא את הלך הרוח המקובל היום בעולם הרכב. בדומה ליצרני רכב רבים החליטה גם הונדה על שינוי מגמה, והחלה לייצר מנועי טורבו קטנים וחסכוניים.

 

סרטון מבחן דרכים הונדה סיוויק

 

הונדה סיוויק 1.0 טורבו בנזין האצ'בק אוטומט 
יתרונות   הנאה מנהיגה, מערכות בטיחות אקטיביות כסטנדרט, צריכת דלק
חסרונות   כוח זמין בסל"ד נמוך, מערכת מולטימדיה

 

הונדה סיוויקהונדה סיוויק

 

הונדה סיוויק החדשה חמושה במנוע טורבו בנזין בנפח 1.0 ליטר ובהספק של 129 כ''ס, במערכת מתלים חדשה ודינמית, ובמערכות בטיחות אקטיביות. נראה אם כן, כי שושלת הסיוויק כאן כדי להישאר.

 

עיצוב ונוחות

 

אם תעצרו רגע לחשוב תזכרו שעוד בתקופת ילדותכם ידעתם להבחין בין סתם מכונית להונדה סיוויק שידעה להשאיר בזיכרוננו חותם הייחודי רק לה. בכל פעם שהונדה השיקה דור חדש לשושלת, היא משכה עניין בכביש, בפקק, ובמגרשי החניה. כבר עשרה דורות שחטיבת העיצוב בהונדה מיישמת עקרונות קבועים על מנת להצליח ולמתג את הסיוויק כספורטיבית ונחשקת ביחס למשפחתיות המתחרות, ועל כך יש להעריך את עבודתם החרוצה והמדויקת. הונדה סיוויק החדשה מושכת המון תשומת לב ולא מאפשרת להישאר אדישים כלפיה. מה שבטוח, לסיוויק החדשה עיצוב חדשני וייחודי המבדיל אותה מכל משפחתית אחרת.

 

הונדה סיוויקהונדה סיוויק

 

הונדה סיוויק החדשה ארוכה ונמוכה ביחס למתחרות. אורכה 4,518 מ''מ, גובהה 1,434 מ''מ, רוחבה 1,799 מ''מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,697 מ''מ. בשלב זה מוצעת הסיוויק החדשה בישראל בתצורת האצ'בק בלבד. הדור העשירי של הונדה סיוויק מוצע בעולם במגוון תצורת מרכב נוספות: סדאן, קופה, ודגם הספורט סיוויק Type R.

 

בקדמת המכונית נמצא גריל בולט עשוי פלסטיק שחור מבריק. הגריל עוצב כך שנדמה כאילו הוא בולע לתוכו את פנסי הרכב המלבניים. הגריל תחום בצדו התחתון על ידי הפגוש הקדמי, אף הוא מסיבי ובולט. מלפנים ומאחור הותקנו כונסי אוויר ענקיים אשר אינם אחראים על קירור המנוע או הגלגלים, אך נוטלים חלק משמעותי בעיצוב הייחודי והמעט צעקני של הונדה סיוויק החדשה.

 

הונדה סיוויקהונדה סיוויק

 

קווי המתאר של הונדה סיוויק החדשה חדים מלפנים ומעוגלים מאחור. בעוד החזית ארוכה, מתוחה ומחודדת, הזנב מציג פרשנות חדשה לעיצוב רכבי האצ'בק. הגג משתפל לאחור וחובר אל דלת תא מטען גדולה שאינה מסתפקת בספויילר אחד וכוללת שניים. אחד קטן ועדין בגובה הגג ואחד גדול ומשמעותי יותר בקצה המכונית, המעוצב כהמשך לפנסים האחוריים הנאים. תוסיפו לכל זה בתי גלגלים תפוחים, קו מותניים בולט, ומשטח קעור בתחתית הדלתות והתוצאה היא סגנון עיצובי חדש ומיוחד במינו.

 

חישוקי הסגסוגת בקוטר 16 אינץ' מעוצבים בצורה יוצאת דופן ויוצרים אצל המתבונן תחושת תנועה גם כאשר הרכב עומד במקום. הם עושים זאת על ידי שימוש בשני גוונים ועיצוב המורכב ממספר רב של חרכים המזכירים להבי טורבינה. העיצוב החיצוני בהחלט שונה וייחודי, הוא מורכב מאינספור אלמנטים, מה שדורש יותר ממבט חטוף בכדי להפנים ולהבין את שפת העיצוב החדשה של הסיוויק.

 

הונדה סיוויקהונדה סיוויק

 

שני העקרונות המנחים בתכנון תא הנוסעים של הונדה סיוויק החדשה הם שימושיות ונוחות. מבחינת השימושיות הושם דגש רב על מוטיב הארגונומיה בתא הנוסעים. הונדה סיוויק החדשה מציגה תאי אחסון שימושיים במיוחד בדלתות המכונית וכן תא אחסון מודולרי גדול ויעיל הממוקם מתחת למשענת היד האמצעית. תא זה מיועד לאחסון חפצים בגדלים שונים וניתן להתאימו לגודל החפץ הדרוש אחסון, החל מבקבוק מים בנפח 2 ליטרים ועד למגירת מטבעות קטנה.

 

לוח המחוונים מחולק לשלושה צגים נפרדים ונוחים לקריאה בכל תנאי תאורה. הצגים עצמם ברורים מעוצבים ואינטואיטיביים במיוחד. הצג הראשי בגודל 7 אינץ' מכיל את רוב המידע החיוני לנהג וכולל מחשב דרך המדווח על נתוני צריכת דלק והמרחק שנותר עד לתדלוק הבא, המוצגים באופן קבוע על הצג.

 

הונדה סיוויקהונדה סיוויק

 

פחות אהבנו את מערכת המולטימדיה המותקנת בהתקנה מקומית על ידי היבואן. המערכת מסבכת מאוד את תפעול הרדיו ברכב ואינה מסתנכרנת באופן מלא עם הטלפון הנייד באמצעות בלוטות'. בנוסף, כפתור עוצמת השמע על גלגל ההגה אינו שולט על עוצמת השמע במערכת המולטימדיה. הצג אינו ברור וקשה לקריאה במצבי תאורה משתנים. ניכר כי על מנת להוזיל את עלות הקניה של המכונית בחר היבואן לשנמך את מערכת המולטימדיה וחבל שכך. יש לציין כי הונדה סיוויק החדשה בעלת מנוע 1.5 ליטר מאובזרת במערכת מולטימדיה מקורית מבית הונדה.

 

פתחי המיזוג הקדמיים ממוקמים היטב ואינם מקפיאים את ידיו של הנהג. בנוסף, מערכת בקרת האקלים בהונדה סיוויק החדשה מצליחה לקרר בקלות את תא הנוסעים גם בקיץ הישראלי הלוהט.

 

הונדה סיוויקהונדה סיוויק

 

המושבים הקדמיים עשויים בד איכותי ומעניקים נוחות טובה ותמיכה חשובה בגב התחתון. משענות הראש מתכווננות למעלה ולמטה, וכן נעות קדימה ואחורה להפחתת אפקט צליפת שוט בזמן תאונה חזיתית. הונדה סיוויק החדשה נמוכה מקודמותיה ועל כן גם תנוחת הישיבה נמוכה וקרובה מאוד לכביש. פחות אהבנו את ידית כיוונון גובה מושב הנהג, שחרקה ונתקעה במהלך ימי המבחן.

 

המושבים מאחור מספקים מרווח רגליים מכובד. מכיוון שעיצוב החלק האחורי הוא בסגנון פאסטבק, גובה התקרה מאחור הולך ופוחת עד כדי מגע עם ראשו של הנוסע מאחור. מדובר בבעיה שתטריד בעיקר נוסעים גבוהים אך הסעת ילדים במושב האחורי איננה מהווה אתגר עבור הונדה סיוויק. המושבים האחוריים ניתנים לקיפול קל ומהיר בתצורת 40/60 אך קיים הבדל גובה משמעותי של כ- 20 ס"מ בין גב המושבים ורצפת תא המטען, שיקשה על העמסת מטענים גדולים המצריכים דחיפה קדימה כגון מזוודות גדולות או קרטונים. בדגמים הקודמים כללה הונדה סיוויק מושב אחורי בעל יכולת קיפול חכמה אשר תרמה ליצירת משטח הטענה שטוח ונוח לשימוש.

 

הונדה סיוויקהונדה סיוויק

 

תא המטען בהונדה סיוויק החדשה גדול ומפתח ההעמסה נמוך. קיפול המושב האחורי בסיוויק החדשה מתבצע בקלות ומגדיל את נפח תא המטען מ- 486 ליטרים לכדי 1,203 ליטרים. כמו כן קיים בסיוויק החדשה כיסוי גלילה לתא מטען הנסגר ונפתח מצד לצד, שלא כמו ברוב מכוניות ההאצ'בק, בהן הכיסוי קשיח וחוצץ בין תא הנוסעים לתא המטען. בסיוויק ניתן להתקין את הכיסוי בצד שמאל או בצד ימין.

 

הונדה סיוויקהונדה סיוויק

 

ביצועים

 

לנסיעת המבחן התייצבה הונדה סיוויק אוטומטית עם מנוע טורבו בנזין 3 צילנדרים בנפח ליטר אחד בלבד. על אף כי גרסה זו נחשבת לגרסת האמצע, מתחת למנוע ה 1.5 ליטר ומעל לגרסת ה- 1.0 ליטר ידנית, נראה כי זוהי הגרסה שתוביל את מכירות הונדה סיוויק בישראל, ולכן חשוב היה לנו לבחון דווקא אותה. מנוע ה- 1.0 ליטר מפיק 129 כ''ס ב- 5,500 סל''ד ומייצר מומנט של 18.3 קג''מ החל מ 1,700 סל''ד. המנוע הקטן משודך לתיבת הילוכים רציפה עם חלוקה למעין 7 הילוכים. תיבת ההילוכים הרציפה מוכרת כבר מדגמים אחרים של הונדה ואיננה מצליחה לגרוף מחמאות. העברת ההילוכים המדומה מרגישה מעט איטית ומערכת הטיפטרוניק הפועלת בעזרת מנופים מאחורי גלגל ההגה, מגבילה את הנהג ואינה מאשרת הורדת הילוך לסיוע בבלימה או בתאוצה מעל לרף סל''ד מסוים.

 

הונדה סיוויקהונדה סיוויק

 

החיסרון במנוע הקטן מתבטא במחסור בכוח זמין בטווח סל"ד נמוך. התופעה מורגשת במיוחד בנסיעה איטית בפקקים כאשר פעולת המצערת תכופה אך איננה מצריכה תאוצה רבה אלא רק התקדמות איטית ומדודה. במהירויות אלו מורגשת חוסר לינאריות בפעולת דוושת המצערת אשר מקשה על הנהג להבין מהו המינון הנדרש. ברגע שבו נכנס מגדש הטורבו לפעולה, חוזרת ההנאה שבנהיגה, והסיוויק מתפקדת מצוין.

 

מערכת המתלים בהונדה סיוויק החדשה תוכננה על בסיס מתלה קדמי מסוג מקפרסון ומתלה אחורי רב חיבורי (Multi-link) הלקוח מעולם מרוצי השטח. היתרון המשמעותי של מתלה אחורי רב חיבורי הינו מתן חופש תנועה מבוקר לתנועת הגלגל על צירי האורך והרוחב במקביל. מערכת המתלים החדשה באה לידי ביטוי באחיזת כביש מעולה בסיבובים וכן בשיכוך בורות בכבישים משובשים. הונדה סיוויק החדשה זכתה לשלדה חדשה לחלוטין המאפשרת חלוקת משקל מאוזנת וספורטיבית, ועיצוב אווירודינמי.

 

הונדה סיוויקהונדה סיוויק

 

ההיגוי בהונדה סיוויק החדשה ראוי לציון לשבח. מערכת ההיגוי כוללת תגבור ויחס משתנים בהתאם למהירות הנסיעה. תגובת ההגה משתנה גם במהלך הפניה כדי לסייע בתמרון מדוייק בנהיגה במהירות גבוהה ובתמרוני חנייה. עוד מאפיין חשוב בהיגוי הוא מערכת אקטיבית לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה. כאשר מערכת זו בפעולה היא יודעת לזהות בדיוק רב את הסטייה מהנתיב ומתקנת בעצמה את זווית ההגה, לעיתים פעולתה מעט אגרסיבית.

 

מבחינת שלדה, מתלים והיגוי מציעה הונדה סיוויק החדשה את השילוש הקדוש הכה נדיר במכוניות בעלות תג מחיר נמוך. משמע, שיכוך זעזועים מעולה, פידבק נכון ויעיל מהגלגלים, ואחיזת כביש מצוינת בסיבובים.

 

הונדה סיוויקהונדה סיוויק

 

צריכת דלק

 

הונדה סיוויק החדשה שומרת על מאפיין ידוע של צריכת דלק נמוכה. נתוני היצרן מספרים על צריכת דלק של 21.3 ק''מ לליטר בנסיעה משולבת, אך כצפוי, בנסיעת המבחן התקשינו לשחזר נתון זה והשגנו צריכת דלק של 14.3 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. מהמנוע הקטן והמוגדש היינו מצפים לצריכת דלק טובה אף יותר, אך משקלה הגבוה של המכונית, העומד על 1,315 ק''ג, ורצועת כח בסל"ד גבוה מונעים זאת.

 

עלויות אחזקה

 

הונדה סיווויק החדשה משווקת עם אחריות יצרן למשך שלוש שנים או 100,000 ק”מ, המוקדם מביניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 654 ₪, עלות הטיפול השני 1,510 ₪, עלות הטיפול השלישי 850 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,510 ₪. סך ארבעת הטיפולים הראשונים עומד על 4,524 ₪ וכולל מע"מ. עלות ארבעת הטיפולים הראשונים להונדה סיוויק 1.0 ליטר יקרה ב 200 ₪ מעלות הטיפולים של דגמי 1.5 ליטר, ומעט גבוהה ביחס למתחרות.

 

מחיר פנס קדמי עומד על 3,404 ₪ ומחיר פנס אחורי 1,240 ₪. מחיר מראת צד קומפלט עומד על 2,135 ₪. עלות חלקי החילוף ממוצעת ביחס לנהוג בקטגוריית המשפחתיות.

 

הונדה סיוויקהונדה סיוויק

 

בטיחות

 

הונדה סיוויק החדשה מצוידת בשש כריות אוויר ושלל מערכות בטיחות אקטיביות. במבחן הריסוק שערך ארגון Euro NCAP זכתה הונדה סיוויק לציון של 5 כוכבים מתוך 5. ציוד הבטיחות כולל מערכת עזר לבלימת חירום, מערכת אלקטרונית לחלוקת כוחות בלימה, מערכת בקרת יציבות, מערכת סיוע לזינוק בעלייה, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, נקודות עיגון Isofix במושב האחורי, וחגורות בטיחות בעלות מנגנוני הידוק חדשניים.

 

הונדה סיוויקהונדה סיוויק

 

כל דגמי הונדה סיוויק החדשה משווקים בישראל עם שלל מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כסטנדרט. המפרט כולל מערכת בלימה אוטונומית, מערכת אקטיבית לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה, ומערכת זיהוי תמרורים המציגה תמרורי הגבלת מהירות ותמרורי אזהרה. בנוסף קיימת בקרת שיוט אדפטיבית המתפקדת מצוין, ובשילוב עם בקרת סטייה מנתיב, מעניקה המכונית תחושה שהכל תחת שליטה, ובמקרה חירום תיקח המכונית את הפיקוד ותציל את המצב.

 

תמורה למחיר

 

הונדה סיוויק החדשה עם מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה, מוצעת במחיר העומד על 131,900 ₪. מחיר הדגם הידני עומד על 121,900 ₪. בנוסף מוצעת הונדה סיוויק החדשה עם מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית במחיר של 144,900 ₪. המנוע החזק מוצע ברמת אבזור ספורט בעיצוב אגרסיבי עם אבזור עשיר.

 

הונדה סיוויק החדשה היא ללא ספק הדגם הטוב והמשתלם ביותר בהשוואה לדגמי הסיוויק השונים שיוצרו מאז שנת 1973 ועד היום. היא חסכונית, בטוחה, שימושית, מהנה לנהיגה, וכיאה לסיוויק אמיתית היא מושכת המון תשומת לב. אנו מאמינים שיהיו גם כאלה שלא יתחברו לעיצוב הצעקני והייחודי שלה, אך בשקלול המחיר התחרותי ושלל היתרונות שמציעה הסיוויק החדשה, ניתן לקבוע כי מדובר במכונית משפחתית מוצלחת.

 

 

 

הונדה סיוויק האצ'בק 1.0 טורבו בנזין אוטומט 
מנוע טורבו בנזין 988 סמ"ק
הספק מרבי משולב 129/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 18.3/1,700 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים 7 הילוכים אוטומטית רציפה
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,518 מ"מ
רוחב כללי 1,799 מ"מ
גובה כללי 1,434 מ"מ
בסיס גלגלים 2,697 מ"מ
מיכל דלק 46 ליטרים
נפח תא מטען

486/1,203 ליטרים

משקל עצמי 1,315 ק"ג
מהירות מרבית 200 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 10.6 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 21.3 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 14.3 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 4 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 4 כוכבים (מתוך 5)
מחיר

131,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    22.03.20 | מבחני רכב

    מרצדס CLA 35 AMG מציעה ביצועים משכרים במעטפת סקסית אך דורשת פרמיה בלתי מבוטלת. יצאנו למבחן ראוותני ומהיר

    מרצדס CLA 35 AMG נועדה לגשר על הפער שבין הגרסאות הרגילות של מרצדס CLA לבין גרסת הקצה CLA 45 AMG ומתחרה בדגמים כגון אאודי S3 וב.מ.וו M235. מעבר למנוע החזק, זוכה גרסה זו לשלדה מחוזקת ומכלולים התואמים ליכולת הגבוהה, ביניהם מערכת הנעה כפולה מתקדמת, מתלים מוקשחים, בלמים מוגדלים ומאווררים, היגוי חד ומהיר

     
  • וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    17.03.20 | מבחני רכב

    וולוו S60 מציעה חבילה ראויה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות פרימיום, ובגרסת הפלאג-אין הייבריד אפילו יחס נדיר של ביצועים לשקל

    בשנת 1994 הציגה וולוו, שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות אך חסרות כישורים דינמיים, את ה- T5 850 שצוידה במנוע טורבו חזק והשפילה את גרסאות ששת הצילינדרים של המתחרות מגרמניה בכל מבחני התאוצה ובמחיר נמוך יותר. וולוו S60 בגרסת T8 היא צאצאה של סבתא T5 850 ומציעה הספק וביצועים

     
  • סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    11.03.20 | מבחני רכב

    סיטרואן הוסיפה כוח למנוע של ה- C3 איירקרוס, ויצאנו לבדוק איך הוא משתלב עם השיק הצרפתי

    סיטרואן C3 איירקרוס הוצג בשנת 2018 ובינתיים הוצגו מתמודדים צעירים וטובים שהפכו את התחרות לקשה יותר. כדי להשאירו רלוונטי בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים, בחרה היצרנית לתת לדגם חיזוק משמעותי עם מנוע בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס, תוספת של 20 סוסים ביחס למנוע הקודם. סיטרואן c3 איירקרוס יתר

     
  • קופרה אטקה במבחן דרכים

    קופרה אטקה במבחן דרכים

    01.03.20 | מבחני רכב

    קופרה אטקה מציע ביצועים ספורטיביים בחבילה משפחתית נוחה ושימושית

    ברשותכם, אתחיל מהשורה התחתונה. לקופרה אטקה אין מתחרים ישירים, ואם היו כאלה, הם היו צריכים לעבוד מאוד קשה כדי לנצח את מה שיש לרכב הזה להציע. מעבר להיותו מכונת נהיגה טכנולוגית ומתקדמת, הוא גם שימושי ברמה היומיומית כמו סיאט אטקה של השכן. יתרה מכך, יש משהו מיוחד בלהיות שונה על הכביש, לדעת שיש לך רכב שיכ

     
  • אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    27.02.20 | מבחני רכב

    אאודי A4 נהנית מפופולריות גבוהה יחסית בארץ ובעולם, ומתיחת הפנים שעברה נועדה להשאירה אטרקטיבית גם בשנים הבאות עד להצגת הדור הבא

    אאודי A4 אחראית על חלק נכבד ממכירות המותג ברחבי העולם ועל כן חשובה מאוד עבור היצרנית. מתיחת הפנים אותה עברה אאודי A4 נועדה להשאיר את המכונית רעננה ועדכנית לשנים הקרובות על מנת להתחרות מול דגמים צעירים כגון ב.מ.וו סדרה 3. המשפחתית הגדולה של אאודי שומרת על מעלותיה המוכרות, מיישרת קו עם שפת העיצוב החדש

     
  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב

     
  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריקאי החובב רכבי SUV ונת

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר

     
  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק