הונדה סיוויק החדשה במבחן דרכים

 

יצאנו לבדוק האם הדור העשירי של הונדה סיוויק טוב מקודמיו. התוצאות הפתיעו אפילו אותנו

תגיות | משפחתיות, הונדה, סיוויק 5 דלתות

בשנת 2016 השיקה הונדה את הדור העשירי לשושלת הסיוויק הידועה. הסיוויק עלתה לראשונה על פסי הייצור בשנת 1973, ומאז מכרה קרוב לעשרים מיליון רכבים ההופכים אותה למכונית הנמכרת ביותר אי פעם של הונדה. הדור העשירי בסדרת הסיוויק, מבטא את הלך הרוח המקובל היום בעולם הרכב. בדומה ליצרני רכב רבים החליטה גם הונדה על שינוי מגמה, והחלה לייצר מנועי טורבו קטנים וחסכוניים.

 

סרטון מבחן דרכים הונדה סיוויק

 

הונדה סיוויק 1.0 טורבו בנזין האצ'בק אוטומט 
יתרונות   הנאה מנהיגה, מערכות בטיחות אקטיביות כסטנדרט, צריכת דלק
חסרונות   כוח זמין בסל"ד נמוך, מערכת מולטימדיה

 

הונדה סיוויקהונדה סיוויק

 

הונדה סיוויק החדשה חמושה במנוע טורבו בנזין בנפח 1.0 ליטר ובהספק של 129 כ''ס, במערכת מתלים חדשה ודינמית, ובמערכות בטיחות אקטיביות. נראה אם כן, כי שושלת הסיוויק כאן כדי להישאר.

 

עיצוב ונוחות

 

אם תעצרו רגע לחשוב תזכרו שעוד בתקופת ילדותכם ידעתם להבחין בין סתם מכונית להונדה סיוויק שידעה להשאיר בזיכרוננו חותם הייחודי רק לה. בכל פעם שהונדה השיקה דור חדש לשושלת, היא משכה עניין בכביש, בפקק, ובמגרשי החניה. כבר עשרה דורות שחטיבת העיצוב בהונדה מיישמת עקרונות קבועים על מנת להצליח ולמתג את הסיוויק כספורטיבית ונחשקת ביחס למשפחתיות המתחרות, ועל כך יש להעריך את עבודתם החרוצה והמדויקת. הונדה סיוויק החדשה מושכת המון תשומת לב ולא מאפשרת להישאר אדישים כלפיה. מה שבטוח, לסיוויק החדשה עיצוב חדשני וייחודי המבדיל אותה מכל משפחתית אחרת.

 

הונדה סיוויקהונדה סיוויק

 

הונדה סיוויק החדשה ארוכה ונמוכה ביחס למתחרות. אורכה 4,518 מ''מ, גובהה 1,434 מ''מ, רוחבה 1,799 מ''מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,697 מ''מ. בשלב זה מוצעת הסיוויק החדשה בישראל בתצורת האצ'בק בלבד. הדור העשירי של הונדה סיוויק מוצע בעולם במגוון תצורת מרכב נוספות: סדאן, קופה, ודגם הספורט סיוויק Type R.

 

בקדמת המכונית נמצא גריל בולט עשוי פלסטיק שחור מבריק. הגריל עוצב כך שנדמה כאילו הוא בולע לתוכו את פנסי הרכב המלבניים. הגריל תחום בצדו התחתון על ידי הפגוש הקדמי, אף הוא מסיבי ובולט. מלפנים ומאחור הותקנו כונסי אוויר ענקיים אשר אינם אחראים על קירור המנוע או הגלגלים, אך נוטלים חלק משמעותי בעיצוב הייחודי והמעט צעקני של הונדה סיוויק החדשה.

 

הונדה סיוויקהונדה סיוויק

 

קווי המתאר של הונדה סיוויק החדשה חדים מלפנים ומעוגלים מאחור. בעוד החזית ארוכה, מתוחה ומחודדת, הזנב מציג פרשנות חדשה לעיצוב רכבי האצ'בק. הגג משתפל לאחור וחובר אל דלת תא מטען גדולה שאינה מסתפקת בספויילר אחד וכוללת שניים. אחד קטן ועדין בגובה הגג ואחד גדול ומשמעותי יותר בקצה המכונית, המעוצב כהמשך לפנסים האחוריים הנאים. תוסיפו לכל זה בתי גלגלים תפוחים, קו מותניים בולט, ומשטח קעור בתחתית הדלתות והתוצאה היא סגנון עיצובי חדש ומיוחד במינו.

 

חישוקי הסגסוגת בקוטר 16 אינץ' מעוצבים בצורה יוצאת דופן ויוצרים אצל המתבונן תחושת תנועה גם כאשר הרכב עומד במקום. הם עושים זאת על ידי שימוש בשני גוונים ועיצוב המורכב ממספר רב של חרכים המזכירים להבי טורבינה. העיצוב החיצוני בהחלט שונה וייחודי, הוא מורכב מאינספור אלמנטים, מה שדורש יותר ממבט חטוף בכדי להפנים ולהבין את שפת העיצוב החדשה של הסיוויק.

 

הונדה סיוויקהונדה סיוויק

 

שני העקרונות המנחים בתכנון תא הנוסעים של הונדה סיוויק החדשה הם שימושיות ונוחות. מבחינת השימושיות הושם דגש רב על מוטיב הארגונומיה בתא הנוסעים. הונדה סיוויק החדשה מציגה תאי אחסון שימושיים במיוחד בדלתות המכונית וכן תא אחסון מודולרי גדול ויעיל הממוקם מתחת למשענת היד האמצעית. תא זה מיועד לאחסון חפצים בגדלים שונים וניתן להתאימו לגודל החפץ הדרוש אחסון, החל מבקבוק מים בנפח 2 ליטרים ועד למגירת מטבעות קטנה.

 

לוח המחוונים מחולק לשלושה צגים נפרדים ונוחים לקריאה בכל תנאי תאורה. הצגים עצמם ברורים מעוצבים ואינטואיטיביים במיוחד. הצג הראשי בגודל 7 אינץ' מכיל את רוב המידע החיוני לנהג וכולל מחשב דרך המדווח על נתוני צריכת דלק והמרחק שנותר עד לתדלוק הבא, המוצגים באופן קבוע על הצג.

 

הונדה סיוויקהונדה סיוויק

 

פחות אהבנו את מערכת המולטימדיה המותקנת בהתקנה מקומית על ידי היבואן. המערכת מסבכת מאוד את תפעול הרדיו ברכב ואינה מסתנכרנת באופן מלא עם הטלפון הנייד באמצעות בלוטות'. בנוסף, כפתור עוצמת השמע על גלגל ההגה אינו שולט על עוצמת השמע במערכת המולטימדיה. הצג אינו ברור וקשה לקריאה במצבי תאורה משתנים. ניכר כי על מנת להוזיל את עלות הקניה של המכונית בחר היבואן לשנמך את מערכת המולטימדיה וחבל שכך. יש לציין כי הונדה סיוויק החדשה בעלת מנוע 1.5 ליטר מאובזרת במערכת מולטימדיה מקורית מבית הונדה.

 

פתחי המיזוג הקדמיים ממוקמים היטב ואינם מקפיאים את ידיו של הנהג. בנוסף, מערכת בקרת האקלים בהונדה סיוויק החדשה מצליחה לקרר בקלות את תא הנוסעים גם בקיץ הישראלי הלוהט.

 

הונדה סיוויקהונדה סיוויק

 

המושבים הקדמיים עשויים בד איכותי ומעניקים נוחות טובה ותמיכה חשובה בגב התחתון. משענות הראש מתכווננות למעלה ולמטה, וכן נעות קדימה ואחורה להפחתת אפקט צליפת שוט בזמן תאונה חזיתית. הונדה סיוויק החדשה נמוכה מקודמותיה ועל כן גם תנוחת הישיבה נמוכה וקרובה מאוד לכביש. פחות אהבנו את ידית כיוונון גובה מושב הנהג, שחרקה ונתקעה במהלך ימי המבחן.

 

המושבים מאחור מספקים מרווח רגליים מכובד. מכיוון שעיצוב החלק האחורי הוא בסגנון פאסטבק, גובה התקרה מאחור הולך ופוחת עד כדי מגע עם ראשו של הנוסע מאחור. מדובר בבעיה שתטריד בעיקר נוסעים גבוהים אך הסעת ילדים במושב האחורי איננה מהווה אתגר עבור הונדה סיוויק. המושבים האחוריים ניתנים לקיפול קל ומהיר בתצורת 40/60 אך קיים הבדל גובה משמעותי של כ- 20 ס"מ בין גב המושבים ורצפת תא המטען, שיקשה על העמסת מטענים גדולים המצריכים דחיפה קדימה כגון מזוודות גדולות או קרטונים. בדגמים הקודמים כללה הונדה סיוויק מושב אחורי בעל יכולת קיפול חכמה אשר תרמה ליצירת משטח הטענה שטוח ונוח לשימוש.

 

הונדה סיוויקהונדה סיוויק

 

תא המטען בהונדה סיוויק החדשה גדול ומפתח ההעמסה נמוך. קיפול המושב האחורי בסיוויק החדשה מתבצע בקלות ומגדיל את נפח תא המטען מ- 486 ליטרים לכדי 1,203 ליטרים. כמו כן קיים בסיוויק החדשה כיסוי גלילה לתא מטען הנסגר ונפתח מצד לצד, שלא כמו ברוב מכוניות ההאצ'בק, בהן הכיסוי קשיח וחוצץ בין תא הנוסעים לתא המטען. בסיוויק ניתן להתקין את הכיסוי בצד שמאל או בצד ימין.

 

הונדה סיוויקהונדה סיוויק

 

ביצועים

 

לנסיעת המבחן התייצבה הונדה סיוויק אוטומטית עם מנוע טורבו בנזין 3 צילנדרים בנפח ליטר אחד בלבד. על אף כי גרסה זו נחשבת לגרסת האמצע, מתחת למנוע ה 1.5 ליטר ומעל לגרסת ה- 1.0 ליטר ידנית, נראה כי זוהי הגרסה שתוביל את מכירות הונדה סיוויק בישראל, ולכן חשוב היה לנו לבחון דווקא אותה. מנוע ה- 1.0 ליטר מפיק 129 כ''ס ב- 5,500 סל''ד ומייצר מומנט של 18.3 קג''מ החל מ 1,700 סל''ד. המנוע הקטן משודך לתיבת הילוכים רציפה עם חלוקה למעין 7 הילוכים. תיבת ההילוכים הרציפה מוכרת כבר מדגמים אחרים של הונדה ואיננה מצליחה לגרוף מחמאות. העברת ההילוכים המדומה מרגישה מעט איטית ומערכת הטיפטרוניק הפועלת בעזרת מנופים מאחורי גלגל ההגה, מגבילה את הנהג ואינה מאשרת הורדת הילוך לסיוע בבלימה או בתאוצה מעל לרף סל''ד מסוים.

 

הונדה סיוויקהונדה סיוויק

 

החיסרון במנוע הקטן מתבטא במחסור בכוח זמין בטווח סל"ד נמוך. התופעה מורגשת במיוחד בנסיעה איטית בפקקים כאשר פעולת המצערת תכופה אך איננה מצריכה תאוצה רבה אלא רק התקדמות איטית ומדודה. במהירויות אלו מורגשת חוסר לינאריות בפעולת דוושת המצערת אשר מקשה על הנהג להבין מהו המינון הנדרש. ברגע שבו נכנס מגדש הטורבו לפעולה, חוזרת ההנאה שבנהיגה, והסיוויק מתפקדת מצוין.

 

מערכת המתלים בהונדה סיוויק החדשה תוכננה על בסיס מתלה קדמי מסוג מקפרסון ומתלה אחורי רב חיבורי (Multi-link) הלקוח מעולם מרוצי השטח. היתרון המשמעותי של מתלה אחורי רב חיבורי הינו מתן חופש תנועה מבוקר לתנועת הגלגל על צירי האורך והרוחב במקביל. מערכת המתלים החדשה באה לידי ביטוי באחיזת כביש מעולה בסיבובים וכן בשיכוך בורות בכבישים משובשים. הונדה סיוויק החדשה זכתה לשלדה חדשה לחלוטין המאפשרת חלוקת משקל מאוזנת וספורטיבית, ועיצוב אווירודינמי.

 

הונדה סיוויקהונדה סיוויק

 

ההיגוי בהונדה סיוויק החדשה ראוי לציון לשבח. מערכת ההיגוי כוללת תגבור ויחס משתנים בהתאם למהירות הנסיעה. תגובת ההגה משתנה גם במהלך הפניה כדי לסייע בתמרון מדוייק בנהיגה במהירות גבוהה ובתמרוני חנייה. עוד מאפיין חשוב בהיגוי הוא מערכת אקטיבית לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה. כאשר מערכת זו בפעולה היא יודעת לזהות בדיוק רב את הסטייה מהנתיב ומתקנת בעצמה את זווית ההגה, לעיתים פעולתה מעט אגרסיבית.

 

מבחינת שלדה, מתלים והיגוי מציעה הונדה סיוויק החדשה את השילוש הקדוש הכה נדיר במכוניות בעלות תג מחיר נמוך. משמע, שיכוך זעזועים מעולה, פידבק נכון ויעיל מהגלגלים, ואחיזת כביש מצוינת בסיבובים.

 

הונדה סיוויקהונדה סיוויק

 

צריכת דלק

 

הונדה סיוויק החדשה שומרת על מאפיין ידוע של צריכת דלק נמוכה. נתוני היצרן מספרים על צריכת דלק של 21.3 ק''מ לליטר בנסיעה משולבת, אך כצפוי, בנסיעת המבחן התקשינו לשחזר נתון זה והשגנו צריכת דלק של 14.3 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. מהמנוע הקטן והמוגדש היינו מצפים לצריכת דלק טובה אף יותר, אך משקלה הגבוה של המכונית, העומד על 1,315 ק''ג, ורצועת כח בסל"ד גבוה מונעים זאת.

 

עלויות אחזקה

 

הונדה סיווויק החדשה משווקת עם אחריות יצרן למשך שלוש שנים או 100,000 ק”מ, המוקדם מביניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 654 ₪, עלות הטיפול השני 1,510 ₪, עלות הטיפול השלישי 850 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,510 ₪. סך ארבעת הטיפולים הראשונים עומד על 4,524 ₪ וכולל מע"מ. עלות ארבעת הטיפולים הראשונים להונדה סיוויק 1.0 ליטר יקרה ב 200 ₪ מעלות הטיפולים של דגמי 1.5 ליטר, ומעט גבוהה ביחס למתחרות.

 

מחיר פנס קדמי עומד על 3,404 ₪ ומחיר פנס אחורי 1,240 ₪. מחיר מראת צד קומפלט עומד על 2,135 ₪. עלות חלקי החילוף ממוצעת ביחס לנהוג בקטגוריית המשפחתיות.

 

הונדה סיוויקהונדה סיוויק

 

בטיחות

 

הונדה סיוויק החדשה מצוידת בשש כריות אוויר ושלל מערכות בטיחות אקטיביות. במבחן הריסוק שערך ארגון Euro NCAP זכתה הונדה סיוויק לציון של 5 כוכבים מתוך 5. ציוד הבטיחות כולל מערכת עזר לבלימת חירום, מערכת אלקטרונית לחלוקת כוחות בלימה, מערכת בקרת יציבות, מערכת סיוע לזינוק בעלייה, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, נקודות עיגון Isofix במושב האחורי, וחגורות בטיחות בעלות מנגנוני הידוק חדשניים.

 

הונדה סיוויקהונדה סיוויק

 

כל דגמי הונדה סיוויק החדשה משווקים בישראל עם שלל מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כסטנדרט. המפרט כולל מערכת בלימה אוטונומית, מערכת אקטיבית לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה, ומערכת זיהוי תמרורים המציגה תמרורי הגבלת מהירות ותמרורי אזהרה. בנוסף קיימת בקרת שיוט אדפטיבית המתפקדת מצוין, ובשילוב עם בקרת סטייה מנתיב, מעניקה המכונית תחושה שהכל תחת שליטה, ובמקרה חירום תיקח המכונית את הפיקוד ותציל את המצב.

 

תמורה למחיר

 

הונדה סיוויק החדשה עם מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה, מוצעת במחיר העומד על 131,900 ₪. מחיר הדגם הידני עומד על 121,900 ₪. בנוסף מוצעת הונדה סיוויק החדשה עם מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית במחיר של 144,900 ₪. המנוע החזק מוצע ברמת אבזור ספורט בעיצוב אגרסיבי עם אבזור עשיר.

 

הונדה סיוויק החדשה היא ללא ספק הדגם הטוב והמשתלם ביותר בהשוואה לדגמי הסיוויק השונים שיוצרו מאז שנת 1973 ועד היום. היא חסכונית, בטוחה, שימושית, מהנה לנהיגה, וכיאה לסיוויק אמיתית היא מושכת המון תשומת לב. אנו מאמינים שיהיו גם כאלה שלא יתחברו לעיצוב הצעקני והייחודי שלה, אך בשקלול המחיר התחרותי ושלל היתרונות שמציעה הסיוויק החדשה, ניתן לקבוע כי מדובר במכונית משפחתית מוצלחת.

 

 

 

הונדה סיוויק האצ'בק 1.0 טורבו בנזין אוטומט 
מנוע טורבו בנזין 988 סמ"ק
הספק מרבי משולב 129/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 18.3/1,700 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים 7 הילוכים אוטומטית רציפה
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,518 מ"מ
רוחב כללי 1,799 מ"מ
גובה כללי 1,434 מ"מ
בסיס גלגלים 2,697 מ"מ
מיכל דלק 46 ליטרים
נפח תא מטען

486/1,203 ליטרים

משקל עצמי 1,315 ק"ג
מהירות מרבית 200 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 10.6 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 21.3 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 14.3 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 4 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 4 כוכבים (מתוך 5)
מחיר

131,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט