מאזדה CX-3 במבחן דרכים - Pure Red

 

מאזדה CX-3 מציע ממדים קטנים עם מנוע גדול ותג מחיר לא קטן. יצאנו לבדוק למי מתאים CX-3 והאם הוא מצדיק את המחיר

תגיות | פנאי שטח, מאזדה, CX-3

שוק המשפחתיות מאבד נתחים יקרים לטובת פלח הקרוסאוברים האופנתיים, והמתחרות מקוריאה מתעלות בנתוני המסירות על מי שהייתה המלכה מיפן. כעת משגרת מאזדה את ה- CX3 כאלטרנטיבה קומפקטית וספורטיבית לרכבי הפנאי הקוריאנים המובילים את טבלת המכירות

 

מאזדה CX3 Pure White
יתרונות   יחידת הנעה, התנהגות כביש, הנאה מנהיגה
חסרונות   צריכת דלק, נוחות מושבים, מרווח, תא מטען קטן

 

מאזדה CX-3 2017מאזדה CX-3 2017

 

עיצוב ונוחות

 

מאזדה CX3 מבוסס על הסופר מיני המוצלחת של היצרנית, ה- 2. למעשה, מדובר בדגם שהוצג עוד בשנת 2015 והגיע אלינו באיחור ניכר אך עיצובו עדיין נאה מאוד. הוא מאמץ את הקווים המוכרים של היצרנית, הכוללים תפיחות משמעותיות מעל בתי הגלגלים, שבלטו עוד יותר בצבעו האדום העז של רכב המבחן. החרטום מוכר אף הוא ומזוהה עם מאזדה, קו החלונות נמתח מעלה ככל שמתקרבים לקורה C המושחרת. בקצה השמשה האחורית ספויילר מובנה, ובפינות הפגוש שני פתחי מפלט כסופים להשלמת המראה הספורטיבי. מבט מהצד חושף חישוקי 18 אינץ' בחתך 50, המרמזים על הייעוד לכביש. מרווח גחון של 155 מ"מ בלבד וגובה כולל של 1,535 מ"מ, מקנים ל- CX3 מראה של מאזדה 2 מוגבהת. מאזדה CX3 עוטה איפור שטח הכולל קשתות גלגלים מפלסטיק מושחר, ותחתיות פגושים וחצאיות פלסטיק מאותו חומר, אבל הגובה החסר יחד עם מרווח הגחון המצומצם משדרים מכל זווית יותר מאזדה 2 עירונית מאשר קרוסאובר עם ייעוד פנאי שטח.

 

מאזדה CX-3 2017מאזדה CX-3 2017

 

פתיחת הדלת מתאפשרת ללא צורך במפתח, ומאפשרת להתמקם במושב הנהג המרופד בעור לבן בגרסת Pure White. תנוחת הישיבה הנמוכה יחד עם הממדים הקומפקטיים, מביאים לתחושה של נהיגה בסופר מיני מוגבהת מעט ולא ברכב פנאי שטח. אלו המחפשים אחר ישיבה גבוהה ושולטת, לא יקבלו את מבוקשם כאן. מאידך, קו החלונות הנמוך מלפנים מציע שדה ראיה מצויין. תא הנוסעים מעוצב בצורה נאה ועוטפת עם קשתות המחברות את הדלתות אל הדשבורד, פתחי אוורור בעיצוב מנועי סילון, ברחבי התא פזורים חלקים במראה אלומיניום מלוטש, ועיטורים דמויי סיבי פחמן. בגרסת Pure White מוצעים מושבים עטויי ריפוד עור לבן משולב באלקנטרה, שילוב המופיע גם בריפוד הדלתות ובחלקים מהדשבורד, וללא ספק מוסיף המון סטייל לתא הנוסעים. שאר החומרים המרכיבים את תא הנוסעים מרגישים פשוטים, דיפון הדלתות עשוי בפלסטיקה חלולה ונוקשה. אפילו חלקו העליון של הדשבורד עשוי מפלסטיק נוקשה, וגם המתגים אינם מעניקים תחושה איכותית. המושבים עצמם הם נקודת התורפה העיקרית במאזדה CX3. אמנם עיצובם נאה לעין וטווח הכוונון הידני שלהם רחב, אך ישיבה בהם חושפת בחירה מוזרה בריפוד רך בחלקו התחתון של מסעד המושב וריפוד נוקשה באזור השכמות, כך שחלקו התחתון של הגב שוקע אל תוך משענת הגב בעוד אזור השכמות נותר ללא תמיכה מספקת. בנוסף, מבנה המושב צר בחלקו העליון ואינו תומך לכל רוחב השכמות, וגורם לעייפות מואצת בנסיעות ארוכות. איכות ההרכבה עצמה הדוקה כיאה למאזדה ודיפוני התא שומרים על דממה מוחלטת בכל תנאי הדרך.

 

מאזדה CX-3 2017מאזדה CX-3 2017

 

בחלקה העליון של הקונסולה המרכזית ניצב מסך מגע בגודל 7 אינץ' המציג את מערכת MZD CONNECT המוכרת של מאזדה. במסך ניתן לשלוט בעזרת גלגלת בין המושבים הקדמיים, ובזמן עצירה מוחלטת ניתן לשלוט במסך גם באמצעות מגע. המערכת עצמה נוחה לשימוש, התצוגה ברורה, וגם ביצועי המסך טובים מבחינת רזולוציה והשתקפות. טוב יעשו החברים במאזדה אם יאמצו מערכת מבוססת אנדרואיד המציעה שפע אפשרויות ומעבר חלק ואינטואיטיבי בין תפריטים. פרט לכך הנדסת האנוש טובה. ישנם מעט מאוד פקדים הפזורים בתא. התצוגה העילית של מהירות הרכב והתרעות מערכות הבטיחות אינה ברורה לקריאה עקב מיקום נמוך והשתקפויות על צג הזכוכית. בלילה מצאנו כי היא מעט מסנוורת בדרכים חשוכות, וניתן היה לוותר עלייה לטובת מד מהירות אנלוגי בלוח המחוונים. גם משענת יד בין המושבים הקדמיים הייתה מתקבלת בברכה.

 

מאזדה CX-3 2017מאזדה CX-3 2017

 

המרווח בתא הנוסעים לוקה בחסר. במושבים הקדמיים לא יחסר מקום בכל המימדים, אך יושבי המושב האחורי יאלצו להסתפק במרווח רגליים מוגבל בשל השימוש בפלטפורמה של מאזדה 2 בעלת בסיס גלגלים באורך 2,570 מ"מ בלבד. רוחבו של מאזדה CX3 עומד על 1,765 מ"מ, כתוצאה מכך לא מתאפשר מרווח סביר להסעת שלוש נוסעים במושב האחורי. בנוסף, מדרגת תעלת ההינע הבולטת, תפריע ליושב במושב האמצעי. לעומת זאת, מרווח הראש במושב האחורי סביר בהחלט. המושב עצמו אינו נוח בנסיעות ארוכות. קו החלונות האחוריים המטפס מעלה יחד עם החלונות הכהים והיעדר פתחי מיזוג מאחור עלולים לגרום לנוסעים במושב האחורי לקסטרופוביה.

 

מאזדה CX-3 2017מאזדה CX-3 2017

 

ניכר מחסור בתאי אחסון בסביבת תא הנוסעים. תא הכפפות קטן, חשוך, וחסר מנגנון לפתיחה מרוסנת. מורגש חסרונו של תא אחסון בין המושבים, וגם החלל בתחתית הקונסולה המרכזית מספיק בקושי לסמארטפון. כן מצאנו חללי אחסון גדולים בדלתות הקדמיות, ומחזיקי כוסות בין המושבים. תא המטען מציע נפח אחסון מצומק של 240 ליטרים בלבד. נתון זה עלול להגביל את השימושיות כרכב ראשי במשפחה. אמנם קיפול המושב האחורי מביא לנפח טעינה משופר, אך זהו לא פתרון נוח לחיי היום יום. בתחתית התא נמצא גלגל רזרבי זמני עם חישוק פלדה.

 

מאזדה CX-3 2017מאזדה CX-3 2017

 

הכניסה והיציאה מהמאזדה CX3 נוחה למדי מהמושבים הקדמיים, אך הדלתות האחוריות סובלות ממפתח צר המקשה על הכניסה והיציאה של נוסעי המושב האחורי. כזכור, למאזדה CX3 חסר הגובה המתבקש כל כך מקרוסאובר, המקל על נוחות הגישה לרכב.

 

ביצועים

 

מאזדה מתעקשת להישאר נאמנה למתכון הישן והטוב של מנוע אטמוספרי ותיבת הילוכים פלנטרית, ומוכיחה כי שילוב זה עדיין רלוונטי גם בימים אלו של מנועי טורבו ותיבות הילוכים רובוטיות ורציפות. השילוב של מנוע שני הליטרים בהספק 156 כ"ס עם תיבת שישה הילוכים פלנטרית יעיל מאוד וחלק. הביצועים מעולים, התגובות מהירות, והעברות ההילוכים חלקות ללא טלטולים ורעשים המאפיינים תיבות הילוכים רובוטיות.

 

מאזדה CX-3 2017מאזדה CX-3 2017

 

התאוצה מעמידה למאה קמ"ש אורכת 9.1 שניות. תיבת ההילוכים הזריזה יודעת לפצות על היעדר זמינות הכוח בסל"ד נמוך בהשוואה למנועי טורבו ושומרת את המנוע בתחום היעיל. במקרה הצורך יודעת התיבה להוריד 2 או 3 הילוכים באופן נינוח. בסמוך לבורר העברת ההילוכים שוכן מתג S, ולטעמנו עדיף היה למקמו על בורר ההילוכים. לחיצה עליו משנה לחלוטין את אופי תפקוד התיבה והמנוע. התגובות הופכות עצבניות וחדות, יחד עם שמירת המנוע בסל"ד גבוה והורדות הילוכים תכופות. פעולת המנוע חלקה והוא מטפס בקלילות עד ל- 6,500 סל"ד, אך מעל 4,000 סל"ד קולו רועם ומורגש בתא הנוסעים. צליל ספורטיבי יותר יכול היה להכניס לאווירה הנכונה ולהלום את פעולת שאר המכלולים.

 

מאזדה CX-3 2017מאזדה CX-3 2017

 

ההתנעה מתבצעת ללא מפתח ושילוב ל- DRIVE מביא לתגובה זריזה וחלקה של תיבת ההילוכים הפלנטרית. כבר במהירויות עירונית מתחילים לחדור לתא רעשי רוח, רובם מכיוון המראות העצומות. ככל שעולה המהירות רעשי הרוח מתגברים מעט ונוספים רעשי כביש, לא מדובר ברעש ברמה מטרידה באופן חריג, או כזה המונע ניהול שיחה נינוחה ברכב, אך כמות הדציבלים החודרת לתא היא מעל הממוצע, וגם מערכת השמע לא מצליחה לפצות על כך בצליל ענוג במיוחד.

 

מאזדה CX-3 2017מאזדה CX-3 2017

 

נוחות הנסיעה לעומת זו מרשימה יותר למרות הישיבה הנמוכה והקרובה לכביש. כיול המתלים בבסיסו נוקשה לטובת תגובות חדות ואחיזת כביש גבוהה, אך רוב המהמורות בעיר ירוסנו וישוככו על ידי המתלים. שברים חדים וחריצים עמוקים יצליחו להעביר תחושת חבטה ויפיקו צליל לא נעים מבולמי הזעזועים, אך בסה"כ נוחות הנסיעה נעימה ורוב מפגעי הכביש מרוסנים. גם מחוץ לעיר המתלים מרסנים ביעילות את גלי הכביש, אם כי רצף גלים אכזרי במהירות גבוהה עלולים להוציא את המתלים משלוותם ולגרום לנהג להאט את קצב הנסיעה בשל פגיעה ביציבות הכיוונית.

 

צריכת דלק

 

צריכת הדלק של מאזדה CX3 רחוקה מלהרשים, והיא תוצאה של שימוש במנוע אטמוספרי גדול ותיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית. במהלך ימי המבחן החמים שכללו נסיעה מאומצת עם מזגן, עמדה צריכת הדלק על ליטר אחד לכל 10.1 ק"מ. אמנם רחוק מנתון היצרן המצהיר על 16.4 ק"מ לליטר, אך הגיוני לאור תנאי הנהיגה. דרגת זיהום האוויר הינה 9 מתוך 15.

 

עלויות אחזקה

 

מאזדה CX3 משווק עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ, ובנוסף אחריות לשנה השלישית או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 669 ₪, עלות הטיפול השני 1,311 ₪, עלות הטיפול השלישי 669 ₪, ועלות הטיפול רביעי 1,740 ₪. סך ארבעת הטיפולים הראשונים עומד על 4,389 ₪ כולל מע"מ, ומציג מחיר סביר ביחס למקובל בפלח שוק זה.

 

מאזדה CX-3 2017מאזדה CX-3 2017

 

מחיר פנס קדמי עומד על 2,958 ₪, מחיר פנס אחורי 1,780 ₪ ומחיר מראת צד קומפלט עומד על 1,316 ₪. מחיר סט רפידות בלם עומד על 459 ₪ וסט צלחות בלם יעלה 783 ₪ במוסך היבואן. גם עלויות החלפים ממוצעות ביחס לנהוג בסגמנט. עלויות הביטוח הן 1,455 ₪ לביטוח חובה ו- 6,500 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות ושלילת רישיון בשלוש השנים האחרונות.

 

בטיחות

 

במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2015, זכה מאזדה CX3 לציון של ארבעה כוכבים מתוך חמישה עם מפרט מערכות הבטיחות זהה למשווק בישראל. האבזור הבטיחות כולל בין היתר התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, בלימה אוטומטית בעת חירום, שליטה באורות גבוהים, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, ו- 6 כריות אוויר. גרסת המבחן Pure White כוללת בנוסף מערכת סיוע לאיתור רכבים בשטח המת, והתראה מפני תנועה צולבת בנסיעה לאחור.

 

מאזדה CX-3 2017מאזדה CX-3 2017

 

תמורה למחיר

 

מאזדה נהנית ממוניטין אמינות מצויין ובחירתה במנוע אטמוספרי ובתיבת פלנטרית עשויה לחזק זאת. גרסת הכניסה ברמת אבזור ZOOM מוצעת במחיר של 134,000 ₪. המפרט כולל בין היתר בלימה אוטונומית עד למהירות 30 קמ"ש, מצלמת רוורס, מערכת התרעה מפני סטייה מנתיב הנסיעה, חיישני אורות וגשם, ופנסי הלוגן. הגרסה הנבחנת ברמת אבזור Pure White מוצעת במחיר של 145,000 ₪ ומציעה בנוסף ריפודי עור בשילוב צבעים לבן ובורדו, מערכת לאיתור רכבים בשטח המת, מערכת להחלפה אוטומטית בין אור גבוה לאור דרך, תצוגה עילית להקרנת נתוני הנסיעה מול עיני הנהג, יחידות תאורת מסוג LED מלפנים ומאחור, עיטור אלומיניום בתחתית הדלתות, גריל מושחר, וחישוקי 18 אינץ'.

 

מידותיו החיצוניות ממצבות את מאזדה CX3 כמתחרה בקטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים, אך מחירו מציב אותו בתחרות מול כלים בקטגוריה אחת מעל, בה בולטים קיה ספורטז' ויונדאי טוסון אשר מציעים ממדים גדולים יותר ומרווח פנימי עדיף. מאזדה CX3 פונה ללקוחות המעריכים ייחודיות וספורטיביות. עיצוב כוחני נאה ובולט, תא הנוסעים באווירה ספורטיבית, התנהגות כביש מהנה, ויחידת כוח מוצלחת, מציבים את מאזדה CX3 בראש הרשימה עבור מי שמעוניין בקרוסאובר קומפקטי וספורטיבי.

 

מאזדה Pure White CX3
מנוע 1,998 סמ"ק
הספק מרבי משולב 156/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 20.8/2,800 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,275 מ"מ
רוחב כללי 1,765 מ"מ
גובה כללי 1,535 מ"מ
בסיס גלגלים 2,570 מ"מ
מיכל דלק 48 ליטרים
נפח תא מטען

240 ליטרים

משקל עצמי 1,346 ק"ג
מהירות מרבית 197 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.1 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 16.4 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10.1 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 9 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 4 כוכבים (2014)
רמת אבזור בטיחותי 5 (מתוך 8)
מחיר

145,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • קאדילק XT5 טורבו 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    קאדילק XT5 טורבו 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.05.20 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק כמה טוב עשתה מתיחת הפנים לרכב הפנאי קאדילק XT5 ואיך מתמודד מנוע 2.0 ליטרים עם רכב במשקל 1.8 טון

    קאדילק עושה בעשור האחרון צעדים חשובים בהפיכת המותג לצעיר ואטרקטיבי יותר בכל קשת דגמיה תוך שמירה על התדמית היוקרתית. קאדילק XT5 הושק בשנת 2017 כמחליף לקאדילק SRX והציג עיצוב שונה מהמתחרים. מתיחת הפנים האחרונה שומרת על עיצובו המוצלח של רכב הפנאי האמריקאי אך כוללת נגיעות קוסמטיות קלות, מערכות בטיחות עד

     
  • פיג'ו 5008 1.2 ליטרים במבחן דרכים

    פיג'ו 5008 1.2 ליטרים במבחן דרכים

    30.04.20 | מבחני רכב

    הקרב בין רכבי הפנאי 7 מושבים הולך ומתעצם עם גרסה חדשה ומוזלת לפיג'ו 5008 אשר חמושה במנוע 3 צילינדרים צנוע בנפח 1.2 ליטרים

    רכבי הפנאי החמושים בשבעה מושבים ביצעו חיסול ממוקד במיניוואנים המסורתיים. משפחות גדולות כבר לא חייבות לרכוש רכב מגודל עם חזות מסחרית ורובן בוחרות בישיבה הגבוהה ובעיצוב הפנאי על אף פשרות בסעיפי המרחב הפנימי והשימושיות. פיג'ו 5008 1.2 טורבו אקטיב יתרונות עיצוב, מרווח, שימושיות, נוחות נ

     
  • פיג'ו 2008 החדש 2020 במבחן דרכים

    פיג'ו 2008 החדש 2020 במבחן דרכים

    19.04.20 | מבחני רכב

    פיג'ו 2008 החדש מתמודד בסגמנט רווי מתחרים ומתבלט בזכות עיצוב מרשים, תא נוסעים חדשני, ותיבת 8 הילוכים אוטומטית. יצאנו לעמוד על מעלותיו וחסרונותיו של גור האריות החדש

    קטגוריית הקרוסאוברים העירוניים ממשיכה לפרוח, ולמרבית היצרניות יש נציג בקטגוריה המאיימת להוות תחליף למכונית סופר מיני. נראה כי מדובר בתהליך טבעי לאור העדפת השוק לרכבים המציעים תנוחת ישיבה מעט גבוהה יותר לצד פוזת שטח. העובדה כי המתחרים בסגמנט מבוססים על מכוניות סופר מיני ומהווים למעשה גרסה מוגבהת שלהן

     
  • ראם 2020 במבחן דרכים

    ראם 2020 במבחן דרכים

    12.04.20 | מבחני רכב

    ראם 2500 בגרסת לימיטד עושה בסטייל את מה שמצופה מטנדר אמריקאי גדול וחזק

    את טבלת המכירות בארה"ב מובילים באופן קבוע הטנדרים של פורד, שברולט וראם. בישראל המצב שונה, אך בעזרת הטבות מס נדיבות נמכרים טנדרים כאלה במספרים יפים. למבחן הדרכים שלנו התייצב ראם 2500 בגרסת לימיטד הבכירה והמפנקת שמחירה 280,000 ₪ לפני מע"מ ואין זה מקרי שדווקא גרסה זו נבחרה לייצג את הדגם. ר

     
  • אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    02.04.20 | מבחני רכב

    אופל קורסה החדשה מציעה יחידת הנעה חזקה, אבזור נדיב ועיצוב ספורטיבי במחיר גבוה ביחס לסגמנט. יצאנו לבחון את ההצעה החדשה בשוק הסופר מיני

    אופל קורסה בדורה השישי מציגה קפיצת מדרגה ענקית ביחס לקודמתה שלא זכתה להצלחה בשוק המקומי עקב עיצוב אנמי, מפרט מיושן ומוניטין חלש למותג אופל בישראל. אופל קורסה 2020 מבוססת על פלטפורמת CMP הגלובלית של קונצרן PSA, הקלה ב - 30 ק"ג לעומת קודמתה ומותאמת למנועים חשמליים. היבואנית החדשה לובינסקי תולה תקוות ר

     
  • מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    22.03.20 | מבחני רכב

    מרצדס CLA 35 AMG מציעה ביצועים משכרים במעטפת סקסית אך דורשת פרמיה בלתי מבוטלת. יצאנו למבחן ראוותני ומהיר

    מרצדס CLA 35 AMG נועדה לגשר על הפער שבין הגרסאות הרגילות של מרצדס CLA לבין גרסת הקצה CLA 45 AMG ומתחרה בדגמים כגון אאודי S3 וב.מ.וו M235. מעבר למנוע החזק, זוכה גרסה זו לשלדה מחוזקת ומכלולים התואמים ליכולת הגבוהה, ביניהם מערכת הנעה כפולה מתקדמת, מתלים מוקשחים, בלמים מוגדלים ומאווררים, היגוי חד ומהיר

     
  • וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    17.03.20 | מבחני רכב

    וולוו S60 מציעה חבילה ראויה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות פרימיום, ובגרסת הפלאג-אין הייבריד אפילו יחס נדיר של ביצועים לשקל

    בשנת 1994 הציגה וולוו, שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות אך חסרות כישורים דינמיים, את ה- T5 850 שצוידה במנוע טורבו חזק והשפילה את גרסאות ששת הצילינדרים של המתחרות מגרמניה בכל מבחני התאוצה ובמחיר נמוך יותר. וולוו S60 בגרסת T8 היא צאצאה של סבתא T5 850 ומציעה הספק וביצועים

     
  • סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    11.03.20 | מבחני רכב

    סיטרואן הוסיפה כוח למנוע של ה- C3 איירקרוס, ויצאנו לבדוק איך הוא משתלב עם השיק הצרפתי

    סיטרואן C3 איירקרוס הוצג בשנת 2018 ובינתיים הוצגו מתמודדים צעירים וטובים שהפכו את התחרות לקשה יותר. כדי להשאירו רלוונטי בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים, בחרה היצרנית לתת לדגם חיזוק משמעותי עם מנוע בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס, תוספת של 20 סוסים ביחס למנוע הקודם. סיטרואן C3 איירקרוס יתר

     
  • קופרה אטקה במבחן דרכים

    קופרה אטקה במבחן דרכים

    01.03.20 | מבחני רכב

    קופרה אטקה מציע ביצועים ספורטיביים בחבילה משפחתית נוחה ושימושית

    ברשותכם, אתחיל מהשורה התחתונה. לקופרה אטקה אין מתחרים ישירים, ואם היו כאלה, הם היו צריכים לעבוד מאוד קשה כדי לנצח את מה שיש לרכב הזה להציע. מעבר להיותו מכונת נהיגה טכנולוגית ומתקדמת, הוא גם שימושי ברמה היומיומית כמו סיאט אטקה של השכן. יתרה מכך, יש משהו מיוחד בלהיות שונה על הכביש, לדעת שיש לך רכב שיכ

     
  • אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    27.02.20 | מבחני רכב

    אאודי A4 נהנית מפופולריות גבוהה יחסית בארץ ובעולם, ומתיחת הפנים שעברה נועדה להשאירה אטרקטיבית גם בשנים הבאות עד להצגת הדור הבא

    אאודי A4 אחראית על חלק נכבד ממכירות המותג ברחבי העולם ועל כן חשובה מאוד עבור היצרנית. מתיחת הפנים אותה עברה אאודי A4 נועדה להשאיר את המכונית רעננה ועדכנית לשנים הקרובות על מנת להתחרות מול דגמים צעירים כגון ב.מ.וו סדרה 3. המשפחתית הגדולה של אאודי שומרת על מעלותיה המוכרות, מיישרת קו עם שפת העיצוב החדש

     
  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב