סיאט לאון במבחן דרכים (מתיחת פנים)

 

סיאט לאון עברה את מתיחת הפנים של אמצע החיים ומשווקת בישראל עם מנוע חזק יותר במחיר אטרקטיבי במיוחד. אז איפה הקאץ'?

תגיות | משפחתיות, סיאט, לאון

סיאט לאון היא כרטיס הכניסה לקבוצת המשפחתיות של קונצרן פולקסווגן. לא מרווחת כמו סקודה אוקטביה, לא איכותית כמו גולף, ולא יוקרתית כמו אאודי A3. אבל לסיאט לאון תמיד היו נקודות זכות משלה - עיצובה מצודד וצעיר, היא מוצעת עם אותם מנועי טורבו קטנים וחזקים, רמת האבזור גבוהה, וכבר שנים שהיא מוצעת במחיר נוח ומעניקה תמורה גבוהה לכספם של הרוכשים.

 

סיאט לאון 1.4 סטייל אוטומט
יתרונות   ביצועים, אבזור נוחות
חסרונות   מחסור במערכות בטיחות מתקדמות, עלויות אחזקה

 

סיאט לאון 2017סיאט לאון 2017

 

הדור הנוכחי והשלישי במספר של סיאט לאון נחשף בתערוכת פריז בשנת 2012 עם עיצוב שהזכיר את האחות הקטנה והמצליחה סיאט איביזה. היו שטענו שהעיצוב מציג נסיגה לאחור לעומת הדור הראשון והשני שעוצבו באופן ייחודי, אך המהלך הצדיק את עצמו וסיאט לאון הפכה לאחד הדגמים הנמכרים והמצליחים ביותר של סיאט בשנים האחרונות.

 

עיצוב ונוחות

 

עדכון אמצע החיים של סיאט לאון הוצג לפני כשנה. במקרה של הלאון אפשר לומר שמדובר בהזרקת בוטוקס קלה ופחות במתיחת פנים עם התערבות כירורגית. אם נציב את הדגם היוצא מול הדגם החדש נגלה שהפנסים הקדמיים הפכו צרים וחדים, וזכו לתאורת יום מסוג לד, וכונסי האוויר גדולים ועמוקים יותר ומקנים לחזית אופי כוחני. מהצד בולטים חישוקים נאים בצורת כוורת בקוטר 17 אינץ'. מאחור, כמו בחזית, הסתפקו בסיאט בעיצוב חדש של הפנסים והפגוש. האחרון זכה לדיפיוזר חביב בתחתית. סיאט לאון הייתה ונותרה מכונית נאה אך מתחרות חדשות מציגות עיצובים חדשים ואגרסיביים יותר, וביחס אליהן נראית הלאון שמרנית ומעט בנאלית.

 

סיאט לאון 2017סיאט לאון 2017

 

כשהוצגה לפני 4 שנים ממדיה של סיאט לאון היו מקובלים בקבוצת המשפחתיות הקומפקטיות. עם השנים שעברו, גדלו המתחרות החדשות, וכעת היא בין הקטנות שבחבורה. אורכה של הלאון 4,282 מ"מ, רוחבה 1,816 מ"מ, גובהה 1,459 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,618 מ"מ.

 

סיאט לאון 2017סיאט לאון 2017

 

תא הנוסעים נותר דומה מאוד לקודמו. העדכונים מסתכמים בחומרים חדשים ובמערכת מולטימדיה חדשה עם מסך גדול. הבחירה בחומרי דיפון כהים יוצרת אווירה מעט קודרת בתא הנוסעים, דיפון הדלתות בבד דמוי ג'ינס מציל את המצב. הדשבורד גדול ומסיבי ובולטים מתוכו המסך המרכזי ולוח המחוונים. החומרים איתם באים במגע איכותיים, עבים ונעימים למגע. מקו הדשבורד כלפי מטה בולט השימוש בחומרים פשוטים ופחות נעימים למגע. גלגל ההגה מכוסה עור נעים אך הוא מרגיש מעט דק. את ההגה העבה והבשרני שומרים בסיאט לרמת אבזור FR הספורטיבית.

 

סיאט לאון 2017סיאט לאון 2017

 

המעבר מבלם יד מכני לחשמלי פינה מקום בקונסולה שבין המושבים המשמש כעת שני מחזיקי כוסות גדולים ותא פתוח נוסף. התא שמתחת למשענת היד מחולק למספר חללים שימושיים. קיים תא נוסף עם סגירה משמאל לנהג המיועד להכיל ארנק או חפצים שלא תרצו להשאיר חשופים בזמן שיורדים מהרכב. ידית התא הינה חור דרכו נופלים מטבעות ומוזר שבאג זה לא תוקן במסגרת מתיחת הפנים. בסעיף זה מורגשים הבדלי האיכות מול הגולף והאוקטביה כאשר בולטים בהיעדרם חומרי הבידוד ומשטחים מונעי החלקה בתא הכפפות ובתאי האחסון בדלתות.

 

קל להיכנס ולהתיישב בסיאט לאון, הדלת גדולה והמשקוף לא גוזל ממרווח הכניסה של הראש. בסיסם של המושבים קצר ומעט צר, הדבר הורגש בעיקר בנסיעות ארוכות בהן הברכיים משועות לתמיכה הולמת. מעבר לכך חלקו העליון של המושב נוח ומעניק תמיכה טובה.

 

סיאט לאון 2017סיאט לאון 2017

 

המושב האחורי מעניק מרווח מצויין לשני נוסעים, מעט מפתיע בהתחשב בבסיס הגלגלים הצנוע של הלאון. המושב המרכזי שטוח ומאפשר ישיבה בנוחות סבירה אך תעלת ההינע גבוהה וגוזלת ממרווח הרגליים של הנוסע השלישי. בימי המבחן החמים הורגשה האפקטיביות של פתחי המיזוג למושב האחורי שסייעו ביצירת אווירה קרירה ונעימה. בלילה גילנו כי תא הנוסעים מואר בתאורת לד עדינה וקיימת תאורה גם באזור רגלי הנוסעים.

 

סיאט לאון 2017סיאט לאון 2017

 

כדי לתפעל את סיאט לאון לא נדרש תרגול מיוחד, והכפתורים בתא הנוסעים מסודרים באופן הגיוני ומקלים על השימוש. דווקא מערכת המולטימדיה החדשה מקלקלת מעט. היא מחליפה את לחצני הניווט בין התפקודים השונים בכפתור אחד המוביל אל מסך הבית ומשם ניתנת גישה לאפליקציות השונות. מזל שעל גלגלת הווליום לא ויתרו בסיאט. ללאון תא מטען בנפח 380 ליטרים. עוד לפני פתיחת הדלת בולט סף ההטענה הגבוה, ולאחר שפותחים את דלת תא המטען מגלים כי רצפת התא נמוכה, מה שעלול להקשות על הטענת ופריקת המטען מהרכב. בתא המטען נקודות העיגון ותאורת לד בהירה המסייעת להתמצאות בחשיכה.

 

סיאט לאון 2017סיאט לאון 2017

 

בלם היד החשמלי של סיאט לאון כולל פונקציית Auto Hold שלמעשה מחזיקה את הבלמים במקום הנהג בזמן עמידה ברמזור או בפקק. המערכת שימושית מאוד בתנאים אלה והופכת את הנסיעה בפקקים לפחות מעיקה. בתמרוני חנייה צפופים כשרוצים לקבל גלישה עדינה מבלי ללחוץ על דוושת התאוצה היא עשויה להקשות מעט ומצאנו את עצמנו מנטרלים את פעולתה בתנאים אלה. בנוסף, השילוב עם מערכת Start&Stop לא אידיאלי ומאט את הזינוק מעמידה, מה שהביא אותנו לניטרול פעולת המערכת.;

 

כיול המתלים של סיאט לאון גרמני למהדרין. היא אמנם מצליחה לסנן חלק ניכר ממפגעי הסלילה בכבישים הישראלים אך היא לא מעלימה אותם לגמרי אלא מעדנת אותם בלבד. מהצד השני כיול המתלים הקשיח תורם לריסון מצויין ומונע תנודות מיותרות לאחר מפגש עם שיבושים. בנסיעה מהירה וספורטיבית גילינו שנטיית המרכב בסיבובים כמעט ולא מורגשת, מה שמסייע ליצירת קצב גבוה ומעניק תחושת ביטחון לנהג. בידוד רעשי הרוח והמנוע מצויינים אך רעשי כביש וצמיגים חודרים אל תא הנוסעים, במיוחד בנסיעה על כבישים ישנים ומשובשים. ייתכן ולחישוקים הגדולים והצמיגים הרחבים יש אשם תורם בנושא.

 

סיאט לאון 2017סיאט לאון 2017

 

ביצועים

 

חלקכם אולי זוכרים כי בערוב ימיו של הדור השני של סיאט לאון, הוצעו הרכבים בסוג של מכירת חיסול. סיאט לאון חמושה במנוע 1.8 ליטרים טורבו וב- 160 כ"ס נמכרה תמורת 120,000 ₪, ככל הנראה אחת העסקאות עם הכי הרבה כ"ס לשקל שהוצעו בשוק הרכב הישראלי. מאז עברו מתחרות רבות להשתמש במנועי טורבו, ההספקים צמחו, ולמרות שהלאון הבסיסית הייתה בין הזולות בחבורה, מנוע 1.2 ליטרים ו- 105 כ"ס כבר פחות מרשימים בימינו. מה עשו בסיאט כדי לתקן את המצב?

 

סיאט לאון 2017סיאט לאון 2017

 

במסגרת מתיחת הפנים יצרו בסיאט גרסה חדשה הכוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטרים בהספק של 150 כ"ס הזמינים ב- 5,000 סל"ד, ומומנט של 25.5 קג"מ הזמינים החל מ- 1,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בת 7 הילוכים. נתוני הביצועים הרשמיים מספרים על תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 8.0 שניות, ומהירות מרבית של 215 קמ"ש. אז הלאון אולי כבר לא הכי חזקה בקבוצה אבל בגזרת המחיר שלה היא עדיין מציעה דיל אטרקטיבי מבחינת הספק וביצועים.

 

ואיך זה מרגיש על הכביש? מצויין. כוח לא חסר בשום שלב, תחושת חוסר המאמץ של הלאון מרשימה, והיא מעניקה לנהג יכולת להתנהל בקלות ובזריזות כמעט בכל מצב. תיבת ההילוכים DSG המוכרת עברה שינויים המשפיעים על אופי פעולתה. העברות ההילוכים פחות מהירות אך חלקות יותר, כמעט ולא מורגשות, אך שחרור המצמד בזינוק מהמקום הפך איטי. בנוסף, לתיבת ההילוכים נטייה לרוץ מיד להילוך הגבוה ביותר האפשרי ותאוצות עדינות בתוך העיר גורמות לה להרגיש מעט כבדה. קליק אחד קטן ואתם במצב ספורט שמרגיש הרבה יותר נכון, נמצא תמיד הילוך אחד או שניים נמוך יותר מהמצב הרגיל, ומעניק תחושה נמרצת וזריזה מבלי להעיק עם סל"ד גבוה ורעש בתא הנוסעים.

 

סיאט לאון 2017סיאט לאון 2017

 

המתלים הנוקשים מסייעים למרכב של הלאון להישאר מאוד מאוזן בפניות ובסיבובים מהירים, ומאפשרים לנהג לצלוח אותם במהירות גבוהה. משקלו של ההגה משתנה לפי מהירות הנסיעה אך לטעמנו גם במהירות גבוהה הוא נותר מעט קל. ההגה אומנם מדויק אך לא מתקשר או מעביר פידבק לאוחז בו. מהלך דוושת הבלם הדרגתי ולינארי ומסייע לנהג במינון עוצמת הבלימה הרצויה. כבישים מפותלים יעברו מתחת לגלגלים במהירות גבוהה תוך שהלאון מעניקה לנהג תחושת שליטה וביטחון, אבל היא לא מספקת הנאה מיוחדת מנהיגה או בוסט של אדרנלין לנהג.

 

צריכת דלק

 

בסיאט מדווחים על צריכת דלק משולבת אופטימית למדי של 20.4 ק"מ לליטר. בימי המבחן הלוהטים בהם המזגן לא נח לרגע לא היה סיכוי להתקרב לצריכת דלק כזו. בקטעים הדינמיים והמהירים נמדדו 10.3 ק"מ לליטר, ובנסיעה משולבת שכללה שיוט מהיר ועמידה ממושכת בפקקים נמדדו 13.5 ק"מ לליטר מרשימים יותר. בקטעים הרגועים דיווח מחשב הדרך של הלאון על 16 ק"מ לליטר ואכן בנסיעה רגועה יותר אנו מאמינים כי צריכת הדלק תשתפר.

 

סיאט לאון 2017סיאט לאון 2017

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

סיאט לאון מגיעה עם אחריות יצרן לשנתיים בלבד ללא הגבלת קילומטרים. תקופת אחריות קצרה ביחס לסטנדרט בשוק הרכב הישראלי, במיוחד אם לוקחים בחשבון שחלק מהמתחרות מוצעות היום עם אחריות ל- 5 או ל- 7 שנים, ואת התקלות מהן סבלה בעבר תיבת ההילוכים DSG.

 

טיפולים שוטפים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסכי היבואן עומדת על 874 ₪, עלות הטיפול השני 1,737, עלות הטיפול השלישי 874 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 2,073 ₪. עלות פנס קדמי עומדת על 3,516 ₪, עלות פנס אחורי 921 ₪, ועלות מראת צד עומדת על 1,934 ₪. עלויות הטיפולים והחלפים גבוהות ומנטרלות במידה מסויימת את יתרון מחיר הרכישה האטרקטיבי. בנוסף, האחריות הקצרה בשילוב עם מוניטין אמינות לא מושלם, עלולים להרתיע חלק מהרוכשים הפוטנציאליים. היינו שמחים לראות את היבואן מאריך את תקופת האחריות, בדומה למה שהתבצע עם דגמי פולקסווגן.

 

סיאט לאון 2017סיאט לאון 2017

 

בטיחות

 

סיאט לאון נבחנה על ידי ארגון Euro NCAP בשנת 2012 וזכתה לציון מלא של 5 כוכבים במבחני הבטיחות. ציון הגנה על מבוגרים 94%, ציון הגנה על ילדים 92%, ציון הגנה על הולכי רגל 70% וציון על ציוד הבטיחות 70%. אם שאלנו בכותרת איפה הקאץ' ייתכן שבסעיף זה מסתתרת התשובה. מפרט האבזור של סיאט לאון לא כולל מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות בהן מצויידות המתחרות העיקריות.

 

סיאט לאון 2017סיאט לאון 2017

 

ציוד הבטיחות הסטנדרטי כולל 7 כריות אוויר, מערכת התראה על עייפות הנהג, ומערכת הבולמת את הרכב אחרי תאונה בכדי למנוע תאונות משנה. בזמנים בהם בלימה אוטונומית הופכת לאבזור סטנדרטי וחלק מהמתחרות אף מתהדרות בבקרת שיוט אדפטיבית, ומערכות לתיקון סטייה מהנתיב, נותרת הלאון בסעיף זה הרחק מאחור ואנו סבורים שהויתור על אביזרי הבטיחות הוא אחד הגורמים למחירה האטרקטיבי.

 

תמורה למחיר

 

סיאט לאון מוצעת בישראל במחיר של החל מ- 105,900 ₪, תמורתו תקבלו אותה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ותיבת הילוכים ידנית בת 6 הילוכים. הגרסה האוטומטית הבסיסית מוצעת עם מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח ליטר אחד בהספק 115 כ"ס ובמחיר אטרקטיבי במיוחד של 109,900 ₪, ההופך את הלאון למשפחתית הקומפקטית הזולה בישראל.

 

גרסת רכב המבחן עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטרים בהספק 150 כ"ס עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים מוצעת תמורת 123,900 ₪. בסכום זה תעניק לכם הלאון ברמת אבזור סטייל הגה וידית הילוכים מחופים עור, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', חיבורי AUX ו- USB, בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת, חישוקים קלים בקוטר 17 אינץ', מראות מתקפלות חשמלית, וגג שמש פנורמי חשמלי.

 

את הלאון אפשר לקבל גם ברמת אבזור FR עם מנוע 1.4 ליטרים כמו ברכב המבחן, או עם מנוע בנפח 1.8 ליטר בהספק 180 כ"ס. רמת אבזור FR כוללת בנוסף מערכת לבחירת מצבי נהיגה, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, מושבי ספורט בריפוד עור ואלקנטרה, תאורת אווירה, מערכת שמע עם תאימות ל- Apple Car Play ו- Android Auto, פנסי לד מלפנים ומאחור, חישוקי 18 אינץ', ופגושים בעיצוב ספורטיבי. המחירים לגרסאות FR 5 דלתות עומדים על 136,900 ₪ עם מנוע בנפח 1.4 ליטרים ו- 152,900 ₪ עם מנוע בנפח 1.8 ליטרים.

 

קהל היעד של הלאון מונה בעיקר צעירים, וצעירים ברוחם. אלה יתרשמו מהמנוע החזק, העיצוב הנאה, ורמת האבזור העשירה ביחס למחיר - היתרונות המסורתיים של סיאט לאון. לדעתינו התמורה הטובה ביותר למחיר מתקבלת בגרסת סטייל עם מנוע בנפח 1.4 ליטרים. למרות זאת, לא ניתן להתעלם מהמתחרות, אמנם הן מוצעות במחירים גבוהים יותר, אך הן מציעות בטיחות גבוהה יותר ונעזרות במערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט.

 

סיאט לאון 1.4 סטייל אוטומט
מנוע טורבו בנזין 1.4 ליטרים
הספק מרבי משולב 150/5,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 25.5/1,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,282 מ"מ
רוחב כללי 1,816 מ"מ
גובה כללי 1,459 מ"מ
בסיס גלגלים 2,618 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען

380 ליטרים

משקל עצמי 1,263 ק"ג
מהירות מרבית 215 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.0 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 20.4 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 13.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 7
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2014)
מחיר

123,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט

     
  • טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    22.04.19 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

    טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה. סרטו