מאזדה CX-5 החדש במבחן דרכים

 

מאזדה CX-5 החדש מעוצב בסגנון קודו הייחודי למאזדה. יצאנו לבדוק האם דגם CX-5 החדש מציג איכויות משופרות לאחר שעבר מתיחת פנים

תגיות | פנאי שטח, מאזדה, CX-5, מאזדה CX-5 במבחן דרכים

בעשור האחרון עברה מאזדה העולמית שינוי משמעותי הכולל את פיתוח טכנולוגיות הסקיי-אקטיב לשיפור יעילות המנועים, ואת שפת העיצוב המרשימה המכונה קודו. נסיעת המבחן ארכה כיומיים קצרצרים במהלכם משך מאזדה CX-5 החדש מבטים מעוררי השתאות בכל מקום אליו הגיע. זהו ללא ספק אחד מרכבי הפנאי היפים בהם נהגתי, וההוכחה הגיעה כאשר ניגש אל חלוני בעל אינפיניטי QX70 ושאל מה מחירו של מאזדה CX-5 החדש ומתי יחל שיווקו.

 

סרטון מאזדה CX-5 במבחן דרכים

 

מאזדה CX-5 אקזקיוטיב 2.0 ליטרים אוטומט
יתרונות   עיצוב, בידוד רעשים, חווית נהיגה
חסרונות   ביצועים, מערכות בטיחות מתקדמות זמינות רק בגרסאות הפרימיום היקרות

 

מאזדה CX5מאזדה CX5

 

עיצוב ונוחות

 

בישראל של שנת 2017 ניתן למצוא מבחר רכבי פנאי שטח בגודל בינוני, חלקם מעוצבים יותר וחלקם פחות. מאזדה CX-5 החדש מהווה מתחרה חזק לתואר הקרוסאובר היפה ביותר בסגמנט. במבט ראשון התבלט רכב המבחן בצבע אדום עשיר נוצץ המוצע בתוספת תשלום וכולל צביעה מיוחדת של ארבע שכבות. הצבע המיוחד מצליח להבליט את קימוריו הספורטיביים של ה- CX-5 תוך יצירת עומק מיוחד לכל קימור. בנוסף מייצרת הצביעה הייחודית אשליה אופטית, בה הרכב משנה את גווניו במהלך נסיעה לאור היום.

 

מאזדה CX5מאזדה CX5

 

עיצובו החיצוני של מאזדה CX-5 החדש אינו שונה באופן מהותי מעיצובו של הדגם היוצא אך קל להבחין בחזית החדשה. חלקו הקדמי של מאזדה CX-5 החדש הוארך מעט וקיבל קווי מתאר אנכיים וקרביים יותר. פנסי החזית הפכו צרים וארוכים וכך גם הפנסים מאחור. הגריל הקדמי עוצב מחדש בדגש על הפיכתו לכהה ודרמטי יותר מאשר בדגם היוצא. בנוסף, קורות ה- A הקדמיות הוזזו 35 מ''מ לאחור על מנת לאפשר שדה ראייה טוב יותר לפנים. קווי המתאר של תא המטען חודדו וחישוקי האלומיניום עוצבו בסגנון שונה. העיצוב החדש מנסה לשדר מסר של רכב ספורטיבי בעל נוכחות מוחצנת וזאת בניגוד ל- CX-5 הקודם ששידר תחושת משפחתיות.

 

חידושים משמעותיים יותר ניתן למצוא בתוך תא הנוסעים ולא מחוצה לו. תא הנוסעים של מאזדה CX-5 החדש משלב ריפוד עור איכותי כסטנדרט (ריפודי בד כאופציה) וגימורי כרום רבים המעניקים תחושה יוקרתית. המושבים הקדמיים ניתנים לכוונון חשמלי, כאשר מושב הנהג מתכוונן לעשרה כיוונים ואילו מושב הנוסע לידו רק לארבעה. המושבים הקדמיים נוחים, מרווחים, מפנקים, ואף משרים תחושה של נסיעה ברכב בעל תג מחיר גבוה בהרבה. השימוש בחומרי בידוד איכותיים מצליח להשאיר את כל סוגי הרעשים מחוץ לתא הנוסעים ומוסיף לתחושת הנסיעה הנעימה. גם המושבים האחוריים נוחים ומציעים מרחב נדיב לנוסעים אשר ייהנו מפתחי מיזוג, שקע USB לטעינה, ואפשרות להטיית גב המושב באופן ידני. עם זאת, הנוסע האמצעי יהנה פחות עקב מדרגת תעלה הינע גבוהה ומושב צר וקצר יותר. בתא הנוסעים ניתן למצוא מגוון תאי אחסון שימושייים, ותא מטען בנפח 442 ליטרים מציג מבנה יעיל ונוח להטענה.

 

מאזדה CX5מאזדה CX5

 

מערכת המולטימדיה המקורית CONNECT MZD משווקת כסטנדרט בכל דגמי מאזדה החדשים. המערכת מעניקה חווית שימוש מעולה וממשק ידידותי וקל לשימוש. מסך המגע בגודל 7 אינץ' מציג תמונה חדה בעלת ניגודיות טובה המאפשרת שימוש נוח בכל תנאי התאורה. הצג ממוקם גבוה על הדשבורד אך אינו חוסם את שדה הראייה. מעבר בין מגוון האפליקציות המותקנות במערכת המולטימדיה מתבצע בפשטות מגלגל שליטה בין המושבים הקדמיים או מגלגל ההגה.

 

חסרון משמעותי במערכת המולטימדיה הן אפליקציות Waze ופנגו שהותקנו בישראל על גבי מערכת ההפעלה המקורית. מחירה של חבילת האפליקציות הוא 3,000 ₪ ולטעמנו אין החבילה מספקת את התועלת המצופה ממנה. בנוסף נדרש תשלום חודשי בסך 30 ₪ עבור חבילת גלישה באינטרנט. במהלך נסיעת המבחן נתקעה תוכנת הניווט Waze מספר פעמים ואנו מצפים מהיבואן לפתרון מהיר והולם לחבילת האפליקציות היקרה. פחות אהבנו את העובדה כי תוכנת הניווט אינה מסונכרנת עם מערכת המולטימדיה המקורית היות וניווט במקביל לשמיעת מוזיקה הייתה חוויה בעייתית. נציין כי לרוכשים מוצעת אופציה גם למערכת ניווט מסוג iGo אותה לא בחנו.

 

מאזדה CX5מאזדה CX5

 

ביצועים

 

מעט לפני תחילת שיווקו של מאזדה CX-5 בשנת 2012, הודיעה היצרנית היפנית על שינוי מגמה גורף והציגה לעולם את פילוסופיית הסקיי-אקטיב (SKYACTIV). תחת מניפת סקיי-אקטיב שודרגו שיטות היצור וההרכבה, הוכנסו חומרי גלם קלים וגמישים יותר לפסי הייצור, יחידות ההנעה התייעלו משמעותית, ובבניית השלדה שולבו חומרים קשיחים וקלי משקל. שדרוגים אלו מאפשרים ביצועים משופרים, חסכון משמעותי בדלק והעצמת הנאת הנהיגה.

 

מאזדה CX5מאזדה CX5

 

מנוע הבנזין בנפח 2.0 ליטרים מציג יחס דחיסה של 1:14, הגבוה ביותר מבין מנועי הבנזין בסגמנט. המנוע בנוי מסגסוגת אלומיניום קלת משקל המשפרת את הובלת החום ומפחיתה משמעותית את משקלו הכולל. מנוע ה- 2.0 ליטרים מפיק 165 כ''ס ב- 6,000 סל''ד ומומנט של 21.4 קג''מ ב- 4,000 סל''ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית הפועלת בצורה זריזה ויעילה כמצופה.

 

לא מדובר במנוע חזק במיוחד, ודאי לא מול מנועי הטורבו של חלק מהמתחרים, אך הוא מספק לנהיגה יומיומית מנהלתית. אם תבקשו לקבל ביצועים זריזים תידרשו לאמץ את המנוע ולהגיע לסל"ד גבוה בו המנוע תגובתי ומהנה יותר. תיבת ההילוכים תפקדה היטב בנהיגה יומיומית ולא הורגשו נפילות כוח בעת העברת ההילוכים. לעומת זאת, במצב נהיגה ספורט המנצל כל הילוך טוב יותר, נרשמה התמהמהות קלה בזינוק מעמידה. מאזדה CX-5 החדש עם כל 1,635 הקילוגרמים, מתקשה לשגר את עצמו קדימה כאשר נדרש לכך, אך יחידת ההנעה מנצלת היטב את הפוטנציאל הגלום בה ומאפשרת תנועה חלקה ויעילה ברוב המקרים.

 

מאזדה CX5מאזדה CX5

 

השלדה במאזדה CX-5 החדש משודרגת וקלה ב- 14% בהשוואה לדגם היוצא. מערך המתלים כולל תמוכות מקפרסון בציר הקדמי ומתלה רב חיבורי בציר האחורי. כבישים משובשים אינם פוגעים רבות בנוחות הנסיעה ומאזדה CX-5 החדש מצליח לשכך את רוב המהמורות, בעיקר בנסיעה בין עירונית. המרכב מרוסן ויציב במרבית תנאי הדרך ומתמודד היטב עם כבישים גליים. לרכב המבחן הנעה קדמית בלבד ומרווח גחון צנוע של 185 מ"מ אינו מספיק לטיפוס סלעים. אי לכך אין סיבה לנסות ולאתגר אותו בשבילים שאינם מיועדים לרכבים פרטיים.

 

מערכת ההיגוי בדגמי מאזדה תמיד זכתה לתשומת לב מיוחדת. במהלך נסיעה שגרתית במאזדה CX-5 החדש, מרגיש גלגל ההגה כבעל משקל מדויק אך בעת האצה חזקה מנסה מערכת ההיגוי החשמלית לתקן שגיאות היגוי העלולות להתרחש במהלך התאוצה ההתחלתית והדבר מורגש בתנועות של גלגל ההגה. גם בקרת היציבות, המסונכרנת עם מערכת ההיגוי, מתערבת באופן אגרסיבי כאשר הרכב נכנס לפניה מהירה תוך כדי האצה. למרות זאת, מערכת ההיגוי יעילה וטובה ברוב המקרים.

 

מאזדה CX5מאזדה CX5

 

מאזדה CX-5 החדש מצליח להשרות תחושת ביטחון שאינה מובנת מאליו ברכב בגודלו. אחיזת הכביש מעולה ומאפשרת נסיעה נינוחה גם במהירויות גבוהות ובדרכים מפותלות. תנוחת הנהיגה טובה, שדה הראיה לפנים רחב, והחיבור הטוב בין הנהג לרכב מאפשר נהיגה נינוחה. מערכות הרכב במאזדה CX-5 החדש מתפקדות בסינרגיה מושלמת האחת עם השנייה ובשורה התחתונה ניתן לומר כי חווית הנהיגה מהווה הנאה צרופה מסימפוניה יפנית משובחת.

 

צריכת דלק

 

בבדיקות מעבדה נמצא כי מהנדסי הרכב במאזדה הצליחו להפחית את צריכת הדלק של המנוע החדש ב- 15% לעומת המנוע בדגם היוצא. במהלך נסיעת המבחן נרשמה צריכת דלק של 11.4 ק''מ לליטר בנסיעה משולבת עם מזגן, שכללה גם קטעי מאמץ. נתוני היצרן מעידים על צריכת דלק בינעירונית של 17.4 ק''מ לליטר, אך הנתונים האמיתיים רחוקים מכך. דרגת זיהום האוויר הינה 13 מתוך 15.

 

מאזדה CX5מאזדה CX5

 

עלויות אחזקה

 

מאזדה CX-5 משווק עם שלוש שנות אחריות. שנתיים ראשונות ללא הגבלת קילומטרים ושנה שלישית עד 100 אלף ק"מ. הטיפולים השוטפים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 649 ₪, עלות הטיפול השני 1,094 ₪, עלות הטיפול השלישי 649 ₪ ועלות הטיפול הרביעי 1,462 ₪. סך ארבעת הטיפולים הראשונים ממוצע לסגמנט ועומד על 3,854 ₪ כולל מע"מ.

 

מאזדה CX5מאזדה CX5

 

עלויות חלקי החילוף והביטוח רק מעט גבוהות מהממוצע. מחיר פנס קדמי עומד על 4,492 ₪, מחיר פנס אחורי 1,822 ₪, מחיר מראת צד קומפלט עומד על 1,460 ₪, סט רפידות בלם קדמיות יעלה 503 ₪, וסט צלחות בלם קדמיות יעלה 906 ₪ במוסך היבואן. מחיר ביטוח מקיף לנהג בן 21 ללא תביעות ושלילות בעבר, עומד על כ- 7,000 ₪.

 

בטיחות

 

מאזדה CX-5 בגרסת אקזקיוטיב הבסיסית משווק בין היתר עם 6 כריות אוויר, חיישן תפוסה לביטול כריות אוויר במושב הנוסע הקדמי, מצלמת רוורס, מערכת בלימה אוטונומית עירונית, ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. חבל שרק בגרסאות פרימיום היקרות מוצעות מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות כגון מערכת התרעה ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת זיהוי עייפות נהג (בגרסת הנעה כפולה), תאורת דרך אוטומטית, ותאורה אדפטיבית עוקבת פנייה.

 

מאזדה CX5מאזדה CX5

 

תמורה למחיר

 

מאזדה CX-5 בגרסת אקזקיוטיב הבסיסית משווק במחיר 167,000 ₪ וכולל בין היתר מושבי עור בגוון כהה או בהיר לבחירה, מושבים קדמיים חשמליים, מפתח חכם, בלם חניה חשמלי, בקרת שיוט, פנסי LED, וחישוקי 17 אינץ'. מחירה של גרסת הביניים לוקצ'ורי עומד על 179,000 ₪ ומוסיף למפרט האבזור פנסיLED עוקבי פניה, חישוקי 19 אינץ', וחלון גג. בתמורה ל- 192,000 ₪ ניתן לרכוש את מאזדה CX-5 בגרסת פרימיום הבכירה הכוללת בנוסף מערכת שמע מבית BOSE, תצוגה עילית, דיפונים עשירים יותר וחבילת מערכות בטיחות מתקדמות עליהן סיפרנו בפסקה הקודמת. מאזדה CX-5 פרימיום מוצע גם עם מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים בהספק 195 כ''ס והנעה כפולה. גרסה זו משווקת במחיר 215,000 ₪.

 

לצידו של מאזדה CX-5 ניתן למצוא מתחרים פופולריים כגון טויוטה ראב4 המציע מנוע היברידי, פיג'ו 3008 המציע חבילה מאובזרת ומעוצבת, וכן את יונדאי טוסון וקיה ספורטאז' רבי המכר המציעים מחיר כניסה נמוך משמעותית. למאזדה CX-5 ביצועים וצריכת דלק סבירים בלבד אך העיצוב מרשים, תא הנוסעים מרווח ומפנק, הנהיגה מהנה, ומוניטין אמינות וסחירות שאין להתעלם מהם.

 

מאזדה CX-5 היה ונותר מתחרה ראוי וחזק בסגמנט הקרוסאוברים הלוהט ביותר בישראל. אם רק היינו מקבלים חבילת מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט, היינו סולחים על ביצועי המנוע הפושרים ואומרים בבטחון שיש כאן חבילה מנצחת עבור הלקוח הישראלי.

 

מאזדה CX-5 אקזקיוטיב אוטומט
מנוע בנזין 1,998 סמ"ק
הספק מרבי משולב 165/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 21.4/4,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,550 מ"מ
רוחב כללי 1,840 מ"מ
גובה כללי 1,675 מ"מ
בסיס גלגלים 2,700 מ"מ
מיכל דלק 56 ליטרים
נפח תא מטען

442/1,342 ליטרים

משקל עצמי 1,635 ק"ג
מהירות מרבית 189 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 10.1 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 14.9 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 11.4 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 13 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP טרם נבחן
מחיר

167,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • קאדילק XT5 טורבו 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    קאדילק XT5 טורבו 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.05.20 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק כמה טוב עשתה מתיחת הפנים לרכב הפנאי קאדילק XT5 ואיך מתמודד מנוע 2.0 ליטרים עם רכב במשקל 1.8 טון

    קאדילק עושה בעשור האחרון צעדים חשובים בהפיכת המותג לצעיר ואטרקטיבי יותר בכל קשת דגמיה תוך שמירה על התדמית היוקרתית. קאדילק XT5 הושק בשנת 2017 כמחליף לקאדילק SRX והציג עיצוב שונה מהמתחרים. מתיחת הפנים האחרונה שומרת על עיצובו המוצלח של רכב הפנאי האמריקאי אך כוללת נגיעות קוסמטיות קלות, מערכות בטיחות עד

     
  • פיג'ו 5008 1.2 ליטרים במבחן דרכים

    פיג'ו 5008 1.2 ליטרים במבחן דרכים

    30.04.20 | מבחני רכב

    הקרב בין רכבי הפנאי 7 מושבים הולך ומתעצם עם גרסה חדשה ומוזלת לפיג'ו 5008 אשר חמושה במנוע 3 צילינדרים צנוע בנפח 1.2 ליטרים

    רכבי הפנאי החמושים בשבעה מושבים ביצעו חיסול ממוקד במיניוואנים המסורתיים. משפחות גדולות כבר לא חייבות לרכוש רכב מגודל עם חזות מסחרית ורובן בוחרות בישיבה הגבוהה ובעיצוב הפנאי על אף פשרות בסעיפי המרחב הפנימי והשימושיות. פיג'ו 5008 1.2 טורבו אקטיב יתרונות עיצוב, מרווח, שימושיות, נוחות נ

     
  • פיג'ו 2008 החדש 2020 במבחן דרכים

    פיג'ו 2008 החדש 2020 במבחן דרכים

    19.04.20 | מבחני רכב

    פיג'ו 2008 החדש מתמודד בסגמנט רווי מתחרים ומתבלט בזכות עיצוב מרשים, תא נוסעים חדשני, ותיבת 8 הילוכים אוטומטית. יצאנו לעמוד על מעלותיו וחסרונותיו של גור האריות החדש

    קטגוריית הקרוסאוברים העירוניים ממשיכה לפרוח, ולמרבית היצרניות יש נציג בקטגוריה המאיימת להוות תחליף למכונית סופר מיני. נראה כי מדובר בתהליך טבעי לאור העדפת השוק לרכבים המציעים תנוחת ישיבה מעט גבוהה יותר לצד פוזת שטח. העובדה כי המתחרים בסגמנט מבוססים על מכוניות סופר מיני ומהווים למעשה גרסה מוגבהת שלהן

     
  • ראם 2020 במבחן דרכים

    ראם 2020 במבחן דרכים

    12.04.20 | מבחני רכב

    ראם 2500 בגרסת לימיטד עושה בסטייל את מה שמצופה מטנדר אמריקאי גדול וחזק

    את טבלת המכירות בארה"ב מובילים באופן קבוע הטנדרים של פורד, שברולט וראם. בישראל המצב שונה, אך בעזרת הטבות מס נדיבות נמכרים טנדרים כאלה במספרים יפים. למבחן הדרכים שלנו התייצב ראם 2500 בגרסת לימיטד הבכירה והמפנקת שמחירה 280,000 ₪ לפני מע"מ ואין זה מקרי שדווקא גרסה זו נבחרה לייצג את הדגם. ר

     
  • אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    02.04.20 | מבחני רכב

    אופל קורסה החדשה מציעה יחידת הנעה חזקה, אבזור נדיב ועיצוב ספורטיבי במחיר גבוה ביחס לסגמנט. יצאנו לבחון את ההצעה החדשה בשוק הסופר מיני

    אופל קורסה בדורה השישי מציגה קפיצת מדרגה ענקית ביחס לקודמתה שלא זכתה להצלחה בשוק המקומי עקב עיצוב אנמי, מפרט מיושן ומוניטין חלש למותג אופל בישראל. אופל קורסה 2020 מבוססת על פלטפורמת CMP הגלובלית של קונצרן PSA, הקלה ב - 30 ק"ג לעומת קודמתה ומותאמת למנועים חשמליים. היבואנית החדשה לובינסקי תולה תקוות ר

     
  • מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    22.03.20 | מבחני רכב

    מרצדס CLA 35 AMG מציעה ביצועים משכרים במעטפת סקסית אך דורשת פרמיה בלתי מבוטלת. יצאנו למבחן ראוותני ומהיר

    מרצדס CLA 35 AMG נועדה לגשר על הפער שבין הגרסאות הרגילות של מרצדס CLA לבין גרסת הקצה CLA 45 AMG ומתחרה בדגמים כגון אאודי S3 וב.מ.וו M235. מעבר למנוע החזק, זוכה גרסה זו לשלדה מחוזקת ומכלולים התואמים ליכולת הגבוהה, ביניהם מערכת הנעה כפולה מתקדמת, מתלים מוקשחים, בלמים מוגדלים ומאווררים, היגוי חד ומהיר

     
  • וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    17.03.20 | מבחני רכב

    וולוו S60 מציעה חבילה ראויה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות פרימיום, ובגרסת הפלאג-אין הייבריד אפילו יחס נדיר של ביצועים לשקל

    בשנת 1994 הציגה וולוו, שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות אך חסרות כישורים דינמיים, את ה- T5 850 שצוידה במנוע טורבו חזק והשפילה את גרסאות ששת הצילינדרים של המתחרות מגרמניה בכל מבחני התאוצה ובמחיר נמוך יותר. וולוו S60 בגרסת T8 היא צאצאה של סבתא T5 850 ומציעה הספק וביצועים

     
  • סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    11.03.20 | מבחני רכב

    סיטרואן הוסיפה כוח למנוע של ה- C3 איירקרוס, ויצאנו לבדוק איך הוא משתלב עם השיק הצרפתי

    סיטרואן C3 איירקרוס הוצג בשנת 2018 ובינתיים הוצגו מתמודדים צעירים וטובים שהפכו את התחרות לקשה יותר. כדי להשאירו רלוונטי בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים, בחרה היצרנית לתת לדגם חיזוק משמעותי עם מנוע בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס, תוספת של 20 סוסים ביחס למנוע הקודם. סיטרואן C3 איירקרוס יתר

     
  • קופרה אטקה במבחן דרכים

    קופרה אטקה במבחן דרכים

    01.03.20 | מבחני רכב

    קופרה אטקה מציע ביצועים ספורטיביים בחבילה משפחתית נוחה ושימושית

    ברשותכם, אתחיל מהשורה התחתונה. לקופרה אטקה אין מתחרים ישירים, ואם היו כאלה, הם היו צריכים לעבוד מאוד קשה כדי לנצח את מה שיש לרכב הזה להציע. מעבר להיותו מכונת נהיגה טכנולוגית ומתקדמת, הוא גם שימושי ברמה היומיומית כמו סיאט אטקה של השכן. יתרה מכך, יש משהו מיוחד בלהיות שונה על הכביש, לדעת שיש לך רכב שיכ

     
  • אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    27.02.20 | מבחני רכב

    אאודי A4 נהנית מפופולריות גבוהה יחסית בארץ ובעולם, ומתיחת הפנים שעברה נועדה להשאירה אטרקטיבית גם בשנים הבאות עד להצגת הדור הבא

    אאודי A4 אחראית על חלק נכבד ממכירות המותג ברחבי העולם ועל כן חשובה מאוד עבור היצרנית. מתיחת הפנים אותה עברה אאודי A4 נועדה להשאיר את המכונית רעננה ועדכנית לשנים הקרובות על מנת להתחרות מול דגמים צעירים כגון ב.מ.וו סדרה 3. המשפחתית הגדולה של אאודי שומרת על מעלותיה המוכרות, מיישרת קו עם שפת העיצוב החדש

     
  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב