פיאט פולבק במבחן דרכים

 

פיאט פולבק הוא המצטרף האחרון לקטגוריית הפיקאפים בישראל ומתהדר בהיותו האירופאי היחיד בשוק בו שולטים ביד רמה הטנדרים היפנים. יצאנו לתהות על קנקנו של פיאט פולבק ולגלות סוד משפחתי קטן שהוא לא מתאמץ להסתיר

תגיות | טנדרים, פיאט, פולבק

שוק הטנדרים בארץ נשלט מזה שנים בידי איסוזו דימקס המחזיק בנתח של כ- 50% מסך מכירות הפיקאפים בישראל. אל התחרות הצטרף לאחרונה שחקן אירופאי ראשון - פיאט פולבק, עם מפרט ותצורה מתאימים לתחרות ומנוע שרירי בהספק של 181 כ"ס ההופך אותו לחזק ביותר בקטגוריה. אם אתם תוהים כיצד יצרן איטלקי המתמחה בייצור מכוניות קטנות ואופנתיות, וחסר ניסיון בתחום הטנדרים, ידע לתפור טנדר במידות ובמפרט הנכון? אז נספר לכם על הסכם שיתוף פעולה עם מיצובישי המייצרת עבור פיאט טנדר תאום למיצובישי טרייטון, בשינויי עיצוב קלים כמובן.

 

פיאט פולבאק
יתרונות   מנוע, ביצועים, נוחות
חסרונות   מערכת מולטימדיה, התנהגות כביש

 

עיצוב ונוחות

 

פיאט פולבק הוא טנדר נאה. הפרופורציות נכונות ובגרסת ההנעה הכפולה, היחידה המשווקת בארץ, הפולבק נראה נכון לעבודה ובעל מראה קשוח כנדרש מטנדר במעמדו. החזית אגרסיבית ולא מצועצעת, וכוללת מספר אלמנטים בגוון כסוף. קשתות בתי הגלגלים מודגשות, מכסה המנוע נמתח הרחק לפנים, ותחתית הארגז נמתחת מעלה, אלמנט עיצובי שיכול היה לשפר את זווית הנטישה אלמלא הפגוש האחורי הנמוך. מידותיו של פיאט פולבק אינן צנועות, הוא נמתח לאורך של 5,285 מ"מ, רוחבו 1,815 מ"מ, וגובהו 1,780 מ"מ. אורך בסיס הגלגלים 3,000 מ"מ. מרווח הגחון עומד על 205 מ"מ. הארגז של הפולבק אינו מהגדולים בקטגוריה ונמתח לאורך של 1,520 מ"מ ורוחב של 1,470 מ"מ, אך מספיק לרוב השימושים לרכב מסוג זה. כמובן שניתן להתקין וו גרירה ונגרר ועל כך בהמשך.

 

פיאט פולבקפיאט פולבק

 

את תא הנוסעים של פיאט פולבק אפשר להגדיר כתכליתי. איכות ההרכבה מהודקת ומוצקה, אך העיצוב עצמו פשוט וספרטני, ללא שאר רוח. המחוונים נראים כאילו נלקחו משנות ה- 90, כך גם המתגים ואלמנטים עיצוביים נוספים. החומרים עצמם קשיחים ופשוטים בהתאם לייעודם. רכב המבחן עבר קרוב ל- 30,000 ק"מ לא פשוטים והבלאי בדיפוני תא הנוסעים ניכר. במרכז הקונסולה ניצבת מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית איטית ובאיכות ירודה, הכוללת מסך בהיר, לא רגיש מספיק למגע וברזולוציה נמוכה שכמעט ואינו נראה בשמש.

 

פיאט פולבקפיאט פולבק

 

רכב המבחן ברמת גימור פרימיום מתהדר במושבים עטויי עור נוחים ורחבים. המושבים הקדמיים כוללים גם חימום. ריפוד העור מתנקה בקלות אך איכותו נמוכה והוא סופג בקלות סימנים מחפצים חדים. גלגל ההגה עטוי עור ונעים למגע. מאחוריו שוכנים מנופים להעברה ידנית של ההילוכים. רשימת האבזור כוללת גם כניסה והתנעה ללא מפתח המקלים מאוד על ההתנהלות היום-יומית עם הרכב. לצד ידית ההילוכים ישנו מתג שליטה האחראי על מעבר בין הנעה אחורית לכפולה וגם על המעבר למצב LOW. בלוח המחוונים תצוגה המעדכנת את הנהג אודות מצב מערכת ההנעה.

 

פיאט פולבקפיאט פולבק

 

הנדסת האנוש בתא הנוסעים מסייעת להתמצאות מהירה, פתחי האוורור במקום הנכון, המתגים כולם גדולים וממוקמים בצורה נכונה. ישנם פקדי שליטה מגלגל ההגה על מערכת הקול, ואנחנו מוכנים לסלוח למתג ההתנעה הממוקם משמאל להגה, כמו בפורשה. הכניסה והיציאה מהרכב נוחים מאוד על אף הגובה הרב, בזכות מפתח דלתות רחב. בקורות A מותקנות ידיות אחיזה בנוסף לאלו שבתקרת הרכב, המקלות על הכניסה והיציאה מהמושבים הקדמיים.

 

בזכות כוונון חשמלי למושב הנהג, יחד עם הגה המתכוונן לגובה ולעומק קל למצוא תנוחת נהיגה טובה. הישיבה הגבוהה וקו החלונות הנמוך מעניק שדה ראיה טוב לצדדים. מכסה המנוע הנמתח הרחק לפנים מקשה על זיהוי נקודת קצה החרטום ומקנה תחושה של נהיגה במשאית קטנה. שדה הראיה לאחור מוגבל עקב שמשה אחורית קטנה שאחריה ניצב הארגז הארוך. בדיוק לשם כך נועדה מצלמת הרוורס השימושית. המרחב במושבים הקדמיים נדיב בכל הכיוונים, וגם גדולי מידות ירגישו בנוח. על אף היותו נוח למדי בקטגוריה, המושב האחורי מעט צפוף במרווח הברכיים והראש, וזווית משענת הגב זקופה מדי ועלולה לעייף בנסיעות ארוכות. אמנם אין פתחי מיזוג מאחור אך החלונות מאחור כהים והמזגן חזק מאוד ומגיע גם למושב האחורי. בתא הנוסעים של פיאט פולבק מספר תאי אחסון, העיקרי שבהם נמצא מתחת למשענת היד שבין המושבים והוא עמוק ובעל נפח אחסון מכובד. תא הכפפות מעט קטן, ובנוסף תמצאו תאי אחסון בדלתות המאפשרים אחסון של בקבוקי שתיה, וגם מחזיקי כוסות בין המושבים.

 

פיאט פולבקפיאט פולבק

 

הנסיעה בפיאט פולבק מפתיעה לטובה כשזוכרים שמדובר בטנדר קשוח. המתלים סופגים מהמורות בצורה יעילה ומצליחים לרסן ולסנן את רוב מפגעי הכביש. מבחינת נוחות הנסיעה מעניק פיאט פולבק תחושה קרובה מאוד למכונית משפחתית פרטית. גם כאשר הרכב ריק ממטען עדיין נשמרת רכות נסיעה סבירה בהחלט ביחס לסגמנט. פרופיל הצמיגים הגבוה ומהלך המתלה הארוך, מסייעים בספיגה יעילה של שיבושים. גם בשטח שומר הפולבק על נוחות הנסיעה והמתלים ממשיכים לעשות עבודה יעילה בריסון אבנים ובורות בשבילים ובשטח טכני. בכביש המהיר מתגלה הפולבק כקרוזר נהדר, בסיס הגלגלים באורך שלושה מטרים יחד עם צמיגים רחבים דואגים ליציבות כיוונית טובה. למעט רעש מנוע הדיזל נותר תא הנוסעים שקט אפילו במהירויות של כביש 6, ואין כל בעיה להתנייד בנעימים גם בנסיעות ארוכות בכביש המהיר.

 

ביצועים

 

בדומה לאחיו מיצובישי טרייטון בגרסת הדקאר, מתהדר פיאט פולבק בנתון הספק של 181 כ"ס ומומנט של 43.8 קג"מ, הגבוהים בקטגוריה. הביצועים על הכביש בהחלט משקפים זאת. אמנם ישנה השהיית טורבו קצרה, אך מיד כאשר מתחיל להיצבר הסל"ד והטורבו נכנס לפעולה, הפולבק נדחף קדימה במרץ ותיבת ההילוכים מתגלה כפרטנרית טובה וחלקה בעלת יחסי העברה קצרים. יחד עם המנוע מתקבלת יחידת הנעה חזקה ונעימה, ובכל מצב יש לפולבק מספיק כוח.

 

פיאט פולבקפיאט פולבק

 

כאשר יורדים מהכביש המהיר אל הכביש המפותל, מגלים התנהגות כביש מאתגרת. כמובן שלא ציפינו מטנדר עבודה בעל שלדת סולם לקצב דומה לשל מכונית ספורט, אך מרכז הכובד הגבוה והמתלים הרכים, יוצרים זוויות גלגול משמעותיות, המאותתות לנהג להוריד את הקצב בפניות, עוד לפני שאחיזת הצמיגים נכנעת. הבלמים חזקים ונושכים היטב ומספקים כושר בלימה נאות בכל מצב, אך הכיול הרך בבסיסו גורם לצלילת החרטום בעת בלימה ונסיקתו בעת האצה בצורה מורגשת.

 

פיאט פולבקפיאט פולבק

 

יכולת שטח

 

בשטח מציע פיאט פולבק יכולת טובה ומתגלה כפרטנר מוצלח לצליחת שבילים ושטח טכני. מרווח גחון נאה של 21 ס"מ ומכלולים קשוחים כדוגמת שלדת סולם וסרן אחורי חי מאפשרים טיפוס על סלעים ומעברים קשים. העברת ההנעה למצב 4WD LOW יחד עם נעילת הדיפרנציאל האחורי מאפשרים צליחת מכשולים גם בתנאי אחיזה חלקלקים. למנוע יש די כוח להעביר את הפולבק ברוב האתגרים שיציב בפניו השטח. זווית הגישה עומדת על 30 מעלות, זווית הנטישה עומדת על 22 מעלות ומוגבלת עוד יותר במידה ומותקן וו גרירה, בחלק מהמכשולים עלולה להשאיר אתכם עם זנב הרכב צמוד אל הקרקע. כמובן שרוב רכבי השטח העירוניים והקרוסאוברים האופנתיים ירימו ידיים בשטח עוד לפני שהפולבק יתחיל להזיע, אך ביחס לרכבי שטח של ממש, הפולבק לא יוכל להוות אלטרנטיבה מלאה.

 

פיאט פולבקפיאט פולבק

 

יכולת גרירה והטענה

 

ארגז הפולבק קטן ביחס למתחרים ומציע שפת הטענה גבוהה. לאחר העמסה של כ- 700 ק"ג הורגש שינוי באופי פעולתו של הסרן האחורי ונוחות הנסיעה השתפרה. קפיצי העלים המסורתיים בסרן האחורי של הפיאט הם בעלי מהלך ראשוני קשיח ונוקשה והעמסה של משקל משפרת את יכולת השיכוך והספיגה שלהם. המנוע השרירי מתמודד היטב עם המשקל הנוסף ומשנע את המרכב על מטענו ללא סימני מאמץ חריגים. רתימת עגלת נגרר לפולבק גם היא אינה מאתגרת את המנוע. תמרונים ברוורס עם נגרר מחובר הם משימה לא פשוטה. חיישני הרוורס אינם מפסיקים לזעוק ומצלמת הרוורס הופכת לא יעילה בעליל.

 

פיאט פולבקפיאט פולבק

 

צריכת דלק

 

פיאט פולבק הינו טנדר במשקל כבד של 1,875 ק"ג, נתון פתיחה מעט בעייתי בהקשר של חיסכון בדלק. נתוני היצרן מעידים על צריכת דלק משולבת של 13.3 ק"מ לליטר, דרגת הזיהום היא 15 מתוך 15. במהלך המבחן שכלל נהיגת שטח, מזגן שפעל בעוצמה מרבית, ונהיגה תובענית, נמדדה צריכת דלק משולבת של 7.6 ק"מ לכל ליטר סולר.

 

עלויות אחזקה

 

פיאט פולבק זקוק לטיפול תקופתי אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 1,836 ₪, עלות הטיפול השני 2,340 ₪, עלות הטיפול השלישי 2,457 ₪. עלות שלושת הטיפולים הראשונים (המקבילים לארבעה טיפולים בטנדרים המתחרים הדורשים טיפול כל 15,000 ק"מ) עומדת על 6,633 ₪ כולל מע"מ ומציגה עלויות אחזקה שאינן נמוכות אך סבירות ביחס למקובל בפלח שוק זה. לזכותו של הפולבק טווח טיפולים ארוך ואחריות ארוכה ל- 4 שנים או עד 150,000 ק"מ, בזמן שלמתחרים אחריות לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ בלבד.

 

מחיר פנס קדמי עומד על 3,650 ₪, מחיר פנס אחורי 1,480 ₪, מחיר מראת צד שמאלית קומפלט עומד על 1,228 ₪, רפידות בלם יעלו 620 ₪, וצלחות בלם 526 ₪. גם עלויות החלפים סבירות ביחס לסגמנט.

 

פיאט פולבקפיאט פולבק

 

בטיחות

 

במבחן הריסוק של ארגון Euro NCAP שנערך בשנת 2015 קיבל מיצובישי טרייטון, אחיו התאום של פיאט פולבק, ציון של 4 כוכבים מתוך חמישה כשהוא מצוייד במערכות הבטיחות הכלולות במפרט הישראלי. אבזור הבטיחות כולל מערכת בקרת יציבות, שבע כריות אוויר עם אפשרות לנטרול כרית האוויר של הנוסע הקדמי, שתי נקודות עיגון ISOFIX במושב האחורי, ומערכת התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה שעובדת נהדר.

 

פיאט פולבקפיאט פולבק

 

תמורה למחיר

 

פיאט פולבק ברמת האבזור פרימיום הבכירה שהתייצבה למבחן נמכר תמורת 242,000 ₪, מחיר תחרותי ביחס למתחרים. בתמורה לכך תקבלו מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית עם מסך מגע בגודל 7 אינץ' ואפליקציית Waze מובנית, ריפודי עור, מושב נהג מתכוונן חשמלית, חימום למושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת, כניסה והנעה ללא מפתח, מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה, קיפול מראות חשמלי, שמשות אחוריות כהות, חישוקי 17 אינץ', ונעילת דיפרנציאל אחורית. רשימת האבזור ארוכה ונדיבה ביחס למתחרים. גם יחידת ההנעה מציגה נתונים טובים ביחס למתחרים.

 

פיאט פולבק מציע איכות חיים טובה וחווית נסיעה נעימה, לצד יכולת שטח גבוהה ומראה קשוח. החיים עם טנדר לעבודה כוללים פשרות ביחס לאחזקת רכב פרטי או רכב פנאי שטח במחיר זהה, וכמובן שפיאט פולבק מיועד לרוכשים הזקוקים באמת לטנדר לעבודה. מאידך, במרחק לא גדול ממחירו של הפולבק ומתחריו עומדים הטנדרים האמריקאים הגדולים והבריונים הנהנים מהכרתם כמשאית לצרכי עסק. למתחרים הגדולים מאמריקה מנועים חזקים ותאי נוסעים נעימים ומרווחים אך גם ממדים מפלצתיים שלא מתאימים לכל בעל מקצוע. פיאט פולבק, אם כן, מיועד לאלה הזקוקים לטנדר קשוח לעבודה במידות שפויות, ומציע חבילת אבזור עשירה לצד נוחות נסיעה טובה, וכבונוס גם שנת אחריות נוספת.

 

עוד בנושא: טנדרים במבחן דרכים השוואתי

 

תודה מיוחדת ליוסי איטח על העזרה בצילומים.

 

 

פיאט פולבק 2.4 דיזל אוטומט 4X4 פרימיום
מנוע טורבו דיזל 2,442 סמ"ק
הספק מרבי משולב 181/3,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 43.8/2,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 5 הילוכים
יחידת הנעה 4X4
אורך כללי 5,285 מ"מ
רוחב כללי 1,815 מ"מ
גובה כללי 1,780 מ"מ
בסיס גלגלים 3,000 מ"מ
אורך ארגז 1,520 מ"מ
רוחב ארגז 1,470 מ"מ
עומק ארגז 475 מ"מ
משקל עצמי 1,875 ק"ג
משקל העמסה מורשה 1,035 ק"ג
משקל כולל מורשה 2,910 ק"ג
כושר גרירה ללא בלמים 750 ק"ג
כושר גרירה עם בלמים 3,100 ק"ג
מרווח גחון 205 מ"מ
זווית גישה 30 מעלות
זווית נטישה 22 מעלות
מיכל דלק 75 ליטרים
מהירות מירבית 177 קמ''ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) חסר נתון
צריכת דלק משולבת (יצרן) 13.3 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 7.6 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 4 כוכבים (מתוך 5. מבחן משנת 2015)
רמת אבזור בטיחותי 3 (מתוך 8)
מחיק 242,000 ₪

 

 

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • קאדילק XT5 טורבו 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    קאדילק XT5 טורבו 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.05.20 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק כמה טוב עשתה מתיחת הפנים לרכב הפנאי קאדילק XT5 ואיך מתמודד מנוע 2.0 ליטרים עם רכב במשקל 1.8 טון

    קאדילק עושה בעשור האחרון צעדים חשובים בהפיכת המותג לצעיר ואטרקטיבי יותר בכל קשת דגמיה תוך שמירה על התדמית היוקרתית. קאדילק XT5 הושק בשנת 2017 כמחליף לקאדילק SRX והציג עיצוב שונה מהמתחרים. מתיחת הפנים האחרונה שומרת על עיצובו המוצלח של רכב הפנאי האמריקאי אך כוללת נגיעות קוסמטיות קלות, מערכות בטיחות עד

     
  • פיג'ו 5008 1.2 ליטרים במבחן דרכים

    פיג'ו 5008 1.2 ליטרים במבחן דרכים

    30.04.20 | מבחני רכב

    הקרב בין רכבי הפנאי 7 מושבים הולך ומתעצם עם גרסה חדשה ומוזלת לפיג'ו 5008 אשר חמושה במנוע 3 צילינדרים צנוע בנפח 1.2 ליטרים

    רכבי הפנאי החמושים בשבעה מושבים ביצעו חיסול ממוקד במיניוואנים המסורתיים. משפחות גדולות כבר לא חייבות לרכוש רכב מגודל עם חזות מסחרית ורובן בוחרות בישיבה הגבוהה ובעיצוב הפנאי על אף פשרות בסעיפי המרחב הפנימי והשימושיות. פיג'ו 5008 1.2 טורבו אקטיב יתרונות עיצוב, מרווח, שימושיות, נוחות נ

     
  • פיג'ו 2008 החדש 2020 במבחן דרכים

    פיג'ו 2008 החדש 2020 במבחן דרכים

    19.04.20 | מבחני רכב

    פיג'ו 2008 החדש מתמודד בסגמנט רווי מתחרים ומתבלט בזכות עיצוב מרשים, תא נוסעים חדשני, ותיבת 8 הילוכים אוטומטית. יצאנו לעמוד על מעלותיו וחסרונותיו של גור האריות החדש

    קטגוריית הקרוסאוברים העירוניים ממשיכה לפרוח, ולמרבית היצרניות יש נציג בקטגוריה המאיימת להוות תחליף למכונית סופר מיני. נראה כי מדובר בתהליך טבעי לאור העדפת השוק לרכבים המציעים תנוחת ישיבה מעט גבוהה יותר לצד פוזת שטח. העובדה כי המתחרים בסגמנט מבוססים על מכוניות סופר מיני ומהווים למעשה גרסה מוגבהת שלהן

     
  • ראם 2020 במבחן דרכים

    ראם 2020 במבחן דרכים

    12.04.20 | מבחני רכב

    ראם 2500 בגרסת לימיטד עושה בסטייל את מה שמצופה מטנדר אמריקאי גדול וחזק

    את טבלת המכירות בארה"ב מובילים באופן קבוע הטנדרים של פורד, שברולט וראם. בישראל המצב שונה, אך בעזרת הטבות מס נדיבות נמכרים טנדרים כאלה במספרים יפים. למבחן הדרכים שלנו התייצב ראם 2500 בגרסת לימיטד הבכירה והמפנקת שמחירה 280,000 ₪ לפני מע"מ ואין זה מקרי שדווקא גרסה זו נבחרה לייצג את הדגם. ר

     
  • אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    02.04.20 | מבחני רכב

    אופל קורסה החדשה מציעה יחידת הנעה חזקה, אבזור נדיב ועיצוב ספורטיבי במחיר גבוה ביחס לסגמנט. יצאנו לבחון את ההצעה החדשה בשוק הסופר מיני

    אופל קורסה בדורה השישי מציגה קפיצת מדרגה ענקית ביחס לקודמתה שלא זכתה להצלחה בשוק המקומי עקב עיצוב אנמי, מפרט מיושן ומוניטין חלש למותג אופל בישראל. אופל קורסה 2020 מבוססת על פלטפורמת CMP הגלובלית של קונצרן PSA, הקלה ב - 30 ק"ג לעומת קודמתה ומותאמת למנועים חשמליים. היבואנית החדשה לובינסקי תולה תקוות ר

     
  • מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    22.03.20 | מבחני רכב

    מרצדס CLA 35 AMG מציעה ביצועים משכרים במעטפת סקסית אך דורשת פרמיה בלתי מבוטלת. יצאנו למבחן ראוותני ומהיר

    מרצדס CLA 35 AMG נועדה לגשר על הפער שבין הגרסאות הרגילות של מרצדס CLA לבין גרסת הקצה CLA 45 AMG ומתחרה בדגמים כגון אאודי S3 וב.מ.וו M235. מעבר למנוע החזק, זוכה גרסה זו לשלדה מחוזקת ומכלולים התואמים ליכולת הגבוהה, ביניהם מערכת הנעה כפולה מתקדמת, מתלים מוקשחים, בלמים מוגדלים ומאווררים, היגוי חד ומהיר

     
  • וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    17.03.20 | מבחני רכב

    וולוו S60 מציעה חבילה ראויה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות פרימיום, ובגרסת הפלאג-אין הייבריד אפילו יחס נדיר של ביצועים לשקל

    בשנת 1994 הציגה וולוו, שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות אך חסרות כישורים דינמיים, את ה- T5 850 שצוידה במנוע טורבו חזק והשפילה את גרסאות ששת הצילינדרים של המתחרות מגרמניה בכל מבחני התאוצה ובמחיר נמוך יותר. וולוו S60 בגרסת T8 היא צאצאה של סבתא T5 850 ומציעה הספק וביצועים

     
  • סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    11.03.20 | מבחני רכב

    סיטרואן הוסיפה כוח למנוע של ה- C3 איירקרוס, ויצאנו לבדוק איך הוא משתלב עם השיק הצרפתי

    סיטרואן C3 איירקרוס הוצג בשנת 2018 ובינתיים הוצגו מתמודדים צעירים וטובים שהפכו את התחרות לקשה יותר. כדי להשאירו רלוונטי בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים, בחרה היצרנית לתת לדגם חיזוק משמעותי עם מנוע בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס, תוספת של 20 סוסים ביחס למנוע הקודם. סיטרואן C3 איירקרוס יתר

     
  • קופרה אטקה במבחן דרכים

    קופרה אטקה במבחן דרכים

    01.03.20 | מבחני רכב

    קופרה אטקה מציע ביצועים ספורטיביים בחבילה משפחתית נוחה ושימושית

    ברשותכם, אתחיל מהשורה התחתונה. לקופרה אטקה אין מתחרים ישירים, ואם היו כאלה, הם היו צריכים לעבוד מאוד קשה כדי לנצח את מה שיש לרכב הזה להציע. מעבר להיותו מכונת נהיגה טכנולוגית ומתקדמת, הוא גם שימושי ברמה היומיומית כמו סיאט אטקה של השכן. יתרה מכך, יש משהו מיוחד בלהיות שונה על הכביש, לדעת שיש לך רכב שיכ

     
  • אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    27.02.20 | מבחני רכב

    אאודי A4 נהנית מפופולריות גבוהה יחסית בארץ ובעולם, ומתיחת הפנים שעברה נועדה להשאירה אטרקטיבית גם בשנים הבאות עד להצגת הדור הבא

    אאודי A4 אחראית על חלק נכבד ממכירות המותג ברחבי העולם ועל כן חשובה מאוד עבור היצרנית. מתיחת הפנים אותה עברה אאודי A4 נועדה להשאיר את המכונית רעננה ועדכנית לשנים הקרובות על מנת להתחרות מול דגמים צעירים כגון ב.מ.וו סדרה 3. המשפחתית הגדולה של אאודי שומרת על מעלותיה המוכרות, מיישרת קו עם שפת העיצוב החדש

     
  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב