פיאט פולבק במבחן דרכים

 

פיאט פולבק הוא המצטרף האחרון לקטגוריית הפיקאפים בישראל ומתהדר בהיותו האירופאי היחיד בשוק בו שולטים ביד רמה הטנדרים היפנים. יצאנו לתהות על קנקנו של פיאט פולבק ולגלות סוד משפחתי קטן שהוא לא מתאמץ להסתיר

תגיות | טנדרים, פיאט, פולבק

שוק הטנדרים בארץ נשלט מזה שנים בידי איסוזו דימקס המחזיק בנתח של כ- 50% מסך מכירות הפיקאפים בישראל. אל התחרות הצטרף לאחרונה שחקן אירופאי ראשון - פיאט פולבק, עם מפרט ותצורה מתאימים לתחרות ומנוע שרירי בהספק של 181 כ"ס ההופך אותו לחזק ביותר בקטגוריה. אם אתם תוהים כיצד יצרן איטלקי המתמחה בייצור מכוניות קטנות ואופנתיות, וחסר ניסיון בתחום הטנדרים, ידע לתפור טנדר במידות ובמפרט הנכון? אז נספר לכם על הסכם שיתוף פעולה עם מיצובישי המייצרת עבור פיאט טנדר תאום למיצובישי טרייטון, בשינויי עיצוב קלים כמובן.

 

פיאט פולבאק
יתרונות   מנוע, ביצועים, נוחות
חסרונות   מערכת מולטימדיה, התנהגות כביש

 

עיצוב ונוחות

 

פיאט פולבק הוא טנדר נאה. הפרופורציות נכונות ובגרסת ההנעה הכפולה, היחידה המשווקת בארץ, הפולבק נראה נכון לעבודה ובעל מראה קשוח כנדרש מטנדר במעמדו. החזית אגרסיבית ולא מצועצעת, וכוללת מספר אלמנטים בגוון כסוף. קשתות בתי הגלגלים מודגשות, מכסה המנוע נמתח הרחק לפנים, ותחתית הארגז נמתחת מעלה, אלמנט עיצובי שיכול היה לשפר את זווית הנטישה אלמלא הפגוש האחורי הנמוך. מידותיו של פיאט פולבק אינן צנועות, הוא נמתח לאורך של 5,285 מ"מ, רוחבו 1,815 מ"מ, וגובהו 1,780 מ"מ. אורך בסיס הגלגלים 3,000 מ"מ. מרווח הגחון עומד על 205 מ"מ. הארגז של הפולבק אינו מהגדולים בקטגוריה ונמתח לאורך של 1,520 מ"מ ורוחב של 1,470 מ"מ, אך מספיק לרוב השימושים לרכב מסוג זה. כמובן שניתן להתקין וו גרירה ונגרר ועל כך בהמשך.

 

פיאט פולבקפיאט פולבק

 

את תא הנוסעים של פיאט פולבק אפשר להגדיר כתכליתי. איכות ההרכבה מהודקת ומוצקה, אך העיצוב עצמו פשוט וספרטני, ללא שאר רוח. המחוונים נראים כאילו נלקחו משנות ה- 90, כך גם המתגים ואלמנטים עיצוביים נוספים. החומרים עצמם קשיחים ופשוטים בהתאם לייעודם. רכב המבחן עבר קרוב ל- 30,000 ק"מ לא פשוטים והבלאי בדיפוני תא הנוסעים ניכר. במרכז הקונסולה ניצבת מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית איטית ובאיכות ירודה, הכוללת מסך בהיר, לא רגיש מספיק למגע וברזולוציה נמוכה שכמעט ואינו נראה בשמש.

 

פיאט פולבקפיאט פולבק

 

רכב המבחן ברמת גימור פרימיום מתהדר במושבים עטויי עור נוחים ורחבים. המושבים הקדמיים כוללים גם חימום. ריפוד העור מתנקה בקלות אך איכותו נמוכה והוא סופג בקלות סימנים מחפצים חדים. גלגל ההגה עטוי עור ונעים למגע. מאחוריו שוכנים מנופים להעברה ידנית של ההילוכים. רשימת האבזור כוללת גם כניסה והתנעה ללא מפתח המקלים מאוד על ההתנהלות היום-יומית עם הרכב. לצד ידית ההילוכים ישנו מתג שליטה האחראי על מעבר בין הנעה אחורית לכפולה וגם על המעבר למצב LOW. בלוח המחוונים תצוגה המעדכנת את הנהג אודות מצב מערכת ההנעה.

 

פיאט פולבקפיאט פולבק

 

הנדסת האנוש בתא הנוסעים מסייעת להתמצאות מהירה, פתחי האוורור במקום הנכון, המתגים כולם גדולים וממוקמים בצורה נכונה. ישנם פקדי שליטה מגלגל ההגה על מערכת הקול, ואנחנו מוכנים לסלוח למתג ההתנעה הממוקם משמאל להגה, כמו בפורשה. הכניסה והיציאה מהרכב נוחים מאוד על אף הגובה הרב, בזכות מפתח דלתות רחב. בקורות A מותקנות ידיות אחיזה בנוסף לאלו שבתקרת הרכב, המקלות על הכניסה והיציאה מהמושבים הקדמיים.

 

בזכות כוונון חשמלי למושב הנהג, יחד עם הגה המתכוונן לגובה ולעומק קל למצוא תנוחת נהיגה טובה. הישיבה הגבוהה וקו החלונות הנמוך מעניק שדה ראיה טוב לצדדים. מכסה המנוע הנמתח הרחק לפנים מקשה על זיהוי נקודת קצה החרטום ומקנה תחושה של נהיגה במשאית קטנה. שדה הראיה לאחור מוגבל עקב שמשה אחורית קטנה שאחריה ניצב הארגז הארוך. בדיוק לשם כך נועדה מצלמת הרוורס השימושית. המרחב במושבים הקדמיים נדיב בכל הכיוונים, וגם גדולי מידות ירגישו בנוח. על אף היותו נוח למדי בקטגוריה, המושב האחורי מעט צפוף במרווח הברכיים והראש, וזווית משענת הגב זקופה מדי ועלולה לעייף בנסיעות ארוכות. אמנם אין פתחי מיזוג מאחור אך החלונות מאחור כהים והמזגן חזק מאוד ומגיע גם למושב האחורי. בתא הנוסעים של פיאט פולבק מספר תאי אחסון, העיקרי שבהם נמצא מתחת למשענת היד שבין המושבים והוא עמוק ובעל נפח אחסון מכובד. תא הכפפות מעט קטן, ובנוסף תמצאו תאי אחסון בדלתות המאפשרים אחסון של בקבוקי שתיה, וגם מחזיקי כוסות בין המושבים.

 

פיאט פולבקפיאט פולבק

 

הנסיעה בפיאט פולבק מפתיעה לטובה כשזוכרים שמדובר בטנדר קשוח. המתלים סופגים מהמורות בצורה יעילה ומצליחים לרסן ולסנן את רוב מפגעי הכביש. מבחינת נוחות הנסיעה מעניק פיאט פולבק תחושה קרובה מאוד למכונית משפחתית פרטית. גם כאשר הרכב ריק ממטען עדיין נשמרת רכות נסיעה סבירה בהחלט ביחס לסגמנט. פרופיל הצמיגים הגבוה ומהלך המתלה הארוך, מסייעים בספיגה יעילה של שיבושים. גם בשטח שומר הפולבק על נוחות הנסיעה והמתלים ממשיכים לעשות עבודה יעילה בריסון אבנים ובורות בשבילים ובשטח טכני. בכביש המהיר מתגלה הפולבק כקרוזר נהדר, בסיס הגלגלים באורך שלושה מטרים יחד עם צמיגים רחבים דואגים ליציבות כיוונית טובה. למעט רעש מנוע הדיזל נותר תא הנוסעים שקט אפילו במהירויות של כביש 6, ואין כל בעיה להתנייד בנעימים גם בנסיעות ארוכות בכביש המהיר.

 

ביצועים

 

בדומה לאחיו מיצובישי טרייטון בגרסת הדקאר, מתהדר פיאט פולבק בנתון הספק של 181 כ"ס ומומנט של 43.8 קג"מ, הגבוהים בקטגוריה. הביצועים על הכביש בהחלט משקפים זאת. אמנם ישנה השהיית טורבו קצרה, אך מיד כאשר מתחיל להיצבר הסל"ד והטורבו נכנס לפעולה, הפולבק נדחף קדימה במרץ ותיבת ההילוכים מתגלה כפרטנרית טובה וחלקה בעלת יחסי העברה קצרים. יחד עם המנוע מתקבלת יחידת הנעה חזקה ונעימה, ובכל מצב יש לפולבק מספיק כוח.

 

פיאט פולבקפיאט פולבק

 

כאשר יורדים מהכביש המהיר אל הכביש המפותל, מגלים התנהגות כביש מאתגרת. כמובן שלא ציפינו מטנדר עבודה בעל שלדת סולם לקצב דומה לשל מכונית ספורט, אך מרכז הכובד הגבוה והמתלים הרכים, יוצרים זוויות גלגול משמעותיות, המאותתות לנהג להוריד את הקצב בפניות, עוד לפני שאחיזת הצמיגים נכנעת. הבלמים חזקים ונושכים היטב ומספקים כושר בלימה נאות בכל מצב, אך הכיול הרך בבסיסו גורם לצלילת החרטום בעת בלימה ונסיקתו בעת האצה בצורה מורגשת.

 

פיאט פולבקפיאט פולבק

 

יכולת שטח

 

בשטח מציע פיאט פולבק יכולת טובה ומתגלה כפרטנר מוצלח לצליחת שבילים ושטח טכני. מרווח גחון נאה של 21 ס"מ ומכלולים קשוחים כדוגמת שלדת סולם וסרן אחורי חי מאפשרים טיפוס על סלעים ומעברים קשים. העברת ההנעה למצב 4WD LOW יחד עם נעילת הדיפרנציאל האחורי מאפשרים צליחת מכשולים גם בתנאי אחיזה חלקלקים. למנוע יש די כוח להעביר את הפולבק ברוב האתגרים שיציב בפניו השטח. זווית הגישה עומדת על 30 מעלות, זווית הנטישה עומדת על 22 מעלות ומוגבלת עוד יותר במידה ומותקן וו גרירה, בחלק מהמכשולים עלולה להשאיר אתכם עם זנב הרכב צמוד אל הקרקע. כמובן שרוב רכבי השטח העירוניים והקרוסאוברים האופנתיים ירימו ידיים בשטח עוד לפני שהפולבק יתחיל להזיע, אך ביחס לרכבי שטח של ממש, הפולבק לא יוכל להוות אלטרנטיבה מלאה.

 

פיאט פולבקפיאט פולבק

 

יכולת גרירה והטענה

 

ארגז הפולבק קטן ביחס למתחרים ומציע שפת הטענה גבוהה. לאחר העמסה של כ- 700 ק"ג הורגש שינוי באופי פעולתו של הסרן האחורי ונוחות הנסיעה השתפרה. קפיצי העלים המסורתיים בסרן האחורי של הפיאט הם בעלי מהלך ראשוני קשיח ונוקשה והעמסה של משקל משפרת את יכולת השיכוך והספיגה שלהם. המנוע השרירי מתמודד היטב עם המשקל הנוסף ומשנע את המרכב על מטענו ללא סימני מאמץ חריגים. רתימת עגלת נגרר לפולבק גם היא אינה מאתגרת את המנוע. תמרונים ברוורס עם נגרר מחובר הם משימה לא פשוטה. חיישני הרוורס אינם מפסיקים לזעוק ומצלמת הרוורס הופכת לא יעילה בעליל.

 

פיאט פולבקפיאט פולבק

 

צריכת דלק

 

פיאט פולבק הינו טנדר במשקל כבד של 1,875 ק"ג, נתון פתיחה מעט בעייתי בהקשר של חיסכון בדלק. נתוני היצרן מעידים על צריכת דלק משולבת של 13.3 ק"מ לליטר, דרגת הזיהום היא 15 מתוך 15. במהלך המבחן שכלל נהיגת שטח, מזגן שפעל בעוצמה מרבית, ונהיגה תובענית, נמדדה צריכת דלק משולבת של 7.6 ק"מ לכל ליטר סולר.

 

עלויות אחזקה

 

פיאט פולבק זקוק לטיפול תקופתי אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 1,836 ₪, עלות הטיפול השני 2,340 ₪, עלות הטיפול השלישי 2,457 ₪. עלות שלושת הטיפולים הראשונים (המקבילים לארבעה טיפולים בטנדרים המתחרים הדורשים טיפול כל 15,000 ק"מ) עומדת על 6,633 ₪ כולל מע"מ ומציגה עלויות אחזקה שאינן נמוכות אך סבירות ביחס למקובל בפלח שוק זה. לזכותו של הפולבק טווח טיפולים ארוך ואחריות ארוכה ל- 4 שנים או עד 150,000 ק"מ, בזמן שלמתחרים אחריות לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ בלבד.

 

מחיר פנס קדמי עומד על 3,650 ₪, מחיר פנס אחורי 1,480 ₪, מחיר מראת צד שמאלית קומפלט עומד על 1,228 ₪, רפידות בלם יעלו 620 ₪, וצלחות בלם 526 ₪. גם עלויות החלפים סבירות ביחס לסגמנט.

 

פיאט פולבקפיאט פולבק

 

בטיחות

 

במבחן הריסוק של ארגון Euro NCAP שנערך בשנת 2015 קיבל מיצובישי טרייטון, אחיו התאום של פיאט פולבק, ציון של 4 כוכבים מתוך חמישה כשהוא מצוייד במערכות הבטיחות הכלולות במפרט הישראלי. אבזור הבטיחות כולל מערכת בקרת יציבות, שבע כריות אוויר עם אפשרות לנטרול כרית האוויר של הנוסע הקדמי, שתי נקודות עיגון ISOFIX במושב האחורי, ומערכת התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה שעובדת נהדר.

 

פיאט פולבקפיאט פולבק

 

תמורה למחיר

 

פיאט פולבק ברמת האבזור פרימיום הבכירה שהתייצבה למבחן נמכר תמורת 242,000 ₪, מחיר תחרותי ביחס למתחרים. בתמורה לכך תקבלו מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית עם מסך מגע בגודל 7 אינץ' ואפליקציית Waze מובנית, ריפודי עור, מושב נהג מתכוונן חשמלית, חימום למושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת, כניסה והנעה ללא מפתח, מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה, קיפול מראות חשמלי, שמשות אחוריות כהות, חישוקי 17 אינץ', ונעילת דיפרנציאל אחורית. רשימת האבזור ארוכה ונדיבה ביחס למתחרים. גם יחידת ההנעה מציגה נתונים טובים ביחס למתחרים.

 

פיאט פולבק מציע איכות חיים טובה וחווית נסיעה נעימה, לצד יכולת שטח גבוהה ומראה קשוח. החיים עם טנדר לעבודה כוללים פשרות ביחס לאחזקת רכב פרטי או רכב פנאי שטח במחיר זהה, וכמובן שפיאט פולבק מיועד לרוכשים הזקוקים באמת לטנדר לעבודה. מאידך, במרחק לא גדול ממחירו של הפולבק ומתחריו עומדים הטנדרים האמריקאים הגדולים והבריונים הנהנים מהכרתם כמשאית לצרכי עסק. למתחרים הגדולים מאמריקה מנועים חזקים ותאי נוסעים נעימים ומרווחים אך גם ממדים מפלצתיים שלא מתאימים לכל בעל מקצוע. פיאט פולבק, אם כן, מיועד לאלה הזקוקים לטנדר קשוח לעבודה במידות שפויות, ומציע חבילת אבזור עשירה לצד נוחות נסיעה טובה, וכבונוס גם שנת אחריות נוספת.

 

עוד בנושא: טנדרים במבחן דרכים השוואתי

 

תודה מיוחדת ליוסי איטח על העזרה בצילומים.

 

 

פיאט פולבק 2.4 דיזל אוטומט 4X4 פרימיום
מנוע טורבו דיזל 2,442 סמ"ק
הספק מרבי משולב 181/3,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 43.8/2,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 5 הילוכים
יחידת הנעה 4X4
אורך כללי 5,285 מ"מ
רוחב כללי 1,815 מ"מ
גובה כללי 1,780 מ"מ
בסיס גלגלים 3,000 מ"מ
אורך ארגז 1,520 מ"מ
רוחב ארגז 1,470 מ"מ
עומק ארגז 475 מ"מ
משקל עצמי 1,875 ק"ג
משקל העמסה מורשה 1,035 ק"ג
משקל כולל מורשה 2,910 ק"ג
כושר גרירה ללא בלמים 750 ק"ג
כושר גרירה עם בלמים 3,100 ק"ג
מרווח גחון 205 מ"מ
זווית גישה 30 מעלות
זווית נטישה 22 מעלות
מיכל דלק 75 ליטרים
מהירות מירבית 177 קמ''ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) חסר נתון
צריכת דלק משולבת (יצרן) 13.3 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 7.6 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 4 כוכבים (מתוך 5. מבחן משנת 2015)
רמת אבזור בטיחותי 3 (מתוך 8)
מחיק 242,000 ₪

 

 

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק

     
  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלה ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    31.10.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

    מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS. DS 3 קרוסבק יתרונות עיצוב, אבזור,

     
  • שברולט בלייזר במבחן דרכים

    שברולט בלייזר במבחן דרכים

    23.10.19 | מבחני רכב

    שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

    שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35

     
  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,

     
  • ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    26.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן ליף הינה משפחתית קומפקטית חשמלית עם טווח נסיעה מוצהר של 270 ק"מ ומחיר של 165,990 ₪. יצאנו למבחן בסימן שימושיות מול עלות

    ניסאן ליף היא אחת המכוניות החשמליות הראשונות שנכנסו לתודעת הציבור ומהבודדות בסגמנט המשפחתיות החשמליות בישראל. בניגוד לגרסאות החשמליות (EV) של קיה נירו ויונדאי איוניק המתחרות, ניסאן ליף תוכננה כמכונית חשמלית בלבד כבר מהנגיעה הראשונה בשולחן השרטוט. בהתאם לכך מותקנת הסוללה ברצפת המרכב ותורמת למרכז כובד

     
  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.