ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק במבחן - אייקון אמריקאי בשטח הישראלי

 

ג'יפ גרנד צ'ירוקי הוא שם דבר זה שנים רבות, ותמיד הציע נוחות נסיעה גבוהה ויכולות שטח מרשימות. כעת משיק היבואן את גרסת טריילהוק עם יכולות שטח משופרות. יצאנו לבדוק

תגיות | פנאי שטח, ג'יפ, גרנד צ'ירוקי

ג'יפ גרנד צ'ירוקי הוא הרבה יותר מרכב פנאי, מדובר באייקון אמריקאי שנוגע בליבם של חובבי הגה ושטח בכל העולם כבר למעלה מעשרים שנה. ג'יפ גרנד צ'ירוקי ידוע כרכב פנאי בעל יכולות שטח מצוינות, אך מהנדסי ג'יפ חשבו שגם את המצוין ניתן לשפר, וכך נולד גרנד צ'ירוקי טריילהוק החדש. הטריילהוק מביא עימו יכולות שטח מוגברות, עיצוב דומיננטי, צמיגים המעדיפים שטח על פני אספלט, והבטחה לדלג מעל הרבה מאוד מכשולים. יצאנו לבדוק האם באמת לקח היצרן האמריקאי צעד קדימה והפך רכב טוב לרכב טוב הרבה יותר.

 

ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק
יתרונות   עיצוב, יכולות שטח, נוחות
חסרונות   רעשי רוח, תפעול מסך המגע

 

בשנת 1993 הגיע לעולם הגרנד צ'ירוקי, רכב פנאי שטח או SUV כפי שמכונה הקטגוריה בארצות הברית, למותג עתיר ניסיון בתחום השטח. במרוצת השנים כבשו דגמי גרנד צ'ירוקי השונים את לבבות אוהבי השטח. הדגמים הבסיסיים הציגו יכולות שטח מרשימות לצד נוחות בכבישי אספלט. במקביל, רכבים אלו קלים ונוחים יחסית לשדרוג עבור חיות שטח אמיתיות, ויחד עם הדוראביליות כשם נרדף, אף אחד לא התפלא שגרנד צ'ירוקי הפך ללהיט מכירות.

 

עיצוב ונוחות

 

ג'יפ גרנד צ'ירוקי הוא רכב עם נוכחות שקשה להתעלם ממנה. גרסת טריילהוק המשודרגת מבליטה את הרכב הגדול עוד יותר. העיצוב של גרנד צ'ירוקי בצורתו הנוכחית הוצג במקור בשנת 2011 ומאז עבר בעיקר שינויים קוסמטיים קלים. למרות גילו המתקדם, ג'יפ גרנד צ'ירוקי הוא אחד מרכבי השטח היפים והמרשימים ביותר. לו תבחרו בגרסת הטריילהוק בצבע אדום כמו של רכב המבחן, תסובבו אחריכם הרבה ראשים. הטריילהוק הוא רכב כוחני עם עיצוב אגרסיבי שמבליט את האלמנטים ה"ג'יפיים" שלו. ברור לכל שמדובר כאן ברכב שטח אמיתי, חיית טרף ולא ג'יפון חמוד לסופר.

 

ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017

 

מבחוץ זוכה גרסת טריילהוק לחישוקי אלומיניום בקוטר 18 אינץ' עטופים בצמיגי שטח מסוג GoodYear Wrangler, הבלטה של השם "גרנד צ’ירוקי" על הדלתות הקדמיות, ועיטור טריילהוק מאחור. אם כל אלו לא מספיקים, יש גם מדבקה בצבע שחור מט על מכסה המנוע שמוסיפה לעיצוב הקרבי. נכון שהעיצוב החיצוני לא השתנה באופן דרמטי אך יש לגרנד צ'רוקי הרבה מה להציע. הפנסים הראשיים הם מסוג Bi-Xenon בשילוב LED, והפנסים האחוריים בעלי תאורת LED מלאה. בתי מראות הצד זכו לצבע אפור גרפיט תכליתי, ומסגרת החלונות נצבעה בגוון שחור קשוח במקום בכרום בוהק. בנוסף, לגרנד צ’ירוקי טריילהוק ספויילר אחורי, שמשות אחוריות כהות, אנטנת סנפיר, כנפונים בצבע שחור מעל הגלגלים, וגג שמש פנורמי חשמלי. כל אלה הופכים אותו לרכב שלא ניתן להתעלם ממנו על כבישי ישראל.

 

ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017

 

עיצוב הפנים של ג'יפ גרנד צ’ירוקי טריילהוק עשיר ומפנק כיאה לרכב שמחירו 410,000 ₪. הדבר הבולט ביותר הוא כיתוב טריילהוק על המושבים הקדמיים, כמו גם סמל טריילהוק המוטבע בתחתית גלגל ההגה. עם הכניסה אל הרכב מבחינים מיד כי מדובר ברכב גדול. ג'יפ גרנד צ’ירוקי מציע שפע של מרחב ליושבים מלפנים. הקונסולה הראשית, שבמרכזה מסך מגע בגודל מרשים של 8.4 אינץ', מציעה שלל מתגים לשליטה בפונקציות הרכב השונות.

 

ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017

 

הנדסת האנוש בגרנד צ’ירוקי טובה אך לא מושלמת. מסך המגע עמוס באינפורמציה, נראה מעט מסורבל ומבלבל בתפריטים מסויימים, וגרם לנו להסיט את העיניים מהכביש לזמן ממושך מדי. שאר המתגים גדולים, ברורים ונוחים מאוד לשימוש. בתחתית הקונסולה תא אחסון בו תמצאו שקעי 12V, חיבורי USB ו- AUX, ואפילו חריץ לכרטיס זיכרון מסוג SD. בין המושבים תא אחסון גדול עם מדף ושקע 12V נוסף. עוד בין המושבים הקדמיים נמצא בורר מערכת Select-Terrain, המאפשרת להתאים את מאפייני הרכב אל תוואי השטח עמו הוא מתמודד.

 

ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017

 

הכניסה והיציאה מהרכב נוחות וקלות מאוד. הרכב מנמיך את עצמו כשמשלבים להילוך חניה, והמושב החשמלי זז מטה ואחורה לכניסה ויציאה בנוחות. מושב הנהג גם חוזר למקומו באופן עצמאי כאשר מניעים את הרכב. הכניסה והיציאה מהרכב נוחות מאוד גם ליושבים מאחור.

 

המושבים הקדמיים נוחים, תומכים בגוף, ומגיעים עם חימום, איוורור ותמיכה טובה לגב התחתון. המושבים הקדמיים החשמליים בשילוב ההגה המתכוונן חשמלית לגובה ולעומק, עוזרים להגיע בקלות לתנוחת נהיגה מושלמת. גם היושבים מאחור ייהנו ממושבים נוחים ומפנקים. בסיס גלגלים באורך 2,915 מ"מ ורוחב של 1,943 מ"מ מתורגמים למרחב מחיה נדיב מאוד גם ליושבים מאחור. בדומה למושבים הקדמיים, גם כאן מרווח הראש מספק בהחלט גם לאנשים גבוהים. כמו כן, תעלת ההינע נמוכה מאוד וכמעט אינה מפריעה לרגלי הנוסע האמצעי. ליושבים מאחור מוצעים חימום מושבים, פתחי אוורור, צמד כניסות USB, ושקע 12V.

 

ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017

 

באופן כללי, איכות החומרים בתא הנוסעים של ג'יפ גרנד צ’ירוקי טובה מאוד. המושבים מחופים עור בשילוב אלקנטרה ונעימים למגע בדומה לדיפונים השונים ברכב. בג'יפ עשו עבודה טובה וההרגשה הכללית בחלל הרכב נעימה. גלגל ההגה עמוס לחצנים השולטים במערכת המולטימדיה, בדיבורית, בבקרת השיוט האדפטיבית, ובמחשב הדרך. בדופן האחורית של גלגל ההגה מתגי שליטה נוספים במערכת המולטימדיה, שנמצאו נוחים מאוד לשימוש. עוד מאחורי ההגה נמצאות דוושות להעברת הילוכים במצב ידני. לגרנד צ’ירוקי טריילהוק מסך בגודל 7 אינץ' בלוח המחוונים ועליו מוקרנים שלל הנתונים של מחשב הדרך. חסרונו העיקרי הוא בראות הלקויה באור יום. עם תכנון מוקפד יותר היה מתפקד המסך מצויין גם ביום כפי שהוא מתפקד בשעות החשיכה.

 

תא המטען של הגרנד צ’ירוקי מציע נפח הטענה מרשים של 782 ליטרים כשהמושבים האחוריים בשימוש, ו- 1,554 ליטרים כאשר שורת המושבים האחורית מקופלת. ניתן להעמיס הרבה ציוד לטיול השטח הארוך שאתם מתכננים. דלת תא המטען נפתחת ונסגרת חשמלית ובזכות סף ההטענה הנמוך והעובדה שהרכב מנמיך את עצמו אוטומטית במצב חניה, מלאכת הטענת הציוד קלה ונוחה. בתא המטען ניתן למצוא גם תאורה טובה, טבעות עגינה ושקע 12V נוסף.

 

ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017

 

נוחות הנסיעה בג'יפ גרנד צ’ירוקי טריילהוק מעולה הודות למתלי אוויר המתכווננים לחמישה מצבים ועושים עבודה טובה בכל תנאי הנהיגה. הטריילהוק עובר ללא בעיה את פגעי האספלט בתוך העיר. בכבישים בין עירוניים, מתלי האוויר של הטריילהוק עובדים טוב יותר ומספקים נסיעה נוחה ונטולת קפיצות. ככלל, ג'יפ גרנד צ’ירוקי טריילהוק נעים מאוד לנסיעות ארוכות וזה יתרון גדול על פני גרסאות אחרות של הגרנד צ’ירוקי המשווקות ללא מתלי אוויר. גם בשטח ובחולות, מתלי האוויר עושים עבודה טובה והשיבושים בדרכי הכורכר לא הורגשו בתא הנוסעים.

 

נקודת חולשה בנסיעה בדרך מהירה מגיעה דווקא מבידוד רעשי הרוח. המנוע שקט יחסית על אף גודלו אך רעשי הרוח פוגעים מעט באיכות הנסיעה ונשמעים כבר במהירות של 100 קמ"ש. אמנם במהירויות גבוהות הרכב מנמיך עצמו להשגת אחיזה, אווירודינמיות וצריכת דלק משופרים, אך אין זה מסייע במניעת רעשי הרוח. בידוד רעש הצמיגים טוב למרות שמדובר בצמיגים המותאמים לנסיעת שטח.

 

ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017

 

יכולת התימרון של ג'יפ גרנד צ’ירוקי מצויינת. מדובר אמנם ברכב גדול אך קלות הנהיגה בו משכיחה זאת מהנהג. הישיבה הגבוהה, שדה הראייה הטוב לכל הכיוונים, ורדיוס הסיבוב הקטן יחסית (5.65 מ'), הופכים את הענק האמריקאי לרכב הנשלט בקלות גם במקומות צפופים. גם בחניונים אפלים לא תתקשו להחנות אותו בזכות חיישני חניה מלפנים ומאחור, וגם מצלמת רוורס המציגה את כיוון נסיעת הרכב עם סיבוב ההגה. אם כל עזרי החניה לא מספיקים לכם, ג'יפ גרנד צ’ירוקי טריילהוק יכול פשוט להחנות את עצמו בניצב או במקביל למדרכה באופן אוטומטי וזה עובד פשוט מצויין.

 

ביצועים

 

ג'יפ גרנד צ’ירוקי טריילהוק משווק עם מנוע בנזין בתצורת V6 בנפח 3.6 ליטרים. המנוע העוצמתי מפיק 282 סוסים אמריקאים צוהלים, ומומנט של 35.4 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה מהירויות הכוללת גם מצב ספורט. תאוצה מעמידה למאה קמ"ש אורכת 8.2 שניות והכוח מורגש בכל שלב בנסיעה. בין אם בתאוצה מעמידה ובין אם בתאוצת ביניים לעקיפה בכביש מהיר, זמינות הכוח תמיד מורגשת ו- 282 הסוסים עומדים מוכנים לקרב.

 

ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017

 

כאמור, במהירויות גבוהות מנמיך הרכב את עצמו והדבר מסייע גם להקטנת זוויות הגלגול בפניות ולדינמיות גבוהה יותר. ההגה של הטריילהוק מרגיש טוב. הוא אמנם קל ומעט עמום לעיתים, אך לא קל מדי ומעניק לנהג תחושה מדוייקת ובטוחה. למרות מידותיו המכובדות, ג'יפ גרנד צ’ירוקי אינו מתנהג כמו רכב ששוקל קרוב לשניים וחצי טון אלא מרגיש קל וזריז. מדובר בשיפור משמעותי של הדגם שהרגיש מעט כבד ונוקשה בדורות קודמים.

 

ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017

 

בשטח מתעורר הטריילהוק לחיים כמו ילד שיוצא אל גן המשחקים. לגרנד צ’ירוקי מערכת הנעה כפולה עם כמה מצבים לרבות מצב אוטומטי, חול, בוץ, שלג, ושטח סלעי. בנוסף מצוייד הרכב בהילוך כוח. בשונה משאר דגמי גרנד צ’ירוקי, לטריילהוק גם נעילת דיפרנציאל אחורית. יחד עם המנוע החזק ותיבת ההילוכים המשובחת, ג'יפ גרנד צ’ירוקי טריילהוק מדלג מעל מכשולים בשטח ללא כל בעיה. מרבית המכשולים מרגישים יותר כפסי האטה מאשר מכשולים של ממש. לגרנד צ’ירוקי טריילהוק זווית גישה של 34 מעלות וזווית נטישה של 27 מעלות, נתונים מכובדים בהחלט. מרווח הגחון נע בין 162 ל- 274 מ"מ בהתאם לגובה המתלים המתפקדים מצויין גם בשטח טכני קשה. מצב הנסיעה בחול מבטל את בקרת האחיזה ומסייע לגרנד צ’ירוקי בנסיעה על דיונות ללא כל בעיה. בין אם בעליה ובין עם בירידה, הטריילהוק ממשיך בשלו וייקח אתכם לאן שרק תבקשו.

 

צריכת דלק

 

מנוע הבנזין של הגרנד צ’ירוקי עומד בתקן פליטה Euro 6. בעבר הגרנד צ’ירוקי היה רכב צמא מאוד לדלק, אך שילוב תיבת 8 הילוכים חדשה שיפרה את צריכת הדלק. גם הנמכת המרכב האוטומטית בנסיעה מהירה משפרת את אווירודינמיות הרכב ובכך מסייעת בחיסכון בדלק. על פי היצרן עומדת צריכת הדלק בנסיעה משולבת על 14.2 ק"מ לליטר. בנסיעת המבחן שלנו אשר כללה נסיעה בעיר, מחוץ לעיר וגם בשטח, עמדה תצרוכת הדלק על 8.0 קילומטרים לליטר בנזין 95. אמנם הנתון פחות מלהיב מהנתון הרשמי של היצרן, אך עדיין נתון טוב בהתחשב בגודל המנוע והרכב.

 

ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017

 

מיכל הדלק בגרנד צ’ירוקי בנפח 93.5 ליטרים והוא מהגדולים שיש בשוק. בחישוב מהיר, בנסיעות רגועות כפי שעשינו בימי המבחן, הביקור בתחנת הדלק יתבצע אחת ל- 700 קילומטרים בערך.

 

עלויות אחזקה

 

ג'יפ גרנד צ'ירוקי משווק עם אחריות יצרן לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ. טיפולים יש לבצע בכל 12,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 681 ₪, עלות הטיפול השני 1,109 ₪, עלות הטיפול השלישי 681 ₪, עלות הטיפול הרביעי 1,872 ₪, ועלות הטיפול החמישי 681 ₪. סך הכל עלות הטיפולים עד 60,000 ק"מ עומדת על 5,024 ₪, סכום סביר בהחלט עבור אחזקת רכב פרימיום גדול.

 

ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017

 

עלות פנס קדמי 11,466 ₪, עלות פנס אחורי 5,124 ₪, ועלות מראת צד קומפלט 8,658 ₪. עלות זוג צלחות בלם קדמיות עומדת על 936 ₪, ועלות זוג רפידות בלמים קדמיות עומדת על 1,228 ₪. עלויות החלפים ממוצעות ביחס למקובל בפלח רכבי היוקרה אך עלות רפידות הבלמים גבוהה. אגרת הרישוי השנתית עומדת על 4,655 ₪. עלות ביטוח חובה ומקיף לכל נהג מעל גיל 21 עומדת על 14,194 ₪ לשנה.

 

בטיחות

 

ג'יפ גרנד צ’ירוקי טריילהוק טרם נבחן על ידי ארגון הבטיחות האירופי EuroNcap בגרסתו הנוכחית. הרכב נבחן בשנת 2013 לפני שנוספו לו מערכות בטיחות שונות וקיבל ציון של 4 מתוך 5 כוכבים. במבחן שערך לו ארגון NHTSA האמריקאי לבטיחות בדרכים, זכה ג'יפ גרנד צ'ירוקי ב- 5 כוכבים וקיבל ציונים טובים בכל המדדים.

 

ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017

 

בדרוג רמת אבזור הבטיחות של משרד התחבורה הישראלי זוכה ג'יפ גרנד צ’ירוקי לציון גבוה מאוד של 7 מתוך 8 בזכות 7 כריות אוויר ושלל מערכות בטיחות מתקדמות. גרסת טריילהוק כוללת מערכת לניטור שטחים מתים, מערכת התרעה ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת התרעה על אי שמירת מרחק הכוללת בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, ובקרת שיוט אדפטיבית שביכולתה להביא את הרכב לעצירה מוחלטת ופועלת נהדר בפקקים.

 

תמורה למחיר

 

הגענו לסוף המבחן, וכמו בכל סרט אמריקאי, הסוף תמיד טוב. ג'יפ לוקחת את הגרנד צ’ירוקי המוכר והטוב צעד קדימה והופכת אותו לטוב עוד יותר. דגם הטריילהוק יפנק את נוסעיו בגג פנורמי הנפתח בחציו, מושבי עור בשילוב אלקנטרה, מערכת סאונד משובחת עם תשעה רמקולים וסאב וופר, מפתח חכם המאפשר כניסה והתנעה ללא מפתח, ועוד קשת רחבה של שכלולים המלמדים אותנו שהחיים במערב לא רעים בכלל.

 

ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק 2017

 

ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק הוא רכב מעניין מאוד. בעיר נראה הטריילהוק מאיים אך למעשה הינו בן לוויה נעים גם בשיטוט אורבני. בשטח הופך הטריילהוק לחיית בר שתטרוף כל מה שבא מולה. יכולת השטח שלו מרשימה אם כי לעיתים תלויה במערכות האלקטרוניות הרבות. בכבישים מהירים מציג הטריילהוק יכולת שיוט מצויינת כיאה למוצאו האמריקאי ושומר על נוחות נסיעה טובה.

 

ג'יפ גרנד צ’ירוקי טריילהוק הוא רכב פנאי שטח במראה הנכון עם מקום לכל המשפחה על ציודה, ויכולת שטח שתביא אותה לראש כל מעלה או גבעה. אמנם זה בא עם תג מחיר גבוה העומד על 410,000 ₪, אך כבר הרבה זמן שהטיולים בכביש ובשטח לא היו נוחים ומפנקים כמו עם הענק האמריקאי.

 

ג'יפ גרנד צ'ירוקי טריילהוק
מנוע בנזין 3.6 ליטרים
הספק מרבי משולב 282/6,350 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 35.4/4,300 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים
יחידת הנעה 4X4
אורך כללי 4,828 מ"מ
רוחב כללי 2,154 מ"מ
גובה כללי 1,792 מ"מ
בסיס גלגלים 2,915 מ"מ
משקל עצמי 2,354 ק"ג
כושר גרירה ללא בלמים 750 ק"ג
כושר גרירה עם בלמים 2,192 ק"ג
מרווח גחון 162-274 מ"מ
זווית גישה 34 מעלות
זווית נטישה 27 מעלות
מיכל דלק 93.5 ליטרים
מהירות מירבית 206 קמ''ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.2 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 14.2 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 8.0 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 4 כוכבים (מתוך 5. מבחן משנת 2013)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 410,000 ₪

 

 

 

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט