סיאט לאון 1.0 ליטר במבחן דרכים

 

סיאט לאון מושקת בגרסת 1.0 ליטר עם מחיר אטרקטיבי. יצאנו לבדוק האם המנוע הקטן יספק את הנהג הישראלי והאם החבילה המוזלת אטרקטיבית כפי שהיא מסתמנת

תגיות | משפחתיות, סיאט, לאון, סיאט לאון 1.0 ליטר מבחן דרכים

סיאט הוא המותג הצעיר והדינמי במשפחת פולקסווגן. סיאט לאון המשפחתית התאפיינה בעיצוב נאה ודינמי בדורותיה השונים, תוך התבססות על שלדת פולקסווגן גולף, ואימוץ ליין המנועים, תיבות ההילוכים, ומכלולים רבים של הקונצרן. סיאט לאון מתומחרת באופן אטרקטיבי ביחס לפולקסווגן גולף וביחס לסגמנט המשפחתיות. לאחר שבחנו את הלאון עם מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1.4 ליטרים בהספק 150 כ"ס, מגיעה כעת גרסת הכניסה עם מנוע הטורבו בנזין החדש של הקונצרן - 3 צילינדרים בלבד בנפח 999 סמ"ק בהספק 115 כ"ס. חזק יותר ממנוע הטורבו בנזין 1.2 ליטרים אותו הוא מחליף.

 

סיאט לאון 1.0 TSI STYLE 115HP 
יתרונות   תמורה למחיר, עיצוב, צריכת דלק
חסרונות   מחסור במערכות בטיחות מתקדמות, ויברציות בנהיגת פקקים, צג מולטימדיה קטן, אחריות לשנתיים בלבד

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

עיצוב ונוחות

 

סיאט לאון מציעה עיצוב דינמי, זורם ונאה מאוד. לטעמי, מדובר באחת המכוניות המשפחתיות הנאות ביותר מבין המשפחתיות הקומפקטיות העממיות. הפרופורציות נכונות, קווי המרכב זורמים, והעיצוב משדר תנועה גם בעמידה. סיאט לאון היא בהחלט מראה מרענן בסגמנט המאופיין ברובו בעיצובים משמימים למדי. עיצוב סיאט לאון בדור הנוכחי פחות נועז והתבגר ביחס לדורות הקודמים, אך עדיין מדובר בעיצוב נאה. בסיאט לא התקמצנו בגרסת הכניסה סטייל בכל הנוגע ללוק החיצוני. גם כאן יקבל הנהג חישוקי מגנזיום וחלון גג פנורמי נאה, ולא ניכר כי גרסה זו היא הזולה ביותר במבחר דגמי סיאט לאון. צבעו האפור של רכב המבחן לא מחמיא לעיצובה של סיאט לאון והיא תראה טוב יותר בצבעים חיים יותר, שידגישו את קימורי המרכב. גופי התאורה הקדמיים עם תאורת יום מסוג LED נראים נהדר, במיוחד בלילה.

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

תא הנוסעים לא זוכה למחמאות דומות לעיצוב החיצוני. עם זאת מדובר בעיצוב בוגר ונעים לעין, ששם דגש על עטיפת הנהג, יחד עם שימוש בפקדים, מנופים ויכולת הנדסית מבית פולקסווגן. פתחי האוורור ממוקמים במקומות הנכונים, ושמחנו לגלות שניים המיועדים למיזוג יושבי המושב האחורי. דיפון הדלתות מקנה תחושה חמימה ונעימה וכל מתג נמצא במקום הנכון. איכות ההרכבה מעולה ומעניקה תחושה מאוד מוצקה שבאה לידי ביטוי גם במשענות היד המסיביות בדלתות, ובהיעדר קרקושים וצקצוקים בנסיעה על כבישים רעועים.

 

תא הנוסעים אוורירי בזכות קו חלונות נמוך, שמשה קדמית גדולה וחלון גג פנורמי חשמלי הדואג להכניס שפע של אור אל תא הנוסעים. וילון הגג עשוי בד מחורר ולא מציע אטימה מוחלטת. השמש הקופחת בימי המבחן דאגה לנוסעים לשיזוף חלקי בכל שעות היום, עניין מעט בעייתי בהתחשב בקיץ הישראלי. המושבים בגרסה זו בסיסיים ומעט קשיחים, אך נוחים בהחלט ואינם מעייפים בנסיעה ארוכה. התמיכה הצידית חסרה אך הם מקבלים ציון טוב בהחלט ביחס לעלות ולסגמנט. כיוונון המושבים הקדמיים ידני וניתן לכוונם גם לגובה.

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

הצבעים השולטים בתא הנוסעים קודרים, ונעים בטווח שבין אפור כהה לשחור. לא אהבנו גם את ההגה שחישוקו דק מאוד והאחיזה בו לא נעימה. צג מערכת המולטימדיה בגודל 5 אינץ' ברזולוציה נמוכה, קטן מדי ולא תואם את רמת האבזור במכונית. הצג המוצע בגרסת ה- 1.4 ליטרים היה מתקבל בברכה גם כאן ומעניק תחושה עשירה מעט יותר.

 

מערכת המולטימדיה מקורית ומוכרת מדגמים רבים של קונצרן פולקסווגן. מסך המגע הקטן שולט בכל הגדרות הרכב ובמערכת המולטימדיה. באמצעות הפקדים שעל גלגל ההגה ניתן לתפעל את מערכת המולטימדיה ביתר קלות וניתן לעבור בין התפריטים השונים תוך הצגתם על המסך בלוח המחוונים. המסך בלוח המחוונים מציע גודל סביר יותר ביחס למיקומו לעומת המסך המרכזי. מערכת המולטימדיה ברכב המבחן הקרינה את תמונת מצלמת הרוורס האופציונלית, והיא שולטת גם במערכת השמע, שאיכותה טובה בהחלט.

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

תנוחת הנהיגה בסיאט לאון סטנדרטית וטובה. ההגה מתכוונן לגובה ולעומק, וכל נהג ימצא בה תנוחת נהיגה מתאימה. המרחב במושבים הקדמיים טוב, ומספק בהחלט בספסל האחורי ביחס למשפחתות קומפקטיות אחרות. הנוסעים מאחור יהנו מחלונות כהים ופתחי מיזוג.

 

פתרונות האחסון בתא הנוסעים מיישרים קו עם הנהוג בסגמנט. מתחת למשענת היד שבין המושבים הקדמיים נמצא תא עמוק. תא הכפפות גדול דיו ומואר, ובדלתות תאי אחסון עמוקים. בתחתית הקונסולה מגירה בה ניתן להניח את הטלפון הנייד. דיפון המגירה מקנה תחושה חלולה ודקיקה. תא המטען בנפח 380 ליטרים, מספיק לרוב השימושים של משפחה צעירה לרבות העמסת עגלת תינוק. מתחת לרצפת התא לא מצאנו גלגל חלופי אלא ערכת ניפוח.

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

נוחות הנסיעה עצמה זוכה לקומפלימנטים. כיול המתלים מעט נוקשה ונסיעה איטית על שברים וגבשושיות יעבירו מעט חבטות אל תא הנוסעים, אך נסיעה במהירות גבוהה יותר תרכך את רוב מפגעי הדרך. כאשר המתלים נדרשים לעבוד, מתגלה כיול מוצלח מאוד המתאים לכבישי הארץ. מידות הצמיגים השפויות 205/55/16 בגרסת הבסיס עושות חסד עם שיפור הנוחות, ויחד עם כושר הריסון המעולה, מציעה סיאט לאון 1.0 ליטר נסיעה נעימה מאוד בעיר ומחוצה לה ועדיפה על אחיותיה בעלות החישוקים הגדולים. תא הנוסעים שקט למדי ורק במהירויות תלת ספרתיות מתחילים לחדור מעט רעשי רוח ומעט רעשי כביש. על הכביש המהיר מציעה סיאט לאון יכולת שיוט נעימה בסל"ד נמוך שמשכיח מהנהג את נפח המנוע הצנום. תא הנוסעים האוורירי וקו החלונות הנמוך הופכים כל תמרון עירוני לקליל. שדה הראיה טוב לכל הכיוונים ופרט למגרעות מערכת ההנעה, הלאון מבצעת את מטלות הנסיעה בעיר בצורה מעולה וחסכונית.

 

ביצועים

 

חתן השמחה הוא מנוע הטורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח ליטר אחד, המחליף את המנוע היוצא שהתפאר בצילינדר נוסף ובנפח של 1.2 ליטרים. למנוע החדש הספק של 115 כ"ס (5 כ"ס יותר מהישן) ומומנט של 20.3 קג"מ (2.5 קג"מ יותר) בטווח שבין 2,000-3,500 סל"ד. כל מי שנרתע מנפחו הצנום של המנוע יכול להסיר חשש. ביצועי המנוע טובים, אפילו טובים מאוד. אין מחסור בכוח בשום מצב וכשלוחצים את המנוע, התיבה מעבירה הילוכים בזריזות ובצורה חלקה. הביצועים מספקים בהחלט עבור נהג משפחתי בכל תנאי דרך. גם צליל המנוע אינו מוגזם אף פעם ואינו מנסר באוזן. הבעיה היחידה היא כיול התיבה לחיסכון מרבי המותיר בחלק מהזמן את המנוע בסל"ד מאוד נמוך הגורם לוויברציות.

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

ההנעה מתבצעת באמצעות מפתח ושחרור בלם היד האלקטרוני מתבצע בלחיצת כפתור או באופן אוטומטי בלחיצה על דוושת התאוצה. התנועה בעיר מגלה כיול מוצלח מאוד, אך שלוות הנסיעה נפגמת מאוד עקב שילובם של מספר גורמים. המנוע בעל 3 הצילינדרים מייצר מעט רטט בסל"ד נמוך בשל היותו א-סימטרי. הבעיה הגדולה יותר היא תיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים המגלה אובססיביות ושאפתנות לחסוך בדלק, ומעלה הילוכים בקצב מהיר כבר מסל"ד נמוך ומגיעה להילוך השביעי והאחרון בכל נסיעה בין רמזורים. כמעט תמיד מוצא עצמו הנהג בסל"ד נמוך, בהילוך או שניים גבוהים מהרצוי, עם מחסור במומנט וכוח, ומנוע מווברץ.

 

לזה מצטרפת גם מערכת Start&Stop שמכבה את המנוע בכל עצירה ומתניעה את שלושת הצילינדרים הרוטטים עם תחילת התנועה. בנסיעה פקוקה או עירונית בתנועה כבדה, שילוב של מנוע 3 צילינדרים, תיבת הילוכים שמכויילת לחסכון בדלק, ומערכת עצור וסע, יוצרות שפע של התנעות ורעידות. ניתן כמובן לנתק את מערכת העצור וסע בכל תחילת נסיעה, כך שהמצב משתפר, אך בכל אופן ניכר כי בסיאט היו כל כך ממוקדי חיסכון והפחתת מזהמים בכיול מערכת ההנעה, כך שנוחות הנסיעה הוקרבה בצורה גסה מדי. מערכת ההנעה מעולה ולדעתנו עם כיול מעט שונה הייתה יכולה להיות נעימה הרבה יותר לנסיעה.

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

יכולת הריסון של המתלים תורמת להתנהגות כביש טובה. כאן, בגרסה החלשה ביותר, לא מצפה הנהג לקבל יכולת דומה לגרסאות חורכות האספלט של היצרנית, אך גם בגרסה זו הלאון משתפת פעולה בנהיגה זריזה. זוויות הגלגול סבירות ואין בעיה לתקוף פניות במהירות כל עוד נזכור שמדובר במכונית משפחתית ללא יומרות ספורטיביות. הבלמים עושים עבודתם נאמנה ומייצרים כושר בלימה טוב בכל מצב.

 

צריכת דלק

 

על פי נתוני היצרן עומדת צריכת הדלק על 22.7 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. בנסיעת המבחן שכללה נסיעה בעיר ומחוצה לה עם מערכת Start&Stop כבויה, עמדה צריכת הדלק על 14.0 ק"מ לכל ליטר בנזין. נתון נאה בהחלט ומצופה ממערכת ההנעה המתקדמת. דרגת זיהום האוויר הינה 4 מתוך 15.

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

בטיחות

 

במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2012, זכתה סיאט לאון בציון מלא של חמישה כוכבים עם אבזור בטיחות זהה לזה ששווק בישראל. אבזור הבטיחות היום דל ביחס למתחרות החדשות וחסר מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כגון בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, וכולל בין היתר מערכת למניעת תאונה משנית, מערכת להתרעה על עייפות הנהג, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, ו- 7 כריות אוויר. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 1 מתוך 8. יבואנית סיאט סיפרה לאחרונה על מאמץ לשדרג את מפרט אבזור הבטיחות של הלאון בשנה הבאה. צעד כזה ללא שינוי מהותי במחיר יהפוך את סיאט לאון לאטרקטיבית מאוד.

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

תמורה למחיר

 

סיאט לאון בגרסת הכניסה סטייל נמכרת תמורת 109,900 ₪, מחיר נמוך ביחס לסגמנט, וכוללת בין היתר חלון גג פנורמי, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, בקרת אקלים מפוצלת, חיישן אורות וגשם, קישורית בלוטות', מצלמת רוורס, מראות צד מחוממות מתקפלות חשמלית, תאורת יום מסוג LED, פנסי ערפל, חלונות אחוריים כהים, וחישוקים קלים בקוטר 16 אינץ'.

 

אם ניקח בחשבון את היתרונות אל מול החסרונות, נקבל משפחתית זולה, נאה מאוד, נוחה, חסכונית ופרקטית שמבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה מעולה, עם ביצועים טובים בהחלט. לחובתה נרשמה התנהגות פחות נעימה בנסיעה בעומסי תנועה. לקוחות שיעברו את המחסום הפסיכולוגי בעניין נפח המנוע, ומעוניינים לקבל משפחתית שימושית וחסכונית באריזה יפה, יקבלו בגרסה זו של הלאון תמורה נהדרת לכספם.

 

 

סיאט לאון 1.0 TSI STYLE 115HP 
מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים 999 סמ"ק
הספק מרבי משולב 115/5,000-5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 20.4/2,000-3,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים DSG
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,282 מ"מ
רוחב כללי 1,816 מ"מ
גובה כללי 1,459 מ"מ
בסיס גלגלים 2,618 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען

380 ליטרים

משקל עצמי 1,255 ק"ג
מהירות מרבית 202 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.6 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 22.7 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 14 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 4 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2012)
מחיר

109,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • שברולט אקווינוקס במבחן דרכים - ארה"ב מול קוריאה

    שברולט אקווינוקס במבחן דרכים - ארה"ב מול קוריאה

    20.02.18 | מבחני רכב

    שברולט אקווינוקס נוחת היישר אל סגמנט רכבי הפנאי שטח הלוהט וינסה לנגוס במכירות של רבות המכר באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט ומנוע חזק

    שוק הרכב הישראלי מחבב מאוד רכבי פנאי שטח. לא צריך להיות בקיא בנבכי ענף הרכב בכדי להבחין במגמה זו המיישרת קו עם תופעות דומות בשוק הרכב העולמי. מספיק להעיף מבט חטוף על הרכבים המזדחלים סביבנו בפקקי הבוקר בכדי לזהות כי אחוז ניכר מהם הם רכבי פנאי שטח במגוון גדלים, תצורות, ומחירים. תנוחת הישיבה הגבוה מקנה

     
  • יונדאי סונטה הייבריד 2018 במבחן דרכים - פינוק חסכוני

    יונדאי סונטה הייבריד 2018 במבחן דרכים - פינוק חסכוני

    13.02.18 | מבחני רכב

    יונדאי סונטה מציעה אלטרנטיבה היברידית וחסכונית בפלח השוק שנפגע קשות מאופנת הקרוסאוברים. יצאנו לבחון את יונדאי סונטה לאחר שעברה מתיחת פנים

    יונדאי סונטה הינה המשפחתית הגדולה השניה הכי נמכרת בישראל אחרי סקודה סופרב. במהלך שנת 2017 נמכרו בישראל כ- 1,735 סונטות חדשות, נתון מכובד שלא נשמע מרשים במיוחד משום שקטגוריית המשפחתיות הגדולות היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים. נכון שקרוסאובר מעניק ישיבה גבוהה, פוזת שטח אופנתית ומקל

     
  • אאודי Q5 החדש במבחן דרכים

    אאודי Q5 החדש במבחן דרכים

    06.02.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    אאודי Q5 היוצא הוביל את טבלת המסירות בסגמנט רכבי הפנאי שטח היוקרתיים. יצאנו לבדוק את הדור החדש כדי להבין כיצד הוא מתכוון לשמר את ההצלחה

    אאודי Q5 הוא מראה נפוץ בכבישי ישראל. שיווקו החל בשנת 2009 ומאז גרף בעיקר תשואות ושבחים, הן ברמה המקומית והן ברמה הבינלאומית. רכב הפנאי היוקרתי מציע חבילה מאוזנת הכוללת ביצועים מעולים, נוחות נסיעה מרשימה ושימושיות גבוהה. אאודי Q5 החדש הוצג לאחר שמלאו 9 שנים לדור היוצא, מדובר בנצח במושגי עולם הרכב של

     
  • סיטרואן ג'אמפי במבחן - דור שלישי של הצלחה

    סיטרואן ג'אמפי במבחן - דור שלישי של הצלחה

    30.01.18 | מבחני רכב

    הדור השלישי של סיטרואן ג'אמפי נחת בישראל. יצאנו עם גרסת הנוסעים החזקה לבדוק מה הוא מציע לנהג העובד

    סיטרואן ג'אמפי הוא דגם ותיק ומוכר בכבישי ישראל. שני הדורות הקודמים של הג'אמפי נמכרו במספרים מכובדים על שלל גרסאותיהם. גרסת הנוסעים בעלת תשעה מושבים זכתה אף היא להצלחה, במיוחד בקרב משפחות מרובות ילדים, בזכות המרחב הנדיב ומספר המושבים. סגמנט המסחריות לא זר לסיטרואן. הדור השלישי של הג'אמפי מנסה להמשיך

     
  • מיצובישי ASX במבחן דרכים

    מיצובישי ASX במבחן דרכים

    24.01.18 | מבחני רכב

    באיחור ניכר נחת לאחרונה מיצובישי ASX בישראל. יצאנו לבדוק האם הוא מוצלח ושימושי כמו אחיו הגדול, מיצובישי אאוטלנדר

    כלמוביל, יבואנית מיצובישי לישראל, החלה לאחרונה בשיווקו של רכב פנאי קומפקטי העונה לשם מיצובישי ASX. למרות שמיצובישי ASX הינו עולה חדש בישראל, ייצורו החל כבר בשנת 2010. הגרסה הנוכחית של רכב הפנאי היפני הינה תוצאה של שתי מתיחות פנים שעבר במהלך 7 השנים האחרונות. כעת סוף כל סוף התממשו כל התנאים הדרושים ל

     
  • פולקסווגן קאדי במבחן דרכים

    פולקסווגן קאדי במבחן דרכים

    18.01.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    פולקסווגן קאדי מתחרה בקטגוריה פופולרית עם מעט מתחרים. יצאנו לבדוק האם האיכות הגרמנית המוכרת של המותג מספיקה כדי לכבוש את ליבם של משתמשי המסחריות הקטנות

    פולקסווגן קאדי משווק בישראל במגוון גרסאות ולמבחן שלנו התייצב הרכב המסחרי עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים ותיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. בזמן שמרבית המתחרים נמכרים עם תיבת הילוכים ידנית ורמת אבזור נמוכה, החליטה פולקסווגן לשווק מסחרית המוכנה לשמש גם כרכב עבודה וגם כרכב משפחתי גדול לשעות הפנא

     
  • אלפא רומיאו ג'וליה במבחן דרכים

    אלפא רומיאו ג'וליה במבחן דרכים

    11.01.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    אלפא רומיאו ג'וליה היא אחת המכוניות המדוברות והמסקרנות ביותר שהוצגו בשנים האחרונות, וכעת היא מגיעה אלינו למבחן. יצאנו לבדוק כיצד היא עומדת בציפיות

    מעט מאוד דגמים חדשים עוררו עניין ואמוציות בעולם הרכב כמו שעוררה אלפא רומיאו ג'וליה. מדובר במשפחתית גדולה יוקרתית וספורטיבית, מחליפת ה- 159 מנוחתה עדן שירדה מפס הייצור עוד בשנת 2011. למעשה מחליפת ה- 159 הייתה מוכנה כבר מזמן, אלא שבישורת האחרונה לפני העלייה אל פס הייצור, החליטו באלפא לעצור את הכל

     
  • פולקסווגן גולף GTI במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פולקסווגן גולף GTI במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    04.01.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    פולקסווגן גולף GTI נמצאת איתנו מאז שנת 1976 שבה המציאה את קטגוריית המכוניות הקומפקטיות ה-"החמות". יצאנו לבדוק איך היא מתפקדת בסטנדרטים החדשים של השנים האחרונות

    בתערוכת פרנקפורט בשנת 1975 נחשף לראשונה דגם שעתיד לייסד קטגוריה חדשה. לא עניין של מה בכך כשאנחנו מדברים על שנות ה- 70 נטולות הקרוסאוברים ושלל ההמצאות של ימינו. הייתה זו פולקסווגן גולף GTI, מייסדת עדת ההוט האצ'בק - גרסאות ספורטיביות למשפחתיות קומפקטיות או מכוניות סופר מיני. פולקסווגן גולף GTI הציעה מ

     
  • יגואר F-TYPE במבחן דרכים קולני במיוחד

    יגואר F-TYPE במבחן דרכים קולני במיוחד

    27.12.17 | מבחני רכב

    זכינו לצאת למבחן דרכים עם יפיפייה אמיתית - יגואר F-TYPE קבריולט המציעה חווית נהיגה משובחת שקשה לתאר במילים

    תארו לעצמכם את חווית הנהיגה במכונית המשלבת בין שתי אידאולוגיות חיים מנוגדות ועושה זאת בהרמוניה מושלמת. מכונית המחברת בין עיצוב מרהיב וחדשני לבין ניחוח נוסטלגי של שושלת רכבים עתיקת ימים. מכונית המצליחה להעניק לשוהים בה ניחוח אריסטוקרטי מאופק המעורבב בריח של רוחות מלחמה מסרט אקשן הוליוודי. כזו היא יגו

     
  • נהיגה ראשונה בסובארו XV החדש 2018

    נהיגה ראשונה בסובארו XV החדש 2018

    21.12.17 | מבחני רכב, שטח, רכב חדש

    סובארו XV החדש הושק בארוע נהיגת כביש ושטח מאתגרת. יצאנו לעמוד על יכולתיו של רכב ה- 4X4 הנמכר ביותר בישראל

    סובארו XV החדש 2018 מתחרה בקטגוריה צפופה וגדושה הכוללת כמה מרבי המכר בשוק הישראלי, ביניהם קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון. בסגמנט תחרותי זה, התבלט סובארו XV הקודם בעזרת יכולת שטח טובה הודות למערכת הנעה כפולה יעילה ונוחות נסיעה גבוהה ביחס למתחריו. בדור החדש עדכנה סובארו את הנוסחה, הוסיפה אבזור בטיחות אקטי

     
  • סיאט לאון קופרה במבחן - ספרדיה פיקנטית

    סיאט לאון קופרה במבחן - ספרדיה פיקנטית

    20.12.17 | מבחני רכב

    סיאט השיקה את הלאון קופרה החדשה עם הספק של 290 כ"ס ורצון עז להמשיך להוביל את הקטגוריה. יצאנו לבדוק האם למתחרות יש סיבה לדאגה

    סיאט לאון קופרה, מכונית הביצועים הנחשקת ביותר של החברה, עברה לאחרונה מתיחת פנים במסגרתה קיבלה עיצוב רענן ואבזור משודרג. בדומה לדגם היוצא, סיאט לאון קופרה החדשה מצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 290 כ"ס, מתלים אדפטיביים ודיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה. הדגם המוחלף הצליח להרשים אותנו בעבר וק

     
  • סיאט איביזה 1.0 במבחן דרכים

    סיאט איביזה 1.0 במבחן דרכים

    14.12.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    סיאט איביזה החדשה מגיעה לשחזר את הצלחת קודמתה שהייתה רבת מכר גם בערוב ימייה. יצאנו לבדוק האם יצליח הדור החדש לשמר את נתוני המכירות של קודמו

    סיאט איביזה הציעה בשנים האחרונות חבילה מעניינת בשוק הרכב המקומי. מחיר רכישה אטרקטיבי, יחידות הנעה יעילות, אבזור נאה, ועיצוב צעיר ומצודד, סייעו לה לפנות אל לבם של רוכשים רבים אשר תרו אחר רכב קומפקטי וחסכוני ולא הסתפקו במכונית מיני. לקראת סוף חיי הדגם היוצא ציידה סיאט את האיביזה במנוע 1.0 ליטר חדש בעל

     
  • רנו מגאן גרנד קופה במבחן דרכים

    רנו מגאן גרנד קופה במבחן דרכים

    13.12.17 | מבחני רכב

    רנו משגרת אל סגמנט המשפחתיות מתמודדת חדשה המציעה ממדים נדיבים ואבזור נוחות שופע. יצאנו לבדוק איך היא מתכוונת לכבוש את המשפחה הישראלית

    שוק המשפחתיות מאבד נתח מכירות משמעותי לטובת רכבי פנאי שטח אופנתיים. למרות זאת עדיין מוקדם להספיד את הקטגוריה הנמכרת ביותר בישראל, אליה בדיוק מכוונת רנו מגאן גרנד קופה החדשה. מחליפתה של רנו פלואנס הוותיקה מציעה ממדים מכובדים ורשימת אבזור נאה בתחרות על ליבו של הלקוח המשפחתי הקלאסי, זה שטרם נשבה בצו או

     
  • מרצדס GLE 500e במבחן

    מרצדס GLE 500e במבחן

    07.12.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    מרצדס מוסיפה גרסה היברידית נטענת PHEV למבחר גרסאות ה- GLE עם יותר סוסים תחת מכסה המנוע, צריכת דלק חסכונית ומחיר אטרקטיבי. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו של הענק ההיברידי

    בשנת 1997, לפני כ- 20 שנים, הייתה זו מרצדס שניערה את סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות הייתה מרצדס חלוצה בתחום, בימים בהם רכבי שטח לא היו נראים בכבישי היבשת הקלאסית. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור ה

     
  • ב.מ.וו 330e במבחן דרכים - דינמיקה היברידית

    ב.מ.וו 330e במבחן דרכים - דינמיקה היברידית

    30.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    ב.מ.וו מצרפת להיצע סדרה 3 את ה- 330e, היברידית נטענת עם מפרט אבזור והספק המייתר לכאורה את שאר גרסאות הסדרה. יצאנו לנסיעת מבחן לעמוד על יכולתה של ההיברידית החדשה על הכביש

    את ב.מ.וו סדרה 3 אין צורך להציג. מי שהייתה ועודנה במשך דורות המשפחתית הטובה בעולם, זכתה בשלל תארים מעיתונאי רכב בזכות יכולת דינמית מצטיינת המספקת גם הנאה מנהיגה, איכות ללא רבב, והנדסת אנוש מופתית. ב.מ.וו 330e יתרונות תמורה למחיר, ביצועים, תא נוסעים, צריכת דלק חסרונות &nb

     
  • סיטרואן ברלינגו במבחן עבודה עם 75 כוחות סוס

    סיטרואן ברלינגו במבחן עבודה עם 75 כוחות סוס

    27.11.17 | מבחני רכב

    לקחנו למבחן את סיטרואן ברלינגו, אחד מהטנדרונים המבוקשים בקטגוריה. יצאנו לבדוק האם מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר ו- 75 כוחות סוס יספיקו כדי לקחת אותו אל ראש טבלת המסירות

    קטגוריית טנדרוני העבודה דלה יחסית ואינה מציעה שלל דגמים וצבעים כמו בסגמנטים אחרים. יחד עם זאת, נראה שמרבית הלקוחות יודעים מה הם מחפשים והיצרנים הבינו זאת. סיטרואן משווקת את הברלינגו המבוקש בגרסת כניסה עם מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר, בעל הספק צנוע של 75 כוחות סוס, ברמת אבזור בסיסית. על הנייר, הוא לא נראה

     
  • פיג'ו 308 GTI במבחן דרכים - צרפתייה לוהטת

    פיג'ו 308 GTI במבחן דרכים - צרפתייה לוהטת

    23.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    לפיג'ו מסורת מפוארת וארוכת שנים עם דגמי GTI ספורטיביים ומהנים ופיג'ו 308 GTI נכנסת לנעליים גדולות ויוצרת ציפיות רבות. יצאנו לבחון את הצרפתייה החמה על כבישים לוהטים

    לפיג'ו מוניטין רב שנים בייצור מכוניות מהנות לנהיגה, בפרט דגמי היצרן אשר זכו לשאת את תג GTI. אמנם לפולקסווגן גולף שמור תואר הוגת קונספט ההאצ'בק הספורטיבית עוד בתחילת שנות ה- 80, אך פיג'ו שבאה אחריה, עשתה זו בדרכה שלה עם תוצאות טובות לא פחות. דגמי פיג'ו 205 GTI האגדיים בשלל גרסאותיהם היו למשאת נפשם של

     
  • קיה ריו החדשה במבחן דרכים

    קיה ריו החדשה במבחן דרכים

    16.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    קיה ריו החדשה נחתה בישראל והיא לא מצליחה לעורר עניין כמו ספורטאז' ופיקנטו. יצאנו לבדוק מדוע

    בעשור האחרון התחוללה טרנספורמציה בקיה. מיצרן המייצר מכוניות פשוטות עם מכלולים מיושנים, לעיתים תוך התבססות על דגמים קודמים של יצרניות אחרות, הפכה קיה למשהו אחר לחלוטין. נקודת המפנה הראשונה הייתה המעבר לבעלות יונדאי בעלת החזון שהציבה יעדים שאפתניים ודאגה גם לעמוד בהם. בהמשך גוייס למשימה מעצב העל פיטר