סיאט לאון 1.0 ליטר במבחן דרכים

 

סיאט לאון מושקת בגרסת 1.0 ליטר עם מחיר אטרקטיבי. יצאנו לבדוק האם המנוע הקטן יספק את הנהג הישראלי והאם החבילה המוזלת אטרקטיבית כפי שהיא מסתמנת

תגיות | משפחתיות, סיאט, לאון, סיאט לאון 1.0 ליטר מבחן דרכים

סיאט הוא המותג הצעיר והדינמי במשפחת פולקסווגן. סיאט לאון המשפחתית התאפיינה בעיצוב נאה ודינמי בדורותיה השונים, תוך התבססות על שלדת פולקסווגן גולף, ואימוץ ליין המנועים, תיבות ההילוכים, ומכלולים רבים של הקונצרן. סיאט לאון מתומחרת באופן אטרקטיבי ביחס לפולקסווגן גולף וביחס לסגמנט המשפחתיות. לאחר שבחנו את הלאון עם מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1.4 ליטרים בהספק 150 כ"ס, מגיעה כעת גרסת הכניסה עם מנוע הטורבו בנזין החדש של הקונצרן - 3 צילינדרים בלבד בנפח 999 סמ"ק בהספק 115 כ"ס. חזק יותר ממנוע הטורבו בנזין 1.2 ליטרים אותו הוא מחליף.

 

סיאט לאון 1.0 TSI STYLE 115HP 
יתרונות   תמורה למחיר, עיצוב, צריכת דלק
חסרונות   מחסור במערכות בטיחות מתקדמות, ויברציות בנהיגת פקקים, צג מולטימדיה קטן, אחריות לשנתיים בלבד

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

עיצוב ונוחות

 

סיאט לאון מציעה עיצוב דינמי, זורם ונאה מאוד. לטעמי, מדובר באחת המכוניות המשפחתיות הנאות ביותר מבין המשפחתיות הקומפקטיות העממיות. הפרופורציות נכונות, קווי המרכב זורמים, והעיצוב משדר תנועה גם בעמידה. סיאט לאון היא בהחלט מראה מרענן בסגמנט המאופיין ברובו בעיצובים משמימים למדי. עיצוב סיאט לאון בדור הנוכחי פחות נועז והתבגר ביחס לדורות הקודמים, אך עדיין מדובר בעיצוב נאה. בסיאט לא התקמצנו בגרסת הכניסה סטייל בכל הנוגע ללוק החיצוני. גם כאן יקבל הנהג חישוקי מגנזיום וחלון גג פנורמי נאה, ולא ניכר כי גרסה זו היא הזולה ביותר במבחר דגמי סיאט לאון. צבעו האפור של רכב המבחן לא מחמיא לעיצובה של סיאט לאון והיא תראה טוב יותר בצבעים חיים יותר, שידגישו את קימורי המרכב. גופי התאורה הקדמיים עם תאורת יום מסוג LED נראים נהדר, במיוחד בלילה.

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

תא הנוסעים לא זוכה למחמאות דומות לעיצוב החיצוני. עם זאת מדובר בעיצוב בוגר ונעים לעין, ששם דגש על עטיפת הנהג, יחד עם שימוש בפקדים, מנופים ויכולת הנדסית מבית פולקסווגן. פתחי האוורור ממוקמים במקומות הנכונים, ושמחנו לגלות שניים המיועדים למיזוג יושבי המושב האחורי. דיפון הדלתות מקנה תחושה חמימה ונעימה וכל מתג נמצא במקום הנכון. איכות ההרכבה מעולה ומעניקה תחושה מאוד מוצקה שבאה לידי ביטוי גם במשענות היד המסיביות בדלתות, ובהיעדר קרקושים וצקצוקים בנסיעה על כבישים רעועים.

 

תא הנוסעים אוורירי בזכות קו חלונות נמוך, שמשה קדמית גדולה וחלון גג פנורמי חשמלי הדואג להכניס שפע של אור אל תא הנוסעים. וילון הגג עשוי בד מחורר ולא מציע אטימה מוחלטת. השמש הקופחת בימי המבחן דאגה לנוסעים לשיזוף חלקי בכל שעות היום, עניין מעט בעייתי בהתחשב בקיץ הישראלי. המושבים בגרסה זו בסיסיים ומעט קשיחים, אך נוחים בהחלט ואינם מעייפים בנסיעה ארוכה. התמיכה הצידית חסרה אך הם מקבלים ציון טוב בהחלט ביחס לעלות ולסגמנט. כיוונון המושבים הקדמיים ידני וניתן לכוונם גם לגובה.

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

הצבעים השולטים בתא הנוסעים קודרים, ונעים בטווח שבין אפור כהה לשחור. לא אהבנו גם את ההגה שחישוקו דק מאוד והאחיזה בו לא נעימה. צג מערכת המולטימדיה בגודל 5 אינץ' ברזולוציה נמוכה, קטן מדי ולא תואם את רמת האבזור במכונית. הצג המוצע בגרסת ה- 1.4 ליטרים היה מתקבל בברכה גם כאן ומעניק תחושה עשירה מעט יותר.

 

מערכת המולטימדיה מקורית ומוכרת מדגמים רבים של קונצרן פולקסווגן. מסך המגע הקטן שולט בכל הגדרות הרכב ובמערכת המולטימדיה. באמצעות הפקדים שעל גלגל ההגה ניתן לתפעל את מערכת המולטימדיה ביתר קלות וניתן לעבור בין התפריטים השונים תוך הצגתם על המסך בלוח המחוונים. המסך בלוח המחוונים מציע גודל סביר יותר ביחס למיקומו לעומת המסך המרכזי. מערכת המולטימדיה ברכב המבחן הקרינה את תמונת מצלמת הרוורס האופציונלית, והיא שולטת גם במערכת השמע, שאיכותה טובה בהחלט.

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

תנוחת הנהיגה בסיאט לאון סטנדרטית וטובה. ההגה מתכוונן לגובה ולעומק, וכל נהג ימצא בה תנוחת נהיגה מתאימה. המרחב במושבים הקדמיים טוב, ומספק בהחלט בספסל האחורי ביחס למשפחתות קומפקטיות אחרות. הנוסעים מאחור יהנו מחלונות כהים ופתחי מיזוג.

 

פתרונות האחסון בתא הנוסעים מיישרים קו עם הנהוג בסגמנט. מתחת למשענת היד שבין המושבים הקדמיים נמצא תא עמוק. תא הכפפות גדול דיו ומואר, ובדלתות תאי אחסון עמוקים. בתחתית הקונסולה מגירה בה ניתן להניח את הטלפון הנייד. דיפון המגירה מקנה תחושה חלולה ודקיקה. תא המטען בנפח 380 ליטרים, מספיק לרוב השימושים של משפחה צעירה לרבות העמסת עגלת תינוק. מתחת לרצפת התא לא מצאנו גלגל חלופי אלא ערכת ניפוח.

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

נוחות הנסיעה עצמה זוכה לקומפלימנטים. כיול המתלים מעט נוקשה ונסיעה איטית על שברים וגבשושיות יעבירו מעט חבטות אל תא הנוסעים, אך נסיעה במהירות גבוהה יותר תרכך את רוב מפגעי הדרך. כאשר המתלים נדרשים לעבוד, מתגלה כיול מוצלח מאוד המתאים לכבישי הארץ. מידות הצמיגים השפויות 205/55/16 בגרסת הבסיס עושות חסד עם שיפור הנוחות, ויחד עם כושר הריסון המעולה, מציעה סיאט לאון 1.0 ליטר נסיעה נעימה מאוד בעיר ומחוצה לה ועדיפה על אחיותיה בעלות החישוקים הגדולים. תא הנוסעים שקט למדי ורק במהירויות תלת ספרתיות מתחילים לחדור מעט רעשי רוח ומעט רעשי כביש. על הכביש המהיר מציעה סיאט לאון יכולת שיוט נעימה בסל"ד נמוך שמשכיח מהנהג את נפח המנוע הצנום. תא הנוסעים האוורירי וקו החלונות הנמוך הופכים כל תמרון עירוני לקליל. שדה הראיה טוב לכל הכיוונים ופרט למגרעות מערכת ההנעה, הלאון מבצעת את מטלות הנסיעה בעיר בצורה מעולה וחסכונית.

 

ביצועים

 

חתן השמחה הוא מנוע הטורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח ליטר אחד, המחליף את המנוע היוצא שהתפאר בצילינדר נוסף ובנפח של 1.2 ליטרים. למנוע החדש הספק של 115 כ"ס (5 כ"ס יותר מהישן) ומומנט של 20.3 קג"מ (2.5 קג"מ יותר) בטווח שבין 2,000-3,500 סל"ד. כל מי שנרתע מנפחו הצנום של המנוע יכול להסיר חשש. ביצועי המנוע טובים, אפילו טובים מאוד. אין מחסור בכוח בשום מצב וכשלוחצים את המנוע, התיבה מעבירה הילוכים בזריזות ובצורה חלקה. הביצועים מספקים בהחלט עבור נהג משפחתי בכל תנאי דרך. גם צליל המנוע אינו מוגזם אף פעם ואינו מנסר באוזן. הבעיה היחידה היא כיול התיבה לחיסכון מרבי המותיר בחלק מהזמן את המנוע בסל"ד מאוד נמוך הגורם לוויברציות.

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

ההנעה מתבצעת באמצעות מפתח ושחרור בלם היד האלקטרוני מתבצע בלחיצת כפתור או באופן אוטומטי בלחיצה על דוושת התאוצה. התנועה בעיר מגלה כיול מוצלח מאוד, אך שלוות הנסיעה נפגמת מאוד עקב שילובם של מספר גורמים. המנוע בעל 3 הצילינדרים מייצר מעט רטט בסל"ד נמוך בשל היותו א-סימטרי. הבעיה הגדולה יותר היא תיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים המגלה אובססיביות ושאפתנות לחסוך בדלק, ומעלה הילוכים בקצב מהיר כבר מסל"ד נמוך ומגיעה להילוך השביעי והאחרון בכל נסיעה בין רמזורים. כמעט תמיד מוצא עצמו הנהג בסל"ד נמוך, בהילוך או שניים גבוהים מהרצוי, עם מחסור במומנט וכוח, ומנוע מווברץ.

 

לזה מצטרפת גם מערכת Start&Stop שמכבה את המנוע בכל עצירה ומתניעה את שלושת הצילינדרים הרוטטים עם תחילת התנועה. בנסיעה פקוקה או עירונית בתנועה כבדה, שילוב של מנוע 3 צילינדרים, תיבת הילוכים שמכויילת לחסכון בדלק, ומערכת עצור וסע, יוצרות שפע של התנעות ורעידות. ניתן כמובן לנתק את מערכת העצור וסע בכל תחילת נסיעה, כך שהמצב משתפר, אך בכל אופן ניכר כי בסיאט היו כל כך ממוקדי חיסכון והפחתת מזהמים בכיול מערכת ההנעה, כך שנוחות הנסיעה הוקרבה בצורה גסה מדי. מערכת ההנעה מעולה ולדעתנו עם כיול מעט שונה הייתה יכולה להיות נעימה הרבה יותר לנסיעה.

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

יכולת הריסון של המתלים תורמת להתנהגות כביש טובה. כאן, בגרסה החלשה ביותר, לא מצפה הנהג לקבל יכולת דומה לגרסאות חורכות האספלט של היצרנית, אך גם בגרסה זו הלאון משתפת פעולה בנהיגה זריזה. זוויות הגלגול סבירות ואין בעיה לתקוף פניות במהירות כל עוד נזכור שמדובר במכונית משפחתית ללא יומרות ספורטיביות. הבלמים עושים עבודתם נאמנה ומייצרים כושר בלימה טוב בכל מצב.

 

צריכת דלק

 

על פי נתוני היצרן עומדת צריכת הדלק על 22.7 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. בנסיעת המבחן שכללה נסיעה בעיר ומחוצה לה עם מערכת Start&Stop כבויה, עמדה צריכת הדלק על 14.0 ק"מ לכל ליטר בנזין. נתון נאה בהחלט ומצופה ממערכת ההנעה המתקדמת. דרגת זיהום האוויר הינה 4 מתוך 15.

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

בטיחות

 

במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2012, זכתה סיאט לאון בציון מלא של חמישה כוכבים עם אבזור בטיחות זהה לזה ששווק בישראל. אבזור הבטיחות היום דל ביחס למתחרות החדשות וחסר מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כגון בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, וכולל בין היתר מערכת למניעת תאונה משנית, מערכת להתרעה על עייפות הנהג, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, ו- 7 כריות אוויר. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 1 מתוך 8. יבואנית סיאט סיפרה לאחרונה על מאמץ לשדרג את מפרט אבזור הבטיחות של הלאון בשנה הבאה. צעד כזה ללא שינוי מהותי במחיר יהפוך את סיאט לאון לאטרקטיבית מאוד.

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

תמורה למחיר

 

סיאט לאון בגרסת הכניסה סטייל נמכרת תמורת 109,900 ₪, מחיר נמוך ביחס לסגמנט, וכוללת בין היתר חלון גג פנורמי, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, בקרת אקלים מפוצלת, חיישן אורות וגשם, קישורית בלוטות', מצלמת רוורס, מראות צד מחוממות מתקפלות חשמלית, תאורת יום מסוג LED, פנסי ערפל, חלונות אחוריים כהים, וחישוקים קלים בקוטר 16 אינץ'.

 

אם ניקח בחשבון את היתרונות אל מול החסרונות, נקבל משפחתית זולה, נאה מאוד, נוחה, חסכונית ופרקטית שמבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה מעולה, עם ביצועים טובים בהחלט. לחובתה נרשמה התנהגות פחות נעימה בנסיעה בעומסי תנועה. לקוחות שיעברו את המחסום הפסיכולוגי בעניין נפח המנוע, ומעוניינים לקבל משפחתית שימושית וחסכונית באריזה יפה, יקבלו בגרסה זו של הלאון תמורה נהדרת לכספם.

 

 

סיאט לאון 1.0 TSI STYLE 115HP 
מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים 999 סמ"ק
הספק מרבי משולב 115/5,000-5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 20.4/2,000-3,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים DSG
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,282 מ"מ
רוחב כללי 1,816 מ"מ
גובה כללי 1,459 מ"מ
בסיס גלגלים 2,618 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען

380 ליטרים

משקל עצמי 1,255 ק"ג
מהירות מרבית 202 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.6 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 22.7 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 14 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 4 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2012)
מחיר

109,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט

     
  • טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    22.04.19 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

    טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה. סרטו