סיאט לאון 1.0 ליטר במבחן דרכים

 

סיאט לאון מושקת בגרסת 1.0 ליטר עם מחיר אטרקטיבי. יצאנו לבדוק האם המנוע הקטן יספק את הנהג הישראלי והאם החבילה המוזלת אטרקטיבית כפי שהיא מסתמנת

תגיות | משפחתיות, סיאט, לאון, סיאט לאון 1.0 ליטר מבחן דרכים

סיאט הוא המותג הצעיר והדינמי במשפחת פולקסווגן. סיאט לאון המשפחתית התאפיינה בעיצוב נאה ודינמי בדורותיה השונים, תוך התבססות על שלדת פולקסווגן גולף, ואימוץ ליין המנועים, תיבות ההילוכים, ומכלולים רבים של הקונצרן. סיאט לאון מתומחרת באופן אטרקטיבי ביחס לפולקסווגן גולף וביחס לסגמנט המשפחתיות. לאחר שבחנו את הלאון עם מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1.4 ליטרים בהספק 150 כ"ס, מגיעה כעת גרסת הכניסה עם מנוע הטורבו בנזין החדש של הקונצרן - 3 צילינדרים בלבד בנפח 999 סמ"ק בהספק 115 כ"ס. חזק יותר ממנוע הטורבו בנזין 1.2 ליטרים אותו הוא מחליף.

 

סיאט לאון 1.0 TSI STYLE 115HP 
יתרונות   תמורה למחיר, עיצוב, צריכת דלק
חסרונות   מחסור במערכות בטיחות מתקדמות, ויברציות בנהיגת פקקים, צג מולטימדיה קטן, אחריות לשנתיים בלבד

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

עיצוב ונוחות

 

סיאט לאון מציעה עיצוב דינמי, זורם ונאה מאוד. לטעמי, מדובר באחת המכוניות המשפחתיות הנאות ביותר מבין המשפחתיות הקומפקטיות העממיות. הפרופורציות נכונות, קווי המרכב זורמים, והעיצוב משדר תנועה גם בעמידה. סיאט לאון היא בהחלט מראה מרענן בסגמנט המאופיין ברובו בעיצובים משמימים למדי. עיצוב סיאט לאון בדור הנוכחי פחות נועז והתבגר ביחס לדורות הקודמים, אך עדיין מדובר בעיצוב נאה. בסיאט לא התקמצנו בגרסת הכניסה סטייל בכל הנוגע ללוק החיצוני. גם כאן יקבל הנהג חישוקי מגנזיום וחלון גג פנורמי נאה, ולא ניכר כי גרסה זו היא הזולה ביותר במבחר דגמי סיאט לאון. צבעו האפור של רכב המבחן לא מחמיא לעיצובה של סיאט לאון והיא תראה טוב יותר בצבעים חיים יותר, שידגישו את קימורי המרכב. גופי התאורה הקדמיים עם תאורת יום מסוג LED נראים נהדר, במיוחד בלילה.

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

תא הנוסעים לא זוכה למחמאות דומות לעיצוב החיצוני. עם זאת מדובר בעיצוב בוגר ונעים לעין, ששם דגש על עטיפת הנהג, יחד עם שימוש בפקדים, מנופים ויכולת הנדסית מבית פולקסווגן. פתחי האוורור ממוקמים במקומות הנכונים, ושמחנו לגלות שניים המיועדים למיזוג יושבי המושב האחורי. דיפון הדלתות מקנה תחושה חמימה ונעימה וכל מתג נמצא במקום הנכון. איכות ההרכבה מעולה ומעניקה תחושה מאוד מוצקה שבאה לידי ביטוי גם במשענות היד המסיביות בדלתות, ובהיעדר קרקושים וצקצוקים בנסיעה על כבישים רעועים.

 

תא הנוסעים אוורירי בזכות קו חלונות נמוך, שמשה קדמית גדולה וחלון גג פנורמי חשמלי הדואג להכניס שפע של אור אל תא הנוסעים. וילון הגג עשוי בד מחורר ולא מציע אטימה מוחלטת. השמש הקופחת בימי המבחן דאגה לנוסעים לשיזוף חלקי בכל שעות היום, עניין מעט בעייתי בהתחשב בקיץ הישראלי. המושבים בגרסה זו בסיסיים ומעט קשיחים, אך נוחים בהחלט ואינם מעייפים בנסיעה ארוכה. התמיכה הצידית חסרה אך הם מקבלים ציון טוב בהחלט ביחס לעלות ולסגמנט. כיוונון המושבים הקדמיים ידני וניתן לכוונם גם לגובה.

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

הצבעים השולטים בתא הנוסעים קודרים, ונעים בטווח שבין אפור כהה לשחור. לא אהבנו גם את ההגה שחישוקו דק מאוד והאחיזה בו לא נעימה. צג מערכת המולטימדיה בגודל 5 אינץ' ברזולוציה נמוכה, קטן מדי ולא תואם את רמת האבזור במכונית. הצג המוצע בגרסת ה- 1.4 ליטרים היה מתקבל בברכה גם כאן ומעניק תחושה עשירה מעט יותר.

 

מערכת המולטימדיה מקורית ומוכרת מדגמים רבים של קונצרן פולקסווגן. מסך המגע הקטן שולט בכל הגדרות הרכב ובמערכת המולטימדיה. באמצעות הפקדים שעל גלגל ההגה ניתן לתפעל את מערכת המולטימדיה ביתר קלות וניתן לעבור בין התפריטים השונים תוך הצגתם על המסך בלוח המחוונים. המסך בלוח המחוונים מציע גודל סביר יותר ביחס למיקומו לעומת המסך המרכזי. מערכת המולטימדיה ברכב המבחן הקרינה את תמונת מצלמת הרוורס האופציונלית, והיא שולטת גם במערכת השמע, שאיכותה טובה בהחלט.

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

תנוחת הנהיגה בסיאט לאון סטנדרטית וטובה. ההגה מתכוונן לגובה ולעומק, וכל נהג ימצא בה תנוחת נהיגה מתאימה. המרחב במושבים הקדמיים טוב, ומספק בהחלט בספסל האחורי ביחס למשפחתות קומפקטיות אחרות. הנוסעים מאחור יהנו מחלונות כהים ופתחי מיזוג.

 

פתרונות האחסון בתא הנוסעים מיישרים קו עם הנהוג בסגמנט. מתחת למשענת היד שבין המושבים הקדמיים נמצא תא עמוק. תא הכפפות גדול דיו ומואר, ובדלתות תאי אחסון עמוקים. בתחתית הקונסולה מגירה בה ניתן להניח את הטלפון הנייד. דיפון המגירה מקנה תחושה חלולה ודקיקה. תא המטען בנפח 380 ליטרים, מספיק לרוב השימושים של משפחה צעירה לרבות העמסת עגלת תינוק. מתחת לרצפת התא לא מצאנו גלגל חלופי אלא ערכת ניפוח.

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

נוחות הנסיעה עצמה זוכה לקומפלימנטים. כיול המתלים מעט נוקשה ונסיעה איטית על שברים וגבשושיות יעבירו מעט חבטות אל תא הנוסעים, אך נסיעה במהירות גבוהה יותר תרכך את רוב מפגעי הדרך. כאשר המתלים נדרשים לעבוד, מתגלה כיול מוצלח מאוד המתאים לכבישי הארץ. מידות הצמיגים השפויות 205/55/16 בגרסת הבסיס עושות חסד עם שיפור הנוחות, ויחד עם כושר הריסון המעולה, מציעה סיאט לאון 1.0 ליטר נסיעה נעימה מאוד בעיר ומחוצה לה ועדיפה על אחיותיה בעלות החישוקים הגדולים. תא הנוסעים שקט למדי ורק במהירויות תלת ספרתיות מתחילים לחדור מעט רעשי רוח ומעט רעשי כביש. על הכביש המהיר מציעה סיאט לאון יכולת שיוט נעימה בסל"ד נמוך שמשכיח מהנהג את נפח המנוע הצנום. תא הנוסעים האוורירי וקו החלונות הנמוך הופכים כל תמרון עירוני לקליל. שדה הראיה טוב לכל הכיוונים ופרט למגרעות מערכת ההנעה, הלאון מבצעת את מטלות הנסיעה בעיר בצורה מעולה וחסכונית.

 

ביצועים

 

חתן השמחה הוא מנוע הטורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח ליטר אחד, המחליף את המנוע היוצא שהתפאר בצילינדר נוסף ובנפח של 1.2 ליטרים. למנוע החדש הספק של 115 כ"ס (5 כ"ס יותר מהישן) ומומנט של 20.3 קג"מ (2.5 קג"מ יותר) בטווח שבין 2,000-3,500 סל"ד. כל מי שנרתע מנפחו הצנום של המנוע יכול להסיר חשש. ביצועי המנוע טובים, אפילו טובים מאוד. אין מחסור בכוח בשום מצב וכשלוחצים את המנוע, התיבה מעבירה הילוכים בזריזות ובצורה חלקה. הביצועים מספקים בהחלט עבור נהג משפחתי בכל תנאי דרך. גם צליל המנוע אינו מוגזם אף פעם ואינו מנסר באוזן. הבעיה היחידה היא כיול התיבה לחיסכון מרבי המותיר בחלק מהזמן את המנוע בסל"ד מאוד נמוך הגורם לוויברציות.

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

ההנעה מתבצעת באמצעות מפתח ושחרור בלם היד האלקטרוני מתבצע בלחיצת כפתור או באופן אוטומטי בלחיצה על דוושת התאוצה. התנועה בעיר מגלה כיול מוצלח מאוד, אך שלוות הנסיעה נפגמת מאוד עקב שילובם של מספר גורמים. המנוע בעל 3 הצילינדרים מייצר מעט רטט בסל"ד נמוך בשל היותו א-סימטרי. הבעיה הגדולה יותר היא תיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים המגלה אובססיביות ושאפתנות לחסוך בדלק, ומעלה הילוכים בקצב מהיר כבר מסל"ד נמוך ומגיעה להילוך השביעי והאחרון בכל נסיעה בין רמזורים. כמעט תמיד מוצא עצמו הנהג בסל"ד נמוך, בהילוך או שניים גבוהים מהרצוי, עם מחסור במומנט וכוח, ומנוע מווברץ.

 

לזה מצטרפת גם מערכת Start&Stop שמכבה את המנוע בכל עצירה ומתניעה את שלושת הצילינדרים הרוטטים עם תחילת התנועה. בנסיעה פקוקה או עירונית בתנועה כבדה, שילוב של מנוע 3 צילינדרים, תיבת הילוכים שמכויילת לחסכון בדלק, ומערכת עצור וסע, יוצרות שפע של התנעות ורעידות. ניתן כמובן לנתק את מערכת העצור וסע בכל תחילת נסיעה, כך שהמצב משתפר, אך בכל אופן ניכר כי בסיאט היו כל כך ממוקדי חיסכון והפחתת מזהמים בכיול מערכת ההנעה, כך שנוחות הנסיעה הוקרבה בצורה גסה מדי. מערכת ההנעה מעולה ולדעתנו עם כיול מעט שונה הייתה יכולה להיות נעימה הרבה יותר לנסיעה.

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

יכולת הריסון של המתלים תורמת להתנהגות כביש טובה. כאן, בגרסה החלשה ביותר, לא מצפה הנהג לקבל יכולת דומה לגרסאות חורכות האספלט של היצרנית, אך גם בגרסה זו הלאון משתפת פעולה בנהיגה זריזה. זוויות הגלגול סבירות ואין בעיה לתקוף פניות במהירות כל עוד נזכור שמדובר במכונית משפחתית ללא יומרות ספורטיביות. הבלמים עושים עבודתם נאמנה ומייצרים כושר בלימה טוב בכל מצב.

 

צריכת דלק

 

על פי נתוני היצרן עומדת צריכת הדלק על 22.7 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. בנסיעת המבחן שכללה נסיעה בעיר ומחוצה לה עם מערכת Start&Stop כבויה, עמדה צריכת הדלק על 14.0 ק"מ לכל ליטר בנזין. נתון נאה בהחלט ומצופה ממערכת ההנעה המתקדמת. דרגת זיהום האוויר הינה 4 מתוך 15.

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

בטיחות

 

במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2012, זכתה סיאט לאון בציון מלא של חמישה כוכבים עם אבזור בטיחות זהה לזה ששווק בישראל. אבזור הבטיחות היום דל ביחס למתחרות החדשות וחסר מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כגון בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, וכולל בין היתר מערכת למניעת תאונה משנית, מערכת להתרעה על עייפות הנהג, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, ו- 7 כריות אוויר. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 1 מתוך 8. יבואנית סיאט סיפרה לאחרונה על מאמץ לשדרג את מפרט אבזור הבטיחות של הלאון בשנה הבאה. צעד כזה ללא שינוי מהותי במחיר יהפוך את סיאט לאון לאטרקטיבית מאוד.

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

תמורה למחיר

 

סיאט לאון בגרסת הכניסה סטייל נמכרת תמורת 109,900 ₪, מחיר נמוך ביחס לסגמנט, וכוללת בין היתר חלון גג פנורמי, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, בקרת אקלים מפוצלת, חיישן אורות וגשם, קישורית בלוטות', מצלמת רוורס, מראות צד מחוממות מתקפלות חשמלית, תאורת יום מסוג LED, פנסי ערפל, חלונות אחוריים כהים, וחישוקים קלים בקוטר 16 אינץ'.

 

אם ניקח בחשבון את היתרונות אל מול החסרונות, נקבל משפחתית זולה, נאה מאוד, נוחה, חסכונית ופרקטית שמבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה מעולה, עם ביצועים טובים בהחלט. לחובתה נרשמה התנהגות פחות נעימה בנסיעה בעומסי תנועה. לקוחות שיעברו את המחסום הפסיכולוגי בעניין נפח המנוע, ומעוניינים לקבל משפחתית שימושית וחסכונית באריזה יפה, יקבלו בגרסה זו של הלאון תמורה נהדרת לכספם.

 

 

סיאט לאון 1.0 TSI STYLE 115HP 
מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים 999 סמ"ק
הספק מרבי משולב 115/5,000-5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 20.4/2,000-3,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים DSG
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,282 מ"מ
רוחב כללי 1,816 מ"מ
גובה כללי 1,459 מ"מ
בסיס גלגלים 2,618 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען

380 ליטרים

משקל עצמי 1,255 ק"ג
מהירות מרבית 202 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.6 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 22.7 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 14 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 4 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2012)
מחיר

109,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • קאדילק XT5 טורבו 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    קאדילק XT5 טורבו 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.05.20 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק כמה טוב עשתה מתיחת הפנים לרכב הפנאי קאדילק XT5 ואיך מתמודד מנוע 2.0 ליטרים עם רכב במשקל 1.8 טון

    קאדילק עושה בעשור האחרון צעדים חשובים בהפיכת המותג לצעיר ואטרקטיבי יותר בכל קשת דגמיה תוך שמירה על התדמית היוקרתית. קאדילק XT5 הושק בשנת 2017 כמחליף לקאדילק SRX והציג עיצוב שונה מהמתחרים. מתיחת הפנים האחרונה שומרת על עיצובו המוצלח של רכב הפנאי האמריקאי אך כוללת נגיעות קוסמטיות קלות, מערכות בטיחות עד

     
  • פיג'ו 5008 1.2 ליטרים במבחן דרכים

    פיג'ו 5008 1.2 ליטרים במבחן דרכים

    30.04.20 | מבחני רכב

    הקרב בין רכבי הפנאי 7 מושבים הולך ומתעצם עם גרסה חדשה ומוזלת לפיג'ו 5008 אשר חמושה במנוע 3 צילינדרים צנוע בנפח 1.2 ליטרים

    רכבי הפנאי החמושים בשבעה מושבים ביצעו חיסול ממוקד במיניוואנים המסורתיים. משפחות גדולות כבר לא חייבות לרכוש רכב מגודל עם חזות מסחרית ורובן בוחרות בישיבה הגבוהה ובעיצוב הפנאי על אף פשרות בסעיפי המרחב הפנימי והשימושיות. פיג'ו 5008 1.2 טורבו אקטיב יתרונות עיצוב, מרווח, שימושיות, נוחות נ

     
  • פיג'ו 2008 החדש 2020 במבחן דרכים

    פיג'ו 2008 החדש 2020 במבחן דרכים

    19.04.20 | מבחני רכב

    פיג'ו 2008 החדש מתמודד בסגמנט רווי מתחרים ומתבלט בזכות עיצוב מרשים, תא נוסעים חדשני, ותיבת 8 הילוכים אוטומטית. יצאנו לעמוד על מעלותיו וחסרונותיו של גור האריות החדש

    קטגוריית הקרוסאוברים העירוניים ממשיכה לפרוח, ולמרבית היצרניות יש נציג בקטגוריה המאיימת להוות תחליף למכונית סופר מיני. נראה כי מדובר בתהליך טבעי לאור העדפת השוק לרכבים המציעים תנוחת ישיבה מעט גבוהה יותר לצד פוזת שטח. העובדה כי המתחרים בסגמנט מבוססים על מכוניות סופר מיני ומהווים למעשה גרסה מוגבהת שלהן

     
  • ראם 2020 במבחן דרכים

    ראם 2020 במבחן דרכים

    12.04.20 | מבחני רכב

    ראם 2500 בגרסת לימיטד עושה בסטייל את מה שמצופה מטנדר אמריקאי גדול וחזק

    את טבלת המכירות בארה"ב מובילים באופן קבוע הטנדרים של פורד, שברולט וראם. בישראל המצב שונה, אך בעזרת הטבות מס נדיבות נמכרים טנדרים כאלה במספרים יפים. למבחן הדרכים שלנו התייצב ראם 2500 בגרסת לימיטד הבכירה והמפנקת שמחירה 280,000 ₪ לפני מע"מ ואין זה מקרי שדווקא גרסה זו נבחרה לייצג את הדגם. ר

     
  • אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    02.04.20 | מבחני רכב

    אופל קורסה החדשה מציעה יחידת הנעה חזקה, אבזור נדיב ועיצוב ספורטיבי במחיר גבוה ביחס לסגמנט. יצאנו לבחון את ההצעה החדשה בשוק הסופר מיני

    אופל קורסה בדורה השישי מציגה קפיצת מדרגה ענקית ביחס לקודמתה שלא זכתה להצלחה בשוק המקומי עקב עיצוב אנמי, מפרט מיושן ומוניטין חלש למותג אופל בישראל. אופל קורסה 2020 מבוססת על פלטפורמת CMP הגלובלית של קונצרן PSA, הקלה ב - 30 ק"ג לעומת קודמתה ומותאמת למנועים חשמליים. היבואנית החדשה לובינסקי תולה תקוות ר

     
  • מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    22.03.20 | מבחני רכב

    מרצדס CLA 35 AMG מציעה ביצועים משכרים במעטפת סקסית אך דורשת פרמיה בלתי מבוטלת. יצאנו למבחן ראוותני ומהיר

    מרצדס CLA 35 AMG נועדה לגשר על הפער שבין הגרסאות הרגילות של מרצדס CLA לבין גרסת הקצה CLA 45 AMG ומתחרה בדגמים כגון אאודי S3 וב.מ.וו M235. מעבר למנוע החזק, זוכה גרסה זו לשלדה מחוזקת ומכלולים התואמים ליכולת הגבוהה, ביניהם מערכת הנעה כפולה מתקדמת, מתלים מוקשחים, בלמים מוגדלים ומאווררים, היגוי חד ומהיר

     
  • וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    17.03.20 | מבחני רכב

    וולוו S60 מציעה חבילה ראויה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות פרימיום, ובגרסת הפלאג-אין הייבריד אפילו יחס נדיר של ביצועים לשקל

    בשנת 1994 הציגה וולוו, שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות אך חסרות כישורים דינמיים, את ה- T5 850 שצוידה במנוע טורבו חזק והשפילה את גרסאות ששת הצילינדרים של המתחרות מגרמניה בכל מבחני התאוצה ובמחיר נמוך יותר. וולוו S60 בגרסת T8 היא צאצאה של סבתא T5 850 ומציעה הספק וביצועים

     
  • סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    11.03.20 | מבחני רכב

    סיטרואן הוסיפה כוח למנוע של ה- C3 איירקרוס, ויצאנו לבדוק איך הוא משתלב עם השיק הצרפתי

    סיטרואן C3 איירקרוס הוצג בשנת 2018 ובינתיים הוצגו מתמודדים צעירים וטובים שהפכו את התחרות לקשה יותר. כדי להשאירו רלוונטי בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים, בחרה היצרנית לתת לדגם חיזוק משמעותי עם מנוע בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס, תוספת של 20 סוסים ביחס למנוע הקודם. סיטרואן C3 איירקרוס יתר

     
  • קופרה אטקה במבחן דרכים

    קופרה אטקה במבחן דרכים

    01.03.20 | מבחני רכב

    קופרה אטקה מציע ביצועים ספורטיביים בחבילה משפחתית נוחה ושימושית

    ברשותכם, אתחיל מהשורה התחתונה. לקופרה אטקה אין מתחרים ישירים, ואם היו כאלה, הם היו צריכים לעבוד מאוד קשה כדי לנצח את מה שיש לרכב הזה להציע. מעבר להיותו מכונת נהיגה טכנולוגית ומתקדמת, הוא גם שימושי ברמה היומיומית כמו סיאט אטקה של השכן. יתרה מכך, יש משהו מיוחד בלהיות שונה על הכביש, לדעת שיש לך רכב שיכ

     
  • אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    27.02.20 | מבחני רכב

    אאודי A4 נהנית מפופולריות גבוהה יחסית בארץ ובעולם, ומתיחת הפנים שעברה נועדה להשאירה אטרקטיבית גם בשנים הבאות עד להצגת הדור הבא

    אאודי A4 אחראית על חלק נכבד ממכירות המותג ברחבי העולם ועל כן חשובה מאוד עבור היצרנית. מתיחת הפנים אותה עברה אאודי A4 נועדה להשאיר את המכונית רעננה ועדכנית לשנים הקרובות על מנת להתחרות מול דגמים צעירים כגון ב.מ.וו סדרה 3. המשפחתית הגדולה של אאודי שומרת על מעלותיה המוכרות, מיישרת קו עם שפת העיצוב החדש

     
  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב