סיאט לאון 1.0 ליטר במבחן דרכים

 

סיאט לאון מושקת בגרסת 1.0 ליטר עם מחיר אטרקטיבי. יצאנו לבדוק האם המנוע הקטן יספק את הנהג הישראלי והאם החבילה המוזלת אטרקטיבית כפי שהיא מסתמנת

תגיות | משפחתיות, סיאט, לאון, סיאט לאון 1.0 ליטר מבחן דרכים

סיאט הוא המותג הצעיר והדינמי במשפחת פולקסווגן. סיאט לאון המשפחתית התאפיינה בעיצוב נאה ודינמי בדורותיה השונים, תוך התבססות על שלדת פולקסווגן גולף, ואימוץ ליין המנועים, תיבות ההילוכים, ומכלולים רבים של הקונצרן. סיאט לאון מתומחרת באופן אטרקטיבי ביחס לפולקסווגן גולף וביחס לסגמנט המשפחתיות. לאחר שבחנו את הלאון עם מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1.4 ליטרים בהספק 150 כ"ס, מגיעה כעת גרסת הכניסה עם מנוע הטורבו בנזין החדש של הקונצרן - 3 צילינדרים בלבד בנפח 999 סמ"ק בהספק 115 כ"ס. חזק יותר ממנוע הטורבו בנזין 1.2 ליטרים אותו הוא מחליף.

 

סיאט לאון 1.0 TSI STYLE 115HP 
יתרונות   תמורה למחיר, עיצוב, צריכת דלק
חסרונות   מחסור במערכות בטיחות מתקדמות, ויברציות בנהיגת פקקים, צג מולטימדיה קטן, אחריות לשנתיים בלבד

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

עיצוב ונוחות

 

סיאט לאון מציעה עיצוב דינמי, זורם ונאה מאוד. לטעמי, מדובר באחת המכוניות המשפחתיות הנאות ביותר מבין המשפחתיות הקומפקטיות העממיות. הפרופורציות נכונות, קווי המרכב זורמים, והעיצוב משדר תנועה גם בעמידה. סיאט לאון היא בהחלט מראה מרענן בסגמנט המאופיין ברובו בעיצובים משמימים למדי. עיצוב סיאט לאון בדור הנוכחי פחות נועז והתבגר ביחס לדורות הקודמים, אך עדיין מדובר בעיצוב נאה. בסיאט לא התקמצנו בגרסת הכניסה סטייל בכל הנוגע ללוק החיצוני. גם כאן יקבל הנהג חישוקי מגנזיום וחלון גג פנורמי נאה, ולא ניכר כי גרסה זו היא הזולה ביותר במבחר דגמי סיאט לאון. צבעו האפור של רכב המבחן לא מחמיא לעיצובה של סיאט לאון והיא תראה טוב יותר בצבעים חיים יותר, שידגישו את קימורי המרכב. גופי התאורה הקדמיים עם תאורת יום מסוג LED נראים נהדר, במיוחד בלילה.

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

תא הנוסעים לא זוכה למחמאות דומות לעיצוב החיצוני. עם זאת מדובר בעיצוב בוגר ונעים לעין, ששם דגש על עטיפת הנהג, יחד עם שימוש בפקדים, מנופים ויכולת הנדסית מבית פולקסווגן. פתחי האוורור ממוקמים במקומות הנכונים, ושמחנו לגלות שניים המיועדים למיזוג יושבי המושב האחורי. דיפון הדלתות מקנה תחושה חמימה ונעימה וכל מתג נמצא במקום הנכון. איכות ההרכבה מעולה ומעניקה תחושה מאוד מוצקה שבאה לידי ביטוי גם במשענות היד המסיביות בדלתות, ובהיעדר קרקושים וצקצוקים בנסיעה על כבישים רעועים.

 

תא הנוסעים אוורירי בזכות קו חלונות נמוך, שמשה קדמית גדולה וחלון גג פנורמי חשמלי הדואג להכניס שפע של אור אל תא הנוסעים. וילון הגג עשוי בד מחורר ולא מציע אטימה מוחלטת. השמש הקופחת בימי המבחן דאגה לנוסעים לשיזוף חלקי בכל שעות היום, עניין מעט בעייתי בהתחשב בקיץ הישראלי. המושבים בגרסה זו בסיסיים ומעט קשיחים, אך נוחים בהחלט ואינם מעייפים בנסיעה ארוכה. התמיכה הצידית חסרה אך הם מקבלים ציון טוב בהחלט ביחס לעלות ולסגמנט. כיוונון המושבים הקדמיים ידני וניתן לכוונם גם לגובה.

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

הצבעים השולטים בתא הנוסעים קודרים, ונעים בטווח שבין אפור כהה לשחור. לא אהבנו גם את ההגה שחישוקו דק מאוד והאחיזה בו לא נעימה. צג מערכת המולטימדיה בגודל 5 אינץ' ברזולוציה נמוכה, קטן מדי ולא תואם את רמת האבזור במכונית. הצג המוצע בגרסת ה- 1.4 ליטרים היה מתקבל בברכה גם כאן ומעניק תחושה עשירה מעט יותר.

 

מערכת המולטימדיה מקורית ומוכרת מדגמים רבים של קונצרן פולקסווגן. מסך המגע הקטן שולט בכל הגדרות הרכב ובמערכת המולטימדיה. באמצעות הפקדים שעל גלגל ההגה ניתן לתפעל את מערכת המולטימדיה ביתר קלות וניתן לעבור בין התפריטים השונים תוך הצגתם על המסך בלוח המחוונים. המסך בלוח המחוונים מציע גודל סביר יותר ביחס למיקומו לעומת המסך המרכזי. מערכת המולטימדיה ברכב המבחן הקרינה את תמונת מצלמת הרוורס האופציונלית, והיא שולטת גם במערכת השמע, שאיכותה טובה בהחלט.

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

תנוחת הנהיגה בסיאט לאון סטנדרטית וטובה. ההגה מתכוונן לגובה ולעומק, וכל נהג ימצא בה תנוחת נהיגה מתאימה. המרחב במושבים הקדמיים טוב, ומספק בהחלט בספסל האחורי ביחס למשפחתות קומפקטיות אחרות. הנוסעים מאחור יהנו מחלונות כהים ופתחי מיזוג.

 

פתרונות האחסון בתא הנוסעים מיישרים קו עם הנהוג בסגמנט. מתחת למשענת היד שבין המושבים הקדמיים נמצא תא עמוק. תא הכפפות גדול דיו ומואר, ובדלתות תאי אחסון עמוקים. בתחתית הקונסולה מגירה בה ניתן להניח את הטלפון הנייד. דיפון המגירה מקנה תחושה חלולה ודקיקה. תא המטען בנפח 380 ליטרים, מספיק לרוב השימושים של משפחה צעירה לרבות העמסת עגלת תינוק. מתחת לרצפת התא לא מצאנו גלגל חלופי אלא ערכת ניפוח.

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

נוחות הנסיעה עצמה זוכה לקומפלימנטים. כיול המתלים מעט נוקשה ונסיעה איטית על שברים וגבשושיות יעבירו מעט חבטות אל תא הנוסעים, אך נסיעה במהירות גבוהה יותר תרכך את רוב מפגעי הדרך. כאשר המתלים נדרשים לעבוד, מתגלה כיול מוצלח מאוד המתאים לכבישי הארץ. מידות הצמיגים השפויות 205/55/16 בגרסת הבסיס עושות חסד עם שיפור הנוחות, ויחד עם כושר הריסון המעולה, מציעה סיאט לאון 1.0 ליטר נסיעה נעימה מאוד בעיר ומחוצה לה ועדיפה על אחיותיה בעלות החישוקים הגדולים. תא הנוסעים שקט למדי ורק במהירויות תלת ספרתיות מתחילים לחדור מעט רעשי רוח ומעט רעשי כביש. על הכביש המהיר מציעה סיאט לאון יכולת שיוט נעימה בסל"ד נמוך שמשכיח מהנהג את נפח המנוע הצנום. תא הנוסעים האוורירי וקו החלונות הנמוך הופכים כל תמרון עירוני לקליל. שדה הראיה טוב לכל הכיוונים ופרט למגרעות מערכת ההנעה, הלאון מבצעת את מטלות הנסיעה בעיר בצורה מעולה וחסכונית.

 

ביצועים

 

חתן השמחה הוא מנוע הטורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח ליטר אחד, המחליף את המנוע היוצא שהתפאר בצילינדר נוסף ובנפח של 1.2 ליטרים. למנוע החדש הספק של 115 כ"ס (5 כ"ס יותר מהישן) ומומנט של 20.3 קג"מ (2.5 קג"מ יותר) בטווח שבין 2,000-3,500 סל"ד. כל מי שנרתע מנפחו הצנום של המנוע יכול להסיר חשש. ביצועי המנוע טובים, אפילו טובים מאוד. אין מחסור בכוח בשום מצב וכשלוחצים את המנוע, התיבה מעבירה הילוכים בזריזות ובצורה חלקה. הביצועים מספקים בהחלט עבור נהג משפחתי בכל תנאי דרך. גם צליל המנוע אינו מוגזם אף פעם ואינו מנסר באוזן. הבעיה היחידה היא כיול התיבה לחיסכון מרבי המותיר בחלק מהזמן את המנוע בסל"ד מאוד נמוך הגורם לוויברציות.

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

ההנעה מתבצעת באמצעות מפתח ושחרור בלם היד האלקטרוני מתבצע בלחיצת כפתור או באופן אוטומטי בלחיצה על דוושת התאוצה. התנועה בעיר מגלה כיול מוצלח מאוד, אך שלוות הנסיעה נפגמת מאוד עקב שילובם של מספר גורמים. המנוע בעל 3 הצילינדרים מייצר מעט רטט בסל"ד נמוך בשל היותו א-סימטרי. הבעיה הגדולה יותר היא תיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים המגלה אובססיביות ושאפתנות לחסוך בדלק, ומעלה הילוכים בקצב מהיר כבר מסל"ד נמוך ומגיעה להילוך השביעי והאחרון בכל נסיעה בין רמזורים. כמעט תמיד מוצא עצמו הנהג בסל"ד נמוך, בהילוך או שניים גבוהים מהרצוי, עם מחסור במומנט וכוח, ומנוע מווברץ.

 

לזה מצטרפת גם מערכת Start&Stop שמכבה את המנוע בכל עצירה ומתניעה את שלושת הצילינדרים הרוטטים עם תחילת התנועה. בנסיעה פקוקה או עירונית בתנועה כבדה, שילוב של מנוע 3 צילינדרים, תיבת הילוכים שמכויילת לחסכון בדלק, ומערכת עצור וסע, יוצרות שפע של התנעות ורעידות. ניתן כמובן לנתק את מערכת העצור וסע בכל תחילת נסיעה, כך שהמצב משתפר, אך בכל אופן ניכר כי בסיאט היו כל כך ממוקדי חיסכון והפחתת מזהמים בכיול מערכת ההנעה, כך שנוחות הנסיעה הוקרבה בצורה גסה מדי. מערכת ההנעה מעולה ולדעתנו עם כיול מעט שונה הייתה יכולה להיות נעימה הרבה יותר לנסיעה.

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

יכולת הריסון של המתלים תורמת להתנהגות כביש טובה. כאן, בגרסה החלשה ביותר, לא מצפה הנהג לקבל יכולת דומה לגרסאות חורכות האספלט של היצרנית, אך גם בגרסה זו הלאון משתפת פעולה בנהיגה זריזה. זוויות הגלגול סבירות ואין בעיה לתקוף פניות במהירות כל עוד נזכור שמדובר במכונית משפחתית ללא יומרות ספורטיביות. הבלמים עושים עבודתם נאמנה ומייצרים כושר בלימה טוב בכל מצב.

 

צריכת דלק

 

על פי נתוני היצרן עומדת צריכת הדלק על 22.7 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. בנסיעת המבחן שכללה נסיעה בעיר ומחוצה לה עם מערכת Start&Stop כבויה, עמדה צריכת הדלק על 14.0 ק"מ לכל ליטר בנזין. נתון נאה בהחלט ומצופה ממערכת ההנעה המתקדמת. דרגת זיהום האוויר הינה 4 מתוך 15.

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

בטיחות

 

במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2012, זכתה סיאט לאון בציון מלא של חמישה כוכבים עם אבזור בטיחות זהה לזה ששווק בישראל. אבזור הבטיחות היום דל ביחס למתחרות החדשות וחסר מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות כגון בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, וכולל בין היתר מערכת למניעת תאונה משנית, מערכת להתרעה על עייפות הנהג, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, ו- 7 כריות אוויר. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 1 מתוך 8. יבואנית סיאט סיפרה לאחרונה על מאמץ לשדרג את מפרט אבזור הבטיחות של הלאון בשנה הבאה. צעד כזה ללא שינוי מהותי במחיר יהפוך את סיאט לאון לאטרקטיבית מאוד.

 

סיאט לאון 1.0סיאט לאון 1.0

 

תמורה למחיר

 

סיאט לאון בגרסת הכניסה סטייל נמכרת תמורת 109,900 ₪, מחיר נמוך ביחס לסגמנט, וכוללת בין היתר חלון גג פנורמי, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, בקרת אקלים מפוצלת, חיישן אורות וגשם, קישורית בלוטות', מצלמת רוורס, מראות צד מחוממות מתקפלות חשמלית, תאורת יום מסוג LED, פנסי ערפל, חלונות אחוריים כהים, וחישוקים קלים בקוטר 16 אינץ'.

 

אם ניקח בחשבון את היתרונות אל מול החסרונות, נקבל משפחתית זולה, נאה מאוד, נוחה, חסכונית ופרקטית שמבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה מעולה, עם ביצועים טובים בהחלט. לחובתה נרשמה התנהגות פחות נעימה בנסיעה בעומסי תנועה. לקוחות שיעברו את המחסום הפסיכולוגי בעניין נפח המנוע, ומעוניינים לקבל משפחתית שימושית וחסכונית באריזה יפה, יקבלו בגרסה זו של הלאון תמורה נהדרת לכספם.

 

 

סיאט לאון 1.0 TSI STYLE 115HP 
מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים 999 סמ"ק
הספק מרבי משולב 115/5,000-5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 20.4/2,000-3,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים DSG
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,282 מ"מ
רוחב כללי 1,816 מ"מ
גובה כללי 1,459 מ"מ
בסיס גלגלים 2,618 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען

380 ליטרים

משקל עצמי 1,255 ק"ג
מהירות מרבית 202 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.6 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 22.7 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 14 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 4 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2012)
מחיר

109,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מרצדס C300 קופה במבחן דרכים - מתיחת פנים

    מרצדס C300 קופה במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.11.18 | מבחני רכב

    מרצדס C קלאס קופה עברה מתיחת פנים ומתיימרת להציע יכולת דינמית משובחת לצד איכות נסיעה מרצדסית, והכל במעטפת מצודדת. יצאנו למבחן על כבישים מקומיים

    גרסאות קופה של דגמי סדאן היוו מאז ומתמיד תצורת מרכב נחשקת אך חסרת היגיון כלכלי. מדוע לוותר על זוג דלתות וגישה נוחה למושב האחורי, להסתפק במרחב פנים מצומצם, ולשלם על כך יותר? מבט חטוף בגרסאות הקופה של מרצדס יענה על השאלה בהחלטיות - הן פשוט נראות טוב יותר! מרצדס C300 קופה AMG Line יתרונ

     
  • קיה סטינגר במבחן דרכים

    קיה סטינגר במבחן דרכים

    29.10.18 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את הקיה היקרה ביותר בישראל החמושה במפרט מרשים ומעוררת סקרנות

    את הדרך מתחנת הרכבת אל סוכנות קיה עשיתי במונית קיה ריו ישנה, האנטיתזה המושלמת לקיה סטינגר החדשה - מכונית ספורט סדאן חזקה ומעוצבת. קיה סטינגר 3.3 טווין טורבו GT יתרונות ביצועים, התנהגות כביש, עיצוב, אבזור חסרונות מעט גסה על המגבלות, איכות חומרים ביחס למחיר קיה סט

     
  • אאודי A6 החדשה 2018 במבחן דרכים

    אאודי A6 החדשה 2018 במבחן דרכים

    18.10.18 | מבחני רכב

    מכונית הסלון החדשה של אאודי גדושה במיטב הטכנולגיה של היצרנית הגרמנית בשילוב עם מנוע שרירי והנעה כפולה. יצאנו להתרשם מהביצוע על כבישי ישראל

    אאודי A6 נמנית מאז ומתמיד בין מובילות סגמנט מכוניות הסלון אשר נשלט מזה עשורים על ידי הטריו הגרמני. בדור הנוכחי מתפארת אאודי A6 בטכנולוגיה עילית הכוללת מערכות נהיגה אוטונומיות מהמתקדמות ביותר בשוק הרכב, סביבת נהג חדשנית עם שלושה מסכים, ושלל מערכות בטיחות מתקדמות. למבחן שלנו התייצבה גרסת 55 TFSI עם מנ

     
  • טויוטה קאמרי הייבריד במבחן דרכים

    טויוטה קאמרי הייבריד במבחן דרכים

    11.10.18 | מבחני רכב

    טויוטה קאמרי הייבריד החדשה היא כבר לא האופציה ההיברידית הבלעדית בסגמנט המשפחתיות הגדולות והיא חוזרת להתמודד עם המתחרות הצעירות

    בשנת 2008 בתגובה לפופולריות שצברה בערוצי הייבוא האישי החל שיווקה הרשמי של טויוטה קאמרי בגרסה ההיברידית בישראל לצד גרסת הבנזין הסטנדרטית. לפני עשור, משפחתית גדולה בניחוח אמריקאי בעלת יחידת הנעה היברידית הייתה ייחודית בנוף והפכה לאפשרות ההיברידית הבלעדית בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. טויוט

     
  • אאודי A8 במבחן דרכים

    אאודי A8 במבחן דרכים

    03.10.18 | מבחני רכב

    פיניתי לעצמי סוף שבוע שלם כדי להיות צמוד וליהנות מאחת המכוניות הכי מפוארות, מרווחות, משוכללות ומפנקות הנוסעות בכבישי ישראל

    לא כל יום יוצא לי לבחון מקרוב מכונית דגל של מותג פרימיום, לכן לפגישה עם אאודי A8 החדשה ציפיתי בכיליון עיניים. בנוסף להיותה גדולה ומרשימה, מדובר באחת המכוניות הטכנולוגיות ביותר בעולם המביאה את רמת הפינוק והבטיחות לרמות שלא הכרנו עד כה. אאודי A8 ארוכה 3.0 TFSI אוטומטית יתרונות

     
  • וולוו XC40 במבחן דרכים

    וולוו XC40 במבחן דרכים

    27.09.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    וולוו XC40 מתיימר להתבלט בזכות הנדסת אנוש מבריקה, תא נוסעים איכותי, ועיצוב צעיר

    וולוו XC40 הינו האח הקטן במשפחת רכבי הפנאי של היצרנית. הדגם החדש נועד להתחרות בקטגוריה רוויית מתחרים איכותיים ביניהם יגואר E-Pace, אאודי Q3 , ב.מ.וו X1, ומרצדס GLA. בסגמנט הצפוף מנסה וולוו להתבלט באמצעות מעלותיה הידועות - הנדסת אנוש מודרנית, בטיחות, נוחות, ועיצוב ייחודי. גרסת המבחן ברמת אבזור R דיזי

     
  • DS 7 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 7 קרוסבק במבחן דרכים

    20.09.18 | מבחני רכב

    DS מכניסה את השיק הצרפתי אל קטגוריית רכבי הפנאי היוקרתיים

    ליין דגמי DS הושק בתחילת העשור הנוכחי עם הצגת סיטרואן DS 3, גרסה יוקרתית ואופנתית לסופר מיני של סיטרואן. מאז הושקו דגמים שלא פגעו במטרה ולא סייעו למותג להתבסס, אך למרות זאת בשנת 2016 החליטו קברניטי קבוצת PSA להפוך את DS למותג עצמאי עם מיצוב יוקרתי, ומערך הפצה נפרד מדגמי סיטרואן. DS 7 2.

     
  • יגואר E-Pace במבחן דרכים

    יגואר E-Pace במבחן דרכים

    12.09.18 | מבחני רכב

    דגם הכניסה לעולם הקרוסאוברים של יצרנית היוקרה יגואר, מתפאר בתדמית אליטיסטית ותג מחיר יומרני. יצאנו למבחן על כבישים מקומיים כדי לבדוק האם הוא שווה את הפרמייה הנדרשת

    יגואר נכנסת באיחור אופנתי אל שוק הקרוסאוברים הקומפקטיים עם יגואר E-Pace, אחיו הקטן של יגואר F-Pace, המתחרה מול דגמים כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, ומרצדס GLA. יגואר E-Pace מתהדר בתדמית אליטיסטית, עיצוב מסוגנן ומפרט נדיב, אשר מכוונים אותו אל מול הגרסאות הבכירות של מקביליו מגרמניה. הפרמייה הנדרשת עבורו לא

     
  • פולקסווגן פולו GTI במבחן דרכים

    פולקסווגן פולו GTI במבחן דרכים

    30.08.18 | מבחני רכב

    פולקסווגן פולו GTI מתיימרת להציע שימושיות יומיומית לצד יכולת ספורטיבית גבוהה. יצאנו לבחון האם ההבטחה מתממשת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת הסבר לציבור, מדוע הם מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס, על מכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת כמעט לכל מכוניות סופר מיני קיימת גרסה חמה בקטגוריית "הוט הא

     
  • קיה סטוניק במבחן דרכים

    קיה סטוניק במבחן דרכים

    21.08.18 | מבחני רכב

    קיה סטוניק, הנציג החדש בקטגוריית הג'יפונים הקטנים, מתכוון לעשות חיים קשים למתחרים

    את קיה כבר אין צורך להציג בישראל. כמעט כל מכונית שמינית שעלתה לכביש מאז תחילת השנה, נושאת את סמל היצרנית הדרום קוריאנית. בכל פינת רחוב תוכלו לפגוש את הספורטאז', הפיקנטו או הנירו הפופולריים. כעת מושק בישראל קיה סטוניק, רכב פנאי עירוני הצפוי לחזק את קיה אף יותר. קיה סטוניק 1.0 טורבו פרימי

     
  • מרצדס CLS במבחן דרכים – כריש לבן

    מרצדס CLS במבחן דרכים – כריש לבן

    14.08.18 | מבחני רכב

    מרצדס מציגה את הדור השלישי של דגם ה-CLS, אשר נחשב למייסד סגמנט רכבי הסלון בתצורת קופה 4 דלתות

    מרצדס CLS המקורית הושקה לראשונה בשנת 2003 וייסדה רשמית את סגמנט מכונית הקופה 4 דלתות. הדור השני בסדרה הושק בשנת 2011 והציג לראשונה מערכת הנעה כפולה עם חלוקת מומנט דינמית, 4MATIC בשפתה של מרצדס, ותיבת הילוכים 9 הילוכים אוטומטית. לאחרונה הושקה מרצדס CLS החדשה וזו סיבה מעולה לקחת אותה לסוף שבוע קיצי בא

     
  • סאנגיונג טיבולי XLV במבחן דרכים

    סאנגיונג טיבולי XLV במבחן דרכים

    07.08.18 | מבחני רכב

    לאחרונה הושק בישראל סאנגיונג טיבולי בגרסת XLV מוארכת עם תא מטען גדול ומנוע דיזל

    סאנגיונג ממתגת עצמה כיצרנית בעלת אופי שונה מהעדר, עם רכבים בעיצוב ייחודי ולעיתים אף מוזר. סאנגיונג טיבולי XLV שהוצג בז'נבה בשנת 2016 והגיע אלינו השנה, לא שונה מבחינה זו. הוא בולט בסגמנט רכבי הפנאי העירוניים בזכות מרכב ייחודי עם תא מטען ענק ומנוע טורבו דיזל. יצאנו לבדוק האם קיימת הצדקה למחיר הגבוה ב-

     
  • ב.מ.וו X3 במבחן דרכים

    ב.מ.וו X3 במבחן דרכים

    02.08.18 | מבחני רכב

    ב.מ.וו X3 החדש מבטיח יכולות דינמיות משופרות בחבילה איכותית ומעוצבת מבעבר. יצאנו לבדוק האם הוא שומר על ערכי המותג

    ב.מ.וו ידועה כיצרנית המזהה מגמות בשוק הרכב, זמן רב לפני שהחלו לתפוס תאוצה. כך ידעה היצרנית הבווארית לזהות כבר לפני 15 שנים, כי סגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים היוקרתיים ירקיע שחקים ונערכה בהתאם. החברה השיקה את ב.מ.וו X3 לראשונה בשנת 2003, שהיה אחד מחלוצי הסגמנט. ב.מ.וו X3 כיום לב.מ.וו

     
  • פולקסווגן פולו 2018 במבחן דרכים

    פולקסווגן פולו 2018 במבחן דרכים

    26.07.18 | מבחני רכב

    פולקסווגן פולו החדשה מכוונת אל פסגת סגמנט הסופר מיני. יצאנו לבדוק האם יש הצדקה למחירה הגבוה

    פולקסווגן פולו מתיימרת להיות גרסה מוקטנת של פולקסווגן גולף ומציגה תא נוסעים מרווח ואיכותי ביחס לסגמנט, במטרה להעניק תחושה של מכונית מסגמנט גבוה יותר. הדור החדש של פולקסווגן פולו מבטיח להיות טוב מקודמו ומציע חידושים, ביניהם פלטפורמה חדשה, מערכות בטיחות מתקדמות, ומערכת מולטימדיה עם צג מגע בגודל 8 אינץ

     
  • קיה סטוניק – התרשמות ראשונית

    קיה סטוניק – התרשמות ראשונית

    22.07.18 | מבחני רכב

    התרשמות קצרה מהקרוסאובר החדש של קיה מגלה שיש לו את כל הכלים להצלחה בישראל

    בשבוע שעבר בישרנו לכם על השקתו של קיה סטוניק החדש, הקרוסאובר הקומפקטי מבית קיה ואחיו הקטן של קיה ספורטאז', אשר נכנס לשוק ער ורבוי מתחרים כגון יונדאי קונה - אחיו לפלטפורמה, סיאט ארונה, אופל מוקה, ורנו קפצ'ור. נהיגת התרשמות מגוונת אשר נערכה במסגרת ההשקה ע"י טלקאר, יבואנית קיה לישראל, הקנתה ל

     
  • סובארו פורסטר אוסקה במבחן דרכים

    סובארו פורסטר אוסקה במבחן דרכים

    08.07.18 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק האם שדרוג חבילת האבזור בגרסת אוסקה החדשה משפר את התמורה של סובארו פורסטר?

    סובארו פורסטר הוצג לראשונה כקונספט בתערוכת טוקיו בשנת 1995 והדור הראשון הושק ביפן בשנת 1997, משמע שהפורסטר נמצא איתנו למעלה משני עשורים והיה מחלוצי סגמנט הפנאי שטח בעולם. הדור הרביעי של סובארו פורסטר הושק בשנת 2013 ובשנת 2016 הגיע אלינו לאחר מתיחת פנים קלה שכללה עדכונים קוסמטיים, מערכת מולטימדיה מקו

     
  • סיטרואן C3 איירקרוס במבחן דרכים

    סיטרואן C3 איירקרוס במבחן דרכים

    05.07.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    סיטרואן נכנסת לסגמנט רכבי הפנאי העירוניים ועושה זאת בסגנון צרפתי אופייני, הכולל עיצוב משעשע ותא נוסעים שימושי

    בדומה ליצרניות רבות, מציגה סיטרואן מתחרה באחד הסגמנטים הלוהטים ביותר בשוק הרכב - סגמנט רכבי הפנאי העירוניים. המהלך ששירת את המטרה היה החלפת המיניוואן סיטרואן C3 פיקאסו ברכב פנאי חדש העונה לשם סיטרואן C3 איירקרוס וחולק פלטפורמה עם אחיו אופל קרוסלנד X ופיג'ו 2008. יצאנו לסופ''ש ארוך עם רכב הפנאי החדש

     
  • מיצובישי טרייטון במבחן- סוס עבודה יפני

    מיצובישי טרייטון במבחן- סוס עבודה יפני

    03.07.18 | מבחני רכב

    הטרייטון של מיצובישי הוא אחד מכלי העבודה הטובים שיש לסגמנט הטנדרים להציע. יצאנו לבדוק האם העובדה שיש לו את המנוע החזק בקטגוריה מספיקה בכדי להוביל בקטגוריה

    מיצובישי היא אחת מהכוכבות הגדולות של קטגוריית הטנדרים כבר הרבה שנים. בעוד יצרנים אחרים פרשו מהמרוץ, מיצובישי תמיד הייתה שם ומתכוונת להמשיך ולהיות. מה- L200 של שנות התשעים, המגנום המצ'ואיסטי, דרך ההאנטר הנאה, ועד הטרייטון של היום, מיצובישי תמיד בלטה בסגמנט הטנדרים. בעידן בו שווי שימוש אפס ניתן לטנדרי

     
  • יונדאי i30 במבחן - גולף קוריאנית

    יונדאי i30 במבחן - גולף קוריאנית

    28.06.18 | מבחני רכב

    יונדאי i30 מגיעה עם מפרט אירופאי ומחיר ממוקד אל לב שוק המשפחתיות. יצאנו לבדוק האם יש לה את הכלים כדי להתברג בראש הסגמנט

    הדור השלישי של יונדאי i30 הושק בישראל באיחור לאחר הצגתו באירופה. הדגם החדש מכוון ללב שוק המשפחתיות, ובמרכז הכוונת נמצאת אמת המידה של הקטגוריה - פולקסווגן גולף. על הנייר, המפרט דומה למתחרה הגרמנית, ובדור הנוכחי זונחת יונדאי את מנוע ה- 1.6 ליטרים האטמוספרי לטובת מנוע בנפח 1.4 ליטרים מוגדש טו

     
  • מיצובישי אקליפס קרוס במבחן דרכים

    מיצובישי אקליפס קרוס במבחן דרכים

    27.06.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    מיצובישי משגרים אל קטגוריית רכבי הפנאי הבינוניים ג'יפון חדש בעיצוב קופה מוחצן החמוש במנוע טורבו חדש וחזק

    במיצובישי הבינו היטב שכולם רוצים לנהוג ברכבי פנאי שטח ומציעים היום באופן חריג למדי שלושה רכבי פנאי שטח קומפקטיים המבוססים על אותה הפלטפורמה. מיצובישי אאוטלנדר הפופולארי מציע אפשרות להסעת 7 נוסעים, מיצובישי ASX הוותיק הגיע רק לאחרונה ארצה ומוצע במחיר אטרקטיבי המציב אותו מול משפחתיות קומפקטיות, וכעת מ