רנו מגאן גרנד קופה במבחן דרכים

 

רנו משגרת אל סגמנט המשפחתיות מתמודדת חדשה המציעה ממדים נדיבים ואבזור נוחות שופע. יצאנו לבדוק איך היא מתכוונת לכבוש את המשפחה הישראלית

תגיות | משפחתיות, רנו, מגאן גרנד קופה, רנו מגאן גרנד קופה במבחן דרכים

שוק המשפחתיות מאבד נתח מכירות משמעותי לטובת רכבי פנאי שטח אופנתיים. למרות זאת עדיין מוקדם להספיד את הקטגוריה הנמכרת ביותר בישראל, אליה בדיוק מכוונת רנו מגאן גרנד קופה החדשה. מחליפתה של רנו פלואנס הוותיקה מציעה ממדים מכובדים ורשימת אבזור נאה בתחרות על ליבו של הלקוח המשפחתי הקלאסי, זה שטרם נשבה בצו אופנת הקרוסאוברים, המחפש רכב שימושי ומרווח למשפחה. גם השוק המוסדי ממשיך לרכוש מכוניות משפחתיות המשמשות רכב צמוד ממקום העבודה.

 

רנו מגאן גרנד קופה אינטנס 1.2 ליטרים אוטומט
יתרונות   מרווח, נוחות נסיעה, אבזור נוחות
חסרונות   התנהגות כביש, הנדסת אנוש, חוסר באבזור בטיחות מתקדם

 

רנו מגאן גרנד קופהרנו מגאן גרנד קופה

 

יחד עם הגידול המורגש בממדים הוחלף שמה של הפלואנס לשמה המקורי מגאן בתוספת "גרנד קופה", כינוי המתווסף בדרך כלל למכוניות המאופיינות במרכב סדאן דמוי קופה, בהן קו הגג משתפל לאחור לטובת מראה דינמי וזורם יותר. זה לא בדיוק המצב ברנו מגאן גרנד קופה ונדמה שאנשי השיווק רצו להעניק לדגם החדש מעט סקס-אפיל גם בשמו.

 

רנו מגאן גרנד קופהרנו מגאן גרנד קופה

 

עיצוב ונוחות

 

רנו מגאן גרנד קופה שובה את העין במבט ראשון בזכות הממדים הנדיבים. עם אורך כולל של 4,632 מ"מ, רוחב של 1,814 מ"מ, גובה של 1,443 מ"מ ובסיס גלגלים באורך 2,711 מ"מ, מדובר באחת המשפחתיות הגדולות בקטגוריה. עיצובה של רנו מגאן גרנד קופה נועד לשדר יותר נוכחות ורושם ופחות עידון וסטייל שאפיינו את עיצובי רנו בעבר. הקווים הכלליים נקיים יחסית וזורמים, אך בניגוד אליהם גופי התאורה מתאמצים לבלוט בנוף בעזרת תרגילים עיצוביים כגון שילוב הפנס הקדמי בעיצוב הפגוש, ומתיחת גופי התאורה האחוריים אל מרכז דלת תא המטען, ונראים מכובדים אך מעט מוגזמים. גם סמל המותג הקדמי בוהק בממדי ענק במרכז הגריל. להשלמת ההופעה המנצנצת נוספו עיטורי כרום בשפע, ובסופו של דבר מתקבל עיצוב מושקע בעל נוכחות.

 

רנו מגאן גרנד קופהרנו מגאן גרנד קופה

 

תא הנוסעים מתאפיין בעיצוב שגרתי נטול אלמנטים עיצוביים של ממש, אך קיימת תחושת עושר ביחס למקובל בקטגוריה. לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מרכזי בגודל 8.7 אינץ', ותאורת אווירה משתנה, משרים בתא הנוסעים תחושת פרימיום. פאנלים עם גרפיקה מסוגננת המעטרים את חזית הדשבורד ואת פנים הדלתות מעניקים טאץ' צרפתי לעיצוב. הדשבורד רך למגע וסביבת הנהג מתאפיינת באיכות חומרים טובה, אך בפאנל המולטימדיה ובמקומות הנמוכים הותקנה פלסטיקה פשוטה, ומתגי כיוונון הטמפרטורה במערכת בקרת האקלים ממש מביכים. בכל אופן תא הנוסעים נותר שקט לאורך כל המבחן מבחינת קרקושים ורעשים, מה שמעיד על איכות הרכבה טובה.

 

רנו מגאן גרנד קופהרנו מגאן גרנד קופה

 

פתחי המיזוג ממוקמים בגובה נכון וגם עוצמת המיזוג טובה. הגישה למערכת המולטימדיה נוחה, ולוח המחוונים קריא ובהיר. ניכרת מעט השפעה צרפתית על הנדסת האנוש, והפקדים שעל גלגל ההגה שולטים לדוגמא על מערכת בקרת השיוט ולא על מערכת השמע כמקובל. מאחורי גלגל ההגה ישנו מנוף ייעודי לשליטה בעוצמת השמע ולהעברת תחנות הרדיו, אך זה אינו נוח ונגיש. הממשק במערכת המולטימדיה לא אינטואיטיבי. התפריטים סבוכים, הרזולוציה נמוכה, והמסך לא מספיק רגיש למגע. נציין כי מהירות התגובה טובה ומידותיו של הצג מכובדות בהחלט.

 

רנו מגאן גרנד קופהרנו מגאן גרנד קופה

 

המושבים ברנו מגאן גרנד קופה רכים ונעימים ואינם מעייפים גם לאחר נסיעות ארוכות. הם מציעים גם תמיכת צד מספקת וניתן לומר שהם מהטובים בקטגוריה. מושב הנהג מתכוונן באופן ידני למרחק ולגובה אך לא ניתן לכוונן את רמת הקשיחות של תמיכת הגב התחתון ואת זווית בסיס המושב. יחד עם כיוונון הגה לגובה ולמרחק הרצוי, קל למצוא תנוחת נהיגה נוחה. שדה הראיה טוב בזכות חלונות צד גדולים וסף חלונות בגובה ממוצע, וקל לתמרן את המשפחתית המגודלת ברחובות הכרך ללא חשש. הכניסה והיציאה מהתא נוחות בזכות מפתח דלתות רחב, אם כי היא לא מהווה תחרות לקרוסאוברים מוגבהים. המרחב לנוסעים הוא מהטובים בקטגוריה. בסיס הגלגלים הנדיב מספק מרווח ברכיים מכובד ליושבי המושב האחורי. גם מרווח הכתפיים מספק אך מרווח הראש מעט מוגבל. יושבי המושב האחורי ייהנו גם מפתחי מיזוג ייעודיים, חלונות כהים, מושבים רכים, ותאורת אווירה בדלתות.

 

רנו מגאן גרנד קופהרנו מגאן גרנד קופה

 

בתא הנוסעים פזורים תאי אחסון שימושיים. תא הכפפות מואר וגדול, מתחת לקונסולה המרכזית משטח להנחת הטלפון הנייד, ומתחת למשענת היד שבין המושבים הקדמיים נמצא תא עמוק ושימושי. בנוסף ישנם תאים עמוקים בדלתות. בין המושבים הקדמיים צמד מחזיקי כוסות עם כיסוי נגלל. תא המטען מציע נפח הטענה מכובד של 503 ליטרים, ודלת תא המטען נפתחת חשמלית באמצעות הנפת רגל מתחת לפגוש האחורי. המנגנון עובד היטב ושימושי מאוד כאשר מגיעים אל הרכב בידיים עמוסות. פתח הטעינה נמוך ורחב ואין בעיה לאחסן עגלת תינוק או זוג מזוודות טרולי. קיפול המושב האחורי יגדיל את נפח הטעינה לכדי 987 ליטרים. הצצה מתחת לרצפת תא המטען מגלה גלגל חלופי בגודל מלא עם חישוק פלדה.

 

רנו מגאן גרנד קופהרנו מגאן גרנד קופה

 

הנסיעה ברנו מגאן גרנד קופה נעימה והמושבים רכים ותומכים. בידוד רעשי הכביש והרוח טוב עד למהירות 110 קמ"ש, אך גם מעבר לכך נשמר שקט יחסי בתא הנוסעים. המתלים מציגים כיול רך כפי שמצופה מרכב משפחתי צרפתי. רנו מגאן גרנד קופה מתמודדת באופן ראוי עם מגוון שיבושים בעיר, סופגת ומרסנת פסי האטה, בורות, וגלים, אך שיבושים חדים במיוחד יצליחו להקפיץ את המרכב. על הכביש המהיר מתגלה ריסון מוגבל וגלים בכביש יטלטלו מעט את המרכב ויפגעו באיכות הנסיעה בכביש המהיר, אך לא ביציבות הכיוונית. המושבים הנעימים, המתלים הרכים ובידוד הרעשים המוצלח הופכים את רנו מגאן לקרוזרית נעימה בנסיעות ארוכות.

 

ביצועים

 

לרנו מגאן גרנד קופה בגרסה הנבחנת מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים המוכר מדגמים אחרים של רנו. ההספק עומד על 132 כ"ס והמומנט על 20.9 קג"מ הזמינים החל מ- 2,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. הביצועים מספקים בהחלט, אם כי לא מדובר בזריזה שבין משפחתיות הטורבו. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 10.9 שניות והמהירות המרבית עומדת על 200 קמ"ש. על הכביש מספקת רנו מגאן גרנד קופה את הרושם שיש לה כוח מספק לכל עקיפה או עלייה, אך ללא תחושת דחף שמעניקות חלק מהמתחרות.

 

רנו מגאן גרנד קופהרנו מגאן גרנד קופה

 

ישנה השהיית טורבו קצרה בתחילת תנועה, ומדי פעם נתקלנו בהעברות הילוכים קופצניות ומורגשות. מעבר למצב ספורט מחדד את תגובת המנוע והגיר, וצבע תאורת האווירה מתחלף לאדום, אך לא נועד לתקיפת פניות ולנסיעה תובענית. פעולת המנוע חלקה ושאון המנוע חרישי עד 4,000 סל"ד. כיאה למנוע טורבו מודרני, הכוח זמין כבר בסל"ד נמוך ואין צורך להגיע לסל"ד מנוע גבוה.

 

רנו מגאן גרנד קופהרנו מגאן גרנד קופה

 

כיול המתלים הרך האחראי לנוחות נסיעה טובה גובה מחיר בפרק הדינמי. רנו מגאן גרנד קופה מייצרת זוויות גלגול משמעותיות בפניות ואינה מעודדת נהיגה דינמית כלל. אחיזת הכביש טובה ואין שום בעיה לשמור על קצב מהיר בכביש מפותל, אך רכינת המרכב, יחד עם הגה קל שאינו מעביר מידע מהכביש, לא יעודדו את הנהג לנהיגה ספורטיבית. בתנאי לחץ נוצר תת היגוי שמרוסן מיד על ידי מערכת בקרת היציבות. רנו מגאן גרנד קופה איננה משפחתית ספורטיבית והיא מעדיפה נסיעה נינוחה ונעימה על פני נהיגה מאתגרת ותובענית בכביש מפותל. הבלמים מספקים עוצמת בלימה טובה מאוד ומערכת ה- ABS אינה נכנסת לפעולה מהר מהרצוי.

 

צריכת דלק

 

יחידת ההנעה של רנו מגאן גרנד קופה התגלתה כיעילה למדי. לפי נתוני היצרן עומדת צריכת הדלק על 18.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. בימי המבחן שכללו נסיעה בתנאים סטנדרטיים, עם מזגן פועל ומערכת עצור וסע מנותקת רוב הזמן, התקבלה צריכת דלק ממוצעת טובה של 13.7 ק"מ לליטר. דרגת זיהום האוויר היא ברמה 5 מתוך 15.

 

רנו מגאן גרנד קופהרנו מגאן גרנד קופה

 

עלויות אחזקה

 

רנו מגאן גרנד קופה משווקת עם שנתיים אחריות ללא הגבלת קילומטרים ושנה שלישית עד 100,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 30,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים של רנו מגאן גרנד קופה אינם זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית קרסו מוטורס. עלויות הביטוח הינן כ- 1,497 ₪ לביטוח חובה, ו- 5,555 ₪ לביטוח מקיף, לכל נהג מעל גיל 21 עם היעדר תביעות ושלילות.

 

רנו מגאן גרנד קופהרנו מגאן גרנד קופה

 

בטיחות

 

במבחן הריסוק של ארגון Euro NCAP שנערך בשנת 2015 קיבלה האחות רנו מגאן האצ'בק ציון מירבי של 5 כוכבי בטיחות. רמת האבזור הבטיחותי הינה 6 מתוך 8. ציוד הבטיחות הסטנדרטי כולל בין היתר שש כריות אוויר עם אפשרות לנטרול כרית אוויר בצד הנוסע הקדמי, מערכת להתרעה מפני עייפות הנהג, שתי נקודות עיגון ISOFIX, מערכת ABS, מערכת EBD לחלוקת עומסי בלימה, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות מקוריות נעדרות מהמפרט ופוגעות באטרקטיביות של רנו מגאן גרנד קופה ביחס למתחרות.

 

רנו מגאן גרנד קופהרנו מגאן גרנד קופה

 

תמורה למחיר

 

מחירה של רנו מגאן גרנד קופה ברמת אבזור זן משקף את המחיר המקובל בסגמנט המשפחתיות ועומד על 130,000 ₪. רמת האבזור הבכירה אינטנס הנבחנת מוצעת בתוספת של 2,000 ₪ וכוללת בנוסף לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת מולטיסנס לבחירת מצבי נהיגה, חיישני חניה קדמיים בנוסף לאחוריים, מצלמת רוורס, פתיחת תא מטען במחוות רגל, תאורת אווירה משתנה, בלם יד חשמלי, ריפוד משולב עור, קיפול חשמלי למראות הצד, מערכת שמע משודרגת עם 8 רמקולים ומסך מגע בגודל 8.7 אינץ', תאורת LED, חישוקי סגסוגת קלה בקוטר 17 אינץ', וחלונות כהים מאחור. התוספת הזעומה למחיר ביחס לתוספת האבזור מלמדת כי רמת האבזור זן מיועדת בעיקר לציי רכב או לשיווק בערוצי ה- 0 ק"מ.

 

ברמת האבזור אינטנס מדובר באחת המשפחתיות המאובזרות ביותר אך בתחום אבזור הבטיחות נותרת רנו מגאן גרנד קופה מאחור ולא מציעה מערכות בטיחות מתקדמות. רנו מגאן גרנד קופה היא משפחתית מרווחת ונוחה המציעה נסיעה נעימה לצד אבזור נוחות שופע, ומציעה חבילה עשירה למשפחות מפונקות.

 

רנו מגאן גרנד קופה אינטנס 1.2 ליטרים אוטומט
מנוע טורבו בנזין 1,197 סמ"ק
הספק מרבי משולב 132/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 20.9/2,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים EDC
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,632 מ"מ
רוחב כללי 1,814 מ"מ
גובה כללי 1,443 מ"מ
בסיס גלגלים 2,711 מ"מ
מיכל דלק 49 ליטרים
נפח תא מטען

503 ליטרים

משקל עצמי 1,390 ק"ג
מהירות מרבית 200 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 10.9 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 18.5 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 13.7 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 5 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2015,רנו מגאן האצ'בק)
מחיר

132,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט