רנו מגאן גרנד קופה במבחן דרכים

 

רנו משגרת אל סגמנט המשפחתיות מתמודדת חדשה המציעה ממדים נדיבים ואבזור נוחות שופע. יצאנו לבדוק איך היא מתכוונת לכבוש את המשפחה הישראלית

תגיות | משפחתיות, רנו, מגאן גרנד קופה, רנו מגאן גרנד קופה במבחן דרכים

שוק המשפחתיות מאבד נתח מכירות משמעותי לטובת רכבי פנאי שטח אופנתיים. למרות זאת עדיין מוקדם להספיד את הקטגוריה הנמכרת ביותר בישראל, אליה בדיוק מכוונת רנו מגאן גרנד קופה החדשה. מחליפתה של רנו פלואנס הוותיקה מציעה ממדים מכובדים ורשימת אבזור נאה בתחרות על ליבו של הלקוח המשפחתי הקלאסי, זה שטרם נשבה בצו אופנת הקרוסאוברים, המחפש רכב שימושי ומרווח למשפחה. גם השוק המוסדי ממשיך לרכוש מכוניות משפחתיות המשמשות רכב צמוד ממקום העבודה.

 

רנו מגאן גרנד קופה אינטנס 1.2 ליטרים אוטומט
יתרונות   מרווח, נוחות נסיעה, אבזור נוחות
חסרונות   התנהגות כביש, הנדסת אנוש, חוסר באבזור בטיחות מתקדם

 

רנו מגאן גרנד קופהרנו מגאן גרנד קופה

 

יחד עם הגידול המורגש בממדים הוחלף שמה של הפלואנס לשמה המקורי מגאן בתוספת "גרנד קופה", כינוי המתווסף בדרך כלל למכוניות המאופיינות במרכב סדאן דמוי קופה, בהן קו הגג משתפל לאחור לטובת מראה דינמי וזורם יותר. זה לא בדיוק המצב ברנו מגאן גרנד קופה ונדמה שאנשי השיווק רצו להעניק לדגם החדש מעט סקס-אפיל גם בשמו.

 

רנו מגאן גרנד קופהרנו מגאן גרנד קופה

 

עיצוב ונוחות

 

רנו מגאן גרנד קופה שובה את העין במבט ראשון בזכות הממדים הנדיבים. עם אורך כולל של 4,632 מ"מ, רוחב של 1,814 מ"מ, גובה של 1,443 מ"מ ובסיס גלגלים באורך 2,711 מ"מ, מדובר באחת המשפחתיות הגדולות בקטגוריה. עיצובה של רנו מגאן גרנד קופה נועד לשדר יותר נוכחות ורושם ופחות עידון וסטייל שאפיינו את עיצובי רנו בעבר. הקווים הכלליים נקיים יחסית וזורמים, אך בניגוד אליהם גופי התאורה מתאמצים לבלוט בנוף בעזרת תרגילים עיצוביים כגון שילוב הפנס הקדמי בעיצוב הפגוש, ומתיחת גופי התאורה האחוריים אל מרכז דלת תא המטען, ונראים מכובדים אך מעט מוגזמים. גם סמל המותג הקדמי בוהק בממדי ענק במרכז הגריל. להשלמת ההופעה המנצנצת נוספו עיטורי כרום בשפע, ובסופו של דבר מתקבל עיצוב מושקע בעל נוכחות.

 

רנו מגאן גרנד קופהרנו מגאן גרנד קופה

 

תא הנוסעים מתאפיין בעיצוב שגרתי נטול אלמנטים עיצוביים של ממש, אך קיימת תחושת עושר ביחס למקובל בקטגוריה. לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מרכזי בגודל 8.7 אינץ', ותאורת אווירה משתנה, משרים בתא הנוסעים תחושת פרימיום. פאנלים עם גרפיקה מסוגננת המעטרים את חזית הדשבורד ואת פנים הדלתות מעניקים טאץ' צרפתי לעיצוב. הדשבורד רך למגע וסביבת הנהג מתאפיינת באיכות חומרים טובה, אך בפאנל המולטימדיה ובמקומות הנמוכים הותקנה פלסטיקה פשוטה, ומתגי כיוונון הטמפרטורה במערכת בקרת האקלים ממש מביכים. בכל אופן תא הנוסעים נותר שקט לאורך כל המבחן מבחינת קרקושים ורעשים, מה שמעיד על איכות הרכבה טובה.

 

רנו מגאן גרנד קופהרנו מגאן גרנד קופה

 

פתחי המיזוג ממוקמים בגובה נכון וגם עוצמת המיזוג טובה. הגישה למערכת המולטימדיה נוחה, ולוח המחוונים קריא ובהיר. ניכרת מעט השפעה צרפתית על הנדסת האנוש, והפקדים שעל גלגל ההגה שולטים לדוגמא על מערכת בקרת השיוט ולא על מערכת השמע כמקובל. מאחורי גלגל ההגה ישנו מנוף ייעודי לשליטה בעוצמת השמע ולהעברת תחנות הרדיו, אך זה אינו נוח ונגיש. הממשק במערכת המולטימדיה לא אינטואיטיבי. התפריטים סבוכים, הרזולוציה נמוכה, והמסך לא מספיק רגיש למגע. נציין כי מהירות התגובה טובה ומידותיו של הצג מכובדות בהחלט.

 

רנו מגאן גרנד קופהרנו מגאן גרנד קופה

 

המושבים ברנו מגאן גרנד קופה רכים ונעימים ואינם מעייפים גם לאחר נסיעות ארוכות. הם מציעים גם תמיכת צד מספקת וניתן לומר שהם מהטובים בקטגוריה. מושב הנהג מתכוונן באופן ידני למרחק ולגובה אך לא ניתן לכוונן את רמת הקשיחות של תמיכת הגב התחתון ואת זווית בסיס המושב. יחד עם כיוונון הגה לגובה ולמרחק הרצוי, קל למצוא תנוחת נהיגה נוחה. שדה הראיה טוב בזכות חלונות צד גדולים וסף חלונות בגובה ממוצע, וקל לתמרן את המשפחתית המגודלת ברחובות הכרך ללא חשש. הכניסה והיציאה מהתא נוחות בזכות מפתח דלתות רחב, אם כי היא לא מהווה תחרות לקרוסאוברים מוגבהים. המרחב לנוסעים הוא מהטובים בקטגוריה. בסיס הגלגלים הנדיב מספק מרווח ברכיים מכובד ליושבי המושב האחורי. גם מרווח הכתפיים מספק אך מרווח הראש מעט מוגבל. יושבי המושב האחורי ייהנו גם מפתחי מיזוג ייעודיים, חלונות כהים, מושבים רכים, ותאורת אווירה בדלתות.

 

רנו מגאן גרנד קופהרנו מגאן גרנד קופה

 

בתא הנוסעים פזורים תאי אחסון שימושיים. תא הכפפות מואר וגדול, מתחת לקונסולה המרכזית משטח להנחת הטלפון הנייד, ומתחת למשענת היד שבין המושבים הקדמיים נמצא תא עמוק ושימושי. בנוסף ישנם תאים עמוקים בדלתות. בין המושבים הקדמיים צמד מחזיקי כוסות עם כיסוי נגלל. תא המטען מציע נפח הטענה מכובד של 503 ליטרים, ודלת תא המטען נפתחת חשמלית באמצעות הנפת רגל מתחת לפגוש האחורי. המנגנון עובד היטב ושימושי מאוד כאשר מגיעים אל הרכב בידיים עמוסות. פתח הטעינה נמוך ורחב ואין בעיה לאחסן עגלת תינוק או זוג מזוודות טרולי. קיפול המושב האחורי יגדיל את נפח הטעינה לכדי 987 ליטרים. הצצה מתחת לרצפת תא המטען מגלה גלגל חלופי בגודל מלא עם חישוק פלדה.

 

רנו מגאן גרנד קופהרנו מגאן גרנד קופה

 

הנסיעה ברנו מגאן גרנד קופה נעימה והמושבים רכים ותומכים. בידוד רעשי הכביש והרוח טוב עד למהירות 110 קמ"ש, אך גם מעבר לכך נשמר שקט יחסי בתא הנוסעים. המתלים מציגים כיול רך כפי שמצופה מרכב משפחתי צרפתי. רנו מגאן גרנד קופה מתמודדת באופן ראוי עם מגוון שיבושים בעיר, סופגת ומרסנת פסי האטה, בורות, וגלים, אך שיבושים חדים במיוחד יצליחו להקפיץ את המרכב. על הכביש המהיר מתגלה ריסון מוגבל וגלים בכביש יטלטלו מעט את המרכב ויפגעו באיכות הנסיעה בכביש המהיר, אך לא ביציבות הכיוונית. המושבים הנעימים, המתלים הרכים ובידוד הרעשים המוצלח הופכים את רנו מגאן לקרוזרית נעימה בנסיעות ארוכות.

 

ביצועים

 

לרנו מגאן גרנד קופה בגרסה הנבחנת מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים המוכר מדגמים אחרים של רנו. ההספק עומד על 132 כ"ס והמומנט על 20.9 קג"מ הזמינים החל מ- 2,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. הביצועים מספקים בהחלט, אם כי לא מדובר בזריזה שבין משפחתיות הטורבו. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 10.9 שניות והמהירות המרבית עומדת על 200 קמ"ש. על הכביש מספקת רנו מגאן גרנד קופה את הרושם שיש לה כוח מספק לכל עקיפה או עלייה, אך ללא תחושת דחף שמעניקות חלק מהמתחרות.

 

רנו מגאן גרנד קופהרנו מגאן גרנד קופה

 

ישנה השהיית טורבו קצרה בתחילת תנועה, ומדי פעם נתקלנו בהעברות הילוכים קופצניות ומורגשות. מעבר למצב ספורט מחדד את תגובת המנוע והגיר, וצבע תאורת האווירה מתחלף לאדום, אך לא נועד לתקיפת פניות ולנסיעה תובענית. פעולת המנוע חלקה ושאון המנוע חרישי עד 4,000 סל"ד. כיאה למנוע טורבו מודרני, הכוח זמין כבר בסל"ד נמוך ואין צורך להגיע לסל"ד מנוע גבוה.

 

רנו מגאן גרנד קופהרנו מגאן גרנד קופה

 

כיול המתלים הרך האחראי לנוחות נסיעה טובה גובה מחיר בפרק הדינמי. רנו מגאן גרנד קופה מייצרת זוויות גלגול משמעותיות בפניות ואינה מעודדת נהיגה דינמית כלל. אחיזת הכביש טובה ואין שום בעיה לשמור על קצב מהיר בכביש מפותל, אך רכינת המרכב, יחד עם הגה קל שאינו מעביר מידע מהכביש, לא יעודדו את הנהג לנהיגה ספורטיבית. בתנאי לחץ נוצר תת היגוי שמרוסן מיד על ידי מערכת בקרת היציבות. רנו מגאן גרנד קופה איננה משפחתית ספורטיבית והיא מעדיפה נסיעה נינוחה ונעימה על פני נהיגה מאתגרת ותובענית בכביש מפותל. הבלמים מספקים עוצמת בלימה טובה מאוד ומערכת ה- ABS אינה נכנסת לפעולה מהר מהרצוי.

 

צריכת דלק

 

יחידת ההנעה של רנו מגאן גרנד קופה התגלתה כיעילה למדי. לפי נתוני היצרן עומדת צריכת הדלק על 18.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. בימי המבחן שכללו נסיעה בתנאים סטנדרטיים, עם מזגן פועל ומערכת עצור וסע מנותקת רוב הזמן, התקבלה צריכת דלק ממוצעת טובה של 13.7 ק"מ לליטר. דרגת זיהום האוויר היא ברמה 5 מתוך 15.

 

רנו מגאן גרנד קופהרנו מגאן גרנד קופה

 

עלויות אחזקה

 

רנו מגאן גרנד קופה משווקת עם שנתיים אחריות ללא הגבלת קילומטרים ושנה שלישית עד 100,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 30,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים של רנו מגאן גרנד קופה אינם זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית קרסו מוטורס. עלויות הביטוח הינן כ- 1,497 ₪ לביטוח חובה, ו- 5,555 ₪ לביטוח מקיף, לכל נהג מעל גיל 21 עם היעדר תביעות ושלילות.

 

רנו מגאן גרנד קופהרנו מגאן גרנד קופה

 

בטיחות

 

במבחן הריסוק של ארגון Euro NCAP שנערך בשנת 2015 קיבלה האחות רנו מגאן האצ'בק ציון מירבי של 5 כוכבי בטיחות. רמת האבזור הבטיחותי הינה 6 מתוך 8. ציוד הבטיחות הסטנדרטי כולל בין היתר שש כריות אוויר עם אפשרות לנטרול כרית אוויר בצד הנוסע הקדמי, מערכת להתרעה מפני עייפות הנהג, שתי נקודות עיגון ISOFIX, מערכת ABS, מערכת EBD לחלוקת עומסי בלימה, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות מקוריות נעדרות מהמפרט ופוגעות באטרקטיביות של רנו מגאן גרנד קופה ביחס למתחרות.

 

רנו מגאן גרנד קופהרנו מגאן גרנד קופה

 

תמורה למחיר

 

מחירה של רנו מגאן גרנד קופה ברמת אבזור זן משקף את המחיר המקובל בסגמנט המשפחתיות ועומד על 130,000 ₪. רמת האבזור הבכירה אינטנס הנבחנת מוצעת בתוספת של 2,000 ₪ וכוללת בנוסף לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת מולטיסנס לבחירת מצבי נהיגה, חיישני חניה קדמיים בנוסף לאחוריים, מצלמת רוורס, פתיחת תא מטען במחוות רגל, תאורת אווירה משתנה, בלם יד חשמלי, ריפוד משולב עור, קיפול חשמלי למראות הצד, מערכת שמע משודרגת עם 8 רמקולים ומסך מגע בגודל 8.7 אינץ', תאורת LED, חישוקי סגסוגת קלה בקוטר 17 אינץ', וחלונות כהים מאחור. התוספת הזעומה למחיר ביחס לתוספת האבזור מלמדת כי רמת האבזור זן מיועדת בעיקר לציי רכב או לשיווק בערוצי ה- 0 ק"מ.

 

ברמת האבזור אינטנס מדובר באחת המשפחתיות המאובזרות ביותר אך בתחום אבזור הבטיחות נותרת רנו מגאן גרנד קופה מאחור ולא מציעה מערכות בטיחות מתקדמות. רנו מגאן גרנד קופה היא משפחתית מרווחת ונוחה המציעה נסיעה נעימה לצד אבזור נוחות שופע, ומציעה חבילה עשירה למשפחות מפונקות.

 

רנו מגאן גרנד קופה אינטנס 1.2 ליטרים אוטומט
מנוע טורבו בנזין 1,197 סמ"ק
הספק מרבי משולב 132/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 20.9/2,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים EDC
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,632 מ"מ
רוחב כללי 1,814 מ"מ
גובה כללי 1,443 מ"מ
בסיס גלגלים 2,711 מ"מ
מיכל דלק 49 ליטרים
נפח תא מטען

503 ליטרים

משקל עצמי 1,390 ק"ג
מהירות מרבית 200 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 10.9 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 18.5 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 13.7 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 5 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2015,רנו מגאן האצ'בק)
מחיר

132,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    27.02.20 | מבחני רכב

    אאודי A4 נהנית מפופולריות גבוהה יחסית בארץ ובעולם, ומתיחת הפנים שעברה נועדה להשאירה אטרקטיבית גם בשנים הבאות עד להצגת הדור הבא

    אאודי A4 אחראית על חלק נכבד ממכירות המותג ברחבי העולם ועל כן חשובה מאוד עבור היצרנית. מתיחת הפנים אותה עברה אאודי A4 נועדה להשאיר את המכונית רעננה ועדכנית לשנים הקרובות על מנת להתחרות מול דגמים צעירים כגון ב.מ.וו סדרה 3. המשפחתית הגדולה של אאודי שומרת על מעלותיה המוכרות, מיישרת קו עם שפת העיצוב החדש

     
  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב

     
  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריקאי החובב רכבי SUV ונת

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר

     
  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק

     
  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלו ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    31.10.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

    מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS. DS 3 קרוסבק יתרונות עיצוב, אבזור,

     
  • שברולט בלייזר במבחן דרכים

    שברולט בלייזר במבחן דרכים

    23.10.19 | מבחני רכב

    שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

    שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35