אלפא רומיאו ג'וליה במבחן דרכים

 

אלפא רומיאו ג'וליה היא אחת המכוניות המדוברות והמסקרנות ביותר שהוצגו בשנים האחרונות, וכעת היא מגיעה אלינו למבחן. יצאנו לבדוק כיצד היא עומדת בציפיות

תגיות | משפחתיות גדולות, אלפא רומיאו, ג'וליה

מעט מאוד דגמים חדשים עוררו עניין ואמוציות בעולם הרכב כמו שעוררה אלפא רומיאו ג'וליה. מדובר במשפחתית גדולה יוקרתית וספורטיבית, מחליפת ה- 159 מנוחתה עדן שירדה מפס הייצור עוד בשנת 2011. למעשה מחליפת ה- 159 הייתה מוכנה כבר מזמן, אלא שבישורת האחרונה לפני העלייה אל פס הייצור, החליטו באלפא לעצור את הכל ולחשב מסלול מחדש.

 

אלפא רומיאו ג'וליה
יתרונות   עיצוב מקורי, ביצועים          
חסרונות   שימושיות, אבזור

 

אלפא רומיאו היא אחת היצרניות המעוטרות ביותר עם אינספור מכוניות מרוץ אייקוניות בעברה, ולא מעט הישגים מכובדים ברזומה. למרות העבר הנוצץ מצאה את עצמה אלפא רומיאו בסוף העשור הקודם עם היצע דגמים מצומצם שכלל סופר מיני, משפחתית קומפקטית ומשפחתית גדולה, כולן בעלות הנעה קדמית, ובמקרה של המיטו והג'ולייטה חולקות פלטפורמה עם דגמים מקבילים של פיאט הבעלים.

 

אלפא רומיאו ג'וליה 2018אלפא רומיאו ג'וליה 2018

 

באלפא רומיאו החליטו לעשות מעשה ולהשיב עטרה ליושנה, ולכן גנזו את מחליפת ה- 159 בעלת ההנעה הקדמית, והחלו לתכנן מהבסיס שלדה המותאמת להנעה אחורית או כפולה. אלפא רומיאו ג'וליה היא למעשה הסנונית הראשונה מדגמי הדור החדש של אלפא רומיאו, בעקבותיה נולד רכב הפנאי שטח סטלביו החולק עמה פלטפורמה ומכלולים, ובעתיד צפויים להגיע דגמים חדשים נוספים המוכנים להתחרות במיטב התוצרת של יצרניות הפרימיום המוכרות.

 

עיצוב ונוחות

 

לטעמי התמונות לא מטיבות עם אלפא רומיאו ג'וליה ובמציאות היא נראית הרבה יותר טוב. החזית דרמטית וכוחנית עם הגריל הגדול והבולט המזוהה כל כך עם אלפא רומיאו. הפנסים צרים וארוכים וברכב המבחן כללו תאורת לד מלאה. בתחתית הפגוש כונסי אוויר גדולים המוסיפים לרושם הספורטיבי. צללית הצד היא של סדאן הנעה אחורית קלאסית. החזית ארוכה, סרח העודף מלפנים קצרצר ומכסה המנוע נמתח הרחק לפנים. קורה A מזדקרת רחוק מהגלגל הקדמי, קו הגג משתפל לאחור וזולג באופן הרמוני עד למכסה תא המטען. סרח העודף מאחור משמעותי והכנף האחורית רחבה ובולטת כדי להכיל צמיגים אחוריים רחבים ושמנמנים במיוחד. חישוקי הגלגלים מרובי החישורים בגוון טיטניום נראים מעולה ומשלימים פרופיל ספורטיבי. גם מאחור הפנסים ארוכים וצרים, הפגוש מסיבי, ובקצהו השמאלי פתח מפלט בודד ושמנמן. העיצוב נאה ובעל נוכחות אך במקביל לא עמוס או מתאמץ. על הכביש מושכת המכונית לא מעט תשומת לב ומבטים מהנהגים סביבה.

 

אלפא רומיאו ג'וליה 2018אלפא רומיאו ג'וליה 2018

 

אלפא רומיאו ג'וליה מציעה מידות חיצוניות הדומות למתחרותיה, אורכה 4,643 מ"מ, רוחבה 1,860 מ"מ, גובהה 1,450 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,820 מ"מ.

 

תא הנוסעים ברכב המבחן זכה לתגובות אוהדות מכל הנוסעים, בעיקר בזכות ריפוד העור האדום היפיפה, אך גם מעבר לגוון המלהיב כולל תא הנוסעים לא מעט אלמנטים ייחודיים. קו הדשבורד העליון בולט ונמתח מצד ימין כשהוא הולך ומתרומם בכיוון הנהג בכדי להכיל את מסך המולטימדיה ולוח המחוונים. מסך המולטימדיה ממוקם היטב ומסווה תחת פאנל בגוון שחור. הקונסולה המרכזית מינימליסטית וכוללת את מתגי בקרת האקלים ופתחי המיזוג. בין המושבים הקדמיים קונסולה גדולה ורחבה המכילה מוט הילוכים ג'וייסטיקי, בלם יד חשמלי, מתגי שליטה במערכת המולטימדיה, גלגלת שליטה במערכת השמע, וגלגלת ה- DNA השולטת בבחירת מצבי הנהיגה, אשר יכלה לטעמנו לזכות למעט יותר תשומת לב עיצובית.

 

אלפא רומיאו ג'וליה 2018אלפא רומיאו ג'וליה 2018

 

מול הנהג ניצב הגה נאה המכיל מתגי שליטה במערכת השמע ובבקרת השיוט. מאחוריו בולטים מנופי העברת הילוכים גדולים ומעוצבים עשויים אלומיניום. לוח המחוונים מורכב משתי מנהרות, מימין מד המהירות, משמאל מד הסל"ד, ובמרכז מסך מחשב הדרך הצבעוני. איכות החומרים בתא הנוסעים מעורבת. הדשבורד עשוי חומר עבה, גמיש, ואיכותי וכך גם ריפודי העור על המושבים ובדלתות. כשנודדים מעט למטה מתגלה פלסטיקה פשוטה, דקיקה ומעט מאכזבת.

 

אלפא רומיאו ג'וליה 2018אלפא רומיאו ג'וליה 2018

 

הכניסה הראשונה אל הרכב מעט מוזרה שכן הרצפה לא בנויה במפלס אחד ונמוכה יותר באזור הדוושות. הדבר משפיע גם על ההתמקמות במושב ומכתיב תנוחת ישיבה נמוכה עם רגליים שלוחות קדימה. התכנון זהה גם בצד הנוסע. טווח הכוונון של ההגה רחב במיוחד ומסייע במציאות תנוחת נהיגה מושלמת. המושבים עצמם נוחים ונעימים ומציעים תמיכת צד ראויה הנחוצה בנהיגה ספורטיבית.

 

אלפא רומיאו ג'וליה 2018אלפא רומיאו ג'וליה 2018

 

למרות הישיבה הנמוכה מרווח הראש מצומצם. הגג הפנורמי גוזל לא מעט ממרווח הראש, ונוסעים גבוהים עלולים לחכך את ראשם בתקרה. המושב האחורי מציע נוחות סבירה לשני נוסעים בוגרים, המושב נמוך וחובק גם מאחור ומכניס גם את היושבים בו לאווירה ספורטיבית. נוסע שלישי יסבול מתעלת הינע גבוהה המחייבת ישיבה בפיסוק. הילדים במושב האחורי לא יאהבו את קו החלונות הגבוה החוסם את הנוף. הגג הפנורמי המפוצל מכניס שפע של אור אל תא הנוסעים ומכפר במעט על קו החלונות הגבוה.

 

אלפא רומיאו ג'וליה 2018אלפא רומיאו ג'וליה 2018

 

הנדסת האנוש לא מושלמת. מעבר לכניסה הדורשת תרגול מצאנו מעט מאוד תאי אחסון, ואלו הקיימים אינם שימושיים במיוחד כגון התאים הקטנים בדלתות. בתחתית הקונסולה המרכזית מתקן בודד לכוס שתיה והיבואן המקומי הגדיל לעשות והתקין במקומו משטח מגע לצורך שליטה במערכת הניווט, כך שעל הקפה נאלצנו לוותר. משענת היד הקדמית גדולה במיוחד אך מתחתיה מסתתר תא המפתיע בממדיו הצנועים. הנוסעים מאחור יזכו לפתחי מיזוג נפרדים וחיבור USB אך לא ליותר מזה. בחשיכה גילינו תאורת לד חזקה מלפנים ומאחור, וגם בתחתית הדלתות בכדי שחלילה לא יתגנב בוץ אל תא הנוסעים.

 

הנעת הרכב מתבצעת מלחצן הממוקם באופן ייחודי על גבי ההגה ודורש הסתגלות, כך גם השימוש בבורר ההילוכים המעוצב. השליטה במערכת המולטימדיה קלה למדי ומיעוט התפריטים בהחלט מסייע. השימוש במחשב הדרך באמצעות לחצן על מנוף המגבים פחות מוצלח אך גם כאן ויתור על תתי תפריטים מקל על השימוש. תפעול מערכת השמע מגלגל ההגה נוח וגם גלגלת השליטה בין המושבים אינטואיטיבית ומתופעלת בקלות. תא המטען מציע נפח של 480 ליטר. שפת ההטענה מעט גבוהה אך הפתח רחב ומקל על השימוש. קיפול המושבים באמצעות מנופים בתא המטען יוצר פתח צר שיאפשר להוביל חפצים ארוכים אך בעלי נפח צנוע.

 

אלפא רומיאו ג'וליה 2018אלפא רומיאו ג'וליה 2018

 

המתלים של אלפא רומיאו ג'וליה בעלי אופי קשוח, אליהם נוספו צמיגי אל תקר נוקשים בחתך 45, אך למרות זאת הנסיעה לא שוברת עצמות. במהירויות עירוניות מורגשים השיבושים אך המתלים המרוסנים משכיחים זאת במהרה ולא מניחים למרכב להתנדנד. גם מחוץ לעיר נוחות הנסיעה מוצלחת רוב הזמן. גלים קטנים במהירויות שיוט מועברים ישירות לתא הנוסעים וגורמים לתנודה מעיקה על ציר האורך. בידוד הרעשים פחות מוצלח, רעשי רוח חודרים מכיוון החלונות וגג השמש עוד מתחת ל- 100 קמ"ש, וגם רעש הצמיגים נוכח בתא הנוסעים. דווקא קולו של המנוע מושתק היטב. אמנם בסל"ד נמוך הצליל מעט מאכזב אך בסל"ד גבוה הוא נעים לאוזן והיינו שמחים אילו נוכח יותר. הריסון המוצלח שומר מפני רכינה בפניות מהירות ומקל על הנהג והנוסעים בנסיעה מהירה בכבישים מפותלים.

 

ביצועים

 

הגרסאות הסטנדרטיות של אלפא ג'וליה, שאינן עונדות תגי תלתן ירוק, משווקות בישראל עם יחידת הנעה אחת בשתי גרסאות הספק. הגרסה החזקה מצוידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 280 כ"ס ומוצעת באופן בלעדי עם הנעה כפולה. רכב המבחן צויד בגרסה צנועה יותר של אותו המנוע בהספק 200 כ"ס הזמין ב- 5,000 סל"ד ומומנט של 33.6 קג"מ הזמין החל מ- 1,750 סל"ד. גרסת הכניסה מוצעת עם הנעה אחורית בלבד. המהירות המרבית עומדת על 235 קמ"ש, ונתון התאוצה הרשמי טוען ל- 6.6 שניות קצרצרות מעמידה ל- 100 קמ"ש.

 

אלפא רומיאו ג'וליה 2018אלפא רומיאו ג'וליה 2018

 

המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית. בהילוכים הראשונים מרגישה התיבה מעט מהוססת ומבולבלת. ההילוך השני והשלישי שולבו בגסות מספר פעמים, ונסיעה עירונית בסל"ד נמוך גוררת מהתיבה תגובות פחות חלקות ומעט מטלטלות לעיתים. בהילוכים הגבוהים התיבה פועלת אחרת ומשלבת הילוכים בזריזות ובאופן חלק לחלוטין. גם תחת עומס עם לחיצה הגונה על דוושת התאוצה מורגשות העברות מעט איטיות בהילוכים הנמוכים ומהירות משמעותית בהילוכים הגבוהים. מנופי העברת ההילוכים מאחורי ההגה גדולים ויפים וממש מזמינים את הנהג להשתמש בהם. התגובה מיידית ומעניקה לנהג שליטה מלאה, ללא העלאת הילוכים אוטומטית בסל"ד גבוה וללא הורדת הילוכים אוטומטית בזמן בלימה.

 

אלפא רומיאו ג'וליה 2018אלפא רומיאו ג'וליה 2018

 

על הכביש מגבה אלפא רומיאו ג'וליה את נתוני המפרט באופן מרשים. התגובה ללחיצה על דוושת המצערת מיידית והתאוצה מהירה ולינארית מאוד, ללא פרצי כוח מורגשים. צליל המנוע הופך כאמור נעים וגרוני בסל"ד גבוה, ובניגוד לחלק ממנועי הטורבו גם שם מורגש כוחו של המנוע ועוצמת התאוצה לא נחלשת. דרך בורר מצבי ה- DNA ניתן לשלוט במצב הנהיגה עם בחירה בין 3 מצבים - חיסכון, רגיל ודינמי. הבורר משפיע בעיקר על התגובות של תיבת ההילוכים ויחידת ההנעה. במצב חיסכון מתקבלת תגובה פלגמטית ורפה שתתאים בעיקר לנסיעה עירונית או פקוקה. המצב הרגיל נעים, מתאים לשימוש יום יומי, ומציע נסיעה נעימה ותגובה טובה כשמבקשים. במצב הדינמי יחידת ההנעה דרוכה וקשובה לרצונו של הנהג, ההילוכים נמשכים ומספקים תאוצה חזקה, וגם סאונד ערב לאוזן. בבלימה תסייע התיבה בהורדת הילוכים, ובפיתולים תדע לשמור את ההילוך והסל"ד בדיוק בנקודה הנכונה לתאוצה מהירה ביציאה מהעיקול.

 

אלפא רומיאו ג'וליה 2018אלפא רומיאו ג'וליה 2018

 

התנהגות הרכב בעיקולים הייתה חלק מאוד מסקרן במבחן הדרכים של אלפא רומיאו ג'וליה. מכוניות בעלות הנעה אחורית נהנות לרוב מחלוקת משקל עדיפה ומהיגוי חד וישיר משום שהציר הקדמי אחראי על שינוי הכיוון בלבד ואת התאוצה מספק הציר האחורי. בכבישים מפותלים מורגשת העבודה הקשה והארוכה שהושקה בשלדה. אלפא רומיאו ג'וליה היא מכונית מאוד מאוזנת ובעלת יכולת שינוי כיוון נטולת דרמה כמעט בכל מהירות. גם כניסה לפיתולים בכבישי הגלבוע במהירויות גבוהות במיוחד לא גרמו לה לאבד את קור הרוח או את האחיזה. רכינת המרכב בזמן הפניה וזוויות הגלגול מינימליות. בגרסה הנבחנת מרגישה יחידת ההנעה מעט קטנה על השלדה המוצלחת.

 

אלפא רומיאו ג'וליה 2018אלפא רומיאו ג'וליה 2018

 

ציפינו שההנעה האחורית תאפשר לנו לשחק קצת עם הזנב, אך לדאבוננו בקרת היציבות לא ניתנת לניתוק ורמת האחיזה כה גבוהה כך שכמעט בלתי אפשרי לגרום לציר האחורי לאבד אחיזה בכביש יבש. מי שלא הבריק בקטע הדינמי הוא ההגה. גלגל ההגה מעט גדול מדי, והיינו שמחים אם היה מעט עבה ובשרני יותר. גם אופי פעולת ההיגוי מעט מאכזב, הוא אמנם מדויק ומהיר למדי אך מרגיש מעט קל גם במצב הדינמי, והתקשורת לוקה בחסר ולא מצליחה להגיע באופן מלא אל ידיו של הנהג. הבלמים טובים, התגובה הראשונה ללחיצה על דוושת הבלם חזקה ומיידית, אך בהמשך התגובה לא מספיק לינארית, ורק לקראת סוף מהלך הדוושה מורגשת בלימה חזקה יותר.

 

אלפא רומיאו ג'וליה 2018אלפא רומיאו ג'וליה 2018

 

לדעתנו הצליחה אלפא רומיאו בתכנון מכונת נהיגה נחשקת. את סחיפות הזנב ועשן הצמיגים שומרים לגרסת התלתן הירוק שחמושה ב- 510 כ"ס. בגרסאות הסטנדרטיות ממלאת אלפא רומיאו ג'וליה את תפקידה כמכונית מנהלים ספורטיבית באופן מוצלח. היא מדויקת ומתפקדת היטב בכבישים מפותלים ויודעת להיות מהנה גם בלי זיקוקי דינור. במקביל היא יכולה לשמש כמכונית יום יומית הגיונית שמצליחה להעלות פה ושם חיוכים קלים על פניו של הנהג מבלי להעניש את יתר הנוסעים.

 

צריכת דלק

 

אלפא רומיאו מציגים במפרט הרשמי של הג'וליה צריכת דלק משולבת העומדת על 16.6 ק"מ לליטר. במהלך מבחן הדרכים שלנו עמדה צריכת הדלק על 9.8 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת שכללה שיוט בכבישים מהירים, נסיעה עירונית, וגם נהיגה ספורטיבית. צריכה הדלק צפויה להיות נמוכה יותר בתנאים שגרתיים. דרגת זיהום האוויר של הגרסה הנבחנת עומדת על 11 מתוך 15.

 

אלפא רומיאו ג'וליה 2018אלפא רומיאו ג'וליה 2018

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

אלפא רומיאו ג'וליה משווקת עם אחריות יצרן לשנתיים בלבד ללא הגבלת ק"מ. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים לא מפורסמים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית סמל"ת. עלות ביטוח מקיף לשנה לנהגים מעל גיל 21 ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על 12,249 ₪ ועלות ביטוח החובה 1,638 ₪. מחירי הביטוחים כוללים מע"מ.

 

בטיחות

 

אלפא רומיאו ג'וליה עברה את מבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP בשנת 2016 וזכתה לציון מלא של 5 כוכבים. המכונית נבחנה עם אבזור בטיחות זהה למוצע בישראל הכולל בין היתר 6 כריות אוויר, התרעה מפני התנגשות מלפנים, בלימה אוטונומית בעת חירום, ומערכת התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה. ברמת האבזור הגבוהה וולוצ'ה מתווספים מצלמת נסיעה לאחור, התרעה על רכבים בשטחים מתים, והחלפה אוטומטית בין אור גבוה לאור דרך. בקרת שיוט אדפטיבית נעדרת מהמפרט ולא מוצעת אפילו כאופציה. מפרט אבזור הבטיחות מעט מאכזב כשלוקחים בחשבון את תג המחיר ההתחלתי העומד על למעלה מרבע מיליון שקלים.

 

אלפא רומיאו ג'וליה 2018אלפא רומיאו ג'וליה 2018

 

תמורה למחיר

 

אלפא רומיאו ג'וליה בגרסת הכניסה מילאנו מוצעת בישראל בתמורה ל- 252,900 ₪. בגרסה זו מפרט האבזור צנוע למדי וכולל בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 6.5 אינץ', 8 רמקולים, בלם יד חשמלי, חיישני אור וגשם, מושבי בד, חיישני נסיעה לאחור, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'. רכב המבחן ברמת אבזור מילאנו ספציאלה מוצע תמורת 289,900 ₪ וכולל בנוסף ריפודי עור בשילוב בד, מושב אחורי מתקפל, גג שמש פנורמי חשמלי, פנסי קסנון, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'. חבילת האבזור לוסו האופציונלית כוללת מפתח חכם לכניסה והנעה ללא מפתח, גימור עץ אמיתי בתא הנוסעים, מושבים קדמיים חשמליים ומחוממים, חימום לגלגל ההגה, עמעום אוטומטי וקיפול חשמלי למראות הצד, וחיישני חניה גם מלפנים.

 

אלפא רומיאו הציבה לנגד פנסיה של הג'וליה מטרה ברורה מאוד - להיות מתחרה לגיטימית לדגמים מתחרים דוגמת אאודי A4, מרצדס C קלאס, יגואר XE, ובמיוחד ב.מ.וו סדרה 3 הנחשבת לאמת מידה בתחום התנהגות הכביש וההנאה מנהיגה. אמנם לא ביצענו השוואה ישירה אך לטעמנו ומניסיון העבר אלפא רומיאו ג'וליה מצליחה לעמוד בציפיות. לא מדובר באלפא רומיאו קלאסית, היא אמנם לא נטולת פגמים אך גם לא סוחבת עמה מגרעות משמעותיות ואולי זה בעצם הסיפור האמיתי. אלפא רומיאו ג'וליה לא פונה רק למכורי המותג - האלפיסטים המוכנים לסלוח לה גם על פגמים מהותיים, ונועדה להפוך את אלפא ממותג נישה הפונה לקהל מצומצם למותג פרימיום לגיטימי.

 

אלפא רומיאו הצליחה לייצר מכונית המתבלטת בזכות עיצוב וסגנון איטלקי, תא נוסעים ייחודי ומעוצב, ומותג המעורר אמוציות בקרב חובבי ההגה. לא רק בזכות אלה עומדת אלפא רומיאו ג'וליה, יש לה אופי שונה ומובחן ביחס למתחרות, יחידת הנעה מוצלחת המספקת ביצועים מעולים, התנהגות כביש מהנה, ואיזון מוצלח בין נוחות יום יומית לריגושים. אלפא רומיאו ג'וליה - לא למכורים בלבד.

 

אלפא רומיאו ג'וליה 2.0 טורבו מילאנו ספציאלה
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 2.0 ליטרים
הספק מרבי משולב 200/5,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 33.6/1,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים
יחידת הנעה אחורית
אורך כללי 4,643 מ"מ
רוחב כללי 1,860 מ"מ
גובה כללי 1,436 מ"מ
בסיס גלגלים 2,820 מ"מ
מיכל דלק 58 ליטרים
נפח תא מטען

480 ליטרים

משקל עצמי 1,504 ק"ג
מהירות מרבית 235 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 6.6 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 16.6 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9.8 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 11 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2012)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר

289,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • אופל קרוסלנד X במבחן דרכים

    אופל קרוסלנד X במבחן דרכים

    20.06.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    אופל קרוסלנד X מציע מרווח פנימי נדיב ושימושיות ברמה גבוהה במיוחד. האם זה יספיק לו במלחמה על קטגוריית הפנאי הקטנים?

    זמן לא רב עבר מאז פרסמנו את רשמינו ממבחן הדרכים של אופל אינסיגניה החדשה, המכונית האחרונה שנולדה במסגרת הבעלות הארוכה של ג'נרל מוטורס על אופל, והנה התייצבו בישראל בהשקה משותפת אופל גרנלנד X המתחרה בקטגוריית רכב הפנאי הקומפקטיים, ואופל קרוסלנד X לשמו התכנסנו, המתחרה בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים. שניהם

     
  • מיצובישי פאג'רו דקאר פרו במבחן - הטוב הפך לטוב יותר

    מיצובישי פאג'רו דקאר פרו במבחן - הטוב הפך לטוב יותר

    19.06.18 | מבחני רכב

    אחד הרכבים הוותיקים בנוף הישראלי קיבל ערכת שיפורים לשטח, רגע לפני שהדגם יוצא לגמלאות

    מיצובישי פאג'רו הוא לא סתם עוד רכב שטח, הוא אייקון של ממש, אחד מאבות רכבי השטח והמתחרה הוותיק של טויוטה לנד קרוזר. השם פאג'רו מחובר למונח "רכב שטח" כמו שהשם קלינקס מחובר למילה טישו. קרוב לשני עשורים מאז הגיע אלינו "פאג'רו קינג", אך לא הרבה השתנה בעיצוב ובאופי המוכר. כעת, רגע לפני סגירת פס היצור, מצי

     
  • סוזוקי ג'ימני 2019 – חשיפה ראשונה

    סוזוקי ג'ימני 2019 – חשיפה ראשונה

    18.06.18 | חדשות רכב, רכב חדש

    סוזוקי מספקת תמונות ראשונות של הג'ימני החדש שיושק רשמית בקרוב

    הדור הנוכחי של סוזוקי ג'ימני חוגג יום הולדת 20 וכעת הגיע הזמן לחשיפת הדור הרביעי המיוחל. טרם פורסמו כל הפרטים אודות הדגם החדש ולכן נאלץ להתאזר בסבלנות עד לחשיפה המלאה, אך תמונות רשמיות שפרסמה סוזוקי חושפות כי החברה בחרה לשמר את מסורת ארוכת השנים של רכב השטח המהולל. סוזוקי ג'ימני 2019  

     
  • ב.מ.וו סדרה 8 חוזרת ובגדול

    ב.מ.וו סדרה 8 חוזרת ובגדול

    17.06.18 | חדשות רכב, רכב חדש

    לאחר שירדה מפס הייצור בשנת 1999, חוזרת ב.מ.וו סדרה 8 בדור חדש ומרהיב

    ב.מ.וו סדרה 8 המקורית נחשפה לראשונה בשנת 1989 והציגה עיצוב חדשני, מערכות מחשוב מתקדמות, ומצערת אלקטרונית. לאחר עשור אחד בלבד הופסק ייצורה של סדרה 8 וכעת משיקה ב.מ.וו את הדור השני בסדרה. ב.מ.וו סדרה 8 החדשה תגיע לישראל לקראת סוף השנה ותתחרה מול מרצדס S קלאס קופה. העיצוב החיצוני מרשים ביופיו

     
  • מבצע סוזוקי לעמיתי מועדון חבר - יוני 2018

    מבצע סוזוקי לעמיתי מועדון חבר - יוני 2018

    14.06.18 | מבצעי רכב, רכב חדש

    עמיתי מועדון חבר ייהנו מהטבות על מגוון דגמי סוזוקי

    מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי לישראל, יוצאת במבצע לעמיתי מועדון חבר בין התאריכים 15.06.18 – 13.07.18 במסגרתו תציע הנחה ממחיר המחירון, הטבות אבזור, ותוכנית מימון בבנק אוצר החייל בריבית מקסימלית של פריים מינוס 0.4%. בנוסף תוצע הלוואה בתנאים מועדפים במסגרת תכנית המימון חבר ליס, והנחה בגובה 20% ברכ

     
  • סקודה קארוק 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה קארוק 1.0 ליטר במבחן דרכים

    12.06.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    הקרוסאובר החדש של סקודה נכנס לקטגוריה החמה ביותר בשוק המקומי ומביא עימו מפרט מעניין ופוטנציאל להתברג בצמרת הסגמנט

    סקודה קארוק נכנס לקטגוריה החמה ביותר בשוק הרכב המקומי, קטגוריית רכבי הפנאי בגודל בינוני, אשר נשלטת ביד רמה ע"י תוצרת קוריאה. מדי כמה חודשים נכנסים שחקנים חדשים המנסים לנגוס בפלח המכירות, אך עד כה אף אחד מהם לא זכה לקחת את הכתר העובר בין צמד האחים הקוריאנים - קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון, האהודים על הק

     
  • MG ZS במבחן דרכים

    MG ZS במבחן דרכים

    11.06.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    MG משגרת למרכז הזירה את ה- ZS, רכב פנאי שטח קומפקטי עם עיצוב מצודד במחיר אטרקטיבי

    MG ZS יתרונות עיצוב חיצוני, תא נוסעים מעוצב וכייפי, אחריות יצרן ארוכה חסרונות בטיחות, תמורה למחיר אם צירוף האותיות MG מעלה בדמיונכם מכונית רודסטר קטנה ונמוכה בגוון ירוק מירוצים בריטי כדאי שתתעוררו, MG בגלגולה המודרני היא משהו אחר לחלוטין. לאחר פשיטת הרגל של

     
  • פולקסווגן פולו החדשה 2018 מושקת בישראל

    פולקסווגן פולו החדשה 2018 מושקת בישראל

    11.06.18 | חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    פולקסווגן פולו החדשה מושקת במחירים הנעים בין 93,900 ₪ לגרסת הבסיס לבין 164,900 ₪ לגרסת GTI הספורטיבית

    צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן לישראל, החלה בשיווק פולקסווגן פולו החדשה 2018. הדור החדש של הסופר מיני הפופולרית מציג גידול משמעותי במידות בהשוואה לדור הקודם, הודות לפלטפורמת ה- MQB עליה הוא מבוסס. אורכה צמח ב- 81 מ"מ לכדי 4,053 מ"מ, רוחבה צמח ב- 69 מ"מ לכדי 1,751 מ"מ, ובסיס הגלגלים התארך בלא פחות

     
  • אופל זפירה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    אופל זפירה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    10.06.18 | מבחני רכב

    לקחנו את אופל זפירה למבחן דרכים כדי לברר האם בשוק הנשלט על ידי רכבי פנאי, קיים עדיין מקום למיניוואן 7 מושבים מסורתי

    אופל זפירה הושק לראשונה בשנת 1999 ובעברו התחרה ראש בראש מול טויוטה ומאזדה היפניות על ליבן של משפחות מרובות ילדים. במשך שני העשורים האחרונים ייצרה אופל שני דורות נוספים בסדרה, ובשנת 2016 עבר הדור השלישי של הזפירה מתיחת פנים אשר הפכה אותו מאחד המיניוואנים המיוחדים בשוק, לרכב סולידי עם עיצוב בוגר. מאחר

     
  • ב.מ.וו X2 במבחן דרכים - עיצוב לפני הכל

    ב.מ.וו X2 במבחן דרכים - עיצוב לפני הכל

    07.06.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    ב.מ.וו X2 מציג עיצוב ייחודי, ובשילוב עם הסמל הנכון נדמה כי זו הנוסחה המנצחת לכבוש את קטגוריית הפנאי פרימיום

    שוק הרכב הישראלי מחבב מאוד רכבי פנאי שטח. לא צריך להיות בקיא בנבכי ענף הרכב כדי להבחין במגמה זו המיישרת קו עם תופעה דומה בשוק הרכב העולמי. כדי להגשים את החלום האמיתי, רצוי שהקרוסאובר שלנו יתפאר בסמל הנכון בחרטומו ובעיצוב אופנתי, כזה שיבדל אותו ממכוניות העם הקוריאניות והיפניות השורצות מסביבנ

     
  • ג'יפ רנגייד החדש 2019 - תמונות ראשונות

    ג'יפ רנגייד החדש 2019 - תמונות ראשונות

    07.06.18 | חדשות רכב, רכב חדש

    ג'יפ מציגה תמונות ראשונות של דגם הרנגייד שזכה לעיצוב מעודכן

    ג'יפ רנגייד החדש יוצג רשמית בתערוכת הרכב השנתית בטורינו ובינתיים מספקת לנו היצרנית תמונות ראשונות של הדגם לאחר שעבר מתיחת פנים. ג'יפ רנגייד החדש זכה למראה מודרני ואלגנטי יותר מהדגם הקיים. הגריל המפורסם בעל 7 החרכים זכה לגימור חדש ותחום בצידיו על ידי פנסים מעוגלים עם חתימת LED עדינה ועגולה. הפגוש הקד

     
  • ב.מ.וו X5 החדש 2019 נחשף

    ב.מ.וו X5 החדש 2019 נחשף

    06.06.18 | חדשות רכב, רכב חדש

    ב.מ.וו משיקה את הדור הרביעי בסדרת X5. הדגם החדש יציע איכות נסיעה משופרת וטכנולוגיה חדשנית

    ב.מ.וו משיקה רשמית את הדור הרביעי של רכב הפנאי שטח היוקרתי ב.מ.וו X5 המיועד להתחרות באאודי Q7 ובמרצדס GLE. העיצוב החדש מאופיין בקווים זורמים ונקיים אך משדר קשיחות ועמידות. גריל הכליות המוכר כסימן המסחרי של היצרנית, הפך לאגרסיבי יותר ביחס לדור הקודם, ופנסי החזית נמתחים כמעט עד קשתות הגלגלים. את העיצו

     
  • נחשפה פיג'ו 508 סטיישן החדשה

    נחשפה פיג'ו 508 סטיישן החדשה

    06.06.18 | חדשות רכב, רכב חדש

    פיג'ו מציגה גרסת סטיישן (SW) לדור החדש של המשפחתית הגדולה פיג'ו 508

    לפני ארבעה חודשים הושק הדור החדש של פיג'ו 508 בגרסת סדאן וכעת נחשפת גרסת הסטיישן (SW) השימושית של הדגם. העיצוב מאופיין במותניים מודגשות ובגג ארוך המעניקים מראה ספורטיבי ואלגנטי בו זמנית. חתימת פנסי ה- LED מלפנים ומאחור תורמת להופעה העתידנית של הרכב. אורכה של הסטיישן החדשה עומד על 4,778 מ"מ (38 מ"מ י

     
  • פיאט 500 רומא - מהדורה מוגבלת במבצע

    פיאט 500 רומא - מהדורה מוגבלת במבצע

    05.06.18 | חדשות רכב מקומיות, מבצעי רכב, רכב חדש

    פיאט 500 רומא מוצעת בישראל במחיר 79,900 ₪. בנוסף יקבלו הרוכשים שובר קניות בסך 6,000 ₪ לקניות בקניוני עזריאלי

    קבוצת סמל''ת, יבואנית פיאט לישראל, החלה בשיווק פיאט 500 רומא - מהדורה מוגבלת הכוללת מדבקות גג ומכסה מנוע ייחודיות, מראות צד בצבע ירוק זית, קונסולה מרכזית בצבע ירוק זית , משענת יד קדמית, ומפתח נשלף ייחודי לגרסה זו. לרגל ההשקה מוצעת פיאט 500 רומא במחיר מבצע של 79,900 ₪ המגלם הנחה של 23,500 ₪ ממחי

     
  • השקה עולמית - אאודי Q8

    השקה עולמית - אאודי Q8

    05.06.18 | חדשות רכב, רכב חדש

    אאודי משיקה רשמית את ה- Q8, רכב פנאי שטח בתצורת קופה

    לאחר המתנה ממושכת השיקה אאודי את רכב הפנאי שטח קופה אאודי Q8, המהווה תשובה ראוייה למתחרים כגון ב.מ.וו X6 ומרצדס GLE קופה. אאודי Q8 ישווק כדגם הבכיר ביותר בסדרת ה- Q ומציג עיצוב ספורטיבי יוקרתי לצד שימושיות גבוהה כיאה לרכב פנאי שטח. אאודי Q8 אורכו של אאודי Q8 עומד על 4,990 מ''מ, רוח

     
  • סיטרואן C4 פיקאסו במבחן דרכים

    סיטרואן C4 פיקאסו במבחן דרכים

    04.06.18 | מבחני רכב

    סיטרואן C4 פיקאסו מציע עיצוב צרפתי, מנוע חזק, שימושיות גבוהה, ותג מחיר מפתה. יצאנו לבדוק האם הוא קולע לטעם הישראלי

    סיטרואן C4 פיקאסו בגרסתו הקצרה, אינו נפוץ בישראל כמו אחיו הגדול בעל 7 המושבים - C4 גרנד פיקאסו. נראה כי בישראל הביקוש למיניוואנים בעלי 5 מושבים נמוך מאוד, והופעתם של רכבי פנאי שטח במחירים של כ- 140,000 ₪ מחסלת את הנישה הזו. סיטרואן C4 פיקאסו הינו מהדגמים האחרונים מסוגו ומבטיח שימושיות משפחתית מעולה,

     
  • מסירות רכב מאי 2018 - במגמת ירידה

    מסירות רכב מאי 2018 - במגמת ירידה

    04.06.18 | רכב חדש, מסירות רכב חדש בישראל

    מתחילת השנה נמסרו בישראל 139,628 מכוניות חדשות

    המגמה השלילית בשוק הרכב המקומי ממשיכה להכות גלים. בחודש מאי האחרון נמסרו בישראל 25,795 מכוניות חדשות ומתחילת השנה נמסרו 139,628 מכוניות. נתונים אלו מצביעים על קיטון של 2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יונדאי קונה יונדאי שומרת על מקומה בראש הטבלה עם 21,873 מסירות ועלייה של 4% לעומת הת

     
  • סיטרואן C3 איירקרוס מושק בישראל

    סיטרואן C3 איירקרוס מושק בישראל

    03.06.18 | חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    סיטרואן C3 איירקרוס נוחת בישראל עם שתי רמות אבזור ומחיר התחלתי של 121,900 ₪

    קבוצת לובינסקי, יבואנית סיטרואן לישראל, השיקה הבוקר את רכב הפנאי העירוני סיטרואן C3 איירקרוס שיתחרה מול דגמים כגון סיאט ארונה, פיג'ו 2008, ורנו קפצ'ור. הדגם החדש מציג עיצוב צעיר וססגוני עם אופציות רבות לשילובי צבעים חיצוניים ושלושה עיצובי פנים לבחירה. בנוסף מציע הקרוסאובר הקומפקטי מגוון פתרונות אחסו

     
  • סאנגיונג רקסטון במבחן דרכים

    סאנגיונג רקסטון במבחן דרכים

    31.05.18 | מבחני רכב

    17 שנים לאחר הצגת הדור הראשון זוכה סאנגיונג רקסטון לדגם חדש לחלוטין ומציע אלטרנטיבה אטרקטיבית לרכבי השטח האמיתיים שהולכים ומתמעטים

    הדור הראשון של סאנגיונג רקסטון הוצג בשנת 2001 ושווק במשך 17 שנים שהם נצח במושגי עולם הרכב. סאנגיונג לא חסכה בתכנון ספינת הדגל שלה ושכרה את שירותי סדנת העיצוב איטל דיזיין (Italdesign) בבעלות מעצב העל ג'וג'ארו (Giugiaro) שעיצבה עבורה את הרקסטון. מכלולי ההנעה הגיעו כמיטב המסורת מחברת מרצדס. במהלך שנות