מיצובישי ASX במבחן דרכים

 

באיחור ניכר נחת לאחרונה מיצובישי ASX בישראל. יצאנו לבדוק האם הוא מוצלח ושימושי כמו אחיו הגדול, מיצובישי אאוטלנדר

תגיות | פנאי שטח, מיצובישי, ASX, מיצובישי ASX במבחן דרכים

כלמוביל, יבואנית מיצובישי לישראל, החלה לאחרונה בשיווקו של רכב פנאי קומפקטי העונה לשם מיצובישי ASX. למרות שמיצובישי ASX הינו עולה חדש בישראל, ייצורו החל כבר בשנת 2010. הגרסה הנוכחית של רכב הפנאי היפני הינה תוצאה של שתי מתיחות פנים שעבר במהלך 7 השנים האחרונות. כעת סוף כל סוף התממשו כל התנאים הדרושים לשיווקו בישראל. על הנייר נראה כי מיצובישי ASX מתאים למשפחה הישראלית הממוצעת כמו כפפה ליד, לפחות כך מקווים בכלמוביל. יצאנו לבדוק האם התווסף מתחרה משמעותי חדש לקטגוריה החמה ביותר בשוק הרכב הישראלי.

 

סרטון מבחן דרכים מיצובישי ASX

 

מיצובישי ASX בנזין 2.0
יתרונות   מערכות בטיחות אקטיביות, אבזור, מערכת מולטימדיה
חסרונות   איכות הרכבה, הנדסת אנוש

 

מיצובישי ASXמיצובישי ASX

 

נוחות ועיצוב

 

מיצובישי ASX חולק שלדה עם אחיו הגדול מיצובישי אאוטלנדר ומציג עיצוב חיצוני עם דימיון בולט לדור הקודם של האאוטלנדר, אך בממדים קומפקטיים. מיצובישי ASX הינו רכב נאה, אך אינו מנסה למשוך את העין באמצעות שימוש במוטיבים צעקניים וקרביים, כמו ג'יפונים מתחרים בקטגוריה. העיצוב השמרני בשילוב עם פרופורציות מוצלחות הופך ה- ASX לאחד הדגמים הנאים במבחר הנוכחי המשמים של מיצובישי.

 

מיצובישי ASXמיצובישי ASX

 

מלפנים נמתח גריל ארוך וצר אשר במרכזו סמל שלושת היהלומים המוטבע במשך עשרות שנים על כל הרכבים מבית היצרן היפני. מתחת ללוחית הרישוי בפגוש הקדמי נמצא כונס אוויר במידות צנועות יחסית. פנסי LED ממוקמים לצד פנסי הערפל ומתפקדים כתאורת יום קבועה עדינה ואלגנטית. הפנסים הראשיים עדינים ושקועים בצידי מכסה המנוע. קשתות הגלגלים מעט נפוחות אך לא פוגמות ברושם הצנוע. אהבנו את גלגלי האלומיניום המוחצנים בקוטר 18 אינץ' בצביעה דו גוונית המשווקים כסטנדרט בכל רמות האבזור. פרופיל הרכב ממשיך את הקו העיצוב שפגשנו בחזית, קו המותניים מודגש ומטפס בחדות לאחור. הישבן קטום ודלת תא המטען כמעט אנכית. סרח העודף האחורי הקצרצר מותיר רושם שרירי וחסון.

 

מיצובישי ASXמיצובישי ASX

 

עיצוב הפנים של מיצובישי ASX לא עדכני במיוחד. איכות ההרכבה אינה מהמעלה הראשונה וגם הנדסת האנוש מעט מיושנת לטעמנו. לעומת זאת מפרט אבזור הנוחות ומערכות הבטיחות הנכללות במחיר נדיב במיוחד, ומפצה במידה מסויימת על השימוש בחומרים פשוטים. גלגל ההגה דק ואינו בשרני מספיק. על בסיס צלעותיו העליונות ממוקמים פקדי שליטה האחראים על תפעול בקרת השיוט, מערכת השמע, קישוריות הבלוטות' ומחשב הדרך. לוח המחוונים צנוע ומשעמם, אך מציע מידע חיוני ממחשב הדרך על גבי מסך קטן וצבעוני בעל איכות תצוגה טובה. מד המהירות ומד הסל"ד גדולים וברורים אך עיצובם פשוט.

 

מיצובישי ASXמיצובישי ASX

 

מערכת המולטימדיה קונקטד קאר מבית כלמוביל בהתקנה מקומית מתפקדת מצוין. המערכת מגיעה עם מספר יישומונים בעברית ההופכים את השימוש בה לפשוט ומהנה במיוחד. מרגע ההרשמה למערכת והפעלתה ניתן להשתמש בתוכנת הניווט וויז, ביישומוני החנייה פנגו וסלופארק, לנווט בשטח באמצעות אפליקציית עמוד ענן, ולהאזין לרדיו אינטרנטי ולמגוון רשימות השמעה של מוזיקה לפי סגנונות שונים. צג המגע בעל בהירות וניגודיות טובה, כך שניתן לראות את התוכן המוצג בקלות לאורך כל שעות היממה. בנוסף תומכת מערכת המולטימדיה באופן מלא בשפות ערבית, רוסית ואנגלית.

 

מיצובישי ASXמיצובישי ASX

 

מערכת המיזוג תפקדה מצויין והצליחה לקרר ולחמם בקלות את תא הנוסעים, אך הפקדים האנלוגיים נראים ומרגישים מיושנים, ופתחי המיזוג ממוקמים בצורה לא אידאלית כך שהפתח השמאלי מכוון אל היד האוחזת בהגה, והפתח הימני ממוקם מול פניו של הנהג.

 

תנוחת הישיבה גבוהה ומעניקה שדה ראייה רחב על המתרחש מלפנים. תמיכת הגב התחתון מספקת בהחלט וניתן יהיה לנהוג למרחקים ללא הפרעה. היושבים מלפנים ייהנו ממרווח ראש וכתפיים נדיב, אך לא כך יהיה מצבם של הנוסעים מאחור. מרווח הברכיים מאחור קטן במיוחד והסעת שלושה מבוגרים בספסל האחורי עלולה להיות מאתגרת. המרווח לכפות הרגליים מוצלח יותר וזאת בזכות החלל שנוצר מתחת למושבים הקדמיים.

 

מיצובישי ASXמיצובישי ASX

 

הכניסה והיציאה מהמושבים הקדמיים מתבצעת בקלות. מאחור מפתח הדלתות הצר מקשה על כניסתם ויציאתם של מבוגרים גדולי מידות. ברמת האבזור פרימיום לא הוקצו מנורות קריאה או תאורה כלשהי לנוסעים מאחור ובלילה המושב האחורי נותר חשוך. ברמת האבזור פרימיום ייהנו הנוסעים מלפנים ממושבים מחוממים שהופכים נסיעות חורפיות למפנקות במיוחד.

 

מיצובישי ASXמיצובישי ASX

 

קורות A ו- B רחבות במיוחד ופוגמות בשדה הראיה לצדדים. חשוב לזכור זאת בעת יציאה לעקיפה, שכן לא פעם גיליתי רכב מצד שמאל הנוסע לצידי בשטח מת. מראות הצד הגדולות מציגות את הרכבים מאחור באופן מעוות השונה מהמקובל במראות סטנדרטיות ונדרשת לכך תקופת הסתגלות.

 

תא המטען מציע נפח צנוע יחסית של 393 ליטרים, אך כמעט ומשלש את גודלו לכדי 1,143 ליטרים כאשר הספסל האחורי מקופל. לאחר הקיפול בתצורת 40:60 מציע תא המטען רצפה שטוחה כמעט לחלוטין. העמסה ופריקה של מטען כבד אינה נוחה כמצופה בעקבות הפרשי גבהים בין רצפת תא המטען לשפת ההטענה.

 

מיצובישי ASXמיצובישי ASX

 

בתא הנוסעים ממוקמים מעט תאי אחסון וחסרונם מורגש בעיקר מאחור. אהבנו את גג הזכוכית הפנורמי המשווק ברמת האבזור פרימיום. הגג קבוע ואינו נפתח, מצליח לסנן את קרני השמש המעיקות בשעות היום, ומציע מבט פנורמי מרהיב על הכוכבים בשעות הלילה. הגג מואר לכל אורכו בתאורת אווירה מסוג LED , המאפשרת בחירת גוון וכיוון עוצמת התאורה.

 

מיצובישי ASX מציע נוחות נסיעה טובה. מצד אחד אינו מצטיין בשיכוך מהמורות, אך מצד שני אינו קופצני יתר על המידה. ההיגוי מדוייק וגלגל ההגה מצליח להעביר פידבק אמיתי מהמתרחש בציר הקדמי. בעיר הפקוקה מיצובישי ASX מתפקד מעולה. מידותיו קטנות ביחס לרכבי הפנאי המסיביים ורדיוס סיבוב קטן של 5,300 מ"מ מסייע בתמרונים צפופים ובחניות. בנסיעה בין עירונית נרשמת הצלחה בגיהוץ כבישים משובשים, אך רעשי הכביש חודרים את בידוד הקול אל עבר תא הנוסעים והופכים למורגשים במיוחד.

 

מיצובישי ASXמיצובישי ASX

 

מיצובישי ASX מתפקד היטב בשטח מתון. הבולמים מצליחים להתמודד בצורה טובה עם שבילי עפר זרועי אבנים, תוך כדי שמירה על יציבות כיוונית מרשימה, נותר תא הנוסעים שקט יחסית ומעניק נוחות נסיעה טובה. לא נרשמו קרקושים במהלך נסיעה מהירה בכבישים משובשים. שדה הראייה לאחור מוצלח בזכות שמשה אחורית גדולה ובעלת סף נמוך. בתמרוני חניה ניתן להיעזר במצלמה האחורית ובחיישני הרוורס המשווקים כסטנדרט בכל רמות האבזור.

 

ביצועים

 

מיצובישי ASX משווק בישראל עם יחידת הנעה אחת הכוללת מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטרים. ההספק המרבי עומד על 150 כ''ס ומתקבל ב- 6,000 סל"ד. המומנט המרבי עומד על 20.1 קג''מ ומתקבל ב- 4,000 סל''ד. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ''ש אורכת 11.5 שניות והמהירות המרבית הינה 190 קמ''ש. יחידת ההנעה של מיצובישי ASX מצליחה לייצר תאוצה לינארית הודות לתיבת הילוכים רציפה ומנוע אטמוספרי ללא מגדש טורבו. על אף שאינו מתיימר לספק חווית נהיגה ספורטיבית, מצליח הג'יפון הקטן להאיץ במהירות וכמו כן לשמר מהירות עקיפה לאורך זמן ללא מאמץ מיוחד.

 

מיצובישי ASXמיצובישי ASX

 

על מנת לשמור על צריכת דלק נמוכה ולספק במקביל ביצועים טובים רצוי להבין את אופן תפקודה של תיבת ההילוכים הרציפה מסוג CVT. התיבה מאפשרת אין ספור יחסי העברה במקום הילוכים מוגדרים מראש. החסרונות המסורתיים של תיבת ההילוכים הרציפה הם תחושת זינוק מהוססת ושאון מנוע הנוכח בתא הנוסעים בזמן התאוצה. תחת מאמץ תדאג תיבת ההילוכים לשמור על המנוע בתחום היעיל שלו הנמצא בסל"ד גבוה וכשירפה הנהג מדוושת התאוצה יתקבל שיוט שקט ורגוע בסל"ד נמוך התורם לצריכת דלק חסכונית. שימוש במצב DS בבורר מצבי הנהיגה תורם לתאוצה זריזה אך גם לרעש בתא הנוסעים. להפתעתנו מיצובישי ASX לא מציע אפשרות להעברת הילוכים ידנית. ניתן לסכם ולומר כי חווית הנהיגה במיצובישי ASX מהנה ביחס למחיר הנמוך ולמנוע המעט מיושן.

 

כפי שסיפרנו, מיצובישי ASX חולק שלדה עם אחיו הגדול אאוטלנדר ומניסיון העבר לא ציפינו להתנהגות ספורטיבית. מערך המתלים מורכב ממתלה מסוג מקפרסון מלפנים ומתלה רב חיבורי מאחור. כיול בולמים רך שתרם לנוחות הנסיעה בכבישים משובשים יוצר זוויות גלגול מורגשות בפניות חדות. היציבות הכיוונית טובה וכל עוד לא ידחפו אותו לפינה, יציע מיצובישי ASX אחיזת כביש מספקת בהחלט ויעניק תחושת ביטחון גם במהירויות גבוהות. מערכת הבלמים מציעה נשיכה טובה לאורך זמן וגם היא תורמת לתחושת הבטיחות הכללית.

 

מיצובישי ASXמיצובישי ASX

 

מיצובישי ASX איננו רכב המיועד לספק עבירות שטח גבוהה, וניתן לנחש זאת על סמך השימוש בהנעה קדמית בלבד. למרות זאת מתהדר מיצובישי במרווח גחון גבוה העומד על 21.5 ס''מ וזווית נטישה מרשימה של 33 מעלות, המציבים אותו במקום מכובד מאוד ביחס למתחרים. הגלגלים הגדולים יחד עם הצמיגים הרחבים תורמים למעבר נוח בדרכי עפר משובשות. מיצובישי ASX יכבוש כל דרך עפר שתוצב מולו ואף יעשה זאת בקלות יתרה, רק אל תצפו ממנו לטפס על סלעים בדרום הנגב.

 

צריכת דלק

 

על פי נתוני היצרן הרשמיים שנמדדו לפי תקן EPA האמריקאי המחמיר, עומדת צריכת הדלק המשולבת של מיצובישי ASX על 11.4 ק"מ לליטר, והופתענו לטובה כשקיבלנו נתון דומה במהלך המבחן. בבדיקה שלנו בנסיעה משולבת שכללה נסיעה עירונית, עמידה ממושכת בפקקים, ומעט נהיגה בשבילי עפר, התקבלה צריכת דלק של 10.3 ק"מ לליטר. הנתון אמנם לא מרשים במיוחד, אך מתקבל על הדעת בהתחשב במנוע הגדול.

 

מיצובישי ASXמיצובישי ASX

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

מיצובישי ASX משווק עם אחריות יצרן לשנתיים ללא הגבלת קילומטראז' ואחריות לשנה השלישית או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 928 ₪, עלות הטיפול השני 1,379 ₪ ועלות הטיפול השלישי עומדת על 1,443 ₪. כל המחירים כוללים מע"מ. עלות טיפול בודד גבוהה מהמקובל אצל המתחרות, אך בסיכום דומות עלויות האחזקה בזכות מרווח הטיפולים הגדול.

 

עלות פנס קדמי עומדת על 3,208 ₪, עלות פנס אחורי 3,335 ₪, ועלות מראת צד קומפלט 3,393 ₪. כל המחירים כוללים מע"מ. גם בתחום החלפים מציג ה-ASX עלויות גבוהות המשפיעות גם על עלויות הביטוח. עלות ביטוח שנתית, לכל נהג מגיל 21 עם ותק נהיגה של שלוש שנים, עומדת על 7,113 ₪. עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 1,787 ₪.

 

מיצובישי ASXמיצובישי ASX

 

בטיחות

 

ארגון Euro NCAP בחן את בטיחות מיצובישי ASX בשנת 2011. באותו מבחן זכה ASX בציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות. בסעיף הגנה על בוגרים התקבל ציון של 86%, בהגנה על ילדים ציון של 78%, בהגנה על הולכי רגל 60%, ובסעיף ציוד הבטיחות זכה לציון של 71%. דרישות הארגון בנושא אבזור הבטיחות הוקשחו מאז, אך גם המפרט שופר, וכעת מציע מיצובישי ASX אבזור בטיחות מתקדם כסטנדרט.

 

מיצובישי ASXמיצובישי ASX

 

מפרט אבזור הבטיחות נדיב וכולל 7 כריות אוויר, ניטור מרחק מלפנים כולל זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית במקרה חירום, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, שליטה אוטומטית על האורות הגבוהים למניעת סנוור, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, מערכת עזר לזינוק בעליה, ועיגוני ISOFIX. כל מערכות הבטיחות משווקות החל מרמת האבזור הבסיסית וזהו אחד מיתרונותיו הבולטים ביותר של מיצובישי ASX. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 6 מתוך 8.

 

תמורה למחיר

 

מיצובישי ASX משווק בישראל בשלוש רמות אבזור. רמת האבזור הבסיסית אינסייט מוצעת תמורת 132,900 ₪ וכוללת בין היתר הגה מחופה עור, מערכת מולטימדיה קונקטד קאר, מצלמת רוורס, בקרת שיוט, חיישן גשם, מסילות גגון, וחישוקי אלומיניום בקוטר 18 אינץ'. מחיר גרסת הביניים אינסטייל עומד על 135,900 ₪ והיא כוללת בנוסף מפתח חכם לכניסה והנעה ללא מפתח, תאורת יום מסוג לד, ומראות צד הכוללות נורות איתות.

 

למבחן הדרכים התייצב מיצובישי ASX ברמת האבזור הבכירה - פרימיום, המוצעת תמורת 142,900 ₪ וכוללת בנוסף מושבים ודיפוני דלתות מרופדים בבד דמוי עור, חימום למושבים הקדמיים, וגג זכוכית פנורמי קבוע עם תאורת אווירה. שלושת רמות האבזור מציעות עיצוב חיצוני זהה ונבדלות בפריטים בודדים בלבד. הגרסה הבסיסית מאובזרת היטב ומציעה תמורה טובה ביחס למחיר.

 

מיצובישי ASX נחת לא מזמן בארץ הקודש וכבר החל לעורר את סקרנות הלקוחות הפוטנציאליים. הוא אינו מרגיש איכותי במיוחד, אך מציע מפרט אבזור עשיר החביב על הנהג הישראלי. מחירו וממדיו של מיצובישי ASX מציבים אותו במרכז הזירה, גם מול רכבים מקטגוריית רכבי הפנאי שטח הקטנים, וגם מול רכבים גדולים יותר מקטגוריית רכב הפנאי שטח הבינוניים. לאור החבילה המוצלחת שמציע מיצובישי ASX אנו צופים לו השתלבות מהירה והצלחה בשוק הרכב הישראלי.

 

מיצובישי ASX פרימיום אוטומט
מנוע בנזין 1,998 סמ"ק
הספק מרבי משולב 150/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 20.1/4,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה CVT
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,365 מ"מ
רוחב כללי 1,810 מ"מ
גובה כללי 1,645 מ"מ
בסיס גלגלים 2,670 מ"מ
מיכל דלק 63 ליטרים
נפח תא מטען

393/1,143 ליטרים

משקל עצמי 1,425 ק"ג
מהירות מרבית 190 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 11.5 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 11.4 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10.3 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 13 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2011)
מחיר

142,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט