מיצובישי ASX במבחן דרכים

 

באיחור ניכר נחת לאחרונה מיצובישי ASX בישראל. יצאנו לבדוק האם הוא מוצלח ושימושי כמו אחיו הגדול, מיצובישי אאוטלנדר

תגיות | פנאי שטח, מיצובישי, ASX, מיצובישי ASX במבחן דרכים

כלמוביל, יבואנית מיצובישי לישראל, החלה לאחרונה בשיווקו של רכב פנאי קומפקטי העונה לשם מיצובישי ASX. למרות שמיצובישי ASX הינו עולה חדש בישראל, ייצורו החל כבר בשנת 2010. הגרסה הנוכחית של רכב הפנאי היפני הינה תוצאה של שתי מתיחות פנים שעבר במהלך 7 השנים האחרונות. כעת סוף כל סוף התממשו כל התנאים הדרושים לשיווקו בישראל. על הנייר נראה כי מיצובישי ASX מתאים למשפחה הישראלית הממוצעת כמו כפפה ליד, לפחות כך מקווים בכלמוביל. יצאנו לבדוק האם התווסף מתחרה משמעותי חדש לקטגוריה החמה ביותר בשוק הרכב הישראלי.

 

סרטון מבחן דרכים מיצובישי ASX

 

מיצובישי ASX בנזין 2.0
יתרונות   מערכות בטיחות אקטיביות, אבזור, מערכת מולטימדיה
חסרונות   איכות הרכבה, הנדסת אנוש

 

מיצובישי ASXמיצובישי ASX

 

נוחות ועיצוב

 

מיצובישי ASX חולק שלדה עם אחיו הגדול מיצובישי אאוטלנדר ומציג עיצוב חיצוני עם דימיון בולט לדור הקודם של האאוטלנדר, אך בממדים קומפקטיים. מיצובישי ASX הינו רכב נאה, אך אינו מנסה למשוך את העין באמצעות שימוש במוטיבים צעקניים וקרביים, כמו ג'יפונים מתחרים בקטגוריה. העיצוב השמרני בשילוב עם פרופורציות מוצלחות הופך ה- ASX לאחד הדגמים הנאים במבחר הנוכחי המשמים של מיצובישי.

 

מיצובישי ASXמיצובישי ASX

 

מלפנים נמתח גריל ארוך וצר אשר במרכזו סמל שלושת היהלומים המוטבע במשך עשרות שנים על כל הרכבים מבית היצרן היפני. מתחת ללוחית הרישוי בפגוש הקדמי נמצא כונס אוויר במידות צנועות יחסית. פנסי LED ממוקמים לצד פנסי הערפל ומתפקדים כתאורת יום קבועה עדינה ואלגנטית. הפנסים הראשיים עדינים ושקועים בצידי מכסה המנוע. קשתות הגלגלים מעט נפוחות אך לא פוגמות ברושם הצנוע. אהבנו את גלגלי האלומיניום המוחצנים בקוטר 18 אינץ' בצביעה דו גוונית המשווקים כסטנדרט בכל רמות האבזור. פרופיל הרכב ממשיך את הקו העיצוב שפגשנו בחזית, קו המותניים מודגש ומטפס בחדות לאחור. הישבן קטום ודלת תא המטען כמעט אנכית. סרח העודף האחורי הקצרצר מותיר רושם שרירי וחסון.

 

מיצובישי ASXמיצובישי ASX

 

עיצוב הפנים של מיצובישי ASX לא עדכני במיוחד. איכות ההרכבה אינה מהמעלה הראשונה וגם הנדסת האנוש מעט מיושנת לטעמנו. לעומת זאת מפרט אבזור הנוחות ומערכות הבטיחות הנכללות במחיר נדיב במיוחד, ומפצה במידה מסויימת על השימוש בחומרים פשוטים. גלגל ההגה דק ואינו בשרני מספיק. על בסיס צלעותיו העליונות ממוקמים פקדי שליטה האחראים על תפעול בקרת השיוט, מערכת השמע, קישוריות הבלוטות' ומחשב הדרך. לוח המחוונים צנוע ומשעמם, אך מציע מידע חיוני ממחשב הדרך על גבי מסך קטן וצבעוני בעל איכות תצוגה טובה. מד המהירות ומד הסל"ד גדולים וברורים אך עיצובם פשוט.

 

מיצובישי ASXמיצובישי ASX

 

מערכת המולטימדיה קונקטד קאר מבית כלמוביל בהתקנה מקומית מתפקדת מצוין. המערכת מגיעה עם מספר יישומונים בעברית ההופכים את השימוש בה לפשוט ומהנה במיוחד. מרגע ההרשמה למערכת והפעלתה ניתן להשתמש בתוכנת הניווט וויז, ביישומוני החנייה פנגו וסלופארק, לנווט בשטח באמצעות אפליקציית עמוד ענן, ולהאזין לרדיו אינטרנטי ולמגוון רשימות השמעה של מוזיקה לפי סגנונות שונים. צג המגע בעל בהירות וניגודיות טובה, כך שניתן לראות את התוכן המוצג בקלות לאורך כל שעות היממה. בנוסף תומכת מערכת המולטימדיה באופן מלא בשפות ערבית, רוסית ואנגלית.

 

מיצובישי ASXמיצובישי ASX

 

מערכת המיזוג תפקדה מצויין והצליחה לקרר ולחמם בקלות את תא הנוסעים, אך הפקדים האנלוגיים נראים ומרגישים מיושנים, ופתחי המיזוג ממוקמים בצורה לא אידאלית כך שהפתח השמאלי מכוון אל היד האוחזת בהגה, והפתח הימני ממוקם מול פניו של הנהג.

 

תנוחת הישיבה גבוהה ומעניקה שדה ראייה רחב על המתרחש מלפנים. תמיכת הגב התחתון מספקת בהחלט וניתן יהיה לנהוג למרחקים ללא הפרעה. היושבים מלפנים ייהנו ממרווח ראש וכתפיים נדיב, אך לא כך יהיה מצבם של הנוסעים מאחור. מרווח הברכיים מאחור קטן במיוחד והסעת שלושה מבוגרים בספסל האחורי עלולה להיות מאתגרת. המרווח לכפות הרגליים מוצלח יותר וזאת בזכות החלל שנוצר מתחת למושבים הקדמיים.

 

מיצובישי ASXמיצובישי ASX

 

הכניסה והיציאה מהמושבים הקדמיים מתבצעת בקלות. מאחור מפתח הדלתות הצר מקשה על כניסתם ויציאתם של מבוגרים גדולי מידות. ברמת האבזור פרימיום לא הוקצו מנורות קריאה או תאורה כלשהי לנוסעים מאחור ובלילה המושב האחורי נותר חשוך. ברמת האבזור פרימיום ייהנו הנוסעים מלפנים ממושבים מחוממים שהופכים נסיעות חורפיות למפנקות במיוחד.

 

מיצובישי ASXמיצובישי ASX

 

קורות A ו- B רחבות במיוחד ופוגמות בשדה הראיה לצדדים. חשוב לזכור זאת בעת יציאה לעקיפה, שכן לא פעם גיליתי רכב מצד שמאל הנוסע לצידי בשטח מת. מראות הצד הגדולות מציגות את הרכבים מאחור באופן מעוות השונה מהמקובל במראות סטנדרטיות ונדרשת לכך תקופת הסתגלות.

 

תא המטען מציע נפח צנוע יחסית של 393 ליטרים, אך כמעט ומשלש את גודלו לכדי 1,143 ליטרים כאשר הספסל האחורי מקופל. לאחר הקיפול בתצורת 40:60 מציע תא המטען רצפה שטוחה כמעט לחלוטין. העמסה ופריקה של מטען כבד אינה נוחה כמצופה בעקבות הפרשי גבהים בין רצפת תא המטען לשפת ההטענה.

 

מיצובישי ASXמיצובישי ASX

 

בתא הנוסעים ממוקמים מעט תאי אחסון וחסרונם מורגש בעיקר מאחור. אהבנו את גג הזכוכית הפנורמי המשווק ברמת האבזור פרימיום. הגג קבוע ואינו נפתח, מצליח לסנן את קרני השמש המעיקות בשעות היום, ומציע מבט פנורמי מרהיב על הכוכבים בשעות הלילה. הגג מואר לכל אורכו בתאורת אווירה מסוג LED , המאפשרת בחירת גוון וכיוון עוצמת התאורה.

 

מיצובישי ASX מציע נוחות נסיעה טובה. מצד אחד אינו מצטיין בשיכוך מהמורות, אך מצד שני אינו קופצני יתר על המידה. ההיגוי מדוייק וגלגל ההגה מצליח להעביר פידבק אמיתי מהמתרחש בציר הקדמי. בעיר הפקוקה מיצובישי ASX מתפקד מעולה. מידותיו קטנות ביחס לרכבי הפנאי המסיביים ורדיוס סיבוב קטן של 5,300 מ"מ מסייע בתמרונים צפופים ובחניות. בנסיעה בין עירונית נרשמת הצלחה בגיהוץ כבישים משובשים, אך רעשי הכביש חודרים את בידוד הקול אל עבר תא הנוסעים והופכים למורגשים במיוחד.

 

מיצובישי ASXמיצובישי ASX

 

מיצובישי ASX מתפקד היטב בשטח מתון. הבולמים מצליחים להתמודד בצורה טובה עם שבילי עפר זרועי אבנים, תוך כדי שמירה על יציבות כיוונית מרשימה, נותר תא הנוסעים שקט יחסית ומעניק נוחות נסיעה טובה. לא נרשמו קרקושים במהלך נסיעה מהירה בכבישים משובשים. שדה הראייה לאחור מוצלח בזכות שמשה אחורית גדולה ובעלת סף נמוך. בתמרוני חניה ניתן להיעזר במצלמה האחורית ובחיישני הרוורס המשווקים כסטנדרט בכל רמות האבזור.

 

ביצועים

 

מיצובישי ASX משווק בישראל עם יחידת הנעה אחת הכוללת מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטרים. ההספק המרבי עומד על 150 כ''ס ומתקבל ב- 6,000 סל"ד. המומנט המרבי עומד על 20.1 קג''מ ומתקבל ב- 4,000 סל''ד. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ''ש אורכת 11.5 שניות והמהירות המרבית הינה 190 קמ''ש. יחידת ההנעה של מיצובישי ASX מצליחה לייצר תאוצה לינארית הודות לתיבת הילוכים רציפה ומנוע אטמוספרי ללא מגדש טורבו. על אף שאינו מתיימר לספק חווית נהיגה ספורטיבית, מצליח הג'יפון הקטן להאיץ במהירות וכמו כן לשמר מהירות עקיפה לאורך זמן ללא מאמץ מיוחד.

 

מיצובישי ASXמיצובישי ASX

 

על מנת לשמור על צריכת דלק נמוכה ולספק במקביל ביצועים טובים רצוי להבין את אופן תפקודה של תיבת ההילוכים הרציפה מסוג CVT. התיבה מאפשרת אין ספור יחסי העברה במקום הילוכים מוגדרים מראש. החסרונות המסורתיים של תיבת ההילוכים הרציפה הם תחושת זינוק מהוססת ושאון מנוע הנוכח בתא הנוסעים בזמן התאוצה. תחת מאמץ תדאג תיבת ההילוכים לשמור על המנוע בתחום היעיל שלו הנמצא בסל"ד גבוה וכשירפה הנהג מדוושת התאוצה יתקבל שיוט שקט ורגוע בסל"ד נמוך התורם לצריכת דלק חסכונית. שימוש במצב DS בבורר מצבי הנהיגה תורם לתאוצה זריזה אך גם לרעש בתא הנוסעים. להפתעתנו מיצובישי ASX לא מציע אפשרות להעברת הילוכים ידנית. ניתן לסכם ולומר כי חווית הנהיגה במיצובישי ASX מהנה ביחס למחיר הנמוך ולמנוע המעט מיושן.

 

כפי שסיפרנו, מיצובישי ASX חולק שלדה עם אחיו הגדול אאוטלנדר ומניסיון העבר לא ציפינו להתנהגות ספורטיבית. מערך המתלים מורכב ממתלה מסוג מקפרסון מלפנים ומתלה רב חיבורי מאחור. כיול בולמים רך שתרם לנוחות הנסיעה בכבישים משובשים יוצר זוויות גלגול מורגשות בפניות חדות. היציבות הכיוונית טובה וכל עוד לא ידחפו אותו לפינה, יציע מיצובישי ASX אחיזת כביש מספקת בהחלט ויעניק תחושת ביטחון גם במהירויות גבוהות. מערכת הבלמים מציעה נשיכה טובה לאורך זמן וגם היא תורמת לתחושת הבטיחות הכללית.

 

מיצובישי ASXמיצובישי ASX

 

מיצובישי ASX איננו רכב המיועד לספק עבירות שטח גבוהה, וניתן לנחש זאת על סמך השימוש בהנעה קדמית בלבד. למרות זאת מתהדר מיצובישי במרווח גחון גבוה העומד על 21.5 ס''מ וזווית נטישה מרשימה של 33 מעלות, המציבים אותו במקום מכובד מאוד ביחס למתחרים. הגלגלים הגדולים יחד עם הצמיגים הרחבים תורמים למעבר נוח בדרכי עפר משובשות. מיצובישי ASX יכבוש כל דרך עפר שתוצב מולו ואף יעשה זאת בקלות יתרה, רק אל תצפו ממנו לטפס על סלעים בדרום הנגב.

 

צריכת דלק

 

על פי נתוני היצרן הרשמיים שנמדדו לפי תקן EPA האמריקאי המחמיר, עומדת צריכת הדלק המשולבת של מיצובישי ASX על 11.4 ק"מ לליטר, והופתענו לטובה כשקיבלנו נתון דומה במהלך המבחן. בבדיקה שלנו בנסיעה משולבת שכללה נסיעה עירונית, עמידה ממושכת בפקקים, ומעט נהיגה בשבילי עפר, התקבלה צריכת דלק של 10.3 ק"מ לליטר. הנתון אמנם לא מרשים במיוחד, אך מתקבל על הדעת בהתחשב במנוע הגדול.

 

מיצובישי ASXמיצובישי ASX

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

מיצובישי ASX משווק עם אחריות יצרן לשנתיים ללא הגבלת קילומטראז' ואחריות לשנה השלישית או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 928 ₪, עלות הטיפול השני 1,379 ₪ ועלות הטיפול השלישי עומדת על 1,443 ₪. כל המחירים כוללים מע"מ. עלות טיפול בודד גבוהה מהמקובל אצל המתחרות, אך בסיכום דומות עלויות האחזקה בזכות מרווח הטיפולים הגדול.

 

עלות פנס קדמי עומדת על 3,208 ₪, עלות פנס אחורי 3,335 ₪, ועלות מראת צד קומפלט 3,393 ₪. כל המחירים כוללים מע"מ. גם בתחום החלפים מציג ה-ASX עלויות גבוהות המשפיעות גם על עלויות הביטוח. עלות ביטוח שנתית, לכל נהג מגיל 21 עם ותק נהיגה של שלוש שנים, עומדת על 7,113 ₪. עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 1,787 ₪.

 

מיצובישי ASXמיצובישי ASX

 

בטיחות

 

ארגון Euro NCAP בחן את בטיחות מיצובישי ASX בשנת 2011. באותו מבחן זכה ASX בציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות. בסעיף הגנה על בוגרים התקבל ציון של 86%, בהגנה על ילדים ציון של 78%, בהגנה על הולכי רגל 60%, ובסעיף ציוד הבטיחות זכה לציון של 71%. דרישות הארגון בנושא אבזור הבטיחות הוקשחו מאז, אך גם המפרט שופר, וכעת מציע מיצובישי ASX אבזור בטיחות מתקדם כסטנדרט.

 

מיצובישי ASXמיצובישי ASX

 

מפרט אבזור הבטיחות נדיב וכולל 7 כריות אוויר, ניטור מרחק מלפנים כולל זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית במקרה חירום, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, שליטה אוטומטית על האורות הגבוהים למניעת סנוור, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, מערכת עזר לזינוק בעליה, ועיגוני ISOFIX. כל מערכות הבטיחות משווקות החל מרמת האבזור הבסיסית וזהו אחד מיתרונותיו הבולטים ביותר של מיצובישי ASX. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 6 מתוך 8.

 

תמורה למחיר

 

מיצובישי ASX משווק בישראל בשלוש רמות אבזור. רמת האבזור הבסיסית אינסייט מוצעת תמורת 132,900 ₪ וכוללת בין היתר הגה מחופה עור, מערכת מולטימדיה קונקטד קאר, מצלמת רוורס, בקרת שיוט, חיישן גשם, מסילות גגון, וחישוקי אלומיניום בקוטר 18 אינץ'. מחיר גרסת הביניים אינסטייל עומד על 135,900 ₪ והיא כוללת בנוסף מפתח חכם לכניסה והנעה ללא מפתח, תאורת יום מסוג לד, ומראות צד הכוללות נורות איתות.

 

למבחן הדרכים התייצב מיצובישי ASX ברמת האבזור הבכירה - פרימיום, המוצעת תמורת 142,900 ₪ וכוללת בנוסף מושבים ודיפוני דלתות מרופדים בבד דמוי עור, חימום למושבים הקדמיים, וגג זכוכית פנורמי קבוע עם תאורת אווירה. שלושת רמות האבזור מציעות עיצוב חיצוני זהה ונבדלות בפריטים בודדים בלבד. הגרסה הבסיסית מאובזרת היטב ומציעה תמורה טובה ביחס למחיר.

 

מיצובישי ASX נחת לא מזמן בארץ הקודש וכבר החל לעורר את סקרנות הלקוחות הפוטנציאליים. הוא אינו מרגיש איכותי במיוחד, אך מציע מפרט אבזור עשיר החביב על הנהג הישראלי. מחירו וממדיו של מיצובישי ASX מציבים אותו במרכז הזירה, גם מול רכבים מקטגוריית רכבי הפנאי שטח הקטנים, וגם מול רכבים גדולים יותר מקטגוריית רכב הפנאי שטח הבינוניים. לאור החבילה המוצלחת שמציע מיצובישי ASX אנו צופים לו השתלבות מהירה והצלחה בשוק הרכב הישראלי.

 

מיצובישי ASX פרימיום אוטומט
מנוע בנזין 1,998 סמ"ק
הספק מרבי משולב 150/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 20.1/4,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה CVT
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,365 מ"מ
רוחב כללי 1,810 מ"מ
גובה כללי 1,645 מ"מ
בסיס גלגלים 2,670 מ"מ
מיכל דלק 63 ליטרים
נפח תא מטען

393/1,143 ליטרים

משקל עצמי 1,425 ק"ג
מהירות מרבית 190 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 11.5 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 11.4 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10.3 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 13 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2011)
מחיר

142,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב

     
  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריקאי החובב רכבי SUV ונת

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר

     
  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק

     
  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלו ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    31.10.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

    מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS. DS 3 קרוסבק יתרונות עיצוב, אבזור,

     
  • שברולט בלייזר במבחן דרכים

    שברולט בלייזר במבחן דרכים

    23.10.19 | מבחני רכב

    שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

    שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35

     
  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,