סיטרואן ג'אמפי במבחן - דור שלישי של הצלחה

 

הדור השלישי של סיטרואן ג'אמפי נחת בישראל. יצאנו עם גרסת הנוסעים החזקה לבדוק מה הוא מציע לנהג העובד

תגיות | נוסעים מסחרי, סיטרואן, סיטרואן ג'אמפי מדיום אוטומטי- מבחן דרכים, ג'אמפי לארג', ג'אמפי מדיום, ג'אמפי סמול

סיטרואן ג'אמפי הוא דגם ותיק ומוכר בכבישי ישראל. שני הדורות הקודמים של הג'אמפי נמכרו במספרים מכובדים על שלל גרסאותיהם. גרסת הנוסעים בעלת תשעה מושבים זכתה אף היא להצלחה, במיוחד בקרב משפחות מרובות ילדים, בזכות המרחב הנדיב ומספר המושבים. סגמנט המסחריות לא זר לסיטרואן. הדור השלישי של הג'אמפי מנסה להמשיך את הצלחת קודמיו ולהגיע לכדי הצלחה מסחררת כמו אחיו הקטן - הברלינגו, המוביל זה שנים את קטגוריית המסחריות הקטנות עם נתח שוק אסטרונומי של כ- 50%.

 

סיטרואן ג'אמפי מדיום אוטומטי
יתרונות   מנוע, צריכת דלק, נוחות
חסרונות   איכות הרכבה, הנדסת אנוש, אבזור בטיחות

 

סיטרואן ג'אמפיסיטרואן ג'אמפי

 

סיטרואן מכוונת גבוה ומביאה "סוס עבודה" צרפתי חדש עם הרבה כוח בכוונה להיות הלהיט החם בעולם המסחריות מסגמנט N1. הדור השלישי של סיטרואן ג'אמפי הוא פרי שיתוף פעולה של קונצרן פג'ו - סיטרואן עם טויוטה והוא אח תאום לפיג'ו אקספרס וטויוטה פרואייס. סיטרואן ג'אמפי החדש מגיע עם רצון עז להצלחה גדולה אף יותר. לקחנו את סיטרואן ג'אמפי בגרסת הנוסעים עם תשעה מושבים, מנוע טורבו דיזל, ותיבת הילוכים אוטומטית, ויצאנו לבחון האם הצרפתים הצליחו גם הפעם ליצור רכב חדש ומשודרג שימשיך את דרכם של דורותיו הקודמים.

 

עיצוב ונוחות

 

ניתן להבחין בעיצוב החדש של סיטרואן ג'אמפי כבר במבט ראשון, ונראה שהאבולוציה של הג'אמפי עושה לו רק טוב. השפה העיצובית החדשה של סיטרואן הוטמעה בהצלחה במסחרית החדשה. הדור החדש נאה הרבה יותר מקודמו, אך ניתן לראות שהעיצוב ממשיך דרך ולא חדש לגמרי. האלמנט הכי בולט בחזית הרכב הוא סמל המותג המוטבע בשני פסי כרום התוחמים את הגריל. פנסי החזית נמתחים לאחור אל הכנפיים הקדמיות, מתמזגים היטב בעיצוב הצד הזורם, ובולטים למרות שאינם גדולים מדי. הפגוש הקדמי עשוי פלסטיק שחור כנהוג ברכבים מסחריים. למרות גודלו הפיזי, סיטרואן ג'אמפי לא נראה גדול ומגושם אלא בעל פרופורציות נכונות וחזית נאה.

 

סיטרואן ג'אמפיסיטרואן ג'אמפי

 

קשה לאתר אלמנטים עיצוביים של ממש בחלקו האחורי של סיטרואן ג'אמפי. מה שכן תמצאו שם כולל פגוש פלסטיק שחור, צמד דלתות הנפתחות לצדדים, חלונות אחוריים צמודים הנראים כחלון אחד, צמד מגבים, גופי תאורה פשוטים, וסמל סיטרואן גדול. בתחתית דלתות הצד מגן פלסטיק שחור שימושי ויעיל לכל האורך, המגן על ספי הדלתות מפני פגיעות. ברכב המבחן הותקנה מדרגה חשמלית הנשלפת מתחת לרכב בפתיחת הדלת וחוזרת למקומה בסגירתה של דלת הצד.

 

סיטרואן ג'אמפיסיטרואן ג'אמפי

 

סביבת הנהג היא החלק היחיד שלא משתנה בגרסאות השונות ובאפשרויות המרובות של סידור פנים הרכב. סביבה זו מתוכננת היטב אך לא מצטיינת באיכות החומרים. לסיטרואן ג'אמפי בורר הילוכים מיוחד בצורת גלגלת הממוקם בתחתית הפאנל המרכזי, הוא קל ונוח לשימוש ומוסיף רענון עיצובי קטן לשעמום המסחרי המוכר. סיטרואן ג'אמפי מצוייד במחשב דרך ובמסך מגע השולט במערכת המולטימדיה, אך כאן נגמרים השכלולים. גלגל ההגה פחוס ומעוצב באופן שלא אופייני לרכבים מסחריים. סביבת הנהג נוחה וקלה לשימוש, אך קיים מחסור בתאי אחסון נסגרים בסביבת הנהג. איכות ההרכבה בינונית אך לא נתקלנו ברעשים בזמן הנסיעה. הנדסת האנוש צרפתית וכך, כמו בהרבה דגמים של קבוצת פג'ו וסיטרואן, מוט השליטה בבקרת השיוט מתחבא אי שם מאחורי גלגל ההגה. אפשר כמובן להתרגל לשימוש בו אך קיימים בשוק פתרונות נוחים הרבה יותר. את המסך המרכזי מעט קשה לקרוא במהלך שעות היום, וצמד הרמקולים הבודדים בדלתות הקדמיות מספקים איכות שמע נמוכה עד בינונית. המזגן הקדמי טוב מאוד ותפעולו פשוט. לטובת היושבים מאחור בגרסאות הנוסעים קיים מיזוג אוויר נפרד בהתקנה מקומית.

 

סיטרואן ג'אמפיסיטרואן ג'אמפי

 

למרות שמדובר ברכב מסחרי, סיטרואן ג'אמפי די נוח. כיסא הנהג מציע נוחות סבירה בלבד, אך שיכוך המתלים מפצה. סיטרואן ג'אמפי לא קופצני ביחס למקובל בסגמנט ובנוסף קל מאוד לנהיגה. הראות החוצה דרך החלונות הגדולים מצוינת ויחד עם תנוחת נהיגה מוצלחת, השליטה ברכב מעולה. מדובר ברכב גדול באורך חמישה מטרים ורוחב של שני מטרים, ובכל זאת ניתן להרגיש בנוח תוך מספר דקות ולא צריך להיות נהג מסחריות ותיק על מנת לנהוג בנוחות בסיטרואן ג'אמפי. המושבים האחוריים שהותקנו בארץ בסיסיים למדי ומעט צפופים אך המתלים רכים יחסית ומפצים גם כאן על הנוחות הבינונית של המושבים. בדומה לכל רכב מסחרי אחר, נוחות הנסיעה אף משתפרת תחת עומס, והורגש שיפור בספיגת השיבושים כשהג'אמפי היה עמוס בנוסעים. נוח מאוד להעמיס ציוד בתא המטען בזכות דלתות אחוריות הנפתחות ב- 180 מעלות וסף הטענה נמוך כיאה לרכב מסחרי.

 

סיטרואן ג'אמפי משווק בשלוש גרסאות מרכב. אורכו של סיטרואן ג'אמפי סמול 4,609 מ"מ והוא מציע נפח הטענה של 4,600 ליטרים. סיטרואן ג'אמפי מדיום שהתייצב למבחן נמתח לאורך של 4,959 מ"מ ומציע נפח הטענה של 5,300 ליטרים. סיטרואן ג'אמפי לארג' מציע אורך של 5,309 מ"מ ונפח הטענה של 6,100 ליטרים. מגוון גרסאות המרכב יוצר וורסטיליות מבורכת המאפשרת התאמה מרבית של הרכב לצרכי הלקוחות. בנוסף לאורכים השונים מציע סיטרואן ג'אמפי אפשרות לשלב מושבים אחוריים בשתי שורות או בשורה אחת. בסיטרואן עובדים על גרסאות שיוכלו לשמש כמונית שירות, ועל גרסה ייחודית שתשמש להובלה בקירור. ההתאמות האישיות מוצעות כמובן בתוספת תשלום. ברכב המבחן שהגיע כאמור עם שתי שורות מושבים, מזגן אחורי נפרד, ומדרכה אוטומטית, שווי התוספות הוא כ- 30,000 שקלים.

 

סיטרואן ג'אמפיסיטרואן ג'אמפי

 

ביצועים

 

סיטרואן ג'אמפי החדש מוצע בישראל עם שלושה מנועי טורבו דיזל. הראשון בנפח 1.6 ליטרים בהספק 115 כ"ס, השני בנפח 2.0 ליטרים ומציע 150 כ"ס. רכב המבחן הגיע עם המנוע הבכיר בנפח 2.0 ליטרים בהספק 177 כ"ס ומומנט של 40.8 קג"מ הזמינים ב- 2,000 סל"ד. המנוע החזק מוצע באופן בלעדי עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית. נתוני ההספק המרשימים מורגשים בזמן הנסיעה. קצת קשה להאמין אבל ברוב המקרים תהיו אתם הראשונים לצאת מהרמזור אם הרכב לא עמוס לעייפה. תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 9.8 שניות ממחישה את הביצועים הזריזים. גם תאוצות הביניים זריזות ולא חסר כוח בשום הילוך. המהירות המרבית עומדת על 170 קמ"ש.

 

סיטרואן ג'אמפיסיטרואן ג'אמפי

 

הביצועים הזריזים מורגשים לכל אורך הנהיגה ובמיוחד כשהרכב עמוס בנוסעים או במטען. העברות ההילוכים מהירות למדי וחלוקת ההילוכים שומרת את המנוע בתחום הסל"ד היעיל. סיטרואן ג'אמפי הוא רכב זריז, כזה שיכול לסכן את רישיון הנהיגה שלכם. כן, קראתם נכון. לא מדובר במהירות של מכונית אקזוטית אך בקלות יתרה תוכלו לעבור את המהירות המותרת. בידוד הרעשים טוב יחסית לרכב מסחרי ומספק בהחלט במהירויות נמוכות וגבוהות.

 

גלגל ההגה של סיטרואן ג'אמפי אמנם נאה ומעוצב אך עשוי פלסטיק פשוט ואינו נעים למגע. יחד עם זאת, התגובות שלו בזמן הנהיגה טובות והתקשורת עם הנהג ניכרת בכל מהירות. ההגה בעל טווח ארוך של ארבעה סיבובים מנעילה לנעילה, מעניק זווית הפנייה טובה אך מצריך עבודת ידיים רבה בתמרונים צפופים. יתרה מכך, לסיטרואן ג'אמפי אחיזת כביש טובה מאוד, זוויות הגלגול מורגשת בסיבובים גדולים אך לא גורעת מהרגשה של נהיגה בטוחה. בסך הכל ניתן לומר כי חווית הנהיגה בסיטרואן ג'אמפי מוצלחת.

 

סיטרואן ג'אמפיסיטרואן ג'אמפי

 

כושר גרירה והעמסה

 

סיטרואן ג'אמפי שייך לסגמנט המסחריות N1 אך מציג נתונים כשל מסחריות גדולות יותר. לדגם המבחן בגודל הבינוני תא מטען בנפח 5,300 ליטר. סיטרואן ג'אמפי עם מנוע 2.0 ליטרים בהספק 177 כ"ס יכול לגרור עד 750 ק"ג עם נגרר ללא בלמים ועד 2,200 ק"ג עם נגרר הכולל בלמים, נתונים מרשימים בהחלט עבור רכב מסחרי.

 

סיטרואן ג'אמפיסיטרואן ג'אמפי

 

עלויות אחזקה

 

סיטרואן ג'אמפי דורש טיפול תקופתי אחת ל- 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 941 ש"ח, עלות הטיפול השני 1,622 ₪, ועלות הטיפול השלישי 941 ₪. סך עלות הטיפולים עד 60,000 הקילומטרים הראשונים תעמוד על 3,504 ₪, סכום המעיד על עלות אחזקה נמוכה. עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 3,314 ₪.

 

גם החלפים מוצעים במחירים נוחים. מחיר זוג רפידות בלם קדמיות 651 ₪, מחיר זוג צלחות בלם קדמיות 1,108 ₪, עלות פנס קדמי 1,642 ₪, עלות פנס אחורי 668 ₪, ועלות מראת צד 1,153 ₪.

 

צריכת דלק

 

בנוסף לעלויות האחזקה הנוחות, צריכת הדלק תביא אף היא לחיסכון בהוצאות. לסיטרואן ג'אמפי מנוע 2.0 ליטרים חסכוני דיו. במהלך המבחן שכלל נסיעה עירונית, נסיעה בינעירונית, ונסיעה בינעירונית עם רכב עמוס בנוסעים סיפק נתון משולב טוב מאוד של 11.3 ק"מ לכל ליטר סולר. נתון היצרן עומד על 17.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. הקרדיט מגיע גם לתיבת ההילוכים בת 6 המהירויות שעושה עבודה טובה מאוד. הוצאות הדלק מאוד משמעותיות ברכב מסוג זה אשר גומע קילומטרים רבים וכאן מדובר בנקודת זכות לטובת הצרפתים.

 

סיטרואן ג'אמפיסיטרואן ג'אמפי

 

בטיחות

 

בשנת 2015 התייצב סיטרואן ג'אמפי למבחן הבטיחות של ארגון Euro Ncap וזכה בציון מרבי של 5 כוכבים כשהוא מצוייד ב- 4 כריות אוויר, אך יש לזכור כי הדגם המשווק בישראל מצוייד רק ב- 2 כריות אוויר קדמיות. ציון משרד התחבורה הישראלי לאבזור הבטיחות ברכב עומד על 0 מתוך 8. חבל לנו שנושא אבזור הבטיחות ברכבים מסחריים נזנח. דווקא ברכב מסוג זה המיועד להסעת נוסעים או מטען, ומבלה שעות ארוכות בכבישים, רצויה נוכחותן של מערכות בטיחות מתקדמות.

 

סיטרואן ג'אמפיסיטרואן ג'אמפי

 

תמורה למחיר

 

סיטרואן ג'אמפי החדש משווק בישראל כאמור בשלושה גדלים: סמול, מדיום ולארג'. לסיטרואן ג'אמפי שלושה מנועים והוא מוצע עם תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית. מנוע 1.6 ליטרים בהספק 115 כ"ס משווק רק בגרסה הקצרה עם תיבת הילוכים ידנית. מנוע 2.0 ליטרים בהספק 150 כ"ס משודך אף הוא לתיבת הילוכים ידנית בלבד. גרסת המבחן עם מנוע 2.0 ליטרים בהספק 177 כ"ס מוצעת עם תיבת הילוכים אוטומטית.

 

סיטרואן ג'אמפי החדש מקבל על עצמו תפקיד לא פשוט. ליבואן המקומי רצון עז להפוך אותו לרב מכר בסגמנט ולשכפל את הצלחת האח הקטן - הברלינגו.

 

סיטרואן ג'אמפי החדש הוא רכב מסחרי טוב המעניק תחושת ביטחון בזמן הנהיגה, ומביא עימו יכולות גבוהות בזכות מנוע חזק וחסכוני. אנחנו רואים תחרות דווקא מול אחיו התאום - טויוטה פרואייס, הנהנה ממיתוג אמינות גבוה יותר למרות שבמקרה זה מדובר באותו הרכב בדיוק. ניתן להוריד נקודות זכות על מחסור במערכות בטיחות אקטיביות ועל איכות ההרכבה הבינונית.

 

סיטרואן ג'אמפי החדש בגרסת המנוע החזקה הופך את ימי העבודה למהירים ונעימים יותר. הוא מסייע לנהג העובד בעזרת כניסה ויציאה נוחות, ושדה ראייה רחב. סיטרואן ג'אמפי מוצע במחיר התחלתי של 169,000 ₪ לגרסת הסמול הידנית, ועד 239,000 ₪ לגרסת לארג' האוטומטית, לפני התאמות אישיות שידרשו על ידי הלקוח. מבחינתנו מדובר בראש ובראשונה בכלי עבודה, וסיטרואן ג'אמפי הגיע בשביל לעבוד.

 

סיטרואן ג'אמפי מדיום אוטומטי
מנוע טורבו דיזל 2.0 ליטרים
הספק מרבי משולב 177/3,750 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 40.8/2,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,959 מ"מ
רוחב כללי 1,920 מ"מ
גובה כללי 1,940 מ"מ
בסיס גלגלים 3,275 מ"מ
מיכל דלק 69 ליטרים
נפח תא מטען

5,300 ליטרים

משקל עצמי 1,657 ק"ג
מהירות מרבית 170 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.6 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 16.4 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 11.3 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 12 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2015)
מחיר

229,900 ₪

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט

     
  • טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    22.04.19 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

    טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה. סרטו

     
  • קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.04.19 | מבחני רכב

    בדורה השלישי מבטיחה קיה סיד המשפחתית להיות טובה יותר בכל ההיבטים. יצאנו לבדוק האם הפעם יש לה סיכוי להצליח בשוק הישראלי

    קיה סיד נשאה את דגל המהפכה של קיה - משפחתית קומפקטית שתוכננה ויוצרה באירופה כדי לקלוע לטעם המקומי. ההצלחה לא איחרה לבוא וערב השקת הדור השלישי מדווחת קיה על למעלה מ- 1.3 מיליון מסירות ברחבי העולם. קיה סיד מחזיקה בנתח של 16% מכלל המסירות של קיה באירופה כאשר גרסת הסטיישן תופסת נתח של 40% ממסירות הדגם.

     
  • פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    15.04.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני, יחידת הנעה משופרת ואבזור נוסף. יצאנו לבחון את המתכון המשופר

    פיג'ו 308 מוכרת מזה שנים בשוק הרכב הישראלי כמשפחתית סולידית ופרקטית שנפוצה בעיקר בציי הרכב. כעת מגיעה אלינו הצרפתייה לאחרת מתיחת פנים הכוללת עיצוב מעודכן, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכות בטיחות אקטיביות אשר נועדו לשפר את מעמדה בשוק. יצאנו לבדוק האם מתיחת הפנים הופכת את פיג'ו 308 לרלוונטית וכדאית לצ