יונדאי סונטה הייבריד 2018 במבחן דרכים - פינוק חסכוני

 

יונדאי סונטה מציעה אלטרנטיבה היברידית וחסכונית בפלח השוק שנפגע קשות מאופנת הקרוסאוברים. יצאנו לבחון את יונדאי סונטה לאחר שעברה מתיחת פנים

תגיות | משפחתיות גדולות, יונדאי, סונטה הייבריד, יונדאי סונטה הייבריד במבחן דרכים

יונדאי סונטה הינה המשפחתית הגדולה השניה הכי נמכרת בישראל אחרי סקודה סופרב. במהלך שנת 2017 נמכרו בישראל כ- 1,735 סונטות חדשות, נתון מכובד שלא נשמע מרשים במיוחד משום שקטגוריית המשפחתיות הגדולות היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים. נכון שקרוסאובר מעניק ישיבה גבוהה, פוזת שטח אופנתית ומקל על הכניסה והיציאה ממנו בזכות גובהו, אך המרכב הגבוה מביא עימו לעיתים קרובות גם רצף פשרות בתחומי נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש. בהרבה מקרים, אם נשווה בין מכונית סדאן לקרוסאובר באותו מחיר, תציע מכונית הסדאן איכויות כביש עדיפות על מקבילו המוגבה. אמנם הקרוסאוברים משתפרים מדור לדור, אך הפערים קיימים ויונדאי סונטה הייבריד החדשה ממחישה זאת היטב.

 

יונדאי סונטה הייבריד לימיטד
יתרונות   צריכת דלק, אבזור, נוחות נסיעה, מרחב פנימי 
חסרונות   יכולת דינמית, הנאה מנהיגה

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

יונדאי סונטה הייבריד מציעה אלטרנטיבה היברידית בסגמנט, המשלבת מנוע בנזין עם מנוע חשמלי המונע באמצעות סוללה (ללא אפשרות לטעינה מרשת החשמל - פלאג-אין). שני המנועים עובדים בסינרגיה על מנת לספק ביצועים טובים וצריכת דלק נמוכה, בזכות תנועה על טהרת החשמל במהירויות נמוכות ותגבור חשמלי למנוע הבנזין בדרך כלל. הדור הנוכחי של יונדאי סונטה נמצא איתנו משנת 2014 ולאחרונה זכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני לצד אבזור נוחות ובטיחות משודרג.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

עיצוב ונוחות

 

עיצובה של יונדאי סונטה מרשים אם כי מאופק. החרטום נושא את הגריל המוכר של המותג ומיישר קו עם שאר דגמי יונדאי האחרונים. גופי התאורה המלוכסנים יחד עם פנסי ערפל מסוג LED בצורת זימים המשתלבים בתחתית הפגוש, מעניקים למכונית הופעה נאה בהחלט. במבט מהצד התמונה שגרתית יותר עם ממד אורך התורם להופעה המכובדת. לדעתנו היה ניתן לוותר על חיפוי הכרום לידיות הדלתות. מאחור בולטים גופי תאורה עם חיפוי שקוף וניתן לטעות ולחשוב שאינם מקוריים אלא נרכשו כמוצר מדף. כאשר מדובר במכונית המיועדת לקהל יעד שמרני יחסית, ולא בדגם ספורטיבי, עדיף היה לבחור בגופי תאורה קונבנציונליים יותר התואמים למראה המכובד. ניתן לסכם את עיצובה של יונדאי סונטה הייבריד כמרשים ובעל נוכחות, אך יש נאות ממנה בקטגוריה.

 

תא הנוסעים של יונדאי סונטה החדשה הוא מקום שנעים מאוד לשהות בו. כבר עם הכניסה בולטת בחירת היבואן בשילוב צבעים בהיר שתורם רבות לתחושה האווריריות. הגג הפנורמי בגרסת לימיטד הנבחנת מכניס שפע אור לתא הנוסעים, המושבים המפנקים עוטים ריפוד עור מחורר, ודיפונים דמויי עץ מוסיפים גם מעט יוקרה למכונית. העיצוב מזכיר מאוד את תוצרת ארצו של הדוד סם, אליה מכוונת יונדאי סונטה. הפקדים גדולים ואינטואיטיביים, וקל להתמצא בין שלל הפונקציות לפי הצורך. הנדסת האנוש זוכה לציון גבוה בזכות סידור נוח וברור של הפקדים בתא הנוסעים.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

איכות החומרים בתא הנוסעים טובה גם היא. הדשבורד ודיפוני הדלתות רכים ונעימים למגע, וגלגל ההגה עטוי עור ונעים לאחיזה. הטרוניה היחידה היא לידיות פתיחת הדלתות העשויות מפלסטיק זול שמרגיש שברירי ולא הולם. חבל שיונדאי החליטה לחסוך ברכיב שזוכה למגע בתדירות גבוהה. איכות ההרכבה מקנה תחושה מוצקה והדוקה, ולאורך המבחן שרר שקט מוחלט מכל רכיבי תא הנוסעים.

 

מערכת המולטימדיה Connected Car של כלמוביל מגיעה עם אפלקציית ניווט Waze נוחה לשימוש ומוצגת על גבי מסך בהיר המגיב היטב למגע. מיקום המסך יעיל ואינו מצריך הסתת מבט חריגה מהכביש. ממשק המערכת אינטואיטיבי וידידותי בסך הכל, אם כי יש טובים ממנו. איכות הסאונד ממערכת הקול זוכה לציון בינוני וחבל, מכיוון שמדובר במכונית המכוונת לסטנדרט מעל הרכבים העממיים. גם מסגרת הפלסטיק הזולה של מערכת המולטימדיה, שמתווספת בהתקנה מקומית, נראית חריגה בסביבת הנהג המכובדת. לוח המחוונים נאה וברור. את מקומו של מד הסל"ד הקלאסי מחליף "מד אנרגיה" אשר מציג לנהג את ניצולת האנרגיה מהסוללה וממנוע הבנזין. בינו לבין מד המהירות, מוצג מחשב הדרך על גבי צג צבעוני בו ניתן לקבל אינפורמציה לגבי צריכת הדלק ונתוני הנסיעה. כמו כן, דרך מסך זה ניתן לשלוט על פונקציות כגון ניטרול מערכות בטיחות והעדפות שימוש בתאורה חיצונית ופנימית.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

הכניסה והיציאה מהרכב מתבצעת בנוחות בזכות מפתח דלתות רחב וריחוק חשמלי של מושב הנהג בעת כיבוי הרכב, וקירובו למצב הנבחר ברגע שהנהג מתיישב בו. המושבים כולם נעימים, רכים, ונוחים מאוד גם לאחר שעות נסיעה מרובות. בגרסת לימיטד מוצע חימום לכל המושבים, והמושבים הקדמיים זוכים גם לאוורור שימושי ומפנק. מושב הנהג מתכוונן חשמלית עם טווח רחב של אפשרויות, כולל הקשחת מסעד הגב התחתון, כך שקל למצוא תנוחת נהיגה טובה. לאחר מכן ניתן לשמרה באחד משני הזכרונות המוצעים למושב הנהג. גם למושב הנוסע כיוונון חשמלי אך ללא זכרונות. ההגה מתכוונן באופן ידני לגובה ולעומק. תנוחת הנהיגה נורמטיבית ואינה מספקת את תחושת הגובה הכה אהודה על עדת רוכשי הקרוסאוברים, אך בזכות קו חלונות לא גבוה מתקבל שדה ראיה מעולה ואין בעיה מיוחדת לתמרן את הסונטה הגדולה בעיר צפופה. גם מצלמת הרוורס וחיישני החניה מסייעים במלאכת התמרון העירוני.

 

המרחב לנוסעים מעולה בכל המדדים ומציג נתונים מהטובים בקטגוריה. בסיס גלגלים באורך 2,805 מ"מ מציג מרווח ברכיים מעולה ליושבים מאחור שיהנו גם מפתחי אוורור ומוילונות מקוריים בדלתות המקנים תחושה יוקרתית של רכב שרד. נוסע מבוגר במושב האמצעי יגרום לצפיפות מסויימת לנוסעים מאחור, אך מדובר במגבלה המוכרת בכלל הרכבים מסוג זה ואפילו בסגמנטים גבוהים יותר.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

בין המושבים הקדמיים ישנה משענת יד עטויית עור, הממוקמת נמוך מידי. פתיחתה מגלה תא עמוק ומדופן לאחסון חפצים. בתחתית הקונסולה קיים משטח הטענה אלחוטי לסמארטפון בתקן IQ, תוספת שימושית בהחלט. מחזיקי כוסות קיימים גם בין המושבים הקדמיים וגם במשענת היד המתקפלת במושב האחורי. תא הכפפות גדול למדי ומואר, ותאי אחסון בדלתות עמוקים ושימושיים. תא המטען לא גדול במיוחד ונפחו 440 ליטרים, תוצאה של אחסון הסוללות מתחת לרצפתו. לא תמצאו גלגל חלופי במכונית אלא ערכה לתיקון תקרים, אך מדובר בפשרה מוכרת ברכבים היברידיים. שפת ההטענה גבוהה והמפתח גדול, כך שנוח להעמיס מטען. קיפול פשוט של המושב האחורי יסדר נפח הטענה מכובד מאד.

 

כניסה והתנעה מתבצעות ללא צורך במפתח. תחילת תנועה נעשית בשקט חרישי המאפיין מכוניות היברידיות. יש משהו מרגיע בתחילת תנועה חרישית ללא צורך בפעולת סטרטר והתנעת מנוע הבעירה שמלווה בוויברציות. ניתן לנוע באמצעות כוח החשמל רק במהירויות נמוכות, תלוי במצב הסוללה ובסוג השימוש. התנועה מתבצעת ברכות וכך גם נוחות הנסיעה. המתלים מכויילים לצד הרך וסופגים באופן יעיל את רוב המהמורות ופסי ההאטה בעיר. ליונדאי סונטה מתלה אחורי רב חיבורי המספק שיכוך מעולה. חריצים ובורות נבלעים בקלות תוך סינון של מרב עוצמת החבטה אל תא הנוסעים, וכבישים גליים מרוסנים גם הם באופן יעיל. ניכר כי מהנדסי יונדאי השקיעו בהקניית איכות נסיעה נינוחה. תכונות אלו, בשילוב מושבים נעימים, בידוד רעשים טוב, ויחידת הנעה שקטה, הופכים את יונדאי סונטה לבת לוויה נעימה מאוד בעיר ומחוצה לה.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

על הכביש המהיר מציגה יונדאי סונטה יציבות כיוונית מעולה לצד נסיעה שקטה. שינויי גובה מרוסנים היטב ואין בעיה מיוחדת להיכנס לסיבובים במהירות גבוהה. השקט החרישי נשמר ברמה טובה גם בכביש המהיר ויונדאי סונטה מתגלה כקרוזרית מעולה שבולעת בנעימות מרחקים ארוכים. ההגה מדוייק ונעים, אולי מעט כבד בתוך העיר. מעבר למצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה מוסיף משקל להגה שמרגיש מלאכותי, אך בהחלט תורם לדיוק ותחושה דינמית בנהיגה טכנית.

 

ביצועים

 

יונדאי סונטה הייבריד מצויידת ביחידת הנעה היברידית המשלבת מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 154 כ"ס ומומנט של 19.3 קג"מ עם מנוע חשמלי בהספק 51 כ"ס המפיקים יחדיו הספק משולב של 193 כ"ס ומומנט של 34.0 קג"מ החל מ- 1,850 סל"ד. הכוח מועבר אל הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת 6 הילוכים אוטומטית פלנטרית. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 9.3 שניות.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

כוח יחידת ההנעה מספק ומועבר בצורה ההולמת את אופייה של הסונטה. יחידת ההנעה שקטה ובשרנית ואינה מצריכה לחיצה חזקה על דוושת הגז כדי ליצור קצב התקדמות זריז. כאשר יש צורך בכל אורוות הסוסים, לחיצה חזקה תעמיד אותם לרשות הנהג וזו אף לא תלווה ברעש חריג מכיוון מנוע הבנזין. מעבר למצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה, מערב יותר את מנוע הבנזין ומחדד את תגובות הדוושה אך השינוי לא דרמטי. יחידת ההנעה, כמו יונדאי סונטה עצמה, מעדיפה נינוחות ושקט על פני ביצועים ונהיגה דינמית.

 

היכולת הדינמית של יונדאי סונטה אינה מתעלה. עם משקל עצמי של 1,600 ק"ג כולל הסוללות וכיול מכוון נוחות, הסונטה מייצרת זוויות גלגול מורגשות בנהיגה מהירה בכביש טכני רצוף עיקולים. ההגה שמעביר התנגדות טובה במצב ספורט, חסר תקשורת ולא תורם להנאה בנהיגה מפותלת. לא מדובר בהתנהגות כביש רופסת או חריגה לרעה, אך חובבי הנהיגה הדינמית יאלצו למצוא פרטנרית עדיפה מבין המתחרות בסגמנט.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

הבלמים מספקים ביצועי בלימה מעולים ומאטים את 1,600 הקילוגרמים של הסונטה ביעילות וללא דרמות. עם זאת, בדומה למכוניות היברידיות רבות, תחושת הבלימה מעט מוזרה בשל מנגנון המנצל את אנרגיית הבלימה לטובת טעינת הסוללה. המנגנון כנראה יעיל אך מעט מציק. זה בדיוק המקום להבהיר שהיכולת הדינמית של יונדאי סונטה החדשה, ולבטח נוחות הנסיעה שהיא מציעה, טובות ממרבית הקרוסאוברים ברמות המחירים שלה.

 

צריכת דלק

 

בימי המבחן שכללו נסיעה מרובה בכבישים מהירים וקטעי נהיגה דינמית בעומסים לא אופייניים, הציגה יונדאי סונטה צריכת דלק משולבת של 14.4 ק"מ לליטר לעומת נתוני היצרן שטוען ל- 17.5 קמ" לליטר. סביר להניח כי נהיגה מנהלתית רגועה, תניב נתונים עדיפים. בכל מקרה מדובר בנתונים מעולים ביחס לסגמנט. דרגת זיהום האוויר הינה 3 מתוך 15.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

יונדאי סונטה משווקת עם 5 שנות אחריות מלאות או עד 100,000 ק"מ. המערכת ההיברידית נהנית מ- 7 שנות אחריות או עד 150,000 ק"מ. מדובר בטווח אחריות גבוה מהמקובל. טיפולים מתבצעים אחת ל- 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 819 ₪, עלות הטיפול השני 917 ₪, עלות הטיפול השלישי 1,112 ₪, ועבור הטיפול הרביעי תשלמו 1,622 ₪ במוסך היבואן.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

עלויות החלפים מעט יקרות ביחס לקטגוריה. עלות פנס חזית 9,009 ₪, עלות פנס אחורי 3,416 ₪, עלות מראה חיצונית קומפלט 4,329 ₪, עלות ערכת רפידות בלמים קדמיות 594 ₪, ועלות זוג צלחות בלם קדמיות 1,069 ₪. עלויות ביטוח לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות עומדת על 1,545 ₪ לביטוח חובה ו- 6,854 ₪ לביטוח מקיף.

 

בטיחות

 

יונדאי סונטה טרם נבחנה במבחני הבטיחות שעורך ארגון Euro NCAP, אך מקבילתה - קיה אופטימה, נבחנה בשנת 2015 וזכתה לציון מירבי של 5 כוכבים. ניתן להניח כי שתיהן מציגות רמת בטיחות זהה. אבזור הבטיחות בגרסת לימיטד הנבחנת כולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת התרעה על סטיה מנתיב הנסיעה, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת התרעה למניעת התנגשות חזיתית, עמעום אורות אוטומטי, מערכת התרעה על רכבים בשטח מת, מערכת בקרת לחץ אוויר בצמיגים, מצלמת רוורס, וחיישני רוורס. מדובר ברשימת אבזור בטיחות נדיבה בהחלט. רמת האבזור הבטיחותי לפי התקן הישראלי הינה 7 מתוך 8. חשוב לציין כי גרסת הכניסה פרימיום אינה מצויידת במערכות אקטיביות מתקדמות ומסתפקת במערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

תמורה למחיר

 

יונדאי סונטה ברמת אבזור פרימיום נמכרת במחיר 165,000 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם אפליקציית Waze, קישוריות בלוטות', מצלמת רוורס, תאורת יום מסוג LED, בקרת אקלים מפוצלת, כניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת בקרת שיוט, בורר מצבי נהיגה, וחישוקי 16 אינץ'.

 

רמת האבזור לימיטד נמכרת בתוספת 15,000 ₪ ומוסיפה המון אבזור הכולל בין היתר גג זכוכית פנורמי נפתח, ריפודי עור, כיוון חשמלי ואוורר למושבים הקדמיים, זכרונות למושב הנהג, חימום לכל המושבים, חימום לגלגל ההגה, פתחי אוורור מאחור, וילונות צד, בלם חניה חשמלי, דיפונים דמויי עץ, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, פנסי קסנון, וחישוקי 17 אינץ'. אין ספק כי הגרסה המומלצת היא גרסת לימיטד המאובזרת.

 

תמורת 180,000 ₪ ליונדאי סונטה הייבריד לימיטד, יקבלו הרוכשים מכונית משפחתית גדולה המאובזרת בכל טוב ומקנה תחושת עושר ונינוחות, נסיעה שקטה ורכה וגם צריכת דלק נמוכה. יונדאי סונטה הייבריד היא בחירה מומלצת בקטגוריית המשפחתיות הגדולות לאלו מכם הנהנים מנסיעה מנהלתית ונינוחה ומחפשים תמורה טובה לשקל מבחינת אבזור ואיכות נסיעה.

 

יונדאי סונטה הייבריד לימיטד
מנוע היברידי, מנוע בנזין 4 צילינדרים 1,999 סמ"ק + מנוע חשמלי
הספק מרבי משולב 193/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 34.0/1,850 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,855 מ"מ
רוחב כללי 1,865 מ"מ
גובה כללי 1,470 מ"מ
בסיס גלגלים 2,805 מ"מ
מיכל דלק 60 ליטרים
נפח תא מטען

440 ליטרים

משקל עצמי 1,615 ק"ג
מהירות מרבית 192 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.3 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 17.5 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 14.4 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 3 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP טרם נבחן
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר

180,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב

     
  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריקאי החובב רכבי SUV ונת

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר

     
  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק

     
  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלו ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    31.10.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

    מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS. DS 3 קרוסבק יתרונות עיצוב, אבזור,

     
  • שברולט בלייזר במבחן דרכים

    שברולט בלייזר במבחן דרכים

    23.10.19 | מבחני רכב

    שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

    שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35

     
  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,

     
  • ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    26.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן ליף הינה משפחתית קומפקטית חשמלית עם טווח נסיעה מוצהר של 270 ק"מ ומחיר של 165,990 ₪. יצאנו למבחן בסימן שימושיות מול עלות

    ניסאן ליף היא אחת המכוניות החשמליות הראשונות שנכנסו לתודעת הציבור ומהבודדות בסגמנט המשפחתיות החשמליות בישראל. בניגוד לגרסאות החשמליות (EV) של קיה נירו ויונדאי איוניק המתחרות, ניסאן ליף תוכננה כמכונית חשמלית בלבד כבר מהנגיעה הראשונה בשולחן השרטוט. בהתאם לכך מותקנת הסוללה ברצפת המרכב ותורמת למרכז כובד

     
  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר