יונדאי סונטה הייבריד 2018 במבחן דרכים - פינוק חסכוני

 

יונדאי סונטה מציעה אלטרנטיבה היברידית וחסכונית בפלח השוק שנפגע קשות מאופנת הקרוסאוברים. יצאנו לבחון את יונדאי סונטה לאחר שעברה מתיחת פנים

תגיות | משפחתיות גדולות, יונדאי, סונטה הייבריד, יונדאי סונטה הייבריד במבחן דרכים

יונדאי סונטה הינה המשפחתית הגדולה השניה הכי נמכרת בישראל אחרי סקודה סופרב. במהלך שנת 2017 נמכרו בישראל כ- 1,735 סונטות חדשות, נתון מכובד שלא נשמע מרשים במיוחד משום שקטגוריית המשפחתיות הגדולות היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים. נכון שקרוסאובר מעניק ישיבה גבוהה, פוזת שטח אופנתית ומקל על הכניסה והיציאה ממנו בזכות גובהו, אך המרכב הגבוה מביא עימו לעיתים קרובות גם רצף פשרות בתחומי נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש. בהרבה מקרים, אם נשווה בין מכונית סדאן לקרוסאובר באותו מחיר, תציע מכונית הסדאן איכויות כביש עדיפות על מקבילו המוגבה. אמנם הקרוסאוברים משתפרים מדור לדור, אך הפערים קיימים ויונדאי סונטה הייבריד החדשה ממחישה זאת היטב.

 

יונדאי סונטה הייבריד לימיטד
יתרונות   צריכת דלק, אבזור, נוחות נסיעה, מרחב פנימי 
חסרונות   יכולת דינמית, הנאה מנהיגה

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

יונדאי סונטה הייבריד מציעה אלטרנטיבה היברידית בסגמנט, המשלבת מנוע בנזין עם מנוע חשמלי המונע באמצעות סוללה (ללא אפשרות לטעינה מרשת החשמל - פלאג-אין). שני המנועים עובדים בסינרגיה על מנת לספק ביצועים טובים וצריכת דלק נמוכה, בזכות תנועה על טהרת החשמל במהירויות נמוכות ותגבור חשמלי למנוע הבנזין בדרך כלל. הדור הנוכחי של יונדאי סונטה נמצא איתנו משנת 2014 ולאחרונה זכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני לצד אבזור נוחות ובטיחות משודרג.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

עיצוב ונוחות

 

עיצובה של יונדאי סונטה מרשים אם כי מאופק. החרטום נושא את הגריל המוכר של המותג ומיישר קו עם שאר דגמי יונדאי האחרונים. גופי התאורה המלוכסנים יחד עם פנסי ערפל מסוג LED בצורת זימים המשתלבים בתחתית הפגוש, מעניקים למכונית הופעה נאה בהחלט. במבט מהצד התמונה שגרתית יותר עם ממד אורך התורם להופעה המכובדת. לדעתנו היה ניתן לוותר על חיפוי הכרום לידיות הדלתות. מאחור בולטים גופי תאורה עם חיפוי שקוף וניתן לטעות ולחשוב שאינם מקוריים אלא נרכשו כמוצר מדף. כאשר מדובר במכונית המיועדת לקהל יעד שמרני יחסית, ולא בדגם ספורטיבי, עדיף היה לבחור בגופי תאורה קונבנציונליים יותר התואמים למראה המכובד. ניתן לסכם את עיצובה של יונדאי סונטה הייבריד כמרשים ובעל נוכחות, אך יש נאות ממנה בקטגוריה.

 

תא הנוסעים של יונדאי סונטה החדשה הוא מקום שנעים מאוד לשהות בו. כבר עם הכניסה בולטת בחירת היבואן בשילוב צבעים בהיר שתורם רבות לתחושה האווריריות. הגג הפנורמי בגרסת לימיטד הנבחנת מכניס שפע אור לתא הנוסעים, המושבים המפנקים עוטים ריפוד עור מחורר, ודיפונים דמויי עץ מוסיפים גם מעט יוקרה למכונית. העיצוב מזכיר מאוד את תוצרת ארצו של הדוד סם, אליה מכוונת יונדאי סונטה. הפקדים גדולים ואינטואיטיביים, וקל להתמצא בין שלל הפונקציות לפי הצורך. הנדסת האנוש זוכה לציון גבוה בזכות סידור נוח וברור של הפקדים בתא הנוסעים.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

איכות החומרים בתא הנוסעים טובה גם היא. הדשבורד ודיפוני הדלתות רכים ונעימים למגע, וגלגל ההגה עטוי עור ונעים לאחיזה. הטרוניה היחידה היא לידיות פתיחת הדלתות העשויות מפלסטיק זול שמרגיש שברירי ולא הולם. חבל שיונדאי החליטה לחסוך ברכיב שזוכה למגע בתדירות גבוהה. איכות ההרכבה מקנה תחושה מוצקה והדוקה, ולאורך המבחן שרר שקט מוחלט מכל רכיבי תא הנוסעים.

 

מערכת המולטימדיה Connected Car של כלמוביל מגיעה עם אפלקציית ניווט Waze נוחה לשימוש ומוצגת על גבי מסך בהיר המגיב היטב למגע. מיקום המסך יעיל ואינו מצריך הסתת מבט חריגה מהכביש. ממשק המערכת אינטואיטיבי וידידותי בסך הכל, אם כי יש טובים ממנו. איכות הסאונד ממערכת הקול זוכה לציון בינוני וחבל, מכיוון שמדובר במכונית המכוונת לסטנדרט מעל הרכבים העממיים. גם מסגרת הפלסטיק הזולה של מערכת המולטימדיה, שמתווספת בהתקנה מקומית, נראית חריגה בסביבת הנהג המכובדת. לוח המחוונים נאה וברור. את מקומו של מד הסל"ד הקלאסי מחליף "מד אנרגיה" אשר מציג לנהג את ניצולת האנרגיה מהסוללה וממנוע הבנזין. בינו לבין מד המהירות, מוצג מחשב הדרך על גבי צג צבעוני בו ניתן לקבל אינפורמציה לגבי צריכת הדלק ונתוני הנסיעה. כמו כן, דרך מסך זה ניתן לשלוט על פונקציות כגון ניטרול מערכות בטיחות והעדפות שימוש בתאורה חיצונית ופנימית.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

הכניסה והיציאה מהרכב מתבצעת בנוחות בזכות מפתח דלתות רחב וריחוק חשמלי של מושב הנהג בעת כיבוי הרכב, וקירובו למצב הנבחר ברגע שהנהג מתיישב בו. המושבים כולם נעימים, רכים, ונוחים מאוד גם לאחר שעות נסיעה מרובות. בגרסת לימיטד מוצע חימום לכל המושבים, והמושבים הקדמיים זוכים גם לאוורור שימושי ומפנק. מושב הנהג מתכוונן חשמלית עם טווח רחב של אפשרויות, כולל הקשחת מסעד הגב התחתון, כך שקל למצוא תנוחת נהיגה טובה. לאחר מכן ניתן לשמרה באחד משני הזכרונות המוצעים למושב הנהג. גם למושב הנוסע כיוונון חשמלי אך ללא זכרונות. ההגה מתכוונן באופן ידני לגובה ולעומק. תנוחת הנהיגה נורמטיבית ואינה מספקת את תחושת הגובה הכה אהודה על עדת רוכשי הקרוסאוברים, אך בזכות קו חלונות לא גבוה מתקבל שדה ראיה מעולה ואין בעיה מיוחדת לתמרן את הסונטה הגדולה בעיר צפופה. גם מצלמת הרוורס וחיישני החניה מסייעים במלאכת התמרון העירוני.

 

המרחב לנוסעים מעולה בכל המדדים ומציג נתונים מהטובים בקטגוריה. בסיס גלגלים באורך 2,805 מ"מ מציג מרווח ברכיים מעולה ליושבים מאחור שיהנו גם מפתחי אוורור ומוילונות מקוריים בדלתות המקנים תחושה יוקרתית של רכב שרד. נוסע מבוגר במושב האמצעי יגרום לצפיפות מסויימת לנוסעים מאחור, אך מדובר במגבלה המוכרת בכלל הרכבים מסוג זה ואפילו בסגמנטים גבוהים יותר.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

בין המושבים הקדמיים ישנה משענת יד עטויית עור, הממוקמת נמוך מידי. פתיחתה מגלה תא עמוק ומדופן לאחסון חפצים. בתחתית הקונסולה קיים משטח הטענה אלחוטי לסמארטפון בתקן IQ, תוספת שימושית בהחלט. מחזיקי כוסות קיימים גם בין המושבים הקדמיים וגם במשענת היד המתקפלת במושב האחורי. תא הכפפות גדול למדי ומואר, ותאי אחסון בדלתות עמוקים ושימושיים. תא המטען לא גדול במיוחד ונפחו 440 ליטרים, תוצאה של אחסון הסוללות מתחת לרצפתו. לא תמצאו גלגל חלופי במכונית אלא ערכה לתיקון תקרים, אך מדובר בפשרה מוכרת ברכבים היברידיים. שפת ההטענה גבוהה והמפתח גדול, כך שנוח להעמיס מטען. קיפול פשוט של המושב האחורי יסדר נפח הטענה מכובד מאד.

 

כניסה והתנעה מתבצעות ללא צורך במפתח. תחילת תנועה נעשית בשקט חרישי המאפיין מכוניות היברידיות. יש משהו מרגיע בתחילת תנועה חרישית ללא צורך בפעולת סטרטר והתנעת מנוע הבעירה שמלווה בוויברציות. ניתן לנוע באמצעות כוח החשמל רק במהירויות נמוכות, תלוי במצב הסוללה ובסוג השימוש. התנועה מתבצעת ברכות וכך גם נוחות הנסיעה. המתלים מכויילים לצד הרך וסופגים באופן יעיל את רוב המהמורות ופסי ההאטה בעיר. ליונדאי סונטה מתלה אחורי רב חיבורי המספק שיכוך מעולה. חריצים ובורות נבלעים בקלות תוך סינון של מרב עוצמת החבטה אל תא הנוסעים, וכבישים גליים מרוסנים גם הם באופן יעיל. ניכר כי מהנדסי יונדאי השקיעו בהקניית איכות נסיעה נינוחה. תכונות אלו, בשילוב מושבים נעימים, בידוד רעשים טוב, ויחידת הנעה שקטה, הופכים את יונדאי סונטה לבת לוויה נעימה מאוד בעיר ומחוצה לה.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

על הכביש המהיר מציגה יונדאי סונטה יציבות כיוונית מעולה לצד נסיעה שקטה. שינויי גובה מרוסנים היטב ואין בעיה מיוחדת להיכנס לסיבובים במהירות גבוהה. השקט החרישי נשמר ברמה טובה גם בכביש המהיר ויונדאי סונטה מתגלה כקרוזרית מעולה שבולעת בנעימות מרחקים ארוכים. ההגה מדוייק ונעים, אולי מעט כבד בתוך העיר. מעבר למצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה מוסיף משקל להגה שמרגיש מלאכותי, אך בהחלט תורם לדיוק ותחושה דינמית בנהיגה טכנית.

 

ביצועים

 

יונדאי סונטה הייבריד מצויידת ביחידת הנעה היברידית המשלבת מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 154 כ"ס ומומנט של 19.3 קג"מ עם מנוע חשמלי בהספק 51 כ"ס המפיקים יחדיו הספק משולב של 193 כ"ס ומומנט של 34.0 קג"מ החל מ- 1,850 סל"ד. הכוח מועבר אל הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת 6 הילוכים אוטומטית פלנטרית. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 9.3 שניות.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

כוח יחידת ההנעה מספק ומועבר בצורה ההולמת את אופייה של הסונטה. יחידת ההנעה שקטה ובשרנית ואינה מצריכה לחיצה חזקה על דוושת הגז כדי ליצור קצב התקדמות זריז. כאשר יש צורך בכל אורוות הסוסים, לחיצה חזקה תעמיד אותם לרשות הנהג וזו אף לא תלווה ברעש חריג מכיוון מנוע הבנזין. מעבר למצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה, מערב יותר את מנוע הבנזין ומחדד את תגובות הדוושה אך השינוי לא דרמטי. יחידת ההנעה, כמו יונדאי סונטה עצמה, מעדיפה נינוחות ושקט על פני ביצועים ונהיגה דינמית.

 

היכולת הדינמית של יונדאי סונטה אינה מתעלה. עם משקל עצמי של 1,600 ק"ג כולל הסוללות וכיול מכוון נוחות, הסונטה מייצרת זוויות גלגול מורגשות בנהיגה מהירה בכביש טכני רצוף עיקולים. ההגה שמעביר התנגדות טובה במצב ספורט, חסר תקשורת ולא תורם להנאה בנהיגה מפותלת. לא מדובר בהתנהגות כביש רופסת או חריגה לרעה, אך חובבי הנהיגה הדינמית יאלצו למצוא פרטנרית עדיפה מבין המתחרות בסגמנט.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

הבלמים מספקים ביצועי בלימה מעולים ומאטים את 1,600 הקילוגרמים של הסונטה ביעילות וללא דרמות. עם זאת, בדומה למכוניות היברידיות רבות, תחושת הבלימה מעט מוזרה בשל מנגנון המנצל את אנרגיית הבלימה לטובת טעינת הסוללה. המנגנון כנראה יעיל אך מעט מציק. זה בדיוק המקום להבהיר שהיכולת הדינמית של יונדאי סונטה החדשה, ולבטח נוחות הנסיעה שהיא מציעה, טובות ממרבית הקרוסאוברים ברמות המחירים שלה.

 

צריכת דלק

 

בימי המבחן שכללו נסיעה מרובה בכבישים מהירים וקטעי נהיגה דינמית בעומסים לא אופייניים, הציגה יונדאי סונטה צריכת דלק משולבת של 14.4 ק"מ לליטר לעומת נתוני היצרן שטוען ל- 17.5 קמ" לליטר. סביר להניח כי נהיגה מנהלתית רגועה, תניב נתונים עדיפים. בכל מקרה מדובר בנתונים מעולים ביחס לסגמנט. דרגת זיהום האוויר הינה 3 מתוך 15.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

יונדאי סונטה משווקת עם 5 שנות אחריות מלאות או עד 100,000 ק"מ. המערכת ההיברידית נהנית מ- 7 שנות אחריות או עד 150,000 ק"מ. מדובר בטווח אחריות גבוה מהמקובל. טיפולים מתבצעים אחת ל- 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 819 ₪, עלות הטיפול השני 917 ₪, עלות הטיפול השלישי 1,112 ₪, ועבור הטיפול הרביעי תשלמו 1,622 ₪ במוסך היבואן.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

עלויות החלפים מעט יקרות ביחס לקטגוריה. עלות פנס חזית 9,009 ₪, עלות פנס אחורי 3,416 ₪, עלות מראה חיצונית קומפלט 4,329 ₪, עלות ערכת רפידות בלמים קדמיות 594 ₪, ועלות זוג צלחות בלם קדמיות 1,069 ₪. עלויות ביטוח לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות עומדת על 1,545 ₪ לביטוח חובה ו- 6,854 ₪ לביטוח מקיף.

 

בטיחות

 

יונדאי סונטה טרם נבחנה במבחני הבטיחות שעורך ארגון Euro NCAP, אך מקבילתה - קיה אופטימה, נבחנה בשנת 2015 וזכתה לציון מירבי של 5 כוכבים. ניתן להניח כי שתיהן מציגות רמת בטיחות זהה. אבזור הבטיחות בגרסת לימיטד הנבחנת כולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת התרעה על סטיה מנתיב הנסיעה, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת התרעה למניעת התנגשות חזיתית, עמעום אורות אוטומטי, מערכת התרעה על רכבים בשטח מת, מערכת בקרת לחץ אוויר בצמיגים, מצלמת רוורס, וחיישני רוורס. מדובר ברשימת אבזור בטיחות נדיבה בהחלט. רמת האבזור הבטיחותי לפי התקן הישראלי הינה 7 מתוך 8. חשוב לציין כי גרסת הכניסה פרימיום אינה מצויידת במערכות אקטיביות מתקדמות ומסתפקת במערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

תמורה למחיר

 

יונדאי סונטה ברמת אבזור פרימיום נמכרת במחיר 165,000 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם אפליקציית Waze, קישוריות בלוטות', מצלמת רוורס, תאורת יום מסוג LED, בקרת אקלים מפוצלת, כניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת בקרת שיוט, בורר מצבי נהיגה, וחישוקי 16 אינץ'.

 

רמת האבזור לימיטד נמכרת בתוספת 15,000 ₪ ומוסיפה המון אבזור הכולל בין היתר גג זכוכית פנורמי נפתח, ריפודי עור, כיוון חשמלי ואוורר למושבים הקדמיים, זכרונות למושב הנהג, חימום לכל המושבים, חימום לגלגל ההגה, פתחי אוורור מאחור, וילונות צד, בלם חניה חשמלי, דיפונים דמויי עץ, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, פנסי קסנון, וחישוקי 17 אינץ'. אין ספק כי הגרסה המומלצת היא גרסת לימיטד המאובזרת.

 

תמורת 180,000 ₪ ליונדאי סונטה הייבריד לימיטד, יקבלו הרוכשים מכונית משפחתית גדולה המאובזרת בכל טוב ומקנה תחושת עושר ונינוחות, נסיעה שקטה ורכה וגם צריכת דלק נמוכה. יונדאי סונטה הייבריד היא בחירה מומלצת בקטגוריית המשפחתיות הגדולות לאלו מכם הנהנים מנסיעה מנהלתית ונינוחה ומחפשים תמורה טובה לשקל מבחינת אבזור ואיכות נסיעה.

 

יונדאי סונטה הייבריד לימיטד
מנוע היברידי, מנוע בנזין 4 צילינדרים 1,999 סמ"ק + מנוע חשמלי
הספק מרבי משולב 193/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 34.0/1,850 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,855 מ"מ
רוחב כללי 1,865 מ"מ
גובה כללי 1,470 מ"מ
בסיס גלגלים 2,805 מ"מ
מיכל דלק 60 ליטרים
נפח תא מטען

440 ליטרים

משקל עצמי 1,615 ק"ג
מהירות מרבית 192 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.3 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 17.5 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 14.4 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 3 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP טרם נבחן
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר

180,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מרצדס CLS במבחן דרכים – כריש לבן

    מרצדס CLS במבחן דרכים – כריש לבן

    14.08.18 | מבחני רכב

    מרצדס מציגה את הדור השלישי של דגם ה-CLS, אשר נחשב למייסד סגמנט רכבי הסלון בתצורת קופה 4 דלתות

    מרצדס CLS המקורית הושקה לראשונה בשנת 2003 וייסדה רשמית את סגמנט מכונית הקופה 4 דלתות. הדור השני בסדרה הושק בשנת 2011 והציג לראשונה מערכת הנעה כפולה עם חלוקת מומנט דינמית, 4MATIC בשפתה של מרצדס, ותיבת הילוכים 9 הילוכים אוטומטית. לאחרונה הושקה מרצדס CLS החדשה וזו סיבה מעולה לקחת אותה לסוף שבוע קיצי בא

     
  • סאנגיונג טיבולי XLV במבחן דרכים

    סאנגיונג טיבולי XLV במבחן דרכים

    07.08.18 | מבחני רכב

    לאחרונה הושק בישראל סאנגיונג טיבולי בגרסת XLV מוארכת עם תא מטען גדול ומנוע דיזל

    סאנגיונג טיבולי XLV יתרונות נוחות, שימושיות, צריכת דלק חסרונות עיצוב, איכות חומרים, הנדסת אנוש סאנגיונג ממתגת עצמה כיצרנית בעלת אופי שונה מהעדר, עם רכבים בעיצוב ייחודי ולעיתים אף מוזר. סאנגיונג טיבולי XLV שהוצג בז'נבה בשנת 2016 והגיע אלינו השנה, לא שונה מבח

     
  • ב.מ.וו X3 במבחן דרכים

    ב.מ.וו X3 במבחן דרכים

    02.08.18 | מבחני רכב

    ב.מ.וו X3 החדש מבטיח יכולות דינמיות משופרות בחבילה איכותית ומעוצבת מבעבר. יצאנו לבדוק האם הוא שומר על ערכי המותג

    ב.מ.וו ידועה כיצרנית המזהה מגמות בשוק הרכב, זמן רב לפני שהחלו לתפוס תאוצה. כך ידעה היצרנית הבווארית לזהות כבר לפני 15 שנים, כי סגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים היוקרתיים ירקיע שחקים ונערכה בהתאם. החברה השיקה את ב.מ.וו X3 לראשונה בשנת 2003, שהיה אחד מחלוצי הסגמנט. ב.מ.וו X3 כיום לב.מ.וו

     
  • פולקסווגן פולו 2018 במבחן דרכים

    פולקסווגן פולו 2018 במבחן דרכים

    26.07.18 | מבחני רכב

    פולקסווגן פולו החדשה מכוונת אל פסגת סגמנט הסופר מיני. יצאנו לבדוק האם יש הצדקה למחירה הגבוה

    פולקסווגן פולו מתיימרת להיות גרסה מוקטנת של פולקסווגן גולף ומציגה תא נוסעים מרווח ואיכותי ביחס לסגמנט, במטרה להעניק תחושה של מכונית מסגמנט גבוה יותר. הדור החדש של פולקסווגן פולו מבטיח להיות טוב מקודמו ומציע חידושים, ביניהם פלטפורמה חדשה, מערכות בטיחות מתקדמות, ומערכת מולטימדיה עם צג מגע בגודל 8 אינץ

     
  • קיה סטוניק – התרשמות ראשונית

    קיה סטוניק – התרשמות ראשונית

    22.07.18 | מבחני רכב

    התרשמות קצרה מהקרוסאובר החדש של קיה מגלה שיש לו את כל הכלים להצלחה בישראל

    בשבוע שעבר בישרנו לכם על השקתו של קיה סטוניק החדש, הקרוסאובר הקומפקטי מבית קיה ואחיו הקטן של קיה ספורטאז', אשר נכנס לשוק ער ורבוי מתחרים כגון יונדאי קונה - אחיו לפלטפורמה, סיאט ארונה, אופל מוקה, ורנו קפצ'ור. נהיגת התרשמות מגוונת אשר נערכה במסגרת ההשקה ע"י טלקאר, יבואנית קיה לישראל, הקנתה ל

     
  • סובארו פורסטר אוסקה במבחן דרכים

    סובארו פורסטר אוסקה במבחן דרכים

    08.07.18 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק האם שדרוג חבילת האבזור בגרסת אוסקה החדשה משפר את התמורה של סובארו פורסטר?

    סובארו פורסטר הוצג לראשונה כקונספט בתערוכת טוקיו בשנת 1995 והדור הראשון הושק ביפן בשנת 1997, משמע שהפורסטר נמצא איתנו למעלה משני עשורים והיה מחלוצי סגמנט הפנאי שטח בעולם. הדור הרביעי של סובארו פורסטר הושק בשנת 2013 ובשנת 2016 הגיע אלינו לאחר מתיחת פנים קלה שכללה עדכונים קוסמטיים, מערכת מולטימדיה מקו

     
  • סיטרואן C3 איירקרוס במבחן דרכים

    סיטרואן C3 איירקרוס במבחן דרכים

    05.07.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    סיטרואן נכנסת לסגמנט רכבי הפנאי העירוניים ועושה זאת בסגנון צרפתי אופייני, הכולל עיצוב משעשע ותא נוסעים שימושי

    בדומה ליצרניות רבות, מציגה סיטרואן מתחרה באחד הסגמנטים הלוהטים ביותר בשוק הרכב - סגמנט רכבי הפנאי העירוניים. המהלך ששירת את המטרה היה החלפת המיניוואן סיטרואן C3 פיקאסו ברכב פנאי חדש העונה לשם סיטרואן C3 איירקרוס וחולק פלטפורמה עם אחיו אופל קרוסלנד X ופיג'ו 2008. יצאנו לסופ''ש ארוך עם רכב הפנאי החדש

     
  • מיצובישי טרייטון במבחן- סוס עבודה יפני

    מיצובישי טרייטון במבחן- סוס עבודה יפני

    03.07.18 | מבחני רכב

    הטרייטון של מיצובישי הוא אחד מכלי העבודה הטובים שיש לסגמנט הטנדרים להציע. יצאנו לבדוק האם העובדה שיש לו את המנוע החזק בקטגוריה מספיקה בכדי להוביל בקטגוריה

    מיצובישי היא אחת מהכוכבות הגדולות של קטגוריית הטנדרים כבר הרבה שנים. בעוד יצרנים אחרים פרשו מהמרוץ, מיצובישי תמיד הייתה שם ומתכוונת להמשיך ולהיות. מה- L200 של שנות התשעים, המגנום המצ'ואיסטי, דרך ההאנטר הנאה, ועד הטרייטון של היום, מיצובישי תמיד בלטה בסגמנט הטנדרים. בעידן בו שווי שימוש אפס ניתן לטנדרי

     
  • יונדאי i30 במבחן - גולף קוריאנית

    יונדאי i30 במבחן - גולף קוריאנית

    28.06.18 | מבחני רכב

    יונדאי i30 מגיעה עם מפרט אירופאי ומחיר ממוקד אל לב שוק המשפחתיות. יצאנו לבדוק האם יש לה את הכלים כדי להתברג בראש הסגמנט

    הדור השלישי של יונדאי i30 הושק בישראל באיחור לאחר הצגתו באירופה. הדגם החדש מכוון ללב שוק המשפחתיות, ובמרכז הכוונת נמצאת אמת המידה של הקטגוריה - פולקסווגן גולף. על הנייר, המפרט דומה למתחרה הגרמנית, ובדור הנוכחי זונחת יונדאי את מנוע ה- 1.6 ליטרים האטמוספרי לטובת מנוע בנפח 1.4 ליטרים מוגדש טו

     
  • מיצובישי אקליפס קרוס במבחן דרכים

    מיצובישי אקליפס קרוס במבחן דרכים

    27.06.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    מיצובישי משגרים אל קטגוריית רכבי הפנאי הבינוניים ג'יפון חדש בעיצוב קופה מוחצן החמוש במנוע טורבו חדש וחזק

    במיצובישי הבינו היטב שכולם רוצים לנהוג ברכבי פנאי שטח ומציעים היום באופן חריג למדי שלושה רכבי פנאי שטח קומפקטיים המבוססים על אותה הפלטפורמה. מיצובישי אאוטלנדר הפופולארי מציע אפשרות להסעת 7 נוסעים, מיצובישי ASX הוותיק הגיע רק לאחרונה ארצה ומוצע במחיר אטרקטיבי המציב אותו מול משפחתיות קומפקטיות, וכעת מ

     
  • קאדילק ATS במבחן דרכים

    קאדילק ATS במבחן דרכים

    21.06.18 | מבחני רכב

    רגע לפני שתרד מפס הייצור, לקחנו את קאדילק ATS למבחן דרכים מלהיב ומפתיע

    קאדילק ATS היא מכונית פרימיום חזקה ומהירה עם הנעה אחורית המהווה מתחרה אמריקאית ראויה למכוניות גרמניות דוגמת ב.מ.וו סדרה 3, אאודי A4 ומרצדס C קלאס. למבחן שלנו התייצבה גרסת פרימיום הבכירה, המציעה נוכחות מרשימה, שלל פינוקים ומנוע חזק בהספק 272 כ''ס במחיר 310,000 ₪. קאדילק הודיעה כי החל מהשנה ה

     
  • אופל קרוסלנד X במבחן דרכים

    אופל קרוסלנד X במבחן דרכים

    20.06.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    אופל קרוסלנד X מציע מרווח פנימי נדיב ושימושיות ברמה גבוהה במיוחד. האם זה יספיק לו במלחמה בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים ?

    זמן לא רב עבר מאז פרסמנו את רשמנו ממבחן הדרכים של אופל אינסיגניה החדשה, המכונית האחרונה שנולדה במסגרת הבעלות הארוכה של ג'נרל מוטורס על אופל, והנה התייצבו בישראל בהשקה משותפת אופל גרנלנד X המתחרה בקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים, ואופל קרוסלנד X לשמו התכנסנו, המתחרה בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים. שניהם

     
  • מיצובישי פאג'רו דקאר פרו במבחן - הטוב הפך לטוב יותר

    מיצובישי פאג'רו דקאר פרו במבחן - הטוב הפך לטוב יותר

    19.06.18 | מבחני רכב

    אחד הרכבים הוותיקים בנוף הישראלי קיבל ערכת שיפורים לשטח, רגע לפני שהדגם יוצא לגמלאות

    מיצובישי פאג'רו הוא לא סתם עוד רכב שטח, הוא אייקון של ממש, אחד מאבות רכבי השטח והמתחרה הוותיק של טויוטה לנד קרוזר. השם פאג'רו מחובר למונח "רכב שטח" כמו שהשם קלינקס מחובר למילה טישו. קרוב לשני עשורים מאז הגיע אלינו "פאג'רו קינג", אך לא הרבה השתנה בעיצוב ובאופי המוכר. כעת, רגע לפני סגירת פס היצור, מצי

     
  • סקודה קארוק 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה קארוק 1.0 ליטר במבחן דרכים

    12.06.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    הקרוסאובר החדש של סקודה נכנס לקטגוריה החמה ביותר בשוק המקומי ומביא עימו מפרט מעניין ופוטנציאל להתברג בצמרת הסגמנט

    סקודה קארוק נכנס לקטגוריה החמה ביותר בשוק הרכב המקומי, קטגוריית רכבי הפנאי בגודל בינוני, אשר נשלטת ביד רמה ע"י תוצרת קוריאה. מדי כמה חודשים נכנסים שחקנים חדשים המנסים לנגוס בפלח המכירות, אך עד כה אף אחד מהם לא זכה לקחת את הכתר העובר בין צמד האחים הקוריאנים - קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון, האהודים על הק

     
  • MG ZS במבחן דרכים

    MG ZS במבחן דרכים

    11.06.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    MG משגרת למרכז הזירה את ה- ZS, רכב פנאי שטח קומפקטי עם עיצוב מצודד במחיר אטרקטיבי

    MG ZS יתרונות עיצוב חיצוני, תא נוסעים מעוצב וכייפי, אחריות יצרן ארוכה חסרונות בטיחות, תמורה למחיר אם צירוף האותיות MG מעלה בדמיונכם מכונית רודסטר קטנה ונמוכה בגוון ירוק מירוצים בריטי כדאי שתתעוררו, MG בגלגולה המודרני היא משהו אחר לחלוטין. לאחר פשיטת הרגל של

     
  • אופל זפירה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    אופל זפירה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    10.06.18 | מבחני רכב

    לקחנו את אופל זפירה למבחן דרכים כדי לברר האם בשוק הנשלט על ידי רכבי פנאי, קיים עדיין מקום למיניוואן 7 מושבים מסורתי

    אופל זפירה הושק לראשונה בשנת 1999 ובעברו התחרה ראש בראש מול טויוטה ומאזדה היפניות על ליבן של משפחות מרובות ילדים. במשך שני העשורים האחרונים ייצרה אופל שני דורות נוספים בסדרה, ובשנת 2016 עבר הדור השלישי של הזפירה מתיחת פנים אשר הפכה אותו מאחד המיניוואנים המיוחדים בשוק, לרכב סולידי עם עיצוב בוגר. מאחר

     
  • ב.מ.וו X2 במבחן דרכים - עיצוב לפני הכל

    ב.מ.וו X2 במבחן דרכים - עיצוב לפני הכל

    07.06.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    ב.מ.וו X2 מציג עיצוב ייחודי, ובשילוב עם הסמל הנכון נדמה כי זו הנוסחה המנצחת לכבוש את קטגוריית הפנאי פרימיום

    שוק הרכב הישראלי מחבב מאוד רכבי פנאי שטח. לא צריך להיות בקיא בנבכי ענף הרכב כדי להבחין במגמה זו המיישרת קו עם תופעה דומה בשוק הרכב העולמי. כדי להגשים את החלום האמיתי, רצוי שהקרוסאובר שלנו יתפאר בסמל הנכון בחרטומו ובעיצוב אופנתי, כזה שיבדל אותו ממכוניות העם הקוריאניות והיפניות השורצות מסביבנ

     
  • סיטרואן C4 פיקאסו במבחן דרכים

    סיטרואן C4 פיקאסו במבחן דרכים

    04.06.18 | מבחני רכב

    סיטרואן C4 פיקאסו מציע עיצוב צרפתי, מנוע חזק, שימושיות גבוהה, ותג מחיר מפתה. יצאנו לבדוק האם הוא קולע לטעם הישראלי

    סיטרואן C4 פיקאסו בגרסתו הקצרה, אינו נפוץ בישראל כמו אחיו הגדול בעל 7 המושבים - C4 גרנד פיקאסו. נראה כי בישראל הביקוש למיניוואנים בעלי 5 מושבים נמוך מאוד, והופעתם של רכבי פנאי שטח במחירים של כ- 140,000 ₪ מחסלת את הנישה הזו. סיטרואן C4 פיקאסו הינו מהדגמים האחרונים מסוגו ומבטיח שימושיות משפחתית מעולה,

     
  • סאנגיונג רקסטון במבחן דרכים

    סאנגיונג רקסטון במבחן דרכים

    31.05.18 | מבחני רכב

    17 שנים לאחר הצגת הדור הראשון זוכה סאנגיונג רקסטון לדגם חדש לחלוטין ומציע אלטרנטיבה אטרקטיבית לרכבי השטח האמיתיים שהולכים ומתמעטים

    הדור הראשון של סאנגיונג רקסטון הוצג בשנת 2001 ושווק במשך 17 שנים שהם נצח במושגי עולם הרכב. סאנגיונג לא חסכה בתכנון ספינת הדגל שלה ושכרה את שירותי סדנת העיצוב איטל דיזיין (Italdesign) בבעלות מעצב העל ג'וג'ארו (Giugiaro) שעיצבה עבורה את הרקסטון. מכלולי ההנעה הגיעו כמיטב המסורת מחברת מרצדס. במהלך שנות