יונדאי סונטה הייבריד 2018 במבחן דרכים - פינוק חסכוני

 

יונדאי סונטה מציעה אלטרנטיבה היברידית וחסכונית בפלח השוק שנפגע קשות מאופנת הקרוסאוברים. יצאנו לבחון את יונדאי סונטה לאחר שעברה מתיחת פנים

תגיות | משפחתיות גדולות, יונדאי, סונטה הייבריד, יונדאי סונטה הייבריד במבחן דרכים

יונדאי סונטה הינה המשפחתית הגדולה השניה הכי נמכרת בישראל אחרי סקודה סופרב. במהלך שנת 2017 נמכרו בישראל כ- 1,735 סונטות חדשות, נתון מכובד שלא נשמע מרשים במיוחד משום שקטגוריית המשפחתיות הגדולות היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים. נכון שקרוסאובר מעניק ישיבה גבוהה, פוזת שטח אופנתית ומקל על הכניסה והיציאה ממנו בזכות גובהו, אך המרכב הגבוה מביא עימו לעיתים קרובות גם רצף פשרות בתחומי נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש. בהרבה מקרים, אם נשווה בין מכונית סדאן לקרוסאובר באותו מחיר, תציע מכונית הסדאן איכויות כביש עדיפות על מקבילו המוגבה. אמנם הקרוסאוברים משתפרים מדור לדור, אך הפערים קיימים ויונדאי סונטה הייבריד החדשה ממחישה זאת היטב.

 

יונדאי סונטה הייבריד לימיטד
יתרונות   צריכת דלק, אבזור, נוחות נסיעה, מרחב פנימי 
חסרונות   יכולת דינמית, הנאה מנהיגה

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

יונדאי סונטה הייבריד מציעה אלטרנטיבה היברידית בסגמנט, המשלבת מנוע בנזין עם מנוע חשמלי המונע באמצעות סוללה (ללא אפשרות לטעינה מרשת החשמל - פלאג-אין). שני המנועים עובדים בסינרגיה על מנת לספק ביצועים טובים וצריכת דלק נמוכה, בזכות תנועה על טהרת החשמל במהירויות נמוכות ותגבור חשמלי למנוע הבנזין בדרך כלל. הדור הנוכחי של יונדאי סונטה נמצא איתנו משנת 2014 ולאחרונה זכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני לצד אבזור נוחות ובטיחות משודרג.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

עיצוב ונוחות

 

עיצובה של יונדאי סונטה מרשים אם כי מאופק. החרטום נושא את הגריל המוכר של המותג ומיישר קו עם שאר דגמי יונדאי האחרונים. גופי התאורה המלוכסנים יחד עם פנסי ערפל מסוג LED בצורת זימים המשתלבים בתחתית הפגוש, מעניקים למכונית הופעה נאה בהחלט. במבט מהצד התמונה שגרתית יותר עם ממד אורך התורם להופעה המכובדת. לדעתנו היה ניתן לוותר על חיפוי הכרום לידיות הדלתות. מאחור בולטים גופי תאורה עם חיפוי שקוף וניתן לטעות ולחשוב שאינם מקוריים אלא נרכשו כמוצר מדף. כאשר מדובר במכונית המיועדת לקהל יעד שמרני יחסית, ולא בדגם ספורטיבי, עדיף היה לבחור בגופי תאורה קונבנציונליים יותר התואמים למראה המכובד. ניתן לסכם את עיצובה של יונדאי סונטה הייבריד כמרשים ובעל נוכחות, אך יש נאות ממנה בקטגוריה.

 

תא הנוסעים של יונדאי סונטה החדשה הוא מקום שנעים מאוד לשהות בו. כבר עם הכניסה בולטת בחירת היבואן בשילוב צבעים בהיר שתורם רבות לתחושה האווריריות. הגג הפנורמי בגרסת לימיטד הנבחנת מכניס שפע אור לתא הנוסעים, המושבים המפנקים עוטים ריפוד עור מחורר, ודיפונים דמויי עץ מוסיפים גם מעט יוקרה למכונית. העיצוב מזכיר מאוד את תוצרת ארצו של הדוד סם, אליה מכוונת יונדאי סונטה. הפקדים גדולים ואינטואיטיביים, וקל להתמצא בין שלל הפונקציות לפי הצורך. הנדסת האנוש זוכה לציון גבוה בזכות סידור נוח וברור של הפקדים בתא הנוסעים.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

איכות החומרים בתא הנוסעים טובה גם היא. הדשבורד ודיפוני הדלתות רכים ונעימים למגע, וגלגל ההגה עטוי עור ונעים לאחיזה. הטרוניה היחידה היא לידיות פתיחת הדלתות העשויות מפלסטיק זול שמרגיש שברירי ולא הולם. חבל שיונדאי החליטה לחסוך ברכיב שזוכה למגע בתדירות גבוהה. איכות ההרכבה מקנה תחושה מוצקה והדוקה, ולאורך המבחן שרר שקט מוחלט מכל רכיבי תא הנוסעים.

 

מערכת המולטימדיה Connected Car של כלמוביל מגיעה עם אפלקציית ניווט Waze נוחה לשימוש ומוצגת על גבי מסך בהיר המגיב היטב למגע. מיקום המסך יעיל ואינו מצריך הסתת מבט חריגה מהכביש. ממשק המערכת אינטואיטיבי וידידותי בסך הכל, אם כי יש טובים ממנו. איכות הסאונד ממערכת הקול זוכה לציון בינוני וחבל, מכיוון שמדובר במכונית המכוונת לסטנדרט מעל הרכבים העממיים. גם מסגרת הפלסטיק הזולה של מערכת המולטימדיה, שמתווספת בהתקנה מקומית, נראית חריגה בסביבת הנהג המכובדת. לוח המחוונים נאה וברור. את מקומו של מד הסל"ד הקלאסי מחליף "מד אנרגיה" אשר מציג לנהג את ניצולת האנרגיה מהסוללה וממנוע הבנזין. בינו לבין מד המהירות, מוצג מחשב הדרך על גבי צג צבעוני בו ניתן לקבל אינפורמציה לגבי צריכת הדלק ונתוני הנסיעה. כמו כן, דרך מסך זה ניתן לשלוט על פונקציות כגון ניטרול מערכות בטיחות והעדפות שימוש בתאורה חיצונית ופנימית.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

הכניסה והיציאה מהרכב מתבצעת בנוחות בזכות מפתח דלתות רחב וריחוק חשמלי של מושב הנהג בעת כיבוי הרכב, וקירובו למצב הנבחר ברגע שהנהג מתיישב בו. המושבים כולם נעימים, רכים, ונוחים מאוד גם לאחר שעות נסיעה מרובות. בגרסת לימיטד מוצע חימום לכל המושבים, והמושבים הקדמיים זוכים גם לאוורור שימושי ומפנק. מושב הנהג מתכוונן חשמלית עם טווח רחב של אפשרויות, כולל הקשחת מסעד הגב התחתון, כך שקל למצוא תנוחת נהיגה טובה. לאחר מכן ניתן לשמרה באחד משני הזכרונות המוצעים למושב הנהג. גם למושב הנוסע כיוונון חשמלי אך ללא זכרונות. ההגה מתכוונן באופן ידני לגובה ולעומק. תנוחת הנהיגה נורמטיבית ואינה מספקת את תחושת הגובה הכה אהודה על עדת רוכשי הקרוסאוברים, אך בזכות קו חלונות לא גבוה מתקבל שדה ראיה מעולה ואין בעיה מיוחדת לתמרן את הסונטה הגדולה בעיר צפופה. גם מצלמת הרוורס וחיישני החניה מסייעים במלאכת התמרון העירוני.

 

המרחב לנוסעים מעולה בכל המדדים ומציג נתונים מהטובים בקטגוריה. בסיס גלגלים באורך 2,805 מ"מ מציג מרווח ברכיים מעולה ליושבים מאחור שיהנו גם מפתחי אוורור ומוילונות מקוריים בדלתות המקנים תחושה יוקרתית של רכב שרד. נוסע מבוגר במושב האמצעי יגרום לצפיפות מסויימת לנוסעים מאחור, אך מדובר במגבלה המוכרת בכלל הרכבים מסוג זה ואפילו בסגמנטים גבוהים יותר.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

בין המושבים הקדמיים ישנה משענת יד עטויית עור, הממוקמת נמוך מידי. פתיחתה מגלה תא עמוק ומדופן לאחסון חפצים. בתחתית הקונסולה קיים משטח הטענה אלחוטי לסמארטפון בתקן IQ, תוספת שימושית בהחלט. מחזיקי כוסות קיימים גם בין המושבים הקדמיים וגם במשענת היד המתקפלת במושב האחורי. תא הכפפות גדול למדי ומואר, ותאי אחסון בדלתות עמוקים ושימושיים. תא המטען לא גדול במיוחד ונפחו 440 ליטרים, תוצאה של אחסון הסוללות מתחת לרצפתו. לא תמצאו גלגל חלופי במכונית אלא ערכה לתיקון תקרים, אך מדובר בפשרה מוכרת ברכבים היברידיים. שפת ההטענה גבוהה והמפתח גדול, כך שנוח להעמיס מטען. קיפול פשוט של המושב האחורי יסדר נפח הטענה מכובד מאד.

 

כניסה והתנעה מתבצעות ללא צורך במפתח. תחילת תנועה נעשית בשקט חרישי המאפיין מכוניות היברידיות. יש משהו מרגיע בתחילת תנועה חרישית ללא צורך בפעולת סטרטר והתנעת מנוע הבעירה שמלווה בוויברציות. ניתן לנוע באמצעות כוח החשמל רק במהירויות נמוכות, תלוי במצב הסוללה ובסוג השימוש. התנועה מתבצעת ברכות וכך גם נוחות הנסיעה. המתלים מכויילים לצד הרך וסופגים באופן יעיל את רוב המהמורות ופסי ההאטה בעיר. ליונדאי סונטה מתלה אחורי רב חיבורי המספק שיכוך מעולה. חריצים ובורות נבלעים בקלות תוך סינון של מרב עוצמת החבטה אל תא הנוסעים, וכבישים גליים מרוסנים גם הם באופן יעיל. ניכר כי מהנדסי יונדאי השקיעו בהקניית איכות נסיעה נינוחה. תכונות אלו, בשילוב מושבים נעימים, בידוד רעשים טוב, ויחידת הנעה שקטה, הופכים את יונדאי סונטה לבת לוויה נעימה מאוד בעיר ומחוצה לה.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

על הכביש המהיר מציגה יונדאי סונטה יציבות כיוונית מעולה לצד נסיעה שקטה. שינויי גובה מרוסנים היטב ואין בעיה מיוחדת להיכנס לסיבובים במהירות גבוהה. השקט החרישי נשמר ברמה טובה גם בכביש המהיר ויונדאי סונטה מתגלה כקרוזרית מעולה שבולעת בנעימות מרחקים ארוכים. ההגה מדוייק ונעים, אולי מעט כבד בתוך העיר. מעבר למצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה מוסיף משקל להגה שמרגיש מלאכותי, אך בהחלט תורם לדיוק ותחושה דינמית בנהיגה טכנית.

 

ביצועים

 

יונדאי סונטה הייבריד מצויידת ביחידת הנעה היברידית המשלבת מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 154 כ"ס ומומנט של 19.3 קג"מ עם מנוע חשמלי בהספק 51 כ"ס המפיקים יחדיו הספק משולב של 193 כ"ס ומומנט של 34.0 קג"מ החל מ- 1,850 סל"ד. הכוח מועבר אל הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת 6 הילוכים אוטומטית פלנטרית. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 9.3 שניות.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

כוח יחידת ההנעה מספק ומועבר בצורה ההולמת את אופייה של הסונטה. יחידת ההנעה שקטה ובשרנית ואינה מצריכה לחיצה חזקה על דוושת הגז כדי ליצור קצב התקדמות זריז. כאשר יש צורך בכל אורוות הסוסים, לחיצה חזקה תעמיד אותם לרשות הנהג וזו אף לא תלווה ברעש חריג מכיוון מנוע הבנזין. מעבר למצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה, מערב יותר את מנוע הבנזין ומחדד את תגובות הדוושה אך השינוי לא דרמטי. יחידת ההנעה, כמו יונדאי סונטה עצמה, מעדיפה נינוחות ושקט על פני ביצועים ונהיגה דינמית.

 

היכולת הדינמית של יונדאי סונטה אינה מתעלה. עם משקל עצמי של 1,600 ק"ג כולל הסוללות וכיול מכוון נוחות, הסונטה מייצרת זוויות גלגול מורגשות בנהיגה מהירה בכביש טכני רצוף עיקולים. ההגה שמעביר התנגדות טובה במצב ספורט, חסר תקשורת ולא תורם להנאה בנהיגה מפותלת. לא מדובר בהתנהגות כביש רופסת או חריגה לרעה, אך חובבי הנהיגה הדינמית יאלצו למצוא פרטנרית עדיפה מבין המתחרות בסגמנט.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

הבלמים מספקים ביצועי בלימה מעולים ומאטים את 1,600 הקילוגרמים של הסונטה ביעילות וללא דרמות. עם זאת, בדומה למכוניות היברידיות רבות, תחושת הבלימה מעט מוזרה בשל מנגנון המנצל את אנרגיית הבלימה לטובת טעינת הסוללה. המנגנון כנראה יעיל אך מעט מציק. זה בדיוק המקום להבהיר שהיכולת הדינמית של יונדאי סונטה החדשה, ולבטח נוחות הנסיעה שהיא מציעה, טובות ממרבית הקרוסאוברים ברמות המחירים שלה.

 

צריכת דלק

 

בימי המבחן שכללו נסיעה מרובה בכבישים מהירים וקטעי נהיגה דינמית בעומסים לא אופייניים, הציגה יונדאי סונטה צריכת דלק משולבת של 14.4 ק"מ לליטר לעומת נתוני היצרן שטוען ל- 17.5 קמ" לליטר. סביר להניח כי נהיגה מנהלתית רגועה, תניב נתונים עדיפים. בכל מקרה מדובר בנתונים מעולים ביחס לסגמנט. דרגת זיהום האוויר הינה 3 מתוך 15.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

יונדאי סונטה משווקת עם 5 שנות אחריות מלאות או עד 100,000 ק"מ. המערכת ההיברידית נהנית מ- 7 שנות אחריות או עד 150,000 ק"מ. מדובר בטווח אחריות גבוה מהמקובל. טיפולים מתבצעים אחת ל- 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 819 ₪, עלות הטיפול השני 917 ₪, עלות הטיפול השלישי 1,112 ₪, ועבור הטיפול הרביעי תשלמו 1,622 ₪ במוסך היבואן.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

עלויות החלפים מעט יקרות ביחס לקטגוריה. עלות פנס חזית 9,009 ₪, עלות פנס אחורי 3,416 ₪, עלות מראה חיצונית קומפלט 4,329 ₪, עלות ערכת רפידות בלמים קדמיות 594 ₪, ועלות זוג צלחות בלם קדמיות 1,069 ₪. עלויות ביטוח לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות עומדת על 1,545 ₪ לביטוח חובה ו- 6,854 ₪ לביטוח מקיף.

 

בטיחות

 

יונדאי סונטה טרם נבחנה במבחני הבטיחות שעורך ארגון Euro NCAP, אך מקבילתה - קיה אופטימה, נבחנה בשנת 2015 וזכתה לציון מירבי של 5 כוכבים. ניתן להניח כי שתיהן מציגות רמת בטיחות זהה. אבזור הבטיחות בגרסת לימיטד הנבחנת כולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת התרעה על סטיה מנתיב הנסיעה, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת התרעה למניעת התנגשות חזיתית, עמעום אורות אוטומטי, מערכת התרעה על רכבים בשטח מת, מערכת בקרת לחץ אוויר בצמיגים, מצלמת רוורס, וחיישני רוורס. מדובר ברשימת אבזור בטיחות נדיבה בהחלט. רמת האבזור הבטיחותי לפי התקן הישראלי הינה 7 מתוך 8. חשוב לציין כי גרסת הכניסה פרימיום אינה מצויידת במערכות אקטיביות מתקדמות ומסתפקת במערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

תמורה למחיר

 

יונדאי סונטה ברמת אבזור פרימיום נמכרת במחיר 165,000 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם אפליקציית Waze, קישוריות בלוטות', מצלמת רוורס, תאורת יום מסוג LED, בקרת אקלים מפוצלת, כניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת בקרת שיוט, בורר מצבי נהיגה, וחישוקי 16 אינץ'.

 

רמת האבזור לימיטד נמכרת בתוספת 15,000 ₪ ומוסיפה המון אבזור הכולל בין היתר גג זכוכית פנורמי נפתח, ריפודי עור, כיוון חשמלי ואוורר למושבים הקדמיים, זכרונות למושב הנהג, חימום לכל המושבים, חימום לגלגל ההגה, פתחי אוורור מאחור, וילונות צד, בלם חניה חשמלי, דיפונים דמויי עץ, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, פנסי קסנון, וחישוקי 17 אינץ'. אין ספק כי הגרסה המומלצת היא גרסת לימיטד המאובזרת.

 

תמורת 180,000 ₪ ליונדאי סונטה הייבריד לימיטד, יקבלו הרוכשים מכונית משפחתית גדולה המאובזרת בכל טוב ומקנה תחושת עושר ונינוחות, נסיעה שקטה ורכה וגם צריכת דלק נמוכה. יונדאי סונטה הייבריד היא בחירה מומלצת בקטגוריית המשפחתיות הגדולות לאלו מכם הנהנים מנסיעה מנהלתית ונינוחה ומחפשים תמורה טובה לשקל מבחינת אבזור ואיכות נסיעה.

 

יונדאי סונטה הייבריד לימיטד
מנוע היברידי, מנוע בנזין 4 צילינדרים 1,999 סמ"ק + מנוע חשמלי
הספק מרבי משולב 193/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 34.0/1,850 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,855 מ"מ
רוחב כללי 1,865 מ"מ
גובה כללי 1,470 מ"מ
בסיס גלגלים 2,805 מ"מ
מיכל דלק 60 ליטרים
נפח תא מטען

440 ליטרים

משקל עצמי 1,615 ק"ג
מהירות מרבית 192 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.3 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 17.5 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 14.4 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 3 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP טרם נבחן
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר

180,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט

     
  • טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    22.04.19 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

    טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה. סרטו