יונדאי סונטה הייבריד 2018 במבחן דרכים - פינוק חסכוני

 

יונדאי סונטה מציעה אלטרניטבה היברידית וחסכונית בפלח השוק שנפגע קשות מאופנת הקרוסאוברים. יצאנו לבחון את יונדאי סונטה לאחר שעברה מתיחת פנים

תגיות | משפחתיות גדולות, יונדאי, סונטה הייבריד, יונדאי סונטה הייבריד במבחן דרכים

יונדאי סונטה הינה המשפחתית הגדולה השניה הכי נמכרת בישראל אחרי סקודה סופרב. במהלך שנת 2017 נמכרו בישראל כ- 1,735 סונטות חדשות, נתון מכובד שלא נשמע מרשים במיוחד משום שקטגוריית המשפחתיות הגדולות היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים. נכון שקרוסאובר מעניק ישיבה גבוהה, פוזת שטח אופנתית ומקל על הכניסה והיציאה ממנו בזכות גובהו, אך המרכב הגבוה מביא עימו לעיתים קרובות גם רצף פשרות בתחומי נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש. בהרבה מקרים, אם נשווה בין מכונית סדאן לקרוסאובר באותו מחיר, תציע מכונית הסדאן איכויות כביש עדיפות על מקבילו המוגבה. אמנם הקרוסאוברים משתפרים מדור לדור, אך הפערים קיימים ויונדאי סונטה הייבריד החדשה ממחישה זאת היטב.

 

יונדאי סונטה הייבריד לימיטד
יתרונות   צריכת דלק, אבזור, נוחות נסיעה, מרחב פנימי 
חסרונות   יכולת דינמית, הנאה מנהיגה

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

יונדאי סונטה הייבריד מציעה אלטרנטיבה היברידית בסגמנט, המשלבת מנוע בנזין עם מנוע חשמלי המונע באמצעות סוללה (ללא אפשרות לטעינה מרשת החשמל - פלאג-אין). שני המנועים עובדים בסינרגיה על מנת לספק ביצועים טובים וצריכת דלק נמוכה, בזכות תנועה על טהרת החשמל במהירויות נמוכות ותגבור חשמלי למנוע הבנזין בדרך כלל. הדור הנוכחי של יונדאי סונטה נמצא איתנו משנת 2014 ולאחרונה זכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני לצד אבזור נוחות ובטיחות משודרג.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

עיצוב ונוחות

 

עיצובה של יונדאי סונטה מרשים אם כי מאופק. החרטום נושא את הגריל המוכר של המותג ומיישר קו עם שאר דגמי יונדאי האחרונים. גופי התאורה המלוכסנים יחד עם פנסי ערפל מסוג LED בצורת זימים המשתלבים בתחתית הפגוש, מעניקים למכונית הופעה נאה בהחלט. במבט מהצד התמונה שגרתית יותר עם ממד אורך התורם להופעה המכובדת. לדעתנו היה ניתן לוותר על חיפוי הכרום לידיות הדלתות. מאחור בולטים גופי תאורה עם חיפוי שקוף וניתן לטעות ולחשוב שאינם מקוריים אלא נרכשו כמוצר מדף. כאשר מדובר במכונית המיועדת לקהל יעד שמרני יחסית, ולא בדגם ספורטיבי, עדיף היה לבחור בגופי תאורה קונבנציונליים יותר התואמים למראה המכובד. ניתן לסכם את עיצובה של יונדאי סונטה הייבריד כמרשים ובעל נוכחות, אך יש נאות ממנה בקטגוריה.

 

תא הנוסעים של יונדאי סונטה החדשה הוא מקום שנעים מאוד לשהות בו. כבר עם הכניסה בולטת בחירת היבואן בשילוב צבעים בהיר שתורם רבות לתחושה האווריריות. הגג הפנורמי בגרסת לימיטד הנבחנת מכניס שפע אור לתא הנוסעים, המושבים המפנקים עוטים ריפוד עור מחורר, ודיפונים דמויי עץ מוסיפים גם מעט יוקרה למכונית. העיצוב מזכיר מאוד את תוצרת ארצו של הדוד סם, אליה מכוונת יונדאי סונטה. הפקדים גדולים ואינטואיטיביים, וקל להתמצא בין שלל הפונקציות לפי הצורך. הנדסת האנוש זוכה לציון גבוה בזכות סידור נוח וברור של הפקדים בתא הנוסעים.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

איכות החומרים בתא הנוסעים טובה גם היא. הדשבורד ודיפוני הדלתות רכים ונעימים למגע, וגלגל ההגה עטוי עור ונעים לאחיזה. הטרוניה היחידה היא לידיות פתיחת הדלתות העשויות מפלסטיק זול שמרגיש שברירי ולא הולם. חבל שיונדאי החליטה לחסוך ברכיב שזוכה למגע בתדירות גבוהה. איכות ההרכבה מקנה תחושה מוצקה והדוקה, ולאורך המבחן שרר שקט מוחלט מכל רכיבי תא הנוסעים.

 

מערכת המולטימדיה Connected Car של כלמוביל מגיעה עם אפלקציית ניווט Waze נוחה לשימוש ומוצגת על גבי מסך בהיר המגיב היטב למגע. מיקום המסך יעיל ואינו מצריך הסתת מבט חריגה מהכביש. ממשק המערכת אינטואיטיבי וידידותי בסך הכל, אם כי יש טובים ממנו. איכות הסאונד ממערכת הקול זוכה לציון בינוני וחבל, מכיוון שמדובר במכונית המכוונת לסטנדרט מעל הרכבים העממיים. גם מסגרת הפלסטיק הזולה של מערכת המולטימדיה, שמתווספת בהתקנה מקומית, נראית חריגה בסביבת הנהג המכובדת. לוח המחוונים נאה וברור. את מקומו של מד הסל"ד הקלאסי מחליף "מד אנרגיה" אשר מציג לנהג את ניצולת האנרגיה מהסוללה וממנוע הבנזין. בינו לבין מד המהירות, מוצג מחשב הדרך על גבי צג צבעוני בו ניתן לקבל אינפורמציה לגבי צריכת הדלק ונתוני הנסיעה. כמו כן, דרך מסך זה ניתן לשלוט על פונקציות כגון ניטרול מערכות בטיחות והעדפות שימוש בתאורה חיצונית ופנימית.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

הכניסה והיציאה מהרכב מתבצעת בנוחות בזכות מפתח דלתות רחב וריחוק חשמלי של מושב הנהג בעת כיבוי הרכב, וקירובו למצב הנבחר ברגע שהנהג מתיישב בו. המושבים כולם נעימים, רכים, ונוחים מאוד גם לאחר שעות נסיעה מרובות. בגרסת לימיטד מוצע חימום לכל המושבים, והמושבים הקדמיים זוכים גם לאוורור שימושי ומפנק. מושב הנהג מתכוונן חשמלית עם טווח רחב של אפשרויות, כולל הקשחת מסעד הגב התחתון, כך שקל למצוא תנוחת נהיגה טובה. לאחר מכן ניתן לשמרה באחד משני הזכרונות המוצעים למושב הנהג. גם למושב הנוסע כיוונון חשמלי אך ללא זכרונות. ההגה מתכוונן באופן ידני לגובה ולעומק. תנוחת הנהיגה נורמטיבית ואינה מספקת את תחושת הגובה הכה אהודה על עדת רוכשי הקרוסאוברים, אך בזכות קו חלונות לא גבוה מתקבל שדה ראיה מעולה ואין בעיה מיוחדת לתמרן את הסונטה הגדולה בעיר צפופה. גם מצלמת הרוורס וחיישני החניה מסייעים במלאכת התמרון העירוני.

 

המרחב לנוסעים מעולה בכל המדדים ומציג נתונים מהטובים בקטגוריה. בסיס גלגלים באורך 2,805 מ"מ מציג מרווח ברכיים מעולה ליושבים מאחור שיהנו גם מפתחי אוורור ומוילונות מקוריים בדלתות המקנים תחושה יוקרתית של רכב שרד. נוסע מבוגר במושב האמצעי יגרום לצפיפות מסויימת לנוסעים מאחור, אך מדובר במגבלה המוכרת בכלל הרכבים מסוג זה ואפילו בסגמנטים גבוהים יותר.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

בין המושבים הקדמיים ישנה משענת יד עטויית עור, הממוקמת נמוך מידי. פתיחתה מגלה תא עמוק ומדופן לאחסון חפצים. בתחתית הקונסולה קיים משטח הטענה אלחוטי לסמארטפון בתקן IQ, תוספת שימושית בהחלט. מחזיקי כוסות קיימים גם בין המושבים הקדמיים וגם במשענת היד המתקפלת במושב האחורי. תא הכפפות גדול למדי ומואר, ותאי אחסון בדלתות עמוקים ושימושיים. תא המטען לא גדול במיוחד ונפחו 440 ליטרים, תוצאה של אחסון הסוללות מתחת לרצפתו. לא תמצאו גלגל חלופי במכונית אלא ערכה לתיקון תקרים, אך מדובר בפשרה מוכרת ברכבים היברידיים. שפת ההטענה גבוהה והמפתח גדול, כך שנוח להעמיס מטען. קיפול פשוט של המושב האחורי יסדר נפח הטענה מכובד מאד.

 

כניסה והתנעה מתבצעות ללא צורך במפתח. תחילת תנועה נעשית בשקט חרישי המאפיין מכוניות היברידיות. יש משהו מרגיע בתחילת תנועה חרישית ללא צורך בפעולת סטרטר והתנעת מנוע הבעירה שמלווה בוויברציות. ניתן לנוע באמצעות כוח החשמל רק במהירויות נמוכות, תלוי במצב הסוללה ובסוג השימוש. התנועה מתבצעת ברכות וכך גם נוחות הנסיעה. המתלים מכויילים לצד הרך וסופגים באופן יעיל את רוב המהמורות ופסי ההאטה בעיר. ליונדאי סונטה מתלה אחורי רב חיבורי המספק שיכוך מעולה. חריצים ובורות נבלעים בקלות תוך סינון של מרב עוצמת החבטה אל תא הנוסעים, וכבישים גליים מרוסנים גם הם באופן יעיל. ניכר כי מהנדסי יונדאי השקיעו בהקניית איכות נסיעה נינוחה. תכונות אלו, בשילוב מושבים נעימים, בידוד רעשים טוב, ויחידת הנעה שקטה, הופכים את יונדאי סונטה לבת לוויה נעימה מאוד בעיר ומחוצה לה.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

על הכביש המהיר מציגה יונדאי סונטה יציבות כיוונית מעולה לצד נסיעה שקטה. שינויי גובה מרוסנים היטב ואין בעיה מיוחדת להיכנס לסיבובים במהירות גבוהה. השקט החרישי נשמר ברמה טובה גם בכביש המהיר ויונדאי סונטה מתגלה כקרוזרית מעולה שבולעת בנעימות מרחקים ארוכים. ההגה מדוייק ונעים, אולי מעט כבד בתוך העיר. מעבר למצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה מוסיף משקל להגה שמרגיש מלאכותי, אך בהחלט תורם לדיוק ותחושה דינמית בנהיגה טכנית.

 

ביצועים

 

יונדאי סונטה הייבריד מצויידת ביחידת הנעה היברידית המשלבת מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 154 כ"ס ומומנט של 19.3 קג"מ עם מנוע חשמלי בהספק 51 כ"ס המפיקים יחדיו הספק משולב של 193 כ"ס ומומנט של 34.0 קג"מ החל מ- 1,850 סל"ד. הכוח מועבר אל הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת 6 הילוכים אוטומטית פלנטרית. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 9.3 שניות.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

כוח יחידת ההנעה מספק ומועבר בצורה ההולמת את אופייה של הסונטה. יחידת ההנעה שקטה ובשרנית ואינה מצריכה לחיצה חזקה על דוושת הגז כדי ליצור קצב התקדמות זריז. כאשר יש צורך בכל אורוות הסוסים, לחיצה חזקה תעמיד אותם לרשות הנהג וזו אף לא תלווה ברעש חריג מכיוון מנוע הבנזין. מעבר למצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה, מערב יותר את מנוע הבנזין ומחדד את תגובות הדוושה אך השינוי לא דרמטי. יחידת ההנעה, כמו יונדאי סונטה עצמה, מעדיפה נינוחות ושקט על פני ביצועים ונהיגה דינמית.

 

היכולת הדינמית של יונדאי סונטה אינה מתעלה. עם משקל עצמי של 1,600 ק"ג כולל הסוללות וכיול מכוון נוחות, הסונטה מייצרת זוויות גלגול מורגשות בנהיגה מהירה בכביש טכני רצוף עיקולים. ההגה שמעביר התנגדות טובה במצב ספורט, חסר תקשורת ולא תורם להנאה בנהיגה מפותלת. לא מדובר בהתנהגות כביש רופסת או חריגה לרעה, אך חובבי הנהיגה הדינמית יאלצו למצוא פרטנרית עדיפה מבין המתחרות בסגמנט.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

הבלמים מספקים ביצועי בלימה מעולים ומאטים את 1,600 הקילוגרמים של הסונטה ביעילות וללא דרמות. עם זאת, בדומה למכוניות היברידיות רבות, תחושת הבלימה מעט מוזרה בשל מנגנון המנצל את אנרגיית הבלימה לטובת טעינת הסוללה. המנגנון כנראה יעיל אך מעט מציק. זה בדיוק המקום להבהיר שהיכולת הדינמית של יונדאי סונטה החדשה, ולבטח נוחות הנסיעה שהיא מציעה, טובות ממרבית הקרוסאוברים ברמות המחירים שלה.

 

צריכת דלק

 

בימי המבחן שכללו נסיעה מרובה בכבישים מהירים וקטעי נהיגה דינמית בעומסים לא אופייניים, הציגה יונדאי סונטה צריכת דלק משולבת של 14.4 ק"מ לליטר לעומת נתוני היצרן שטוען ל- 17.5 קמ" לליטר. סביר להניח כי נהיגה מנהלתית רגועה, תניב נתונים עדיפים. בכל מקרה מדובר בנתונים מעולים ביחס לסגמנט. דרגת זיהום האוויר הינה 3 מתוך 15.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

יונדאי סונטה משווקת עם 5 שנות אחריות מלאות או עד 100,000 ק"מ. המערכת ההיברידית נהנית מ- 7 שנות אחריות או עד 150,000 ק"מ. מדובר בטווח אחריות גבוה מהמקובל. טיפולים מתבצעים אחת ל- 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 819 ₪, עלות הטיפול השני 917 ₪, עלות הטיפול השלישי 1,112 ₪, ועבור הטיפול הרביעי תשלמו 1,622 ₪ במוסך היבואן.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

עלויות החלפים מעט יקרות ביחס לקטגוריה. עלות פנס חזית 9,009 ₪, עלות פנס אחורי 3,416 ₪, עלות מראה חיצונית קומפלט 4,329 ₪, עלות ערכת רפידות בלמים קדמיות 594 ₪, ועלות זוג צלחות בלם קדמיות 1,069 ₪. עלויות ביטוח לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות עומדת על 1,545 ₪ לביטוח חובה ו- 6,854 ₪ לביטוח מקיף.

 

בטיחות

 

יונדאי סונטה טרם נבחנה במבחני הבטיחות שעורך ארגון Euro NCAP, אך מקבילתה - קיה אופטימה, נבחנה בשנת 2015 וזכתה לציון מירבי של 5 כוכבים. ניתן להניח כי שתיהן מציגות רמת בטיחות זהה. אבזור הבטיחות בגרסת לימיטד הנבחנת כולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת התרעה על סטיה מנתיב הנסיעה, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת התרעה למניעת התנגשות חזיתית, עמעום אורות אוטומטי, מערכת התרעה על רכבים בשטח מת, מערכת בקרת לחץ אוויר בצמיגים, מצלמת רוורס, וחיישני רוורס. מדובר ברשימת אבזור בטיחות נדיבה בהחלט. רמת האבזור הבטיחותי לפי התקן הישראלי הינה 7 מתוך 8. חשוב לציין כי גרסת הכניסה פרימיום אינה מצויידת במערכות אקטיביות מתקדמות ומסתפקת במערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

 

יונדאי סונטה הייברידיונדאי סונטה הייבריד

 

תמורה למחיר

 

יונדאי סונטה ברמת אבזור פרימיום נמכרת במחיר 165,000 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם אפליקציית Waze, קישוריות בלוטות', מצלמת רוורס, תאורת יום מסוג LED, בקרת אקלים מפוצלת, כניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת בקרת שיוט, בורר מצבי נהיגה, וחישוקי 16 אינץ'.

 

רמת האבזור לימיטד נמכרת בתוספת 15,000 ₪ ומוסיפה המון אבזור הכולל בין היתר גג זכוכית פנורמי נפתח, ריפודי עור, כיוון חשמלי ואוורר למושבים הקדמיים, זכרונות למושב הנהג, חימום לכל המושבים, חימום לגלגל ההגה, פתחי אוורור מאחור, וילונות צד, בלם חניה חשמלי, דיפונים דמויי עץ, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, פנסי קסנון, וחישוקי 17 אינץ'. אין ספק כי הגרסה המומלצת היא גרסת לימיטד המאובזרת.

 

תמורת 180,000 ₪ ליונדאי סונטה הייבריד לימיטד, יקבלו הרוכשים מכונית משפחתית גדולה המאובזרת בכל טוב ומקנה תחושת עושר ונינוחות, נסיעה שקטה ורכה וגם צריכת דלק נמוכה. יונדאי סונטה הייבריד היא בחירה מומלצת בקטגוריית המשפחתיות הגדולות לאלו מכם הנהנים מנסיעה מנהלתית ונינוחה ומחפשים תמורה טובה לשקל מבחינת אבזור ואיכות נסיעה.

 

יונדאי סונטה הייבריד לימיטד
מנוע היברידי, מנוע בנזין 4 צילינדרים 1,999 סמ"ק + מנוע חשמלי
הספק מרבי משולב 193/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 34.0/1,850 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,855 מ"מ
רוחב כללי 1,865 מ"מ
גובה כללי 1,470 מ"מ
בסיס גלגלים 2,805 מ"מ
מיכל דלק 60 ליטרים
נפח תא מטען

440 ליטרים

משקל עצמי 1,615 ק"ג
מהירות מרבית 192 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.3 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 17.5 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 14.4 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 3 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP טרם נבחן
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר

180,000₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • אאודי Q5 החדש במבחן דרכים

    אאודי Q5 החדש במבחן דרכים

    06.02.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    אאודי Q5 היוצא הוביל את טבלת המסירות בסגמנט רכבי הפנאי שטח היוקרתיים. יצאנו לבדוק את הדור החדש כדי להבין כיצד הוא מתכוון לשמר את ההצלחה

    אאודי Q5 הוא מראה נפוץ בכבישי ישראל. שיווקו החל בשנת 2009 ומאז גרף בעיקר תשואות ושבחים, הן ברמה המקומית והן ברמה הבינלאומית. רכב הפנאי היוקרתי מציע חבילה מאוזנת הכוללת ביצועים מעולים, נוחות נסיעה מרשימה ושימושיות גבוהה. אאודי Q5 החדש הוצג לאחר שמלאו 9 שנים לדור היוצא, מדובר בנצח במושגי עולם הרכב של

     
  • סיטרואן ג'אמפי במבחן - דור שלישי של הצלחה

    סיטרואן ג'אמפי במבחן - דור שלישי של הצלחה

    30.01.18 | מבחני רכב

    הדור השלישי של סיטרואן ג'אמפי נחת בישראל. יצאנו עם גרסת הנוסעים החזקה לבדוק מה הוא מציע לנהג העובד

    סיטרואן ג'אמפי הוא דגם ותיק ומוכר בכבישי ישראל. שני הדורות הקודמים של הג'אמפי נמכרו במספרים מכובדים על שלל גרסאותיהם. גרסת הנוסעים בעלת תשעה מושבים זכתה אף היא להצלחה, במיוחד בקרב משפחות מרובות ילדים, בזכות המרחב הנדיב ומספר המושבים. סגמנט המסחריות לא זר לסיטרואן. הדור השלישי של הג'אמפי מנסה להמשיך

     
  • מיצובישי ASX במבחן דרכים

    מיצובישי ASX במבחן דרכים

    24.01.18 | מבחני רכב

    באיחור ניכר נחת לאחרונה מיצובישי ASX בישראל. יצאנו לבדוק האם הוא מוצלח ושימושי כמו אחיו הגדול, מיצובישי אאוטלנדר

    כלמוביל, יבואנית מיצובישי לישראל, החלה לאחרונה בשיווקו של רכב פנאי קומפקטי העונה לשם מיצובישי ASX. למרות שמיצובישי ASX הינו עולה חדש בישראל, ייצורו החל כבר בשנת 2010. הגרסה הנוכחית של רכב הפנאי היפני הינה תוצאה של שתי מתיחות פנים שעבר במהלך 7 השנים האחרונות. כעת סוף כל סוף התממשו כל התנאים הדרושים ל

     
  • פולקסווגן קאדי במבחן דרכים

    פולקסווגן קאדי במבחן דרכים

    18.01.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    פולקסווגן קאדי מתחרה בקטגוריה פופולרית עם מעט מתחרים. יצאנו לבדוק האם האיכות הגרמנית המוכרת של המותג מספיקה כדי לכבוש את ליבם של משתמשי המסחריות הקטנות

    פולקסווגן קאדי משווק בישראל במגוון גרסאות ולמבחן שלנו התייצב הרכב המסחרי עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים ותיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. בזמן שמרבית המתחרים נמכרים עם תיבת הילוכים ידנית ורמת אבזור נמוכה, החליטה פולקסווגן לשווק מסחרית המוכנה לשמש גם כרכב עבודה וגם כרכב משפחתי גדול לשעות הפנא

     
  • אלפא רומיאו ג'וליה במבחן דרכים

    אלפא רומיאו ג'וליה במבחן דרכים

    11.01.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    אלפא רומיאו ג'וליה היא אחת המכוניות המדוברות והמסקרנות ביותר שהוצגו בשנים האחרונות, וכעת היא מגיעה אלינו למבחן. יצאנו לבדוק כיצד היא עומדת בציפיות

    מעט מאוד דגמים חדשים עוררו עניין ואמוציות בעולם הרכב כמו שעוררה אלפא רומיאו ג'וליה. מדובר במשפחתית גדולה יוקרתית וספורטיבית, מחליפת ה- 159 מנוחתה עדן שירדה מפס הייצור עוד בשנת 2011. למעשה מחליפת ה- 159 הייתה מוכנה כבר מזמן, אלא שבישורת האחרונה לפני העלייה אל פס הייצור, החליטו באלפא לעצור את הכל

     
  • פולקסווגן גולף GTI במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פולקסווגן גולף GTI במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    04.01.18 | מבחני רכב, רכב חדש

    פולקסווגן גולף GTI נמצאת איתנו מאז שנת 1976 שבה המציאה את קטגוריית המכוניות הקומפקטיות ה-"החמות". יצאנו לבדוק איך היא מתפקדת בסטנדרטים החדשים של השנים האחרונות

    בתערוכת פרנקפורט בשנת 1975 נחשף לראשונה דגם שעתיד לייסד קטגוריה חדשה. לא עניין של מה בכך כשאנחנו מדברים על שנות ה- 70 נטולות הקרוסאוברים ושלל ההמצאות של ימינו. הייתה זו פולקסווגן גולף GTI, מייסדת עדת ההוט האצ'בק - גרסאות ספורטיביות למשפחתיות קומפקטיות או מכוניות סופר מיני. פולקסווגן גולף GTI הציעה מ

     
  • יגואר F-TYPE במבחן דרכים קולני במיוחד

    יגואר F-TYPE במבחן דרכים קולני במיוחד

    27.12.17 | מבחני רכב

    זכינו לצאת למבחן דרכים עם יפיפייה אמיתית - יגואר F-TYPE קבריולט המציעה חווית נהיגה משובחת שקשה לתאר במילים

    תארו לעצמכם את חווית הנהיגה במכונית המשלבת בין שתי אידאולוגיות חיים מנוגדות ועושה זאת בהרמוניה מושלמת. מכונית המחברת בין עיצוב מרהיב וחדשני לבין ניחוח נוסטלגי של שושלת רכבים עתיקת ימים. מכונית המצליחה להעניק לשוהים בה ניחוח אריסטוקרטי מאופק המעורבב בריח של רוחות מלחמה מסרט אקשן הוליוודי. כזו היא יגו

     
  • נהיגה ראשונה בסובארו XV החדש 2018

    נהיגה ראשונה בסובארו XV החדש 2018

    21.12.17 | מבחני רכב, שטח, רכב חדש

    סובארו XV החדש הושק בארוע נהיגת כביש ושטח מאתגרת. יצאנו לעמוד על יכולתיו של רכב ה- 4X4 הנמכר ביותר בישראל

    סובארו XV החדש 2018 מתחרה בקטגוריה צפופה וגדושה הכוללת כמה מרבי המכר בשוק הישראלי, ביניהם קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון. בסגמנט תחרותי זה, התבלט סובארו XV הקודם בעזרת יכולת שטח טובה הודות למערכת הנעה כפולה יעילה ונוחות נסיעה גבוהה ביחס למתחריו. בדור החדש עדכנה סובארו את הנוסחה, הוסיפה אבזור בטיחות אקטי

     
  • סיאט לאון קופרה במבחן - ספרדיה פיקנטית

    סיאט לאון קופרה במבחן - ספרדיה פיקנטית

    20.12.17 | מבחני רכב

    סיאט השיקה את הלאון קופרה החדשה עם הספק של 290 כ"ס ורצון עז להמשיך להוביל את הקטגוריה. יצאנו לבדוק האם למתחרות יש סיבה לדאגה

    סיאט לאון קופרה, מכונית הביצועים הנחשקת ביותר של החברה, עברה לאחרונה מתיחת פנים במסגרתה קיבלה עיצוב רענן ואבזור משודרג. בדומה לדגם היוצא, סיאט לאון קופרה החדשה מצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 290 כ"ס, מתלים אדפטיביים ודיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה. הדגם המוחלף הצליח להרשים אותנו בעבר וק

     
  • סיאט איביזה 1.0 במבחן דרכים

    סיאט איביזה 1.0 במבחן דרכים

    14.12.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    סיאט איביזה החדשה מגיעה לשחזר את הצלחת קודמתה שהייתה רבת מכר גם בערוב ימייה. יצאנו לבדוק האם יצליח הדור החדש לשמר את נתוני המכירות של קודמו

    סיאט איביזה הציעה בשנים האחרונות חבילה מעניינת בשוק הרכב המקומי. מחיר רכישה אטרקטיבי, יחידות הנעה יעילות, אבזור נאה, ועיצוב צעיר ומצודד, סייעו לה לפנות אל לבם של רוכשים רבים אשר תרו אחר רכב קומפקטי וחסכוני ולא הסתפקו במכונית מיני. לקראת סוף חיי הדגם היוצא ציידה סיאט את האיביזה במנוע 1.0 ליטר חדש בעל

     
  • רנו מגאן גרנד קופה במבחן דרכים

    רנו מגאן גרנד קופה במבחן דרכים

    13.12.17 | מבחני רכב

    רנו משגרת אל סגמנט המשפחתיות מתמודדת חדשה המציעה ממדים נדיבים ואבזור נוחות שופע. יצאנו לבדוק איך היא מתכוונת לכבוש את המשפחה הישראלית

    שוק המשפחתיות מאבד נתח מכירות משמעותי לטובת רכבי פנאי שטח אופנתיים. למרות זאת עדיין מוקדם להספיד את הקטגוריה הנמכרת ביותר בישראל, אליה בדיוק מכוונת רנו מגאן גרנד קופה החדשה. מחליפתה של רנו פלואנס הוותיקה מציעה ממדים מכובדים ורשימת אבזור נאה בתחרות על ליבו של הלקוח המשפחתי הקלאסי, זה שטרם נשבה בצו או

     
  • מרצדס GLE 500e במבחן

    מרצדס GLE 500e במבחן

    07.12.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    מרצדס מוסיפה גרסה היברידית נטענת PHEV למבחר גרסאות ה- GLE עם יותר סוסים תחת מכסה המנוע, צריכת דלק חסכונית ומחיר אטרקטיבי. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו של הענק ההיברידי

    בשנת 1997, לפני כ- 20 שנים, הייתה זו מרצדס שניערה את סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות הייתה מרצדס חלוצה בתחום, בימים בהם רכבי שטח לא היו נראים בכבישי היבשת הקלאסית. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור ה

     
  • סיאט לאון 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סיאט לאון 1.0 ליטר במבחן דרכים

    06.12.17 | מבחני רכב

    סיאט לאון מושקת בגרסת 1.0 ליטר עם מחיר אטרקטיבי. יצאנו לבדוק האם המנוע הקטן יספק את הנהג הישראלי והאם החבילה המוזלת אטרקטיבית כפי שהיא מסתמנת

    סיאט הוא המותג הצעיר והדינמי במשפחת פולקסווגן. סיאט לאון המשפחתית התאפיינה בעיצוב נאה ודינמי בדורותיה השונים, תוך התבססות על שלדת פולקסווגן גולף, ואימוץ ליין המנועים, תיבות ההילוכים, ומכלולים רבים של הקונצרן. סיאט לאון מתומחרת באופן אטרקטיבי ביחס לפולקסווגן גולף וביחס לסגמנט המשפחתיות. לאחר שבחנו את

     
  • ב.מ.וו 330e במבחן דרכים - דינמיקה היברידית

    ב.מ.וו 330e במבחן דרכים - דינמיקה היברידית

    30.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    ב.מ.וו מצרפת להיצע סדרה 3 את ה- 330e, היברידית נטענת עם מפרט אבזור והספק המייתר לכאורה את שאר גרסאות הסדרה. יצאנו לנסיעת מבחן לעמוד על יכולתה של ההיברידית החדשה על הכביש

    את ב.מ.וו סדרה 3 אין צורך להציג. מי שהייתה ועודנה במשך דורות המשפחתית הטובה בעולם, זכתה בשלל תארים מעיתונאי רכב בזכות יכולת דינמית מצטיינת המספקת גם הנאה מנהיגה, איכות ללא רבב, והנדסת אנוש מופתית. ב.מ.וו 330e יתרונות תמורה למחיר, ביצועים, תא נוסעים, צריכת דלק חסרונות &nb

     
  • סיטרואן ברלינגו במבחן עבודה עם 75 כוחות סוס

    סיטרואן ברלינגו במבחן עבודה עם 75 כוחות סוס

    27.11.17 | מבחני רכב

    לקחנו למבחן את סיטרואן ברלינגו, אחד מהטנדרונים המבוקשים בקטגוריה. יצאנו לבדוק האם מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר ו- 75 כוחות סוס יספיקו כדי לקחת אותו אל ראש טבלת המסירות

    קטגוריית טנדרוני העבודה דלה יחסית ואינה מציעה שלל דגמים וצבעים כמו בסגמנטים אחרים. יחד עם זאת, נראה שמרבית הלקוחות יודעים מה הם מחפשים והיצרנים הבינו זאת. סיטרואן משווקת את הברלינגו המבוקש בגרסת כניסה עם מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטר, בעל הספק צנוע של 75 כוחות סוס, ברמת אבזור בסיסית. על הנייר, הוא לא נראה

     
  • פיג'ו 308 GTI במבחן דרכים - צרפתייה לוהטת

    פיג'ו 308 GTI במבחן דרכים - צרפתייה לוהטת

    23.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    לפיג'ו מסורת מפוארת וארוכת שנים עם דגמי GTI ספורטיביים ומהנים ופיג'ו 308 GTI נכנסת לנעליים גדולות ויוצרת ציפיות רבות. יצאנו לבחון את הצרפתייה החמה על כבישים לוהטים

    לפיג'ו מוניטין רב שנים בייצור מכוניות מהנות לנהיגה, בפרט דגמי היצרן אשר זכו לשאת את תג GTI. אמנם לפולקסווגן גולף שמור תואר הוגת קונספט ההאצ'בק הספורטיבית עוד בתחילת שנות ה- 80, אך פיג'ו שבאה אחריה, עשתה זו בדרכה שלה עם תוצאות טובות לא פחות. דגמי פיג'ו 205 GTI האגדיים בשלל גרסאותיהם היו למשאת נפשם של

     
  • קיה ריו החדשה במבחן דרכים

    קיה ריו החדשה במבחן דרכים

    16.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    קיה ריו החדשה נחתה בישראל והיא לא מצליחה לעורר עניין כמו ספורטאז' ופיקנטו. יצאנו לבדוק מדוע

    בעשור האחרון התחוללה טרנספורמציה בקיה. מיצרן המייצר מכוניות פשוטות עם מכלולים מיושנים, לעיתים תוך התבססות על דגמים קודמים של יצרניות אחרות, הפכה קיה למשהו אחר לחלוטין. נקודת המפנה הראשונה הייתה המעבר לבעלות יונדאי בעלת החזון שהציבה יעדים שאפתניים ודאגה גם לעמוד בהם. בהמשך גוייס למשימה מעצב העל פיטר

     
  • פורד קוגה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    פורד קוגה במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    09.11.17 | מבחני רכב

    יצאנו לבדוק איך פורד קוגה, שעבר מקצה שיפורים, מתכוון לכבוש לעצמו נתח מההצלחה המסחררת בקטגוריית רכבי הפנאי שטח בישראל

    פורד קוגה הגיע לישראל בשנת 2013 אך דלק מוטורס היבואנית לא קראה נכון את המפה והציעה לקהל הישראלי את הקוגה ברמות אבזור גבוהות עם הנעה כפולה כסטנדרט, בזמן שהמתחרות הציעו גרסאות כניסה מוזלות עם הנעה קדמית ומנועים צנועים. מאז ביצעו בפורד מספר ניסיונות להפיח חיים בקוגה שכללו החלפת מנוע, שיווק גרסאות הנעה

     
  • יגואר F-PACE במבחן דרכים

    יגואר F-PACE במבחן דרכים

    02.11.17 | מבחני רכב, רכב חדש

    יצאנו לבדוק האם יגואר F-PACE, רכב הפנאי הראשון של המותג, נושא את תכונות האופי הספורטיביות והעידון הבריטי המאפיינים את רכבי יגואר

    במהלך ארבעת העשורים האחרונים, עברה יצרנית הרכב הבריטית יגואר טלטלות רבות. בשנת 1975 פתחה הממשלה הבריטית בתהליך הלאמה גורף, שכלל בין היתר את העברת הבעלות על קונצרן יגואר מידיים פרטיות לבעלות המדינה. כעשר שנים לאחר מכן חזרה יגואר לבעלות ציבורית. בשנת 1990 נרכשה על ידי קונצרן פורד, ובשנת 2008 הפכה לחבר