לקסוס IS 300h 2018 במבחן דרכים - התשובה היפנית ליוקרה דינמית

 

לקסוס IS 300h מציעה אלטרנטיבה נוסח יפן בפלח שוק הנשלט ע"י תוצרת גרמניה, ועושה זאת באמצעות איכות גבוהה של ביצוע ונהיגה. יצאנו לבדוק כיצד מרגישה הגרסה המלוכסנת על כבישי ארצנו

תגיות | משפחתיות גדולות, לקסוס, IS Hybrid

לקסוס הינו מותג צעיר יחסית בעולם הרכב אך הצליח לבנות את המוניטין החיובי המיוחס לו בזכות סקרי אמינות וחוות דעת של צרכנים לאורך השנים. כך קיבל המותג תדמית של יצרן מכוניות יוקרה מופנמות, שקטות ואמינות, אך כאלו שאינן מתיימרות להתחרות ביכולת הדינמית המוצעת אצל המתחרות מגרמניה. רק בשנים האחרונות שינתה לקסוס את הגישה והחלה לייצר מכוניות נועזות, מרהיבות וגם דינמיות. לקסוס IS 300h המעודכנת ממחישה היטב את המהפך שעברה החברה. למבחן הדרכים שלנו הגיעה לקסוס IS 300h בגרסת היי-פרימיום הבכירה העונדת תג מחיר של 295,000 ₪

 

לקסוס IS 300h היי פרימיום
יתרונות   בידוד רעשים, צריכת דלק, איכות, יכולת דינמית גבוהה
חסרונות   מרווח מאחור, סימני הגיל ניכרים בעיצוב תא הנוסעים

 

לקסוס IS 300hלקסוס IS 300h

 

לקסוס הינו מותג צעיר יחסית בעולם הרכב אך הצליח לבנות את המוניטין החיובי המיוחס לו בזכות סקרי אמינות וחוות דעת של צרכנים לאורך השנים. כך קיבל המותג תדמית של יצרן מכוניות יוקרה מופנמות, שקטות ואמינות, אך כאלו שאינן מתיימרות להתחרות ביכולת הדינמית המוצעת אצל המתחרות מגרמניה. רק בשנים האחרונות שינתה לקסוס את הגישה והחלה לייצר מכוניות נועזות, מרהיבות וגם דינמיות. לקסוס IS 300h המעודכנת ממחישה היטב את המהפך שעברה החברה. למבחן הדרכים שלנו הגיעה לקסוס IS 300h בגרסת היי-פרימיום הבכירה העונדת תג מחיר של 295,000 ₪

 

עיצובה של לקסוס IS 300h משדר פרימיום גם ללא סמל המותג. בחזית ניצב גריל שעון החול האגרסיבי המאפיין את שפת העיצוב של המותג, המתקמר בצורה תלת ממדית בעומקים שונים. משני צידיו גופי תאורה מלוכסנים ונאים במיוחד ותחתם תאורת יום מסוג LED בצורת חץ מחודד. מכסה המנוע נמתח הרחק לפנים ומצידיו בולטות תפיחות קשתות הגלגלים הקדמיים התורמות למראה שרירי ויציב.

 

לקסוס IS 300hלקסוס IS 300h

 

הקו הדינמי נמתח לכל אורך המרכב ופלישת גופי התאורה האחוריים אל צידו של המרכב מוסיפים טאץ' ייחודי ומעניין. חישוקי ה- 17 אינץ' נראים קטנים במידה אחת על המרכב השרירי ועיצובם אינו נאה במיוחד. בקטלוג היצרן מופיעים חישוקים בעיצובים נאים בעשרות מונים מאלו המוצעים בגרסה הישראלית. מאחור ממשיכה לקסוס IS 300h את קו העיצוב הדינמי באמצעות גופי תאורה מחודדים ורחבים המעצימים את רוחב המכונית, פגוש גדול מידות המאכלס את פתחי המפלט, ומכסה תא מטען המתקמר מעלה ליצירת ספויילר מובנה. עיצובה של לקסוס IS 300h משדר נוכחות רבה ואת תחושת הפרימיום המתבקשת בפלח שוק זה. מכונית המבחן ענדה צבע לבן פנינה, אשר לעניות דעתי הולם אותה הרבה יותר מאשר צבע שחור.

 

לקסוס IS 300hלקסוס IS 300h

 

כניסה אל תא הנוסעים מעצימה את תחושת היוקרה, אשר מקבלת משנה תוקף ברמת האבזור היי-פרימיום של רכב המבחן. התא מעוצב בצורה עוטפת עם קונסולה מרכזית גבוהה מאוד היוצרת חייץ ברור בין הנהג לנוסע שלצידו ומקנה תחושה של ישיבה בתוך תא צר ומחבק. התחושה מאוד אינטימית אך בשום אופן אינה קלסטרופובית או צפופה. במרכז הקונסולה פקדי מערכת בקרת האקלים ושליטה על מערכת השמע, ובין המושבים נמצאים בורר מצבי הנהיגה ופקד השליטה על מערכת המולטימדיה המתפקד בדומה לעכבר מחשב. מעליהם ממוקמים פתחי האוורור המיושנים למראה, ביניהם שעון אנלוגי אלגנטי, ומעל כולם ניצב צג מולטימדיה בגודל 10.3 אינץ' (7 אינץ' בגרסאות הזולות יותר).

 

לקסוס IS 300hלקסוס IS 300h

 

איכות החומרים בתא הנוסעים מעולה באופן כללי, אם כי נרשמה חסכנות מסויימת באיכות פלסטיק ידיות פתיחת הדלתות, פתחי האוורור, מתגי כוונון עוצמת השמע, ותאורת המפות. בגרסת היי-פרימיום עוטים המושבים עור איכותי, ופאנלים מעץ (המפארים בין היתר את פסנתרי חברת YAMAHA, חברת בת של טויוטה - בעלת הבית של לקסוס) מוסיפים לתחושת היוקרה.

 

איכות ההרכבה מצויינת ובכל מגע, פתיחה וטריקה, מתקבלת תחושת חוסן והידוק. טריקת הדלת לאחר כניסה בעיר הסואנת, רק ממחישה את הבידוד המעולה מרעשי החוץ. אפילו השמשות שאינן כפולות, עבות מהמקובל וממחישות את תשומת הלב שניתנה לכל פרט. גלגל ההגה בעל שלושת הצלעות עבה ועוטה עור נעים לאחיזה. ידית ההילוכים ופקדי השליטה החשובים נגישים, ומיקומם מחושב ונכון. הנדסת האנוש זוכה לשלל סופרלטיבים. לא תמצאו כאן תחכומים מיותרים, ובטח שלא הקרבת השימושיות על חשבון אלמנט עיצוב ייחודי.

 

לקסוס IS 300hלקסוס IS 300h

 

הבחירה של לקסוס בשליטה על מערכת המולטימדיה באמצעות פקד דמוי עכבר ולא באמצעות מגע, נובעת מצורת שימוש מועדפת בה ידו של הנהג מעוגנת ונשענת על משענת היד במקום שתהיה תלוייה באוויר בהקשה על צג המגע. בצורה זו השליטה נוחה ומדוייקת יותר. שליטה כזו מאפשרת גם את הרחקתו של צג המערכת כפי שעשתה לקסוס במקרה זה. הצג הבהיר בעל רזולוציה מעולה והממשק רב אפשרויות ואינטואיטיבי מאוד ביחס לממוצע. המעבר בין התפריטים באמצעות חוגת העכבר דורשת תקופת הסתגלות קצרצרה, אך לאחריה נעשית בדיוק ובקלילות.

 

לקסוס IS 300hלקסוס IS 300h

 

לוח המחוונים נאה מאוד והמחוונים הדיגיטליים מאפשרים בחירה בין תצוגת מד סל"ד קלאסי לבין מד אנרגיה היברידי. צג צבעוני נוסף ממוקם בלוח המחוונים ומציג אינפורמציה אודות מערכת ההנעה ההיברידית, נתוני מחשב הדרך וצריכת הדלק. מערכת הסאונד בגרסה זו מתפארת במותג העל מארק לווינסון וכוללת 15 רמקולים המפיקים איכות צליל מהטובות בהם נתקלתי. רק היא לבדה שווה את תוספת המחיר בעבור רמת אבזור זו.

 

הכניסה והיציאה מהרכב מתבצעות בנוחות בזכות מפתח דלתות רחב והרחקה אוטומטית של מושב הנהג בעת כיבוי הרכב. קירובו של המושב למצב הרצוי מתבצע אוטומטית ברגע שהנהג מתיישב. המושבים כולם נעימים, רכים ונוחים מאוד גם לאחר שעות נסיעה מרובות. בגרסת היי-פרימיום מתווספת גם אופציה לאוורור וחימום המושבים הקדמיים. כוונון המושבים וההגה מתבצע חשמלית וכולל אפשרויות כיוונון רבות כולל הקשחת מסעד הגב התחתון. קל מאוד למצוא תנוחת נהיגה שולטת ונוחה ברכב. גם שדה הראיה לכל הכיוונים טוב בזכות קו חלונות בגובה סטנדרטי ולא גבוה מדי. בתמרונים צפופים, מצלמת הרוורס וחיישני החניה יסייעו לזהות את קצוות המרכב.

 

לקסוס IS 300hלקסוס IS 300h

 

המרחב לנוסעים מלפנים טוב, אך יהיה מי שיחוש מעט צפיפות עקב סביבת הנהג העוטפת. המרחב במושב האחורי מספק לשני מבוגרים, אם כי מרווח הברכיים אינו מצטיין, למרות בסיס גלגלים נדיב באורך 2,800 מ"מ. נוסע במושב האמצעי יגרום לצפיפות ויקבל מושב פחות נוח עקב תעלת ההינע הגבוהה. הנוסעים מאחור יהנו מפתחי אוורור יעודיים.

 

לקסוס IS 300hלקסוס IS 300h

 

בתא הנוסעים מגוון תאי אחסון יעילים, תא כפפות בנפח סביר, ומחזיקי כוסות מלפנים ומאחור. תא המטען לא גדול במיוחד, נפחו 450 ליטרים כתוצאה מאחסון הסוללות מתחת לרצפתו. בהתאם לכך לא תמצאו גלגל חלופי ותצטרכו להסתמך על צמיגי האל-תקר המקוריים. מדובר בפשרה מוכרת ברכבים היברידיים. שפת הטעינה גבוהה והמפתח גדול, כך שנוח להעמיס ציוד בתא המטען. בעת הצורך, קיפול פשוט של המושב האחורי יסדר נפח הטענה מכובד מאד.

 

כניסה והתנעה מתבצעות ללא צורך במפתח. תחילת תנועה נעשית בשקט חרישי המאפיין מכונית היברידיות. יש משהו מרגיע בתחילת תנועה חרישית ללא צורך בפעולת סטרטר והתנעת מנוע הבעירה שמלווה בוויברציות. ניתן לנוע באמצעות כוח החשמל רק במהירויות נמוכות, תלוי במצב הסוללה ובסוג השימוש.

 

לקסוס IS 300hלקסוס IS 300h

 

במסגרת מתיחת הפנים שעבר הדגם, זכו המתלים לכיול רך יותר התורם לנוחות נסיעה מעולה. בכבישים מצולקים וזרועי בורות, מתקבל כושר ריסון מרשים מאוד אם כי ישנו קושי מסויים על שברים חדים במהירויות נמוכות. בהתחשב בכך שמדובר בצמיגי אל תקר בחתך 45, ניתן לקבל בברכה את הנוחות העירונית. לקסוס IS 300h מצויידת במתלה אחורי רב חיבורי ועצמות עצה כפולות מלפנים המספקים ריסון תנועה מעולה בציר הגובה על פני מהמורות ופסי האטה, ושומרים על יציבות בציר הרוחב. ככל שפני הכביש טובעניים יותר, כך מתגלה יכולת הספיגה של המתלים כיעילה יותר.

 

לקסוס IS 300hלקסוס IS 300h

 

על הכביש המהיר מרגישה לקסוס IS 300h נטועה ומשרה ביטחון רב אצל נהג. המתלים מרסנים ביעילות גלים ושינויי גובה, והמרכב הנמוך לא מתרגש משינויי כיוון מהירים, כך שאין כל קושי במעבר נתיבים זריז ומדוייק תוך כדי פנייה או עיקול. רמת השקט הנשמרת בתא הנוסעים מצויינת. רעשי רוח, כביש, ומנוע מבודדים היטב וניכרת תחושת אטימה מעולה. ההגה מצליח לייצר תקשורת בין ידי הנהג לגלגלים הקדמיים, משקלו טוב ומתקשח מעט בעת בחירה במצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה.

 

ביצועים

 

לקסוס IS 300h מצויידת ביחידת הנעה היברידית המשלבת מנוע בנזין בנפח 5.2 ליטרים בהספק 181 כ"ס ומומנט של 22.6 קג"מ עם מנוע חשמלי בהספק 143 כ"ס, המפיקים יחדיו הספק משולב של 223 כ"ס (נוסחת ההספק המשולב איננה חיבור מתמטי פשוט). הכוח מועבר אל הגלגלים האחוריים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית רציפה. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 8.4 שניות.

 

לקסוס IS 300hלקסוס IS 300h

 

על הכביש הביצועים מרשימים מאוד. שילוב של גיר רציף יחד עם זמינות מומנט כבר מסל"ד אפס המאפיינת מנוע חשמלי, מקנה יציאה החלטית מהמקום ותאוצה לינארית וחזקה בהמשך ללא כל שיהוי, בזכות צורת פעולתו של הגיר הרציף שאינו נדרש לעבור בין הילוכים. תאוצה כזו המאפיינת גירים רציפים, מקבעת את המנוע על סל"ד קבוע וחסרה את צליל טיפוס הסל"ד האהוד על חובבי הרכב. בהמשך מציגה יחידת ההנעה כוח זמין בשפע לכל עקיפה והאצה בכל מהירות. זמינות הכוח מיידית ומעבר למצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה רק מחדד את תגובות הרכב. כשצריך לעצור יודעים הבלמים לספק את הסחורה ומציגים כושר בלימה טוב. כפי שהורגלנו במכוניות היברידיות, המנגנון המנצל את אנרגיית הבלימה לטובת טעינת הסוללה יוצר תחושה מעט מוזרה המפריעה לתקשורת הנהג עם הבלמים.

 

בכביש המפותל מציגה לקסוס IS 300h יכולת דינמית רהוטה ומהנה. כאן באה לידי ביטוי ההנעה האחורית במלוא הדרה. כניסה לפנייה מתבצעת בחדות, המרכב נותר מאוזן ונטרלי גם תחת לחץ, וזנב הרכב לא נזרק. יציאה חזקה מפנייה יכולה לערב את מערכת בקרת המשיכה, שתמנע היגוי יתר, אך זה יקרה רק על כביש רטוב, אם הנהג יחפוץ בכך. היכולת הדינמית טובה ומהנה בהתחשב במגבלות המסה המתבקשות מרכב היברידי הנושא סוללות כבדות ומכלולי הנעה אחורית המעמידים את המשקל הכולל על 1,600 ק"ג.

 

צריכת דלק

 

בימי המבחן שכללו גם נסיעה עירונית מרובה ונהיגה דינמית בעומס גבוה, הציגה לקסוס IS 300h צריכת דלק משולבת של 13.5 ק"מ לליטר. אמנם רחוק הנתון מהצהרת היצרן הטוענת ל- 22.2 ק"מ לליטר, אך נהיגה מנהלתית ורגועה יותר, תניב צריכת דלק חסכונית של כ- 15 ק"מ לליטר. נפח מיכל הדלק עומד על 66 ליטרים ובחישוב גס יכול טווח הנסיעה להגיע אף לאלף ק"מ בנסיעה מבוקרת. דרגת זיהום האוויר הינה 3 מתוך 15.

 

לקסוס IS 300hלקסוס IS 300h

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

לקסוס IS 300h משווקת עם 3 שנות אחריות מלאה או עד 100,000 ק"מ. טיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 1,184 ₪, עלות הטיפול השני 1,999 ₪, עלות הטיפול השלישי 1,223 ₪, ועבור הטיפול הרביעי תשלמו 1,799 ₪ במוסך היבואן. מחירי הטיפולים ממוצעים בסגמנט רכבי הפרימיום.

 

לקסוס IS 300hלקסוס IS 300h

 

מחירי החלפים נמוכים ביחס למתחרות מגרמניה. עלות פנס קדמי הינה 6,711 ₪, עלות פנס אחורי עומדת על 3,810 ₪, ומראת צד תעלה 3,510 ₪. עלות ערכת רפידות בלמים קדמיות הינה 643 ₪, וזוג צלחות בלם קדמיות יעלו 1,034 ₪. עלויות ביטוח לכל נהג מעל גיל 30 עם עבר נטול תביעות עומדת על 1,485 ₪ לביטוח חובה ו- 7,864 ₪ לביטוח מקיף. לאור ציוני הדגם בסקרי דעת קהל ותדמית המותג, האמינות צפויה להיות מהטובות מסגמנט.

 

בטיחות

 

לקסוס IS 300h נבחנה במבחני הבטיחות שערך ארגון Euro NCAP בשנת 2013 וזכתה לציון מירבי של 5 כוכבים. הדרישות הוחמרו מאז, אך גם אבזור הבטיחות שופר במסגרת מתיחת הפנים שעברה לקסוס IS. אבזור הבטיחות בכל הגרסאות כולל בין היתר 8 כריות אוויר, מכסה מנוע אקטיבי להפחתת עוצמת הפגיעה בהולכי רגל, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית, מערכת למתיחת חגורות הבטיחות והגברת עוצמת הבלימה בבלימת חירום, עמעום אורות אוטומטי, התרעה על עייפות הנהג, מערכת לזיהוי תמרורי תנועה, מצלמת רוורס, וחיישני רוורס. מדובר ברשימת אבזור בטיחות נדיבה אך בולטת בחסרונה מערכת להתרעה על רכבים בשטח מת. רמת האבזור הבטיחותי לפי התקן הישראלי הינה 7 מתוך 8.

 

לקסוס IS 300hלקסוס IS 300h

 

תמורה למחיר

 

לקסוס IS 300h ברמת אבזור לוקצ'ורי הבסיסית נמכרת במחיר 229,000 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 7 אינץ', בורר מצבי נהיגה, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, חיישני גשם ואורות, חיישני חניה אחוריים, מושבים קדמיים מחוממים, מצלמת רוורס בהתקנה מקומית, תאורת יום מסוג LED, וחישוקי 17 אינץ' עם צמיגי אל תקר.

 

רמת האבזור פרימיום נמכרת במחיר 265,000 ₪ ומוסיפה לרשימה מושבים קדמיים בעלי כוונון חשמלי ל- 8 מצבים כולל לגב התחתון, מושבים בריפוד עור מלא, חלון גג חשמלי, מערכת בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים עם פתחי מיזוג לאחור, כניסה והתנעה ללא מפתח, דיפוני פנים בגימור מטאלי, ופנסי חזית עם חתימת LED ייחודית.

 

רמת האבזור היי-פרימיום הבכירה נמכרת במחיר 295,000 ₪ וכוללת בנוסף מסך מולטימדיה בגודל 10.3 אינץ', מערכת שמע עם 15 רמקולים מבית מרק לווינסון, קרור במושבים הקדמיים, כוונון חשמלי להגה, זכרונות למושב הנהג, הסטת מושב הנהג לאחור בעת יציאה מהרכב, דיפון פנים בגימור עץ, חיישני חניה היקפיים עם חיווי על הצג המרכזי, ומצלמת רוורס מקורית.

 

בהתחשב במיצוב ובמיתוג הפרימיום, כל הגרסאות מספקות תמורה מצויינת למחיר אך גרסת היי-פרימיום הבכירה היא המומלצת. אמנם הפרמיה הנדרשת עבורה אינה מבוטלת, אך העושר והאיכות המתווספים, הופכים את תא הנוסעים למקום מפנק ונעים לשהייה ונהיגה.

 

לקסוס IS 300h מציעה אלטרנטיבה טובה ושונה למתחרות מגרמניה, עם יכולת דינמית מעולה שתעלה חיוך על פניו של חובב ההגה בזכות הנעה אחורית ויכולת דינמית ראויה, אף שאינה מכונת נהיגה מושלמת. יחידת ההנעה מציעה ביצועים מעולים לצד חסכון בדלק, פעולה חלקה, ונסיעה מעודנת ושקטה.

 

לקסוס IS 300h הייבריד היי-פרימיום אוטומטית 
מנוע 2,494 סמ"ק
הספק מרבי משולב 223/6,000 (סל"ד/כ"ס)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה CVT-E
יחידת הנעה אחורית
אורך כללי 4,680 מ"מ
רוחב כללי 1,810 מ"מ
גובה כללי 1,430 מ"מ
בסיס גלגלים 2,800 מ"מ
מיכל דלק 66 ליטרים
נפח תא מטען

450 ליטרים

משקל עצמי 1,720 ק"ג
מהירות מרבית 200 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.4 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 22.2 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 13.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 3 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2013)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר

295,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט