טויוטה פרואייס במבחן דרכים

 

טויוטה פרואייס מתיימר להציע פתרון פרקטי ויעיל כרכב מסחרי קומפקטי להובלה או היסעים באמצעות מבנה מודולרי המאפשר התאמה אישית. יצאנו לבדוק את הגרסה המשלבת את הטוב שבשני העולמות

תגיות | נוסעים מסחרי, טויוטה, פרואייס מדיום

טויוטה פרואייס נולד כתוצאה משיתוף פעולה בין טויוטה לקבוצת PSA ונמכר בשינויים מינימליים מתבקשים גם תחת המותגים הצרפתיים בקבוצה - פיג'ו וסיטרואן, בדומה לשיתוף פעולה בתכנון וייצור מכוניות המיני פיג'ו 108, סיטרואן C1, וטויוטה אייגו. טויוטה פרואייס מתמודד בקטגורית המסחריות הקומפקטיות המתחזקת לאחרונה בעקבות הביקוש לרכבי חלוקה, בעקבות שינויים בהרגלי הצריכה והמעבר לקניות ברשת. טויוטה פרואייס מוצע במגוון רחב של גרסאות. ניתן להזמינו בגרסאות עם בסיס גלגלים ארוך או קצר, בתצורת שלושה, שישה או תשעה מושבים, עם מושבים קבועים או מתקפלים. ניתן לבחור מבין שתי יחידות הנעה הכוללות מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים. האחד בהספק 122 כ"ס ומשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית, והשני בהספק 177 כ"ס ומשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית.

 

טויוטה פרואייס מדיום 2.0 ליטרים טורבו דיזל אוטומטי
יתרונות   מנוע, ביצועים, מרווח, נפח הטענה
חסרונות   מושבי נוסעים, מחסור במערכות בטיחות מקוריות

 

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

 

הגרסה הנבחנת, המכונה מדיום, מציעה 6 מושבים ומשטח הטענה אחורי, באורך כללי של 4,959 מ"מ. יחידת ההנעה היא החזקה בהיצע עם 177 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית.

 

עיצוב ונוחות

 

עיצובו של טויוטה פרואייס נאה בהחלט. בחזית גריל צר וצמד גופי תאורה מלוכסנים הנמתחים בצורת V אל הצדדים. יחד עם פגוש עצום מידות מתקבל פרונט מרשים למדי ביחס לקטגוריה. מכסה המנוע קצר מאוד, מה שמסייע בין היתר לשדה ראיה טוב, ומקל על זיהוי קצה החרטום. זנבו שופע זוויות בנות 90 מעלות ויוצר קופסה בעלת נפח מכובד המיועדת לאכלס נוסעים ומטען. משאר הזוויות, מציג טויוטה פרואייס עיצוב קופסתי ובנאלי. אחרי הכל, לא ניתן לצפות לשאר רוח עיצובי מרכב שנועד בראש ובראשונה להיות פרקטי ויעיל.

 

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

 

גם תא הנוסעים פרקטי ויעיל, ומדובר בסביבת נהג אוורירית ונעימה לשהייה. במרכז הקונסולה המרכזית שוכנת מערכת מולטימדיה מהירה וקלה לתפעול מסוג טויוטה טאץ' בעלת צג מגע בגודל 7 אינץ'. ברכב המבחן הותקנה מערכת טויוטה קונקטד על גבי המסך המרכזי. הפעלתה הצריכה מספר רב של לחיצות על הכפתור הייעודי ופעולתה של אפליקציית הניווט Waze הייתה איטית. גלגל ההגה קשיח, בעיצוב מיושן, ונטול פקדים. השליטה על מערכת הקול נעשית באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה, המוכרים ממחסן החלפים של פיג'ו וסיטרואן עוד מסוף שנות ה-90'. תפעולם אינו נוח בשל מיקומם הנמוך. בקטלוג מופיעות תמונות בהן נראים פקדים סטנדרטיים על גלגל ההגה שיהפכו את התפעול לנוח ופשוט יותר.

 

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

 

בורר ההילוכים הוא למעשה גלגלת ענקית, כמו ביגואר אם תרצו, רק שכאן העסק נראה זול מאוד למרות שמתפקד ללא דופי. בטויוטה פרואייס מחסור מורגש בתאי אחסון הנדרשים ברכב מסחרי מודרני. בתחתית הקונסולה ישנו מדף שאינו עמוק מספיק לאחסון פרטים קטנים. לא הייתי ממליץ להניח שם את מכשיר הסמארטפון מחשש החלקה אל רצפת הרכב בעת האצה. התאים בתחתית הדלתות ענקיים, ותא הכפפות כפול ומציע נפח אחסון נאה. ניתן לקפל את מושב הנוסע מימין ומתחתיו מתגלה חלל אחסון עמוק, אך לא נוח ונגיש.

 

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

 

רוב הפקדים והמנופים ממוקמים באופן צפוי וברור. פתחי האוורור גבוהים וגדולים, פקדי החלונות החשמליים ממוקדים על החלק העליון של הדלת, אך ידיות הפתיחה נמוכות ומוסתרות. חומרי הדיפון בתא הנוסעים קשיחים ופשוטים, ויוצרים תחושה ספרטנית. אין ספק שדיפונים אלו ישארו עמידים לאורך זמן גם בתנאי עבודה או הסעה תובעניים. ניכר כי שרידות ואמינות עמדה בראש טבלת העדפות של מהנדסי הרכב, הרבה לפי נוחות ופינוק. איכות ההרכבה טובה ומקנה תחושה הדוקה.

 

התמקמות במושב הנהג מגלה מושב נוח המציע אפשרות כיוונון ידניות לגובה ולמרחק המושב, ולזווית משענת הגב. גם ההגה מתכוונן לגובה ולמרחק וקל למצוא תנוחת נהיגה שולטת. שדה הראיה מעולה בזכות קו חלונות נמוך המקל מאוד על התמרון ברחובות הצפופים. חבל רק שמשענת היד של הנהג דקיקה וזולה מאוד למראה. דיפון המשענת דקיק ומכאיב לאחר נסיעה קצרצרה, מה שמייתר אותה לחלוטין. המושבים לצד הנהג מהווים את נקודת החולשה העיקרית. זווית משענת הגב שלהם זקופה מאוד ואינה ניתנת לכוונון, ריפודם דק, והם חסרי תמיכה צידית. הנסיעה בהם אינה נעימה, גם למרחקים קצרים. שורת המושבים השנייה מציעה זווית הגיונית יותר למשענת הגב, אך גם היא מרופדת בבד זול ונוחות הישיבה בה לא מצטיינת. כניסה אל מושב הנהג והמושבים לצידו, מצריכה טיפוס קליל עקב גובהם של המושבים. הכניסה אל שורת המושבים השנייה נוחה מאוד בזכות שתי דלתות הזזה רחבות משני צידי הרכב.

 

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

 

טויוטה פרואייס הנבחן נמתח כאמור לאורך של 4,959 מ"מ. רוחבו 1,920 מ"מ, גובהו 1,940 מ"מ, ובסיס הגלגלים נמתח לכדי 3,275 מ"מ, כך שהמרחב לנהג ולנוסעים מעולה בכל המדדים. יש די והותר מרחב לברכיים, כזה שיספק נוסעים גבוהים גם בשורה השנייה. תא המטען מאחור סגור ומבודד מתא הנוסעים, נפחו בינוני והוא יספק לצרכי חלוקה של עסק קטן. הדלתות האחוריות נפתחות בזווית רחבה וגובה שפת ההטענה אינו גבוה במיוחד. העמסה לתא מתבצעת בקלות יחסית וכושר ההעמסה עומד על 1,103 ק"ג. מתחת לרצפת הרכב שוכן גלגל חלופי מפלדה בגודל מלא.

 

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

 

הנסיעה ברחובותיה הצפופים של ת"א בשעות היום אינה משימה פשוטה עם טויוטה פרואייס למרות שדה ראיה טוב לפנים ולצדדים. הראות לאחור מוגבלת עקב צורת המרכב, ובתוספת האורך והרוחב הנדיבים, ההשתלבות בתנועה הצפופה דורשת משנה זהירות. שיבושי הדרך מורגשים מאוד בתא הנוסעים. יכולת הספיגה של המתלים בינונית ומעבר על בורות וחריצים גורם לתחושת נענוע או חבטה בתא הנוסעים. לא מדובר בחוסר נוחות קיצוני וכושר הספיגה של המתלים לרוב משתפר כשהרכב עמוס. על הכביש המהיר נוחות הנסיעה טובה וכך גם בידוד הרעשים. טויוטה פרואייס מתמודד באופן מעולה עם גלים ושינויי גובה בכביש המהיר ואינו מעביר אל תא הנוסעים את המתרחש על פני האספלט. רעשי רוח וכביש מתחילים לחדור אל התא באופן מציק רק במהירות 100 קמ"ש.

 

ביצועים

 

טויוטה פרואייס מצויד במנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים בהספק 177 כ"ס בעל מומנט מרשים של 40.8 קג"מ ב- 2,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית פלנטרית והביצועים על הכביש מצוינים. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש נמשכת 10.0 שניות והמנוע יודע לייצר תאוצות חזקות ומפתיעות. המומנט הבשרני ותיבת ההילוכים היעילה מבטיחים להעמיד לרשות הנהג כוח זמין בלא מאמץ, ואין כל בעיה לצאת לעקיפה בטוחה או לעמוד בקצב של משפחתית מהירה. טרטור הדיזל אינו מורגש באופן מעיק, לא בסל"ד סרק ולא בתחומים הגבוהים. ניתן לסכם את סעיף הביצועים של טויוטה פרואייס כהפתעת המבחן, נהגי מסחריות ותיקים לבטח יופתעו.

 

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

 

התנהגות הכביש סבירה ביחס לציפיות מרכב מסחרי. עם משקל עצמי של 1,657 ק"ג ומרכז כובד גבוה, לא ניתן לצפות למכונה לתקיפת פניות ועיקולים, אך טויוטה פרואייס מציג התנהגות בטוחה ויציבה, בעיקר בכביש המהיר ובפניות ארוכות. הבלמים חזקים, נושכים נהדר, ובעלי כושר האטה מעולה.

 

צריכת דלק

 

ביחס למרכב קופסתי מגודל, משקל עצמי גבוה, וביצועים מעולים, הציג טויוטה פרוסאייס צריכת דלק משולבת מרשימה של 10.1 ק"מ לליטר. הנסיעה בוצעה ברובה עם מערכת עצור וסע מנוטרלת, וללא הפעלת מזגן. נתון היצרן אופטימי למדי וטוען לצריכה משולבת של 17.2 ק"מ לליטר. דרגת זיהום האוויר הינה 13 מתוך 15.

 

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

 

עלויות אחזקה

 

טויוטה פרואייס משווק עם אחריות מלאה לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון עומדת על 620 ₪, עלות הטיפול השני 1,381 ₪, עלות הטיפול השלישי 620 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,381 ₪. עלות הטיפולים לנסועה כוללת של 80,000 ק"מ עומדת על 4,002 ₪.

 

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

 

עלות פגוש קדמי 3,023 ₪, עלות מראת צד 1,114 ₪, עלות פנס ראשי 2,583 ₪, ועלות הגריל הקדמי עומדת על 1,135 ₪. עלויות האחזקה נמצאות בטווח מחירים סביר בהחלט ביחס למקובל בקטגורית המסחריות, ודומות למדי לאחיו התאום סיטרואן ג'אמפי.

 

היות ומדובר ברכב מסחרי, כל מחירים המצויינים הינם לפני מע"מ.

 

בטיחות

 

ארגון Euro NCAP בחן את טויוטה פרואייס בשנת 2015 והעניק לו ציון מרבי של חמישה כוכבי בטיחות מתוך 5. מעבר לים ניתן לקבל בתוספת תשלום מערכת בלימה אוטונומית ובקרת סטייה מהנתיב. בישראל לעומת זאת אבזור הבטיחות דל וכולל 2 כריות אוויר, מצלמת רוורס, מערכת הגברת כוח לבלימת חירום, חיישני רוורס ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

 

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

 

תמורה למחיר

 

טויוטה פרואייס בגרסת 2.0 ליטרים טורבו דיזל 177 כ"ס אוטומט במרכב מדיום מוצע תמורת 234,900 ₪. המפרט כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 7 אינץ', קישורית בלוטות', כניסת USB, שני שקעי 12V, מערכת בקרת שיוט, מצלמת רוורס, שני חלונות חשמל עם פתיחה וסגירה אוטומטיים, פנסי הלוגן קדמיים, ותאורת יום קדמית DRL.

 

טויוטה פרואייס בשלל גרסאותיו מעניק מענה נוח ופרקטי לצרכי שינוע סחורות והיסעים. בגרסה הנבחנת הוא מציע סביבת נהג בסיסית אך פרקטית, מרווח מכובד לשישה נוסעים, תא מטען בינוני בנפחו אך נוח להטענה, וביצועים מעולים. כרכב היסעים, גרסת 9 המושבים תוכל לתת מענה לחברות הסעה הזקוקות לרכב חסכוני ויעיל המציע סביבת מחייה טובה ואיכות נסיעה סבירה.

 

בהתאם למוניטין היצרן, רמת האמינות צפוייה להיות גבוהה, וניתן להעריך כי גם שמירת הערך צפוייה להיות טובה מהממוצע. בגרסת שלושה מושבים מציע טויוטה פרואייס נפח הטענה של עד 5.8 קוב שיכול בהחלט להתאים למגוון רחב של שימושים מסחריים. טויוטה פרואייס הוא רכב מסחרי ורכב היסעים קומפקטי, פרקטי ויעיל.

 

טויוטה פרואייס מדיום 2.0 ליטרים טורבו דיזל אוטומטי
מנוע 1,997 סמ"ק
הספק מרבי משולב 177/3,750 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 40.8/2,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,959 מ"מ
רוחב כללי 1,920 מ"מ
גובה כללי 1,940 מ"מ
בסיס גלגלים 3,375 מ"מ
מיכל דלק 69 ליטרים
נפח תא מטען

5.8 מ"ק

משקל עצמי 1,657 ק"ג
מהירות מרבית 170 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 10.0 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 17.2 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10.1 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 13 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2015)
רמת אבזור בטיחותי 0 (מתוך 8)
מחיר

234,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט

     
  • טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    22.04.19 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

    טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה. סרטו

     
  • קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.04.19 | מבחני רכב

    בדורה השלישי מבטיחה קיה סיד המשפחתית להיות טובה יותר בכל ההיבטים. יצאנו לבדוק האם הפעם יש לה סיכוי להצליח בשוק הישראלי

    קיה סיד נשאה את דגל המהפכה של קיה - משפחתית קומפקטית שתוכננה ויוצרה באירופה כדי לקלוע לטעם המקומי. ההצלחה לא איחרה לבוא וערב השקת הדור השלישי מדווחת קיה על למעלה מ- 1.3 מיליון מסירות ברחבי העולם. קיה סיד מחזיקה בנתח של 16% מכלל המסירות של קיה באירופה כאשר גרסת הסטיישן תופסת נתח של 40% ממסירות הדגם.

     
  • פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    15.04.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני, יחידת הנעה משופרת ואבזור נוסף. יצאנו לבחון את המתכון המשופר

    פיג'ו 308 מוכרת מזה שנים בשוק הרכב הישראלי כמשפחתית סולידית ופרקטית שנפוצה בעיקר בציי הרכב. כעת מגיעה אלינו הצרפתייה לאחרת מתיחת פנים הכוללת עיצוב מעודכן, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכות בטיחות אקטיביות אשר נועדו לשפר את מעמדה בשוק. יצאנו לבדוק האם מתיחת הפנים הופכת את פיג'ו 308 לרלוונטית וכדאית לצ