טויוטה פרואייס במבחן דרכים

 

טויוטה פרואייס מתיימר להציע פתרון פרקטי ויעיל כרכב מסחרי קומפקטי להובלה או היסעים באמצעות מבנה מודולרי המאפשר התאמה אישית. יצאנו לבדוק את הגרסה המשלבת את הטוב שבשני העולמות

תגיות | נוסעים מסחרי, טויוטה, פרואייס מדיום

טויוטה פרואייס נולד כתוצאה משיתוף פעולה בין טויוטה לקבוצת PSA ונמכר בשינויים מינימליים מתבקשים גם תחת המותגים הצרפתיים בקבוצה - פיג'ו וסיטרואן, בדומה לשיתוף פעולה בתכנון וייצור מכוניות המיני פיג'ו 108, סיטרואן C1, וטויוטה אייגו. טויוטה פרואייס מתמודד בקטגורית המסחריות הקומפקטיות המתחזקת לאחרונה בעקבות הביקוש לרכבי חלוקה, בעקבות שינויים בהרגלי הצריכה והמעבר לקניות ברשת. טויוטה פרואייס מוצע במגוון רחב של גרסאות. ניתן להזמינו בגרסאות עם בסיס גלגלים ארוך או קצר, בתצורת שלושה, שישה או תשעה מושבים, עם מושבים קבועים או מתקפלים. ניתן לבחור מבין שתי יחידות הנעה הכוללות מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים. האחד בהספק 122 כ"ס ומשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית, והשני בהספק 177 כ"ס ומשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית.

 

טויוטה פרואייס מדיום 2.0 ליטרים טורבו דיזל אוטומטי
יתרונות   מנוע, ביצועים, מרווח, נפח הטענה
חסרונות   מושבי נוסעים, מחסור במערכות בטיחות מקוריות

 

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

 

הגרסה הנבחנת, המכונה מדיום, מציעה 6 מושבים ומשטח הטענה אחורי, באורך כללי של 4,959 מ"מ. יחידת ההנעה היא החזקה בהיצע עם 177 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית.

 

עיצוב ונוחות

 

עיצובו של טויוטה פרואייס נאה בהחלט. בחזית גריל צר וצמד גופי תאורה מלוכסנים הנמתחים בצורת V אל הצדדים. יחד עם פגוש עצום מידות מתקבל פרונט מרשים למדי ביחס לקטגוריה. מכסה המנוע קצר מאוד, מה שמסייע בין היתר לשדה ראיה טוב, ומקל על זיהוי קצה החרטום. זנבו שופע זוויות בנות 90 מעלות ויוצר קופסה בעלת נפח מכובד המיועדת לאכלס נוסעים ומטען. משאר הזוויות, מציג טויוטה פרואייס עיצוב קופסתי ובנאלי. אחרי הכל, לא ניתן לצפות לשאר רוח עיצובי מרכב שנועד בראש ובראשונה להיות פרקטי ויעיל.

 

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

 

גם תא הנוסעים פרקטי ויעיל, ומדובר בסביבת נהג אוורירית ונעימה לשהייה. במרכז הקונסולה המרכזית שוכנת מערכת מולטימדיה מהירה וקלה לתפעול מסוג טויוטה טאץ' בעלת צג מגע בגודל 7 אינץ'. ברכב המבחן הותקנה מערכת טויוטה קונקטד על גבי המסך המרכזי. הפעלתה הצריכה מספר רב של לחיצות על הכפתור הייעודי ופעולתה של אפליקציית הניווט Waze הייתה איטית. גלגל ההגה קשיח, בעיצוב מיושן, ונטול פקדים. השליטה על מערכת הקול נעשית באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה, המוכרים ממחסן החלפים של פיג'ו וסיטרואן עוד מסוף שנות ה-90'. תפעולם אינו נוח בשל מיקומם הנמוך. בקטלוג מופיעות תמונות בהן נראים פקדים סטנדרטיים על גלגל ההגה שיהפכו את התפעול לנוח ופשוט יותר.

 

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

 

בורר ההילוכים הוא למעשה גלגלת ענקית, כמו ביגואר אם תרצו, רק שכאן העסק נראה זול מאוד למרות שמתפקד ללא דופי. בטויוטה פרואייס מחסור מורגש בתאי אחסון הנדרשים ברכב מסחרי מודרני. בתחתית הקונסולה ישנו מדף שאינו עמוק מספיק לאחסון פרטים קטנים. לא הייתי ממליץ להניח שם את מכשיר הסמארטפון מחשש החלקה אל רצפת הרכב בעת האצה. התאים בתחתית הדלתות ענקיים, ותא הכפפות כפול ומציע נפח אחסון נאה. ניתן לקפל את מושב הנוסע מימין ומתחתיו מתגלה חלל אחסון עמוק, אך לא נוח ונגיש.

 

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

 

רוב הפקדים והמנופים ממוקמים באופן צפוי וברור. פתחי האוורור גבוהים וגדולים, פקדי החלונות החשמליים ממוקדים על החלק העליון של הדלת, אך ידיות הפתיחה נמוכות ומוסתרות. חומרי הדיפון בתא הנוסעים קשיחים ופשוטים, ויוצרים תחושה ספרטנית. אין ספק שדיפונים אלו ישארו עמידים לאורך זמן גם בתנאי עבודה או הסעה תובעניים. ניכר כי שרידות ואמינות עמדה בראש טבלת העדפות של מהנדסי הרכב, הרבה לפי נוחות ופינוק. איכות ההרכבה טובה ומקנה תחושה הדוקה.

 

התמקמות במושב הנהג מגלה מושב נוח המציע אפשרות כיוונון ידניות לגובה ולמרחק המושב, ולזווית משענת הגב. גם ההגה מתכוונן לגובה ולמרחק וקל למצוא תנוחת נהיגה שולטת. שדה הראיה מעולה בזכות קו חלונות נמוך המקל מאוד על התמרון ברחובות הצפופים. חבל רק שמשענת היד של הנהג דקיקה וזולה מאוד למראה. דיפון המשענת דקיק ומכאיב לאחר נסיעה קצרצרה, מה שמייתר אותה לחלוטין. המושבים לצד הנהג מהווים את נקודת החולשה העיקרית. זווית משענת הגב שלהם זקופה מאוד ואינה ניתנת לכוונון, ריפודם דק, והם חסרי תמיכה צידית. הנסיעה בהם אינה נעימה, גם למרחקים קצרים. שורת המושבים השנייה מציעה זווית הגיונית יותר למשענת הגב, אך גם היא מרופדת בבד זול ונוחות הישיבה בה לא מצטיינת. כניסה אל מושב הנהג והמושבים לצידו, מצריכה טיפוס קליל עקב גובהם של המושבים. הכניסה אל שורת המושבים השנייה נוחה מאוד בזכות שתי דלתות הזזה רחבות משני צידי הרכב.

 

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

 

טויוטה פרואייס הנבחן נמתח כאמור לאורך של 4,959 מ"מ. רוחבו 1,920 מ"מ, גובהו 1,940 מ"מ, ובסיס הגלגלים נמתח לכדי 3,275 מ"מ, כך שהמרחב לנהג ולנוסעים מעולה בכל המדדים. יש די והותר מרחב לברכיים, כזה שיספק נוסעים גבוהים גם בשורה השנייה. תא המטען מאחור סגור ומבודד מתא הנוסעים, נפחו בינוני והוא יספק לצרכי חלוקה של עסק קטן. הדלתות האחוריות נפתחות בזווית רחבה וגובה שפת ההטענה אינו גבוה במיוחד. העמסה לתא מתבצעת בקלות יחסית וכושר ההעמסה עומד על 1,103 ק"ג. מתחת לרצפת הרכב שוכן גלגל חלופי מפלדה בגודל מלא.

 

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

 

הנסיעה ברחובותיה הצפופים של ת"א בשעות היום אינה משימה פשוטה עם טויוטה פרואייס למרות שדה ראיה טוב לפנים ולצדדים. הראות לאחור מוגבלת עקב צורת המרכב, ובתוספת האורך והרוחב הנדיבים, ההשתלבות בתנועה הצפופה דורשת משנה זהירות. שיבושי הדרך מורגשים מאוד בתא הנוסעים. יכולת הספיגה של המתלים בינונית ומעבר על בורות וחריצים גורם לתחושת נענוע או חבטה בתא הנוסעים. לא מדובר בחוסר נוחות קיצוני וכושר הספיגה של המתלים לרוב משתפר כשהרכב עמוס. על הכביש המהיר נוחות הנסיעה טובה וכך גם בידוד הרעשים. טויוטה פרואייס מתמודד באופן מעולה עם גלים ושינויי גובה בכביש המהיר ואינו מעביר אל תא הנוסעים את המתרחש על פני האספלט. רעשי רוח וכביש מתחילים לחדור אל התא באופן מציק רק במהירות 100 קמ"ש.

 

ביצועים

 

טויוטה פרואייס מצויד במנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים בהספק 177 כ"ס בעל מומנט מרשים של 40.8 קג"מ ב- 2,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית פלנטרית והביצועים על הכביש מצוינים. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש נמשכת 10.0 שניות והמנוע יודע לייצר תאוצות חזקות ומפתיעות. המומנט הבשרני ותיבת ההילוכים היעילה מבטיחים להעמיד לרשות הנהג כוח זמין בלא מאמץ, ואין כל בעיה לצאת לעקיפה בטוחה או לעמוד בקצב של משפחתית מהירה. טרטור הדיזל אינו מורגש באופן מעיק, לא בסל"ד סרק ולא בתחומים הגבוהים. ניתן לסכם את סעיף הביצועים של טויוטה פרואייס כהפתעת המבחן, נהגי מסחריות ותיקים לבטח יופתעו.

 

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

 

התנהגות הכביש סבירה ביחס לציפיות מרכב מסחרי. עם משקל עצמי של 1,657 ק"ג ומרכז כובד גבוה, לא ניתן לצפות למכונה לתקיפת פניות ועיקולים, אך טויוטה פרואייס מציג התנהגות בטוחה ויציבה, בעיקר בכביש המהיר ובפניות ארוכות. הבלמים חזקים, נושכים נהדר, ובעלי כושר האטה מעולה.

 

צריכת דלק

 

ביחס למרכב קופסתי מגודל, משקל עצמי גבוה, וביצועים מעולים, הציג טויוטה פרוסאייס צריכת דלק משולבת מרשימה של 10.1 ק"מ לליטר. הנסיעה בוצעה ברובה עם מערכת עצור וסע מנוטרלת, וללא הפעלת מזגן. נתון היצרן אופטימי למדי וטוען לצריכה משולבת של 17.2 ק"מ לליטר. דרגת זיהום האוויר הינה 13 מתוך 15.

 

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

 

עלויות אחזקה

 

טויוטה פרואייס משווק עם אחריות מלאה לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון עומדת על 620 ₪, עלות הטיפול השני 1,381 ₪, עלות הטיפול השלישי 620 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,381 ₪. עלות הטיפולים לנסועה כוללת של 80,000 ק"מ עומדת על 4,002 ₪.

 

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

 

עלות פגוש קדמי 3,023 ₪, עלות מראת צד 1,114 ₪, עלות פנס ראשי 2,583 ₪, ועלות הגריל הקדמי עומדת על 1,135 ₪. עלויות האחזקה נמצאות בטווח מחירים סביר בהחלט ביחס למקובל בקטגורית המסחריות, ודומות למדי לאחיו התאום סיטרואן ג'אמפי.

 

היות ומדובר ברכב מסחרי, כל מחירים המצויינים הינם לפני מע"מ.

 

בטיחות

 

ארגון Euro NCAP בחן את טויוטה פרואייס בשנת 2015 והעניק לו ציון מרבי של חמישה כוכבי בטיחות מתוך 5. מעבר לים ניתן לקבל בתוספת תשלום מערכת בלימה אוטונומית ובקרת סטייה מהנתיב. בישראל לעומת זאת אבזור הבטיחות דל וכולל 2 כריות אוויר, מצלמת רוורס, מערכת הגברת כוח לבלימת חירום, חיישני רוורס ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

 

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

 

תמורה למחיר

 

טויוטה פרואייס בגרסת 2.0 ליטרים טורבו דיזל 177 כ"ס אוטומט במרכב מדיום מוצע תמורת 234,900 ₪. המפרט כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 7 אינץ', קישורית בלוטות', כניסת USB, שני שקעי 12V, מערכת בקרת שיוט, מצלמת רוורס, שני חלונות חשמל עם פתיחה וסגירה אוטומטיים, פנסי הלוגן קדמיים, ותאורת יום קדמית DRL.

 

טויוטה פרואייס בשלל גרסאותיו מעניק מענה נוח ופרקטי לצרכי שינוע סחורות והיסעים. בגרסה הנבחנת הוא מציע סביבת נהג בסיסית אך פרקטית, מרווח מכובד לשישה נוסעים, תא מטען בינוני בנפחו אך נוח להטענה, וביצועים מעולים. כרכב היסעים, גרסת 9 המושבים תוכל לתת מענה לחברות הסעה הזקוקות לרכב חסכוני ויעיל המציע סביבת מחייה טובה ואיכות נסיעה סבירה.

 

בהתאם למוניטין היצרן, רמת האמינות צפוייה להיות גבוהה, וניתן להעריך כי גם שמירת הערך צפוייה להיות טובה מהממוצע. בגרסת שלושה מושבים מציע טויוטה פרואייס נפח הטענה של עד 5.8 קוב שיכול בהחלט להתאים למגוון רחב של שימושים מסחריים. טויוטה פרואייס הוא רכב מסחרי ורכב היסעים קומפקטי, פרקטי ויעיל.

 

טויוטה פרואייס מדיום 2.0 ליטרים טורבו דיזל אוטומטי
מנוע 1,997 סמ"ק
הספק מרבי משולב 177/3,750 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 40.8/2,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,959 מ"מ
רוחב כללי 1,920 מ"מ
גובה כללי 1,940 מ"מ
בסיס גלגלים 3,375 מ"מ
מיכל דלק 69 ליטרים
נפח תא מטען

5.8 מ"ק

משקל עצמי 1,657 ק"ג
מהירות מרבית 170 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 10.0 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 17.2 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10.1 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 13 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2015)
רמת אבזור בטיחותי 0 (מתוך 8)
מחיר

234,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר

     
  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק

     
  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלו ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    31.10.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

    מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS. DS 3 קרוסבק יתרונות עיצוב, אבזור,

     
  • שברולט בלייזר במבחן דרכים

    שברולט בלייזר במבחן דרכים

    23.10.19 | מבחני רכב

    שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

    שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35

     
  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,

     
  • ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    26.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן ליף הינה משפחתית קומפקטית חשמלית עם טווח נסיעה מוצהר של 270 ק"מ ומחיר של 165,990 ₪. יצאנו למבחן בסימן שימושיות מול עלות

    ניסאן ליף היא אחת המכוניות החשמליות הראשונות שנכנסו לתודעת הציבור ומהבודדות בסגמנט המשפחתיות החשמליות בישראל. בניגוד לגרסאות החשמליות (EV) של קיה נירו ויונדאי איוניק המתחרות, ניסאן ליף תוכננה כמכונית חשמלית בלבד כבר מהנגיעה הראשונה בשולחן השרטוט. בהתאם לכך מותקנת הסוללה ברצפת המרכב ותורמת למרכז כובד

     
  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת