טויוטה פרואייס במבחן דרכים

 

טויוטה פרואייס מתיימר להציע פתרון פרקטי ויעיל כרכב מסחרי קומפקטי להובלה או היסעים באמצעות מבנה מודולרי המאפשר התאמה אישית. יצאנו לבדוק את הגרסה המשלבת את הטוב שבשני העולמות

תגיות | נוסעים מסחרי, טויוטה, פרואייס מדיום

טויוטה פרואייס נולד כתוצאה משיתוף פעולה בין טויוטה לקבוצת PSA ונמכר בשינויים מינימליים מתבקשים גם תחת המותגים הצרפתיים בקבוצה - פיג'ו וסיטרואן, בדומה לשיתוף פעולה בתכנון וייצור מכוניות המיני פיג'ו 108, סיטרואן C1, וטויוטה אייגו. טויוטה פרואייס מתמודד בקטגורית המסחריות הקומפקטיות המתחזקת לאחרונה בעקבות הביקוש לרכבי חלוקה, בעקבות שינויים בהרגלי הצריכה והמעבר לקניות ברשת. טויוטה פרואייס מוצע במגוון רחב של גרסאות. ניתן להזמינו בגרסאות עם בסיס גלגלים ארוך או קצר, בתצורת שלושה, שישה או תשעה מושבים, עם מושבים קבועים או מתקפלים. ניתן לבחור מבין שתי יחידות הנעה הכוללות מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים. האחד בהספק 122 כ"ס ומשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית, והשני בהספק 177 כ"ס ומשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית.

 

טויוטה פרואייס מדיום 2.0 ליטרים טורבו דיזל אוטומטי
יתרונות   מנוע, ביצועים, מרווח, נפח הטענה
חסרונות   מושבי נוסעים, מחסור במערכות בטיחות מקוריות

 

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

 

הגרסה הנבחנת, המכונה מדיום, מציעה 6 מושבים ומשטח הטענה אחורי, באורך כללי של 4,959 מ"מ. יחידת ההנעה היא החזקה בהיצע עם 177 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית.

 

עיצוב ונוחות

 

עיצובו של טויוטה פרואייס נאה בהחלט. בחזית גריל צר וצמד גופי תאורה מלוכסנים הנמתחים בצורת V אל הצדדים. יחד עם פגוש עצום מידות מתקבל פרונט מרשים למדי ביחס לקטגוריה. מכסה המנוע קצר מאוד, מה שמסייע בין היתר לשדה ראיה טוב, ומקל על זיהוי קצה החרטום. זנבו שופע זוויות בנות 90 מעלות ויוצר קופסה בעלת נפח מכובד המיועדת לאכלס נוסעים ומטען. משאר הזוויות, מציג טויוטה פרואייס עיצוב קופסתי ובנאלי. אחרי הכל, לא ניתן לצפות לשאר רוח עיצובי מרכב שנועד בראש ובראשונה להיות פרקטי ויעיל.

 

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

 

גם תא הנוסעים פרקטי ויעיל, ומדובר בסביבת נהג אוורירית ונעימה לשהייה. במרכז הקונסולה המרכזית שוכנת מערכת מולטימדיה מהירה וקלה לתפעול מסוג טויוטה טאץ' בעלת צג מגע בגודל 7 אינץ'. ברכב המבחן הותקנה מערכת טויוטה קונקטד על גבי המסך המרכזי. הפעלתה הצריכה מספר רב של לחיצות על הכפתור הייעודי ופעולתה של אפליקציית הניווט Waze הייתה איטית. גלגל ההגה קשיח, בעיצוב מיושן, ונטול פקדים. השליטה על מערכת הקול נעשית באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה, המוכרים ממחסן החלפים של פיג'ו וסיטרואן עוד מסוף שנות ה-90'. תפעולם אינו נוח בשל מיקומם הנמוך. בקטלוג מופיעות תמונות בהן נראים פקדים סטנדרטיים על גלגל ההגה שיהפכו את התפעול לנוח ופשוט יותר.

 

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

 

בורר ההילוכים הוא למעשה גלגלת ענקית, כמו ביגואר אם תרצו, רק שכאן העסק נראה זול מאוד למרות שמתפקד ללא דופי. בטויוטה פרואייס מחסור מורגש בתאי אחסון הנדרשים ברכב מסחרי מודרני. בתחתית הקונסולה ישנו מדף שאינו עמוק מספיק לאחסון פרטים קטנים. לא הייתי ממליץ להניח שם את מכשיר הסמארטפון מחשש החלקה אל רצפת הרכב בעת האצה. התאים בתחתית הדלתות ענקיים, ותא הכפפות כפול ומציע נפח אחסון נאה. ניתן לקפל את מושב הנוסע מימין ומתחתיו מתגלה חלל אחסון עמוק, אך לא נוח ונגיש.

 

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

 

רוב הפקדים והמנופים ממוקמים באופן צפוי וברור. פתחי האוורור גבוהים וגדולים, פקדי החלונות החשמליים ממוקדים על החלק העליון של הדלת, אך ידיות הפתיחה נמוכות ומוסתרות. חומרי הדיפון בתא הנוסעים קשיחים ופשוטים, ויוצרים תחושה ספרטנית. אין ספק שדיפונים אלו ישארו עמידים לאורך זמן גם בתנאי עבודה או הסעה תובעניים. ניכר כי שרידות ואמינות עמדה בראש טבלת העדפות של מהנדסי הרכב, הרבה לפי נוחות ופינוק. איכות ההרכבה טובה ומקנה תחושה הדוקה.

 

התמקמות במושב הנהג מגלה מושב נוח המציע אפשרות כיוונון ידניות לגובה ולמרחק המושב, ולזווית משענת הגב. גם ההגה מתכוונן לגובה ולמרחק וקל למצוא תנוחת נהיגה שולטת. שדה הראיה מעולה בזכות קו חלונות נמוך המקל מאוד על התמרון ברחובות הצפופים. חבל רק שמשענת היד של הנהג דקיקה וזולה מאוד למראה. דיפון המשענת דקיק ומכאיב לאחר נסיעה קצרצרה, מה שמייתר אותה לחלוטין. המושבים לצד הנהג מהווים את נקודת החולשה העיקרית. זווית משענת הגב שלהם זקופה מאוד ואינה ניתנת לכוונון, ריפודם דק, והם חסרי תמיכה צידית. הנסיעה בהם אינה נעימה, גם למרחקים קצרים. שורת המושבים השנייה מציעה זווית הגיונית יותר למשענת הגב, אך גם היא מרופדת בבד זול ונוחות הישיבה בה לא מצטיינת. כניסה אל מושב הנהג והמושבים לצידו, מצריכה טיפוס קליל עקב גובהם של המושבים. הכניסה אל שורת המושבים השנייה נוחה מאוד בזכות שתי דלתות הזזה רחבות משני צידי הרכב.

 

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

 

טויוטה פרואייס הנבחן נמתח כאמור לאורך של 4,959 מ"מ. רוחבו 1,920 מ"מ, גובהו 1,940 מ"מ, ובסיס הגלגלים נמתח לכדי 3,275 מ"מ, כך שהמרחב לנהג ולנוסעים מעולה בכל המדדים. יש די והותר מרחב לברכיים, כזה שיספק נוסעים גבוהים גם בשורה השנייה. תא המטען מאחור סגור ומבודד מתא הנוסעים, נפחו בינוני והוא יספק לצרכי חלוקה של עסק קטן. הדלתות האחוריות נפתחות בזווית רחבה וגובה שפת ההטענה אינו גבוה במיוחד. העמסה לתא מתבצעת בקלות יחסית וכושר ההעמסה עומד על 1,103 ק"ג. מתחת לרצפת הרכב שוכן גלגל חלופי מפלדה בגודל מלא.

 

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

 

הנסיעה ברחובותיה הצפופים של ת"א בשעות היום אינה משימה פשוטה עם טויוטה פרואייס למרות שדה ראיה טוב לפנים ולצדדים. הראות לאחור מוגבלת עקב צורת המרכב, ובתוספת האורך והרוחב הנדיבים, ההשתלבות בתנועה הצפופה דורשת משנה זהירות. שיבושי הדרך מורגשים מאוד בתא הנוסעים. יכולת הספיגה של המתלים בינונית ומעבר על בורות וחריצים גורם לתחושת נענוע או חבטה בתא הנוסעים. לא מדובר בחוסר נוחות קיצוני וכושר הספיגה של המתלים לרוב משתפר כשהרכב עמוס. על הכביש המהיר נוחות הנסיעה טובה וכך גם בידוד הרעשים. טויוטה פרואייס מתמודד באופן מעולה עם גלים ושינויי גובה בכביש המהיר ואינו מעביר אל תא הנוסעים את המתרחש על פני האספלט. רעשי רוח וכביש מתחילים לחדור אל התא באופן מציק רק במהירות 100 קמ"ש.

 

ביצועים

 

טויוטה פרואייס מצויד במנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים בהספק 177 כ"ס בעל מומנט מרשים של 40.8 קג"מ ב- 2,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית פלנטרית והביצועים על הכביש מצוינים. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש נמשכת 10.0 שניות והמנוע יודע לייצר תאוצות חזקות ומפתיעות. המומנט הבשרני ותיבת ההילוכים היעילה מבטיחים להעמיד לרשות הנהג כוח זמין בלא מאמץ, ואין כל בעיה לצאת לעקיפה בטוחה או לעמוד בקצב של משפחתית מהירה. טרטור הדיזל אינו מורגש באופן מעיק, לא בסל"ד סרק ולא בתחומים הגבוהים. ניתן לסכם את סעיף הביצועים של טויוטה פרואייס כהפתעת המבחן, נהגי מסחריות ותיקים לבטח יופתעו.

 

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

 

התנהגות הכביש סבירה ביחס לציפיות מרכב מסחרי. עם משקל עצמי של 1,657 ק"ג ומרכז כובד גבוה, לא ניתן לצפות למכונה לתקיפת פניות ועיקולים, אך טויוטה פרואייס מציג התנהגות בטוחה ויציבה, בעיקר בכביש המהיר ובפניות ארוכות. הבלמים חזקים, נושכים נהדר, ובעלי כושר האטה מעולה.

 

צריכת דלק

 

ביחס למרכב קופסתי מגודל, משקל עצמי גבוה, וביצועים מעולים, הציג טויוטה פרוסאייס צריכת דלק משולבת מרשימה של 10.1 ק"מ לליטר. הנסיעה בוצעה ברובה עם מערכת עצור וסע מנוטרלת, וללא הפעלת מזגן. נתון היצרן אופטימי למדי וטוען לצריכה משולבת של 17.2 ק"מ לליטר. דרגת זיהום האוויר הינה 13 מתוך 15.

 

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

 

עלויות אחזקה

 

טויוטה פרואייס משווק עם אחריות מלאה לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון עומדת על 620 ₪, עלות הטיפול השני 1,381 ₪, עלות הטיפול השלישי 620 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,381 ₪. עלות הטיפולים לנסועה כוללת של 80,000 ק"מ עומדת על 4,002 ₪.

 

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

 

עלות פגוש קדמי 3,023 ₪, עלות מראת צד 1,114 ₪, עלות פנס ראשי 2,583 ₪, ועלות הגריל הקדמי עומדת על 1,135 ₪. עלויות האחזקה נמצאות בטווח מחירים סביר בהחלט ביחס למקובל בקטגורית המסחריות, ודומות למדי לאחיו התאום סיטרואן ג'אמפי.

 

היות ומדובר ברכב מסחרי, כל מחירים המצויינים הינם לפני מע"מ.

 

בטיחות

 

ארגון Euro NCAP בחן את טויוטה פרואייס בשנת 2015 והעניק לו ציון מרבי של חמישה כוכבי בטיחות מתוך 5. מעבר לים ניתן לקבל בתוספת תשלום מערכת בלימה אוטונומית ובקרת סטייה מהנתיב. בישראל לעומת זאת אבזור הבטיחות דל וכולל 2 כריות אוויר, מצלמת רוורס, מערכת הגברת כוח לבלימת חירום, חיישני רוורס ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

 

טויוטה פרואייסטויוטה פרואייס

 

תמורה למחיר

 

טויוטה פרואייס בגרסת 2.0 ליטרים טורבו דיזל 177 כ"ס אוטומט במרכב מדיום מוצע תמורת 234,900 ₪. המפרט כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 7 אינץ', קישורית בלוטות', כניסת USB, שני שקעי 12V, מערכת בקרת שיוט, מצלמת רוורס, שני חלונות חשמל עם פתיחה וסגירה אוטומטיים, פנסי הלוגן קדמיים, ותאורת יום קדמית DRL.

 

טויוטה פרואייס בשלל גרסאותיו מעניק מענה נוח ופרקטי לצרכי שינוע סחורות והיסעים. בגרסה הנבחנת הוא מציע סביבת נהג בסיסית אך פרקטית, מרווח מכובד לשישה נוסעים, תא מטען בינוני בנפחו אך נוח להטענה, וביצועים מעולים. כרכב היסעים, גרסת 9 המושבים תוכל לתת מענה לחברות הסעה הזקוקות לרכב חסכוני ויעיל המציע סביבת מחייה טובה ואיכות נסיעה סבירה.

 

בהתאם למוניטין היצרן, רמת האמינות צפוייה להיות גבוהה, וניתן להעריך כי גם שמירת הערך צפוייה להיות טובה מהממוצע. בגרסת שלושה מושבים מציע טויוטה פרואייס נפח הטענה של עד 5.8 קוב שיכול בהחלט להתאים למגוון רחב של שימושים מסחריים. טויוטה פרואייס הוא רכב מסחרי ורכב היסעים קומפקטי, פרקטי ויעיל.

 

טויוטה פרואייס מדיום 2.0 ליטרים טורבו דיזל אוטומטי
מנוע 1,997 סמ"ק
הספק מרבי משולב 177/3,750 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 40.8/2,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,959 מ"מ
רוחב כללי 1,920 מ"מ
גובה כללי 1,940 מ"מ
בסיס גלגלים 3,375 מ"מ
מיכל דלק 69 ליטרים
נפח תא מטען

5.8 מ"ק

משקל עצמי 1,657 ק"ג
מהירות מרבית 170 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 10.0 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 17.2 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10.1 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 13 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2015)
רמת אבזור בטיחותי 0 (מתוך 8)
מחיר

234,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    אופל קורסה 2020 החדשה במבחן דרכים

    02.04.20 | מבחני רכב

    אופל קורסה החדשה מציעה יחידת הנעה חזקה, אבזור נדיב ועיצוב ספורטיבי במחיר גבוה ביחס לסגמנט. יצאנו לבחון את ההצעה החדשה בשוק הסופר מיני

    אופל קורסה בדורה השישי מציגה קפיצת מדרגה ענקית ביחס לקודמתה שלא זכתה להצלחה בשוק המקומי עקב עיצוב אנמי, מפרט מיושן ומוניטין חלש למותג אופל בישראל. אופל קורסה 2020 מבוססת על פלטפורמת CMP הגלובלית של קונצרן PSA, הקלה ב - 30 ק"ג לעומת קודמתה ומותאמת למנועים חשמליים. היבואנית החדשה לובינסקי תולה תקוות ר

     
  • מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    מרצדס CLA 35 AMG במבחן דרכים - פצצת אנרגיה צהובה

    22.03.20 | מבחני רכב

    מרצדס CLA 35 AMG מציעה ביצועים משכרים במעטפת סקסית אך דורשת פרמיה בלתי מבוטלת. יצאנו למבחן ראוותני ומהיר

    מרצדס CLA 35 AMG נועדה לגשר על הפער שבין הגרסאות הרגילות של מרצדס CLA לבין גרסת הקצה CLA 45 AMG ומתחרה בדגמים כגון אאודי S3 וב.מ.וו M235. מעבר למנוע החזק, זוכה גרסה זו לשלדה מחוזקת ומכלולים התואמים ליכולת הגבוהה, ביניהם מערכת הנעה כפולה מתקדמת, מתלים מוקשחים, בלמים מוגדלים ומאווררים, היגוי חד ומהיר

     
  • וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    וולוו T8 S60 במבחן דרכים

    17.03.20 | מבחני רכב

    וולוו S60 מציעה חבילה ראויה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות פרימיום, ובגרסת הפלאג-אין הייבריד אפילו יחס נדיר של ביצועים לשקל

    בשנת 1994 הציגה וולוו, שהייתה מזוהה במשך עשורים כיצרנית מכוניות סלון בטיחותיות ונוחות אך חסרות כישורים דינמיים, את ה- T5 850 שצוידה במנוע טורבו חזק והשפילה את גרסאות ששת הצילינדרים של המתחרות מגרמניה בכל מבחני התאוצה ובמחיר נמוך יותר. וולוו S60 בגרסת T8 היא צאצאה של סבתא T5 850 ומציעה הספק וביצועים

     
  • סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    סיטרואן C3 איירקרוס 130 כ"ס במבחן דרכים

    11.03.20 | מבחני רכב

    סיטרואן הוסיפה כוח למנוע של ה- C3 איירקרוס, ויצאנו לבדוק איך הוא משתלב עם השיק הצרפתי

    סיטרואן C3 איירקרוס הוצג בשנת 2018 ובינתיים הוצגו מתמודדים צעירים וטובים שהפכו את התחרות לקשה יותר. כדי להשאירו רלוונטי בסגמנט הקרוסאוברים העירוניים, בחרה היצרנית לתת לדגם חיזוק משמעותי עם מנוע בנפח 1.2 ליטרים בהספק 130 כ"ס, תוספת של 20 סוסים ביחס למנוע הקודם. סיטרואן c3 איירקרוס יתר

     
  • קופרה אטקה במבחן דרכים

    קופרה אטקה במבחן דרכים

    01.03.20 | מבחני רכב

    קופרה אטקה מציע ביצועים ספורטיביים בחבילה משפחתית נוחה ושימושית

    ברשותכם, אתחיל מהשורה התחתונה. לקופרה אטקה אין מתחרים ישירים, ואם היו כאלה, הם היו צריכים לעבוד מאוד קשה כדי לנצח את מה שיש לרכב הזה להציע. מעבר להיותו מכונת נהיגה טכנולוגית ומתקדמת, הוא גם שימושי ברמה היומיומית כמו סיאט אטקה של השכן. יתרה מכך, יש משהו מיוחד בלהיות שונה על הכביש, לדעת שיש לך רכב שיכ

     
  • אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    אאודי A4 החדשה 2020 במבחן דרכים

    27.02.20 | מבחני רכב

    אאודי A4 נהנית מפופולריות גבוהה יחסית בארץ ובעולם, ומתיחת הפנים שעברה נועדה להשאירה אטרקטיבית גם בשנים הבאות עד להצגת הדור הבא

    אאודי A4 אחראית על חלק נכבד ממכירות המותג ברחבי העולם ועל כן חשובה מאוד עבור היצרנית. מתיחת הפנים אותה עברה אאודי A4 נועדה להשאיר את המכונית רעננה ועדכנית לשנים הקרובות על מנת להתחרות מול דגמים צעירים כגון ב.מ.וו סדרה 3. המשפחתית הגדולה של אאודי שומרת על מעלותיה המוכרות, מיישרת קו עם שפת העיצוב החדש

     
  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב

     
  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריקאי החובב רכבי SUV ונת

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר