אלפא רומיאו סטלביו במבחן דרכים - קרוסאובר עם דם חם

 

אלפא רומיאו מצרפת קרוסאובר ראשון בתולדותיה לסיגמנט החם ביותר בשוק הרכב, ועושה זאת בדרכה הייחודית עם עיצוב יפייפה ו- DNA אלפיסטי

תגיות | פנאי שטח, אלפא רומיאו, סטלביו

יצרניות הרכב נכנסות במרץ אל פלח השוק המתפתח ביותר, גם אם איננו נמנה, ואף נוגד את מורשת המותג. אם לפורשה, מזראטי ולמבורגיני מותר, אז ברור שאף אחד לא הרים גבה כאשר אלפא רומיאו הציגה את המתחרה שלה בקטגוריה המונה מתחרים רבים וטובים כגון אאודי Q5, וולבו XC60, ב.מ.וו X3 ומרצדס GLC.

 

אלפא רומיאו סטלביו 200HP אוטומטי
יתרונות   עיצוב, תא נוסעים, יכולת דינמית
חסרונות   צליל מנוע שלא הולם את המותג

 

אלפא רומיאו סטלביואלפא רומיאו סטלביו

 

אלפא רומיאו סטלביו, הקרוי על שם מעבר הרים גבוה בהרי הדולומיטים המוכר בדרכיו המפותלות, נשלח לתחרות כשהוא מצוייד בעיצוב אלפיסטי מצודד, תא נוסעים מוקפד, והבטחה לחווית נהיגה ברוח ה- DNA של המותג. גרסת המבחן הגיעה ברמת אבזור מילאנו בתוספת חבילת ספציאלה, וכללה מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 200 כ"ס. ישנה גם גרסת 280 כ"ס המגיעה ברמת אבזור פירסט-אדישן.

 

עיצוב ונוחות

 

אלפא רומיאו סטלביו נראה בדיוק כפי שאמור להיראות קרוסאובר מבית אלפא רומיאו, וזה מעולה. שפת העיצוב של המותג ניכרת בחרטום המפוסל הכולל את הגריל המשולש הנמתח עד תחתית הפגוש ועונד את אחד הסמלים היפים בעולם הרכב. מצידיו גופי תאורה נאים עם תאורת יום מסוג LED ושני כונסי אוויר אגרסיביים. מהצד ניתן להבחין בקימורים שריריים ותפיחות בבתי הגלגלים הכוללים חיפויי פלסטיק מושחרים לטובת מראה השטח, וחישוקי 19 אינץ' מהממים (חלק מחבילת ספציאלה) מתוכם מבצבצים קליפרים נדיבי מידות עם חותמת המותג.

 

אלפא רומיאו סטלביואלפא רומיאו סטלביו

 

מאחור מציג הסטלביו עיצוב יפייפה במראה דמוי קופה. בתחתית הפגוש מגלש אלומיניום ושני פתחי מפלט בציפוי כרום המדמים קני תותח המכוונים ישירות אל הרכב שזה עתה נעקף. הפרופורציות נכונות ואלפא רומיאו סטלביו לא נופל במלכודת העיצובית ממנה סובלים קרוסאוברים רבים אשר נראים כמו משפחתית סטיישן מוגבהת. הצבע הלבן שלבש רכב המבחן פחות מחמיא לקימורים המפוסלים. צבע אדום אלפא או צבע נועז יותר, יבליטו את קווי המרכב ויהפכו את הסטלביו לחתיך איטלקי מסובב ראשים הראוי לענוד בכבוד את סמל המותג.

 

תא הנוסעים ראוי גם הוא לשבחים בכל הנוגע לעיצוב וסטייל. הכניסה אל התא מקנה תחושת פרימיום השונה ממותגים אירופאים אחרים. התא מעוצב בצורה עוטפת. אל מול הנהג מוצגים מחווני המהירות והסל"ד בתוך מנהרות כמיטב מסורת אלפא רומיאו. גלגל ההגה מעוצב לתפארת וקטום בחלקו התחתון, ובטבורו מתג התנעה בדומה לכמה רכבים איטלקיים אקזוטים. מאחוריו מצויים מנופי העברת הילוכים מאלומיניום, מרהיבים ביופיים, הנראים כמו תכשיט מתכתי. ירידה לפרטים מגלה את חתימת המותג על משענות הראש, דוושת הבלם, ומשענת היד מאחור.

 

אלפא רומיאו סטלביואלפא רומיאו סטלביו

 

חומרי הדיפון איכותיים מאוד ברובם, רכים ונעימים, ומיישרים קו עם מיטב מתחריו מגרמניה. גם איכות ההרכבה והידוק הדיפון לא מותירים זכר לתדמית הקלוקלת שדבקה בתוצרת איטליה בעשורים קודמים. ריפוד העור החום בגרסת ספציאלה מוסיף הרבה יוקרה לרכב, אך שילובו עם פאנלים מעץ שחור ודשבורד שחור, מעט מפוספס. שילוב צבעים מוצלח יותר, יכול היה להקנות מראה יוקרתי ברמה אחת מעל.

 

צג מערכת המולטימדיה בגודל 8.8 אינץ' בגרסת ספציאלה (6.5 אינץ' במילאנו) מוטה מעט לכיוון הנהג, קריא, נוח, ומציג גרפיקה נאה ומודרנית. המעבר בין תפריטים נעשה באמצעות פקד גלילה טבעתי. התפעול אינטואיטיבי ומהיר. מי שחשש מהנדסת אנוש איטלקית טיפוסית יכול להפיג חששותיו. כל הפקדים והמנופים נופלים ממש לידיים ונוחים לשימוש. מהר מאוד תתרגלו גם למיקום מתג ההתנעה על גלגל ההגה, ולבורר ההילוכים המתופעל באמצעות דחיפה (בדומה לב.מ.וו ויגואר החולקות תיבת הילוכים דומה). מערכת השמע כוללת 8 רמקולים ומציעה איכות צליל טובה, אך לא מקנה תחושת פרימיום יתרה.

 

אלפא רומיאו סטלביואלפא רומיאו סטלביו

 

המושבים הקדמיים מעולים, נוחים ותומכים, וגם המושבים מאחור מציעים תמיכה צידית נאותה. משענות הראש מעולות אף הן ומקנות תמיכה אמיתית ורכה. למושבים הקדמיים כיוונון חשמלי, כולל כיוונון לקשיחות מסעד הגב ו- 3 זכרונות לנהג. תנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת כמתבקש מקרוסאובר שכזה. הכניסה והיציאה מהרכב נוחות וטבעיות. גובה הרכב ומפתח הדלתות הנדיב מאפשרים גישה נוחה אל המושבים ומהם.

 

המרחב לנהג ולנוסעים נדיב, במיוחד במרווח הכתפיים. גם מרווח הברכיים טוב בזכות בסיס גלגלים באורך 2,818 מ"מ, ומרווח הראש יספק גם גבוהים. כמו ברכבים רבים אחרים, הסעת נוסע שלישי במושב האחורי תגרום לצפיפות עקב מדרגת מנהרת הינע בולטת הנדרשת להנעה הכפולה. שדה הראיה טוב אך מופרע מעט בשל עיצוב המרכב הפוגם בקלות התמרון במעברים צרים. חיישני החניה ההיקפיים בגרסת ספציאלה מסייעים בחניה, אך עם אורך של 4,687 מ"מ ורוחב של 1,903 מ"מ, מדובר בכלי שמצריך משנה זהירות בחניות צפופות.

 

אלפא רומיאו סטלביואלפא רומיאו סטלביו

 

אלפא רומיאו סטלביו מציע פתרונות אחסון רבים, החל מתא עמוק מתחת למשענת היד שבין המושבים הקדמיים הכולל גם שקעי USB ו- AUX, ועד כיסי אחסון עמוקים בדלתות. כמו כן ישנם מתקני כוסות קדמיים עם כיסוי, ומתקני כוסות במשענת היד האחורית. תא הכפפות קטן באופן מאכזב כך שאינו שימושי במיוחד. תא המטען מציג נפח הטענה של 499 ליטרים עם דלת פתיחה חשמלית. סף הטעינה נוח יחסית והמפתח רחב. מתחת לרצפת התא גלגל חלופי זמני מפלדה.

 

אלפא רומיאו סטלביואלפא רומיאו סטלביו

 

נוחות הנסיעה בתוך העיר נעימה ורכה מכפי שניתן היה לצפות. מתלה אחורי רב חיבורי ומתלים קדמיים מסוג עצמות עצה כפולות המורכבים ברובם מזרועות אלומיניום קלות, מרסנים ביעילות את רוב מפגעי העיר. פסי האטה וגלים נבלעים תחת המתלים ומרוסנים היטב על ידם. בורות וגבשושיות כבר יעברו אל תא הנוסעים, אך לא לפני שעברו סינון ושיכוך.

 

כבישים משובשים או שבילים רצופי חריצים יעבירו רטט במרכב עקב מהלך ראשוני קשיח, אך ככול שהבולמים יידרשו לעבודה עמוקה יותר, כך כושר הריסון יהיה יעיל יותר. הכיול הבסיסי נוטה לצד הרך, כך ששיוט על הכביש המהיר נעשה בנעימים. כבישים גליים מרוסנים היטב בכל מהירות ולא יוציאו את המרכב משלוותו, אך כניסה מהירה לעיקול רחב תייצר זווית גלגול מסויימת. במהירות שיוט מתגלה תא הנוסעים כשקט ונעים המציע רמות בידוד כמקובל בקטגוריה, ומהווה עדות נוספת לאיכות חומרים והרכבה טובים.

 

אלפא רומיאו סטלביואלפא רומיאו סטלביו

 

למרות הנעה כפולה ומרווח גחון של 207 מ"מ, הסטלביו לא מסמפט ירידה מהאספלט, ונסיעה בשטח מרגישה לא טבעית ולא בריאה למכלולי השלדה. ההנעה הכפולה נמצאת כאן בעיקר בשביל לשפר את האחיזה בכבישים חלקים ומושלגים.

 

ביצועים

 

יחידת ההנעה בגרסת המבחן כללה מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 200 כ"ס ומומנט של 33.6 קג"מ ב- 1,750 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית מבית ZF הגרמנית המשמשת בין היתר גם את דגמי ב.מ.וו ויגואר. למרות משקל של 1,660 ק"ג, הביצועים מעולים. יחסי ההעברה בתיבה קצרים ויעילים, תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 7.2 שניות ותאוצות ביניים ועקיפות נעשות בביטחה ובקלות. המנוע מספק דחף חזק כבר מסל"ד נמוך וקל להתקדם בקצב המשאיר את התנועה מאחור. לא מדובר במכונת ביצועים, אך הכוח הנדרש קיים וזמין.

 

אלפא רומיאו סטלביואלפא רומיאו סטלביו

 

מנופי העברת ההילוכים היפיפיים, מזמינים שימוש בהם כמו שלא פגשתי בשום רכב אחר בו נהגתי. הרצון להשתמש בהם ולהתערב בפעולת התיבה האוטומטית המעולה, לא קיים בנהיגה בכל רכב. לראות את מחט הסל"ד מטפסת שוב ושוב לקראת הקו האדום לפני העברת הילוך ידנית, ולהאט באמצעות הורדת הילוכים תוך שמיעת יבבת המנוע בסל"ד גבוה, גרמו לי הנאה לא קטנה. האכזבה היחידה היא העדר צליל מנוע בשרני. אלפא רומיאו נודעה לאורך שנותייה בייצור מנועים עם נשמה, אופי וצליל מרגש, אך המנוע בסטלביו מייצר צליל שגרתי למדי. צליל גרוני ואקזוטי יותר יכול היה להוסיף המון לחווית הנהיגה הכוללת, אך נראה שאותו שומרת החברה לגרסאות הביצועים עם סמל התלתן הירוק.

 

אלפא רומיאו סטלביואלפא רומיאו סטלביו

 

אלפא רומיאו סטלביו מצוייד במערכת הנעה כפולה אקטיבית המספקת אחיזת כביש מעולה, ומסוגל להתמודד גם עם רצף הפיתולים החדים והרבים הנודעים לשמצה במעבר ההרים סטלביו, על שמו קרוי הדגם. קשה מאוד לאבד את אחיזת הצמיגים בסיבוב, גם אם הנהג יחפוץ בכך. ניתן לייצר קצב תנועה מהיר מאוד בפיתולים עם יתרון מהותי ביציאה מהירה מפניות. ההגה מהיר מאוד ומספק אפילו מידה מסויימת של פידבק לידי הנהג. הבלמים מבצעים גם הם את מלאכתם נאמנה, בעלי כושר בלימה מעולה, ותגובת דוושה חדה.

 

אלפא רומיאו סטלביואלפא רומיאו סטלביו

 

מה שמונע מהסטלביו להפוך למכונת נהיגה, הוא שילוב של משקל כבד, מרכז כובד גבוה וכיול רך של המתלים. התוצאה בנהיגה דינמית מפיקה זוויות גלגול מוחשיות, שיגרמו לנהג להוריד את הקצב הרבה לפני שאחיזת הכביש נכנעת. מתלים אדפטיביים עם אפשרות הקשחה בנהיגה ספורטיבית היו משפרים פלאים את התנהגות הכביש.

 

צריכת דלק

 

בימי המבחן שכללו תנאי נהיגה תובעניים, הציג אלפא רומיאו סטלביו צריכת דלק משולבת של 9.9 ק"מ לליטר עם מערכת STOP&START פעילה. הנתון שהתקבל נמוך ב- 30% מהנתון הרשמי של היצרן העומד על 14.3 ק"מ לליטר. צריכת הדלק טובה בהתייחס למשקל וביצועי הרכב, ונהיגה מתונה יותר תשפר את צריכת הדלק בשיעור של 10%-20%. דרגת זיהום האוויר הינה 14 מתוך 15.

 

אלפא רומיאו סטלביואלפא רומיאו סטלביו

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

אלפא רומיאו סטלביו משווק עם אחריות יצרן לשנתיים בלבד ללא הגבלת ק"מ. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים לא מפורסמים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית סמל"ת. עלויות ביטוח לכל נהג מעל גיל 30 עם עבר נטול תביעות עומדת על 1,421 ₪ לביטוח חובה ו- 9,939 ₪ לביטוח מקיף.

 

אלפא רומיאו סטלביואלפא רומיאו סטלביו

 

בטיחות

 

אלפא רומיאו סטלביו זכה לציון מרבי של 5 כוכבים במבחני הבטיחות שערך ארגון Euro NCAP בשנת 2017, ורמת האבזור הבטיחותי של משרד התחבורה הישראלי עומדת על 5 מתוך 8. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, מערכת התרעה מפני התנגשות חזיתית, מערכת התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, חיישני אורות וגשם, חיישני חניה אחוריים, ומערכת איתות מצוקה בבלימת חירום. חבילת ספציאלה מוסיפה מצלמת רוורס וחיישני חניה קדמיים.

 

אלפא רומיאו סטלביואלפא רומיאו סטלביו

 

תמורה למחיר

 

מחירו של אלפא רומיאו סטלביו ברמת אבזור מילאנו עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 200 כ"ס עומד על 319,900 ₪. רשימת האבזור כוללת בין היתר גג פנורמי נפתח חשמלית, מערכת מולטימדיה עם צג בגודל 6.5 אינץ', מערכת שמע עם 8 רמקולים, פיקוד קולי על מערכת השמע, כניסה והתנעה ללא מפתח, תאורת אווירה, בלם יד אלקטרוני, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, חישוקי 18 אינץ', פנסי קסנון, תאורת יום מסוג LED, פנסי LED אחוריים, מראות צד מתקפלות חשמלית, ופתיחה חשמלית לדלת תא המטען. חבילת ספציאלה שעלותה 30,000 ₪, מוסיפה לרשימה מושבי עור, צג מחשב דרך בגודל 7 אינץ', צג מולטימדיה בגודל 8.8 אינץ', מצלמת רוורס, חיישני חניה קדמיים, וחישוקים בקוטר 19 אינץ'.

 

גרסת פירסט אדישן, הבכירה בהיצע המקומי, משווקת עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 280 כ"ס במחיר 384,900 ₪. גרסה זו כוללת בנוסף מערכת שמע משודרגת עם 11 רמקולים, דיפוני עץ, הגה ומושבים קדמיים מחוממים, וחישוקי 20 אינץ'.

 

אלפא רומיאו סטלביו מציע אופי ומראה ייחודי הפונה אל רוכשי קרוסאוברים פרימיום אניני טעם וחובבי סטייל. בנוסף לעיצוב מתבלט, מביא עימו הסטלביו ערך מוסף של שימושיות גבוהה, הנאה מנהיגה, ותא נוסעים יוקרתי (לפחות בגרסאות ספציאלה ופירסט אדישן). הקרוסאובר האיטלקי בגרסת ה- 200 כ"ס מספק חווית נסיעה שקטה ונוחה אך לא משעממת לרגע. לטעמנו מדובר בחבילה אטרקטיבית וייחודית הראויה לעמוד בקו אחד עם המתחרים מגרמניה.

 

אלפא רומיאו סטלביו 2.0 מילאנו ספציאלה אוטומטי
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,995 סמ"ק
הספק מרבי משולב 200/4,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 33.6/1,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 4,687 מ"מ
רוחב כללי 1,903 מ"מ
גובה כללי 1,671 מ"מ
בסיס גלגלים 2,818 מ"מ
מיכל דלק 64 ליטרים
נפח תא מטען

499 ליטרים

משקל עצמי 1,660 ק"ג
מהירות מרבית 215 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 7.2 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 14.3 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9.9 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 14 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2017)
רמת אבזרו בטיחותי 5 (מתוך 8)
מחיר

349,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט

     
  • טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    22.04.19 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

    טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה. סרטו

     
  • קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.04.19 | מבחני רכב

    בדורה השלישי מבטיחה קיה סיד המשפחתית להיות טובה יותר בכל ההיבטים. יצאנו לבדוק האם הפעם יש לה סיכוי להצליח בשוק הישראלי

    קיה סיד נשאה את דגל המהפכה של קיה - משפחתית קומפקטית שתוכננה ויוצרה באירופה כדי לקלוע לטעם המקומי. ההצלחה לא איחרה לבוא וערב השקת הדור השלישי מדווחת קיה על למעלה מ- 1.3 מיליון מסירות ברחבי העולם. קיה סיד מחזיקה בנתח של 16% מכלל המסירות של קיה באירופה כאשר גרסת הסטיישן תופסת נתח של 40% ממסירות הדגם.

     
  • פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    15.04.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני, יחידת הנעה משופרת ואבזור נוסף. יצאנו לבחון את המתכון המשופר

    פיג'ו 308 מוכרת מזה שנים בשוק הרכב הישראלי כמשפחתית סולידית ופרקטית שנפוצה בעיקר בציי הרכב. כעת מגיעה אלינו הצרפתייה לאחרת מתיחת פנים הכוללת עיצוב מעודכן, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכות בטיחות אקטיביות אשר נועדו לשפר את מעמדה בשוק. יצאנו לבדוק האם מתיחת הפנים הופכת את פיג'ו 308 לרלוונטית וכדאית לצ