אלפא רומיאו סטלביו במבחן דרכים - קרוסאובר עם דם חם

 

אלפא רומיאו מצרפת קרוסאובר ראשון בתולדותיה לסיגמנט החם ביותר בשוק הרכב, ועושה זאת בדרכה הייחודית עם עיצוב יפייפה ו- DNA אלפיסטי

תגיות | פנאי שטח, אלפא רומיאו, סטלביו

יצרניות הרכב נכנסות במרץ אל פלח השוק המתפתח ביותר, גם אם איננו נמנה, ואף נוגד את מורשת המותג. אם לפורשה, מזראטי ולמבורגיני מותר, אז ברור שאף אחד לא הרים גבה כאשר אלפא רומיאו הציגה את המתחרה שלה בקטגוריה המונה מתחרים רבים וטובים כגון אאודי Q5, וולבו XC60, ב.מ.וו X3 ומרצדס GLC.

 

אלפא רומיאו סטלביו 200HP אוטומטי
יתרונות   עיצוב, תא נוסעים, יכולת דינמית
חסרונות   צליל מנוע שלא הולם את המותג

 

אלפא רומיאו סטלביואלפא רומיאו סטלביו

 

אלפא רומיאו סטלביו, הקרוי על שם מעבר הרים גבוה בהרי הדולומיטים המוכר בדרכיו המפותלות, נשלח לתחרות כשהוא מצוייד בעיצוב אלפיסטי מצודד, תא נוסעים מוקפד, והבטחה לחווית נהיגה ברוח ה- DNA של המותג. גרסת המבחן הגיעה ברמת אבזור מילאנו בתוספת חבילת ספציאלה, וכללה מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 200 כ"ס. ישנה גם גרסת 280 כ"ס המגיעה ברמת אבזור פירסט-אדישן.

 

עיצוב ונוחות

 

אלפא רומיאו סטלביו נראה בדיוק כפי שאמור להיראות קרוסאובר מבית אלפא רומיאו, וזה מעולה. שפת העיצוב של המותג ניכרת בחרטום המפוסל הכולל את הגריל המשולש הנמתח עד תחתית הפגוש ועונד את אחד הסמלים היפים בעולם הרכב. מצידיו גופי תאורה נאים עם תאורת יום מסוג LED ושני כונסי אוויר אגרסיביים. מהצד ניתן להבחין בקימורים שריריים ותפיחות בבתי הגלגלים הכוללים חיפויי פלסטיק מושחרים לטובת מראה השטח, וחישוקי 19 אינץ' מהממים (חלק מחבילת ספציאלה) מתוכם מבצבצים קליפרים נדיבי מידות עם חותמת המותג.

 

אלפא רומיאו סטלביואלפא רומיאו סטלביו

 

מאחור מציג הסטלביו עיצוב יפייפה במראה דמוי קופה. בתחתית הפגוש מגלש אלומיניום ושני פתחי מפלט בציפוי כרום המדמים קני תותח המכוונים ישירות אל הרכב שזה עתה נעקף. הפרופורציות נכונות ואלפא רומיאו סטלביו לא נופל במלכודת העיצובית ממנה סובלים קרוסאוברים רבים אשר נראים כמו משפחתית סטיישן מוגבהת. הצבע הלבן שלבש רכב המבחן פחות מחמיא לקימורים המפוסלים. צבע אדום אלפא או צבע נועז יותר, יבליטו את קווי המרכב ויהפכו את הסטלביו לחתיך איטלקי מסובב ראשים הראוי לענוד בכבוד את סמל המותג.

 

תא הנוסעים ראוי גם הוא לשבחים בכל הנוגע לעיצוב וסטייל. הכניסה אל התא מקנה תחושת פרימיום השונה ממותגים אירופאים אחרים. התא מעוצב בצורה עוטפת. אל מול הנהג מוצגים מחווני המהירות והסל"ד בתוך מנהרות כמיטב מסורת אלפא רומיאו. גלגל ההגה מעוצב לתפארת וקטום בחלקו התחתון, ובטבורו מתג התנעה בדומה לכמה רכבים איטלקיים אקזוטים. מאחוריו מצויים מנופי העברת הילוכים מאלומיניום, מרהיבים ביופיים, הנראים כמו תכשיט מתכתי. ירידה לפרטים מגלה את חתימת המותג על משענות הראש, דוושת הבלם, ומשענת היד מאחור.

 

אלפא רומיאו סטלביואלפא רומיאו סטלביו

 

חומרי הדיפון איכותיים מאוד ברובם, רכים ונעימים, ומיישרים קו עם מיטב מתחריו מגרמניה. גם איכות ההרכבה והידוק הדיפון לא מותירים זכר לתדמית הקלוקלת שדבקה בתוצרת איטליה בעשורים קודמים. ריפוד העור החום בגרסת ספציאלה מוסיף הרבה יוקרה לרכב, אך שילובו עם פאנלים מעץ שחור ודשבורד שחור, מעט מפוספס. שילוב צבעים מוצלח יותר, יכול היה להקנות מראה יוקרתי ברמה אחת מעל.

 

צג מערכת המולטימדיה בגודל 8.8 אינץ' בגרסת ספציאלה (6.5 אינץ' במילאנו) מוטה מעט לכיוון הנהג, קריא, נוח, ומציג גרפיקה נאה ומודרנית. המעבר בין תפריטים נעשה באמצעות פקד גלילה טבעתי. התפעול אינטואיטיבי ומהיר. מי שחשש מהנדסת אנוש איטלקית טיפוסית יכול להפיג חששותיו. כל הפקדים והמנופים נופלים ממש לידיים ונוחים לשימוש. מהר מאוד תתרגלו גם למיקום מתג ההתנעה על גלגל ההגה, ולבורר ההילוכים המתופעל באמצעות דחיפה (בדומה לב.מ.וו ויגואר החולקות תיבת הילוכים דומה). מערכת השמע כוללת 8 רמקולים ומציעה איכות צליל טובה, אך לא מקנה תחושת פרימיום יתרה.

 

אלפא רומיאו סטלביואלפא רומיאו סטלביו

 

המושבים הקדמיים מעולים, נוחים ותומכים, וגם המושבים מאחור מציעים תמיכה צידית נאותה. משענות הראש מעולות אף הן ומקנות תמיכה אמיתית ורכה. למושבים הקדמיים כיוונון חשמלי, כולל כיוונון לקשיחות מסעד הגב ו- 3 זכרונות לנהג. תנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת כמתבקש מקרוסאובר שכזה. הכניסה והיציאה מהרכב נוחות וטבעיות. גובה הרכב ומפתח הדלתות הנדיב מאפשרים גישה נוחה אל המושבים ומהם.

 

המרחב לנהג ולנוסעים נדיב, במיוחד במרווח הכתפיים. גם מרווח הברכיים טוב בזכות בסיס גלגלים באורך 2,818 מ"מ, ומרווח הראש יספק גם גבוהים. כמו ברכבים רבים אחרים, הסעת נוסע שלישי במושב האחורי תגרום לצפיפות עקב מדרגת מנהרת הינע בולטת הנדרשת להנעה הכפולה. שדה הראיה טוב אך מופרע מעט בשל עיצוב המרכב הפוגם בקלות התמרון במעברים צרים. חיישני החניה ההיקפיים בגרסת ספציאלה מסייעים בחניה, אך עם אורך של 4,687 מ"מ ורוחב של 1,903 מ"מ, מדובר בכלי שמצריך משנה זהירות בחניות צפופות.

 

אלפא רומיאו סטלביואלפא רומיאו סטלביו

 

אלפא רומיאו סטלביו מציע פתרונות אחסון רבים, החל מתא עמוק מתחת למשענת היד שבין המושבים הקדמיים הכולל גם שקעי USB ו- AUX, ועד כיסי אחסון עמוקים בדלתות. כמו כן ישנם מתקני כוסות קדמיים עם כיסוי, ומתקני כוסות במשענת היד האחורית. תא הכפפות קטן באופן מאכזב כך שאינו שימושי במיוחד. תא המטען מציג נפח הטענה של 499 ליטרים עם דלת פתיחה חשמלית. סף הטעינה נוח יחסית והמפתח רחב. מתחת לרצפת התא גלגל חלופי זמני מפלדה.

 

אלפא רומיאו סטלביואלפא רומיאו סטלביו

 

נוחות הנסיעה בתוך העיר נעימה ורכה מכפי שניתן היה לצפות. מתלה אחורי רב חיבורי ומתלים קדמיים מסוג עצמות עצה כפולות המורכבים ברובם מזרועות אלומיניום קלות, מרסנים ביעילות את רוב מפגעי העיר. פסי האטה וגלים נבלעים תחת המתלים ומרוסנים היטב על ידם. בורות וגבשושיות כבר יעברו אל תא הנוסעים, אך לא לפני שעברו סינון ושיכוך.

 

כבישים משובשים או שבילים רצופי חריצים יעבירו רטט במרכב עקב מהלך ראשוני קשיח, אך ככול שהבולמים יידרשו לעבודה עמוקה יותר, כך כושר הריסון יהיה יעיל יותר. הכיול הבסיסי נוטה לצד הרך, כך ששיוט על הכביש המהיר נעשה בנעימים. כבישים גליים מרוסנים היטב בכל מהירות ולא יוציאו את המרכב משלוותו, אך כניסה מהירה לעיקול רחב תייצר זווית גלגול מסויימת. במהירות שיוט מתגלה תא הנוסעים כשקט ונעים המציע רמות בידוד כמקובל בקטגוריה, ומהווה עדות נוספת לאיכות חומרים והרכבה טובים.

 

אלפא רומיאו סטלביואלפא רומיאו סטלביו

 

למרות הנעה כפולה ומרווח גחון של 207 מ"מ, הסטלביו לא מסמפט ירידה מהאספלט, ונסיעה בשטח מרגישה לא טבעית ולא בריאה למכלולי השלדה. ההנעה הכפולה נמצאת כאן בעיקר בשביל לשפר את האחיזה בכבישים חלקים ומושלגים.

 

ביצועים

 

יחידת ההנעה בגרסת המבחן כללה מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 200 כ"ס ומומנט של 33.6 קג"מ ב- 1,750 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית מבית ZF הגרמנית המשמשת בין היתר גם את דגמי ב.מ.וו ויגואר. למרות משקל של 1,660 ק"ג, הביצועים מעולים. יחסי ההעברה בתיבה קצרים ויעילים, תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 7.2 שניות ותאוצות ביניים ועקיפות נעשות בביטחה ובקלות. המנוע מספק דחף חזק כבר מסל"ד נמוך וקל להתקדם בקצב המשאיר את התנועה מאחור. לא מדובר במכונת ביצועים, אך הכוח הנדרש קיים וזמין.

 

אלפא רומיאו סטלביואלפא רומיאו סטלביו

 

מנופי העברת ההילוכים היפיפיים, מזמינים שימוש בהם כמו שלא פגשתי בשום רכב אחר בו נהגתי. הרצון להשתמש בהם ולהתערב בפעולת התיבה האוטומטית המעולה, לא קיים בנהיגה בכל רכב. לראות את מחט הסל"ד מטפסת שוב ושוב לקראת הקו האדום לפני העברת הילוך ידנית, ולהאט באמצעות הורדת הילוכים תוך שמיעת יבבת המנוע בסל"ד גבוה, גרמו לי הנאה לא קטנה. האכזבה היחידה היא העדר צליל מנוע בשרני. אלפא רומיאו נודעה לאורך שנותייה בייצור מנועים עם נשמה, אופי וצליל מרגש, אך המנוע בסטלביו מייצר צליל שגרתי למדי. צליל גרוני ואקזוטי יותר יכול היה להוסיף המון לחווית הנהיגה הכוללת, אך נראה שאותו שומרת החברה לגרסאות הביצועים עם סמל התלתן הירוק.

 

אלפא רומיאו סטלביואלפא רומיאו סטלביו

 

אלפא רומיאו סטלביו מצוייד במערכת הנעה כפולה אקטיבית המספקת אחיזת כביש מעולה, ומסוגל להתמודד גם עם רצף הפיתולים החדים והרבים הנודעים לשמצה במעבר ההרים סטלביו, על שמו קרוי הדגם. קשה מאוד לאבד את אחיזת הצמיגים בסיבוב, גם אם הנהג יחפוץ בכך. ניתן לייצר קצב תנועה מהיר מאוד בפיתולים עם יתרון מהותי ביציאה מהירה מפניות. ההגה מהיר מאוד ומספק אפילו מידה מסויימת של פידבק לידי הנהג. הבלמים מבצעים גם הם את מלאכתם נאמנה, בעלי כושר בלימה מעולה, ותגובת דוושה חדה.

 

אלפא רומיאו סטלביואלפא רומיאו סטלביו

 

מה שמונע מהסטלביו להפוך למכונת נהיגה, הוא שילוב של משקל כבד, מרכז כובד גבוה וכיול רך של המתלים. התוצאה בנהיגה דינמית מפיקה זוויות גלגול מוחשיות, שיגרמו לנהג להוריד את הקצב הרבה לפני שאחיזת הכביש נכנעת. מתלים אדפטיביים עם אפשרות הקשחה בנהיגה ספורטיבית היו משפרים פלאים את התנהגות הכביש.

 

צריכת דלק

 

בימי המבחן שכללו תנאי נהיגה תובעניים, הציג אלפא רומיאו סטלביו צריכת דלק משולבת של 9.9 ק"מ לליטר עם מערכת STOP&START פעילה. הנתון שהתקבל נמוך ב- 30% מהנתון הרשמי של היצרן העומד על 14.3 ק"מ לליטר. צריכת הדלק טובה בהתייחס למשקל וביצועי הרכב, ונהיגה מתונה יותר תשפר את צריכת הדלק בשיעור של 10%-20%. דרגת זיהום האוויר הינה 14 מתוך 15.

 

אלפא רומיאו סטלביואלפא רומיאו סטלביו

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

אלפא רומיאו סטלביו משווק עם אחריות יצרן לשנתיים בלבד ללא הגבלת ק"מ. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים לא מפורסמים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית סמל"ת. עלויות ביטוח לכל נהג מעל גיל 30 עם עבר נטול תביעות עומדת על 1,421 ₪ לביטוח חובה ו- 9,939 ₪ לביטוח מקיף.

 

אלפא רומיאו סטלביואלפא רומיאו סטלביו

 

בטיחות

 

אלפא רומיאו סטלביו זכה לציון מרבי של 5 כוכבים במבחני הבטיחות שערך ארגון Euro NCAP בשנת 2017, ורמת האבזור הבטיחותי של משרד התחבורה הישראלי עומדת על 5 מתוך 8. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, מערכת התרעה מפני התנגשות חזיתית, מערכת התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, חיישני אורות וגשם, חיישני חניה אחוריים, ומערכת איתות מצוקה בבלימת חירום. חבילת ספציאלה מוסיפה מצלמת רוורס וחיישני חניה קדמיים.

 

אלפא רומיאו סטלביואלפא רומיאו סטלביו

 

תמורה למחיר

 

מחירו של אלפא רומיאו סטלביו ברמת אבזור מילאנו עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 200 כ"ס עומד על 319,900 ₪. רשימת האבזור כוללת בין היתר גג פנורמי נפתח חשמלית, מערכת מולטימדיה עם צג בגודל 6.5 אינץ', מערכת שמע עם 8 רמקולים, פיקוד קולי על מערכת השמע, כניסה והתנעה ללא מפתח, תאורת אווירה, בלם יד אלקטרוני, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, חישוקי 18 אינץ', פנסי קסנון, תאורת יום מסוג LED, פנסי LED אחוריים, מראות צד מתקפלות חשמלית, ופתיחה חשמלית לדלת תא המטען. חבילת ספציאלה שעלותה 30,000 ₪, מוסיפה לרשימה מושבי עור, צג מחשב דרך בגודל 7 אינץ', צג מולטימדיה בגודל 8.8 אינץ', מצלמת רוורס, חיישני חניה קדמיים, וחישוקים בקוטר 19 אינץ'.

 

גרסת פירסט אדישן, הבכירה בהיצע המקומי, משווקת עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 280 כ"ס במחיר 384,900 ₪. גרסה זו כוללת בנוסף מערכת שמע משודרגת עם 11 רמקולים, דיפוני עץ, הגה ומושבים קדמיים מחוממים, וחישוקי 20 אינץ'.

 

אלפא רומיאו סטלביו מציע אופי ומראה ייחודי הפונה אל רוכשי קרוסאוברים פרימיום אניני טעם וחובבי סטייל. בנוסף לעיצוב מתבלט, מביא עימו הסטלביו ערך מוסף של שימושיות גבוהה, הנאה מנהיגה, ותא נוסעים יוקרתי (לפחות בגרסאות ספציאלה ופירסט אדישן). הקרוסאובר האיטלקי בגרסת ה- 200 כ"ס מספק חווית נסיעה שקטה ונוחה אך לא משעממת לרגע. לטעמנו מדובר בחבילה אטרקטיבית וייחודית הראויה לעמוד בקו אחד עם המתחרים מגרמניה.

 

אלפא רומיאו סטלביו 2.0 מילאנו ספציאלה אוטומטי
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,995 סמ"ק
הספק מרבי משולב 200/4,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 33.6/1,750 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 4,687 מ"מ
רוחב כללי 1,903 מ"מ
גובה כללי 1,671 מ"מ
בסיס גלגלים 2,818 מ"מ
מיכל דלק 64 ליטרים
נפח תא מטען

499 ליטרים

משקל עצמי 1,660 ק"ג
מהירות מרבית 215 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 7.2 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 14.3 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9.9 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 14 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2017)
רמת אבזרו בטיחותי 5 (מתוך 8)
מחיר

349,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק

     
  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלה ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    31.10.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

    מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS. DS 3 קרוסבק יתרונות עיצוב, אבזור,

     
  • שברולט בלייזר במבחן דרכים

    שברולט בלייזר במבחן דרכים

    23.10.19 | מבחני רכב

    שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

    שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35

     
  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,

     
  • ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    26.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן ליף הינה משפחתית קומפקטית חשמלית עם טווח נסיעה מוצהר של 270 ק"מ ומחיר של 165,990 ₪. יצאנו למבחן בסימן שימושיות מול עלות

    ניסאן ליף היא אחת המכוניות החשמליות הראשונות שנכנסו לתודעת הציבור ומהבודדות בסגמנט המשפחתיות החשמליות בישראל. בניגוד לגרסאות החשמליות (EV) של קיה נירו ויונדאי איוניק המתחרות, ניסאן ליף תוכננה כמכונית חשמלית בלבד כבר מהנגיעה הראשונה בשולחן השרטוט. בהתאם לכך מותקנת הסוללה ברצפת המרכב ותורמת למרכז כובד

     
  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.