לנד רובר דיסקברי 5 במבחן דרכים - אצולה בשטח

 

לנד רובר דיסקברי החדש מגיע לישראל עם מפרט מודרני הכולל מרכב אחוד ושפע מערכות אלקטרוניקה לסיוע בנסיעת שטח. יצאנו לבחון כיצד מתמודד הדור החדש עם הכביש והשטח

תגיות | פנאי שטח, לנד רובר, דיסקברי 5

לנד רובר מתמחים בייצור רכבי שטח כבר 70 שנה. הם עושים זאת בדרך ייחודית ושונה משאר היצרנים, ולאורך השנים טיפחו תדמית קשוחה של יצרן רכבי עבירות שרידים, המקנים לבעליהם יכולת שטח מהמעלה הראשונה, ומסוגלים לצלוח כמעט כל אתגר שיוצב בפניהם. לנד רובר ו- JEEP הם המותגים היחידים בשוק הרכב העולמי עם היצע רכבי שטח בלבד. לנד רובר הוא מותג המכוון לקהל יעד אנין טעם, המעריך את המסורת ארוכת השנים ומתחבר לרוח המותג, מעין הארלי דוידסון של רכבי השטח אם תרצו, הנבחר מתוך אהבה או הערכה, ולא בשל נתוני המפרט ותמורה לכסף.

 

לנד רובר דיסקברי 5 טורבו דיזל 3.0 ליטרים HSE
יתרונות   יכולת שטח, נוחות, בידוד רעשים, תא נוסעים
חסרונות   משקל כבד, התנהגות כביש גמלונית, עיצוב משעמם, מחיר

 

לנד רובר דיסקברי 5לנד רובר דיסקברי 5

 

לנד רובר דיסקברי, המכונה "דיסקו" בקרב מעריצי הז'אנר, היה לאורך שנים רבות דגם הלחם והחמאה של היצרן הבריטי. הוא ממוצב מתחת לריינג' רובר היוקרתי ומעל דגמי הכניסה שהתחלפו לאורך השנים. לנד רובר דיסקברי הציע תמיד עליונות בשטח בזכות מפרט מכוון מטרה שכלל שלדת סולם, סרנים חיים, והילוך כוח. ברוח ימים אלה עבר הדיסקברי בדורו החמישי לתצורת מרכב אחוד, כשל מכונית נוסעים פרטית, ובדגמי הבסיס אף מוצע ללא הילוך כוח, מפרט אשר עלול היה להיחשב כחילול קודש ביחס למעריצי המותג עד לפני כעשור. העדפות הצרכנים לחיסכון בדלק, משקל מופחת, בטיחות משופרת, ושיפור נוחות הנסיעה, הצליחו לגרום לשינוי המהותי אצל היצרן. למרכב החדש יתרונות ברורים על הכביש, ובלנד רובר טוענים כי יכולת השטח לא נפגעה. בכדי לפצות על ריכוך השלדה התווספה סוללת מערכות אלקטרוניות מתוחכמות לבקרת אחיזה, ומתלי אוויר מתכווננים המסוגלים לשפר את האחיזה בשטח ולהגדיל את מרווח הגחון.

 

לנד רובר דיסקברי 5לנד רובר דיסקברי 5

 

עיצוב ונוחות - נטישת מסורת לטובת מיין סטרים

 

במסגרת המהפך שעברו השלדה והמכלולים, החליטו במחלקת העיצוב של לנד רובר לבצע מהפך משלהם בעיצוב החיצוני. הממדים החיצוניים תפחו ביחס לדגם הקודם, אורכו של לנד רובר דיסקברי 5 עומד על 4,970 מ"מ, רוחבו 2,007 מ"מ, גובהו מיתמר לכדי 1,845 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,920 מ"מ. הממדים הנדיבים מעניקים לו נוכחות בולטת, וגובהו החריג בולט במיוחד ביחס לרכבי שטח מתחרים.

 

לנד רובר דיסקברי 5לנד רובר דיסקברי 5

 

העיצוב נוטש את המראה המוכר שהיה מזוהה עם ארבעת הדורות הקודמים. הקווים הרבועים והחסונים, והגג הדו מפלסי פינו את מקומם לטובת עיצוב מודרני ומעוגל, התורם למקדם גרר נמוך, להפחתת צריכת הדלק ולשיפור הביצועים. החרטום מציג את הפנים המזוהות עם דגמי לנד רובר מהשנים האחרונות. מהצד מבחינים בקורהA הנמשכת בחדות לאחור. הגג המוגבה מאחור, מאפיין מובהק של לנד רובר דיסקברי, כמעט נעלם ולזכרו נותרה הגבהה צנועה בחלקו האחורי של הגג.

 

שמשה אחורית ודלת תא מטען בעיצוב א-סימטרי היו מסממני הזיהוי של הדיסקברי, אך בדור החדש השמשה סימטרית והעיצוב הא-סימטרי מסתכם במיקום ידית פתיחת דלת תא המטען מימין ומיקום מספר הרכב משמאל. ללא סמלי לנד רובר ניתן היה לטעות ולחשוב שמדובר במתיחת פנים לפורד אקספלורר. מעצבי לנד רובר כבר הוציאו מתחת לידיהם יצירות מהממות כגון ריינג' רובר וולאר, ריינג' רובר ספורט, וריינג' רובר איווק, ולא ברור מדוע עיצובו החיצוני של הדיסקברי כה פושר.

 

לנד רובר דיסקברי 5לנד רובר דיסקברי 5

 

תא הנוסעים מפצה במידה מסוימת על העיצוב החיצוני. טיפוס אל הקבינה, טריקת הדלת העצומה, והתמקמות במושבים המפנקים עוטפת את הנהג והנוסעים בבועה של שקט ורוגע המנתקת אותם מהמתרחש סביבם. תנוחת הישיבה גבוהה באופן חריג ביחס לרכבי שטח מתחרים, והתחושה היא של נסיעה בגובה הגג של רוב הרכבים מסביב. תא הנוסעים מאוד אוורירי בזכות קו חלונות נמוך היוצר שטח חלונות עצום. פתיחת שני חלונות הגג מכניסה שפע של אור אל תא הנוסעים, אך יתכן והדבר יעמוד לרועץ בחודשי הקיץ הלוהטים.

 

לנד רובר דיסקברי 5לנד רובר דיסקברי 5

 

תא הנוסעים מפואר ומפנק, ומקנה תחושה נעימה ואיכותית. הנהג והנוסעים עטופים בחומרים רכים ומשובחים. דיפון החלק העליון של הדלתות והדשבורד רך ונעים. קווי העיצוב מדגישים את מימדי הרכב, דיפוני עץ משובח נמתחים לרוחבו, וסביבם משטחים מרופדים ורחבים בעיצוב נקי.

 

בין הנהג לנוסע שוכנת קונסולה רחבה עלייה מוקמו מתקני הכוסות ומתגי השליטה במערכת TERRAIN RESPONSE האחראית להתאמה דינמית של מאפייני הרכב לתנאי השטח, כולל כיוונון גובה המתלים. כמו כן ישנה משענת יד רחבה ונוחה ומתחתיה תא אחסון עמוק בו נמצאים גם שקעי USB ו- AUX. בנוסף ישנן משענות יד למושבים הקדמיים עם ברז כיוונון הגובה המסורתי של המותג.

 

לנד רובר דיסקברי 5לנד רובר דיסקברי 5

 

על הקונסולה המרכזית נמצאים פקדי בקרת האקלים העגולים הכוללים מסך במרכזם. הפאנל עליו הם ממוקמים מתקפל, ומאחוריו מסתתר תא קטן וכונן CD למערכת השמע. מעליהם ניצבת מערכת המולטימדיה המעולה, המשמשת גם את יגואר ומוצגת על גבי מסך מגע בגודל 10 אינץ'. הצג המרכזי איכותי והממשק נוח וקל לשימוש. פה ושם ישנן פשלות בסגנון אנגלי כגון המחסור בתצוגת תחנות הרדיו המועדפות המחייב כניסה לתפריט בכדי לדלג בין תחנות הרדיו. מערכת השמע מבית מרידיאן עם 10 רמקולים בהספק 380 וואט מעולה, בעלת סאונד איכותי וצליל טבעי ונקי. מההגה בעל ארבעת החישורים ניתן לשלוט על רוב המערכות ולקבל מידע על שלל מערכות הרכב על גבי הצג בלוח המחוונים. לוח המחוונים אנלוגי, קריא וברור, ואינו מוסתר על ידי ההגה.

 

כמסורת לנד רובר, הנדסת האנוש לעיתים שנויה במחלוקת. ידיות פתיחת הדלתות ממוקמות נמוך ואינן במקומן הטבעי. מתגי פתיחת החלונות ממוקמים באופן מסורתי על הקורה העליונה של הדלת ואינם נוחים לשימוש. פרט לאלה כל המתגים והמנופים נמצאים במקומם הטבעי ומקנים תחושה איכותית. האווירה בתא הנוסעים מעניקה תחושת פרימיום עם חומרים משובחים ועיצוב ייחודי. איכות החומרים השתפרה לאין שיעור לעומת דגמי העבר, אך עדיין לא מיישרת קו עם השלישיה מגרמניה.

 

לנד רובר דיסקברי 5לנד רובר דיסקברי 5

 

המרחב הפנימי אדיר, מעבר לישיבה הגבוהה וקו החלונות הנמוך, מציע תא הנוסעים מרחבים אדירים בכל הממדים. לנהג אין כל בעיה למצוא תנוחת נהיגה גבוהה ושולטת באמצעות כיוונון חשמלי של המושב הכולל זכרונות. כיוונון ידני לגלגל ההגה אינו הולם רכב הנושא תג מחיר הנושק ל- 700,000 ₪. המושבים עטויים עור איכותי, נוחים מאוד, אך תמיכתם מוגבלת.

 

מרחב הכתפיים, הראש והברכיים במושבים האחוריים מהטובים שבנמצא. המושבים נוחים וניתן לכוון בהם את זווית משענת הגב ואת המיקום על גבי מסילה. לטובת היושבים מאחור בקרת אקלים ופתחי אוורור, גג פנורמי, וחלונות כהים. המושבים בשורה השלישית יעילים למרות שהנוחות בהם מעט מוגבלת בשל המסעד הדקיק, ומבוגרים במידה ממוצעת יוכלו להעביר בהם נסיעה בין עירונית. בתא הנוסעים פזורים שפע תאי אחסון ובין היתר תא כפפות כפול, תא אחסון עצום מתחת למשענת היד שבין המושבים, וגם מתחת למחזיקי הכוסות, ותאי אחסון גדולים בדלתות.

 

השימוש בשורת המושבים השלישית מותיר נפח של 260 ליטרים בתא המטען. קיפולם יוצר שטח הטענה עצום בנפח 1,137 ליטרים. בדופן תא המטען פקדים להנמכת המתלים האחוריים לטובת נוחות ההטענה, ולפתיחה חשמלית של דלת תא המטען המפוצלת לשני חלקים - חלק עליון הנפתח כלפי מעלה וחלק תחתון הנפתח כלפי מטה ויכול לשמש כספסל או משטח עבודה, פטנט הקיים עשרות שנים בדגמי ריינג' רובר. קיפול שתי שורות המושבים האחוריות מביא את נפח תא המטען ל- 2,406 ליטרים מרשימים. גלגל רזרבי בגודל מלא שוכן בתחתית המרכב מבחוץ.

 

לנד רובר דיסקברי 5לנד רובר דיסקברי 5

 

כניסה אל הרכב יכולה להתבצע גם באמצעות "מפתח לביש" שהוא צמיד עמיד במים המאפשר פתיחה ונעילה של הרכב ומיועד בעיקר לעוסקים בספורט אתגרי. התנעה מעירה לחיים את מנוע הטורבו דיזל V6 בטרטור גרוני, אך צליליו נותרים ברובם מחוץ לתא הנוסעים השקט והמבודד. הישיבה הגבוהה והשולטת, יחד עם ניגון שיר אהוב במערכת השמע המעולה, ונסיעה רכה ומרוסנת תוך התרפקות על הכורסה המפנקת, הופכים את השיטוט בעיר לחוויה נעימה. נותר רק להצר על כך שהמושבים לא מספקים אופציית עיסוי להשלמת חבילת הפינוק.

 

לנד רובר דיסקברי יכול היה להיות הכלי המושלם לצליחת פקקים במינימום מאמץ במידה והיה מצויד במערכות בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, המוצעות כיום ברכבים שמחירם נמוך במאות אחוזים. ממדיו המוגזמים של הדיסקברי אינם מקלים בתמרון עירוני, ובתנועה צפופה מתקבלת תחושה של תמרון פיל בחנות חרסינה.

 

לנד רובר דיסקברי 5לנד רובר דיסקברי 5

 

קו החלונות הנמוך אמנם משפר את שדה הראייה, אך מערך מצלמות היקפי מוכרח להיות תקני ברכב שכזה. מעבר לכך נוחות הנסיעה מלכותית ונעימה. כל טלאות הכביש, בורות, חריצים, ופסי האטה, נבלעים ומרוסנים ע"י המתלים המציעים נוחות נסיעה ברמות הגבוהות ביותר. בכביש המהיר נשמרת נוחות הנסיעה המופתית. גלי כביש מרוסנים ביעילות, היציבות הכיוונית טובה, ולנד רובר דיסקברי מתגלה כקרוזר מצטיין ושקט.

 

המרכב האחוד ומתלי האוויר משפרים את היכולת הדינמית ביחס לדגם קודם. גם הדיאטה שעזרה להשיל כ- 480 ק"ג ממשקל הדיסקברי בזכות שימוש רב באלומיניום שיפרה את המצב, אך היכולת הגבוהה בשטח מגיעה על חשבון היכולת בכביש, וגם גובה הרכב תורם להרגשה מגושמת למדי בכבישים מפותלים. שילוב של מרכז כובד גבוה ומשקל עצמי של 2,230 ק"ג יוצרים זוויות גלגול בולטות מאוד. כניסה מהירה לפנייה יוצרת תחושה שאינה נעימה לנהג ולנוסעים. בכביש מפותל כדאי להאט את קצב הנסיעה כדי לשמר את יתרונות הנוחות. הבלמים טובים ומצליחים להאט את המסה העצומה ביעילות בכל מהירות מבלי לגלות תחושת עייפות.

 

לנד רובר דיסקברי 5לנד רובר דיסקברי 5

 

ניסיון רב שנים של לנד רובר בשטח ניכר בהתנהגות הרכב מעבר לאספלט, ובירידה אל השטח נשמרת הנוחות המשובחת. נהיגת שבילים על חצץ נעימה ונטולת רעידות כמעט. גם בורות ואבנים מגוהצים ביעילות בזכות עבודת מתלים מדויקת, אשר מתאימה את עצמה לתנאי השטח. הגבהת המרכב בירידה לשטח טכני מקשיחה את נוחות הנסיעה ופוגעת בה באופן משמעותי, אך העדפתי להתפשר על הנוחות מאשר לחבוט בקרקע את גחונו של הבריטי המכובד והיקר.

 

נראה כי למרות המעבר למרכב אחוד, שומר הדיסקו על עליונות בשטח, ומציג ביצועי עבירות טובים משל מתחריו, לצד נוחות עילית. עם זווית גישה של 34 מעלות, זווית בטן של 152 מעלות, זווית נטישה של 30 מעלות, ומרווח גחון של 24 עד 28.3 ס"מ, ניתן בהחלט לצלוח תוואי שטח סלעי. מערכת ההנעה הכפולה ניתנת להתאמה לתוואי השטח בעזרת בורר מערכת TERRAIN RESPONSE, יחד עם הגבהת הגחון, היא תעביר אתכם מעל כל מכשול שיקלע בדרככם. בהתחשב בתג המחיר, המחשבה על פגיעה במרכב תגרום לכם להעדיף שבילים מסודרים יותר מאשר אתגרי עבירות פרועים.

 

לנד רובר דיסקברי 5לנד רובר דיסקברי 5

 

ביצועים

 

רכב המבחן צוייד במנוע טורבו דיזל V6 בנפח 3.0 ליטרים בהספק 258 כ"ס ומומנט של 61 קג"מ. קיימות גם גרסאות דיסקברי עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים בהספקים של 180 או 240 כ"ס. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית, בת 8 הילוכים מבית ZF ומוכרת מדגמים רבים, וההנעה כפולה כמובן וקבועה. על הכביש התאוצות חסרות מאמץ. יחידת ההנעה הבשרנית והגמישה מצליחה להזניק את הבריטי הכבד מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 8.1 שניות. בפועל לנד רובר דיסקברי לא מעניק תחושה נמרצת על אף נתון התאוצה הזריז. כמובן שאין שום בעיית ביצועים וניתן תמיד לצאת לעקיפה בטוחה, אך ציפיתי לתגובות חדות יותר.

 

לנד רובר דיסקברי 5לנד רובר דיסקברי 5

 

הורדת הכוח אל הכביש מתבצעת בצורה ההולמת את ייעודו של הרכב ואת ציפיות הלקוחות, אך הייתי שמח לתגובות זריזות יותר של הדיסקברי ביציאה מהרמזור. צליל מנוע הדיזל נעים וערב לאוזן. גרגור מנוע ה- V6 מקנה תחושה שרירית, ונשמע בתא הנוסעים רק בזמן האצה חזקה בסל"ד גבוה. בשיוט ובסרק צלילי טרטור הדיזל מוחרשים ע"י שכבות הבידוד העוטפות את תא הנוסעים השקט.

 

צריכת דלק

 

עם משקל יבש של 2,230 ק"ג ומנוע V6 לא ציפיתי לקבל מתחרה לטויוטה פריוס, אך מערכת ההנעה התגלתה כיעילה מהצפוי וצריכת הדלק עמדה על 9.6 ק"מ לכל ליטר סולר בנהיגה נינוחה, נתון מרשים בהתחשב במשקל וביכולת הביצועים. דרגת זיהום האוויר הינה 15 מתוך 15. עם מיכל דלק ענק בקיבולת 85 ליטרים מתקבל טווח נסיעה מכובד של כ- 800 ק"מ.

 

לנד רובר דיסקברי 5לנד רובר דיסקברי 5

 

עלויות אחזקה

 

לנד רובר דיסקברי משווק עם אחריות מלאה לשנתיים בתוספת שנת אחריות שלישית חלקית או עד 100,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים של לנד רובר דיסקברי אינם זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית חברת המזרח.

 

בטיחות

 

במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2017 זכה לנד רובר דיסקברי לציון מרבי של 5 כוכבים עם מפרט מערכות בטיחות זהה למשווק בישראל. רמת האבזור הבטיחותי בישראל עומדת על 7 (מתוך 8). אבזור הבטיחות כולל בין היתר מערכת לבקרת ערנות הנהג, התרעה על רכבים בשטח מת, התרעה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור, התרעה על רכב המתקרב במהירות, מצלמת רוורס, חיישני חניה מלפנים ומאחור, בקרת סטייה מנתיב (תיקון היגוי אקטיבי כלול רק בגרסת HSE LUXURY), מערכת לסיוע בגרירת נגרר, 6 כריות אוויר, ובלימה אוטונומית בחירום. בנוסף לכך, מסיבה שאינה ברורה, קיימת גם מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

 

לנד רובר דיסקברי 5לנד רובר דיסקברי 5

 

תמורה למחיר

 

לנד רובר דיסקברי 5 מושבים ברמת אבזור SE המצויד במנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים בהספק 180 כ"ס מוצע במחיר פתיחה העומד על 508,000 ₪. המפרט כולל בין היתר כוונון חשמלי למושבי הנהג והנוסע, ריפודי עור, דיפוני עץ, מערכת TERRAIN RESPONSE, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, בקרת שיוט, בלם יד חשמלי, מערכת סיוע לטיפוס עליות, בקרת ירידה במדרון, הנעה ללא מפתח, בקרת אקלים, פתחי מיזוג מאחור, חיישני גשם ותאורה, דלת תא מטען חשמלית, חישוקי 19 אינץ', ופנסי LED מאחור. רכב המבחן ברמת אבזור HSE עם 7 מושבים ומנוע טורבו דיזל V6 בהספק 258 כ"ס, מוצע תמורת 668,000 ₪ ומוסיף לרשימת האבזור כניסה והנעה ללא מפתח, זכרונות למושב הנהג, פתיחת תא מטען בעזרת מחוות רגל, מדף הטענה עם קיפול חשמלי, גג זכוכית פנורמי חשמלי, חישוקי 20 אינץ', ותאורת LED קדמית.

 

מחיר הדיסקברי נמצא ברף העליון בקטגוריה הכוללת דגמים איכותיים מגרמניה ומשבדיה, המציעים איכויות כביש עדיפות ותאי נוסעים מוצלחים לא פחות משל הבריטי, אך אף אחד מהם לא יוכל לספק יכולת שטח אמיתית לצד נוחות נסיעה משובחת. לנד רובר מתהדרת במוניטין שטח ייחודי בן 70 שנים, המעניק למותג את התדמית המיוחדת והקסומה שאין, ולא תהיה למתחריו, ומכאן נובעת הפרמיה במחיר.

 

לנד רובר דיסקברי 5 טורבו דיזל 3.0 ליטרים HSE
מנוע 3,000 סמ"ק
הספק מרבי משולב 258/4,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 61.1/2,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים
יחידת הנעה כפולה קבועה
אורך כללי 4,970 מ"מ
רוחב כללי 2,070 מ"מ
גובה כללי 1,845 מ"מ
בסיס גלגלים 2,920 מ"מ
מיכל דלק 85 ליטרים
נפח תא מטען

2,406/1,137/258 ליטרים

משקל עצמי 2,230 ק"ג
מהירות מרבית 209 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.1 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 13.9 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9.6 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2017)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר

668,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט