סאנגיונג רקסטון במבחן דרכים

 

17 שנים לאחר הצגת הדור הראשון זוכה סאנגיונג רקסטון לדגם חדש לחלוטין ומציע אלטרנטיבה אטרקטיבית לרכבי השטח האמיתיים שהולכים ומתמעטים

תגיות | פנאי שטח, סאנגיונג, רקסטון

הדור הראשון של סאנגיונג רקסטון הוצג בשנת 2001 ושווק במשך 17 שנים שהם נצח במושגי עולם הרכב. סאנגיונג לא חסכה בתכנון ספינת הדגל שלה ושכרה את שירותי סדנת העיצוב איטל דיזיין (Italdesign) בבעלות מעצב העל ג'וג'ארו (Giugiaro) שעיצבה עבורה את הרקסטון. מכלולי ההנעה הגיעו כמיטב המסורת מחברת מרצדס. במהלך שנות שיווק הרקסטון המוחלף עברה סאנגיונג מספר תהפוכות, אך כעת תחת כנפי מהינדרה ההודית, שרכשה את השליטה בשנת 2011, מתחיל שיווק הרקסטון החדש.

 

סאניונג רקסטון 2.2 דיזל אוטומט
יתרונות   מרווח פנימי, נוחות נסיעה, מערכות בטיחות מתקדמות
חסרונות   זוויות מרכב, תפקוד בקרת המשיכה, תדמית ביחס למתחרים

 

סאנגיונג רקסטוןסאנגיונג רקסטון

 

סאנגיונג רקסטון החדש תוכנן על בסיס שלדת סולם חדשה שהיא הצהרה בפני עצמה ומבהירה כי הרקסטון הוא עדיין רכב שטח אמיתי ואין בכוונתו להתרכך. סאנגיונג רקסטון החדש מוצע תמורת 239,900 ₪, נמוך באופן משמעותי מהמתחרים הטבעיים – מיצובישי פאג'רו וטויוטה לנד קרוזר. יצאנו לבדוק האם הרקסטון החדש מהווה אלטרנטיבה אמיתית בקטגוריה המצומצמת.

 

עיצוב ונוחות

 

מחלקת העיצוב של סאנגיונג יצרה במשך השנים מספר דגמים עם עיצוב שניתן לכנות בעדינות "מקורי", אבל בשנים האחרונות נראה כי קיים קו עיצובי המקשר בין דגמי היצרנית. הרקסטון החדש חולק מספר אלמנטים עם אחיו הקטן סאנגיונג טיבולי וגם עם המינוואן רודיוס. חזית הרכב גבוהה וכמעט אנכית, בחלקה העליון צמד פנסים עם תאורת יום מסוג לד הנמשכת לאחור לעבר הכנף הקדמית. הגריל הקדמי מציג לראווה סמל ענקי בעיטור כרום. בתחתית הפגוש צמד פנסי ערפל ועיטור כרום מעודן המשלימים חזית תכליתית ואלגנטית.

 

סאנגיונג רקסטוןסאנגיונג רקסטון

 

במבט מהצד נמשכות העיניים אל בתי הגלגלים המודגשים ואל קו המותניים העובר בניהם. החישוקים הקלים נאים וצביעתם הדו-גונית מחמיאה לצבעו השחור של רכב המבחן ולעיטורי הכרום במסגרת החלונות ובפסי הגגון. מאחור צמד פנסים גדולים עם תאורת לד, כיתוב נאה של שם הדגם מתחת לשמשה האחורית, ובתחתית הפגוש עיטור החולק דימיון עיצובי לחלק הקדמי.

 

סאנגיונג רקסטון החדש גדול ורחב מהדגם הקודם. אורכו 4,850 מ"מ, רוחבו 1,960 מ"מ, גובהו 1,825 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,865 מ"מ. נפח תא המטען עומד על 649 ליטרים כאשר כל המושבים בשימוש וגדל עד ל- 1,806 ליטרים כאשר המושבים מקופלים. קיפול מושבי השורה השלישית מתבצע בקלות באמצעות משיכת רצועה בגב המושבים. לאחר הקיפול נוצרת מדרגה בין רצפת תא המטען למושבים המקופלים. מושבי השורה השנייה מתקפלים בקלות באמצעות מנוף הממוקם בצידי המושב ומאפשר גם קיפול לצורך כניסת נוסעים אל השורה השלישית.

 

סאנגיונג רקסטוןסאנגיונג רקסטון

 

פתיחת הדלת הגדולה וטיפוס פנימה מפגישה אותנו עם תא הנוסעים. הבחירה בגוונים כהים מעט מעמעמת את הרושם הראשוני אך מדובר בקפיצת מדרגה מרשימה עבור סאנגיונג בהצגת תא נוסעים מעוצב ואיכותי. הקונסולה המרכזית זוכה לעיטורים בגוון כסוף מסביב למסך המרכזי. ברכב המבחן הותקנה מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית אך בהמשך תגיע מערכת מקורית עם מסך איכותי וגדול יותר. מתגי בקרת האקלים ממוקמים נמוך יותר על פנל נפרד ועיצובם נאה. בתחתית הקונסולה המרכזית תא פתוח עם חיבורי המדיה וברצפתו פנל עם התקן שימושי המאפשר את עיגון הסמארטפון כך שהמסך יהיה גלוי לעיני הנהג. בורר ההילוכים נאה ולפניו ממוקמים מתגי השליטה במצבי מערכת ההנעה ובבלם היד החשמלי הכולל גם פונקציית Auto Hold המחזיקה את הבלמים לאחר עצירה מלאה ומקלה בעמידה ברמזור ובנסיעה בפקקים.

 

סאנגיונג רקסטוןסאנגיונג רקסטון

 

גלגל ההגה גדול ומסיבי, והחישור עבה ומחופה בעור נעים למגע. על ההגה ממוקמים מתגי שליטה במערכת השמע, מחשב הדרך, ובקרת השיוט. מנופי השליטה במגבים ובתאורה נראים מעט מבלבלים בתחילה עם שני מתגים נוספים עליהם אך הם נוחים לשימוש ואיכותיים. לוח המחוונים נאה עם תאורה בגווני כחול ולבן, ומסך מחשב הדרך הממוקם במרכזו גדול וברור וכולל גם מד חום ודלק דיגיטליים.

 

איכות ההרכבה מצויינת ובמהלך המבחן לא נשמעו רעשי פלסטיקה גם בקטעים המאתגרים. איכות החומרים טובה באופן כללי אך היינו מוותרים על העיטורים דמויי העץ שנראים מאוד מלאכותיים. תאי אחסון בדלתות הקדמיות והאחוריות יתאימו לבקבוקי שתייה קטנים, ותא הכפפות מעט פשוט וחסר דיפון אך מציע חלל אחסון מכובד. בין המושבים מתחת למשענת היד ממוקם תא גדול ועמוק, ובחלקו העליון תא קטן יותר לאחסון מטבעות. מתחת למראה המרכזית תמצאו גם תא למשקפיים. הנדסת האנוש טובה ובסאנגיונג נפתרו בעיות תפעול שליוו את הרקסטון הקודם שנים ארוכות. יוצא דופן הוא התפעול הידני לתיבת ההילוכים שמתבצע באמצעות מתג זעיר הממוקם על בורר ההילוכים.

 

כמצופה מהמידות החיצוניות הנדיבות, המרווח בתא הנוסעים של סאנגיונג רקסטון מצויין בכל המדדים. המושבים הקדמיים רחבים אך תמיכתם בגוף לוקה בחסר, בעיקר בפלג הגוף העליון שרחוק מהמשענת. הכניסה למושב האחורי נוחה בזכות הדלת הגדולה, המרווח מצויין והמושב יאכלס בקלות 3 נוסעים בוגרים. המושבים רחבים ונוחים מאוד, אך המושב המרכזי מעט מוגבה וצר, ולכן פחות נוח. זווית משענת הגב ניתנת לכוונון. לטובת יושבי השורה השנייה פתחי מיזוג, שקע USB, ואפילו שקע חשמל 220 וולט.

 

הכניסה אל שורת המושבים השלישית מעט מאתגרת ומתבצעת באמצעות קיפול משענת הגב של השורה השנייה. לאחר שמתגברים על הכניסה ומתמקמים מגלים צמד מושבים באיכות מפתיעה המציעים נוחות ישיבה טובה וגם מרווח טוב, למעט מרווח הרגליים. החיסרון העיקרי הוא ראות החוצה המוגבלת מבעד לחלון קטן בלבד. לטובת היושבים בשורה השלישית הותקן שקע חשמל 12V ומיזוג מפוצל עם שליטה נפרדת בעוצמת המיזוג. כל שורות המושבים זוכות לתאורה עשירה מסוג לד.

 

סאנגיונג רקסטוןסאנגיונג רקסטון

 

סאנגיונג רקסטון החדש מציע נוחות נסיעה טובה בזכות מתלים רכים וצמיגים שמנמנים. בתוך העיר מצליח הרקסטון להתמודד עם רוב השיבושים בכבוד, אך רצף של מהמורות יכול לגרום לו להתנדנד מעט. מחוץ לעיר במהירות גבוהה משתפר הריסון ורק גלים גדולים יוציאו את הרקסטון משלוותו.

 

בידוד הרעשים של סאנגיונג רקסטון מצויין, ומרשים במיוחד על רקע החרטום והשמשה האנכיים המתנגדים לרוח, הממדים הגדולים, וגובה הרכב. השקט נשמר גם במהירויות שיוט, וביחד עם המרווח הפנימי ונוחות הנסיעה הטובה מקבלים רכב שנעים מאוד להעביר בו נסיעות ארוכות.

 

סאנגיונג רקסטוןסאנגיונג רקסטון

 

ביצועים

 

סאנגיונג רקסטון החדש ירש את יחידת ההנעה מהדגם הקודם שקיבל אותה ממש בערוב ימיו. מדובר במנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטרים עם הזרקה ישירה במסילה משותפת בהספק 181 כ"ס הזמין ב- 4,000 סל"ד. מומנט של 42.8 קג"מ הזמינים החל מ- 1,600 סל"ד מלמד על מנוע חזק וגמיש. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים אוטומטית. נתוני הביצועים הרשמיים מספרים על תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 11.9 שניות, ומהירות מרבית של 185 קמ"ש. במבחן שלנו נמדדה תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 12.4 שניות.

 

סאנגיונג רקסטוןסאנגיונג רקסטון

 

המנוע מגרגר בצליל דיזלי לאחר ההנעה אך כמעט ואינו נשמע כשהדלת נסגרת. הוא מציג ביצועים טובים בכל תנאי ומסתייע בתיבת הילוכים מצויינת המעבירה הילוכים בזריזות ובאופן חלק שאינו מורגש. כשדוושת המצערת נלחצת והסוסים נקראים לדגל מורגשת משיכה כוחנית ועקיפות מסתיימות בתחושה חסרת מאמץ. התנהגות הכביש היא לא אחת מנקודת המשיכה לרכבי שטח גדולים. סאנגיונג רקסטון מציג זוויות גלגול גדולות בכבישים מפותלים אך שומר על התנהגות בטוחה.

 

בשטח

 

סאנגיונג רקסטון הוא רכב שטח אמיתי המתגאה בשלדת סולם חסונה ובמערכת הנעה 4X4 עם הילוך כוח. בנסיעת שבילים נמשכת נוחות הנסיעה שהתקבלה בנסיעה על הכביש. אבנים קטנות וחריצים בשביל שהיו גורמים לכל ג'יפון לקפץ נספגים ברכות תחת מתליו של הרקסטון ואינם מועברים אל תא הנוסעים. כשהקצב עולה מתגלה ריסון מרכב טוב המאפשר נסיעת שבילים מהירה.

 

סאנגיונג רקסטוןסאנגיונג רקסטון

 

עם ההגעה לשטח טכני התמונה קצת משתנה. עושה רושם כי בשם העיצוב הוקרבה חלק מיכולת השטח של הרקסטון, והאשמים הם הפגושים מלפנים ומאחור היורדים נמוך ופוגעים בזוויות המרכב. זווית הגישה נפגעה במיוחד ועומדת על 20.5 מעלות בלבד. הדגם הקודם הציג זווית גישה של 28.0 מעלות, ומתחריו אף הציגו נתון טוב יותר.

 

ניגשנו לאתגרי עבירות ברמת קושי בינונית בזהירות יתרה בכדי שלא לגרום נזק לפגושים, וגילינו כי בקרת המשיכה איטית יחסית בזיהוי של איבוד אחיזה והעברת הכוח לגלגל האוחז מתעכבת וגורמת לעיתים לפרפורים ארוכים של הגלגלים ללא תזוזה משמעותית.

 

צריכת דלק

 

סאנגיונג מצהירים על צריכת דלק משולבת של 12.0 ק"מ לליטר. במבחן שלנו עמדה צריכת הדלק המשולבת על 9.2 ק"מ לליטר. נסיעת המבחן כללה נסיעות שיוט ארוכות בכביש 6 ובכבישי הבקעה אך גם נסיעה בתוואי הררי. נפח מיכל הדלק עומד על 70 ליטרים וניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 650 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום אוויר עומדת על 15 מתוך 15.

 

סאנגיונג רקסטוןסאנגיונג רקסטון

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

סאנגיונג רקסטון משווק עם אחריות לשנתיים ללא הגבלת ק"מ, ואחריות לשנה השלישית או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. על פי הוראות היצרן שגרת הטיפולים היא אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון עומדת על 1,138 ₪, עלות הטיפול השני 2,056 ₪, ועלות הטיפול השלישי 1,256 ₪. סך הכל עלות הטיפולים עד 60,000 ק"מ עומדת על 4,450 ₪ כולל מע"מ.

 

עלות פנס קדמי עומדת על 5,210 ₪, עלות פנס אחורי 2,037 ₪, עלות מראת צד קומפלט 4,528 ₪, עלות זוג רפידות בלמים קדמיות 479 ₪, ועלות צלחות בלמים קדמיות עומדת על 997 ₪. סאנגיונג רקסטון מדורג בקבוצת רישוי 6, ועלות אגרת הרישוי השנתית בקבוצה זו עומדת על 3,314 ₪. עלות ביטוח מקיף וחובה לשנה לכל נהג מגיל 21 עם וותק של 3 שנות נהיגה ועבר נקי מתביעות ושלילות רישיון עומדת על 11,837 ₪. כל המחירים כוללים מע"מ ומצביעים על עלויות אחזקה ממוצעות ביחס למקובל בקרב רכבי שטח 4X4.

 

סאנגיונג רקסטוןסאנגיונג רקסטון

 

בטיחות

 

סאנגיונג רקסטון החדש טרם עבר את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP. אבזור הבטיחות מרשים, בוודאי ביחס למתחרים המיושנים, וכולל 9 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית הפעילה עד למהירות של 180 קמ"ש, מערכת התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, זיהוי תמרורי תנועה, ועמעום אוטומטי לאורות הגבוהים למניעת סנוור. רמת אבזור הבטיחות על פי משרד התחבורה עומדת על 6 מתוך 8.

 

סאנגיונג רקסטוןסאנגיונג רקסטון

 

תמורה למחיר

 

סאנגיונג רקסטון מוצע בישראל ברמת אבזור אחת בתמורה ל- 239,900 ₪. רשימת האבזור צנועה למדי וכוללת בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, דיבורית Bluetooth עם שליטה מההגה, חיישני גשם ואורות, מראות צד עם קיפול חשמלי ותאורת כניסה, וחלונות אחוריים כהים.

 

סאנגיונג רקסטון החדש ביצע קפיצת מדרגה מטאורית ביחס לדגם המוחלף. הוא מציע יחידת הנעה מצויינת עם ביצועים טובים, מרווח פנימי נדיב, נוחות נסיעה טובה, ואבזור בטיחות מתקדם כסטנדרט. כל זאת תמורת מחיר הנמוך בכ- 80,000 ₪ ממתחריו הישירים מיצובישי פאג'רו וטויוטה לנד קרוזר.

 

לחובתו של סאנגיונג רקסטון יכולת שטח מעט מוגבלת באתגרי עבירות, אך נציין כי נהגים הנמצאים בשטח באופן תכוף יוכלו לסור לסדנה לשיפור רכבי שטח ולטפל בנקודות התורפה של הרקסטון במחיר שעדיין יותיר פער מהותי בינו לבין המתחרים.

 

עבור משפחות גדולות האוהבות לטייל, יתאים סאנגיונג רקסטון כמו כפפה ואין ספק שהוא מהווה אלטרנטיבה אטרקטיבית מאוד.

 

סאנגיונג רקסטון 2.2 דיזל אוטומט
מנוע טורבו דיזל 4 צילינדרים 2.2 ליטרים
הספק מרבי משולב 181/4,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 42.8/1,600 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 7 הילוכים
יחידת הנעה אחורית + כפולה
אורך כללי 4,850 מ"מ
רוחב כללי 1,960 מ"מ
גובה כללי 1,825 מ"מ
בסיס גלגלים 2,865 מ"מ
מרווח גחון 215 מ"מ
מיכל דלק 70 ליטרים
נפח תא מטען

649-1,806 ליטרים

משקל עצמי 2,205 ק"ג
מהירות מרבית 185 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 11.9 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 15.0 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9.2 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP טרם נבחן
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר

239,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק

     
  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלה ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    31.10.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

    מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS. DS 3 קרוסבק יתרונות עיצוב, אבזור,

     
  • שברולט בלייזר במבחן דרכים

    שברולט בלייזר במבחן דרכים

    23.10.19 | מבחני רכב

    שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

    שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35

     
  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,

     
  • ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    26.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן ליף הינה משפחתית קומפקטית חשמלית עם טווח נסיעה מוצהר של 270 ק"מ ומחיר של 165,990 ₪. יצאנו למבחן בסימן שימושיות מול עלות

    ניסאן ליף היא אחת המכוניות החשמליות הראשונות שנכנסו לתודעת הציבור ומהבודדות בסגמנט המשפחתיות החשמליות בישראל. בניגוד לגרסאות החשמליות (EV) של קיה נירו ויונדאי איוניק המתחרות, ניסאן ליף תוכננה כמכונית חשמלית בלבד כבר מהנגיעה הראשונה בשולחן השרטוט. בהתאם לכך מותקנת הסוללה ברצפת המרכב ותורמת למרכז כובד

     
  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.