סיטרואן C4 פיקאסו במבחן דרכים

 

סיטרואן C4 פיקאסו מציע עיצוב צרפתי, מנוע חזק, שימושיות גבוהה, ותג מחיר מפתה. יצאנו לבדוק האם הוא קולע לטעם הישראלי

תגיות | מיניוואנים, סיטרואן, C4 פיקאסו

סיטרואן C4 פיקאסו בגרסתו הקצרה, אינו נפוץ בישראל כמו אחיו הגדול בעל 7 המושבים - C4 גרנד פיקאסו. נראה כי בישראל הביקוש למיניוואנים בעלי 5 מושבים נמוך מאוד, והופעתם של רכבי פנאי שטח במחירים של כ- 140,000 ₪ מחסלת את הנישה הזו. סיטרואן C4 פיקאסו הינו מהדגמים האחרונים מסוגו ומבטיח שימושיות משפחתית מעולה, מרחב פנימי נדיב, איכות נסיעה גבוהה וביצועים טובים. כל הטוב הזה מגיע עם תג מחיר מפתה של החל מ- 139,900 ₪, או 129,900 ₪ במסגרת מבצעים שונים.

 

סיטרואן C4 פיקאסו
יתרונות   שימושיות, ביצועים, מרחב פנימי, מחיר
חסרונות   הנדסת אנוש, העדר מערכות בטיחות מתקדמות

 

סיטרואן C4 פיקאסוסיטרואן C4 פיקאסו

 

עיצוב ונוחות

 

סיטרואן C4 פיקאסו החדש הינו מיניוואן קומפקטי עם עיצוב יוצא דופן ומושך עין. העיצוב החיצוני לא השתנה רבות מאז הושק הדגם בשנת 2006 אך במסגרת מתיחת הפנים האחרונה קיבל הדגם פגושים חדשים ותאורת LED מודרנית. קווי המתאר מעוגלים וזורמים, השמשה הקדמית גדולה במיוחד, וביחד עם קורות צרות, נוצר חיבור ייחודי בין תא הנוסעים לנוף הפנורמי. קו החלונות נמוך ומספק תחושה אוורירית במיוחד. עם זאת, שטח החלונות הגדול תורם להתחממות מואצת של תא הנוסעים בימי הקיץ.

 

סיטרואן C4 פיקאסוסיטרואן C4 פיקאסו

 

בחלקו העליון של הדשבורד מצאתי חומרים רכים, נעימים למגע ובעלי מראה אסתטי הראוי להערכה. נראה כי הושקעה מחשבה רבה במציאת חומרי הדיפון הנכונים שיתרמו לחוויית השימוש ולאופי המותג. לעומת זאת, בחלקו התחתון של הדשבורד מצאתי פלסטיקה שחורה וקשיחה המאפיינת מספר רב של מכוניות עממיות בשוק. הקונסולה הראשית רחבה ונמתחת הרחק לפנים. בהתאם, גם השמשה הקדמית רחבה, גבוהה וממוקמת הרחק מהנהג. הקורות הקדמיות צרות כאמור, וביניהן ממוקם חלון משולש המעניק שדה ראיה מבורך לצדדים והופך לשימושי במיוחד בעת פניה או חניה בשטח צפוף.

 

סיטרואן C4 פיקאסוסיטרואן C4 פיקאסו

 

במרכז הדשבורד מותקן מסך מגע בגודל 7 אינץ' השולט על כלל מערכות הרכב, ביניהן בקרת האקלים, ביטול והפעלת מנגנון עצור/סע, מערכת השמע, והשליטה על הסלולרי. על מנת לבצע פעולות פשוטות כגון הפעלת המיזוג, יידרש הנהג להעביר את תשומת לבו מהכביש אל המסך, ולברור בין התפריטים השונים. הדבר פוגם בבטיחות והייתי מעדיף לקבל פנל נפרד לבקרת האקלים ומתגי קיצורי דרך יעילים יותר. המסך מציג תמונה איכותית ובהירה בשעות היום, אך מסנוור בלילה. מערכת המולטימדיה מציגה יתרון משמעותי על פני המערכות המתחרות הודות לתמיכה מקיפה בשפה העברית. אומנם התפריטים מוצגים בעברית, אך תוכנת ניווט בהתקנה מקומית אינה זמינה. אציין כי כבר נהגתי במספר מכוניות של לובינסקי היבואנית, בהן הותקן ממשק מקומי מעולה מסוג סיטרואן טאצ', אותו הייתי שמח למצוא גם כאן.

 

סיטרואן C4 פיקאסוסיטרואן C4 פיקאסו

 

תנוחת הישיבה גבוהה מזו של משפחתית מסורתית אך לא גבוהה כמו ברכבי הפנאי הפופולאריים. אך לשימוש הממוצע בכביש העירוני וגם בכביש הבינעורוני, אין צורך במושב גבוה מזה של ה- C4 פיקאסו. המושבים הקדמיים רחבים ומפנקים ומגיעים כסטנדרט עם מסעד זרוע נוח. המבנה הרחב והשטוח של המושב מספק תמיכה צידית דלה, המורגשת בעיקר בסיבובים במהירות גבוהה, אך מפריעה פחות בנסיעה מנהלתית. לוח המחוונים מוצג על גבי מסך בהיר ובוהק הממוקם במרכז הקונסולה ודורש סיבוב מתמיד של הצוואר לכיוונו. ידית ההילוכים דקיקה, עדינה, ובעלת אופי תפעול לא אינטואיטיבי. הידית ממוקמת מאחורי גלגל ההגה והזזה מקרית שלה יכולה להביא לשילוב הילוך לא רצוי.

 

סיטרואן דאגה מאוד לרווחתם של הנוסעים מאחור. כל אחד משלושת המושבים האחוריים נע עצמאית על גבי מסילה, וגם את זווית משענת הגב ניתן לכוון באופן אישי בכל מושב. המושבים האחוריים רחבים יחסית ומספקים נוחות טובה לשלושה בוגרים, מה שקשה לומר על דגמים אחרים במחיר דומה. מדובר כנראה במכונית המשפחתית היחידה המאפשרת התקנה של 3 כסאות בטיחות לילדים במושב האחורי. הרצפה מאחור שטוחה לחלוטין ולא תדרוש מהנוסע האמצעי פשרות מיוחדות. פתחי המיזוג האישיים מאחור מותקנים בצורה יעילה על גבי קורות הצד ונשלטים גם ממסך המולטימדיה.

 

סיטרואן C4 פיקאסוסיטרואן C4 פיקאסו

 

בתא הנוסעים שפע תאי אחסון המציעים פתרונות יעילים ואסתטיים לצרכים משפחתיים יומיומיים. אהבתי את מראת הפנים הנוספת, המסייעת בהשגחה על הילדים מאחור, ואת וילון ההצללה המקורי המותקן בדלתות האחוריות. על מנת לקבל מרווח גדול יותר בין הנהג והנוסע שלצידו, ניתן לשלוף את משענת היד הענקית ממקומה ולהוציאה מהרכב. תאי אחסון נוספים נמצאים ברצפה מתחת לרגלי היושבים מאחור, וצמד המגשים הממוקמים במשענות הגב של המושבים הקדמיים מהווים פתרון מעולה לנוסעים השוהים מאחור לפרקי זמן ממושכים.

 

תא המטען הענק בנפח 650 ליטרים יכול לשלש את נפחו לכדי 1,851 ליטרים לאחר קיפול המושבים האחוריים. קיפול המושבים מציג רצפה שטוחה לגמרי וסף הטענה נמוך ורחב. גם באבזור תא המטען הושקעה מחשבה רבה, והותקנו בו ווי תליה, טבעות עיגון ותאי אחסון עם גומיות למניעת טילטול של חפצים מאחור.

 

סיטרואן C4 פיקאסוסיטרואן C4 פיקאסו

 

איכות הנסיעה בכבישים עירוניים טובה אך לא מצויינת. ציפיתי מהפיקאסו, כמכונית צרפתית קלאסית, להצליח לשכך את מהמורות הכביש באופן יעיל יותר. בכבישים בינעירוניים נוחות הנסיעה טובה אך במהירות גבוהה חודרים אל תא הנוסעים רעשי רוח וכביש במידה סבירה ולא מטרידה.

 

ביצועים

 

סיטרואן C4 פיקאסו התייצב למבחן שלנו עם מנוע טורבו בנזין THP בנפח 1.6 ליטרים המפיק 165 כ''ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט של 24.4 קג''מ המתקבל ב- 1,400 סל''ד. המנוע מספק תאוצה 0-100 קמ''ש תוך 8.4 שניות ומהירות מרבית העומדת על 210 קמ''ש. הנתונים הטובים על הנייר מורגשים גם בתנאי אמת. המנוע יעיל, גמיש ומספק ביצועים טובים בכל תנאי הנהיגה.

 

סיטרואן C4 פיקאסוסיטרואן C4 פיקאסו

 

המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית מבית אייסין היפנית. תפקודה מהיר, חלק ויעיל. התיבה תורמת רבות לחוויית הנהיגה המהנה ולביצועים דינמיים יותר מהמצופה. כאמור, תפעולה של ידית ההילוכים לא שיגרתי ולא בטיחותי וזאת מכיוון שעל פי מיקום הידית בלבד, לא ניתן לדעת אם משולב הילוך קדמי או אחורי, והנהג נדרש לאמת את ההילוך הרצוי בלוח המחוונים. ניתן להעביר הילוכים גם בצורה ידנית באמצעות מנופים הממוקמים מאחורי גלגל ההגה אך אלה קטנים ואינם מסתובבים עם גלגל ההגה ולכן השימוש בהם לא נוח מספיק.

 

סיטרואן C4 פיקאסוסיטרואן C4 פיקאסו

 

ההיגוי מעורפל ולעיתים נראה כי סיטרואן C4 פיקאסו לוקה בחוסר סנכרון קל בין ההגה הקליל לבין הציר הקדמי. לא מדובר במשהו שאמור להפריע ללקוח הממוצע אך כדאי שתשימו לב לכך בנסיעת המבחן שלכם. זוויות גלגול מתונות וריסון מעולה של המרכב, מאפשרים כניסה לפניות בקצב גבוה ללא תחושת אובדן אחיזה או תת היגוי חריף.

 

צריכת דלק

 

צריכת הדלק המשולבת של סיטרואן C4 פיקאסו עומדת על 17.9 ק''מ לליטר על פי נתוני היצרן. במהלך המבחן נרשמה צריכת דלק גבוהה יותר העומדת על 11.8 ק''מ לליטר בנהיגה סטנדרטית למדי. מדובר בצריכת דלק לא רעה ביחס לביצועים ולגודל המכונית. מיכל דלק בנפח 57 ליטרים צפוי להספיק לטווח נסיעה של כ- 650 ק''מ בין תדלוקים. רמת זיהום האוויר עומדת על 13 מתוך 15.

 

סיטרואן C4 פיקאסוסיטרואן C4 פיקאסו

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

סיטרואן C4 פיקאסו משווק עם שלוש שנות אחריות או עד 100,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 1,014 ₪, עלות הטיפול השני 1,554 ₪, ועלות הטיפול השלישי 1,014 ₪. סך שלושת הטיפולים הראשונים ממוצע ביחס למקובל בשוק ועומד על 3,582 ₪ כולל מע"מ.

 

מחירי החלפים זולים מהממוצע. מחיר פנס קדמי עומד על 1,660 ₪, מחיר פנס אחורי 735 ₪, מחיר מראת צד עומד על 2,312 ₪, זוג רפידות בלם קדמיות יעלו 550 ₪, וסט צלחות בלם קדמיות יעלו 1,092 ₪. עלות ביטוח מקיף וחובה לנהג בן 21 עם ותק נהיגה של 3 שנים, ללא רישום פלילי ושלילות רישיון עומדת על 4,781 ₪.

 

סיטרואן C4 פיקאסוסיטרואן C4 פיקאסו

 

בטיחות

 

מפרט הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, מערכת סיוע לזינוק בעלייה, בלם חניה חשמלי אוטומטי, נעילת דלתות אוטומטית, שחרור אוטומטי לנעילת דלתות בזמן תאונה, הדלקת אורות מצוקה בבלימת חירום, ועיגוני ISOFIX בשלושת המושבים מאחור. סיטרואן C4 פיקאסו משווקת עם מערכת מובילאיי כסטנדרט ומקבלת בישראל ציון 5 מתוך 8 ברמת האבזור הבטיחותי. מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות נעדרות מהרשימה וחבל.

 

במבחן הריסוק Euro NCAP שנערך בשנת 2013 זכה הדגם לציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות עם ציונים של 86% בהגנה על בוגרים, 88% בהגנה על ילדים, 68% בהגנה על הולכי רגל, ו- 81% עבור מערכות העזר.

 

תמורה למחיר

 

מחירה של סיטרואן C4 פיקאסו עומד על 139,900 ₪ לגרסת טורבו בנזין או 155,900 ₪ לגרסת טורבו דיזל. הדגם משווק בישראל ברמת אבזור קומפורט פק בלבד, הכוללת בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת מולטימדיה מקורית, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, חיישני גשם, עמעום אורות אוטומטי, בקרת אקלים דו אזורית, פתחי אוורור מאחור, מפתח חכם, וחישוקי 16 אינץ'.

 

בעבור מחיר אטרקטיבי זה תקבלו מוביל נוסעים מרווח מאוד, עם ביצועים טובים, צריכת דלק סבירה, ושימושיות עדיפה משמעותית מכל משפחתית או רכב פנאי שטח באותו מחיר. התמורה כאן גבוהה ללא ספק. מדוע אם כן לא זוכה סיטרואן C4 פיקאסו לביקוש גבוה? כנראה שאפקט העדר פועל חזק בשוק הרכב הישראלי, וכשכולם קונים ג'יפון אופנתי, למה להיות שונים?

 

אם אתם בעלי משפחה בת 5 נפשות ומרבים לנסוע יחד לעיתים קרובות ולמרחקים ארוכים, אנו ממליצים לכם בחום לצאת מהקופסא ולקחת את סיטרואן C4 פיקאסו לנסיעת מבחן. אל תשכחו לקחת איתכם את הילדים כדי שגם הם יוכלו לחוות דעתם.

 

סיטרואן C4 פיקאסו טורבו בנזין
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,598 סמ''ק
הספק מרבי משולב (סל"ד/כ"ס) 165/6,000
מומנט מרבי משולב (סל"ד/קג"מ) 24.4/1,400
תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,428 מ"מ
רוחב כללי 1,826 מ"מ
גובה כללי 1,625 מ"מ
בסיס גלגלים 2,785 מ"מ
מיכל דלק 57 ליטרים
נפח תא מטען

630 ליטרים

משקל עצמי 1,310 ק"ג
מהירות מרבית 210 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.4 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 17.7 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10.4 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 13 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2013)
רמת אבזור בטיחותי 5 (מתוך 8)
מחיר

139,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקראת ש

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט

     
  • טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

    22.04.19 | מבחני רכב

    טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

    טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה. סרטו

     
  • קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.04.19 | מבחני רכב

    בדורה השלישי מבטיחה קיה סיד המשפחתית להיות טובה יותר בכל ההיבטים. יצאנו לבדוק האם הפעם יש לה סיכוי להצליח בשוק הישראלי

    קיה סיד נשאה את דגל המהפכה של קיה - משפחתית קומפקטית שתוכננה ויוצרה באירופה כדי לקלוע לטעם המקומי. ההצלחה לא איחרה לבוא וערב השקת הדור השלישי מדווחת קיה על למעלה מ- 1.3 מיליון מסירות ברחבי העולם. קיה סיד מחזיקה בנתח של 16% מכלל המסירות של קיה באירופה כאשר גרסת הסטיישן תופסת נתח של 40% ממסירות הדגם.

     
  • פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    15.04.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני, יחידת הנעה משופרת ואבזור נוסף. יצאנו לבחון את המתכון המשופר

    פיג'ו 308 מוכרת מזה שנים בשוק הרכב הישראלי כמשפחתית סולידית ופרקטית שנפוצה בעיקר בציי הרכב. כעת מגיעה אלינו הצרפתייה לאחרת מתיחת פנים הכוללת עיצוב מעודכן, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכות בטיחות אקטיביות אשר נועדו לשפר את מעמדה בשוק. יצאנו לבדוק האם מתיחת הפנים הופכת את פיג'ו 308 לרלוונטית וכדאית לצ

     
  • קיה ספורטאז' דיזל 2019 במבחן דרכים

    קיה ספורטאז' דיזל 2019 במבחן דרכים

    11.04.19 | מבחני רכב

    קיה ספורטאז' זכה למתיחת פנים וקיבל מנוע טורבו דיזל חדש. זו הזדמנות מצויינת לבחון את רב המכר בקטגוריה בגרסה חסכונית ומעניינת

    קיה ספורטאז' החל את מהפכת "הקרוסאובר לכל פועל" ומתברג כעת כרכב השני הנמכר בישראל לשנת 2018. הרפורמה שהחיל קיה ספורטאז' אורבן בגרסת 1.6 ליטרים אוטומטית במחיר של מכונית משפחתית, הביאה את סגמנט הקרוסאוברים אל מרכז הקונצנזוס ויצרה שינוי משמעותי ביותר בשוק הרכב הישראלי. מבט חטוף בטבלת המכירות מלמד כי סגמ

     
  • סוזוקי ויטרה טורבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סוזוקי ויטרה טורבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    04.04.19 | מבחני רכב

    סוזוקי ויטרה קיבל מנוע טורבו מודרני ועיצוב עדכני. יצאנו לבחון את הקרוסאובר הקומפקטי בגרסתו החדשה

    סוזוקי ויטרה היה מחלוצי קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים ועוד בשנות ה- 80 של המאה הקודמת הציע יכולת שטח טובה בחבילה קטנה, עם הילוך כוח ועבירות גבוהה ביחס למחיר. בדור הרביעי הפך סוזוקי ויטרה לקרוסאובר עירוני המציע עיצוב אופנתי ויכולת טובה בכביש תוך ויתור על יכולת השטח. לחובבי השבילים מוצעת גם גרסת הנעה

     
  • טויוטה ראב 4 הייבריד החדש 2019 במבחן דרכים

    טויוטה ראב 4 הייבריד החדש 2019 במבחן דרכים

    31.03.19 | מבחני רכב

    טויוטה ראב 4 החדש מציע עיצוב מוחצן, יחידת הנעה היברידית ותג מחיר בקצה העליון של הקטגוריה. יצאנו לבחון את המתחרה החדש והמסקרן

    טויוטה ראב 4 הינו חלוץ הקטגוריה הפורחת ביותר בשוק המקומי בשנים האחרונות. כבר בשנת 1994, טרם התחיל הרומן של הנהג הישראלי עם רכבי פנאי שטח, הוצג הדור הראשון של טויוטה ראב 4 (ראשי תיבות Recreational Activity Vehicle 4WD) אשר הקדים את זמנו, מתוך הבנה כי רובם המוחלט של נהגי רכבי הפנאי בוחרים בהם בשל הישי

     
  • קיה נירו PHEV במבחן דרכים

    קיה נירו PHEV במבחן דרכים

    27.03.19 | מבחני רכב

    גרסת הפלאג-אין הייבריד של קיה נירו מציעה צריכת דלק נמוכה יותר אך מחיר רכישה גבוה יותר. יצאנו למבחן דרכים חסכוני במיוחד

    קיה נירו PHEV הינה גרסה היברידית נטענת (פלאג-אין הייבריד) לקרוסאובר ההיברידי המוכר של היצרנית. משמעות הדבר היא שיחידת ההנעה ההיברידית הכוללת מנוע בנזין בשילוב מנוע חשמלי, מקבלת בגרסה זו סוללת ליתיום-יון פולימר הניתנת לטעינה גם משקע תלת פאזי ביתי. כאשר הסוללה טעונה במלואה, ניתן לנסוע באמצעות אנרגיית

     
  • מאזדה 6 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מאזדה 6 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    17.03.19 | מבחני רכב

    מאזדה 6 מנסה לשדרג את מעמדה ולטפס אל מחוזות הפרימיום

    מאזדה 6 היא אחת המכוניות המזוהות ביותר בישראל. היא החליפה את מאזדה 626 שהעירה את קטגוריית המשפחתיות הגדולות כשזכתה לתמחור אטרקטיבי וסחפה אחריה את המתחרות להורדת מחירים. הדור הראשון של מאזדה 6 היה נציג ראשון לדגמי ה'זום זום' של מאזדה, עם עיצוב חיצוני מרשים ושלדה שיצרה מכונית מהנה מאוד לנהיגה.

     
  • טויוטה פריוס פלוס במבחן דרכים

    טויוטה פריוס פלוס במבחן דרכים

    11.03.19 | מבחני רכב

    טויוטה פריוס פלוס מציע 7 מושבים, יחידת הנעה היברידית חסכונית, ותג מחיר של 169,900 ₪. יצאנו לבדוק למי הוא מתאים

    המיניוואן טויוטה פריוס פלוס מבוסס על טויוטה פריוס מדור קודם ומצוייד באותה יחידת הנעה היברידית, אך מציע בסיס גלגלים ארוך ב- 80 מ"מ וגג גבוה ב- 85 מ"מ כדי לאפשר הובלת 7 נוסעים. טויוטה פריוס פלוס מיועד למשפחות ברוכות ילדים שאינן נכנעות לאופנת הקרוסאוברים ומעדיפות תא נוסעים פרקטי ומנוע חסכוני על פני מרכ

     
  • דאצ'יה סנדרו במבחן דרכים

    דאצ'יה סנדרו במבחן דרכים

    07.03.19 | מבחני רכב

    דאצ'יה מציעה מכונית סופר מיני אוטומטית במחיר של מכונית מיני. יצאנו לבדוק האם הסופר מיני הזולה בישראל מהווה קניה חכמה

    לדאצ'יה סנדרו יש לכאורה את כל הכלים להצלחה בשוק המקומי. היא מציעה את החוויה של קריעת ניילונים מרכב חדש מהיבואן במחיר נגיש של 63,000 ₪ ועושה זאת עם תיבת הילוכים אוטומטית ומנוע טורבו. לצד אלו יהנו הרוכשים מעלויות אחזקה זולות. דאצ'יה סנדרו יתרונות מחיר, נוחות נסיעה, מרווח פנים

     
  • שברולט ספארק במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    שברולט ספארק במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.02.19 | מבחני רכב

    שברולט ספארק עברה מקצה שיפורים וחוזרת לתחרות עם מפרט מבטיח ואבזור בטיחות משודרג

    הדור הראשון של שברולט ספארק הגיע ארצה מעט באיחור למהפכת המיני והציע עיצוב מקורי אך תיבת הילוכים ידנית בלבד. בדור השני בחרה שברולט בעיצוב בוגר יותר וציידה את הספארק במנוע בנזין 1.4 ליטרים גדול וחזק ביחס למקובל בסגמנט ובתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. מאז היא נמצאת בקרב רבות המכר בקטגוריית המיני אותה מוב