מכוניות אוטונומיות – נכון או לא נכון

 

כשזה מגיע לחוד החנית של הפיתוחים בטכנולוגיות הרכב, לפעמים יש יותר מיתוסים מופרכים ממתגים וכפתורים. ניסינו לעשות קצת סדר בבלאגן

תגיות |

בהנחה שלא ביליתם את העשור האחרון בגלקסיה רחוקה, בטח גם אתם שמעתם על המהפכה האוטונומית שמבטיחה לכבוש כל מטר רץ של אספלט סביבנו. יצרניות רכב חדשות, כמו גם כמה מהוותיקות והמסורתיות, לא מפסיקות לפתח את הגרסה שלהן למכונית שיודעת לנהוג את עצמה באופן מלא לגמרי, ובשנים האחרונות עוד ועוד פיצ'רים מהמוצר הסופי הזה כבר שולבו במכוניות "הרגילות". העניין הוא, שכיאה לנושא כל כך מעניין וכל כך רלוונטי לחיים של כולנו, כמות המיתוסים וההשערות היא משהו שאפשר למלא איתו מגזין רכב שלם. ניסינו לפזר קצת את הערפל סביב הנושא, ולברר לפחות חלקית מה אמיתי ומוחשי, ומה סתם מיתוס.

 

מכוניות אוטונומיותמכוניות אוטונומיות

 

בסוף זה יקרה, אבל רק עוד המון שנים

 

מיתוס. חשוב להבין שמבחינת הפיתוח הטכנולוגי, המכונית האוטונומית היא עובדה כמעט מוגמרת. למעשה, ההערכות שדיברו במקור על 2020 כעל שנת היעד בה יצרניות רבות כבר יחזיקו בצי שלהם מכונית אוטונומית אחת לפחות – נשמעות כרגע מאוד ריאליות. במקומות שונים בעולם, בעיקר בקמפוסים שונים או מתחמי ענק פרטיים, כבר ניתן לראות מכוניות אוטונומיות מתפקדות לחלוטין. הדבר היחיד שמונע מהן לצאת ולהשתלב בכבישים הציבוריים היא סוגיית החקיקה והרישוי. כמו בתחומים אחרים בחיינו, נראה שגם כאן הטכנולוגיה לא מפסיקה לרוץ, אבל הבירוקרטיה קצת מתקשה לעמוד בקצב.

 

אוקיי, אז 10 שנים מהיום, כולנו נחזיק בחנייה מכונית אוטונומית

 

מיתוס. אחד היתרונות הכי גדולים של מכונית אוטונומית בכלל, בתור התחלה, הוא השינוי שהיא תחולל במבנה הבעלות על רכבים. אם בבעלותכם רכב פרטי אתם כבר בטח יודעים שמדובר בתענוג לא זול ולא תמיד משתלם, שלא לדבר על חוסר ההיגיון שבהחזקת מוצר שאת הרוב המכריע של שעות היממה מעביר כבוי בנקודה אחת. למעשה, כמה מהחברות המובילות בתחום כבר שוקדות על כמה מודלים של בעלות משותפת על רכבים אוטונומיים, או מודלים אחרים שיגבו מהמשתמשים תשלום בהתאם לכמות השימוש שלהם, הקילומטראז', וכו'. במילים אחרות, כן, בעוד 10 שנים יהיו מסביבנו המון מכוניות אוטונומיות, אבל לא – זה לא אומר שכולנו נחזיק אחת כזאת בחנייה. אלא שכנראה נחלוק אחת כזו, במקום שתשב בחניה.

 

ביטוח הרכב למכוניות אוטונומיות יהיה זול משמעותית בהשוואה למחירים היום

 

מיתוס. או נכון יותר להגיד: מיתוס כרגע, היות ויש עדיין המון שאלות פתוחות. מצד אחד מכוניות אוטונומיות אמורות להיות מעורבות פחות בתאונות, וליהנות מבלאי נמוך יחסית, מה שתמיד משמח חברות ביטוח. מצד שני, בכדי שנוכל ליהנות מהאפשרות לרכוש ביטוח רכב מקיף לרכב האוטונומי העתידי שלנו, הרגולטור יצטרך להבהיר סופית את הסוגיות הבאות: את מי תובעים במקרה של תאונה בין שני רכבים אוטונומיים (שאמורים לא לטעות אף פעם)? מי אשם במקרה של תאונה בין מכונית אוטונומית למכונית רגילה? מהו אמור להיות חלקה של יצרנית המכונית האוטונומית במקרה של תקלה שהובילה לתאונה? כמו שאתם בטח מתארים לעצמכם, עדיין אין תשובות לכל השאלות האלו, אבל די ברור שהרגולטור יצטרך להידרש אליהן במוקדם או במאוחר.

 

שימוש במכוניות אוטונומיות יוביל לירידה במספר תאונות הדרכים

 

לא מיתוס. למרות שקשה להתייחס לסוגיה הזאת בצורה חד משמעית לפני שהמכונית האוטונומית השתלבה לחלוטין בכבישים שלנו, עם דבר אחד קשה להתווכח: המספרים. בארצות הברית נתונים מוכיחים שלמעלה מ- 90% מהתאונות נגרמות בגלל הגורם האנושי, וזה כידוע ההבדל הכי גדול בין המכונית האוטונומית למכונית הרגילה. כשאין מאחורי ההגה נהג מנומנם, נהגת שמשחקת בנייד שלה, או סתם נהג חסר אחריות שיוצא לעקיפה מסוכנת או לא שמר מרחק – פוחתים דרמטית הסיכויים לתאונת דרכים. אגב, בשנים האחרונות אירעו מספר תאונות (נדירות מאוד) בין רכבים אוטונומיים לרגילים, ולפחות בחלק מהמקרים התברר מאוחר יותר שהתאונה נגרמה בגלל המכונית שהופעלה על יד בן אנוש.

 

מעבר למכוניות אוטונומיות יעזור לפתור את בעיית הפקקים

 

מיתוס. מומחים רבים ברחבי העולם מעריכים שככל שהשימוש ברכבים אוטונומיים יהיה נגיש, יעיל וזול יותר – כך הוא צפוי לנגוס במספר המשתמשים בתחבורה הציבורית. הרי אם נוכל להתנייד מפתח הבית שלנו, לנקודה המדויקת שאליה אנחנו רוצים להגיע, במקום להיות תלויים במיקומן של תחנות האוטובוס או הרכבת, ובזמני הפעילות שלהם – רבים מאיתנו יוותרו כליל על האפשרות של תחבורה ציבורית. מה שכן, החזון האוטופי של בערך כל מי שקשור למהפכה האוטונומית הוא שהרכבים האוטונומיים ישמשו בין השאר גם לנסיעות משותפות של אנשים שלא קשורים אחד לשני, ואף יוכלו לנסוע במהירויות גבוהות וקבועות כי כל הרכבים בכביש יהיו מסונכרנים זה עם זה. אם זה באמת יקרה, מדובר בפתרון חלקי לבעיית הפקקים, לפחות במקומות מסויימים בעולם.

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא טכנולוגיה

  • הכנס השנתי השביעי של קהילת אקומושיין רושם הצלחה

    הכנס השנתי השביעי של קהילת אקומושיין רושם הצלחה

    12.06.19 | טכנולוגיה, חדשות רכב מקומיות

    ארוע התחבורה הגדול בישראל רשם 4,000 משתתפים, ביניהם בכירים מתעשיית הרכב העלמית

    קהילת אקומושיין (EcoMotion), אשר הוקמה ע"י המכון הישראלי לחדשנות, התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים, ותחבורה חכמה, חותמים בהצלחה כנס שנתי, שביעי במספר, אשר כלל השתתפות 4,000 איש מענפי הרכב והאנרגיה, 1,000 מתוכם מנהלים בכירים. הכנס נערך במשך שבוע שלם בתל אביב, במסגרתו הושקו שתי מעבדות חדשנות ישראליות מבי

     
  • יונדאי אלווייט - מכונית קונספט מהלכת

    יונדאי אלווייט - מכונית קונספט מהלכת

    08.01.19 | חדשות רכב, טכנולוגיה, תערוכות רכב, רכב חשמלי

    יונדאי אלווייט (Elevate) הינו רכב קונספט מהפכני עם רגליים רובוטיות המאפשרות עבירות אולטימטיבית בכל תוואי

    יונדאי מציגה בתערוכת CES בלאס וגאס את האלווייט, קונספט לרכב מהלך שפותח בשיתוף פעולה עם חברת Sundberg-Ferar האמריקאית. יונדאי אלווייט משלב טכנולוגיות מרכבים אוטונומיים חשמליים ורובוטים, ויאפשר צליחת תוואי שטח קיצוניים במיוחד. ביונדאי הציגו את הטכנולוגיה כאולטימטיבית לחילוץ וסיוע באסונות טבע כמו רעידו

     
  • יונדאי מציגה פתיחת דלתות והתנעה עם טביעת אצבע

    יונדאי מציגה פתיחת דלתות והתנעה עם טביעת אצבע

    27.12.18 | חדשות רכב, טכנולוגיה

    לראשונה בעולם תאפשר יונדאי לנהגים לפתוח את דלתות הרכב ולהניעו באמצעות טביעת אצבע, טכנולוגיה הבטוחה פי 5 ממפתחות חכמים

    לראשונה בעולם הרכב, חושפת יונדאי טכנולגיית טביעת אצבע לצורך אבטחה וזיהוי בפתיחת דלתות הרכב והתנעתו. הטכנולוגיה החדישה תאפשר לנהג הרכב לפתוח את נעילת דלתות הרכב באמצעות הנחת אצבעתו על גבי חיישן הממוקם על ידית הדלת, אשר ישדר את המידע למערכת בקרת טביעות אצבע. בשיטה דומה יוכל הנהג אף להתניע את רכבו

     
  • החברות GLM ודאסו סיסטמס ישתפו פעולה בפיתוח רכב חשמלי

    החברות GLM ודאסו סיסטמס ישתפו פעולה בפיתוח רכב חשמלי

    13.12.18 | חדשות רכב, ירוק, טכנולוגיה

    GLM תעשה שימוש בפלטפורמת הענן שפותחה ע"י DS במטרה לחלוק ולהעביר ידע לספקי משנה

    יצרנית רכבי הספורט החשמליים היפנית GLM Co LTD, משתפת פעולה עם דאסו סיסטמס לפריסת מערכת ה- 3DEXPERIENCE מבוססת ענן אשר פותחה באמצעותה. כיצרנית המונית, שיתוף הפעולה עם דאסו סיסמטמס יקנה ל- GLM יתרון בפיתוח שלדת הרכב, יחידת ההנעה ומערכות חדישות, באמצעות הפלטפורמה הייעודית המנגישה את בסיס הנתונים לשיתופ

     
  • ועידת פסגת הרכב 2018 תעסוק בתחזיות ובמגמות בענף הרכב לקראת שנת 2025

    ועידת פסגת הרכב 2018 תעסוק בתחזיות ובמגמות בענף הרכב לקראת שנת 2025

    07.11.18 | טכנולוגיה, חוק ומשפט, חדשות רכב מקומיות

    האם מדינת ישראל מוכנה לרכבים אוטונומים שיתופיים? מה יעלה בגורלם של יבואניות הרכב וחברות הליסינג? האם מצלמות המהירות הכרחיות ותורמות לבטיחות בדרכים? מה הם הפתרונות לצמצום הקטל בכבישים? שאלות אלו ידונו בועידת פסגת הרכב ב- 21 בנובמבר

    ועידת פסגת הרכב השביעית במספר, אשר תיערך ב- 21 בנובמבר 2018 במרכז הכנסים אווניו באירפורט סיטי, תארח מאות משתתפים מענף הרכב, ביניהם יבואני רכב, חברות ליסינג, חברות טכנולוגיה, סטארטאפים, משרדי ממשלה, מנהלי ציי רכב, קציני בטיחות, ובעלי מוסכים. הכנס ביוזמת והפקת חברת מידע כנסים ובהנחייתו של אלי אילדיס,

     
  • סיכום כנס Smart Mobility לשנת 2018

    סיכום כנס Smart Mobility לשנת 2018

    01.11.18 | טכנולוגיה, גאג'טים, חדשות רכב מקומיות

    כנס Smart Mobility אשר נערך השבוע בתל-אביב מספק הצצה אל העתיד בתחום התחבורה

    ועידת ראש הממשלה השישית לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה, שהתקיימה השבוע בתאטרון הבימה בתל אביב, כללה הרצאות ודיונים בהשתתפות בכירים מעולם הרכב והטכנולוגיה, מפגשי B2B בין יזמים וחברות מקומיות לבין חברות בינלאומיות, ותערוכת מיזמים ישראלים המספקים הצצה אל העתיד בתחום התחבורה. Smart Mobility 2018 &

     
  • מיזם MaaS יציע שירותי תחבורה אוטונומית שיתופית בישראל

    מיזם MaaS יציע שירותי תחבורה אוטונומית שיתופית בישראל

    31.10.18 | ירוק, טכנולוגיה, חדשות רכב מקומיות

    פולקסווגן, צ'מפיון מוטורס, ומובילאיי יקימו בישראל תשתית לרכבים אוטונומיים שיתופיים החל משנת 2020

    מיזם (MaaS (Mobiliy-as-a-Service יוצא לדרך באופן ניסיוני ע"י פולקסווגן, צ'מפיון מוטורס (יבואנית פולקסווגן לישראל), ומובילאיי. שלושת החברות משתפות פעולה כך שכל אחת תורמת למיזם בתחום התמחותה. פולקסווגן בתחום הרכבים החשמליים וההיסעים, צ'מפיון מטורס בתחום השירות, הלוגיסטיקה, ופריסת תשתית תחנות טעינה, ומ

     
  • לנד רובר מציגה נהיגה אוטונומית בשטח

    לנד רובר מציגה נהיגה אוטונומית בשטח

    30.05.18 | חדשות רכב, טכנולוגיה

    המערכת הראשונה בעולם לנהיגת שטח אוטונומית המסוגלת להתמודד עם פגעי מזג אוויר, ערפל, קרח ובוץ

    קונצרן לנד רובר-יגואר משקיע 3.7 מיליון ליש"ט בפרוייקט "קורטקס" הראשון מסוגו בעולם לפיתוח מערכת נהיגה אוטונומיות המיועדת לשטח ולא רק לכביש מסומן היטב. המערכת מאפשרת לרכבי השטח של החברה יכולת נהיגה אוטונומית ברמה 4 או 5 ללא התערבות הנהג ובמגוון סוגי קרקע. המערכת החדשה פועלת גם בתנאי מזג אוויר קשים, ומ

     
  • ב.מ.וו מציגה משטח טעינה אלחוטי לדגמי פלאג-אין

    ב.מ.וו מציגה משטח טעינה אלחוטי לדגמי פלאג-אין

    29.05.18 | חדשות רכב, ירוק, טכנולוגיה

    המטען האלחוטי של ב.מ.וו מייתר את הצורך בחיבור וניתוק כבל פיזי לטעינת הסוללה בדגמי פלאג-אין הייבריד

    ב.מ.וו מציגה פתרון טעינה אלחוטית לדגמי פלאג-אין הייבריד, באמצעות משטח טעינה אינטגרלי המתאים לטעינת סוללות מתח גבוה המותקנות בדגמים אלו. ייצור המטענים יחל בחודש יולי השנה כחלק מאסטרטגיית החברה להציג טכנולוגיות המקלות את אופן השימוש ברכבי פלאג-אין וייתור הצורך בחיבור וניתוק כבל פיזי בכל טעינה. ב.מ.וו

     
  • קיה ספורטאז' מיקרו היברידי בדרך לישראל

    קיה ספורטאז' מיקרו היברידי בדרך לישראל

    15.05.18 | חדשות רכב, ירוק, טכנולוגיה

    קיה מציגה יחידת הנעה מסוג MHEV הכוללת סוללה במתח 48 וולט ומתנע-אלטרנטור המשמש כמנוע עזר

    טלקאר, יבואנית קיה לישראל, החלה במגעים עם היצרנית הקוריאנית לקראת שיווקו של קיה ספורטאז' דיזל MHEV אשר צפוי להגיע אלינו לקראת סוף השנה הנוכחית. גרסה זו מצויידת במערכת הנעה מיקרו היברידית המשלבת מנוע טורבו דיזל עם סוללת 48 וולט ומתנע-אלטרנטור המשמש כמנוע עזר לטובת חסכון בדלק. קיה ספורטאז' &

     
  • וולוו וגוגל מפתחות ממשק משתמש מתקדם

    וולוו וגוגל מפתחות ממשק משתמש מתקדם

    08.05.18 | חדשות רכב, טכנולוגיה

    דגמי העתיד של וולוו יצויידו בממשק משתמש חכם מבוסס אנדרואיד

    וולוו מדווחת על שיתוף פעולה עם גוגל בפיתוח הדור הבא של מערכת הבידור והתקשורת אשר תותקן בשנים הקרובות בדגמי העתיד של היצרנית השוודית. ממשק המשתמש מבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד מבית גוגל, וכולל מגוון אפליקציות לשיפור חווית הנהיגה. מערכת ההפעלה של גוגל בדגמי וולוו שיתוף הפעולה מבטיח

     
  • פולקסווגן מציגה מנוע מיקרו היברידי חדשני ויעיל

    פולקסווגן מציגה מנוע מיקרו היברידי חדשני ויעיל

    22.03.18 | חדשות רכב, ירוק, טכנולוגיה

    המנוע המיקרו היברידי החדש של פולקסווגן משלב סוללה נטענת, מגדש בעל גיאומטריית להבים משתנה, ובעירה במחזור מילר לטובת יעילות מרבית

    פולקסווגן מציגה מנוע מיקרו היברידי יעיל וחסכוני במיוחד אשר יותקן בדגמי פולקסווגן גולף ווריאנט (סטיישן) בעתיד הקרוב, ובשאר דגמי היצרן בהמשך. מנוע בנזין זול יותר לייצור ולכן נבחר לשמש ביחידת ההנעה במקום מנוע דיזל. מנוע הטורבו בנזין החדש מסדרת TSI בלומושיין בנפח 1.5 ליטרים מפיק 130 כ"ס ומסוגל לנטרל&nbs

     
  • סקירת מערכת התרעה MOVON

    סקירת מערכת התרעה MOVON

    28.06.17 | טכנולוגיה

    מערכת MOVON מצטרפת לשוק מערכות ההתרעה מפני תאונות דרכים, יצאנו לבדוק איך היא עובדת בכבישי ישראל

    מדינת ישראל יזמה בשנת 2013 תכנית תמריצים המעניקה הטבת מס למכוניות חדשות שיצוידו במערכות בטיחות מתקדמות. התקנות תקפות עבור מערכות מקוריות מפס הייצור וגם כאלה שהותקנו במכוניות לאחר הגעתן לארץ. כתוצאה מהעידוד הממשלתי הותקנו בישראל עשרות אלפי מערכות התרעה ברכבים פרטיים, רובן מתוצרת מובילאיי (Mobileye) ש

     
  • כנס אקומושן החמישי יוצא לדרך

    כנס אקומושן החמישי יוצא לדרך

    14.05.17 | טכנולוגיה, חדשות רכב מקומיות

    בכירי תעשיית הרכב הבינלאומית מגיעים לכנס אקומושן הקרוב במטרה להכיר את הטכנולוגיות העתידיות שמציעים הסטארטאפים הישראליים

    הכנס השנתי והחמישי במספר של קהילת אקומושן (EcoMotion) יוצא לדרך ובמסגרתו יוצגו פתרונות תחבורה טכנולוגיים מגוונים. בכנס יבקרו כ- 1,000 משתתפים, ביניהם יזמים ובכירים בתעשיית הרכב מהארץ ומהעולם, לצד 200 סטארטאפים אשר יציגו למעלה מ- 70 מיצגים ייחודיים. עוד במהלך הכנס יתקיימו פאנלים בנושא רכבים אוטונומיי

     
  • הונדה וג'נרל מוטורס מאמינות במימן

    הונדה וג'נרל מוטורס מאמינות במימן

    05.02.17 | חדשות רכב, ירוק, טכנולוגיה

    הונדה וג'נרל מוטורס משתפות פעולה בפיתוח וייצור מערכות הנעה במימן

    הונדה וג'נרל מוטורס הודיעו רשמית כי ישתפו פעולה בפיתוח וייצור מערכת הנעה במימן המכונה גם טכנולוגיית תא דלק. לטובת ייצור מערכות ההנעה החדשות יקימו הונדה וג'נרל מוטורס מפעל חדש במדינת מישיגן בארצות הברית, בהנהלה משותפת של נציגים משתי החברות, ובעלות של 85 מיליון דולר. המפעל צפוי להיפתח בשנת 2020 ולהעסי

     
  • הונדה NeuV - קונספט לרכב חשמלי ותחבורה שיתופית

    הונדה NeuV - קונספט לרכב חשמלי ותחבורה שיתופית

    08.01.17 | חדשות רכב, טכנולוגיה, תערוכות רכב

    הונדה חשפה רכב חשמלי אוטונומי כחלק מפרוייקט תחבורה שיתופית שיוכל לשמש נוסעים אחרים בזמן שאיננו משמש את בעליו

    הונדה חשפה בתערוכת האלקטרוניקה הבינלאומית בלאס ווגאס (תערוכת CES) רכב חשמלי אוטונומי שהוא גם חזון למודל עסקי חדש. הרעיון העומד מאחורי הקונספט הוא עתיד שבו רכבים יתקשרו אחד עם השני ועם תשתיות הכבישים במטרה להפחית את העומס בכבישים ואת תאונות הדרכים. בנוסף יוכל הרכב לשמש נוסעים אחרים בזמן שבעליו לא זקו

     
  • וידאו: יונדאי איוניק מציגה יכולת נסיעה אוטונומית

    וידאו: יונדאי איוניק מציגה יכולת נסיעה אוטונומית

    23.11.16 | חדשות רכב, טכנולוגיה, תערוכות רכב

    יונדאי לא נשארת מאחור ומציגה קונספט של איוניק עם יכולת נסיעה אוטונומית מתקדמת

    סרטון יונדאי איוניק אוטונומית קונספט יונדאי הציגה בתערוכת הרכב בלוס אנג'לס את האיוניק החדשה בגרסת קונספט אוטונומית לחלוטין. יונדאי מתגאה בכך שהצליחה להתקין את מערכת ה- LiDAR (סורק תלת מימד למיפוי השטח) בפגוש הקדמי ולא על הגג, מה שתורם לאיוניק להיטמע בכביש באלגנטיות ולא גורם לה להיראות כמו "

     
  • קבוצת דיימלר העולמית רואה בישראל פוטנציאל

    קבוצת דיימלר העולמית רואה בישראל פוטנציאל

    08.11.16 | חדשות רכב, טכנולוגיה, חדשות רכב מקומיות

    קבוצת דיימלר רואה את ישראל כמנוף היי-טק חשוב ופותחת מרכז מחקר ופיתוח בישראל

    קבוצת דיימלר עוסקת במגוון רחב של תחומים אך עיקר עיסוקה הוא עולם הרכב והתחבורה. הקבוצה מונה מספר חברות ביניהן מרצדס-בנץ המייצרת מכוניות יוקרה פרטיות הנמכרות בכל מדינות העולם, וכן משאיות, אוטובוסים, ורכבים מסחריים. בנוסף מספקת דיימלר פתרונות ניהול ציי רכב, ביטוח, מימון, ושרותי ניידות. מס

     
  • רנו-ניסאן ומיקרוסופט יפתחו מכוניות אוטונומיות

    רנו-ניסאן ומיקרוסופט יפתחו מכוניות אוטונומיות

    28.09.16 | חדשות רכב, טכנולוגיה

    קונצרן רנו-ניסאן וחברת מיקרוסופט חתמו על הסכם רב שנתי לפיתוח מערכות תקשורת מתקדמות וטכנולוגיות חדשות לשיפור חווית הנסיעה האוטונומית

    המכונית האוטונומית החשמלית מתקרבת אלינו בצעדי ענק ויצרניות הרכב משקיעות הון עתק בפיתוחן. על מנת להציג עליונות בתחום זה, נדרשים משאבים רבים בתחום התוכנה והתקשורת. לא פלא שענקיות מחשוב כגון אפל, גוגל ומיקרוסופט מנצלות את יתרונן בתחום וקופצות על ההזדמנות לנגוס בשוק העתידי המבטיח. לשם כך חוברות ענקיות ה