סובארו פורסטר אוסקה במבחן דרכים

 

יצאנו לבדוק האם שדרוג חבילת האבזור בגרסת אוסקה החדשה משפר את התמורה של סובארו פורסטר?

תגיות | פנאי שטח, סובארו, פורסטר

סובארו פורסטר הוצג לראשונה כקונספט בתערוכת טוקיו בשנת 1995 והדור הראשון הושק ביפן בשנת 1997, משמע שהפורסטר נמצא איתנו למעלה משני עשורים והיה מחלוצי סגמנט הפנאי שטח בעולם. הדור הרביעי של סובארו פורסטר הושק בשנת 2013 ובשנת 2016 הגיע אלינו לאחר מתיחת פנים קלה שכללה עדכונים קוסמטיים, מערכת מולטימדיה מקורית, ומערכת X-MODE כסטנדרט החל מרמת האבזור X. בתחילת פברואר השנה השיקה סמל"ת, יבואנית סובארו לישראל, את הפורסטר בגרסת אוסקה (OSAKA) על שם העיר השלישית בגודלה ביפן. גרסה זו מתברגת בין גרסת Z הבסיסית לגרסת הביניים X. סובארו פורסטר אוסקה יקר ב- 5,000 ₪ מגרסת Z ומחירו עומד על 179,990 ₪.

 

סובארו פורסטר אוסקה
יתרונות   יכולת שטח, אמינות, אחריות יצרן
חסרונות   לא מעודן מספיק, עיצוב מיושן, איכות חומרים בינונית

 

סובארו פורסטר אוסקהסובארו פורסטר אוסקה

 

עיצוב ונוחות

 

סובארו פורסטר אינו מתיימר להיות הרכב הכי יפה בסביבה ונדמה כי בכוונה תחילה שומרים המעצבים על עיצוב פשוט המזוהה עם הדורות הקודמים של הפורסטר. גם הדור החדש של הפורסטר, שהוצג לאחרונה בתערוכת ניו יורק וצפוי להגיע אלינו בתחילת שנת 2019, דוגל בגישה זו. תא הנוסעים דומה לדגמים אחרים של היצרנית, הוא מאוד פונקציונלי אולם נעדר שאר רוח. לא תמצאו כאן לוח מחוונים עתידני אבל תוכלו להפעיל בקלות את הפקדים השונים.

 

סובארו פורסטר אוסקהסובארו פורסטר אוסקה

 

איכות החומרים בתא הנוסעים מעורבת. בחלק העליון של הדשבורד ניתן למצוא חומר רך ונעים למגע, וביתר המקומות פלסטיק קשיח ופחות איכותי. איכות ההרכבה טובה ובזמן הנסיעה לא נשמעו קרקושים ברכב המבחן שגמע כ- 4,500 ק"מ. יש להניח שקרקושים לא ישמעו גם ברכבים שיגמעו עשרות אלפי קילומטרים בשימוש סביר.

 

סובארו פורסטר אוסקהסובארו פורסטר אוסקה

 

גרסת האוסקה מצויידת במושב נהג עם כוונון חשמלי ל- 8 כיוונים המאפשר תנוחה נהיגה טובה ושולטת. המושבים הקדמיים נוחים אך תמיכת צד טובה יותר הייתה מתקבלת בברכה. המושב מאחור מרווח, נוח ומתאים להסעת שני מבוגרים וילד. מרווחי הכתפיים, הראש והברכיים הם מהטובים בקטגוריה, ורק מדרגת ההינע פוגעת בנוחות הישיבה במושב האמצעי. חבל שבגרסה זו נעדרים פתחי מיזוג לנוסעים מאחור.

 

הכניסה והיציאה נוחות בזכות מפתח דלתות רחב יחסית ומושבים גבוהים. שדה הראייה מעמדת הנהג טוב בזכות שטח שמשות גדול וסף חלונות נמוך. מראות הצד גדולות ומספקות שדה ראייה רחב לצדדים, אולם הדבר גובה מחיר ברעשי רוח נוכחים מכיוון המראות בנסיעה בכביש מהיר.

 

סובארו פורסטר אוסקהסובארו פורסטר אוסקה

 

תא הכפפות קטן, ומאכזב לגלות שאין בו תאורה ופתח מיזוג. עם זאת, ניתן למצוא בפורסטר תא אחסון מרווח בין המושבים הקדמיים הכולל שקעי USB, AUX, ומתח 12V, ובו ניתן לאחסן כמות לא מבוטלת של ציוד כגון ארנק וסלולרי. בדלתות ניתן למצוא מקום לאחסון בקבוקי שתיה.

 

תא המטען של סובארו פורסטר בנפח 505 ליטרים ונוח להעמיס ולפרוק ממנו ציוד הודות לסף הטענה נמוך יחסית בגובה 73 ס"מ מהקרקע, ומפתח ברוחב 103 ס"מ. בנוסף מצוייד תא המטען בווי קשירה ושקע 12V. ניתן להגדיל את נפח תא המטען עם קיפול משענת גב המושב האחורי המפוצלת ביחס 40:60.

 

סובארו פורסטר אוסקהסובארו פורסטר אוסקה

 

סובארו פורסטר אוסקה מצוייד במערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 6.2 אינץ' וממשק נוח ואינטואיטיבי. מערכת השמע כוללת ארבעה רמקולים באיכות טובה אך לא משובחת. המערכת כוללת בין היתר הפעלה קולית ודיבורית בלוטות' עם שליטה מגלגל ההגה.

 

נוחות הנסיעה בסובארו פורסטר טובה בתוך העיר וגם מחוצה לה. המתלים מכויילים לטובת נוחות נסיעה מעודנת בעיר, גם על גבי כבישים ישנים ומצולקים. נוחות הנסיעה בכביש המהיר טובה אך במהירויות גבוהות ניתן לעיתים לחוש בתנועה לא מעודנת של המתלים. בידוד הרעשים בסובארו פורסטר מספק אך לא מצטיין. היינו שמחים לבידוד טוב יותר של רעשי המנוע תחת מאמץ, ורעשי רוח מכיוון החלונות והמראות.

 

סובארו פורסטר אוסקהסובארו פורסטר אוסקה

 

ביצועים

 

סובארו פורסטר אוסקה מצוייד במנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטרים המפיק 150 כ"ס ב- 6,200 סל"ד גבוהים למדי, ומומנט של 20.2 קג"מ ב- 4,200 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים רציפה ומספק תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 13.2 שניות לפי המדידה שלנו. כפי שניתן להסיק מהנתונים, לא מדובר ברכב מהיר במיוחד, בין היתר עקב משקל של 1,512 ק"ג. נסיעה רגועה במהירויות שיוט מתבצעת בנינוחות ובשקט, אך עבודה מאומצת של המנוע ונסיקת מחט הסל"ד לאזור ה- 4,000 סל"ד מלווה ברעש מנוע ותמסורת נוכח.

 

סובארו פורסטר אוסקהסובארו פורסטר אוסקה

 

לסובארו פורסטר אחיזה טובה בכביש ובשטח בזכות מערכת הנעה כפולה יעילה. תיבת הילוכים רציפה שאינה מאפשרת לנהג שליטה מוחלטת בסל"ד המנוע, היגוי קל, ובולמים רכים המייצרים זוויות גלגול מוחשיות בפניות חדות, לא מאפשרות לפורסטר להיות הפרטנר המושלם לנסיעה מהירה בכבישים מפותלים. את הדיבידנדים גרפנו בנהיגת שטח אשר במהלכה גילינו כי הכיול הרך מתאים למשימה ומאפשר שיכוך יעיל של אבנים ובורות לצד ניהוג נעים המשרה תחושת בטחון ושליטה ברמה גבוהה מהממוצע בסגמנט.

 

סובארו פורסטר נבדל ממרבית רכבי הפנאי שטח בקטגוריה בהציעו הנעה כפולה קבועה בכל הגרסאות המשווקות בישראל. בגרסת האוסקה מגיע הפורסטר עם הנעה כפולה סימטרית וחלוקת מומנט אקטיבית המספקת התנהגות שטח ברמה אחת לפחות מעל מרבית רכבי הפנאי שטח בקטגוריה. אמנם לא מדובר ברכב שטח טהור אך ניתן לומר כי הפורסטר יוכל לספק את דרישות השטח של מרבית המשפחות המבקשות להכניס לסל הבילויים שלהן טיולים הכוללים קצת מעבר לשבילי כורכר.

 

סובארו פורסטר אוסקהסובארו פורסטר אוסקה

 

צריכת דלק

 

במהלך ימי המבחן שכללו לרוב נסיעה בכבישים בינעירוניים, נרשמה צריכת דלק של 9.3 ק"מ לליטר - רחוק מנתוני היצרן המעידים של צריכת דלק ממוצעת של 15.3 ק"מ לליטר. עם מיכל דלק בנפח 60 ליטרים ניתן לגמוע כ- 500 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר של סובארו פורסטר הינה 13 מתוך 15.

 

סובארו פורסטר אוסקהסובארו פורסטר אוסקה

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

סובארו פורסטר משווק עם 5 שנות אחריות או עד 150,000 ק"מ בעוד מרבית מתחריו בקטגוריה משווקים עם 3 שנות אחריות או עד 100,000 ק"מ. מדובר ביתרון בולט וחשוב המעניק שקט נפשי לרוכשים. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. מחיר הטיפול הראשון במוסך היבואן עומד על 753 ₪, מחיר הטיפול השני 1,427 ₪, מחיר הטיפול השלישי 951 ₪, ומחיר הטיפול הרביעי 1,623 ₪. עלות ארבעת הטיפולים הראשונים ממוצעת ועומדת על 4,754 ₪ כולל מע"מ.

 

גם מחירי החלפים ממוצעים לסגמנט. מחיר פנס קדמי עומד על 2,900 ₪, מחיר פנס אחורי 2,110 ₪, מחיר מראת צד 4,540 ₪, מחיר סט רפידות בלם קדמיות 560 ₪, ומחיר סט צלחות בלם קדמיות עומד על 752 ₪. עלות ביטוח חובה ומקיף לנהג בגיל 21 ללא תביעות קודמות וללא שלילת רשיון עומדת על 8,400 ₪.

 

סובארו פורסטר אוסקהסובארו פורסטר אוסקה

 

בטיחות

 

סובארו פורסטר נבחן במבחן הריסוק של ארגון ENCAP וקיבל ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות, אולם חשוב לציין כי הדגם נבחן לפני 5 שנים כאשר מבחני הארגון היו פחות מחמירים. אבזור הבטיחות של סובארו פורסטר אוסקה כולל 7 כריות אוויר, חיישני רוורס, מצלמת רוורס, ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית המספקת בין היתר התרעה על אי-שמירת מרחק מלפנים וסטייה מנתיב הנסיעה. יש לציין שברכב במחיר כזה היינו מצפים למערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות. ציון רמת האבזור הבטיחותי עומד על 5 מתוך 8.

 

סובארו פורסטר אוסקהסובארו פורסטר אוסקה

 

תמורה למחיר

 

מחירו של סובארו פורסטר אוסקה עומד על 179,990 ₪ ומציבו מול הגרסאות המאובזרות של רכבי הפנאי שטח המובילים את טבלת המכירות - יונדאי טוסון וקיה ספורטאז'. יתרונותיו של הפורסטר על פני המתחרים באים לידי ביטוי בעיקר ביכולת נסיעה בשטח שכמעט ואינה קיימת אצל צמד הקוריאנים. האבזור לא עשיר במיוחד וכולל פתיחה והתנעה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 6.2 אינץ', בקרת שיוט, מושב נהג עם כיוונון חשמלי, מערכת עצור/סע לטובת חיסכון בדלק, מראות צד חשמליות, תאורת צד בדלתות הקדמיות, חישוקי סגסוגת בקוטר 16 אינץ', וגלגל חלופי זמני.

 

אם אתם מחפשים רכב פנאי עם אמינות גבוהה, אחריות ארוכה, שמירת ערך, ויכולת נסיעה בשטח לא מאתגר מדי, סובארו פורסטר מהווה את אחת האופציות הבודדות בקטגוריה. לעיתים נמכרת גרסת הבסיס Z בהנחות משמעותיות ממחיר המחירון ומציעה תמורה טובה יותר למחיר.

 

סובארו פורסטר אוסקה 2.0 ל' אוט'
מנוע בנזין 4 צילינדרים 1,995 סמ"ק
הספק מרבי משולב 150/6,200 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 20.2/4,200 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רציפה
יחידת הנעה AWD לכל הגלגלים
אורך כללי 4,610 מ"מ
רוחב כללי 1,765 מ"מ
גובה כללי 1,735 מ"מ
בסיס גלגלים 2,640 מ"מ
מיכל דלק 60 ליטרים
נפח תא מטען

505 ליטרים

משקל עצמי 1,512 ק"ג
מהירות מרבית 192 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 11.8 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 18.1 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 9.3 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 13 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2012)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר

179,990 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט